Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.405 views

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Robkazoe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:18:
Qr codes mogelijk op het werk en amateur sport. Wat zakken we af…
QR bij sport had ik nog niet gehoord. Lijkt mij aan de ene kant een goede prikkel, maar aan de andere kant ook lastig uit te voeren. Wie moet wie controleren? Moet de aanvoerder zijn teamgenoot wegsturen? En wie controleert dan die aanvoerder?

Op het werk geeft nog een andere consequentie. Wat is de betekenis van geen QR kunnen tonen? Ziekteverlof? Onbetaald verlof? De werkgever heeft hier zelf ook een belang, die wil zijn mensen aan het werk hebben maar moet ze ook controleren en eventueel wegsturen.

alles kan off-topic

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-11 17:21
dglavimans schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:28:
[...]

Waarom is het ‘hun tegen ons’?
Waarom zou daar 'respect' (in enige vorm) voor moeten zijn? Waarom wordt dit steeds omgedraaid richting the gevaccineerden?

Nee, ik ben niet van mening dat het eea geheel op conto van de (vrijwillig) ongevaccineerden valt, niet in de laatste plaats omdat dit inmiddels een gepasseerd station is qua cijfers, maar iets meer zelfreflectie van die kant zou leuk zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-11 19:33
Moet zeggen, hoe zat ik die Rutte en de Jonge ook ben:
Ze vertellen het netjes, beantwoorden de vragen netjes. Ook het journaille komt niet enkel met open deuren, maar met een aantal prima vragen.

Ik heb ze wel eens onduidelijker gezien, die persco's

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is gemist dat er ook op het buitenterras een QR code noodzakelijk wordt.

BOA kan dan niet simpel binnen komen; maar de ronde op terrasjes is zo gedaan.

• LZ86
jgj82 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:34:
[...]

Mooi! Dan laat je je elke dag ná het werk testen. Is 24 uur geldig dus ik zie geen probleem.
En je moet toch zoveel mogelijk thuiswerken, dus helemaal geen probleem meer d:)b

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:40
LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:40:
Ze vertellen het netjes, beantwoorden de vragen netjes. Ook het journaille komt niet enkel met open deuren, maar met een aantal prima vragen.
Wie was die zeikerd met de "2000 vragen" van burgers?

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:57

Hupske

AFCA

Ankona schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:40:
[...]

QR bij sport had ik nog niet gehoord. Lijkt mij aan de ene kant een goede prikkel, maar aan de andere kant ook lastig uit te voeren. Wie moet wie controleren? Moet de aanvoerder zijn teamgenoot wegsturen? En wie controleert dan die aanvoerder?

Op het werk geeft nog een andere consequentie. Wat is de betekenis van geen QR kunnen tonen? Ziekteverlof? Onbetaald verlof? De werkgever heeft hier zelf ook een belang, die wil zijn mensen aan het werk hebben maar moet ze ook controleren en eventueel wegsturen.
Net als het café? Iemand bij de poort van het sportpark neerzetten die iedereen scant?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Ankona
XWB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:26:
[...]

De eerste BOA die een voetbalkantine durft binnenlopen moet nog geboren worden :+
Doen ze al jaren. Lekker controleren of er geen alcohol aan tieners geschonken wordt met lokpubers.

alles kan off-topic

• D-e-n
LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:41:
[...]

En je moet toch zoveel mogelijk thuiswerken, dus helemaal geen probleem meer d:)b
Dat gebeurt dus echt veel te weinig. Mensen snappen de ernst niet meer.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Maar hoe hoog moet die vaccinatiegraad zijn om ein-de-lijk klaar met corona te zijn? 87 procent is niet genoeg, maar wat dan wel?

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:31
ijdod schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:40:
[...]

Waarom zou daar 'respect' (in enige vorm) voor moeten zijn? Waarom wordt dit steeds omgedraaid richting the gevaccineerden?

Nee, ik ben niet van mening dat het eea geheel op conto van de (vrijwillig) ongevaccineerden valt, niet in de laatste plaats omdat dit inmiddels een gepasseerd station is qua cijfers, maar iets meer zelfreflectie van die kant zou leuk zijn.
Hoezo zou je geen respect kunnen opbrengen voor mensen die iets niet doen wat nog niet verplicht is.

Als iets mij heeft geleerd deze corona crisis is hoe verrot mensen zijn en niet in een samenleving met verschillen kunnen samen, leven.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

dglavimans schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:37:
[...]

Wat brengt vaccineren nu voor voordelen die ongevaccineerde niet hebben?

20e een festival zou wel weer 12e worden afgelast
Op individueel niveau: minder kans om ziek te worden, aanzienlijk minder kans om op de IC te komen als je toch ziek wordt.
Op sociaal niveau: minder kans het virus over te kunnen brengen, indien toch ziek ben je toch mínder en korter besmettelijk.
Op landelijk niveau: sneller een behapbare werklast in de zorg, dus maatregelen nemen weer af.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 02-11 22:02
rutgergron schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:33:
Wat ik gewoon niet snap, je laat je niet vaccineren maar je laat je wel opnemen in het ziekenhuis op de IC. Écht de omgekeerde wereld.

Wees dan ook een held en ga thuis liggen creperen. Dan heb je van mij alle respect.

Hebben de niet gevaccineerden dan geen enige vorm van mededogen?

- Operaties die worden uitgesteld.
- Maatregelen die weer worden ingevoerd.
- IC's die overbelast zijn.

Kom op word wakker zeg, nogmaals mijn zegen heb je als je je niet laat vaccineren. Maar maak dan ook geen gebruik van het ziekenhuisopname. Wees een held en onderga het ziek zijn alleen zonder enige vorm van hulp. En niet huilie, huilie aan de telefoon dat je je zo benauwd voelt. Wees dan ook een bikkel en blijf bij je standpunt ...
Zoals ik al eerder een keer aangaf , geef me een formulier dat ik afzie van medische corona zorg en ik onderteken het. Dan wel volledige vrijheid terug.

hoi

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als ik mijn werk als basis neem, thuiswerken is al zeker een optie geworden en je zou kunnen regelen dat zij een 'aparte' ruimte werken niet in direct contact met gevaccineerde collega's. Een 'meeting' hier stond geplanned met eis van een QR code, puur zekerheid. Ja, daar kwam wat 'negatieve' reactie uit vanuit de niet-gevaccineerde, maar per saldo lijkt mij de veiligheid/gezondheid van het collectief belangrijker dan het individu.

En dan kom je ook bij de 'waarom niet' problemen, ik heb collega's met eigen redenen, waar ik me verder prima in kan vinden, hun keuze, mijn keuze. Maar de 5G straling/microchip/alluhoedje collega.. tja.. sorry, 0,0 medelijden mee.
Kr44nVogel schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:43:
[...]
Zoals ik al eerder een keer aangaf , geef me een formulier dat ik afzie van medische corona zorg en ik onderteken het. Dan wel volledige vrijheid terug.
Zo werkt het natuurlijk niet, jij kan ook prima anderen infecteren..

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 02-11-2021 19:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:55

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat een dramatisch gebrek aan leiderschap en daadkracht zeg, deze persconferentie.

Waarom heeft het sowieso weer ruim een week geduurd voordat er nieuwe maatregelen bekend worden gemaakt en waarom gaan ze zaterdag pas in?

Dit is zo extreem incompetent en onverantwoord. Het is moeilijk om in woorden uit te drukken hoe verbijsterend ik dit vind. Als NL een bedrijf was dan zou het allang failliet zijn door niet op tijd in te grijpen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 10:12
Robkazoe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:37:
[...]

Het gaat gebeuren. De cijfers gaan niet dalen in 1,5 week tijd.
Het gaat ook niet om de cijfers, zoals Rutte zei.
Of ik interpreteer het verkeerd.

Want ons gedrag nu heeft geen invloed op de cijfers ten tijde van het volgende "beslismoment".

Daarom zei Rutte ook dat ze gedrag gaan monitoren (gaan mensen weer meer thuis werken, afstand bewaren etc) en als het gedrag veranderd van mensen zijn ze bereid meer risico's nemen. Veranderd het gedrag niet, dan gaan ze waarschijnlijk weer verzwaren.

• Ankona
Hupske schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:42:
[...]

Net als het café? Iemand bij de poort van het sportpark neerzetten die iedereen scant?
Niet elke sport vindt plaats bij een groot sportpark. Je hebt het ook over teams die met 6 a 7 man samen in een sporthal sporten en daar zelf de sleutel van hebben.

alles kan off-topic

• LZ86
D-e-n schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:42:
[...]

Wie was die zeikerd met de "2000 vragen" van burgers?
Geen idee, maar het zijn wel een paar van die uitgekauwde vragen die ter plekke ontkracht kunnen worden. Dankbaar gebruik van maken. Dáár is je duidelijkheid

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 02-11-2021 19:44 ]

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 22:47
[...]

Zodat je lekker anderen kunt besmetten? Raar

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:00
Hupske schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:42:
Daar komen de 'corona-wacht' diensten op de sportclub weer.
Heb al een paar keer in de regen gestaan met een te scannen QR-code, daar wordt je als vrijwilliger niet blij van. :-(

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Verwijderd

Ik ben ze niet zat en inderdaad geven ze in mijn ogen duidelijke antwoorden. Ik ben persoonlijk wel de persvragen zat, zo simpel en zo zoekend van jij bent fout he Mark en Hugo maar niet een alternatief geven, of zo had het gemoeten. Allemaal sensatie, en straks zitten de talkshows weer vol slap achteraf praten.
Persoonlijk ben ik voor iedereen verplicht vaccineren (behalve die allergisch zijn), maar goed dat is mijn mening.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:09

Grvy

Bot

[...]

Tot je het nodig hebt en geweigerd wordt; dan ben je opeens super zielig. Want zo werkt het.

Grote woorden. |:(

Dit is een account.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:08

Inderdaad viel het dit keer aardig mee. Nog niet helemaal van het nivo dat ik zou verwachten, maar iig zijn het echte vragen waar het antwoord niet al 10 keer op gegeven is.

[removed]

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik ben niet gevaccineerd en was het ook niet van plan.
Ik heb in den beginne al corona gehad en weinig last gehad dus ik heb vertrouwen in mijn lichaam.
Maar voor een qr heb ik daar dus niks meer aan.

Dus ik heb corona gehad wat mijn lichaam heeft opgeruimd maar moet nu verplicht 2 prikken gaan halen omdat ik anders straks mischien niet mag werken..

En dat terwijl gevaccineerden ook gewoon nog besmettelijk kunnen zijn richting anderen maar dan wel met een geldige qr.. |:(

Zal dan ook maar prikjes bestellen opdat ik tenminste legaal corona kan verspreiden.

Man man man wat een mooie wereld wordt het toch...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 02-11 22:02
Grvy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:
[...]

Tot je het nodig hebt en geweigerd wordt; dan ben je opeens super zielig. Want zo werkt het.

Grote woorden. |:(
Daar is dat formulier voor Einstein

hoi

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
LZ86 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:
[...]

Geen idee, maar het zijn wel een paar van die uitgekauwde vragen die ter plekke ontkracht kunnen worden. Dankbaar gebruik van maken. Dáár is je duidelijkheid
Inderdaad. Nuttig dat ze op die plek gesteld worden, aangezien ze constant overal voorbijkomen.

Zal echter weinig helpen, vermoed ik.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SomerenV schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:31:
[...]

Het probleem is dat de R0 niet binnen 10 dagen onder de 1.0 duikt en we dus alsnog opgescheept zitten met QR-toegang op het werk en in niet-essentiële winkels.
Het zou sowieso minder dan 10 dagen moeten zijn, want de nieuwe maatregelen gaan pas zaterdag in :+

March of the Eagles

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:30
Verplichte vaccinatie voor werk > bijstand/ww>sollicitatieplicht>Geen vaccinatie>Terug naar start

:+

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 10:12
Ronald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:

En dat terwijl gevaccineerden ook gewoon nog besmettelijk kunnen zijn richting anderen maar dan wel met een geldige qr.. |:(
Waarom altijd naar "die andere groep" kijken ipv naar jezelf kijken (Wat kan ik zelf doen).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mr.Joker schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:45:
Verplichte vaccinatie voor werk > bijstand/ww>sollicitatieplicht>Geen vaccinatie>Terug naar start

Bijstandfraude! Huis niet kunnen betalen, woningcrisis!. Gas en licht te duur, energiecrisis.

Oorzaak: overheid.

Zie je wel, 1 grote conspiracy :D

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-10 17:29
In het verleden hebben we nooit de behoefte gehad om zodanig de tegenstelling tussen gevaccineerden en ongevaccineerden uit te vergroten.

Nou is solidariteit al decennia lang aan het verminderen. Maar het blijft kwalijk dat de regering openlijk groepen tegen elkaar uitspeelt. Daarmee zijn ze historisch in zeer slecht gezelschap.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mr.Joker schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:45:

Gewoon verplicht stellen lijkt me beter. Zijn we ook af van gezeur over discriminatie.

• Empathy
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Kr44nVogel schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:45:
[...]

Daar is dat formulier voor Einstein
Een niet bestaand formulier, dus het blijven grote woorden.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:19
Ik heb in den beginne al corona gehad en weinig last gehad dus ik heb vertrouwen in mijn lichaam.

Dus ik heb corona gehad wat mijn lichaam heeft opgeruimd maar moet nu verplicht 2 prikken gaan halen omdat ik anders straks mischien niet mag werken..

Zal dan ook maar prikjes bestellen opdat ik tenminste legaal corona kan verspreiden.

Je hebt jezelf maar de halve waarheid aangepraat. Er zijn hier en daar wat nuances die je mist of niet wil benoemen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• D-e-n
t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:46:
In het verleden hebben we nooit de behoefte gehad om zodanig de tegenstelling tussen gevaccineerden en ongevaccineerden uit te vergroten.

Nou is solidariteit al decennia lang aan het verminderen. Maar het blijft kwalijk dat de regering openlijk groepen tegen elkaar uitspeelt. Daarmee zijn ze historisch in zeer slecht gezelschap.
Wat moeten ze dan? De waarheid onder het tapijt stoppen? Ze kunnen toch moeilijk doen alsof er niet meer ongevaccineerden op de IC liggen.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb je een positieve test ooit gehad? Of was het nog voordat er tests voor waren?

• Ronald.42
  • Niet online
RedHat schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:46:
[...]

Waarom altijd naar "die andere groep" kijken ipv naar jezelf kijken (Wat kan ik zelf doen).
Ik ben niet anti vaccinatie maar acht het niet nodig om dat mijn lichaam er schijnbaar zelf goed raad mee weet.

Maar wordt via een omweg toch verplicht daar heb ik een hekel aan.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• xzaz

Leuk dit soort berichten maar noem eens realistische alternatieven?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
SinergyX schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:33:
Er.is.geen.verplichting.tot.vaccinatie.
Wat is een plicht?

Premier Draghi beweert dat het geheel vrijwillig is in Italië. Alleen zonder QR code geen werk en inkomen, en als je thuis komt te zitten krijg je geen sociaal vangnet. Het testen in Italië is prijzig en mensen moeten dat zelf betalen. Draghi heeft technisch gelijk, alleen als je mensen zo in hun bestaan treft is het geen haar beter eigenlijk.

Nu kan je in Nederland zeggen "testen is gratis!", maar vergeet niet dat De Jonge dit niet zo lang geleden ongedaan wilde maken. Hij haalde in de Tweede Kamer genoeg steun, maar het mislukte in de Eerste Kamer. Nu presenteert hij dat gratis zijn van tests als grootmoedigheid van zijn kant, maar dat is pure volksverlakkerij. Hij probeert zijn verlies een beetje positief te spinnen, als het aan De Jonge had gelegen betaalde je nu voor TvT.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022

Kan het niet beter verwoorden.

• t_captain
xzaz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:49:
[...]
Leuk dit soort berichten maar noem eens realistische alternatieven?
Quoteren van coronazorg. Keiharde maatregel, treft vooral ongevaccineerden, maar zet geen groepen tegenover elkaar.

• Hupske
  • Laatst online: 09:57

Hupske

AFCA

Ankona schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:43:
[...]

Niet elke sport vindt plaats bij een groot sportpark. Je hebt het ook over teams die met 6 a 7 man samen in een sporthal sporten en daar zelf de sleutel van hebben.
Nja in dat geval is het 'maar' 6 a 7 man. Ga er toch wel vanuit dat die onderling zo volwassen moeten zijn om het op te lossen/de consequenties kunnen aanvaarden in het geval van.
hoevenpe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:
[...]

Daar komen de 'corona-wacht' diensten op de sportclub weer.
Heb al een paar keer in de regen gestaan met een te scannen QR-code, daar wordt je als vrijwilliger niet blij van. :-(
Ow bah, lijkt mij ook helemaal niks. Wellicht maar iets voor de overheid om te kijken naar de vrijwilligersvergoeding. Wellicht wordt het dan wat dragelijker voor sommige.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• hoevenpe
Tot een paar maanden geleden was dat helemaal geen issue, waren er grote groepen die graag gevaccineerd wilden worden maar nog op hun beurt moesten wachten. Met deze groep was maatschappij-breed solidariteit, het gevoel van 'samen uit samen thuis' was behoorlijk sterk.

Ook toen was er al grote weerstand tegen Willem Engel en zijn aanhang, alleen was er nog geen heldere scheidslijn in de vorm van een QR-code voorhanden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:
[...]

Ik ben ze niet zat en inderdaad geven ze in mijn ogen duidelijke antwoorden. Ik ben persoonlijk wel de persvragen zat, zo simpel en zo zoekend van jij bent fout he Mark en Hugo maar niet een alternatief geven, of zo had het gemoeten. Allemaal sensatie, en straks zitten de talkshows weer vol slap achteraf praten.
Persoonlijk ben ik voor iedereen verplicht vaccineren (behalve die allergisch zijn), maar goed dat is mijn mening.
Er is al vaker voorgesteld om een andere minister te installeren hoor, maar Hugo wil maar niet weg.

March of the Eagles

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Er wordt niks tegen elkaar uitgespeeld, dat zit echt 100% in je hoofd.

Het probleem ligt nu bij ongevaccineerde mensen, dat is duidelijk lijkt me. En er zijn maatregelen om vaccinaties "aan te moedigen". Dat heeft niks met uitspelen te maken maar met het feit dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook zich niet vaccineren. Ben heel benieuwd wat er dan anders gedaan zou moeten worden.

• D-e-n
Ronald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:48:
[...]

Maar wordt via een omweg toch verplicht daar heb ik een hekel aan.
Dat zijn van die kul redenaties. Opstandig zijn om het opstandig zijn. Omdat Rutte het zegt doe je het niet? Je doet ook je autogordel uit protest niet om omdat het moet?

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:43
dglavimans schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:42:
[...]

Hoezo zou je geen respect kunnen opbrengen voor mensen die iets niet doen wat nog niet verplicht is.

Als iets mij heeft geleerd deze corona crisis is hoe verrot mensen zijn en niet in een samenleving met verschillen kunnen samen, leven.
Omdat de 'verschillen' in dit geval wél invloed op anderen hebben. Dat bijvoorbeeld iemand niet hetero is of dat iemand bijzondere hobby's heeft, dat mag iedereen zelf weten. Probleem is dus juist dat het met corona wel invloed op het hele land heeft. Qua zorgdruk, doden en overheidsmaatregelen.
Geen vaccinatie willen, is geen coronazorg krijgen, dat is een heel normale gedachte.

Mensen die het gezamenlijke probleem willen aanpakken door zich te vaccineren, die ga je toch niet wegzetten als 'verrotte mensen'?
[...]

Zo'n formulier hoeft er niet te zijn. Jij hebt het bij deze duidelijk kenbaar gemaakt.

Wat heeft het met volledige vrijheid terug krijgen te maken? Er is gewoon een crisis gaande en daarin heeft iedereen gelijke vrijheden. Je wilt de niet-gevaccineerde dan ook nog belonen? Volledige vrijheid bestaat verder niet, je mag niet harder dan 100, je mag niet stelen, enz. En je mag zonder QR-code niet naar bepaalde plekken. Dar geldt voor ons allen en zéker voor niet-gevaccineerden.

• ijdod
dglavimans schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:42:
[...]

Omdat goed gedrag niet uit verplichting hoeft te komen. De maatschappij is tweerichtingsverkeer.

Deze coronacrisis heeft mij ook geleerd hoe verrot mensen zijn en niet in een samenleving wensen te leven.

• Ronald.42
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:48:
[...]

Heb je een positieve test ooit gehad? Of was het nog voordat er tests voor waren?
Februari dit jaar.

• xzaz
t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:50:
[...]

Quoteren van coronazorg. Keiharde maatregel, treft vooral ongevaccineerden, maar zet geen groepen tegenover elkaar.
Quoteren wat? De kosten? De zorg?

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

hoevenpe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:50:
[...]

Ook toen was er al grote weerstand tegen Willem Engel en zijn aanhang, alleen was er nog geen heldere scheidslijn in de vorm van een QR-code voorhanden.
Engel is niet zozeer het probleem, dat is die grote groep narcisten die het ongemak van iets te moeten doen veel erger vinden dan tienduizenden doden. En het stiekem ook wel leuk vinden dat ze nu de hele samenleving bezig houden. Tellen ze eindelijk eens mee.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Als je wil dat het geen operaties e.d. meer beïnvloedt dan zou je per direct moeten beginnen met een opnamestop voor covid-patiënten en gaan er dus heel veel mensen dood.

• Ronald.42
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:51:
[...]

Dat zijn van die kul redenaties. Opstandig zijn om het opstandig zijn. Omdat Rutte het zegt doe je het niet? Je doet ook je autogordel uit protest niet om omdat het moet?
Heeft niks met opstandigheid te maken.
Ik laat ook geen tanden vullen waar geen gaatjes in zitten. :+

• hoevenpe
Daar ben ik ook voor, maar triage is blijkbaar niet bespreekbaar.
Dan hou je een halfbakken QR-code over, alleen generieke maatregelen helpt gevaccineerden over de zeik.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:43:
[...]

Als ik mijn werk als basis neem, thuiswerken is al zeker een optie geworden en je zou kunnen regelen dat zij een 'aparte' ruimte werken niet in direct contact met gevaccineerde collega's.
Maar moet je als gevaccineerde nu bang zijn voor ongevaccineerde mensen? En waarom zou je ongevaccineerden bij elkaar zetten als zij elkaar juist besmetten volgens Hugo?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:52:
[...]

Als je wil dat het geen operaties e.d. meer beïnvloedt dan zou je per direct moeten beginnen met een opnamestop voor covid-patiënten en gaan er dus heel veel mensen dood.
De groep waar het om gaat schermt altijd met het minuscule percentage doden als ze maatregelen te streng vinden.

• gekkie
  • Laatst online: 23:07
[...]

En ook de CTB op "buiten"terassen, deze keer wel geanticipeerd op wat de horeca allemaal aan het opbouwen is her en der.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Anderzijds, door alle uitgestelde zorg zullen op lange termijn ook meer mensen doodgaan.

Waarom krijgt de covid patiënt eigenlijk voorrang?

March of the Eagles

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Een beetje bijzonder is het wel dat dat maar 180 dagen geldig is ja, maar ik zou gewoon een vaccin halen, dat kan geen kwaad in principe.

Verwijderd

Hopelijk komen de mondkapjes niet terug op mijn werk. "Coronateam" is in augustus ontbonden (laatste mail was van juni dat de beperkingen weg waren).. En het animo om weer maatregelen te introduceren leek me bij het management ook niet zo hoog.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
Ronald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:53:
[...]

Maar je bent onderdeel van de samenleving. Die is complex en in een pandemie als deze komt die complexiteit naar boven; het is niet genoeg om alleen maar aan jezelf te denken.

• xzaz
hoevenpe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:54:
[...]

Daar ben ik ook voor, maar triage is blijkbaar niet bespreekbaar.
Dan hou je een halfbakken QR-code over, alleen generieke maatregelen helpt gevaccineerden over de zeik.
Dit wordt al lang gedaan?

• t_captain
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:51:
[...]

Het uitspelen begon in mijn beleving een klein jaar geleden, door Rutte persoonlijk. Met een opmerking over een anti-maatregelen demonstratie, waar de deelnemers principieel heen mondmasker droegen.

Rutte “kon dat niet aan de horeca uitleggen”. Waarmee hij voorstanders van heropening van de horeca opzette tegen tegenstanders van mondmaskers.

Dat soort machiavelisme zou er niet moeten zijn.

Overigens is “het probleem”, de huidige golf van besmettingen, begonnen toen we de focus van gedrag (anderhalve meter) verlegden naar vaccinatiestatus (QR plicht horeca). Dat was een fout, het communiceerde een boodschap die de R-waarde met ongeveer 20% deed stijgen.

Die ze proberen op te lossen door méér in te zetten op QR codes, en daarmee de focus van de gedragsregels af te leiden.

• ijdod
[...]

Hoe is dat niet op een tweedeling aansturen?

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Wederom: hoe krijg je dat in hemelsnaam door de 2e kamer? Voor iedere maatregel moet er een meerderheid bij elkaar gesprokkeld worden, want er is momenteel geen kabinet. Alle afspraken die ooit golden zijn niet meer, het is demissionair.

Ik ben voorstander hoor, per direct opnamestop voor vaccinatieweigeraars, maar je kan niet verwachten dat dit ooit realiteit wordt.

• Ronald.42
  • Niet online
Emgeebee schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:56:
[...]

Maar je bent onderdeel van de samenleving. Die is complex en in een pandemie als deze komt die complexiteit naar boven; het is niet genoeg om alleen maar aan jezelf te denken.
Ik snap al die aanvallen op mij trouwens niet volgens mij gaf ik in mijn eerste post al aan dat ik 2 prikjes zou bestellen... al is dat met tegenzin

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

XWB schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:55:
[...]

Anderzijds, door alle uitgestelde zorg zullen op lange termijn ook meer mensen doodgaan.

Waarom krijgt de covid patiënt eigenlijk voorrang?
Idd, belangrijk vs urgent. En we zijn nog altijd heel erg gevoel en niet data gedreven met dit soort dingen. Deels is er ook niet genoeg data.

• gekkie
[...]
Wat is de eerste en laatste keer geweest dat je acuut gaatjes in je tanden hebt gehad van de omgang met anderen ?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:54:
[...]

Maar moet je als gevaccineerde nu bang zijn voor ongevaccineerde mensen? En waarom zou je ongevaccineerden bij elkaar zetten als zij elkaar juist besmetten volgens Hugo?
'apart', ik zeg niet 'zet alle ongevaccineerde in een hokje' :P Hoewel ik dit dolgraag zou willen doen, liefst een groot eiland en ze meteen allemaal, probleem opgelost, bedoel ik dus wel in de manier daar waar de minste risico's zijn.

Je weet dat het gros van vullingen niet tegen gaatjes worden gedaan, maar ter preventie?

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 02-11-2021 19:59 ]

• xzaz
ijdod schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:57:
[...]

Hoe is dat niet op een tweedeling aansturen?
Dat is het wel.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:31
Playa del C. schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:52:
[...]

Omdat de 'verschillen' in dit geval wél invloed op anderen hebben. Dat bijvoorbeeld iemand niet hetero is of dat iemand bijzondere hobby's heeft, dat mag iedereen zelf weten. Probleem is dus juist dat het mrt corona wel invloed op het hele land heeft. Qua zorgdruk, doden en overheidsmaatregelen.
Geen vaccinatie willen, is geen coronazorg krijgen, is een heel normale gedachte.

Mensen die het gezamenlijke probleem willen aanpakken door zich te vaccineren, die ga je toch niet wegzetten als 'verrotte mensen'.

[...]
Nogmaals, ik ben zelf gewoon volledig gevacineerd. Kijk ik leef zelf met het idee van dat je het als overheid maar moet verplichten dan als je het echt erdoorheen wilt. Als zoals jij het schetst invloed heeft op het hele land (terechte opmerking). Zolang het geen plicht is is het niet mijn taak om een hetze te voeren tegen mensen die zelf een vrije keus maken. (Of ik het ermee eens ben is het tweede). Dat is voor mij een samenleving

• hoevenpe
Ik had het over planbare semi-acute zorg en gevaccineerden met voorrang behandelen.
Dat is strijdig met de eed van Hypocrates.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Noch een gordel om voordat een ongeluk gebeurd?

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Een goede leider schuift de schuld niet publiekelijk naar één groep. Om ze vervolgens kinderachtig toe te spreken.

Een goede leider verbindt en inspireert.

Ja, (een groot deel van) het probleem ligt bij ongevaccineerden. Maar de manier van communiceren van Rutte en de Jonge werkt alleen maar polariserend en contraproductief...

• gekkie
[...]
Denk je als die ongevaccineerden zich niet wensen neer te leggen bij de nu voorgestelde en in de week gelegde maatregelen. Dat ze zich wel zouden neerleggen bij het weigeren van zorgverlening ?

• t_captain
[...]

Klopt. Maar dat zijn vooral ongevaccineerden en die kiezen in vrijwel alle gevallen zelf voor dat risico.

Ik zou nooit mensen willen dwingen tot vaccinatie. Ik vind het huidige aanmoedigingsbeleid al veel te ver gaan. Maar daarmee is niet gezegd dat ik mensen die niet willen prikken ga behoeden voor hun eigen consequenties. Vrijheid, blijheid. Zoek
het lekker zelf uit.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:56:
[...]

Het uitspelen begon in mijn beleving een klein jaar geleden, door Rutte persoonlijk. Met een opmerking over een anti-maatregelen demonstratie, waar de deelnemers principieel heen mondmasker droegen.

Rutte “kon dat niet aan de horeca uitleggen”. Waarmee hij voorstanders van heropening van de horeca opzette tegen tegenstanders van mondmaskers.

Overigens is “het probleem”, de huidige golf van besmettingen, begonnen toen we de focus van gedrag (anderhalve meter) verlegden naar vaccinatiestatus (QR plicht horeca). Dat was een fout, het communiceerde een boodschap die de R-waarde met ongeveer 20% deed stijgen.

Die ze proberen op te lossen door méér in te zetten op QR codes, en daarmee de focus van de gedragsregels af te leiden.
Dit zie ik niet als groepen tegen elkaar opzetten maar meer een algemeen probleem van geen verantwoordelijkheid nemen. Het is niet aan Rutte om iets uit te leggen maar hij moet gewoon zorgen voor degelijke maatregelen én dat er nageleefd wordt.

Maar tijdens de persconferentie zag je hem alweer wijzen en zeggen dat dit falen nu niet aan het beleid ligt maar aan mensen die zich niet aan maatregelen houden. M.a.w. "I am not in charge".

Dát is het probleem. Het tegen elkaar opzetten is een soort indirect bij-effect maar is niet het eigenlijke probleem.

• Emgeebee
  • Laatst online: 24-10 17:22
Ronald.42 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:57:
[...]

Ik snap al die aanvallen op mij trouwens niet volgens mij gaf ik in mijn eerste post al aan dat ik 2 prikjes zou bestellen... al is dat met tegenzin
Het is geen aanval op jou hoor, maar gewoon een weerlegging van je argumenten waarom je aangeeft eigenlijk die prikjes niet nodig te hebben. Dat klopt, jij hebt ze niet per se nodig maar de samenleving heeft er wel 95% nodig.

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:50
Fuujii schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:59:
Een goede leider schuift de schuld niet publiekelijk naar één groep. Om ze vervolgens kinderachtig toe te spreken.

Ja, (een groot deel van) het probleem ligt bij ongevaccineerden. Maar de manier van communiceren van Rutte en de Jonge werkt alleen maar polariserend en contraproductief...
Een goed leider durft te zeggen wat gezegd moet worden. Durft de vinger op de wond te leggen. Durft dwarse kinderen ferm toe te spreken. Durft mensen maatschappelijk verantwoordelijk te houden. Etc..

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nst6ldr schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:58:
[...]

Noch een gordel om voordat een ongeluk gebeurd?
Je hoeft niet in te stappen ;)

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Soccer98 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:33:
[...]

Zie hier wat twee jaar coronacrisis doet: denken dat dit een normale tegenstelling is.
Nee hoor, ook voor de hele coronacrisis had ik een mening over mensen die zich niet laten vaccineren.

Corona is niet de enige ziekte waar ongevaccineerden meer dan zichzelf mee lastig vallen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Fuujii schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:59:

Eh, dit weer.

nst6ldr in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

• D-e-n
[...]

Overigens is “het probleem”, de huidige golf van besmettingen, begonnen toen we de focus van gedrag (anderhalve meter) verlegden naar vaccinatiestatus (QR plicht horeca).
Nee, het probleem is dat het kabinet al anderhalf jaar steeds te laat ingrijpt en steeds te snel weer een jubelstemming verkondigt.

Dat de vaccinatiestatus vervolgens onderdeel is van een oplossing vind ik volkomen logisch. Want statistisch gezien is er gewoon minder risico op veel meer besmettingen als gevaccineerden samenkomen.

• Ronald.42
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:58:

[...]

Je weet dat het gros van vullingen niet tegen gaatjes worden gedaan, maar ter preventie?
Owh dus ik ben jaren lang voor Jan lul mijn tanden aan het poetsen ik dacht dat dat hielp tegen het ontstaan van gaatjes.. verkeerd voorgelicht dus :S

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:31
Geen mondkapjesplicht op plekken waar een coronapas verplicht is.

Waarom is dit eigenlijk?
Besmetting is toch besmetting?
Ook al is het in mindere mate/sterkte, maar ook gevaccineerden komen op de IC terecht.

Of heb ik bovenstaande regel ergens foutief van een site afgeplukt.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kolere, trap die reporters toch gewoon weg, wat een facebook/telegraaf/nu.nl niveau zijn dat zeg :/
NeutraleTeun schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:02:
Geen mondkapjesplicht op plekken waar een coronapas verplicht is.

Waarom is dit eigenlijk?
Besmetting is toch besmetting?
Ook al is het in mindere mate/sterkte, maar ook gevaccineerden komen op de IC terecht.

Of heb ik bovenstaande regel ergens foutief van een site afgeplukt.
Klopt, is simpel rekensommetje van absoluut risico.

[ Voor 69% gewijzigd door SinergyX op 02-11-2021 20:03 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:00:
[...]

Klopt. Maar dat zijn vooral ongevaccineerden en die kiezen in vrijwel alle gevallen zelf voor dat risico.

Ik zou nooit mensen willen dwingen tot vaccinatie. Ik vind het huidige aanmoedigingsbeleid al veel te ver gaan. Maar daarmee is niet gezegd dat ik mensen die niet willen prikken ga behoeden voor hun eigen consequenties. Vrijheid, blijheid. Zoek
het lekker zelf uit.
Eens, maar ja, moeten we die mensen dan echt laten sterven? Ook als het gaat om mensen die gewoon niet zo slim zijn en zijn omgeluld en bang gemaakt door hun omgeving?

In Canada mag je nu bijna niks meer zonder vaccinatie, ik weet idd niet of dat nou goed is, want er zijn nu mensen die dus echt alleen nog maar binnen mogen zitten: geen werk, geen restaurant, geen OV, niet meer het vliegtuig in...

Gewoon een vaccinatieplicht lijkt me beter eigenlijk inmiddels. Dan kan iedereen boos worden op de overheid ipv andere shit :+

• hoevenpe

Het probleem zat al daarvoor: vaccinatie is gepresenteerd als een 'get-out-of-jail-free' card, een aanzienlijk deel van de bevolking zal de prik vooral gehaald hebben om lekker op vakantie te gaan en/of om weer met vrienden dichtbij elkaar in de kroeg te kunnen zitten.

Die 'belofte' breken had tot grote verontwaardiging geleid, boosheid die men nu succesvol heeft weten om te buigen in de richting van ongevaccineerden. Zonder dat vooruitzicht hadden we waarschijnlijk nog lang niet op 75% gezeten, dus ergens 'moest' men wel...

• t_captain
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:00:
[...]

Dit zie ik niet als groepen tegen elkaar opzetten maar meer een algemeen probleem van geen verantwoordelijkheid nemen. Het is niet aan Rutte om iets uit te leggen maar hij moet gewoon zorgen voor degelijke maatregelen én dat er nageleefd wordt.

Maar tijdens de persconferentie zag je hem alweer wijzen en zeggen dat dit falen nu niet aan het beleid ligt maar aan mensen die zich niet aan maatregelen houden. M.a.w. "I am not in charge".

Dát is het probleem. Het tegen elkaar opzetten is een soort indirect bij-effect maar is niet het eigenlijke probleem.
Goede observatie.

Ik neem aan dat vandaag niet werd begonnen met het toegeven van de fout van september?

Als deze leiders iets van geloofwaardigheid willen terugverdienen, moeten ze dat roch eens leren.

• Ronald.42
  • Niet online
Emgeebee schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:00:
[...]

Het is geen aanval op jou hoor, maar gewoon een weerlegging van je argumenten waarom je aangeeft eigenlijk die prikjes niet nodig te hebben. Dat klopt, jij hebt ze niet per se nodig maar de samenleving heeft er wel 95% nodig.
En als die 95 % gehaald is dan is het klaar??

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:03:
[...]

Eens, maar ja, moeten we die mensen dan echt laten sterven? Ook als het gaat om mensen die gewoon niet zo slim zijn en zijn omgeluld en bang gemaakt door hun omgeving?
Moeten we wachten tot al die mensen die een hartoperatie nodig hebben dood beginnen te gaan ? Het is minder acuut dan corona maar als je lang genoeg wacht komt dat wel.

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 02-11-2021 20:04 ]

• ijdod
t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:03:
[...]

Goede observatie.

Ik neem aan dat vandaag niet werd begonnen met het toegeven van de fout van september?
Van nu.nl vandaag...
Toch zegt de minister geen spijt te hebben dat de maatregelen de voorbije maanden zijn versoepeld. "Als maatregelen op dat moment, gegeven een klein aantal besmettingen en gegeven een klein aantal ziekenhuisopnames, niet nodig zijn, moet je ze afschalen. Anders zijn ze gewoon niet meer proportioneel"

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

Ik zou zeggen dat het nog eerder begon.

In voorjaar 2020 werden de regels rap aangescherpt en bij elke persconferentie werd gezegd dat het nodig was omdat wij (het volk) zich niet aan de regeltjes hielden. Dat is sindsdien vaste prik geworden en de groep bij wie de schuldvraag ligt werd concreter sindsdien. De tweede golf was de schuld van de jongeren die terugkwamen uit Marbella en Salou en de studenten. Daarna lag de schuld bij de jongeren die gingen dansen met Janssen en nu dan bij ongevaccineerden.

Dit patroon is niet nieuw, dit zit verweven in de communicatie sinds het begin. De schuld wordt altijd verlegd en je moet boos worden op een nevelige groep die de huidige situatie op hun geweten heeft.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
D-e-n schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:42:
[...]

Dat gebeurt dus echt veel te weinig. Mensen snappen de ernst niet meer.
Dat is toch ook niet gek als het kabinet vijf weken geleden zei dat we per gisteren alle maatregelen zouden opheffen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
D-e-n schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:01:
[...]

Nee, het probleem is dat het kabinet al anderhalf jaar steeds te laat ingrijpt en steeds te snel weer een jubelstemming verkondigt.

Dat de vaccinatiestatus vervolgens onderdeel is van een oplossing vind ik volkomen logisch. Want statistisch gezien is er gewoon minder risico op veel meer besmettingen als gevaccineerden samenkomen.
Precies, de QR code was bij de vorige opzet van het loslaten van de maatregelen de bedoeling dat die vaccinatiegraad hoger werd. Dat is amper gebeurt, als de R dan gaat oplopen moet je eigenlijk voorlopen op de effecten die je nu krijgt.

Ik snap aan de andere kant ook dat je wil zien wat de vaccinatiegraad van 83% doet, maar nu zijn ze toch wel wat laat met alles. Als dit niet aanslaat dan ga je onderuit.

Ondertussen hebben we wel scherpe tegenstellingen. Mensen gaan onrealistische en onethische maatregelen voor de niet gevaccineerden voorstellen. De zorg krijgt nogmaals een golf te verwerken en de uitval wordt daar steeds hoger wat het probleem dus steeds meer verergert. We kunnen immers steeds minder opschalen en de gewone zorg lijdt er ook onder, wat nog meer problemen geeft.

Tweakers Discord

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:28
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:51:
[...]

Het probleem ligt nu bij ongevaccineerde mensen, dat is duidelijk lijkt me. En er zijn maatregelen om vaccinaties "aan te moedigen". Dat heeft niks met uitspelen te maken maar met het feit dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook zich niet vaccineren. Ben heel benieuwd wat er dan anders gedaan zou moeten worden.
Ik vind dit echt gouden humor. Er wordt niks tegen elkaar uitgespeeld want het ligt aan alle ongevaccineerden. d:)b

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

t_captain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:03:
[...]

Goede observatie.

Als deze leiders iets van geloofwaardigheid willen terugverdienen, moeten ze dat roch eens leren.
Er speelt zich nu al een fout af. Dat er vorige week nog geen maatregelen kwamen woe/do, dat deze nieuwe maatregelen zaterdag pas ingaan. Ik vind het grove nalatigheid en incompetentie.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:43
dglavimans schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:58:
[...]

Nogmaals, ik ben zelf gewoon volledig gevacineerd. Kijk ik leef zelf met het idee van dat je het als overheid maar moet verplichten dan als je het echt erdoorheen wilt. Als zoals jij het schetst invloed heeft op het hele land (terechte opmerking). Zolang het geen plicht is is het niet mijn taak om een hetze te voeren tegen mensen die zelf een vrije keus maken. (Of ik het ermee eens ben is het tweede). Dat is voor mij een samenleving
Helemaal mee eens. Ik maak mij er ook niet druk om.
Maar alsnog mag er best eerlijk gezegd worden dat de keuze van niet-gevaccineerden wel invloed heeft op de rest van de samenleving. De IC bevat vooral niet-gevaccineerden, dus de zorg voor anderen wordt uitgesteld. Cijfers lopennye hard op, dus iedereen krijgt te maken met zwaardere maatregelen.

Het is dus niet zo simpel als: respect voor ieders keuze.

Dat is trouwens een illusie binnen onze cultuur. Sommige keuzes zijn echt vrije keuzes, zoals je lievelingskleur. Maar als iemand er voor kiest dat de maximumsnelheid stom is en structureel 2x harder dan de max gaat rijden, dan zal vrijwel het hele land terecht die persoon een gevaar vinden en die persoon willen stoppen. Zo ook met corona-vaccinatie.

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
[...]

Nee maar ik laat wel bij de mondhygiënist de plak en tandsteen enzo weghalen om te voorkomen dat ik gaatjes (en alle ongemak wat erbij hoort) krijg. Een vaccinatie is een preventieve bescherming.

Wat ik graag zou willen weten:
- Wat zou je voorstellen om te voorkomen dat mensen die ernstige zorg nodig hebben (verkeersongeluk / hartinfarct) geen plek meer hebben in het ziekenhuis / op de IC.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-11 21:51
Altijd is verkondigd dat vaccineren de uitweg was. Onze vaccinatiegraad is best goed in vergelijking met andere landen. Qua besmettingen zitten we al bijna op de vorige piek en op de IC piept en kraakt het. Erg zorgelijk.

Ook lees je dat gevaccineerden met overgewicht ook op de IC belanden.
Hier is op korte termijn niets aan te doen. Je kunt niet iedereen rondjes laten rennen met Rico Verhoeven.
Zou het op (korte) termijn bespreekbaar zijn bij het kabinet dat gevaccineerden zich moeten laten testen?

Wat is het alternatief? Eeuwigdurend boosterprikken blijven geven?
Daar zal Pfizer blij van worden.

Even een oprecht gemeende vraag.
Pagina: 1 ... 84 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.