Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.246 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:22
loki504 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

Dan zal je in de randstad een polsbandje kunnen halen bij scannen QR code en die kan je dan voor de camera laten zien kan hij worden vrijgegeven. Is het lastiger ja. Is het onmogelijk nee je moet er alleen tijd en geld in willen steken.
China V2.1 dus. Nice :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Ik vind het eigenlijk vreemd dat we het hebben over het al dan niet zorg weigeren. Maar keuzes wie wel, en wie geen zorg krijgt, worden nu al gemaakt. Kinderen met kanker of mensen die aan hun hart geopereerd moeten worden etc, worden nu geweigerd in plaats van (veelal ongevaccineerde, ca 83% op de IC las ik) Covid patiënten. Iemand met kanker die wordt uitgesteld, zal misschien niet direct in levensnood zitten, maar de kans om het tot een genezing te schoppen wordt letterlijk met de dag kleiner.
Dat gebeurt wel zeker. Nederland is relatief best 'streng' of je op de IC mag. Als er weinig kans op overleving is, wordt er vaker een IC afgeraaden of zelfs geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
MikeyMan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Reken voor de gein eens uit wat een IC opname van 17 dagen kost.
Daarnaast; wat schieten ze daar in het ziekenhuis mee op als de rekening deels door een ander wordt betaald?
Reken maar eens uit wat de kosten zijn als je woning afbrand en je hebt geen inboedelverzekering.

Daarbij gaat het erom dat mensen hun vrijheid behouden maar er toch meer dan genoeg incentive is om je te 'verzekeren', maar dan met een spuit. Wil je het risico lopen? Prima, dan draai je er ook (grotendeels) voor op. En een dergelijk systeem is in te voeren als de nood nog niet volledig aan de man is.

[ Voor 12% gewijzigd door DeKoetsier op 25-10-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Khayma schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:24:
[...]

Duidelijk verhaal. Hoe zie jij het voor je? Dat we met z'n allen in de rij gaan staan, QR code laten scannen, pomp vrijgeven en daarna weer naar binnen om te betalen? Zal vast werken ergens in Nunspeet maar in de randsteden is dit compleet kansloos.
Ietwat offtopic, maar bestaan er nog steeds tankstations waar je naar binnen moet om te betalen dan? Ik tank meestal niet langs de snelweg, maar daar waar ik wel tank, kun je gewoon buiten met de pin afrekenen (ook contactloos).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
sanane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:27:
Corona heeft mij niks gedaan en ik heb vertrouwen op mijn immuunsysteem. Ik breng niemand in gevaar dus het lijkt mij verdomd krom op alle niet-gevaccineerden over één kam te scheren.
Dat doe je wel, want als ongevaccineerde ben je er ontvankelijker voor en besmettelijker dan een gevaccineerde.

Bijkomend probleem is dat 'hersteld' meer variabelen kent dan vaccinatie. Ook bij herstelden is nog steeds het uitgangspunt dat deze zich moeten laten vaccineren (en dat hoeft maar met een enkel shot). Dus ongevaccineerd maar hersteld is mijns inziens niet moreel anders dan ongevaccineerd.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Ietwat offtopic, maar bestaan er nog steeds tankstations waar je naar binnen moet om te betalen dan? Ik tank meestal niet langs de snelweg, maar daar waar ik wel tank, kun je gewoon buiten met de pin afrekenen (ook contactloos).
Ruwweg 50% is bemand, dus ja.

Maar ook voor die onbemande tankstations is er een oplossing: het zal technisch niet heel lastig zijn om een "scan je corona QR code hier" terminal te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
ijdod schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Dat doe je wel, want als ongevaccineerde ben je er ontvankelijker voor en besmettelijker dan een gevaccineerde.

Bijkomend probleem is dat 'hersteld' meer variabelen kent dan vaccinatie. Ook bij herstelden is nog steeds het uitgangspunt dat deze zich moeten laten vaccineren (en dat hoeft maar met een enkel shot). Dus ongevaccineerd maar hersteld is mijns inziens niet moreel anders dan ongevaccineerd.
*knip* lees dan gewoon ff terug. Bronnen vragen voor obvious informatie (vaccin helpt ook tegen besmetting en besmettelijkheid) voegt niets toe en zit tegen trollen aan

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 25-10-2021 12:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sanane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Corona heeft mij niks gedaan en ik heb vertrouwen op mijn immuunsysteem. Ik breng niemand in gevaar dus het lijkt mij verdomd krom op alle niet-gevaccineerden over één kam te scheren.
Lekker asociaal... "ik breng niemand in gevaar", mijn god zeg :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sanane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:02:
[...]
Ik ben niet gevaccineerd en ben na een corona besmetting niet op de IC beland.
Dus er moet volgens jou maatregelen komen voor alle niet-gevaccineerden ?

Lijkt mij handig om even te kijken welke leeftijdsgroep van de niet-gevaccineerden de IC bezet houden.
Kan je toch een simpel regel instellen dat mensen vanaf leeftijd ..... zich verplicht moeten vaccineren of ze moeten ...... maanden in lockdown.
Of je doet niet aan 'victim blaming' en kijkt door wie die mensen op de IC besmet zijn, ongetwijfeld door niet gevaccineerden van jongere leeftijd ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Uniciteit schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Ruwweg 50% is bemand, dus ja.

Maar ook voor die onbemande tankstations is er een oplossing: het zal technisch niet heel lastig zijn om een "scan je corona QR code hier" terminal te plaatsen.
Dan ben je dus burgertje aan het pesten. Blij dat jullie niet in het politiek zitten en de beslissingen nemen. Onbemand betekent je komt met niemand in aanraking en is het is ook in de frisse lucht. Moet lekker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
YakuzA schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Of je doet niet aan 'victim blaming' en kijkt door wie die mensen op de IC besmet zijn, ongetwijfeld door niet gevaccineerden van jongere leeftijd ;)
Heb je daar een bron voor of gewoon uit de lucht gegrepen deze uitspraak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
Khayma schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Als je zulke statements gaat maken dan mag daar ook wel een bron bij.
'Zulke statements'? Je bedoeld algemene kennis? Gewoon bij RIVM te vinden (en elders ook). Misschien iets minder hoog van de toren blazen...

[ Voor 10% gewijzigd door ijdod op 25-10-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:06
DennusB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Lekker asociaal... "ik breng niemand in gevaar", mijn god zeg :X
Waarom asociaal ? Moet ik mij laten vaccineren omdat andere mensen mij anders asociaal vinden ?
Eerlijk.. het kan mij geen r..t schelen wat andere mensen over mij denken. Mijn gezondheid gaat voor en ik heb absoluut geen zin in een allergische reactie net als bij mij collega.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Khayma schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

Heb je daar een bron voor of gewoon uit de lucht gegrepen deze uitspraak?
https://www.rivm.nl/sites...bron%203%20okt%202021.png

Gecombineerd met het feit dat gevaccineerden een factor x (10 tot 30 oid) minder verspreiden.
En gecombineerd met het feit dat er clusters ongevaccineerden zijn die veel samen komen (de staphorst/kerk/urk/Moskee etc)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 25-10-2021 12:56 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Khayma schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:37:
[...]

Dan ben je dus burgertje aan het pesten. Blij dat jullie niet in het politiek zitten en de beslissingen nemen. Onbemand betekent je komt met niemand in aanraking en is het is ook in de frisse lucht. Moet lekker kunnen.
Maar ondertussen wel een pompstationhendel vast pakken waar honderden mensen hebben aangezeten. Het gaat nota bene om reizen. Als je iets niet wil is dat het virus het hele land doorreist.

Maar goed... een QR code scannen kost een paar seconden. Als dat al 'burgertje pesten' is, dan ben ik benieuwd hoe je reageert als je er achter komt dat je bij het kopen van tabak of alcohol zelfs een identiteitsbewijs moet laten zien én extra accijns betaalt. Duurt ook nog eens langer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
sanane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Waarom asociaal ? Moet ik mij laten vaccineren omdat andere mensen mij anders asociaal vinden ?
Eerlijk.. het kan mij geen r..t schelen wat andere mensen over mij denken. Mijn gezondheid gaat voor en ik heb absoluut geen zin in een allergische reactie net als bij mij collega.
Ja, daarom asociaal. Door mensen die nog steeds weigeren te vaccineren dreigen we weer een hele moeilijke tijd in te gaan. Je gezondheid gaat vast voor, maar dan moet je (mocht je er ziek van worden) ook niet gaan aankloppen bij de IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
YakuzA schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Gecombineerd met het feit dat gevaccineerden een factor x (10 tot 30 oid) minder verspreiden.
Met welke groep wordt het vergeleken ?

Niet gevaccineerd + nog geen besmetting meegemaakt.
Niet gevaccineerd + heeft al eerder een besmetting meegemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door sanane op 25-10-2021 12:50 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ijdod
@sanane Er zijn letterlijk miljarden vaccins gezet, dus ik zou iets minder waarde hechten aan je n=1 ervaring van je collega. En gezien de effecten van vaccineren is dat asociaal noemen zeker verdedigbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 25-10-2021 12:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SemperFidelis
[...]het kan mij geen r..t schelen wat andere mensen over mij denken.
Het is bijna de betekenis van asociaal?
Bedoel, hee, prima dat het jouw keuze is, maar als je je afvraagt waarom het asociaal is, het antwoord staat in je eigen post ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SemperFidelis op 25-10-2021 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DennusB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:43:
[...]
Ja, daarom asociaal. Door mensen die nog steeds weigeren te vaccineren dreigen we weer een hele moeilijke tijd in te gaan. Je gezondheid gaat vast voor, maar dan moet je (mocht je er ziek van worden) ook niet gaan aankloppen bij de IC.
Het blijft een moeilijke discussie, als voor mensen de gezondheid voor gaat, zouden ze juist moeten vaccineren...

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
YakuzA schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Als je bekijkt dat op IC voornamelijk ouderen belanden en je kijkt naar jouw tabel, dan is voor 60+ ook voornamelijk de ouderen die het doen. Daarbij ligt het zwaartepunt voor (bron) jongeren bij (geïnfecteerden) jongeren en daarna iets minder bij (geïnfecteerden) middelbare leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
*knip* graag constructief reageren

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 25-10-2021 12:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Het probleem is hier eigenlijk dat je denkt dat jij je gezondheid voorop stelt. Ik geloof ook dat je daarvan overtuigd bent.

Echter... in werkelijkheid stel je je eigen gezondheid (en die van anderen) achterop.

En waarom? Omdat je bij één iemand een allergische reactie hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SemperFidelis schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Dat zeg ik ook nergens? Ik vraag alleen wat jouw oplossing is (en gaf wat alternatieven).
Dus nogmaals: wat zie jij nu als geschikte strategie voor korte termijn en lange termijn?

[...]

Welke landen? En 1.5 meter minimale ingreep? Dat betekent geen festivals, halfvolle horeca/stadions/evenementen. Economische gevolgen daarvan zijn alles behalve 'minimaal'.
En weer quote je de helft, en doe je alsof je neus bloed.
Stop daar eens mee.

Geschikte strategie:

- opnieuw invoeren thuiswerkadvies
- 1,5 meter afstand hanteren in de horeca, supermarkt etc. Zure pil, maar beter dan over een tijdje weer helemaal dicht.
- Festivals, stadions, evenementen: helaas. Het werkt niet, en levert teveel besmettingen op.

Welke landen er nu goed voor staan, en dat regelen met andere dingen dan een totale lockdown: Spanje, Italië om er twee te noemen. In Spanje draag je gewoon een mondkapje in de supermarkt, of op plekken waar 1,5 meter niet te handhaven valt (op straat). Vervelend, maar zeker niet zo vervelend als de maatregelen die we hier met een vierde golf weer gaan zien.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DeKoetsier schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:33:
[...]

Reken maar eens uit wat de kosten zijn als je woning afbrand en je hebt geen inboedelverzekering.

Daarbij gaat het erom dat mensen hun vrijheid behouden maar er toch meer dan genoeg incentive is om je te 'verzekeren', maar dan met een spuit. Wil je het risico lopen? Prima, dan draai je er ook (grotendeels) voor op. En een dergelijk systeem is in te voeren als de nood nog niet volledig aan de man is.
Dan stel je dus voor om iedereen die niet vaccineert een hogere zorgpremie te laten betalen?

Die brandverzekering betaal je ook niet pas als je huis in de fik staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jeroenneman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:47:
[...]

Stop daar eens mee.

Geschikte strategie:

- 1,5 meter afstand hanteren in de horeca, supermarkt etc. Zure pil, maar beter dan over een tijdje weer helemaal dicht.
- Festivals, stadions, evenementen: helaas. Het werkt niet, en levert teveel besmettingen op.

Welke landen er nu goed voor staan, en dat regelen met andere dingen dan een totale lockdown: Spanje, Italië om er twee te noemen. In Spanje draag je gewoon een mondkapje in de supermarkt, of op plekken waar 1,5 meter niet te handhaven valt (op straat). Vervelend, maar zeker niet zo vervelend als de maatregelen die we hier met een vierde golf weer gaan zien.
In italie moet je gevaccineerd of getest zijn om te mogen werken. Dat mogen ze wat mij betreft ook morgen invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Khayma schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

Als je dan zo bang bent voor het virus dan moet je gewoon thuis blijven. Dan neem je de hendel gewoon af met een doekje. Als je eens wist wat je allemaal aanraakt in de supermarkt dat door tientallen handen is gegaan. Moet je ook allemaal gaan afnemen dan.
Ik ben er niet bang voor, maar ik wil wel voorkomen dat we dadelijk in lockdown moeten. Dan is een coronabewijs vragen op zoveel mogelijk plekken, zoals op het werk of bij een tankstation, een goede oplossing.

Een supermarkt mag wat mij betreft echt wel uitgezonderd blijven gelet op hoe belangrijk voedsel is voor een mens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKoetsier
MikeyMan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

Dan stel je dus voor om iedereen die niet vaccineert een hogere zorgpremie te laten betalen?

Eens, daar zit inderdaad het verschil. Maar het lijkt mij het meest eerlijke 'discriminatie loze' systeem waarbij een sterke consequentie/incentive het werk gaat doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SemperFidelis
[...]

Stop daar eens mee.

Geschikte strategie:

Dit is toch een waardeloze strategie? Je sloopt een complete branche omdat een miniem deel van de bevolking zich weigert te vaccineren. Je onthoudt gevaccineerden om feest te vieren, naar hun favoriete voetbalclub te gaan omdat een miniem deel van de bevolking zich weigert te vaccineren. Het feit dat je de gevaccineerden wilt straffen onder de ongevaccineerden was nog een prima strategie in 2020, maar nu er vaccins zijn die bewezen werken ben ik daar wel klaar mee. Die bereidheid daalt (en terecht).

En wanneer kun je gaan versoepelen? Totdat de ongevaccineerden zich 'opeens' laten vaccineren? Waarom zouden ze dat opeens doen? Hier zit totaal geen langetermijnsplanning achter. Dan kunnen we wachten tot de IC's weer leeg zijn, alle festivals en stadions opengooien en dan hebben we exact hetzelfde scenario als nu.

[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 25-10-2021 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Het is een feit dat de IC's voor het overgrote deel druk ervaren door ongevaccineerde patiënten, waardoor andere zieke mensen niet geholpen kunnen worden. Te zeggen dat het je geen r..t uitmaakt, is absoluut een niet-sociale uitspraak. Je kunt je steentje bijdragen door je te laten vaccineren.

Ik zou meer mezelf laten afschrikken door het ziektebeeld van Corona (zeker als je op een IC komt), dan van iemand's allergische reactie.

Je kunt je overigens laten testen op allergieën (ik ken daar de details niet van verder), als dat je enige beweegreden is om je niet te laten vaccineren.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Een belangrijk verschil: ieder huis krijgt gratis en voor niets sprinklers en brandblussers. 1 groep weigert want die gelooft niet dat sprinklers werken.

Dan mag je 3x raden bij wie de verzekering weldegelijk duurder wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
ijdod schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Hoe kan ik nou iemand anders besmetten als ik er zelf geen last van hebt gehad?
Geen last van niezen hoesten of overige klachten waarmee ik het virus mogelijk zou kunnen overdragen ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SemperFidelis
sanane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Geen last van niezen hoesten of overige klachten waarmee ik het virus mogelijk zou kunnen overdragen ?
Corona is vaak asymptomisch. Denk niet dat ongevaccineerden met een snotneusje geen boodschappen meer gaan doen.

Daarnaast ben je al besmettelijk voordat je klachten beginnen.

[ Voor 18% gewijzigd door SemperFidelis op 25-10-2021 12:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Sinds maart 2020 ongeveer is het inderdaad bekend dat covid19 ook asymptomatisch verspreid kan worden.

Dat is inderdaad een van de eigenschappen waarom het zo moeilijk in te perken is.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 25-10-2021 12:58 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Mijn god ... berust alles bij je op onderbuikgevoel? Misschien moet je je even inlezen ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SemperFidelis schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:52:
[...]

Dit is toch een waardeloze strategie? Je sloopt een complete branche omdat een miniem deel van de bevolking zich weigert te vaccineren. Je onthoudt gevaccineerden om feest te vieren, naar hun favoriete voetbalclub te gaan omdat een miniem deel van de bevolking zich weigert te vaccineren. Het feit dat je de gevaccineerden wilt straffen onder de ongevaccineerden was nog een prima strategie in 2020, maar nu er vaccins zijn die bewezen werken ben ik daar wel klaar mee. Die bereidheid daalt (en terecht).

En wanneer kun je gaan versoepelen? Totdat de ongevaccineerden zich 'opeens' laten vaccineren? Waarom zouden ze dat opeens doen? Hier zit totaal geen langetermijnsplanning achter. Dan kunnen we wachten tot de IC's weer leeg zijn, alle festivals en stadions opengooien en dan hebben we exact hetzelfde scenario als nu.
Parallel laat je natuurlijk de bestaande strategieën doorlopen om de vaccinatiegraad te verhogen, maar het gaat te langzaam.
En de goeden lijden altijd onder de kwaden. That's life. Ga je niets aan veranderen.

Ook weer de typische framing "je wil de gevaccineerden straffen". Man, waarom zou ik mezelf willen "straffen"? Ik wil dat m'n oma terecht kan voor haar geplande zorg, Dat noem je geen straf, dat is verantwoordelijkheid nemen en door de zure appel heen kunnen bijten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Tegen alle adviezen in je huis niet brandveilig maken heeft ook gevolgen voor een eventuele uitkering van de verzekering...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
hoevenpe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

Tegen alle adviezen in je huis niet brandveilig maken heeft ook gevolgen voor een eventuele uitkering van de verzekering...
En wat is makkelijker en effectiever als er overal en nergens branden dreigen? Een bewezen effectieve maatregel die vrijwel geen moeite, tijd of geld kost, of alle huizen die nu niet aan de bouw- en veiligheidsvoorschriften voldoen verbouwen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
Jeroenneman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Parallel laat je natuurlijk de bestaande strategieën doorlopen om de vaccinatiegraad te verhogen, maar het gaat te langzaam.
En de goeden lijden altijd onder de kwaden. That's life. Ga je niets aan veranderen.
Je zult dan beleid moeten voeren om vaccinatiegraad te verhogen. Dus nogmaals, hoe wil je dat doen dan?
Alle oplossingen van 1.5m afstand zijn pure symptoombestrijding.
Jeroenneman schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:01:
[...]
Ook weer de typische framing "je wil de gevaccineerden straffen". Man, waarom zou ik mezelf willen "straffen"? Ik wil dat m'n oma terecht kan voor haar geplande zorg, Dat noem je geen straf, dat is verantwoordelijkheid nemen en door de zure appel heen kunnen bijten.
Hoe groot is die zure appel? Hoe lang moet ik mijn verantwoordelijkheid nemen voor iemand die dat niet doet?

En ja, ik zie jouw maatregelen met geen festivals/stadions inderdaad als een straf. Ik heb mijn verantwoordelijkheid allang genomen. Als iemand anders dan niet wilt doen, onthoud hem/haar dan maar zn feestje en voetbalclub. Oftewel, men mag eens gaan nadenken hoe lang het testen voor toegang gratis blijft. En als dat niet werkt dan maar eens kijken of we gewoon vaccinated only gaan doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

Jeuh..... Ik ken iemand die een rib gebroken heeft bij een frontale aanrijding. Maar om dat nu als excuus te gebruiken om geen gordel te dragen.....

:X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

SemperFidelis schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:08:
[...]
En als dat niet werkt dan maar eens kijken of we gewoon vaccinated only gaan doen.
Helemaal voor, een paar skyboxen voor degene voor degenen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden en voor de rest geen gezeur meer. Hun eigen keuze....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DeKoetsier schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

Eens, daar zit inderdaad het verschil. Maar het lijkt mij het meest eerlijke 'discriminatie loze' systeem waarbij een sterke consequentie/incentive het werk gaat doen.
Maar wat voor uitkomst verwacht je dan?

Die paar grijpstuivers zetten geen zoden aan de dijk. De druk op de zorg wordt niet verlaagd. Symboolmaatregel daamee dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Coach4All schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Jeuh..... Ik ken iemand die een rib gebroken heeft bij een frontale aanrijding. Maar om dat nu als excuus te gebruiken om geen gordel te dragen.....

:X
goh.. wat een vergelijking zeg.

Ik heb al corona gehad in de tijd dat er nog geen vaccinaties beschikbaar waren.
Ben niet op de IC beland en ik ben er niet aan dood gegaan.
Dus ik vind het niet nodig om mezelf te laten vaccineren. Dus ik zal ook geen plekje bezet houden op de IC.
Mensen die bang zijn kunnen zich toch laten vaccineren tegen corona. Dan hoeven ze ook niet meer bang te zijn van de niet-gevaccineerde monsters.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
sanane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:20:
Mensen die bang zijn kunnen zich toch laten vaccineren tegen corona. Dan hoeven ze ook niet meer bang te zijn van de niet-gevaccineerde monsters.
Als gevaccineerde ben ik vooral bang dat we nieuwe maatregelen krijgen en ik niet meer de leuke dingen kan doen die ik wil omdat ~15% van de maatschappij zich niet wil laten vaccineren. Ook wil ik zelf gewoon zorg kunnen krijgen wanneer ik dat nodig heb en geen "sorry, we zijn vol" te horen willen krijgen omdat de boel vol ligt met covid patienten die dat zelf hadden kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37
In Duitsland is in een groot deel van de bondsstaten een 2G beleid van kracht. Waarom zou het daar politiek geen probleem zijn, maar hier wel?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dennis schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:03:

Er zijn inmiddels filmpjes van werknemers van Pfizer die aangeven hoe belangrijk die vaccins voor ze zijn qua winstgevendheid. Die vaccinfabrikanten verdienen goud geld. En als zometeen de pandemie voorbij is gaat de kassa alleen maar harder rinkelen want de prijzen van de vaccins gaan dan flink omhoog. Tenminste, dat is wat we in het uitgelekte contract hebben gezien.
Oeh spannend! Het staat ook gewoon in de kwartaalcijfers, maar stiekeme filmpjes zijn natuurlijk een stuk bruikbaarder voor ongefundeerde verdachtmakingen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:39
SemperFidelis schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:32:
[...]

Dat gebeurt wel zeker. Nederland is relatief best 'streng' of je op de IC mag. Als er weinig kans op overleving is, wordt er vaker een IC afgeraaden of zelfs geweigerd.
Die keuze staat los van de beschikbaarheid van IC-bedden en draait alleen om de te verwachten gezondheidswinst bij een IC-opname.

Wat er nu anders is, is dat patiënten die zeker in aanmerking komen voor IC-opname nu niet terecht kunnen omdat hun IC-bed bezet wordt door ongevaccineerde corona-patiënten. Waarbij ook nog geldt dat één corona-patient meerdere patienten van de IC kan afhouden, door de ligduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33

Kheos

FP ProMod
[...]
Mijn gezondheid gaat voor en ik heb absoluut geen zin in een allergische reactie net als bij mij collega.
Maar je hebt wel zin in de extremere reactie van Corona die je collega zou hebben zonder vaccinatie?
Vreemde denkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Cartman! schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Als gevaccineerde ben ik vooral bang dat we nieuwe maatregelen krijgen en ik niet meer de leuke dingen kan doen die ik wil omdat ~15% van de maatschappij zich niet wil laten vaccineren. Ook wil ik zelf gewoon zorg kunnen krijgen wanneer ik dat nodig heb en geen "sorry, we zijn vol" te horen willen krijgen omdat de boel vol ligt met covid patienten die dat zelf hadden kunnen voorkomen.
Dus kan ik dan de conclusie trekken dat ik niet hoor bij de groep waarvoor je bang bent ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
sanane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:26:
Dus kan ik dan de conclusie trekken dat ik niet hoor bij de groep waarvoor je bang bent ?
Jij hoort zeker bij deze groep wat mij betreft. De experts raden aan om na een besmetting 1 prik te halen ipv 2 en dat weiger je blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
[...]

Ik heb al corona gehad in de tijd dat er nog geen vaccinaties beschikbaar waren.
Dus ik vind het niet nodig om mezelf te laten vaccineren. Dus ik zal ook geen plekje bezet houden op de IC.
Totdat die gevaccineerde vanwege iets anders naar de IC moet, maar niet terecht kan omdat de IC vol ligt met ongevaccineerden.

Daarnaast kun je nog steeds andere mensen besmetten, ook als je zelf geen klachten hebt.

Tenslotte is er ook nog een gerede kans dat de bescherming die je had agv. je doorgemaakte corona inmiddels is afgezwakt en niet meer bestaat.

[ Voor 14% gewijzigd door migchiell op 25-10-2021 13:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33

Kheos

FP ProMod
[...]

Ademen, zaken aanraken...
Moeten we dit echt na 2 jaar nog steeds uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
MikeyMan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:19:
[...]

Maar wat voor uitkomst verwacht je dan?

Die paar grijpstuivers zetten geen zoden aan de dijk. De druk op de zorg wordt niet verlaagd. Symboolmaatregel daamee dan toch?
Ik denk dat als mensen het ene kwaad (vaccin nemen) tegenover het andere kwaad (veel geld kwijt maar klein risico dat het gebeurt) afwegen, dat de keuze dan grofweg voor het vaccin zal zijn.

Dus ik denk dat het zeker geen symboolmaatregel is maar een goede en vrije incentive om toch voor dat vaccin te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
SemperFidelis schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:08:
[...]
Oftewel, men mag eens gaan nadenken hoe lang het testen voor toegang gratis blijft. En als dat niet werkt dan maar eens kijken of we gewoon vaccinated only gaan doen.
Tvt mag van mij per direct geld kosten. Dit is een dienst die beschikbaar is voor de groep dit door hun eigenwijze houding deze dienst noodzakelijk maakt. Iedereen kan gratis die prik halen, als iedereen dat gewoon doet zijn we een stuk verder.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Stop daar eens mee.

Geschikte strategie:

Hè? Uhm, kan je je punt over festivals, stadions en evenementen onderbouwen? Ik zie nou nergens bepaald voorbijkomen dat potten van Ajax en PSV of bepaalde festivals coronabrandhaarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Cartman! schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Anderzijds, in België zijn momenteel de helft van de opgenomen covid patiënten gevaccineerd. Dat geeft ook maar aan dat we de kwetsbare groepen heel moeilijk kunnen beschermen, ondanks de vaccinatie. Ik denk dat de druk op de zorg hoog zal blijven en we hier nog lange tijd met te maken zullen hebben.

March of the Eagles

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• sanane
Ok jullie hebben mij overgehaald. Binnenkort toch maar een afspraak inplannen voor vaccinatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Anderzijds, in België zijn momenteel de helft van de opgenomen covid patiënten gevaccineerd. Dat geeft ook maar aan dat we de kwetsbare groepen heel moeilijk kunnen beschermen, ondanks de vaccinatie. Ik denk dat de druk op de zorg hoog zal blijven en we hier nog lange tijd met te maken zullen hebben.
Hangt natuurlijk ook af van de vaccinatiegraad in z'n geheel. Hoe beter een populatie beschermd is, des te hoger het percentage gevaccineerden in het ziekenhuis. Kwetsbare groepen blijven kwetsbaar, alleen als het virus niet meer rondgaat kunnen we de opnames van risicogroepen in het ziekenhuis stoppen. Daar zijn we heel ver vandaan. We proberen nu vooral overbelasting van de zorg te voorkomen, en de snelste winst pak je daar door de ongevaccineerden te targetten, aangezien dat de grootste groep is. Pas daarna komt verdere bescherming van de kwetsbaren (al is het natuurlijk niet zo lineair, en moet je de kwetsbaren ook in parallel blijven beschermen - zoals met boosters). En op dat moment komt pas een antwoord op de vraag in hoeverre een volledig/voldoende gevaccineerde populatie in afdoende mate de circulatie van het virus kan remmen zodat kwetsbaren voldoende beschermd zijn.

Paradoxaal genoeg is het, over het algemeen, dus een goed teken als er een hoger percentage gevaccineerde kwetsbaren in het ziekenhuis ligt. Maar, ik moet er bij aantekenen dat ik geen flauw idee heb hoe de situatie in België precies in elkaar zit en hoe het zit met het gebruik van de zorgcapaciteit daar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Jonge lijkt trouwens voor te sorteren op maatregelen voor ongevaccineerden:
[..] Daarmee lijkt hij te zeggen dat extra maatregelen niet zijn uitgesloten, maar over wat er precies moet gebeuren liet De Jonge zich nog niet uit. Volgens de minister is het ingewikkeld. We maken "met elkaar de analyse dat vooral niet-gevaccineerden het grootste risico lopen om besmet raken en anderen te besmetten", sprak hij.

Ook wees De Jonge er nog eens op dat het vooral niet-gevaccineerden zijn die in ziekenhuizen worden opgenomen. "Dat maakt dat de maatregelen die we moeten nemen ook wel recht moeten doen aan die situatie, aan die analyse."
Uiteraard warrige politici-speak, maar wel een duidelijk signaal. Nu is nog de vraag hoe zich dit gaat vertalen in concrete maatregelen. Wat mij betreft komen er ook maatregelen die "recht doen aan de situatie".

Link: https://nos.nl/artikel/24...onacijfers-zeer-zorgelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Wat mij altijd opvalt in het argument van niet-gevaccineerden is dat de woorden: 'ik' en 'mij' sterk oververtegenwoordigd zijn.

Als je denkt zo sterk te zijn wees dan ook zo sterk om het grote schild voor de minder sterken te dragen. Zelf heb je deze misschien niet nodig omdat je goede afweer hebt, maar de persoon die het schild niet kan dragen en een stuk achter je staat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
XWB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Volgens mij sloeg dat op dat er (op een bepaald moment) meer gevaccineerden dan ongevaccineerden werden opgenomen. De totale bezetting was en is nog steeds oververtegenwoordigd door ongevaccineerden.

https://www.demorgen.be/n...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sanane
tuinïnen schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

Wat mij altijd opvalt in het argument van niet-gevaccineerden is dat de woorden: 'ik' en 'mij' sterk oververtegenwoordigd zijn.

Als je denkt zo sterk te zijn wees dan ook zo sterk om het grote schild voor de minder sterken te dragen. Zelf heb je deze misschien niet nodig omdat je goede afweer hebt, maar de persoon die het schild niet kan dragen en een stuk achter je staat wel.
Jullie hebben gewonnen :P ik ben al bezig om een afspraak in te plannen voor de vaccinatie.
Binnenkort hoor ik ook bij de gevaccineerde club :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
SemperFidelis schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:52:
[...]

Gevaccineerd of niet, de festivalganger ligt niet op de IC. Dat is nog steeds de persoon ruim boven de 50. Zoals eerder gemeld ligt daar de vaccinatiegraad ook weer een stuk hoger. Ga je uit van één prik beschermend tegen opname, dan zijn de marges een stuk lager dan de 15% die overal langskomt. Dat gaat over de hele 12/18+ bevolking. In de 50+ groep is het ca 12%, in de groep 60+ ca 8% ongevaccineerd om uiteenlopende redenen.

Bekijk onderstaande tabel meer eens. Boven de 80 wordt in de regel niemand meer opgenomen op de IC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYDKNiI2vzb6XVKKfPsKPiW-ef0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6YN0Yb5ZSCPg6ZHpv4VJ1MNy.png?f=fotoalbum_large

bron IC+ZH
bron vaccinatiegraad

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKoetsier
sanane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

Jullie hebben gewonnen :P ik ben al bezig om een afspraak in te plannen voor de vaccinatie.
Wat heeft je overtuigd als ik vragen mag?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:40:

[...]

Uiteraard warrige politici-speak, maar wel een duidelijk signaal. Nu is nog de vraag hoe zich dit gaat vertalen in concrete maatregelen. Wat mij betreft komen er ook maatregelen die "recht doen aan de situatie".

Dat iets "ingewikkeld" is, is tegenwoordig standaardtaal in Den Haag :) In de praktijk kan er simpelweg voor gekozen worden om geen testuitslag meer toe te staan in de CoronaCheck app. En voor de mensen die wegens medische redenen geen vaccinatie kunnen halen kan er een uitzondering gemaakt worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

sanane schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

Kudos d:)b Het komt echt heel weinig voor dat mensen bereid zijn om hun mening "op te geven" en open te staan voor iets anders, en al helemaal niet om dat dan ook nog toe te geven. Respect :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag:
IC +17 netto +14
Kliniek +73 netto +36

Bron: https://lcps.nu/datafeed/

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• sanane
DeKoetsier schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Wat heeft je overtuigd als ik vragen mag?
Ik was eigenlijk al op zoek naar iemand die mij over het streep zou trekken.
Dus ik was eigenlijk niet met jullie aan het discussiëren als anti-vaxxer maar ik stelde gewoon de vragen die in mijn kop vastzaten ( invloed van omgeving ). Jullie gaven daar de juiste antwoorden op en de laatste reactie van Cartman trok mij over het streep. Dus ik ben van overtuigd dat nemen van een vaccinatie beter is voor iedereen. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:55
Als de huidige ontwikkelingen zich doorzetten dan is er een reële kans dat er nieuwe maatregelen zullen volgen. Zie ook de recent uitspraak van De Jonge.

De politiek heeft aan het volk 'beloofd' dat vaccins de uitweg zouden zijn. Natuurlijk, wetenschap werkt niet zo.
Maar door deze uitspraken en 'beloftes' zal er weinig draagvlak zijn. Al helemaal als dit een jaarlijks ding wordt in de winter. Want er gaat niets beters komen.

Het is natuurlijk gezegd om mensen hoop te bieden. Dit kan nog wel eens een averechts effect gaan hebben op het langere termijn.

Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Señor Sjon schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Gevaccineerd of niet, de festivalganger ligt niet op de IC. Dat is nog steeds de persoon ruim boven de 50. Zoals eerder gemeld ligt daar de vaccinatiegraad ook weer een stuk hoger. Ga je uit van één prik beschermend tegen opname, dan zijn de marges een stuk lager dan de 15% die overal langskomt. Dat gaat over de hele 12/18+ bevolking. In de 50+ groep is het ca 12%, in de groep 60+ ca 8% ongevaccineerd om uiteenlopende redenen.
Als er iets duidelijk is deze 4e golf is het wel dat de festivalgangers het ook verspreiden naar de 50+ groep.

Ho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:13

[...]

Dit stemt mij hoopvol in ieder geval. Ingrijpen op de plek waar het nodig is, het heeft echt geen nut om gevaccineerden nu weer lastig te vallen met maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Als er iets duidelijk is deze 4e golf is het wel dat de festivalgangers het ook verspreiden naar de 50+ groep.

Ho
Heb je een bron?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

[...]

Het is vrij duidelijke taal eigenlijk voor politieke begrippen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fuujii schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:52:
Als de huidige ontwikkelingen zich doorzetten dan is er een reële kans dat er nieuwe maatregelen zullen volgen. Zie ook de recent uitspraak van De Jonge.

De politiek heeft aan het volk 'beloofd' dat vaccins de uitweg zouden zijn. Natuurlijk, wetenschap werkt niet zo.
Maar door deze uitspraken en 'beloftes' zal er weinig draagvlak zijn. Al helemaal als dit een jaarlijks ding wordt in de winter. Want er gaat niets beters komen.

Het is natuurlijk gezegd om mensen hoop te bieden. Dit kan nog wel eens een averechts effect gaan hebben op het langere termijn.

Time will tell.
Ik ben vooral bang dat door regels in te stellen tegen de ongevaccineerden, de hindsight bias de boventoon gaan spelen bij de al, steeds meer in het nauw gedreven, groep anti-overheid/corona/vaccinatie/alles....

De boventoon in deze groep is nu heel hard roepen: "Waarom is de zorg niet uitgebreid, maar wel 5000 BOA"s !!!@!@!"

./edit
Bij de volgende stap, als ze dus gericht maatregelen gaan nemen tegen de niet gevaccineerde, zal de oude Godwin ook weer van stal gehaald worden.. wat voor nog meer twee-deling gaat zorgen.

Een heet ijzer dus...

[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 25-10-2021 13:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Fuujii schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:52:

Time will tell.
Als we een euro kregen voor elke belofte van De Jonge... :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuujii
Vorkie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Ik ben vooral bang dat door regels in te stellen tegen de ongevaccineerden, de hindsight bias de boventoon gaan spelen bij de al, steeds meer in het nauw gedreven, groep anti-overheid/corona/vaccinatie/alles....

De boventoon in deze groep is nu heel hard roepen: "Waarom is de zorg niet uitgebreid, maar wel 5000 BOA"s !!!@!@!"
Dat gaat sowieso spelen ben ik bang. Het wordt altijd wel weer geframed linksom of rechtsom. Deze hele ontwikkeling gaat de samenleving verder polariseren en populisten populairder maken, met alle politieke gevolgen van dien.

Vooropgesteld: Ik vind een vorm van segregatie eng en het is wel degelijk een hellend vlak.
Maar mocht het waar zijn dan dit een effectief middel zijn voor de zorg en het ook daadwerkelijk werken (alleen ongevaccineerden maatregelen opleggen) dan is het maar zo. Beter dan de hele samenleving gebukt laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Fuujii schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Dat gaat sowieso spelen ben ik bang. Het wordt altijd wel weer geframed linksom of rechtsom. Deze hele ontwikkeling gaat de samenleving verder polariseren en populisten populairder maken, met alle politieke gevolgen van dien.

Vooropgesteld: Ik vind een vorm van segregatie eng en het is wel degelijk een hellend vlak.
Maar mocht het waar zijn dan dit een effectief middel zijn voor de zorg en het ook daadwerkelijk werken (alleen ongevaccineerden maatregelen opleggen) dan is het maar zo. Beter dan de hele samenleving gebukt laten gaan.
Inderdaad, we hebben helaas geen goede opties meer. Het is kiezen tussen vervelende opties, het blijft nou eenmaal een virus dat je moet bestrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zacht schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:49:
Vandaag:
IC +17 netto +14
Kliniek +73 netto +36

Bron: https://lcps.nu/datafeed/
Moet dat +34 zijn?

Zo zitten we al weer dicht bij de 800 totaal en 200 IC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
RoD schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:36:
[...]
Hangt natuurlijk ook af van de vaccinatiegraad in z'n geheel. Hoe beter een populatie beschermd is, des te hoger het percentage gevaccineerden in het ziekenhuis. Kwetsbare groepen blijven kwetsbaar, alleen als het virus niet meer rondgaat kunnen we de opnames van risicogroepen in het ziekenhuis stoppen. Daar zijn we heel ver vandaan. (…)
Fijn dat je dit noemt, want dit sneeuwt vaak onder. Alle mensen die om wat voor reden dan ook niet reageren op een vaccin of geen vaccin kunnen krijgen hebben uiteraard het meeste aan R<1.
(…) We proberen nu vooral overbelasting van de zorg te voorkomen, en de snelste winst pak je daar door de ongevaccineerden te targetten, aangezien dat de grootste groep is.
Dat is niet de snelste manier. De snelste manier is om breed NPI's te (her)introduceren naast verder vaccineren zodat snel R<1, want hoewel vaccineren voor de lange termijn uiteraard belangrijk is, duurt het weken voordat vaccins effectief zijn. Het is dus niet óf vaccineren óf NPI's. maar vaccineren én NPI's als R>1. Je kunt hier als maatschappij niet mee 'leren leven', zoals we ook niet hebben 'leren leven' met bijvoorbeeld TBC of andere besmettelijke ziekten die worden geëlimineerd (en eliminatie =/= eradicatie of uitroeien). De effecten van een besmetting zoals de IFR of langdurige klachten zijn veel en veel te groot voor diegenen die om wat voor reden dan ook niet beschermd zijn.

Welke reden is er te bedenken dat het kabinet maatregelen uitstelt? Die maatregelen moeten namelijk toch getroffen worden als het zo doorgaat. Denkt het kabinet dat de Rt spontaan <1 wordt? Verwacht iemand dat?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fuujii schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Zal ik het zo zeggen, ik ben blij dat ik niet aan het hoofd sta met dit soort vraagstukken en regelgeving, Als ik bedenk hoe lastig het al is om in een team van 10-20 man al een uitje met de afdeling te regelen, eerst een datumprikker die 100x wijzigt om daarna nog iets te vinden wat iedereen leuk vindt.

Laat staan dat je voor een groep van 17 miljoen mensen een oplossing moet zoeken... je doet het nooit goed :)

Alleen, zoals @RoD ook zegt, zijn wij hier thuis wel van mening dat het ondertussen niet anders zou kunnen om, op uitzonderingen na, zoals écht streng gelovigen en medische redenen, maatregelen gerichter te maken op basis van data die nu beschikbaar is.

Eerst was de overheid te langzaam met reageren, toen teveel, toen te weinig, nu weer te laat en waarschijnlijk straks weer te weinig. Je kan hét nooit goed doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Jij denkt dat de 50+'ers vanaf 25 september, toen er weer festivals mochten, de hoofdbron waren?
Exact hetzelfde zag je na Dansen met Jansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Jij denkt dat de 50+'ers vanaf 25 september, toen er weer festivals mochten, de hoofdbron waren?
Exact hetzelfde zag je na Dansen met Jansen.
Niet perse, maar iedereen gaat wel weer zonder mondkapjes naar de supermarkt, kapper, koffietentjes etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Vorkie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Ergens is die boventoon wel te begrijpen. Als je objectief kijkt naar de cijfers dan valt het allemaal reuze mee. Zelfs 400 bezette IC-bedden in het ergste geval valt mee wetende dat we er normaal zo rond de 1000 hebben. Het aantal reguliere Covid-patiënten in de ziekenhuizen valt, kijkende naar wat er op jaarbasis in totaal binnenkomt, ook enorm mee. Wat wél enorm speelt nu is dat er gewoon een enorm tekort is aan personeel.

In het ziekenhuis waar m'n vriendin werkt liggen 5 Covid-patiënten op de IC, wat echt peanuts is, maar er zijn in het hele ziekenhuis geen bedden over en er is zelfs een short stay afdeling noodgedwongen gesloten. Niet omdat Covid ze parten speelt of omdat er een enorme toename aan patiënten is, maar omdat ze simpelweg het personeel niet hebben. Geen personeel = minder bedden beschikbaar.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je fluitend door de situatie kan, want na anderhalf jaar is de rek er inmiddels wel uit, maar dit is niet exclusief een probleem van ongevaccineerde personen terwijl er vaak wel zo gespeeld wordt. Je weet dat het 60+ is die nog steeds voor de grootste druk zorgt op de IC's, maar ook dat juist die groep een vaccinatiegraad heeft van 90% die al maanden nauwelijks veranderd is. Alleen al om die reden gaan extra maatregelen waarschijnlijk weinig uithalen. Zolang het virus hen kan bereiken blijf je met de ellende zitten. Inmiddels zijn we meerdere lockdowns, een avondklok, sociale beperkingen een coronapas en weet ik 't wat verder. Als dat alles niet voldoende is die vaccinatiegraad nóg verder omhoog te krijgen, dan gaat niks werken ben ik bang.

Mensen hier blijven wel roepen dat we met een vaccinatiegraad van 100% van de problemen af zouden zijn, maar 1) 100% ga je nooit halen. Heel veel beter dan wat we nu hebben gaat het waarschijnlijk niet worden en 2) de enige maatregel om effectief de verspreiding van het virus te remmen is een lockdown die geldt voor iedereen, maar dat draagvlak is er (terecht) niet. Je kunt de vaccinatiedrang opvoeren, maar grote kans dat je daar de risicogevallen alsnog niet mee bereikt of overhaalt dus daar win je dan alsnog nauwelijks wat mee.
DennusB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Niet perse, maar iedereen gaat wel weer zonder mondkapjes naar de supermarkt, kapper, koffietentjes etc.
Mondkapjes in de supermarkten waren waarschijnlijk meer schijnveiligheid dan wat anders. Veel mensen hadden van die stoffen lapjes, of tot onder de neus. En dan nog bij elkaar in de nek staan te hijgen :+ Mondkapjes kunnen effectief zijn, maar dan moet je ze op de juiste manier gebruiken én het moeten medische mondmaskers zijn. Hetzelfde met de kapper overigens, waar je ook tegen elkaar aan staat. Mondkapjes maar half op en lekker een half uur lang tegen elkaar lopen praten :+ Dan gaat dat effect echt maar minimaal zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door SomerenV op 25-10-2021 14:18 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
DennusB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Zou kunnen, maar dat doen ze al sinds juni ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

Moet dat +34 zijn?
[Twitter]
Zo zitten we al weer dicht bij de 800 totaal en 200 IC.
Ingelaste persco morgen incoming :?
Het aantal coronapatiënten dat opgenomen moet worden in het ziekenhuis loopt harder op dan verwacht, zei demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) maandagochtend. Of nieuwe maatregelen nodig zijn, wilde De Jonge nog niet kwijt. Maandagmiddag spreekt de minister met het demissionaire kabinet over de ontwikkelingen rondom het coronavirus.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Persconferentie is vervroegd, van volgende week Vrijdag naar volgende week Dinsdag ...
Bron : https://nos.nl/liveblog/2...erweegt-extra-maatregelen

[ Voor 41% gewijzigd door DennusB op 25-10-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:17:
Persconferentie is vervroegd, van volgende week Vrijdag naar volgende week Dinsdag ...
Werd ook wel tijd. Deze 'golf' zag je 10 dagen geleden al aankomen.
+ het duurt nog ruim een week tot volgende week dinsdag :z

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 25-10-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
SomerenV schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

...5 Covid-patiënten op de IC, wat echt peanuts is, maar er zijn in het hele ziekenhuis geen bedden over...
Vijf mensen, waar hebben we het over. Als er geen bedden over zijn lijkt mij dat er iets anders aan de hand is. Zou niemand daar naar lijken hoe dat komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:27

s3n

Ben ik de enige die het nog steeds een beetje lafjes vind? Is nog steeds ruim een week verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
s3n schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:19:
[...]

Ben ik de enige die het nog steeds een beetje lafjes vind? Is nog steeds ruim een week verder.
Als mijn kelder langzaam vol loopt met water, dan ga ik ook niet een week wachten en hopen op goed weer in de tussentijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
Toch wel een bittere pil. We weten natuurlijk niet wat er aangekondigd gaat worden. Maar het feit dat het deze kant weer op gaat, is wel droevig.

Het leven voelde eindelijk weer redelijk normaal. Weer normaal sociaal contact, bioscoop, festivalletjes en zo. Dit gaat voor veel mensen hoe dan ook ontzettend zuur aanvoelen. Daar houdt aan pandemie natuurlijk geen rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Ja, ik zou hem naar deze week trekken als ik de overheid was. In een week tijd zitten we weer op 10k besmettingen per dag vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 18:59
SomerenV schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Ergens is die boventoon wel te begrijpen. Als je objectief kijkt naar de cijfers dan valt het allemaal reuze mee. Zelfs 400 bezette IC-bedden in het ergste geval valt mee wetende dat we er zo rond de 1000 hebben. Het aantal reguliere Covid-patiënten in de ziekenhuizen valt, kijkende naar wat er op jaarbasis in totaal binnenkomt, ook enorm mee. Wat wél enorm speelt nu is dat er gewoon een enorm tekort is aan personeel.
Eén ziekte die verantwoordelijk is voor 40% van de beschikbare capaciteit vind ik niet bepaald meevallen. Zeker niet als je bedenkt dat normaal gesproken gemiddeld gezien 70% bezet was voor corona.
TrailBlazer schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

We moeten inderdaad ophouden met zeuren en een vaccinatieplicht voor iedereen boven de 40/50 instellen. Het feit dat er nog steeds zo veel ongevaccineerden op de IC belanden is gewoon een teken dat een groot deel van de mensen niet de goede keuze voor zichzelf en de maatschappij kunnen maken.
Ja, want de politiek maakte tot nu toe wel de juiste keuzes voor de maatschappij :+ . Er is gewoon verzaakt om de cijfers omlaag te brengen omdat er was gegokt dat de vaccinaties alles wel even zouden oplossen.

Een vaccinatieplicht lijkt me niks oplossen. Schept een slecht precedent en mensen die het niet willen laten zich toch niet dwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
jip_86 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:18:
Vijf mensen, waar hebben we het over. Als er geen bedden over zijn lijkt mij dat er iets anders aan de hand is.
Na 18 maanden corona is het zorgpersoneel 'op', hoor van mensen die rond de IC werkzaam zijn dat er steeds meer met geestelijke en fysieke klachten thuis zitten. Zelfs de spreekwoordelijke 'rotsen in de branding' trekken het niet meer, die 1100 IC bedden van vorig jaar zijn niet meer te bemannen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Het is iets, maar er is uiteraard geen enkele reden te bedenken waarom het kabinet niet vanmiddag nog een persmoment inlast om daar de geldende basismaatregelen te benoemen.

En vooral: waarom ze belangrijk zijn.

Er geldt gewoon een thuiswerkadvies als dat kan bijvoorbeeld, maar ik vermoed dat er weer hele volksstammen op kantoor aan het werken is geslagen zonder dat het nodig is:
https://www.rijksoverheid...thuiswerken-in-coronatijd

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 17:18
[...]

"Krankzinnig" is een beter woord dan "laf" denk ik. Dit is willens en wetens ongeveer 50% extra ziekenhuisopnames, IC-opnames en sterfte accepteren terwijl je er niks mee wint (behalve één week uitstel van de maatregelen, uitgeruild tegen dat ze misschien wel een paar weken extra langer nodig gaan zijn). Fantastisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 22:25
[...]

Gezien de tendens had ik eigenlijk morgen reeds iets verwacht.

Mijn verwachtingen ten aanzien van de regering komen echter zelden met de realiteit overeen, uiteindelijk sta ik hier dus ook niet van te kijken. Er zullen vast een aantal goedbedoelde adviezen en eventueel een paar nieuwe regels zonder bijbehorende handhaving bij komen.

Voor iedereen hier die in de zorg werkt, of indirect met de gevolgen te maken heeft: Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
hoevenpe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Na 18 maanden corona is het zorgpersoneel 'op', hoor van mensen die rond de IC werkzaam zijn dat er steeds meer met geestelijke en fysieke klachten thuis zitten. Zelfs de spreekwoordelijke 'rotsen in de branding' trekken het niet meer, die 1100 IC bedden van vorig jaar zijn niet meer te bemannen.
Dat begrijp ik, maar als in het hele ziekenhuis geen bedden over zijn is dat niet het enige wat speelt zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Fuujii schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:20:
Toch wel een bittere pil. We weten natuurlijk niet wat er aangekondigd gaat worden. Maar het feit dat het deze kant weer op gaat, is wel droevig.

Het leven voelde eindelijk weer redelijk normaal. Weer normaal sociaal contact, bioscoop, festivalletjes en zo. Dit gaat voor veel mensen hoe dan ook ontzettend zuur aanvoelen. Daar houdt aan pandemie natuurlijk geen rekening mee.
Ja heb hetzelfde. Sta er aardig van te kijken dat het zo snel weer is opgelopen. :/
Maar goed, als je ziet hoe druk het op werkplekken is (aanname op basis van drukte op de wegen) is er dus nog genoeg verspreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Señor Sjon schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

Bekijk onderstaande tabel meer eens. Boven de 80 wordt in de regel niemand meer opgenomen op de IC.

[Afbeelding]

bron IC+ZH
bron vaccinatiegraad
1. op festivals lopen ook 50+ ers rond
2. op de IC liggen ook 50- ers

Het zijn er alleen minder.

Daarnaast kunnen de 50- festivalgangers natuurlijk ook 50+ ers besmetten. Thuis, op werk, op school/studie.
Pagina: 1 ... 49 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.