Dat zijn dus mensen tegen 'alles' en dat werkt inderdaad ook niet. Zie ook de opiniepeiling:
https://eenvandaag.avrotr...onabesmettingen-toeneemt/
Maar de generalisaties lijken mij niet een juiste manier om te discussiëren, want ze gaan voorbij aan allerlei nuances of andere aspecten die ook een rol spelen, zoals jouw voorbeeld van groep B.
Een probleem van veel opiniepeilingen is dat ze veel te simplistisch zijn. Ze dwingen de geënquêteerden min of meer in essentie tot een keuze die in de werkelijkheid waarschijnlijk complexer is. Met als risico een polarisatie door mensen in groepen in te delen.
Iets minder generaliserend (maar nog steeds artificieel) zou een indeling in deze vier groepen kunnen zijn:
- mensen tegen een vaccin maar voor maatregelen
- mensen tegen een vaccin en tegen maatregelen (dit is groep B denk ik)
- mensen voor een vaccin en tegen maatregelen
- mensen voor een vaccin en voor maatregelen
Maar je kunt het nog verder detailleren, als je daarbij de zorg betrekt:
- mensen tegen een vaccin maar voor maatregelen als de zorg dreigt te overstromen (R>1 tenzij)
- mensen tegen een vaccin en tegen maatregelen ongeacht of de zorg dreigt te overstromen (R>1)
- mensen voor een vaccin en tegen maatregelen tenzij de zorg dreigt te overstromen (R>1 tenzij)
- mensen voor een vaccin en voor maatregelen om de zorg nooit te laten overstromen (R<1)
Hoe zou de procentuele verdeling zijn over die laatste vier groepen?
En houdt iedereen daarbij rekening met de volgende overwegingen:
- (nog) niet iedereen kan zich laten vaccineren
- niet iedereen reageert op een vaccin
- een besmetting leidt naar schatting van het OMT bij 2-10% tot langdurige klachten
- alle WRR scenario's
- varianten makkelijker ontstaan bij veel besmettingen
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.