Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 92 Laatste
Acties:
  • 318.125 views

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:06:
wat ik verbazingwekkend vind is dat dezelfde mensen die de (facebook) gelovigen / minder geinformeerden [insert overige snerende laatdunkende termen] verwensen en verachten om hun domheid en het liefst al hun rechten zouden ontnemen zelf het vermogen lijken te missen om de implicaties van de grove dwangmiddelen die ze voorstellen te overzien. In Nederland kan de overheid gelukkig niet zulke dingen doen.

Zie ik dan niet graag een hogere vaccinatiegraad? Zeker wel. Maar dat doel heiligt niet alle middelen, die ook nog eens op een ander moment voor een ander doel ingezet zouden kunnen worden.

En door bovenstaande te stellen betekent het niet dat ik een betere oplossing weet of dat opa maar moet stikken of behandeling X maar moet wachten, maar wel dat ik waarde hecht aan de rechtstaat waarin we leven.
Je zal maar moeten wachten op een hartoperatie omdat je buurman bang is voor een chip in de vaccinatie.

https://www.nu.nl/coronav...atienten-in-de-wacht.html

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 17:32
arbraxas schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:08:
[...]

Zou me verbazen aangezien gevaccineerd overal zo door kan lopen, zelfs met bewezen besmetting.
Zie het hier overal om me heen, snotterende mensen maar niet testen. Want gevaccineerd.
En je weet dat ze niet getest zijn, want?

Vooralsnog is de enige enigszins bestrouwbare informatie dat de testbereidheid onder gevaccineerden hoger ligt dan bij niet gevaccineerden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• stylezzz
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:23:
[...]

Ik voorzie eerder horeca en evenementen exclusief voor 2G, scheelt de overheid bakken met geld aan steun.
Maar als ze nu al geen knoop durven door te hakken, waarom zouden ze dat over een paar weken wel durven?

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:57
Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:24:
[...]

Zag het net ook, had eigenlijk niet verwacht dat die techniek zo makkelijk publiek vrijgegeven zou zijn zonder registratie van de controlerende gebreuker. Heb hem gelijk geinstalleerd.
Omdat die check en code letterlijk niets meer doet dan een hash verifiëren.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ijdod schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:27:
[...]

En je weet dat ze niet getest zijn, want?

Vooralsnog is de enige enigszins bestrouwbare informatie dat de testbereidheid onder gevaccineerden hoger ligt dan bij niet gevaccineerden.
Heb je nog een keer dat linkje, ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing van dat onderzoek?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:27:
Maar als ze nu al geen knoop durven door te hakken, waarom zouden ze dat over een paar weken wel durven?
Dan is de keus "dicht voor iedereen" of "dicht voor ongevaccineerden", waarom zou men voor het eerste kiezen als het tweede ook afdoende werkt?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Cobb schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:26:
[...]

Je zal maar moeten wachten op een hartoperatie omdat je buurman bang is voor een chip in de vaccinatie.

En wat als die buurman een kerel van 25 is, al een coronabesmetting heeft doorgemaakt en toen alleen maar een paar dagen een snotneus had? Is het dan ook nog zijn fout? Puur omdat hij volgens de statistieken een "ongevaccineerde" is?

Dan maar gewoon de prik nemen zodat er weer een +1 in het lijstje komt te staan, ook al loopt die man zeer weinig risico? Dat zal het verschil maken :Y)

Twitter

Verwijderd

Cobb schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:26:
[...]

nergens stel ik dat dat een wenselijke situatie is. Ik stel alleen dat wat mij (en de huidige wetten in ons land, minstens zo relevant als mijn mening ) betreft het doel niet alle middelen heiligt die hier geopperd worden.

• stylezzz
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:29:
[...]

Dan is de keus "dicht voor iedereen" of "dicht voor ongevaccineerden", waarom zou men voor het eerste kiezen als het tweede ook afdoende werkt?
Waarom kiezen ze dan nu voor universele maatregelen i.p.v. doelgerichte? Het enige wat ik kan bedenken is wat meer tijd kopen om wetgeving voor te bereiden....

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:27:
[...]

Hoe voller de ICs, hoe hoger het draagvlak.
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:31:
[...]

Waarom kiezen ze dan nu voor universele maatregelen i.p.v. doelgerichte? Het enige wat ik kan bedenken is wat meer tijd kopen om wetgeving voor te bereiden....
Weg van de minste weerstand. Veel moeilijker is het niet denk ik.

[ Voor 39% gewijzigd door MikeyMan op 01-11-2021 16:33 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:00
Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:06:
[...]

Alles dicht is gewoon geen optie meer. Hooguit capaciteitsbeperking, mondkapjes en afstandsregels. Nog een keer dicht gaat heel veel ondernemers gewoon de kop kosten.
Heel veel winkels hebben de spatschermen, stickers, posters en dergelijke al verwijderd. Ik hoop dat ze deze dingen netjes in het magazijn hebben geplaatst.. :+

Geldt ook voor kantoren trouwens. Bij ons op kantoor zijn alle afstandsmarkeringen, kruisjes tussen twee werkplekken in (zodat je niet naast elkaar zit) en dergelijke weggehaald.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-01 22:22
SemperFidelis schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:30:
[...]

Yes, zou werken vaccins ja! Gewoon nemen dus, het werkt.

[...]

Als die vrienden gevaccineerd zijn, ehm, niet echt.
Na hun 3e prikkie natuurlijk weer wat beter beschemd natuurlijk voorlopig

• Cobb
Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:29:
[...]

En wat als die buurman een kerel van 25 is, al een coronabesmetting heeft doorgemaakt en toen alleen maar een paar dagen een snotneus had? Is het dan ook nog zijn fout? Puur omdat hij volgens de statistieken een "ongevaccineerde" is?

Dan maar gewoon de prik nemen zodat er weer een +1 in het lijstje komt te staan, ook al loopt die man zeer weinig risico? Dat zal het verschil maken :Y)
Ja. Ik heb zelf twee keer Corona gehad en heb mijn prikje als mosterd na de maaltijd gehad.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:31:
[...]

Nee hoor, laat maar lekker vollopen. Draagvlak is echt niet bestaand.

• Mawlana
  • Laatst online: 09:00
[...]

Zolang mensen zelf (of vrienden/familie) niet worden benadeeld door de volle ICs zal er niet veel veranderen aan het draagvlak vrees ik.

• Wolly
  • Niet online
Mawlana schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:32:
[...]

Heel veel winkels hebben de spatschermen, stickers, posters en dergelijke al verwijderd. Ik hoop dat ze deze dingen netjes in het magazijn hebben geplaatst.. :+

Geldt ook voor kantoren trouwens. Bij ons op kantoor zijn alle afstandsmarkeringen, kruisjes tussen twee werkplekken in (zodat je niet naast elkaar zit) en dergelijke weggehaald.
Knap stom, immers is de 1,5 meter afstand waar het kan nog steeds de boodschap.

• hoevenpe
  • Nu online
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:31:
Er is nu nog relatief weinig aan de hand, nu zo de boel op de spits drijven werkt alleen maar averechts.
Bedenk ook dat ongevaccineerden vanaf vrijdag bijna nergens meer binnenkomen, tenzij ze eerst zich ergens laten testen. Voor de sportschool, zwembad, bibliotheek en andere laagdrempelige activiteiten is dat erg veel moeite waarmee 2G in deze sectoren defacto een feit is.

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 12:49
Soccer98 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:37:
[...]

Komen mensen tussen de 18 en 28 in het ziekenhuis dan? Voer dan maatregelen in die ergens op slaan, want deze groep heeft naar mijn idee weinig aandeel in de huidige situatie.
Definieer aandeel?
Afgelopen zaterdag waren m'n vrouw en ik bij de kapper waar overigens al het personeel weer een mondkapje draagt. Onze kapster draaide zich meerdere keren weg en liep ook een paar keer weg om te niezen/hoesten.
Vanmorgen ging de telefoon, excuses van de kapsalon want de bewuste kapster is positief getest en ze zijn in ieder geval alle klanten van afgelopen zaterdag aan het bellen.
Mijn vrouw werkt als verpleegkundige, kleinschalig wonen, met demente bejaarden en heeft sinds gisteravond lichte keelpijn. We zijn dus net bij een teststraat geweest om haar te laten testen want verpleegkundige, klachten, morgen een avonddienst bij kwetsbare mensen is niet zo'n fijne combinatie en het is ook geen werk wat je vanaf thuis kunt doen.

Ik weet niet of ik dat in dit geval weinig aandeel zou willen noemen eerlijk gezegd. Het is een contactberoep waarbij anderhalve meter onmogelijk is en er is ook nog zoiets als bij klachten blijf je thuis en/of laat je testen.

Dan bij de teststraat, enorme drukte en met wat moeite vandaag een afspraak kunnen maken. Op 1 na was iedereen die naar binnen en weer naar buiten ging jong of misschien moet ik zeggen ruim jonger dan ons en wij zijn bouwjaar 71 en 72. Kan uiteraard een moment opname zijn maar het viel op samen met de enorme drukte.

• hoevenpe
  • Nu online
Heb daar een hard hoofd in: hoe solidair is de atheïstische autochtone middel- en hoger opgeleide werkelijk met de groep die momenteel op de IC ligt? Zonder teveel te willen generaliseren, hoe groot is de kans dat ze iemand uit deze groep persoonlijk kennen...

• stylezzz
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:35:
[...]

Er is nu nog relatief weinig aan de hand, nu zo de boel op de spits drijven werkt alleen maar averechts.
Bedenk ook dat ongevaccineerden vanaf vrijdag bijna nergens meer binnenkomen, tenzij ze eerst zich ergens laten testen. Voor de sportschool, zwembad, bibliotheek en andere laagdrempelige activiteiten is dat erg veel moeite waarmee 2G in deze sectoren defacto een feit is.
True true.... En ik verwacht dat die instellingen (sportscholen misschien uitgezonderd) wel wat serieuzer om zullen gaan met de QR.

• Wolly
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:36:
[...]

Definieer aandeel?
Afgelopen zaterdag waren m'n vrouw en ik bij de kapper waar overigens al het personeel weer een mondkapje draagt. Onze kapster draaide zich meerdere keren weg en liep ook een paar keer weg om te niezen/hoesten.
Vanmorgen ging de telefoon, excuses van de kapsalon want de bewuste kapster is positief getest en ze zijn in ieder geval alle klanten van afgelopen zaterdag aan het bellen.
Mijn vrouw werkt als verpleegkundige, kleinschalig wonen, met demente bejaarden en heeft sinds gisteravond lichte keelpijn. We zijn dus net bij een teststraat geweest om haar te laten testen want verpleegkundige, klachten, morgen een avonddienst bij kwetsbare mensen is niet zo'n fijne combinatie en het is ook geen werk wat je vanaf thuis kunt doen.

Ik weet niet of ik dat in dit geval weinig aandeel zou willen noemen eerlijk gezegd. Het is een contactberoep waarbij anderhalve meter onmogelijk is en er is ook nog zoiets als bij klachten blijf je thuis en/of laat je testen.

Dan bij de teststraat, enorme drukte en met wat moeite vandaag een afspraak kunnen maken. Op 1 na was iedereen die naar binnen en weer naar buiten ging jong of misschien moet ik zeggen ruim jonger dan ons en wij zijn bouwjaar 71 en 72. Kan uiteraard een moment opname zijn maar het viel op samen met de enorme drukte.
Mocht je vrouw besmet zijn dat heeft het mondkapje + niezen in de elleboog niets uitgehaald? En wellicht was de kapster gevaccineerd, weet je dat?

In ieder geval zal je dit soort mensen dus direct uit de samenleving moeten trekken, heb je de eigenaar van de kapsalon een flinke uittbrander gegeven?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:39:
[...]

Heb daar een hard hoofd in: hoe solidair is de atheïstische autochtone middel- en hoger opgeleide werkelijk met de groep die momenteel op de IC ligt? Zonder teveel te willen generaliseren, hoe groot is de kans dat ze iemand uit deze groep persoonlijk kennen...
Die groep is eerder solidair met de mensen die niet behandeld kunnen worden of niet geopereerd kunnen worden. Want iedereen heeft wel een familielid of kennis die in die groep valt. Ik tel zo al een handjevol mensen, die zit te wachten of heeft gewacht of behandeling of operatie. Mijn schoonvader heeft bijvoorbeeld 3 maanden extra moeten wachten op een operatie om een tumor te laten verwijderen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HollovVpo1nt schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:52:
[...]

Wie bepaald wat misinformatie is? Moeten we dan ook niet verbieden dan een accountmanager van Pfizer in Op1 een derde prik van Pfizer staat te verkopen?
Jij denkt dat een directeur van Pfizer ongefundeerd onzin kan gaan zitten verkondigen?

Vond het geen gelukkige keuze om hem uit te nodigen voor deze discussie, maar dat is in de verste verte niet als misinformatie te kenmerken.

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:39:
[...]

Die kans is zeer klein. Misschien is dat ook wel de reden dat er zoveel wordt gescholden op de blanke, ABN sprekende Bible belt bewoner omdat men zich daar wel mee kan identificeren op een bepaalde manier.

• Cobb
HollovVpo1nt schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:52:
[...]

Wie bepaald wat misinformatie is? Moeten we dan ook niet verbieden dan een accountmanager van Pfizer in Op1 een derde prik van Pfizer staat te verkopen?
Ja beide mogen ze op zwart zetten. Wat doet Op1 die man een podium te geven?

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45

HollovVpo1nt

I like gadgets

MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:55:
[...]

Jij denkt dat een directeur van Pfizer ongefundeerd onzin kan gaan zitten verkondigen?

Vond het geen gelukkige keuze om hem uit te nodigen voor deze discussie, maar dat is in de verste verte niet als misinformatie te kenmerken.
In het pleidooi van de Pfizer mascotte was er geen onderscheid tussen een 3e prik voor mensen met een verminderde immuunrespons en mensen die kerngezond zijn en al 2x geprikt zijn. Hij vond dat iedereen een derde moest hebben. Kolder natuurlijk.

Verwijderd

Agent47 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:55:
[...]

Alle social media omtrent Covid moet gewoon gefilterd worden joh. Weg met die misinformatie.
de meeste suggesties waarin gesteld wordt dat iets 'gewoon moet' zijn meestal te simpel, zoals het woordje 'gewoon' al zegt.

wie bepaalt wat misinformatie is? In plaats van misinformatie die overal opduikt proberen te labelen lijken mij plaatsen/sites waar informatie getoetst wordt en als betrouwbaar te gelabeld wordt door bij voorkeur onafhankelijke mensen met kennis beter. Een goed voorbeeld is thuisarts.nl.

Zoals met alle instituten zal het zo zijn dat de als betrouwbaar gelabelde info door een deel niet vertrouwd zal worden en er onzin op plekken blijft circuleren. Toch zie ik dit liever dan censuur.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Redax schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:16:
[...]

Je spreekt erover alsof we bewust de maatschappij proberen te ontwrichten. Iedereen die niet gevaccineerd is heeft daar een reden voor. 'Haal je prik gewoon en stel je niet aan' gaat niet werken. Een QR code bij de deur van een supermarkt gaat alleen maar ruzie's/ellende veroorzaken.
Oh, niet bewust, al is er een klein deel die misschien het wel bewust zou willen. Het is alleen wel het gevolg helaas. En ik heb letterlijk nog geen enkele fatsoenlijke niet-medische reden gehoord om het niet te doen.

Erger nog, als je hier iemand vraagt waarom hij/zij niet gevaccineerd is, krijg je een verhaal van waarom vaccins niet de heilige graal zijn en dat je met vaccin ook besmet kan raken en nog meer dingen die wel waar zijn... maar geen reden om het niet te doen.

• Dennahz

Dennahz

armageddon_2k1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:44:
[...]

Ah, wel de lusten en niet de lasten. Wat een heerlijke wereld leef je dan.
Welke lusten dan? Vrij mogen rondbewegen in m'n eigen land? :+

En qua lasten: je hebt er geen idee van hoe serieus ik corona nam aan het begin van de pandemie. Zelfs nu letten we er gewoon nog goed op en doen we af en toe even een zelftest bij twijfel. Kleine moeite.

Nu er meer bekend is over dit virus, vind ik dat ze gewoon sterk aan het overdrijven zijn met maatregelen en beperkingen.

Overigens wil ik hiermee dus niet zeggen dat ik alle regels aan m'n laars lap. Integendeel. Drukte zie je mij niet opzoeken, ook al mag het technisch gezien allemaal wel (al dan niet met test)

Wereldwijd is het een enge trend. Mensen die niet meer aan het werk mogen, amper nog boodschappen kunnen doen, enz. Dat gaat veel te ver.

Ik kan die figuren hier in Nederland niet meer serieus nemen. Complete clowns zijn het. Ze hadden aan het begin hard moeten ingrijpen, niet nu nog eens het stoere kabinet gaan uithangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennahz op 01-11-2021 17:05 ]

Twitter

• Joris748
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:55:
[...]

Ik neem informatie van WC-eend altijd met een korreltje zout. Zeker zodra er een heel groot commercieel belang is.

------------------

Amrish Baidjoe legt hier nog een keer uit wat er (keer op keer) mis gaat door het Nederlandse beleid.

https://www.ad.nl/binnenl...-het-ze-uitkwam~ab6dc098/
,,Daarom was het ook geen gemakkelijk besluit. We staan aan de vooravond van de vijfde coronagolf, en in Nederland zie je weer precies hetzelfde gebeuren als bij de golven hiervoor. Vanuit de ziekenhuizen wordt moord en brand geschreeuwd, maar de politiek laat het wéér gebeuren. Ze zetten een adviesaanvraag uit bij het OMT, laten wat mogelijke maatregelen lekken, en ondertussen gebeurt er niks. Terwijl we nu toch wel weten dat vroeg ingrijpen heel veel ellende voorkomt. Zowel besmettingen als ziekenhuisopnames stijgen al zo’n vier weken. Er zijn sinds het begin van de crisis allerlei routekaarten de revue gepasseerd waarop staat welke maatregelen je op welk moment zou moeten nemen, maar ze worden simpelweg niet gebruikt. Dan heb ik oprechte twijfels bij het antwoord op de vraag of je als politiek wel wil leren van je gemaakte fouten.”
Maar de schade aan mens en maatschappij is enorm, en die zal nog heel lang doorwerken. Landen als Noorwegen en Denemarken hebben steeds vroeg en scherp gereageerd, en hebben daardoor veel minder problemen dan Nederland. Daar is nooit heel grote stress geweest in de ziekenhuizen. Wij doen al sinds maart 2020 hetzelfde. Met een politiek die geen keuzes maakt, en een OMT dat nooit is verbreed, waardoor er bijvoorbeeld nog altijd geen gedragswetenschappers en crisismanagers in zitten. Iets wat internationaal echt heel ongebruikelijk is. Maar er wordt tussentijds niet goed geëvalueerd en daardoor niet geleerd van fouten. We blijven doorpolderen. Dat werkt niet in een crisis.”
En doordat we zolang doormodderen, moeten we eigenlijk naar maatregelen grijpen die ethisch of (grond)wettelijk niet door de beugel kunnen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:21
Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:01:
[...]

En qua lasten: je hebt er geen idee van hoe serieus ik corona nam aan het begin van de pandemie. Zelfs nu letten we er gewoon nog goed op en doen we af en toe even een zelftest bij twijfel. Kleine moeite.

Nu er meer bekend is over dit virus, vind ik dat ze gewoon sterk aan het overdrijven zijn met maatregelen en beperkingen.

Overigens wil ik hiermee dus niet zeggen dat ik alle regels aan m'n laars lap. Integendeel. Drukte zie je mij niet opzoeken, ook al mag het technisch gezien allemaal wel (al dan niet met test)

Wereldwijd is het een enge trend. Mensen die niet meer aan het werk mogen, amper nog boodschappen kunnen doen, enz. Dat gaat veel te ver.
Mwah ik vind de trend verre van eng als je kijkt naar het hele plaatje (een pandemie met miljoenen doden wereldwijd).

Als de trend ansich bestond (bijv wegens huidskleur of geaardheid), dan was het inderdaad een enge trend.

• ijdod
  • Laatst online: 27-01 17:32
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:29:
[...]

Heb je nog een keer dat linkje, ik ben wel benieuwd naar de onderbouwing van dat onderzoek?
Alstu

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HollovVpo1nt schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:58:
[...]

In het pleidooi van de Pfizer mascotte was er geen onderscheid tussen een 3e prik voor mensen met een verminderde immuunrespons en mensen die kerngezond zijn en al 2x geprikt zijn. Hij vond dat iedereen een derde moest hebben. Kolder natuurlijk.
Ik zie niet in waarom dat kolder zou zijn. Je onderbouwt het totaal niet en we weten dat de booster goed werkt.

Je hoeft iemand van Pfizer niet te vertrouwen, maar zo'n man gaat daar echt geen onzin lopen uitkramen. De autoriteiten zouden er met de zweep overheen gaan als hij foute info verkondigt. Die knee jerk reactie van pharma = bad, is een beetje vermoeiend.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joris748 schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:03:
[...]

Ik neem informatie van WC-eend altijd met een korreltje zout. Zeker zodra er een heel groot commercieel belang is.

------------------

Amrish Baidjoe legt hier nog een keer uit wat er (keer op keer) mis gaat door het Nederlandse beleid.

https://www.ad.nl/binnenl...-het-ze-uitkwam~ab6dc098/

[...]

[...]

En doordat we zolang doormodderen, moeten we eigenlijk naar maatregelen grijpen die ethisch of (grond)wettelijk niet door de beugel kunnen.
Ook aan wc eend worden wat andere eisen gesteld dan aan een vaccin. Als ie daar onzin gaat zitten vertellen heeft Pfizer een probleem.

Daarnaast, de vaccins zijn al lang en breed besteld. Eventuele toepassing is aan de Gezondheidsraad.

Nogmaals, ik vond het geen gelukkige keuze, verre van. Maar dit als misinformatie proberen weg te zetten gaat me te ver.

• Cobb
[...]

De helft is nog niet eens echt bekend. Zoals ik zie ik heb het een tweede maal gehad in april dit jaar . Gewoon een mild ziekte verloop maar zit af en aan enkele dag met een benauwd gevoel op de borst en een saturatie van 95 , al maanden. Dan denk ik het is weer een tijdje echt over en dan is het er weer. Inmiddels ken ik ook 3 vrouwen in de 30 die dus echt hebben moeten inleveren en echt vermoeid zijn hele dagen. Allemaal een normaal BMI en enkele zelfs echt sportief.

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:01:
[...]

Want? Rare opmerking.

Gelden voor wasmiddelen dezelfde toelatingseisen? En voor de wasresultaten dezelfde wetenschappelijke eisen?
Heeft die verkoper van Pfizer dan neutrale informatie gebracht in dat programma? Of ging het vooral over zijn product?

En indien het laatste, is het uberhaupt toegestaan om reclame te maken voor geneesmiddelen als een covid vaccin?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:06:
[...]

Heeft die verkoper van Pfizer dan neutrale informatie gebracht in dat programma? Of ging het vooral over zijn product?

En indien het laatste, is het uberhaupt toegestaan om reclame te maken voor geneesmiddelen als een covid vaccin?
Bekijk de aflevering eens zou ik zeggen.

Daarnaast is de man geen verkoper maar medisch directeur en bovendien arts.

Dit afdoen als misinformatie en daarmee gelijk stellen aan de stroom stront die her en der rond gaat slaat nergens op. Hij kan daar simpelweg niet feitenvrij gaan zitten oreren. In tegenstelling tot sommige anderen.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

RoD schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:05:
[...]

Ik zie niet in waarom dat kolder zou zijn. Je onderbouwt het totaal niet en we weten dat de booster goed werkt.

Je hoeft iemand van Pfizer niet te vertrouwen, maar zo'n man gaat daar echt geen onzin lopen uitkramen. De autoriteiten zouden er met de zweep overheen gaan als hij foute info verkondigt. Die knee jerk reactie van pharma = bad, is een beetje vermoeiend.
Je hebt een kwestie van noodzaak en je hebt een kwestie van 'beter dan'. Bij mensen met een laag immuunrespons is de consensus dat een derde prik nodig zal zijn om voor de basisbescherming. Mij mensen met een goede gezondheid en volledige vaccinatie zit dat anders. Het was een sessie angst zaaien dat je zonder een derde prik niet goed genoeg beschermd zou zijn. Het was de schijn wekken dat een derde nodig zou zijn. Je kunt gezonde mensen die volledig gevaccineerd zijn op een hoop gooien met de rest die volledig is gevaccineerd. Als jij dat prima vindt, be my guest. Ik vind dat niet prima.

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-11-2021 17:11 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:02
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:09:
[...]

Dit afdoen als misinformatie en daarmee gelijk stellen aan de stroom stront die her en der rond gaat slaat nergens op. Hij kan daar simpelweg niet feitenvrij gaan zitten oreren. In tegenstelling tot sommige anderen.
Ik zal je even helpen. Een 3e prik reduceert de opnames met 93%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKdTSV-ifyNayKBPHc1UnZojseo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aNsFar3URooCH5JW6PpgxzM.jpg?f=fotoalbum_large
Joris748 schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:14:
[...]

Je kent het gezegde toch? Het heeft verder geen zin om WC-eend met een vaccin te gaan vergelijken.

Ik laat de keuze of een 3de vaccinatie zin heeft liever over aan onafhankelijke wetenschappers. Het is aan Pfizer om dat te bewijzen en aan de onafhankelijke wetenschappers om dat bewijs te reviewen.

Als een partij met een commercieel belang gaat zeggen dat iets beter is, dan is dat het moment om kritisch te zijn. Dat geldt voor de tabaksindustrie, voor de voedselindustrie, maar ook voor de medicijnreuzen.

Die allang ingekochte vaccins kunnen ook ingezet worden voor COVAX.
Alstu, onafhankelijke publicatie toegevoegd :)

[edit]
Het is wel dubbelop want @RoD had hetzelfde artikel gepost.

[ Voor 29% gewijzigd door Adlermann op 01-11-2021 17:22 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adlermann schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:12:
[...]

[Afbeelding]
Klopt, maar daar ging de discussie niet helemaal over :)

• Joris748
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:06:
[...]

Ook aan wc eend worden wat andere eisen gesteld dan aan een vaccin. Als ie daar onzin gaat zitten vertellen heeft Pfizer een probleem.

Daarnaast, de vaccins zijn al lang en breed besteld. Eventuele toepassing is aan de Gezondheidsraad.

Nogmaals, ik vond het geen gelukkige keuze, verre van. Maar dit als misinformatie proberen weg te zetten gaat me te ver.
Je kent het gezegde toch? Het heeft verder geen zin om WC-eend met een vaccin te gaan vergelijken.

Ik laat de keuze of een 3de vaccinatie zin heeft liever over aan onafhankelijke wetenschappers. Het is aan Pfizer om dat te bewijzen en aan de onafhankelijke wetenschappers om dat bewijs te reviewen.

Als een partij met een commercieel belang gaat zeggen dat iets beter is, dan is dat het moment om kritisch te zijn. Dat geldt voor de tabaksindustrie, voor de voedselindustrie, maar ook voor de medicijnreuzen.

Die allang ingekochte vaccins kunnen ook ingezet worden voor COVAX.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:14:
[...]

Klopt, maar daar ging de discussie niet helemaal over :)
OH dan heb ik even neit goed gelezen. Ik was aan het multi-tasken :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 12:56
Cartman! schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:25:
[...]

We hadden dat systeem niet nodig gehad als we een graad hadden van misschien (ja, gok) 95% waarin vooral medische risico gevallen geen prik hadden kunnen nemen. Zonder QR systeem is die splitsing al gemaakt wat mij betreft. Wat me vooral dwars zit is dat er bij veel weigeraars van de prik zoveel desinformatie is omdat ze een random post op Facebook zetten boven informatie vanuit overheid en RIVM. Zulke lui ga je niet bereiken door feiten te herhalen maar ze aan te pakken op hun vrijheden, het is niet anders helaas.

Daarmee wil ik ook zeggen dat ik niet blij ben met QR codes maar het is eenmaal de realiteit. Het is dit of niks en dan kies ik liever dit.

[...]

In die tussenweg kon ik niet naar een festival, nu wel.
De groepen die nu het rapst de ziekenhuizen vullen hebben een vaccinatiegraad van 91-93%. :?
Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:38:
[...]

Gevaccineerden zijn geen probleem en iedereen heeft de kans gehad zich te laten vaccineren. Waarom zou er dan ingegrepen moeten worden? Grijp dan alleen in in de groep die ervoor gekozen heeft niet mee te willen doen. Ik pleit juist voor een splitsing in de samenleving. Laat die ongevaccineerden dus maar voor iedere scheet een testbewijs halen (op eigen kosten, een eigen keuze hoeft de belastingbetaler niet voor op te draaien)
Dat is het probleem juist wel. Met afschaffing van de 1,5m en het bewust lekke QR-systeem zitten we nu in de shit. En wat gaan we doen? Overal die QR invoeren. Mensen krijg een vals gevoel van veiligheid met dat ding. En dan klagen dat men het over een glijdende schaal argumentatie heeft... Erm, dat is precies wat er gebeurd? Als de formatie rond is, wordt de rest van de QR-code bijkans overal ingevoerd, want dan heeft het kabinet weer een vaste meerderheid.
Cartman! schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:40:
[...]

Nope, maar dan moet je wel de consequenties accepteren. Bijvoorbeeld elke keer testen als je ergens heen wilt.
Als je tegen het QR-systeem bent, dan kan je wel de code aanmaken, maar wil je dat uit principe niet.
autje schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:42:
[...]

Bedoel je hier dat 44% van de positief getesten wel gevaccineerd is?
Jup, staat in het weekrapport van het RIVM. Aug 25%, Sep 31% en Okt 44% positief getest.
hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:29:
[...]

Dat werkt dus niet. Of denk je dat we door enkel ongevaccineerden van 1.600 naar 8.000+ gegaan zijn?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RoD
  • Niet online

RoD

HollovVpo1nt schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:10:
[...]

Je hebt een kwestie van noodzaak en je hebt een kwestie van 'beter dan'. Bij mensen met een laag immuunrespons is de consensus dat een derde prik nodig zal zijn om voor de basisbescherming. Mij mensen met een goede gezondheid en volledige vaccinatie zit dat anders. Het was een sessie angst zaaien dat je zonder een derde prik niet goed genoeg beschermd zou zijn. Het was de schijn wekken dat een derde nodig zou zijn. Je kunt gezonde mensen die volledig gevaccineerd zijn op een hoop gooien met de rest die volledig is gevaccineerd. Als jij dat prima vindt, be my guest. Ik vind dat niet prima.
Weer nul komma nul onderbouwing. Je "vindt" iets, maar je hebt geen inhoudelijk inzicht in de materie. Dit is gewoon het zoveelste anti-pharma-bashen.

Alhoewel er nog geen advies ligt is het opwerpen van een derde vaccinatie voor de algemene populatie volkomen terecht. Ik heb net een uiteenzetting geplaatst over hoe goed de booster werkt in Israël. Je hebt geen immunodeficiëntie nodig om er fors baat bij te hebben. Daarnaast zijn er duidelijke signalen over afnemende effectiviteit, dus de discussie over een derde prik is absoluut gerechtvaardigd en er ligt al een vrij sterke case.

Er is nadere analyse nodig om tot een goed advies te komen over de inzet van de booster, maar dit zonder enige argument afdoen als "kolder" en "dit niet prima vinden", heeft geen enkele inhoudelijke basis.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:55

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

[Afbeelding]

[...]

Thanks

Dat zegt toch wel iets trouwens. Ik moet zeggen dat ik een kleiner impact had verwacht van de boosters.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
[...]

Ik kan die figuren hier in Nederland niet meer serieus nemen. Complete clowns zijn het. Ze hadden aan het begin hard moeten ingrijpen, niet nu nog eens het stoere kabinet gaan uithangen.
Zeker niet bedoeld als persoonlijke aanval, maar ik lees hier nog steeds geen reden om niet te vaccineren. Die ben je ons ook niet verplicht, begrijp me goed, maar je reageert wel in een discussie over wat dan goede redenen zouden kunnen zijn om je niet te laten vaccineren.

• RoD
  • Niet online

RoD

Indoubt schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:16:
[...]

Thanks

Dat zegt toch wel iets trouwens. Ik moet zeggen dat ik een kleiner impact had verwacht van de boosters.
Ik ook. We weten dat twee vaccinaties op dit moment nog goed beschermen (mensen met immunologische problemen even buiten beschouwing gelaten). Dat een booster daar bovenop nog zo'n goede bescherming geeft, dat is echt opzienbarend.

Het is overigens data uit Israël en ik zou graag het nog eens gerepliceerd zien in andere landen voordat we er hier ook beleid van gaan maken (die data zou toch wel relatief vlot moeten kunnen komen), maar er is niet echt een reden om aan te nemen dat de effectiviteit hier anders zou zijn.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

RoD schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:16:
[...]

Er is nadere analyse nodig om tot een goed advies te komen over de inzet van de booster, maar dit zonder enige argument afdoen als "kolder" en "dit niet prima vinden", heeft geen enkele inhoudelijke basis.
Dan zou je het met mij eens moeten zijn want meneer Pfizer vindt dat iedereen een derde prik moet halen. Waar is de analyse waar je zo voor pleit? De nuance?

[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-11-2021 17:19 ]

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:09:
[...]

VRAAG:: "Als je gewoon gezond bent, je hebt twee prikken gehad, dan kan je toch wel even zonder?"
ANTWOORD: "Nou dan kun je inderdaad 6 tot 8 maanden na de 2e prik kun je zonder problemen door en je bent ook goed beschermd tegen ernstige ziekte, maar je weet dat als je echt optimaal beschermd wilt zijn heb je die derde prik nodig."
Afgezien van het feit dat een derde vaccinatie wat anders is als een boosterprik, waar de vraag over ging, is het toch nog helemaal niet door de gezondheidsraad beoordeeld of het nodig is om een boosterprik te nemen als gewoon gezond bent?

Is dit nu zuiver van deze directeur?

Misinformatie is er in vele vormen en maten.

• RoD
  • Niet online

RoD

HollovVpo1nt schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:18:
[...]

Dan zou je het met mij eens moeten zijn want meneer Pfizer vindt dat iedereen een derde prik moet halen. Waar is de analyse waar je zo voor pleit? De nuance?
Dat mag hij gewoon vinden en daar heeft hij goede argumenten voor. Het gaat ongetwijfeld ook gebeuren, alleen heeft een instantie zoals de Gezondheidsraad nadere informatie nodig om tot een goed onderbouwd advies over de inzet te kunnen komen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:19:
[...]

[...]

Afgezien van het feit dat een derde vaccinatie wat anders is als een boosterprik, waar de vraag over ging, is het toch nog helemaal niet door de gezondheidsraad beoordeeld of het nodig is om een boosterprik te nemen als gewoon gezond bent?

Het klopt gewoon, zie ook de aangehaalde studie in Israël. Je moet het nader uitwerken, maar wat je hier quote, is geen speld tussen te krijgen.

Er komt uiteraard meer bij kijken dan de rauwe medische data. Misschien wil de politiek niet de gehele populatie een derde prik laten halen omdat ze bang zijn voor de bereidwilligheid (ik roep maar wat), maar dat is dan een politieke/sociologische afweging.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 01-11-2021 17:22 ]

• Cartman!
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:15:
De groepen die nu het rapst de ziekenhuizen vullen hebben een vaccinatiegraad van 91-93%. :?
Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen. Zover ik weet geven de cijfers aan dat ~75% van de opnames voor ongevaccineerden zijn, dat is het belangrijkste wat telt.

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Stel nou dat het groene vinkje ingetrokken (is technisch niet mogelijk afaik?) gaat worden totdat je een 3de prik hebt gezet... Hoe zouden de mensen daar op reageren? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Zouden jullie die 3de prik meteen halen?

[ Voor 30% gewijzigd door souljah1h op 01-11-2021 17:25 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:19:
[...]

[...]

Als ie niet de wetenschap had dat een derde prik een aantoonbaar goed resultaat oplevert, had ie dit niet zo gezegd. Spijkers op laag water dit.
[...]

Misinformatie is er in vele vormen en maten.
Ja en dit is er geen van.

• Wolly
  • Niet online
RoD schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:21:
[...]

Het klopt gewoon, zie ook de aangehaalde studie in Israël. Je moet het nader uitwerken, maar wat je hier quote, is geen speld tussen te krijgen.
De gezondheidsraad zal nog moeten beoordelen of dit later nog nodig is.

Ik vind het niet kunnen dat een medicijnbedrijf dan nu al in een landelijk programma gaat roepen dat je pas optimaal beschemd bent als je die prik neemt.

Wat als de Gezondheidsraad iets anders concludeert? Of hoeven we het oordeel van die raad niet meer af te wachten omdat Pfizer zegt dat het goed is?

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:34
Je volgt braaf het beleid. Laat je vaccineren ook al denk je kerngezond te zijn. "Vaccineren is de uitweg uit deze crisis" En met meer dan 80% gevaccineerd loop je toch weer tegen maatregelen aan. Tja dan snap ik best dat men er wel klaar mee is.

• hoevenpe
  • Nu online
souljah1h schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:23:
Stel nou dat het groene vinkje ingetrokken (is technisch niet mogelijk afaik?) gaat worden totdat je een 3de prik hebt gezet... Hoe zouden de mensen daar op reageren? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Zouden jullie die 3de prik meteen halen?
Als je volgend jaar zomer naar Oostenrijk op vakantie wil heb je die booster al nodig, Pfizer is daar maar 12 maanden geldig.

• Joris748
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

[...]

[edit]
Het is wel dubbelop want @RoD had hetzelfde artikel gepost.
En dan is het nog steeds de vraag hoe je de hoeveelheid beschikbare vaccins moet inzetten. Wat is beter? De Westerse bevolking een 3de shot geven of zorgen dat de vaccinatiegraad in bijvoorbeeld Afrika omhoog gaat?
Of wat is het effect van een 3de shot op het aantal ziekenhuisopnames in Nederland, rekening houdend met het feit dat een deel van de bevolking zich überhaubt niet wil laten vaccineren?

De resultaten van dat onderzoek zullen wel in de juiste context geplaatst moeten worden.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
Ja.

En niet eens omdat ik anders mn groene vinkje kwijtraak, maar omdat die derde prik dan, naar het oordeel van de mensen die er verstand van hebben, een goed idee is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:25:
[...]

De gezondheidsraad zal nog moeten beoordelen of dit later nog nodig is.

Ik vind het niet kunnen dat een medicijnbedrijf dan nu al in een landelijk programma gaat roepen dat je pas optimaal beschemd bent als je die prik neemt.

Wat als de Gezondheidsraad iets anders concludeert? Of hoeven we het oordeel van die raad niet meer af te wachten omdat Pfizer zegt dat het goed is?
Nogmaals, het klopt gewoon. De Gezondheidsraad zal niet iets anders concluderen. Er ligt kraakheldere data dat een booster heel erg effectief is, en dat zal De Gezondheidsraad niet tegenspreken, want die kijken naar dezelfde data. Wel kunnen ze een ander besluit nemen voor de inzet, zoals ik hierboven zei. Er zijn allerlei scenario's nog mogelijk, maar die zullen niet gaan over het medische gegeven dat de booster je beter beschermt zodra je na verloop van tijd mindere bescherming hebt van je twee vaccinaties.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:28:
[...]

Als je volgend jaar zomer naar Oostenrijk op vakantie wil heb je die booster al nodig, Pfizer is daar maar 12 maanden geldig.
Neem aan dat daar nog wel aan te knutselen valt. Als geboortedatum na 1-1-1970 ligt wordt het 24 maanden ofzo. Lijkt me niet zo'n uitdaging.

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:31:
Neem aan dat daar nog wel aan te knutselen valt. Als geboortedatum na 1-1-1970 ligt wordt het 24 maanden ofzo. Lijkt me niet zo'n uitdaging.
Daar hebben wij niets over te zeggen, dat bepaald de Oostenrijkse regering.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:32:
[...]

Daar hebben wij niets over te zeggen, dat bepaald de Oostenrijkse regering.
Oh ja uiteraard. Maar dat het nu een jaar is zegt niet dat dat ook zo moet blijven.

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 07:06
Cartman! schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:22:
[...]

Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen. Zover ik weet geven de cijfers aan dat ~75% van de opnames voor ongevaccineerden zijn, dat is het belangrijkste wat telt.
Kijk gewoon opt coronadashboard.

Het RIVM en de grafieken op het coronadashboard met leeftijdsverdeling nu op de IC ivm. een maand geleden laten ondubbelzinnig zien dat in de groep 0-50 op de IC vrijwel geen verschil zit met een maand geleden. Je hebt het hier over grofweg 10-15 personen op 1 miljoen in die hele groep. De grootste stijging zit in de groep 60+. Die groep bezet met ruim 45 personen per 1 miljoen -by far- de meeste bedden.
Vorige maand, net voor de versoepelingen, waren alle groepen ongeveer gelijk.

Geen idee (en dit heb ik ook al eerder gevraagd hier hoe dat kan) waar de 75% niet gevaccineerde hier inpassen, maar ondanks dat, de groep 0-50 staat echt vrijwel stil qua aantallen. Daar zijn 2,7 mensen per 1 miljoen bijgekomen afgelopen maand.
Ik vind het ook vreemd aanvoelen, en kan de cijfers niet meer goed plaatsen soms... maargoed.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeEs op 01-11-2021 17:37 ]

• Cartman!
  • Niet online
GeeEs schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:34:
Kijk gewoon opt coronadashboard.

Het RIVM en de grafieken op het coronadashboard met leeftijdsverdeling nu op de IC ivm. een maand geleden laten ondubbelzinnig zien dat in de groep 0-50 op de IC vrijwel geen verschil zit met een maand geleden. Je hebt het hier over grofweg 10-15 personen op 1 miljoen in die hele groep. De grootste stijging zit in de groep 60+. Die groep bezet met ruim 45 personen per 1 miljoen -by far- de meeste bedden.
Vorige maand, net voor de versoepelingen, waren alle groepen ongeveer gelijk.

Geen idee (en dit heb ik ook al eerder gevraagd hier hoe dat kan) waar de 75% niet gevaccineerde hier inpassen, maar ondanks dat, de groep 0-50 staat echt vrijwel stil qua aantallen. Daar zijn 2,7 mensen per 1 miljoen bijgekomen afgelopen maand.
Ik vind het ook vreemd aanvoelen, en kan de cijfers niet meer goed plaatsen soms... maargoed.
Ik heb het nergens over leeftijdsgroepen, enkel dat de groep ongevaccineerden veel meer druk leggen op de zorg dan gevaccineerden.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
migchiell schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:27:
[...]

"omdat het mag van de grondwet" is natuurlijk ook niet echt een goede reden.
Goed genoeg in een vrij land als dit. Of het verstandig is, is een tweede. Ik zou vaccineren iedereen aanraden, maar ben me er van bewust dat het niet hoeft. Dat mensen in dit topic om uitleg gaan vragen bij mensen die niet gevaccineerd zijn of in ieder geval hun mening er toch even over kwijt moeten, vind ik onbeschoft.

• Wolly
  • Niet online
RoD schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:29:
[...]

Nogmaals, het klopt gewoon. De Gezondheidsraad zal niet iets anders concluderen. Er ligt kraakheldere data dat een booster heel erg effectief is, en dat zal De Gezondheidsraad niet tegenspreken, want die kijken naar dezelfde data.
De Gezondheidsraad is nog niet begonnen met een beoordeling, dus het kan zijn dat die naar andere of meer data kijken?

Is er alleen data van Israel? Bij de trials werd data verzameld uit (bijna) alle windstreken over een lange periode, is dat bij de boosterprik niet nodig? Dat Pfizer het voldoende aannemelijk vind snap ik wel, maar zou de Gezondheidsraad daar geen bedenkingen bij kunnen hebben?
Wel kunnen ze een ander besluit nemen voor de inzet, zoals ik hierboven zei. Er zijn allerlei scenario's nog mogelijk, maar die zullen niet gaan over het medische gegeven dat de booster je beter beschermt zodra je na verloop van tijd mindere bescherming hebt van je twee vaccinaties.
Begrijp ik (y)

• GeeEs
Cartman! schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:42:
[...]

Ik heb het nergens over leeftijdsgroepen, enkel dat de groep ongevaccineerden veel meer druk leggen op de zorg dan gevaccineerden.
Ik geloof je direct, maar waar staat dat in een grafiek op het coronadashboard?
Ik heb die getallen zeker ook gehoord en verbaas me er ook over dat dit bij het RIVM (voor mij?) blijkbaar zo onzichtbaar is. Privacy?

Dan de leeftijdsverdeling... Blijkbaar een goed gemeten feit/gegeven... Dat strookt gewoon heel slecht met de eerder genoemde vaccinatie graad in die groep, zoals ook eerder werd aangehaald. Anyhow...

Veel vragen... Lastige materie.

• Cartman!
  • Niet online
GeeEs schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:48:
Ik geloof je direct, maar waar staat dat in een grafiek op het coronadashboard?
Ik heb die getallen zeker ook gehoord en verbaas me er ook over dat dit bij het RIVM (voor mij?) blijkbaar zo onzichtbaar is. Privacy?
https://www.rtlnieuws.nl/...nten-ongevaccineerd-op-ic Tevens bevestigd (maar n=1) door LZ86 die op de IC werkt(e?) en daar ook vrijwel geen gevaccineerde personen had.

https://coronadashboard.r...ienten-in-de-ziekenhuizen ook nog gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 01-11-2021 17:52 ]

• Jumpiefox
  • Laatst online: 29-01 13:06

Jumpiefox

Hoi ?

Señor Sjon schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:18:
[Afbeelding]

O.b.v. NICE. De stijging gaat heel hard onder de oudere groepen. Vrijwel de complete stijging komt op het conto van 65+, jeweetwel, de groep die geen QR voor de werkplek nodig heeft. :X Oftewel, we zijn ons allemaal weer heel druk aan het maken over een aankomende nutteloze maatregel die hoogstwaarschijnlijk ingevoerd gaat worden.

De tabel van 1e prik op https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma is niet meer verschoven afgelopen week, dus deze vaccinatiegraad is waar we het mee moeten doen.
ZieMaar! schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:31:
[...]
De ziekenhuiscijfers laten in ieder geval zien dat er ook genoeg kwetsbaren niet gevaccineerd zijn. Die groep legt daarmee onnodig druk op de zorg.

[...]

Ik weet niet wat het plan is. Ik weet wel dat de druk op de zorg momenteel onnodig hoog is en dat de vaccinatiegraad bij opnames extreem laag ligt, waarmee een kleine groep ongevaccineerden een onevenredig hoge druk legt op de zorg.

Je kan het uitrekenen (de andere kant op). Van de 1000 mensen in het ziekenhuis zijn er 800 niet gevaccineerd. Dat kan maar zo 80% of 90% lager worden als ze allemaal wel gevaccineerd zijn. Bij 80% had je nu 360 mensen in het ziekenhuis gehad (200 + 160 v/d 800)... Ik weet niet of de zorg dat niet trekt. Vergeet niet dat gevaccineerden ook gewoon fors minder verspreiden...

Los daarvan: het is nu wat het is. Volle druk op vaccineren van de niet gevaccineerden heeft dit jaar geen effect meer, dus er zal wel iets aanvullends moeten gebeuren.
Zie quote boven jou quote. Ik weet niet in hoevere ik dat goed lees. maar Als ik dat goed zie dan zijn de meeste IC opnames gewoonweg in de groep in de groep 50+ Die gemiddeld toch wel boven de 90% vaccinatie graad zitten. Hoeveel gaat extra vaccineren nou echt helpen? Hoeveel van die IC opnames zijn mensen die vanwege andere kwalen niet kunnen vaccineren?

100% vaccinatie graad gaan we toch niet halen, niet realistisch. ~90% van de 'kwestbare' groep is al gevaccineed. Dat is ook de groep die de Ic's en bedden bezet houdt. Hoeveel procent daarvan niet kan vaccineren weten we niet.

We weten dat niet gevaccineerden en gevaccineerden ongeveer net zo besmettelijk zijn. We weten dat een vaccinatie wel heel goed helpt tegen opnames in het ziekenhuis voor de risico groep. Voor de groep in dat plaatje die al nauwelijks in het ziekenhuis belandt zal dat dus weinig doen. Waar hebben we het dus dan over?
Cartman! schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:49:
[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...nten-ongevaccineerd-op-ic Tevens bevestigd (maar n=1) door LZ86 die op de IC werkt(e?) en daar ook vrijwel geen gevaccineerde personen had.

https://coronadashboard.r...ienten-in-de-ziekenhuizen ook nog gevonden.
Hoeveel van die 4 op de 5 kan niet gevaccineerd worden vanwege andere kwalen? Verreweg het grootste gedeelte van de niet-gevacineerden die op de IC belanden vallen in een risico groep die gemiddeld toch al een vaccinatie graad heeft van 90+% Hoeveel meer kan je verwachten?
[Afbeelding] credits @Señor Sjon

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpiefox op 01-11-2021 17:54 ]

The first casualty in war is always the truth...

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Jumpiefox schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:51:
[...]

[...]

Zie quote boven jou quote. Ik weet niet in hoevere ik dat goed lees. maar Als ik dat goed zie dan zijn de meeste IC opnames gewoonweg in de groep in de groep 50+ Die gemiddeld toch wel boven de 90% vaccinatie graad zitten. Hoeveel gaat extra vaccineren nou echt helpen? Hoeveel van die IC opnames zijn mensen die vanwege andere kwalen niet kunnen vaccineren?
Hmm, misschien zie ik het anders dan jij. Want dit haal ik niet uit de data, maar correct me if I’m wrong.

Je kan niet blind aannemen dat de vaccinatie graad bij de Ic opnames hetzelfde is als bij de algemene populatie.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Jumpiefox
  • Laatst online: 29-01 13:06

Jumpiefox

Hoi ?

armageddon_2k1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:55:
[...]

Hmm, misschien zie ik het anders dan jij. Want dit haal ik niet uit de data, maar correct me if I’m wrong.

Je kan niet blind aannemen dat de vaccinatie graad bij de Ic opnames hetzelfde is als bij de algemene populatie.
Als ik me niet vergist is de vaccinatie graad in de laatste twee kolommen de totale vaccinatie graad van die leeftijds-categorie. Dus niet de opname-vax-graad. Maar ik kan het ook fout hebben. Hieronder de quote waarin het werd verteld
[...]

Daarom heb ik in de laatste 2 kolommen ook de vaccinatiegraad erbij gezet. Zo krijgt 'De 15%' ook een iets andere betekenis. De grootste stijgers zijn de groepen 91-93% gevaccineerd, maar die zijn al een maand of 9 geleden geweest. @RoD weet jij of het vaccin ook (iets?) is aangepast aan Delta? Want daar was tijdens de ouderencampagne nog geen sprake van, toen zat men vol in de Britse variant.
Naam weg gehaald anders wordt ie constant gespamd door me quotes :+

The first casualty in war is always the truth...

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn eerste en tweede prik heb ik ook gehaald toen er nog geen sprake was van een corona app, waarom zou dat bij een derde prik wel een issue zijn?

Die prik haal je omdat dat ding werkt en nodig is voor iedereen. Die QR check is nodig omdat een aantal mensen zo stront eigenwijs zijn dat alle anderen daar last van hebben.

alles kan off-topic

• GeeEs
Cartman! schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:49:
[...]

Sure, thx.
Dit is overigens wel nieuws obv. gegevens lopende van:
1 sept 2021 tot 3 oktober 2021.
Van ruim 3 weken voor - tot 1 week na de versoepelingen dus.

De andere link is van 2 augustus. In deze tijd is dat wel echt "oud nieuws" vind ik, maar evengoed, Thx!

De leeftijdsverdeling is echter nog steeds wel een dingetje voor mij. Het overgrote aandeel dat voor de snelle stijging op de IC zorgt de afgelopen 30 dagen is de groep 60+
Alle leeftijden daaronder zijn daarmee vergeleken echt maar licht gestegen.
Los van vaccinatiestatus dus.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 01-11-2021 18:02 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:48:
[...]

De Gezondheidsraad is nog niet begonnen met een beoordeling, dus het kan zijn dat die naar andere of meer data kijken?
De klinische data wordt gegenereerd door Pfizer zelf, dus dat zal de basis vormen.
Is er alleen data van Israel? Bij de trials werd data verzameld uit (bijna) alle windstreken over een lange periode, is dat bij de boosterprik niet nodig? Dat Pfizer het voldoende aannemelijk vind snap ik wel, maar zou de Gezondheidsraad daar geen bedenkingen bij kunnen hebben?
Real world-data uit Israël ja. Er is ook wel trial-data beschikbaar, maar de aangehaalde studie in Israel is het meest compleet en overtuigend tot nu toe.

Wat ik mij kan voorstellen is dat de Gezondheidsraad zegt dat ze real world data van meer landen willen zien voordat ze een conclusie trekken, maar dat is speculeren.

Hoe dan ook, al met al zijn er voldoende redenen om nog eens af te wachten wat de Gezondheidsraad gaat zeggen, maar dat doet weinig af aan de heldere medische data die er nu al ligt. Maar we weten natuurlijk dat het vraagstuk inzetbaarheid veel breder gaat dan dat.

Verwijderd

Nee, afgezien van het feit dat ik van de eerste prik misselijk werd, van de 2e extreem moe, krijg ik door de komende maatregelen een nare smaak in m’n mond. Er is beloofd dat we meer zouden kunnen doen, en dat was ook zo, alleen nu voelt voor mij de (geruchten-komende) maatregelen als een straf.

Om discussie te voorkomen afgelopen jaar een mondkapje opgehad waar het moest, maar door m’n astma natuurlijk geen pretje, nu de eerste geruchten weer komen dat het verplicht word in openbare ruimtes, zakt m’n broek alweer af….. waar stopt het dan….

• Wolly
  • Niet online
Als ik onderstaand bericht lees vraag ik mij wederom af, welke vaccinatiegraad is voldoende?

Natuurlijk, dit zijn kwetsbare besjes (en gezond personeel), maar met 100% vaccinatiegraad (incl derde prik) resp. 97% is dit wel een eye opener.
In woonzorgcentrum Klaverveld in Zedelgem is een zware uitbraak van corona vastgesteld. 28 bewoners raakten besmet, ondanks een derde prik. Ook zeven medewerkers testten positief. “We grijpen terug naar de maatregelen die werkten tijdens de eerste golven van deze pandemie”, aldus directeur Kurt Ryheul.
In totaal testten 28 bewoners en 7 medewerkers positief, gespreid over vier van de vijf leefgroepen. Bewoners op zwaar getroffen leefgroepen verblijven in kamerisolatie om verdere onderlinge verspreiding te voorkomen. Hoogrisicocontacten worden met verhoogde waakzaamheid opgevolgd. Opvallend: alle bewoners hadden hun derde prik gekregen. “We zien dat bewoners symptomen kunnen ontwikkelen, ondanks de derde prik”, zegt Kurt Ryheul, directeur van het woonzorgcentrum. “We willen nu onze bewoners maximaal beschermen tegen verdere verspreiding, een vaccinatiegraad van 100 procent bij de bewoners en 97 procent bij de medewerkers volstaat niet om gevrijwaard te blijven van uitbraken. Daarom grijpen we terug naar de maatregelen die werkten tijdens de eerste golven van deze pandemie, waarin we gespaard bleven van grote uitbraken. Een beperking van de sociale contacten, dus.”
Ondanks derde prik testen toch 28 bewoners van woonzorgcentrum positief op corona: “Grijpen terug naar maatregelen uit de eerste golf”

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Jumpiefox schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:51:
Hoeveel gaat extra vaccineren nou echt helpen?
Als je daarop een antwoord zou krijgen wat, doe je daar dan mee?

En welke eenheid hanteer je voor 'helpen'?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Ja, en daar heb ik geen intrekking voor nodig.
Ik haal graag mijn booster. Zowel vanwege mijn werk als mijn eigen gezondheid waarmee ik nogal in een risicogroep val.

Dat er nog mensen zijn die de vaccins niet halen is vooral een onbegrijpelijk iets. Er is rationeel geen enkele reden te bedenken om ze niet te halen namelijk

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• RoD
  • Niet online

RoD

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:02:
Als ik onderstaand bericht lees vraag ik mij wederom af, welke vaccinatiegraad is voldoende?

Natuurlijk, dit zijn kwetsbare besjes (en gezond personeel), maar met 100% vaccinatiegraad (incl derde prik) resp. 97% is dit wel een eye opener.

[...]

[...]

Ondanks derde prik testen toch 28 bewoners van woonzorgcentrum positief op corona: “Grijpen terug naar maatregelen uit de eerste golf”
Grote vraag is bij hoeveel van deze verzorgingstehuizen dit optreedt (tehuizen met uitbraken komen in het nieuws), en in welke mate de bewoners ziek zijn. Bij de eerste golf zak je dat pre- en post-vaccinatie een behoorlijk verschil maakt in besmettingen, maar dat het niet werd uitgebannen. Het grote verschil zag je in de mate waarin bewoners ziek werden. Althans, dat waren de berichten die vanuit de tehuizen naar buiten kwamen.

Hoe dan ook gaan we niet afdoende kunnen vaccineren om corona de wereld uit te helpen. Hoogst haalbare is een beheersbare zorgvraag in het ziekenhuis. (wat overigens niet betekent dat je het virus dan maar moet circuleren)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:21
Number10 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:06:
[...]

Welke relevantie heeft dat dan voor de crisis? Als je denkt dat meer IC capaciteit (dus inclusief personeel met opleiding etc.) iets gaat helpen verwijs ik je graag naar de topic warning
Dank dat je mij hierop wijst, dat heb ik niet gelezen. Toch hoop ik dat de onderbouwing dat het in 2018 ook al een puinhoop was voldoende is. Toen konden we de griep immers al niet aan, de jaren daarvoor is dat ook meerdere keren voor gekomen. Weet jij toevallig waar dit ontkracht is (volgens topic warning)? Ik ben ontzettend benieuwd. :)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
dehardstyler schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:07:
[...]

Jij impliceert dat er door hem operaties afgezegd worden. Dat komt niet door @Dennahz, dat komt niet door Willem Engel. Dat komt door een aantoonbaar beleid, we konden in 2018 de griep ook niet aan. Kwam dat toen ook door @Dennahz? Of door Willem Engel? Een "simpele" griep konden we al niet aan in 2018. En dat is de jaren daarvoor ook al een paar keer voorgekomen. Allemaal de schuld van die Dennahz, volksvijand nummer 1. :z
Okee, je bent vrij goed in woorden in de mond leggen en dingen hyperbool maken. Met iemand die in zulke extremen denkt is het geen land te bezeilen.

Dat we de buiten proportioneel zware griep van 2018 niet aankonden geeft maar aan hoe heftig de situatie nu is, wat Dennahz allemaal maar overdreven vind.

Ons zorgsysteem was ingericht dat het 2018 maar net aankon. De ongevaccineerden leggen nu een buiten proportionele druk op de zorg. En Dennahz vind het maar overdreven. Dus ja… diens mening is bullshit. En ja, ik vind dat je met zo’n instelling ook mag verantwoorden wat je effect is op de zorg.

[ Voor 16% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-11-2021 18:13 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Jij impliceert dat er door hem operaties afgezegd worden. Dat komt niet door @Dennahz, dat komt niet door Willem Engel. Dat komt door een aantoonbaar beleid, we konden in 2018 de griep ook niet aan. Kwam dat toen ook door @Dennahz? Of door Willem Engel? Een "simpele" griep konden we al niet aan in 2018. En dat is de jaren daarvoor ook al een paar keer voorgekomen. Allemaal de schuld van die Dennahz, volksvijand nummer 1. :z
Dat komt door de mensen die opgenomen worden met covid. Waarvan dus 80% niet gevaccineerd is.
Als je die 80% bedden vrij kan hebben omdat die mensen wel na zouden denken hoeven we fors minder zorg af te schalen.

En mensen als Willem Engel bevorderen de afname van hersencellen bij mensen. Dus hij is zeker mede oorzaak. En als dennahz ook zo predikt in zijn dagelijks leven is hij ook een grote factor Ja. Als hij z'n mening gewoon binnen zijn 4 muren houdt is er geen probleem mee. Behalve dat hij steeds minder kan en mag door zijn irrationele keuzes. Wat dan een logisch gevolg is natuurlijk.
Keuzes hebben consequenties

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis1812 op 01-11-2021 18:13 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01 20:47
[...]

Jij impliceert dat er door hem operaties afgezegd worden. Dat komt niet door @Dennahz, dat komt niet door Willem Engel. Dat komt door een aantoonbaar slecht beleid, we konden in 2018 de griep ook niet aan. Kwam dat toen ook door @Dennahz? Of door Willem Engel? Een "simpele" griep konden we al niet aan in 2018. En dat is de jaren daarvoor ook al een paar keer voorgekomen. Allemaal de schuld van die Dennahz, volksvijand nummer 1. :z
Deze is mooi. Mensen nemen geen vaccins en als ze naar een IC moeten waarin voor 80% allemaal andere mensen liggen die ook een vaccin weigeren, is het de schuld van de overheid dat er niet nóg meer bedden zijn voor mensen die een vaccin weigeren.

Maar neee het is niet de schuld van mensen die geen vaccins nemen hoor!

• Number10
  • Niet online
dehardstyler schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:09:
[...]
Weet jij toevallig waar dit ontkracht is (volgens topic warning)? Ik ben ontzettend benieuwd. :)
Waarom de IC capaciteit irrelevant is bij exponentiële groei kan je o.a. hier lezen:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• ninjazx9r98
arbraxas schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:50:
[...]

Doen we dan met mijn vader? Wel gevaccineerd maar niet geregistreerd. Bewust om het scenario met de coronapas wat zich nu ontvouwd. Daar is hij pertinent tegen. Maar daardoor staat hij wel als ongevaccineerd // wappie te boek. En nee, niet iedereen die nog geen vaccinatie heeft, is een facebookwetenschapper.
Geen registratie bestaat niet. Er is vrije keuze voor registratie bij het RIVM maar dat betekent niet dat er helemaal geen registratie is.
Bij de GGD is er sowieso een registratie, ook van je vader.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Het is en geen corona vaccinatie , en in een oudere leeftijdsgroep , en een hoge BMI gemiddeld genomen.
Als je jong bent , niet gevaccinneerd , maar een goede BMI hebt en verders gezond bent is de kans al een heel pak kleiner dat je hardnekkige corona kent.
Ik ken 1 iemand van alle corona gevallen die ik heb gezien die Long Covid eraan over heeft gehouden, weegt wel 100 kilo plus.
Het is iets waarbij over het algeheel meerdere factoren bij komt kijken.
Zowel over als ondergewicht maken meer kans op erge ziekteverloop.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Number10 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:06:
[...]

Welke relevantie heeft dat dan voor de crisis? Als je denkt dat meer IC capaciteit (dus inclusief personeel met opleiding etc.) iets gaat helpen verwijs ik je graag naar de topic warning
Waar komt die onzin in de topic warning vandaan? Iets is niet waar omdat het daar staat, dat is ook maar geschreven door ene verkeerd ingelichte vrijwilliger.

Nederland bungelt onderaan qua IC bedden per hoofd van de bevolking, ongeveer de helft van het Europese gemiddelde en een derde van Duitsland bijvoorbeeld. De zorg is de laatste 10 jaar onder de VVD helemaal uitgehold. Ter illustratie, een verpleegkundige omscholen naar de IC kost 18 maanden. Waren ze daar aan het begin van de crisis aan begonnen, dan was de eerste lichting nu al klaar geweest. In plaats daarvan loopt men weg omdat ze onderbetaald zijn. Van de verdwenen 5 miljard aan Corona uitgaven hadden ze makkelijk de lonen in de zorg omhoog kunnen gooien.

Hugo geeft nu de ongevaccineerden de schuld en jullie trappen er allemaal in.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

CRpt3r55 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:19:
[...]

Heb jij harde cijfers dan? Ik hoorde in de 2e kamer de vraag om de actuele cijfers, en die werden en worden niet gegeven door de minister VWS... ook RIVM zegt de data niet veschikbaar te stellen. Dus niets aannemen als niets duidelijk is. De toekomst zal het leren.
He? Wat wil je precies? Er is een week (of 2?) Geleden een duidelijk bericht met percentages gekomen (80% ongevaccineerden)
Maastricht geeft duidelijke uitleg.

Nee ik heb ze niet van vanmiddag. Maar hoeveel berichten wil je van goed werkende vaccins? Waar zoek je precies naar?

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:21
SemperFidelis schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:13:
[...]

Deze is mooi. Mensen nemen geen vaccins en als ze naar een IC moeten waarin voor 80% allemaal andere mensen liggen die ook een vaccin weigeren, is het de schuld van de overheid dat er niet nóg meer bedden zijn voor mensen die een vaccin weigeren.

Maar neee het is niet de schuld van mensen die geen vaccins nemen hoor!
Ik ben inderdaad van mening dat zij niet als enige schuld hebben. De 4 SEH artsen sturen die brief toch ook niet voor niks? Ik neem aan dat jij / jullie die ook gelezen hebben? Voor de rest moet we oppassen met de beddendiscussie aldus de topic warning, dus sorry dat ik het topic liet ontsporen. Als je er over wilt sparren, stuur dan zeker even een DM! :)

edit: daar heb je het al, berichten zijn al verwijderd door een mod.

[ Voor 4% gewijzigd door dehardstyler op 01-11-2021 18:22 ]

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:25
Soccer98 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:37:
[...]

Komen mensen tussen de 18 en 28 in het ziekenhuis dan? Voer dan maatregelen in die ergens op slaan, want deze groep heeft naar mijn idee weinig aandeel in de huidige situatie.
Deze groep heeft ouders die kennelijk ook al zijn ze gevaccineerd toch nog steeds flink bijdragen aan de opnames. En ja, "ze zeggen" dat de meeste besmettingen thuis plaats vinden maar die wasjes moeten wel gedaan worden hoor.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• 42erik
  • Niet online
Ja. Als aangegeven wordt door een omt dat dat nodig is voor de algehele volksgezondheid, direct.

Ook als de qr blijft staan zelfs.

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 01-11-2021 18:23 ]

• Wolly
  • Niet online
RoD schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:07:
[...]

Grote vraag is bij hoeveel van deze verzorgingstehuizen dit optreedt (tehuizen met uitbraken komen in het nieuws),
Verpleeghuizen waren wel eens niet zo happig om toe te geven dat er een corona besmetting was of dat er mensen door overleden. Hopelijk zijn ze daar nu allemaal wel wat transparanter in.
en in welke mate de bewoners ziek zijn. Bij de eerste golf zak je dat pre- en post-vaccinatie een behoorlijk verschil maakt in besmettingen, maar dat het niet werd uitgebannen. Het grote verschil zag je in de mate waarin bewoners ziek werden. Althans, dat waren de berichten die vanuit de tehuizen naar buiten kwamen.
Ik denk dat je bij echt kwetsbare mensen er nooit beter uit komt dan je erin ging. Je hebt dus wellicht een hogere overlevingskans vanwege de vaccinaties, maar het kan maar net dat ene duwtje zijn wat je eerder over het randje duwt.
Hoe dan ook gaan we niet afdoende kunnen vaccineren om corona de wereld uit te helpen. Hoogst haalbare is een beheersbare zorgvraag in het ziekenhuis. (wat overigens niet betekent dat je het virus dan maar moet circuleren)
Over de wereld uit helpen heb ik geen illusies, dat gaat niet lukken. Maar ik denk dat je ook bedoelt ons land uit helpen en dat is toch bijzonder triest, als je nu al bijna kan concluderen dat we ondanks alles nog steeds met een structurele zorgvraag mbt Covid zullen blijven zitten en ook ondanks alles met maatregelen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Number10 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:14:
[...]

Waarom de IC capaciteit irrelevant is bij exponentiële groei kan je o.a. hier lezen:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
Bij exponentiele groei met een bijna onuitputtelijke bron van patiënten niet. Als die bron op begint te raken door vaccinatie of sterfte dan ga je van grote golven naar kleine golfjes en zelfs die kleine golfjes zijn al een probleem.
Ergens riep het RIVM dat ze nog 4800 man op dr IC verwachten, afgezien van de juistheid van dir getal en de gok om er in te geloven zouden 5000 IC bedden genoeg kunnen zijn om deze winter zonder enige vorm van beperkende maatregelen te leven.
Nu is 5000 nogal veel(zelfs als het klopt) maar ook 1000 man vormt al een probleem. Als DLD 3x zo veel bedden beschikbaar heeft kunnen ze een golf(of twee) eerder de teugels los laten.
Dat past misschien niet in jouw visie van indammen, dat is echter een andere discussie.

• Dennahz

Dennahz

Dennis1812 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:10:
[...]

En mensen als Willem Engel bevorderen de afname van hersencellen bij mensen. Dus hij is zeker mede oorzaak. En als dennahz ook zo predikt in zijn dagelijks leven is hij ook een grote factor Ja. Als hij z'n mening gewoon binnen zijn 4 muren houdt is er geen probleem mee. Behalve dat hij steeds minder kan en mag door zijn irrationele keuzes. Wat dan een logisch gevolg is natuurlijk.
Keuzes hebben consequenties
Niet iedereen die geen prik neemt denkt of doet hetzelfde als Willem Engel :) En ik predik helemaal niks. Heb het sowieso met weinig mensen over corona of vaccinatie. Waarom zou ik? Is ieder z'n eigen keuze.

Ik heb zowel gevaccineerde als ongevaccineerde vrienden / familieleden. Hoor niemand erover zeuren. Leef en laat leven.

Dat hele "keuzes hebben consequenties" is ook weer een citaat van Hugo volgens mij. Ik vind het niet normaal dat het kabinet "ongevaccineerden" allerlei beperkingen blijft opleggen. Alsof "we" melaats zijn of zo.

Ben vooral benieuwd hoever ze dit willen gaan pushen. Ieder land volgt zo'n beetje hetzelfde draaiboek heb ik het idee. Soms wat sneller, soms wat trager, maar uiteindelijk voeren ze wel ongeveer dezelfde regels in. Laten we hopen dat het hier niet zo extreem gaat worden als in Italië (of Australie... :{). Privé raakt het me niet - m'n inkomen is onafhankelijk van de situatie in Nederland.

Maak me meer zorgen over mensen die die luxe niet hebben.

Twitter

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:02:

[...]

[...]

Met een effectiviteit van 80% op krijgen vind ik dit nou niet echt een verrassing. Klopt redelijk met hun grootte zo te zien: De volledige zorgsite bestaat uit 48 assistentiewoningen, een woonzorgcentrum met 136 kamers definitief verblijf, een centrum voor kortverblijf met 9 kamers en een dagverzorgingscentrum voor 15 bezoekers per dag. In ons woonzorgcentrum zijn er 136 plaatsen voor huisvesting van ouderen die omwille van ernstige en blijvende fysieke of mentale afhankelijkheid, continue passende zorg en begeleiding nodig hebben.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:29:
[...]

Niet iedereen die geen prik neemt denkt of doet hetzelfde als Willem Engel :) En ik predik helemaal niks. Heb het sowieso met weinig mensen over corona of vaccinatie. Waarom zou ik? Is ieder z'n eigen keuze.
Dan heb ik ook geen probleem met jou zoals ik opschrijf.

Ik heb wel een groot probleem met een dhr. Engel bijvoorbeeld die gewoon constant fake news verspreiden. Same for Baudet.

Als iemand gewoon eerlijk is dat vaccins helpen en goed zijn en zorgen voor reductie van opnames (dus het "echte" nieuws) maar desondanks geen prik wil. Tja.. your good. Niet mijn probleem.
Een deel zie ik verschijnen in t zkh een deel niet.

Hier krijg je gewoon een pilsje als je binnen komt.

Keuzes hadden al consequenties trouwens voor de geboorte van de Jonge. Dus of hij het ooit gezegd heeft is voor mij persoonlijk irrelevant. Had elke combinatie die hetzelfde zegt kunnen staan.

Edit
Ik hoop dat het een beetje duidelijk opgeschreven staat, maar als je het niet snapt hoor ik 't wel. En als vorige post van mij mogelijk verkeerd overkwam excuses.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis1812 op 01-11-2021 18:34 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:29:

Dat hele "keuzes hebben consequenties" is ook weer een citaat van Hugo volgens mij. Ik vind het niet normaal dat het kabinet "ongevaccineerden" allerlei beperkingen blijft opleggen. Alsof "we" melaats zijn of zo.
Die kan je makkelijk terugkaatsen. Door niet te kiezen voor een vaccinatieplicht is de consequentie dat een bepaald deel er dan ook niet voor kiest. Accepteer dat of pas de vaccinatieplicht aan.

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:32:
[...]

Met een effectiviteit van 80% op krijgen vind ik dit nou niet echt een verrassing. Klopt redelijk met hun grootte zo te zien: De volledige zorgsite bestaat uit 48 assistentiewoningen, een woonzorgcentrum met 136 kamers definitief verblijf, een centrum voor kortverblijf met 9 kamers en een dagverzorgingscentrum voor 15 bezoekers per dag. In ons woonzorgcentrum zijn er 136 plaatsen voor huisvesting van ouderen die omwille van ernstige en blijvende fysieke of mentale afhankelijkheid, continue passende zorg en begeleiding nodig hebben.
Is dat de effectiviteit tegen ziekte, ook na een 3e prik?

Tevens, als je onderstaande weet, is het dan toch volgens verwachting?
Emgeebee schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Dan vergeet je (voor het gemak?) maar weer even dat een gevaccineerde:

- Minder snel het virus oploopt
- Minder besmettelijk is
- Minder lang besmettelijk is

• Number10
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:28:
[...]
Dat past misschien niet in jouw visie van indammen, dat is echter een andere discussie.
offtopic:
Het onderwerp is offtopic. Hier verder op doorgaan gaat dus niet, want er valt ook voor andere crises wel wat over te zeggen denk ik. Misschien opent er iemand een topic over de voorbereiding op de toekomst. Ik wilde nu vooral voorkomen dat er weer pagina's vol met de bekende argumenten worden volgeschreven.

Pagina: 1 ... 76 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.