Daar heb je dus al een antwoord op.
(…) gaan er mensen dood én hebben we te maken met meer maatregelen dan anders nodig zou zijn. En dat laatste heeft tevens ook weer nadelige gevolgen voor de (mentale) gezondheid van het volk.
Het betreft de instroom in de zorg van mensen die blijkbaar om wat voor reden dan ook zo ziek worden na een besmetting dat ze naar het ziekenhuis moeten.
Maar die besmettingen gaan exponentieel omhoog, d.w.z. gemiddeld besmet één persoon meer dan één persoon en die ook weer etc. Hoewel vaccins goed kunnen voorkomen dat mensen opgenomen kunnen worden, werken ze helaas niet 100%, kan niet iedereen gevaccineerd worden en wil (helaas) niet iedereen gevaccineerd worden. Een bepaald deel van de besmette mensen komt dan alsnog in het ziekenhuis, maar de groei van die opnames volgt dus de groei van de besmettingen.
De overheid weet dat ook en zodra de R dus boven de 1 komt is het een kwestie van tijd voordat de zorg de opnames niet meer aankan.
Er zit ook na vaccineren dus niks anders op dan het verlagen van de R naar <1 met iets anders dan vaccineren. Vaccineren moet wel doorgaan, maar het duurt weken voor ze werken.
Het grote probleem is dat de overheid niets doet. Ze wachten en wachten, maar uiteindelijk maakt dat het probleem steeds groter. En daarmee dus de kans op langduriger maatregelen dan nodig was, want de zorg is langer bezig met herstel dan de instroom.
De oorzaak is dus niet 'bezuinigingen' of 'capaciteit', maar de overheid die bewust steeds wacht tegen beter weten in en dan iedereen belast met een lockdown.
Waarom dan steeds die zorgcapaciteit of bezuinigingen? Ik denk om meerdere redenen, maar ik noem er twee.
- Ten eerste is het een sofisme. Het argument klinkt aardig, maar blijkt eigenlijk drijfzand
- Ten tweede (en dat hangt met eerste samen) er zijn populisten die dit steeds de wereld inslingeren, waardoor de social media bezaaid zijn met deze drogreden (waarmee ik dus niet wil zeggen dat je die populisten aanhangt of iets met ze te maken hebt voor de helderheid)
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.