Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
LZ86 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:18:
[...]

Inmiddels heeft iedereen die prik kunnen halen, dus de ongevaccineerden kan je niet oneindig rekening mee gaan houden. Plus je kan niet de 85+% gevaccineerden maatregelen op gaan leggen omdat een kleine groep mensen hun verantwoordelijkheid niet wenst te nemen. Die lopen op eigen initiatief risico.
*knip* kappen met dat whataboutism aub

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 18-10-2021 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:00:
[...]

Maar er is dus ook een koppeling met de IC opnames. Lager dan voor de vaccinaties gelukkig, maar bij veel besmettingen krijg je veel opnames. Oftewel: als de overheid mensen naar Duitsland wil overplaatsen, dan moeten er eerst heel veel mensen besmet zijn geraakt. En daarvan krijgt naar schatting 2-10% (de genoemde OMT schatting) langdurige klachten ongeacht opname. Dat is toch heel veel?

[...]

Ik vind het zelf vooral lastig om nog te in te schatten wanneer bewindspersonen iets vergeten, want dat lijkt in toenemende mate een probleem in Den Haag. Ironisch genoeg uiten langdurige klachten zich schijnbaar met iets wat 'brainfog' wordt genoemd.

Wel opvallend: in de zomer was er na de piek die je op 1 juli zag ontstaan de noodzaak om maatregelen in te voeren maar ineens (en volgens mij ook nooit eerder) met het argument dat er ook langdurige klachten en varianten konden ontstaan zoals benoemd in het nieuwbericht na de persconferentie:

[...]

https://www.rijksoverheid...t-maatregelen-in-de-zomer

En bij de persconferentie:

[...]

https://www.rijksoverheid...ster-de-jonge-9-juli-2021

Het kan toch niet allebei @42erik? In de zomer vanwege het ontstaan van langdurige klachten vroegtijdig maatregelen nemen en nu niet, wetende dat er nog duizenden opnames verwacht worden, dus veel besmettingen ontstaan bij wachten met R>1, besmettingen tot langdurige klachten kunnen leiden en het risico op varianten toeneemt bij veel besmettingen. Dat is niet anders nu dan in de zomer, behoudens een iets hogere vaccinatiegraad. Maar die is dus helaas nog lang geen 100%.

Ik vind het vooral vreemd dat zo weinig mensen dit soort inconsistentie niet vreemd lijken te vinden.
Je bent echt een achterhoede gevecht aan het houden. Accepteer dat om een r in de winter onder de 1 te krijgen alleen kan bij hele hoge vaccinatiegraad.. of extreme vrijheidsbeperkende maatregelen. Dat 1e willen we niet ivm vrije keuze.. het 2e is gewoon ook extreem schadelijk voor de maatschappij.

Accepteer dat iedereen die niet gevaccineerd is het gewoon gaat krijgen... (Met dito gevolgen voor het individu die daar zelf voor kiest). Of dat dit in 5 maanden of 5 jaar gebeurd is in die zin niet zo van belang. Zolang we in Duitsland nog wat bedjes in kunnen kopen gaat de maatschappij geen lockdown taferelen meer accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:52
LZ86 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:31:

Je kan prima beredeneren dat met een 100% vaccinatiegraad er amper ziekenhuisopnames zijn. Dat wordt keer op keer weer bewezen. Zie alleen al de laatste RIVM rapportages, internationale studies en rapportages die hier al talloze keren voorbij zijn gekomen en de vele interviews met de ziekenhuizen. Zijn er 0 opnames? Nee, maar de enorme reductie in opnames (en verspreiding) door vaccineren zijn ruim genoeg om dat makkelijk behapbaar te houden. Prima te redeneren met de vele info die er inmiddels is zonder direct eerst 2 landen tegen elkaar op te zetten in een gerandomniseerde studie.
75% van de opnames is toch ongevaccineerd? 25% gevaccineerd vind ik wel significant dan en de vraag is waardoor. Of de vaccinaties geheel geen effect hadden of dat ze nu al minder effectief zijn geworden. Als we straks een derde of vierde prik moeten halen, dan gaat de bereidheid natuurlijk enorm achteruit. Die 100% vaccinatiegraad is nu 0% vaccinatiegraad voor de derde en vierde.

Overigens ben ik van mening dat iedereen van tevoren al wist dat die 100% nooit gehaald zou worden. We zitten al boven wat de verwachting was. Dat had dus meegenomen moeten worden in de berekeningen. De besmettingen hebben we bewust op laten lopen door te gokken op de vaccinaties die alles wel even zouden oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:17
BarôZZa schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:49:
[...]

75% van de opnames is toch ongevaccineerd? 25% gevaccineerd vind ik wel significant dan en de vraag is waardoor. Of de vaccinaties geheel geen effect hadden of dat ze nu al minder effectief zijn geworden. Als we straks een derde of vierde prik moeten halen, dan gaat de bereidheid natuurlijk enorm achteruit. Die 100% vaccinatiegraad is nu 0% vaccinatiegraad voor de derde en vierde.

Overigens ben ik van mening dat iedereen van tevoren al wist dat die 100% nooit gehaald zou worden. We zitten al boven wat de verwachting was. Dat had dus meegenomen moeten worden in de berekeningen. De besmettingen hebben we bewust op laten lopen door te gokken op de vaccinaties die alles wel even zouden oplossen.
In het stuk van het Radboud en van Isala spreken ze van mensen met een immuunprobleem die hun ongevaccineerde ernstig zieken zijn. Dat hoor ik wel vaker. Dat de mensen die immunogecompromitteerd zijn vaak de gevaccineerden die alsnog in het ziekenhuis belanden zijn. Dat is natuurlijk ook best een grote groep (700.000)

Ondertussen gaat daar de inhaalzorg ook meteen weer plat. Maar vooral het beestje niet bij de naam benoemen, want straks is er iemand beledigd ;)
https://nos.nl/artikel/24...toestroom-coronapatienten

[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2021 23:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:35
BarôZZa schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:49:
[...]

75% van de opnames is toch ongevaccineerd? 25% gevaccineerd vind ik wel significant dan en de vraag is waardoor. Of de vaccinaties geheel geen effect hadden of dat ze nu al minder effectief zijn geworden
Dat is precies wat je verwacht met goed, maar niet 100% perfect werkende vaccins. Er zijn gewoon zo veel mensen gevaccineerd dat het niet anders kan dat zelfs met erg goed beschermende vaccins, er toch een flink aantal gevaccineerden in het ziekenhuis komt.
Stel je hebt 200 mensen die in het ziekenhuis zouden komen. Nu ga je daar 90% van vaccineren. Dan hou je 20 ongevaccineerden over die in het ziekenhuis komen. Nu zijn er nog 180 gevaccineerden, maar die zijn door het vaccin niet helemaal 100% beschermd, maar bijvoorbeeld maar 95%. Dan krijg je dus van die 180 gevaccineerden nog 9 ziekenhuisopnames (5%). In totaal heb je dus 29 ziekenhuisopnames, waarvan 9 gevacineerd en dat is dus 31%.
Op basis van de huidige ziekenhuiscijfers kan je dus concluderen dat de vaccinaties wel degelijk effect hebben en nog steeds bijzonder effectief zijn.
Dat wist iedereen ook en dat is ook meegenomen. Dat nu 25% van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd zou zijn had je in januari al kunnen voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Ah, 1.8 en 0.7 miljoen... Ik vroeg me al tijden die verhouding af maar kon hem niet vinden.

Gek dan... Als je die verhouding op de ziekenhuizen toepast zou 1 op de 3 a 4 ongewenst ongevaccineerd moeten zijn. Maar we horen hier van de mensen in het veld dat die er amper zijn... Hoe werkt dat dan weer? Of nemen die hun eigen maatregelen, door niet teveel op pad te gaan?
Dat is voor mij de grote hamvraag, hoe veel mensen met een immuniteitsprobleem(voor covid) zijn er en zijn die nu extra voorzichtig? Als ze dat zijn, hoe lang houden ze het vol? Worden zij minder voorzichtig als de volledige buitenwereld (12+ in ieder geval) een prik heeft gehad? Moeten zij zich überhaupt zorgen maken over een covid infectie?
Volledig op onderbuik gebaseerd verwacht ik dat iemand die vaccinatie niet serieus neemt geen bezwaar heeft tegen een avondje feesten en iemand met en immuniteitsprobleem nog even niet mee doet, ondanks dat iedereen in de test getest of gevaccineerd is.
Iemand uit het veld geeft hier boven aan dat gevaccineerde patiënten die toch de IC weten te bereiken vaak degene met een immuniteitsprobleem zijn, maar dat is nog geen wetenschappelijk onderzoek en kan nog alle kanten op. Net als die 2200-3400-4600-4800 mensen waar het RIVM mee rekent. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:00:
[...]

Maar er is dus ook een koppeling met de IC opnames. Lager dan voor de vaccinaties gelukkig, maar bij veel besmettingen krijg je veel opnames. Oftewel: als de overheid mensen naar Duitsland wil overplaatsen, dan moeten er eerst heel veel mensen besmet zijn geraakt. En daarvan krijgt naar schatting 2-10% (de genoemde OMT schatting) langdurige klachten ongeacht opname. Dat is toch heel veel?
2 a 10% van degene die het krijgen. 80% van de gevaccineerden krijgt het niet. Dat rekent om tot 0.4 a 2% daar. Dat is al flink minder. Nu kan dat met een grote populatie nog best flink optellen ja. Dan is even de vraag wanneer we lange klachten een punt vinden. Die 2 a 10 gaat ook over een week of 8 a 12 nog wat vermoeidheid. Is dat een reden voor maatregelen? Dus dan wordt de vraag hoeveel van die 2 a 10 (of dus 0.4 a 2) ernstig genoeg voor maatregelen ijn. Blijkbaar is de omt-mening: nee, dat is niet heftig genoeg voor maatregelen
[...]

Ik vind het zelf vooral lastig om nog te in te schatten wanneer bewindspersonen iets vergeten, want dat lijkt in toenemende mate een probleem in Den Haag. Ironisch genoeg uiten langdurige klachten zich schijnbaar met iets wat 'brainfog' wordt genoemd.

Wel opvallend: in de zomer was er na de piek die je op 1 juli zag ontstaan de noodzaak om maatregelen in te voeren maar ineens (en volgens mij ook nooit eerder) met het argument dat er ook langdurige klachten en varianten konden ontstaan zoals benoemd in het nieuwbericht na de persconferentie:

[...]

https://www.rijksoverheid...t-maatregelen-in-de-zomer

En bij de persconferentie:

[...]

https://www.rijksoverheid...ster-de-jonge-9-juli-2021

Het kan toch niet allebei @42erik? In de zomer vanwege het ontstaan van langdurige klachten vroegtijdig maatregelen nemen en nu niet, wetende dat er nog duizenden opnames verwacht worden, dus veel besmettingen ontstaan bij wachten met R>1, besmettingen tot langdurige klachten kunnen leiden en het risico op varianten toeneemt bij veel besmettingen. Dat is niet anders nu dan in de zomer, behoudens een iets hogere vaccinatiegraad. Maar die is dus helaas nog lang geen 100%.

Ik vind het vooral vreemd dat zo weinig mensen dit soort inconsistentie niet vreemd lijken te vinden.
veranderde omstandigheden, zoals het punt dat iedereen nu gevaccineerd kan zijn.

Wat niet wegneemt dat de regering heilig is, hoor, dat zeker niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:30:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag maar wederom een opmerking op de man.

Dat jij het uitgemolken uitspraken vind maakt ze niet minder relevant.

Geen rekening meer willen houden met 15% van de bevolking (dan heb je het dus over meer dan 1.000.000 mensen) vind ik nogal bizar. Juist in een tijd waarin er op allerlei andere vlakken wel rekening gehouden dient te worden met allerhande minderheden.
het verschil tussen dit en minderheden is het concept keuze.... je maakt niet de keuze om die specifieke huidskleur te hebben, om LHBTIQAPC te zijn, om man te zijn of een andere minderheid.

Hier maak je de keuze om je wel of niet te laten vaccineren. Iets met samenleving, maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen enzo. En ik moet de eerste minderheid nog vinden die de maatschappij een lockdown in gooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:43:
[...]

Dat is voor mij de grote hamvraag, hoe veel mensen met een immuniteitsprobleem(voor covid) zijn er en zijn die nu extra voorzichtig? Als ze dat zijn, hoe lang houden ze het vol? Worden zij minder voorzichtig als de volledige buitenwereld (12+ in ieder geval) een prik heeft gehad? Moeten zij zich überhaupt zorgen maken over een covid infectie?
Volledig op onderbuik gebaseerd verwacht ik dat iemand die vaccinatie niet serieus neemt geen bezwaar heeft tegen een avondje feesten en iemand met en immuniteitsprobleem nog even niet mee doet, ondanks dat iedereen in de test getest of gevaccineerd is.
Iemand uit het veld geeft hier boven aan dat gevaccineerde patiënten die toch de IC weten te bereiken vaak degene met een immuniteitsprobleem zijn, maar dat is nog geen wetenschappelijk onderzoek en kan nog alle kanten op. Net als die 2200-3400-4600-4800 mensen waar het RIVM mee rekent. :+
En is het leven van degene met een immuniteitsprobleem anders geworden? Of deed ie voor maart 2020 ook al aan een zelfisolatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50
Gewoon de helft van hun patienten uit Staphorst. No wonder dat ze daar die kerk beperken. Die zullen de schrik wel hebben gevat.
Voorheen nog niet zo, maar misschien dat dat kwam omdat het aantal besmettingen en ziekenhuis opnames ook op andere plekken nog wel hoog was. De anti-vaccinatie bible-belt tekent nu wel heel scherp af, maar ipv vaccinaties gaan ze nu dus voorlopig voor maatregelen ipv vaccinatie. Zeg maar wat de rest voorheen deed toen zij nog van geen maatregel wilden weten.
De Heer heeft rare en ook nog eens trage kostgangers, misschien dat uiteindelijk eens iemand iets verzint wat een teken Gods is, zodat vaccinaties ineens wel kunnen.
Bij die katholieken zou dat wat makkelijker zijn, spuit in mariabeeldje, wat bloed wenen, roepen dat het een wonder is .. et voila, maar die zwarte kousen is toch duidelijk een ander slag.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gekkie
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:30:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag maar wederom een opmerking op de man.

Dat jij het uitgemolken uitspraken vind maakt ze niet minder relevant.

Geen rekening meer willen houden met 15% van de bevolking (dan heb je het dus over meer dan 1.000.000 mensen) vind ik nogal bizar. Juist in een tijd waarin er op allerlei andere vlakken wel rekening gehouden dient te worden met allerhande minderheden.
Gaan die 15% dan ook rekening houden met die 85% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

42erik schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 00:22:
[...]

En is het leven van degene met een immuniteitsprobleem anders geworden? Of deed ie voor maart 2020 ook al aan een zelfisolatie?
Een vriendin van me die iemand kent met zo'n probleem zegt dat ze altijd al heel voorzichtig was maar dat de kans gevoelsmatig nu veel groter is om iets op te lopen, en dat covid ook een stuk ernstiger is dan dingen die ze vroeger kon oplopen, zeker voor iemand die immunogecompromitteerd is. Dus ze was altijd al voorzichtig maar nu nog een heel stuk meer.

Sinds covid zit ze bijna alleen maar thuis (iig paar maanden geleden nog). Best wel sneu.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

PS: 50% van de zieken in Zwolle komen dus uit Staphorst.
Vaccineren mag niet want "dat mag niet van God" ofzo, maar je medisch laten behandelen, intuberen, met antivirale middelen laten behandelen en beademen, dat mag wel???

Intussen worden mensen hun inhaaloperaties afgezegd nu. Vanwege al die "vrije mensen".

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22
gekkie schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 00:32:
[...]

Gaan die 15% dan ook rekening houden met die 85% ?
Hoeveel % van die 15% hebben corona gehad en zijn dus feitelijk ook al beschermd? Als iemand corona heeft gehad dan heeft zijn/haar/het immuunsysteem al een opdonder gehad en die weet prima wat het moet doen bij een besmetting.

[ Voor 8% gewijzigd door Khayma op 18-10-2021 02:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 02:10:
[...]

Een vriendin van me die iemand kent met zo'n probleem zegt dat ze altijd al heel voorzichtig was maar dat de kans gevoelsmatig nu veel groter is om iets op te lopen, en dat covid ook een stuk ernstiger is dan dingen die ze vroeger kon oplopen, zeker voor iemand die immunogecompromitteerd is. Dus ze was altijd al voorzichtig maar nu nog een heel stuk meer.

Sinds covid zit ze bijna alleen maar thuis (iig paar maanden geleden nog). Best wel sneu.
Wat verdrietig 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 02:12:
PS: 50% van de zieken in Zwolle komen dus uit Staphorst.
Vaccineren mag niet want "dat mag niet van God" ofzo, maar je medisch laten behandelen, intuberen, met antivirale middelen laten behandelen en beademen, dat mag wel???

Intussen worden mensen hun inhaaloperaties afgezegd nu. Vanwege al die "vrije mensen".
Liever die naar Duitsland dan inhaalslag weer uitstellen zou ik zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik heb het topic weer wat opgeschoond. Ik zou iedereen willen vragen om niet op de man te reageren en overduidelijke trollposts te rapporteren. Erop reageren maakt het alleen maar erger. Datzelfde geldt voor allerlei uitspraken over wat je van de discussie stijl van de ander vindt (bijv “zuigen”), reageer nou alleen op de inhoud of rapporteer posts…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:36
LZ86 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:09:
[...]

In het stuk van het Radboud en van Isala spreken ze van mensen met een immuunprobleem die hun ongevaccineerde ernstig zieken zijn. Dat hoor ik wel vaker. Dat de mensen die immunogecompromitteerd zijn vaak de gevaccineerden die alsnog in het ziekenhuis belanden zijn. Dat is natuurlijk ook best een grote groep (700.000)

Ondertussen gaat daar de inhaalzorg ook meteen weer plat. Maar vooral het beestje niet bij de naam benoemen, want straks is er iemand beledigd ;)
https://nos.nl/artikel/24...toestroom-coronapatienten
Over Isala:
Isala in Zwolle is het grootste topklinische ziekenhuis van Nederland. Met ruim 5.500 medewerkers en 776 beschikbare bedden verzorgen we per jaar meer dan 555.000 polikliniekbezoeken, 45.000 klinische opnames en 51.000 dagbehandelingen. bron: https://www.stz.nl/1306/over-ons/stzziekenhuizen/isala

En dan voor 20 kliniek en 5 ic covid patiënten help roepen? Voelt toch een beetje als ..( ik weet het niet).
En de inhaalzorg gaat niet plat daar, er worden enkele patiënten afgebeld. Waarbij niet duidelijk is of dit allemaal ingrepen zijn waarvoor een leeg IC bed als achtervang nodig was.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Ik blijf toch vinden dat er iets geregeld moet worden voor mensen die om medische redenen niet kunnen testen of vaccineren. Want het gaat allemaal langer duren. Omdat het maar om een kleine groep gaat, wil niet zeggen dat deze mensen maar aan de kant moeten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

henkzelf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:24:
[...]

Over Isala:
Isala in Zwolle is het grootste topklinische ziekenhuis van Nederland. Met ruim 5.500 medewerkers en 776 beschikbare bedden verzorgen we per jaar meer dan 555.000 polikliniekbezoeken, 45.000 klinische opnames en 51.000 dagbehandelingen. bron: https://www.stz.nl/1306/over-ons/stzziekenhuizen/isala

En dan voor 20 kliniek en 5 ic covid patiënten help roepen? Voelt toch een beetje als ..( ik weet het niet).
En de inhaalzorg gaat niet plat daar, er worden enkele patiënten afgebeld. Waarbij niet duidelijk is of dit allemaal ingrepen zijn waarvoor een leeg IC bed als achtervang nodig was.
Het was geloof ik al eerder uitgelegd dat je covid patienten niet tussen de rest op zaal kan leggen en als er plek is voor 20 de 21ste je een groot stuk capaciteit kost.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

QSYS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:25:
Ik blijf toch vinden dat er iets geregeld moet worden voor mensen die om medische redenen niet kunnen testen of vaccineren. Want het gaat allemaal langer duren. Omdat het maar om een kleine groep gaat, wil niet zeggen dat deze mensen maar aan de kant moeten staan.
in heel de qr periode in NL 0 ( zegge nul ) keer mijn qr hoeven te laten zien. Een keer uit eten geweest in lokaal restaurant waar ze niet aan qr codes deden . Had m wel kunnen zien en niet vooraf gecheckt, maar ben vrij zeker dat als ik dat 's middags even was gaan vragen dat ze gezegd hadden 'kom maar hoor'.
Je kan lijdzaam wachten tot 'het systeem' zich op een uitzondering aanpast , of kijken hoe je met wat creativiteit binnen dingen kan doen die je graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:48:
[...]

in heel de qr periode in NL 0 ( zegge nul ) keer mijn qr hoeven te laten zien. Een keer uit eten geweest in lokaal restaurant waar ze niet aan qr codes deden . Had m wel kunnen zien en niet vooraf gecheckt, maar ben vrij zeker dat als ik dat 's middags even was gaan vragen dat ze gezegd hadden 'kom maar hoor'.
Je kan lijdzaam wachten tot 'het systeem' zich op een uitzondering aanpast , of kijken hoe je met wat creativiteit binnen dingen kan doen die je graag wil.
In mijn geval moet ik zuinig met energie zijn, en dus niet verspillen aan ergens heen gaan, oh hier wordt getest, dan gaan we snel ff iets anders zoeken. Dat werkt voor mij namelijk niet. Ik zal daarin niet de enigste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorcerer8472 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 02:10:
[...]

Zeker sneu, maar wat voor oplossing zien we hiervoor?

Hoewel er m.i. winst te behalen is, zullen we nooit 100 % vaccinatie halen. En als we dat wel halen, zijn de vaccins niet 100% effectief. Ik zie niet zo goed hoe we die groep effectief kunnen helpen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Over Isala:

Het is een combinatie van factoren, niet alleen die covid patienten zijn het probleem maar ook:
Daarnaast is er de toestroom van acute zorg en verloskunde. Die kunnen we niet afschalen.
Isala stroomt vol met covid-patiënten: dit is waarom het ziekenhuis al moet ingrijpen (terwijl het vorig jaar nog veel drukker was)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:07
[...]

Over Isala:

Ik ken het ziekenhuis wel.
En die 776 bedden is incl wat op de kraamverzorging staat (waar het opvallend druk is door de omgeving) en de oncologie afdeling (die ook redelijk groot is).

Qua IC ruimte valt dit ziekenhuis best mee hoeveel plekken ze hebben.
En je kan natuurlijk een Corona-IC patient niet bij een "gewone" hart-bypass IC-patient leggen.
Voor de Corona-IC moet er sowieso aparte ruimtes/aparte procedures zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:52:
[...]

In mijn geval moet ik zuinig met energie zijn, en dus niet verspillen aan ergens heen gaan, oh hier wordt getest, dan gaan we snel ff iets anders zoeken. Dat werkt voor mij namelijk niet. Ik zal daarin niet de enigste zijn.
Heb je geen telefoon om ze even te bellen? Of vrienden die al geweest zijn en het je kunnen vertellen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom zo beterweterig? Ze verwachten dat dit aantal zal toenemen, daar zul je toch op moeten anticiperen. Bovendien zeggen ze zelf dat het ook komt door een toename van acute zorg en verloskunde. Dat er nu al begonnen wordt met alweer afbellen van mensen op de wachtlijst is geen goed teken. Het zal jou maar overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Dennis1812 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Heb je geen telefoon om ze even te bellen? Of vrienden die al geweest zijn en het je kunnen vertellen?
Ik heb hier in het noorden geen vrienden of familie, en bellen zullen ze waarschijnlijk wel zeggen dat ze checken. Er staat voor zo'n bedrijf ook veel op het spel. Het moet gewoon geregeld worden. En wat als er nou net controle binnenkomt? Zo moeilijk is dat niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:25
user109731 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Waarom zo beterweterig? Ze verwachten dat dit aantal zal toenemen, daar zul je toch op moeten anticiperen. Bovendien zeggen ze zelf dat het ook komt door een toename van acute zorg en verloskunde. Dat er nu al begonnen wordt met alweer afbellen van mensen op de wachtlijst is geen goed teken. Het zal jou maar overkomen.
In maart 2020 lagen er iets van 115 covid patiënten in hetzelfde ziekenhuis. Zegt meer iets over de leegloop in de zorg. Gelukkig blijft VWS kruidenieren met personeel. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
QSYS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:25:
Jij valt in de herhaling, en ik ook: Daar is wat voor geregeld, namelijk artikel 6.33 Trm. Of althans, er lijkt iets voor te zijn geregeld, maar kennelijk ben jij daar niet mee geholpen. Kan je uitleggen wat er mis is met de huidige regeling en hoe dat beter zou kunnen?
Khayma schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 02:39:
[...]

Hoeveel % van die 15% hebben corona gehad en zijn dus feitelijk ook al beschermd? Als iemand corona heeft gehad dan heeft zijn/haar/het immuunsysteem al een opdonder gehad en die weet prima wat het moet doen bij een besmetting.
Maar een relatief klein deel. Bij de laatste meting van Sanquin in augustus is vastgesteld dat 27% van de donoren tot 30 jaar een infectie had doorgemaakt. Bij de oudere leeftijdsgroepen was dit flink minder, ongeveer 18%. Nu zitten aan die meting wat haken en ogen (namelijk hoe representatief het is voor de hele bevolking en hoe lang antistoffen na infectie detecteerbaar blijven in het bloed) maar het geeft een idee in welke orde van grootte je moet denken. Er is duidelijk nog veel winst te halen met het vaccineren van de laatste 15%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:13:
In maart 2020 lagen er iets van 115 covid patiënten in hetzelfde ziekenhuis.
Dat wordt ook wel uitgelegd:
Vorig jaar rond deze tijd had het ziekenhuis meer dan 60 coronapatiënten ‘in huis’, waarvan 16 op de ic. Toen kon het ziekenhuis de zorg wel leveren en nu niet? Waar zit het verschil?

,,Toen was de reguliere zorg afgeschaald. Dat is nu niet het geval. Daarnaast is er de toestroom van acute zorg en verloskunde. Die kunnen we niet afschalen. In beide gevallen is dat nu hoger dan vorig jaar. Deze maatregel was nodig om de toestroom van patiënten in goede banen te kunnen blijven leiden en de dagelijkse instroom beter op te kunnen vangen.’’
Als we weer andere zorg gaan afschalen (waar mogelijk) dan zal er vast meer plek zijn zoals vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Tom-Z schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:15:
[...]

Jij valt in de herhaling, en ik ook: Daar is wat voor geregeld, namelijk artikel 6.33 Trm. Of althans, er lijkt iets voor te zijn geregeld, maar kennelijk ben jij daar niet mee geholpen. Kan je uitleggen wat er mis is met de huidige regeling en hoe dat beter zou kunnen?
Ik heb hier over met VWS gepraat, en met de GGD en er was niks over bekend, dus ja, er staan wel vaker dingen op sites die niet kloppen, ook van instanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Señor Sjon schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:13:
[...]

In maart 2020 lagen er iets van 115 covid patiënten in hetzelfde ziekenhuis. Zegt meer iets over de leegloop in de zorg. Gelukkig blijft VWS kruidenieren met personeel. :X
Toen lag natuurlijk de complete zorg wel plat en had iedereen een hyperfocus op covid. Hoewel het natuurlijk te belachelijk voor woorden is dat de zorgcapaciteit zo laag ligt. Gaat nergens over.

Al die paniek over dit aantal patiënten... in een land met 17 miljoen mensen. Gaat nog wat worden als we een pandemie krijgen van een ziekte die dodelijker is dan corona :X

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

QSYS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Ik heb hier in het noorden geen vrienden of familie, en bellen zullen ze waarschijnlijk wel zeggen dat ze checken. Er staat voor zo'n bedrijf ook veel op het spel. Het moet gewoon geregeld worden. En wat als er nou net controle binnenkomt? Zo moeilijk is dat niet.
Meer dan genoeg die gewoon zeggen, wij doen daar niet aan mee. Hier ben je welkom.

Ter interesse, met wie ga je naar een restaurant dan als je niemand hebt daar in t hoge kille noorden? Kom gezellig naar Brabant. Hier heb je zo vrienden en kan je nog uit eten en naar de bioscoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Dennis1812 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Meer dan genoeg die gewoon zeggen, wij doen daar niet aan mee. Hier ben je welkom.

Ter interesse, met wie ga je naar een restaurant dan als je niemand hebt daar in t hoge kille noorden? Kom gezellig naar Brabant. Hier heb je zo vrienden en kan je nog uit eten en naar de bioscoop ook.
Ik woon hier samen met mijn vriendin, en mijn dochter woont ook hier in Friesland, wel een eind weg maar toch. Brabant is bekend voor mij, zeer bekend, kom dat oorspronkelijk vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Dit artikel gaat inderdaad prima op, alleen is hier dus niet van toepassing :)
(want gaat over mensen die van de doctor om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 18-10-2021 09:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Joh ga toch heen. Het enige wat je hier al weken doet is zuigen en trollen en dan beticht je anderen ervan dat ze niet lezen?
Ik zie jou tieren en schelden.
Je kan prima beredeneren dat met een 100% vaccinatiegraad er amper ziekenhuisopnames zijn. Dat wordt keer op keer weer bewezen. Zie alleen al de laatste RIVM rapportages, internationale studies en rapportages die hier al talloze keren voorbij zijn gekomen en de vele interviews met de ziekenhuizen. Zijn er 0 opnames? Nee, maar de enorme reductie in opnames (en verspreiding) door vaccineren zijn ruim genoeg om dat makkelijk behapbaar te houden. Prima te redeneren met de vele info die er inmiddels is zonder direct eerst 2 landen tegen elkaar op te zetten in een gerandomniseerde studie.
De stelling nogmaals
100% vaccinatie leidt tot een situatie waar we geen maatregelen meer nodig hebben en tegelijk de zorg het prima redt.
Je ziet zelf ook dat het niet tot 0 opnames zal leiden, al claim je dat het een enorme reductie zal zijn om de zorg behapbaar te houden.

Nu is de zorg het afgelopen jaar behoorlijk leeggelopen en is het voor mij onduidelijk met welke coronacijfers de zorg het prima zou redden. Is dat tegenwoordig max 100 IC en 200 gewone bedden?

Gaan we dat redden met een beschermingsgraad van 80 à 90 procent tegen ziekenhuisopname én het loslaten van alle maatregelen? Of is de beschermingsgraad hier hoger dan bij onze zuiderburen waardoor we wellicht iets beter eruit springen?
Van Gucht is duidelijk: “Ja. Tot de helft van de patiënten die worden opgenomen, is gevaccineerd. Maar zij vertegenwoordigen wel een grote groep gevaccineerden in de bevolking. In verhouding beschermen de vaccins voor 80 à 90 procent tegen ziekenhuisopname, en dat is het voornaamste.”
Situatie Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 06:45
Dennahz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Toen lag natuurlijk de complete zorg wel plat en had iedereen een hyperfocus op covid. Hoewel het natuurlijk te belachelijk voor woorden is dat de zorgcapaciteit zo laag ligt. Gaat nergens over.

Al die paniek over dit aantal patiënten... in een land met 17 miljoen mensen. Gaat nog wat worden als we een pandemie krijgen van een ziekte die dodelijker is dan corona :X
God bewaar me :X het halve land rollebold al over elkaar met de huidige pandemie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

God bewaar me :X het halve land rollebold al over elkaar met de huidige pandemie.
Ik ben ervan overtuigd dat een dodelijker pandemie op dit vlak beter was geweest. Meer angst, meer eensgezindheid, meer common enemy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Tom-Z schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:09:
[...]

Dat is precies wat je verwacht met goed, maar niet 100% perfect werkende vaccins. Er zijn gewoon zo veel mensen gevaccineerd dat het niet anders kan dat zelfs met erg goed beschermende vaccins, er toch een flink aantal gevaccineerden in het ziekenhuis komt.
Stel je hebt 200 mensen die in het ziekenhuis zouden komen. Nu ga je daar 90% van vaccineren. Dan hou je 20 ongevaccineerden over die in het ziekenhuis komen. Nu zijn er nog 180 gevaccineerden, maar die zijn door het vaccin niet helemaal 100% beschermd, maar bijvoorbeeld maar 95%. Dan krijg je dus van die 180 gevaccineerden nog 9 ziekenhuisopnames (5%). In totaal heb je dus 29 ziekenhuisopnames, waarvan 9 gevacineerd en dat is dus 31%.
Op basis van de huidige ziekenhuiscijfers kan je dus concluderen dat de vaccinaties wel degelijk effect hebben en nog steeds bijzonder effectief zijn.

[...]

Dat wist iedereen ook en dat is ook meegenomen. Dat nu 25% van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd zou zijn had je in januari al kunnen voorspellen.
Voor de duidelijkheid: ik zeg nergens dat vaccinaties niet werken. Ze werken overduidelijk.

Mijn punt is dat het nutteloos is om te blijven jammeren over ongevaccineerden aangezien het al vanaf het begin af aan duidelijk was dat er miljoenen mensen ongevaccineerd zouden blijven of waarbij het vaccin niet zou werken.

Als de zorg wederom te zwaar belast wordt, dan is dat wederom slecht beleid. En als de werking van de vaccins na verloop van tijd afneemt als het gaat om ziekenhuisopnames dan is het nog een hele lange weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22
[...]

[...]

Maar een relatief klein deel. Bij de laatste meting van Sanquin in augustus is vastgesteld dat 27% van de donoren tot 30 jaar een infectie had doorgemaakt. Bij de oudere leeftijdsgroepen was dit flink minder, ongeveer 18%. Nu zitten aan die meting wat haken en ogen (namelijk hoe representatief het is voor de hele bevolking en hoe lang antistoffen na infectie detecteerbaar blijven in het bloed) maar het geeft een idee in welke orde van grootte je moet denken. Er is duidelijk nog veel winst te halen met het vaccineren van de laatste 15%.
Vind ik ook een lastige. Het getal zal dus hoger liggen dan dat. Dat betekent dus dat het percentage nog lager is van het aantal ongevaccineerde dat geen corona heeft gehad. Dat zie ik eerder als iets positiefs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
QSYS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Ik heb hier over met VWS gepraat, en met de GGD en er was niks over bekend, dus ja, er staan wel vaker dingen op sites die niet kloppen, ook van instanties.
Dit is geen "ding" dat "op een site staat" dat "niet klopt". Het is letterlijk de wet. Als VWS daar niet naar handelt betekent dat dus dat ze de wet negeren. Misschien dat het tijd is voor een juridische procedure?
YakuzA schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Dit artikel gaat inderdaad prima op, alleen is hier dus niet van toepassing :)
(want gaat over mensen die van de doctor om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden)
Lezen jij en ik hetzelfde artikel? "personen die vanwege een beperking of een ziekte geen test kunnen ondergaan of als gevolg van een test ernstig ontregeld raken" -- Ik zie nergens iets staan over gevaccineerd (kunnen) worden.
BarôZZa schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:41:
[...]

Voor de duidelijkheid: ik zeg nergens dat vaccinaties niet werken. Ze werken overduidelijk.
Pardon, je stelt je in je post hardop de vraag of vaccinaties "geheel geen effect hadden of dat ze nu al minder effectief zijn geworden". Misschien is dat dat niet zo'n handige formulering?
Mijn punt is dat het nutteloos is om te blijven jammeren over ongevaccineerden aangezien het al vanaf het begin af aan duidelijk was dat er miljoenen mensen ongevaccineerd zouden blijven of waarbij het vaccin niet zou werken.
70% van de mensen in het ziekenhuis (en 75% van de mensen op de IC) ligt daar onnodig. Dan hadden we nu 36 bezette IC-bedden gehad ipv. 142. Kuipers noemde 100 IC-bedden als de limiet van wat ze aankonden zonder andere zorg uit te moeten stellen. Met een hogere vaccinatiegraad hadden we daar dus ruim onder kunnen zitten en het blijft goed om dat de blijven benoemen, zodat hopelijk meer mensen alsnog hun verantwoordelijkheid zullen nemen.
Khayma schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Vind ik ook een lastige. Het getal zal dus hoger liggen dan dat. Dat betekent dus dat het percentage nog lager is van het aantal ongevaccineerde dat geen corona heeft gehad. Dat zie ik eerder als iets positiefs.
Het is ook iets positiefs, maar ik denk dat het aantal te laag is om écht het verschil te maken. Om in die groep tot voldoende "dekking" met natuurlijke immuniteit te komen zijn we nog wel even bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat een dodelijker pandemie op dit vlak beter was geweest. Meer angst, meer eensgezindheid, meer common enemy.
Alleen een ziekte die iedereen precies even hard raakt zou dat kunnen en die bestaat per definitie niet. Als covid 10 keer zo dodelijk was dan zijn het nog steeds een beperkt aantal groepen die het hardst geraakt worden en degenen buiten die groepen kunnen dan door blijven zeuren over hoe hun rechten niet mogen worden aangetast voor het risico ("99% kans niet te sterven!") dat ze denken te lopen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

IJzerlijm schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

Alleen een ziekte die iedereen precies even hard raakt zou dat kunnen en die bestaat per definitie niet. Als covid 10 keer zo dodelijk was dan zijn het nog steeds een beperkt aantal groepen die het hardst geraakt worden en degenen buiten die groepen kunnen dan door blijven zeuren over hoe hun rechten niet mogen worden aangetast voor het risico ("99% kans niet te sterven!") dat ze denken te lopen.
*knip* dit voegt niets toe

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 18-10-2021 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:07
MikeyMan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Ja volledig mee eens.
Of een pandemie die zichtbaar is (zoals de Pest bijvoorbeeld).

Corona is wat dat betreft echt een rotziekte. Ik ben chronisch verkouden en dat maakt het extreem lastig in deze periode. In de begintijd mij ook belachelijk vaak laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Tom-Z schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

Dit is geen "ding" dat "op een site staat" dat "niet klopt". Het is letterlijk de wet. Als VWS daar niet naar handelt betekent dat dus dat ze de wet negeren. Misschien dat het tijd is voor een juridische procedure?
VWS weer gebeld, en gevraagd naar de procedure waar ze het in dat artikel over hebben, maar dat was niks bekend over. Nu nemen ze deze week weer contact met mij er over op, maar een juridische procedure, is geen optie, ik kon dat al tegen het UWV niet. Zwaar energie gebrek☹️ nu maar weer ff afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik zie net een video met Hugo de Jonge waarin hij aangeeft dat met 85% vaccinatiegraad "de wedstrijd wel is gewonnen".
Stel dat we inderdaad aan die 85% vaccinatiegraad komen die nu naar voren komt uit de enquetes die we doen. Die moeten we eerst nog wel zien te bereiken. We hebben op dit moment 75% die een eerste prik heeft gehad, richting de 50% volledig is gevaccineerd maar we moeten echt tot die 85% komen en ik zou zeggen in ieder geval aan 75% onder de jongeren tussen de twaalf en achttien.
Op het coronadashboard zie ik echter
Opkomst 1e prik
84,7%
Volledig gevaccineerd
80,9%

Percentage van de bevolking van 12 jaar en ouder
Over welk percentage heeft De Jonge het nu? Als hij 85% vaccinatiegraad noemt en dit vergelijkt met 50%/75% dan zou dus zeggen dat hij het in beide gevallen over de vaccinatiegraad over de gehele bevolking heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wolly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:15:
Ik zie net een video met Hugo de Jonge waarin hij aangeeft dat met 85% vaccinatiegraad "de wedstrijd wel is gewonnen".
[...]
[...]
Over welk percentage heeft De Jonge het nu? Als hij 85% vaccinatiegraad noemt en dit vergelijkt met 50%/75% dan zou dus zeggen dat hij het in beide gevallen over de vaccinatiegraad over de gehele bevolking heeft?
Vermoed dat toen hij dit meldde de Alpha en Delta varianten nog niet rond waarden?

verder zie ik je een 'stel dat' quoten? komt die uit de video? :)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-10-2021 10:19 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

Vermoed dat toen hij dit meldde de Alpha en Delta varianten nog niet rond waarden?
Fimpje is van 15 oktober 2021, ik dacht eerst ook dat het een oud filmpje was :?
verder zie ik je een 'stel dat' quoten? komt die uit de video? :)
Ja. Ik heb geprobeerd zijn gesproken tekst te noteren, vanaf 0:14.

[ Voor 20% gewijzigd door Wolly op 18-10-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
QSYS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:14:
VWS weer gebeld, en gevraagd naar de procedure waar ze het in dat artikel over hebben, maar dat was niks bekend over. Nu nemen ze deze week weer contact met mij er over op, maar een juridische procedure, is geen optie, ik kon dat al tegen het UWV niet. Zwaar energie gebrek☹️ nu maar weer ff afwachten.
Heb je geen rechtsbijstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Tom-Z schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

[...]

Pardon, je stelt je in je post hardop de vraag of vaccinaties "geheel geen effect hadden of dat ze nu al minder effectief zijn geworden". Misschien is dat dat niet zo'n handige formulering?
Misschien moet je het even opnieuw lezen. Ik heb het nadrukkelijk over de mensen die in het ziekenhuis belanden maar wel gevaccineerd zijn. Daar heeft het vaccin dus niet bij gewerkt of de bescherming neemt af.
[...]

70% van de mensen in het ziekenhuis (en 75% van de mensen op de IC) ligt daar onnodig. Dan hadden we nu 36 bezette IC-bedden gehad ipv. 142. Kuipers noemde 100 IC-bedden als de limiet van wat ze aankonden zonder andere zorg uit te moeten stellen. Met een hogere vaccinatiegraad hadden we daar dus ruim onder kunnen zitten en het blijft goed om dat de blijven benoemen, zodat hopelijk meer mensen alsnog hun verantwoordelijkheid zullen nemen.
We wisten dat je geen 100% vaccinatiegraad zou halen, dus je geschetste scenario slaat nergens op. Dat is net zoiets roepen als dat als iedereen voldoende afstand had gehouden en iedereen zich had afgezonderd, dat het virus binnen een paar weken weg zou zijn. Totaal onrealistische luchtkastelen. Dus moet het beleid daarop afgestemd zijn. Hier was het beleid eindeloos versoepelen, maar dan is dit het logische gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 06:45

[...]

[...]

Bedoeld de jonge niet dat hij verwacht dat de vaccinatiegraad niet veel verder zal stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
IJzerlijm schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Het was geloof ik al eerder uitgelegd dat je covid patienten niet tussen de rest op zaal kan leggen en als er plek is voor 20 de 21ste je een groot stuk capaciteit kost.
Die zalen zijn tegenwoordig 1, 2 of 4 persoonskamers (hoewel dat soms een halve gang kost inderdaad).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Cartman! schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Dit is wel een beetje wat exotisch voor rechtsbijstand. Denk niet dat die zoiets dekken. Misschien als je recht hebt op een toevoeging.
Ik zou me zelf niet zo graag aan zo'n procedure wagen. Maar het is raar dat er in de wet staat dat er een uitzonderingsregeling moet zijn, maar dat het vervolgens onmogelijk is om informatie daarover te vinden? Als je echt wil procederen is de makkelijkste ingang waarschijnlijk een aanvraag voor zo'n uitzondering indienen (maar wáár dan?) en vervolgens in bezwaar gaan tegen de (fictieve) weigering daarvan. Maar dat kost voor een doorsnee mens veel te veel energie, laat staan voor iemand met MS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
Cartman! schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Rechtsbijstand is het probleem niet, de energie die ik er in zou moeten steken. Zware ME een dan die hele PEM er nog over heen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
QSYS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:31:
Rechtsbijstand is het probleem niet, de energie die ik er in zou moeten steken. Zware ME een dan die hele PEM er nog over heen.
Je hoeft het probleem 1 keer uit te leggen en daarna doen zij de rest. Wellicht kan partner/familie je helpen. Elke paar pagina's erover klagen kost ook energie lijkt me en dat gaat sowieso niks opleveren.

[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 18-10-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Cartman! schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:32:
[...]

Je hoeft het probleem 1 keer uit te leggen en daarna doen zij de rest. Wellicht kan partner/familie je helpen.
Nee, voorlopig ff niet, er komt ook nog een keuring aan voor de participatie wet, en nog wat andere drukke dingen, dus dat wordt waarschijnlijk veel plat liggen, stress werkt ook heel erg op mijn lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
QSYS schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:34:
Nee, voorlopig ff niet, er komt ook nog een keuring aan voor de participatie wet, en nog wat andere drukke dingen, dus dat wordt waarschijnlijk veel plat liggen, stress werkt ook heel erg op mijn lichaam.
Ok, sterkte daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Bedoeld de jonge niet dat hij verwacht dat de vaccinatiegraad niet veel verder zal stijgen?
Volgens mij hamert hij er juist op dat het nog verder omhoog moet. Ik begrijp alleen niet hoe hij die 50% volledig gevaccineerd/75% eerste prik afzet tegen een gewenste vaccinatiegraad van 85%.

Dat zou betekenen dat we dus nog 35 procentpunt omhoog moeten qua volledig gevaccineerden, dat lijkt mij nogal wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23

Ik vind het eigenlijk vrij duidelijk wat hij zegt. Ik ga nu twijfelen over wat je bedoeld. Hij geeft aan dat 85% van 18+ gevaccineerd moet zijn voor een mooie dekking en dat 75% van de 12-18 jarige gevaccineerd moeten zijn. Wanneer dit is bereikt dan is er een grote mijlpaal bereikt volgens verschillende peilingen etc. Wil niet zeggen dat alles maar over is maar wel dat dit voor een goede basis moet zorgen.
Stand nu is 18+ 83.2% volledig gevaccineerd (komt dus goed in de buurt) en incl de 12+ 80.9% Maar ik weet niet hoe groot de groep is van 12-18 jaar dus geen idee op hoeveel procent je dan komt voor de 12-18 jarige (kan je vast wel ergens vinden).
Waar haal jij vandaan dat nog maar 50% is gevaccineerd? Wellicht op de totale bevolking incl kinderen <12?

Oh op https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties staat gewoon een mooie grafiek mbt de vaccinatie graat per leeftijd als je wat verder naar bededen scrollt :)

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 18-10-2021 10:49 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Ik vind het eigenlijk vrij duidelijk wat hij zegt. Ik ga nu twijfelen over wat je bedoeld. Hij geeft aan dat 85% van 18+ gevaccineerd moet zijn voor een mooie dekking en dat 75% van de 12-18 jarige gevaccineerd moeten zijn. Wanneer dit is bereikt dan is er een grote mijlpaal bereikt volgens verschillende peilingen etc. Wil niet zeggen dat alles maar over is maar wel dat dit voor een goede basis moet zorgen.
Stand nu is 18+ 83.2% volledig gevaccineerd (komt dus goed in de buurt) en incl de 12+ 80.9% Maar ik weet niet hoe groot de groep is van 12-18 jaar dus geen idee op hoeveel procent je dan komt voor de 12-18 jarige (kan je vast wel ergens vinden).
Die cijfers lees ik ook op het dashboard, wat ik echter niet begrijp is hoe hij aangeeft dat 50%/75% is gevaccineerd en dat we naar 85% moeten. Daarmee vergelijkt hij vaccinatiecijfers van de gehele populatie (neem ik aan), nl. die 50% en 75% met die 85% van 18+.

Is het dan niet logischer om te zeggen ' We zitten nu op 83,2% en we moeten naar 85%'? Waarom leidt hij zijn verhaal in met 50% is volledig gevaccineerd en dan sluit hij af met 'we moeten echt tot die 85% komen' als die twee waardes niet op dezelfde groep slaan?
Waar haal jij vandaan dat nog maar 50% is gevaccineerd? Wellicht op de totale bevolking incl kinderen <12?
Dat zegt De Jonge letterlijk in die video.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 18-10-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Wolly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:50:

Dat zegt De Jonge letterlijk in die video.
Ah nog een keer gekeken en had ik gemist. Of het een foutje is, hij bedoeld op de gehele bevolking van 0-100 of bewust laag inzet om mensen aan te sporen dat we er nog niet zijn dat weet alleen Hugo. Maar ik vond dat echt het minst interessante stukje van het hele interview :)
Denk dat het niet echt de moeite waard is om daar op te focussen zeker omdat hij daarna precies zegt dat hij 85% bij 18+ en 75% bij 12-18 jarige wil en dit volgens hun enquêtes (wat dit ook mogen zijn) de richting is waar we aan moeten denken. De 12-17 jarige zijn trouwens 55% en wellicht waren de cijfers die hij kende toen dus rond de 50% (of 53% en rond hij af).

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 18-10-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:56:
[...]

Ah nog een keer gekeken en had ik gemist. Of het een foutje is, hij bedoeld op de gehele bevolking van 0-100 of bewust laag inzet om mensen aan te sporen dat we er nog niet zijn dat weet alleen Hugo. Maar ik vond dat echt het minst interessante stukje van het hele interview :)
Denk dat het niet echt de moeite waard is om daar op te focussen zeker omdat hij daarna precies zegt dat hij 85% bij 18+ en 75% bij 12-18 jarige wil en dit volgens hun enquêtes (wat dit ook mogen zijn) de richting is waar we aan moeten denken. De 12-17 jarige zijn trouwens 55% en wellicht waren de cijfers die hij kende toen dus rond de 50% (of 53% en rond hij af).
Nu gaan we toch wel goochelen, jij denkt dat hij met de 50% die hij noemt doelt op volledig gevaccineerden in de groep 12-17 jaar? En 75% van die 12-17 zou dan een eerste prik hebben gehad?

De rest van het interview is ook wel interessant, maar qua cijfers is hij altijd enorm scherp en ik heb niet de indruk dat de video out of context is geknipt op dat gedeelte.

Het goede nieuws zou trouwens wel zijn dat we met nog maar 4,1 procentpunt (12 jaar en ouder) tot 85% komen en daarmee de wedstrijd gewonnen hebben *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Wolly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:08:
Nu gaan we toch wel goochelen, jij denkt dat hij met de 50% die hij noemt doelt op volledig gevaccineerden in de groep 12-17 jaar? En 75% van die 12-17 zou dan een eerste prik hebben gehad?
Nee ik zeg dat ik het ook niet precies weet en je 2 opties geef die hij kan bedoelen (totale bevolking of 12-18 jaar). Maar het blijft voor jou net zo gissen als voor mij. Maar ik vind dit totaal irrelevant is is zoeken naar spijkers op laag water
De rest van het interview is ook wel interessant, maar qua cijfers is hij altijd enorm scherp en ik heb niet de indruk dat de video out of context is geknipt op dat gedeelte.

Het goede nieuws zou trouwens wel zijn dat we met nog maar 4,1 procentpunt (12 jaar en ouder) tot 85% komen en daarmee de wedstrijd gewonnen hebben *O*
De rest is inderdaad interessanter dat we bij de 18+ groep er bijna zijn. Echter vrees ik dat die laatste paar procent evenredig veel moeite gaat kosten zoals dat bij zoveel zaken het geval is.
En bij de 12-18 jaar moet nog zeker 20% extra gevaccineerd worden en dit wordt wellicht nog wel lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
[...]

Even voor de duidelijkheid, met "de wedstrijd gewonnen" bedoelt de Jonge het volgende:
Stel dat we inderdaad aan die 85% vaccinatiegraad komen [...] die moeten we eerst nog wel zien te bereiken [...] in de optelsom daarvan zijn we met elkaar dusdanig beschermd dat het aanzienlijk minder waarschijnlijk wordt dat we nog met lockdown-achtige maatregelen te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Even voor de duidelijkheid, met "de wedstrijd gewonnen" bedoelt de Jonge het volgende:

[...]
Dat is ook een interessante wat je nu zegt. Als hij op 01:19 zegt dat "we dan met elkaar de wedstrijd wel hebben gewonnen" krijg ik dan weer niet de indruk dat hij het alleen over die lockdowns heeft. Maar is goed mogelijk dat hij inderdaad puur een nieuwe lockdown bedoelt.

Erg duidelijk vind ik het interview in ieder geval niet. Percentages van 50% volledig gevaccineerd die nergens terug te vinden zijn en ruimte laten wat hij nu bedoelt met die 'wedstrijd gewonnen' uitspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ik vermoed een ouder filmpje dat nu pas is geplaatst? De cijfers van iets voor 20 juli zouden aardig overeen moeten komen met 50%/75% voor 12+. Ook de manier waarop ze over "het najaar" praten klinkt alsof ze er verder vanaf staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Ik vermoed een ouder filmpje dat nu pas is geplaatst? De cijfers van iets voor 20 juli zouden aardig overeen moeten komen met 50%/75% voor 12+. Ook de manier waarop ze over "het najaar" praten klinkt alsof ze er verder vanaf staan.
Het kan bijna niet anders, die publicatiedatum moet haast wel van een andere datum zijn dan het filmpje. Wellicht even uit de mottenballen gehaald door het AD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Hij heeft het ook over toegangsbewijzen, die zijn er krap drie weken in brede vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
jadjong schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Hij heeft het ook over toegangsbewijzen, die zijn er krap drie weken in brede vorm.
"Het werken met toegangsbewijzen, het kan zijn dat dat in het najaar nog steeds nodig is."

Wel een essentiële zin van De Jonge. Het najaar is inmiddels al een maandje bezig, tenzij hij er wel een erg beperkte definitie op nahoudt. De manier waarop deze zin is opgebouwd doet mij inderdaad ook sterk vermoeden dat deze uitspraak uit het TvT tijdsperk komt.

Wat de uitspraken en cijfers betreft, dat is simpelweg niet binair uit te drukken. Meer is beter en drukt de last op de zorg, het streven kan 100% zijn, wat nooit gehaald gaat worden. De huidige bevindingen wat ziekenhuisopnames betreft pleiten in ieder geval voor een hogere vaccinatiegraad.

Maar als je er realistisch naar kijkt kan het natuurlijk alsnog onvoldoende zijn om de reguliere zorg niet af te moeten schalen. Het is echter wel het beste middel om de mate waarop dit gedaan moet worden te beperken. Of dat nog binnen zijn kaders van "de wedstrijd gewonnen" valt, vraag ik me ook af. Het is een wat merkwaardige stelling en het gebrek aan context betreffende de video helpt niet. Ik ben benieuwd of het ook door de NOS en andere media opgepakt gaat worden als sappige soundbite, of juist niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Het is in ieder geval niet van 15 oktober want toen had hij haar op zijn gezicht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:51:
Het is in ieder geval niet van 15 oktober want toen had hij haar op zijn gezicht. :P
Opmerkzaam _/-\o_

Het filmpje staat nu ook niet meer op de 'hoofd' video pagina terwijl filmpjes van <15 oktober er nog wel staan onder Corona. Toch een foutje van het AD dus om het op 15 oktober 2021 te dateren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
jadjong schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:51:
Een plakbaard dus, kan niet anders .. the plot thickens :+, toch weer mooi voer voor een complottheorie en hoe hij hem uitwisselt met WimLex ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Vergeet Vieze Jack niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Ik zie jou tieren en schelden.

[...]

De stelling nogmaals

[...]

Je ziet zelf ook dat het niet tot 0 opnames zal leiden, al claim je dat het een enorme reductie zal zijn om de zorg behapbaar te houden.

Nu is de zorg het afgelopen jaar behoorlijk leeggelopen en is het voor mij onduidelijk met welke coronacijfers de zorg het prima zou redden. Is dat tegenwoordig max 100 IC en 200 gewone bedden?

Gaan we dat redden met een beschermingsgraad van 80 à 90 procent tegen ziekenhuisopname én het loslaten van alle maatregelen? Of is de beschermingsgraad hier hoger dan bij onze zuiderburen waardoor we wellicht iets beter eruit springen?

[...]

Situatie Belgie
Zullen we ons aan de Nederlandse getallen houden en niet de Belgische omdat dat je beter uitkomt?

https://nos.nl/collectie/...-ziekte-door-deltavariant

Mensen die langer dan twee weken volledig zijn gevaccineerd, zijn volgens de gegevens voor 95 procent beschermd tegen ziekenhuisopname en voor 97 procent tegen IC-opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Zullen we ons aan de Nederlandse getallen houden en niet de Belgische omdat dat je beter uitkomt?

https://nos.nl/collectie/...-ziekte-door-deltavariant

Mensen die langer dan twee weken volledig zijn gevaccineerd, zijn volgens de gegevens voor 95 procent beschermd tegen ziekenhuisopname en voor 97 procent tegen IC-opname.
Beter uitkomt? Is het dan niet interessant om te weten welke getallen gerapporteerd worden op 100km hiervandaan? En vooral: Waarom wijken die af, is dat geen (waarschuwings)teken aan de wand? Komt dat omdat die percentages die het RIVM noemt zijn gebaseerd op de periode Alfa + Delta en het in Belgie meer een momentopname van dit moment is?

Voor de volledigheid de cijfers zoals RIVM ze onlang presenteerde over de periode 4 april t/m 19 augustus:
In deze deltaperiode was de vaccin-effectiviteit tegen ziekenhuisopname tot nu toe 95%:
92% in de leeftijdsgroep 15-49 jaar,
97% in de leeftijdsgroep 50-69 en
91% bij 70-plussers.
De bescherming tegen IC-opname was 97%: respectievelijk 99%, 97% en 95% voor de drie leeftijdsgroepen.

Acht maanden na de start van het COVID-19- vaccinatieprogramma in Nederland zijn er nog geen aanwijzingen voor afname van bescherming met de tijd sinds vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de topic titel staan 2 landen , dus best logisch om naar de cijfers van beide te kijken , of ze nu wel of niet in je straatje passen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Wolly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Beter uitkomt? Is het dan niet interessant om te weten welke getallen gerapporteerd worden op 100km hiervandaan? En vooral: Waarom wijken die af, is dat geen (waarschuwings)teken aan de wand? Komt dat omdat die percentages die het RIVM noemt zijn gebaseerd op de periode Alfa + Delta en het in Belgie meer een momentopname van dit moment is?
Wij hebben toch ook veel recentere cijfers, zoals die over de vaccinatiestatus van patiënten opgenomen in de maand september. 25% gevaccineerd. In België zag ik het cijfer van 31% voorbij komen.
De uitspraak "Tot de helft van de patiënten die worden opgenomen, is gevaccineerd." vind ik te vaag. Wat is "tot de helft"? Dat kan letterlijk ieder percentage zijn van 0% tot en met 50%. Of zijn er misschien bepaalde ziekenhuizen waar het 50% is, bijvoorbeeld die ziekenhuizen in gebieden met hoge vaccinatiegraad?
Ook is de vaccinatiegraad in België anders. Voor 45-55 jaar zie ik 88,8% volledig gevaccineerd staan. In Nederland is dat een paar procentpunt lager en dat kan behoorlijk doorwerken in het percentage gevaccineerd dat wordt opgenomen. Kennelijk verschilt vooral het aandeel volledig gevaccineerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Wij hebben toch ook veel recentere cijfers, zoals die over de vaccinatiestatus van patiënten opgenomen in de maand september. 25% gevaccineerd. In België zag ik het cijfer van 31% voorbij komen.
De uitspraak "Tot de helft van de patiënten die worden opgenomen, is gevaccineerd." vind ik te vaag. Wat is "tot de helft"? Dat kan letterlijk ieder percentage zijn van 0% tot en met 50%. Of zijn er misschien bepaalde ziekenhuizen waar het 50% is, bijvoorbeeld die ziekenhuizen in gebieden met hoge vaccinatiegraad?
Ook is de vaccinatiegraad in België anders. Voor 45-55 jaar zie ik 88,8% volledig gevaccineerd staan. In Nederland is dat een paar procentpunt lager en dat kan behoorlijk doorwerken in het percentage gevaccineerd dat wordt opgenomen. Kennelijk verschilt vooral het aandeel volledig gevaccineerden.
Dus Belgie is hoger volledig gevaccineerd, dank daarvoor. En inderdaad, die uitspraak van die Belgische viroloog 'Tot de helft van de patienten die worden opgenomen is gevaccineerd' is niet erg specifiek.

Zijn dat dan enkel gevaccineerden,dubbel gevaccineerden en zijn er grote verschillen tussen ziekenhuizen?

Waar het mij vooral om ging is dat hij zegt dat de vaccins voor 80 a 90 procent beschermen tegen ziekenhuisopname (dus niet alleen IC). Dat is een flink lager percentage dan hier in NL wordt genoemd, het zou interessant zijn te weten waarom dat zo is.

Zoals gezegd denk ik in de richting dat de 95% die het rivm noemt is gebaseerd op Alfa+Delta en vermoed ik dat de Belgen het hebben over de huidige situatie (gezien het nieuwsartikel gaat over de stijgende coronacijfers in Belgie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 16-09 18:49
Wolly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:00:

Waar het mij vooral om ging is dat hij zegt dat de vaccins voor 80 a 90 procent beschermen tegen ziekenhuisopname (dus niet alleen IC). Dat is een flink lager percentage dan hier in NL wordt genoemd, het zou interessant zijn te weten waarom dat zo is.

Zoals gezegd denk ik in de richting dat de 95% die het rivm noemt is gebaseerd op Alfa+Delta en vermoed ik dat de Belgen het hebben over de huidige situatie (gezien het nieuwsartikel gaat over de stijgende coronacijfers in Belgie).
Vorig jaar werd hier wel eens gezegt dat ze in België over het algemeen mensen eerder opnemen in het ziekenhuis. Misschien zit daar het verschil in ?
Ik heb verder geen bewijs of bron hiervoor, zeg het meer als richting waar je het misschien in kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Als je dit zo leest is het zaak om vandaag te beginnen met die derde prik.
In Maastricht voelen ze dezelfde spanning. Zeker omdat het ziekenhuis deze week opeens weer veel opnames ziet. De afdeling waar chirurgische patiënten zijn opgenomen, is nu weer voor de helft ingericht als corona-afdeling. Tien mensen, bijna allemaal boven de 80 jaar, zijn hier opgenomen. Of ze zijn gevaccineerd? Twee vrouwen knikken ‘ja’. Van de tien coronapatiënten op de afdeling, hebben ten minste negen een vaccin gehad. Ze hoeven niet naar de ic worden gebracht, maar zijn wel zo ziek dat ze de zorg van de artsen en verpleegkundigen in het ziekenhuis nodig hebben. Aan hun bedden hangen zuurstofflessen, de patiënten staren naar de muur. Je hoort het geluid van de extra zuurstof die hen wordt toegediend. De verpleegkundigen praten in het Limburgs dialect met de patiënten.

Gevaccineerd en toch in het ziekenhuis, hoe kan dat? Internist-infectioloog Astrid Oude Lashof is niet zo verrast: ,,Ouderen reageren minder goed op het vaccin. En de afweer die ze opbouwen door vaccinatie verdwijnt sneller dan bij jonge mensen.’’ Ze wijst er op dat bijna alle patiënten boven de 80 jaar zijn, en er is één zeventiger. ,,Dat past bij dit plaatje. Bij ouderen is vaak sprake van een zwakke gezondheid en andere aandoeningen, waardoor ze sneller in het ziekenhuis opgenomen moeten worden.’’ Dat het kabinet heeft aangekondigd dat de oudste ouderen extra prik kunnen krijgen, vindt ze goed nieuws: ,,We verwachten dat het leidt tot minder besmettingen en minder opnames in deze groep.’’
Seniorenactiviteiten mogen ook wel een QR code gaan gebruiken (is nu vaak niet verplicht).
,Het was schrikken deze week’’, zegt afdelingshoofd Marjo Kleijnen van ’t Hullenaar. Het aantal coronapatiënten schoot opeens omhoog van drie naar tien. Minstens vier van hun nieuwe patiënten hebben aan een seniorenactiviteit in de regio meegedaan. ,,Deze mensen hebben pech gehad’’, zegt verpleegkundige Patrick.
Ziekenhuizen schrikken van stijging coronapatiënten: ‘Het is echt nog niet voorbij’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

https://www.telegraaf.nl/...a-discussie-over-covidpas

"Cafébaas Brussel neergestoken ’na discussie over Covidpas'"

Baas leeft nog, verdachte opgepakt. Maargoed, waar the fuck gaan we heen 8)7 Ik zit te brainstormen wat voor reacties mogelijk zijn. Alle kroegen maar weer dicht gooien gaat te ver, de kroegen zelf zullen waarschijnlijk wat milder controleren is te verwachten, neem het ze niet kwalijk. Covidzorg aan ongevaccineerden stoppen doe je ook niet graag maar is een vd weinige nog logische reacties.

Als je niet kan controleren op covid omdat het mogelijk doden met zich mee brengt dan als overheid maar gewoon besluiten dat je dood neer kan vallen als je last hebt van covid en dat spuitje niet wilde op het niveau van "Je doet niet meer mee" van Jan Jaap vd. Wal.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Wolly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

In België werken dezelfde vaccins net zo goed. Ik zou niet direct uitgaan van deze uitspraak, daar houdt men ook een percentage aan van minimaal 90%.

Dit is een beetje spijkers op laag water zoeken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon

Incl. foutje, maar 2 uitstroom.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 18-10-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

We hebben een keer eerder zon lage uitstroom gehad dat bleek achteraf te kloppen maar gek was het wel. Uiteindelijk gaan die natuurlijk wel het ziekenhuis uit. Ik weet zo 123 niet wat de instroom was vorige week maandag. Instroom zegt gewoon veel meer uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Of hebben ze een hertelling gehouden net als vorige week met de besmettingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Señor Sjon schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:27:
Of hebben ze een hertelling gehouden net als vorige week met de besmettingen?
Hoe kan dat me uitstroom zitten er dan patienten op de wc als ze bedden tellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:34
Was t niet dat LCPS in het weekend een 'schatting' doet en op maandag corrigeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
TrailBlazer schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:18:
[...]

We hebben een keer eerder zon lage uitstroom gehad dat bleek achteraf te kloppen maar gek was het wel. Uiteindelijk gaan die natuurlijk wel het ziekenhuis uit. Ik weet zo 123 niet wat de instroom was vorige week maandag. Instroom zegt gewoon veel meer uiteindelijk.
Op maandag 11 oktober meldde het LCPS 14 IC en 38 kliniek opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:02
Flinke stijging vandaag, Ik ben heel benieuwd wat het resultaat zal zijn volgende week, aangezien er behoorlijke grote feestjes zijn geweest 🤞 eens zien of het vaccin zijn werk zal doen

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Percentage positief stijgt ook door, bijna 12% alweer.

[ Voor 30% gewijzigd door user109731 op 18-10-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59
mmm, ongeveer 50% hoger dan vorige week maandag.
Dan zouden we later deze week weer eens 5000 gevallen kunnen gaan aantikken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 16-09 17:41
gustaveau schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:31:
mmm, ongeveer 50% hoger dan vorige week maandag.
Dan zouden we later deze week weer eens 5000 gevallen kunnen gaan aantikken....
Tja, aan de andere kant zitten we nu al zes dagen op 3xxx besmettingen, waarvan de eerste vijf echt vrijwel 3700 allemaal, dus je zou net zo goed kunnen zeggen dat we weer een nieuw plateau hebben bereikt. Even afwachten wat er daadwerkelijk gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:04
Jorizzz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Tja, aan de andere kant zitten we nu al zes dagen op 3xxx besmettingen, waarvan de eerste vijf echt vrijwel 3700 allemaal, dus je zou net zo goed kunnen zeggen dat we weer een nieuw plateau hebben bereikt. Even afwachten wat er daadwerkelijk gaat gebeuren...
De maandagen en dinsdagen zijn meestal de dagen die wat lager zijn qua besmettingen t.o.v. de dagen ervoor. Woensdag en donderdag worden interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkzelf
Dashboard vandaag: Door een storing is dit getal niet compleet. Het werkelijke aantal is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 16-09 17:41
handoff schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

De maandagen en dinsdagen zijn meestal de dagen die wat lager zijn qua besmettingen t.o.v. de dagen ervoor. Woensdag en donderdag worden interessant.
Dat weet ik, maar het aantal besmettingen ligt ook lager vandaag dan de (bijna verdacht stabiele) ~3700 van de afgelopen vijf dagen.
henkzelf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:43:
Dashboard vandaag: Door een storing is dit getal niet compleet. Het werkelijke aantal is hoger.
Dat is dan wel weer een beetje jammer...

Nogmaals, koffiedik kijken voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Tom-Z schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:30:
[...]
Dit is wel een beetje wat exotisch voor rechtsbijstand. Denk niet dat die zoiets dekken. Misschien als je recht hebt op een toevoeging.
Ik zou me zelf niet zo graag aan zo'n procedure wagen. Maar het is raar dat er in de wet staat dat er een uitzonderingsregeling moet zijn, maar dat het vervolgens onmogelijk is om informatie daarover te vinden? Als je echt wil procederen is de makkelijkste ingang waarschijnlijk een aanvraag voor zo'n uitzondering indienen (maar wáár dan?) en vervolgens in bezwaar gaan tegen de (fictieve) weigering daarvan. Maar dat kost voor een doorsnee mens veel te veel energie, laat staan voor iemand met MS.
Er waren blijkbaar onbeantwoorde Kamervragen over dit onderwerp als ik de antwoorden van vandaag goed interpreteer. Hebben ze je opgegeven voor de pilot waar de minister naar verwijst @QSYS?

Zie antwoord 2 (pagina 2 onderaan en pagina 3 bovenaan):
https://www.rijksoverheid...-een-coronatoegangsbewijs
(…) De groep die niet gevaccineerd kan worden én niet getest kan worden, is zeer waarschijnlijk erg klein. Sinds 6 oktober is een pilot georganiseerd bij de GGD regio Utrecht voor mensen die vanwege een beperking of een ziekte geen test kunnen ondergaan.
Het doel van deze pilot is meerzijdig:

a. De doelgroep beschrijven; tot nu toe is het lastig gebleken om deze groep
mensen met goede criteria af te bakenen. Dit belemmert het opstellen van het benodigde protocol. De uitkomst van de pilot zal leidend zijn in de beslissing óf, en zo ja wélke structurele oplossing er voor deze groep mogelijk is.

b. Onderzoeken of een minder belastende testmethode uitkomst kan bieden. Kan een betrokkene alsnog getest worden, bijvoorbeeld met minder belastende testmethoden, zoals de enkele keel- of enkele neus afname, dan biedt dat altijd meer veiligheid voor de persoon in kwestie als ook voor diens omgeving dan niet testen ook al zijn deze methoden minder betrouwbaar dan de antigeen sneltest.

Er is voor de duur van de pilot een beperkt aantal afspraken per dag beschikbaar, vanwege de intensieve betrokkenheid die deze aanpak vergt. Gelet hierop worden voor deze pilot gericht personen benaderd die zich hierover eerder al bij de Rijksoverheid of de betreffende koepelorganisaties — onder andere van mensen met een verstandelijke beperking — hebben gemeld, en wordt hen gevraagd deel te nemen. (…)

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Number10 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:38:
[...]

Er waren blijkbaar onbeantwoorde Kamervragen over dit onderwerp als ik de antwoorden van vandaag goed interpreteer. Hebben ze je opgegeven voor de pilot waar de minister naar verwijst @QSYS?
Nee er was niks over bekend, ik zou er nog over terug gebeld worden door VWS. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:17:
[Twitter]
Percentage positief stijgt ook door, bijna 12% alweer.
Het percentage positief lijkt harder te stijgen dan de aantallen positieve tests. Ik kan zo snel geen getal vinden, maar lijkt het er op dat het aantal tests afneemt?
Pagina: 1 ... 36 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.