Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 92 Laatste
Acties:
  • 295.199 views

• moppentappers
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:47
Schildpadje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:35:
[...]

Ehm.. Die er over ging. Klinkt me erg raar in de oren eerlijk gezegd, uitbesteden aan Duitsland is sowieso nog geen sprake.. Voor de rest zal het vooral een persoonlijke mening zijn. Zorg krijg je sowieso wel, maar ik kan me voorstellen dat extra support voor familie x wel kan variëren. Of je in het weekend al dingen aan de gang zet vs case lekker laten liggen tot maandag.
In dit geval ging het om iemand die op de IC in Griekenland lag, ik weet wel meer dan ik hier deel, maar wil voorkomen dat ik privacy gevoelige informatie deel zoals functie etc.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Schildpadje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:35:
[...]

Ehm.. Die er over ging. Klinkt me erg raar in de oren eerlijk gezegd, uitbesteden aan Duitsland is sowieso nog geen sprake.. Voor de rest zal het vooral een persoonlijke mening zijn. Zorg krijg je sowieso wel, maar ik kan me voorstellen dat extra support voor familie x wel kan variëren. Of je in het weekend al dingen aan de gang zet vs case lekker laten liggen tot maandag.
De dood hoort tenslotte bij het leven, als iemand niet gevaccineerd wil worden dan zal diegene helemaal niet al die nog veel heftigere medicijnen van de intensive care willen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:22

eamelink

Droptikkels

IJzerlijm schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:20:
[...]

De dood hoort tenslotte bij het leven, als iemand niet gevaccineerd wil worden dan zal diegene helemaal niet al die nog veel heftigere medicijnen van de intensive care willen.
_O-

• LZ86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:29
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Wat uiteraard echt verstandig zou zijn is de instroom remmen. Natuurlijk is het mooi dat de reguliere zorg er minder onder hoeft te lijden op deze manier, maar die zou er helemaal niet onder moeten hoeven lijden tenzij het niet anders kan. Maar er kan dus nog veel meer anders, door maatregelen te nemen.

In Duitsland op bezoek gaan of afscheid nemen van een stervend familielid is niet normaal. Mooi dat er zorg verleend kan worden als het nodig is op deze manier uiteraard. Maar niet normaal.

Deze zorgverlener en Senator in de Eerste Kamer snapt ook niks van de afwachtende houding:
https://twitter.com/peter_vd_voort
Tja, de enige manier om echt ech echt die instroom enorm te remmen is verplicht vaccineren van die weigeraars zo ongeveer. Dat is de enige manier die de gevaccineerden en medische uitzonderingen niet óók raakt.

En dat afscheid nemen in Duitsland is niet normaal nee, maar wel volledig hun eigen schuld. Kan er geen medelijden mee hebben

En daar willen we niet aan als samenleving (ik denk ik ook niet, hoe dom ik die lui ook vindt).

[Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2021 11:44]

• Number10
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:39:
[...]
Tja, de enige manier om echt ech echt die instroom enorm te remmen is verplicht vaccineren van die weigeraars zo ongeveer. Dat is de enige manier die de gevaccineerden en medische uitzonderingen niet óók raakt. (…)
Nee, want er zijn dus nog steeds veel mensen die niet gevaccineerd kunnen worden of niet reageren en bij deze R0 is het maar zeer de vraag of je Rt<1 krijgt met vaccineren alleen.

Maar veel wezenlijker: we doen niet alles dat de WHO adviseert. Exceptionalisme noemen de KPMG auteurs die opstelling. Als zoiets als kwalitatief goede mondneusmaskers in de zorg werken, dan werken ze buiten de zorg uiteraard ook. Waarom zijn ze niet overal vrij beschikbaar en roept de overheid niet op om ze te dragen waar mogelijk?
(…) En dat afscheid nemen in Duitsland is niet normaal nee, maar wel volledig hun eigen schuld. Kan er geen medelijden mee hebben (…)
Het gaat niet om medelijden, maar wat je als maatschappij kan en moet doen om de volksgezondheid te bevorderen. Wachten bij R>1 is dat niet.
(…) En daar willen we niet aan als samenleving (ik denk ik ook niet, hoe dom ik die lui ook vindt).
Bij R>1 en naar schatting 5000 opnames kun je eenvoudig vaststellen dat wachten waarschijnlijk vanzelf leidt tot maatregelen weer nodig zijn om R<1 te krijgen. Maar dan met de rug tegen de muur, meer uitgestelde zorg en vermoedelijk zwaarder en beperkender.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
autje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 07:49:
[...]

Op zich heb je gelijk, maar ook in die gemiddelden loopt het sinds eind september alweer op (iets wat m.i. is ingecalculeerd). Maar sowieso, één blik op de reeks cijfers waarop je reageert, en de ontwikkeling daarvan over de tijd, en je ziet al dat er een stijging in zit.
Ik zie dat niet. Waarom een zoekplaatje van de boodschap maken? Als de boodschap is dat de *trend* oploopt, waarom dan ook niet gewoon de *trend* laten zien (in cijfers of grafiek)?

Onderstaande is m.i. veel duidelijker. Dit komt overigens uit mijn eigen persoonlijke dashboard.

Dagelijkse besmettingen + 7-daagse gemiddelde:

Percentage positief + 7-daags gemiddelde*:

Lichtpuntje: de groei in percentage positief lijkt af te zwakken. Als deze "groei van de groei" (tweede afgeleide) daadwerkelijk op 0 komt komende week, dan is er de mogelijkheid dat we op korte termijn een piek bereiken. Even afwachten of dit de komende week doorzet.

Ziekenhuisopnames + 7-daags gemiddelde:

IC-opnames + 7-daags gemiddelde:

[Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 17-10-2021 12:26]

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Natuurlijk wordt niet alles gedaan wat de who , kpmg of number10 adviseren. Zij zijn allemaal de de regering niet, ook al weten ze het wel het aller aller allerbeste.
Kenmerk van advies is dat het een advies is , dat de ontvanger ( hier de overheid ) meeneemt naast andere overwegingen .

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• siggy
  • Laatst online: 12:15

siggy

Wait.... what?

moppentappers schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Een familielid was bij iemand op bezoek die erover ging en tijdens zijn aanwezigheid werd gebeld wat er moest gebeuren, niet gevaccineerd? Dan doen we er niks mee was het antwoord.
Was het maar zo in NL. Denk dat dat ethisch al niet gaat. Ik ben trouwens wel benieuwd of die zieken op de IC wel meteen een prikje krijgen of dat ze dan nog steeds mogen weigeren. Afgezien van verslavingsziekten, is het wel absurd dat er geen enkele verantwoordelijkheid gedragen hoeft te worden door de ongevaccineerden.

En dat gedoe over 'afpakken van vrijheden', alsof men dat ook als een klein kind gaan roepen als ze een wet overtreden. Consequenties zijn er altijd met elke beslissing, maar in deze situatie niet. Best vreemd. Hele situatie was gewoon anders als we een uitzonder op dat artikel 11 hadden, vaccineren verplicht bij pandemie. Het is van de gekke dat we anno 2021 nog vaccinaties mogen weigeren. Alsof mensen dolgraag polio terug willen hebben. Lijkt wel de 'dark ages' soms.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:23

Nox

Noxiuz

moppentappers schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:01:
Dat onderscheid in wel/niet gevaccineerd wordt zo heb ik gehoord ook bi BUZA gemaakt, niet gevaccineerden op de IC in het buitenland worden niet geholpen en zo gek vind ik dat eigenlijk niet.
Ik denk dat dit ook een van de weinige oplossingen is die echt werken. Het merendeel v.d. bevolking is er ook mee eens vermoed ik (die is ook gevaccineerd) en de BOB's (bewust ongevaccineerde burger) zijn er heel bewust mee bezig. De horeca kan je niet vragen te controleren, die hebben economisch gezien veel te grote risico's en een verplichte vaccinatie ben ik geen voorstander van, hoe belangrijk het ook is. Nee, gewoon mensen de keuze geven. Vertrouw je op de zorg, vertrouw je op je god of je eigenwijsheid, zelf kiezen, zelf de consequenties dragen. Het is hard, maar uiteindelijk moet je dit soort beslissingen nemen. Ik denk dat de 85% gevaccineerden er wel klaar mee zijn. Coronazorg voor ongevaccineerden stoppen en doorgaan.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:28
MarcoC schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:24:
[...]

Ik zie dat niet. Waarom een zoekplaatje van de boodschap maken? Als de boodschap is dat de *trend* oploopt, waarom dan ook niet gewoon de *trend* laten zien (in cijfers of grafiek)?
Op zich heb je wel gelijk dat een plaatje meer zegt dan duizend woorden cijfers, maar uit die reeks kan ik toch ook wel de trend zien. Dus de reactie op die oorspronkelijke post (die overigens niet van mij was) was een beetje overdreven, m.i.

Het viel mij ook al op dat het groeigetal de afgelopen vier dagen de trend had verlaten. Interessant als dat blijft dalen of vlak.

• Number10
  • Niet online
autje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:50:
[...]
Het viel mij ook al op dat het groeigetal de afgelopen vier dagen de trend had verlaten. Interessant als dat blijft dalen of vlak.
Dat lijkt mij het beste te verklaren uit anticiperend gedrag op stijgende cijfers. Daar komt nu vakantie in de regio noord en midden bovenop. En dat zal vermoedelijk weer leiden tot een daling in de groep <18 jaar, maar naar ik verwacht een toename van de intergenerationele overdracht door familiebezoek.

Wat zou een reden zijn om een spontane daling van de Rt te verklaren anders dan individueel gedrag? Is de vaccinatiegraad zoveel toegenomen (volgens mij niet, maar wellicht wel)? Maar goed, R>1 blijft R>1.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Jurgen1989
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:04
Ik ben heel benieuwd of we iets terug gaan zien van het Amsterdam Dance Event in de cijfers. Denk wel een hele mooie test case. Zelf 2 events bezocht en was wel weer als vanouds, het enige wat afweek was dat je nu een extra ding moest doen bij de entree: je QR code scannen.

Die max 75% bezetting van de locatie heb ik eerlijk gezegd weinig van gemerkt.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• user109731
  • Niet online

• gustaveau
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Jurgen1989 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:03:
Ik ben heel benieuwd of we iets terug gaan zien van het Amsterdam Dance Event in de cijfers. Denk wel een hele mooie test case. Zelf 2 events bezocht en was wel weer als vanouds, het enige wat afweek was dat je nu een extra ding moest doen bij de entree: je QR code scannen.

Die max 75% bezetting van de locatie heb ik eerlijk gezegd weinig van gemerkt.
Ik merkte het gisteren ook in de hallen, sectie foodcourt. Werd wel gevraagd ome en QR code, maar verder geen ID controle. Ik had dus ook makkelijk een screenshot kunnen laten zien....

Wat betreft ADE, eerder deze zomer zagen we natuurlijk een mega piek toen alles ineens weer open ging.
Nu was dat natuurlijk op nationaal niveau en is dit slechts in Amsterdam. Maar er zou toch een lokale piek kunnen komen door ADE,

D3 Wizzard

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gustaveau schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:25:
[...]

Ik merkte het gisteren ook in de hallen, sectie foodcourt. Werd wel gevraagd ome en QR code, maar verder geen ID controle. Ik had dus ook makkelijk een screenshot kunnen laten zien....

Wat betreft ADE, eerder deze zomer zagen we natuurlijk een mega piek toen alles ineens weer open ging.
Nu was dat natuurlijk op nationaal niveau en is dit slechts in Amsterdam. Maar er zou toch een lokale piek kunnen komen door ADE,
Vergeet niet die piek was grotendeels omdat ze los mochten terwijl hun janssen vaccinatie nog helemaal niks deed. Dat is wel een groot verschil natuurlijk.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• gustaveau
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
TrailBlazer schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Vergeet niet die piek was grotendeels omdat ze los mochten terwijl hun janssen vaccinatie nog helemaal niks deed. Dat is wel een groot verschil natuurlijk.
Klopt! qua vaccinatiebescherming zat het niet goed met die doelgroep toen. Daar is nu wel een wezenlijk verschil.

D3 Wizzard

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• user109731
  • Niet online

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:21

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Vervolgens gaat Zwolle al mensen verplaatsen. Als dit nu geen waarschuwing is, mede voor mensen uit de Bible Belt, dan heb je echt een plaat voor je kop.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:31

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LuckyLuke schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:21:
Vervolgens gaat Zwolle al mensen verplaatsen. Als dit nu geen waarschuwing is, mede voor mensen uit de Bible Belt, dan heb je echt een plaat voor je kop.
Tsja, Inshallah.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06-12 21:24
@LuckyLuke Als mensen niet gevaccineerd willen worden dan willen ze dat niet. Dat heeft niet zoveel met een plaat voor je kop te maken maar meer met zelfbeschikking.

Het feit dat mensen dat niet willen accepteren vind ik persoonlijk op zijn minst net zo gevaarlijk als het niet willen vaccineren.

[Voor 32% gewijzigd door jbhc op 17-10-2021 15:30]

• 42erik
  • Laatst online: 15:04
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Of dat zo is kan jij wellicht beter beoordelen dan ik, even los van het artikel. Maar als dat zo is, dan zou er toch ontzettend veel urgentie moeten zijn bij de overheid om z.s.m. meer maatregelen te nemen om de verspreiding te remmen? Hoog effectieve mondneusmaskers uitdelen, het belang ervan uitleggen, afstand houden etc.

Allemaal zaken die de instroom kunnen beperken.

In plaats daarvan horen we keer op keer een fatalistisch praatje dat er een golf komt, dat is volgens de overheid nu eenmaal zo, is ook aangekondigd, dus nou ja. We zien later wel wat er aan te doen is lijkt die onbegrijpelijke boodschap. Wat heeft dat in vredesnaam met volksgezondheid te maken @LZ86? Het is dus precies een van de kernpunten in het KPMG rapport, dat wachten op meer en meer opnames beschrijft als een verkeerde aanpak in de crisis.

Zie ook deze reactie van @gambieter in een van de andere topics:
gambieter in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"

[...]

Dat moeten we niet normaal vinden, maar veel mensen lijken het normaal te zijn gaan vinden. De mensen die naar andere ziekenhuizen worden verplaatst hebben familie om maar wat te noemen. Mooi dat er zorg verleend kan worden als het nodig is op deze manier uiteraard. Maar niet normaal. En dus iets om te voorkomen door de overheid.

[...]

Wat uiteraard echt verstandig zou zijn is de instroom remmen. Natuurlijk is het mooi dat de reguliere zorg er minder onder hoeft te lijden op deze manier, maar die zou er helemaal niet onder moeten hoeven lijden tenzij het niet anders kan. Maar er kan dus nog veel meer anders, door maatregelen te nemen.

In Duitsland op bezoek gaan of afscheid nemen van een stervend familielid is niet normaal. Mooi dat er zorg verleend kan worden als het nodig is op deze manier uiteraard. Maar niet normaal.

Deze zorgverlener en Senator in de Eerste Kamer snapt ook niks van de afwachtende houding:
https://twitter.com/peter_vd_voort
Dus jij stelt voor dat 100 procent van de bevolking weer maatregelen mag gaan volgen om te vermijden dat 15 procent ongevaccineerden naar een ander ziekenhuis moeten? Eerlijk gezegd vind ik dat niet normaal. Het is hun keuze, dan is het ook hun verantwoordelijkheid en daarmee hen gevolg.

Als verplaatsen naar Duitsland kan vermijden dat we hier maatregelen nodig hebben en de reguliere zorg door kan gaan, lijkt dat me een enorm goed idee. Dan ligt het gevolg bij degene die de keuze maakt

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het is de bible belt he niet de koran corridor.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Het is de bible belt he niet de koran corridor.
Same shit, different day...

• LZ86
Eerder een bijbel :P

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Zwolle heeft drie patienten overgeplaatst. Ik denk dat maar weinig mensen daarvan onder de indruk zijn.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Dit blijft toch curieus:

De hele week naast een besmette Pietje in de klas zitten is geen reden tot quarantaine-advies, maar op zaterdagmiddag met diezelfde besmette Pietje op de bank naar Paw Patrol kijken wel.

Het past wel in het 'niet meer ten koste van alles'-beleid, maar toch: curieus.

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:39
zacht schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:47:
Dit blijft toch curieus:

[Afbeelding]

De hele week naast een besmette Pietje in de klas zitten is geen reden tot quarantaine-advies, maar op zaterdagmiddag met diezelfde besmette Pietje op de bank naar Paw Patrol kijken wel.

Het past wel in het 'niet meer ten koste van alles'-beleid, maar toch: curieus.
Of net als vandaag -> naar een groot tuincentrum geweest. Erg druk, alles en iedereen loopt door elkaar - maar bij het in-house restaurant is er ineens een QR check. Leg mij het logische verband maar uit... 8)7

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
HerZon schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Of net als vandaag -> naar een groot tuincentrum geweest. Erg druk, alles en iedereen loopt door elkaar - maar bij het in-house restaurant is er ineens een QR check. Leg mij het logische verband maar uit... 8)7
Dat is er niet. :) Maar misschien is het een idee om de coronapas ook voor alle niet essentiele winkels verplicht te maken. Dan hoeven we die discussie ook niet meer te voeren ;)

SPECS

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:27:
[...]
Dus jij stelt voor dat 100 procent van de bevolking weer maatregelen mag gaan volgen om te vermijden dat 15 procent ongevaccineerden naar een ander ziekenhuis moeten? Eerlijk gezegd vind ik dat niet normaal. Het is hun keuze, dan is het ook hun verantwoordelijkheid en daarmee hen gevolg. (…)
Waarom is R>1 acceptabel? Denk jij dat besmettingen geen kwaad kunnen behoudens opname en sterfte? Waarom denk je dat? En als dat (later) onverhoopt niet zo blijkt te zijn @42erik, wat dan? Heb je het KPMG rapport ook zelf gelezen?
(…) Als verplaatsen naar Duitsland kan vermijden dat we hier maatregelen nodig hebben en de reguliere zorg door kan gaan, lijkt dat me een enorm goed idee. Dan ligt het gevolg bij degene die de keuze maakt
Niet iedereen kan een keuze maken helaas en niet iedereen reageert op een vaccinatie. Met de vinger wijzen naar mensen die wel een keuze kunnen maken negeert de groep die geen keuze hebben en daar hebben we als maatschappij zeker een zorgplicht voor. Een democratie is niet enkel wat de meerderheid wil uiteraard.

Als een besmetting behalve opname en sterfte ook nog bij een aanzienlijk deel van de mensen langdurige klachten lijkt te veroorzaken zie ik al helemaal niet in waarom we geen maatregelen zouden nemen. Geef tenminste daar nu eens een overtuigend argument voor bij R>1.

• jbhc
stylezzz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:04:
[...]

Dat is er niet. :) Maar misschien is het een idee om de coronapas ook voor alle niet essentiele winkels verplicht te maken. Dan hoeven we die discussie ook niet meer te voeren ;)
Misschien is het idee om die hele wanstaltige coronapas te laten varen. Imho is het best bijzonder dat een werkgever niet om medische gegevens mag vragen maar een uitbater wel.

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:03
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:26:
@LuckyLuke Als mensen niet gevaccineerd willen worden dan willen ze dat niet. Dat heeft niet zoveel met een plaat voor je kop te maken maar meer met zelfbeschikking.

Het feit dat mensen dat niet willen accepteren vind ik persoonlijk op zijn minst net zo gevaarlijk als het niet willen vaccineren.
Iedereen laat zich al jaar en dag vaccineren om te reizen, en nu met corona staan er veel ineens op hun achterste poten.

Dat je niet wil vaccineren, prima, eigen keuze, maar daar hangen ook consequenties aan, en juist die willen ze dan weer niet accepteren, daar zit het probleem.

Ondertussen neig ik steeds meer naar een verplichte vaccinatie, geen getrut, gewoon meewerken aan een oplossing.

Nu is 85% de dupe van 15% die zeggen verrek maar.

• stylezzz
  • Nu online
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:09:
[...]

Misschien is het idee om die hele wanstaltige coronapas te laten varen. Imho is het best bijzonder dat een werkgever niet om medische gegevens mag vragen maar een uitbater wel.
Dat lijkt me in de huidige situatie niet zo handig. Maar ben je bang dat de gemiddelde uitbater er met je medische dossier vandoor gaat?

SPECS

• jbhc
Segafreak83 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Iedereen laat zich al jaar en dag vaccineren om te reizen, en nu met corona staan er veel ineens op hun achterste poten.
Ik verwacht dat het gros de mensen die zich nu niet laten vaccineren dat voorheen ook niet deden.
Dat je niet wil vaccineren, prima, eigen keuze, maar daar hangen ook consequenties aan, en juist die willen ze dan weer niet accepteren, daar zit het probleem.

Ondertussen neig ik steeds meer naar een verplichte vaccinatie, geen getrut, gewoon meewerken aan een oplossing.

Je spreekt jezelf nu tegen.
stylezzz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Dat lijkt me in de huidige situatie niet zo handig. Maar ben je bang dat de gemiddelde uitbater er met je medische dossier vandoor gaat?
Ik wens mijn medische gegevens niet te openbaren is dat echt zo vreemd?

[Voor 18% gewijzigd door jbhc op 17-10-2021 16:30]

• Wolly
  • Niet online
Segafreak83 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:15:
[...]

Definieer oplossing?

• eamelink
  • Laatst online: 15:22

eamelink

Droptikkels

Fijn dat Duitsland een helpend hand uitsteekt wat betreft IC-capaciteit :)

• 42erik
Dubbel

[Voor 99% gewijzigd door 42erik op 17-10-2021 16:46]

• 42erik
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

Waarom is R>1 acceptabel? Denk jij dat besmettingen geen kwaad kunnen behoudens opname en sterfte? Waarom denk je dat? En als dat (later) onverhoopt niet zo blijkt te zijn @42erik, wat dan? Heb je het KPMG rapport ook zelf gelezen?

[...]

Niet iedereen kan een keuze maken helaas en niet iedereen reageert op een vaccinatie. Met de vinger wijzen naar mensen die wel een keuze kunnen maken negeert de groep die geen keuze hebben en daar hebben we als maatschappij zeker een zorgplicht voor. Een democratie is niet enkel wat de meerderheid wil uiteraard.

Als een besmetting behalve opname en sterfte ook nog bij een aanzienlijk deel van de mensen langdurige klachten lijkt te veroorzaken zie ik al helemaal niet in waarom we geen maatregelen zouden nemen. Geef tenminste daar nu eens een overtuigend argument voor bij R>1.
Aangezien er voor zover ik nog geen negatieve effecten gesignaleerd zijn van besmettingen bij gevaccineerden, zie ik nog geen reden om me druk te maken om een R>1, enige probleem daarmee kan de druk op de zorg zijn. En als er wel een paar zijn, is de vraag of dat het waard is om weer een hele bevolking op maatregelen te zetten, met alle negatieve gevolgen van dien

Dat er mensen zijn die geen vaccin kunnen nemen zijn weten we allemaal. Die zou ik ook voorrang voor een lokale plek geven. Volgende de verplegers hier zien ze die gelukkig weinig in het ziekenhuis.

• 42erik
Een middel naar een situatie waar we geen maatregelen meer nodig hebben en tegelijk de zorg het prima redt.

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:22

Dennahz

Life feels like hell should.

stylezzz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:04:
[...]

Dat gaan ze op termijn sowieso wel doen, denk ik. Of het überhaupt nut heeft vraag ik me af (tenslotte gaat het al tijden gewoon goed en lopen de besmettingen nu pas weer op), maar goed, of een regel aantoonbaar nut heeft of niet doet er niet meer toe tegenwoordig :+

https://www.destentor.nl/...edrijf-gebeuren~a9a6fde1/

Ben benieuwd hoelang het gaat duren voor de gevaccineerden ook een verplichte test gaan moeten doen voor ze een horecazaak in mogen. De belangrijkste vraag is imo vooral: wanneer stopt dit een keer.

[Voor 22% gewijzigd door Dennahz op 17-10-2021 16:52]

Twitter

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Een middel naar een situatie waar we geen maatregelen meer nodig hebben en tegelijk de zorg het prima redt.
En die situatie is haalbaar met een verplichte vaccinatie?

• 42erik
Wolly schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

En die situatie is haalbaar met een verplichte vaccinatie?
Ja

De vraag is of je dat moet willen verplichten, niet of het nut heeft, dat is overduidelijk

[Voor 20% gewijzigd door 42erik op 17-10-2021 16:50]

• autje
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Dat lijkt mij het beste te verklaren uit anticiperend gedrag op stijgende cijfers. Daar komt nu vakantie in de regio noord en midden bovenop. En dat zal vermoedelijk weer leiden tot een daling in de groep <18 jaar, maar naar ik verwacht een toename van de intergenerationele overdracht door familiebezoek.

Wat zou een reden zijn om een spontane daling van de Rt te verklaren anders dan individueel gedrag? Is de vaccinatiegraad zoveel toegenomen (volgens mij niet, maar wellicht wel)? Maar goed, R>1 blijft R>1.
Ik zou het ook niet weten, maar het kan bijna niet anders dan gedrag zijn, of het feit dat men na 25 september een paar weken (weekends?) helemaal los is gegaan, en nu weer wat 'normaler' gebruik maakt van de meer ruimte die men gekregen heeft (op zich ook gedrag natuurlijk, maar meer een natuurlijke gedragswijziging). Maar vandaag is het weer minder dan gisteren (groeigetal). De daling is helaas niet zo snel als de stijging vorige week, en we moeten nog zien of dit doorzet, maar ik vind het toch redelijk opvallend.

• stylezzz
  • Nu online
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:28:
[...]
Ik wens mijn medische gegevens niet te openbaren is dat echt zo vreemd?
Dat doe je ook helemaal niet :)

SPECS

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

Ja

De vraag is of je dat moet willen verplichten, niet of het nut heeft, dat is overduidelijk
Het zal zeker nut hebben, echter zie ik graag een bron die stelt dat 100% vaccinatie leidt tot een situatie waar we geen maatregelen meer nodig hebben en tegelijk de zorg het prima redt.

Ik heb in ieder geval iemand gevonden die zegt dat je maatregelen zult blijven houden, ook bij een hele hoge vaccinatiegraad.
"Er gaat geen situatie komen waarin we het virus volledig uitbannen, ook niet met een hele hoge vaccinatiegraad. We hadden gehoopt dat vaccineren een superwondermiddel zou zijn, dat is helaas niet het geval", zegt Van Egmond. "Maar het lost wel een hele hoop problemen op."

Tostmann noemt testen, isolatie bij positieve testen, bron- en contactonderzoek, maar ook de anderhalvemetermaatregel en mondkapjes als voorbeelden van maatregelen die aangehouden moeten worden.
https://nos.nl/collectie/...simmuniteit-is-onmogelijk

• stylezzz
  • Nu online
Wolly schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Het zal zeker nut hebben, echter zie ik graag een bron die stelt dat 100% vaccinatie leidt tot een situatie waar we geen maatregelen meer nodig hebben en tegelijk de zorg het prima redt.

Ik heb in ieder geval iemand gevonden die zegt dat je maatregelen zult blijven houden, ook bij een hele hoge vaccinatiegraad.

[...]

Het virus uitbannen is schier onmogelijk. Het gaat erom dat de zorg niet overbelast word....

SPECS

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:45:
[...]
Aangezien er voor zover ik nog geen negatieve effecten gesignaleerd zijn van besmettingen bij gevaccineerden, zie ik nog geen reden om me druk te maken om een R>1, (…)
Zoals je zelf al opmerkt: niet iedereen is beschermd. Dat jij geen reden ziet zegt mij niks, want ik weet niet welke moeite je hebt gedaan om daarover kennis te verwerven en in hoeverre je in staat bent die kennis te interpreteren. De overheid zou moeten onderbouwen waarom besmettingen los van opname of sterfte geen of nauwelijks een probleem zijn. Dat doen ze niet of nauwelijks wat mij betreft en is uiteraard met allerlei (voorlopige) onderzoeksresultaten over langdurige klachten ook niet eenvoudig. Het is niet logisch in ieder geval om dat aan te nemen.
(…) enige probleem daarmee kan de druk op de zorg zijn. (…)
Nee, langdurige klachten zijn ook een probleem.
(…) En als er wel een paar zijn, is de vraag of dat het waard is om weer een hele bevolking op maatregelen te zetten, met alle negatieve gevolgen van dien (…)
Een paar. 10, 1000, 100.000, 1.000.000 mensen?

Volgens een eerdere raming van het OMT (114e advies, p. 6/7) heeft 2-10% mensen langdurige klachten. Het KPMG rapport komt met nog veel hogere percentages, die alle kanten opgaan. Valt het achteraf mee (wat mij op zich niet zou verbazen) dan valt het mee. Maar zo niet, dan heb je maatschappelijk wellicht een gigantisch probleem.
(…) Dat er mensen zijn die geen vaccin kunnen nemen zijn weten we allemaal. Die zou ik ook voorrang voor een lokale plek geven. Volgende de verplegers hier zien ze die gelukkig weinig in het ziekenhuis.
Het gaat niet alleen om mensen die geen vaccin kunnen krijgen, maar om de vraag hoeveel mensen voldoende hebben gereageerd.

Vaccins werken gelukkig goed om opnames te voorkomen. Maar niet 100% helaas en dat is bij grote aantallen besmettingen weer een probleem. Over het voorkómen van langdurige klachten door vaccins is volgens weinig bekend, anders dan dat een besmetting die wordt voorkomen ook niet kan leiden tot die langdurige klachten uiteraard. Maar de vaccins voorkomen ook niet 100% van de besmettingen helaas.
autje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:51:
[...]
Ik zou het ook niet weten, maar het kan bijna niet anders dan gedrag zijn, of het feit dat men na 25 september een paar weken (weekends?) helemaal los is gegaan, en nu weer wat 'normaler' gebruik maakt van de meer ruimte die men gekregen heeft (op zich ook gedrag natuurlijk, maar meer een natuurlijke gedragswijziging). (…)
Zulk soort dingen inderdaad. Maar die variatie is er al 1,5 jaar. Het maakt de 'als dit, dan dat' interpretatie uiteraard nog veel moeilijker. Maar de trend is wel duidelijk.
(…) Maar vandaag is het weer minder dan gisteren (groeigetal). De daling is helaas niet zo snel als de stijging vorige week, en we moeten nog zien of dit doorzet, maar ik vind het toch redelijk opvallend.
Opvallend was wat mij betreft de relatief lange periode R=1 eind augustus en begin september. Die uiteindelijk (zoals verwacht) doorbroken werd rondom 25 september. De fluctuatie van de afgelopen dagen is wel te verklaren met anticipatie en de komende dagen met vakantie bijvoorbeeld.
stylezzz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:11:
[...]
Het virus uitbannen is schier onmogelijk. Het gaat erom dat de zorg niet overbelast word....
Die zorg is al overbelast begrijp ik uit de media. En uitbannen of uitroeien: hoe je het ook noemt, daar gaat het dus niet om. Het is niet de keuze tussen R>1 of R=0. Dat is een politiek narratief geweest, waarbij mitigatie als 'redelijk' alternatief is gebracht tussen R>1 of R=0. Het gaat om R<1, want dan zal de zorg uiteraard intrinsiek niet overbelast raken. Zie bijvoorbeeld dit fragment uit een Kamerdebat medio 2020:
(…) Het feit dat de premier op die normale strategische vraag drie keer die uitersten van Scylla en Charybdis schetst, en zegt dat hij ertussendoor vaart, noopt mij ertoe om eens aan buitenstanders te vragen: hoe kijken jullie dan naar de gekozen strategie en het gevoerde beleid, en kan dat niet beter? Misschien is de premier meer bereid om naar die buitenstanders te luisteren. Als je ziet waar we nu staan, zou het, vind ik, een normale bestuurlijke en professionele reflex moeten zijn om geïnteresseerd zijn in hoe je het beter kan doen en niet te zeggen "dat vind ik niet zinvol" (…)
Zie wat dat betreft ook mijn reactie op het KPMG rapport en lees het rapport s,v.p. als je dat nog niet hebt gedaan.

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Als mensen zin hebben om over dat rapport te discussiëren zal de R vast snel groter dan 0 worden in dat topic ( R is hier het aantal reacties).

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• 42erik
Wolly schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

[...]

In dat artikel gaat het over het virus uitbannen, daar heb ik het helemaal niet over. Het gaat over behapbaarheid voor de zorg. En daar gaat het dan niet over 80 procent effectief, maar over 97 procent. En dan boeit het niet of je een uitbraak ziet, het gaat erom hoeveel van die uitbraak in het ziekenhuis komt

• autje
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

Opvallend was wat mij betreft de relatief lange periode R=1 eind augustus en begin september. Die uiteindelijk (zoals verwacht) doorbroken werd rondom 25 september. De fluctuatie van de afgelopen dagen is wel te verklaren met anticipatie en de komende dagen met vakantie bijvoorbeeld.
Ik denk dat de conclusie toch wel kan zijn (voor zover dat nog niet duidelijk was) dat we 25 september weer eens te veel in één keer hebben losgelaten, dat kunnen zelfs de grootste ontkenners niet meer ontkennen. Ik denk dat er best iets versoepeld hadden kunnen worden, maar niet alles. Vooral omdat het nu lastiger wordt om die geest weer in de fles te krijgen.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

autje schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:22:
[...]

Ik denk dat de conclusie toch wel kan zijn (voor zover dat nog niet duidelijk was) dat we 25 september weer eens te veel in één keer hebben losgelaten, dat kunnen zelfs de grootste ontkenners niet meer ontkennen. Ik denk dat er best iets versoepeld hadden kunnen worden, maar niet alles. Vooral omdat het nu lastiger wordt om die geest weer in de fles te krijgen.
Dit is denk ik erg optimistisch. Er zijn genoeg mensen die ook bij een veel lagere vaccinatiegraad en 100 doden per dag alle maatregelen wilden afschaffen omdat hun vrijheid belangrijker vonden. Want zelfs een miljoen doden is maar een klein percentage van de bevolking.

Er is nu wel veel minder ruimte voor groei van het virus buiten wat bible belt en achterbuurt bolwerken van groepen mensen die voor een flink deel ongevaccineerd en nog nooit besmet zijn geweest. Uiteindelijk zal iedereen aan de beurt zijn, nu gaat het alleen nog steeds te hard voor de zorg maar veel te langzaam voor een wijziging in mentaliteit.

• LZ86
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:01:
[...]

In dat artikel gaat het over het virus uitbannen, daar heb ik het helemaal niet over. Het gaat over behapbaarheid voor de zorg. En daar gaat het dan niet over 80 procent effectief, maar over 97 procent. En dan boeit het niet of je een uitbraak ziet, het gaat erom hoeveel van die uitbraak in het ziekenhuis komt
Plus, met die 97% reductie zou de IC bezetting nu slechts enkelen betreffen, dat zit de reguliere zorg helemaal niet in de weg. Vaccineren is en blijft dé weg uit de crisis.

Dat sommige trollen hier nog steeds over lopen te zuigen is stuitend

• Emgeebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:55
LZ86 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Plus, met die 97% reductie zou de IC bezetting nu slechts enkelen betreffen, dat zit de reguliere zorg helemaal niet in de weg. Vaccineren is en blijft dé weg uit de crisis.

Ik lees hier standaard mee, en het begint me ook op te vallen dat sommigen niet meer eerlijk in de discussie zitten. @Wolly kan je misschien uitleggen waar je heen wilde met die vragen en dat citaat wat als een tang op een varken slaat?

• jbhc
stylezzz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Dat doe je ook helemaal niet :)
Dat ik wel of niet gevaccineerd ben valt gewoon onder mijn medische gegevens. Ik vraag mij af waarom jij beweert dat dat niet zo is?

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:33
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

Ja

De vraag is of het voldoende is om te leven alsof het 1999 is. Dat kan iemand een troll noemen, ik houd liever een slag om de arm voordat we gezamelijk 'eureka' roepen en uiteindelijk toch weer moeten inbinden.

• LZ86
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:31:
[...]

Dat ik wel of niet gevaccineerd ben valt gewoon onder mijn medische gegevens. Ik vraag mij af waarom jij beweert dat dat niet zo is?
Omdat die qr helemaal niet zegt of je wel of niet gevaccineerd bent......

• jadjong
[...]

De uitbater ziet een groen vinkje, hoe die tot stand gekomen is weet niemand. Wat men wel weet is dat je op het moment van scannen met 99% zekerheid geen corona onder de leden hebt.

• 42erik
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

Zoals je zelf al opmerkt: niet iedereen is beschermd. Dat jij geen reden ziet zegt mij niks, want ik weet niet welke moeite je hebt gedaan om daarover kennis te verwerven en in hoeverre je in staat bent die kennis te interpreteren. De overheid zou moeten onderbouwen waarom besmettingen los van opname of sterfte geen of nauwelijks een probleem zijn. Dat doen ze niet of nauwelijks wat mij betreft en is uiteraard met allerlei (voorlopige) onderzoeksresultaten over langdurige klachten ook niet eenvoudig. Het is niet logisch in ieder geval om dat aan te nemen.

[...]

Nee, langdurige klachten zijn ook een probleem.

[...]

Een paar. 10, 1000, 100.000, 1.000.000 mensen?

Volgens een eerdere raming van het OMT (114e advies, p. 6/7) heeft 2-10% mensen langdurige klachten. Het KPMG rapport komt met nog veel hogere percentages, die alle kanten opgaan. Valt het achteraf mee (wat mij op zich niet zou verbazen) dan valt het mee. Maar zo niet, dan heb je maatschappelijk wellicht een gigantisch probleem.

[...]

Het gaat niet alleen om mensen die geen vaccin kunnen krijgen, maar om de vraag hoeveel mensen voldoende hebben gereageerd.

Vaccins werken gelukkig goed om opnames te voorkomen. Maar niet 100% helaas en dat is bij grote aantallen besmettingen weer een probleem. Over het voorkómen van langdurige klachten door vaccins is volgens weinig bekend, anders dan dat een besmetting die wordt voorkomen ook niet kan leiden tot die langdurige klachten uiteraard. Maar de vaccins voorkomen ook niet 100% van de besmettingen helaas.

[...]

Zulk soort dingen inderdaad. Maar die variatie is er al 1,5 jaar. Het maakt de 'als dit, dan dat' interpretatie uiteraard nog veel moeilijker. Maar de trend is wel duidelijk.

[...]

[...]

Die zorg is al overbelast begrijp ik uit de media. En uitbannen of uitroeien: hoe je het ook noemt, daar gaat het dus niet om. Het is niet de keuze tussen R>1 of R=0. Dat is een politiek narratief geweest, waarbij mitigatie als 'redelijk' alternatief is gebracht tussen R>1 of R=0. Het gaat om R<1, want dan zal de zorg uiteraard intrinsiek niet overbelast raken. Zie bijvoorbeeld dit fragment uit een Kamerdebat medio 2020:

[...]

Zie wat dat betreft ook mijn reactie op het KPMG rapport en lees het rapport s,v.p. als je dat nog niet hebt gedaan.
Hoe zijn we nu weer opeens bij langdurige klachten? Het ging over mensen naar Duitsland verplaatsen... :?

Hoe dan ook, ik heb nog nergens ook maar iets gezien van gevaccineerden die long covid oplopen... Dus moeten we dan daarmee rekening houden? Maar ik heb het vermoeden dat we het daar niet eens over gaan zijn

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:44:
[...]

Zwolle heeft drie patienten overgeplaatst. Ik denk dat maar weinig mensen daarvan onder de indruk zijn.
Zou wel moeten lijkt me.

• LZ86
En ze zijn het ook, want ze hebben al beperkingen doorgevoert in de aantallen bezoekers in het huis van den Heere. En dat doen ze daar niet zomaar.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

jadjong schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:34:
[...]

De uitbater ziet een groen vinkje, hoe die tot stand gekomen is weet niemand. Wat men wel weet is dat je op het moment van scannen met 99% zekerheid geen corona onder de leden hebt.
Nee hoor want je kan een uur eerder positief getest zijn je vinkje blijf je houden. Er zijn vast een aantal mensen die zo denken.

• 42erik
[...]

Omdat je niet je vaccinatie status laat zien. Je laat zien dat je en groen vinkje hebt, of dat nu van een vaccin, een test of een herstel komt staat er niet bij

• jbhc
jadjong schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:34:
[...]

Dat is toch gewoon een medisch gegeven?

Ik laat zien dat ik geen covid19 onder de leden (zou moeten) heb(ben).

[Voor 9% gewijzigd door jbhc op 17-10-2021 18:45]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Het zijn medische gegevens maar wmb wel een van de meest oninteressante die er zijn.

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:37:
[...]
Hoe zijn we nu weer opeens bij langdurige klachten? Het ging over mensen naar Duitsland verplaatsen
Er is een nadrukkelijk causaal verband tussen die twee. Als er mensen naar Duitsland moeten, zijn er heel veel besmettingen geweest. Dus als de overheid Duitsland een goede keuze vindt (en het is op zich mooi dat het kan, als het moet), dan accepteer je als overheid intrinsiek dat er veel mensen besmet raken.

Natuurlijk moet je dan wel duidelijk weten of dat een probleem is en wat besmettingen misschien nog meer veroorzaken behalve opname en sterfte. Je kunt het een niet los zien van het ander. En wat horen we over langdurige klachten bij persconferenties?

(chirp)

[Voor 3% gewijzigd door Number10 op 17-10-2021 18:46]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Je lengte ook. Huiskleur, of je in een rolstoel zit, of je een arm in het gips hebt, schijnbaar overgewicht, of je ogen niet zo geweldig meer zijn dat je een sterke bril nodig hebt, allemaal medische gegevens.

Als je echt je privacy koestert kan je maar beter nooit meer de deur uitgaan.

• jbhc
TrailBlazer schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:45:
[...]

Het zijn medische gegevens maar wmb wel een van de meest oninteressante die er zijn.
Fijn dat we eruit zijn dat het dus wel medische gegevens zijn.

• 42erik
jadjong schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:33:
[...]

De vraag is of het voldoende is om te leven alsof het 1999 is. Dat kan iemand een troll noemen, ik houd liever een slag om de arm voordat we gezamelijk 'eureka' roepen en uiteindelijk toch weer moeten inbinden.
Je hebt gelijk, ik antwoordde niet duidelijk.

Maar ja, ik denk dat als iedereen een vaccin heeft we binnen een maand van de maatregelen af zijn. Er was nog een reservoir van 4600 geloof ik. Neem daar 3 procent van, dat is 138. Dat is de huidige bezetting. Kleine slag om de arm dat het natuurlijk de vraag is of die 4600 representatief zijn en die 97% ook voor die specifieke groep geldt.

• 42erik
LZ86 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

En ze zijn het ook, want ze hebben al beperkingen doorgevoert in de aantallen bezoekers in het huis van den Heere. En dat doen ze daar niet zomaar.
Huis der here aan de QR zetten? ;)

• LZ86
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:47:
[...]

Dus jij komt nooit buiten? Want je lengte, gewicht, huidskleur etc etc zijn dat ook. En aangezien je alles zo enorm geheim wilt houden.

Edit: Wat @IJzerlijm zegt dus

[Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2021 18:49]

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010

nst6ldr

Down with Big Tech.

jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:47:
[...]

Ah, pyrrusoverwinning. Proficiat.

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• jbhc
IJzerlijm schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:47:
[...]

Je lengte ook. Huiskleur, of je in een rolstoel zit, of je een arm in het gips hebt, schijnbaar overgewicht, of je ogen niet zo geweldig meer zijn dat je een sterke bril nodig hebt, allemaal medische gegevens.

Als je echt je privacy koestert kan je maar beter nooit meer de deur uitgaan.
Volgens mij haal je nu uiterlijke kenmerken en medische gegevens door elkaar.

• LZ86
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:53:
[...]

Volgens mij haal je nu uiterlijke kenmerken en medische gegevens door elkaar.
https://www.radboudumc.nl...vens-en-lichaamsmateriaal

Nee hoor, dat doet ie niet......

• 42erik
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:45:
[...]

Er is een nadrukkelijk causaal verband tussen die twee. Als er mensen naar Duitsland moeten, zijn er heel veel besmettingen geweest.
Ehm, nee. Als er mensen naar Duitsland moeten is dat omdat de keuze gemaakt wordt de Duitse ruimte te gebruiken ipv de Nederlandse waardoor we hier geen zorg hoeven af te schalen.

Over langdurig horen we weinig ja

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

nvm

[Voor 99% gewijzigd door Dwarlorf op 17-10-2021 19:04]

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• jbhc
nst6ldr schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

Ah, pyrrusoverwinning. Proficiat.
Dat ik moet verdedigen dat mijn covid gegevens medisch zijn is natuurlijk al erg genoeg. Dat jij meent om dat dan op die manier weg te moeten zetten maakt het niet veel beter. Dat men op een forum van een behoorlijk niveau maar niet lijkt te willen zien dat wat er momenteel gebeurt extreem gevaarlijk is (en dan heb ik het even niet over covid) maakt het eigenlijk een behoorlijk treurige discussie.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:05:
[...]

Dat ik moet verdedigen dat mijn covid gegevens medisch zijn is natuurlijk al erg genoeg. Dat jij meent om dat dan op die manier weg te moeten zetten maakt het niet veel beter. Dat men op een forum van een behoorlijk niveau maar niet lijkt te willen zien dat wat er momenteel gebeurt extreem gevaarlijk is (en dan heb ik het even niet over covid) maakt het eigenlijk een behoorlijk treurige discussie.
Ik zou je standpunt met hand en tand verdedigen, tot op het punt dat jouw 'medische' privacy een mogelijke doodsoorzaak zou kunnen zijn van bijvoorbeeld een van mijn collega's die het vaccin niet kan hebben.

Overigens ben ik heel benieuwd waarom dit 'heel gevaarlijk' is, want volgens mij waren we al lang het punt voorbij dat woorden als 'eng' en 'gevaarlijk' ongefundeerd blijken. Of je moet de eerste zijn die wél kan aantonen dat we een dictator aan het installeren zijn natuurlijk.

Voor als je even niks te lezen hebt: Hoe Google Android dood heeft gemaakt (pdf), Ben je kritisch (of juist niet)?

• jadjong
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:47:
[...]

Je hebt gelijk, ik antwoordde niet duidelijk.

Maar ja, ik denk dat als iedereen een vaccin heeft we binnen een maand van de maatregelen af zijn. Er was nog een reservoir van 4600 geloof ik. Neem daar 3 procent van, dat is 138. Dat is de huidige bezetting. Kleine slag om de arm dat het natuurlijk de vraag is of die 4600 representatief zijn en die 97% ook voor die specifieke groep geldt.
Als je die 4600 (of welk getal dan ook) uit splitst naar gewenst(1.8 miljoen) en ongewenst (700.00) niet-gevaccineerd dan is het 2850 voor de ene en 1750 voor de andere groep. Dat zijn nog 1750 patienten die buiten een vaccinatieplicht zouden vallen (omdat het vaccin niet werkt c.q. niet mogelijk is) en met 100 man per twee weken (of 200 man per maand) op de IC duurt het nog bijna negen maanden voordat iedereen die ziek zou kunnen worden ook aan de beurt is geweest. Tel daar bij op dat de werking van vaccins bij zij die het echt-echt-echt nodig hebben(70+) al minder worden en je ontkomt er niet aan om nog een jaartje met iets van beperkingen te moeten leven. Zeker in de winter.
Ervan uitgaande dat het getal van het reservoir van RIVM klopt want die schatting ging deze maand ook anderhalf keer omhoog alsof het een bitcoin is. :+

Voor de goede orde, vaccineren helpt echt enorm en zou iedereen moeten doen.

• 42erik
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:05:
[...]

Maar wat dan? Stel we besluiten de QR zeer onwenselijk te vinden en per direct af te willen schaffen. Wat dan wel?

Vaccinatieplicht? Weer 1.5m invoeren? Weer thuis werken? Onderwijs dicht? Niks en hopen dat het goed gaat?

• jbhc
nst6ldr schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:19:
[...]

Ik zou je standpunt met hand en tand verdedigen, tot op het punt dat jouw 'medische' privacy een mogelijke doodsoorzaak zou kunnen zijn van bijvoorbeeld een van mijn collega's die het vaccin niet kan hebben.

Overigens ben ik heel benieuwd waarom dit 'heel gevaarlijk' is, want volgens mij waren we al lang het punt voorbij dat woorden als 'eng' en 'gevaarlijk' ongefundeerd blijken. Of je moet de eerste zijn die wél kan aantonen dat we een dictator aan het installeren zijn natuurlijk.
*knip* dit whataboutism komt elke keer voorbij, maar is natuurlijk puur een drogreden

[Voor 43% gewijzigd door ZieMaar! op 18-10-2021 18:11]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:43:
[...]

Ik laat zien dat ik geen covid19 onder de leden (zou moeten) heb(ben).
Als er iets is dat het niet doet...

* rent gauw topic weer uit *

[Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 17-10-2021 19:34]

• jbhc
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:28:
[...]

Maar wat dan? Stel we besluiten de QR zeer onwenselijk te vinden en per direct af te willen schaffen. Wat dan wel?

Vaccinatieplicht? Weer 1.5m invoeren? Weer thuis werken? Onderwijs dicht? Niks en hopen dat het goed gaat?
In volgorde;
No way, Dat dat is afgeschaft is compleet van de pot gerukt, de QR is niet voor werk, de QR is niet voor school. Ik heb niet de illusie dat er momenteel veel anders gedaan wordt.

Kijk eens om je heen als je een willekeurige winkel in loopt en vraag jezelf dan eens af waarom de horeca wel om een QR moet vragen terwijl zeker in een restaurant prima de 1,5m maatregel aangehouden kan worden.

• nst6ldr

nst6ldr

Down with Big Tech.

jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:29:
[...]

Omdat dit de weg vrij maakt voor meer van dit soort enge QR testjes.
Dus inderdaad wat ik zei, het onderbuikgevoel dat we een dictatuur aan het opzetten zijn. Alleen heb je er geen concreet argument voor en val je dus onder dezelfde categorie als "ieder recht wat je weggeeft krijg je nooit meer terug" (totdat we die ineens wel terugkregen). Ik hoopte dat jij degene zou zijn die wat concreets ging toevoegen hieraan, maar teleur alom.

Je reactie op @42erik is tevens van niveau "maar overheid onhandig dus stop maar met alles", wat ook al meer dan genoeg is gebeurd in dit topic.

Kom eens met wat concrete opties?

• Ebayzo
  • Laatst online: 15:02

Ebayzo

Gekke eend

jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Ja hoor maar ik zal je er niet mee vervelen. Er is helemaal niks engs aan het moeten tonen van bepaalde medische gegevens om ergens binnen te komen want als je niks te verbergen hebt dan maakt het niks uit. :+
Oei, privacy. Gevaccineerd ja/nee, getest ja/nee. Verdikkeme mijn gegevens liggen op straat.

• jbhc
nst6ldr schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Dus inderdaad wat ik zei, het onderbuikgevoel dat we een dictatuur aan het opzetten zijn. Alleen heb je er geen concreet argument voor en val je dus onder dezelfde categorie als "ieder recht wat je weggeeft krijg je nooit meer terug" (totdat we die ineens wel terugkregen). Ik hoopte dat jij degene zou zijn die wat concreets ging toevoegen hieraan, maar teleur alom.

Je reactie op @42erik is tevens van niveau "maar overheid onhandig dus stop maar met alles", wat ook al meer dan genoeg is gebeurd in dit topic.

Kom eens met wat concrete opties?
Ik snap je vraag niet maar ik zal een wedervraag stellen: Waarom is het tonen van de 2 vaccinatiestikkers op de vaccinatiekaart niet voldoende om ergens binnen te komen of bijvoorbeeld het vaccinatie paspoort?

• jbhc
Ebayzo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:14:
[...]
Oei, privacy. Gevaccineerd ja/nee, getest ja/nee. Verdikkeme mijn gegevens liggen op straat.
Dat jij er kennelijk geen problemen mee hebt maakt niet automatisch dat ik daar geen problemen mee heb. Het is wat dat betreft niet anders dan vaccineren. :)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:42
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:15:
[...]

Ik snap je vraag niet maar ik zal een wedervraag stellen: Waarom is het tonen van de 2 vaccinatiestikkers op de vaccinatiekaart niet voldoende om ergens binnen te komen of bijvoorbeeld het vaccinatie paspoort?
Omdat je dan de mensen uitsluit die niet gevaccineerd zijn.
Dus dan heb je impliciet MEER beperkingen ingebouwd (voor diegene die hersteld of getest zijn kunnen er dan niet doorkomen).

En ik heb geen vaccinatiepaspoort ondanks ik gevaccineerd ben, waar je ook zelfs nog meer informatie mee bekend maakt dan momenteel met de QR code (die heel erg privacy vriendelijk eigenlijk is! Als je kijkt wat in de NL-QR code staat is dat echt extreem weinig).

En "vaccinatiekaart"? Die ken ik nog geen eens? Bedoel je die brief waarop de data staat dat ik gevaccineerd ben?

[Voor 21% gewijzigd door Ryur op 17-10-2021 20:22]

• Messje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:02
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:36:
[...]

In volgorde;
No way, Dat dat is afgeschaft is compleet van de pot gerukt, de QR is niet voor werk, de QR is niet voor school. Ik heb niet de illusie dat er momenteel veel anders gedaan wordt.

Kijk eens om je heen als je een willekeurige winkel in loopt en vraag jezelf dan eens af waarom de horeca wel om een QR moet vragen terwijl zeker in een restaurant prima de 1,5m maatregel aangehouden kan worden.
Jij blijft uren rondlopen in de C&A?

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:55:
[...]
Ehm, nee. Als er mensen naar Duitsland moeten is dat omdat de keuze gemaakt wordt de Duitse ruimte te gebruiken ipv de Nederlandse waardoor we hier geen zorg hoeven af te schalen. (…)
Ehm, ja. Er komen niet ineens mensen uit het niets aanzetten voor een IC opname uiteraard. Die opname curve volgt de besmettingen in een bepaalde verhouding. Dus als er mensen naar Duitsland worden overgeplaatst zijn er eerst heel veel besmettingen geweest en dat is het basisprobleem wat mij betreft.

Besmettingen:
https://ourworldindata.or...breaks=false&country=~NLD

Opnames:
(…) Over langdurig horen we weinig ja
En waarom zou dat nu toch zijn? Zouden ze het steeds vergeten? Of wordt het met opzet zelden of nooit genoemd?

• 42erik
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:36:
[...]

In volgorde;
Leuk dat die QR niet voor werk en school is, maar je mist volledig het punt. Als je niet QR doet, zullen besmettingen omhoog gaan. Die zul je moeten compenseren. Hoe wil je dat gaan doen? Dat is de vraag.
Winkel is vluchtig contact. Restaurant is langere tijd dezelfde ruimte. En de horeca ondernemer wil graag zijn maximale bezetting terug

• 42erik
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:15:
[...]

Ehm, vaccinatie paspoort is geen medisch gegeven? Zelfs meer eigenlijk omdat dan bekend is op welke grond je vinkje is.

Dan ziet de uitbater het verschil tussen mijn paspoort en jouw negatieve test. Heeft ie zelfs meer info

• Wolly
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Je zou eens moeten leren lezen voordat je anderen beticht van trollen.

De stelling was dat "100% vaccinatie leidt tot een situatie waar we geen maatregelen meer nodig hebben en tegelijk de zorg het prima redt.". Ik heb gevraagd naar een bron aangezien dat nogal een stelling is, ik zie dat jij in ieder geval geen argumenten aandraagt waarom dit zo zou zijn.

• Wolly
  • Niet online
Emgeebee schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:31:
[...]

Ik lees hier standaard mee, en het begint me ook op te vallen dat sommigen niet meer eerlijk in de discussie zitten. @Wolly kan je misschien uitleggen waar je heen wilde met die vragen en dat citaat wat als een tang op een varken slaat?
Het citaat droeg ik aan om aan te tonen dat men denkt dat met hele hoge vaccinatiecijfers er nog maatregelen actief moeten worden aangehouden. Dat kan jij zien als een tang op een varken, zoals ik het begrijp betekent dit dus dat we zelfs met een optimale vaccinatiegraad alsnog niet van maatregelen af zijn.

En dan grijp ik voor jouw gemak even terug op de stelling:
100% vaccinatie leidt tot een situatie waar we geen maatregelen meer nodig hebben en tegelijk de zorg het prima redt.
Blijkbaar mag je bovenstaande dus wel roepen in dit topic, maar iemand die vraagt om een bron van zoiets wordt gezien als 'niet eerlijk in de discussie' :?

• 42erik
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:23:
[...]

Ehm, ja. Er komen niet ineens mensen uit het niets aanzetten voor een IC opname uiteraard. Die opname curve volgt de besmettingen in een bepaalde verhouding. Dus als er mensen naar Duitsland worden overgeplaatst zijn er eerst heel veel besmettingen geweest en dat is het basisprobleem wat mij betreft.

Besmettingen:

Opnames:
OK, die besmettingen lopen meer op dan ik doorhad. Daar heb je gelijk in.
[...]

En waarom zou dat nu toch zijn? Zouden ze het steeds vergeten? Of wordt het met opzet zelden of nooit genoemd?
Ik heb het idee dat je hier zelf een gedachte over hebt

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
jbhc schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:39:
[...]

[...]

Klopt je hebt gelijk en inderdaad zou ik daar ook problemen mee hebben.

Leuk we gaan op de man spelen. Volgens mij is dat niet toegestaan maar anti overheid zou ik mijzelf niet echt noemen. Ik heb wel ernstige zorgen over waar het naartoe gaat. Zeker omdat de overheid meerdere malen heeft bewezen onbetrouwbaar en zelfs kwaadaardig te zijn zonder dat daar ooit echt consequenties aan verbonden zitten. Tenzij je het aan de kaak stelt, dan krijg je een functie elders. 8)

Ik zal verder mijn mond wel houden want ik denk dat ik het niet eens ga worden met de pro-QR-checkers hier. Ik geef mijn geld wel lekker online uit of gewoon niet. Schaar mij maar onder de QR weigeraars.
Volgens mij is niemand hier "pro" of "anti", maar wordt er inhoudelijk besproken waarom bepaalde regels zo zijn zoals ze zijn (bijv. QR-code of gele boekje) en worden de maatschappelijke implicaties hiervan besproken. Blijkbaar zint het antwoord je niet en doe je vervolgens iedereen af als "pro" QR-code, terwijl jij geen argumenten kan aangeven waarom een QR-code een opmaat is voor een totalitair regime. Het argument glijdende schaal is zwak als je niet kan aangeven waarom het een glijdende schaal is. Het is niet erg constructief om een maatregel te veroordelen op basis van enkel negatieve associaties.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• LZ86
Isala Zwolle geeft in een interview met het AD trouwens ook weer even duidelijk aan waar het probleem in hun regio ligt:

,,Het is nu ongeveer twee weken geleden dat de 1,5 meter eraf ging. Er zijn veel meer contacten dan in het verleden. Dit in combinatie met de lage vaccinatiegraad in sommige plaatsen in onze regio. Van de mensen die nu opgenomen zijn, is 90 procent niet gevaccineerd. Vijftig procent van de corona-patiënten komt uit Staphorst. Het belang van vaccineren kunnen we niet vaak genoeg benadrukken. Mensen die niet gevaccineerd zijn worden ernstiger ziek, komen eerder in het ziekenhuis en liggen er langer.’’

https://www.ad.nl/binnenl...eel-drukker-was~a1b3b9b2/

Gewoon de helft van hun patienten uit Staphorst. No wonder dat ze daar die kerk beperken. Die zullen de schrik wel hebben gevat.
Wolly schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:43:
[...]

Je zou eens moeten leren lezen voordat je anderen beticht van trollen.

De stelling was dat "100% vaccinatie leidt tot een situatie waar we geen maatregelen meer nodig hebben en tegelijk de zorg het prima redt.". Ik heb gevraagd naar een bron aangezien dat nogal een stelling is, ik zie dat jij in ieder geval geen argumenten aandraagt waarom dit zo zou zijn.
Joh ga toch heen. Het enige wat je hier al weken doet is zuigen en trollen en dan beticht je anderen ervan dat ze niet lezen?

Je kan prima beredeneren dat met een 100% vaccinatiegraad er amper ziekenhuisopnames zijn. Dat wordt keer op keer weer bewezen. Zie alleen al de laatste RIVM rapportages, internationale studies en rapportages die hier al talloze keren voorbij zijn gekomen en de vele interviews met de ziekenhuizen. Zijn er 0 opnames? Nee, maar de enorme reductie in opnames (en verspreiding) door vaccineren zijn ruim genoeg om dat makkelijk behapbaar te houden. Prima te redeneren met de vele info die er inmiddels is zonder direct eerst 2 landen tegen elkaar op te zetten in een gerandomniseerde studie.

[Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2021 21:35]

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Dat staat er niet in. Je kunt ook getest zijn of genezen van corona. :)

Beetje spuit 11 wel geloof ik ;)

[Voor 5% gewijzigd door stylezzz op 17-10-2021 21:43]

SPECS

• 42erik
jadjong schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Als je die 4600 (of welk getal dan ook) uit splitst naar gewenst(1.8 miljoen) en ongewenst (700.00) niet-gevaccineerd dan is het 2850 voor de ene en 1750 voor de andere groep. Dat zijn nog 1750 patienten die buiten een vaccinatieplicht zouden vallen (omdat het vaccin niet werkt c.q. niet mogelijk is) en met 100 man per twee weken (of 200 man per maand) op de IC duurt het nog bijna negen maanden voordat iedereen die ziek zou kunnen worden ook aan de beurt is geweest. Tel daar bij op dat de werking van vaccins bij zij die het echt-echt-echt nodig hebben(70+) al minder worden en je ontkomt er niet aan om nog een jaartje met iets van beperkingen te moeten leven. Zeker in de winter.
Ervan uitgaande dat het getal van het reservoir van RIVM klopt want die schatting ging deze maand ook anderhalf keer omhoog alsof het een bitcoin is. :+

Voor de goede orde, vaccineren helpt echt enorm en zou iedereen moeten doen.
Ah, 1.8 en 0.7 miljoen... Ik vroeg me al tijden die verhouding af maar kon hem niet vinden.

Gek dan... Als je die verhouding op de ziekenhuizen toepast zou 1 op de 3 a 4 ongewenst ongevaccineerd moeten zijn. Maar we horen hier van de mensen in het veld dat die er amper zijn... Hoe werkt dat dan weer? Of nemen die hun eigen maatregelen, door niet teveel op pad te gaan?

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:49:
[...]
OK, die besmettingen lopen meer op dan ik doorhad. Daar heb je gelijk in. (…)
Maar er is dus ook een koppeling met de IC opnames. Lager dan voor de vaccinaties gelukkig, maar bij veel besmettingen krijg je veel opnames. Oftewel: als de overheid mensen naar Duitsland wil overplaatsen, dan moeten er eerst heel veel mensen besmet zijn geraakt. En daarvan krijgt naar schatting 2-10% (de genoemde OMT schatting) langdurige klachten ongeacht opname. Dat is toch heel veel?
(…)
Ik heb het idee dat je hier zelf een gedachte over hebt
Ik vind het zelf vooral lastig om nog te in te schatten wanneer bewindspersonen iets vergeten, want dat lijkt in toenemende mate een probleem in Den Haag. Ironisch genoeg uiten langdurige klachten zich schijnbaar met iets wat 'brainfog' wordt genoemd.

Wel opvallend: in de zomer was er na de piek die je op 1 juli zag ontstaan de noodzaak om maatregelen in te voeren maar ineens (en volgens mij ook nooit eerder) met het argument dat er ook langdurige klachten en varianten konden ontstaan zoals benoemd in het nieuwbericht na de persconferentie:
(…) Ook de kans op nieuwe virusmutaties zorgt voor onzekerheid. En de langdurige klachten na een coronabesmetting kunnen grote impact hebben. (…)
https://www.rijksoverheid...t-maatregelen-in-de-zomer

En bij de persconferentie:
(…) De aantallen zijn nu zo hoog, dat er ook een risico is dat het ook door de generaties gaat rijzen en het is niet zo dat jonge mensen geen klachten krijgen. En de signalen over long-covid, ook bij jonge mensen, maar uiteraard bij dit soort hoge aantallen ook de risico’s zijn dat zij in het ziekenhuis komen is aanzienlijk (…)
https://www.rijksoverheid...ster-de-jonge-9-juli-2021

Het kan toch niet allebei @42erik? In de zomer vanwege het ontstaan van langdurige klachten vroegtijdig maatregelen nemen en nu niet, wetende dat er nog duizenden opnames verwacht worden, dus veel besmettingen ontstaan bij wachten met R>1, besmettingen tot langdurige klachten kunnen leiden en het risico op varianten toeneemt bij veel besmettingen. Dat is niet anders nu dan in de zomer, behoudens een iets hogere vaccinatiegraad. Maar die is dus helaas nog lang geen 100%.

Ik vind het vooral vreemd dat zo weinig mensen dit soort inconsistentie niet vreemd lijken te vinden.

• jbhc
MarcoC schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:19:
[...]
Volgens mij is niemand hier "pro" of "anti", maar wordt er inhoudelijk besproken waarom bepaalde regels zo zijn zoals ze zijn (bijv. QR-code of gele boekje) en worden de maatschappelijke implicaties hiervan besproken. Blijkbaar zint het antwoord je niet en doe je vervolgens iedereen af als "pro" QR-code, terwijl jij geen argumenten kan aangeven waarom een QR-code een opmaat is voor een totalitair regime. Het argument glijdende schaal is zwak als je niet kan aangeven waarom het een glijdende schaal is. Het is niet erg constructief om een maatregel te veroordelen op basis van enkel negatieve associaties.
Je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet gebruik. Ik zeg nergens dat iedereen een pro QR checker is.

Dat mensen niet willen zien dat het verplicht beschikbaar stellen van een medische status om nog volwaardig mee te mogen doen in de samenleving extreem gevaarlijk is vind ik zorgwekkend.

Waarom ik een maatregel niet in twijfel mag trekken omdat het bij mij negatieve associaties opwekt ontgaat mij compleet.

Laten we het erop houden dat ik meer dan genoeg te verbergen heb en het mij dus wel wat uitmaakt.

• LZ86
Number10 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:00:
[...]
Het kan toch niet allebei @42erik? In de zomer vanwege het ontstaan van langdurige klachten vroegtijdig maatregelen nemen en nu niet, wetende dat er nog duizenden opnames verwacht worden, dus veel besmettingen ontstaan bij wachten met R>1, besmettingen tot langdurige klachten kunnen leiden en het risico op varianten toeneemt bij veel besmettingen. Dat is niet anders nu dan in de zomer, behoudens een iets hogere vaccinatiegraad. Maar die is dus helaas nog lang geen 100%.

Ik vind het vooral vreemd dat zo weinig mensen dit soort inconsistentie niet vreemd lijken te vinden.
Ik denk: (Denk, dus ik weet het niet zeker ;) ) dat dit komt omdat in de zomer de vaccinatiegraad een stuk lager was en nog niet iedereen die dat wou de prik had kunnen halen.

Inmiddels heeft iedereen die prik kunnen halen, dus de ongevaccineerden kan je niet oneindig rekening mee gaan houden. Plus je kan niet de 85+% gevaccineerden maatregelen op gaan leggen omdat een kleine groep mensen hun verantwoordelijkheid niet wenst te nemen. Die lopen op eigen initiatief risico.

Dat is in wezen het enige verschil, vaccinatiegraad en kans om de prik in je mik te hebben.
Pagina: 1 ... 35 ... 92 Laatste

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee