Klopt dat uiteindelijk de meeste mensen die positief getest zijn gevaccineerden zijn. Tegen de 90% van de bevolking is gevaccineerd. (exact weet ik niet).Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
Dat had ik er al bij gezet, met data van 1 september-3 oktober. Dat is een eeuwigheid geleden in een pandemie.
Je kan dus wel steeds roepen 4 op de 5 maar kijk eens naar de recente testuitslagen, valt je iets op?
[Afbeelding]
Van Aug->Sep 6 procentpunt erbij, van Sep -> Oktober tot nu toe 13 procentpunt erbij.
Zoiets werkt net zo goed door in ziekenhuizen.
[...]
Uiteindelijk zijn er ook de meeste ziekenhuisopnames gevaccineerden, maar dan heb je wel een ziekenhuis bezetting die veel lager is dan nu.
Zo'n kleine bevolkingsgroep die niet gevaccineerd is, maar wel de hoogste ziekenhuisbezetting heeft, is toch schrikbarend.
Hoe zie jij het 's morgens voor je op een wat grotere VO/MBO/hogere school? Alle 1000+ leerlingen dagelijks scannen door 2 concierges?MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:51:
[...]
Mwoh, N=1... Ik heb voor mijn werk de afgelopen jaren tussen de 700 en 900 klanten van ons bezocht. Als ik de gemiddelde aantallen bezoeken per week meeneem.
Vaker wel dan niet een toegangssysteem. Schat ongeveer 80/20, waarin een bias zit ivm onze klantportefuille. Maak er 65/35 van om dat te corrigeren. Uiteraard niet overal; maar dit gaat echt voor een overgrote meerderheid van de bedrijven met vaste werkplekken geen enkele uitdaging worden...
Goed, dan blijft er nog een flink aantal over. Maar als dit wordt bekeken zal het mijns inziens eerder een 'het mag' dan 'het moet' worden.
Dat gaat hem niet worden natuurlijk. Het moet wel realistisch zijn hoor.
Ministerie versoepelt reisadvies voor Italië, Israël en Brazilië
Vreemd dat we dit soort dingen wel ineens versoepelen.
[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 28-10-2021 10:03 ]
Met steeds meer gevaccineerden zal percentage langzaam stijgen, maar dat zal in een paar weken niet van 4 op de 5 naar 50/50 of lager zijn gegaan.Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:57:
Je kan dus wel steeds roepen 4 op de 5 maar kijk eens naar de recente testuitslagen, valt je iets op?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hoho, ik had het expliciet over werkgevers.RodeStabilo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:02:
[...]
Hoe zie jij het 's morgens voor je op een wat grotere VO/MBO/hogere school? Alle 1000+ leerlingen dagelijks scannen door 2 concierges?
Dat gaat hem niet worden natuurlijk. Het moet wel realistisch zijn hoor.
Hoewel in het buitenland het ook niet ongebruikelijk is dat scholieren door een toegangspoortje gaan dacht ik. Maar dat zal hier idd niet 1-2-3 geregeld zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 10:04 ]
Logisch toch, wat begrijp je er niet aan ?Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
Dat had ik er al bij gezet, met data van 1 september-3 oktober. Dat is een eeuwigheid geleden in een pandemie.
[Afbeelding]
Van Aug->Sep 6 procentpunt erbij, van Sep -> Oktober tot nu toe 13 procentpunt erbij.
[...]
Hoe meer mensen gevaccineerd, hoe meer gevaccineerde positieven... Duhhh
En nee, dat werkt slechts gedeeltelijk door in de ziekenhuisopnames, omdat de kans zeer laag is dta je met klachten daar terecht komt als je gevaccineerd bent.
Dit is gewoon basisschool rekenen hoor..
Het RIVM kiest ervoor om sporadisch te rapporteren en dan ook nog eens op periodes van een maand.hoevenpe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:02:
[...]
Met steeds meer gevaccineerden zal percentage langzaam stijgen, maar dat zal in een paar weken niet van 4 op de 5 naar 50/50 of lager zijn gegaan.
Kijk je naar Belgie, Vlaanderen bijvoorbeeld, dan zit je dat daar 70% van de opnames vorige week volledig gevaccineerden betrof. Aangezien we het voor NL niet weten, in welk opzicht verschillen wij van die Vlamingen dat ons niet hetzelfde lot treft of al heeft getroffen? Is dat niet heel realistisch?
En kom alsjeblieft niet aan met selectieve belrondjes naar geselecteerde longartsen.
Oh, je vergeet ook nog steeds de vraag te beantwoorden:
Ook heb ik geen bronnen gezien of het overgrote deel van de ongevaccineerden een bewuste keus maken om dit risico te lopen, heb je die?
[ Voor 11% gewijzigd door Wolly op 28-10-2021 10:08 ]
Misschien moet je basisschool lezen even opnieuw doen. Ik geef aan dat die 4 op de 5 een onderzoek betreft op basis van oude cijfers en daarbij geef ik aan dat bijvoorbeeld de besmettingscijfers bij gevaccineerden rap toenemen.KillerAce_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:05:
[...]
Logisch toch, wat begrijp je er niet aan ?
Hoe meer mensen gevaccineerd, hoe meer gevaccineerde positieven... Duhhh
En nee, dat werkt slechts gedeeltelijk door in de ziekenhuisopnames, omdat de kans zeer laag is dta je met klachten daar terecht komt als je gevaccineerd bent.
Dit is gewoon basisschool rekenen hoor..
Die werken door in de ziekenhuiscijfers, dat heb je goed. Dus de conclusie die ik daaruit trek is dat er langzaamaan meer gevaccineerden worden opgenomen dan voorheen.
Kan je mijn rekenfout even aanwijzen?
Ze zeiden in eerste instantie ook dat je 130 mocht rijden. Dat mag nu ook niet meer. Wat is je punt?Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:42:
[...]
Hugo de Jonge zei in 1e instantie dat je niet verplicht bent om te vaccineren.
Dat is dan een leugen, want je word nu dus wel gedwongen hoe jij het zegt dat je dan in een overtreding bent .
Als ik het bericht van @RodeStabilo bekijk, dan gaat dat harder dan je denkt.hoevenpe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:02:
[...]
Met steeds meer gevaccineerden zal percentage langzaam stijgen, maar dat zal in een paar weken niet van 4 op de 5 naar 50/50 of lager zijn gegaan.
Volgens mij kun je dan weinig anders doen dan voor iedereen de versoepelingen van 25 september goeddeels terugdraaien en vol inzetten op boosterprik voor alle mensen van 70jr en ouder
Dus 83% van de bevolking is gevaccineerd waarvan er nog geen 32k besmet (waarbij aangemerkt moet worden dat ze 8x minder kans hebben op een IC bed te liggen), van de 17% die ongevaccineerd is zijn er meer dan 40k besmet en hebben ze dus tevens 8x meer kans op de IC te belanden.Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Ik weet niet waar je punt naartoe ging?
Het punt is dat die 4 op de 5 een oud cijfer is en gezien de ontwikkelingen naar boven moet worden bijgesteld.nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:09:
[...]
Dus 83% van de bevolking is gevaccineerd waarvan er nog geen 32k besmet (waarbij aangemerkt moet worden dat ze 8x minder kans hebben op een IC bed te liggen), van de 17% die ongevaccineerd is zijn er meer dan 40k besmet en hebben ze dus tevens 8x meer kans op de IC te belanden.
Nee jij plaatst een tabelletje met daarbij een opmerking dat het aantal besmetet gevaccineerde mensen oploopt. Logisch toch ? Waar je sprookje qua relatie met onames ic etc vandaan komt is mij een raadsel..Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:08:
[...]
Misschien moet je basisschool lezen even opnieuw doen. Ik geef aan dat die 4 op de 5 een onderzoek betreft op basis van oude cijfers en daarbij geef ik aan dat bijvoorbeeld de besmettingscijfers bij gevaccineerden rap toenemen.
Die werken door in de ziekenhuiscijfers, dat heb je goed. Dus de conclusie die ik daaruit trek is dat er langzaamaan meer gevaccineerden worden opgenomen dan voorheen.
Kan je mijn rekenfout even aanwijzen?
Rekenfout ? miss moet je zelf eens lezen.
[ Voor 8% gewijzigd door KillerAce_NL op 28-10-2021 10:13 ]
Het was al in dit topic voorbij gekomen. De énige echte contra-indicatie voor het ontvangen van het vaccin is een allergie voor de bestanddelen of ernstige reactie op de eerste dosis. Dat is heel zeldzaam.Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:50:
[...]
Ook heb ik geen bronnen gezien of het overgrote deel van de ongevaccineerden een bewuste keus maken om dit risico te lopen, heb je die?
De situatie in België is lastig te vergelijken met die in Nederland omdat de vaccinatiegraad daar heel inhomogeen is. Vlamingen hebben een veel hogere vaccinatiebereidheid dan Walloniërs. Bovendien laat de kwaliteit van de gegevens te wensen over:Meer recente cijfers uit Belgie tonen aan dat daar vorige week meer volledig gevaccineerde mensen worden opgenomen dan ongevaccineerden.
Hier zie je dus dat 64% van de opnames in België afgelopen week niet (volledig) gevaccineerd was. Maar dat is op basis van minder dan een kwart van alle opnames. Want België.Tijdens de week van 20 tot 26 september, de week met de meest recente, geconsolideerde gegevens van de klinische ziekenhuissurveillance, waren van de in totaal 421 patiënten die in het ziekenhuis waren opgenomen voor COVID-19, 36 (8,55%) volledig
geïmmuniseerd, 4 (0,95%) gedeeltelijk geïmmuniseerd en 61 (14,49%) niet geïmmuniseerd. Het aandeel gehospitaliseerde patiënten met een onbekende vaccinatiestatus was 76,01%.
De Vlamingen hebben een hogere vaccinatiegraad. Bijna tien procentpunt meer dan wat wij voor vijftigers hebben bijvoorbeeld.Kijk je naar Belgie, Vlaanderen bijvoorbeeld, dan zit je dat daar 70% van de opnames vorige week volledig gevaccineerden betrof. Aangezien we het voor NL niet weten, in welk opzicht verschillen wij van die Vlamingen dat ons niet hetzelfde lot treft of al heeft getroffen? Is dat niet heel realistisch?
Ja maar de opnames dannst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:09:
[...]
Dus 83% van de bevolking is gevaccineerd waarvan er nog geen 32k besmet (waarbij aangemerkt moet worden dat ze 8x minder kans hebben op een IC bed te liggen), van de 17% die ongevaccineerd is zijn er meer dan 40k besmet en hebben ze dus tevens 8x meer kans op de IC te belanden.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat noem ik een pyrrusoverwinning want in absolute aantallen is de gevaccineerde bevolkingsgroep flinkWolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
Het punt is dat die 4 op de 5 een oud cijfer is en gezien de ontwikkelingen naar boven moet worden bijgesteld.
groter dan de ongevaccineerde bevolkingsgroep. Zelfs 50/50 zou de verhouding ziekenhuisbezettingen bijzonder scheef zijn, en bij IC bezettingen nog meer.
Ontken je nu dat besmettingen leiden tot (IC) opnames, ook bij gevaccineerden?KillerAce_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
Nee jij plaatst een tabelletje met daarbij een opmerking dat het aantal besmetet gevaccineerde mensen oploopt. Logisch toch ? Waar je sprookje qua relatie met onames ic etc vandaan komt is mij een raadsel..
Rekenfout ? miss moet je zelf eens lezen.
Sommige mensen hebben moeite om veranderingen te accepteren. Of het nou de snelheidslimiet op de snelweg is, of een prikje nemen om een pandemie te bestrijden..... Hele forums kun je erover volschrijvenMagniArtistique schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:08:
[...]
Ze zeiden in eerste instantie ook dat je 130 mocht rijden. Dat mag nu ook niet meer. Wat is je punt?
Aan de andere kant werd dit daarvoor ook al geroepen in dit topic, de cijfers van juli/augustus (?) zouden te oud zijn, en toen zagen we in oktober dat het best meeviel.Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:11:
Het punt is dat die 4 op de 5 een oud cijfer is en gezien de ontwikkelingen naar boven moet worden bijgesteld.
Wat mij betreft beginnen we snel met een booster campagne voor 65+. Vooral voor de alleroudsten stelt een extra prikje echt niets voor vergeleken met de risico's voor hen.
Dat gaat pas dalen nadat er nieuwe maatregelen zijn, die worden nageleefd en de incubatie-tijd voor bij is helaasAgent47 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:14:
Het enige wat ik hoop is dat de cijfers dalen en veel mensen weer thuis gaan werken. Maar dat is vanuit mijn oogpunt de snelste oplosbare reden om cijfers te voorkomen. Zie de files en de treinen maar, bom en bomvol.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Als je nooit buiten komt dan zou ik toch maar even naar de huisarts gaan, dat is nogal ongezondRzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:33:
Wel grappig, ik werk vanuit thuis, ga nooit uit. Heb dan ook nooit "corona" gehad, maar zou wel bijdragen aan de stijgende cijfers omdat ik niet gevaccineerd ben, hoe werkt dat precies?
Het verschil met snelheidslimiet is dat de snelheidslimiet een regel isstylezzz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:14:
[...]
Sommige mensen hebben moeite om veranderingen te accepteren. Of het nou de snelheidslimiet op de snelweg is, of een prikje nemen om een pandemie te bestrijden..... Hele forums kun je erover volschrijven
Terwijl er geen vaccinnatieplicht is.
Nee je doet stellingen poneren zonder cijfers... Duhh tuurlijk zal bij volledig gevaccineerd de status er zijn dat er toch nog ic-opnames zijn. Maar ga je nu echt zagen aan de statistieken dat ic-opnames bij gevaccineerden érg zeldzaam zijn en vaak komen door onderliggend lijden ? Waar wil je heen met je verhaal ?Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:14:
[...]
Ontken je nu dat besmettingen leiden tot (IC) opnames, ook bij gevaccineerden?
Dat klopt zeker, maar dat er geen plicht is betekent natuurlijk niet dat er geen consequenties aan kunnen zitten.Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:16:
[...]
Het verschil met snelheidslimiet is dat de snelheidslimiet een regel is
Dat zegt toch niet dat het overgrote deel van de ongevaccineerden een bewuste keus maakt om dit risico te lopen? Wellicht is het overgrote deel zich helemaal niet bewust van het risico, ik noem maar wat.Tom-Z schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
Het was al in dit topic voorbij gekomen. De énige echte contra-indicatie voor het ontvangen van het vaccin is een allergie voor de bestanddelen of ernstige reactie op de eerste dosis. Dat is heel zeldzaam.
Je schrijft afgelopen week en je komt met data uit september?De situatie in België is lastig te vergelijken met die in Nederland omdat de vaccinatiegraad daar heel inhomogeen is. Vlamingen hebben een veel hogere vaccinatiebereidheid dan Walloniërs. Bovendien laat de kwaliteit van de gegevens te wensen over:
[...]
Hier zie je dus dat 64% van de opnames in België afgelopen week niet (volledig) gevaccineerd was. Maar dat is op basis van minder dan een kwart van alle opnames. Want België.
En toch waren volgens de minister van Volksgezondheid in Belgie vorige week 70,9% van de opgenomen patienten volledig gevaccineerd. Of heb ik dat verkeerd verstaan in het filmpe?De Vlamingen hebben een hogere vaccinatiegraad. Bijna tien procentpunt meer dan wat wij voor vijftigers hebben bijvoorbeeld.
Zie Wolly in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
Als de verdeling scheef is dan moet je dat schrijven. Dat is namelijk iets anders dan "het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland is ongevaccineerd".nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:14:
[...]
Dat noem ik een pyrrusoverwinning want in absolute aantallen is de gevaccineerde bevolkingsgroep flink
groter dan de ongevaccineerde bevolkingsgroep. Zelfs 50/50 zou de verhouding ziekenhuisbezettingen bijzonder scheef zijn, en bij IC bezettingen nog meer.
(wat nog steeds het geval is)Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
Als de verdeling scheef is dan moet je dat schrijven. Dat is namelijk iets anders dan "het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland is ongevaccineerd".
Ik kom wel buiten, maar niet in clubs of bars etc. Wandel dagelijks minimaal een uur in de buitenlucht.Agent47 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:15:
[...]
Als je nooit buiten komt dan zou ik toch maar even naar de huisarts gaan, dat is nogal ongezond
Rechten... plichten... wetten. Tijden veranderen. En ik snap ook wel dat een snelheidslimiet op de snelweg wettelijk wat anders is als een vaccinatieplicht o.i.d. Maar speciale tijden vragen speciale oplossingen. Gelukkig komt zo'n pandemie niet al te vaak voorMark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:16:
[...]
Het verschil met snelheidslimiet is dat de snelheidslimiet een regel is
FijnRzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:22:
[...]
Ik kom wel buiten, maar niet in clubs of bars etc. Wandel dagelijks minimaal een uur in de buitenlucht.
En dat is toch écht wat ziekenhuisdirecteuren etc vaak ventileren als ze met de pers spreken,Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
Als de verdeling scheef is dan moet je dat schrijven. Dat is namelijk iets anders dan "het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland is ongevaccineerd".
Bijna elke dag is er wel een artikel over te vinden in een krant, experst spreken dit ook uit en jij gaat nu zeggen dat dit niet waar is ?
Na 18 maanden van lockdowns en indringende beelden mag ik hopen dat iedereen weet dat corona een risico is, zeker als je 50+ en/of een hoog BMI hebt.Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:19:
Dat zegt toch niet dat het overgrote deel van de ongevaccineerden een bewuste keus maakt om dit risico te lopen? Wellicht is het overgrote deel zich helemaal niet bewust van het risico, ik noem maar wat.
Dat was een paar weken geleden ook algemeen bekend, wie dat gemist heeft mag bij zichzelf te raden gaan.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het is een rapport van 22 oktober van Sciensano, zeg maar het CBS van België. Het zijn volgens hun schrijven de meest recente gegevens.Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:19:
[...]
Je schrijft afgelopen week en je komt met data uit september?
Ik vraag me af hoe die minister aan die gegevens komt als het Sciensano bij lange na nog niet eens lukt volledige gegevens over september te hebben.En toch waren volgens de minister van Volksgezondheid in Belgie vorige week 70,9% van de opgenomen patienten volledig gevaccineerd. Of heb ik dat verkeerd verstaan in het filmpe?
En "toch" is niet het juiste woord. Als je van 80% vaccinatiegraad naar 90% vaccinatiegraad gaat halveert het aantal ongevaccineerden. De hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen is een belangrijke verklarende factor. Als je in Nederland (on-)gevaccineerden in de ziekenhuizen gaat tellen maar iedereen uit de biblebelt en de randstad niet meerekent kom je ook niet op 4 op de 5 uit.
Dus het is toch geen sprookje dat er een relatie is tussen besmettingen en opnames IC? Fijn dat we het daar over eens zijn.KillerAce_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:17:
[...]
Nee je doet stellingen poneren zonder cijfers... Duhh tuurlijk zal bij volledig gevaccineerd de status er zijn dat er toch nog ic-opnames zijn. Maar ga je nu echt zagen aan de statistieken dat ic-opnames bij gevaccineerden érg zeldzaam zijn en vaak komen door onderliggend lijden ? Waar wil je heen met je verhaal ?
En ik zaag nergens aan dat IC opnames bij gevaccineerden minder zijn, ik zaag alleen aan het feit dat je niet kan zeggen dat nu het overgrote deel van de mensen die nu op IC beland ongevaccineerd is. Ik wijs hierbij op bronnen die erop kunnen wijzen dat er een ontwikkeling gaande is waarbij meer en meer gevaccineerden besmet raken en dus kans lopen op opname.
En voor de beeldvorming, zonder onderliggend lijden lig je ook zonder vaccin niet gauw op de IC.
De echt ernstige bijwerkingen vinden op zo'n bizar kleine schaal plaats dat menig mens daar helemaal geen goede afweging van kan maken. Niet geheel verrassend zijn dit ook vaak mensen die roepen dat ze 99.9% kans hebben om corona te overleven dus ze het vaccin niet hoeven.Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:19:
[...]
Dat zegt toch niet dat het overgrote deel van de ongevaccineerden een bewuste keus maakt om dit risico te lopen? Wellicht is het overgrote deel zich helemaal niet bewust van het risico, ik noem maar wat.
Bron hiervan?Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
En voor de beeldvorming, zonder onderliggend lijden lig je ook zonder vaccin niet gauw op de IC.
En een nicotineverslaving en een te hoge BMI noem ik geen onderliggend lijden.
Ik weet niet wat je wil bereiken hoor, niemand zegt dar er geen relatie is, immers om ziek te worden moet je besmet worden. NOGMAALS: de kans is miniem als je gevaccineerd bent.. En ja, de overgrote meerderheid op de IC is ongevaccineerd. Dat zal vanzelf anders worden als er immuniteit ontstaat onder de weigeraars (of als ze doodgaan). Een ander reden voor oplopen van cijfers van ic-opnames van wel volledig gevaccineerden is ook allang bekend, dat is de risico groep en mensen die afweer problemen hebben. Nergens wordt het vaccin als 100% beschermend genoemd. Als 18 miljoen mensne gevaccineerd zijn maar er is bv. nog steeds een besmettinsggolf dan zullen vanzelf weer de kwetsbare mensen in bvb verzorgingstehuizen toch weer ernstig ziek worden.Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
Dus het is toch geen sprookje dat er een relatie is tussen besmettingen en opnames IC? Fijn dat we het daar over eens zijn.
En ik zaag nergens aan dat IC opnames bij gevaccineerden minder zijn, ik zaag alleen aan het feit dat je niet kan zeggen dat nu het overgrote deel van de mensen die nu op IC beland ongevaccineerd is. Ik wijs hierbij op bronnen die erop kunnen wijzen dat er een ontwikkeling gaande is waarbij meer en meer gevaccineerden besmet raken en dus kans lopen op opname.
Maar dit is allemaal common knowledge, wordt ook hele dagen geventileerd in media, echt jij moet er waar aan twijfelen, prima hoor. Maar qua discussie niet relevant of jij het nu wel of niet gelooft.
en jij kunt NEE zeggen, alle andere bronnen zeggen van wel, dus ga lekker roepen in de woestijd of zet een alu hoedje op. Jij gelooft dus de zorg medewerkers, de pers en de overheid niet..
[ Voor 19% gewijzigd door KillerAce_NL op 28-10-2021 10:35 ]
Helemaal correct, we zien nog steeds een kleine toename van vaccinaties (ook bij ouderen) en daarmee kunnen we dus concluderen dat ook daarom er een hoger aantal gevaccineerden zullen worden opgenomen.Tom-Z schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
Het is een rapport van 22 oktober van Sciensano, zeg maar het CBS van België. Het zijn volgens hun schrijven de meest recente gegevens.
[...]
Ik vraag me af hoe die minister aan die gegevens komt als het Sciensano bij lange na nog niet eens lukt volledige gegevens over september te hebben.
En "toch" is niet het juiste woord. Als je van 80% vaccinatiegraad naar 90% vaccinatiegraad gaat halveert het aantal ongevaccineerden. De hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen is een belangrijke verklarende factor. Als je in Nederland (on-)gevaccineerden in de ziekenhuizen gaat tellen maar iedereen uit de biblebelt en de randstad niet meerekent kom je ook niet op 4 op de 5 uit.
En hoe die minister aan de info komt is mij ook onbekend, ik neem aan dat hij ze niet ter plekke verzint
Is het niet gek dat de gevaccineerden zich niet hoeven te laten testen voor ze een café binnenwandelen? Dan zou je juist blij moeten zijn dat die "egoïsten" zich eerst laten testen voor ze naar binnen gaan.DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:23:
[...]
FijnEr zijn ook genoeg mensen die het wel leuk vinden "uit te gaan", en de mensen die geen prik willen verzieken dat nu wel (is de verwachting). Dus dat "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" is een beetje jammer
Ga ik voor je opzoeken!Racing-Paradise schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
Bron hiervan?
Gezocht, kan zo gauw niets vinden mbt Delta behalve dat de kans dat je op de IC komt al miniem klein is, met of zonder vaccin. Ik trek die beeldvoorming dan ook hierbij in en zal beter opletten
Die twee zaken die je noemt zijn overigens problematisch.
Coronapatiënten op de ic blijken namelijk heel vaak een onderliggende welvaartsziekte te hebben. Daaronder vallen overgewicht, diabetes, hartproblemen en longziekten. Overgewicht is symbolisch voor andere aandoeningen.
https://www.trouw.nl/opin...robleem-niet-op~b9d55fe3/Dergelijke aandoeningen, ziekten en sterfgevallen zijn onnodig. Ze hangen samen met de westerse leefstijl, waarin behalve roken vooral bewerkt eten en drinken bepalend zijn. Buiten zulke samenlevingen komen aandoeningen als (ernstig) overgewicht en diabetes niet of nauwelijks voor.
[ Voor 119% gewijzigd door Wolly op 28-10-2021 11:33 ]
Te hoge BMI is weldegelijk een onderliggend lijden, dikke mensen zijn ongezond.Racing-Paradise schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
Bron hiervan?
Daar ging m'n reactie niet over he.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:34:
[...]
Is het niet gek dat de gevaccineerden zich niet hoeven te laten testen voor ze een café binnenwandelen? Dan zou je juist blij moeten zijn dat die "egoïsten" zich eerst laten testen voor ze naar binnen gaan.
Ik vind het nog wel meevallen eerlijk gezegd, die indringende beelden. Het enige wat mij nog bijstaat is uit het begin van de pandemie de afschuwelijke beelden uit Italië, en later de wanhoop bij de mensen op straat in India wegens nergens zuurstof.hoevenpe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:26:
[...]
Na 18 maanden van lockdowns en indringende beelden mag ik hopen dat iedereen weet dat corona een risico is, zeker als je 50+ en/of een hoog BMI hebt.
Dat was een paar weken geleden ook algemeen bekend, wie dat gemist heeft mag bij zichzelf te raden gaan.
Wat mij betreft maak je SIRE spotjes op IC's, geblurd, mensen op hun buik aan de beademing. Maar ook de langdurige gevolgen van long covid mogen nadrukkelijker in beeld. En zorg dat die beelden ook terechtkomen bij de moeilijk bereikbare groepen.
Dat dus, maar ik zie Hugo de Jonge niet roepen: meer dan 4 op de 5 ziekenhuisopnames is 50 jaar of ouder!
Telkens één element eruit pikken is zo nutteloos. Als 18-jarige ongevaccineerde is de kans om in het ziekenhuis te komen gewoon afgerond 0%.
Dat zou kloppen als de controle op qr-code in de horeca goed uitgevoerd zou worden... maar dat is helaas niet zo.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:34:
[...]
Is het niet gek dat de gevaccineerden zich niet hoeven te laten testen voor ze een café binnenwandelen? Dan zou je juist blij moeten zijn dat die "egoïsten" zich eerst laten testen voor ze naar binnen gaan.
Er kunnen dus zeker ook ongeteste ongevaccineerde mensen naast je in het restaurant zitten.
En als 18-jarige ongevaccineerde ouderen besmetten is dan ook geen probleem?BarôZZa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:38:
[...]
Als 18-jarige ongevaccineerde is de kans om in het ziekenhuis te komen gewoon afgerond 0%.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Tja, het moet ook wel een beetje te handhaven zijn. Half Nederland elke weekend te gaan testen is niet te doen. Er moet ook een afweging worden gemaakt met wat is het beste (inderdaad, iedereen altijd testen) en wat is te doen voor de maatschappij (gevaccineerden daarvan uitsluiten).Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:34:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door SemperFidelis op 28-10-2021 10:40 ]
Dat is niet de argumentatie die nu gegeven wordt om je te laten vaccineren of wel?Zewatanejo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:39:
[...]
En als 18-jarige ongevaccineerde ouderen besmetten is dan ook geen probleem?
Ze blijven hameren op dat het de ongevaccineerden zijn die in het ziekenhuis komen. Dat is een onvolledig verhaal.
Nog los van dat gevaccineerden natuurlijk anderen kunnen besmetten. En dat we daar nooit zo lastig over hebben gedaan, we lieten het rondgaan.
[ Voor 15% gewijzigd door BarôZZa op 28-10-2021 10:41 ]
Dus dan maar gewoon er vanuit gaan dat je niet besmet bent en toch anderen besmetten? Lekker asociaal als gevaccineerde. Blijkbaar gaat het de meesten gewoon om gewoon rustig uit te kunnen gaan en niet de pandemie te stoppen, anders liet je je ook wel testen voor het uitgaan als gevaccineerde.SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:40:
[...]
Tja, het moet ook wel een beetje te handhaven zijn. Half Nederland elke weekend te gaan testen is niet te doen. Er moet ook een afweging worden gemaakt met wat is het beste (inderdaad, iedereen altijd testen) en wat is te doen voor de maatschappij (gevaccineerden daarvan uitsluiten).
Lees je voortaan eerst eens in waarom we vaccineren, in plaats van een stemmingmakend verhaal op te hangen.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:49 ]
Maar wel het primaire probleem.BarôZZa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Dat is niet de argumentatie die nu gegeven wordt om je te laten vaccineren of wel?
Ze blijven hameren op dat het de ongevaccineerden zijn die in het ziekenhuis komen. Dat is een onvolledig verhaal.
Blij dat ik iemand tref die goed is met cijfers. Hoe groot is de kans dat die 18 jarige iemand aansteekt die asthma heeft of om een andere reden vatbaar is voor corona?BarôZZa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:38:
[...]
Dat dus, maar ik zie Hugo de Jonge niet roepen: meer dan 4 op de 5 ziekenhuisopnames is 50 jaar of ouder!
Telkens één element eruit pikken is zo nutteloos. Als 18-jarige ongevaccineerde is de kans om in het ziekenhuis te komen gewoon afgerond 0%.
Dat je niet begrijpt wat ik wil bereiken is wel duidelijk.KillerAce_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:32:
[...]
Ik weet niet wat je wil bereiken hoor, niemand zegt dar er geen relatie is, immers om ziek te worden moet je besmet worden. NOGMAALS: de kans is miniem als je gevaccineerd bent.. En ja, de overgrote meerderheid op de IC is ongevaccineerd. Dat zal vanzelf anders worden als er immuniteit ontstaat onder de weigeraars (of als ze doodgaan). Een ander reden voor oplopen van cijfers van ic-opnames van wel volledig gevaccineerden is ook allang bekend, dat is de risico groep en mensen die afweer problemen hebben. Nergens wordt het vaccin als 100% beschermend genoemd. Als 18 miljoen mensne gevaccineerd zijn maar er is bv. nog steeds een besmettinsggolf dan zullen vanzelf weer de kwetsbare mensen in bvb verzorgingstehuizen toch weer ernstig ziek worden.
Ik twijfel niet, ik geef aan dat je niet vandaag kan zeggen dat het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland ongevaccineerd is. Cijfers daarvoor ontbreken, veel mensen baseren zich op het RIVM onderzoek wat slaat op de periode in september.Maar dit is allemaal common knowledge, wordt ook hele dagen geventileerd in media, echt jij moet er waar aan twijfelen, prima hoor. Maar qua discussie niet relevant of jij het nu wel of niet gelooft.
en jij kunt NEE zeggen, alle andere bronnen zeggen van wel, dus ga lekker roepen in de woestijd of zet een alu hoedje op. Jij gelooft dus de zorg medewerkers, de pers en de overheid niet..
Heb jij dan een goede bron waaruit dit wel blijkt? Niet een bron van een of ander ziekenhuis of belrondje, maar gewoon keiharde cijfers over heel NL van bijvoorbeeld afgelopen week zoals deze ook in Belgie worden gepresenteerd?
*niet op de man aub.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Dus dan maar gewoon er vanuit gaan dat je niet besmet bent en toch anderen besmetten? Lekker asociaal als gevaccineerde. Blijkbaar gaat het de meesten gewoon om gewoon rustig uit te kunnen gaan en niet de pandemie te stoppen, anders liet je je ook wel testen voor het uitgaan als gevaccineerde.
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:50 ]
Testcapaciteit, kosten, planning zijn m.i. onhaalbaar voor dit plan. Hoewel dit uiteraard het meest veilige zou zijn, behoudens iedereen thuis houden.SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:40:
[...]
Tja, het moet ook wel een beetje te handhaven zijn. Half Nederland elke weekend te gaan testen is niet te doen. Er moet ook een afweging worden gemaakt met wat is het beste (inderdaad, iedereen altijd testen) en wat is te doen voor de maatschappij (gevaccineerden daarvan uitsluiten).
Daarnaast; als ik me als gevaccineerde moet ook moet laten testen, valt mijn omzet iig weg.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 10:43 ]
Nee, er wordt geadviseerd dat als je vermoed dat je besmet bent, je thuis moet blijven.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Dus dan maar gewoon er vanuit gaan dat je niet besmet bent en toch anderen besmetten? Lekker asociaal als gevaccineerde. Blijkbaar gaat het de meesten gewoon om gewoon rustig uit te kunnen gaan en niet de pandemie te stoppen, anders liet je je ook wel testen voor het uitgaan als gevaccineerde.
Wat is dit voor raar gekronkel om gevaccineerden opeens asociaal te noemen? De kans dat je als gevaccineerden iemand besmet is al significant lager. Daarnaast, mocht je daar besmet worden als gevaccineerde heb je alsnog weinig te vrezen van het virus, dankzij het vaccin...
Dat onderzoek is gebaseerd op cijfers tot en met 3 oktober, dus nog geen maand oud, komop zeg je loopt te miereneuken. En je stelt dus weer dat wat zorgmedewerkers zeggen niet relevant is. Tja.. weet je je maakt zaken gewoon onmogelijk.Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:42:
[...]
Dat je niet begrijpt wat ik wil bereiken is wel duidelijk.
[...]
Ik twijfel niet, ik geef aan dat je niet vandaag kan zeggen dat het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland ongevaccineerd is. Cijfers daarvoor ontbreken, veel mensen baseren zich op het RIVM onderzoek wat slaat op de periode in september.
Heb jij dan een goede bron waaruit dit wel blijkt? Niet een bron van een of ander ziekenhuis of belrondje, maar gewoon keiharde cijfers over heel NL van bijvoorbeeld afgelopen week zoals deze ook in Belgie worden gepresenteerd?
Dit. Ik denk namelijk dat het enkel een stok om mee te slaan is om te gaan wijzen naar 10% die zich niet vaccineert. Hoeveel van die mensen zijn bijv gezond? Ik vind het totaal oninteressant om te kijken naar gezonde tieners en twintigers die zich niet hebben laten vaccineren. Obese 65+'ers met suikerziekte daarentegen is een hele andere kwestie. Maar dan nog, stel dat idd 100% vaccinatie zou worden bereikt, wat dan? Ik betwijfel namelijk dat men in NL zonder maatregelen weer als vanouds kan leven.autje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:19:
Het is wel interessant om eens te proberen uit te rekenen hoeveel ziekenhuisopnames er zouden zijn als iedereen gevaccineerd was, en we 10k besmettingen per dag hadden.
Het grootste probleem is duidelijk dat de zorg niet is ingericht op dit soort pandemieën, en dan is dit nog maar een peulenschilletje eigenlijk. De Nederlandse overheid wil zijn eigen wanbeleid niet inzien en loopt nu alsmaar naar ongevaccineerden te wijzen als het grote kwaad, puur als afleidingsmanoeuvre. De zorg wordt alsmaar minder betaalbaar en dat gaat nog voor veel grotere problemen zorgen in de toekomst. Alsmaar afschalen terwijl de populatie groeit, en dan met het vingertje naar de burgers wijzen. Ben vooral tijdens deze pandemie blij dat ik in Noorwegen woon en niet meer in NL.
Het is toch niet belangrijk dat de argumenten van de Jonge sluitend zijn? Het gaat toch ook gewoon om gezond verstand?BarôZZa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Dat is niet de argumentatie die nu gegeven wordt om je te laten vaccineren of wel?
Nog los van dat gevaccineerden natuurlijk anderen kunnen besmetten. En dat we daar nooit zo lastig over hebben gedaan, we lieten het rondgaan.
Niemand heeft me ooit gezegd dat ik niet van een flat moet springen, maar ik snap dat het niet slim is als ik wil blijven leven.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Lekker inhoudelijk gereageerd ook, maar goed had niet anders verwacht. Maar even zonder dollen, je kan het virus oplopen en doorgeven wanneer je gevaccineerd bent, dus waarom zou je uit gaan en de aanname doen dat je het niet door kan geven?
Niet volgens Hugo de Jonge.
Die heeft het over dat ongevaccineerden beschermd moeten worden. Dat hoeft niet in het geval van een 18-jarige.
We hebben nooit verplichte quarantaines gehad in Nederland en zijn blijven sturen op groepsimmuniteit.
Ik snap niks van dit verhaal. Ik heb het over beleid en verkeerde argumentatie en jij komt met een warrig verhaal over flats.Zewatanejo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:47:
[...]
Het is toch niet belangrijk dat de argumenten van de Jonge sluitend zijn? Het gaat toch ook gewoon om gezond verstand?
Niemand heeft me ooit gezegd dat ik niet van een flat moet springen, maar ik snap dat het niet slim is als ik wil blijven leven.
Een maand is in een pandemie tijd een eeuwigheid, het zal je vast opgevallen zijn hoe snel een situatie kan veranderen in een paar weken tijd.KillerAce_NL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Dat onderzoek is gebaseerd op cijfers tot en met 3 oktober, dus nog geen maand oud, komop zeg je loopt te miereneuken. En je stelt dus weer dat wat zorgmedewerkers zeggen niet relevant is. Tja.. weet je je maakt zaken gewoon onmogelijk.
En een bron eisen voor een ongefundeerde uitspraak is geen mierenneuken maar het voorkomen van stemmingmakerij.
Kun je vinden, maar ook die groep zal niet tot 0 opnames leiden. Direct of indirect.benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Dit. Ik denk namelijk dat het enkel een stok om mee te slaan is om te gaan wijzen naar 10% die zich niet vaccineert. Hoeveel van die mensen zijn bijv gezond? Ik vind het totaal oninteressant om te kijken naar gezonde tieners en twintigers die zich niet hebben laten vaccineren. Obese 65+'ers met suikerziekte daarentegen is een hele andere kwestie. Maar dan nog, stel dat idd 100% vaccinatie zou worden bereikt, wat dan? Ik betwijfel namelijk dat men in NL zonder maatregelen weer als vanouds kan leven.
Je kunt wel vinden dat je gezond bent, maar helaas is er geen enkele indicatie die aangeeft of je wel of niet last gaat krijgen van een besmetting. Er zijn genoeg verhalen van topsporters die ook gewoon flink ziek raken. En weet jij op je 20e of er onbekend onderliggend lijden is? Meestal uit zich dat pas op latere leeftijd. Of als je tegen je coronaatje aan ligt te hikken aan een beademingsapparaat. Vervelende verrassing.
Voor de zoveelste keer; voor álle leeftijdscategorieën, voor iedereen, is de risk/benefit ratio op voorhand positief voor het vaccin. De mate waarin verschilt door verschillende parameters, maar hij is voor niemand negatief.
Snap overigens je zorg m.b.t. terug naar het oude normaal wel. Ik zie dat ook steeds somberder in eerlijk gezegd.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 10:51 ]
Want?benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Dit. Ik denk namelijk dat het enkel een stok om mee te slaan is om te gaan wijzen naar 10% die zich niet vaccineert. Hoeveel van die mensen zijn bijv gezond? Ik vind het totaal oninteressant om te kijken naar gezonde tieners en twintigers die zich niet hebben laten vaccineren. Obese 65+'ers met suikerziekte daarentegen is een hele andere kwestie. Maar dan nog, stel dat idd 100% vaccinatie zou worden bereikt, wat dan? Ik betwijfel namelijk dat men in NL zonder maatregelen weer als vanouds kan leven.
nst6ldr in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Het grootste probleem is duidelijk dat de zorg niet is ingericht op dit soort pandemieën, en dan is dit nog maar een peulenschilletje eigenlijk. De Nederlandse overheid wil zijn eigen wanbeleid niet inzien en loopt nu alsmaar naar ongevaccineerden te wijzen als het grote kwaad, puur als afleidingsmanoeuvre. De zorg wordt alsmaar minder betaalbaar en dat gaat nog voor veel grotere problemen zorgen in de toekomst. Alsmaar afschalen terwijl de populatie groeit, en dan met het vingertje naar de burgers wijzen. Ben vooral tijdens deze pandemie blij dat ik in Noorwegen woon en niet meer in NL.
*knip* check je bron, als je zo’n claim doet heb je beter bewijs nodig dan ditMikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:49:
[...]
Voor de zoveelste keer; voor álle leeftijdscategorieën, voor iedereen, is de risk/benefit ratio positief voor het vaccin. De mate waarin verschilt door verschillende parameters, maar hij is voor niemand negatief.
[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 28-10-2021 18:04 ]
Alle respect, maar TheGuardian is echt geen goede bron..Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:51:
[...]
Dit is helemaal niet waar, jonge kinderen hebben eerder kans op ziekenhuisopname door het vaccin dan corona.
https://www.theguardian.c...than-covid-suggests-study
Ja precies, dus als iedereen al beschermd is die dat wilt waarom nog pushen om anderen te vaccineren? De jeugd heeft er toch weinig last van en de rest is al bijna volledig gevaccineerd.SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Daarnaast, mocht je daar besmet worden als gevaccineerde heb je alsnog weinig te vrezen van het virus, dankzij het vaccin...
Gelukkig hebben zij niet het onderzoek gedaanAgent47 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:52:
[...]
Alle respect, maar TheGuardian is echt geen goede bron..
[ Voor 21% gewijzigd door Rzarect0r op 28-10-2021 10:55 ]
Die bovendien verwijst naar een preprint zonder peer review.Agent47 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:52:
[...]
Alle respect, maar TheGuardian is echt geen goede bron..
Hier een beter stuk:
https://www.fda.gov/media/153447/download
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 10:55 ]
Kan je dit voor mij vertalen?Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:51:
[...]
Dit is helemaal niet waar, jonge kinderen hebben eerder kans op ziekenhuisopname door het vaccin dan corona.
https://www.theguardian.c...than-covid-suggests-study
"This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice."
En waarom worden beide data en kaders van de data afgebroken in de comments?
Fascinerende wereld, die wetenschap.
Die vergelijkt Cardiac Adverse Events met ziekenhuis opnames. Maar of elke CAE ook een ziekenhuisopname is haal ik er niet uit. Het lijken me appels en peren, elke covid besmetting kan een 'adverse event' zijn zonder opname.MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Die bovendien verwijst naar een concept zonder peer review.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Omdat het blijkbaar niet genoeg is? De ziekenhuizen stromen weer helemaal vol. Wat voor bewijs wil je nog meer?Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Ja precies, dus als iedereen al beschermd is die dat wilt waarom nog pushen om anderen te vaccineren? De jeugd heeft er toch weinig last van en de rest is al bijna volledig gevaccineerd.
Omdat men nu alweer in paniek schiet en de winter is nog lang niet aangebroken. We hebben nog geen test case van wat er gebeurt als je alles open gooit in de winter, maar ik denk dat de zorg het niet aan gaat kunnen, ook al is 100% gevaccineerd. Kijk naar de opnames van het aantal gevaccineerden nu en tel voor het gemak de ongevaccineerden dan maar als 0 (ook al zouden daarvan in de praktijk alsnog een deel in het ziekenhuis belanden ook al zouden ze gevaccineerd zijn).
Omdat onze IC's nog steeds te vol zitten én nu duidelijk voller stromen.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Ja precies, dus als iedereen al beschermd is die dat wilt waarom nog pushen om anderen te vaccineren? De jeugd heeft er toch weinig last van en de rest is al bijna volledig gevaccineerd.
De jeugd kan besmetting weer doorgeven aan mensen die er wél last van hebben
Het is echt niet zo lastig allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door SemperFidelis op 28-10-2021 10:56 ]
*knip* whataboutismDennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:55:
[...]
Omdat het blijkbaar niet genoeg is? De ziekenhuizen stromen weer helemaal vol. Wat voor bewijs wil je nog meer?
[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 28-10-2021 18:05 ]
Correct, dat is een factor maar onbekend hoe groot?MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
@Wolly Wel zo eerlijk om dan de (volledige) vaccinatiegraad en testbereidheid hierin mee te nemen. Deze ligt bij gevaccineerden aanzienlijk hoger schijnbaar. Tot mijn eigen verbazing.
De gedragsunit van het RIVM zou hier misschien een correctiefactor voor kunnen maken.
Dus dat is niet erg? Het zal je vader, moeder, opa of weetikveel wie maar zijn. Dan piep je wel anders als ze die mensen straks moeten gaan weigeren.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
Stromen vol met ouderen met overgewicht en diabetes, tja.
Eigen keus toch? Net zoals de ongevaccineerde mensen. Niemand heeft ze gedwongen om dagelijks 4000kcal naar binnen te werken.DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
Dus dat is niet erg? Het zal je vader, moeder, opa of weetikveel wie maar zijn. Dan piep je wel anders als ze die mensen straks moeten gaan weigeren.
Overigens hebben zowel mijn ouders als grootouders corona gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door Rzarect0r op 28-10-2021 10:59 ]
Toch wel mooi om ongevaccineerden als de duivel weg te zetten, *knip* Deze drogredenkaart is heel vaak langsgekomen.DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
Dus dat is niet erg? Het zal je vader, moeder, opa of weetikveel wie maar zijn. Dan piep je wel anders als ze die mensen straks moeten gaan weigeren.
[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:57 ]
Ik zie een vrijwilliger hier om met een weegschaal mensen weg te sturen van de ziekenhuis ingang.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:58:
[...]
Eigen keus toch? Net zoals de ongevaccineerde mensen. Niemand heeft ze gedwongen om dagelijks 4000kcal naar binnen te werken.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Geloof mij, ik zou niks liever willen dan triage op basis van vaccinatiegelegenheid en status, maar zo ver zijn we nog niet. We willen de zorg behapbaar houden, dat betekent dat we opnames moeten verkleinen. Dat betekent dat we besmettingen moeten beperken. En dat betekent weer dat we moeten voorkomen dat mensen het kunnen verspreiden, waarvoor we een veilig en bewezen vaccin hebben. Bijkomstigheid is dan ook nog eens dat het ziektebeeld van een besmette gevaccineerde veel minder ernstig is.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
Wat is hier niet aan te snappen?
En jij noemt de gevaccineerden asociaal.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:58:
[...]
Eigen keus toch? Net zoals de ongevaccineerde mensen. Niemand heeft ze gedwongen om dagelijks 4000kcal naar binnen te werken.
Vind je dat de kankerpatienten die geen IC bed kunnen krijgen ook een eigen keuze hebben?
Wat een onzin kraam je uit zeg.
[ Voor 14% gewijzigd door SemperFidelis op 28-10-2021 11:02 ]
Je hebt ook mensen met een te snelle of trage schildklier he...Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:58:
[...]
Niet iedereen is dik door te veel te eten...
*knip*SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:01:
[...]
En jij noemt de gevaccineerden asociaal.
Lees eens de TW. Dat argument is vaak ontkracht.
[ Voor 40% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:54 ]
Hetzelfde argument was al eerder gemaakt dus ik refereer gewoon naar mijn post van toen: nst6ldr in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:59:
[...]
Toch wel mooi om ongevaccineerden als de duivel weg te zetten, maar al die volgevreten papzakken die nooit trainen en zich kapot roken die ondertussen de ziekenhuizen bezetten moet maar gewoon kunnen. Even los van de mensen die echt een ziekte hebben waar ze niets aan kunnen doen. Kijk eens hoe ontzettend ongezond veel mensen leven.
@ZieMaar! @tweakduke ik weet dat er op linkdroppen wordt neergekeken, maar wat doen we met al die terugkerende identieke drogredenen? Ik ben voor debat, maar als ik steeds dezelfde antwoorden moet aanhalen vraag ik me oprecht af of dat niet efficienter kan. Ben ik hier de enige in?
Rant en op de man.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:04:
[...]
Wat is het verschil tussen iemand die zich volvreet en de zorg misbruikt of een ongevacineerde? Of iemand die rookt of te veel drinkt? Waarom krijgen mensen daar wel gewoon de vrijheid in om tot last te zijn voor de maatschappij?
[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:53 ]
De politiek stuurt gewoon op hoeveel de zorg aan kan. Dus als er 2000 bedden zijn, dan laten ze die hier vollopen voordat we maatregelen nemen.benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Het stappenplan is telkens hetzelfde:
1. Politiek versoepelt verder dan aanbevolen.
2. Zorg loopt vol
3. Cijfers stijgen sneller dan verwacht
4. Zwakke maatregelen invoeren
5. Nog een paar weken wachten tot cijfers dalen, maar cijfers blijven stijgen
6. Zwaardere maatregelen
Ondertussen kijken naar welke groep er in het ziekenhuis komt of waar veel besmettingen zijn en die de schuld geven, ondanks dat het is ontstaan door de versoepelingen. Op Tweakers praat iedereen dat toch wel na.
Ach schei toch uit met dat eeuwige "schildklier"-gedoe. 50% van de Nederlanders heeft overgewicht. Het percentage daarvan dat gerelateerd is aan schildklierproblemen is minimaal. Als 80% van de covid-pantienten overgewicht heeft vind ik dit net zo goed een valide discussiepunt als dat hele wel of niet vaccineren.Agent47 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:02:
[...]
Je hebt ook mensen met een te snelle of trage schildklier he...
[...]
Toch wel mooi om ongevaccineerden als de duivel weg te zetten, knip
Eens, alleen gezonde mensen hebben recht van leven. Al die ongezonde mensen belasten slechts de zorg. Ik maak daarbij ook geen onderscheidt. Als je zorg nodig hebt ben je ongezond. Gewoon opdoeken al die ziekenhuizen.
[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:59 . Reden: Quote aangepast ]
ah ja...Agent47 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:02:
[...]
Je hebt ook mensen met een te snelle of trage schildklier he...
Ik ben dan ook niet serieus, ik vind dat de overheid nergens mee moet bemoeien maar wanneer je mensen dwingt te vaccineren, moet je niet raar opkijken wat ze je nog meer gaan verplichten.DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:05:
[...]
Iedereen die hier niet gevaccineerd is loopt te janken dat we een dictatuur worden omdat je een fucking prikje moet halen, maar je roept nu dat de overheid zich moet gaan bemoeien met hoeveel mensen eten, sporten of roken? Echt .... ik ben hier zo weg, want ik trek dit soort volk superslecht.
Maar o wee als je ongevaccineerde mensen generaliseert.BarôZZa schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:06:
[...]
Op Tweakers praat iedereen dat toch wel na.
En om de eerder gestelde vraag te herhalen: wat heb jij eraan gedaan? Zou best lekker zijn als dit een normale gang van zaken was. Leidinggevende komt met een plan waar ik het niet mee eens ben -> armen over elkaar wat het management is kut.
Ik kan wel in herhaling vallen:Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:04:
[...]
Wat is het verschil tussen iemand die zich volvreet en de zorg misbruikt of een ongevacineerde? Of iemand die rookt of te veel drinkt? Waarom krijgen mensen daar wel gewoon de vrijheid in om tot last te zijn voor de maatschappij?
- Iemand die zich volvreet, drinkt of rookt is niet besmettelijk
- Iemand die zich volvreet, drinkt of rookt ligt geen 15 dagen op de IC
- Iemand die zich volvreet, drinkt of rookt is verslaafd, wat helaas niet met een prikje of twee op te lossen is
- Degenen die zich volvreten, drinken of roken waren er voor corona ook al. Toen hadden we niet zo'n probleem.
- Die dikkerd die op de IC terecht komt had wél de mogelijkheid om gratis en voor niets in 2x 15 minuten de corona te voorkomen, wat minder om z'n overgewicht kwijt te raken.
Dat is vanuit de pandemie gezien dus een totale drogredenering.
Dat het op lange termijn een gezondere bezigheid is om niet te roken, niet te drinken en niet te dik te zijn zal iedereen het mee eens zijn. Dat het een hoop geld kost ook. Maar dat het in dit geval iets had uitgemaakt valt lastig vol te houden.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 11:11 ]
Ik ben het met je eens hoor omtrent het overgewicht. Ik ben dan ook van mening dat er meer ingezet moet worden op gezond leven.benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
Ach schei toch uit met dat eeuwige "schildklier"-gedoe. 50% van de Nederlanders heeft overgewicht. Het percentage daarvan dat gerelateerd is aan schildklierproblemen is minimaal. Als 80% van de covid-pantienten overgewicht heeft vind ik dit net zo goed een valide discussiepunt als dat hele wel of niet vaccineren.
Dus jij neemt pas een prikje als:Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:04:
[...]
- roken wordt verboden
- alcohol wordt verboden
- dik zijn wordt verboden
Klinkt echt als een leuke maatschappij waar ik zou willen wonen. Mensen zijn nou eenmaal dik en ongezond, en dat is niet met 2 prikjes op te lossen.
Daarnaast heb je al aangetoond dat je weinig besef hebt hoe een virus rondwaart in een samenleving, wat de maatschappelijke gevolgen zijn van corona. Het komt er eigenlijk vooral op neer dat anderen maar moeten worden verplicht tot iets zodat jij het niet hoeft. Dat soort fantastische empathie maakt wat onze maatschappij verhard.
Maar het is pas een dictatuur als je niet ongevaccineerd tussen kwetsbare mensen mag begeven. Snap dat nou eens.SemperFidelis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:09:
[...]
Dus jij neemt pas een prikje als:
- roken wordt verboden
- alcohol wordt verboden
- dik zijn wordt verboden
Klinkt echt als een leuke maatschappij waar ik zou willen wonen.
*rant en gebash.nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:04:
[...]
Hetzelfde argument was al eerder gemaakt dus ik refereer gewoon naar mijn post van toen: nst6ldr in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"
[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:59 ]
Ik moest toch wel even lachenIndoubt schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:08:
[...]
Eens, alleen gezonde mensen hebben recht van leven. Al die ongezonde mensen belasten slechts de zorg. Ik maak daarbij ook geen onderscheidt. Als je zorg nodig hebt ben je ongezond. Gewoon opdoeken al die ziekenhuizen.
Dat was uiteraard het punt van mijn (retorische) vraag. Het zou m.i. ook en-en moeten zijn: en zoveel mogelijk vaccineren, en maatregelen.MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:49:
[...]
Snap overigens je zorg m.b.t. terug naar het oude normaal wel. Ik zie dat ook steeds somberder in eerlijk gezegd.
Ik zie het ook somber in op kortere termijn. Uiteindelijk zal iedereen, ook als die gevaccineerd is, een keer besmet moeten raken. Zonder besmetting weet je nl. niet of je in het ziekenhuis belandt of niet, ook niet als je gevaccineerd bent. Uiteraard is dan de kans fors kleiner, maar niet nul. Als iedere gevaccineerde vandaag besmet zou raken, dan ligt over een paar dagen de zorg plat, want dan praat je over een pool van ettelijke miljoenen mensen, en dan levert een hele kleine kans nog altijd een groot aantal patiënten op. Je zou tot in lengte van dagen kunnen voorkomen dat die besmet raken door middel van maatregelen, of je zou die maatregelen kunnen fine-tunen tot je op een stabiele (en behapbare) instroom zit.
Op de langere termijn is er in principe geen probleem, uiteindelijk zijn alle potentiele ziekenhuisklanten op. Al ligt het gevaar op de langere termijn meer in engere varianten.
De makkelijkste oplossing is COVID-patiënten niet meer op te nemen. Dan kun je alle regels loslaten, en doet iedereen mee aan de tombola. Gevaar voor een Nederlandse variant is dan behoorlijk groot natuurlijk. En een realistische oplossing is het ook niet
Leuk voor je, maar lees het nog eens en als je op het stukje over 'afvallen' en 'hulp zoeken' aan komt moet je even je leesbril opzetten.benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:11:
[...]
Kort samengevat: veel mensen hebben heeft geen greintje zelfdiscipline in hun flikker, arme mensen. Sorry, maar als iemand die al 18 jaar traint, gezond leeft en niet rookt heb noch medelijden noch begrip voor zulk volk.
Oh, en knappe athleet die ff leukemie wegsport, want die hebben ook last van de huidige bezetting en degene die al in behandeling zijn kunnen veelal geen vaccin hebben.
Ik meen het echt trouwens, nu je dit post:
weet ik zeker dat je er niet inhoudelijk naar hebt gekeken.benchMarc schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:13:
[...]
Ja weet je wat? Bent u obees, dan moet u deze, deze en deze pillen verplicht nemen, anders geen zorg. Andere gezondheidsproblemen? Verplicht deze spuit en per dag 15 andere medcijnen, anders geen zorg.
Een IC-bed bezet is een IC-bed bezet... ongeacht wie er in ligt, dat bed is dan dus niet meer beschikbaar voor anderen die het ook nodig hebben.Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
Het is dus in ieders belang om te proberen de bedbezetting zo laag mogelijk te houden. Ook al vind je het kennelijk geen probleem dat ouderen met overgewicht en diabetes op de IC belanden, dat is dus wel degelijk een probleem en kan ook voor jouzelf een probleem zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.