benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Jawel, ik heb je post wel inhoudelijk gelezen, maar ben het vanuit mijn standpunt gewoon niet met je eens. Ik word dagelijks omringt met mensen die niet met hun poten van snoepjes af kunnen blijven wanneer die worden neerlegd op de werkvloer, en ga zo maar door.
Dus de cultuur in jouw omgeving is representatief voor Nederland, duidelijk.
[...]
Voor mij kost dat 0% moeite om er vanaf te blijven. Maar weet je wat, ik accepteer best dat mensen het niet kunnen laten, zich volvreten, volzuipen en kapotroken. Ik dreef het voor de gein op de spits, maar ik ben daar eigenlijk heel toletant in. Leven en laten leven, ongeacht de keuzes die iemand maakt.
Dat is makkelijk te zeggen als die keuzes geen gevolgen hebben voor anderen. Niemand wordt dik, alcoholist of kettingroker omdat iemand die dat wel is een keer in de buurt is geweest.
Moest er nog eens bij komen dat ze geen reden hadden om het te doen, maar je vergelijking loopt natuurlijk gewoon mank zolang jouw voorbeelden is de verste verte niet vergelijkbaar zijn met corona.
[...]
Jij kunt het daarmee oneens zijn, ik ben het ermee oneens dat iemand van 70 jaar met 40% lichaamsvet en diabetes niet wilt, maar so be it. Ik ben tegen een polarisering in de samenleving en net zoals ik vind dat het totaal geen moeite kost om met een goed fysiek in het leven te staan, zo vinden jij en anderen dat om andere zaken.
Je moest eens weten hoe ver je er naast zit, ik heb 10 jaar intensief gesport en 4 jaar voor de klas gestaan om klassen van militairen tot en met blijf-van-mijn-lijf-huis vrouwen verschillende vormen van vechtsport en zelfverdediging te leren. Ik weet best wel hoe je fysiek goed voor de dag kan komen. Juist daarom pleit ik voor toenemende mate van vaccinatiedrang: mensen die
met een goede reden de prik niet halen zijn afhankelijk van de mensen die 'm wel halen. Iedereen die niet allergisch is heeft 'm gewoon te nemen als we onze overige rechten willen beschermen.
[...]
Vaccinatie is niet de weg uit deze pandemie. Het is een hulpmiddel, maar geen silver bullet. Er was een artikel op nature.com waarin dat al een jaar geleden stond beschreven in een enquete onder 101 immunologen. Ik denk dat dat steeds duidelijker word nu.
Het is letterlijk de reden dat het getwijfel van de regering niet tot Braziliaanse/Indiase taferelen heeft geleid met stapels doden in de straten. Laten we daar nog eventjes op voortborduren totdat er een redelijk lang termijn plan is (die overigens in nog niet één land bekend is).