Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.212 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00
Laguna schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:53:
Men blijft zich blind staren op mensen die niet gevaccineerd zijn, terwijl men er totaal aan voorbij gaat dat gevaccineerden de drijfveer achter de huidige stijging van positieve testen kunnen zijn met de invoering van het CTB. Dat zou je kunnen beperken door iedereen te testen. Een 2G beleid gaat dat in ieder geval niet beperken.

@Mr. Detonator alles is hier geoorloofd zolang het maar in lijn is van de covidiaanse cult. Een broeinest van onwenselijk gedachtegoed.
Volgens mij sturen we nog altijd op ziekenhuisbezetting. En laten daar nou vooral ongevaccineerden terecht komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Laguna

Connaisseur

stylezzz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Volgens mij sturen we nog altijd op ziekenhuisbezetting. En laten daar nou vooral ongevaccineerden terecht komen.
Is dat zo? Heb je daar recente cijfers van voor mij?

In het ziekenhuis in Nijmegen is dat al aardig aan het verschuiven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SAw5gSC76pTrqzkrE7nthPS3-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Txl1p45aM7vtJGSZReNvAFgM.jpg?f=fotoalbum_large

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stylezzz
Laguna schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Nee, maar dat wist je ook wel :)

https://coronadashboard.r...ienten-in-de-ziekenhuizen

Maar als 100% gevaccineerd zou zijn zouden er inderdaad alleen gevaccineerden in het ziekenhuis opgenomen worden. Maakt dat het vaccineren nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
MikeyMan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:42:
Ohja nu is mijn instelling het probleem?
Wellicht. We zien wel steeds een grotere verharding. De hakken worden aan beide kanten steeds dieper in het zand gezet. Iedereen claimt zijn gelijk en de andere partij is dom, slecht, snapt het niet, dringt zich op etc.
Ook al is men het niet eens met elkaar dan ben ik van mening dat het beter is om common ground te vinden dan zoeken naar hetgeen waar je de ander van betichten of voor kunt uitmaken.

ps, ik ben harstikke voor vaccineren en hoop dat iedereen dat zo snel mogelijk gaat doen. Ik zie dat echter niet gebeuren als de regels voor ongevaccineerden nog strenger worden en deze mensen nog verder worden beperkt. Heel goed dat jij netjes je plicht hebt gedaan maar het gaat nu niet meer om jou. Het gaat er om dat we een manier moeten/willen vinden om deze mensen toch over de streep te trekken. En dat is niet makkelijk. Dat is niet mooi. En misschien inderdaad niet eerlijk tov weer een andere groep maarja, er is nog weinig eerlijk tegenwoordig :)
En dan denk ik inderdaad dat er wellicht winst te maken is in de hoek van incentives. Aanmoedigen en stimuleren ipv beboeten en beperken. En als deze mensen dan toch nog overstap gaan dan win je als voorstander van vaccineren ook nog een beetje want weer iemand is over de streep d:)b

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Wellicht. We zien wel steeds een grotere verharding. De hakken worden aan beide kanten steeds dieper in het zand gezet. Iedereen claimt zijn gelijk en de andere partij is dom, slecht, snapt het niet, dringt zich op etc.
Ook al is men het niet eens met elkaar dan ben ik van mening dat het beter is om common ground te vinden dan zoeken naar hetgeen waar je de ander van betichten of voor kunt uitmaken.

ps, ik ben harstikke voor vaccineren en hoop dat iedereen dat zo snel mogelijk gaat doen. Ik zie dat echter niet gebeuren als de regels voor ongevaccineerden nog strenger worden en deze mensen nog verder worden beperkt. Heel goed dat jij netjes je plicht hebt gedaan maar het gaat nu niet meer om jou. Het gaat er om dat we een manier moeten/willen vinden om deze mensen toch over de streep te trekken. En dat is niet makkelijk. Dat is niet mooi. En misschien inderdaad niet eerlijk tov weer een andere groep maarja, er is nog weinig eerlijk tegenwoordig :)
En dan denk ik inderdaad dat er wellicht winst te maken is in de hoek van incentives. Aanmoedigen en stimuleren ipv beboeten en beperken. En als deze mensen dan toch nog overstap gaan dan win je als voorstander van vaccineren ook nog een beetje want weer iemand is over de streep d:)b
De ongevaccineerden worden niet beperkt, die kunnen alles doen wat een gevaccineerd persoon ook kan. Ze hebben de keuze uit prikjes halen of een staaf in de neus als ze ergens heen willen waar een QR-code voor nodig is. Gevaccineerden hebben die keuze al gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

*knip* doe maar niet.

[ Voor 115% gewijzigd door RoD op 14-10-2021 17:18 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@thewizard2006 stel, in het onverwachte geval dat we hier ineens de helft van de gevaccineerden mee over de streep trekken. Welk signaal geeft dit voor de toekomst?

Je creëert zo alleen maar meer misplaatst entitlement en sneeuwvlokjes. Wat doet dat met de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
zacht schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:17:
De ongevaccineerden worden niet beperkt, die kunnen alles doen wat een gevaccineerd persoon ook kan. Ze hebben de keuze uit prikjes halen of een staaf in de neus als ze ergens heen willen waar een QR-code voor nodig is. Gevaccineerden hebben die keuze al gemaakt.
En hier focus je dus op het verkeerde. Ik zeg niet dat ze niets kunnen. Het gaat mij er om hoe je ze over de streep kan halen om het vaccin te halen.
MikeyMan schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:19:
@thewizard2006 stel, in het onverwachte geval dat we hier ineens de helft van de gevaccineerden mee over de streep trekken. Welk signaal geeft dit voor de toekomst?

Je creëert zo alleen maar meer misplaatst entitlement en sneeuwvlokjes. Wat doet dat met de toekomst?
De toekomst blijft gissen natuurlijk. Maar goed ik zie het een stuk positiever in. Incentives is geen nieuw concept. Net zoals "gratis" geld. Denk aan alle subsidies die er zijn bijv. Of het sociale vangnet wat er nu al is. Je hoeft namelijk niet te werken etc. En toch zullen de meeste mensen wel proberen om een positieve bijdrage aan de maatschappij te leveren. Net zoals nu al het geval is. Dus ik denk dat het geen negatieve impact gaat hebben op de toekomst. Ik stel ook niet voor om bij de eerste de beste tegenvaller maar de zakken met geld tevoorschijn te halen. Veelal is dit ook gewoon niet nodig. Maar omdat dit iets is dat te maken heeft met gezondheid en de maatschappij kan je hier een goede uitzondering voor maken wat mij betreft.

[ Voor 53% gewijzigd door thewizard2006 op 14-10-2021 14:24 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

stylezzz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Maar als 100% gevaccineerd zou zijn zouden er inderdaad alleen gevaccineerden in het ziekenhuis opgenomen worden. Maakt dat het vaccineren nutteloos?
Nee, dat houdt in dat je je niet louter blind moet staren op de vaccinatiegraad zoals nu wordt gedaan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Men blijft zich blind staren op mensen die niet gevaccineerd zijn, terwijl men er totaal aan voorbij gaat dat gevaccineerden de drijfveer achter de huidige stijging van positieve testen kunnen zijn met de invoering van het CTB. Dat zou je kunnen beperken door iedereen te testen. Een 2G beleid gaat dat in ieder geval niet beperken.
Kun je die 'de gevaccineerden zouden mogelijk de drijfveer kunnen zijn' ook onderbouwen?

De uitgesplitste besmettingscijfers naar on- en gevaccineerd ben ik niet mee bekend iig.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2021 14:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:29
[...]

Er is iets raars met die cijfers. Er staat 29,6% en n=36. Maar er bestaat geen geheel getal waarvoor 36 gelijk is aan 29,6% daarvan. Het dichtst bij komt 36/121 met 29,75%. En er kan ook niet bedoeld zijn dat er 36 patiënten waren waarvan 29,6% gevaccineerd, want dan kom je uit op 10,66 patiënten. Al die andere getallen en percentages kloppen ook niet met elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zacht schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

een staaf door neus halen = beperking, namelijk een extra drempel. Het is geen beperking in de zin dat het onmogelijk gemaakt wordt, maar nog steeds een beperking.
Prikken halen is ook een beperking, want ook een drempel ten opzichte van 'normaal' waar je niets hoefde aan te tonen om binnen te komen.

Je kan dus kiezen welke drempel je pakt, een eenmalige (of beter gezegd 2 prikken halen) of een terugkomende drempel, namelijk herhaaldelijk testen.

Met het verhogen van drempels voor degenen die niet de 'vrije' keuze voor de prik kiezen kun je blijven roepen dat men niet beperkt wordt, want het wordt niet onmogelijk , maar het blijft beperken.

In Nederland nog niet zo als in andere landen waar het de keus kan zijn tussen wel prik, wel inkomen of geen prik , geen inkomen. Uiteraard is ook dit een vrije keus , maar wel een met gevolgen :z Hoe verder dat gaat hoe meer nare associaties ik krijg , een milde variant is dan 'je geld of je leven' is ook een vrije keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coach4All schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:18:
[...]

Je hebt gelijk.
Boete is lastig. Kunnen / willen ze niet betalen.

Beter de subsidie en andere voordelen afhankelijk maken van de vaccinatie-status.

[...]
ff de subsidieregelingen en achterliggende software koppelen aan vaccinatiestatus is uiteraard niet lastig... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
YakuzA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Kun je die 'de gevaccineerden zouden mogelijk kunnen zijn' ook onderbouwen?

De uitgesplitste besmettingscijfers naar on- en gevaccineerd ben ik niet mee bekend iig.
Het is goed mogelijk met het positieve test na vaccinatie verhaal (link). Dat word nu door het kabinet gezien als als een acceptabel risico, maar in feite loop je dus ongetest binnen. In de laatste RIVM pdf is al te zien dat 40% van de positieve testen al volledig gevaccineerd is. Nu zeg ik niet dat iedereen zo maar op pad gaat na een positieve test, maar test iedereen nog wel bij klachten na vaccinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:24
[...]

[Afbeelding]
Wat is de bron van dit plaatje? Ik kan me niet voorstellen dat deze getallen op waarheid berusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jip_86 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Het is goed mogelijk met het positieve test na vaccinatie verhaal (link). Dat word nu door het kabinet gezien als als een acceptabel risico, maar in feite loop je dus ongetest binnen. In de laatste RIVM pdf is al te zien dat 40% van de positieve testen al volledig gevaccineerd is. Nu zeg ik niet dat iedereen zo maar op pad gaat na een positieve test, maar test iedereen nog wel bij klachten na vaccinatie?
Dus als de +/-85% gevaccineerden zorgen voor 40% van de postieve testen, zorgt dus de 15% van de bevoking die ongevaccineerd is voor 60% van de positieve testen?
Dus dat is een factor 10 of 20 hoger per ongevaccineerd persoon oid?
(dat de gevaccineerden dan de 'drijfveer' zijn achter de stijging, lijkt me niet heel aannemelijk)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2021 14:38 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Laatst online: 14:29
Cranberry schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:32:
[...]

Wat is de bron van dit plaatje? Ik kan me niet voorstellen dat deze getallen op waarheid berusten
't komt daadwerkelijk van het redteam:

n=9 is nog wel wat weinig om echt conclusies aan te verbinden. En zoals ik al opmerkte kloppen lijken de percentages niet te kloppen met de getallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tom-Z schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:37:
[...]

't komt daadwerkelijk van het redteam:
[Twitter]
n=9 is nog wel wat weinig om echt conclusies aan te verbinden. En zoals ik al opmerkte kloppen lijken de percentages niet te kloppen met de getallen.
Wiskundig gezien kan dat percentage idd ook niet kloppen, 9/12 = 0,75 en 9/11 = 0,81.
Hoe je op 0,778 uitkomt :?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
YakuzA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:34:
[...]

Dus als de +/-85% gevaccineerden zorgen voor 40% van de postieve testen, zorgt dus de 15% van de bevoking die ongevaccineerd is voor 60% van de positieve testen?
(dat de gevaccineerden dan de 'drijfveer' zijn achter de stijging, lijkt me niet heel aannemelijk)
Een gevaccineerde heeft in basis weinig in een teststraat te zoeken. Een ongevaccineerde moet wel om een QR-code te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Señor Sjon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:42:
[...]

Een gevaccineerde heeft in basis weinig in een teststraat te zoeken. Een ongevaccineerde moet wel om een QR-code te krijgen.
TvT teststraat != GGD PCR test straat.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
YakuzA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:34:
[...]

Dat was het punt niet he, je vroeg naar de bewering hoe TvT verspreiding kon aanwakkeren. Als je (onwetend) wel positief in een club rondloopt heb je wel een redelijk superspreader event.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
MaZo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:34:
[...]
Ik ben het met je eens dat geld toeschuiven merkwaardig en fout zou zijn, maar om nou mensen die het recht hebben geen vaccinatie te nemen / een andere mening dan jij hebben dwarsliggers te gaan noemen gaat me te ver. Ik denk dat de overheid in deze de grootste dwarsligger is met haar dwangbeleid.
Het ligt aan "de dwang", want als het "vrijwillig zou zijn" zouden ze het wel nemen ?
Hebben ze dan een paar maanden van hun leven gemist, waarin 80% het geheel vrijwillig gehaald heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jip_86 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Dat was het punt niet he, je vroeg naar de bewering hoe TvT verspreiding kon aanwakkeren. Als je (onwetend) wel positief in een club rondloopt heb je wel een redelijk superspreader event.
ik vroeg naar de onderbouwing van:
"men er totaal aan voorbij gaat dat gevaccineerden de drijfveer achter de huidige stijging van positieve testen kunnen zijn"
Gezien de cijfers en de aangedragen cijfers lijkt dat schromelijk overdreven?

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Mfpower

In dubio

stylezzz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Nee maar de coronapas wel, en met 77% begint daar toch een aardige turnover in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Nee maar de coronapas wel, en met 77% begint daar toch een aardige turnover in te komen.
N=9 in één ziekenhuis. Just saying.

Edit: rare cijfers idd. 9 is 75% van 12 en 9 is 81,8% van 11. Hoe komen ze aan die 77%?

[ Voor 15% gewijzigd door zacht op 14-10-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Mfpower schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Om dat op basis van 1 plaatje met wat cijfers die niet lijken te kloppen te concluderen lijkt me redelijk voorbarig. Geef mij een dobbelsteen en de kans bestaat dat ik ook 9 x 1 oog gooi......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
YakuzA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

ik vroeg naar de onderbouwing van:

[...]

Gezien de cijfers en de aangedragen cijfers lijkt dat schromelijk overdreven?

Als je daar dus geteste mensen tussen laat lopen kun je wel spreken van een drijfveer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
jip_86 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

[Twitter]
Als je daar dus geteste mensen tussen laat lopen kun je wel spreken van een drijfveer toch?
Dat is dus de keuze die momenteel gemaakt wordt door het demissionair kabinet. Het risico verminderen, maar niet uitsluiten. Met de verwachting dat het in de zorg niet uit de hand loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jip_86 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

[Twitter]
Het gaat over of de gevaccineerden in Nederland de drijfveer zijn achter de enorme stijging van de positieve testen, alle bovenstaande cijfers wijzen erop dat dat niet zo is.
("drijfveer zijn" betekent dat de overgrote meerderheid van de stijging daar vandaan komt)

Daar heeft een 2G feestje in Duitsland niet zoveel mee te maken?
(los van dat ik niet exact weet wanneer je in DE onder de 2G valt)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2021 15:32 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
YakuzA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:44:
[...]

TvT teststraat != GGD PCR test straat.
TvT test bijna niet positief. Echt 0,2% oid (514/332.370 vorige week, daarvoor 338/329.129 hfst 23 RIVM weekrapport). Gaan die allemaal door voor PCR, want dan hebben ze een 6-12 maanden een QR-code en geen TvT meer nodig.
En nu weer lager dan gisteren. :X, stijging is er dan acuut weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
YakuzA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Het gaat over of de gevaccineerden in Nederland de drijfveer zijn achter de enorme stijging van de positieve testen, alle bovenstaande cijfers wijzen erop dat dat niet zo is.
("drijfveer zijn" betekent dat de overgrote meerderheid van de stijging daar vandaan komt)

Daar heeft een 2G feestje in Duitsland niet zoveel mee te maken?
Meende dat drijfveer eerder de aanleiding van de stijging was :)
2G is trouwens Geimpft en Genesen, dus ongevaccineerd haal je dan uit de vergelijking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:18:
[...]

N=9 in één ziekenhuis. Just saying.

Edit: rare cijfers idd. 9 is 75% van 12 en 9 is 81,8% van 11. Hoe komen ze aan die 77%?
7 gevaccineerd van de 9 is 77.8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

jip_86 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

2G is trouwens Geimpft en Genesen, dus ongevaccineerd haal je dan uit de vergelijking.
Is in DE Genesen met 1 prik? Of ook covid doorstaan en geen prik?

(Verder zijn de gevaccineerden ook niet de aanleiding van de stijging uit de cijfers die je had gevonden :) )

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2021 15:47 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Gevaccineerd of genezen, geldt voor sommige deelstaten, de rest doet net als Nederland 3G.
3G-->gevaccineerd, genezen of getest.
Mobiel internet-->4G is de norm en 5G werkt beter voor gevaccineerden dankzij Bill Gates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:16
stylezzz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:22:
[...]

Om dat op basis van 1 plaatje met wat cijfers die niet lijken te kloppen te concluderen lijkt me redelijk voorbarig. Geef mij een dobbelsteen en de kans bestaat dat ik ook 9 x 1 oog gooi......
Als je 9x achter elkaar 1 gooit is het beter te geloven dat de dobbelsteen gemanipuleerd is dan aan toeval te denken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:46
jip_86 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

Technisch gezien niet. Genezen betekent dat je in de afgelopen 6 maanden positief getest bent geweest en nu nog steeds op de aardkloot rond kan lopen zonder tussentijds een vaccinatie te hebben gehaald, anders had je bij de eerste categorie, Geimpft, gezeten. :)

@zacht Sommige deelstaten laten het dacht ik ook aan de organisatie van een evenement vrij, waarbij je met 3G meer beperkingen hebt dan met 2G, zoals qua bezoekersaantallen of het dragen van een MNS. Althans, zo is het tenminste in één Bundesland, het is daar echt een lappendeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:58
blinkenlights schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

En september zou een tikfout kunnen zijn (8/21 = 38,09). Van augustus kan ik geen chocola maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:38
[...]

Precies dat is ook hoe ik het lees. n=de sample size van de opnames zoals ik het lees
En dan kom je in absolute aantallen volgens mijn op iets van 10, 8 en 7 gevaccineerde die zijn opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Sovieto schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

Als je 9x achter elkaar 1 gooit is het beter te geloven dat de dobbelsteen gemanipuleerd is dan aan toeval te denken 😉
Nooit yathzee gespeeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]
Ah op die manier. Dan is het zelfs n=7. Van de andere maanden kan ik geen chocola maken.
[...]
@zacht Sommige deelstaten laten het dacht ik ook aan de organisatie van een evenement vrij, waarbij je met 3G meer beperkingen hebt dan met 2G, zoals qua bezoekersaantallen of het dragen van een MNS. Althans, zo is het tenminste in één Bundesland, het is daar echt een lappendeken.
Dat zouden we dan weer EDGE kunnen noemen. :P
Señor Sjon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:33:
[...]
En nu weer lager dan gisteren. :X, stijging is er dan acuut weer uit.
Ik denk dat als ik alle delen van dit topic doorspit ik vast wel ergens lees dat 'het donderdag vaak lager is'.

[ Voor 17% gewijzigd door zacht op 14-10-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:47:
[...]

Zolang die niet op 100% staat, zit er nog duidelijk rek in?
(of een ca 99% omdat je mensen met medische redenen om niet te vaccineren eruit kan laten)
Alles tussen huidig en 100 procent is rek. Alleen zal misschien de drang voor sommigen wat hoger moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
Graag inhoudelijk bijdragen en anders gewoon niet posten.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 14-10-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
*knip* deze discussie eindigt hier.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 14-10-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:57:
Andere methode is de QR-pas weer afschaffen. :+

[...]
Jammere van dat argument is dat er al vaccins waren voordat er een QR was... Dus dat was sowieso niet hun 1e argument (kan er natuurlijk wel als argument bijgekomen zijn)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Rannasha

Does not compute.

Ruim vier op de vijf coronapatiënten die op de intensive care (ic) liggen (83 procent), zijn niet tegen COVID-19 gevaccineerd, meldt het RIVM donderdag. Een volledig gevaccineerde persoon heeft 33 keer zo weinig kans om door COVID-19 op de ic te belanden als iemand die niet geprikt is, zo berekende het instituut.
Dus meer dan 80% van alle recente IC gevallen zijn niet gevaccineerd, ondanks de relatief hoge vaccinatiegraad.

Dat betekent dat er nog heel veel winst te behalen is. Als iedereen die dat zou kunnen de prikjes zou gaan halen, dan waren de ICs veel leger en zouden we min of meer klaar zijn met COVID-19. Maar goed, zolang er nog teveel mensen zijn die het "samen" in "samenleving" niet snappen gaan we nog een tijdje lekker door met QR-scannen :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

Dus meer dan 80% van alle recente IC gevallen zijn niet gevaccineerd, ondanks de relatief hoge vaccinatiegraad.

Dat betekent dat er nog heel veel winst te behalen is. Als iedereen die dat zou kunnen de prikjes zou gaan halen, dan waren de ICs veel leger en zouden we min of meer klaar zijn met COVID-19. Maar goed, zolang er nog teveel mensen zijn die het "samen" in "samenleving" niet snappen gaan we nog een tijdje lekker door met QR-scannen :)
Ha, dat was de info die de "ik weiger te vaccineren" al vroegen, of de ongevaccineerden nog steeds de ziekenhuizen vullen. 15 procent van het volk geeft 83 procent van de IC. Elimineert die 15 procent (niet letterlijk, door ze te vaccineren bedoel ik :p) en de huidige IC gaat van 138 naar 23.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Leuk dat de cijfers duidelijk zijn, maar niet bepaald onverwacht. Beetje bewijzen dat water toch echt wel nat is. Of als onderzoeken of een cpu beter te overclocken valt met betere koeling. Dat de cijfers wellicht niet specifiek zijn, weten we allemaal wat het resultaat zal zijn.

Maar de antivaxxers zullen vast wel weer 'argumenten' vinden om het toch niet te doen. Het zal mij verbazen als een significant aantal antivaxxers nu de prik wel zal gaan halen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
42erik schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:28:
Elimineert die 15 procent (niet letterlijk, door ze te vaccineren bedoel ik :p)
Dat is nou juist nog steeds waar een deel van die ongevaccineerden bang voor is :+, eliminatie door vaccinatie, letterlijk. En de rest heeft de nee-fase nooit echt weten te ontgroeien.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 14-10-2021 18:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Hier is het RIVM artikel met mooie plaatjes: https://www.rivm.nl/nieuw...e-IC-is-niet-gevaccineerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
siggy schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:35:
Maar de antivaxxers zullen vast wel weer 'argumenten' vinden om het toch niet te doen. Het zal mij verbazen als een significant aantal antivaxxers nu de prik wel zal gaan halen.
De echte die-hards niet, maar er is ook nog een schare waar dit soort cijfers en wat lichte dwang wel helpen.
Dat is wat er nu langzaam nog geprikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:38:
[...]

Dat is nou juist nog steeds waar een deel van die ongevaccineerden bang voor is :+, eliminatie door vaccinatie, letterlijk. En de rest heeft de nee-fase nooit echt weten te ontgroeien.
OK ok, dan elimineren we ze letterlijk, komen ze sowieso ook niet meer in het ziekenhuis }) :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 16:41
42erik schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

Ha, dat was de info die de "ik weiger te vaccineren" al vroegen, of de ongevaccineerden nog steeds de ziekenhuizen vullen. 15 procent van het volk geeft 83 procent van de IC. Elimineert die 15 procent (niet letterlijk, door ze te vaccineren bedoel ik :p) en de huidige IC gaat van 138 naar 23.
Volgens mij zelfs nog gunstiger.
De vaccinatiegraad onder jongeren is minder hoog dan bij ouderen, terwijl juist ouderen een hogere kans hebben om met Covid op de IC te belanden.
Mochten de niet gevaccineerden (die dus gemiddeld genomen jonger zijn) zich laten vaccineren zullen ze gemiddeld genomen minder vaak op de IC belanden dan de nu al wel gevaccineerden (die gemiddeld ouder zijn).

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Echt he, het blijft maar bezig. Het gaat niet zozeer om de aantal besmette mensen, maar om die mensen die in het ziekenhuis komen. En dat zijn voor 80% ongevaccineerden. op de IC. 80%. Net een onderzoek geweest ; ongevaccineerden hebben 33 keer zo veel kans om op de IC te komen. 33x. Doe daar maar wat aan.
Laat me even duidelijk zijn ; ik ben niet van plan een testje te doen omdat iemand zich zo nodig niet wilt laten vaccineren maar wel naar de kroeg wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
[...]

Is dit voldoende voor je?

https://nos.nl/artikel/24...enten-zijn-ongevaccineerd

Korte samenvatting;
Drie op de vier coronapatiënten die tussen 1 september en 3 oktober werden opgenomen in het ziekenhuis waren ongevaccineerd, blijkt uit cijfers van het RIVM. Bij coronapatiënten op de intensive care was dat aantal nog groter, namelijk vier op de vijf.

[ Voor 30% gewijzigd door maartend op 14-10-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Beter laat dan nooit, hier zaten veel mensen op te wachten.
Met de huidige vaccinatiegraad van ongeveer 83%: 17% van de 18+ bevolking zorgt voor 62% van de IC-bezetting begrijp ik hier uit, en dan ga ik er even vanuit dat er niemand onder de 18 op de IC ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

maartend schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Is dit voldoende voor je?

https://nos.nl/artikel/24...enten-zijn-ongevaccineerd

Korte samenvatting;
Drie op de vier coronapatiënten die tussen 1 september en 3 oktober werden opgenomen in het ziekenhuis waren ongevaccineerd, blijkt uit cijfers van het RIVM. Bij coronapatiënten op de intensive care was dat aantal nog groter, namelijk vier op de vijf.
Het mocht eens tijd worden ja na zo'n 3 maanden.

Tussenstand:
• 3 van de 4 in de kliniek niet gevaccineerd
• 4 van de 5 op de IC niet gevaccineerd
• 1 van de 2 op de IC ernstig overgewicht
• 7 van de 10 op de IC 50+ jaar

Maar goed vooral jongeren blijven pushen om zich te laten vaccineren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Laguna schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:50:
[...]

Tussenstand:

De kans dat gevaccineerden het virus verspreiden is lager dan ongevaccineerd. Dus hoe meer mensen zich vaccineren, hoe sneller het virus onder controle komt. Het gaat niet alleen om individuen, het gaat om de hele maatschappij. Want hoe langer dit duurt, hoe groter de kans dat er dadelijk een variant gaat komen waartegen de vaccins niet of nauwelijks nut meer hebben. En dan hebben we een gigantisch probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Tussenstand:

Om mezelf even te quoten:
zacht schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:28:
[...]

Met de huidige vaccinatiegraad van ongeveer 83%: 17% van de 18+ bevolking zorgt voor 62% van de IC-bezetting begrijp ik hier uit, en dan ga ik er even vanuit dat er niemand onder de 18 op de IC ligt.
Jongeren vaccineren heeft meer met verspreiding te maken dan met opnames neem ik aan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Mooi, is die belachelijke discussie ook direct weer voorbij. d:)b Dank voor het posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
42erik schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:16:
[...]

OK ok, dan elimineren we ze letterlijk, komen ze sowieso ook niet meer in het ziekenhuis }) :+ O-)
Ze elimineren zichzelf. Helaas gaat dat wel via het ziekenhuis, maar het eindresultaat is uiteindelijk in veel gevallen hetzelfde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
[...]

Tussenstand:

Ik begrijp niet waarom the elephant in the room zo zelden benoemd wordt, namelijk dat achterstandswijken en bible belt voor het meerendeel van de ziekenhuisopnames verantwoordelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:28:
[...]

62? 83 toch?

https://www.nu.nl/coronav...jn-niet-gevaccineerd.html

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Tussenstand:

volgens mij pushen ze iedereen zonder vaccin hoor, maar ok.

Wel knap eigenlijk, krijg je de getallen die je wilt, ben je nog steeds redenen aan het zoeken om te piepen :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Nog erger dus. Vaccinatie-werking ontkennen kan nu echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MarcoC schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:15:
[...]

Ik begrijp niet waarom the elephant in the room zo zelden benoemd wordt, namelijk dat achterstandswijken en bible belt voor het meerendeel van de ziekenhuisopnames verantwoordelijk zijn.
Met de cijfers van rivm en de interactive kaart van nu.nl had ik voor de 'grap' eens het verschil bekeken van Gemeente Maastricht en Gemeente Heerlen. Maastricht is over het algemeen wat rijker dan Heerlen, maar heeft nog genoeg 'achterstandswijken'. Heerlen gewoon een categorie lager voor de 1e prik 60-74% tov 75-84%. Geen idee wat betreft ziekenhuisopnames per regio, maar wel frappant dat er een mogelijke correlatie zou bestaan tussen rijk en arm mbt vaccinatiegraad. Moet toch flink wat in onderwijs geinvesteerd worden denk ik dan maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@siggy dat verband tussen inkomen/vaccinatie graad is volgens mij geen nieuw iets hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TrailBlazer schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:30:
@siggy dat verband tussen inkomen/vaccinatie graad is volgens mij geen nieuw iets hoor.
I know, maar blijf het ergens frappant vinden aangezien 'we' tot en met de middelbare school redelijk dezelfde informatie binnenkrijgen. Scholen mogen naar mijn wel wat meer wetenschappelijkere methodes gaan leren. Is makkelijker dan een vak leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Daar worden zover ik weet geen cijfers van bijgehouden.
42erik schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:23:
[...]

volgens mij pushen ze iedereen zonder vaccin hoor, maar ok.

Wel knap eigenlijk, krijg je de getallen die je wilt, ben je nog steeds redenen aan het zoeken om te piepen :/
*knip* dit is niet constructief meer…je zat ernaast, dat kan gebeuren maar dit whataboutism is dan niet de juiste reactie

[ Voor 75% gewijzigd door ZieMaar! op 14-10-2021 21:52 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• maartend
[...]

Tussenstand:

Echt he, Je wilt er gewoon niet aan dat het goed is voor iedereen om te prikken?
En van mij mag je, maar wees daar gewoon open over zonder constant nieuwe redenen te zoeken. Beetje net als die 36% van de ongevaccineerden die zich niet laat prikken vanwege de covid-pas. Duh, je had je al maanden voor dat ding bestond moeten laten prikken. Hadden we heel die pas niet nodig gehad.

De jongeren verspreiden, de ouderen zijn de sigaar.

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 14-10-2021 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

*knip* reactie op aangepaste post

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 14-10-2021 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Voor geïnteresseerden. Nieuwsuur besteed naar ik begrijp van hun website straks aandacht aan het KPMG rapport waar ik hierboven mijn duiding over gaf. De uitzending begint om 21:30:
https://nos.nl/nieuwsuur

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
*knip* reactie op aangepaste reactie

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 14-10-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Mfpower

In dubio

Number10 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:42:

Conclusie van mijn kant
Nederland moet m.i. zo spoedig mogelijk R<1 bewerkstelligen. Zoals ik gisteren ook noemde verwacht ik zelf dat het met relatief simpele zaken zoals mondneusmaskers (maak ze gratis en deel ze uit) of afstandsmaatregelen nog te doen is, maar wachten tot de zorg vastloopt betekent uiteindelijk waarschijnlijk weer een lockdown.

Wie wil dat nu? Niemand toch?
Je zou zeggen dat de ratio heerst maar nee...

En het mooie is dat met jouw conclusie dat ook prima behaald wordt zonder de coronapas. Dat was namelijk de situatie t/m 24-9 (behalve het mondkapje dan).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
[...]

Tussenstand:

Tja, dus het gaat duidelijk vooral om het vaccineren. Want de helft heeft dus geen ernstig overgewicht, daarnaast is dat ook niet iets dat je even gaat oplossen. En 30% van de mensen op het IC zijn onder de 50 oftewel jongeren vaccineren is toch ook nog steeds heel handig.

Dus ja, nogal logisch dat iedereen wordt gepushed onm zich te laten vaccineren. Dat is toch wel zeer duidelijk de belangrijkste en snelste manier om te voorkomen dat mensen (inclusief jongeren) in het ziekenhuis terecht komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Of je maakt de relatie met politiek stemgedrag en vaccinatie.
Correlatie en causatie blijft voor dit soort dingen lastig iig.

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Leuk detail uit het onderzoek wat in het nieuws was over de mate waarin de QR code gecontroleerd werd. Dat is hier nogal eens ter sprake gekomen. Gevaccineerden zeggen zich sneller te late testen van ongevaccineerden.
In dit onderzoek legden we twee vragen voor m.b.t. het testen bij klachten. Beide vragen laten zien dat een ruime meerderheid zich relatief vlot zou laten testen. De meeste mensen kijken het even aan (Meerdere klachten? Houdt het aan? Wat zegt de zelftest?), maar dan zouden ze vrij snel naar een testlocatie gaan. Maar heel weinig mensen (5%) zeggen: ‘ik laat me niet testen op corona’.

Dit ligt bij niet-gevaccineerden beduidend anders. Van de niet-gevaccineerden zou een kwart (24%) zich helemaal niet laten testen.
Dit zijn relatief vaak mensen met een laag inkomen en mensen die nu zouden stemmen op FvD (42% laat zich niet testen), SGP (16%), JA21 (14%), PVV (10%) en BBB (9%)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15

Dennis1812

Amateur prutser

Mfpower schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Je zou zeggen dat de ratio heerst maar nee...

En het mooie is dat met jouw conclusie dat ook prima behaald wordt zonder de coronapas. Dat was namelijk de situatie t/m 24-9 (behalve het mondkapje dan).
Maar met andere maatregelen niet te vergeten

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

ijdod schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:00:
Leuk detail uit het onderzoek wat in het nieuws was over de mate waarin de QR code gecontroleerd werd. Dat is hier nogal eens ter sprake gekomen. Gevaccineerden zeggen zich sneller te late testen van ongevaccineerden.

[...]
Gewoon de dwarse mensen. Boos dat ze overal achteraan staan in de maatschappij dus gaan ze maar dwars liggen om nog enig gevoel van controle te hebben in het leven.

Natuurlijk logisch als je de toegevoegde waarde niet ziet van vaccineren ook het testen een onzinnige activiteit is.

Jammer maar helaas, deze ga je echt niet bereiken.

Default blanke hetero

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:59

Bloodclot

Jawier!

De ziekenhuiscijfers geven aan dat vaccineren werkt, wat we eigenlijk al wisten. Maar het probleem is nu weer dat wappies zeggen dat de informatie niet klopt en allemaal fakenews is, ongeacht de bron. Welke bron je ook naar voren haalt, het klopt gewoon volgens hun niet. Terwijl het facebook filmpje van Tante Bep natuurlijk wel op 100% waarheid is berust.

Pas als ze happend naar lucht in slaap worden gebracht in het ziekenhuis 'zien ze het licht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Bloodclot schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:40:
De ziekenhuiscijfers geven aan dat vaccineren werkt, wat we eigenlijk al wisten. Maar het probleem is nu weer dat wappies zeggen dat de informatie niet klopt en allemaal fakenews is, ongeacht de bron. Welke bron je ook naar voren haalt, het klopt gewoon volgens hun niet. Terwijl het facebook filmpje van Tante Bep natuurlijk wel op 100% waarheid is berust.

Pas als ze happend naar lucht in slaap worden gebracht in het ziekenhuis 'zien ze het licht'.
Nou, ik merk in mijn omgeving ook dat als je een stugge anti vaxxer bent, principes en niet toe willen geven aan je ongelijk erg bijdragen. Diep van binnen voelen ze ook wel dat het beter is om te vaccineren, maar dan moet je toegeven dat je fout zat en dat gaat er bij sommige mensen ook niet in.

Met betrekking tot de aantallen vaccinaties en ziekenhuisopnamen is het goed om te weten wat de leeftijdspreiding en verhouding is. Ik gok dat met name oudere gevaccineerden zijn opgenomen en dat de spreiding voor niet gevaccineerden weider is. Doordat in de oudere categorie >90% is gevaccineerd en nog steeds de meeste kans hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudyman85
  • Laatst online: 18:20

Je blijft wijzen, er zijn ook mensen die tussen het wappie gehalte en gevaccineerden zitten (en kritisch zijn of afwachtend, of nog steeds twijfelen); de mensen die de ziekte hebben doorgemaakt en er voor kiezen niet te vaccineren omdat ze er netjes vanaf kwamen (binnen twee weken, net als een griep) zonder long covid. Voor die mensen gelden 180 dagen (weinig mensen vragen zich af waar die 180 dagen op gebaseerd zijn) en daarna recht hebben op 1 prik (er is sprake van dat die 180 dagen verlengt wordt).

https://www.rijksoverheid...e-als-ik-corona-heb-gehad

Ik vraag me daadwerkelijk af wat we nou precies weten van mensen die de ziekte door heeft gemaakt, ongeacht long Covid of niet. 'Er is te weinig onderzoek naar gedaan' vind ik te makkelijk, omdat er constant onderzoeken worden gedaan. Nee, we wijzen maar naar de prik. Per individu (of wellicht genetisch bepaald) verschillend hoe men met de ziekte omgaat helaas, daarom vaccineren. Ook als je gevaccineerd bent is er uiteraard nog kans (wel kleiner) er aan te overlijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
rudyman85 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:51:
[...]

De regels. ik vraag me daadwerkelijk af wat we nou precies weten van mensen die de ziekte door heeft gemaakt, ongeacht long Covid of niet. 'Er is te weinig onderzoek naar gedaan' vind ik te makkelijk, omdat er constant onderzoeken worden gedaan. Nee, we wijzen maar naar de prik. Per individu (of wellicht genetisch bepaald) verschillend hoe men met de ziekte omgaat helaas, daarom vaccineren. Ook als je gevaccineerd bent is er uiteraard nog kans (wel kleiner) er aan te overlijden.
Je weet dit pas achteraf als je het hebt gehad. Dat is hetzelfde als zeggen; we moeten onderzoeken waar de postcode loterij gaat vallen, de rest hoeft geen lot te kopen.

Nu snap ik statistiek een beetje en doe ik niet mee aan de loterij en heb me wel laten vaccineren, maar de kans om de loterij te winnen is veel kleiner dan ziekenhuis opname door Corona en er zijn genoeg mensen die zich niet laten vaccineren, maar wel een lot kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudyman85
  • Laatst online: 18:20
dangerousp schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:00:
[...]

Je weet dit pas achteraf als je het hebt gehad. Dat is hetzelfde als zeggen; we moeten onderzoeken waar de postcode loterij gaat vallen, de rest hoeft geen lot te kopen.

Nu snap ik statistiek een beetje en doe ik niet mee aan de loterij en heb me wel laten vaccineren, maar de kans om de loterij te winnen is veel kleiner dan ziekenhuis opname door Corona en er zijn genoeg mensen die zich niet laten vaccineren, maar wel een lot kopen.
Dat is het he, goed verwoord. Heb zelf Covid gehad (ben 36, voelde voor mij net als een flinke griep en als extra de geur en smaak die weg vielen) en merkte des tijds, toen er nog geen vaccin was, dat mensen wel angstig waren, hoe erg is het als ik Covid krijg? Ze 'schreeuwden' figuurlijk om het vaccin. Omdat je het niet weet wat het met jou lichaam doet, pas na een infectie. "Ja, je hebt geluk gehad", zeiden de collega's. Maar is het wel geluk? Daarom wel benieuwd of het genetisch bepaald is hoe je immuunsysteem gaat werken tegen dit Virus. Er is geen grip op te krijgen, na een tweede infectie zou je zelf erg ziek kunnen worden. Percentages zeggen genoeg, vaccineren werkt (dat is al een tijdje duidelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rudyman85 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:13:
[...]

Dat is het he, goed verwoord. Heb zelf Covid gehad (ben 36, voelde voor mij net als een flinke griep en als extra de geur en smaak die weg vielen) en merkte des tijds, toen er nog geen vaccin was, dat mensen wel angstig waren, hoe erg is het als ik Covid krijg? Ze 'schreeuwden' figuurlijk om het vaccin. Omdat je het niet weet wat het met jou lichaam doet, pas na een infectie. "Ja, je hebt geluk gehad", zeiden de collega's. Maar is het wel geluk? Daarom wel benieuwd of het genetisch bepaald is hoe je immuunsysteem gaat werken tegen dit Virus. Er is geen grip op te krijgen, na een tweede infectie zou je zelf erg ziek kunnen worden. Percentages zeggen genoeg, vaccineren werkt (dat is al een tijdje duidelijk).
Dat is het inderdaad. Waar je bij een vaccin precies weet hoeveel spul je erin spuit, weet je bij een infectie veel minder zeker hoe ernstig het was en hoe goed dat is 'aangeslagen'. Blijft daarmee veel meer gokken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
@MikeyMan Daarbij, het argument 'ik heb het al gehad dus in ben beschermd' wordt simpelweg overtroffen door 'gehad + vaccinatie beschemrd nog beter'.
rudyman85 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:51:
[...]

Je blijft wijzen, er zijn ook mensen die tussen het wappie gehalte en gevaccineerden zitten (en kritisch zijn of afwachtend, of nog steeds twijfelen);
Mijns inziens wordt hier een onterecht geprobeerd een extra groep te maken die er niet is. Met alle respect, kritisch, twijfelen en afwachten steunen allemaal op argumenten die uit dezelfde hoek komen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:29
ijdod schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:28:

[...]

Mijns inziens wordt hier een onterecht geprobeerd een extra groep te maken die er niet is. Met alle respect, kritisch, twijfelen en afwachten steunen allemaal op argumenten die uit dezelfde hoek komen.
Ben ik niet met je eens. De mensen die afwachten of twijfelen zijn eventueel nog voor rede vatbaar en over te halen om het alsnog te doen. Dat er nu nog prikken gezet worden onderschrijft dit.

Idempotent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MainframeX schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:35:
[...]

Ben ik niet met je eens. De mensen die afwachten of twijfelen zijn eventueel nog voor rede vatbaar en over te halen om het alsnog te doen. Dat er nu nog prikken gezet worden onderschrijft dit.
Voor rede vatbaar? Of over te halen? Hoe dan? Wachten tot we nog tien jaar lang kunnen laten zien dat er geen lange termijn effecten zijn?

Als ze zo voor rede vatbaar waren geweest had die prik er al een half jaar in gezeten.

Daarnaast is de #vaccinatieschade propaganda buiten alle proporties. En daar trappen helaas heel veel mensen in.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 15-10-2021 08:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Wacht maar tot alles ooit hopelijk voorbij is, met een enorme bijdrage van de gevaccineerden. Dan staan ze "Zie je wel! Dat was niet nodig" te roepen, en een nieuw bedacht hoofdstuk uit het grote complotten-boek te prediken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
MikeyMan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Voor rede vatbaar? Of over te halen? Hoe dan? Wachten tot we nog tien jaar lang kunnen laten zien dat er geen lange termijn effecten zijn?

Als ze zo voor rede vatbaar waren geweest had die prik er al een half jaar in gezeten.

Daarnaast is de #vaccinatieschade propaganda buiten alle proporties. En daar trappen helaas heel veel mensen in.
Op coronadashboard toch weer 105000 prikken verwacht deze week. Ik ben het gewoon niet met @ijdod eens. Als je zijn stelling letterlijk neemt bestaat er alleen maar een groep met diehard Willem Engel aanhangers, die ga je inderdaad nooit zo ver krijgen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MainframeX schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:00:
[...]

Op coronadashboard toch weer 105000 prikken verwacht deze week. Ik ben het gewoon niet met @ijdod eens. Als je zijn stelling letterlijk neemt bestaat er alleen maar een groep met diehard Willem Engel aanhangers, die ga je inderdaad nooit zo ver krijgen.
Ben met je eens dat niet willen prikken je niet meteen een Willem engel of Haga aanhanger maakt. Maar vrees wel dat er veel parallellen zijn, en dat de conclusie onder de streep is dat je kunt lullen als Brugman, maar ze niet gaat overhalen. Ik meen mij te herinneren dat we de 100k per dag hebben gehaald op een goed moment. Dus in dit tempo zet het weinig zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Ben met je eens dat niet willen prikken je niet meteen een Willem engel of Haga aanhanger maakt. Maar vrees wel dat er veel parallellen zijn, en dat de conclusie onder de streep is dat je kunt lullen als Brugman, maar ze niet gaat overhalen. Ik meen mij te herinneren dat we de 100k per dag hebben gehaald op een goed moment. Dus in dit tempo zet het weinig zoden aan de dijk.
In mijn omgeving zijn een aantal mensen bij wie het andersom werkte, eerst wantrouwen tegenover overheid en vaccinaties in het hele Corona-gebeuren en vervolgens een switch naar FvD/Haga. Het gros kwam overigens van Groen Links (!!!) af. Bizar. Willem Engel adepten ken ik dan weer niet, gelukkig. Ook zie ik een correlatie tussen tegen vaccinaties en voor Zwarte Piet zijn. n=een stuk of 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@MikeyMan 105000 per dag is natuurlijk ook uit de hoogtijdagen dat iedereen die hem wilde gewoon ging. Ergens komt 105000 per week uit een groep twijfelaars ook weer niet als heel weinig over op mij. Ik verwacht eerlijk gezegd dat dit aantal alleen maar toe zal nemen nu mensen ook inzien dat hun familieleden en vrienden die hun voorgegaan zijn na een paar maand helemaal niets mankeren. Daarnaast is het sitting duck gevoel ook een ding; er zijn genoeg mensen die het afgewacht hebben en steeds meer druk voelen om alsnog overstag te gaan.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

zacht schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:50:
[...]

Wacht maar tot alles ooit hopelijk voorbij is, met een enorme bijdrage van de gevaccineerden. Dan staan ze "Zie je wel! Dat was niet nodig" te roepen, en een nieuw bedacht hoofdstuk uit het grote complotten-boek te prediken.
Inderdaad of de “ Wij waren de uitverkorenen “.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zacht schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:18:
[...]
In mijn omgeving zijn een aantal mensen bij wie het andersom werkte, eerst wantrouwen tegenover overheid en vaccinaties in het hele Corona-gebeuren en vervolgens een switch naar FvD/Haga. Het gros kwam overigens van Groen Links (!!!) af. Bizar.
Zo vreemd vind ik dat niet. Een deel van de aanhang zijn mensen die gewoon ontevreden zijn, en de overheid overal de schuld van geven. Dan volgen ze vaker populisten of beloftemakers. In die zin zit er weinig verschil tussen groenlinks of Haga. PVV en Sp vissen ook uit dezelfde vijver. (al is daar misschien op sociaal vlak meer overlap)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het blijft jammer dat een relatief groot deel van 60+ zich niet laat vaccineren: 1956-1960 staat nu op 88% volledig. Dat is niet eens zoveel hoger dan de 83,2% voor alle 18+. Zelfs 1996-2003 zit al op 68% (ook al voor de coronapas deden de jongeren het naar verhouding vrij goed). Als je dat vergelijkt met de risico's naar leeftijd dan doen de ouderen het best wel slecht vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

MainframeX schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:22:
@MikeyMan 105000 per dag is natuurlijk ook uit de hoogtijdagen dat iedereen die hem wilde gewoon ging. Ergens komt 105000 per week uit een groep twijfelaars ook weer niet als heel weinig over op mij.
100K per dag op een populatie van 17 miljoen is natuurlijk een heel ander geval dan 100K per week op een populatie van een paar miljoen. Waar er ook een hele serie bij zullen zitten die gewoon geen prik kunnen halen. Ik vind die 100K per week nog best veel, aangezien het hier vaak om mensen gaan die eerder blijkbaar twijfelden...
Ik verwacht eerlijk gezegd dat dit aantal alleen maar toe zal nemen nu mensen ook inzien dat hun familieleden en vrienden die hun voorgegaan zijn na een paar maand helemaal niets mankeren. Daarnaast is het sitting duck gevoel ook een ding; er zijn genoeg mensen die het afgewacht hebben en steeds meer druk voelen om alsnog overstag te gaan.
Die verwachting heb ik eerlijk gezegd niet, zoals @dangerousp al aangaf, dan moeten ze zeggen dat ze fout waren... (tenzij ze natuurlijk wel de vaccinatie halen, maar het niet aan hun vrienden/familie zeggen :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

rudyman85 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:13:
[...]

Dat is ook iets wat me vanaf het begin opgevallen is aan covid: het is zo random. Soms worden mensen van 50 zwaar ziek, maar iemand van 80 heeft er dan weer geen last van. Heb die letterlijke voorbeelden gezien in m'n omgeving.

Ze zijn dit nog aan het onderzoeken. Veel kan ook te maken hebben met je voedingspatroon:
De analyse van de Belgische Covid-patiënten legde alvast iets opmerkelijks bloot. ,,Bijna alle patiënten die in het ziekenhuis uiteindelijk zwaar ziek zouden worden of zelfs zouden overlijden, bleken bij hun opname een ernstig tekort aan selenium en zink in hun bloed te hebben.”

Bij de Covid-patiënten die het niet haalden, hadden zeven op de tien een ernstig tekort aan zowel selenium als zink. Patiënten die dat tekort niet hadden of bij wie het minder uitgesproken was, overleefden Covid-19 vaker en genazen vlotter. ,,Zij werden duidelijk minder zwaar ziek.”
Interessant artikel om eens te lezen. In principe is dit niet echt nieuwe info, maar mooi om te zien dat het nu ook bevestigd is door onderzoekers. Misschien hebben mensen er wat aan :)

Kan ook verklaren waarom er vaak mensen met migratieachtergrond in het ziekenhuis liggen: die eten vaker ongezond. Net als mensen met obesitas dus. Weinig goede voeding = weinig goede voedingsstoffen.

Zou mooi zijn als ze dit onderzoek eens wereldwijd zouden gaan doen. Op grote schaal dus. Kan sowieso heel veel ellende voorkomen, ook voor andere ziektes.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 15-10-2021 09:54 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:02

Terwijl er in de VS al genoeg voorbeelden zijn van stansen tegenstanders die inderdaad happend naar lucht in het ziekenhuis van houding veranderen en berichten de wereld in sturen dat mensen zich vooral moeten laten vaccineren. Voorbeeld 1,voorbeeld 2
Heb die hier in NL nog niet echt langs zien komen, kan zijn dat ik ze gemist heb omdat ik mij niet in hun cirkels bevind maar misschien zouden Nederlandse varianten van zulke filmpjes/berichten invloed kunnen hebben.
Pagina: 1 ... 33 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.