Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 92 Laatste
Acties:
  • 294.979 views

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:05
BarôZZa schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Dat mensen nog steeds zo trouw het overheidsbeleid blijven verdedigen 8)7 . Gewoon maar blind napraten, boos zijn op een steeds veranderende groep mensen. Nu zijn het de steeds kleiner wordende groep ongevaccineerden, straks de mensen die geen boosterprik hebben gehaald. Vast weer dansende studenten ofzo.

Als je stuurt om maximale zorgcapaciteit, dan krijg je altijd dit resultaat.

De aanpak is een totale mislukking.
Een gelimiteerde zorgcapaciteit is wel een feit en daar kunnen we nu en de volgende twee jaar niet om heen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:09

eamelink

Droptikkels

Ik denk eerlijk gezegd dat het afschaffen van alle maatregelen per 1 november niet gaat lukken.

Desalniettemin, we staan er geweldig veel beter voor dan vorig jaar, en het is niet onwaarschijnlijk dat dit de laatste relatief heftige COVID winter wordt :(:)

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Number10 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:43:
[...]

Inmiddels. Waarom zou de gemiddelde en mediane BMI stijgen?
Een gedachte..
Lager opgeleid en allochtonen hebben vaker overgewicht (en onderliggende kwalen als suikerziekte (genetisch)).. en daar ligt de vaccinatiegraad significant onder het gemiddelde.

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:07
Schildpadje schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:49:
[...]

Een gedachte..
Lager opgeleid en allochtonen hebben vaker overgewicht (en onderliggende kwalen als suikerziekte (genetisch)).. en daar ligt de vaccinatiegraad significant onder het gemiddelde.
Het is waarschijnlijk om dezelfde reden dat de gemiddeld leeftijd daalt: de hoge(re) vaccinatiegraad onder ouderen. De gemiddelde oudere patiënt is waarschijnlijk lichter dan de gemiddelde jongere patiënt. Leeftijd en overgewicht zijn de belangrijkste risicofactoren, dus als je in de groep ouderen een hoge vaccinatiegraad hebt, blijft overgewicht als belangrijkste risicofactor over.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Number10 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:43:
[...]
Inmiddels. Waarom zou de gemiddelde en mediane BMI stijgen?
Minder oudjes die doodgaan en die gemiddeld een lager BMI hebben, anders waren ze vaak niet zo oud geworden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• JtjeWtje
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 12:52
IJzerlijm schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:40:
[...]

Minder oudjes die doodgaan en die gemiddeld een lager BMI hebben, anders waren ze vaak niet zo oud geworden.
Of nog simpeler; mensen die zich niet laten vaccineren maken vaker onverstandige keuzes in relatie tot hun gezondheid.

• JtjeWtje
Schildpadje schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:49:
[...]

Een gedachte..
Je ziet volgens mij wel dat daar waar de migratie graad het hoogst is het aantal ongevaccineerden ook het hoogst is. Ik las vorig jaar volgens mij dat 80% (in ieder geval meer dan 70%) op de IC een migratie achtergrond had.

Bron: https://www.parool.nl/ned...rse-achtergrond~b8a4838a/

[Voor 10% gewijzigd door JtjeWtje op 27-10-2021 21:16]

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-12 22:02

SomerenV

It's something!

JtjeWtje schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

Of nog simpeler; mensen die zich niet laten vaccineren maken vaker onverstandige keuzes in relatie tot hun gezondheid.
Dat is nogal een aanname O-) Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is je bron?

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• JtjeWtje
SomerenV schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:08:
[...]

Dat is nogal een aanname O-) Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is je bron?
Haha ja als men dat eens durfde te onderzoeken? Daar gaat je vrije wil concept 😉

Naast dat de BMI hoog is durf ik je op een blaadje te geven dat bij een groot deel het bruto jaarinkomen ook onder modaal is. Zo zijn er namelijk een aantal samenlopende omstandigheden die tot datzelfde stigma leiden. De meeste sociaal economisch.

Daar is wel degelijk onderzoek over trouwens.
https://decorrespondent.n...en-doen/19645395-f6c9a0bd schreef er ooit een leuk stukje over.

De relatie tussen instant gratification (fastfood, gokken, roken, drinken) en bepaalde hersenhelften die niet helemaal lekker ontwikkeld zijn is er ook een die je terug ziet komen in relatie tot die besluitvorming. Zo is het ook bekend dat sociaal economisch achtergestelden vaker in complottheorieën geloven (en zich dus niet laten vaccineren).
https://npokennis.nl/stor...corona-arme-mensen-harder

Doorgaans zijn het mensen die hun shit voor elkaar hebben (huisje boompje beestje baasje) die ruimte in hun hoofd hebben voor randzaken als zelfontplooiing en gezondheid. Daarom zie je die ook niet zo snel op een IC met corona. Ze hebben vaker een baan waar ze minder exposed zijn, betere gezondheid, en vertrouwen op instanties. Mazlow schreef daar ooit een theorie over.

Het is allemaal niet zo kwaadwillend en vergezocht.

[Voor 86% gewijzigd door JtjeWtje op 27-10-2021 21:51]

• Number10
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
Tom-Z schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:22:
[...]
Maar besluitvorming kost ook tijd, dus ik denk dat het lastig wordt om één week vertraging als onrechtmatig aan te merken.
Nog even hierop terugkomend: je kunt je ook afvragen waarom er niet een hele serie aan pre-adviezen klaarliggen die van de plank getrokken konden worden.

Waarom moeten we nu weer gaan zitten wachten op een inschatting van de situatie? Dat had toch ook in het vooruit kunnen gebeuren? Je kunt de groei al vanaf 25 september zien ontwikkelen.

De uitbraken lijken niet te worden gezien als ramp, maar als akkefietje wat ook nog moet worden afgehandeld.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• QSYS
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01-12 20:43
JtjeWtje schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:13:
[...]

Haha ja als men dat eens durfde te onderzoeken? Daar gaat je vrije wil concept 😉

Naast dat de BMI hoog is durf ik je op een blaadje te geven dat bij een groot deel het bruto jaarinkomen ook onder modaal is. Zo zijn er namelijk een aantal samenlopende omstandigheden die tot datzelfde stigma leiden. De meeste sociaal economisch.

Daar is wel degelijk onderzoek over trouwens.
https://decorrespondent.n...en-doen/19645395-f6c9a0bd schreef er ooit een leuk stukje over.

De relatie tussen instant gratification (fastfood, gokken, roken, drinken) en bepaalde hersenhelften die niet helemaal lekker ontwikkeld zijn is er ook een die je terug ziet komen in relatie tot die besluitvorming. Zo is het ook bekend dat sociaal economisch achtergestelden vaker in complottheorieën geloven (en zich dus niet laten vaccineren).
https://npokennis.nl/stor...corona-arme-mensen-harder

Doorgaans zijn het mensen die hun shit voor elkaar hebben (huisje boompje beestje baasje) die ruimte in hun hoofd hebben voor randzaken als zelfontplooiing en gezondheid. Daarom zie je die ook niet zo snel op een IC met corona. Ze hebben vaker een baan waar ze minder exposed zijn, betere gezondheid, en vertrouwen op instanties. Mazlow schreef daar ooit een theorie over.

Het is allemaal niet zo kwaadwillend en vergezocht.
Volgens mij zie je pas hoe "goed" Nederland is als je in de shit komt, hoeft niet eens je eigen schuld te zijn, kijk naar participatie wet, belastingdienst, UWV. Als je maar diep genoeg de grond in getrapt wordt een niet geholpen wordt door de rechtsstaat, die dan ook nog ongegrond tegen je is, dan is dat niet bevorderlijk voor het vertrouwen in de Nederlandse regering.
Als je dan ook nog in de verkeerde medische molen loopt een men er niet uitkomt wat je mankeert, dan kan het zijn dat je vertrouwen ook dat er een deuk krijgt.
Het blind vertrouwen in de Nederlandse staat is ook niet iets van nu.

• JtjeWtje
QSYS schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:59:
[...]

Volgens mij zie je pas hoe "goed" Nederland is als je in de shit komt, hoeft niet eens je eigen schuld te zijn, kijk naar participatie wet, belastingdienst, UWV. Als je maar diep genoeg de grond in getrapt wordt een niet geholpen wordt door de rechtsstaat, die dan ook nog ongegrond tegen je is, dan is dat niet bevorderlijk voor het vertrouwen in de Nederlandse regering.
Als je dan ook nog in de verkeerde medische molen loopt een men er niet uitkomt wat je mankeert, dan kan het zijn dat je vertrouwen ook dat er een deuk krijgt.
Het blind vertrouwen in de Nederlandse staat is ook niet iets van nu.
Er zit wel een heel groot grijs gat nog tussen; de overheid liet mij in de steek of de overheid is een diabolische organisatie die ons met 5G en vaccinaties wil vergiftigen. 😉

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:51

Metalfreak

Hoije woh!

JtjeWtje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:52:
[...]

Er zit wel een heel groot grijs gat nog tussen; de overheid liet mij in de steek of de overheid is een diabolische organisatie die ons met 5G en vaccinaties wil vergiftigen. 😉
Maar je ziet vaak wel een bepaalde gemene deler in de mensen die zo anti zijn: ze hebben stuk voor stuk een (of meerdere) negatieve ervaringen met de overheid gehad waarbij ze het gevoel hebben dat de overheid ze in de steek heeft gelaten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Mark31
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16-11 16:36
Dus ze overwegen om de QR code in te stellen om te werken.
Dus een ongevaccinneerde moet testen om te kunnen werken, elke dag weer.
*knip*
Stemmingmakerij + Godwin argument.

[Voor 40% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:44]

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:04

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:04:
Bizar, het ontnemen om met de maatschappij mee te kunnen doen is tegen de grondwet.
Daarnaast zet je groepen tegen elkaar op.
Misschien even de voorgaande pagina's doorlezen, deze groepen kiezen er zelf voor om niet deel te nemen aan de maatschappij. Dat er consequenties aan die keuze zitten is niets minder dan redelijk.
Niks geleerd van het verleden dus.
Alleen hierom zou je post al verwijderd moeten worden.

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Bizar, het ontnemen om met de maatschappij mee te kunnen doen is tegen de grondwet.
Daarnaast zet je groepen tegen elkaar op.
Niks geleerd van het verleden dus.
Tja, dan moet de groep "ongevaccineerden" (en dan zeg ik het netjes) maar gewoon meewerken. Als iemand opeens besmettelijk blijkt met Ebola mag ie ook echt niet meer naar buiten hoor, want het is gevaarlijk voor anderen.

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:12

Dennahz

Life feels like hell should.

nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Misschien even de voorgaande pagina's doorlezen, deze groepen kiezen er zelf voor om niet deel te nemen aan de maatschappij. Dat er consequenties aan die keuze zitten is niets minder dan redelijk.
Niet kunnen werken zonder dagelijks een test te moeten doen is helemaal niet redelijk. Bij klachten blijf je gewoon thuis, zoals ieder ander.

Niet iedere ongevaccineerde is per definitie ziek of zit in één of andere risicogroep. Integendeel.

Dit is gewoon doelbewust mensen het leven zuur maken, omdat ze niet doen wat je wilt. En dat is behoorlijk eng gedrag van een overheid.

Twitter

• ParaDroid2
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 12:17
Hoewel ik zeker van mening van dat er consequenties mogen zitten aan keuzes (in dit geval niet vaccineren en de daarbij behorende hogere druk op de zorg), ben ik van mening dat een QR code voor iets essentieels als werk te ver gaat. Mijn idee is namelijk dat als de vrijheid er is om de keuze te maken, het niet zo zou moeten zijn dat je uitgesloten wordt van essentiële zaken, want dan is er de facto eigenlijk geen keuze meer en is er alsnog een verkapte vaccinatieplicht (want niemand zit te wachten op elke dag testen om naar het werk te kunnen).

Let op, ik bedoel hiermee niet dat ik tegen een vaccinatieplicht ben, maar ik heb liever dat er dan het lef wordt gevonden om dat dan ook hardop uit te spreken, in plaats van halfslachtig hetzelfde proberen te bereiken.

• JtjeWtje
knip
*knip*
Vaak gevoerde whataboutisme.

Net als dat je van een overheid mag verwachten dat ze je beschermen mag je van een burger verwachten dat ze de boel niet bij elkaar jatten en elkaar niet in gevaar brengen. Als men zelf de verantwoordelijkheid niet kan nemen om onderdeel van de samenleving te blijven dan is het niet anders.

[Voor 41% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 14:02. Reden: Quote aangepast]

• Mark31
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

[...]

Alleen hierom zou je post al verwijderd moeten worden.
Ik kies er niet voor om te vaccineren, ik kies er niet voor om van de maatschappij afgestoten te worden.

*Godwin argumentatie is geen geldig argument in deze discussie.

[Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:51]

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
Number10 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:48:
De uitbraken lijken niet te worden gezien als ramp, maar als akkefietje wat ook nog moet worden afgehandeld.
Hoe hard het ook klinkt, in zekere zin is dat het ook: iedere burger heeft de gelegenheid gehad zichzelf op een eenvoudige manier te beschermen, het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland is ongevaccineerd en heeft een bewuste keus gemaakt om dit risico te lopen.

Hoe de zorg overeind te houden is de essentiële vraag, hoe zorgen we ervoor dat niet teveel andere behandelingen uitgesteld hoeven te worden, dat er ruimte op de IC blijft voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en/of wel gevaccineerd zijn maar voor wie het vaccin niet werkt.

Er is geen magisch plan met groot draagvlak in de samenleving, dit draadje is daar een voorbeeld van. Het is te makkelijk om dat alleen bij de overheid neer te leggen, als een groot deel van de bevolking er geen zin (meer) in heeft staan ook zij machteloos.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Mark31
ParaDroid2 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:12:
Hoewel ik zeker van mening van dat er consequenties mogen zitten aan keuzes (in dit geval niet vaccineren en de daarbij behorende hogere druk op de zorg), ben ik van mening dat een QR code voor iets essentieels als werk te ver gaat. Mijn idee is namelijk dat als de vrijheid er is om de keuze te maken, het niet zo zou moeten zijn dat je uitgesloten wordt van essentiële zaken, want dan is er de facto eigenlijk geen keuze meer en is er alsnog een verkapte vaccinatieplicht (want niemand zit te wachten op elke dag testen om naar het werk te kunnen).

Let op, ik bedoel hiermee niet dat ik tegen een vaccinatieplicht ben, maar ik heb liever dat er dan het lef wordt gevonden om dat dan ook hardop uit te spreken, in plaats van halfslachtig hetzelfde proberen te bereiken.
+1 werken is essentieel , heb je nodig.
Kan je niet ontnemen..

• DennusB
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Ik kies er niet voor om te vaccineren, ik kies er niet voor om van de maatschappij afgestoten te worden.
En om het verleden er niet bij te mogen halen waarom?
Daar begon het ook met uitsluiten van groepen waardoor er extra haat kwam tussen de groepen.
Omdat je egoïstisch denkt en anderen in gevaar brengt me je keuze. Daarom.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Dus wat stel jij dan voor waar je wel aan zou willen meewerken? Met alleen maar "nee, nee nee!!!" komen we er niet.

• hoevenpe
  • Nu online
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:14:
werken is essentieel , heb je nodig.
Kan je niet ontnemen..
Je mag je nog steeds laten testen of anders thuiswerken, waarom zou je je collega's onnodig in gevaar willen/mogen brengen?

• Mark31
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Is dat zo?
Als je puur sec kijkt wie liggen op de ICs?
85 % zijn 50 plussers.
Gemiddelde BMI bedraagt 30,5 , dat is hoog, heel hoog.

• DennusB
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Is dat zo?
Als je puur sec kijkt wie liggen op de ICs?
85 % zijn 50 plussers.
Gemiddelde BMI bedraagt 30,5 , dat is hoog, heel hoog.
En 85% is ongevaccineerd.

• Mark31
Dennahz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Niet kunnen werken zonder dagelijks een test te moeten doen is helemaal niet redelijk. Bij klachten blijf je gewoon thuis, zoals ieder ander.

Niet iedere ongevaccineerde is per definitie ziek of zit in één of andere risicogroep. Integendeel.

Dit is gewoon doelbewust mensen het leven zuur maken, omdat ze niet doen wat je wilt. En dat is behoorlijk eng gedrag van een overheid.
Niet onredelijk , een test duurt een half uur per dag, waar gaat het heen man.
*knip*
Ongefundeerde stemmingmakerij laten we achterwege.

[Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:45]

• DennusB
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

Dit neigt echt steeds meer naar dictatuur, en dat is eng, heel eng!
Een half uur, op 24 uur. Man man, als je dat al teveel vind om je collega's/vrienden/familie te beschermen ....

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

En wat heb je er zelf aan gedaan om hier iets aan te doen?

• Kees_B
Er ligt nog een hele gereedschapkist vol tools (om maar even in termen van Hugo de Jonge te praten) tussen de huidige maatregelen (vrijwel niets) en het invoeren van een QR op het werk. Dit slaat zo her en der weer een beetje door ;)

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kees_B schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:19:
Er ligt nog een hele gereedschapkist vol tools (om maar even in termen van Hugo de Jonge te praten) tussen de huidige maatregelen (vrijwel niets) en het invoeren van een QR op het werk. Dit slaat zo her en der weer een beetje door ;)
Ik denk dat je hierbij de support van de werkgevers vergeet.

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:21

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dat vindt ik wat te hard. Mark31 heeft wel degelijk een punt.

Uiteraard heeft iedereen recht op zijn eigen mening en ja, er wordt hier op tweakers behoorlijk wat gediscussieerd. Soms goed en soms ook minder.

Dat we nu weer op een punt staan dat er flinke maatregelen nodig zijn is treurig maar dat er twee groepen zo sterk gepolariseerd zijn en tegenover elkaar staan was niet nodig geweest. De regering verbindt niet maar polariseert. Dansen met jansen is daar een mooi voorbeeld van maar er zijn er meer.

Als gevaccineerde ben je voor meer dan 80% (of was het meer dan 90%) beschermt om niet in het ziekenhuis of op de IC te komen. Dat betekend dat zelfs met de hoge vaccinatiegraad alsnog een deel van de gevaccineerden in het ziekenhuis of op de IC komt als het virus flink rond gaat.

Dat we bijna alle maatregelen hebben losgelaten was duidelijk te vroeg en het is niet voor het eerst dat het gebeurt. In plaats van dat de regering sorry zegt en leert wordt de schuld naar de ongevaccineerden geschoven. (Dit is typisch iets van deze regering maar dat is voor een ander topic)

Dat neemt niet weg dat ik vindt dat ongevaccineerden geen eigen verantwoordelijkheden hebben, hetzij om alsnog vaccinatie te overwegen, hetzij door extra voorzichtig te zijn en extra maatregelen te nemen.

Ik ben zelf gevaccineerd maar maar omdat ik in mijn omgeving wat mensen heb in de risico groep ben ik extra voorzichtig en oplettend.

Ook als gevaccineerde is je verantwoordelijkheid niet afgelopen met een prikje halen

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Misschien moet je eens uitzoeken wat een dictatuur precies is.

• Mark31
JtjeWtje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

"Wel lullig dat we mensen boetes geven om te hard te rijden, daarmee sluiten we iedereen die wel 200 op de snelweg wil rijden uit van deelname aan de maatschappij".

Net als dat je van een overheid mag verwachten dat ze je beschermen mag je van een burger verwachten dat ze de boel niet bij elkaar jatten en elkaar niet in gevaar brengen. Als men zelf de verantwoordelijkheid niet kan nemen om onderdeel van de samenleving te blijven dan is het niet anders.
Zijn totaal andere vergelijkingen.
Je krijgt een medicijn toegedient, dat is niet te vergelijken met jatten of te hard rijden..
Ze gaan dadelijk dus eisen dat je een vaccinatie moet zetten *knip*
Wie stelt bewijst.

[Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 13:47]

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Ik vind deze toon onnodig hard.

• Mark31
Cartman! schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Misschien moet je eens uitzoeken wat een dictatuur precies is.
Als ze vrijheden afpakken, dat ze dingen opleggen , zie hier wat er nu gebeurt.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Of mensen thuis blijven bij klachten laat ik even terzijde, dat vraag ik me namelijk oprecht af. Vergeet alleen even niet dat 'werk' óók een plek is waar mensen samenkomen, essentieel of niet. Dat kijk ik even heel bot naar de eigenschappen die we weten van COVID-19 en de middelen die we hebben om dat tegen te gaan, dan is de QR code voor werk wat mij betreft een logisch gevolg.
[...]

Je kiest er voor om niet mee te doen met de maatschappij, maar kiest er ook niet voor om afgestoten te worden van de maatschappij. Hoe werkt dat? Ben je ook lid van verenigingen terwijl je ervoor kiest om geen contributie te betalen en je niet aan de omgangsregels te houden?
[...]

En om het verleden er niet bij te mogen halen waarom?
Omdat die mensen werden vervolgd om wie ze waren, niet wat ze deden.
[...]

Daar begon het ook met uitsluiten van groepen waardoor er extra haat kwam tussen de groepen.
Je zegt 'begon' alsof er een plan ligt met begin en einde, waarbij het doel is om mensen uit te sluiten. Neem je in die overweging ook mee dat nagenoeg alle maatregelen die we in het verleden gehad hebben inmiddels alweer zijn afgeschaft?
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

[...] een vaccinatie moet zetten, waarbij je de lange termijn bijwerkingen niet van kent.
Facebook is een paar deuren verder.

[Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 28-10-2021 09:23]

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• Cranberry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:45
Dat is inmiddels achterhaalde informatie. Op dit moment wordt een substantieel deel van de IC-bedden bezet door de ouderen, waar een hele hoge vaccinatiegraad is.

Het ligt genuanceerder!

• DennusB
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:22:
[...]

Als ze vrijheden afpakken, dat ze dingen opleggen , zie hier wat er nu gebeurt.
Dat is niet wat een dictatuur is :
Een dictatuur of alleenheerschappij is een regeringsvorm waarin alle macht (het machtsmonopolie) bij één persoon (een dictator) of bij een kleine groep mensen, bijvoorbeeld een politieke partij, junta of familie, berust.
Bron : Wikipedia: Dictatuur

• Mark31
Kees_B schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:19:
Zowel RTL nieuws als NOS melden dat dat 1 van de opties nu is.
De andere is nog harder, dan willen ze 2G invoeren net zoals Duitsland.
Dan kom je niet meer binnen met een test, alleen als je gevaccinneerd bent of pas corona hebt gehad.

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:12

Dennahz

Life feels like hell should.

DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Een half uur, op 24 uur. Man man, als je dat al teveel vind om je collega's/vrienden/familie te beschermen ....
Dan mag je dat straks voor de griep ook wel doen :+ Het is telkens hetzelfde riedeltje.

De pro mensen zien corona als een soort rondvliegende ebola. De anti mensen zien corona als griepje.

De waarheid zit ergens in het midden 😉

Sommige mensen lijken te denken dat iemand zonder prik per definitie ziek is, wat natuurlijk onzin is. Gewoon thuisblijven bij klachten, meer hoeft er niet te gebeuren in een werkomgeving.

Vaccinatiestatus is totaal niet relevant. Degene die het meest risico loopt is de ongevaccineerde zelf 🙂

[Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 28-10-2021 09:26]

Twitter

• ParaDroid2
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Dan kom je niet meer binnen met een test, alleen als je gevaccinneerd bent of pas corona hebt gehad.
2G lijkt me prima voor niet-essentiële zaken, zolang de situatie dringend is. Voor essentiële zaken heb ik mijn mening hierboven gegeven.

• Kees_B
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Ik denk dat je hierbij de support van de werkgevers vergeet.
Hoe bedoel je dat precies? Dat een werkgever kan tegenwerken (zoals je nu ook ziet met de check in de horeca) of bedoel je dat werkgevers hier juist om vragen (bijvoorbeeld de roep vanuit ziekenhuis).

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• RayNbow
  • Laatst online: 12:35

RayNbow

Kirika <3

waarbij je de lange termijn bijwerkingen niet van kent.
Kom maar eerst met een aannemelijke hypothese waarom er bijwerkingen op lange termijn aanwezig zouden zijn.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Je krijgt een medicijn toegedient, dat is niet te vergelijken met jatten of te hard rijden..
Ze gaan dadelijk dus eisen dat je een vaccinatie moet zetten, waarbij je de lange termijn bijwerkingen niet van kent.
En van roken kennen we wél de lange termijn bijwerkingen, die zijn enorm schadelijk en nog doen mensen dat. Toch zie ik ook een hoop anti-vaxxers als een schoorsteen roken. Dus wie proberen ze eigenlijk voor de gek te houden. Ze zoeken gewoon een excuus voor het feit dat ze het allemaal niet zo goed snappen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• RodeStabilo
  • Niet online
Cranberry schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:23:
[...]

Dat is inmiddels achterhaalde informatie. Op dit moment wordt een substantieel deel van de IC-bedden bezet door de ouderen, waar een hele hoge vaccinatiegraad is.

Het ligt genuanceerder!
Inderdaad;

• Mark31
RayNbow schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Kom maar eerst met een aannemelijke hypothese waarom er bijwerkingen op lange termijn aanwezig zouden zijn.
Dat is het hem net, dat weet nog niemand .

• Kees_B
[...]

Ok, had ik nog niet gezien. Maar uiteraard zijn dat (mijns inziens) diverse proefballonnetjes die opgelaten worden (zoals elke keer) om vervolgens te "meten" hoe daar het publieke debat op reageert.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Rzarect0r
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 02-11 20:21
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Als je gevaccineerd bent ben je toch al gewoon beschermd, waarom zou je dan bang zijn voor je ongevaccineerde collega?

• DennusB
  • Niet online
[...]

Ze gaan dadelijk dus eisen dat je een vaccinatie moet zetten, waarbij je de lange termijn bijwerkingen niet van kent.
En je bent zeker wel iemand die voor Corona graag op vakantie ging en dan je hele arm vol moest laten spuiten bij de GGD ? Zonder vragen? Ja... precies

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kees_B schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:26:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Dat een werkgever kan tegenwerken (zoals je nu ook ziet met de check in de horeca) of bedoel je dat werkgevers hier juist om vragen (bijvoorbeeld de roep vanuit ziekenhuis).
Veel werkgevers zouden met liefde hun personeel bij binnenkomst willen scannen. Vooral om een veilige werkomgeving te creëren en uitval te voorkomen.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
[...]

En terecht. Een klein deel van de mensen zorgt ervoor dat er maatregelen nodig zijn. Laat dan ook dat deel van de mensen dat voor de shit gekozen heeft ook de shit opruimen en de mensen die wel meewerkten aan de oplossing zoveel mogelijk ongehinderd hun leven verder oppakken.

Er gaan nu ook geruchten dat de mondkapjes weer verplicht gaan worden. Ben benieuwd of die er zijn met de opdruk "Wappies bedankt." Ik zou er gelijk een bestellen.

alles kan off-topic

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:21:
Dat vindt ik wat te hard. Mark31 heeft wel degelijk een punt.
Ergens wel ja. Maar een punt hebben, en vervolgens niks anders willen dan terug naar het oude, geen enkele bijdrage willen leveren aan willekeurig welke oplossing dan ook, en overal tegen zijn maakt wel dat dat punt nogal ondersneeuwt onder onwil.

• Capacitor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:00
[...]

Ben je ook bang voor de lange termijn bijwerkingen van Corona? Die zijn eveneens net zo onbekend als die van het vaccin ;)

• ParaDroid2
Capacitor schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:30:
[...]

Ben je ook bang voor de lange termijn bijwerkingen van Corona? Die zijn eveneens net zo onbekend als die van het vaccin ;)
Niet helemaal waar natuurlijk, van Corona is bekend dat er lange termijnbijwerkingen zijn. En die zijn niet prettig.

Voor zover ik begrijp is door de werking van een vaccin de kans op lange termijnbijwerkingen enorm klein. In ieder geval zoveel kleiner dat het argument eigenlijk geen argument is ;)

• Kees_B
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Veel werkgevers zouden met liefde hun personeel bij binnenkomst willen scannen. Vooral om een veilige werkomgeving te creëren en uitval te voorkomen.
Die roep klinkt inderdaad veel in de media. Zijn vaak wel de grote partijen die zo'n podium krijgen, zoals een Philips, Deloitte en werkgevers van ziekenhuispersoneel.

Nederland is echter groter, met heel veel MKB-bedrijven. Ik weet niet of die daar op zitten te wachten. Wellicht is daar een peiling van?

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Rzarect0r
Wel grappig, ik werk vanuit thuis, ga nooit uit. Heb dan ook nooit "corona" gehad, maar zou wel bijdragen aan de stijgende cijfers omdat ik niet gevaccineerd ben, hoe werkt dat precies? 8)7

• DennusB
  • Niet online
Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:33:
Wel grappig, ik werk vanuit thuis, ga nooit uit. Heb dan ook nooit "corona" gehad, maar zou wel bijdragen aan de stijgende cijfers omdat ik niet gevaccineerd ben, hoe werkt dat precies? 8)7
Dus je komt nooit meer buiten? Supermarkt? Drogist? Slager?

• Mark31
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

En je bent zeker wel iemand die voor Corona graag op vakantie ging en dan je hele arm vol moest laten spuiten bij de GGD ? Zonder vragen? Ja... precies
Nee ook niet.
Ik heb angst voor naalden.
Ben 1 x geopereerd toen kwam ik er niet onderuit.
Maar anders laat ik nooit een verdoving zetten bij de tandarts of dokter.
Ik heb liever pijn ( kan je echt op de achtergrond krijgen dat het minder pijn doet) , dan dat ik mijn angsten onder ogen kom.

• ParaDroid2
Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:33:
Dat is het ding van statistiek, je kan dat niet toepassen op individuele situaties.

• Indoubt
  • Laatst online: 12:21

Indoubt

Always be indoubt until sure

Rzarect0r schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Als je gevaccineerd bent ben je toch al gewoon beschermd, waarom zou je dan bang zijn voor je ongevaccineerde collega?
De bescherming is geen 100% de kans dat je op de IC komt is aanmerkelijk kleiner maar zeker geen 0. Dus ook als je gevaccineerd ben wil je alsnog niet met het virus in contact komen.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

JvS in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

En vergeet niet dat de eerste prik al bijna een jaar geleden is gezet. Het 'lange termijn effect' argument is inmiddels wel verwezen naar het land der fabelen facebook.

• DennusB
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Nee ook niet.
Ik heb liever pijn ( kan je echt op de achtergrond krijgen dat het minder pijn doet) , dan dat ik mijn angsten onder ogen kom.
Maar daar geldt hetzelfde : Geen vaccinatie voor <insert-virus-naam>, dan kom je het land niet in.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kees_B schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Die roep klinkt inderdaad veel in de media. Zijn vaak wel de grote partijen die zo'n podium krijgen, zoals een Philips, Deloitte en werkgevers van ziekenhuispersoneel.

Nederland is echter groter, met heel veel MKB-bedrijven. Ik weet niet of die daar op zitten te wachten. Wellicht is daar een peiling van?
Denk dat het vooral onder de 'vaste banen' fijn zou zijn. Bij productiebedrijven, horeca etc, met veel verloop, veel variabele roosters etc zal dit minder zijn.

Maar bij kantoorzittend Nederland zal dit verwelkomd worden. Mijn werkgever (500+ mdw) staat hierom te springen.

• Mark31
Capacitor schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:30:
[...]

I know , die bestaat zeker .
Ik houd daarom nog steeds afstand overal, en houd toch niet van drukke plekken.
Dat scheelt iets, maar inderdaad de kans dat je het krijgt is altijd aanwezig .

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

+1 werken is essentieel , heb je nodig.
Kan je niet ontnemen..
Je hebt geen werkverbod, je moet je alleen laten testen zodat je je collega's niet in gevaar brengt.

• hoevenpe
  • Nu online
Zowel RTL nieuws als NOS melden dat dat 1 van de opties nu is. De andere is nog harder, dan willen ze 2G invoeren net zoals Duitsland.
Vermoed dat het een combinatie van generieke maatregelen voor iedereen en specifieke aanscherpingen voor alleen ongevaccineerden wordt, juist vanwege het brede draagvlak.

Gevaccineerden zullen met tegenzin dat mondkapje weer opzetten als ongevaccineerden tegelijkertijd extra 'gemotiveerd' worden alsnog hun prik te halen. Het kan niet van één kant komen: dat tegenstanders demonstratief overal tegen zijn terwijl de rest zich aan regels moet houden die vooral nodig zijn om specifiek deze groep tegen het virus te beschermen.

Alleen samen krijgen we corona onder controle...

• Ankona
  • Nu online
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

Nee ook niet.
Als dit serieus is dan is dat niet normaal en moet je ermee naar een psychiater. Dit is niet iets om trots op te zijn maar iets om aan te pakken.

alles kan off-topic

• RodeStabilo
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:30:
[...]

Ergens wel ja. Maar een punt hebben, en vervolgens niks anders willen dan terug naar het oude, geen enkele bijdrage willen leveren aan willekeurig welke oplossing dan ook, en overal tegen zijn maakt wel dat dat punt nogal ondersneeuwt onder onwil.
Ik denk dat de meeste gevaccineerden, waaronder jij neem ik aan, ook niets zien in een QR-toonverplichting om op de werkplek te komen toch? Of de supermarkt?

Dat komt op me over als met een kanon op een vlieg schieten.

• DennusB
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Vermoed dat het een combinatie van generieke maatregelen voor iedereen en specifieke aanscherpingen voor alleen ongevaccineerden wordt, juist vanwege het brede draagvlak.

Gevaccineerden zullen met tegenzin dat mondkapje weer opzetten als ongevaccineerden tegelijkertijd extra 'gemotiveerd' worden alsnog hun prik te halen. Het kan niet van één kant komen: dat tegenstanders demonstratief overal tegen zijn terwijl de rest zich aan regels moet houden die vooral nodig zijn om specifiek deze groep tegen het virus te beschermen.

Alleen samen krijgen we corona onder controle...
Eens, maar je vergeet wel even dat het overgrote deel al ruim 1,5 jaar deed wat is gevraagd. Die 10/15% deed dat nooit en stond alleen maar te demonstreren en te roep toeteren. Ik hoor steeds meer mensen die wel klaar zijn met de troep opruimen voor die kleine groep.

• JtjeWtje
[...]

Nee je krijgt een regel opgelegd, net als een maximum snelheid. Houdt je je daar wel/niet aan dan zitten daar consequenties aan. Je kunt nog steeds 200 rijden. Krijg je wel een boete. Je kunt je ook nog steeds niet laten vaccineren. Krijg je wel dat je iedere dag moet testen (of thuis moet werken als werk dat toestaat).

[Voor 25% gewijzigd door JtjeWtje op 28-10-2021 09:42]

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

RodeStabilo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Ik denk dat de meeste gevaccineerden, waaronder jij neem ik aan, ook niets zien in een QR-toonverplichting om op de werkplek te komen toch? Of de supermarkt?

Ik denk zelfs het tegenovergestelde. Deze bron is niet geweldig, maar ik gok zomaar dat het sentiment wel redelijk klopt. Een QR code is de laagste drempel en iedereen die gevaccineerd is kan 'm super eenvoudig krijgen.

• hoevenpe
  • Nu online
Heb dat liever dan weer alles dicht of een avondklok.

• Mark31
JtjeWtje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Nee je krijgt een regel opgelegd, net als een maximum snelheid. Houdt je je daar wel/niet aan dan zitten daar consequenties aan.
Hugo de Jonge zei in 1e instantie dat je niet verplicht bent om te vaccineren.
Dat is dan een leugen, want je word nu dus wel gedwongen hoe jij het zegt dat je dan in een overtreding bent .

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ankona schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Als dit serieus is dan is dat niet normaal en moet je ermee naar een psychiater. Dit is niet iets om trots op te zijn maar iets om aan te pakken.
En zoals ik al eerder in dit topic zei: de GGD heeft daar echt wel begrip voor en kan je daar ook bij helpen. Ten eerste kun je liggend geprikt worden zodat je niet de kans hebt om om te vallen na je prikje. Daarbij leiden ze je ook af terwijl ze het prikje zetten. Je snijden aan een keukenmes is vele malen vervelender.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Hoe weet ik wie er naast me zit? Of wie er in de supermarkt loopt te proesten?
Ook als gevaccineerde ga ik het niet op zitten zoeken. Niet in de laatste plaats omdat mijn vrouw zwanger is, en een covid besmetting ook na vaccinatie nog de nodige effecten kan hebben op de placenta.

Daarnaast; als het niet goedschiks lukt met die vaccinaties, dan maar kwaadschiks.

[Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 09:44]

• RodeStabilo
  • Niet online
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Ik denk zelfs het tegenovergestelde. Deze bron is niet geweldig, maar ik gok zomaar dat het sentiment wel redelijk klopt. Een QR code is de laagste drempel en iedereen die gevaccineerd is kan 'm super eenvoudig krijgen.
Mijn grootste probleem is dat het lastig praktisch uitvoerbaar is. In de horeca accepteer ik het en daar zie je al dat het fout gaat. Als Jantje Pietje kent, en Jantje moet aan de poort scannen. Hoe vaak denk je dat er echt gescanned gaat worden elke dag?

Nog even afgezien van het feit dat je dit echt niet moet willen. Maar ik heb hier in het verleden al wel wat links gepost van (grotere) werkgevers die dit allemaal geen probleem vinden.
hoevenpe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:41:
[...]

Heb dat liever dan weer alles dicht of een avondklok.
Dat is een andere extreme (waarvan ik vermoed dat dat echt niet meer op tafel komt ook omdat allerlei regelingen al zijn afgebouwd) waar ik natuurlijk ook niet op zit te wachten (al heb ik 0,0 last gehad van de avondklok)
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:42:
Daarnaast; als het niet goedschiks lukt met die vaccinaties, dan maar kwaadschiks.
Ik zou het jammer vinden dat het zo ver zou moeten komen.

[Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 28-10-2021 09:45]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Mijn grootste probleem is dat het lastig praktisch uitvoerbaar is. In de horeca accepteer ik het en daar zie je al dat het fout gaat. Als Jantje Pietje kent, en Jantje moet aan de poort scannen. Hoe vaak denk je dat er echt gescanned gaat worden elke dag?

Nog even afgezien van het feit dat je dit echt niet moet willen. Maar ik heb hier in het verleden al wel wat links gepost van (grotere) werkgevers die dit allemaal geen probleem vinden.
Lastig praktisch uitvoerbaar? We hebben al een toegangspoortje met een scanner. Hang er een groene en een rode lamp boven en je bent er. Hoeft niks voor opgeslagen te worden, en hoeft ook geen persoon aan te pas te komen.
[...]

Ik zou het jammer vinden dat het zo ver zou moeten komen.
100% mee eens... Ik heb in de eerste maanden van de vaccinatiecampagne hier weleens optimistisch geroepen dat we makkelijk de 90% van de hele populatie gingen halen. Boy was I wrong.
Aardig teleurgesteld in mijn landgenoten wat dat betreft.

[Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 09:47]

• Mark31
Plus , de meeste die niet gevaccinneerd zijn werken.
Er komen al overal handen tekort.
Denk dat de meeste werkgevers hier ook echt niet op zitten te wachten.

• RodeStabilo
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

Lastig praktisch uitvoerbaar? We hebben al een toegangspoortje met een scanner. Hang er een groene en een rode lamp boven en je bent er. Hoeft niks voor opgeslagen te worden, en hoeft ook geen persoon aan te pas te komen.
Die N=1 is natuurlijk ook niet overal toepasbaar of realistisch. Genoeg plekken waar er mensen voor moeten worden ingezet denk ik die dan maar ergens de hele dag moeten staan. Ik zie het niet werken.

We kunnen beter inzetten op een hogere vaccinatiegraad onder extreem religieuzen, achterstandsgroepen of migranten. Dat zit je grootste winst.

[Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 28-10-2021 09:49]

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Nog even afgezien van het feit dat je dit echt niet moet willen. Maar ik heb hier in het verleden al wel wat links gepost van (grotere) werkgevers die dit allemaal geen probleem vinden.uwd) waar ik natuurlijk ook niet op zit te wachten (al heb ik 0,0 last gehad van de avondklok)
Uit die peiling blijkt dat 'we' dit wel willen. Wat 'je echt niet wil' is dat de zorg de komende 10 jaar in de kreukels ligt door overbelasting van de medewerkers en de extra vraag van duizenden die bij hun natuurlijke immuniteit ook zware klachten hebben opgelopen of nog op gaan lopen omdat ze geen vaccin willen.

De kreet 'dat wil je echt niet' wordt elke keer van stal gehaald en betkent gewoon 'dat wil ik echt niet' met een niet onderbouwde uitbreiding naar de algemene mening van iedereen om het kracht bij te zetten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

MikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

De grotere werkgevers kunnen dit wel eenvoudig doen ja, de meeste hebben al toegangscontrole, de markt komt vast wel met een geautomatiseerde oplossing kort nadat de beslissing gemaakt is.

De kleinere werkgevers hadden sowieso al sterkere sociale controle, dus daar zie ik het probleem ook niet.

• Rzarect0r
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Dus je komt nooit meer buiten? Supermarkt? Drogist? Slager?
Jawel, maar gezien ik het virus niet heb kan ik het ook moeilijk overdragen. Laat me netjes testen als ik verkoudheidsklachten heb (al 6x gedaan) en blijf uit de buurt van anderen.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:47:
Plus , de meeste die niet gevaccinneerd zijn werken.
Er komen al overal handen tekort.
Denk dat de meeste werkgevers hier ook echt niet op zitten te wachten.
Hoezo niet? Je vergeet voor het gemak wat een verzuim er komt kijken bij een COVID-19 infectie.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

De grotere werkgevers kunnen dit wel eenvoudig doen ja, de meeste hebben al toegangscontrole, de markt komt vast wel met een geautomatiseerde oplossing kort nadat de beslissing gemaakt is.

De kleinere werkgevers hadden sowieso al sterkere sociale controle, dus daar zie ik het probleem ook niet.
Tja, ik weet uit mijn team precies wie er wel en niet gevaccineerd is, iedereen is er vrij open over. Dus tja, een teamleider of manager zal ook naar het beleid van het bedrijf moeten handelen en bij hem is dat ook bekend. (overigens is mijn teamleider een van die niet gevaccineerden -O- )

• Ankona
  • Nu online
[...]

Van mij mag dat morgen ingevoerd worden. Alleen dan wel met stoppen met de belastingbetaler op te laten draaien voor die tests.

En ja, als het de enige manier is om die vlieg te pakken te krijgen, dan maar met een kanon.

alles kan off-topic

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

Hoe hard het ook klinkt, in zekere zin is dat het ook: iedere burger heeft de gelegenheid gehad zichzelf op een eenvoudige manier te beschermen, het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland is ongevaccineerd en heeft een bewuste keus gemaakt om dit risico te lopen.
Heb je een bron dat het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland ongevaccineerd is en een bewuste keus heeft gemaakt om dit risico te lopen?

Het laatste RIVM onderzoek over ongevaccineerde mensen (4 op de 5 op IC ongevaccineerd) is uitgevoerd tussen 1 september en 3 oktober. Meer recente cijfers uit Belgie tonen aan dat daar vorige week meer volledig gevaccineerde mensen worden opgenomen dan ongevaccineerden.

Ook heb ik geen bronnen gezien of het overgrote deel van de ongevaccineerden een bewuste keus maken om dit risico te lopen, heb je die?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Die N=1 is natuurlijk ook niet overal toepasbaar of realistisch. Genoeg plekken waar er mensen voor moeten worden ingezet denk ik die dan maar ergens de hele dag moeten staan. Ik zie het niet werken.
Mwoh, N=1... Ik heb voor mijn werk de afgelopen jaren tussen de 700 en 900 klanten van ons bezocht. Als ik de gemiddelde aantallen bezoeken per week meeneem.

Vaker wel dan niet een toegangssysteem. Schat ongeveer 80/20, waarin een bias zit ivm onze klantportefuille. Maak er 65/35 van om dat te corrigeren. Uiteraard niet overal; maar dit gaat echt voor een overgrote meerderheid van de bedrijven met vaste werkplekken geen enkele uitdaging worden...

Goed, dan blijft er nog een flink aantal over. Maar als dit wordt bekeken zal het mijns inziens eerder een 'het mag' dan 'het moet' worden.
We kunnen beter inzetten op een hogere vaccinatiegraad onder extreem religieuzen, achterstandsgroepen of migranten. Dat zit je grootste winst.
Ook daar ben ik het mee eens. Maar ik ben eerlijk gezegd de hoop een beetje verloren dat we daar nog slagen in gaan maken.

Heb hem al eerder gepost, echt een aanrader:
YouTube: Misinformation: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

[Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 09:52]

• Mark31
nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Hoezo niet? Je vergeet voor het gemak wat een verzuim er komt kijken bij een COVID-19 infectie.
Verzuim?
Voor de vaccin moesten we ook gewoon snel een sneltester doen bij twijfel en weer door.
Dat kost minder dan dat er daadwerkelijk mensen niet komen.
Bij ons( bedrijf waar 60 man werken)
Weet ik al van 16 personen(inclusief mezelf) die niet gevaccineerd zijn.
Raakt de baas even 16 van de 60 kwijt

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:50:
Heb je een bron dat het overgrote deel van de mensen die nu op de IC beland ongevaccineerd is en een bewuste keus heeft gemaakt om dit risico te lopen?
Bron van 14 oktober 2021: https://www.rivm.nl/nieuw...e-IC-is-niet-gevaccineerd

• DennusB
  • Niet online
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Verzuim?
Voor de vaccin moesten we ook gewoon snel een sneltester doen bij twijfel en weer door.
Dat kost minder dan dat er daadwerkelijk mensen niet komen.
Bij ons( bedrijf waar 60 man werken)
Weet ik al van 16 personen(inclusief mezelf) die niet gevaccineerd zijn.
Raakt de baas even 16 van de 60 kwijt
Waar heb je het over? Als je Covid-19 oppikt kan het zomaar zijn dat je ziek thuis komt te zitten ja (= verzuim).

• Mark31
Ankona schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Van mij mag dat morgen ingevoerd worden. Alleen dan wel met stoppen met de belastingbetaler op te laten draaien voor die tests.

En ja, als het de enige manier is om die vlieg te pakken te krijgen, dan maar met een kanon.
*troll*

[Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 14:04]

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:41
Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

wat zijn de lange termijn effecten van die boterham deze ochtend, dat glas melk, dat eitje...

en als je dit weg lacht: kun jij bewijzen dat er geen salmonella, PFOS, zware metalen... in zaten?

• Mark31
DennusB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Waar heb je het over? Als je Covid-19 oppikt kan het zomaar zijn dat je ziek thuis komt te zitten ja (= verzuim).
Ja maar of dat opweegt vs 16 collegas

• Rzarect0r
*niet happen op een troll aub.

[Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 28-10-2021 14:04]

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mark31 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Ja maar of dat opweegt vs 16 collegas
Die zitten gegarandeerd alle 16 dan thuis als één van jullie corona meeneemt.

Zet dat even tegenover een controle die in de horeca 100+ keren per dag wordt gedaan en - alles opgeteld - onderaan de streep 5 minuten per dag kost. Daar gaat jouw werkgever geen hele minuut aan kwijt zijn.

[Voor 12% gewijzigd door nst6ldr op 28-10-2021 09:59]

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Dat had ik er al bij gezet, met data van 1 september-3 oktober. Dat is een eeuwigheid geleden in een pandemie.

Je kan dus wel steeds roepen 4 op de 5 maar kijk eens naar de recente testuitslagen, valt je iets op?

Van Aug->Sep 6 procentpunt erbij, van Sep -> Oktober tot nu toe 13 procentpunt erbij.

Zoiets werkt net zo goed door in ziekenhuizen.
Ook heb ik geen bronnen gezien of het overgrote deel van de ongevaccineerden een bewuste keus maken om dit risico te lopen, heb je die?

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09:02
Kees_B schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Het gaat er dan ook niet om dat dit werkgevers wordt opgelegd, maar dat er een wetswijziging komt die het werkgevers mogelijk maakt om erom te vragen. Dat hoeft een werkgever natuurlijk niet per se te doen dan, dat is aan iedere werkgever om te implementeren of niet.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...-qr-code-mondkapjesplicht

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nst6ldr schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:56:
[...]

Die zitten alle 16 dan thuis ja.

Zet dat even tegenover een controle die in de horeca 100+ keren per dag wordt gedaan en - alles opgeteld - onderaan de streep 5 minuten per dag kost.
Die zitten helemaal niet alle 16 thuis. Na twee dagen mokken gaan die gewoon een testje of een prik halen. Principes zijn mooi, zolang het geen geld kost.

@Wolly Wel zo eerlijk om dan de (volledige) vaccinatiegraad en testbereidheid hierin mee te nemen. Deze ligt bij gevaccineerden aanzienlijk hoger schijnbaar. Tot mijn eigen verbazing.

[Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2021 09:59]

Pagina: 1 ... 59 ... 92 Laatste

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee