Ankona schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:27:
[...]
Onzin, het is altijd leuk de regering alles te verwijten maar onze regering doet het helemaal zo slecht niet maar heeft ook zo weinig te zeggen over het beleid in andere landen. Heb je de boel onder controle, gaan mensen op wintersport en komen er een paar Duitsers hier winkelen.
Alles draait vanaf het begin om de druk op de zorg. Die is onder controle mits iedereen netjes meedoet. Die 15% kan nu door eigenwijs te doen het hele land weer verlammen. Dat kun je de regering niet kwalijk nemen.
Van de andere kant is een vaccinatiegraad van 85% al enorm hoog. Wat dat betreft kudo's voor de regering en GGD dat ze dat voor elkaar hebben gekregen. Maar het is een illusie om te denken dat je dat percentage nog heel veel verder omhoog kunt krijgen, zonder zware dwang. En de regering heeft altijd gezegd dat er gaan vaccinatieverplichting of -dwang zou komen.
Dus het probleem is dat je de druk op de ziekenhuizen niet meer onder controle kunt krijgen door een nog hogere vaccinatiegraad te bereiken. Je zult dus over moeten op plan B: sturen op besmettingen. Dus maatregelen treffen zodra het aantal besmettingen oploopt en niet gaan afwachten tot de druk op de ziekenhuizen is opgelopen. En dat verwijt ik de regering, dat ze stuurt op ziekenhuisbezetting ipv op besmetting.
Door haar beleid is er nu een enorme polarisatie tussen voorstanders en tegenstanders van vaccinatie.
Overigens heb ik geen medelijden met de mensen die ongevaccineerd in het ziekenhuis, dan wel op de IC terecht komen. Ik heb medelijden met de mensen die nu zitten te wachten op operaties of behandelingen. En misschien wel onherstelbare gezondheidsschade oplopen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?