Ik zou zeggen, vraag het virus eens wanneer die denkt dat ie het niet meer gaat winnen. Ik heb het geprobeerd, maar hij blijft hardnekkig veranderen en terugkomen.
Ik vond begin vorig jaar ook al dat het goed was, maar dat virus helaas niet. Dus je kunt hierop blijven hameren, maar dit is niet iets dat je zomaar kunt zeggen. Je zult naar de besmettingen en ziekenhuisbezoek moeten kijken. En voorlopig gaat dat beter dan vorige keer, maar zie je ook dat het alsnog aardig omhoog gaat. Iedereen is er wel klaar mee, maar daar koop je zo weinig voor met een virus dat zijn eigen gang gaat.
Dus net als jij weet niemand wanneer het goed is. Dat zullen de cijfers moeten laten zien. En dat is helaas niet iets dat je nu precies kunt voorspellen. Als de stijging zo doorzet tot einde winter hebben we een probleem. Stopt die stijging over een paar weken kunnen we ook de QR code wegdoen.
[...]
Ik geloof gewoon niet in het nut van die QR-code. Het is een verkapte vaccinatie-dwang. Zeg dat dan ook gewoon eerlijk. Maar zolang je na je prikken het virus nog steeds kan doorgeven is de QR-code gewoon een middel waar ik mij echt af vraag wat we er nu aan hebben.
Dat mag je geloven. Je (en ik net zo goed

)gelooft wel meer maatregelen niet. Ik geloof ook niet dat 100 op de snelweg rijden zoveel uitmaakt voor het milieu. Dat wil echter niet zeggen dat het toch niet iets toevoegt. Voorlopig doen we het als land wat corona betreft goed, dus ondanks het huidige kabinet worden er toch goede beslissingen gemaakt.
[...]
Dit zien we nu niet alleen in NL. Wanneer vinden we dat het goed is geweest? Ik vraag het mij echt af.
Voor mij is dat punt al een tijd gekomen. Ik ben dan ook redelijk anarchistisch. Ik maak mijn eigen keuzes in het leven en laat mij niet al te veel leiden door regels vanuit de overheid.
En dat soort mensen hebben we teveel waardoor het nu nog niet goed geweest is. Hadden alle mensen die dat konden zich laten vaccineren was er geen twijfel over geweest dat alle maatregelen weg zouden zijn. Helaas hebben ze dat niet gedaan en heeft dat als gevolg dat we er nog niet zijn (kijk maar naar de stijgende aantal besmettingen patiëten)
Maarre, iets anders, welke maatregelen ?