Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Acute zorg wordt in Nederland verleend op basis van noodzaak. Niet op keuzes die aan die noodzaak vooraf gaan . Dus het blijft leuk fantaseren over tweederangs zorg voor ongevaccineerden, maar ook niet meer dan fantaseren.
Als die hospitalen ingezet zouden worden zal vaccinatiestatus ( naar mijn verwachting) geen criterium zijn voor wie daar geplaatst wordt.
Slaan we hier niet iets belangrijks over? Dit is een discussietopic waarin we met z'n allen discussiëren over hoe we verder moeten met corona en wat daarbij de beste aanpak is.
Het doet er dus niet toe hoe we het op dit moment in Nederland doen.
Ik had prima met je een goed uitgedachte discussie kunnen aangaan over waarom het koppelen van coronazorg aan een coronavaccinatie wel of niet wenselijk is. Ik kan alleen vrij weinig met het standpunt 'zo doen we het niet in Nederland en dat is het dan.'
BarôZZa schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:32:
[...]
Nee, het gaat om het recht op zorg voor iedereen. Of iemand nou een mislukte zelfmoordpoging heeft gedaan, z'n botten breekt tijdens een domme stunt of laagbegaafd is en zich bang heeft laten maken door berichten op social media omdat diegene niet kan begrijpen wat waar is of niet.
Ik ben het 100% met je eens. Daarom is het verschrikkelijk dat zoveel zorg stil komt te liggen vanwege de coronazorg die we moeten bieden. Bijvoorbeeld mensen met kanker die hun behandeling dagen, weken of zelfs maanden uitgesteld zien worden.
En daar bovenop nog is alle vrijheidsbeperkende maatregelen waar we met zijn allen zoveel last van hebben en hebben gehad.
Juist omdat we iedereen het recht op goede gezondheidszorg willen bieden én omdat we willen dat de bevolking zonder beperkingen kan leven zorgt ervoor dat het in mijn ogen gerechtvaardigd is om de volgende vraag te stellen:
Is het gerechtvaardigd om mensen die een vaccin weigeren en vervolgens ernstig ziek worden de allerbeste zorg te bieden, ondanks dat dit ten koste gaat van de gehele bevolking in het algemeen en andere ernstig zieken (zoals kankerpatiënten) in het bijzonder?
Jouw antwoord kan gerust zijn: "nee, want íedereen heeft recht op de beste gezondheidszorg." Ironisch genoeg is mijn antwoord: "ja, want iedereen heeft recht op de beste gezondheidszorg."Daar zijn natuurlijk meerdere opties voor. Zo'n persoon kan bijvoorbeeld prima voor een dag worden opgenomen om vervolgens vervoerd te worden naar een veldhospitaal.
Over hoe en wat de mogelijkheden zijn kunnen we goed discussiëren. Ik ga die discussie ook graag op een respectvolle manier met je aan. Heb je zelf nog goede voorstellen?
Dennis1812 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:42:
[...]
En jij wil serieus het leger inzetten om de bevolking neer te slaan?
Het is een feit dat ons leger namelijk nooit genoeg IC verpleegkundigen heeft om een exponentieel groeiend virus te bestrijden.
Dus op dat vlak heb je er niks aan. Kom je bij jouw eerste idee van iedereen de zorg weigeren. Dat levert sowieso al enorme ethische dilemma's op voor de artsen en verpleegkundigen (waarom zou je iemand met respiratoir falen dan nog gaan testen, immers heb ik een wes afgelegd om te helpen. Iets wat ik niet meer mag na die test).
En als je al je artsen en verpleegkundigen al zo gek krijgt moet je ze daarna het ziekenhuis uit laten slaan door t leger.
Leuk land wil jij maken.
Je bent hier lekker bezig met karaktermoord.
Ik heb nooit gezegd dat ik het leger tegen het volk wil inzetten om het volk neer te slaan. Iemand anders begon over handhaving en dat de politie geen personeel heeft en ik heb me er toe laten verleiden om aan te geven dat er voldoende personeel is voor beveiliging, mocht dat nodig zijn. Dit wordt nu door jouw compleet uit zijn verband gerukt op een manier alsof ik militairen in ziekenhuizen wil laten patrouilleren en mensen het ziekenhuis uit wil laten slaan.
Ik wil best met iedereen in discussie over of het wel of niet wenselijk is om het coronavaccin aan coronazorg te koppelen. Ik wil ook in discussie over hoe we dat dan aan gaan pakken, mochten we die keuze maken.
@
Number10 vraagt bijvoorbeeld concreet "hoe zie je dat voor je?" Ik geef daar een antwoord op en ik hoop dat hij zelf ook met een voorstel komt over hoe we dat goed zouden kunnen invoeren. Op die manier kan een mooie, respectvolle discussie ontstaan.
Ik heb er echter weinig zin in, @
Dennis1812. om op deze manier met jou in discussie te gaan. Je gaat nu vol op de man en ontwijkt de inhoudelijke discussie.
Voor de duidelijkheid: het beeld dat jij schetst over de mening die ik zou hebben klopt niet en daar distantieer ik me ook van. Ik wil ook graag een eerste handreiking richting jou doen: mijn excuses dat ik schijnbaar dit beeld heb veroorzaakt; ik heb mijn mening in (een) eerdere post(s) blijkbaar niet goed verwoord.