Ik vraag of je zelf prikangst hebt.3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:30:
Je suggereert dat ik het mijn kinderen aan praat? Als een kind een keer een slechte prikervaring heeft gehad dan is het toch prima mogelijk dat ze daar niet heel graag nog eens naar toe gaan? En als het dan ook nog eens niet in hun eigen belang is...
Bij zo'n priklocatie zie je dat de kinderen met prikangst zo goed als altijd een ouder erbij hebben die overdreven reageert. Of dat bij jou ook is kan ik niets van zeggen, punt is natuurlijk wel dat je dat zelf maar zelden door hebt.3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Je suggereert dat ik het mijn kinderen aan praat? Als een kind een keer een slechte prikervaring heeft gehad dan is het toch prima mogelijk dat ze daar niet heel graag nog eens naar toe gaan? En als het dan ook nog eens niet in hun eigen belang is...
Daarnaast kan ik wel zeggen dat als je zo'n prikje al als ellende voor een kind ziet er sowieso iets mis gaat. Ze kunnen het niet fijn vinden, maar 'ellende' is toch een grote stap verder dan dat.
Dat maakt het juist een heel stuk minder echt. Als je als ouder al de hele dag aan het panikeren bent omdat je kind een prikje krijgt, zal dat kind dat ook gaan doen. Dan is het kind dus niet bang voor de prik, maar bang vanwege hoe zijn ouders doen. En daar zit een enorm verschil in, al kan de uitwerking hetzelfde zijn.[...]
Aangepraat of niet, dat maakt het niet minder echt.
[removed]
Er spelen 2 dingen. De ene is dat er meer focus is dat mensen zich moeten laten vaccineren met de griepprek. Dat is ook waar ik op reageerde. De tweede is dat er inderdaad vragen kwamen over het algemeen vaccineren van kinderen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat er als advies zal komen. Ik heb hierover trouwens alleen in de Telegraaf iets gelezen dus of het echt betrouwbaar is weet ik ook niet. Aan de andere kant lijkt het me logisch dat zoiets besproken wordt, daarvoor zijn dit soort bijeenkomsten/gesprekken nu juist.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:39:
[...]
Nee... Het idee (of de oproep) is om alle kinderen te vaccineren tegen griep (vaccin is veel effectiever bij kinderen en jong volwassenen) en zo de verspreiding ovwr het geheel hard te dempen. Griepvaccinatie is maar zeer beperkt effectief voor de risicogroep zelf.
Dat advies gaat er denk ik niet komen.. evt bijwerkingen (hoe klein ook) wegen niet op tegen baten voor de kinser groep. Ik zou als ik kinderen had hier niet mee meegaan.. wel bijzonder dat dit nu geopperd wordt.. Een paar jaar geleden zorgde ik voor een ziek persoon (kanker, gelukkig hersteld), toen heb ik zelf een griepspuit moeten betalen omdat ik als gezond persoon niet in aanmerking kwam.
[removed]
Ok, dus hij blijft toch al thuis? Wat boeit die QR dan nog? Dan is er toch geen reden om die in te trekken als ie toch al thuis isKhayma schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:06:
[...]
Gaat hij ook zeker doen. Ik denk dat ik het verkeerd verwoord hebt maar ik uitte kritiek op het feit dat hij zijn QR code bleef behouden. Dat hij gewoon thuis blijft is vanzelfsprekend.
Ik ben er geen fan van. Maar angst zeker niet.
Fixed that for youLaguna schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:37:
[...]
Dat het risico op ziekenhuisopname mogelijk echt extreem veel kleiner is vanwege vaccinatie wil niet zeggen dat die persoon niet alsnog in het ziekenhuis terecht kan komen. Net zoals een niet gevaccineerd persoon niet per definitie wel in het ziekenhuis beland.
*knip* niet op de man Project is nooit gestart voor alle horeca gelegenheden. Wel voor festival/feesten maar niet om een hapje te eten bij de lokale snackbar.YakuzA schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:45:
[...]
Vanaf dag 1 had je een nationale code voor binnenlands gebruik voor toegang en een internationale voor reizen.
De hele 'verrassing' die je probeert aan te voeren bestaat niet.
[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 11-10-2021 14:08 ]
Vraag me toch altijd af wanneer mensen zeggen dat ze prikangst hebben, is die prikangst dan sterker dan IC angst?
Die vereiste pcr is ook de regel op het vo, als er klachten zijn.-tom-562 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:37:
[...]
Van wie moet ze die PCR test doen dan? Als ze een vinkje heeft en een zelftest negatief is, dan kan ze toch gewoon lekker naar de uni gaan?
Ik ben eerlijk gezegd echt niet meer van plan om nog een PCR test te gaan doen. Als zodanig beroerd/ziek ben, dan blijf ik gewoon thuis. Voor mij is het klaar nu
Als ik me goed herinner staat ie zo op het beslismodel... Even zoeken... Ja https://www.google.com/ur...Vaw32XGVlVMyZvlelUA9gSpJJ
Bedoel je nu onderwijs op afstand voor een negatief geteste?Cid Highwind schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
Maak ik daar correct uit op dat het volgen van colleges op afstand ook geheel geen optie meer is?
Wel een aparte keuze ondanks dat deze wellicht wat praktischer is vanuit het perspectief van de universiteit, maar de pandemie is nog niet voorbij deze winter. Juist het door jou gestelde dilemma geeft dit goed aan. Niemand is er bij gebaat dat je dochter verkouden naar de uni gaat, al dan niet met het OV. Zo wordt haar probleem immers snel het probleem van anderen.
Alsnog te moeten laten testen is al helemaal vervelend, maar als je een stap verder denkt is het dus nogal krom dat men vervolgens vrij is anderen met hetzelfde probleem op te moeten schepen omdat de alternatieven van vorig jaar geen optie meer zijn.
Tja, gewoon niet laten blijken dat je klachten hebt dan, lijkt mij.. Een negatieve zelftest zou voor mij dan voldoende zijn42erik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:39:
[...]
Die vereiste pcr is ook de regel op het vo, als er klachten zijn.
Als ik me goed herinner staat ie zo op het beslismodel... Even zoeken... Ja https://www.google.com/ur...Vaw32XGVlVMyZvlelUA9gSpJJ
Vaak bu'j te bang!
Misschien had je dat in je post moeten zetten dan?Khayma schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:31:
[...]
<...> Project is nooit gestart voor alle horeca gelegenheden. Wel voor festival/feesten maar niet om een hapje te eten bij de lokale snackbar.
Je stelde
Dat is nu nog steeds exact hetzelfde... maar was alleen bedoeld om mee te reizen en alles waar je hiervoor een pcr test voor nodig had of vaccinatiebewijs.
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 11-10-2021 15:25 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, zolang het advies geldt "blijf thuis bij klachten" en zolang een negatieve testuitslag hier ook geen afbreuk aan doet, afgaande op de beslisboom, is het wel een beter alternatief dan een college volledig missen, lijkt me.42erik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:40:
[...]
Bedoel je nu onderwijs op afstand voor een negatief geteste?
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis : 497(stijging van 18)
— cijfertjes42 (@cijfertjes42) 11 oktober 2021
Kliniek : 359 (stijging van 10)
IC : 138 (stijging van 8)
Instroom:
Kliniek : 38 (gisteren:48)
IC : 14 (gisteren:9)
Uitstroom:
Kliniek : 28 (gisteren:42)
IC : 6 (gisteren:6)#Covid19NL
Instroom weer onder de 40
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
40 is een grenswaarde.autje schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:16:
[...]
Vorige week maandag ook, al was het toen wel 10 minder. Je punt?
Maar wel weer een stijging in IC + ziekenhuis en 38 op een maandag is ook een stijging tov vorige week.
Maar hierom houd ik ook niet zo van die dagelijkse vergelijkingen, er zit gewoon een rimpel op gedurende de week. Aan het begin van de week wat lager, en eind van de week juist wat hoger.
[removed]
Dit zijn geen rationele angsten helaasHomeland schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:35:
Vraag me toch altijd af wanneer mensen zeggen dat ze prikangst hebben, is die prikangst dan sterker dan IC angst?
Default blanke hetero
Waar je nog veel meer en veel pijnlijkere prikjes krijgt.Homeland schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:35:
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Maar de kans lager is dan 100% om daar terecht te komen in tegenstelling tot een prik voor iemand met prikangst.
vergis je niet angst is een sterke emotieHomeland schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:35:
ik heb zelf een ernstige vorm van claustrofobie en tja ik moest een keer in de MRI voor een onderzoek zelfs zwaar verdooft lukte het mij niet de CT -scan was de oplossing ook op het randje van mijn kunnen btw
Kinderen die bang zijn voor prikken is dat aangepraat
Kinderen hebben geen last van vaccinaties. Misschien een dagje niet lekker maar he wat boeit dat nou
Mensen die prikangst hebben zijn raar want blijkaar zijn ze niet bang om op een IC te komen
Dit is de samenvatting van de laatste 40 posts. Pijnlijk
Kinderen hebben geen last van vaccinaties. Misschien een dagje niet lekker maar he wat boeit dat nou
Mensen die prikangst hebben zijn raar want blijkaar zijn ze niet bang om op een IC te komen
Dit is de samenvatting van de laatste 40 posts. Pijnlijk
Eh, of ze gaan met hun negatieve test gewoon weer naar school/uni? Met een negatieve test mag je immers de straat weer opCid Highwind schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:55:
[...]
Ja, zolang het advies geldt "blijf thuis bij klachten" en zolang een negatieve testuitslag hier ook geen afbreuk aan doet, afgaande op de beslisboom, is het wel een beter alternatief dan een college volledig missen, lijkt me.
Het gaat er vooral om of het nuttig is voor de kinderen. Dat nut is er niet. Ze mogen gewoon firewall spelen voor de oudere generatie. Lijkt me niet wenselijk.Lethalis schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:50:
In de UK gebruiken ze een neusspray bij kinderen... dus ik vraag mij af of die hele discussie hierboven over prikangst bij kinderen überhaupt relevant is?
Bij de NOS wordt het ook genoemd:
Nationale Griepprikdag dit jaar extra belangrijk, 'zorg piept en kraakt'
Dat kan ook met een levend griepvaccin dat in de neus gespoten wordt, zegt hij in het NOS Radio 1 Journaal. "Dan hoeven kinderen geen prik te hebben, dus dat is een stuk plezieriger."
Ik ga ook geen aspirine nemen als m'n vriendin hoofdpijn heeft. Als je bang bent voor de griep (of in de risicogroep zit) neem de prik. Je gaat toch niet mensen vaccineren die er zelf geen baat bij hebben?
Dat pad is al verlaten toen 12-17 om maatschappelijke redenen op mocht voor het vaccin.Dennahz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Het gaat er vooral om of het nuttig is voor de kinderen. Dat nut is er niet. Ze mogen gewoon firewall spelen voor de oudere generatie. Lijkt me niet wenselijk.
Ik ga ook geen aspirine nemen als m'n vriendin hoofdpijn heeft. Als je bang bent voor de griep (of in de risicogroep zit) neem de prik. Je gaat toch niet mensen vaccineren die er zelf geen baat bij hebben?
Waarom zou dat niet wenselijk zijn?Dennahz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Het gaat er vooral om of het nuttig is voor de kinderen. Dat nut is er niet. Ze mogen gewoon firewall spelen voor de oudere generatie. Lijkt me niet wenselijk.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Wat een vreemde correctie?!
edit:
Opmerking: 436 correcties bij de positieve testen is vrij ongehoord, dus ik ga even een zoektocht beginnen naar de verklaring hiervoor. Dat kost even een paar minuten :)
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 11 oktober 2021
[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 11-10-2021 15:20 ]
Desinformatie verwijderd.
[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 11-10-2021 16:26 ]
Moet er na 1.5 jaar nog steeds uitgelegd worden dat vaccinatie ook deels voor anderen is?Dennahz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Anderhalf jaar geleden werd je waarschijnlijk uitgelachen als je griepvaccinatie voor kinderen voorstelde.42erik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:18:
[...]
Moet er na 1.5 jaar nog steeds uitgelegd worden dat vaccinatie ook deels voor anderen is?
Maar we vaccineren ze wel vrolijk voor polio wat al tientallen jaren niet meer in nederland is voorgekomen...jip_86 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:22:
[...]
Anderhalf jaar geleden werd je waarschijnlijk uitgelachen als je griepvaccinatie voor kinderen voorstelde.

Klinkklare onzin. Lees eens even het rapport van de Gezondheidsraad door aub.Señor Sjon schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:14:
[...]
Dat pad is al verlaten toen 12-17 om maatschappelijke redenen op mocht voor het vaccin.
De griepprik werd al aanbevolen voor kinderen die in de risicogroep vallen.jip_86 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:22:
[...]
Anderhalf jaar geleden werd je waarschijnlijk uitgelachen als je griepvaccinatie voor kinderen voorstelde.
Deze discussie hebben we al eens gehad en het staat er vrijwel letterlijk zo in, of je het nou onzin vindt of niet.RoD schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:23:
[...]
Klinkklare onzin. Lees eens even het rapport van de Gezondheidsraad door aub.
Edit: Señor Sjon in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8" en verder.
Overigens is van die getallen sindsdien niemand meer doodgegaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 11-10-2021 15:29 ]
Dat mensen dat blijven geloven is echt grote onzin. Pure marketing door op de emoties in te spelen om zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken. Hoe groot moet de vaccinatiegraad zijn om die kwetsbare groepen die geen vaccinatie kunnen krijgen weer normaal deel te laten nemen aan de samenleving?42erik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:18:
[...]
Moet er na 1.5 jaar nog steeds uitgelegd worden dat vaccinatie ook deels voor anderen is?
Als je nu te maken hebt met zo'n kwetsbaar persoon dan is het logisch. Voor alle anderen die geen idee hebben wie ze nu precies moeten beschermen is het op voorhand onzin. Zij nemen het vaccin voor zichzelf en niet voor een ander. En dat is het overgrote deel.
Verwijderd
Dat is iets waar ze zelf serieus ziek van kunnen worden . Fundamenteel anders dan vaccineren voor iets wat voor henzelf vrijwel geen risico oplevert maar ten behoeve van een deel van de populatie.stylezzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:23:
[...]
Maar we vaccineren ze wel vrolijk voor polio wat al tientallen jaren niet meer in nederland is voorgekomen...
Ook voor 12-17 was de risk-benefit ratio positief, dus ze zijn er niet slechter van geworden. Daarnaast vind ik het ook niet onredelijk om de kinderen te vragen een corona-prik te nemen; we hebben ook in het voorjaar de scholen opengedaan en daarmee een derde golf met de bijbehorende schade op de koop toegenomen omdat we onderwijs belangrijk vinden. Dan vind ik het niet onredelijk om een beetje medewerking te vragen om de gevolgen daarvan voor anderen te beperken.Señor Sjon schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:14:
Dat pad is al verlaten toen 12-17 om maatschappelijke redenen op mocht voor het vaccin.
Maar vaccineren voor iets wat eigenlijk in de praktijk niet meer voorkomt vind je dat ineens wel ok?Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:26:
[...]
Dat is iets waar ze zelf serieus ziek van kunnen worden . Fundamenteel anders dan vaccineren voor iets wat voor henzelf vrijwel geen risico oplevert maar ten behoeve van een deel van de populatie.
Precies, het gaat om het risico dat je zelf loopt.RoD schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:24:
[...]
De griepprik werd al aanbevolen voor kinderen die in de risicogroep vallen.
Mijn mening daarover is nog steeds niet veranderdSeñor Sjon schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:14:
[...]
Dat hele "je doet het voor een ander" gevoel is er bij mij nooit geweest. Zeker niet bij iets als de griep... waar we al jaren alleen de risicogroepen laten vaccineren. Die mening gaat niet opeens veranderen omdat het kabinet al jaren aan het beknibbelen is op de zorg.42erik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:18:
[...]
Nu opeens in blinde paniek kinderen/jong-volwassenen gaan prikken voor een virus dat voor hun (vrijwel altijd) onschuldig is is gewoon not-done. Het is veel beter voor ze om zelf weerstand op te bouwen tegen de griep (en corona for that matter).
Er zijn ook al verschillende studies geweest op dat gebied. Ook voor corona is eigen opgebouwde weerstand beter dan het krijgen via een prik.
Ik ben wel pro vaccinatie voor risicogroepen en de generatie van >60+, omdat het soms best een klap is voor een lichaam. Een beetje hulp van de wetenschap is in dat geval soms wel handig.
De biblebelt laat zien dat bepaalde ziektes gewoon terugkomen als je stopt met vaccineren. Dus voor dergelijke ziektes is het wel nuttig om ze te blijven opnemen in het vaccinatieprogramma.stylezzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:28:
[...]
Maar vaccineren voor iets wat eigenlijk in de praktijk niet meer voorkomt vind je dat ineens wel ok?
Ze zijn ten slotte ook schadelijk voor de kinderen zelf. Griep en corona zijn dat niet tot amper.
[ Voor 17% gewijzigd door Dennahz op 11-10-2021 15:33 ]
Er staat inderdaad in dat er maatschappelijke winst behaald wordt als kinderen worden gevaccineerd. Dat is een bijkomend argument, waarbij er primair is vastgesteld dat de adolescenten gezondheidswinst behalen uit het vaccin.Señor Sjon schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:25:
[...]
Deze discussie hebben we al eens gehad en het staat er vrijwel letterlijk zo in, of je het nou onzin vindt of niet.
En dan over de maatschappelijke winst:De commissie stelt vast dat er een zekere mate van directe en indirecte ziektelast is van
COVID-19 bij adolescenten in de leeftijd 12 tot en met 17 jaar. Ook stelt de commissie vast dat
vaccinatie van deze groep met het BioNTech/Pfizer-vaccin voldoende werkzaam, voldoende
veilig en aanvaardbaar is. Daarom is de commissie van mening dat vaccinatie tegen COVID-19
van gezonde adolescenten in de leeftijd 12 tot en met 17 jaar met het Pfizer/BioNTech-vaccin
zinvol en verantwoord is.
Het is dus duidelijk dat het advies te vaccineren niet is gebaseerd op de maatschappelijke voordelen, ondanks dat deze wel worden onderkent. Het zo formuleren zoals jij doet is bewust de zaak verdraaien om het vaccineren in een slecht daglicht te stellen. Je bent hier op een zeer kwalijke manier bezig.Dat de commissie positief staat tegenover vaccinatie van gezonde adolescenten is het resultaat
van de optelsom van verschillende factoren. Zo heeft de commissie niet alleen de ziektelast voor adolescenten op de korte termijn meegewogen (ernstig, maar voor een kleine groep),
maar ook op de langere termijn (minder ernstig, maar mogelijk voor een grotere groep).
Daarnaast heeft de commissie aanzienlijk gewicht toegekend aan de indirecte
(gezondheids)voordelen en belangen van adolescenten die met een dergelijk vaccinatieaanbod gediend zijn. Daarbij komt dat vaccinatie een gunstig effect heeft op populatieniveau.
Modelleringsonderzoek laat zien dat vaccinatie van deze groep bijdraagt aan verminderde
viruscirculatie in de komende winter en een lagere ziektelast in de bevolking als geheel.
Het komt niet meer voor doordat we vaccineren. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen.stylezzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:28:
[...]
Maar vaccineren voor iets wat eigenlijk in de praktijk niet meer voorkomt vind je dat ineens wel ok?
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Dat snap ik ook wel slimpieSkiFan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Het komt niet meer voor doordat we vaccineren. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen.
Ah, dus ik nam hem puur voor mezelf... Weet ik dat ook weer3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:25:
[...]
Dat mensen dat blijven geloven is echt grote onzin. Pure marketing door op de emoties in te spelen om zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken. Hoe groot moet de vaccinatiegraad zijn om die kwetsbare groepen die geen vaccinatie kunnen krijgen weer normaal deel te laten nemen aan de samenleving?
Als je nu te maken hebt met zo'n kwetsbaar persoon dan is het logisch. Voor alle anderen die geen idee hebben wie ze nu precies moeten beschermen is het op voorhand onzin. Zij nemen het vaccin voor zichzelf en niet voor een ander. En dat is het overgrote deel.

Sorry, maar ik ben wat socialer dan dat hoor. Iets met hogere graad is minder maatregelen voor iedereen en een wat veiligere wereld voor de zwakkeren
Grotendeels opvoeding. Aangepraat. Dat is een vooroordeel en kun/mag je zo niet stellen.redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:20:
[...]
Grotendeels opvoeding, hier is die prik voor de kinderen niets meer dan dat, een prik met evt. een dagje wat last. Prikangst wordt meestal aangepraat door de ouders, niet omdat de kinderen er zoveel last van hebben. Ik heb wel eens een kind van vrienden meegenomen die 'prikangst' zou hebben. Snoepje er in, erbij zitten, niets panieken en gewoon normaal doen vantevoren en hij heeft geen kik gegeven.
En nu geldt dat echt niet voor alle kinderen, maar bij heel veel is het 100% aangepraat.
Kom op. Mijn oudste heeft prik angst en moest laatst bloed prikken en on top of that ook nog eens aan het infuus vanwege een verdoving voor een onderzoek. Ik ben mee gegaan want prikken boeit mij echt helemaal niets maar ze viel huilend en schreeuwend in mijn armen onder narcose. De bloedprik had een vergelijkbare ervaring met daarbovenop ook nog een nacht niet slapen vanwege de spanning. Iets dergelijks ook bij de tandarts en eigenlijk alles wat enigszins in die richting gaat.
Mijn andere kids maakt het allemaal niets uit. Zelfde opvoeding, duidelijk ander karakter. Ik zou het prettig vinden als je de generalisaties weglaat. Dit betekent wel dat we buiten het vaccinatieprogramma om haar echt niet ook nog een jaarlijkse griepprik aan gaan doen.
Dan mag je je vraag duidelijker formuleren. Ik zou eens naar Polio patienten kijken, en beledigen is niet nodig. Ik noem je toch ook geen kapoentje?stylezzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:34:
[...]
Dat snap ik ook wel slimpieMaar dat beantwoord mijn vraag niet?
En welke studies zijn dat?Dennahz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:29:
[...]
Het is veel beter voor ze om zelf weerstand op te bouwen tegen de griep (en corona for that matter).
Er zijn ook al verschillende studies geweest op dat gebied. Ook voor corona is eigen opgebouwde weerstand beter dan het krijgen via een prik.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Omdat het een medische handeling is die niet in het belang is van de patiënt.
Geen kritiek op de opvoeding maar een dergelijke prikangst is wel een risico natuurlijk en zou voor mij al reden zijn om daar hulp bij te zoeken. Griepprik om die reden niet nemen prima maar dit kan naar mijn reden wel leiden tot het mijden van zorg in de toekomst met alle gevolgen van dien.Mfpower schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:36:
[...]
Grotendeels opvoeding. Aangepraat. Dat is een vooroordeel en kun/mag je zo niet stellen.
Kom op. Mijn oudste heeft prik angst en moest laatst bloed prikken en on top of that ook nog eens aan het infuus vanwege een verdoving voor een onderzoek. Ik ben mee gegaan want prikken boeit mij echt helemaal niets maar ze viel huilend en schreeuwend in mijn armen onder narcose. De bloedprik had een vergelijkbare ervaring met daarbovenop ook nog een nacht niet slapen vanwege de spanning. Iets dergelijks ook bij de tandarts en eigenlijk alles wat enigszins in die richting gaat.
Mijn andere kids maakt het allemaal niets uit. Zelfde opvoeding, duidelijk ander karakter. Ik zou het prettig vinden als je de generalisaties weglaat. Dit betekent wel dat we buiten het vaccinatieprogramma om haar echt niet ook nog een jaarlijkse griepprik aan gaan doen.
Nu kan jij haar nog helpen maar dat houdt een keer op.
https://www.science.org/c...vaccination-remains-vital
Dus voor risicogroepen is vaccinatie natuurlijk beter, maar voor kinderen is het (in de meeste gevallen) een onschuldig virus, dus is het in dat geval beter om op natuurlijke wijze antistoffen op te bouwen.
Volgens mij was mijn vraag vrij duidelijk. Is het wel ok dat we kinderen nog steeds vaccineren tegen polio ondanks dat dit al tientallen jaren niet meer in nederland is voorgekomen? Jouw antwoord dat we geen polio meer hebben omdat we vaccineren beantwoord dat niet.SkiFan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:36:
[...]
Dan mag je je vraag duidelijker formuleren. Ik zou eens naar Polio patienten kijken, en beledigen is niet nodig. Ik noem je toch ook geen kapoentje?
Hoe moet ik dit anders opvatten? Ik ben dan geen biomedicus, maar ik herken wel mediaspeak.Daarnaast heeft de commissie aanzienlijk gewicht toegekend aan de indirecte
(gezondheids)voordelen en belangen van adolescenten die met een dergelijk vaccinatieaanbod gediend zijn. Daarbij komt dat vaccinatie een gunstig effect heeft op populatieniveau.
Modelleringsonderzoek laat zien dat vaccinatie van deze groep bijdraagt aan verminderde
viruscirculatie in de komende winter en een lagere ziektelast in de bevolking als geheel.
In het bijbehorende communiqué ging het veel over dat er dan geen lockdowns van scholen meer nodig waren als VO leerlingen een vaccin kregen, maar dat is dan meer een politiek besluit en dat het met name voor een ander is. Dat is voor mij redelijk de definitie van maatschappelijk, zeker gezien de ziekenhuiscijfers
/f/image/OATsNdph82wgraEqoNaRiCO3.png?f=fotoalbum_large)
1.543/62.033 = 2,5% onder de 20.
Volgens het weekrapport van RIVM vorige week zijn er vanaf februari 2020 385.123 bevestigde besmettingen in die groep (0 t/m 19 jaar).
1.543 / 385.123 = 0,4% van de besmettingen gaat naar het ziekenhuis. En dan is de kans groot dat het werkelijk aantal besmettingen 2 keer (OMT124) tot 4-5 keer (buitenlandse OMT's) groter is, waardoor het percentage met eenzelfde factor daalt.
Klinkklare onzin.
Wat is dat toch met dit soort aanvallen?Je bent hier op een zeer kwalijke manier bezig.
Excuses is natuurlijk onzin. Ik geef alleen maar aan dat als je je echt hebt laten vaccineren vanwege het sociale belang je waarschijnlijk tot een erg kleine groep behoort.42erik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:35:
[...]
Ah, dus ik nam hem puur voor mezelf... Weet ik dat ook weer![]()
Sorry, maar ik ben wat socialer dan dat hoor. Iets met hogere graad is minder maatregelen voor iedereen en een wat veiligere wereld voor de zwakkeren
Dit is allemaal onwaar. Er is geen "blinde paniek", er ligt gewoon een onderbouwd rapport van de Gezondheidsraad. Lees eens wat de afwegingen waren.Dennahz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:29:
Nu opeens in blinde paniek kinderen/jong-volwassenen gaan prikken voor een virus dat voor hun (vrijwel altijd) onschuldig is is gewoon not-done. Het is veel beter voor ze om zelf weerstand op te bouwen tegen de griep (en corona for that matter).
Daarnaast is het niet beter om zelf weerstand op te bouwen tegen corona, zomaar wat voorbeelden van papers:
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01377-8
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2777898
https://www.thelancet.com...-5370(21)00298-4/fulltext
En dan je vervolgpost:
Pak het bronartikel er eens even bij: https://www.medrxiv.org/c....21262415v1#disqus_threadDennahz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:46:
[...]
Dus voor risicogroepen is vaccinatie natuurlijk beter, maar voor kinderen is het (in de meeste gevallen) een onschuldig virus, dus is het in dat geval beter om op natuurlijke wijze antistoffen op te bouwen.
En pak dan de eerste comment. Dit artikel is héél erg slecht. Ik heb hier zelf ook al een uiteenzetting over geplaatst: RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 11-10-2021 15:54 ]
Het sociale belang dat tante Annie niet dood gaat is maar een klein deel3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:50:
[...]
Excuses is natuurlijk onzin. Ik geef alleen maar aan dat als je je echt hebt laten vaccineren vanwege het sociale belang je waarschijnlijk tot een erg kleine groep behoort.
Voor mij belangrijker is dat
- de scholen open blijven
- het restaurant waar ik graag kom blijft bestaan
- de ziekenhuizen het minder druk krijgen
- de vakanties weer op een normale manier kunnen.
Dan ben je een erg slecht verstaander. Uiteraard is het goed dat we kinderen tegen ziektes die al jaren niet meer hier voorkomen vaccineren. Er zijn in het verleden meermalen grotere uitbraken geweest onder niet-gevaccineerden die hierdoor voorkomen hadden kunnen worden. Het ging dan met name om uitbraken binnen conservatieve geloofsgemeenschappen. In een onderzoek onder de 20 slachtoffers hiervan, hebben alle (!) ondervraagde patiënten aangegeven dat ze wél hadden gewild dat hun ouders hun gevaccineerd hadden.stylezzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:48:
[...]
Volgens mij was mijn vraag vrij duidelijk. Is het wel ok dat we kinderen nog steeds vaccineren tegen polio ondanks dat dit al tientallen jaren niet meer in nederland is voorgekomen? Jouw antwoord dat we geen polio meer hebben omdat we vaccineren beantwoord dat niet.
en dat de paaldans vereniging open blijftTrailBlazer schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:53:
[...]
Het sociale belang dat tante Annie niet dood gaat is maar een klein deel
Zie wat er gebeurt is aangaande mazelen en de crimineel Andrew Wakefield met zijn frauduleuze artikel. Perfect voer voor de antivaxxers en daardoor zijn er nu veel uitbraken van mazelen.SkiFan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:53:
Dan ben je een erg slecht verstaander. Uiteraard is het goed dat we kinderen tegen ziektes die al jaren niet meer hier voorkomen vaccineren. Er zijn in het verleden meermalen grotere uitbraken geweest onder niet-gevaccineerden die hierdoor voorkomen hadden kunnen worden. Het ging dan met name om uitbraken binnen conservatieve geloofsgemeenschappen. In een onderzoek onder de 20 slachtoffers hiervan, hebben al ondervraagde patiënten aangegeven dat ze wél hadden gewild dat hun ouders hun gevaccineerd hadden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Léés nou eens het rapport van de Gezondheidsraad en lees hoe de afweging tot stand is gekomen. Ik heb de relevante delen al voor je gequote. Ook in het persbericht / communique dat online is gezet staat het nota bene in dezelfde volgorde, samengevat. Je draait om de hete brei heen, namelijk dat je er volkomen naast zit.Señor Sjon schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:48:
[...]
Hoe moet ik dit anders opvatten? Ik ben dan geen biomedicus, maar ik herken wel mediaspeak.
In het bijbehorende communiqué ging het veel over dat er dan geen lockdowns van scholen meer nodig waren als VO leerlingen een vaccin kregen, maar dat is dan meer een politiek besluit en dat het met name voor een ander is. Dat is voor mij redelijk de definitie van maatschappelijk, zeker gezien de ziekenhuiscijfers
[Afbeelding]
1.543/62.033 = 2,5% onder de 20.
Volgens het weekrapport van RIVM vorige week zijn er vanaf februari 2020 385.123 bevestigde besmettingen in die groep (0 t/m 19 jaar).
1.543 / 385.123 = 0,4% van de besmettingen gaat naar het ziekenhuis. En dan is de kans groot dat het werkelijk aantal besmettingen 2 keer (OMT124) tot 4-5 keer (buitenlandse OMT's) groter is, waardoor het percentage met eenzelfde factor daalt.
Omdat je desinformatie verspreidt over medische zaken en dat is kwalijk.Wat is dat toch met dit soort aanvallen?De laatste pagina's begint iedereen zijn betoog door als eerste de ander zijn argumenten als onzin af te doen.
Ik zeg ook niet dat het daar altijd aan ligt. Ik heb echter wat dagen meegeholpen met prikken en bij het gros van de kinderen die hier last van hebben zie je het bij voorbaat al aan de ouders.Mfpower schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:36:
[...]
Grotendeels opvoeding. Aangepraat. Dat is een vooroordeel en kun/mag je zo niet stellen.
Dus even opletten dat ik zeker niet zeg dat het altijd het geval is en het is dus zeker niet bedoeld als generalisatie. Het is puur simpele praktijk-ervaring. Ik heb denk ik iets te vaak gezien dat door de ouders even bezig te houden, de kinderen een heel stuk rustiger werden
[removed]
Dat is een lastige kwestie, omdat we met een beperkte zorgcapaciteit zitten.Dennahz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Je gaat toch niet mensen vaccineren die er zelf geen baat bij hebben?
Gevoelsmatig zit ik er ook niet op te wachten om mijn dochter van 5 tegen de griep te vaccineren, maar als straks de ziekenhuizen vol liggen met oudjes kunnen ze mijn dochter ook niet helpen als er iets anders met haar aan de hand is.
Het ene ziekenhuis na het andere sluit de eerste hulp momenteel. Stel ze heeft morgen een ongeluk...
Ik vind de situatie in Nederland wat dat betreft best zorgelijk.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Inderdaad. Juist om deze discussies met ouders te vermijden ben ik sterk voor een algemene vaccinatieplicht.gambieter schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:55:
[...]
Zie wat er gebeurt is aangaande mazelen en de crimineel Andrew Wakefield met zijn frauduleuze artikel. Perfect voer voor de antivaxxers en daardoor zijn er nu veel uitbraken van mazelen.
Bij iedere Europese uitbraak ongeveer 80-200 doden per jaar in de EU. En volstrekt onnodig.
[ Voor 10% gewijzigd door SkiFan op 11-10-2021 15:58 ]
Prima, blijf jij lekker alles onzin noemen... Echt top gesprek krijg je dan ja3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:50:
[...]
Excuses is natuurlijk onzin. Ik geef alleen maar aan dat als je je echt hebt laten vaccineren vanwege het sociale belang je waarschijnlijk tot een erg kleine groep behoort.
Ik kan me alleen maar achter je mening scharen. Bij mij spelen gewoon alle redenen mee, van verantwoordelijkheid nemen tot zelfbescherming.42erik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:07:
[...]
Prima, blijf jij lekker alles onzin noemen... Echt top gesprek krijg je dan ja
Ik waag dit te betwijfelen. Het is win win. En je beschemt jezelf, en je brengt de infectiegraad van de groep omlaag zodat die beter af is en indirect jezelf nog een keer want er kan dan meer.3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:50:
[...]
Denk dat deze redenatie vaker voorkomt dan je denkt, echter hoor je die weinig in de media. Die focussen liever op de outliers.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Als je niet normaal reageert was er toch al geen sprake van een gesprek. "Ik deed het wel om die reden" en "Dus jij bepaald voor mij" zijn wel echt argumenten om op in te gaan. Maar namens heel Nederland, bedankt voor je vaccinatie. Ik deed het lekker gewoon voor mezelf. Want om bij ieder uitje een stok in je neus te krijgen is vind ik geen alternatief.42erik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:07:
[...]
Prima, blijf jij lekker alles onzin noemen... Echt top gesprek krijg je dan ja
(ook dit bepaal je nu voor anderen)3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:21:
[...]
Want om bij ieder uitje een stok in je neus te krijgen is geen alternatief.
Het is alleen maar win-win omdat de mensen om zichzelf denken en daarbij per ongeluk ook de rest beter beschermen. Ik durf zelfs te beweren dat die coronacheck voor het overgrote deel van de vaccinaties heeft gezorgd en dat is natuurlijk alleen maar eigenbelang.boesOne schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:18:
[...]
Ik waag dit te betwijfelen. Het is win win. En je beschemt jezelf, en je brengt de infectiegraad van de groep omlaag zodat die beter af is en indirect jezelf nog een keer want er kan dan meer.
Denk dat deze redenatie vaker voorkomt dan je denkt, echter hoor je die weinig in de media. Die focussen liever op de outliers.
Als je vaccineert valt het eigenbelang samen met het groepsbelang3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:24:
[...]
Het is alleen maar win-win omdat de mensen om zichzelf denken en daarbij per ongeluk ook de rest beter beschermen. Ik durf zelfs te beweren dat die coronacheck voor het overgrote deel van de vaccinaties heeft gezorgd en dat is natuurlijk alleen maar eigenbelang.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Oh ja, dat mag je natuurlijk niet zeggen, ook al denkt 99% van de bevolking het. Ik heb het direct gecorrigeerd.
Volgens mij ben ik niet degene die begint met vanalles onzin te noemen en te generaliseren op een punt waar dat nergens op gebaseerd is.3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:21:
[...]
Als je niet normaal reageert was er toch al geen sprake van een gesprek. "Ik deed het wel om die reden" en "Dus jij bepaald voor mij" zijn wel echt argumenten om op in te gaan. Maar namens heel Nederland, bedankt voor je vaccinatie. Ik deed het lekker gewoon voor mezelf. Want om bij ieder uitje een stok in je neus te krijgen is vind ik geen alternatief.
Merendeel was allang begonnen met vaccineren voordat de coronacheck er was he.3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:24:
[...]
Ik durf zelfs te beweren dat die coronacheck voor het overgrote deel van de vaccinaties heeft gezorgd en dat is natuurlijk alleen maar eigenbelang.
Omdat dat de risicogroepen waren en er dus het grootste belang bij hadden. Eigenbelang welteverstaan.SemperFidelis schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:42:
[...]
Merendeel was allang begonnen met vaccineren voordat de coronacheck er was he.
Als ik iets heb geleerd in deze tijd is het inderdaad bovenstaande + dat sport ( sportschool, stadion, lokale voetalclub) toegankelijk blijft.TrailBlazer schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:53:
[...]
Het sociale belang dat tante Annie niet dood gaat is maar een klein deel
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ook kinderen kunnen met long covid blijven zitten, genoeg voorbeelden te vinden- in de 12 tot 18 groep.Dennahz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:46:
[...]
Voor iedereen is vaccinatie voor infectie beter.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 11-10-2021 16:54 ]
PSN
*kuch* en weer3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:26:
[...]
Oh ja, dat mag je natuurlijk niet zeggen, ook al denkt 99% van de bevolking het. Ik heb het direct gecorrigeerd.
Hoe moeilijk is het om niet te projecteren? Als je een mening als een algemeen sentiment uitdraagt dan mag je best wel laten zien hoe je dat constateert.
Dat lijkt mij niet en dat is al meerdere keren in dit topic onderbouwd.3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:25:
[...]
Voor alle anderen die geen idee hebben wie ze nu precies moeten beschermen is het op voorhand onzin.
Maar los daarvan: waarom zouden we aan jouw stelling meer waarde moeten toekennen dan zeg de Gezondheidsraad?
Dat impliceert toch dat jij op voorhand of in het afgelopen 1,5 jaar (tot op zekere hoogte wellicht) vergelijkbare kennis en competentie hebt opgedaan om systematisch wetenschappelijk onderzoek te kunnen verzamelen, interpreteren en toepassen om deze conclusie te kunnen trekken naast kennis en competentie over het effect van die gegevens op de Rt bij een bepaalde vaccineffectiviteit en vaccinatiegraad?
Kun je dat of is bovenstaande stelling gewoon van horen zeggen bijvoorbeeld?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Verwijderd
Niet ineens , maar voortdurend.stylezzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:28:
[...]
En ik maar denken dat er testlocaties bij zouden komen. Als je al wilt zorgen voor draagvlak moet je het wel goed regelen.
TERNEUZEN - Even je laten testen om buiten de deur te eten of een concert te bezoeken? Wie niet is gevaccineerd en in Zeeuws-Vlaanderen of op Schouwen-Duiveland of Tholen woont, heeft sinds maandag een probleem. Er zijn geen testlocaties meer in de buurt. Testen is in Zeeland voorlopig alleen mogelijk in Middelburg, Ritthem, Goes en Kapelle.
Dat betekend dus voor de zeeuwen, minstens 1 uur rijden, vaak meer, en tol voor een tunnel
TERNEUZEN - Even je laten testen om buiten de deur te eten of een concert te bezoeken? Wie niet is gevaccineerd en in Zeeuws-Vlaanderen of op Schouwen-Duiveland of Tholen woont, heeft sinds maandag een probleem. Er zijn geen testlocaties meer in de buurt. Testen is in Zeeland voorlopig alleen mogelijk in Middelburg, Ritthem, Goes en Kapelle.
Dat betekend dus voor de zeeuwen, minstens 1 uur rijden, vaak meer, en tol voor een tunnel
Het gros van de vaccinaties was al gezet voor de uitgebreide coronacheck in het binnenland er kwam. Leuk dat je allerlei dingen durft te beweren. Maar die beweringen kan je beter voor jezelf houden want die zijn echt nergens op gebaseerd.3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:24:
[...]
Het is alleen maar win-win omdat de mensen om zichzelf denken en daarbij per ongeluk ook de rest beter beschermen. Ik durf zelfs te beweren dat die coronacheck voor het overgrote deel van de vaccinaties heeft gezorgd en dat is natuurlijk alleen maar eigenbelang.
Maargoed. Als je bewering wel klopt dan is het ook mooi. Ter verduidelijking: ik ben voor een vaccinatieverplichting.
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.SkiFan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:53:
[...]
Dan ben je een erg slecht verstaander. Uiteraard is het goed dat we kinderen tegen ziektes die al jaren niet meer hier voorkomen vaccineren. Er zijn in het verleden meermalen grotere uitbraken geweest onder niet-gevaccineerden die hierdoor voorkomen hadden kunnen worden. Het ging dan met name om uitbraken binnen conservatieve geloofsgemeenschappen. In een onderzoek onder de 20 slachtoffers hiervan, hebben alle (!) ondervraagde patiënten aangegeven dat ze wél hadden gewild dat hun ouders hun gevaccineerd hadden.
Mwah, herinner je de optie om Janssen te kunnen kiezen nog? Dan kon je gemakkelijk met een QR code op vakantie...DutchCommando schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:23:
[...]
Het gros van de vaccinaties was al gezet voor de uitgebreide coronacheck in het binnenland er kwam. Leuk dat je allerlei dingen durft te beweren. Maar die beweringen kan je beter voor jezelf houden want die zijn echt nergens op gebaseerd.
Maargoed. Als je bewering wel klopt dan is het ook mooi. Ter verduidelijking: ik ben voor een vaccinatieverplichting.
Nee dan kon je 's avonds nog op stap.jadjong schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:10:
[...]
Mwah, herinner je de optie om Janssen te kunnen kiezen nog? Dan kon je gemakkelijk met een QR code op vakantie...
Nou ja één avond.
https://www.rtvnoord.nl/n...m-coronamaatregelen-op-nk
Waarom moet je dit doen. Schaken valt toch gewoon onder sport. En daarmee is er geen coronapas nodig. Ik snap niet waarom deelnemers dat moeten.
Misschien is het topsport, maar dan nog is het zo dat de deelnemers van geen enkele sport dit in feite (in Nederland) hoeven te doen.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Voor griep heb je sowieso gelijk, zie hier: https://www.parool.nl/nie...-gezonde-mensen~b503f3e4/3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:25:
Dat mensen dat blijven geloven is echt grote onzin. Pure marketing door op de emoties in te spelen om zoveel mogelijk mensen over de streep te trekken. Hoe groot moet de vaccinatiegraad zijn om die kwetsbare groepen die geen vaccinatie kunnen krijgen weer normaal deel te laten nemen aan de samenleving?
Ik denk dat het niet onwaarschijnlijk is dat voor Corona toch ook hetzelfde geldt.
jadjong schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:10:
[...]
Mwah, herinner je de optie om Janssen te kunnen kiezen nog? Dan kon je gemakkelijk met een QR code op vakantie...
DutchCommando schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:23:
[...]
Het gros van de vaccinaties was al gezet voor de uitgebreide coronacheck in het binnenland er kwam. Leuk dat je allerlei dingen durft te beweren. Maar die beweringen kan je beter voor jezelf houden want die zijn echt nergens op gebaseerd.
[ Voor 18% gewijzigd door DutchCommando op 11-10-2021 20:39 ]
Toevallig in mijn regio. Ben benieuwd of de ondernemers hier dan ook zoiets gaan hebben van: "bekijk het maar met die QR". Als ze willen dat mensen mee gaan werken aan die TvT, moeten ze natuurlijk ook zorgen dat er getest kan worden.maartend schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:14:
En ik maar denken dat er testlocaties bij zouden komen. Als je al wilt zorgen voor draagvlak moet je het wel goed regelen.
Voor mensen uit mijn streek is het nu dus onmogelijk om getest te worden zonder tol te betalen. Tot zover dus de coronapas in regio Terneuzen
Begrijp ik. Maar het inenten van jouw dochter zal er niet voor zorgen dat de zorg minder belast gaat worden. Het inenten van oma mogelijk welLethalis schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:57:
[...]
Dat is een lastige kwestie, omdat we met een beperkte zorgcapaciteit zitten.
Gevoelsmatig zit ik er ook niet op te wachten om mijn dochter van 5 tegen de griep te vaccineren, maar als straks de ziekenhuizen vol liggen met oudjes kunnen ze mijn dochter ook niet helpen als er iets anders met haar aan de hand is.
Het ene ziekenhuis na het andere sluit de eerste hulp momenteel. Stel ze heeft morgen een ongeluk...
Ik vind de situatie in Nederland wat dat betreft best zorgelijk.
Heb zelf ook 2 kinderen en het is niet eens in me opgekomen om ze te laten inenten voor griep of corona. Anders ziektes - die wel potentieel gevaarlijk voor ze zijn - heb ik ze natuurlijk gewoon voor laten inenten volgens het vaccinatieprogramma van de overheid. Niks mis mee.
De enige reden dat mensen nu opeens zo panisch lijken te doen over griep, is omdat de virologen moord en brand beginnen te roepen over een opkomende horror griep. De griep zelf is waarschijnlijk precies hetzelfde, maar de zorg is dusdanig krap bemeten in Nederland, dat corona + griep problematisch kan worden.
Ik deel dus je mening: het is enorm zorgwekkend om te zien hoe weinig zorgcapaciteit er eigenlijk is in een land als Nederland. Volgens mij doen landen als Duitsland en België het dan stukken beter.
Belgie heb ik zelf ervaring mee. Veel snellere en betere service dan in Nederland. Niet constant dat gemekker over kosten door verzekeringen. Liever een check teveel dan te weinig.
[ Voor 45% gewijzigd door Dennahz op 11-10-2021 20:51 ]
Even los van hoe ik erin sta, maar dit riekt toch wederom naar drang tot vaccinatie... "We maken het iedereen die niet wil prikken zo lastig mogelijk..."maartend schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:14:
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met 37 en 25 duizend inwoners is het niet vreemd dat er daar geen testlokatie is. Er zijn gemeentes met 100 duizend inwoners zonder testlokatie zoals Deventer.maartend schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:14:
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
En met die ‘want’ zijn we weer rond omdat dat voor mij en anderen niet hetzelfde is. Polio vaccin is en blijft bescherming voor het kind zelf voor het geval dat dat virus weer Nederland in komt, en daarmee de populatie.stylezzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:00:
[...]
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.ik stelde mijn vraag naar aanleiding van de discussie of dat kinderen wel of niet het covid vaccin moesten krijgen. Een aantal personen vond dit belachelijk... dit is niet mijn mening voor alle duidelijkheid. Gewoon die prik nemen, wantdie voor polio (etc.) krijgt ook vrijwel elk kind.
Een kind vaccineren voor iets waar het -zeldzame gevallen daargelaten- zelf geen last heeft, slechts om te zorgen dat een griepvirus kleinere kans heeft om ouderen te bereiken, is echt iets anders en ben ik geen voorstander van.
Tja, kiezen of delen.Wok schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:09:
Even los van hoe ik erin sta, maar dit riekt toch wederom naar drang tot vaccinatie... "We maken het iedereen die niet wil prikken zo lastig mogelijk..."
Nee, ik heb al op FB er gelijk bij gezet, dit is geen complot.Wok schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:09:
[...]
Even los van hoe ik erin sta, maar dit riekt toch wederom naar drang tot vaccinatie... "We maken het iedereen die niet wil prikken zo lastig mogelijk..."
Ik woon in die regio, en die regio wordt met veel stelselmatig achtergesteld. En dat is geen sprookje van een inboorling (ik ben van origine een amsterdammer) maar iets dat gewoon op allerlei vlakken duidelijk is.
Voorbeelden ;
toltunnel, enige mogenlijkheid nog maar om in NL te komen, Antwerrpen gratuis is godsonmogelijk geworden.
zorg, wij moeten voldoen aan normen van de randstad. Dus per zoveel k inwoners GGZ onbdersteuning. Dat we hier kilometers verder moeten rijden, dat boeit niet.
nu dus TvT. Ik sta er echt niet van te kijken.
En dat gaat echt zo over vele voorzieningen en infrastructuur.
Als NL heb je een gebied dat behoorlijk afgelegen ligt. Daar heb je ook goed voor te zorgen. En dat gebeurt niet.
Man, we worden regelmatig vergeten op allerlei landkaarten
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 11-10-2021 21:45 ]
Dank voor de toelichting: dat verklaart weer het e.e.a.maartend schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:38:
[...]
Nee, ik heb al op FB er gelijk bij gezet, dit is geen complot.
Ik woon in die regio, en die regio wordt met veel stelselmatig achtergesteld. En dat is geen sprookje van een inboorling (ik ben van origine een amsterdammer) maar iets dat gewoon op allerlei vlakken duidelijk is.
Voorbeelden ;
toltunnel, enige mogenlijkheid nog maar om in NL te komen, Antwerrpen gratuis is godsonmogelijk geworden.
zorg, wij moeten voldoen aan normen van de randstad. Dus per zoveel k inwoners GGZ onbdersteuning. Dat we hier kilometers verder moeten rijden, dat boeit niet.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Maar als je voor die C-pas een draagvlak wil creeeren, moet je niet zorgen dat iemand meer dan een uur onderweg is met de auto, 5 euro voor de tunnel moet betalen en zo iemand moet dan weer terug.IJzerlijm schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:36:
[...]
Met 37 en 25 duizend inwoners is het niet vreemd dat er daar geen testlokatie is. Er zijn gemeentes met 100 duizend inwoners zonder testlokatie zoals Deventer.
Nee, dan hou je hem a gratis en b in de buurt. Desnoods paar keer in de week op afspraak, maar je regelt iets.
Ik kan je garanderen dat hier in zeeuws-vlaanderen per vandaag nergens meer gecontroleerd gaat worden.
oja, p.s.
Oppervlakte zeeuws-vlaanderen ; 876 km2
Oppervlakte Deventer ; 134 km2
Logisch dat er in Deventer niks zit. Veel te klein gebied
[ Voor 37% gewijzigd door maartend op 11-10-2021 21:52 ]
Jullie zijn al opgegeven i.v.m. stijging zeespiegel. Investeren is weggegooid geldmaartend schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:38:
[...]
Nee, ik heb al op FB er gelijk bij gezet, dit is geen complot.
Voorbeelden ;
En dat gaat echt zo over vele voorzieningen en infrastructuur.
Als NL heb je een gebied dat behoorlijk afgelegen ligt. Daar heb je ook goed voor te zorgen. En dat gebeurt niet.
Man, we worden regelmatig vergeten op allerlei landkaarten
Default blanke hetero
Mja, misschien klinkt het raar of zo, maar je kan ook gewoon een vaccinatie halen, scheelt je heel veel reizen en geld blijkbaarmaartend schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:41:
[...]
Maar als je voor die C-pas een draagvlak wil creeeren, moet je niet zorgen dat iemand meer dan een uur onderweg is met de auto, 5 euro voor de tunnel moet betalen en zo iemand moet dan weer terug.
Nee, dan hou je hem a gratis en b in de buurt. Desnoods paar keer in de week op afspraak, maar je regelt iets.
Ik kan je garanderen dat hier in zeeuws-vlaanderen per vandaag nergens meer gecontroleerd gaat worden.
oja, p.s.
Oppervlakte zeeuws-vlaanderen ; 876 km2
Oppervlakte Deventer ; 134 km2
Logisch dat er in Deventer niks zit. Veel te klein gebied
PSN
Ik heb een prikkie.YakuzA schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:08:
[...]
Mja, misschien klinkt het raar of zo, maar je kan ook gewoon een vaccinatie halen, scheelt je heel veel reizen en geld blijkbaar
Al lang.
En geld mag niet de motivatie zijn voor wel of niet
Ook al ben ik voor vaccineren, we zijn met zijn allen ook voor vrije keuze. En dat betekent in dit geval dat de keuze om te testen er ook daadwerkelijk moet zijn. Dus dan moet er ook voor worden gezorgd dat iedereen in een straal van +/- 15 minuten zich moet kunnen laten testen.YakuzA schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:08:
[...]
Mja, misschien klinkt het raar of zo, maar je kan ook gewoon een vaccinatie halen, scheelt je heel veel reizen en geld blijkbaar
Aan de kosten kan het niet liggen dat dit niet wordt gedaan, we hebben net miljarden uitgegeven dus dit is niet meer dan een druppeltje extra aan kosten.
[removed]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.