Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.414 views

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:36:
[...]

Is dat de effectiviteit tegen ziekte, ook na een 3e prik?
impact 3e weet ik even niet uit mijn hoofd, ik weet ook niet of dat al fatsoenlijk onderzicht is, rekening houdend met de geleidelijke afname van antistoffen.
Tevens, als je onderstaande weet, is het dan toch volgens verwachting?

[...]
Aangezien zo'n centrum aan elkaar hangt van veelvuldig, ook fysiek, contact lijkt dat me een redelijk ideale omgeving voor het virus. Ik gok dat je daar iedereen wel blootsteld.

Ik lees overigesn niks over de ernst van de ziekte... als ze allemaal 3x snotteren en door... waar hebben we het dan over. Als ze allemaal op de IC eindigen, dan is het verhaal anders. Zo kan ik er niet zoveel mee

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-11 21:26
jadjong schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:33:
[...]

Die kan je makkelijk terugkaatsen. Die niet te kiezen voor een vaccinatieplicht is de consequentie dat een bepaald deel er dan ook niet voor kiest. Accepteer dat of pas de vaccinatieplicht aan.
Er is nog steeds geen uitzondering vóór mensen die door medische redenen géén vaccinatie mogen. Waar blijft dat? Kabinet heeft tijd genoeg gehad om dit te regelen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
42erik schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:41:
[...]
impact 3e weet ik even niet uit mijn hoofd, ik weet ook niet of dat al fatsoenlijk onderzicht is, rekening houdend met de geleidelijke afname van antistoffen.

[...]

Aangezien zo'n centrum aan elkaar hangt van veelvuldig, ook fysiek, contact lijkt dat me een redelijk ideale omgeving voor het virus. Ik gok dat je daar iedereen wel blootsteld.

Ik lees overigesn niks over de ernst van de ziekte... als ze allemaal 3x snotteren en door... waar hebben we het dan over. Als ze allemaal op de IC eindigen, dan is het verhaal anders. Zo kan ik er niet zoveel mee
Over de symptomen heb ik dit nog gevonden:
De directie en de medewerkers van het woonzorgcentrum zijn bezorgd om de toestand van de bewoners en hun families. “We zien dat bewoners ernstige symptomen kunnen ontwikkelen, ondanks de derde prik”,
Ook is het een feit dat er sprake is van kwetsbare bewoners (ernstige en blijvende fysieke of mentale afhankelijkheid) en dat ze nu weer opgesloten zitten zoals in de eerste golf.

Naast dat het fysiek natuurlijk niet bevorderlijk is dat zulke mensen een tik krijgen, zal het mentaal ook zwaar zijn om weer met die maatregelen geconfronteerd te worden en twee weken geen familie te mogen zien in levende lijve. Dus 3x snotteren met deze maatregelen of de IC, het leed is er wellicht in hun staat niet minder om.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:43
Hoor nu net in de sportschool al mensen praten over hoe ze illegaal groene vinkjes gaan regelen zodat ze wel, ongevaccineerd en ongetest, naar de sportschool kunnen blijven komen :/

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
is het niet tijd voor een soort van MABVO (meest al beantwoordde vragen/opmerkingen) in de start post? ik zie dingen wel heel vaak terugkomen dus dat zou de aanwas van dit topic misschien wat aan banden legen voor nieuwe zaken?

• Wolly
  • Niet online
migchiell schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:49:
Hoor nu net in de sportschool al mensen praten over hoe ze illegaal groene vinkjes gaan regelen zodat ze wel, ongevaccineerd en ongetest, naar de sportschool kunnen blijven komen :/
Dat is inderdaad niet zo moeilijk, echter ben je bij het 3e shotje wel weer een paar honderd euro kwijt >:)

Nederland handelsland.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 20:42

Dennahz

Life feels like hell should.

Dat krijg je dus als ze je steeds meer tegen de muur drukken. Niet dat ik het goedpraat, maar als ze steeds meer regels bedenken en het net steeds strakker trekken... tja. Maar het is allemaal geheel vrijblijvend natuurlijk :+

Terwijl mensen al maanden zonder problemen naar de sportschool gaan, moeten ze nu opeens een test doen? Ze zouden juist het werken aan de gezondheid moeten stimuleren i.p.v. beperken.

Anders krijg je van die papzakken zoals Bruls die lopen te brullen ( :p ) over maatregelen voor die ongezonde, asociale ongevaccineerden, terwijl hij zelf eigenlijk één groot risico voor zichzelf is met z'n (naar alle waarschijnlijkheid) vraatzucht en ongezonde levensstijl.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennahz op 01-11-2021 18:56 ]

Twitter

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hier op kantoor zijn ze nu allemaal meetings naar voren aan het halen omdat nu nog iedereen naar kantoor mag komen en dat straks onzeker is. Wordt ouderwets gezellig deze week, ik verwacht eindelijk weer eens rijen in de kantine.

alles kan off-topic

• Wolly
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:55:
[...]

Hier op kantoor zijn ze nu allemaal meetings naar voren aan het halen omdat nu nog iedereen naar kantoor mag komen en dat straks onzeker is. Wordt ouderwets gezellig deze week, ik verwacht eindelijk weer eens rijen in de kantine.
Dat wordt morgen of anders niet?
ngewijden bevestigen de wapens tegen de nieuwste coronagolf. De 1,5 meter-regel wordt niet wettelijk verplicht, maar er komt wel een houd-zoveel-mogelijk-afstand-advies. Thuiswerken wordt opnieuw dringend geadviseerd: het gaat om de helft van de tijd op kantoor, de helft thuis. Die richtlijnen gaan morgen meteen in.
https://www.ad.nl/politie...ekken-verplicht~a3f0d056/

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:45
Gewoon even bij de sportschool eigenaar aangeven?
Bij ons weet ik dat ze er niet zo happig op zullen zijn met dat soort gasten. :/

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:49:
[...]

Over de symptomen heb ik dit nog gevonden:

[...]

Ook is het een feit dat er sprake is van kwetsbare bewoners (ernstige en blijvende fysieke of mentale afhankelijkheid) en dat ze nu weer opgesloten zitten zoals in de eerste golf.

Naast dat het fysiek natuurlijk niet bevorderlijk is dat zulke mensen een tik krijgen, zal het mentaal ook zwaar zijn om weer met die maatregelen geconfronteerd te worden en twee weken geen familie te mogen zien in levende lijve. Dus 3x snotteren met deze maatregelen of de IC, het leed is er wellicht in hun staat niet minder om.
dat is sowieso waar ja, het is verschrikkelijk triest voor de mensen daar

• migchiell
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:53:
[...]

Dat is inderdaad niet zo moeilijk, echter ben je bij het 3e shotje wel weer een paar honderd euro kwijt >:)

Nederland handelsland.
Dat je je niet laat vaccineren, dat is al behoorlijk asociaal. Dat je willens en wetens een fake vinkje gaat regelen is gewoon ronduit schofterig.

Net zo schofterig, overigens, als gevaccineerden die met klachten en/of positieve test alsnog naar horeca ed gaan.

• 42erik
  • Niet online
ongevaccineerd is in de huidige wereld al rijkelijk asociaal, maar dit is nog een niveau hoger.... wat een $%$%$$ :(

• Dennahz

Dennahz

Het is een advies, dus geen plicht. Je kan als bedrijf prima beslissen om het vanaf volgende week in te voeren.
Bij m'n vriendin op haar werk (België - maar is een zelfde soort advies) blijven ze in ieder geval voorlopig gewoon 50/50 werken. Wel met 1.5m afstand tussen de werkplekken. Kleinere groepjes en meer afstand. Prima toch?

Begrijp het wel hoor. Anders zit je weer met een team dat de hele winter thuis zit te werken. Teamspirit--.

Twitter

• Wolly
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:02:
[...]

Het is een advies, dus geen plicht. Je kan als bedrijf prima beslissen om het vanaf volgende week in te voeren.
Bij m'n vriendin op haar werk (België - maar is een zelfde soort advies) blijven ze in ieder geval voorlopig gewoon 50/50 werken. Wel met 1.5m afstand tussen de werkplekken. Kleinere groepjes en meer afstand. Prima toch?
Ik begrijp het ook niet, op 14 september werd het dit:
werk thuis als het kan en op kantoor als het nodig is.
En vanaf morgen:
Werk de helft van de tijd thuis
Het lijkt mij dat je met de regel van morgen kan meten of mensen zich eraan houden en bij de eerdere regel niet. Maar of het ook daadwerkelijk tot meer thuiswerken zal leiden???
Begrijp het wel hoor. Anders zit je weer met een team dat de hele winter thuis zit te werken. Teamspirit--.
En toch is contacten vermijden het beste wapen tegen verspreiding. Teamspirit.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Graag geen ongefundeerde claims.

[ Voor 145% gewijzigd door RoD op 01-11-2021 19:10 ]

• migchiell
Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:55:
[...]

Dat krijg je dus als ze je steeds meer tegen de muur drukken. Niet dat ik het goedpraat, maar als ze steeds meer regels bedenken en het net steeds strakker trekken... tja. Maar het is allemaal geheel vrijblijvend natuurlijk :+

Terwijl mensen al maanden zonder problemen naar de sportschool gaan, moeten ze nu opeens een test doen? Ze zouden juist het werken aan de gezondheid moeten stimuleren i.p.v. beperken.

Anders krijg je van die papzakken zoals Bruls die lopen te brullen ( :p ) over maatregelen voor die ongezonde, asociale ongevaccineerden, terwijl hij zelf eigenlijk één groot risico voor zichzelf is met z'n (naar alle waarschijnlijkheid) vraatzucht en ongezonde levensstijl.
Het is andersom, natuurlijk. De strengere regels worden uitgelokt door asociaal gedrag, niet andersom.

Laat onverlet dat werken aan je gezondheid een goed idee is, alleen is het niet voldoende om code zwart (oftewel onnodige doden) te voorkomen.

• 42erik
  • Niet online
je weet dat de cijfers je tegenspreken?

vaccin/geen vaccin
15% van de bevolking geeft 80% van de bezetting

gewicht
50% geeft 78% van de bezetting

u zei?

[ Voor 49% gewijzigd door RoD op 01-11-2021 19:11 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Pfoe, nadat we van een thuiswerkadvies overgingen op een thuiswerkadvies, lijkt het erop dat we nu een thuiswerkadvies gaan krijgen.

• migchiell
Je kunt het beste allebei doen, natuurlijk. Waarom zou afvallen beter zijn dan vaccineren?

[ Voor 56% gewijzigd door RoD op 01-11-2021 19:12 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:03
Kan iemand me uitleggen wat het doel nu is van het (eventueel) blokkeren van niet gevaccineerden uit de maatschappij?

Je leest her en der toch dat er toch een groot % van de mensen op de IC gevaccineerd is. Dat wordt toch niet minder door niet gevaccineerden te weren?

Gevaccineerden kunnen het virus gewoon overdragen en als je oud/zwak en/of pech hebt kom je alsnog op de IC terecht. Sterker nog het % gevaccineerden op de IC zal alleen maar toenemen als er meer mensen gevaccineerd worden, want statistiek.

Misschien mis ik iets maar ik heb niet de indruk dat het virus verdwijnt als iedereen gevaccineerd is…..

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Coronapas op meer plekken, mondkapjesplicht komt terug - https://nos.nl/l/2403970

Mondkapjes terug, prima. Coronapas op meer plekken, prima. Thuiswerken meer stimuleren, prima.
Maar denkt men serieus dat deze maatregelen genoeg zijn? Ik betwijfel dat het genoeg is. Ik had minimaal de anderhalve meter in publieke binnenruimtes weer terug verwacht.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:De topicwarning staat er niet voor niets om de eenvoudige reden dat die argumenten al heel vaak zijn langsgekomen en bovendien zijn ontkracht.

Daarnaast nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Tweakers Discord

• zacht
  • Niet online
De_Bastaard schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:11:
Kan iemand me uitleggen wat het doel nu is van het (eventueel) blokkeren van niet gevaccineerden uit de maatschappij?

Je leest her en der toch dat er toch een groot % van de mensen op de IC gevaccineerd is. Dat wordt toch niet minder door niet gevaccineerden te weren?

Gevaccineerden kunnen het virus gewoon overdragen en als je oud/zwak en/of pech hebt kom je alsnog op de IC terecht. Sterker nog het % gevaccineerden op de IC zal alleen maar toenemen als er meer mensen gevaccineerd worden, want statistiek.

Misschien mis ik iets maar ik heb niet de indruk dat het virus verdwijnt als iedereen gevaccineerd is…..
Tot nu toe was alleen bekend dat het grootste deel niet gevaccineerd was. Deze week komen er recentere cijfers vanuit het RIVM. Dat het virus weg gaat kunnen we denk ik wel vergeten. Er zal ongetwijfeld wel weer ergens een mutatie opduiken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Silent7 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:50:
is het niet tijd voor een soort van MABVO (meest al beantwoordde vragen/opmerkingen) in de start post? ik zie dingen wel heel vaak terugkomen dus dat zou de aanwas van dit topic misschien wat aan banden legen voor nieuwe zaken?
Ja, stay tuned :P

• Erapaz
Erapaz schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:05:
[...]

[modbreak]De TW staat er niet voor niks.
Deze argumenten zijn al talloze keren langsgekomen en ontkracht.[/]
Ontkracht? Het plaatje kwam van de Hartstichting, na leeftijd is obesitas de grootste voorspeller van ernstige complicaties bij Corona. Hier nog een bron: https://www.radboudumc.nl...ernstiger-verloop-covid19

Wegmodden is wel erg makkelijk als je geen gelijk hebt, kom maar met een bron die aangeeft dat obesitas geen invloed heeft op het ziekteverloop bij Corona.

• Wolly
  • Niet online
eamelink schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:10:
Pfoe, nadat we van een thuiswerkadvies overgingen op een thuiswerkadvies, lijkt het erop dat we nu een thuiswerkadvies gaan krijgen.
En daar tussenin hebben we een QR code gekregen als vervanging voor de anderhalve meter maatregel, die er nu weer als advies (tezamen met mondkapjes en extra QR checks) bij komt.

Ik denk dat dit gewoon tijdrekmaatregelen zijn, zodat ze zaken wettelijk kunnen voorbereiden?

• Erapaz
42erik schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:10:
[...]

vaccin/geen vaccin

gewicht

u zei?
Van het aantal ongevaccineerden op de IC’s zijn geen betrouwbare cijfers, de laatste keer dat ze die aan Hugo in het debat gevraagd had moest hij ze nog schuldig blijven. Dus waar jij je 15% van 80% vandaan haalt is mij een raadsel.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

De_Bastaard schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:11:

Anders kijkt dit even terug, m.b.t. het nut van vaccineren:
YouTube: Vaccineren - Zondag met Lubach (S05)

En de cijfers:
https://www.volkskrant.nl...verminderd-hoog~b21bc814/

[This is what you get when you mess with us]

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Erapaz schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:13:
[...]

Ontkracht? Het plaatje kwam van de Hartstichting, na leeftijd is obesitas de grootste voorspeller van ernstige complicaties bij Corona. Hier nog een bron: https://www.radboudumc.nl...ernstiger-verloop-covid19

Wegmodden is wel erg makkelijk als je geen gelijk hebt, kom maar met een bron die aangeeft dat obesitas geen invloed heeft op het ziekteverloop bij Corona.
Dat is al in de treure bekend en onderhand basisinformatie. Obesitas is niet de hoofdreden dat de zorg overloopt door corona patiënten. Obesitas heeft verder ook helemaal niks te doen met de besmettelijkheid van het coronavirus wat ook de basis is om een infectieziekte te bestrijden. Namelijk de besmettingen omlaag krijgen.

Tweakers Discord

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11 13:56
Erapaz schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat het ging om de opmerking dat je beter naar de sportschool kan gaan dan vaccineren. Voor de rest heb je helemaal gelijk en dat had gewoon moeten blijven staan. Dit is al tig en tig malen in vele verschillende onderzoeken aangetoond en de ziekenhuiscijfers liegen niet.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 19:54
Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:02:
[...]
Misschien is dat bij mij anders, maar het maakt bij ons helemaal niks uit qua teamspirit of wij op kantoor werken of thuis.
Scheelt ook dat wij vanaf het begin zijn gewend om veel remote te doen, omdat team waar ik bij hoor over 2 vestigingen (met reistijd van 1+ uur) verdeeld zijn.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 10:04
tweakduke schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:18:
[...]

Dat is al in de treure bekend en onderhand basisinformatie. Obesitas is niet de hoofdreden dat de zorg overloopt door corona patiënten. Obesitas heeft verder ook helemaal niks te doen met de besmettelijkheid van het coronavirus wat ook de basis is om een infectieziekte te bestrijden. Namelijk de besmettingen omlaag krijgen.
Zijn wel de grootste verspreiders, de oudere obese mensen:

http://dx.doi.org/10.1073/pnas.2021830118

COVID-19 transmits by droplets generated from surfaces of airway mucus during processes of respiration within hosts infected by severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) virus. We studied respiratory droplet generation and exhalation in human and nonhuman primate subjects with and without COVID-19 infection to explore whether SARS-CoV-2 infection, and other changes in physiological state, translate into observable evolution of numbers and sizes of exhaled respiratory droplets in healthy and diseased subjects. In our observational cohort study of the exhaled breath particles of 194 healthy human subjects, and in our experimental infection study of eight nonhuman primates infected, by aerosol, with SARS-CoV-2, we found that exhaled aerosol particles vary between subjects by three orders of magnitude, with exhaled respiratory droplet number increasing with degree of COVID-19 infection and elevated BMI-years. We observed that 18% of human subjects (35) accounted for 80% of the exhaled bioaerosol of the group (194), reflecting a superspreader distribution of bioaerosol analogous to a classical 20:80 superspreader of infection distribution. These findings suggest that quantitative assessment and control of exhaled aerosol may be critical to slowing the airborne spread of COVID-19 in the absence of an effective and widely disseminated vaccine.

Ik zeg mensen boven de 50 en obese zijn testen voor toegang :) (aangezien ze ook besmettelijk zijn na vaccinatie)

[ Voor 28% gewijzigd door Mr.Joker op 01-11-2021 19:22 ]

• Erapaz
biggydeen2 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:18:
[...]

Ik denk dat het ging om de opmerking dat je beter naar de sportschool kan gaan dan vaccineren. Voor de rest heb je helemaal gelijk en dat had gewoon moeten blijven staan. Dit is al tig en tig malen in vele verschillende onderzoeken aangetoond en de ziekenhuiscijfers liegen niet.
Van de sportschool heb je natuurlijk de rest van je leven profijt. Vaccinatie werking loopt hard achteruit. Het is gewoon erg lui om je lichaam te verwaarlozen en maar op je prikjes te wachten terwijl je zelf zoveel kunt doen om niet ziek te worden. Extreme obesitas, zoals die Bruls uit Nijmegen en ondertussen schreeuwen om vaccinatieplicht, dat schiet echt in het verkeerde keelgat. Dan liever sporten en niet prikken.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
migchiell schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:58:
[...]

Dat je je niet laat vaccineren, dat is al behoorlijk asociaal. Dat je willens en wetens een fake vinkje gaat regelen is gewoon ronduit schofterig.

Net zo schofterig, overigens, als gevaccineerden die met klachten en/of positieve test alsnog naar horeca ed gaan.
Je weet toch dat mensen dat gaan proberen... Echt man, ze leren het in dit land nooit.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-11 19:39
[...]

vaccin/geen vaccin

gewicht

u zei?
Duidelijk niet voldoende aan denksport gedaan :+.

• migchiell
Erapaz schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:22:
[...]

Van de sportschool heb je natuurlijk de rest van je leven profijt. Vaccinatie werking loopt hard achteruit. Het is gewoon erg lui om je lichaam te verwaarlozen en maar op je prikjes te wachten terwijl je zelf zoveel kunt doen om niet ziek te worden. Extreme obesitas, zoals die Bruls uit Nijmegen en ondertussen schreeuwen om vaccinatieplicht, dat schiet echt in het verkeerde keelgat. Dan liever sporten en niet prikken.
Dus omdat Bruls dik is laat jij je niet vaccineren? :F

Overigens lopen conditie en kracht heel wat harder achteruit dan de bescherming door vaccins, en kosten ze heel wat meer moeite om te onderhouden.

[ Voor 11% gewijzigd door migchiell op 01-11-2021 19:26 ]

• 42erik
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:16:
[...]

Van het aantal ongevaccineerden op de IC’s zijn geen betrouwbare cijfers, de laatste keer dat ze die aan Hugo in het debat gevraagd had moest hij ze nog schuldig blijven. Dus waar jij je 15% van 80% vandaan haalt is mij een raadsel.
Gewoon, de krant lezeb

https://nos.nl/artikel/24...isopnames-toe-hoe-kan-dat

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mr.Joker schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:21:
[...]

COVID-19 transmits by droplets generated from surfaces of airway mucus during processes of respiration within hosts infected by severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) virus. We studied respiratory droplet generation and exhalation in human and nonhuman primate subjects with and without COVID-19 infection to explore whether SARS-CoV-2 infection, and other changes in physiological state, translate into observable evolution of numbers and sizes of exhaled respiratory droplets in healthy and diseased subjects. In our observational cohort study of the exhaled breath particles of 194 healthy human subjects, and in our experimental infection study of eight nonhuman primates infected, by aerosol, with SARS-CoV-2, we found that exhaled aerosol particles vary between subjects by three orders of magnitude, with exhaled respiratory droplet number increasing with degree of COVID-19 infection and elevated BMI-years. We observed that 18% of human subjects (35) accounted for 80% of the exhaled bioaerosol of the group (194), reflecting a superspreader distribution of bioaerosol analogous to a classical 20:80 superspreader of infection distribution. These findings suggest that quantitative assessment and control of exhaled aerosol may be critical to slowing the airborne spread of COVID-19 in the absence of an effective and widely disseminated vaccine.

Ik zeg mensen boven de 50 en obese zijn testen voor toegang :) (aangezien ze ook besmettelijk zijn na vaccinatie)
Dikke mensen zijn gezelliger hoor ik heel vaak. Gezellige mensen lachen veel en met lachen verspreid je meer virusdeeltjes dan met je mond dicht. O-)

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Mr.Joker schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:21:
[...]

Met een vaccinatie verspreid men evengoed corona, dat is het hele punt niet. Het verschil is dat men een grotere kans heeft op een ernstiger ziekte verloop bij obesitas, maar daar is dan ook het vaccin weer voor. De vaccinatie zorgt ervoor dat men het virus minder verspreid en tevens minder ziek wordt.

Vaccinatie is dan ook, zoals vaker gezegd, een hulpmiddel om met de bekende kaasplak methode de verspreiding van het virus te verminderen. Helaas is de vaccinatiegraad niet hoog genoeg en zit het er ook dik in dat het niet bij deze 2 prikken blijft. Het coronavirus scoort en muteert helaas goed op de besmettelijkheid.

De welvaartsziekten zijn zeker wel een probleem van een andere orde, maar om nu op te gooien: Gooi de IC- capaciteit maar op en laat mensen massaal afvallen en naar de sportschool gaan, is niet de oplossing. Gezonde jonge mensen hebben evengoed kans om flink ziek te worden of long-covid te krijgen.

Je moet als een totaalpakket naar de bestrijding, symptomen en problematiek kijken bij een pandemie bestrijding. Niet blindstaren op 1 groep kwetsbaren of op 1 maatregel. Dat heb ik vaker gezegd, men reageert zich haast af op 1 groep die de zondebok is en dat helpt ons echt niet verder.

De kans dat die groep zich bijvoorbeeld laat vaccineren wordt er niet groter van en drijft ons alleen maar verder uit elkaar.

Tweakers Discord

• jadjong
  • Niet online
eamelink schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:10:
Je vergeet dat het nu 50/50 is. Dus van 1 dag op kantoor mag je naar 2.5! *O*

• Wolly
  • Niet online
Als je nu leest dat een onderzoek uit september wordt gebruikt om die 80% ongevaccineerd op de IC te duiden, heb je dan zelf niet iets van "Goh, daar zou eigenlijk een meer gespecificeerd, meer actuele rapportage van moeten komen"?

Zeker nu we weten dat:
- Ongevaccineerde mensen op de IC niet altijd gevaccineerd kunnen worden
- Bescherming van de vaccins bij de oudere leeftijdsgroepen (de eerst geprikten) afneemt
- Bescherming bij kwetsbaren afneemt (vandaar 3e vaccinatie) om immuunreactie op te bouwen
- Verdeling gevaccineerden/ongevaccineerden in buurland Belgie heel anders is

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:42

Nox

Noxiuz

Zag op de nos dat de mondkapjes weer terug kwamen, maar ik heb er toch moeite mee om die op te gaan volgen. Ik vroeg me af waarom we die gaan dragen, voornamelijk om ongevaccineerden te beschermen waarschijnlijk. Maar zij hoeven mij niet te beschermen en vanuit hun oogpunt draait de wereld om de individu dus why should I care? De medische uitzonderingen daargelaten uiteraard. Ik had liever een goedwerkende qr-check gezien dan dit. Desnoods maken ze de supermarkten qr-vrije tijden, na 8u savonds geen qr-check nodig en maandag overdag ofzo.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Nox schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:35:
Zag op de nos dat de mondkapjes weer terug kwamen, maar ik heb er toch moeite mee om die op te gaan volgen. Ik vroeg me af waarom we die gaan dragen, voornamelijk om ongevaccineerden te beschermen waarschijnlijk. Maar zij hoeven mij niet te beschermen en vanuit hun oogpunt draait de wereld om de individu dus why should I care? De medische uitzonderingen daargelaten uiteraard. Ik had liever een goedwerkende qr-check gezien dan dit. Desnoods maken ze de supermarkten qr-vrije tijden, na 8u savonds geen qr-check nodig en maandag overdag ofzo.
Zorg dat je volwassener bent dan die anti vaxxers. Dan bescherm jij ze maar middels jouw mondkapje en zodoende bescherm jij de IC weer tegen overbelasting. De anti vaxxers nemen hun verantwoordelijkheid niet, gelukkig kan jij de keuze maken verstandiger te zijn.

Een ondankbare taak maar het is niet anders.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

armageddon_2k1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:39:
[...]

Zorg dat je volwassener bent dan die anti vaxxers. Dan bescherm jij ze maar middels jouw mondkapje en zodoende bescherm jij de IC weer tegen overbelasting. De anti vaxxers nemen hun verantwoordelijkheid niet, gelukkig kan jij de keuze maken verstandiger te zijn.

Een ondankbare taak maar het is niet anders.
Doe het anders voor de zorgmedewerkers. Die verdienen alle support die ze kunnen krijgen.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:32

Metalfreak

Hoije woh!

zacht schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:11:
Coronapas op meer plekken, mondkapjesplicht komt terug - https://nos.nl/l/2403970

Mondkapjes terug, prima. Coronapas op meer plekken, prima. Thuiswerken meer stimuleren, prima.
Maar denkt men serieus dat deze maatregelen genoeg zijn? Ik betwijfel dat het genoeg is. Ik had minimaal de anderhalve meter in publieke binnenruimtes weer terug verwacht.
Als ik deze maatregelen hoor denk ik vooral: wat verandert er nu eigenlijk precies? Mondkapjes draagt toch niemand op de juiste manier waardoor ze redelijk nutteloos zijn, thuiswerken doet toch iedereen zoals hij/zij zelf wil en boehoe, je kunt niet naar een museum of sportschool als je ongevaccineerd bent. Dat raakt een hoop mensen toch niet, of zijn sportschoolleden oververtegenwoordigd in de groep ongevaccineerden? Eigenlijk is mijn eerste reactie: wat is eigenlijk het verschil met nu?

Het voelt een beetje als oorlog gaan voeren met een waterpistool.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• jadjong
  • Niet online
[...]

vaccin/geen vaccin

gewicht

u zei?
Dat is iets te makkelijk. Volgens het dashboard heeft 87% van de 15.5 miljoen mensen boven de 12 een prik gehaald. Dus 2 miljoen nog niet. Tevens zijn er nog 2.1 miljoen onder de 12. Totaal 4.1 miljoen mensen in ons land die niet gevaccineerd zijn.
Zet je de scheidingslijn op 50 jaar, dan blijven er nog geen 600.000 over in de categorie 50+ zonder vaccin.
Uiteraard helpt het als iedereen langs de GGD gaat, maar 15% die voor 80% van de opnames zorgt is niet helemaal waar.

• jadjong
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:42:
[...]

Als ik deze maatregelen hoor denk ik vooral: wat verandert er nu eigenlijk precies? Mondkapjes draagt toch niemand op de juiste manier waardoor ze redelijk nutteloos zijn, thuiswerken doet toch iedereen zoals hij/zij zelf wil en boehoe, je kunt niet naar een museum of sportschool als je ongevaccineerd bent. Dat raakt een hoop mensen toch niet, of zijn sportschoolleden oververtegenwoordigd in de groep ongevaccineerden? Eigenlijk is mijn eerste reactie: wat is eigenlijk het verschil met nu?

De vraag is vooral wat er veranderd en NU effect heeft. Mondkapjes zou kunnen, meer thuiswerken ook maar die sportschool merken we pas wat in januari van.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-11 17:17
jadjong schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:47:
[...]

De vraag is vooral wat er veranderd en NU effect heeft. Mondkapjes zou kunnen, meer thuiswerken ook maar die sportschool merken we pas wat in januari van.
Het gaat toch denk ik over voorkomen van besmettingen in de sportschool (dus na 2 weken effect) en niet over gewichtsverlies?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• stylezzz
  • Laatst online: 13:19
[...]

Nou, als ik het hier vanmiddag een beetje heb gevolgt is de vlam aardig in de pan geslagen. Vermoedelijk hebben we wel wat meer nodig als een waterpistool om de boel te blussen ;)

Als ik het wat breder om mij heen volg is iedereen het wel aardig beu aan het raken. Ik hoorde vanmiddag al iemand roepen dat de ongevaccineerden niet meer mee mogen op vrijdaglunch. (We gaan meestal even langs de mac/frietkraam/kebabturk etc) de gemoederen zullen de komende tijd wel flink verhit raken.... zeker omdat het weinig zal uithalen mbt de besmettingen. Het net zal zich langzaam gaan sluiten de komende tijd denk ik....

• zacht
  • Niet online
[...]

Er is nog wel een groep ongevaccineerde jongeren die regelmatig naar de sportschool gaat. Voor de rest kan ik me geheel vinden in jouw oorlog-waterpistool- metafoor. Mijn eerste reactie was ook: is dit alles? Hier gaan we het niet mee redden vrees ik.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 03:26
[...]

vaccin/geen vaccin

gewicht

u zei?
Leeftijd?
50+ bezet nu +-50 bedden (alles opgeteld/per 1 miljoen)
50- bezet nu +-8 bedden (alles opgeteld/per 1 miljoen)

Gemiddeld alle leeftijden 6,4

Vorige maand (24 sept) was dit voor alle groepen ongeveer nog gelijk met wel wat verhoging vanaf 60+ vooral.

50+ bezet toen +-17 bedden (alles opgeteld/per 1 miljoen)
50- bezet toen +-6 bedden (alles opgeteld/per 1 miljoen)

Gemiddeld alle leeftijden 2,6

Verwijderd

Wel grappig dat de thuiswerkplicht afgezwakt is. "Werk thuis als het kan" was voor mij 5 dagen. Maar nu dus nog maar 2.5 nodig. :*)

• jadjong
  • Niet online
henkzelf schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:50:
[...]

Het gaat toch denk ik over voorkomen van besmettingen in de sportschool (dus na 2 weken effect) en niet over gewichtsverlies?
Maar wat hebben die besmettingen voor effect op de IC bezetting deze en volgende week? Je gaat wat jonge mensen een extra drempel op werpen terwijl je juist besmettingen naar relatief oude mensen acuut moet stoppen. Dat die jongere in de sportschool zich toch maar laat vaccineren is mooi, maar ook dat heeft ergens rond de kerst pas effect.
Het zwaartepunt op IC bezetting ligt nog steeds boven de 50, die mensen moet je extra drempels op werpen als je wilt dat het nu stopt. Dat betekend per direct minder contacten voor de persoon zelf, niet minder contacten voor hun (klein)kinderen die eerst nog zelf besmet moeten raken voordat ze het door geven, dat helpt uiteraard ook maar veel later. Te laat in dit geval.

• henkzelf
jadjong schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:16:
[...]

Maar wat hebben die besmettingen voor effect op de IC bezetting deze en volgende week? Je gaat wat jonge mensen een extra drempel op werpen terwijl je juist besmettingen naar relatief oude mensen acuut moet stoppen. Dat die jongere in de sportschool zich toch maar laat vaccineren is mooi, maar ook dat heeft ergens rond de kerst pas effect.
Het zwaartepunt op IC bezetting ligt nog steeds boven de 50, die mensen moet je extra drempels op werpen als je wilt dat het nu stopt. Dat betekend per direct minder contacten voor de persoon zelf, niet minder contacten voor hun (klein)kinderen die eerst nog zelf besmet moeten raken voordat ze het door geven, dat helpt uiteraard ook maar veel later. Te laat in dit geval.
Als die ongevaccineerde jongere zich (twee keer per week ofzo) laat testen voordat hij/zij naar de sportschool gaat, wordt de kans kleiner dat hij/zij onbewust besmet rond loopt en zijn 50+ ouders besmet.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• jadjong
  • Niet online
henkzelf schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:22:
[...]

Als die ongevaccineerde jongere zich (twee keer per week ofzo) laat testen voordat hij/zij naar de sportschool gaat, wordt de kans kleiner dat hij/zij onbewust besmet rond loopt en zijn 50+ ouders besmet.
Check, maar je moet zorgen dat papa's en mama's vandaag al niet meer besmet raken. Dat lukt niet met een QR code die vrijdag in gaat. :+

• henkzelf
jadjong schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:32:
[...]

Check, maar je moet zorgen dat papa's en mama's vandaag al niet meer besmet raken. Dat lukt niet met een QR code die vrijdag in gaat. :+
En..en beleid; we zijn het wel aardig eens denk ik.

• Dennahz

Dennahz

Dit staat los van corona, maar heeft ook weer alles te maken met de zorgcapaciteit: Cardiologen vrezen ‘grieptsunami’: kans op hartaanval zes keer groter.

Het is gewoon één groot paniekcircus. Wereldwijd. Is het niet corona, dan is het wel de griep. Een virus waar we normaal niet eens bij stilstonden. Je kreeg het gewoon 1 of 2x in je leven en dat was het.
Vooral Nederlanders met een niet-westerse migratieachtergrond lopen risico, waarschuwt cardioloog Navin Bindraban, eveneens verbonden aan het Amsterdam UMC. ,,Nederlanders met een niet-westerse migratieachtergrond lopen sowieso meer kans op hart- en vaatziekten”, licht de cardioloog toe. ,,Door griep neemt die kans verder toe.”
Dus eigenlijk precies dezelfde groep die je nu voornamelijk in de ziekenhuizen ziet liggen met corona. In plaats van jongeren (en gezonde, laag risico jong volwassenen) te pesten met allerlei regels, waardoor ze (wederom) niet meer kunnen sporten, zouden ze zich beter eens gaan richten op de mensen die de zorg echt overbelasten.

Twitter

• stylezzz
jadjong schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:16:
[...]

De komende 2/3 weken stijgen we sowieso door, daarna zal pas het effect van deze maatregelen zichtbaar worden. Maar dat is natuurlijk geen reden om maar niet meer te vaccineren... we zijn een jaar verder inmiddels. Of willen we begin december hier weer discussies waarom dat ze in godsnaam weer de horeca sluiten en evenementen annuleren...

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:30:
[...]

Als je nu leest dat een onderzoek uit september wordt gebruikt om die 80% ongevaccineerd op de IC te duiden, heb je dan zelf niet iets van "Goh, daar zou eigenlijk een meer gespecificeerd, meer actuele rapportage van moeten komen"?

Zeker nu we weten dat:
- Ongevaccineerde mensen op de IC niet altijd gevaccineerd kunnen worden
- Bescherming van de vaccins bij de oudere leeftijdsgroepen (de eerst geprikten) afneemt
- Bescherming bij kwetsbaren afneemt (vandaar 3e vaccinatie) om immuunreactie op te bouwen
- Verdeling gevaccineerden/ongevaccineerden in buurland Belgie heel anders is
4 weken geleden maar hoor

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:35:
Ik heb dezelfde gedachte... Maar als dit nodig is om de zorg overeind te houden, dan moet het maar...

En kunnen gevaccineerden dus weer een duit in het zakje doen, omdat de ongevaccineerden dat niet doen

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:05

NMH

Moderator General Chat
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:02:
Als ik onderstaand bericht lees vraag ik mij wederom af, welke vaccinatiegraad is voldoende?

Natuurlijk, dit zijn kwetsbare besjes (en gezond personeel), maar met 100% vaccinatiegraad (incl derde prik) resp. 97% is dit wel een eye opener.
Wat hier erg "helpt" is dat dit inderdaad kwetsbare ouderen zijn die waarschijnlijk een minder goed immuunsysteem hebben dat jongeren. Maar ondanks dat er uitbraken zijn hebben ze er wel profijt van; ze worden wel ziek, maar taferelen zoals in het begin dat er meerdere keren per dag een lijkwagen voor kwam rijden hebben we vooralsnog niet gehad volgens mij.

In algemene zin denk ik dat we (in ieder geval zonder derde prik) het deze winter sowieso niet gered zouden hebben zonder maatregelen, zelfs als iedereen zich had laten vaccineren. Als ik even snel een servetjesberekening maak, dan hebben we met een vaccinatiegraad van 83% en een bescherming tegen IC opname van 95% nu 21% van de IC bezetting die we zonder vaccinatie gehad zouden heben (.83 * .05 + .17 * 1). Best case, als we iedereen hadden gevaccineerd en het werkte bij iedereen zo goed, hadden we de IC bezetting met een factor 4.23 terug kunnen brengen. Dat was natuurlijk fantastisch geweest, maar met een R-waarde van 1.2 haal je dat in 8 generaties (=40 dagen) in. Dan hadden we dus in december op dit punt gezeten.

(Bovenstaande is uiteraard een hele ruwe schatting waarin een hoop niet mee is genomen. Zo maakt het vaccin je bijvoorbeeld ook minder besmettelijk, wat de R-waarde drukt. Aan de andere kant zouden we met 100% vaccinatiegraad waarschijnlijk minder maatregelen gehad hebben wat de transmissie juist weer bevordert.)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:52:
[...]

Nou, als ik het hier vanmiddag een beetje heb gevolgt is de vlam aardig in de pan geslagen. Vermoedelijk hebben we wel wat meer nodig als een waterpistool om de boel te blussen ;)

Als ik het wat breder om mij heen volg is iedereen het wel aardig beu aan het raken. Ik hoorde vanmiddag al iemand roepen dat de ongevaccineerden niet meer mee mogen op vrijdaglunch. (We gaan meestal even langs de mac/frietkraam/kebabturk etc) de gemoederen zullen de komende tijd wel flink verhit raken.... zeker omdat het weinig zal uithalen mbt de besmettingen. Het net zal zich langzaam gaan sluiten de komende tijd denk ik....
Tja, het is een beetje geven en nemen. En dat geven begint nogal scheef te lopen.

Ik heb een anti vax collega die ook nog eens allemaal conspiracy theorieën rondbazuint. Dan is het ook nog eens zo dat ie het zo moeilijk thuiswerken vind en dat ie daarom als enige altijd op kantoor is. En wij, als netjes gevaccineerden moeten maar max 2 dagen op kantoor zijn. Daarnaast weigert ie te testen waardoor we dus geen bedrijfsuitje konden doen met hem….

Tja, wiens schuld is het dan dat het begint om te slaan?

En als klap op de vuurpijl wordt je dan als niet-tolerant neergezet.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:52

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@NMH niet helemaal omdat het niet alleen de opnames beperkt maar gedeeltelijk de overdracht/ontvankelijkheid. De R zal dan dus geen 1,2 meer zijn.

Ah dat zeg je zelf ook al.

[ Voor 9% gewijzigd door TrailBlazer op 01-11-2021 20:44 ]

• stylezzz
armageddon_2k1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:42:
[...]

Tja, het is een beetje geven en nemen. En dat geven begint nogal scheef te lopen.

Ik heb een anti vax collega die ook nog eens allemaal conspiracy theorieën rondbazuint. Dan is het ook nog eens zo dat ie het zo moeilijk thuiswerken vind en dat ie daarom als enige altijd op kantoor is. En wij, als netjes gevaccineerden moeten maar max 2 dagen op kantoor zijn. Daarnaast weigert ie te testen waardoor we dus geen bedrijfsuitje konden doen met hem….

Tja, wiens schuld is het dan dat het begint om te slaan?
Die conspiracy theorieen heb ik nog niet gehoord bij ons. Het zijn er gelukkig ook maar 2 die weigeren het vaccin te nemen, maar inmiddels weet je gewoon dat ze het ook niet meer nemen om maar geen gezichtsverlies te lijden. Hun manager heeft al meermaals aangeboden om ze desnoods een vrije dag te geven zodat ze ergens hun prik konden regelen, maar zelfs dat werd niet in dank afgenomen. Kwestie van principes is het dan, waarmee je elke discussie meteen doodslaat. Nadenken is er niet meer bij....

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 16:06
Ik begrijp dat RIVM om de week alle vaccinatiestatussen van de patiënten ophaalt (volgens mij uit een Vraag het Gommers podcast van BNR), dus waarom die data niet gewoon op het dashboard staat vind ik dan erg onhandig. Scheelt een hoop discussie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• stylezzz
Maar wat bereiken we ermee om nu te zien dat er misschien iets meer gevaccineerden op de ic zien als ongevaccineerden in een maand tijd? Zoals iemand een tijdje terug al riep... als we in theorie 100% vaccinatiegraad halen zullen we ook 100% gevaccineerden op de ic krijgen. Als dat er dan nog teveel zijn om de boel op de rit te houden hebben we pas echt een probleem...

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:36:
[...]

De komende 2/3 weken stijgen we sowieso door, daarna zal pas het effect van deze maatregelen zichtbaar worden. Maar dat is natuurlijk geen reden om maar niet meer te vaccineren... we zijn een jaar verder inmiddels. Of willen we begin december hier weer discussies waarom dat ze in godsnaam weer de horeca sluiten en evenementen annuleren...
Dat laatste gaat sowieso gebeuren. Deze halfslachtige maatregelen stellen de lockdown enkel uit met een maand. December zitten we allemaal binnen -O-

• Jumpiefox
  • Laatst online: 04-11 09:26

Jumpiefox

Hoi ?

42erik schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:00:
[...]

ongevaccineerd is in de huidige wereld al rijkelijk asociaal, maar dit is nog een niveau hoger.... wat een $%$%$$ :(
Waar maken jullie je nou zo druk om? Als het mensen zijn die in de groep vallen die nauwelijks in het ziekenhuis belanden, laat staan de IC en eigenlijk niet eens goed-ziek worden ervan dan begrijp ik het prima.
Wetende dat gevaccineerde in zulke settings mekaar ook gewoon vollop zullen besmetten.
https://www.gelderlander....hoe-kan-dat-nou~af14e275/

Waarom zou je dan als niet gevaccineerde aan zoiets gaan houden
https://www.hartstichting...rus/overgewicht-en-corona
Als je dat leest is het laatste wat je moet doen, het sporten gaan verbieden voor mensen die zich in de redelijk safe-groep bevinden.

Kan iemand mij uitleggen, waarom dat niet benoemd mag worden in dit topic? Hartstichting lijkt me toch wel een betrouwbare bron? Je leest hier om de haverklap "als een ongevaccineerde in het ziekenhuis belandt dan is dat zijn eigen schuld"maar als je zegt als iemand met obesitas in het ziekenhuis belandt zijn eigen schuld is dan is het ongewenst en ongefundeerd?
We hebben het niet over besmetting-factor of wat dan ook.

The first casualty in war is always the truth...

• De_Bastaard
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:19:
Maar wat bereiken we ermee om nu te zien dat er misschien iets meer gevaccineerden op de ic zien als ongevaccineerden in een maand tijd? Zoals iemand een tijdje terug al riep... als we in theorie 100% vaccinatiegraad halen zullen we ook 100% gevaccineerden op de ic krijgen. Als dat er dan nog teveel zijn om de boel op de rit te houden hebben we pas echt een probleem...
Dit dus.

Ik ben gewoon gevaccineerd maar die booster ga ik niet halen. We hebben ons thuis laten vaccineren voor de ouderen/zwakkeren want die zouden dan “safe” zijn maar liggen nu alsnog op de IC en voor onszelf om niet ook doodziek te worden.

Is het nu niet vanwege Corona dan waarschijnlijk wel door de griep die er aankomt. Ik snap dan ook niet want extra maatregelen nu moeten uithalen en wie we ermee beschermen. De economie wordt compleet om zeep geholpen.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Jumpiefox schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:26:
[...]

[...]

Kan iemand mij uitleggen, waarom dat niet benoemd mag worden in dit topic? Hartstichting lijkt me toch wel een betrouwbare bron? Je leest hier om de haverklap "als een ongevaccineerde in het ziekenhuis belandt dan is dat zijn eigen schuld"maar als je zegt als iemand met obesitas in het ziekenhuis belandt zijn eigen schuld is dan is het ongewenst en ongefundeerd?
Het belangrijkste verschil lijkt me dat de oplossing voor overgewicht een lange-termijnoplossing is. Daar ben je niet met 2 vaccinaties (en een aantal weken) vanaf, terwijl dat bij de vaccinatie wel zo is. Dat maakt dus dat het wat mij betreft niet vergelijkbaar is, omdat het probleem van obesitas niet een probleem is dat op de korte termijn opgelost kan worden, i.t.t. het grotere risico dat je als ongevaccineerde loopt.

• stylezzz
De_Bastaard schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:26:
[...]

Is het nu niet vanwege Corona dan waarschijnlijk wel door de griep die er aankomt. Ik snap dan ook niet want extra maatregelen nu moeten uithalen en wie we ermee beschermen. De economie wordt compleet om zeep geholpen.
We beschermen nu nog wat ongevaccineerden door maar wat maatregelen uit de kast te halen. Zij kunnen zichzelf beschermen door de prikjes te halen.... maar dat er niemand meer op de ic zal komen met corona is een utopie. Mensen zullen altijd sterven, maar zolang het er niet heel veel tegelijk zijn die aan de deur van de ic staan moeten we het maar 'normaal' vinden.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:12
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:42:
[...]

Mocht je vrouw besmet zijn dat heeft het mondkapje + niezen in de elleboog niets uitgehaald? En wellicht was de kapster gevaccineerd, weet je dat?
Het ging in ieder geval niet in de elleboog de keer dat ik toevallig keek via de spiegel en mogelijk vol in het mondkapje maar dat is lastiger te zien via een spiegel zonder bril.
Geen idee of ze gevaccineerd is, is niet gezegd en ga er ook niet naar vragen omdat het me niks aangaat en ook niet echt boeit.
In ieder geval zal je dit soort mensen dus direct uit de samenleving moeten trekken, heb je de eigenaar van de kapsalon een flinke uittbrander gegeven?
Geen uitbrander en ben dat ook niet van plan, de volgende afspraak staat ook gewoon nog steeds.
Wij met z'n allen als samenleving hebben een manier gekozen om met corona om te gaan, vaak tegen alle adviezen en het gezonde verstand in, ik vind daar wat van maar heb het opgegeven om me daar nog al te druk om te maken.
Sluit de boel maar weer, voer weer maatregelen in, het zal me allemaal jeuken en wij komen de tijd wel weer door.
Ik ga als gevaccineerde absoluut niet testen voor toegang dus als dat (nog) komt ga ik gewoon niet naar locaties waar dat zou moeten. Ik ga geen of zo min mogelijk mondkapjes dragen dus blijf dan wel weer zoveel mogelijk thuis zoals we dat vorig jaar ook grotendeels hebben gedaan.
Wat dat betreft ben ik wel een beetje klaar met corona en de maatschappij waarin we tegenwoordig leven.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

[...]

Waar maken jullie je nou zo druk om? Als het mensen zijn die in de groep vallen die nauwelijks in het ziekenhuis belanden, laat staan de IC en eigenlijk niet eens goed-ziek worden ervan dan begrijp ik het prima.
Wetende dat gevaccineerde in zulke settings mekaar ook gewoon vollop zullen besmetten.

Als je dat leest is het laatste wat je moet doen, het sporten gaan verbieden voor mensen die zich in de redelijk safe-groep bevinden.

Het gaat niet om de feiten, het gaat erom wat je ermee doet. Feit: vaccinatie beschermt tegen ernstige Covid. Feit: obesitas is een risicofactor voor ernstige Covid. Maar die twee zaken zonder goede onderbouwing door elkaar halen, dat heeft weinig zin. Nee, je moet vooral niet mensen verbieden te sporten, maar dat gaat veel te kort door de bocht.

Je mag dit prima bespreken, maar laten we het wel even met goede onderbouwing doen. Als je vermoedt dat het gebruiken van een QR-code bij de sportschool leidt tot een toename in obesitas en dus een toename in Covid-risico in de maatschappij zul je dat beter moeten onderbouwen dan met alleen onderbuik. En dit lijkt me een behoorlijk complexe berekening.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zie niet hoe het kabinet denkt dat nog meer gebruik van de QR code gaat helpen. De coronapas bleek dus niet voldoende om de huidige situatie voorkomen, hoe gaat meer gebruik dit dan wel oplossen? Plekken als musea waren eerst vrijgesteld omdat de QR code hun inkomsten zou decimeren als die voor hun gold. Wat dat betreft ben ik wel benieuwd wat er nu allemaal onder 'doorstroomlocaties' gevat gaat worden.

Die mondkapjesplicht voelt eigenlijk aan als een pesterijtje. We zullen maar de dinsdagavond over twee weken vrij moeten houden, ongetwijfeld weer een nieuw persmomentje met Rutte en De Jonge.

• stylezzz
CMD-Snake schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:37:
[...]

Ik zie niet hoe het kabinet denkt dat nog meer gebruik van de QR code gaat helpen. De coronapas bleek dus niet voldoende om de huidige situatie voorkomen, hoe gaat meer gebruik dit dan wel oplossen? Plekken als musea waren eerst vrijgesteld omdat de QR code hun inkomsten zou decimeren als die voor hun gold. Wat dat betreft ben ik wel benieuwd wat er nu allemaal onder 'doorstroomlocaties' gevat gaat worden.

Die mondkapjesplicht voelt eigenlijk aan als een pesterijtje. We zullen maar de dinsdagavond over twee weken vrij moeten houden, ongetwijfeld weer een nieuw persmomentje met Rutte en De Jonge.
Ik ben vooral benieuwd naar het stukje handhaving. In september trokken de veiligheidsregios en de burgemeesters snel de handjes ervanaf toen de coronpas ingevoerd werd. Zal het de komende tijd anders zijn?

• De_Bastaard
En in de tussentijd zie ik net in de sportschool een aantal vrienden die niet gevaccineerd zijn lekker hun eigen QR code showen.

Met matchende initialen en geboortedatum, haha.

Toch wel een beetje wassen neus zo :X

• 42erik
  • Niet online
[...]

[...]

omdat ik graag heb dat de zorg niet omvalt. En verspreiding ook een ding is.

obesitas is lang niet altijd iets aan te doen, zelfs niet met coaching, training, voeding en weet ik wat nog meer. Dat kan een heel traject zijn. Mee eens dat degene die overgewicht heeft en daar niks mee en aan doet, die is even goed niet lekker bezig.

corona is naar de huisarts lopen... meer niet

• Cartman!
  • Niet online
De_Bastaard schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:44:
En in de tussentijd zie ik net in de sportschool een aantal vrienden die niet gevaccineerd zijn lekker hun eigen QR code showen.

Enig idee hoe ze daar aan komen dan? Want als de codes te vervalsen zijn dan moet de private key uitgelekt zijn :{

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:45:
[...]
omdat ik graag heb dat de zorg niet omvalt. En verspreiding ook een ding is.

[...]

obesitas is lang niet altijd iets aan te doen, zelfs niet met coaching, training, voeding en weet ik wat nog meer. Dat kan een heel traject zijn. Mee eens dat degene die overgewicht heeft en daar niks mee en aan doet, die is even goed niet lekker bezig.

corona is naar de huisarts lopen... meer niet
Laten we nou ook niet doen alsof 90% van de mensen met obesitas dit om medische redenen heeft.

@Cartman! Zie ook [Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1453311720651378690?t=Vva_AGj5aUv8cADQDu4C7Q&s=19]

Ah inmiddels staat Bruls weer te verklaren hoe moeilijk de handhaving van zelfs deze halve maatregelen wel niet is.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 01-11-2021 21:49 ]

• gekkie
  • Laatst online: 04-11 19:39
Cartman! schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:46:
[...]

Enig idee hoe ze daar aan komen dan? Want als de codes te vervalsen zijn dan moet de private key uitgelekt zijn :{
Of ze zijn stiekem wel gevaccineerd.

• Cartman!
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:47:
Dat zou natuurlijk mooi zijn ja :)

• Dennahz

Dennahz

[...]

Grote kans dat dit via corrupte GGD-medewerkers gaat die wat willen bijverdienen. Is genoeg over in het nieuws geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 01-11-2021 21:48 ]

Twitter

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:47:
[...]

Laten we nou ook niet doen alsof 90% van de mensen met obesitas dit om medische redenen heeft.
true, true. Daar ligt ook winst, niet alleen qua corona maar ook breder.

• De_Bastaard
[...]

Geen idee kan ik wel eens vragen. Weet in elk geval zeker dat ze niet gevaccineerd zijn, ze hangen tegen wappie aan zeg maar.

Ik weet dat het ze trouwens ook niets gekost heeft. Eerst was er sprake van een GGD medewerker die wilde bij verdienen maar deze werkt wat anders.

Is een QR die ergens op een website staat, dus niet in de CoronaCheck app. Zal het binnen Nederland gewoon goed doen maar internationaal niet werken denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door De_Bastaard op 01-11-2021 21:52 ]

• 42erik
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:48:
[...]

Dat zou natuurlijk mooi zijn ja :)
of herstelbewijs?

"ik heb geen zin in vaccin, ik ga een coronapatient knuffelen"

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:37:
[...]

Er zijn drie mogelijkheden:
1) het kabinet wil R>1 houden en doet met opzet te weinig
2) het kabinet wil R=1,0...01 bereiken en denkt precies deze maatregelen nodig te hebben
3) het kabinet wil R<1 halen en probeert dat met deze maatregelen

Welke van deze 3 is gezien de strategie van sturen op zorg om mensen besmet te laten raken nu eigenlijk het meest plausibele? En passen de maatregelen daarbij?

Volgens mij denken veel mensen ten onrechte dat het kabinet hetzelfde wil als zij denken.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

RoD schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:37:
[...]

Als je vermoedt dat het gebruiken van een QR-code bij de sportschool leidt tot een toename in obesitas en dus een toename in Covid-risico in de maatschappij zul je dat beter moeten onderbouwen dan met alleen onderbuik. En dit lijkt me een behoorlijk complexe berekening.
Het lijkt me zelfs een irrelevante berekening. Nu ben ik N=1 (doch wel contact met rond de 1000 tot 2000 sporters gehad), maar de mensen die zich laten tegenhouden door dit soort drempels hebben doorgaans geen langdurige relatie met sport. Die zullen door persoonlijke redenen (verhuizing/geboorte/cursus/etc) de regelmaat ook laten verwateren met complete stop als eindresultaat.

De mensen die de discipline wel kunnen opbrengen hebben o.a. bij Decathlon en webshops in het begin van de pandemie voor grote tekorten gezorgd.

Dan is er nog de regel waar lichaamscompositie voor ~80% wordt bepaald door eten en ~20% door sport. Alleen topathleten gaan het voor elkaar krijgen om binnen een half jaar obesitas te krijgen door te stoppen met sporten en hun eetpatroon aan te houden.

Dus ik zie niet veel nut in die berekening, het lijkt me spijkers op laag water zoeken om te stellen dat de CTB in sportscholen voor meer obesitas gaat zorgen.

[ Voor 0% gewijzigd door nst6ldr op 01-11-2021 21:56 . Reden: één dienstverband vergeten, heb best veel sporters ontmoet... ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27
De_Bastaard schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:44:

Fijne, asociale vrienden.

• De_Bastaard
autje schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:53:
[...]

Fijne, asociale vrienden.
Dat laat ik even in het midden, maar ja je kon hier natuurlijk op wachten. Het lijkt redelijk fraude gevoelig en er is toch een flinke populatie die het niet eens is met het beleid.

• cvs79
  • Nu online
[...]

De hele infrastructuur stond open van heel Europa. Elke private key die je maar wenste was zo te downloaden.

Iets met een wachtwoord wat in github terecht gekomen was.

• Cartman!
  • Niet online
cvs79 schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:00:
[...]

De hele infrastructuur stond open van heel Europa. Elke private key die je maar wenste was zo te downloaden.

Iets met een wachtwoord wat in github terecht gekomen was.
Bron? Ik kom dit tegen als meest recente bericht https://www.security.nl/p...ificaten+toch+niet+gelekt

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:58
[...]
Dit dus.

Ik ben gewoon gevaccineerd maar die booster ga ik niet halen. We hebben ons thuis laten vaccineren voor de ouderen/zwakkeren want die zouden dan “safe” zijn maar liggen nu alsnog op de IC en voor onszelf om niet ook doodziek te worden.
Ik blijf dit soort conclusies erg kortzichtig vinden. Omdat er nog een aantal zwakkeren/ouderen in het ziekenhuis komen zouden vaccinaties niets doen? We hebben nu maar een fractie van de mensen in het ziekenhuis liggen dan we zonder vaccinaties zouden hebben. De enige mensen die in het ziekenhuis liggen zijn ongevaccineerden en mensen waarbij om wat voor reden de vaccinaties niet zo goed werken. Laten we daar (in de toekomst) niet een extra groep aan toevoegen van mensen die het vertikken om een boostervaccinatie te nemen.
Ja, want het gaat ook zo enorm slecht met de economie.....

[removed]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ministerie onderzoekt geldige QR-code van Adolf Hitler

Tijdje terug postte ik een linkje naar een gearchiveerde 4Chan thread. Een anonieme gebruiker daar claimde de private keys van alle EU landen te bezitten. Het bewijs om deze claim te staven - voor zover mogelijk op een plek als 4Chan - werd gedaan door QR codes te posten met namen verzonnen door de andere deelnemers aan de thread. Zo kwamen er geldige QR codes voor onder andere SpongeBob SquarePants en 'Joe Mamma'.

Een aantal portalen waarmee QR codes gesigned konden worden stonden ook open zonder enige vorm van beveiliging. Andere criminelen claimen of terecht te kunnen bij corrupte medewerkers of claimen computers van artsen of de GGD geïnfecteerd te hebben met malware waardoor ze QR codes kunnen creëren.

Reken er maar op hoe meer er achter die QR code gestopt wordt hoe lucratiever deze markt wordt en dat het steeds grotere criminele zwaargewichten zal aantrekken.
De_Bastaard schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:50:
Is een QR die ergens op een website staat, dus niet in de CoronaCheck app. Zal het binnen Nederland gewoon goed doen maar internationaal niet werken denk ik.
Ministerie doet aangifte tegen site met valse QR-codes

Deze site had de CoronaCheck app nagebouwd en toonde een geldige QR code. De code was weliswaar van iemand anders, dus kloppende initialen en geboortedatum zou best knap zijn in zo'n geval.
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:41:
Ik ben vooral benieuwd naar het stukje handhaving. In september trokken de veiligheidsregios en de burgemeesters snel de handjes ervanaf toen de coronpas ingevoerd werd. Zal het de komende tijd anders zijn?
Gemeentelijke organisaties zitten al helemaal klem. Financieel hebben ze zware klappen gehad en de handhavingscapaciteit is nu eenmaal eindig. Die controles zijn niet haalbaar, niet op een schaal die effect zou sorteren.
Number10 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:51:
Er zijn drie mogelijkheden:
1) het kabinet wil R>1 houden en doet met opzet te weinig
2) het kabinet wil R=1,0...01 bereiken en denkt precies deze maatregelen nodig te hebben
3) het kabinet wil R<1 halen en probeert dat met deze maatregelen

Welke van deze 3 is gezien de strategie van sturen op zorg om mensen besmet te laten raken nu eigenlijk het meest plausibele? En passen de maatregelen daarbij?

Volgens mij denken veel mensen ten onrechte dat het kabinet hetzelfde wil als zij denken.
Denkt het kabinet wel? :+

Ik kies geen van je drie opties helaas. Deze keuzes klinken mij in de oren als toen De Jonge als "verzwaring" de bibliotheken twee weken lang sloot.

Het kabinet zal in deze vooral nagedacht hebben welke keuzes het minst als een klap aanvoelen, niet in de minste voor hunzelf. De 1,5 meter terugbrengen zullen ze als erger ervaren als die mondkapjesplicht, al is die net zo'n afgang voor ze. Het draagvlak is vooralsnog op aan het raken en dat zal De Jonge ook wel beseffen. Reken maar dat ze morgen een fraaie brandstapel bouwen voor de ongevaccineerden.

Dit soort berichtgeving ontgaat het kabinet vast niet. Minder als 30% van de Nederlanders heeft nog (enigszins) vertrouwen in de overheid.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:40

De luchtreinigers zijn al geplaatst. TU Eindhoven is er ook bij betrokken blijkbaar, dus de wetenschap heeft er ook nog wat aan :)

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:07
Een QR code is te koop. Een vaccinatiebewijs QR code is te krijgen voor 450/500 euro. Wordt al behoorlijk aangeboden en gebruik van gemaakt in Amsterdam. Jeugd is er ook al mee aan et pronken op snapchat/tiktok.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jip_86 schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:24:
[YouTube: Luchtfilters op basisscholen Staphorst: eersten zijn geplaatst | RTV Oost]
De luchtreinigers zijn al geplaatst. TU Eindhoven is er ook bij betrokken blijkbaar, dus de wetenschap heeft er ook nog wat aan :)
Zijn de lange termijn effecten van ozon producerende plasma filters al in kaart gebracht? #Ventilatieschade
Khayma schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:27:
Een QR code is te koop. Een vaccinatiebewijs QR code is te krijgen voor 450/500 euro. Wordt al behoorlijk aangeboden en gebruik van gemaakt in Amsterdam. Jeugd is er ook al mee aan et pronken op snapchat/tiktok.
Valsheid in geschrifte is een misdrijf. Met vrij hoge boetes. Dat pronken moeten we stimuleren.

[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 01-11-2021 22:31 ]

• cvs79
  • Nu online
Zie bericht van cmd snake

Ongeveer 6 dagen stond alles open via
https://github.com/eu-dig...ficates/dgca-issuance-web.

Dat het nu nu wordt afgedaan als veilig wil niet zeggen dat het dat was. Heel die covid app is broddelwerk kwa security en zo simpel na te maken dat er talloze fake apps in omloop zijn zo goed als echt lijken en correct qr codes genereren.

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
gekkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:47:
[...]

MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:27:
[...]

Valsheid in geschrifte is een misdrijf. Met vrij hoge boetes. Dat pronken moeten we stimuleren.
lol...de naiviteit hier soms :X

hoorde een paar weken geleden al een Marokaanse collega dat die een legale QR code kon kopen in rotterdam voor 250E...op naam

als je dat betaald is er geen sprake meer van valsheid in geschrifte, want alles staat op de juiste manier geregistreerd (is natuurlijk nog steeds sprake van maar niet te achterhalen)

[ Voor 39% gewijzigd door Mr. Detonator op 01-11-2021 22:33 ]

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:29
Dus dan betaal je een paar honderd euro om iets dat je gratis krijgt niet nodig te hebben? Ik ga maar niet proberen dit te begrijpen...
Pagina: 1 ... 77 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.