Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.508 views

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 09:26

Jumpiefox

Hoi ?

LZ86 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:53:
Dat hele "Urk is ongevaccineerd en kent geen problemen" verhaal kan ook weer de prullenbak in.

https://www.omropfryslan....met-urker-coronapatienten

Vroeg of laat is iedereen aan de beurt. Je kan dan maar beter die prik in je mik hebben, zo blijkt maar weer.
8)7 Bangmakerij zeg. Om hoeveel mensen gaat het? Hoe oud zijn ze? Onderliggende kwalen? En wat betekent opgenomen in het ziekenhuis. Hoe erg is het? Voor velen zijn de gevolgen misschien prima aanvaardbaar. Wat extra zuurstof en monitoring en that's it weer naar huis? Of intuberen en in coma gebracht worden? Grote verschillen.

Stop met dat bangmaken en alle ongevaccineerde onder 1 kam te scheren. Zo krijg je zeker niet men aan de vaccinatie uit eigen_wil.

The first casualty in war is always the truth...

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je reactie is denk ik niet verkeerd begrepen, maar je argumenten kloppen echt niet:
- een besmettelijke ziekte =/= niet besmettelijke ziekte
- zorgcapaciteit opschalen bij exponentiële groei kan niet

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 31-10-2021 15:56 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jumpiefox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

8)7 Bangmakerij zeg. Om hoeveel mensen gaat het? Hoe oud zijn ze? Onderliggende kwalen? En wat betekent opgenomen in het ziekenhuis. Hoe erg is het? Voor velen zijn de gevolgen misschien prima aanvaardbaar. Wat extra zuurstof en monitoring en that's it weer naar huis? Of intuberen en in coma gebracht worden? Grote verschillen.

Stop met dat bangmaken en alle ongevaccineerde onder 1 kam te scheren. Zo krijg je zeker niet men aan de vaccinatie uit eigen_wil.
Inderdaad, wat een bangmakerij voor mensen die nu niet meer daar terecht kunne voor een geplande operatie. Oh wacht, die zijn nu inderdaad bang dat hun operatie (wederom) niet doorgaat.

Dit omdat vele de keuze hebben gemaakt zich, om welke reden dan ook, niet te vaccineren en daarmee procentueel gezien ook niet hebben bijgedragen aan het verminderen van de belasting op de zorg. Ik zeg vermindering, niet naar 0.

Had zo maar een factor 10 kunnen schelen las ik her en der.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:30
[...]

Jij denkt dat we in deze tijd zomaar iedereen voor amper iets in het ziekenhuis leggen? :F

En wat boeit de reden van opname? Wederom een ongevaccineerd bolwerk na Staphorst dat in overmaat vertegenwoordigd is in ziekenhuis en daarmee de zorg dreigt af te schalen voor een enorm ziekenhuis wat een groot gebied bestrijkt.

Met je bangmakerij. Je snapt er helemaal niets van. Lees je eerst eens in voordat je hier aankomt met die uitgekauwde onzin. Het is al lang geaccepteerd dat iedereen in NL met corona besmet gaat raken. Dan kan je inderdaad beter de risico's zoveel mogelijk mitigeren

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 31-10-2021 14:08 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Oud, jong, 10 of 20 en wel of geen onderliggend kwalen maakt niet uit. Feit is dat deze mensen een (IC-)bed bezet houden wat met vaccinatie niet nodig was geweest. Mensen die wachten op een (levensreddende)operatie worden nu weer afgebeld omdat meneer X geen zin had om gevaccineerd te worden.

Daarnaast weet je niet altijd of je wel of geen onderliggend lijden hebt en hoe het verloop van het covid-19 virus bij jou gaat. Veel mensen die dachten "het komt wel goed" belandde toch op de IC of hebben een lang revalidatie traject. Is dat het waard?

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Speaking of which: Waarom neem jij geen vaccinatie, ben je bang voor de gevolgen?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Fijn om te zien dat het aantal IC-opnames een stuk lager blijft dan vroeger, bij dezelfde hoeveelheid besmettingen. Op de oude routekaart zaten we nu in 'zeer ernstig' gebied qua besmettingen. Op de huidige routekaart is het aantal ziekenhuisopnames 'ernstig', maar het aantal IC-opnames zit halverwege het 'zorgelijk' gebied.

Dat suggereert dat de meeste gevaccineerden uit het ziekenhuis blijven, en degenen die er toch komen, minder vaak op de IC belanden. Wat we al wisten adv de cijfers uit de ziekenhuizen :)

• zacht
  • Niet online
eamelink schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Fijn om te zien dat het aantal IC-opnames een stuk lager blijft dan vroeger, bij dezelfde hoeveelheid besmettingen. Op de oude routekaart zaten we nu in 'zeer ernstig' gebied qua besmettingen. Op de huidige routekaart is het aantal ziekenhuisopnames 'ernstig', maar het aantal IC-opnames zit halverwege het 'zorgelijk' gebied.

Dat suggereert dat de meeste gevaccineerden uit het ziekenhuis blijven, en degenen die er toch komen, minder vaak op de IC belanden. Wat we al wisten adv de cijfers uit de ziekenhuizen :)
Het ligt er aan waar je kijkt. Kijk je naar de 8000 besmettingen in maart '21 dan ligt de IC-opname nu een stuk lager, kijk je naar die van juli '21, dan ligt die juist een stuk hoger.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:33
eamelink schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Toch is het 7-daags gemiddelde aan IC-opnames in één maand verdrievoudigd. Als dat doorgaat zit je eind november op gemiddeld 50 per dag.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

SuBBaSS

-has Ryzen

LZ86 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:53:
Dat hele "Urk is ongevaccineerd en kent geen problemen" verhaal kan ook weer de prullenbak in.

https://www.omropfryslan....met-urker-coronapatienten

Vroeg of laat is iedereen aan de beurt met die infectie. Je kan dan maar beter die prik in je mik hebben, zo blijkt maar weer.
Een quote nog wel.

Wie of wat heeft dat ooit zo gesteld dan?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SuBBaSS schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:35:
[...]

Een quote nog wel.

Wie of wat heeft dat ooit zo gesteld dan?
Wolly in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
revolution-nl in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
revolution-nl in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
CyberMania in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
Sorcerer8472 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"

zomaar wat voorbeelden, om over schreeuwerd op social media maar te zwijgen die maar riepen dat er niets aan de hand is want Urk kent geen besmettingen en opnames.

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 31-10-2021 14:40 ]

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

SuBBaSS

-has Ryzen

Beetje nuance kan er wel bij, maar duidelijk.
Zat allicht wat 'wishful thinking' bij.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
CMD-Snake schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:38:
Bruls: werkgevers moeten personeel om coronabewijs kunnen vragen

Burgemeester Bruls pleitte vandaag in Buitenhof ervoor dat werkgevers hun personeel om een coronabewijs moeten kunnen vragen.

[Twitter]

Klik op de Tweet voor het filmpje. Zie hier voor de hele aflevering.

Principes die je niets kosten zijn de moeite niet waard, aldus Bruls. Het lijkt erop dat het masseren van De Jonge zijn vruchten afwerpt. Bruls lijkt een De Jonge-adept geworden te zijn in dit opzicht.
Ik heb hier niet per se een mening over, maar het feit dat het zo ver komt... Terwijl er elke keer werd geroepen 'dat zal niet gebeuren in Nederland.'

Het zal me niets verbazen als over een halfjaar ongevaccineerden enorm beperkt zijn met alle gevolgen van dien.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fuujii schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Ik heb hier niet per se een mening over, maar het feit dat het zo ver komt... Terwijl er elke keer werd geroepen 'dat zal niet gebeuren in Nederland.'

Het zal me niets verbazen als over een halfjaar ongevaccineerden enorm beperkt zijn met alle gevolgen van dien.
Gevolgen, je bedoeld dat er gekozen gaat worden voor verdere anarchie, zoals aanslagen of zoiets? Of dat de economie op zijn gat ligt met massa ontslagen? Of…? Ik kan genoeg bedenken, geen van alle zijn officiële manieren om in een democratie je stem te laten horen.

Beetje verder uitleggen wat je precies bedoeld, zodat het duidelijker is welke stroming ermee gemoeid gaat.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:35
[...]

Ik heb altijd(meer richting mijn vrouw en niet zozeer op internet) dat het ging gebeuren.(tenzij de vaccinatiegraad hoog genoeg was). En de overheid wist dat het ook ging gebeuren. Alleen zulk soort dingen op voorhand de media ingooien doe je niet. Dan zijn er mensen die zich wel willen enten het niet doen om medeleven te tonen aan mensen die het niet willen zoals nu met de QR code gebeurt

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Het is vooral treurig dat de man die keer op keer aangeeft dat handhaving of lokale maatregelen niet mogelijk zijn, vind dat werkgevers het dan maar moeten doen.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

Burgemeester Bruls pleitte vandaag in Buitenhof ervoor dat werkgevers hun personeel om een coronabewijs moeten kunnen vragen.

[Twitter]

Klik op de Tweet voor het filmpje. Zie hier voor de hele aflevering.

Principes die je niets kosten zijn de moeite niet waard, aldus Bruls. Het lijkt erop dat het masseren van De Jonge zijn vruchten afwerpt. Bruls lijkt een De Jonge-adept geworden te zijn in dit opzicht.
Als dat betekent dat ik niet meer naar werk kan gaan zou dat wel akelig zijn. Ik kan m’n werk remote uitoefenen maar dit gaat me wel echt te ver, en zal de relatie met m’n team kosten die af en toe op kantoor komen. Weer gaat het over gevaccineerd vs ongevaccineerd. Ik heb grote bezwaren tegen het technocratische systeem. Dat gaat me nog eens m’n baan kosten. Nu maar solliciteren op een 100 procent remote job, waar ik waarschijnlijk niet gelukkig van wordt maar als het moet dan moet het…

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 31-10-2021 14:59 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:25
[...]

Nou, ik maak me meer zorgen om het gevolg van een dergelijke wetswijziging. Als in, als je werkgever straks vanwege wetgeving een stukje van je privacy mag negeren, dan staat de rest van je medische privacy ook op losse schroeven en kwetsbaar om inzichtelijk te gaan worden. Als die wetszijging ook maar iets te slecht beschreven wordt... Het is een zeer dun lijntje waar heel voorzichtig mee omgegaan dient te worden.

• user109731
  • Niet online
Kijkend naar de grote steden en Bible Belt.. Zonder vaccinatie was het met Delta echt een ramp geweest nu, een extremere versie van vorig jaar. Serieuze lockdown, avondklok.. We mogen de vaccinmakers heel erg dankbaar zijn met z'n allen zeg :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mfpower schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Als dat betekent dat ik niet meer naar werk kan gaan zou dat wel akelig zijn. Ik kan m’n werk remote uitoefenen maar dit gaat me wel echt te ver, en zal de relatie met m’n team kosten die af en toe op kantoor komen. Weer gaat het over gevaccineerd vs ongevaccineerd. Ik heb grote bezwaren tegen het technocratische systeem. Dat gaat me nog eens m’n baan kosten. Nu maar solliciteren op een 100 procent remote job, waar ik waarschijnlijk niet gelukkig van wordt maar als het moet dan moet het…
Aangezien het over een Corona bewijs gaat, kun je prima met je test naar het werk verwacht ik?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Cartman!
  • Niet online
Jij wil je baan opgeven omdat je gevaccineerd bent maar weigert een bewijs te tonen? Dan kan ik wel je standvastigheid bewonderen. Moet zeggen dat ik het wel een heftig ding vindt maar acceptabel mits tijdelijk.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

YakuzA schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Aangezien het over een Corona bewijs gaat, kun je prima met je test naar het werk verwacht ik?
Nee, ik ben gevaccineerd maar het gaat me te ver om een QR code te laten zien. Testen heeft dus geen enkel extra nut. Ik wil niet bijdragen aan dit polariserende systeem, waarbij normale rechten op spanning staan.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Cartman! schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:07:
[...]

Jij wil je baan opgeven omdat je gevaccineerd bent maar weigert een bewijs te tonen? Dan kan ik wel je standvastigheid bewonderen. Moet zeggen dat ik het wel een heftig ding vindt maar acceptabel mits tijdelijk.
Ik ga m’n baan niet opgeven. Dat zal altijd een ander moeten doen. Het zal wel betekenen dat ik niet meer naar m’n werk kan. Omdat dat op m’n werk lastig is zal ik zoeken naar een 100 procent remote job.

[ Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 31-10-2021 15:09 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Als dat betekent dat ik niet meer naar werk kan gaan zou dat wel akelig zijn. Ik kan m’n werk remote uitoefenen maar dit gaat me wel echt te ver, en zal de relatie met m’n team kosten die af en toe op kantoor komen.
Misschien een heel raar idee, maar je kunt je ook gewoon laten vaccineren net als de rest van Nederland...

Het is inderdaad een vergaande maatregel, maar wat is jouw plan om code zwart te voorkomen? Denk dat we het erover eens zijn dan de voorgestelde adviezen weinig uit gaan halen, linksom of rechtsom zullen er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Cartman!
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:09:
Misschien een heel raar idee, maar je kunt je ook gewoon laten vaccineren net als de rest van Nederland...
Hij is gevaccineerd maar wil dit niet bewijzen richting werkgever.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]

Het is inderdaad een vergaande maatregel, maar wat is jouw plan om code zwart te voorkomen? Denk dat we het erover eens zijn dan de voorgestelde adviezen weinig uit gaan halen, linksom of rechtsom zullen er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden.
De rest van Nederland is niet gevaccineerd en hebben daar 100 procent recht toe, net als dat ik me 100 procent in vrije keuze heb laten vaccineren. Elke vorm van manipulatie, want dat is het, zal ik me tegen afzetten.

• Cartman!
  • Niet online
Mfpower schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:12:
De rest van Nederland is niet gevaccineerd en hebben daar 100 procent recht toe, net als dat ik me 100 procent in vrije keuze heb laten vaccineren. Elke vorm van manipulatie, want dat is het, zal ik me tegen afzetten.
Jij ziet het als manipulatie, ik zie het als manier om terug te gaan naar een punt waar de zorg niet overbelast is.

• jadjong
  • Niet online
Als je code zwart wilt voorkomen moet je random maatregelen van de afgelopen anderhalf jaar introduceren. Mensen uitroken met een verkapte vaccinatieplicht heeft op zijn vroegst net voor de kerst effect. Dat is veel te laat.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Cartman! schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Jij ziet het als manipulatie, ik zie het als manier om terug te gaan naar een punt waar de zorg niet overbelast is.
Daar zijn andere middelen voor, zoals de basismaatregelen die onbegrijpelijk op 25-9 zijn afgeschaft met alle gevolgen van dien.

• zacht
  • Niet online

• Number10
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:15:
[...]
Als je code zwart wilt voorkomen moet je random maatregelen van de afgelopen anderhalf jaar introduceren.
Willekeurig?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• hoevenpe
  • Nu online
Mfpower schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:12:
Elke vorm van manipulatie, want dat is het, zal ik me tegen afzetten.
Tsja, dan ook accepteren dat je de horeca niet meer inkomt en straks niet naar kantoor kunt. Principes hebben consequenties...

Het alternatief is dat niemand meer naar de horeca kan en ook gevaccineerden straks niet meer naar kantoor mogen. Als je geen onderscheid kunt/mag maken dan rest weinig anders dan een nieuwe algemene lockdown.

• Number10
  • Niet online
16,4%. Het testsysteem loopt misschien vast?

• jadjong
  • Niet online
Er is vast een lijstje met effectiviteit/reductie op Re, die zou ik aan houden. :P

• hoevenpe
  • Nu online
Mfpower schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:15:
Daar zijn andere middelen voor, zoals de basismaatregelen die onbegrijpelijk op 25-9 zijn afgeschaft met alle gevolgen van dien.
Er is heel weinig veranderd toen: afstand werd al een tijd niet meer gehouden en veel mensen gingen alweer naar kantoor.

De maatregelen van 25/9 zijn niet de oorzaak van deze stijging, dit is het seizoenseffect. Het is kutweer, iedereen zit weer massaal binnen.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:19:
[...]

Tsja, dan ook accepteren dat je de horeca niet meer inkomt en straks niet naar kantoor kunt. Principes hebben consequenties...

Het alternatief is dat niemand meer naar de horeca kan en ook gevaccineerden straks niet meer naar kantoor mogen. Als je geen onderscheid kunt/mag maken dan rest weinig anders dan een nieuwe algemene lockdown.
Dat hoeft helemaal niet. De vaccinatiegraad is hoog. Wanneer iedereen netjes 1,5m afstand houdt, mondkapjes draagt, hygiëne maatregelen en testen bij klachten plus contact onderzoek neemt voorkom je al heel veel. Als dat niet genoeg is zal er inderdaad meer gesloten gaan worden. Of het tot lockdowns moet komen is dan allerminst zeker.

Maar de pas gaat ons van bovenstaande niet redden; daar is geen rationale voor. Gevaccineerden verspreiden ook gewoon, evenals kinderen. Minder? Jazeker! Maar dan moet je dat effect niet teniet doen door voor mensen met een pas de maatregelen niet langer te laten hanteren.

Op 25-9 zijn onhandige beleidsmaatregelen genomen omdat men graag populair deed die maar moeilijk terug in te voeren zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 31-10-2021 15:25 ]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:22:
[...]

Er is heel weinig veranderd toen: afstand werd al een tijd niet meer gehouden en veel mensen gingen alweer naar kantoor.

De maatregelen van 25/9 zijn niet de oorzaak van deze stijging, dit is het seizoenseffect. Het is kutweer, iedereen zit weer massaal binnen.
Klopt het seizoens effect doet daar nog een duit bovenop.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-11 22:54
[...]

Iedereen testen bij testen voor toegang. Lijkt me vanaf een bepaald risiconiveau wel gewenst. Ongevaccineerd is getest dus verspreiding komt ergens anders vandaan.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:19:
[...]

De QR code heeft consequenties voor mij. En ja ik kom ook de horeca niet in. Hoewel, ik blijf het proberen en meestal lukt het wel.

• Number10
  • Niet online
[...]
En vergeet de vleermuizen niet. Allemaal veroorzaakt door die ellendige vleermuizen!

Kom op zeg. Natuurlijk is dit het gevolg van de versoepelingen. Het weer draagt er ongetwijfeld aan bij.

• Number10
  • Niet online
[...]
en veel mensen gingen alweer naar kantoor.
En moesten ze daar ook allemaal zijn? Of zou niet noodzakelijk kantoorwerk iets hebben bijgedragen aan de verspreiding?

• hoevenpe
  • Nu online
Number10 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:28:
Natuurlijk is dit het gevolg van de versoepelingen.
Welke concrete versoepelingen?

Die anderhalve meter bestond alleen nog op papier, het thuiswerkadvies werd al maanden massaal genegeerd. Mondkapjes lagen al eerder in de kliko, de F1 op Zandvoort was buiten en dat ging gewoon goed.

Op 25 september is vooral de bestaande praktijk geformaliseerd én daarnaast de QR-code geïntroduceerd.

• jadjong
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Die anderhalve meter bestond alleen nog op papier, het thuiswerkadvies werd al maanden massaal genegeerd. Mondkapjes lagen al eerder in de kliko, de F1 op Zandvoort was buiten en dat ging gewoon goed.

Op 25 september is vooral de bestaande praktijk geformaliseerd én daarnaast is de QR-code geïntroduceerd.
Daarvoor verwijs ik je naar de agenda van partyflock.nl. Verdubbeling van de feestjes tussen de maanden september/oktober, waar die tot 25/9 zo goed als allemaal binnen zittend waren met 66% capactieit. Aangezien dansen en schreeuwen (sommigen denken dat ze zingen :+) niet zo lekker gaat op een stoeltje is de virus load sinds 25/9 flink omhoog gegaan in die settings, je mag namelijk op 75% capaciteit dansen, springen en 'zingen' tot je er bij neer valt. Of tot het 24.00 is. :P

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Vooral lekker doorgaan met elkaar gek maken.

Met deze besmettingsaantallen en in verhouding weinig opnames gaat het nog best goed.

• hoevenpe
  • Nu online
jadjong schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:41:
Daarvoor verwijs ik je naar de agenda van partyflock.nl.
Geen idee, daar komt deze boomer niet zo vaak meer... :P

Maar serieus, dat is niet de groep die nu de IC op rolt. Gaan we jongeren weer ophokken om vaccin weigerende 55 plussers met overgewicht te beschermen? Mij heb je er niet mee maar deze generatie mag al bijna twee jaar niet meer feesten.

[ Voor 35% gewijzigd door hoevenpe op 31-10-2021 15:48 ]

• jadjong
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:42:
Vooral lekker doorgaan met elkaar gek maken.

Met deze besmettingsaantallen en in verhouding weinig opnames gaat het nog best goed.
Het gaat niet goed want het zorgsysteem loopt langzaam vast. We zitten in een olietanker richting Ijmuiden en de boeg draait steeds meer richting Scheveningen, straks kom je op een punt dat alle steepboten van de wereld niet meer in staat zijn om in de goede richting te duwen en dan eindigen we in Scheveningen, waar ze de capaciteit voor zo'n grote boot niet hebben.

Het enige wat de overheid doet is vragen of alle opvarenden naar links willen gaan hangen en hopen dat de wind draait. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door jadjong op 31-10-2021 15:47 ]

• jadjong
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

Geen idee, daar komt deze boomer niet zo vaak meer... :P
Voor mij was het ook 'een paar jaar' geleden. :+

• Segafreak83
jadjong schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

Het gaat niet goed want het zorgsysteem loopt langzaam vast. We zitten in een olietanker richting Ijmuiden en de boeg draait steeds meer richting Scheveningen, straks kom je op een punt dat alle steepboten van de wereld niet meer in staat zijn om in de goede richting te duwen en dan eindigen we in Scheveningen, waar ze de capaciteit voor zo'n grote boot niet hebben.
Het is al meer dan 10 jaar (of nog meer zoals je wil) bekend dat de zorg vast loopt, en de afgelopen 1.5 jaar al heel helemaal. Dus sorry, kan ik echt geen medelijden mee hebben.

Zeker niet met de lakse instelling en manier van het land besturen door onze huidige en vorige kabinet(ten) aan hebben bijgedragen.

• Cartman!
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:49:
Dus sorry, kan ik echt geen medelijden mee hebben.
Totdat je zelf zorg nodig hebt... :{

• Segafreak83
Cartman! schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Wat ik daarmee bedoel is dat de overheid de zorg zelf kapot gemaakt heeft en het "volk" er voor mag gaan bloeden.

Moet ik op mijn werk eens doen, op deze manier. Had ik allang op straat gestaan.

Niets ten nadele van de mensen die in de zorg werken, die doen wat ze kunnen.

• jadjong
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:49:
[...]

Het is al meer dan 10 jaar (of nog meer zoals je wil) bekend dat de zorg vast loopt, en de afgelopen 1.5 jaar al heel helemaal. Dus sorry, kan ik echt geen medelijden mee hebben.

Zeker niet met de lakse instelling en manier van het land besturen door onze huidige en vorige kabinet(ten) aan hebben bijgedragen.
Op zich mee eens, echter heb je voor covid een bepaalde vorm van zorg nodig die voorheen een redelijke niche product was. Alsof de hele wereld opeens gele iPads wil hebben in plaats van die grijze.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Segafreak83 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:53:
[...]
Wat ik daarmee bedoel is dat de overheid de zorg zelf kapot gemaakt heeft en het "volk" er voor mag gaan bloeden.

Moet ik op mijn werk eens doen, op deze manier. Had ik allang op straat gestaan.

Niets ten nadele van de mensen die in de zorg werken, die doen wat ze kunnen.
‘De overheid’ is niks anders dan een gedeelte van ‘het volk’ dat vanuit ‘het volk’ mandaat heeft gekregen om dit allemaal te regelen.

PSN

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:37
jadjong schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:53:
[...]

Op zich mee eens, echter heb je voor covid een bepaalde vorm van zorg nodig die voorheen een redelijke niche product was. Alsof de hele wereld opeens gele iPads wil hebben in plaats van die grijze.
Als dat zo was, had Apple de productielijnen vandaag nog omgegooid en waren er binnen no time genoeg gele iPads vermoed ik ;)

• Segafreak83
YakuzA schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

‘De overheid’ is niks anders dan een gedeelte van ‘het volk’ dat vanuit ‘het volk’ mandaat heeft gekregen om dit allemaal te regelen.
Helaas wel.. Nog steeds dezelfde poppetjes op dezelfde plek ;w.

Maar dat ontslaat ze nog steeds niet van het prutswerk wat ze leveren / leverden.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11 23:02

Major_ton

Shoot!

Cartman! schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

En dat is nou precies zo sneu, want omdat de zorg kapot bezuinigd is met te weinig capaciteit als gevolg, gaan er mensen dood én hebben we te maken met meer maatregelen dan anders nodig zou zijn. En dat laatste heeft tevens ook weer nadelige gevolgen voor de (mentale) gezondheid van het volk.

Some infinities are bigger than others.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-10 12:37
GeeEs schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Als dat zo was, had Apple de productielijnen vandaag nog omgegooid en waren er binnen no time genoeg gele iPads vermoed ik ;)
Niet wanneer Apple een ministerie was. :+

Dan hadden ze nu 1 productielijn opgezet samen met het bedrijfsleven, zoals met die mondkapjes. Probleem is dat de overheid vooral van het "verbranden" van geld is (lees: beschikbaar maken) en uiteindelijk het bedrijfsleven nodig heeft om daar nuttig gebruik van te maken.

De zorg zou in dit geval ook geen reet aan een berg geld hebben als die gele iPads hetzelfde zouden zijn als spullen voor de IC (bedden en apparatuur). Kun je bergen van produceren maar zonder handjes gebeurd er weinig. :+
Major_ton schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

En dat is nou precies zo sneu, want omdat de zorg kapot bezuinigd is met te weinig capaciteit als gevolg, gaan er mensen dood én hebben we te maken met meer maatregelen dan anders nodig zou zijn. En dat laatste heeft tevens ook weer nadelige gevolgen voor de (mentale) gezondheid van het volk.
In het geval van Corona is dit wel een beetje een dooddoener hè? Alsof je tegen lineaire vermenigvuldiging op kan investeren?

Jij koopt gewoonlijk ook 3 auto's voor het geval er geen benzine meer bij de pomp is? :+ Ik zeg overigens niet dat er geen problemen zijn in de zorg, maar tegen een pandemie is niet op te boksen (bezuinigingen of niet). Alleen kiezen voor 0 besmettingen zou dan een oplossing zijn, zodat er juist geen groei kan ontstaan en dan zit je dus allemaal thuis sinds vorig jaar...

[ Voor 37% gewijzigd door TIGER1125 op 31-10-2021 16:09 ]

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-10 21:18
YakuzA schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ik toestemming gegeven heb aan de overheid om mensen een kinderen te mishandelen. En volgens mij hebben ze dat mandaat gewoon genomen. En mensen die het niet aankonden gewoon naar hun eigen keuze naar voren geschoven.
Ze moeten gewoon hun verantwoording nemen en niet denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten. Sommige dingen kosten nou eenmaal geld, zoals zorg, dat zal waarschijnlijk meer geld kosten als het oplevert. Maar we betalen ook flink belasting, als ze daar wat zorgvuldiger me omgaan, dan zou het allemaal wat beter geweest zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door QSYS op 31-10-2021 16:12 ]

• Number10
  • Niet online
[...]
Welke concrete versoepelingen? (…)
https://www.rijksoverheid...e-jonge-14-september-2021
(…) Die anderhalve meter bestond alleen nog op papier, (…)
Citation needed
(…) het thuiswerkadvies werd al maanden massaal genegeerd. (…)
Citation needed
(…) Mondkapjes lagen al eerder in de kliko, (…)
Citation needed
(…) de F1 op Zandvoort was buiten en dat ging gewoon goed. (…)
En?
(…) Op 25 september is vooral de bestaande praktijk geformaliseerd én daarnaast de QR-code geïntroduceerd.
Het probleem is dat jij dat niet kunt beoordelen en een onderbouwing ontbreekt. Kijk het OMT is er ook duidelijk over. Het waren versoepelingen op 25 september:
https://www.rijksoverheid...1/advies-nav-het-127e-omt

• Cartman!
  • Niet online
Er wordt ieder jaar steen en been geklaagd dat de zorgpremies weer omhoog gaan ook en als we dat niet willen zou er ergens bezuinigd moeten worden.

Echter is dit een goed artikel die goed laat zien dat de zorg niet kapot bezuinigd is: https://www.zorgwijzer.nl...ngen-over-ons-zorgstelsel

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-11 23:02

Major_ton

Shoot!

TIGER1125 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:04:

[...]

In het geval van Corona is dit wel een beetje een dooddoener hè? Alsof je tegen lineaire vermenigvuldiging op kan investeren?

Jij koopt gewoonlijk ook 3 auto's voor het geval er geen benzine meer bij de pomp is? :+ Ik zeg niet dat er geen problemen zijn in de zorg, maar tegen een pandemie is niet op te boksen (bezuinigingen of niet). Alleen kiezen voor 0 besmettingen zou dan een oplossing zijn.
Natuurlijk kan je niet tegen een lineaire vermenigvuldiging op investeren, maar jij wil zeggen dat de zorg er in NL goed voorstaat? De capaciteit is al minimaal zonder Corona. Dus wat jij stelt is net goed een dooddoener en 3 auto's kopen voor als de benzine opraakt? Er bestaan ook nog jerrycans als je wilt inslaan. Dat vergelijk gaat dus niet op. Wat belangrijk is, is dat je kan stellen dat er binnen alle redelijkheid genoeg gedaan is om in goede opvang en medische zorg te kunnen voorzien en het beleid en de bezuinigen vanuit de overheid hebben daar dus zeer negatief aan bijgedragen.
Cartman! schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:09:
[...]

Er wordt ieder jaar steen en been geklaagd dat de zorgpremies weer omhoog gaan ook en als we dat niet willen zou er ergens bezuinigd moeten worden.

Echter is dit een goed artikel die goed laat zien dat de zorg niet kapot bezuinigd is: https://www.zorgwijzer.nl...ngen-over-ons-zorgstelsel
Bedankt voor de link, dat nuanceert de boel natuurlijk. Volgens mij is dat ook de bedoeling van deze discussie.

[ Voor 19% gewijzigd door Major_ton op 31-10-2021 16:21 ]

Some infinities are bigger than others.

• Cartman!
  • Niet online
Major_ton schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:16:
en het beleid en de bezuinigen vanuit de overheid hebben daar dus zeer negatief aan bijgedragen.
Kom maar op met die bronnen dan waaruit blijkt dat er minder geld naar de zorg ging.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
Als je welvaartsniveau kan afleiden aan het aantal mensen dat als een verwend kind loopt te zaniken dan gaat het met Nederland in ieder geval uitstekend. De zorg is kapotbezuinigd lol. :')

• QSYS
Cartman! schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:09:
[...]

Volgens mij klopt dat niet, meer vanuit de patiënt wordt niet gekeken, en er wordt ook niet echt veel vergoed voor chronische patiënten.
https://kennisbank.patien...e-aandoening-of-beperking
Of het was toen wel zo een nu niet meer, maar dat lijkt me stug. De tijd wordt ook niet echt voor patiënten genomen bij de huisarts. En dan spreek ik niet alleen uit eigen ervaring.
En zou het ergens voor heel veel mensen niet aantrekkelijk zijn om die richting in te leren? Lijkt me ook stug.
Ergens gaat het dan toch mis, maar ja dat hebben we nu niks aan.
We moeten nu weer vooruit kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door QSYS op 31-10-2021 16:31 ]

• Cartman!
  • Niet online
QSYS schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:23:
[...]

Volgens mij klopt dat niet, meer vanuit de patiënt wordt niet gekeken, en er wordt ook niet echt veel vergoed voor chronische patiënten. Of het was toen wel zo een nu niet meer, maar dat lijkt me stug. De tijd wordt ook niet echt voor patiënten genomen bij de huisarts. En dan spreek ik niet alleen uit eigen ervaring.
Waar zou jouw bronnen om dat artikel (incl bronnen) te weerleggen? N=1 is geen bron in dit topic zoals je weet.

• QSYS
Cartman! schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:25:
[...]

Waar zou jouw bronnen om dat artikel (incl bronnen) te weerleggen? N=1 is geen bron in dit topic zoals je weet.
Ik zal gaan zoeken. En nee geen yt shit 😁

Heb de vorige post al iets aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door QSYS op 31-10-2021 16:36 ]

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
update 2021-10-31

zitten we op een top/plateau qua positieve gevallen? fingers crossed..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nt0mUu9e5c5HafOMxi9o3QRjFkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mO19aJQmg1NRUMpc7jNO7kEQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DeQ5eUAsuahorNLvNqt74pL2X4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KxweQ4N0tGT4Tz60JibJ2VCg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7OUb7X1ZGrPugPMuzL3uiI70v8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PjEbxpDBgTqewSUlfqC0wGjA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3IOKuEWE3aORRyQqk0u_hqcub4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4HcbnBmbdqaufvB8lbD5b6ZK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70X3pyjvJkwwNkt6kkCw235DoyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dIpOkQfZIhJxR1aC6GmhgeRO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGhmHR0CKBP_wTlO0rlsykhfyks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/saT7Zfmg3TfibP3K0HRUJVWW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERs5HxN0D7jEw3_2vB2VsyQZsNU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jj16RgOgEQYzSZEkCIfwJ22w.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LC-Wlh-3d-BUt9u2-XpTfAgFNoY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dCZw5znneYjAbucYwiSLVRob.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oc232Y7Ell9oyoVSb0GBdJSlURo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dJiwuHFH4Mj8EtEs9YObmzrJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OwhPkfZ1d_zGCilRoP99TOHBFc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zom5KOXSwU4gp3J42cIzOcy8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeCXAvs9O2WvEplWUPNfh-LNR1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CJb3PnwUXevyV8EcA8iXNap9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tMcrYK7kZXz9ZnAg_4Rb5yJDYg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jLuUR7Rar8mePxADNnJDy8Hn.png?f=user_large

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Tom-Z schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:22:
In de Grondwet staat ook dat er bij wet beperkingen mogen worden gesteld aan het recht op lichamelijke integriteit. Er kan morgen een vaccinatieplicht worden ingevoerd, daar staat de Grondwet niet aan in de weg.
Correct. Het zou ook niet zonder precedent zijn; Nederland heeft bijvoorbeeld tot 1975 het pokkenbriefje gekend wat, in combinatie met de leerplicht, een de facto vaccinatieplicht voor kinderen inhield.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

QSYS schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:06:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat ik toestemming gegeven heb aan de overheid om mensen een kinderen te mishandelen. En volgens mij hebben ze dat mandaat gewoon genomen. En mensen die het niet aankonden gewoon naar hun eigen keuze naar voren geschoven.
Ze moeten gewoon hun verantwoording nemen en niet denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten. Sommige dingen kosten nou eenmaal geld, zoals zorg, dat zal waarschijnlijk meer geld kosten als het oplevert. Maar we betalen ook flink belasting, als ze daar wat zorgvuldiger me omgaan, dan zou het allemaal wat beter geweest zijn.
Ik mis een beetje waar je op los gaat?

Het gesuggereerde ‘bezuinigen’ op de zorg en mishandelen van kinderen door de overheid :?

PSN

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Opnieuw dus weer te snel versoepeld?

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 21:38

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Mfpower schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

Nee, ik ben gevaccineerd maar het gaat me te ver om een QR code te laten zien. Testen heeft dus geen enkel extra nut. Ik wil niet bijdragen aan dit polariserende systeem, waarbij normale rechten op spanning staan.
Niets inhoudelijks aan toe te voegen. Voor mij geldt hetzelfde en ben het hier helemaal mee eens.

After all is said and done, there is more said than done

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De werkgevers lijken het wel te zien zitten iig:
VNO-NCW en MKB-Nederland vinden dat werkgevers hun personeel mogen vragen naar een coronatoegangsbewijs. De twee grootste werkgeversorganisaties van Nederland zien ruimere mogelijkheden om te vragen naar een coronapas op het werk wel zitten.

Vooral in sectoren waar klanten al een coronatoegangsbewijs moeten laten zien, zoals in de horeca of evenementenbranche, zouden ondernemers toestemming moeten krijgen om ook de QR-codes van hun personeel te scannen, aldus de twee organisaties.

De werkgeversorganisaties doen die oproep in navolging van uitspraken van Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad. Hij pleitte er zondag in tv-programma Buitenhof voor om een coronatoegangsbewijs op het werk te verplichten.

"Wij delen dat werkgevers de mogelijkheid moeten hebben om eventueel naar een toegangsbewijs te vragen indien de behoefte bestaat in een sector of bedrijf", zegt een woordvoerder namens VNO-NCW en MKB-Nederland.
Bron, en meer info: Werkgeversorganisaties staan open voor coronabewijs op werkvloer

Virussen? Scan ze hier!

• QSYS
YakuzA schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Ik mis een beetje waar je op los gaat?

Het gesuggereerde ‘bezuinigen’ op de zorg en mishandelen van kinderen door de overheid :?
Dat eerste gedeelte hoort er misschien niet bij, maar dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten is wel duidelijk geweest. Ze hebben ook ziekenhuizen failliet laten gaan, niét genoeg nieuw personeel aan kunnen trekken heeft een reden.

• Number10
  • Niet online
[...]
omdat de zorg kapot bezuinigd is met te weinig capaciteit als gevolg (…)
Daar heb je dus al een antwoord op.
(…) gaan er mensen dood én hebben we te maken met meer maatregelen dan anders nodig zou zijn. En dat laatste heeft tevens ook weer nadelige gevolgen voor de (mentale) gezondheid van het volk.
Het betreft de instroom in de zorg van mensen die blijkbaar om wat voor reden dan ook zo ziek worden na een besmetting dat ze naar het ziekenhuis moeten.

Maar die besmettingen gaan exponentieel omhoog, d.w.z. gemiddeld besmet één persoon meer dan één persoon en die ook weer etc. Hoewel vaccins goed kunnen voorkomen dat mensen opgenomen kunnen worden, werken ze helaas niet 100%, kan niet iedereen gevaccineerd worden en wil (helaas) niet iedereen gevaccineerd worden. Een bepaald deel van de besmette mensen komt dan alsnog in het ziekenhuis, maar de groei van die opnames volgt dus de groei van de besmettingen.

De overheid weet dat ook en zodra de R dus boven de 1 komt is het een kwestie van tijd voordat de zorg de opnames niet meer aankan.

Er zit ook na vaccineren dus niks anders op dan het verlagen van de R naar <1 met iets anders dan vaccineren. Vaccineren moet wel doorgaan, maar het duurt weken voor ze werken.

Het grote probleem is dat de overheid niets doet. Ze wachten en wachten, maar uiteindelijk maakt dat het probleem steeds groter. En daarmee dus de kans op langduriger maatregelen dan nodig was, want de zorg is langer bezig met herstel dan de instroom.

De oorzaak is dus niet 'bezuinigingen' of 'capaciteit', maar de overheid die bewust steeds wacht tegen beter weten in en dan iedereen belast met een lockdown.

Waarom dan steeds die zorgcapaciteit of bezuinigingen? Ik denk om meerdere redenen, maar ik noem er twee.
- Ten eerste is het een sofisme. Het argument klinkt aardig, maar blijkt eigenlijk drijfzand
- Ten tweede (en dat hangt met eerste samen) er zijn populisten die dit steeds de wereld inslingeren, waardoor de social media bezaaid zijn met deze drogreden (waarmee ik dus niet wil zeggen dat je die populisten aanhangt of iets met ze te maken hebt voor de helderheid)

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

wildhagen schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Ja ik begrijp dat. Maar wat is de consequentie straks? Het is allemaal prima als je thuis kunt werken, al heeft dat wellicht ook wel zijn eigen problematiek. Maar mensen in uitvoerende beroepen die kunnen hiermee wel echt een probleem krijgen. Daarnaast zijn er mensen die om principiele redenen moeite hebben dit soort, persoonlijke, informatie te delen met hun werkgever. Wat betekent dat voor hen? Automatisch ontslag?

• Cartman!
  • Niet online
QSYS schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:47:
Ze hebben ook ziekenhuizen failliet laten gaan
https://www.rtlnieuws.nl/...lliet-gaat-en-hoe-erg-dat
https://www.medischcontac...ailliete-ziekenhuizen.htm

Moeten we ieder bedrijf in Nederland maar subsidie geven als ze dreigen failliet te gaan?

Het blijft een topic waar zoveel onderbuikgevoel blijft plaatsvinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 31-10-2021 16:55 ]

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Moeten we ieder bedrijf in Nederland maar subsidie geven als ze dreigen failliet te gaan. Nee. Maar...

Nederland heeft er voor gekozen om essentiele beroepsgroepen te laten functioneren onder het (in mijn idee dwaze) idee dat deze winstgevend moeten zijn. Dat was een keuze die ontzettend grote impact heeft gehad op werkgelegenheid, verloning, investeringen etc. waardoor we inderdaad hebben moeten accepteren dat deze bedrijven failliet zijn geraakt.

• QSYS
Cartman! schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:54:
[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...lliet-gaat-en-hoe-erg-dat
https://www.medischcontac...ailliete-ziekenhuizen.htm

Moeten we ieder bedrijf in Nederland maar subsidie geven als ze dreigen failliet te gaan?

Het blijft een topic waar zoveel onderbuikgevoel blijft plaatsvinden.
Blijkbaar bij banken doen ze dat wel.
Maar misschien heb ik iets te snel gereageerd.

• RocketKoen
  • Laatst online: 01-11 23:04
Murmandamus schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Ja ik begrijp dat. Maar wat is de consequentie straks? Het is allemaal prima als je thuis kunt werken, al heeft dat wellicht ook wel zijn eigen problematiek. Maar mensen in uitvoerende beroepen die kunnen hiermee wel echt een probleem krijgen. Daarnaast zijn er mensen die om principiele redenen moeite hebben dit soort, persoonlijke, informatie te delen met hun werkgever. Wat betekent dat voor hen? Automatisch ontslag?
Die principes verdwijnen als sneeuw voor de zon als er ineens consequenties bij komen kijken.
Diezelfde mensen rijden ook rond met een nummerbord op hun auto zonder gelijk aan iedereen te vertellen dat dat net zo erg is als de holocaust. En bij een politiecontrole laten ze ook hun rijbewijs en papieren braaf zien.

TheS4ndm4n#1919

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
QSYS schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

Blijkbaar bij banken doen ze dat wel.
Kleine correctie, niet zonder meer elke bank maar de systeembanken.

• gekkie
  • Laatst online: 05-11 19:05
jadjong schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:57:
[...]
Het is vooral treurig dat de man die keer op keer aangeeft dat handhaving of lokale maatregelen niet mogelijk zijn, vind dat werkgevers het dan maar moeten doen.
Het zou inderdaad fijn zijn als hij iets minder in de media roept over zaken op een ander bestuursniveau en eerst eens dingen doet op het bestuursniveau waar hij voor is aangesteld.

• gekkie
Number10 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:38:
Een andere stelling:

Politici die wijzen naar ongevaccineerden als het meest relevante probleem legitimeren (bewust of onbewust) daarmee gedrag bij gevaccineerden waardoor de verspreiding op dit moment verder gaat dan nodig is.

Ja of nee?
Zou maar zo kunnen dat dat waar is.
Maar tevens kan het prima zijn dat tegelijkertijd ongevacineerden momenteel nog steeds één van de meest relevante problemen is.

• gekkie
[...]
[...]
Bron, en meer info: Werkgeversorganisaties staan open voor coronabewijs op werkvloer
Afdekken risico's en betrekkelijk goedkoop, ik snap wel dat die in grote getale voor zouden zijn.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

[...]

Je zou bijna zeggen dat ze het zo uit de klauw hebben laten lopen om het mogelijk te maken dat de QR code ook voor werk gaat gelden. :+

Hier in het topic zien we het al weken aankomen en vragen ons af waarom de regering niet reageert.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:33
Ik vind de datum waarop deze versoepelingen bekend werden gemaakt wel interessant. Als je naar het reproductiegetal kijkt zie je dit de hele maand augustus dicht rondom waarde 1 zweven. Vanaf begin september daalt het naar ca. 0,9. Maar vanaf 17 september klimt het gestaag omhoog.

M.i. hebben mensen na de aankondiging op 14 september al een behoorlijk voorschot op 25 september genomen.

Natuurlijk zit er ook een deel seizoenseffect in, maar denken dat het niet mede door de versoepelingen komt is je vingers in je oren ogen stoppen.

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 09:26

Jumpiefox

Hoi ?

Vorkie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Inderdaad, wat een bangmakerij voor mensen die nu niet meer daar terecht kunne voor een geplande operatie. Oh wacht, die zijn nu inderdaad bang dat hun operatie (wederom) niet doorgaat.

Dit omdat vele de keuze hebben gemaakt zich, om welke reden dan ook, niet te vaccineren en daarmee procentueel gezien ook niet hebben bijgedragen aan het verminderen van de belasting op de zorg. Ik zeg vermindering, niet naar 0.

Had zo maar een factor 10 kunnen schelen las ik her en der.
*knip*
Een whataboutisme is geen geldig argument.
LZ86 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Jij denkt dat we in deze tijd zomaar iedereen voor amper iets in het ziekenhuis leggen? :F

En wat boeit de reden van opname? Wederom een ongevaccineerd bolwerk na Staphorst dat in overmaat vertegenwoordigd is in ziekenhuis en daarmee de zorg dreigt af te schalen voor een enorm ziekenhuis wat een groot gebied bestrijkt.

Met je bangmakerij. Je snapt er helemaal niets van. Lees je eerst eens in voordat je hier aankomt met die uitgekauwde onzin. Het is al lang geaccepteerd dat iedereen in NL met corona besmet gaat raken. Dan kan je inderdaad beter de risico's zoveel mogelijk mitigeren
*knip*
Kalmeer eerst eens voor je reageert. Je beargumenteerd niet, je speelt 1) op de man en 2) rant erop los.
xh3adshotx schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

Oud, jong, 10 of 20 en wel of geen onderliggend kwalen maakt niet uit. Feit is dat deze mensen een (IC-)bed bezet houden wat met vaccinatie niet nodig was geweest. Mensen die wachten op een (levensreddende)operatie worden nu weer afgebeld omdat meneer X geen zin had om gevaccineerd te worden.

Daarnaast weet je niet altijd of je wel of geen onderliggend lijden hebt en hoe het verloop van het covid-19 virus bij jou gaat. Veel mensen die dachten "het komt wel goed" belandde toch op de IC of hebben een lang revalidatie traject. Is dat het waard?
Dat maakt dus wel uit. Mijn post was puur gericht op de poster die dus zei dat je maar beter die prik kan hebben want vroeg of laat beland je er toch. (het ziekenhuis) terwijl het percentage opnames helemaal onder de "gezonde"mensen uitermate laag is. Het is eerder een uitzondering dat iemand wordt opgenomen, dan regel. En dat laatste, of het het waard is of niet? Voor sommige mensen blijkbaar wel.En die bereik je niet met emotionele beladen berichten waarin iedereen vingertjes wijst.
zacht schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

Speaking of which: Waarom neem jij geen vaccinatie, ben je bang voor de gevolgen?
Vind niet dat ik het nodig heb. Ik werk volledig thuis, doe niet aan uitgaan/kroegen/evenementen. Weinig contact momenten met anderen. 99% kans op overleven mocht ik het krijgen. *knip*
Desinformatie.

Dat zou mijn reden zijn, als ik niet vaxxed was.

*knip*
Rant, generaliseren en stemmingmakerij.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 31-10-2021 19:42 ]

The first casualty in war is always the truth...

• Number10
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:15:
[...]
Zou maar zo kunnen dat dat waar is.
Maar tevens kan het prima zijn dat tegelijkertijd ongevacineerden momenteel nog steeds één van de meest relevante problemen is.
Uiteraard zou het helpen dat er meer mensen zich laten vaccineren, laat dat helder zijn. Maar de communicatiestrategie is rampzalig. Luister ook vooral de hele podcast, want die gaat er dieper op in:
https://anchor.fm/victor-vlam-lars-duursma

De analyse is dat er steeds drie actoren zijn in een klassiek narratief dat hier gebruikt lijkt te worden:
- het slachtoffer
- de held
- de schurk

Er zijn diverse voorbeelden daarvan te bedenken, zoals de inwoners van Gotham City, Batman en The Joker.

In een populistisch narratief zoals 'de ongevaccineerden zijn het probleem' worden de gevaccineerden als meerderheid van de bevolking neergezet als het vermeende slachtoffer. De 'schurk' is in dit geval de amorfe groep ongevaccineerden die moeten worden 'aangepakt' door de 'held'.

En wie zou dan toch die held zijn @gekkie? Iemand op superheldenschoenen wellicht? :)

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11 20:30
Murmandamus schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

Moeten we ieder bedrijf in Nederland maar subsidie geven als ze dreigen failliet te gaan. Nee. Maar...

Nederland heeft er voor gekozen om essentiële beroepsgroepen te laten functioneren onder het (in mijn idee dwaze) idee dat deze winstgevend moeten zijn. Dat was een keuze die ontzettend grote impact heeft gehad op werkgelegenheid, verloning, investeringen etc. waardoor we inderdaad hebben moeten accepteren dat deze bedrijven failliet zijn geraakt.
Winst is mijn inziens niet de bedoeling, maar je moet wel op een of andere manier je kosten in inkomsten aan elkaar koppelen. Als je instellingen zoals ziekenhuizen een onbeperkt budget geeft dan gaat het ons enorm veel geld kosten. Dan moet er dus ergens een lijn getrokken worden met gevolgen. Dan is een sluitende begroting volgens de zakelijke regels niet zo heel verkeerd in mijn optiek. Waar het fout gaat is dat het beprijzen in de zorg nogal ambtelijk gebeurt. Daarbij wordt ook geregeld een doelgroep 'vergeten'. Ook de zorgverzekeraars maken er een zooitje van.

Het huidige model kan wat mij betreft prima bestaan. Je moet alleen het oogwinstmerk verwijderen en daarmee de zorgverzekeraars. Sowieso is het idee dat je een zorgverzekeraar kan kiezen absurd daar de jaarlijkse kosten die zij factureren een klein deel zijn van de totale kosten welke je betaald via je inkomsten belasting en werkgever. Tel daarbij ook nog eens op het gedrogt wat toeslagen heet en je ziet bergen met geld verdampen.

• CyberMania
[...]

Je kan je gewoon 2x per week laten testen voor toegangsbewijs en zo dus blijven werken.

• Number10
  • Niet online
autje schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:27:
[...]
M.i. hebben mensen na de aankondiging op 14 september al een behoorlijk voorschot op 25 september genomen.
Helemaal eens met die analyse. Je kunt het verloop ook aflezen aan het groeigetal. Dat wordt vanaf 25 september (valt net van de grafiek af helaas) elke dag groter. Eerst is het nog negatief, maar de blauwe balken worden steeds kleiner.

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Bizar dat ze een QR opperen voor het werk.
Wij , die op de werkvloer werken, werkten in alle lockdowns gewoon door.
Toen kon het toch ook?
Mensen uitsluiten van de maatschappij gaat echt veel te ver.
De mensen pakken die al die tijd belastingen hebben betaald voor dezelfde rijk.
Schaam je kapot

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:30
Waar zeg ik letterlijk dat iedereen in het ziekenhuis beland? Ik had het over besmettingen.....

De rest van je post staat zo vol onzin dat ik er niet eens op inga.....* En dat is een feit!

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 31-10-2021 19:44 . Reden: Quote aangepast + TR is voldoende. ]

• CyberMania
Mark31 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:38:
Bizar dat ze een QR opperen voor het werk.
Wij , die op de werkvloer werken, werkten in alle lockdowns gewoon door.
Toen kon het toch ook?
Mensen uitsluiten van de maatschappij gaat echt veel te ver.
De mensen pakken die al die tijd belastingen hebben betaald voor dezelfde rijk.
Schaam je kapot
Volgens mij willen ze 3G niet loslaten. Dus dat betekent gewoon 2x per week of wekelijks testen oid.

Overigens ben ik met zoiets niet eens en vind ik meer dat op de kwetsbaren een beroep nu gedaan moet worden: oud of overgewicht; graag extra afstand houden, drukke plekken vermijden enz. Laat vooral hen extra gaan opletten want zij bezetten de meeste bedden.

[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 31-10-2021 17:46 ]

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:07
Señor Sjon schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:09:
@wowly om het bij rijbewijzen te houden: moet je een rijbewijs halen, ook al ga je nooit autorijden? Zonder rijbewijs kan je prima meedoen aan de maatschappij.

Ik snap die constante vergelijkingen met rijbewijzen echt niet.
Omdat als je wil verlengen aan het autoverkeer je toch echt een rijbewijs moet hebben.

Maar de vergelijking loopt vrij snel mank moet ik je toegeven. Ik gebruikte hem vooral om een vergelijking te maken dat sommige zaken en verplichtend karakter hebben

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• gekkie
Number10 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:34:
[...]
Uiteraard zou het helpen dat er meer mensen zich laten vaccineren, laat dat helder zijn. Maar de communicatiestrategie is rampzalig. Luister ook vooral de hele podcast, want die gaat er dieper op in:
https://anchor.fm/victor-vlam-lars-duursma

De analyse is dat er steeds drie actoren zijn in een klassiek narratief dat hier gebruikt lijkt te worden:
- het slachtoffer
- de held
- de schurk

Er zijn diverse voorbeelden daarvan te bedenken, zoals de inwoners van Gotham City, Batman en The Joker.

In een populistisch narratief zoals 'de ongevaccineerden zijn het probleem' worden de gevaccineerden als meerderheid van de bevolking neergezet als het vermeende slachtoffer. De 'schurk' is in dit geval de amorfe groep ongevaccineerden die moeten worden 'aangepakt' door de 'held'.

En wie zou dan toch die held zijn @gekkie? Iemand op superheldenschoenen wellicht? :)
Tsja het is maar wat je er in wilt zien. Ik denk dat je vooral toewerkt naar dat de overheid of bepaalde bewindslieden zich die heldenrol aan wil meten en dat ze alleen daarom bepaalde dingen communiceren.
Prima, jouw mening, verder zorgen ongevaccineerden in mijn optiek wel degelijk in het groter zijn van de huidige problemen dan als wanneer zij wel gevaccineerd waren geweest en dat met uitstraling naar zo ongeveer al ons doen en laten in de maatschappij. Dus ze zijn misschien niet het probleem, maar ze dragen we aanzienlijk bij tot de instandhouding en de ernst ervan, waarbij een deel zich overigens zelf en als groep als "ware helden" positioneren. Weer een ander deel gelooft in haar vaste held en daar maken deze bewindslieden weinig kans, ondanks dat ze misschien hetzelfde geloof aanhangen dus daar hoeven ze het ook niet voor te doen.

Dus nee de kans is voor mij persoonlijk in ieder geval klein dat in iemand een held ga noemen en politici maken daar nog minder kans op, hopelijk doen ze naar eer en geweten (en binnen algemene maatstaven van fatsoen) hun werk.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

QSYS schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Dat eerste gedeelte hoort er misschien niet bij, maar dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten is wel duidelijk geweest. Ze hebben ook ziekenhuizen failliet laten gaan, niét genoeg nieuw personeel aan kunnen trekken heeft een reden.
Maar overal waar je ‘ze’ zegt bedoel je dus niet de overheid blijkbaar :?

Maar meer de zkh managers en directeuren?

PSN

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:09

Onbekend

...

autje schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:27:
[...]

Ik vind de datum waarop deze versoepelingen bekend werden gemaakt wel interessant. Als je naar het reproductiegetal kijkt zie je dit de hele maand augustus dicht rondom waarde 1 zweven. Vanaf begin september daalt het naar ca. 0,9. Maar vanaf 17 september klimt het gestaag omhoog.

Natuurlijk zit er ook een deel seizoenseffect in, maar denken dat het niet mede door de versoepelingen komt is je vingers in je oren ogen stoppen.
Zelf heb ik het vermoeden (geen bewijs) dat het door de basisscholen komt. (Ook natuurlijk door seizoenseffecten, maar niet vanwege de versoepelingen.)
Begin september gingen de scholen na de zomervakantie weer open, en vervolgens konden kinderen elkaar aansteken. Daarna komen de kinderen thuis de volwassenen aansteken, die vervolgens weer contact hebben met collega's, familie en vrienden. Aangezien tussen elk contactmoment wel wat dagen tussen zit, is het zeer aannemelijk dat de contacten op de basisscholen de oorzaak zijn van de vele besmettingen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Op 25 september is vooral de bestaande praktijk geformaliseerd én daarnaast de QR-code geïntroduceerd.
Ik denk dat je je danig vergist. Voorbeeld: Sinds eind september zijn de bridgeclubs weer begonnen hier in de omgeving, met alleen bejaarden. Voorheen kwamen die niet meer bij elkaar omdat bridgen met 1,5m schijnbaar niet mogelijk was.

En dat zijn nu juist de mensen die in merendeel in de ziekenhuizen worden opgenomen.

• Basekid
  • Laatst online: 05-11 22:11
Blegh wat walgelijk dat we weer de zorg moeten gaan afschalen omdat een deel van de bevolking zo narcistisch is om geen vaccin te nemen (medische redenen snap ik).

Maandenlang zien we al dat lief vragen door "pappa Rutte" niet genoeg is, ik hoop ten harte dat er dus dinsdag ook echt weer nieuwe regels komen (mondkapjes, alle openbare locaties QR codes, limieten aan bezoekersaantallen in winkels, 1,5m). Geef die zorg wat ruimte en laat maar zien hoe onze samenleving weer mag inleveren omdat die gegijzeld wordt door een specifieke groep.

De zorg is al maanden overbelast en nu gaan we nog meer van ze vragen. Idioot gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Basekid op 31-10-2021 18:18 ]

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:09:
Voorbeeld: Sinds eind september zijn de bridgeclubs weer begonnen hier in de omgeving, met alleen bejaarden. Voorheen kwamen die niet meer bij elkaar omdat bridgen met 1,5m schijnbaar niet mogelijk was.
Nou is deze boomer daar gelukkig nog te jong voor, maar zou denken dat bridge of klaverjas bij uitstek op 1,5m afstand mogelijk is.

Het zal inderdaad uitmaken in welke levensfase je je bevindt, in mijn omgeving van 35-55 jarigen is met de laatste versoepeling gevoelsmatig weinig veranderd. Te oud voor partyflock, te jong voor de bejaardensoos... :)

Pagina: 1 ... 70 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.