Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.412 views

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
autje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:20:
[...]

Daarom: 2G beleid. Dan heb je dit probleem niet meer.
Ja want die QR codes werken nu ook zo ontzettend goed.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:17:
[...]

Ik wil best met je meegaan hierin, maar als ik dan kijk waar de testplicht voor ongevaccineerden dan wel in zou passen dan kom ik toch in hetzelfde blokje.
De toegang is nog altijd gelijk. Dus ik zie niet in hoe het in dat blokje hoort. Als je de toelichting van de Gezondheidsraad onder Dwang en Drang leest, zie je ook dat zij daar misschien een andere definitie hanteren ;-)

Dwang is namelijk iemand letterlijk vastbinden en inspuiten. het verplichten, met risico op vervolging is vergaande drang. Waar exact het verschil tussen lichte drang en "nudging" ligt is discutabel.

Je de keuze geven tussen vaccinatie of testen, en vervolgens exact hetzelfde mogen (dus gelijke mogelijkheden) valt níét onder de gele blokken IMHO.

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 02-11-2021 14:25 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:18:
[...]

Zelfs in het hoogste puntje van noord-Friesland, is het 6,5km van een testlocatie. Als je dan 2 uur onderweg bent doe je echt wat verkeerd :+

Het blijft een punt van "vervelend, maar niet onoverkomelijk".

Daarbij ben ik zélf niet voorstander van verplicht testen voor een dagje weg voor die leeftijdsgroep. Maar dat ben ik. O-)
Nu woon ik in een provincie (OV), maar als ik even snel kijk voor een test op 1 november is de dichtsbijzijnde die plek heeft 15km verwijderd (twee op 8km afstand zijn blijkbaar niet open of al vol?).
Dat gaat iets verder dan vervelend.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:24:
[...]

De toegang is nog altijd gelijk. Dus ik zie niet in hoe het in dat blokje hoort. Als je de toelichting van de Gezondheidsraad onder Dwang en Drang leest, zie je ook dat zij daar misschien een andere definitie hanteren ;-)

Dwang is namelijk iemand letterlijk vastbinden en inspuiten. het verplichten, met risico op vervolging is vergaande drang. Waar exact het verschil tussen lichte drang en "nudging" ligt is discutabel.
Ja je kunt wel dwarsdoorsnedes van dwarsdoorsnedes blijven maken. Maar keuze is er.

- Je kunt thuis blijven
- Je kunt ervoor kiezen om iets te ondernemen waar geen test of QR voor nodig is
- Je kunt een vaccin gaan halen
- Je kunt een test gaan halen
- Je kunt wachten tot je vanzelf corona oploopt.
- Je kunt zelfs verhuizen naar een land waar ze allemaal niet aan deze zaken doen.

Hoezo geen keuze?

@Fly-guy Kun je nagaan hoe druk het daar wordt als gevaccineerden ook getest moeten worden ;)

Zit overigens ook eens te kijken. Binnen 8km 8 verschillende locaties die allemaal nog volop plek hebben voor aanstaande weekend.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2021 14:29 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-11 14:51
MikeyMan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:26:
[...]

Ja je kunt wel dwarsdoorsnedes van dwarsdoorsnedes blijven maken. Maar keuze is er.

- Je kunt thuis blijven
- Je kunt ervoor kiezen om iets te ondernemen waar geen test of QR voor nodig is
- Je kunt een vaccin gaan halen
- Je kunt een test gaan halen
- Je kunt wachten tot je vanzelf corona oploopt.

Hoezo geen keuze?
Om er vervolgens na 6 maanden niet meer bij te horen :+ .

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:17:
[...]
Ik wil best met je meegaan hierin, maar als ik dan kijk waar de testplicht voor ongevaccineerden dan wel in zou passen dan kom ik toch in hetzelfde blokje.
"testplicht voor ongevaccineerden" is an sich ook al een "frame". Er is namelijk een keuze die je geheel vrij mag maken: óf je kiest voor vaccinatie óf je kiest voor testen. Je kunt niet alleen kiezen voor een derde optie "niet-vaccineren". Je kiest, zonder dwang of drang, dan voor testen.

• Waah
Fly-guy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:25:
[...]
Nu woon ik in een provincie (OV), maar als ik even snel kijk voor een test op 1 november is de dichtsbijzijnde die plek heeft 15km verwijderd (twee op 8km afstand zijn blijkbaar niet open of al vol?).
Nee dan is het gewoon best vervelend. Maar ook écht niet meer als dat. Keuzes hebben gevolgen. Dit is een gevolg van een keuze.

Als ik niet op tijd reserveer voor een (goed) restaurant zit het ook vol. Idem voor een nieuwe film in de bios. Hell, als ik op een normale tijd wil tennissen moet ik een week vooraf reserveren O-)

Ja, spontaan is lastiger. Maar de mogelijkheden zijn gelijk.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:24:
[...]

Misbruik/fraude is mogelijk ja. Dat vraagt ook nog wel om wat aanscherping. Een schoningsslag om alle illegale QR's ongeldig te maken bijvoorbeeld. En forse straffen op misbruik.

100% waterdicht zul je het niet krijgen. Maar ook nu is het al een stuk aantrekkelijker met gewoon een eigen legale QR dan om vals te spelen. Dat verschil kan best nog wel een beetje aangescherpt worden. Ook kan er ingezet worden op wat sociale druk, net zoals iemand die dronken in de auto stapt bij de meeste vrienden zich niet populair maakt.

alles kan off-topic

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb het nooit over dwang gehad, en @CMD-Snake zei volgens mij "het oranje gebied (sterke drang, richting dwang).".
Je de keuze geven tussen vaccinatie of testen, en vervolgens exact hetzelfde mogen (dus gelijke mogelijkheden) valt níét onder de gele blokken IMHO.
Wat jij geel noemt is bij mij oranje, die twee blokken aan de top van Sterke drang.

Onder 'Beperkte keuzemogelijkheden' valt "Versoepeling of vervangende maatregelen voor bepaalde groepen'. Het feit dat er een maatregel is voor ongevaccineerde mensen om te testen is al een maatregel die niet geldt voor mensen die al een QR hebben vanwege vaccinatie.

• Waah
Khayma schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:27:
[...]

Dat was een hashtag toch? #Ikdoenietmeermee :+
Al was dit niet helemaal de invulling die ze voor ogen hadden met die hashtag :D

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Fly-guy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:25:
[...]
Ligt er maar net aan, in andere gebieden moet je die afstand afleggen al wil je bij een winkel in de buurt komen.

Dus het blijft gewoon vervelend, maar een andere optie is er nu niet echt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:22
Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:24:
[...]

Afgezien van asociale fraudeurs krijg je dan in ieder geval geen vatbare ongevaccineerden meer in de tent. En laat dat nou precies de groep zijn waarvan we willen dat ze niet besmet raken omdat ze dan de zorg te zwaar gaan belasten.

• Waah
Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:31:
[...]

Ik heb het nooit over dwang gehad, en @CMD-Snake zei volgens mij "het oranje gebied (sterke drang, richting dwang).".

[...]

Wat jij geel noemt is bij mij oranje, die twee blokken aan de top van Sterke drang.

Onder 'Beperkte keuzemogelijkheden' valt "Versoepeling of vervangende maatregelen voor bepaalde groepen'. Het feit dat er een maatregel is voor ongevaccineerde mensen om te testen is al een maatregel die niet geldt voor mensen die al een QR hebben vanwege vaccinatie.
Tja als je testen als maatregel ziet, dan heb je een punt O-)
Maar ik verwacht niet dat de Gezondheidsraad dat in gedachte had. Meer dat gevaccineerden geen mondkapje hoeven, maar ongevaccineerden wel O-)

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11 16:52
Khayma schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:27:
[...]

Als je pech hebt korter

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:14:
[...]
Ik zou dat laatste er niet eens bij vragen, want dan stuur je het gesprek al een bepaalde richting op. Het kan altijd een vervolgvraag zijn natuurlijk ;).
Hier de antwoorden, ongeacht vervolgvraag:

Optie A
- 'Deze geef ik graag door aan Hugo'

Optie B
- 'Alle modellen hebben een onzekerheid, dat is nu eenmaal zo, en ook als je denkt "het gaat sneller dan je denkt dat het gaat, dan gaat het toch weer sneller dan je denkt dat het gaat", want wij zijn misschien wel klaar met de maatregelen, maar die maatregelen zijn soms wel nodig, dus een exact antwoord valt niet te geven, maar uiteraard willen proberen de zorg maximaal te ontlasten, en we moeten ook rekening houden met wat er mogelijk is binnen de maatschappij, maar we denken zeker dat het R getal - want dat is waar u denk ik op doelt - omlaag zal gaan met deze maatregelen volgens het OMT, maar voor het exacte antwoord moet ik u het antwoord schuldig blijven, want dat is aan het OMT'

of

- 'Dank u wel, ik heb schoenmaat <vul-in>'

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Vanavond aankondigen van nieuwe restricties.

Ik had het inmiddels losgelaten. Geen restricties meer. Geen QR-checks.

We hebben met zijn allen ons best gedaan en ons aan restricties gehouden. Maar het is een keertje klaar. Dit virus gaat niet meer weg. Iedereen die een vaccin wilde heeft er een gehad. Gevaccineerden zijn goed beschermd tegen ernstige ziekte. Niet-gevaccineerden hebben grotendeels zelf de keuze gemaakt voor het risico wat ze lopen.

Zorg blijft open. Bij te weinig capaciteit wordt zorg voor coronapatiënten afgeschaald in plaats van reguliere zorg. Degenen die gevaccineerd zijn of om medische redenen niet gevaccineerd konden worden krijgen voorrang.

Leven met de aanwezigheid van dit virus is het nieuwe normaal. Er wordt voor iedereen een boostervaccin gekocht die deze winter en lente wordt aangeboden op basis van vrijwilligheid.

Degenen die de vaccins zetten krijgen een cursus om te aspireren. (Controleren of je in een bloedvat zit voordat je injecteert on te voorkomen dat het vaccin in het bloed komt) omdat veel van de ernstige bijwerkingen met de mRNA en Vectorvaccins worden veroorzaakt door verkeerde injecties. Daarnaast aandacht voor vitamine D tekorten en medicijnen die werkzaam zijn bij Covid-19.

Je zult toch eens terug moeten naar normaal en nu iedereen een vaccin heeft kunnen krijgen lijkt het me het ideale moment om dit te doen. Ik wil namelijk dat Nederland een vrij land blijft.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:32:
[...]

Dat was een hashtag toch? #Ikdoenietmeermee :+
Al was dit niet helemaal de invulling die ze voor ogen hadden met die hashtag :D
Ironie zijn de principiele tegenstanders niet vies van nee.

• Redax
autje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:33:
[...]

Afgezien van asociale fraudeurs krijg je dan in ieder geval geen vatbare ongevaccineerden meer in de tent. En laat dat nou precies de groep zijn waarvan we willen dat ze niet besmet raken omdat ze dan de zorg te zwaar gaan belasten.
Ik begrijp je punt, maar dat is ook precies de groep die op zoek is naar de illegale QR codes. En ze zijn verkrijgbaar.

• Waah
Tyrian schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:35:

Degenen die de vaccins zetten krijgen een cursus om te aspireren. (Controleren of je in een bloedvat zit voordat je injecteert) omdat veel van de ernstige bijwerkingen met de mRNA en Vectorvaccins worden veroorzaakt door verkeerde injecties. Daarnaast aandacht voor vitamine D tekorten en medicijnen die werkzaam zijn bij Covid-19.
De vaccinaties zijn toch intra-musculair? niet vasculair? :D

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:37:
[...]

Als je goed prikt wel ja.

• Waah
Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:35:
[...]

Ik begrijp je punt, maar dat is ook precies de groep die op zoek is naar de illegale QR codes. En ze zijn verkrijgbaar.
Dat is toch gewoon een kleine groep. Daarvoor moet je dingen niet laten. Gewoon straffen op stellen, in het nieuws aankondigen dat X mensen een boete hebben gehad voor illegale QR-codes en 99% van het volk gedraagd zich. En ja, zo simpel is het echt :+

Dat is hetzelfde als Heroïne legaliseren, want verslaafden zullen toch wel gebruiken :+

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 02-11-2021 14:39 ]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Klopt. Hij geeft een niet onderbouwde mening.

Covid vaccin gaat netjes in de spier van je bovenarm. Of je bil, net wat je wil.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Wolly
  • Niet online

Degenen die de vaccins zetten krijgen een cursus om te aspireren. (Controleren of je in een bloedvat zit voordat je injecteert) omdat veel van de ernstige bijwerkingen met de mRNA en Vectorvaccins worden veroorzaakt door verkeerde injecties.
Klinkt bizar, zijn daar meer gegevens over bekend?

• Ankona
Vanavond aankondigen van nieuwe restricties.

Ik had het inmiddels losgelaten. Geen restricties meer.

We hebben met zijn allen ons best gedaan en ons aan restricties gehouden. Maar het is een keertje klaar. Dit virus gaat niet meer weg. Iedereen die een vaccin wilde heeft er een gehad. Gevaccineerden zijn goed beschermd tegen ernstige ziekte. Niet-gevaccineerden hebben grotendeels zelf de keuze gemaakt voor het risico wat ze lopen.

Zorg blijft open. Bij te weinig capaciteit wordt zorg voor coronapatiënten afgeschaald in plaats van reguliere zorg. Degenen die gevaccineerd zijn of om medische redenen niet gevaccineerd konden worden krijgen voorrang.

Leven met de aanwezigheid van dit virus is het nieuwe normaal. Er wordt voor iedereen een boostervaccin gekocht die deze winter en lente wordt aangeboden op basis van vrijwilligheid.

Degenen die de vaccins zetten krijgen een cursus om te aspireren. (Controleren of je in een bloedvat zit voordat je injecteert) omdat veel van de ernstige bijwerkingen met de mRNA en Vectorvaccins worden veroorzaakt door verkeerde injecties. Daarnaast aandacht voor vitamine D tekorten en medicijnen die werkzaam zijn bij Covid-19.

Je zult toch eens terug moeten naar normaal en nu iedereen een vaccin heeft kunnen krijgen lijkt het me het ideale moment om dit te doen. Ik wil namelijk dat Nederland een vrij land blijft.
Doe er nog een korting op ziektegeld bij voor ongevaccineerden.

Ik denk dat het gros geen idee heeft van de last die ze met hun vrije keuze op de schouders van alle anderen smijten. En in het liberale principe stopt je vrijheid ook waar het de vrijheid van anderen beperkt. M.i. is er moreel ook geen enkele vrijheid om je niet te vaccineren.

alles kan off-topic

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:38:
[...]

Klinkt bizar, zijn daar meer gegevens over bekend?
Aspireren is vziw bedoeld om te checken of je geen bloedvat hebt aangeprikt.

Hoewel dit vervolgens dan weer niet als standard practice wordt aangeraden voor zover ik kan terugvinden.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34286849/
http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20211013001001
https://www.immunize.org/...dministering-vaccines.asp

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2021 14:43 ]

• autje
Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:34:
[...]

Optie A

Optie B
- 'Alle modellen hebben een onzekerheid, dat is nu eenmaal zo, en ook als je denkt "het gaat sneller dan je denkt dat het gaat, dan gaat het toch weer sneller dan je denkt dat het gaat", want wij zijn misschien wel klaar met de maatregelen, maar die maatregelen zijn soms wel nodig, dus een exact antwoord valt niet te geven, maar uiteraard willen proberen de zorg maximaal te ontlasten, en we moeten ook rekening houden met wat er mogelijk is binnen de maatschappij, maar we denken zeker dat het R getal - want dat is waar u denk ik op doelt - omlaag zal gaan met deze maatregelen volgens het OMT, maar voor het exacte antwoord moet ik u het antwoord schuldig blijven, want dat is aan het OMT'

of

Je zou de politiek in moeten gaan ;).

Maar een beetje journalist bijt zich natuurlijk vast in zo'n antwoord. "Waar mikt het OMT op, qua R waarde? Gaan we hem onder de 1 proberen te brengen? Kunt u Jaap volgende keer weer eens uitnodigen voor zo'n persconferentie? Waarom geeft u niet gewoon antwoord op de vraag?"

En in de stukjes die je erna tikt ook gewoon zeggen dat de minister het antwoord weigerde te geven, niet dat hij 'het antwoord schuldig moest blijven' of zoiets vaags.

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

[...]

*knip* graag bij dit soort medische zaken direct goede bronnen geven.

[ Voor 50% gewijzigd door ZieMaar! op 02-11-2021 18:20 ]

Specs

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dat klopt. Als je daar wel inzit gaat de naald eruit en pak je een nieuwe spuit.

Dat is gewoon normaal protocol.
Ik zie niet in waar zijn bewering over meer bijwerkingen vandaan komt.

• Wolly
  • Niet online
Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:34:
[...]

Optie A

Optie B

of

Of
- 'Een goede luisteraar had deze vraag niet gesteld want dit heb ik in de vorige persconferentie natuurlijk al uitgelegd. Zoals u ook in het plan van aanpak voor het najaar had kunnen lezen sturen wij niet meer op besmettingscijfers. Omdat dat eigenlijk niet meer zinvol is. Die besmettingscijfers vertellen een heel ander verhaal dan ze deden. We kijken er nog wel naar, we gebruiken het zeker als achtergrond, als context om de beslissingen te nemen. Maar het is geen indicator meer om op te sturen. Er is dus ook niet gekeken welke invloed deze nieuwe maatregelen hebben op de R, wat in feite de groei van het aantal besmettingen weergeeft en ik heb u net uitgelegd dat deze informatie niet meer zinvol is.'

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Tyrian schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:41:
[...]

Ja, dat bedoel ik ook. De problemen met Myocarditis en Pericarditis en de stollingen hebben lijken allemaal gelinkt zijn aan het per ongeluk injecteren van het vaccin in een bloedvat. Ik heb het nog even wat duidelijker gemaakt in mijn posting.
Nogmaals, bron?

• Redax
Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:38:
[...]

Dat is toch gewoon een kleine groep. Daarvoor moet je dingen niet laten. Gewoon straffen op stellen, in het nieuws aankondigen dat X mensen een boete hebben gehad voor illegale QR-codes en 99% van het volk gedraagd zich. En ja, zo simpel is het echt :+

Dat is hetzelfde als Heroïne legaliseren, want verslaafden zullen toch wel gebruiken :+
Was het maar zo simpel, ik zie best veel mensen om me heen met zo'n code. En ik ben er zeker van dat ze geen corona prik hebben gehaald.

• Waah
De link van het KoreaHerald hierboven lijkt juist dat wat te ontkrachten :+

het is ook best lastig. Een centrale database van allerlei onderzoeken, met de laatste algehele consensus zou best handig zijn soms.

Een soort "nu.nl in 1 minuut" maar dan voor statistieken en onderzoek :+

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 18:39
Zucht.. ik had het al een beetje verwacht, maar er is dus echt een handel in QR codes. Ik zie veel groepen jongeren om mij heen met 1 halsstarrig ongevaccineerde ertussen per groep. Deze hebben inmiddels allen een 'werkende' QR code. Ik vind dit ethisch niet kunnen, maar die groep heeft ondertussen overal lak aan.

• autje
Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:35:
[...]

Als die groep ze kan vinden, dan moet de sterke arm der wet ze ook kunnen vinden. En dan de verstrekkers keihard aanpakken. Met een beetje geluk vind je ook nog hun klantenbestand, dan kun je die net zo hard aanpakken.

• Waah
Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:44:
[...]

Was het maar zo simpel, ik zie best veel mensen om me heen met zo'n code. En ik ben er zeker van dat ze geen corona prik hebben gehaald.
Dat kan natuurlijk aan je omgeving liggen O-) want ik ken niemand met zo'n code. N=1 enzo.

En ik blijf erbij dat als je de pakkans groter als 0 maakt (want momenteel ís er voor zover ik weet geen straf op het gebruiken van een ongeldige QR code, of niet opgelegd tenminste) zie je dat mensen zich sneller gedragen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn wat suggesties langs gekomen die bloodclots en myocarditis linken aan het raken van een bloedvat. Heb deze nog gevonden. Maar nog niet heel overtuigend.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34406358/

Overigens zegt RIVM:
Aspireren
Controle op het aanprikken van een bloedvat voorafgaand aan het inspuiten van het vaccin is niet noodzakelijk.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2021 14:49 ]

• Wolly
  • Niet online
Tyrian schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:41:
[...]

Ja, dat bedoel ik ook. De problemen met Myocarditis en Pericarditis en de stollingen hebben lijken allemaal gelinkt zijn aan het per ongeluk injecteren van het vaccin in een bloedvat. Ik heb het nog even wat duidelijker gemaakt in mijn posting.
Hoe kan je zoiets bewijzen? Die prik zit er al een tijdje in als die problemen optreden, dan kan je toch geen onderzoek meer doen waar het precies is terecht gekomen?

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Bron: Dr John Campbell.
YouTube: YouTube

Hij heeft er al vaak aandacht aan gegeven, o.a.

Bronnen van Dr Campbell zelf staan altijd in de video descriptions.

Specs

• Number10
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:41:
[...]
Maar een beetje journalist bijt zich natuurlijk vast in zo'n antwoord. "Waar mikt het OMT op, qua R waarde? Gaan we hem onder de 1 proberen te brengen? Kunt u Jaap volgende keer weer eens uitnodigen voor zo'n persconferentie? Waarom geeft u niet gewoon antwoord op de vraag?"

En in de stukjes die je erna tikt ook gewoon zeggen dat de minister het antwoord weigerde te geven, niet dat hij 'het antwoord schuldig moest blijven' of zoiets vaags.
Rijksvoorlichtingsdienst:
Dank u wel, deze vragen zijn niet voorbereid, we hebben helaas maar beperkt de tijd... ja @Wolly ga je gang!

(Edit: Luister ook vooral naar de podcast, want daar komt wel e.e.a. aan bod. Maar natuurlijk heb je helemaal gelijk en moeten journalisten vooral doorvragen, het liefst in een treintje (dus waar de een geen antwoord krijgt, gaat de ander verder)

[ Voor 15% gewijzigd door Number10 op 02-11-2021 14:55 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Dennis1812 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:38:
[...]

Klopt. Hij geeft een niet onderbouwde mening.

Covid vaccin gaat netjes in de spier van je bovenarm. Of je bil, net wat je wil.
Da's geen "niet onderbouwde mening", da's gewoon foutieve informatie. 8)7

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:28
IJzerlijm schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:12:
[...]
De nieuwste smoes van de horeca: controle na binnenkomst. Of bij het afrekenen of zo. Dat er aan de deur niet wordt gecontroleerd zegt niks en de controleur mag niet naar binnen dus kan er nooit een overtreding worden geconstateerd. Prachtig stukje rules lawyering.

[...]

https://www.telegraaf.nl/...controle-horeca-amsterdam
Tja, en dit is het typische wazige regeltjes probleem. Zet gewoon duidelijk in de wet/regels dat iemand bij binnenkomst gecontroleerd moet worden. Dan ben je hier gelijk van af en kan er dus niemand in een zaak zijn zonder controle. En handhaaf daar dan ook zo op.

[removed]

• Wolly
  • Niet online
Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:49:
[...]

Dank u wel, deze vragen zijn niet voorbereid, we hebben helaas maar beperkt de tijd... ja @Wolly ga je gang!
Sommige fracties in de Tweede Kamer zijn kritisch op de controlerende rol van het parlement in de coronacrisis. De meeste journalisten zijn echter allesbehalve kritisch en zijn blij als ze een exclusief interview met Jaap van Dissel of de RIVM modelleur mogen hebben.

De echte vragen blijven onbeantwoord.

Nu ik erover nadenk, die journalisten werken net zo versnipperd als de politieke partijen. Ze krijgen allemaal gelegenheid tot 2,3 vragen en that's it. Doorvragen op de discussie die de vorige journalist aanzwengelde zit er vaak niet in.

[ Voor 17% gewijzigd door Wolly op 02-11-2021 14:56 ]

• Waah
Tyrian schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:47:
[...]

Bron: Dr John Campbell.
YouTube: YouTube

Hij heeft er al vaak aandacht aan gegeven, o.a.

[YouTube: Inadvertant intravenous injections]
Bronnen van Dr Campbell zelf staan altijd in de video descriptions.
Interessante video (nee, heb niet 20 minuten uitgeluisterd, maar wel ff doorheen geskipt).

Het onderzoek lijkt inderdaad duidelijk. Intravasculair kan ontstekingen van het hart veroorzaken. Dat is bekend. Dat weet ook "iedereen".

Echter vervolgens komt die met een verhaal over "Ja ze zeggen dat er geen bloedtoevoer in de deltoid zit, en tuurlijk is er bloedtoevoer".

Ja duh... Maar het idee is dat er daar geen gróte bloedvaten zitten. En daardoor zul je niet in in een ader spuiten. En dan is het hele "checken of je in een bloedvat zit" dus eigenlijk onnodig én pijnlijk.

Dus goed verhaal. Conclusie is niet héél geweldig IMHO. en dat wordt ook aangestipt in de andere bronnen die hier werden gepost. Ja, intravasculair is slecht. Maar gezien de cijfers lijken de bijwerkingen toch écht ergens anders weg te komen dan bij dit punt.

• autje
Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:49:
[...]

Een beetje journalist coördineert dat met zijn concullega's, zodat de volgende precies dezelfde vragen (maar dan net effe anders) stelt, en de volgende weer. En nogmaals, vernietigende stukjes schrijven c.q. soundbites laten zien, de publieke opinie zich tegen het kabinet laten keren.

De taak van journalisten is kritische vragen stellen om de zaak helder te krijgen. Als dat overduidelijk getraineerd wordt, dan mag je daar best tegenin gaan, ook op een villeine manier wat mij betreft.

Anders kun je net zo goed de pers geen vragen laten stellen.

Maar dat alles gezegd hebbende: tot nu toe heb ik bij die persconferenties vrijwel geen enkele journalist een gerichte, kritische vraag horen stellen. Dus misschien wil ik te veel, en is ons journaille gewoon 'part of the problem'. Eigenlijk vrees ik dat wel zeker te weten, maar dan denk ik nog dat er een gat is voor journalisten die wel durven om daar in te springen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:03:
Ook raar eigenlijk:

- Red Team geeft adviezen: marginale media-aandacht, vooral bij aanvang
- Red Team stopt: alle media met headlines dat ze stoppen

Hoe dan?
Het Red team is meer dan een jaar lang vaak groot in het nieuws geweest, dat vind ik best wat voor zo'n marginaal clubje?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:48
Redax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:44:
[...]

Mijn vrouw roept de hele tijd dat een vriendin van haar op snapchat roept dat ze het voor enkele honderden euro's kan regelen. En die vriendin kennende heeft ze die connecties...

• Number10
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:54:
[...]
Nu ik erover nadenk, die journalisten werken net zo versnipperd als de politieke partijen. Ze krijgen allemaal gelegenheid tot 2,3 vragen en that's it. Doorvragen op de discussie die de vorige journalist aanzwengelde zit er vaak niet in.
Ik heb nog een edit aangebracht, want ze zouden het moeten afstemmen en een treintje kunnen vormen. Steeds dezelfde vraag of doorvragen op het ontbrekende antwoord van de ander.

Misschien gebeurt dat ook, maar inderdaad sommige interviews zijn gewoon raar. Hoezo is er geen tijd geweest om het KPMG rapport te lezen? Kom op zeg. Er zit nota bene een samenvatting voorin.

Maar goed: geen tijd voor gehad of nog niet aan toegekomen is ook een antwoord.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:05:
Vers van de pers bij het NRC
[...]
Volgens Haagse ingewijden zou De Jonge al opdracht gegeven hebben om de wetgeving op te stellen voor QR codes op de werkvloer. Het komt niet onverwacht zou ik zeggen met alle keren dat De Jonge zich sterk maakte hiervoor en het meest recente mediaoptreden van burgemeester Bruls.
[...]
Tja, wat weten die eminente medische en juridische ethici nou die zo'n tabel opstellen. ;)

[Afbeelding]

Toegang bepalen middels QR code is al licht oranje gebied ("beperkte keuzemogelijkheden") in deze. Voorlopig zal dat dus enkel toe blijven nemen als het aan het kabinet ligt.
Aangezien de QR code iets anders is dan een vaccinatie bewijs zitten we nog steeds in het groene stuk?

PSN

• Number10
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:57:
[...]
Het Red team is meer dan een jaar lang vaak groot in het nieuws geweest, dat vind ik best wat voor zo'n marginaal clubje?
Of dat zo is moet iedereen maar voor zich beoordelen t.o.v. de aandacht voor niet nader te noemen types, maar kijk ook even naar de eerste zin. Het zijn de eerste rapporten/adviezen geweest die de media zelden hebben uitgespit op inhoud.

• Wolly
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:57:
[...]

Maar dat alles gezegd hebbende: tot nu toe heb ik bij die persconferenties vrijwel geen enkele journalist een gerichte, kritische vraag horen stellen. Dus misschien wil ik te veel, en is ons journaille gewoon 'part of the problem'.

Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Klok weigert kritiek op coronastrategie
Hoofdredacteur AD over corona: ‘Het is onze taak om iedereen bij elkaar te houden’
Eigenlijk vrees ik dat wel zeker te weten, maar dan denk ik nog dat er een gat is voor journalisten die wel durven om daar in te springen.
Daar valt geen droog brood mee te verdienen vrees ik.

• Number10
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:57:
[...]
Een beetje journalist coördineert dat met zijn concullega's, zodat de volgende precies dezelfde vragen (maar dan net effe anders) stelt, en de volgende weer. (…)
Onze reacties kruisten elkaar, want dat had ik in de edit geschreven. Het was natuurlijk schertsend bedoelt wat ik schreef, want je hebt helemaal gelijk. Er wordt vaak niet echt doorgevraagd of het gaat over randverschijnselen. Maar er zit ook een andere kant aan de persco's die in de podcast wordt benoemd.

• Wolly
  • Niet online
Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:38:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel. Ze weten na 1,5 jaar heel goed hoe de R zich gedraagt, behoudens een nieuwe variant of inhaalgedrag misschien.

Een overshoot is er dus al snel en dat maakt het scherp aan de wind varen ook zo onnozel. Je kunt een instabiel systeem niet op R=1 houden en het leidt tot onnodig veel sterfte en ziekte. Met het bestrijden van een besmettelijke ziekte heeft het niks te maken. Het gaat ze in dat geval om 'gecontroleerde' verspreiding en daarvan zei de WHO in Nieuwsuur dat zoiets complete kolder is.

Maar zoals benoemd, het zou ook kunnen dat een rug-tegen-de-muur situatie moet ontstaan zodat politiek moeilijke keuzes veel eenvoudiger worden.

De Kamer moet in het debat en vooraf bij de technische briefing vooral heel scherp zijn op de vraag: bereiken we met deze maatregelen wel R=0,8? En kan een andere partij dan het RIVM dat ook doorrekenen?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDHXI0zWUAs087v?format=png&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDHaZLDWYAAxxPf?format=png&name=900x900

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Advies voor de booster van de Gezondheidsraad:
De Gezondheidsraad adviseert de minister van VWS om te starten met een boosteraanbod aan mensen van 60 jaar en ouder en aan bewoners van zorginstellingen.

Mensen vanaf ongeveer 60 jaar bereiken na de primaire vaccinatieserie een iets minder hoge bescherming dan jongere leeftijdsgroepen. Bovendien hebben zij een hoger risico op een ernstig beloop van COVID-19. Inmiddels zijn er ook aanwijzingen dat de bescherming tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname bij hen iets sneller afneemt dan bij jongere leeftijdsgroepen. Op basis van deze factoren en omdat de infectiedruk in de samenleving toeneemt, adviseert de Gezondheidsraad om mensen van 60 jaar en ouder een boostervaccin aan te bieden, in principe te beginnen bij de oudsten.

Ook mensen van 18 jaar en ouder die in een zorginstelling wonen (verpleeghuizen, woonzorgcentra, en instellingen voor personen met een verstandelijke beperking), komen in aanmerking voor een boostervaccin. In deze instellingen neemt het aantal infecties toe, wonen overwegend ouderen en bestaat er een hogere kans op transmissie en op ernstige ziekte.
Op dit moment zijn de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna door het EMA goedgekeurd voor gebruik als booster. De raad adviseert om deze vaccins te gebruiken, ongeacht het vaccin dat is gebruikt voor de primaire vaccinatie. Conform de productinformatie adviseert de raad een interval van ten minste 6 maanden na de laatste dosis van de primaire vaccinatie.

[ Voor 19% gewijzigd door user109731 op 02-11-2021 15:20 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11 06:46

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Number10
  • Niet online
Nou moe, was het toch zo! Wie had dat nu gedacht? :+

Debat medio 2020:
De heer Asscher (PvdA):

De toespraak waarin het ging over groepsimmuniteit heeft de premier zelf gehouden. Dat is hij echt niet vergeten. (…)
Minister Rutte:

Nogmaals, ik heb geen toespraak gehouden over groepsimmuniteit. Die ken ik niet. (…)
https://zoek.officielebek.../h-tk-20192020-79-10.html

• autje
Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:03:
[...]

[YouTube: Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Klok weigert kritiek op coronastrategie]
Hoofdredacteur AD over corona: ‘Het is onze taak om iedereen bij elkaar te houden’

[...]

Om dan maar even advocaat van de duivel te spelen: dat interview is van maart vorig jaar, en hij is daar wel enigszins op teruggekomen. Maar het is duidelijk dat dit niet de meest kritische kikker is, nee.

• Wolly
  • Niet online
Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:22:
[...]

Het is toch wel schofterig dat ze destijds immuniteit zagen als de heilige graal, er nu nog steeds naar handelen maar vervolgens de mensen die bewezen geinfecteerd zijn geweest een bewijs geven met een geldigheid van 6 maanden.

• Waah
Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:24:
[...]

Het is toch wel schofterig dat ze destijds immuniteit zagen als de heilige graal, er nu nog steeds naar handelen maar vervolgens de mensen die bewezen geinfecteerd zijn geweest een bewijs geven met een geldigheid van 6 maanden.
En nog interessanter is dat het niet zo zeker is dat die mensen allemaal wel antistoffen hebben :+
Was recent (klein) onderzoek en daaruit bleek dat 1/3e helemaal geen antistoffen had een paar weken na besmetting :+

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

En hier het overduidelijke bewijs dat de pas fantastisch werkt:

https://www.metronieuws.n...oronabesmettingen-op-ade/

Meer dan 1000 besmettingen op Amsterdam Dance Event.

• Waah
Mfpower schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:26:

Jep! slechts 0,27% is besmet geraakt _/-\o_
Werkt dus top!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:27:
[...]

Werkt dus top!
Een klein percentage van een groot aantal is nog steeds een probleem, vanwege het exponentiele karakter en de r>1. Imho kunnen dit soort events gewoon niet bestaan nu.

• Empathy
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Mfpower schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:28:
[...]

Een klein percentage van een groot aantal is nog steeds een probleem, vanwege het exponentiele karakter en de r>1. Imho kunnen dit soort events gewoon niet bestaan nu.
Dan mag kan visite ook niet meer.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:15
Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:03:
[...]

[YouTube: Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Klok weigert kritiek op coronastrategie]

[...]

Haha, heb je journalistieke vrijheid en vinden ze vaak dat ze alles aan de kaak moeten stellen, doen ze het dan niet.

• Wolly
  • Niet online
En de ene groep na de andere groep aanwijzen als aanstichters van de oplopende besmettingen terwijl het doel gewoon was om continu op het randje van de maximale zorg te gaan balanceren.

En vele mensen maar klappen voor de verpleging als Malle Pietjes :| En de verpleging die eraan onderdoor is gegaan (en nog steeds gaat) kon dus lekkker in de modder zakken.

Nee. Lekker beleid heb je dan.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:06
[...]

Werkt dus top!
Ze zijn nog niet opgehouden met tellen. :+

Zandvoort 1000 verwacht, 91 gevonden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54
[...]

Werkt dus top!
Dit aantal zal in werkelijkheid nog veel hoger zijn. Hierin is niet meegenomen dat er mensen lopen zonder (of bijna zonder) klachten maar wel besmet zijn. Mensen met een zelftest zijn het misschien ook zat en gaan niet alsnog naar de GGD om te testen, die zijn dus ook niet meegenomen.
Als je het zo bekijkt dan hebben we dagelijks in Nederland al helemaal amper besmettingen. 7700 op de 17 miljoen is dan al helemaal niks, 0.05%.

Waarom niet alsnog verplicht testen bij dit soort evenementen? Dus ook als je gevaccineerd bent? Dat lijkt me de enige manier om dit soort uitbraken te voorkomen.
Misschien later die maatregelen dan weer versoepelen in deze tijd dit soort evenementen organiseren is vragen om problemen..

[ Voor 8% gewijzigd door Headshot_NL op 02-11-2021 15:36 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 17:31
Wacht even... Dat was toch die eens-in-een-halve-eeuw toespraak vanuit het torentje, je weet wel, de laatste keer dat een premier het land zo toesprak was in 1972 geweest? En dát wéét ie niet meer?

Ohja, en volgens WOB-stukken (presentatie van 12 maart, pagina 11) gingen ze bij de keuze van "sturen op IC" ervan uit dat 10% van de besmettingen tot een ziekenhuisopname zou leiden en 25% van de ziekenhuisopnames door naar de IC zou moeten. Dus ze rekenden op ~250.000 IC-opnames (met een gemiddelde ligduur van 10 dagen). Waat?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:51
Number10 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:22:
[...]

Debat medio 2020:

[...]

[...]

https://zoek.officielebek.../h-tk-20192020-79-10.html
In het onvermijdelijke parlementaire onderzoek:

"Oh, u doelt misschien op de rédevoering die ik heb gehouden! Ja, dan is daar de verwarring ontstaan, u vroeg mij naar een toespraak, maar ik heb dus geen toespraak gehouden. U moet wel duidelijke vragen stellen."

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:30:
En de ene groep na de andere groep aanwijzen als aanstichters van de oplopende besmettingen terwijl het doel gewoon was om continu op het randje van de maximale zorg te gaan balanceren.

En vele mensen maar klappen voor de verpleging als Malle Pietjes :| En de verpleging die eraan onderdoor is gegaan (en nog steeds gaat) kon dus lekkker in de modder zakken.

Nee. Lekker beleid heb je dan.
Zolang je verdeeldheid blijft zaaien, kun je gewoon lekker doorgaan met waar je mee bezig bent. Niemand kijkt immers meer naar jou, maar naar de ander die aangewezen wordt als zondebok.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:36
migchiell schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:33:
[...]

"Oh, u doelt misschien op de rédevoering die ik heb gehouden! Ja, dan is daar de verwarring ontstaan, u vroeg mij naar een toespraak, maar ik heb dus geen toespraak gehouden. U moet wel duidelijke vragen stellen."
Dat parlementaire onderzoek kan uiteindelijk tot twee zaken leiden:
1. Het kabinet is nog steeds demissionair en dus al afgetreden. Ze kunnen niet nog een keer aftreden. Rutte zegt sorry en we gaan verder tot de orde van de dag.
2. Het onderzoek komt naar buiten op dag 360 van het 4e jaar van het kabinet Rutte 4. Rutte zegt sorry, het hele kabinet is verantwoordelijk en stapt op. Er volgen verkiezingen maar formeren blijkt toch een stuk lastiger te zijn. We krijgen dan weer 3,7 jaar een demissionair kabinet met nog steeds Rutte als staatshoofd.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Mfpower schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:26:

[...]

Draai het eens om: 300.000 mensen hebben lekker kunnen feesten. Slechts 0,3% is besmet geraakt. Wat fijn dat ADE kon doorgaan, zelfs tijdens een pandemie. Dat lijkt me een acceptabel risico.

Of moeten we alles verbieden, omdat er een (klein) risico aan hangt?

Ik snap oprecht niet wat je punt is: wil je strengere maatregelen zodat we proberen elke besmetting te voorkomen? Dus alleen essentiële winkels open tot zomer 2022?

• Ankona
Headshot_NL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:32:
[...]

Dit aantal zal in werkelijkheid nog veel hoger zijn. Hierin is niet meegenomen dat er mensen lopen zonder (of bijna zonder) klachten maar wel besmet zijn. Mensen met een zelftest zijn het misschien ook zat en gaan niet alsnog naar de GGD om te testen, die zijn dus ook niet meegenomen.
Als je het zo bekijkt dan hebben we dagelijks in Nederland al helemaal amper besmettingen. 7700 op de 17 miljoen is dan al helemaal niks.

Waarom niet alsnog verplicht testen bij dit soort evenementen? Dus ook als je gevaccineerd bent? Dat lijkt me de enige manier om dit soort uitbraken te voorkomen.
Misschien later die maatregelen dan weer versoepelen in deze tijd dit soort evenementen organiseren is vragen om problemen..
Geteste mensen kunnen ook besmet raken.
Besmet raken is voor de gevaccineerden doorgaans geen probleem en een acceptabel risico. Dat ongevaccineerden getest naar binnen mogen is eigenlijk het risico dat je niet wil. Dat virus is er gewoon en overal. Dat voorkom je niet, daar moeten we mee leren leven.
*knip* nee, we gaan hier niet praten over mensen zorg ontzeggen

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 02-11-2021 16:11 ]

alles kan off-topic

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Fuujii schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:38:
[...]

[...]

Draai het eens om: 300.000 mensen hebben lekker kunnen feesten. Slechts 0,3% is besmet geraakt. Wat fijn dat ADE kon doorgaan, zelfs tijdens een pandemie. Dat lijkt me een acceptabel risico.

Ik snap oprecht niet wat je punt is: wil je strengere maatregelen zodat we proberen elke besmetting te voorkomen? Dus alleen essentiële winkels open tot zomer 2022?
Ja, strengere maatregelen voor iedereen zijn onvermijdelijk om de redenen die @Number10 hier vaak genoeg beschrijft. UIteraard hoeven ze niet zo streng te zijn als vorig jaar, omdat het vaccin meehelpt. Maar het loslaten van de basismaatregelen (en de samengaande QR code, vaccinatiedrang, rechten in het geding) is een van de domste acties geweest, waardoor er nu weer maatregelen komen. En waarschijnlijk zijn die ook niet genoeg, en komen er nog meer etc etc

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:38:
[...]

Geteste mensen kunnen ook besmet raken.
Besmet raken is voor de gevaccineerden doorgaans geen probleem en een acceptabel risico. Dat ongevaccineerden getest naar binnen mogen is eigenlijk het risico dat je niet wil. Dat virus is er gewoon en overal. Dat voorkom je niet, daar moeten we mee leren leven.
Wat mij betreft gooien ze gewoon alles open met de aantekening dat ongevaccineerden geen beroep op de zorg kunnen doen. Meest simpele oplossing.
https://www.mumc.nl/actue...et-covid-19-en-vaccinatie
https://www.1limburg.nl/m...ijfers-maken-ons-ongerust

*knip* we gaan niet over dit onderwerp verder discussiëren

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 02-11-2021 16:12 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

migchiell schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:33:
[...]

Als je toch in het woordspel gaat:
"Het was geen toespraak over groepsimmuniteit, het was een toespraak waarin groepsimmuniteit eenmalig ter sprake kwam."

zit toch wel een duidelijk verschil tussen iig.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 02-11-2021 15:43 ]

PSN

• Wolly
  • Niet online
Hugo de Jonge bij de voorbereiding van de speech in het torentje: Meer dramatiek! En ook graag een frame dat vol te houden is!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cL8LN2F3/screenshot-196.png
Bron

En geheel volgens de CDA traditie, is een gebed op het einde een ideetje |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Wolly op 02-11-2021 15:45 ]

• Fuujii
Mfpower schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:40:
[...]

Ja, strengere maatregelen voor iedereen zijn onvermijdelijk om de redenen die @Number10 hier vaak genoeg beschrijft. UIteraard hoeven ze niet zo streng te zijn als vorig jaar, omdat het vaccin meehelpt. Maar het loslaten van de basismaatregelen (en de samengaande QR code, vaccinatiedrang, rechten in het geding) is een van de domste acties geweest, waardoor er nu weer maatregelen komen. En waarschijnlijk zijn die ook niet genoeg, en komen er nog meer etc etc
Misschien werkt de coronapas wél genoeg, waardoor 85% 'normaal' kan doorleven.
Waarom moet dan iedereen dan maatregelen op zijn bord krijgen als bovenstaande ook werkt?

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:42:
[...]

Mensen die roken en alcohol drinken ook maar uitsluiten van zorg? 8)7
Ik snap dat we een planeet hebben te redden maar op gegeven moment is het recyclen van een argument ook gewoon een keer klaar.

nst6ldr in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

nst6ldr in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

MikeyMan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

[ Voor 17% gewijzigd door nst6ldr op 02-11-2021 15:52 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Fuujii schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:45:
[...]

Waarom moet dan iedereen dan maatregelen op zijn bord krijgen als bovenstaande ook werkt?
Waarom zou de coronapas wel werken?

Een gevaccineerde kan een andere gevaccineerde besmette, net als dat een gevaccineerde een getest persoon kan besmetten. De grootste groep die nu elkaar besmet zijn gevaccineerde, maar die kunnen ongetest doorgaan, daarom is die QR code de grootste onzin die er is en maakt het /juist/ gevaarlijk omdat het een enorme schijnveiligheid met zich mee brengt.
De voorgaande maatregelen, afstand houden, minder bezoekers in restaurants etc... zorgden er juist voor dat mensen elkaar niet aanstaken.

• Waah
[...]

De vraag is of het percentage onder niet-feestgangers hoger is. Het zou me niet verbazen als dat nog wel eens kan tegenvallen :+

Hoeveel besmettingen zaten we toen op per dag? ten tijde van ADE?

• Empathy
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

ArcticWolf schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:49:
[...]

Een gevaccineerde kan een andere gevaccineerde besmette, net als dat een gevaccineerde een getest persoon kan besmetten. De grootste groep die nu elkaar besmet zijn gevaccineerde, maar die kunnen ongetest doorgaan, daarom is die QR code de grootste onzin die er is en maakt het /juist/ gevaarlijk omdat het een enorme schijnveiligheid met zich mee brengt.
De voorgaande maatregelen, afstand houden, minder bezoekers in restaurants etc... zorgden er juist voor dat mensen elkaar niet aanstaken.
Heb je een bron voor die beweringen?

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Fuujii schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:45:
[...]

https://www.msn.com/nl-nl...et-zondebokken/ar-AAQ7i6W

Deze meneer legt dat mooi uit, met daar bovenop ook nog eens dat een systeem optuigen wat mensen buitensluit, en segregatie bevordert op zichzelf al pervers is.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:48
Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:44:
Hugo de Jonge bij de voorbereiding van de speech in het torentje: Meer dramatiek! En ook graag een frame dat vol te houden is!

[Afbeelding]
Bron

Waarom een mail van maart 2020 erbij halen?

• Wolly
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:51:
[...]

Waarom een mail van maart 2020 erbij halen?
Omdat ik die net vond op die mooie WOB site en het wel interessant is hoe die beroemde/beruchte speech is voorbereid gezien de herinneringen eraan al vervaagd lijken te zijn als ernaar gevraagd wordt.

Waarom niet overigens, was het al ter sprake gekomen oid?

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 02-11-2021 15:53 ]

• Fuujii
[...]

Ongevaccineerden zonder test weren: minder kans dat ongevaccineerden besmet en/of in het ziekenhuis terecht komen, omdat ze de grootste druk op de zorg vormen. Het is een relatief makkelijke manier wat het grootste deel van de samenleving minimaal raakt.

Als iedereen zich moet laten testen, dan maken we de samenleving direct voor iedereen een stuk ingewikkelder. Misschien blijkt dat toch nodig te zijn straks, maar wie zegt dat bovenstaande niet genoeg werkt?

En ja, de QR-code is een gedrocht en hopelijk snel niet meer nodig.

Time will tell.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
De grootste groep die nu elkaar besmet zijn gevaccineerde,
Relatief naar groepsgrootte gezien is dat niet zo, qua absolute aantallen waarschijnlijk wel.

PSN

• Number10
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:24:
[...]
En dat is het probleem vanaf dag het eerste moment. En nu nog steeds.

Aannemen dat iets zo is en er dan later achter komen dat het niet zo is. Wel een probleem dat die strategie meer dan 30.000 doden en potentieel 100.000den langdurig zieken tot gevolg heeft gehad en de volksgezondheid ernstig heeft geschaad. Wat het aantal doden was geweest als er een andere strategie was gevolgd is uiteraard lastig te zeggen, maar vermoedelijk veel minder.

Het was het ook een rare aanname, want een besmetting van de luchtwegen hoeft helemaal geen langdurige bescherming te geven. De meeste mensen worden natuurlijk vaker dan een keer in hun leven verkouden bijvoorbeeld. Maar het OMT dacht van niet?

En op dit moment lijkt het er gezien het afwachtende beleid sterk op dat ze willen proberen die 4000-5000 IC opnames opgenomen te laten worden. Maar als dat er - ik zeg maar wat - 10.000 blijken te zijn, dan kom je dus na 5000 tot de conclusie dat de opnames blijven toenemen bij R>1. Hoe lang ga je dan door? En hoeveel sterfgevallen heb je dan achter de kiezen?

En natuurlijk kon niemand voorzien dat dit soort besmettingen ook tot varianten kon leiden? Hallo? Voor de goede orde, dat kan nog steeds.

OK, nou strak plan zeg. Leren leven met iets dat voor sommige mensen nogal dodelijk is en waar 2-10% van de besmette mensen naar nu wordt geschat langdurige klachten aan overhouden. Hoe dan?

• Number10
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:40:
[...]
Maar het loslaten van de basismaatregelen (en de samengaande QR code, vaccinatiedrang, rechten in het geding) is een van de domste acties geweest, waardoor er nu weer maatregelen komen.
- het trage ingrijpen is een polderbesluit met R>1 als gevolg
- het trage ingrijpen is een politiek besluit met R>1 als gevolg, zodat rug-tegen-de-muur ontstaat
- het trage ingrijpen is bewust een poging om de IC bezetting te laten oplopen om later R=1 proberen te krijgen
- het trage ingrijpen is een gevolg van incompetentie met R>1 als gevolg

Het laatste lijkt mij eigenlijk wel uitgesloten. Welke is dan waarschijnlijk gezien de Nieuwsuur reportage?

Het een sluit het ander niet uit, maar is de strategie ooit wel verlaten? Want dan was het misschien geen 'foutje' of 'dom'.

• Fuujii
Mfpower schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:51:
[...]

https://www.msn.com/nl-nl...et-zondebokken/ar-AAQ7i6W

Deze meneer legt dat mooi uit, met daar bovenop ook nog eens dat een systeem optuigen wat mensen buitensluit, en segregatie bevordert op zichzelf al pervers is.
Laten we even twee zaken scheiden: de manier van communiceren van de overheid en de QR-code zelf.

De communicatie is belabberd met vrij vergaande opmerkingen vanuit De Jonge. Onnodig polariserend inderdaad.

Dan de QR-code. Het is een gedrocht. Maar dankzij de QR-code kan het gros wel normaal door leven, zonder te veel beperkingen. Ja, misschien blijkt het niet genoeg. Als echter de groep ongevaccineerden overal komt - zonder bescherming - dan leidt het ongetwijfeld tot meer druk op de zorg. Moet iedereen dan maar testen? Misschien, maar als het niet nodig is: laten we het vooral niet doen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:06
Fuujii schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:38:
[...]

[...]

Nou, we worden ook weer de mondkapjes opgedrongen die nog minder helpen. Zelfs een maand eerder dan vorig jaar. In dat opzicht zijn we achteruit gegaan. En omzetten in percentages werkt niet echt. Bv maar 0,4 per miljoen 50 minners ligt op de IC en toch gaan we weer los.

[Afbeelding]
Bron

Sorry, ik verbaasde me meer dat er nog iemand een Blackberry gebruikt. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:57:
[...]
Sorry, ik verbaasde me meer dat er nog iemand een Blackberry gebruikt. :P
Alle rijksambtenaren gebruiken Blackberry work. Dat is een programma, werkt erg goed op de Iphone van de baas kan ik je zeggen :9

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Fuujii schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:56:
[...]

Laten we even twee zaken scheiden: de manier van communiceren van de overheid en de QR-code zelf.

De communicatie is belabberd met vrij vergaande opmerkingen vanuit De Jonge. Onnodig polariserend inderdaad.

Dan de QR-code. Het is een gedrocht. Maar dankzij de QR-code kan het gros wel normaal door leven, zonder te veel beperkingen. Ja, misschien blijkt het niet genoeg. Als echter de groep ongevaccineerden overal komt - zonder bescherming - dan leidt het ongetwijfeld tot meer druk op de zorg. Moet iedereen dan maar testen? Misschien, maar als het niet nodig is: laten we het vooral niet doen.
Wanneer je een QR code moet laten zien om je kinderen naar zwemles te brengen (als voorbeeld) dan is dat imho alles behalve normaal. Het feit dat men dit als normaal is gaan zien is onderdeel van het grote probleem. Er is niets normaals aan. Of je nou getest of gevaccineerd bent: je moet 'm laten zien, en dat is het probleem.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:18
Laten we het dan positief bekijken, ik geloof, gezien de enorme discussie, dat er weer een besef is dat we er echt nog niet zijn. Misschien is dat dan al genoeg om de R weer naar beneden te brengen en daarmee zonder (verdere) maatregelen de zorgdruk omlaag te brengen en zo de winter door te komen. Ik merk in ieder geval bij mezelf en bij mijn omgeving dat besef wel en dat zal zeker ook al iets helpen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mfpower schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:59:
[...]

Wanneer je een QR code moet laten zien om je kinderen naar zwemles te brengen (als voorbeeld) dan is dat imho alles behalve normaal. Het feit dat men dit als normaal is gaan zien is onderdeel van het grote probleem. Er is niets normaals aan. Of je nou getest of gevaccineerd bent: je moet 'm laten zien, en dat is het probleem.
Wanneer de zorg al bijna twee jaar wordt overspoeld door mensen met een virus noem ik dat ook niet normaal eerlijk gezegd.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:48
Je richt je hier erg op de kleine inspanning van een vaccinatie, terwijl je bij overgewicht en roken heel erg richt op routine, verslaving, keuzestress. Dat laatste vind ik terecht, maar ook mensen die geen vaccinatie willen zitten met problemen (zoals onzekerheid, woede en desinteresse). Ook die moeten worden opgelost, net zoals de problemen die je benoemd bij overgewicht en roken.

• ArcticWolf
  • Niet online
Het ging erom dat het uitsluiten van zorg voor ongevaccineerde niet kon zonder de rest ook maar uit te sluiten. Ik zal het artikel even opzoeken, stond in het NRC en was geschreven door een paar artsen.

Samengevat; het gros op de IC en in het ziekenhuis (lichamelijke complicaties niet meegenomen), liggen daar door eigen toedoen / eigen schuld. Daarnaast heb je altijd recht op zorg. Ook als je de "standaard" vaccinaties niet nam... (kijk naar de bibblebelt). Het uitsluiten van zorg voor mensen met corona brengt zo'n precedent met zich ter weeg dat de gevolgen er niet van te overzien zijn.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
user109731 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:18:
Advies voor de booster van de Gezondheidsraad:

[...]

[...]
En er wordt met geen woord gerept over Janssen.
Dan zullen ze het in al die andere landen het wel mis hebben denk ik..

Dat betekent, stam + t .

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MikeyMan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:00:
[...]

Wanneer de zorg al bijna twee jaar wordt overspoeld door mensen met een virus noem ik dat ook niet normaal eerlijk gezegd.
Het is nog veel kwalijker dat ze er bewust op gestuurd hebben, maximale zorgbelasting, alleen daarom zouden ze al het veld moeten ruimen.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:18
Apache4u schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:01:
[...]

En er wordt met geen woord gerept over Janssen.
Dan zullen ze het in al die andere landen het wel mis hebben denk ik..
Het lijkt me dat dat een technisch dingetje is, dat Janssen apart beoordeeld moet worden omdat het een andere werking heeft?

• Number10
  • Niet online
Meer dramatiek! En ook graag een frame dat vol te houden is!
Pagina 5 is nog veel aparter en gaat over de naamgeving ('maximaal controleren' etc.). Daar wordt genoemd:
(…) De namen moeten al bijdragen aan de sympathie voor de keuze. (…)
Wtf?

En zie hier hoe mensen bespeeld worden en gaan denken dat hetgeen er wordt gedaan logisch is. De naamgeving is er expliciet op aangepast. Uiteraard ontbreekt indammen als scenario-keuze en wordt er een keuze geforceerd tussen twee uitersten (laten gaan of uitroeien). Klinkt het bekend als je nagaat hoe vaak mensen in dit topic eliminatie en eradicatie door elkaar halen?

Laat het even op je inwerken wat hier gebeurt is mensen.

Pagina: 1 ... 81 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.