Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.415 views

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:35:
Iedereen testen voor toegang met dit aantal besmettingen zet veel meer zoden aan de dijk lijkt me. Het is blijkbaar niet in te trekken, dan maar iedereen testen. Het systeem is lek, en het kabinet weet dat maar heeft het risico geaccepteerd met alle gevolgen van dien.
Ik denk dat 15 euro per test vragen meer zoden aan de dijk zet, want dan gaan ongevaccineerden waarschijnlijk vrij snel over de streep om toch een prik te halen want anders kunnen ze het niet meer betalen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
armageddon_2k1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:32:
[...]

85% van de FvD stemmers is niet gevaccineerd. Ik denk dat het wel duidelijk is waar het probleem ligt.
Beetje het kip en ei verhaal ;). Veel mensen zijn pas FvD gaan stemmen na corona.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Nee, niet eens eigenlijk. ;)

Had wel verwacht dat er meer mensen in het ziekenhuis zouden komen maar niet dat het weer tot 'maatregelen' zou komen.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
DennusB schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:35:
[...]

Ik denk dat 15 euro per test vragen meer zoden aan de dijk zet, want dan gaan ongevaccineerden waarschijnlijk vrij snel over de streep om toch een prik te halen want anders kunnen ze het niet meer betalen
Jij denkt dat de redenen rationeel zijn.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Komen mensen tussen de 18 en 28 in het ziekenhuis dan? Voer dan maatregelen in die ergens op slaan, want deze groep heeft naar mijn idee weinig aandeel in de huidige situatie.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:21
DennusB schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:35:
[...]

Dat duurt veel te lang, twee weken tussentijd is het geloof ik en twee weken inwerken ben je een maand verder.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:31:
[...]

Dat is toch bezopen eigenlijk. Het gros heeft zich netjes laten vaccineren, wat de uitweg zou moeten zijn. Die wortel is ons heel vaak voorgehouden tenslotte en nu moet de boel (mogelijk) weer dicht voor en door een minderheid die dat niet wil (en maar een heel klein gedeelte niet kan) en de ziekenhuizen bezig houdt.

Nee dat had ik een half jaar geleden niet zien aankomen.
Wat vind je nu bezopen? Dat die wortel je is voorgehouden waarbij klaarblijkelijk onduidelijk was aan welke vereisten die wortel precies moest voldoen of dat een aantal mensen rechtmatig ervoor kiest om zich niet te vaccineren?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Joris748 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:23:
De tegenstelling tussen gevaccineerd en ongevaccineerd is mede gecreëerd door het beleid van de overheid. Als het kabinet "snel, krachtig en dus ook kort" zou ingrijpen, dan waren die 15% ongevaccineerden geen enkel probleem. Het kabinet heeft gefaald, maar blijft op dezelfde wijze acteren.

https://www.bd.nl/binnenl...lf-vastgedraaid~ae5daca0/
[...]
Snel en krachtig hoeft niet te resulteren in kort.

Dat is al meerder malen op meerder plekken te zien geweest.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27
Iedereen testen voor toegang met dit aantal besmettingen zet veel meer zoden aan de dijk lijkt me. Het is blijkbaar niet in te trekken, dan maar iedereen testen. Het systeem is lek, en het kabinet weet dat maar heeft het risico geaccepteerd met alle gevolgen van dien.
Ik ben meer voor een 2G beleid. Die niet-gevaccineerden kunnen negatief getest zijn, maar wel op plekken komen waar ze een grotere kans hebben om besmet te raken. Weren van elke plek waar groepen mensen bij elkaar komen, tenzij een mondmasker mogelijk is (bijv. bios/theater).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe succesvol denk je dat de testcapaciteit te vervijfvoudigen is?
Nieuwe brandhaard; de teststraten, wegens grote drukte. :P

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gevaccineerden zijn geen probleem en iedereen heeft de kans gehad zich te laten vaccineren. Waarom zou er dan ingegrepen moeten worden? Grijp dan alleen in in de groep die ervoor gekozen heeft niet mee te willen doen. Ik pleit juist voor een splitsing in de samenleving. Laat die ongevaccineerden dus maar voor iedere scheet een testbewijs halen (op eigen kosten, een eigen keuze hoeft de belastingbetaler niet voor op te draaien)

alles kan off-topic

• RodeStabilo
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:37:
[...]

Wat vind je nu bezopen? Dat die wortel je is voorgehouden waarbij klaarblijkelijk onduidelijk was aan welke vereisten die wortel precies moest voldoen of dat een aantal mensen rechtmatig ervoor kiest om zich niet te vaccineren?
Beide. En ja in principe is er een rechtmatige keuze om je niet te laten vaccineren maar dat moet wel op de juiste gronden zijn vind ik dan. En daarmee bedoel ik niet 'het heb op facebook gestaan' redenaties.

Ik ben zoals ik al eerder zei geen voorstander van een verdere polarisatie maar dit had voorkomen kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 01-11-2021 15:39 ]

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Mfpower schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:29:
[...]

Eerst maar eens kijken of het werkt, totdat je maatregelen neemt die echt werken. Ik verwijs naar het red team, de kpmg brief en nieuwsuur: het is altijd net te laat geweest (of net op tijd afhankelijk van of je in de zorg werkt), en ze leren gewoon niet. Steeds blijven dezelfde fouten gemaakt worden, en nu weer. Nu is er én polarisatie, én maatregelen die niet werken. Mijn glazen bol: over enige tijd komen er maatregelen die voor iedereen gelden, maar dan zo heftig dat ze ook echt belemmerend zijn. Vervolgens komt KPMG met brief deel 2 waarin ze aangeven dat keer op keer hetzelfde misgaat.

De versoepelingen van 25-9 zijn de oorzaak van deze problematiek, de pas slechts een manier om verdeeldheid te zaaien zodat de werkelijke oorzaken, die onder andere @Number10 keer op keer hier schrijft buiten schot blijven.
De overheid is te passief geweest en heeft idioot gecommuniceerd. Daar ben ik het mee eens. Ik betwijfel dat dit invloed heeft gehad op het wel of niet komen van een coronapas. De besmettingen waren er toch wel geweest, hooguit minder. Dus vroeg of laat was zo'n systeem er geweest. Zie ook: andere landen.

Misschien moet de overheid wel harder ingrijpen inderdaad. Alleen ben ik bang voor jou dat ongevaccineerden nog harder benadeeld gaan worden.

Het is in dit stadium een balans zoeken tussen: de samenleving zo min mogelijk belasten en het virus beteugelen. Heeft de maatschappij dan liever maatregelen voor 85% van de bevolking, of 15% van de bevolking?

Hoe dan ook, de tijd zal het leren. Ik hoop dat mijn festival volgende maand gewoon lekker door kan gaan. Dan maar met een domme QR-code. ;(

• armageddon_2k1
Soccer98 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:37:
[...]

Komen mensen tussen de 18 en 28 in het ziekenhuis dan? Voer dan maatregelen in die ergens op slaan, want deze groep heeft naar mijn idee weinig aandeel in de huidige situatie.
Ongevaccineerde dikkerds van 40 plus komen in het ziekenhuis.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Het coronatoegangsbewijs wordt uitgebreid naar meer sectoren en de mondkapjesplicht keert terug. Dat kondigt het demissionaire kabinet volgens ingewijden morgen aan vanwege de oplopende besmettingscijfers.
https://nos.nl/artikel/24...ndkapjesplicht-komt-terug

En nu graag morgen ook aankondigen dat deze maatregelen gelden tot minimaal april 2022.
Werkt ook goed tegen de griep.

Anders gaan we zeker volgende maand weer de andere kant op zwabberen met versoepelingen.
Heen en weer. Drs. P. was leuker.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
TrailBlazer schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:31:
Ik vind vooral de aanscherping voor de ongevaccineerden minimaal. Om het draagvlak bij de gevaccineerden en nog een beetje in te houden denknik dat het een noodzaak is.
Vooral de aankondigingen dat er gericht maatregelen zouden komen bljkt weer een papieren tijger geweest te zijn. Iedereen aan de mondkapjes! Jeuj! 8)7

• jip_86
Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:38:
[...]

Gevaccineerden zijn geen probleem ...
44% test wel positief in oktober en dat percentage stijgt snel. Nu mag jij zeggen waar verspreiding vandaan komt, van iemand die getest heeft of iemand die ongetest binnen is.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

RodeStabilo schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:39:
[...]

Beide. En ja in principe is er een rechtmatige keuze om je niet te laten vaccineren maar dat moet wel op de juiste gronden zijn vind ik dan. En daarmee bedoel ik niet 'het heb op facebook gestaan' redenaties.
Iedere redenatie is goed, je hebt immers gewoon het recht je niet te laten vaccineren. Je hoeft je daar niet voor te verantwoorden.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:23
Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:27:
[...]

Onzin, het is altijd leuk de regering alles te verwijten maar onze regering doet het helemaal zo slecht niet maar heeft ook zo weinig te zeggen over het beleid in andere landen. Heb je de boel onder controle, gaan mensen op wintersport en komen er een paar Duitsers hier winkelen.

Alles draait vanaf het begin om de druk op de zorg. Die is onder controle mits iedereen netjes meedoet. Die 15% kan nu door eigenwijs te doen het hele land weer verlammen. Dat kun je de regering niet kwalijk nemen.
Van de andere kant is een vaccinatiegraad van 85% al enorm hoog. Wat dat betreft kudo's voor de regering en GGD dat ze dat voor elkaar hebben gekregen. Maar het is een illusie om te denken dat je dat percentage nog heel veel verder omhoog kunt krijgen, zonder zware dwang. En de regering heeft altijd gezegd dat er gaan vaccinatieverplichting of -dwang zou komen.

Dus het probleem is dat je de druk op de ziekenhuizen niet meer onder controle kunt krijgen door een nog hogere vaccinatiegraad te bereiken. Je zult dus over moeten op plan B: sturen op besmettingen. Dus maatregelen treffen zodra het aantal besmettingen oploopt en niet gaan afwachten tot de druk op de ziekenhuizen is opgelopen. En dat verwijt ik de regering, dat ze stuurt op ziekenhuisbezetting ipv op besmetting.

Door haar beleid is er nu een enorme polarisatie tussen voorstanders en tegenstanders van vaccinatie.

Overigens heb ik geen medelijden met de mensen die ongevaccineerd in het ziekenhuis, dan wel op de IC terecht komen. Ik heb medelijden met de mensen die nu zitten te wachten op operaties of behandelingen. En misschien wel onherstelbare gezondheidsschade oplopen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Cartman!
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:39:
Iedere redenatie is goed, je hebt immers gewoon het recht je niet te laten vaccineren. Je hoeft je daar niet voor te verantwoorden.
Nope, maar dan moet je wel de consequenties accepteren. Bijvoorbeeld elke keer testen als je ergens heen wilt.

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Dat klopt (en ik ben helemaal voor dat recht op zelfbeschikking) alleen als dat dan zorgt voor een maatschappelijk probleem (volle ziekenhuizen) dan vind ik daar wel wat van.

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 01-11-2021 15:42 ]

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:38:
[...]

Hoe succesvol denk je dat de testcapaciteit te vervijfvoudigen is?
Nieuwe brandhaard; de teststraten, wegens grote drukte. :P
Waar haal je uit dat een vervijfvoudiging nodig is? In Den Haag staat al sinds juli een XL testcentrum waar volgens mij nog nooit iemand getest is, welke overcapaciteit hebben we nu?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:37:
[...]

Het is eigenlijk toch erg dat het land gegijzeld wordt door mensen die liever Facebook geloven dan hun eigen dokter? Dat Willem Engel en consorten hun wil oplegt aan de rest?
En ondertussen zeuren over coronaregels waar ze zelf de oorzaak en oplossing voor zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Ankona
jip_86 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:39:
[...]

44% test wel positief in oktober en dat percentage stijgt snel. Nu mag jij zeggen waar verspreiding vandaan komt, van iemand die getest heeft of iemand die ongetest binnen is.
Die positieve tests zijn ook geen probleem. Het gaat om de druk op de zorg. Moet je eens kijken hoeveel mensen nu positief op een rhinovirus zouden testen.

alles kan off-topic

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
[...]

Hopelijk wordt het recht om je niet te laten vaccineren nu heel rap uit de wet gehaald.

Tot er geen pandemie meer is.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 01-11-2021 15:42 ]

• autje
jip_86 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:39:
[...]

Bedoel je hier dat 44% van de positief getesten wel gevaccineerd is?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:41:
[...]

Waar haal je uit dat een vervijfvoudiging nodig is? In Den Haag staat al sinds juli een XL testcentrum waar volgens mij nog nooit iemand getest is, welke overcapaciteit hebben we nu?
Van 15% naar 100% testen. Goed, maak er het zesvoudige van.

• jip_86
autje schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:42:
[...]

Bedoel je hier dat 44% van de positief getesten wel gevaccineerd is?
Ja, staat in RIVM document.

• Wolly
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:39:
[...]

Ongevaccineerde dikkerds van 40 plus komen in het ziekenhuis.
Net als gevaccineerde dikkerds van 40 plus.
Daarnaast adviseren ze dus een boosterprik voor veertigplussers. "Te beginnen bij mannen met overgewicht. Zij komen als eerste op de intensive care."

De intensivisten zien namelijk dat de immuniteit afneemt. "Er komen meer gevaccineerden op de ic. Daarom is een booster belangrijk."
https://www.rtlnieuws.nl/...cs-oproep-coronapatienten

• autje
jip_86 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:43:
[...]

Ja, staat in RIVM document.
En hoe is de verhouding tussen gevaccineerd en niet-gevaccineerd in afgenomen tests (ongeacht het resultaat)?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

jip_86 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:37:
[...]

Dat duurt veel te lang, twee weken tussentijd is het geloof ik en twee weken inwerken ben je een maand verder.
Ongevaccineerden een maand van de straat houden kan een deel van de oplossing/strategie zijn......

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:42:
[...]

Van 15% naar 100% testen. Goed, maak er het zesvoudige van.
Waar komt dat getal vandaan? Er komen dus 15% mensen via de teststraat op bezoek bij QR plekken en 85% met QR vanwege gevaccineerd/immuun ?

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:03
Ik ben ook wel klaar met de Corona pas en mondkapjes maar grotendeels vanwege die 15% ongevaccineerden.

*knip* fatsoenlijk houden graag

Wat mij betreft gaat Facebook ook op zwart.

Mijn opa is netjes gevaccineerd maar zijn nieuwe vriendin weigert (is door haar zoon en Facebook gaan wappien) . Ze gaan dus feitelijk nergens heen, ze sluit zich liever op dan laten chippen. Haar dochter werkt in de zorg maar zelfs die kan niet op haar in praten .

Hetzelfde geld voor een collega zijn vriendin en zijn vader. Zijn van verstandige mensen ineens naar Conspiracy wappies gegaan die heilig geloven in een ander motief van de NWO.

[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 01-11-2021 15:52 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:14
Mondkap weer op in winkels waarschijnlijk. Wat een kut maatregel vind ik dat zeg. Maar goed, het moet.

Verwijderd

[...]

Tijd om die vrijblijvendheid uit de wet te halen en verplichting op te stellen voor vaccinatie van A-ziekten die de maatschappij compleet lam leggen.

Nu heb je de vrijblijvendheid niet te vaccineren.. maar niet meer de vrijheid om dan maar te gaan en staan waar je wil..

• Cobb
Coach4All schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:46:
[...]

Ongevaccineerden een maand van de straat houden kan een deel van de oplossing/strategie zijn......
Ook een goede, zonder vaccinatie QR verplicht binnen blijven een maand.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Cobb schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:48:
Ik ben ook wel klaar met de Corona pas maar grotendeels vanwege die 15% ongevaccineerden.

Ik heb het al veel eerder gezegd. Wat mij betreft is het ongevaccineerd (met een niet legetieme reden) geen IC zorg. En hoger eigen risico. Laat ze de kosten van de opname maar zelf betalen.

Mijn opa is netjes gevaccineerd maar zijn nieuwe vriendin weigert (is door haar zoon en Facebook gaan wappien) . Ze gaan dus feitelijk nergens heen, ze sluit zich liever op dan laten chippen. Haar dochter werkt in de zorg maar zelfs die kan niet op haar in praten .

Hetzelfde geld voor een collega zijn vriendin en zijn vader. Zijn van verstandige mensen ineens naar Conspiracy wappies gegaan die heilig geloven in een ander motief van de NWO.
Doen we dan met mijn vader? Wel gevaccineerd maar niet geregistreerd. Bewust om het scenario met de coronapas wat zich nu ontvouwd. Daar is hij pertinent tegen. Maar daardoor staat hij wel als ongevaccineerd // wappie te boek. En nee, niet iedereen die nog geen vaccinatie heeft, is een facebookwetenschapper.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Ankona
Piet_Piraat7 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:48:
Mondkap weer op in winkels waarschijnlijk. Wat een kut maatregel vind ik dat zeg. Maar goed, het moet.
Doe dan een QR check bij de winkel. Ik heb echt een schijthekel aan dat mondkapje, alleen al omdat het zo'n associatie is met alle andere beperkingen.

Als we eraan moeten geloven, doe mij dan een nieuw lapje met duidelijk de tekst "Wappies bedankt!"

alles kan off-topic

• DennusB
  • Niet online
arbraxas schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:50:
[...]

Doen we dan met mijn vader? Wel gevaccineerd maar niet geregistreerd. Bewust om het scenario met de coronapas wat zich nu ontvouwd. Daar is hij pertinent tegen. Maar daardoor staat hij wel als ongevaccineerd // wappie te boek. En nee, niet iedereen die nog geen vaccinatie heeft, is een facebookwetenschapper.
Ja sorry hoor, maar je gaat wel een prik halen en dan vragen of ze het alsjebliefftttt niet willen opslaan? Slaat toch helemaal nergens op.
Daarnaast krijg je gewoon stempels in je vaccinatie-boekje, net zoals andere verplichte(!) vaccinaties.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

-tom-562 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:28:
[...]

Dit is sarcastisch toch..?
Ja,

Maar dat neemt niet weg dat ik alsnog de maatregelen zoals voorgenomen te slap en te laat vindt

• Cobb
[...]

Wat mij betreft laat ie zijn papiertje zien die hij kreeg bij de prik of gele boekje. En als hij daar ook principieel op tegen is, dan moet hij ook handelen naar die principes en thuis blijven. Het is niet anders. Of heb jij een betere oplossing?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:13

Agent47

I always close my contracts.

Die mondkap kan mij persoonlijk niet zoveel jeuken. Ik doe dat ding op en ik klaag niet.
Ik vind het erger dat gevaccineerde "het zaadje" zijn door mensen die schijt hebben en geen prik halen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• SemperFidelis
[...]

Vrij simpel, die valt dan onder de ongevaccineerden.

• Agent47

Agent47

Cobb schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:48:
Ik ben ook wel klaar met de Corona pas en mondkapjes maar grotendeels vanwege die 15% ongevaccineerden.

[mbr]*knip* fatsoenlijk houden graag[/]

Alle social media omtrent Covid moet gewoon gefilterd worden joh. Weg met die misinformatie.

• arbraxas
DennusB schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:52:
[...]

Ja sorry hoor, maar je gaat wel een prik halen en dan vragen of ze het alsjebliefftttt niet willen opslaan? Slaat toch helemaal nergens op.
Daarnaast krijg je gewoon stempels in je vaccinatie-boekje, net zoals andere verplichte(!) vaccinaties.
Ja, slaat nergens op. Want dat is vaccinatie versterkend of iets dergelijks?
Alleen in het boek van een minister die aan de ene kant zeurt over te weinig capaciteit. Maar intussen druk bezig is met plannen om de HELFT van de ziekenhuizen te sluiten.
YouTube: Fleur Agema 'Ik laat mij niet wegzetten, waarom helft ziekenhuizen s...

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:23
Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:50:
[...]

Doe dan een QR check bij de winkel. Ik heb echt een schijthekel aan dat mondkapje, alleen al omdat het zo'n associatie is met alle andere beperkingen.

Als we eraan moeten geloven, doe mij dan een nieuw lapje met duidelijk de tekst "Wappies bedankt!"
Daarom is dat mondkapje misschien ook wel weer een goede reminder dat COVID nog echt niet onder controle is. En dat we nog ons nog echt niet kunnen gedragen als 2 jaar geleden.

Die QR check bij een winkel gaat er echt niet komen, want daarmee verplicht je mensen om zich te laten vaccineren of testen om om bijvoorbeeld levensmiddelen te kunnen kopen.

Ik zet liever even een mondkapje op, dan dat ik iedere keer bij de deur mijn QR-code moet laten zien :9

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Wolly
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:54:
Ik vind het erger dat gevaccineerde "het zaadje" zijn door mensen die schijt hebben en geen prik halen.
Stel je jezelf ook de vraag bij welk haalbaar vaccinatie percentage je niet het zaadje zou zijn? Het is mij nooit duidelijk geworden en ik heb het ook nooit teruggevonden in de uitingen van RIVM/VWS.

Hierdoor loop je dus de kans altijd het zaadje te zijn, toch?

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 18:39
Drardollan schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:14:
[...]

https://www.ad.nl/politie...ekken-verplicht~a3f0d056/

Het heeft veel te lang geduurd voor onze overheid zag waar de problemen waren. Gelukkig zijn ze eindelijk tot inzicht gekomen en worden die verschrikkelijke brandhaarden nu aangepakt.
Vergeet de voetbalvader en moeder niet ! wat er allemaal wel niet fout kan gaan zo langs de lijn !

hoi

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:47

-tom-562

Oliesjeik

Indoubt schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:52:
[...]

Ja,

Maar dat neemt niet weg dat ik alsnog de maatregelen zoals voorgenomen te slap en te laat vindt
Gelukkig :+ Ik wilde al een sneer typen met nerd, zolderkamer etc :+

Vaak bu'j te bang!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
DennusB schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:52:
[...]

Is toch niet aan jou? Vaccinatie is vaccinatie.

• DennusB
  • Niet online
Soccer98 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:56:
[...]

Is toch niet aan jou? Vaccinatie is vaccinatie.
Maar je moet het wel kunnen aantonen, lijkt me vrij normaal als je anders een gevaar kan zijn voor anderen die wel netjes meewerken.

• arbraxas
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:56:
[...]

Stel je jezelf ook de vraag bij welk haalbaar vaccinatie percentage je niet het zaadje zou zijn? Het is mij nooit duidelijk geworden en ik heb het ook nooit teruggevonden in de uitingen van RIVM/VWS.

Kan het even niet terugvinden, maar Hugo heeft zich ooit eens versproken en een percentage van 90+ genoemd. Verder alleen uitspraken als "als het genoeg is" etc.

• Ankona
Joris748 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:56:
[...]

Daarom is dat mondkapje misschien ook wel weer een goede reminder dat COVID nog echt niet onder controle is. En dat we nog ons nog echt niet kunnen gedragen als 2 jaar geleden.

Die QR check bij een winkel gaat er echt niet komen, want daarmee verplicht je mensen om zich te laten vaccineren of testen om om bijvoorbeeld levensmiddelen te kunnen kopen.

Ik zet liever even een mondkapje op, dan dat ik iedere keer bij de deur mijn QR-code moet laten zien :9
Covid is dankzij de vaccinaties juist bovenverwachting goed onder controle. Punt is alleen dat een kleine groep niet meedoet en ontiegelijk veel ellende veroorzaakt.

En daarbij, het tonen van een QR code stimuleert de vaccinatie, het dragen van een mondkapje draagt niet tot amper bij tot enige oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Ankona op 01-11-2021 16:01 ]

alles kan off-topic

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
arbraxas schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:57:
[...]

Kan het even niet terugvinden, maar Hugo heeft zich ooit eens versproken en een percentage van 90+ genoemd. Verder alleen uitspraken als "als het genoeg is" etc.
In het begin van het jaar was het percentage 70% geloof ik. Dat zal nu inderdaad wel rond de 90% liggen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 14:20

HollovVpo1nt

I like gadgets

Deze maatregelen zijn zo onlogisch. Slaat nergens op.

• Agent47

Agent47

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:56:
[...]

Ik stel eerder de vraag waarom er zoveel discussie moet komen of zijn om een prik. Als de bible belt die prik gehaald zou hebben, dan had je grotendeels deze ellende al niet.

• stylezzz
Joris748 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:56:
[...]

Nou, 3 seconden een QR laten zien vind ik wel iets minder heftig als weer met zo'n ranzig ding op mijn gezicht in de winkel te moeten rondlopen. Nee sorry, ik denk dat ik er ook maar mee stop.... Dan over een paar weken maar alles weer dicht. Dit slaat echt alles.....

• Wolly
  • Niet online
[...]

Weinig specifiek, en dan is het zelfs nog een verspreking.

Wat als 95% haalbaar is, met veel moeite en sociale onrust, en het is nog steeds niet voldoende? Een reële scenario als je zo de berichten volgt.

Wie is dan de schuldige dat @Agent47 zich een zaadje voelt?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:38
Is het misschien een idee om allemaal even diep adem te halen en tot tien te tellen?
De emoties over 'uitgelekte' voorspelbare maatregelen zijn opmerkelijk heftig...

Is er werkelijk iets in de lijst wat iemand niet heeft zien aankomen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• SemperFidelis
[...]

Als je het zelf al verspreken noemt, vind ik het zó flauw om mensen dan aan dat percentage te houden.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
CR2032 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:42:
Hopelijk wordt het recht om je niet te laten vaccineren nu heel rap uit de wet gehaald.

Tot er geen pandemie meer is.
Ja joh, laten we zonder nuance lekker wettelijke grondrechten zoals lichamelijke integriteit aan de kant zetten vanwege N=1. Besef je wel het potentieel risico wat je hiermee creëert?

Het is een verdomd lastige discussie, dat begrijp ik ook, maar dat betekent dus dat je er goed over moet nadenken en niet via een snel besluit moet handelen.

• Wolly
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:55:
[...]

Alle social media omtrent Covid moet gewoon gefilterd worden joh. Weg met die misinformatie.
Ga je nu gelijk even een mod vragen om dit subforum te verwijderen?

• Agent47

Agent47

hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:00:
Is het misschien een idee om allemaal even diep adem te halen en tot tien te tellen?
De emoties over de 'uitgelekte' voorspelbare maatregelen zijn opmerkelijk heftig...

Nee, ze hadden strenger moeten ingrijpen. Ze willen het volk grotendeels ook tevreden houden door niet te hard in te grijpen. Pak mensen gewoon aan. Iedereen heeft tijd zat gehad om een prik te halen.

• arbraxas
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:59:
[...]

Weinig specifiek, en dan is het zelfs nog een verspreking.

Wat als 95% haalbaar is, met veel moeite en sociale onrust, en het is nog steeds niet voldoende? Een reële scenario als je zo de berichten volgt.

Wie is dan de schuldige dat @Agent47 zich een zaadje voelt?
Als 95% niet voldoende is, dan is het een kansloze zaak. Want om daar boven te komen zou je dus allen onder de 5 jaar oud en mensen te zwak om te vaccineren mee moeten nemen.

• Agent47

Agent47

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:00:
[...]

Ga je nu gelijk even een mod vragen om dit subforum te verwijderen?
Lijkt me verstandig

• DennusB
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:01:
[...]

Nee, ze hadden strenger moeten ingrijpen. Ze willen het volk grotendeels ook tevreden houden door niet te hard in te grijpen. Pak mensen gewoon aan. Iedereen heeft tijd zat gehad om een prik te halen.
Ach, de groep mensen die niet wil/kan vaccineren/test merkt het vlak voor kerst toch wel weer als alles weer dicht is. En 3x raden welke groep dan het hardst gaat huilen .. 8)7

• Ankona
De emoties over 'uitgelekte' voorspelbare maatregelen zijn opmerkelijk heftig...

Misschien moeten de reacties nog wel wat heftiger. Nu kan de regering nog bijsturen.

alles kan off-topic

• Wolly
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:59:
[...]

Ik stel eerder de vraag waarom er zoveel discussie moet komen of zijn om een prik. Als de bible belt die prik gehaald zou hebben, dan had je grotendeels deze ellende al niet.
Je overschat de bible belt of ik heb gemist dat 40 tot 60 procent van de ongevaccineerde patienten is bekeerd.

Welke zal het zijn denk je?
Van de ongevaccineerde patiënten blijkt 40 tot 60 procent een niet-westerse migratieachtergrond te hebben.
https://www.ad.nl/binnenl...-in-gemeenschap~add84013/

• 42erik
  • Niet online
De emoties over de 'uitgelekte' voorspelbare maatregelen zijn opmerkelijk heftig...

Ik had, na de eerdere lekken over "gericht", gehoopt op daadwerkelijk gerichte maatregelen.

Daar zie ik wat weinig van terug. Je kan uitbreiding van de QR daar misschien wel wat onder scharen, maar mondkapjes voor iedereen... Onzinnig.

Nou ja, iig niet 1.5m terug... Dat scheelt.

Wel bijzonder dat ze naar mbo en QR kijken, de vo bovenbouw is even oud en heeft evenveel leerplicht... :/

• jip_86
autje schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:45:
[...]

En hoe is de verhouding tussen gevaccineerd en niet-gevaccineerd in afgenomen tests (ongeacht het resultaat)?
Dat staat er niet bij, alleen verdeling binnen de positieve tests.

• Redax
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:59:
[...]

Nou, 3 seconden een QR laten zien vind ik wel iets minder heftig als weer met zo'n ranzig ding op mijn gezicht in de winkel te moeten rondlopen. Nee sorry, ik denk dat ik er ook maar mee stop.... Dan over een paar weken maar alles weer dicht. Dit slaat echt alles.....
Jij wel, maar die andere 1,8 miljoen mensen zullen ook hun boodschappen moeten kopen.

• stylezzz

Je kunt altijd blijven hopen ;)

De bottom line is in ieder geval dat ik tot nu het kabinet wel gesteund heb met alle moeilijke beslissingen die ze hebben moeten nemen. Nu is het echter klaar.... Dit gaat gewoon niet werken. Het kabinet is te bang om eens flink de knuppel erin te gooien en knopen door te hakken en kiest daarom weer voor wat geneuzel waar heel nederland mee opgezadeld kan worden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:47:
[...]

Waar komt dat getal vandaan? Er komen dus 15% mensen via de teststraat op bezoek bij QR plekken en 85% met QR vanwege gevaccineerd/immuun ?
15% is ongevaccineerd, en dat is de pool die je nu test. Als je de rest ook gaat testen, komt de overige 85% er ook bij.

Zal in de praktijk nog wat meer zijn omdat de vaccinatiegraad onder jongeren lager is. Maar daarentegen zullen er ook mensen besluiten thuis te blijven.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 20:42

Dennahz

Life feels like hell should.

Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:50:
[...]

Dus: tijdens het hoogtepunt van de pandemie (golf 2) kon de supermarkt gewoon open zonder dat ook maar iemand gevaccineerd is, maar nu zou het opeens levensgevaarlijk zijn en moet men een QR laten zien? :+

Mondkapjes begrijp ik op zich wel in het winterseizoen, doen ze in de Aziatische landen al een hele poos en het voorkomt dat mensen hun ziektes (dus ook de griep, of gewoon verkoudheden) gaan verspreiden.
DennusB schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:02:
[...]

Ach, de groep mensen die niet wil/kan vaccineren/test merkt het vlak voor kerst toch wel weer als alles weer dicht is. En 3x raden welke groep dan het hardst gaat huilen .. 8)7
Alles dicht is gewoon geen optie meer. Hooguit capaciteitsbeperking, mondkapjes en afstandsregels. Nog een keer dicht gaat heel veel ondernemers gewoon de kop kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennahz op 01-11-2021 16:08 ]

Twitter

Verwijderd

wat ik verbazingwekkend vind is dat dezelfde mensen die de (facebook) gelovigen / minder geinformeerden [insert overige snerende laatdunkende termen] verwensen en verachten om hun domheid en het liefst al hun rechten zouden ontnemen zelf het vermogen lijken te missen om de implicaties van de grove dwangmiddelen die ze voorstellen te overzien. In Nederland kan de overheid gelukkig niet zulke dingen doen.

Zie ik dan niet graag een hogere vaccinatiegraad? Zeker wel. Maar dat doel heiligt niet alle middelen, die ook nog eens op een ander moment voor een ander doel ingezet zouden kunnen worden.

En door bovenstaande te stellen betekent het niet dat ik een betere oplossing weet of dat opa maar moet stikken of behandeling X maar moet wachten, maar wel dat ik waarde hecht aan de rechtstaat waarin we leven.

• 42erik
  • Niet online
Redax schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:04:
[...]

Jij wel, maar die andere 1,8 miljoen mensen zullen ook hun boodschappen moeten kopen.
Dan doen ze een test... Of halen een prik... Of proberen niet door hun gedrag een hele maatschappij in een lockdown te krijgen

• autje
jip_86 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:04:
[...]

Dat staat er niet bij, alleen verdeling binnen de positieve tests.
Zou het misschien kunnen, gezien het feit dat het overgrote deel van Nederland getest is, dat zij ook het grootste deel van de afgenomen tests vertegenwoordigen? Dat maakt nogal verschil als je alleen kijkt nar de verhouding in positieve tests.

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:05:
[...]

15% is ongevaccineerd, en dat is de pool die je nu test. Als je de rest ook gaat testen, komt de overige 85% er ook bij.

Zal in de praktijk nog wat meer zijn omdat de vaccinatiegraad onder jongeren lager is. Maar daarentegen zullen er ook mensen besluiten thuis te blijven.
Ik denk dat het lager zal liggen, het bezit van de QR ligt hoger naarmate de leeftijd toeneemt. Echter denk ik dat het gebruik van QR faciliteiten weer afneemt naarmate de leeftijd toeneemt.

Simpel gezegd: Jongeren feesten meer, 40-50 ers gaan uit eten of museum/bioscoop. 70-80-90 jarigen doen niet zoveel QR dingen in verhouding.

• arbraxas
autje schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:07:
[...]

Zou het misschien kunnen, gezien het feit dat het overgrote deel van Nederland getest is, dat zij ook het grootste deel van de afgenomen tests vertegenwoordigen? Dat maakt nogal verschil als je alleen kijkt nar de verhouding in positieve tests.
Zou me verbazen aangezien gevaccineerd overal zo door kan lopen, zelfs met bewezen besmetting.
Zie het hier overal om me heen, snotterende mensen maar niet testen. Want gevaccineerd.

• hoevenpe
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:05:
De bottom line is in ieder geval dat ik tot nu het kabinet wel gesteund heb met alle moeilijke beslissingen die ze hebben moeten nemen. Nu is het echter klaar.... Dit gaat gewoon niet werken. Het kabinet is te bang om eens flink de knuppel erin te gooien en knopen door te hakken en kiest daarom weer voor wat geneuzel waar heel nederland mee opgezadeld kan worden.
Je ziet in dit draadje al wat voor heftige reacties er zijn, de polarisatie is veel groter dan een jaar geleden.

Den Haag durft het niet aan om een harde scheiding tussen gevaccineerd/ongevaccineerd te maken en ergens snap ik ze ook nog, dat worden avondklokrellen 2.0. De rek is eruit, de maatschappij staat onder hoogspanning. Dit is waarschijnlijk het hoogst haalbare zonder dat de boel op straat uit de hand loopt.

• SemperFidelis
Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:06:
[...]

Dus: tijdens het hoogtepunt van de pandemie (golf 2) kon de supermarkt gewoon open zonder dat ook maar iemand gevaccineerd is, maar nu zou het opeens levensgevaarlijk zijn en moet men een QR laten zien? :+
Misschien was golf 2 niet het hoogtepunt van de pandemie ;)

• Wolly
  • Niet online
arbraxas schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:01:
[...]

Als 95% niet voldoende is, dan is het een kansloze zaak. Want om daar boven te komen zou je dus allen onder de 5 jaar oud en mensen te zwak om te vaccineren mee moeten nemen.
Kansloos is het niet, het helpt altijd om de situatie meer beheersbaar te houden. Het is alleen twijfelachtig of de verwachting die bij sommige mensen leeft 'dan kunnen de maatregelen eraf' met 95% vaccinatiegraad ook daadwerkelijk uitkomt.

Ik ben benieuwd op wie we dan boos moeten worden.

• Dennahz

Dennahz

hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:08:
[...]

Je ziet in dit draadje al wat voor heftige reacties er zijn, de polarisatie is veel groter dan een jaar geleden.

Den Haag durft het niet aan om een harde scheiding tussen gevaccineerd en ongevaccineerd te maken en ergens snap ik ze ook nog, dat worden avondklokrellen 2.0. De rek is eruit, de maatschappij staat onder hoogspanning. Dit is waarschijnlijk het hoogst haalbare zonder dat de boel op straat uit de hand loopt.
Die polarisatie komt door hetzelfde Den Haag. En dan vooral Hugo de Jonge met z'n opmerkingen richting ongevaccineerden. Zo creëer je die strijd tussen de 2 kampen. Iedereen met de hakken in het zand en schreeuwen maar.

Zwarte Piet discussie 2.0. In het echte leven valt het allemaal wel wat mee met die haat en gaat iedereen gewoon z'n gangetje... gelukkig :)
SemperFidelis schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:10:
[...]

Misschien was golf 2 niet het hoogtepunt van de pandemie ;)
Qua sterfgevallen steekt de eerste golf er met kop en schouder bovenuit. Qua besmettingen toch echt golf 2... of zelfs 3 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-2WaGGJtqG0Y3aEjjx_PHCsKEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tVd9neX3El6b92nn8XMyOsrg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_OB4zaDOodY1eECsSxJeoHMDH8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/10fELpLNjMYULWmyHEuYYrux.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Dennahz op 01-11-2021 16:15 ]

Twitter

• autje
arbraxas schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:08:
[...]

Zou me verbazen aangezien gevaccineerd overal zo door kan lopen, zelfs met bewezen besmetting.
Zie het hier overal om me heen, snotterende mensen maar niet testen. Want gevaccineerd.
Dat is raar, want anders zou die 44% niet kunnen. Er zijn dus toch zat gevaccineerden die zich netjes laten testen.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:01
autje schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:12:
[...]

Dat is raar, want anders zou die 44% niet kunnen. Er zijn dus toch zat gevaccineerden die zich netjes laten testen.
Precies, ik ken genoeg mensen die bij het gesnotter deze herfst toch nog maar even een check lieten doen, gewoon het zekere voor het onzekere...

• Redax
42erik schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:06:
[...]

Dan doen ze een test... Of halen een prik... Of proberen niet door hun gedrag een hele maatschappij in een lockdown te krijgen
Je spreekt erover alsof we bewust de maatschappij proberen te ontwrichten. Iedereen die niet gevaccineerd is heeft daar een reden voor. 'Haal je prik gewoon en stel je niet aan' gaat niet werken. Een QR code bij de deur van een supermarkt gaat alleen maar ruzie's/ellende veroorzaken.

• hoevenpe
Dennahz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:11:
Qua sterfgevallen steekt de eerste golf er met kop en schouder bovenuit. Qua besmettingen toch echt golf 2... of zelfs 3 :)
Eerste golf is vrijwel niet getest, de daadwerkelijke besmettingen zullen toen vele malen hoger gelegen hebben.

• armageddon_2k1
Maar meer ongevaccineerden. En die ongevaccineerden gaan de booster prik ook niet halen. Die gevaccineerden wellicht wel.

Niks mis met het probleem gewoon benoemen. Ongevaccineerden bepalen onze toekomst. Klaar.

• stylezzz
hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:08:
[...]

Den Haag durft het niet aan om een harde scheiding tussen gevaccineerd/ongevaccineerd te maken en ergens snap ik ze ook nog, dat worden avondklokrellen 2.0. De rek is eruit, de maatschappij staat onder hoogspanning. Dit is waarschijnlijk het hoogst haalbare zonder dat de boel op straat uit de hand loopt.
Dus de volgende stap word weer gewoon de horeca en evenementen dicht. Eigenlijk zijn we in een jaar weer bijzonder weinig opgeschoten..... Jammer. (zacht uitgedrukt)

• Dennahz

Dennahz

FabianGTI schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:16:
[...]

Precies, ik ken genoeg mensen die bij het gesnotter deze herfst toch nog maar even een check lieten doen, gewoon het zekere voor het onzekere...
Ben zelf niet gevaccineerd (nee, hoef geen preek) en wij doen ook gewoon een (thuis)test bij twijfel. Zeker in dit seizoen waar iedereen loopt te snotteren, is het maar normaal dat je af en toe even checkt.

Moet zeggen dat ik normaal rond deze tijd echt snipverkouden ben en nu totaal niet. Is natuurlijk ook nog redelijk warm voor de tijd van het jaar.

Twitter

• Ankona
Weet iemand of het mogelijk is om zelf QR codes te checken? Ik zou er best wat voor voelen om mijn gasten te controleren. Ik hoef geen wappies als vrienden.

alles kan off-topic

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31

Dennis1812

Amateur prutser

Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:19:
Weet iemand of het mogelijk is om zelf QR codes te checken? Ik zou er best wat voor voelen om mijn gasten te controleren. Ik hoef geen wappies als vrienden.
Tuurlijk, die scanner staat gewoon in de play store.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De check app staat gewoon in de app stores.

• hoevenpe
stylezzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:17:
Dus de volgende stap word weer gewoon de horeca en evenementen dicht.
Ik voorzie eerder horeca en evenementen exclusief voor 2G, scheelt de overheid bakken met geld aan steun.

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:29:
[...]

Als ik het goed begreep zijn de oppositiepartijen dit weekend voor het eerst vóór de persco geconsulteerd.
Wat bedoelen ze met 'geconsulteerd' denk ik dan :?

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Als je na al deze tijd de meningen van vrienden over dit onderwerp niet weet...zijn het dan vrienden?
Dat was mijn eerste reactie maar eigenlijk moest ik daarna wel ffies lachen om het idee van scannen bij je eigen huis

• Ankona
Dennis1812 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:19:
[...]

Tuurlijk, die scanner staat gewoon in de play store.
Zag het net ook, had eigenlijk niet verwacht dat die techniek zo makkelijk publiek vrijgegeven zou zijn zonder registratie van de controlerende gebreuker. Heb hem gelijk geinstalleerd.

alles kan off-topic

• hoevenpe
Wolly schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:23:
Wat bedoelen ze met 'geconsulteerd' denk ik dan :?
Vermoed dat GroenLinks, PvdA en andere constructieve oppositiepartijen wel op de hoogte gebracht zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Silent7 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:24:
[...]

Als je na al deze tijd de meningen van vrienden over dit onderwerp niet weet...zijn het dan vrienden?
Dat was mijn eerste reactie maar eigenlijk moest ik daarna wel ffies lachen om het idee van scannen bij je eigen huis
Tsjah, ik krijg binnenkort kraamzorg en verloskundige over de vloer. Hiervan weet ik ook de status niet. Zat te denken die ook maar te gaan scannen. :P

@Wolly don't shoot the messenger. Wellicht hebben ze alleen de partijen geconsulteerd waar ze enige support van verwachten.

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:24:
[...]

Vermoed dat GroenLinks, PvdA en andere constructieve oppositiepartijen wel op de hoogte gebracht zijn.
Het democratische proces is dus weer niet gevolgd?
Pagina: 1 ... 75 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.