Van mijn kant ook speculeren op de kennis die ik heb natuurlijk. Niets is in beton gegoten. Maar gezien de ontwikkkelingen tot nu toe lijkt mij hetgeen ik getypt heb de meest plausibele uitkomst.Number10 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:42:
[...]
Er wordt gestuurd op zorgcapaciteit. Dus je kan gelijk hebben, maar misschien ook niet. Ik ben zeker niet tegen 100% vaccinatie en het zal een slok op een borrel schelen, maar of daarmee overbelasting wordt voorkomen moet dan alsnog blijken als de overheid R>1 laat voortbestaan.
[...]
Dit kun je helemaal niet weten. Ik hoop het, acht het niet onlogisch, maar dat het zeker niet 'gaat' gebeuren is nu net een van de aspecten waar de WRR op wijst.
[...]
Ik noemde dus ook 2-10% mensen met langdurige klachten die misschien na verloop van tijd ook ernstig ziek worden als besmettingen onverhoopt andere gevolgen hebben dan nu bekend is. En dan?
[...]
Maar dat is precies het punt waar wat mij betreft de discussie over zou moeten gaan.
m.b.t. long covid, ik heb het zelf ook gehad, ruim 5 maanden klachten. Nu eigenlijk weer alles ok gelukkig. Maar het feit dat long covid ook gedempt wordt door vaccinatie (minder kans het te krijgen = minder kans op long covid) zal een 100% vaccinatiegraad daar dus ook een slag slaan.
Helaas zal een 100% vaccinatiegraad een utopie blijven. Maar met wat meer dwang vanuit de overheid/samenleving moet 90%+ (net zoals het Rijks Vaccinatie programma) echt wel te redden zijn.
Dan blijven de reli's en de hardcore 5g wappies over. Dat moet te behappen zijn voor de samenleving.