Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 92 Laatste
Acties:
  • 294.707 views

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Maar o wee als je ongevaccineerde mensen generaliseert.

En om de eerder gestelde vraag te herhalen: wat heb jij eraan gedaan? Zou best lekker zijn als dit een normale gang van zaken was. Leidinggevende komt met een plan waar ik het niet mee eens ben -> armen over elkaar wat het management is kut.
Wat heeft dat te maken met prutsbeleid?

We hebben een hogere vaccinatiegraad dan tig landen en nog steeds gaat het harder los. We mogen blij zijn hoeveel jongeren een prik hebben gehaald uit solidariteit naar ouderen terwijl dat omgekeerd zelden het geval is.

Bijna 90% van het volk heeft dat prikkie gehaald en nog wordt het verprutst door slecht beleid.

Als 90% van het bedrijf doet wat het moet doen en het bedrijf nog steeds waardeloos presteert dan heb je inderdaad kans dat het door het management komt. Mag jij helemaal wild worden om de schoonmaker die een peukje rookt, maar ik denk dat je het punt mist.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cranberry schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:23:
[...]
Dat is inmiddels achterhaalde informatie. Op dit moment wordt een substantieel deel van de IC-bedden bezet door de ouderen, waar een hele hoge vaccinatiegraad is.

Het ligt genuanceerder!
En nog steeds is 80% niet gevaccineerd op de Nederlandse IC.
Dat er meer ouderen liggen veranderd niet ineens het vaccinatie percentage :?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Cranberry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:29
YakuzA schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

En nog steeds is 80% niet gevaccineerd op de Nederlandse IC.
Dat er meer ouderen liggen veranderd niet ineens het vaccinatie percentage :?
Klopt, maar van de groep +70-jarigen is verreweg het grootste deel in ieder geval gevaccineerd. Ik heb helaas nog geen cijfers kunnen vinden van de vaccinatiegraad van de 70-plussers op de IC.

• Murmandamus
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:32

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Nee, er wordt geadviseerd dat als je vermoed dat je besmet bent, je thuis moet blijven.
Wat is dit voor raar gekronkel om gevaccineerden opeens asociaal te noemen? De kans dat je als gevaccineerden iemand besmet is al significant lager. Daarnaast, mocht je daar besmet worden als gevaccineerde heb je alsnog weinig te vrezen van het virus, dankzij het vaccin...
Het RIVM heeft onderzoek uitgevoerd naar de effectiviteit van het vaccin tegen overdracht (transmissie) van gevaccineerden en ongevaccineerden. Het resultaat uit dit onderzoek was dat de effectitiviteit van het vaccin 6 procent punten hoger lift (71% t.o.v. 65%). Dat noem ik nu niet direct significant lager. https://www.rivm.nl/nieuw...ndert-overdracht-covid-19

After all is said and done, there is more said than done

• ParaDroid2
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:42
benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Jawel, ik heb je post wel inhoudelijk gelezen, maar ben het vanuit mijn standpunt gewoon niet met je eens. Ik word dagelijks omringt met mensen die niet met hun poten van snoepjes af kunnen blijven wanneer die worden neerlegd op de werkvloer, en ga zo maar door. Voor mij kost dat 0% moeite om er vanaf te blijven. Maar weet je wat, ik accepteer best dat mensen het niet kunnen laten, zich volvreten, volzuipen en kapotroken. Ik dreef het voor de gein op de spits, maar ik ben daar eigenlijk heel toletant in. Leven en laten leven, ongeacht de keuzes die iemand maakt. Datzelfde geldt voor mensen die zich niet willen laten vaccineren. Jij, ik, wie dan ook kunnen daarvan vinden dat het raar is omdat het geen moeite kost, maar iedereen heeft zijn eigen redenen. Jij kunt het daarmee oneens zijn, ik ben het ermee oneens dat iemand van 70 jaar met 40% lichaamsvet en diabetes niet wilt, maar so be it. Ik ben tegen een polarisering in de samenleving en net zoals ik vind dat het totaal geen moeite kost om met een goed fysiek in het leven te staan, zo vinden jij en anderen dat om andere zaken.

Vaccinatie is niet de weg uit deze pandemie. Het is een hulpmiddel, maar geen silver bullet. Er was een artikel op nature.com waarin dat al een jaar geleden stond beschreven in een enquete onder 101 immunologen. Ik denk dat dat steeds duidelijker word nu.
Ik vind dat je vergelijking niet opgaat. Iemand die niet van de snoepjes af kan blijven is niet besmettelijk, dat maakt de situatie daarom totaal anders. Deze persoon is daarmee uiteindelijk alleen een gevaar voor zichzelf (even los gezien van de kans om op de IC te komen). Dat is bij een besmettelijke ziekte als corona niet het geval en daarom vind ik het best acceptabel dat we iets kritischer kijken naar mensen die ervoor kiezen om zich niet te vaccineren, omdat daarmee die besmettelijkheid tegen wordt gegaan.

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:57
Cranberry schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

Dat is inmiddels achterhaalde informatie. Op dit moment wordt een substantieel deel van de IC-bedden bezet door de ouderen, waar een hele hoge vaccinatiegraad is.

Het ligt genuanceerder!
nieuwsbericht van vanochtend 28-10, dus vrij recente informatie (mag ik aannemen)

https://www.rtvoost.nl/ni...ooral-niet-gevaccineerden
Tachtig tot negentig procent van de coronapatiënten in de Overijsselse ziekenhuizen is niet gevaccineerd, aldus ZGT (Almelo), MST (Enschede), Isala (Zwolle) en Deventer Ziekenhuis. Het ziekenhuis in Hardenberg zegt 'geen uitspraken te doen over de vaccinatiestatus'.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Cranberry schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Klopt, maar van de groep +70-jarigen is verreweg het grootste deel in ieder geval gevaccineerd. Ik heb helaas nog geen cijfers kunnen vinden van de vaccinatiegraad van de 70-plussers op de IC.
Ik weet niet welk punt je probeert te maken?

Als je een link probeert te maken met vaccin effectiviteit verwijs ik je alvast naar deze post:
YakuzA in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
dan hoef ik het niet nog een keer voor te rekenen ;)

[Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 28-10-2021 11:36]

PSN

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:33:
[...]

Simpel toch... Iedereen een BMI van 20, allemaal stoppen met roken en drinken, elke dag een uur sporten, alleen nog maar gezond eten, auto's met verbrandingsmotor laten staan...

Dan zijn we er morgen vanaf. Het is echt geen rocket science.
En iedereen die daar niet aan voldoet weigeren we zorg en laten we lekker dood gaan zeker ? 8)7

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

En iedereen die daar niet aan voldoet weigeren we zorg en laten we lekker dood gaan zeker ? 8)7
Ik zeg toch iedereen... :?

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Er is denk ik niet één weg, hoe graag mensen dat ook willen. Je moet inzetten op meerdere zaken en hopen dat die gecombineerd leiden tot een aanvaardbaar leven voor iedereen.

Dat het anders zal zijn als voorheen is een gegeven.

• DennusB
  • Niet online
Ja iedereen MAG ook maar 130 km/u tussen 19:00 en 07:00, maar dan luistert ook niet iedereen.

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 11:11
Dat is een vraagstuk wat over diverse parameters gaat: hoeveel doden is acceptabel, hoeveel mag de zorg kosten en hoeveel en hoe lang willen we ons beperkingen laten opleggen. Uiteindelijk is het waarschijnlijk het beste als mensen corona doormaken, ivm betere immuniteit dan het vaccin. Maar als dit jaren gaat duren en muterende varianten blijven komen dan wordt het een verhaal zonder eind. Dit zo doorzetten is ook niet leefbaar. Hier in Noorwegen is sinds een maand de boel weer volledig open, en sindsdien ben ik veel uit geweest en merk nu pas wat een zware wissel al die lockdowns en maatregelen op mij getrokken hebben. Gelukkig ben ik mentaal sterk en heb nooit in een depressie gezeten, maar dit had niet veel langer zo moeten doorgaan.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:37:
[...]
Ja iedereen MAG ook maar 130 km/u tussen 19:00 en 07:00, maar dan luistert ook niet iedereen.
Genoeg mensen die dan 100 blijven rijden idd ;)

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Ja helaas, iedereen moet hieraan voldoen.
We willen tenslotte geen vaccinatiedrang of dwang.

• DennusB
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:38:
[...]

Ja helaas, iedereen moet hieraan voldoen.
We willen tenslotte geen vaccinatiedrang of dwang.
Oh jawel hoor, ben ik ondertussen prima voorstander man :)

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Cranberry schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Uit de cijfers van ongevaccineerden die in de laatste media berichten opkwam (waar gesteld werd dat 80% van de IC corona patienten ongevaccineerd zijn) bleek juist dat het voornamelijk 75+ zijn. De vaccinatiegraad bij 70+ ligt op >= 90%. Alleen mensen geboren voor 1931 hebben een lagere vaccinatiegraad (bron RIVM)

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:58

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Jawel, ik heb je post wel inhoudelijk gelezen, maar ben het vanuit mijn standpunt gewoon niet met je eens. Ik word dagelijks omringt met mensen die niet met hun poten van snoepjes af kunnen blijven wanneer die worden neerlegd op de werkvloer, en ga zo maar door.
Dus de cultuur in jouw omgeving is representatief voor Nederland, duidelijk.
[...]

Voor mij kost dat 0% moeite om er vanaf te blijven. Maar weet je wat, ik accepteer best dat mensen het niet kunnen laten, zich volvreten, volzuipen en kapotroken. Ik dreef het voor de gein op de spits, maar ik ben daar eigenlijk heel toletant in. Leven en laten leven, ongeacht de keuzes die iemand maakt.
Dat is makkelijk te zeggen als die keuzes geen gevolgen hebben voor anderen. Niemand wordt dik, alcoholist of kettingroker omdat iemand die dat wel is een keer in de buurt is geweest.
[...]

Datzelfde geldt voor mensen die zich niet willen laten vaccineren. Jij, ik, wie dan ook kunnen daarvan vinden dat het raar is omdat het geen moeite kost, maar iedereen heeft zijn eigen redenen.
Moest er nog eens bij komen dat ze geen reden hadden om het te doen, maar je vergelijking loopt natuurlijk gewoon mank zolang jouw voorbeelden is de verste verte niet vergelijkbaar zijn met corona.
[...]

Jij kunt het daarmee oneens zijn, ik ben het ermee oneens dat iemand van 70 jaar met 40% lichaamsvet en diabetes niet wilt, maar so be it. Ik ben tegen een polarisering in de samenleving en net zoals ik vind dat het totaal geen moeite kost om met een goed fysiek in het leven te staan, zo vinden jij en anderen dat om andere zaken.
Je moest eens weten hoe ver je er naast zit, ik heb 10 jaar intensief gesport en 4 jaar voor de klas gestaan om klassen van militairen tot en met blijf-van-mijn-lijf-huis vrouwen verschillende vormen van vechtsport en zelfverdediging te leren. Ik weet best wel hoe je fysiek goed voor de dag kan komen. Juist daarom pleit ik voor toenemende mate van vaccinatiedrang: mensen die met een goede reden de prik niet halen zijn afhankelijk van de mensen die 'm wel halen. Iedereen die niet allergisch is heeft 'm gewoon te nemen als we onze overige rechten willen beschermen.
[...]

Vaccinatie is niet de weg uit deze pandemie. Het is een hulpmiddel, maar geen silver bullet. Er was een artikel op nature.com waarin dat al een jaar geleden stond beschreven in een enquete onder 101 immunologen. Ik denk dat dat steeds duidelijker word nu.
Het is letterlijk de reden dat het getwijfel van de regering niet tot Braziliaanse/Indiase taferelen heeft geleid met stapels doden in de straten. Laten we daar nog eventjes op voortborduren totdat er een redelijk lang termijn plan is (die overigens in nog niet één land bekend is).

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:59
Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Het RIVM heeft onderzoek uitgevoerd naar de effectiviteit van het vaccin tegen overdracht (transmissie) van gevaccineerden en ongevaccineerden. Het resultaat uit dit onderzoek was dat de effectitiviteit van het vaccin 6 procent punten hoger lift (71% t.o.v. 65%). Dat noem ik nu niet direct significant lager. https://www.rivm.nl/nieuw...ndert-overdracht-covid-19
Je link doet het niet, dus kan het onderzoek niet lezen.
Is dit incl de kans op besmetting zelf? Of de overdracht van een besmette gevaccineerde vs een besmette ongevaccineerde? ;)

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

overdracht

En onderzoek nu via andere weg:
https://www.eurosurveilla...917.ES.2021.26.31.2100640

[Voor 165% gewijzigd door Murmandamus op 28-10-2021 11:44]

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Een maand is in een pandemie tijd een eeuwigheid, het zal je vast opgevallen zijn hoe snel een situatie kan veranderen in een paar weken tijd.

En een bron eisen voor een ongefundeerde uitspraak is geen mierenneuken maar het voorkomen van stemmingmakerij.
Prima dat jij de experts en ziekenhuizen beschuldigd van stemmingsmakerij. Zegt wat over hoe jij denkt.
Zelf denk ik dat deze mensen wel een andere prio hebben...

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Hij heeft wel een punt, de ongevaccineerden hebben het constant gedaan, terwijl over het algeheel gezien mensen met Obesitas op de IC geraken.
Is het dan niet een beetje factor beide ipv alleen de ongevaccinneerden?
Inderdaad ik vind het polariserend om een groep te benoemen als de schuldige en maar te blijven hameren op hun "foute" keuze. Dat mag best wel breder getrokken worden. Want feit blijft dat de jongeren die ongevaccineerd zijn niet of nauwelijks op de IC belanden maar toevallig wel de grootste groep ongevaccinneerden vertegenwoordigen.

• Brunniepoo
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 21:07
[...]

Hij heeft wel een punt, de ongevaccineerden hebben het constant gedaan, terwijl over het algeheel gezien mensen met Obesitas op de IC geraken.
Ja, zo werkt het dus niet hè.

Mensen met Obesitas belanden niet dóór obesitas op de IC*, mensen met Corona belanden eerder op de IC als ze obesitas hebben. Corona is het urgente probleem, en daarbij maakt wel of niet gevaccineerd het grote verschil tussen de opnames.

* even als disclaimer: het zal vast wel gebeuren, maar daar heb ik verder totaal geen inzicht in

[Voor 9% gewijzigd door Brunniepoo op 28-10-2021 11:51]

• Wolly
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Prima dat jij de experts en ziekenhuizen beschuldigd van stemmingsmakerij. Zegt wat over hoe jij denkt.
Zelf denk ik dat deze mensen wel een andere prio hebben...
Nu ben ik er echt uit, de basisscholen hebben lezen niet meer in het pakket zitten.

Waar beschuldig ik experts en ziekenhuizen van stemmingsmakerij? Wijs het aub even precies aan wil je?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Inderdaad ik vind het polariserend om een groep te benoemen als de schuldige en maar te blijven hameren op hun "foute" keuze. Dat mag best wel breder getrokken worden. Want feit blijft dat de jongeren die ongevaccineerd zijn niet of nauwelijks op de IC belanden maar toevallig wel de grootste groep ongevaccinneerden vertegenwoordigen.
Nee, dit is gewoon whataboutism. Vaccineren helpt, en kost nauwelijks moeite, punt. Ja, we moeten ook wat aan obesitas doen, maar dat doet helemaal niets af aan het vaccineren.

Het wijzen naar andere dingen leidt af van wat nodig is, is onconstructief, en verstoort.

• SemperFidelis
[...]

Is dit al compleet onderzocht?
Wat is de verdeling van BMI? Ik heb enkel gemiddelden gezien.

Wat ik wel weet is dat 85% gevaccineerd is en 4/5 op de IC's ongevaccineerd (weet niet exacte cijfers)
Dus 15% van de maatschappij levert 80% van de patienten.

Hoeveel % van de IC is obese? En hoeveel % van de samenleving?
I.e. wat is de kans dat een gevaccineerde obesitas patient op de IC komt... Als die laag is, kun je wel degelijk zeggen dat vaccinaties het grote onderscheid bepalen op de IC.

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Brunniepoo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:48:
[...]
en daarbij maakt wel of niet gevaccineerd het grote verschil tussen de opnames.
Waaruit blijkt jou stelling? Onderbouw dit eens?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Nu ben ik er echt uit, de basisscholen hebben lezen niet meer in het pakket zitten.

Waar beschuldig ik experts en ziekenhuizen van stemmingsmakerij? Wijs het aub even precies aan wil je?
Volgens jou zijn alleen onderzoeken zaligmakend en zegt de rest niks en is stemmingsmakerij. Jij bvijft maar twijfelen aan uitspraken die toch écht dagelijks worden gedaan door mensen in het veld. JA ongevaccineerden zijn écht in de grote meerderheid op de ic's..
Zijn we nu klaar ?

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:13
Brunniepoo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Ja, zo werkt het dus niet hè.

Mensen met Obesitas belanden niet op de IC, mensen met Corona belanden eerder op de IC als ze obesitas hebben. Corona is het urgente probleem, en daarbij maakt wel of niet gevaccineerd het grote verschil tussen de opnames.
Dat dus.
Bovendien is het,voor iedereen die zich ook maar enigszins in de obesitasproblematiek verdiept, overduidelijk dat van obesitas afkomen véél moeilijker is dan twee prikjes halen. Wie nog steeds denkt in termen als 'gewoon minder eten en meer bewegen' en 'gebrek aan discipline', begrijpt niet hoe ingewikkeld de ziekte obesitas zowel lichamelijk als psychologisch is. Als daar een makkelijke oplossing voor was, dan bestond obesitas niet meer. Voor corona hebben we wél zo'n makkelijke oplossing, dus waarom steeds het "ja maar dikke mensen" argument weer naar boven wordt gehaald, snap ik echt niet.

• Brunniepoo
  • Laatst online: 21:07
Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Waaruit blijkt jou stelling? Onderbouw dit eens?
zie de afgelopen honderden pagina's in dit topic, documenten vanuit elke wetenschappelijke organisatie, etc.

;w

• Jorizzz
*knip* dit helpt niet.

[Voor 85% gewijzigd door RoD op 28-10-2021 11:53]

• Mark31
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16-11 16:36
SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Is dit al compleet onderzocht?
Wat is de verdeling van BMI? Ik heb enkel gemiddelden gezien.

Wat ik wel weet is dat 85% gevaccineerd is en 4/5 op de IC's ongevaccineerd (weet niet exacte cijfers)
Dus 15% van de maatschappij levert 80% van de patienten.

Hoeveel % van de IC is obese? En hoeveel % van de samenleving?
I.e. wat is de kans dat een gevaccineerde obesitas patient op de IC komt... Als die laag is, kun je wel degelijk zeggen dat vaccinaties het grote onderscheid bepalen op de IC.
De gemiddelde BMI ligt op dit moment op 30,5 ( degenen die op de IC liggen)
Ik ben 1 meter 79 dat zou voor mij op neerkomen dat ik 95-100 kg zou wegen, dat is echt extreem vind ik.
Ik vind mezelf al aan de zware kant met 78 kilo , maar mijn BMI zit ruim in het groen met 24,3.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Maar daar zijn al genoeg initiatieven voor op touw gezet, en als obesitas voor complicaties zorgt krijg je daar pas hulp voor als - na psychische keuring - een verandering van levensstijl erin zit zodat het een duurzame oplossing is. Hetzelfde geldt voor ingrepen bij rokers. Ik vind daarom dat hetzelfde mag gelden voor corona, geen vaccin is geen hulp.

Daar komt tevens bij dat de geleverde inspanningen bij die initatieven een aantal factoren hoger liggen dan 2 prikjes halen, dus die vergelijking gaat sowieso enorm scheef.

En nu klaar met die bliksemafleiders.

[Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 28-10-2021 11:56]

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij mag de regering zich nu écht eens wat meer gaan focussen op andere groepen. (vond al die aandacht voor Staphorst al overdreven, is maar een kleine plaats, dus wat is de impact nu landelijk..)
https://www.telegraaf.nl/...staat-preventie-in-de-weg

[Voor 0% gewijzigd door KillerAce_NL op 28-10-2021 11:54. Reden: typo's]

• SemperFidelis
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

De gemiddelde BMI ligt op dit moment op 30,5 ( degenen die op de IC liggen)
Ik ben 1 meter 79 dat zou voor mij op neerkomen dat ik 95-100 kg zou wegen, dat is echt extreem vind ik.
Ik vind mezelf al aan de zware kant met 78 kilo , maar mijn BMI zit ruim in het groen met 24,3.
Het gemiddelde zegt weinig. Wat als er 10 dikkerds liggen met BMI van 40 (ik zeg maar wat).

• RoD
  • Niet online

RoD

SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

Het gemiddelde zegt weinig. Wat als er 10 dikkerds liggen met BMI van 40 (ik zeg maar wat).
Het gemiddelde zegt ook weinig omdat het verband tussen BMI en risico non-lineair is: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7010e4.htm

• Wolly
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Volgens jou zijn alleen onderzoeken zaligmakend en zegt de rest niks en is stemmingsmakerij. Jij bvijft maar twijfelen aan uitspraken die toch écht dagelijks worden gedaan door mensen in het veld. JA ongevaccineerden zijn écht in de grote meerderheid op de ic's..
Zijn we nu klaar ?
Het verdraaien van woorden gaat je goed af (y) Ik zeg zelf trouwens niet dat ongevaccineerden niet in meerderheid op de IC liggen, dat weet je zelf ook dondersgoed.

En ja, onderzoeken zijn goed en broodnodig. Actuele cijfers ook. En ik twijfel aan geen enkele uitspraak van een ziekenhuis, alleen zeg ik dat je daaruit geen geen compleet beeld kan destilleren en dat je daarmee dus geen uitspraak kan doen over 'de IC's'.

Je hebt immers ook ziekenhuizen (Maastricht bijvoorbeeld) die weer geheel andere geluiden laten horen. Het beeld is dus op zijn best divers te noemen.

• Mark31
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16-11 16:36
RoD schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:56:
[...]

Het gemiddelde zegt ook weinig omdat het verband tussen BMI en risico non-lineair is: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7010e4.htm
Het heeft wel deels met elkaarverband natuurlijk.
Mensen die met alle respect te zwaar zijn,zijn van zichzelf al kortademig.
Als daar corona bovenop komt hebben ze het dus zwaarder.

• RoD
  • Niet online

RoD

Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Het heeft wel deels met elkaarverband natuurlijk.
Mensen die met alle respect te zwaar zijn,zijn van zichzelf al kortademig.
Als daar corona bovenop komt hebben ze het dus zwaarder.
Lees het artikel even want je hebt niet begrepen wat ik zeg. Ik zeg dat het verband non-lineair is, ik zeg niet dat er geen verband is.

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Maar daar zijn al genoeg initiatieven voor op touw gezet, en als obesitas voor complicaties zorgt krijg je daar pas hulp voor als - na psychische keuring - een verandering van levensstijl erin zit zodat het een duurzame oplossing is. Hetzelfde geldt voor ingrepen bij rokers. Ik vind daarom dat hetzelfde mag gelden voor corona, geen vaccin is geen hulp.

Daar komt tevens bij dat de geleverde inspanningen bij die initatieven een aantal factoren hoger liggen dan 2 prikjes halen, dus die vergelijking gaat sowieso enorm scheef.

En nu klaar met die bliksemafleiders.
Ik zou dat op zich helemaal geen verkeerde gedachte vinden.
Geen vaccin, geen hulp. Klaar met de hele discussie en land kan weer open.

Waarom doen we dat dan niet ipv die geldverslindende maatregelen met BOA's, teststraten etc?

• Murmandamus

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

RoD schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Nee, dit is gewoon whataboutism. Vaccineren helpt, en kost nauwelijks moeite, punt. Ja, we moeten ook wat aan obesitas doen, maar dat doet helemaal niets af aan het vaccineren.

Het wijzen naar andere dingen leidt af van wat nodig is, is onconstructief, en verstoort.
Ik heb me verkeerd uitgedrukt als ik de beleving heb gewekt dat het om obesitas gaat. Mijn punt ging meer over het polariseren en het idee dat ongevaccinneerden nu de schuld van alles lijken te krijgen. Vind ik fout.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Ik zou dat op zich helemaal geen verkeerde gedachte vinden.
Geen vaccin, geen hulp. Klaar met de hele discussie en land kan weer open.

Waarom doen we dat dan niet ipv die geldverslindende maatregelen met BOA's, teststraten etc?
Omdat mensen over het algemeen vergelijkingen blijven trekken met alcoholisten, rokers en obesitas, en dan denken dat ze een punt maken. Het sentiment is tot voor kort nog steeds geweest dat we de minderheid vooral geen strobreed in de weg moeten liggen. Dinsdag gaan we horen of dat blijft aanhouden, want rechten en vrijheden zijn allemaal leuk en aardig, de realiteit van een pandemie dient zich inmiddels weer aan.

Daarom blijf ik dit ook zeggen:
nst6ldr schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Rechten zijn dingen die je verwerft met een functionerende maatschappij, die hebben we nu niet. Om het in praktische termen te zeggen: het recht op zorg is niets meer dan een papieren garantie zolang er niet voldoende mensen zijn om die zorg te verlenen.

En dan moeten er keuzes gemaakt worden.

• SemperFidelis
Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb me verkeerd uitgedrukt als ik de beleving heb gewekt dat het om obesitas gaat. Mijn punt ging meer over het polariseren en het idee dat ongevaccinneerden nu de schuld van alles lijken te krijgen. Vind ik fout.
Wat is de kans dat een obese persoon met vaccin op de IC belandt?
Ik ben dan wel benieuwd of je je gevoel ergens mee kunt onderbouwen.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Murmandamus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Het ziekteverloop van beide obese en niet-obese mensen is gelijkwaardig. Dus wetende dat ze allebei evenveel druk uitoefenen op de zorg, rest alleen nog maatregelen waarmee ze ziekenhuisopname kunnen verkleinen. De een behoeft veel tijd, psychologische keuring en vaak medisch ingrijpen (waar nu geen ruimte en tijd voor is), de ander 2 injecties die je gratis kan ophalen.

Het is echt niet heel gek dat ongevaccineerde mensen scheef worden aangekeken.

• Jorizzz
RoD schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:56:
[...]

Kijk ook even naar onderstaand figuur uit deze paper:

Over het geheel genomen zie je dus dat je zowel voor ziekenhuisopname, IC-opname, IMV (invasive mechanical ventilation) en dood een verhoogd risico hebt bij een te hoge (en soms ook bij een te lage!) BMI. Echter beperkt dit extra risico zich tot maximaal een factor 2. Dat het ziekenhuis volligt met alleen maar dikke mensen is dus ook onzin. Ja, het gemiddelde BMI ligt te hoog, maar bij een factor 2 (max) liggen er per definitie ook dus gewoon een hoop mensen met een gezond BMI.

• William
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:49
Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:31:
https://www.1limburg.nl/m...ijfers-maken-ons-ongerust

Is dit een wappie ziekenhuis ofzo? Hoe kan het zo zijn dat daar voornamelijk volledig gevaccineerden liggen :S
Hoge leeftijd + verminderde werking van de vaccins. En er staat in het artikel dat daar de situatie anders is dan in de rest van het land.

En het MUMC+ is geen wappieziekenhuis. Het neemt patiënten over van andere ziekenhuizen. Het is een belangrijke spil in de strijd tegen het corona virus.

[Voor 7% gewijzigd door William op 28-10-2021 12:36]

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:08

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Number10 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:48:
[...]

Nog even hierop terugkomend: je kunt je ook afvragen waarom er niet een hele serie aan pre-adviezen klaarliggen die van de plank getrokken konden worden.

Waarom moeten we nu weer gaan zitten wachten op een inschatting van de situatie? Dat had toch ook in het vooruit kunnen gebeuren? Je kunt de groei al vanaf 25 september zien ontwikkelen.

De uitbraken lijken niet te worden gezien als ramp, maar als akkefietje wat ook nog moet worden afgehandeld.
We hebben een routekaart, we zijn één stap te ver gegaan. Dus één stap terug lijkt het meest logische. Maar ja, dan zou die QR-pas er weer af moeten en die gaat nog wel even blijven. Dus we gaan nu weer weken bakkeleien over nieuwe (andere) maatregelen terwijl je bij het oplopende weekgemiddelde al aan had kunnen kondigen dat de vorige ruleset weer in werking zou gaan treden.
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Een half uur, op 24 uur. Man man, als je dat al teveel vind om je collega's/vrienden/familie te beschermen ....
Je weet hoe mensen op de prikklok werken? En werkgevers daar ook naar betalen? ;) 2,5 uur extra bij een voltijd dienstverband is meer dan 5% van de werkuren. Dat kan je redelijk als dwang zien voor een zeer beperkt effect. Want die geteste is niet gevrijwaard van zieke collega's.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Is dit een wappie ziekenhuis ofzo? Hoe kan het zo zijn dat daar voornamelijk volledig gevaccineerden liggen :S
Er was een seniorenuitje misgegaan begreep ik uit een eerder stuk over dit ziekenhuis.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Er was een seniorenuitje misgegaan begreep ik uit een eerder stuk over dit ziekenhuis.
Wat moet ik me voorstellen bij een seniorenuitje wat is 'misgegaan' ? _O- :D

Al die oudjes die al hijgend achter elkaar de polonaise deden? :+

• DennusB
  • Niet online
RodeStabilo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

Wat moet ik me voorstellen bij een seniorenuitje wat is 'misgegaan' ? _O- :D

Al die oudjes die al hijgend achter elkaar de polonaise deden? :+
Met 60 man in een gesloten rondvaart boot volgens mij.

https://www.ad.nl/alphen/...ar-weer-te-zien~a27bdae9/

[Voor 16% gewijzigd door DennusB op 28-10-2021 12:41]

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Denk je dat het hier om gaat? Zijn al die senioren uit Rijsaterwoude (moest het even opzoeken maar dat is dus zuid-holland) naar limburg verplaatst? volgens mij is het op de IC nog niet zo erg dat dat nu al nodig is

[Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 28-10-2021 12:43]

• Wolly
  • Niet online
Zozo, de ziekenhuizen liggen echt vol als ze patienten uit Rijsaterwoude nu al verplaatsen naar Maastricht :D

En ze waren niet eens heel erg ziek.
,,Wel weten we dat de klachten variëren van helemaal géén klachten tot wel ziek, maar gelukkig niet heel erg ziek.

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:57
[...]

nee... of genuanceerder: net per definitie. Er ontbreekt (openbare) data om dit te staven.

Wat de de verdeling van BMI in Nederland, wat is de verdeling van comorbiditeiten per BMI-groep in NL.
Wat de de verdeling van BMI en Comorbiditeiten (gecombineerd) bij IC-opnames.

*voorbeeld*
Grootste groep IC-opnames heeft BMI 25-30 (bron: Nice, pagina 14) : ongeveer 35%.
Maar als ik hier kijk, valt 35% van de NL bevolking in de categorie BMI 25-30. Dus dan is het juist keurig verdeeld...

TL;DR: van data naar informatie komen is niet altijd zo makkelijk als je zou denken.

• -Lars-
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
En andere Limburgse gezelligheid: https://www.1limburg.nl/c...stmiddag-met-180-senioren . Ik weet niet of dit voorval specifiek tot ziekenhuisopnames leidde trouwens.
Zeker tien bewoners van zorgcentrum Beukeloord in Meerssen zijn besmet geraakt met corona na een feestmiddag met meer dan 180 senioren in het plaatselijke gemeenschapshuis. Eén bewoner is aan het virus overleden.
Ik denk dat het wel toont dat afstand houden wel een belangrijke peiler blijft voor bestrijding van respiratoire virussen, naast vaccinatie. (voor risicogroepen, bij de huidige prevalentie)

• Number10
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:13:
[...]
Hoe hard het ook klinkt, in zekere zin is dat het ook: iedere burger heeft de gelegenheid gehad zichzelf op een eenvoudige manier te beschermen, het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland is ongevaccineerd en heeft een bewuste keus gemaakt om dit risico te lopen. (…)
Ik schreef dat het lijkt alsof de overheid het qua timing beschouwt als akkefietje en daar heeft bovenstaande gezien de daarop volgende paragraaf dus niks mee van doen.
(…) Hoe de zorg overeind te houden is de essentiële vraag, hoe zorgen we ervoor dat niet teveel andere behandelingen uitgesteld hoeven te worden, dat er ruimte op de IC blijft voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en/of wel gevaccineerd zijn maar voor wie het vaccin niet werkt. (…)
Dat is dus geen akkefietje. Hoe langer de overheid wacht, hoe exponentieel groter dat probleem wordt.
(…) Er is geen magisch plan met groot draagvlak in de samenleving, dit draadje is daar een voorbeeld van. Het is te makkelijk om dat alleen bij de overheid neer te leggen, als een groot deel van de bevolking er geen zin (meer) in heeft staan ook zij machteloos.
Er zijn veel meer omstandigheden te bedenken waar er in de samenleving vrijwillig geen 'draagvlak' voor zou bestaan, maar dat ontslaat een overheid niet van haar wettelijke taak om de verspreiding van een A-ziekte zoveel mogelijk te bestrijden. Aankondigen dat je gaat nadenken, advies vragen etc. is geen daadkrachtig ingrijpen maar wederom dezelfde trage aanpak waarvan bekend is dat het leidt tot o.a. meer van de door jezelf genoemde problemen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:06

Mijnbouw gebied met veel armoede door het wegvallen van de mijnbouw jaren geleden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Jorizzz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Kijk ook even naar onderstaand figuur uit deze paper:

[Afbeelding]

Over het geheel genomen zie je dus dat je zowel voor ziekenhuisopname, IC-opname, IMV (invasive mechanical ventilation) en dood een verhoogd risico hebt bij een te hoge (en soms ook bij een te lage!) BMI. Echter beperkt dit extra risico zich tot maximaal een factor 2. Dat het ziekenhuis volligt met alleen maar dikke mensen is dus ook onzin. Ja, het gemiddelde BMI ligt te hoog, maar bij een factor 2 (max) liggen er per definitie ook dus gewoon een hoop mensen met een gezond BMI.
Die forest plots laten heel mooi zien dat het verband non-linear is :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tlpeter schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Mijnbouw gebied met veel armoede door het wegvallen van de mijnbouw jaren geleden.
En wellicht daardoor ook specifieke long-gerelateerde problemen onder de oudere ex-mijnwerkers?

• tlpeter
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:33:
[...]

En wellicht daardoor ook specifieke long-gerelateerde problemen onder de oudere ex-mijnwerkers?
Geen idee, maar het zou kunnen.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:21
Sterk vergrijzende regio, relatief dus veel ouderen bij wie het vaccin minder effect heeft en al lang op hun tweede prik teren.

alles kan off-topic

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Standeman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

offtopic:
Dat noemen ze een lemon party :X
Witnessed!

offtopic:
Oh wacht, je bent zelf moderator
Number10 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:28:
[...]

Er zijn veel meer omstandigheden te bedenken waar er in de samenleving vrijwillig geen 'draagvlak' voor zou bestaan, maar dat ontslaat een overheid niet van haar wettelijke taak om de verspreiding van een A-ziekte zoveel mogelijk te bestrijden. Aankondigen dat je gaat nadenken, advies vragen etc. is geen daadkrachtig ingrijpen maar wederom dezelfde trage aanpak waarvan bekend is dat het leidt tot o.a. meer van de door jezelf genoemde problemen.
Het zou dan al helpen als er geen sprake is van een demissionair kabinet. Achteraf staan altijd de beste stuurlui aan wal, maar in dit geval is het bestuur nu ook gewoon een zooitje. Daar heeft het volk overigens aan bijgedragen door uberhaubt Rutte III bijeen te stemmen.

Nu heeft het volk (wederom) een lastig te combineren 2e-kamer bezetting opgetrommeld, en daar plukken we nu de vruchten van. Niemand gaat politiek unpopulaire beslissingen nemen nu er nog een kabinet gevormd moet worden of - laten we hopen van niet - er opnieuw verkiezingen moeten komen.

Dus in die zin is het leiderschap effectief verlamd, dat weet iedereen, daarom vind ik het wat simpel om daar maar naartoe te blijven wijzen.

• Number10
  • Niet online
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:49:
[...]
daarom vind ik het wat simpel om daar maar naartoe te blijven wijzen.
Mooi. En kun je ook uitleggen waarom wachten met een voorspelbaar slechtere uitkomst zonder voordeel rechtmatig zou zijn?

Het gaat niet om electorale effecten, maar om de vraag of dit wel mag.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Number10 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:51:
[...]

Mooi. En kun je ook uitleggen waarom wachten met een voorspelbaar slechtere uitkomst zonder voordeel rechtmatig zou zijn?

Het gaat niet om electorale effecten, maar om de vraag of dit wel mag.
Dat doe ik letterlijk in de post die je quote: als een heterdaadje van hetzelfde soort kan rekenen op vrijspraak, dan kan het feit dat het kabinet demissionair is natuurlijk eenvoudig aangedragen worden als verzachtende omstandigheid en zie ik vrijspraak voor de hand liggen.

Daar komt bij dat de overheid dit keer vrij duidelijk en stellig was in de communicatie naar burgers toe (als in: 'ga vaccineren') en daar ook in gefaciliteerd heeft (als in: 'gratis vaccinaties voor iedereen'), dus over intentie is ook geen twijfel.

Je kan er een hoop op aanmerken, maar om het als onrechtmatig te bestempelen zou ik onder deze omstandigheden in ieder geval niet durven. Uiteindelijk heeft de burger ook een verantwoordelijkheid, en de aard van de crisis laat zich alleen verhelpen als iedereen die ook neemt.

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:46
Grove stijging van het aantal ziekenhuis bedden! maar dat zien we al een tijdje... Valt me toch op dat het aantal IC bedden door Covid patenten redelijk achterblijft tov de besmetting en ziekenhuis cijfers. Zeker in vergelijking tot pre-vaccinatie....

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik snap helemaal niks meer van die golfbewegingen omhoog en omlaag (uitstroom). Een paar maanden geleden ging men ook minder rapporteren, maar bleven er dagcijfers komen. Ik weet niet of dat inmiddels weer opgeschaald is.

• eamelink
  • Laatst online: 00:14

eamelink

Droptikkels

Stinger_Ventura schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

Grove stijging van het aantal ziekenhuis bedden! maar dat zien we al een tijdje... Valt me toch op dat het aantal IC bedden door Covid patenten redelijk achterblijft tov de besmetting en ziekenhuis cijfers. Zeker in vergelijking tot pre-vaccinatie....
Ja, bijzonder he? Op 19-6 was de verhouding 206 op de IC en 272 op de verpleegafdeling. En nu 203 om 741.

Is dit het effect van veel doorbraakbesmettingen bij mensen die wel in het ziekenhuis belanden, maar niet ziek genoeg worden voor de IC?

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:12
Is er een beeld van wat nu de gemiddelde ligduur van COVID patiënten in het ziekenhuis is die niet de IC bereiken?

• Number10
  • Niet online
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:00:
[...]
Dat doe ik letterlijk in de post
Nee, dat doe je niet en je hebt volgens mij ook geen flauw idee waar je het over hebt met een woordkeuze als 'vrijspraak'. Wat vaccineren met snel ingrijpen te maken heeft ontgaat mij ook volkomen.

Dat vonnis was bedoeld als duiding van een vraag die ik eerder opwierp en o.a. gisteravond nadrukkelijk aan bod kwam in de Nieuwsuur uitzending. Een groep A ziekte Wpg vereenzelvigt zich niet met mitigatie, tenzij jij wellicht kan onderbouwen waarom wel zo zou zijn.

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:36
tlpeter schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Het kan meespelen, maar ik denk eigenlijk dat het in het geval van Maastricht meer aan de vergrijzing ligt daar.
De mijnbouw was namelijk vooral aan de andere kant van Zuid-Limburg, rondom Heerlen etc. en daar is dan weer het Zuyderland ziekenhuis het dichtste bij.
Maar het kan natuurlijk dat veel mensen uit de mijnbouw richting Maastricht zijn verhuist ;) of toevallig nu daar liggen.

Wat armoede er mee te maken kan hebben snap ik totaal niet.

• Number10
  • Niet online
autje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:16:
Is er een beeld van wat nu de gemiddelde ligduur van COVID patiënten in het ziekenhuis is die niet de IC bereiken?
Pagina 4, 5 oktober, rechter kolom onderstaande pagina:
https://stichting-nice.nl/covid-19-publications.jsp

Edit: maar strikt genomen kun je daar niet je vraag mee beantwoorden (doorstroming) @autje

[Voor 12% gewijzigd door Number10 op 28-10-2021 14:20]

• tlpeter
Plenkske schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

Het kan meespelen, maar ik denk eigenlijk dat het in het geval van Maastricht meer aan de vergrijzing ligt daar.
De mijnbouw was namelijk vooral aan de andere kant van Zuid-Limburg, rondom Heerlen etc. en daar is dan weer het Zuyderland ziekenhuis het dichtste bij.
Maar het kan natuurlijk dat veel mensen uit de mijnbouw richting Maastricht zijn verhuist ;) of toevallig nu daar liggen.

Wat armoede er mee te maken kan hebben snap ik totaal niet.
Armoede heeft vaak te maken met een minder goede gezondheid.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:52
Ik mag hopen dat het kabinet aanstaande dinsdag wel weer even wat regels herintroduceert. Bewijs zat dat ze het afgelopen jaar veel te traag/laat hebben gereageerd, dus hopelijk hebben ze daar van geleerd.

Laten we aub niet weer verwachten/eisen dat de zorg automatisch alles maar weer opsopt...

Persoonlijk ben ik ook van mening dat we ook veel strenger mogen zijn qua vrijheden van ongevaccineerden, maar dat zal wel niet iets zijn wat de regering gaat uitvoeren.

• Plenkske
tlpeter schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:18:
[...]

Armoede heeft vaak te maken met een minder goede gezondheid.
Ah, op die manier.
Gelukkig valt het allemaal wel mee in zuid limburg:
https://digitaal.scp.nl/a...en-de-armen-in-nederland/
Vergelijkbaar met andere grote steden en minder dan steden in "de randstad".

Die "armoede na de weggevallen mijnbouw" is denk ik verleden tijd.

• Number10
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:19:
dus hopelijk hebben ze daar van geleerd
Na hoeveel pogingen moet je concluderen dat er geen of onvoldoende lerend vermogen is?

De overheid heeft meerdere keren aangegeven geen 'in action' review te willen en er is geen reflectie op bijvoorbeeld het KPMG rapport gekomen bij mijn weten. In de Nieuwsuur uitzending wilde het RIVM niet reageren op de aanpak.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:52
Number10 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Na hoeveel pogingen moet je concluderen dat er geen of onvoldoende lerend vermogen is?

De overheid heeft meerdere keren aangegeven geen 'in action' review te willen en er is geen reflectie op bijvoorbeeld het KPMG rapport gekomen bij mijn weten. In de Nieuwsuur uitzending wilde het RIVM niet reageren op de aanpak.
Ben het met je eens hoor (ook kijkend naar klimaat/woning/stikstof/etc). Meer dan hopen kan ik echter niet als gewone burger die al op GL stemt :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Vraag blijft; wat hier dan de oplossing voor zou zijn. Ik heb niet de illusie dat een nieuw kabinet of zelfs een nieuwe kamer hier veel in gaat betekenen.

• LZ86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:34
Wij moeten waarschijnlijk weer een covid afdeling openen. Dat betekent keiharde afschaling van reguliere zorg, want dat personeel moet ergens vandaan komen.

Nog steeds bijna alleen maar ongevaccineerden. Ik heb op de IC 1 gevaccineerde gezien tot nu toe, en die bleek ernstige immuunproblematiek te hebben (nieuwe diagnose)

De rest allemaal ongevaccineerd. Wel blijft het aantal opnames op IC bij ons inderdaad wat achter vergeleken met de aantallen op de verpleegafdeling. Ze zijn daar wel ziek, maar een stuk minder ziek zo lijkt het dan eerder.

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
De situatie met QR codes gaat verder. Op 4Chan claimt een anonieme gebruiker dat hij/zij de private keys van alle EU landen heeft en binnenkort zal publiceren. Om de claim kracht bij te zetten postte de persoon op verzoek gemaakte QR codes, waaronder eentje voor SpongeBob Squarpants, welke getekend is door het Verenigd Koninkrijk Macedonië.

Een gearchiveerde pagina van de thread op 4Chan.

• AFCAjax
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:44
eamelink schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Ja, bijzonder he? Op 19-6 was de verhouding 206 op de IC en 272 op de verpleegafdeling. En nu 203 om 741.

Is dit het effect van veel doorbraakbesmettingen bij mensen die wel in het ziekenhuis belanden, maar niet ziek genoeg worden voor de IC?
Je ziet ook niet een heel significante stijging bij de instroom, is al ca. 2 weken gemiddeld 13-14 ofzo.

Best goed nieuws denk ik zo.

EDIT: gemiddelde stijging is nu 4 per dag afgelopen 15 dagen. Als dit ongeveer zo blijft, dan kunnen we nog wel even vooruit met de IC bedden.

[Voor 12% gewijzigd door AFCAjax op 28-10-2021 14:38]

• The-Priest-NL
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:39
CMD-Snake schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:34:
De situatie met QR codes gaat verder. Op 4Chan claimt een anonieme gebruiker dat hij/zij de private keys van alle EU landen heeft en binnenkort zal publiceren. Om de claim kracht bij te zetten postte de persoon op verzoek gemaakte QR codes, waaronder eentje voor SpongeBob Squarpants, welke getekend is door het Verenigd Koninkrijk.

Een gearchiveerde pagina van de thread op 4Chan.
Blijkt te gaan om websites die wagenwijd open staan en geen private keys die uitlekken.

Github
Twitter
None of all the sites I found are secured by anything, there is just one, ONE server hosted in germany that is auth protected by "pin.health"

[Voor 8% gewijzigd door The-Priest-NL op 28-10-2021 14:39. Reden: Quote toegevoegd]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

• Plenkske
LZ86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:33:
Wij moeten waarschijnlijk weer een covid afdeling openen. Dat betekent keiharde afschaling van reguliere zorg, want dat personeel moet ergens vandaan komen.

Nog steeds bijna alleen maar ongevaccineerden. Ik heb op de IC 1 gevaccineerde gezien tot nu toe, en die bleek ernstige immuunproblematiek te hebben (nieuwe diagnose)

De rest allemaal ongevaccineerd. Wel blijft het aantal opnames op IC bij ons inderdaad wat achter vergeleken met de aantallen op de verpleegafdeling. Ze zijn daar wel ziek, maar een stuk minder ziek zo lijkt het dan eerder.
Wel fijn dat er minder mensen op de IC belanden nu.
Maar ik neem aan dat de toename op kliniek dus ook afschaling van reguliere zorg betekend ?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:46

Interessant inzicht dat er nauwelijks tot geen gevaccineerde op de IC belanden! Hoorde dat uit mijn omgeving ook uit andere ziekenhuizen.

Hoe zit het bij jullie op de verpleegafdelingen, wat is de verhouding daar? (ball-park estimate)

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

eamelink schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Die verhouding golft, afhankelijk of je aan de opgaande of aflopende kant van de golf zit.

PSN

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
[...]

Bij de overheid of bij de burger?

• RoD
  • Niet online

RoD

zacht schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Bij de overheid of bij de burger?
Beide? :P

• LZ86
Stinger_Ventura schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:39:
[...]

Interessant inzicht dat er nauwelijks tot geen gevaccineerde op de IC belanden! Hoorde dat uit mijn omgeving ook uit andere ziekenhuizen.

Hoe zit het bij jullie op de verpleegafdelingen, wat is de verhouding daar? (ball-park estimate)
Veruit het meeste ongevaccineerd.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Number10 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Nee, dat doe je niet en je hebt volgens mij ook geen flauw idee waar je het over hebt met een woordkeuze als 'vrijspraak'.
Och heden, schuldig hoor. :>

* nst6ldr gaat verder met inlezen op ander werkgerelateerd juridisch vraagstuk
[...]

Wat vaccineren met snel ingrijpen te maken heeft ontgaat mij ook volkomen.
Dat nalatigheid, zoals je die lijkt te suggereren, lastig is vast te pinnen op een ministerie die wél handelt en het volk faciliteert in haar medische benodigdheden. Het handelen is niet altijd ideaal of op tijd, maar democratische politiek laat zich niet kenmerken door wetenschappelijk onderbouwde keuzes. Men kan niet stellen dat er compleet sprake van afwezigheid is, hooguit naïviteit.

Dat jij de rechtmatigheid daarvan ter sprake stelt, tja. Ik refereer weer naar functionele maatschappij en rechten: zonder het eerste hebben we niet het laatste. Zonder politiek leiderschap gaat dat knap lastig worden natuurlijk. Wat ik vooral uit je verhaal haal is dat je heel boos bent, en ik zal je vooral niet in de weg staan als je besluit dat je dit voor de rechter wil uitvechten, maar het is me nog steeds niet duidelijk wat je er mee wilt bereiken. Ik geef je op een briefje dat er na een kabinetsvorming wat meer levendigheid komt, en niet eerder.
[...]

Dat vonnis was bedoeld als duiding van een vraag die ik eerder opwierp en o.a. gisteravond nadrukkelijk aan bod kwam in de Nieuwsuur uitzending. Een groep A ziekte Wpg vereenzelvigt zich niet met mitigatie, tenzij jij wellicht kan onderbouwen waarom wel zo zou zijn.
Wederom: omdat niet één minister zich aan lange termijn beslissingen gaat wagen als de toekomst van zijn/haar kabinet zich niet verder laat voorspellen dan een maand.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat blijft ook altijd mijn respons op de stoere jongens en meisjes die vinden dat ze jong en gezond zijn. Je weet niet of er nog iets onder het oppervlak speelt.
Zijn ze op de verpleegafdeling wel gevaccineerd dan? Dat ze minder ziek worden?

• LZ86
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:43:
[...]

Dat blijft ook altijd mijn respons op de stoere jongens en meisjes die vinden dat ze jong en gezond zijn. Je weet niet of er nog iets onder het oppervlak speelt.

[...]

Zijn ze op de verpleegafdeling wel gevaccineerd dan? Dat ze minder ziek worden?
Dat speelt wel voor de ouderen. Maar de gemiddelde leeftijd is gewoon gekelderd vergeleken met een jaar geleden. En die belanden iets minder snel op IC. Maar mijn ervaring met ongevaccineerde ouderen is over het algemeen dat ze het vaak niet overleven.

Al pleit het je niet vrij. De jongste die bij ons gestorven is, was 28 (dramatisch, die had verder echt niets aan onderliggend lijden). En we hebben veel zwangeren gehad de laatste maanden die een spoedkeizersnee nodig hadden door de covid en daarna best heel ziek zijn geweest. Maar je merkt wel dat ze, zodra ze eenmaal (en als) de bocht hebben genomen wat sneller opknappen dan de oudjes deden uit de eerste golf. Nu de laatste tijd veel 40ers gehad.

[Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 28-10-2021 14:48]

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 26-11 12:07
Het helpt je niks verder maar toch wil ik heel veel waardering voor je uitspreken voor je werk en voor het feit dat je hier ons van informatie blijft voorzien.
LZ86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Veruit het meeste ongevaccineerd.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Dat speelt wel voor de ouderen. Maar de gemiddelde leeftijd is gewoon gekelderd vergeleken met een jaar geleden. En die belanden iets minder snel op IC. Maar mijn ervaring met ongevaccineerde ouderen is over het algemeen dat ze het vaak niet overleven.

Al pleit het je niet vrij. De jongste die bij ons gestorven is, was 28 (dramatisch, die had verder echt niets aan onderliggend lijden). En we hebben veel zwangeren gehad de laatste maanden die een spoedkeizersnee nodig hadden door de covid en daarna best heel ziek zijn geweest. Maar je merkt wel dat ze, zodra ze eenmaal (en als) de bocht hebben genomen wat sneller opknappen dan de oudjes deden uit de eerste golf. Nu de laatste tijd veel 40ers gehad.
Ja, voor die zwangeren lijkt het me helemaal de hel. Je ziet al wat verhalen langs komen van zowel vader als moeder op de IC. Kind gehaald, maar beiden nog in coma. Lekker wakker worden met een totaal niet gehecht prematuur kind :X

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 26-11 11:19

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:52:
[...]

Ja, voor die zwangeren lijkt het me helemaal de hel. Je ziet al wat verhalen langs komen van zowel vader als moeder op de IC. Kind gehaald, maar beiden nog in coma. Lekker wakker worden met een totaal niet gehecht prematuur kind :X
Het is N= weinig maar ik heb ook al een paar van die verhalen gehoord in mijn omgeving. Je bent misschien beter af als je jong bent maar een extra risico loop je alsnog.

• LZ86
[...]

We proberen ze wel te hechten met moeder. Kind erbij leggen en kolven enzo. Maar meer dan ons best voor t kind kunnen we niet doen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bij ons in Brabant worden de ziekenhuizen weer afgeschaald....
Door een snelle toename van coronapatiënten in de Brabantse ziekenhuizen zien zij zich weer gedwongen ‘normale zorg’ af te schalen. Tussen de 5 en 10 procent van de patiënten wordt afgezegd. Alle maatregelen, zoals het invoeren van ‘de anderhalve meter’, zijn geoorloofd. Dat zegt de Bart Berden, voorzitter van het Regionaal Overleg Acute Zorg van de samenwerkende ziekenhuizen in Brabant.

Het is haast een langspeelplaat die sinds ruim anderhalf jaar keer na keer afgespeeld wordt. Neemt het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames door het coronavirus toe, moeten ‘reguliere’ behandelingen worden afgeschaald. “Heel pijnlijk”, zegt Berden, maar ook nu gaat dat in Brabant weer gebeuren. Tussen de 5 en 10 procent van de niet-coronapatiënten kan vanaf volgende week een afzegging verwachten. “Het is een beroerde situatie”, vat Berden het kernachtig samen.

Reden is de vlugge toename van ziekenhuis- en ic-opnames in de Brabantse ziekenhuizen. Namen vorige week woensdag nog 80 coronapatiënten beslag op een ziekenhuisbed, waren dat er gisteren 136. Op de intensive care is bijna sprake van een verdubbeling: in een week tijd is dat opgelopen van 18 coronapatiënten naar 32.
Meer info: Operaties komende week uitgesteld: ‘Strengere coronamaatregelen nodig’

Virussen? Scan ze hier!

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
[...]

Zijn deze verhalen ergens te vinden? Of is het alleen van horen zeggen? Kan ik namelijk goed gebruiken als overtuigingsmateriaal in mijn directe omgeving.

Acties:
  • +12Henk 'm!
  • Pinned

• zacht
  • Niet online

• Number10
  • Niet online
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:42:
[...]
Dat jij de rechtmatigheid daarvan ter sprake stelt, tja. Ik refereer weer naar functionele maatschappij en rechten: zonder het eerste hebben we niet het laatste. (…)
Maar je weerlegt niks. Nog steeds niet.
(…) Wat ik vooral uit je verhaal haal is dat je heel boos bent, (…)
Fijn dat jij denkt zulke emoties ergens uit te kunnen halen, het is niet zo en zelfs als jij dat eruit haalt zie ik het nut er niet van in om dat hier te gaan vermelden.
(…) en ik zal je vooral niet in de weg staan als je besluit dat je dit voor de rechter wil uitvechten (…)
Waar schrijf ik dat?
(…) het is me nog steeds niet duidelijk wat je er mee wilt bereiken. (…)
Duidelijk maken dat mitigatie zich niet vereenzelvigd met de Wpg A-status en wachten nergens op slaat. Leg maar uit welke belangen er gediend zijn met wachten, want dat doe je dus niet.

• rik86
  • Laatst online: 18:16
[...]

Ik heb een zwangere collega die ook lang getwijfeld heeft, ook omdat een hoop verloskundigen zich blijkbaar niet uitspreken "bij twijfel, doe maar niet" en in 't begin 't afgeraden werd --> want niet getest op zwangeren, wat dus blijft hangen in de media/facebook.

Maar daar heeft de gynaecoloog tegen haar gezegd dat je 't echt moet doen, je zit in een situatie alsof je 10 jaar ouder bent en je BMI 10 punten hoger is als zwangere qua risico, dus toen heeft ze 'm gelijk gezet.
En die gynaecoloog is ook gelijk alle verloskundigen in de regio gaan informeren over de noodzaak tot vaccinatie

• -Lars-
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Whis! schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:18:
[...]

Zijn deze verhalen ergens te vinden? Of is het alleen van horen zeggen? Kan ik namelijk goed gebruiken als overtuigingsmateriaal in mijn directe omgeving.
https://www.nvog.nl/actue...eve-zwangeren-in-nethoss/

Geen verhalen, wel wat registratie. Ik zie zo snel geen data over wel/niet gevaccineerd zijn hiertussen staan.

En het advies is vaccineren: https://www.nvog.nl/actue...atie-met-mrna-vaccin-aan/

[Voor 10% gewijzigd door -Lars- op 28-10-2021 15:27]

Pagina: 1 ... 61 ... 92 Laatste

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee