Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.220 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
CMD-Snake schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Ik zie deze mensen niet als wappie.
Ik inmiddels wel. Want ook dat is gewoon aangepraat. Ze hebben voor het overgrote deel dat lange termijn effect verhaal echt niet zelf bedacht. Het is gewoon het zoveelste lekker bekkende excuus om maar vooral iets niet te hoeven of te willen. Het is in deze context net zulke BS als 5G en andere nonsense.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Josefien schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:45:
[...]

In het geval van autorijden gaat het om rijplezier, dat is er naar mijn mening bij 100km/u op een brede snelweg simpelweg niet.
Je bent je er bewust van dat die 100km/uur er om meerdere redenen is, niet enkel veiligheid?

Of is het echt zo dat bij jou de toekomst zoals die er uit gaat zien je niet mag belemmeren in je hedendaagse leven?

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 10-10-2021 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Josefien schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:45:
In het geval van autorijden gaat het om rijplezier, dat is er naar mijn mening bij 100km/u op een brede snelweg simpelweg niet.
Autorijden is ook voornamelijk iets praktisch, rijden op hoge(re) snelheid daar zijn circuits voor. De snelweg is er niet primair voor het plezier en er zitten heldere regels aan het gebruik ervan.
En permanente controle betekent ook dat als je een keer per ongeluk 110 rijdt, je ook mag betalen. Het hebben van een auto is niet goedkoop en een groot deel v/d kilometers rij ik ook voor m'n plezier. Als dat het niet meer opbrengt, waarom zou ik 'm dan nog houden met bijhorende kosten? Om de staatskas te spekken? Dat het dan een hoop ongemak oplevert, ja. Maar voor iets betalen waar ik met tegenzin gebruik van zou maken, nee.
Het is voor de veiligheid en het milieu. Dat zijn dingen die je niet alleen voor jezelf doet maar ook voor anderen (huidige en volgende generaties). Ik krijg ondertussen sterk het vermoeden dat je alleen bezig bent met jezelf.
Gordels en verlichting gebruik ik wel. Ik zeg dat er voor mij een bepaalde grens is van dat het goed genoeg is, voor mij is dat hetgeen wat rond 2000 gangbaar was. Het hoeft niet alsmaar beter wat mij betreft.
Dus je zit ook alleen maar op Tweakers omdat bestaat sinds 1998 en niet omdat het misschien handig en leuk is? Je zult behoorlijk wat dingen moet laten staan met die denkwijze (smartphone, tablet, LCD/OLED TVs).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cartman! schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Dus je zit ook alleen maar op Tweakers omdat bestaat sinds 1998 en niet omdat het misschien handig en leuk is? Je zult behoorlijk wat dingen moet laten staan met die denkwijze (smartphone, tablet, LCD/OLED TVs).
Vaccins bestaan ook al ruim langer dan T.net. :P

Het zal meer een arbitraire nostalgische grens zijn naar wens zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Vaccins bestaan ook al ruim langer dan T.net. :P
mRNA vaccins niet maar t concept van vaccineren is zeker oud genoeg ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
BlackMonkey schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:02:
maar Hugo ging vooral, met nuances, in op feiten. Als dat hard is, zal dat misschien eens nodig zijn.
Hugo is in deze om zich heen aan het schoppen en slaan. Voor het doen van de persconferenties is dit sterke taal. Zijn geduld is duidelijk op en hij wil geen begrip meer hebben voor een ander standpunt dan het zijne. Hiermee gaat hij volledig voorbij aan de communicatie adviezen en richtlijnen die hij kreeg van de Gezondheidsraad. Die adviseerden om respect, geduld en begrip te tonen. De Jonge toont geen van drie.
Als je het als zieltjes winnen ziet ben je misschien onderdeel van het probleem. Jij roept al maanden om het loslaten van alles, daar wordt je in tegemoet gekomen en dan is de campagne om dat te realiseren ook weer fout. Presenteer dan gelijk een beleid hoe het volgens jou helemaal zou moeten en overtuig iedereen democratisch.
Het is een kwestie van zieltjes winnen, de mensen die niet jouw standpunt delen overreden om toch mee te bewegen. Je zal mensen zelden overtuigen van je standpunt door ze in een hoekje te drijven. Daarbij moet ook het besef zijn dat je nooit 100% kan scoren. De invoering van de coronapas lijkt vooralsnog weinig mensen extra te overtuigen om die prik te halen. Op de schaal van dwang die de Gezondheidsraad heeft gemaakt zitten we met de coronapas een stukje in het oranjegebied richting dwang.

Tegelijkertijd worden de grote vragen door dit kabinet vermeden. Wanneer is een pandemie en endemie? Wat als dit aantal besmettingen en ziekenhuisbezetting de nieuwe status quo is? Gaan we dan eeuwig door of moet er op een moment een herijking komen van bepaalde definities?
Jij sleurde de statistiek erbij om het over het kabinet te kunnen hebben. Je geeft nu zelfs aan dat het om een effect ging. Het dalende vertrouwen was dus haast te verwachten. Overigens liggen de problemen in vertrouwen denk ik eerder op andere vlakken dan de coronapandemie en is dat ook exact waarom de vergelijking met Denemarken totaal niet opgaat.
Het succes van Denemarken wordt toegeschreven aan het vertrouwen van Denen in hun overheid. Niet een tijdelijke opleving daarvan, maar een duurzaam hoog vertrouwen als uitgangspunt.

Wat wil je dan betogen? Dat we geen probleem hebben? De zesjescultuur is 'business as usual' in Nederland, maar er ligt een verlammend cynisme op de loer. Veel problemen waren er al voor corona, alleen bracht corona dit in een stroomversnelling.
Cartman! schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:01:
Het is voor de veiligheid en het milieu. Dat zijn dingen die je niet alleen voor jezelf doet maar ook voor anderen (huidige en volgende generaties).
offtopic:
Als we het hebben over 100 km/h op de Nederlandse snelwegen dan betwijfel ik of we daarmee de wereld gaan redden. De verlaging van de maximum snelheid was vooral een ongemakkelijk compromis in het stikstof debat om weer ruimte te maken in de maximale hoeveelheid stikstofuitstoot. De winst die het kabinet hieraan verbond is twijfelachtig, het betreft de best mogelijke uitkomst in de scenarioberekeningen van het RIVM. Experts zetten de te verwachten winst veel lager. De grootste winst wordt nog geboekt omdat auto's zelf schoner worden dan door de lagere maximumsnelheid die ze rijden. Die 100 km/h lijkt dan vooral een wassen neus te zijn. De echte bron van het probleem ligt niet bij het wegverkeer, maar elders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:19
Cartman! schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

mRNA vaccins niet maar t concept van vaccineren is zeker oud genoeg ja.
Begin jaren ‘90 is men begonnen met de ontwikkeling van mRNA vaccins, tweakers.net begon pas eind jaren 90 (1997) pas het levenslicht te zien.
De mRNA vaccins zijn pas in 2020 toegelaten om te gebruiken. De ontwikkeling heeft dus ruim 20 jaar geduurd maar dat is volgens vele charlatans nog steeds veel te snel ontwikkeld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Miki schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:08:
[...]

Begin jaren ‘90 is men begonnen met de ontwikkeling van mRNA vaccins, tweakers.net begon pas eind jaren 90 (1997) pas het levenslicht te zien.
De mRNA vaccins zijn pas in 2020 toegelaten om te gebruiken. De ontwikkeling heeft dus ruim 20 jaar geduurd maar dat is volgens vele charlatans nog steeds veel te snel ontwikkeld :)
I stand corrected maar dat is goed om te weten. Ik dacht dat ze er ~10 jaar mee bezig waren qua ontwikkeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 16:52
CMD-Snake schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Hugo is in deze om zich heen aan het schoppen en slaan. Voor het doen van de persconferenties is dit sterke taal. Zijn geduld is duidelijk op en hij wil geen begrip meer hebben voor een ander standpunt dan het zijne. Hiermee gaat hij volledig voorbij aan de communicatie adviezen en richtlijnen die hij kreeg van de Gezondheidsraad. Die adviseerden om respect, geduld en begrip te tonen. De Jonge toont geen van drie.
Volgens mij is het vooral kamp 'tegen alles' die om zich heen aan het slaan en schoppen is en geniet het overgrote deel van de nederlanders weer van alle vrijheid die ze op dit moment weer hebben. Verschilletje van perceptie denk ik.....
[...]

Het is een kwestie van zieltjes winnen, de mensen die niet jouw standpunt delen overreden om toch mee te bewegen. Je zal mensen zelden overtuigen van je standpunt door ze in een hoekje te drijven. Daarbij moet ook het besef zijn dat je nooit 100% kan scoren. De invoering van de coronapas lijkt vooralsnog weinig mensen extra te overtuigen om die prik te halen. Op de schaal van dwang die de Gezondheidsraad heeft gemaakt zitten we met de coronapas een stukje in het oranjegebied richting dwang.
Die 100% gaan we natuurlijk nooit halen. En tesamen met alle voorlichting hebben we nu wat extra motivatie gecreerd om te vaccineren dmv de coronapas. De realiteit is dat er daadwerkelijk extra vaccinaties worden gezet, niet heel veel maar het lijkt zeker effect te hebben. De harde kern laat zich toch niet overtuigen met rationele argumenten, ook dat zullen we onder ogen moeten zien....
Tegelijkertijd worden de grote vragen door dit kabinet vermeden. Wanneer is een pandemie en endemie? Wat als dit aantal besmettingen en ziekenhuisbezetting de nieuwe status quo is? Gaan we dan eeuwig door of moet er op een moment een herijking komen van bepaalde definities?
Het lijkt er vooralsnog op dat we toch weer een stijgende lijn in de ziekenhuisbezetting gaan inzetten. Kleine kans dus dat de coronapas per 1 november weer in de prullenbak kan, de bezetting was bij invoering al niet heel gezellig immers. Ik gok op een nieuw weegmoment op 1 januari, hopelijk zijn er dan genoeg prikjes gezet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Cartman! schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

I stand corrected maar dat is goed om te weten. Ik dacht dat ze er ~10 jaar mee bezig waren qua ontwikkeling.
Wellicht dat je je met die +-10 jaar vergiste met vaccin ontwikkelingen voor het originele SARS virus, dat zo rond 2008/2009 speelde. Die onderzoeken zijn wel de basis geweest (men heeft er veel van kunnen leren) voor de ontwikkelingen van de SARS-Cov2 (oftewel Corona) vaccins. Dat was dus inderdaad zo'n 10-13 jaar geleden.
De mRNA "techniek" is zoals hierboven genoemd al langer in ontwikkeling.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
2288 besmettingen (42% meer dan de 1606 van vorige week zondag).

Wekelijks groeicijfer van het aantal positieve testen lijkt te stabiliseren (dat is goed nieuws) tussen de 40% en 50% (dat is minder goed nieuws).

Eens even kijken of we een R-getal op basis hiervan kunnen schatten.

[ Voor 45% gewijzigd door Balance op 10-10-2021 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Het aantal positieve testen lijkt nu tussen de 41% en 54% per week toe te nemen, afhankelijk van hoe lang je terug kijkt. Het R-getal zou puur op basis van de positieve testen dan uitkomen tussen de 1.22 en 1.28, uitgaande van een incubatietijd van gemiddeld 4 dagen.

Uiteraard zal het in de werkelijkheid iets anders liggen, gezien de positieve testen per dag geen perfecte afspiegeling vormen van het aantal dagelijkse besmettingen.

Maar mocht het reproductiegetal op dit niveau liggen en op dit niveau blijven, dan zitten we over 3 weken (31 oktober) op tussen de 7900 (r=1.22) en 10500 (r=1.28) positieve testen per dag.

Afbeeldingslocatie: https://svgshare.com/i/b2e.svg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik krijg inmiddels zo'n slappe van LinkedIn waar elke coach haar diaree ook maar dumpt: https://www.linkedin.com/...-6852547772076367872-4kSi

Er is echt geen ontkomen meer aan hetzelfde "kritische" geneuzel van elke willekeurige troela in de wereld.

Plots kent iedereen meerdere voorbeelden van kennissen die plots doodvallen door vaccin gerelateerde oorzaken in de reacties. Alles opgeteld is het inmiddels struikelen over de vaccinatie slachtoffers en invaliden door TIA's op straat. Corona doden staan niet meer in verhouding tot het drama wat zich voltrekt nav de vaccinaties - toevallig vooral in de kennissenkring van vaccinatie "critici" (noem het geen wappies of anti-vaccinatie).

Wanneer kunnen we dit hoofdstuk eindelijk eens af gaan sluiten :'(

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Balance schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:27:
2288 besmettingen (42% meer dan de 1606 van vorige week zondag).
[Embed]
Wekelijks groeicijfer van het aantal positieve testen lijkt te stabiliseren (dat is goed nieuws) tussen de 40% en 50% (dat is minder goed nieuws).

Eens even kijken of we een R-getal op basis hiervan kunnen schatten.
Voor een zondag inclusief testen voor toegang nieteens zo slecht denk ik? Ben benieuwd hoe dat de cijfers beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:29:
[...]

Voor een zondag inclusief testen voor toegang nieteens zo slecht denk ik? Ben benieuwd hoe dat de cijfers beïnvloedt.
Zit dat er weer bij, TvT? Ik dacht nog altijd dat dat niet bij de cijfers zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
Ebayzo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:18:
Ik krijg inmiddels zo'n slappe van LinkedIn waar elke coach haar diaree ook maar dumpt: https://www.linkedin.com/...-6852547772076367872-4kSi

Er is echt geen ontkomen meer aan hetzelfde "kritische" geneuzel van elke willekeurige troela in de wereld.
In die linkedin post staat niets over vaccinatie bijwerkingen. Alleen onbegrip over de inconsequenties van toegangsbewijzen. En dat laatste kan ik het wel mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zacht schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:34:
[...]

Zit dat er weer bij, TvT? Ik dacht nog altijd dat dat niet bij de cijfers zat.
Positieven wel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ik zoek maar kan niet met zekerheid vinden. Wel dit van 5 dagen geleden:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mesa57 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:35:
[...]

In die linkedin post staat niets over vaccinatie bijwerkingen. Alleen onbegrip over de inconsequenties van toegangsbewijzen. En dat laatste kan ik het wel mee eens zijn.
Het begint met deze onzin, waar ik gelijk ben gestopt met lezen:
Dat ondanks dat ik gevaccineerd zou zijn, ik nog steeds anderen kan besmetten en zelf met COVID op een IC kan belanden… dat vind ik raar..
Jongens we hebben zeer veilige vaccins die zelfs tegen een nieuwe, agressievere variant 97% effectief zijn tegen IC opname. Dat is een ongelooflijke prestatie waar we vorig jaar zomer niet van hadden kunnen dromen met z'n allen. Ook al was het 80%, nog steeds zeer hoog. Prachtig toch?

En wat krijgen we? "Vaccinatie beschermt niet 100% dat vind ik raar" geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

mesa57 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:35:
[...]

Klopt. Daarom had ik het ook over de reacties.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Ebayzo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:18:
Ze heeft wel een paar valide punten, alleen jammer dat de hele post vervolgend wordt gebruikt om vaccinaties in twijfel te brengen.

Btw ik kom dat soort shit gewoon nooit tegen op LinkedIn gelukkig. *D
Plots kent iedereen meerdere voorbeelden van kennissen die plots doodvallen door vaccin gerelateerde oorzaken in de reacties. Alles opgeteld is het inmiddels struikelen over de vaccinatie slachtoffers en invaliden door TIA's op straat.
Intussen is bijna iedereen gevaccineerd dus iedereen die ineens omvalt is verdacht :')

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
user109731 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

Het begint met deze onzin, waar ik gelijk ben gestopt met lezen:

[...]

Jongens we hebben zeer veilige vaccins die zelfs tegen een nieuwe, agressievere variant 97% effectief zijn tegen IC opname. Dat is een ongelooflijke prestatie waar we vorig jaar zomer niet van hadden kunnen dromen met z'n allen. Ook al was het 80%, nog steeds zeer hoog. Prachtig toch?

En wat krijgen we? "Vaccinatie beschermt niet 100% dat vind ik raar" geneuzel.
Precies, dat vaccins niet 100% beschermen was vanaf het eerste moment duidelijk. En nu komen mensen die tegen vaccinaties zijn ineens met verhalen dat ze compleet verrast zijn erdoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Dit is N=1.

Mijn vrouw is gisteren met wat vriendinnen op stap geweest. Van 1600-2300. Verschillende restaurants, kroegen en dergelijke

Totaal nergens controle. Maar dan ook totaal nergens

Toch bijzonder. Het lijkt dus alsof men ja zegt dat men de QR checked en dan nee doet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

maartend schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:35:
Dit is N=1.

Mijn vrouw is gisteren met wat vriendinnen op stap geweest. Van 1600-2300. Verschillende restaurants, kroegen en dergelijke

Toch bijzonder. Het lijkt dus alsof men ja zegt dat men de QR checked en dan nee doet.
Dat weten we toch al lang ? De horeca huilt tranen met tuiten op TV hoe ze kapot worden gemaakt door de overheid terwijl ze alles heel goed geregeld hebben en ondertussen is het r0=20 voor iedereen die presymptomatisch op stap gaat.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
IJzerlijm schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:04:
[...]

Dat weten we toch al lang ? De horeca huilt tranen met tuiten op TV hoe ze kapot worden gemaakt door de overheid terwijl ze alles heel goed geregeld hebben en ondertussen is het r0=20 voor iedereen die presymptomatisch op stap gaat.
Het was gewoon pas de eerste keer dat we echt op stap gingen, tot vorig wknd zat ik in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:02

s3n

Overal om mij heen kom ik hoestende mensen tegen, zwemles van de kinderen, schoolplein van de kinderen, in winkels, restaurants enz.

Vroeg of laat gaat er een mij aansteken en mag ik getest worden. Ik heb mijn twijfels dat iedereen dat doet. Ik ken 65plussers, die de nodige kilo's te zwaar zijn, die het wel geloven en hoestend rondlopen. Heb ik ergens de memo gemist dat je eea niet zo serieus moet nemen? Gaat jullie behoefte tot inzet ook al omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s3n schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:29:
Overal om mij heen kom ik hoestende mensen tegen, zwemles van de kinderen, schoolplein van de kinderen, in winkels, restaurants enz.

Vroeg of laat gaat er een mij aansteken en mag ik getest worden. Ik heb mijn twijfels dat iedereen dat doet. Ik ken 65plussers, die de nodige kilo's te zwaar zijn, die het wel geloven en hoestend rondlopen. Heb ik ergens de memo gemist dat je eea niet zo serieus moet nemen? Gaat jullie behoefte tot inzet ook al omlaag?
Ik ren ook niet meer naar de teststraat. Heb op het werk een berg zelftesten liggen die ik bij een hoestje of snotneus gebruik, maar daarnaast geloof ik het wel. Zat vandaag in het vliegtuig en flink wat gesnotter om me heen, niet zo zeer een hollands probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Sjah, als men getest heeft en negatief is kan je er weinig van vinden. Maar voelt toch allemaal nog wat fragiel de hele situatie.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:54

SomerenV

It's something!

De mensen die ik ken die zich laten testen hebben iets meer dan alleen hoesten. Bij puur hoesten is het al snel 'zal wel een verkoudheid zijn, dat heerst nu' en 'ik ben gevaccineerd dus het zal wel geen corona zijn' (i shit you not).

Sterker nog, gisteren uit wezen eten (geen controle, vooraf al bekend) en degene die de longen uit z'n lijf aan het hoesten was is degene waarbij de angst nog steeds zeer aanwezig is, maar gevaccineerd en 'komt door het roken' O-)

Met m'n werk ook steeds meer mensen (vooral ouderen) die vragen of ik de boodschappen toch niet binnen neer kan zetten om wat voor reden dan ook, steevast gevolgd door 'ik ben gevaccineerd dus ben maar niet bang. Ik zal extra afstand bewaren voor de zekerheid'.

Ik weet dat het n=1 is, maar als ik om me heen kijk (vrienden, collega's en klanten, en dan heb je het over tientallen mensen per week) dan merk ik gewoon dat men er nagenoeg niet meer mee bezig is. Bij klachten is het vrij snel 'zal wel een verkoudheid zijn, ik kijk het nog even aan' en voor de rest is het business as usual. De mensen die ik ken die positief getest zijn (waaronder ook klanten) die zijn ook daadwerkelijk grieperig of liggen echt ziek op bed. Van de week nog een vriend die vermelde dat z'n teamleider in het ziekenhuis positief getest was na een week verkouden rond te hebben gelopen, nadat een van de kinderen zich had moeten laten testen.

Geen idee in hoeverre wat ik om me heen zie en hoor overeenkomt met Nederland in z'n geheel, maar qua mensen gaat het echt om alle lagen van de bevolking en alle leeftijden. Zo zie je wel dat er wel regels actief kunnen zijn, maar regels hebben en ze ook naleven/handhaven zijn twee héél verschillende zaken.
Ebayzo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:22:
[...]
Sjah, als men getest heeft en negatief is kan je er weinig van vinden. Maar voelt toch allemaal nog wat fragiel de hele situatie.
Kijkende naar mijn omgeving laten de meesten zich niet snel meer testen, dus je kunt er niet zonder meer vanuit gaan dat iemand die snotterend over straat gaat getest heeft en negatief is ben ik bang.

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 10-10-2021 22:53 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Tja , pre COVID waren er ook mensen die wel eens hoestten. Mogen die nu niet meer naar een restaurant of moeten die permanent als COVID verdachte worden aangemerkt ?
Laten we een beetje proberen te leven en ook niet de dokter gaan spelen voor anderen. En joepie , dankzij vaccins is COVID ook een minder eng iets dan het was.

niet fitte mensen die verkouden of ziek zijn zouden inderdaad thuis moeten blijven . Maar liever geen beoordeling of veroordeling van mensen die een keer moeten hoesten of kuchen in het openbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:54

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:55:
Tja , pre COVID waren er ook mensen die wel eens hoestten. Mogen die nu niet meer naar een restaurant of moeten die permanent als COVID verdachte worden aangemerkt ?
Laten we een beetje proberen te leven en ook niet de dokter gaan spelen voor anderen. En joepie , dankzij vaccins is COVID ook een minder eng iets dan het was.

niet fitte mensen die verkouden of ziek zijn zouden inderdaad thuis moeten blijven . Maar liever geen beoordeling of veroordeling van mensen die een keer moeten hoesten of kuchen in het openbaar.
Ik denk dat jij precies beschrijft waarom men zich niet meer snel laat testen. Hoesten in het najaar is hartstikke normaal in ons landje. Na de zomer loopt zo'n beetje iedereen hoestend over straat lijkt het soms wel :+ Ben je echt niet fit dan blijf je inderdaad gewoon thuis, al denk ik niet dat je zomaar even lekker gaat uit eten wanneer je niet fit bent.

Dus ja, prima dat men zich niet meer na ieder kuchje wil laten testen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Het is herfst, driekwart van Nederland hoest (ik ook, al ruim een week). Tot 2 jaar geleden keek niemand er naar om... :z

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Komen maatregelen terug bij grote griepuitbraak? 'Kan nodig zijn om ziekenhuizen te ontlasten'

Nogal ironisch dat meneer De Jong maatregelen wil voor een situatie die is ontstaan door... maatregelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
maartend schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:35:
Dit is N=1.

En ondertussen huilen de gemeentes mee dat controleren onmogelijk lastig is voor ze. En ik denk dan, twee toezichthouders in burger die hetzelfde rondje doen hadden de hele handel kunnen controleren. Doe het drie dagen later nog een keer om te kijken of het geen uitzondering was, en je kan de hele handel beboeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:56
RodeStabilo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:42:
Komen maatregelen terug bij grote griepuitbraak? 'Kan nodig zijn om ziekenhuizen te ontlasten'

Nogal ironisch dat meneer De Jong maatregelen wil voor een situatie die is ontstaan door... maatregelen..
Wedje leggen dat hij het zo draait dat het niet aan zijn maatregelen ligt, maar aan massale wijze waarop men zijn maatregelen (lees: vrijblijvende adviezen) niet heeft opgevolgd? Als men dat immers wel had gedaan waren we er veel eerder van af geweest en hadden we weer gewoon griepjes op kunnen pikken binnen het kader van het oude normaal ;)

Op een wat serieuzere noot: Dat de griep meer om zich heen zal gaan grijpen lag al lang en breed in de lijn der verwachtingen. Hetzelfde zag je met bepaalde ziektes van kinderen die een inhaalslag hebben gemaakt.

Wat betreft de controles van de QR code: Ook hier, alles volstrekt in de lijn der verwachtingen. Het is dat ik reeds voor m'n vaccinatie relatief cynisch in het leven stond :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
SomerenV schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:06:
[...]

Ik denk dat jij precies beschrijft waarom men zich niet meer snel laat testen. Hoesten in het najaar is hartstikke normaal in ons landje. Na de zomer loopt zo'n beetje iedereen hoestend over straat lijkt het soms wel :+ Ben je echt niet fit dan blijf je inderdaad gewoon thuis, al denk ik niet dat je zomaar even lekker gaat uit eten wanneer je niet fit bent.

Dus ja, prima dat men zich niet meer na ieder kuchje wil laten testen.
Het percentage positief loopt inderdaad wat op, maar is nog niet dermate hoog dat jouw perceptie de complete waarheid betreft. Blijkbaar gaan er nog genoeg mensen testen...... Moet zeggen dat ik zelf ook zoiets heb van 'waarom dan nog?' Om de steeds kleiner wordende groep vaccin weigeraars te beschermen? Neuh, die hebben hier zelf voor gekozen.

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 11-10-2021 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:21

NMH

Moderator General Chat

En het alternatief was (en is)? De zorg laten klappen met een enorme hoeveelheid vermijdbare sterfgevallen en gezondheidsschade? We hebben nu al een enorm stuwmeer aan uitgestelde zorg die nog ingehaald moeten worden en de mensen in de zorg lopen al anderhalf jaar te buffelen om het te behapstukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:02

s3n

-tom-562 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:29:
Het is herfst, driekwart van Nederland hoest (ik ook, al ruim een week). Tot 2 jaar geleden keek niemand er naar om... :z
Mee eens, alleen jammer dat een deel van de bevolking geen keuze heeft. Kinderen mogen vrij snel weer opgehaald worden van school als ze meer dan 2x hoesten. Die mag je vervolgens weer thuis houden tot de negatieve uitslag binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

maartend schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:14:
[...]

Het was gewoon pas de eerste keer dat we echt op stap gingen, tot vorig wknd zat ik in Duitsland.
Daar was het denk ik wat beter geregeld ?

Mijn eigen N=1 is dat er meestal wel naar de QR code wordt gevraagd maar dat de kans dat er gecontroleerd wordt omgekeerd evenredig is met hoe zeer de tent een potentiele superspreader is. Als er veel ruimte is wordt er meer gecontroleerd dan bij drukke, knusse tenten waar iedereen op elkaars lip zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

s3n schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Mee eens, alleen jammer dat een deel van de bevolking geen keuze heeft. Kinderen mogen vrij snel weer opgehaald worden van school als ze meer dan 2x hoesten. Die mag je vervolgens weer thuis houden tot de negatieve uitslag binnen is.
Dat geld ook voor de universiteiten. Mijn dochter is verkouden, is gevaccineerd en heeft al een thuistest gedaan (uitslag negatief) maar moet toch alsnog even een PCR test doen voordat ze weer naar de Uni kan. Mist daardoor weer bijna twee dagen. Veel testcentra zijn opgeheven. Capaciteit is er wel maar je moet er verder voor weg en het duurt nu iets langer.

An sich allemaal geen drama en het is beter dat we opletten als onachtzaam zijn maar ze heeft vorig jaar al veel tijd verloren door dat hele corona gebeuren. Dat was voor studenten op kamers niet echt fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Indoubt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Dat geld ook voor de universiteiten. Mijn dochter is verkouden, is gevaccineerd en heeft al een thuistest gedaan (uitslag negatief) maar moet toch alsnog even een PCR test doen voordat ze weer naar de Uni kan. Mist daardoor weer bijna twee dagen. Veel testcentra zijn opgeheven. Capaciteit is er wel maar je moet er verder voor weg en het duurt nu iets langer.

An sich allemaal geen drama en het is beter dat we opletten als onachtzaam zijn maar ze heeft vorig jaar al veel tijd verloren door dat hele corona gebeuren. Dat was voor studenten op kamers niet echt fijn.
Van wie moet ze die PCR test doen dan? Als ze een vinkje heeft en een zelftest negatief is, dan kan ze toch gewoon lekker naar de uni gaan?
Ik ben eerlijk gezegd echt niet meer van plan om nog een PCR test te gaan doen. Als zodanig beroerd/ziek ben, dan blijf ik gewoon thuis. Voor mij is het klaar nu

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 11-10-2021 09:38 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
s3n schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Is dat echt zo? Die indruk heb ik echt niet van het basisonderwijs. Voor zover ik weet van de school van m'n kind is een snotneus niet eens een probleem meer. Quarantaine is afgeschaft enzo?
-tom-562 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:37:
Ik ben eerlijk gezegd echt niet meer van plan om nog een PCR test te gaan doen. Als zodanig beroerd/ziek ben, dan blijf ik gewoon thuis. Voor mij is het klaar nu
Same here. Zie het nut niet in na vaccinatie.

[ Voor 23% gewijzigd door RodeStabilo op 11-10-2021 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RodeStabilo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:40:
[...]

Is dat echt zo? Die indruk heb ik echt niet van het basisonderwijs. Voor zover ik weet van de school van m'n kind is een snotneus niet eens een probleem meer. Quarantaine is afgeschaft enzo?
Ik heb vorige week nog gebeld naar ons KDV, ons zoontje had een (flinke) snotneus en hoestte wat. Hij was gewoon welkom, zolang hij maar geen koorts had ("Ze lopen allemaal met een snotneus")

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
NMH schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

En het alternatief was (en is)? De zorg laten klappen met een enorme hoeveelheid vermijdbare sterfgevallen en gezondheidsschade? We hebben nu al een enorm stuwmeer aan uitgestelde zorg die nog ingehaald moeten worden en de mensen in de zorg lopen al anderhalf jaar te buffelen om het te behapstukken.
Dat probleem van de zorg is wat mij betreft de discussie niet, dat zijn feiten.
Mijn probleem is dat je in een spiraal van eeuwigdurende maatregelen blijft zitten en het komt sterk op me over als een sterk glijdende schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

-tom-562 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Van wie moet ze die PCR test doen dan? Als ze een vinkje heeft en een zelftest negatief is, dan kan ze toch gewoon lekker naar de uni gaan?
Goede vraag maar dat weet ik niet. Ik had haar gister aan de lijn en ze kan vandaag een test laten doen. Ik had van haar begrepen dat een PCR test nodig was om weer welkom te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

RodeStabilo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Mijn probleem is dat je in een spiraal van eeuwigdurende maatregelen blijft zitten en het komt sterk op me over als een sterk glijdende schaal.
Dat heb ik ook wel een beetje. Het gevoel dat we eeuwigdurende maatregelen krijgen omdat het kan, niet omdat het noodzakelijk is. Nu ben ik wel voorzichtig van aard en naar mijn mening heeft de zorg al voldoende over zich heen gekregen om daar voorzichtig mee te zijn. Bovendien is er een backlog aan andere zaken die zorgtechnisch moet worden afgehandeld die ook belangrijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:29

Snow_King

Konijn is stoer!

redwing schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

Tja, we zijn al een paar keer langs de rand gegaan, in juni hebben we nog laten zien wat er gebeurt als je een stap te snel zet en momenteel is alles al grotendeels normaal. Dus ik vraag me af om welke exit-strategie het hier gaat. Als het in de ziekenhuizen goed blijft gaan verdwijnt die QR-code over een paar maanden en dan is alles weer normaal. Dus welke exit-strategie wil je nog meer hebben?
Ik mis nog steeds: Wanneer is het goed? We hebben al een hele hoge vaccinatiegraad. Dus wanneer is het nu eens goed dan? Dat mis ik.
redwing schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:50:
[...]

En dat is precies waarom we toch nog een QR-code nodig hebben. Mensen zijn al geruime tijd aan het bedenken waarom de maatregelen iig niet voor hunzelf nodig zijn. Precies waarom het aantal besmettingen relatief hoog is gebleven en de ziekenhuizen het nog altijd druk hebben.
En nogmaals, de regering is slecht in communicatie, maar je kunt ook zelf nadenken en eens kijken hoe het daadwerkelijk gaat. En dan kun je echt niet zeggen dat we nu alweer volledig veilig zitten. Oftewel het probleem is echt niet alleen de regering, maar ook de instelling van de mensen zelf.
Ik geloof gewoon niet in het nut van die QR-code. Het is een verkapte vaccinatie-dwang. Zeg dat dan ook gewoon eerlijk. Maar zolang je na je prikken het virus nog steeds kan doorgeven is de QR-code gewoon een middel waar ik mij echt af vraag wat we er nu aan hebben.
RodeStabilo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Dit zien we nu niet alleen in NL. Wanneer vinden we dat het goed is geweest? Ik vraag het mij echt af.

Voor mij is dat punt al een tijd gekomen. Ik ben dan ook redelijk anarchistisch. Ik maak mijn eigen keuzes in het leven en laat mij niet al te veel leiden door regels vanuit de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Ik heb vorige week nog gebeld naar ons KDV, ons zoontje had een (flinke) snotneus en hoestte wat. Hij was gewoon welkom, zolang hij maar geen koorts had ("Ze lopen allemaal met een snotneus")
Daar hebben de kinderopvang en het basisonderwijs een mooie 'beslisboom' voor:

Directe download link pdf:
https://www.boink.info/st...-groep-8-boinkajnrivm.pdf

Die is helaas voor nogal wat interpretatie vatbaar. Op mijn werk is koorts ook eigenlijk de enige graadmeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 23:44
En ook nu blijkt maar weer dat de hele QR code een grote grap is. Vrienden zijn dit weekend uit eten geweest, zowel zaterdag als zondag. Ik was niet bij want geen QR code en heb geen zin om een pcr test te laten doen. Ik eet wel thuis mijn ossenhaas :+. Alle vrienden zijn gevaccineerd, vannacht heeft er 1 een beroerde nacht gehad (grieperig, lichte koorts). Zich vanochtend laten testen en na 15 min uitslag. Positief getest.

Ergste van alles is dat zijn QR code gewoon netjes in zijn app blijft. Ookal is hij positief getest door de GGD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:06
Snow_King schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:51:
[...]
Ik mis nog steeds: Wanneer is het goed? We hebben al een hele hoge vaccinatiegraad. Dus wanneer is het nu eens goed dan? Dat mis ik.
Ik zou zeggen, vraag het virus eens wanneer die denkt dat ie het niet meer gaat winnen. Ik heb het geprobeerd, maar hij blijft hardnekkig veranderen en terugkomen.
Ik vond begin vorig jaar ook al dat het goed was, maar dat virus helaas niet. Dus je kunt hierop blijven hameren, maar dit is niet iets dat je zomaar kunt zeggen. Je zult naar de besmettingen en ziekenhuisbezoek moeten kijken. En voorlopig gaat dat beter dan vorige keer, maar zie je ook dat het alsnog aardig omhoog gaat. Iedereen is er wel klaar mee, maar daar koop je zo weinig voor met een virus dat zijn eigen gang gaat.

Dus net als jij weet niemand wanneer het goed is. Dat zullen de cijfers moeten laten zien. En dat is helaas niet iets dat je nu precies kunt voorspellen. Als de stijging zo doorzet tot einde winter hebben we een probleem. Stopt die stijging over een paar weken kunnen we ook de QR code wegdoen.
[...]
Ik geloof gewoon niet in het nut van die QR-code. Het is een verkapte vaccinatie-dwang. Zeg dat dan ook gewoon eerlijk. Maar zolang je na je prikken het virus nog steeds kan doorgeven is de QR-code gewoon een middel waar ik mij echt af vraag wat we er nu aan hebben.
Dat mag je geloven. Je (en ik net zo goed ;) )gelooft wel meer maatregelen niet. Ik geloof ook niet dat 100 op de snelweg rijden zoveel uitmaakt voor het milieu. Dat wil echter niet zeggen dat het toch niet iets toevoegt. Voorlopig doen we het als land wat corona betreft goed, dus ondanks het huidige kabinet worden er toch goede beslissingen gemaakt.
[...]
Dit zien we nu niet alleen in NL. Wanneer vinden we dat het goed is geweest? Ik vraag het mij echt af.

Voor mij is dat punt al een tijd gekomen. Ik ben dan ook redelijk anarchistisch. Ik maak mijn eigen keuzes in het leven en laat mij niet al te veel leiden door regels vanuit de overheid.
En dat soort mensen hebben we teveel waardoor het nu nog niet goed geweest is. Hadden alle mensen die dat konden zich laten vaccineren was er geen twijfel over geweest dat alle maatregelen weg zouden zijn. Helaas hebben ze dat niet gedaan en heeft dat als gevolg dat we er nog niet zijn (kijk maar naar de stijgende aantal besmettingen patiëten)

Maarre, iets anders, welke maatregelen ? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDCe27jAmlGpn1XPR3-yt3d8Uas=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OXjJYYKavzLYUdHwf1M4WOUc.png?f=user_large

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Khayma schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:04:
En ook nu blijkt maar weer dat de hele QR code een grote grap is. Vrienden zijn dit weekend uit eten geweest, zowel zaterdag als zondag. Ik was niet bij want geen QR code en heb geen zin om een pcr test te laten doen. Ik eet wel thuis mijn ossenhaas :+. Alle vrienden zijn gevaccineerd, vannacht heeft er 1 een beroerde nacht gehad (grieperig, lichte koorts). Zich vanochtend laten testen en na 15 min uitslag. Positief getest.

Ergste van alles is dat zijn QR code gewoon netjes in zijn app blijft. Ookal is hij positief getest door de GGD.
Vanwaar had je dan het idee dat je met een vaccinatie onmogelijk ziek kon worden? Want dan heb je wel echt zitten slapen het afgelopen jaar.

En ja, hij kan dan iemand anders besmetten in een restaurant. Het zijn ook geen garanties, het is kansberekening...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Ja, stel je voor dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen en thuis blijft na een positieve test. Dat kan natuurlijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:55:

Preach.

Het draagvlak om je te laten testen (bij een teststraat) gaat sowieso alleen maar dalen verwacht ik. En tot hoe ver kun je mensen dat kwalijk nemen als ze een hoestje hebben? Je hebt je kans gehad om je te laten vaccineren - en dus te laten beschermen.

Als je weet dat je een positieve test hebt (of hele overduidelijke symptomen) en moedwillig schijt daar aan hebt, dat vind ik daar weer een ander verhaal. Overigens is een zelftest thuis nog wel een aardig middel om iéts te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuujii op 11-10-2021 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend

Is dit jou eerste post in dit onderwerp? Sorry, maar dit soort berichten hoort meer op FB thuis.

Lees je even in van nut en werking van vaccinatie. En ook van de onmogelijkheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Fuujii schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

Preach.

Het draagvlak om je te laten testen gaat sowieso alleen maar dalen verwacht ik. En tot hoe ver kun je mensen dat kwalijk nemen als ze een hoestje hebben? Je hebt je kans gehad om je te laten vaccineren - en dus te laten beschermen.

Als je weet dat je een positieve test hebt (of hele overduidelijke symptomen) en moedwillig schijt daar aan hebt, dat vind ik daar weer een nader verhaal.
Precies dit. Naar mijn idee is hier al een aantal weken een achterhoedegevecht aan het plaatsvinden. Ik ben sinds een maand volledig gevaccineerd en heb eind juli corona gehad. Ik had de afgelopen weken wat verkoudheidsklachtjes, maar elke zelftest was negatief. Niemand is van plan om dan vervolgens een half uur te gaan fietsen naar een testlocatie (is hier het geval) en wachten op een testuitslag waarvan je gewoon kan invullen dat 'ie negatief is.

Overheid schaalt maatregelen af, GGD schaalt testlocaties af en de GGD schaalt vaccinatielocaties af. Toen ik mijn uitgestelde tweede prik moest halen, waren alle vaccinatielocaties in Amsterdam gesloten. Vind je het gek dat mensen dan losser worden, zeker na 1,5 jaar.

En dan ontstaat er nu een halve campagne voor de griepprik. Heb me van mijn leven niet hoeven inenten tegen griep, dus ik zie geen reden in om dat nu wel te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Soccer98 op 11-10-2021 10:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing

Ik blijf het vooral een grote grap vinden dat er iedere keer weer van dit soort dingen voorbij komen waarbij de klok en de klepel elkaar nogal heel ver missen.

Maar nogmaals een keertje uitleggen dan; Zowel de QR-code als vaccineren zijn er om het aantal besmettingen te verminderen en niet om ze tot nul terug te brengen. Want zowel de QR-code als het vaccin zijn absoluut niet waterdicht. Ze zorgen wel voor een rem op het aantal besmettingen dat hopelijk voldoende is om de boel open te houden.

Hetzelfde geldt voor die QR code die geldig blijft trouwens, ze kunnen dat vinkje wel weghalen maar dat voegt uiteindelijk maar weinig toe. Dat valt gewoon in de marge van de QR-code, als ie b.v. geen klachten had gehad had ie zich ook niet laten testen en had ie ook besmettelijk kunnen zijn.

Dus heel kort, vaccineren + QR-code dempen het aantal besmettingen maar zullen het niet stoppen en daar zijn ze ook niet voor bedoeld.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Snow_King schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:51:
[...]
Dat criterium mist inderdaad. Er is voor zover ik weet geen exit strategie met criteria die rekening houdt met de verschillende scenario die de WRR heeft uitgewerkt in dit rapport (vanaf pagina 28 en 29):
https://www.wrr.nl/advies...iperen-in-onzekere-tijden

Scenario 1: Terug naar normaal
Scenario 2: Griep+
Scenario 3: Externe dreiging
Scenario 4: Continue strijd
Scenario 5: Worst case

En met 'rekening houden' bedoel ik dat er ook echt gehandeld kan worden als het moet. De voorbereidheid van Nederland begin 2020 was schijnbaar op papier goed, maar bleek praktisch grote problemen te hebben. Op pagina 7 staat ook (ik heb aangezet in bold):
(…) In dit gezamenlijke advies schetsen WRR en KNAW vijf scenario’s voor het mogelijke verloop van de COVID-19-pandemie. De scenario’s zijn geen voorspellingen, maar bieden handvatten om over het verloop van de pandemie na te denken. Ze laten zien dat afhankelijk van het verloop van de pandemie er meer of minder ruimte is voor herstel op het gebied van gezondheidszorg, samenleving en economie. Dat vraagt van zowel overheid als samenleving om anticipatie op verschillende scenario’s en de maatschappelijke vraagstukken die daarbij komen kijken. (…)

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
IJzerlijm schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

Daar was het denk ik wat beter geregeld ?
Ik weet niet wat de regels waren, we zijn iig niet vaak gecontrolleerd in duitsland. Niet op camping, niet in hotel, niet in restaurant. Wel op festival

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Number10 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:35:
[...]

Dat criterium mist inderdaad. Er is voor zover ik weet geen exit strategie met criteria die rekening houdt met de verschillende scenario die de WRR heeft uitgewerkt in dit rapport (vanaf pagina 28 en 29):
https://www.wrr.nl/advies...iperen-in-onzekere-tijden

Scenario 1: Terug naar normaal
Scenario 2: Griep+
Scenario 3: Externe dreiging
Scenario 4: Continue strijd
Scenario 5: Worst case

En met 'rekening houden' bedoel ik dat er ook echt gehandeld kan worden als het moet. De voorbereidheid van Nederland begin 2020 was schijnbaar op papier goed, maar bleek praktisch grote problemen te hebben. Op pagina 7 staat ook (ik heb aangezet in bold):

[...]
De gekozen exit-strategie lijkt me anders heel simpel : Scenario 1. Het zou goed zijn als de andere scenario's ook uitgewerkt zouden zijn voor het geval het virus toch weer een lastige mutatie krijgt. Maar gezien het kabinet dat we hebben ga ik er vanuit dat we voor Scenario 1 gaan en pas naar 1 van de andere scenario's gaan kijken als die op ons pad komt. Ik zie de regering alleen maar reactief handelen en nog geen enkele keer pro-actief dingen op zien pakken, en dan heb ik het niet alleen over corona.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

In het nieuws gaat het opeens volop over de griepprik. Daar zullen we binnenkort waarschijnlijk aan moeten geloven, want we moeten de ziekenhuizen de komende winter ontlasten, in het VK doet men dit al jaren, blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
maartend schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Is dit jou eerste post in dit onderwerp? Sorry, maar dit soort berichten hoort meer op FB thuis.

Lees je even in van nut en werking van vaccinatie. En ook van de onmogelijkheden
zacht schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:15:
[...]

Ja, stel je voor dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen en thuis blijft na een positieve test. Dat kan natuurlijk niet.
Sissors schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:10:
[...]

Vanwaar had je dan het idee dat je met een vaccinatie onmogelijk ziek kon worden? Want dan heb je wel echt zitten slapen het afgelopen jaar.

En ja, hij kan dan iemand anders besmetten in een restaurant. Het zijn ook geen garanties, het is kansberekening...
redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:35:
[...]

Ik blijf het vooral een grote grap vinden dat er iedere keer weer van dit soort dingen voorbij komen waarbij de klok en de klepel elkaar nogal heel ver missen.

Maar nogmaals een keertje uitleggen dan; Zowel de QR-code als vaccineren zijn er om het aantal besmettingen te verminderen en niet om ze tot nul terug te brengen. Want zowel de QR-code als het vaccin zijn absoluut niet waterdicht. Ze zorgen wel voor een rem op het aantal besmettingen dat hopelijk voldoende is om de boel open te houden.

Hetzelfde geldt voor die QR code die geldig blijft trouwens, ze kunnen dat vinkje wel weghalen maar dat voegt uiteindelijk maar weinig toe. Dat valt gewoon in de marge van de QR-code, als ie b.v. geen klachten had gehad had ie zich ook niet laten testen en had ie ook besmettelijk kunnen zijn.

Dus heel kort, vaccineren + QR-code dempen het aantal besmettingen maar zullen het niet stoppen en daar zijn ze ook niet voor bedoeld.
*knip*
Je stapt met een n=1 ervaring het topic in wat geen basis geeft voor een algehele conclusie. Daarnaast reageren we niet op een dergelijke aanvallende manier terug.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 11-10-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

De gekozen exit-strategie lijkt me anders heel simpel : Scenario 1. Het zou goed zijn als de andere scenario's ook uitgewerkt zouden zijn voor het geval het virus toch weer een lastige mutatie krijgt. Maar gezien het kabinet dat we hebben ga ik er vanuit dat we voor Scenario 1 gaan en pas naar 1 van de andere scenario's gaan kijken als die op ons pad komt. Ik zie de regering alleen maar reactief handelen en nog geen enkele keer pro-actief dingen op zien pakken, en dan heb ik het niet alleen over corona.
Scenario 1 is een utopie. Het zal scenario 2 worden en men dient waakzaam te zijn voor scenario 3. Alleen zal je bij scenario 2 de zorg zo moeten inrichten dat jaarlijks terugkerende maatregelen niet langer nodig zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
maartend schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Ik weet niet wat de regels waren, we zijn iig niet vaak gecontrolleerd in duitsland. Niet op camping, niet in hotel, niet in restaurant. Wel op festival
Net als hier dus, de meeste plekken is maar een heel beperkte controle. Alleen bij evenementen/festivals ben ik 100% controles tegengekomen (alhoewel mijn zoon van 14 maar zelden iets hoeft te laten zien)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 16:47

RayNbow

Kirika <3

Khayma schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:48:
Ik uit kritiek op het feit dat hij zijn QR code blijft behouden in de app na een positieve test.
Zelfs al zou die QR-code in de app verdwijnen, de QR-code is reeds gegenereerd. De informatie in de QR-code kan niet worden ingetrokken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Khayma schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

[...]

[...]

[...]

Stelletje huisvrouwen bij elkaar hier. Ik heb geen uitleg nodig dames. Ik uit kritiek op het feit dat hij zijn QR code blijft behouden in de app na een positieve test.
Je begint met 'En ook nu blijkt maar weer dat de hele QR code een grote grap is.', met een heel verhaal dat een van je vrienden toch besmet is ondanks QR-code. Als het je alleen om je laatste puntje gaat is het slim om dat ook te vermelden en niet een heel ander verhaal op te hangen.
Inside info: Ik werk bij de GGD, halve tamme. De overheid heeft dit geen prio gegeven dus we mogen er niet aan werken terwijl het technisch wel mogelijk is maar gewoon wat tijd/geld nodig heeft.
Dat maakt het wat mij betreft juist nog erger, dit zou dus info moeten zijn die jij ons zou moeten vertellen en niet andersom :P

Maar precies dat laatste is waarom het zinloos is. Het valt volledig binnen de gebruikte marges van de QR-code en vaccinaties, en het kost wel tijd/geld. Totaal zinloos dus om dat er in te stoppen, de enige reden waarom het wel handig zou zijn is omdat ze dan commentaren zoals die van jou zouden voorkomen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:
[...]
De gekozen exit-strategie lijkt me anders heel simpel : Scenario 1. (…)
Ik heb het idee dat de overheid zich vooral richt op scenario 2. Maar inderdaad, de meest lastige scenario's lijken niet serieus te worden overwogen voor zover dat valt te beoordelen. En dan zijn we mogelijk nog steeds niet echt voorbereid. Anticiperen doe je uiteraard niet enkel op papier.
(…) Ik zie de regering alleen maar reactief handelen en nog geen enkele keer pro-actief dingen op zien pakken, en dan heb ik het niet alleen over corona.
Ik las laatst ergens dat iemand de regering een 'reagering' noemde.

Ik denk overigens dat reageren een bewuste politieke strategie is, waardoor moeilijke beslissingen zonder veel verlies aan populariteit genomen kunnen worden. En ik niet alleen gezien het filmpje dat hier gedeeld werd :)
Virtuozzo in "De landelijke Nederlandse politiek 2021"

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Scenario 1 is een utopie. Het zal scenario 2 worden en men dient waakzaam te zijn voor scenario 3. Alleen zal je bij scenario 2 de zorg zo moeten inrichten dat jaarlijks terugkerende maatregelen niet langer nodig zijn.
Als die ziekenhuisbezetting omlaag gaat en ook even laag blijft vervalt die hele QR-code en houd je niets meer over. Daarna gaan we hooguit reactief handelen als er toch een mutatie voorbij komt waar wat meer voor nodig is.
Daarnaast vraag ik me wel af wat het echte verschil tussen Scenario 1 en 2 is. Als het gros van de niet gevaccineerden het hebben gehad zal het rondgaan als een normale griep. En dan zijn we terug naar normaal met een extra 'griep' die rond gaat. Wat mij betreft is dat Scenario 1 omdat we dat voorheen ook al hadden, maar je zou dat ook Scenario 2 kunnen noemen omdat we wel iets meer risico hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 11-10-2021 11:00 ]

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Je begint met 'En ook nu blijkt maar weer dat de hele QR code een grote grap is.', met een heel verhaal dat een van je vrienden toch besmet is ondanks QR-code. Als het je alleen om je laatste puntje gaat is het slim om dat ook te vermelden en niet een heel ander verhaal op te hangen.

[...]

Dat maakt het wat mij betreft juist nog erger, dit zou dus info moeten zijn die jij ons zou moeten vertellen en niet andersom :P

Maar precies dat laatste is waarom het zinloos is. Het valt volledig binnen de gebruikte marges van de QR-code en vaccinaties, en het kost wel tijd/geld. Totaal zinloos dus om dat er in te stoppen, de enige reden waarom het wel handig zou zijn is omdat ze dan commentaren zoals die van jou zouden voorkomen.
Maar dan moet je weer een centrale database gaan hebben waar al die vaccinatie statussen in zitten en waar de gemelde besmettingen dan bij komen om een signaal uit te sturen dat een QR code niet meer geldig is. En dat mag niet want privacy. Je zou misschien verwachten dat men het zou toejuichen dat er gekozen is voor deze aanpak maar dit is Nederland, nu wordt het als nutteloos neergezet omdat die codes niet kunnen worden ingetrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz

Geen probleem, hij zal geen belasting op de zorg gaan vormen. Lekker uitzieken zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
IJzerlijm schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:01:
[...]
Maar dan moet je weer een centrale database gaan hebben waar al die vaccinatie statussen in zitten en waar de gemelde besmettingen dan bij komen om een signaal uit te sturen dat een QR code niet meer geldig is. En dat mag niet want privacy. Je zou misschien verwachten dat men het zou toejuichen dat er gekozen is voor deze aanpak maar dit is Nederland, nu wordt het als nutteloos neergezet omdat die codes niet kunnen worden ingetrokken.
Klopt, ik zie het ook juist als een voordeel omdat het aangeeft dat er wel degelijk privacy is ingebakken. Zouden ze dit nl. met minimale moeite toe kunnen voegen zou dat betekenen dat er allerlei koppelingen zijn die je vanuit privacy gezien niet wil hebben.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
stylezzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Geen probleem, hij zal geen belasting op de zorg gaan vormen. Lekker uitzieken zou ik zeggen :)
Gaat hij ook zeker doen. Ik denk dat ik het verkeerd verwoord hebt maar ik uitte kritiek op het feit dat hij zijn QR code bleef behouden. Dat hij gewoon thuis blijft is vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:56
Indoubt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Maak ik daar correct uit op dat het volgen van colleges op afstand ook geheel geen optie meer is?

Wel een aparte keuze ondanks dat deze wellicht wat praktischer is vanuit het perspectief van de universiteit, maar de pandemie is nog niet voorbij deze winter. Juist het door jou gestelde dilemma geeft dit goed aan. Niemand is er bij gebaat dat je dochter verkouden naar de uni gaat, al dan niet met het OV. Zo wordt haar probleem immers snel het probleem van anderen.

Alsnog te moeten laten testen is al helemaal vervelend, maar als je een stap verder denkt is het dus nogal krom dat men vervolgens vrij is anderen met hetzelfde probleem op te moeten schepen omdat de alternatieven van vorig jaar geen optie meer zijn. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

[...]

Eens. Blame it to monday mornings :P. Nu ik het teruglees lijkt het inderdaad alsof ik zeg dat de hele QR code plan niet werkt. Zal hem zo even aanpassen mijn post. Ik had eigenlijk kritiek op het feit dat hij zijn QR code bleef behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Khayma schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
Eens. Blame it to monday mornings :P. Nu ik het teruglees lijkt het inderdaad alsof ik zeg dat de hele QR code plan niet werkt. Zal hem zo even aanpassen mijn post. Ik had eigenlijk kritiek op het feit dat hij zijn QR code bleef behouden.
En ook vanuit mij voor de duidelijkheid, op zich vind ik het ook raar dat dit niet vanaf het begin is ingebakken, maar zoals hierboven gezegd vind ik het vanuit privacy gezien juist wel een goede stap.
Maar hoe dan ook is het iets dat binnen de normale marges valt van de (on)betrouwbaarheid van zowel de vaccinaties als de QR-code zelf. Dus een probleem voor de werking is het niet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Khayma schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Gaat hij ook zeker doen. Ik denk dat ik het verkeerd verwoord hebt maar ik uitte kritiek op het feit dat hij zijn QR code bleef behouden. Dat hij gewoon thuis blijft is vanzelfsprekend.
Je verwoorde het zeker verkeerd. Door je stuk lijkt het alsof je niet begreep hoe hij ziek kon worden ondanks een vaccinatie.

Maar het feit dat hij de QR code blijft behouden (een frustratie die ik wel kan begrijpen vanuit de GGD) heeft alles met privacy te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
Geen probleem, hij zal geen belasting op de zorg gaan vormen.
Ik zou genegen zijn om te zeggen dat iedere besmetting een belasting vormt op de zorg. Besmettingen zorgen immers op dit moment gemiddeld voor meer besmettingen want de Rt>1.

Vanuit het oogpunt van volksgezondheid kun je gedeeltelijk opgenomen worden, ook al kan dat praktisch gezien alleen maar 0% of 100% zijn. Het is denk ik belangrijk om individuele effecten te onderscheiden van groepseffecten, maar het laatste is voor de maatschappij het meest relevante.

[ Voor 3% gewijzigd door Number10 op 11-10-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Khayma schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Dat begreep ik. Maar dat bedoelde ik ook... Het lijkt mij geen probleem dat hij zijn QR blijft behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:14:
[...]

En ook vanuit mij voor de duidelijkheid, op zich vind ik het ook raar dat dit niet vanaf het begin is ingebakken, maar zoals hierboven gezegd vind ik het vanuit privacy gezien juist wel een goede stap.
Maar hoe dan ook is het iets dat binnen de normale marges valt van de (on)betrouwbaarheid van zowel de vaccinaties als de QR-code zelf. Dus een probleem voor de werking is het niet.
Toen dit project begon werd het als iets 'tijdelijks' verkocht. Wellicht is het ook wel zo maar was alleen bedoeld om mee te reizen en alles waar je hiervoor een pcr test voor nodig had of vaccinatiebewijs. Nu wordt het 'opeens' gebruikt voor de horeca dus vandaar dat het vanaf het begin niet kon.
maartend schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:20:
[...]

Je verwoorde het zeker verkeerd. Door je stuk lijkt het alsof je niet begreep hoe hij ziek kon worden ondanks een vaccinatie.

Maar het feit dat hij de QR code blijft behouden (een frustratie die ik wel kan begrijpen vanuit de GGD) heeft alles met privacy te maken.
Ook dit kan gefixt worden. Zijn al wat voorstellen geweest maar kosten nu in deze fase teveel tijd en dus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Laguna

Connaisseur

[...]

Dat het risico op ziekenhuisopname mogelijk kleiner is vanwege vaccinatie wil niet zeggen dat die persoon niet alsnog in het ziekenhuis terecht kan komen. Net zoals een niet gevaccineerd persoon niet per definitie wel in het ziekenhuis beland.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Khayma schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Toen dit project begon werd het als iets 'tijdelijks' verkocht. Wellicht is het ook wel zo maar was alleen bedoeld om mee te reizen en alles waar je hiervoor een pcr test voor nodig had of vaccinatiebewijs. Nu wordt het 'opeens' gebruikt voor de horeca dus vandaar dat het vanaf het begin niet kon.
Gezien de TvT testen die al redelijk vroeg zijn begonnen ga ik er vanuit dat het toch al vanaf het begin duidelijk was dat het ook geschikt moest zijn voor festivals/evenement.
[...]

Ook dit kan gefixt worden. Zijn al wat voorstellen geweest maar kosten nu in deze fase teveel tijd en dus geld.
Alles kan gefixed worden, maar iets fixen dat veel tijd/geld kost en uiteindelijk niets toevoegt lijkt me zinloos. Uiteindelijk is het enige dat je toevoegt dat iemand die positief test en toch uit wil gaan dat niet meer kan. Je kunt je afvragen of iemand die dat doet, zich bij een verdwijnend vinkje niet gewoon niet laat testen.

Dus zo'n wijziging zou vooral voor de beeldvorming zijn en niet voor daadwerkelijk medisch nut.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

NMH schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Dat blijven we houden als we massaal blijven vaccineren tegen de griep. Want volgend jaar heb je dan weer hetzelfde probleem. Niemand heeft weerstand opgebouwd en dus zitten we opnieuw tegen een grote griepgolf aan te hikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Laguna schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Dat het risico op ziekenhuisopname mogelijk kleiner is vanwege vaccinatie wil niet zeggen dat die persoon niet alsnog in het ziekenhuis terecht kan komen. Net zoals een niet gevaccineerd persoon niet per definitie wel in het ziekenhuis beland.
Dat kan, maar je kan ook gewond raken terwijl je gewoon je autogordel omhad tijdens een ongeval. De kans is echter veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Dat blijven we houden als we massaal blijven vaccineren tegen de griep. Want volgend jaar heb je dan weer hetzelfde probleem. Niemand heeft weerstand opgebouwd en dus zitten we opnieuw tegen een grote griepgolf aan te hikken.
Niet echt, de griepprik voorkomt maar voor zo'n 40% dat je klachten krijgt. De meeste mensen krijgen wel minder klachten en net als bij het corona-vaccin voorkomt het vooral dat je in het ziekenhuis terecht komt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Vanaf dag 1 had je een nationale code voor binnenlands gebruik voor toegang en een internationale voor reizen.

De hele 'verrassing' die je probeert aan te voeren bestaat niet.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Niet echt, de griepprik voorkomt maar voor zo'n 40% dat je klachten krijgt. De meeste mensen krijgen wel minder klachten en net als bij het corona-vaccin voorkomt het vooral dat je in het ziekenhuis terecht komt.
En hoeveel kinderen met griep belanden er jaarlijks in het ziekenhuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
[...]

Maar gaat ten koste van de privacy en wij hebben er hier voor gekozen dat we dat niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:10
3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

De suggestie is verspreiding via kinderen te voorkomen. Het gaat niet om de druk door kinderen in de ziekenhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Net als bij corona zijn dat er niet zoveel. Aan de andere kant zitten ze er wel altijd tussen en verspreiden ze het ook, dus elke die je kunt voorkomen is er 1. Wat dan weer niet wil zeggen dat je (itt de corona-prik) per se die griep-prik zou moeten halen. Het nut daarvan is gewoon een stuk kleiner, maar gezien de huidige situatie van de ziekenhuizen wel aan te raden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

DutchCommando schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

De suggestie is verspreiding via kinderen te voorkomen. Het gaat niet om de druk door kinderen in de ziekenhuizen.
Waarom niet de risicogroep zelf vaccineren en die kinderen gewoon met rust laten. Alsof de corona pandemie al niet voor genoeg ellende heeft gezorgd voor de kinderen. Dan gaan we ze nu ook nog even als schild gebruiken voor de ouderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Waarom niet de risicogroep zelf vaccineren en die kinderen gewoon met rust laten. Alsof de corona pandemie al niet voor genoeg ellende heeft gezorgd voor de kinderen. Dan gaan we ze nu ook nog even als schild gebruiken voor de ouderen.
De risicogroep vaccineren we al. Voor de reden zie de post van @redwing hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Over welke griepgolf heb je het precies?

Ik heb even de Nivel Rapportage gecheckt:
https://www.nivel.nl/nl/n...aandoeningen-surveillance
Wat valt op in week 39:
De Peilstations rapporteren 11 mensen met griepachtige klachten (IAZ) op de 100.000 inwoners. Dat is gebruikelijk voor de tijd van het jaar en onder de epidemische grens van 58 per 100.000 inwoners (figuur 3).
Afbeeldingslocatie: https://www.nivel.nl/sites/default/files/algemene-content/IAZ_tot_wk39.png

Maar bij dit jaar is nog geen piek te zien iig?

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 11-10-2021 12:04 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Misschien moeten we eens ophouden met dit soort dingen als ellende voor kinderen zien? Het is een simpele prik en daarna zijn ze weer overal van af en hebben ze nog een stuk kleiner risico om ziek te worden. Van een keertje vallen hebben ze meer en langer last.... (oh en vooral niet vergeten dat alleen kinderen die in een risico-groep zitten worden opgeroepen)

[ Voor 7% gewijzigd door redwing op 11-10-2021 12:01 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Misschien moeten we eens ophouden met dit soort dingen als ellende voor kinderen zien? Het is een simpele prik en daarna zijn ze weer overal van af en hebben ze nog een stuk kleiner risico om ziek te worden. Van een keertje vallen hebben ze meer en langer last.... (oh en vooral niet vergeten dat alleen kinderen die in een risico-groep zitten worden opgeroepen)
Vallen gebeurt gewoon en is achter de rug voordat je door hebt. De last daarna is bijzaak. Een prik heeft psychologisch gezien veel meer impact omdat je er naar toe moet en weet dat het gaat gebeuren. Dat is ook de reden waarom er redelijk veel prikangst is. Dat prikje gaat die kinderen niet helpen dus de prik zelf is in de meeste gevallen erger dan waar het tegen beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

YakuzA schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Over welke griepgolf heb je het precies?
Over die nog niet bestaande griepgolf waar het nieuws vandaag zo druk mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Vallen gebeurt gewoon en is achter de rug voordat je door hebt. De last daarna is bijzaak. Een prik heeft psychologisch gezien veel meer impact omdat je er naar toe moet en weet dat het gaat gebeuren. Dat is ook de reden waarom er redelijk veel prikangst is. Dat prikje gaat die kinderen niet helpen dus de prik zelf is in de meeste gevallen erger dan waar het tegen beschermt.
Heb je zelf prikangst?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
3raser schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Grotendeels opvoeding, hier is die prik voor de kinderen niets meer dan dat, een prik met evt. een dagje wat last. Prikangst wordt meestal aangepraat door de ouders, niet omdat de kinderen er zoveel last van hebben. Ik heb wel eens een kind van vrienden meegenomen die 'prikangst' zou hebben. Snoepje er in, erbij zitten, niets panieken en gewoon normaal doen vantevoren en hij heeft geen kik gegeven.
En nu geldt dat echt niet voor alle kinderen, maar bij heel veel is het 100% aangepraat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Je suggereert dat ik het mijn kinderen aan praat? Als een kind een keer een slechte prikervaring heeft gehad dan is het toch prima mogelijk dat ze daar niet heel graag nog eens naar toe gaan? En als het dan ook nog eens niet in hun eigen belang is...
redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Grotendeels opvoeding, hier is die prik voor de kinderen niets meer dan dat, een prik met evt. een dagje wat last. Prikangst wordt meestal aangepraat door de ouders, niet omdat de kinderen er zoveel last van hebben. Ik heb wel eens een kind van vrienden meegenomen die 'prikangst' zou hebben. Snoepje er in, erbij zitten, niets panieken en gewoon normaal doen vantevoren en hij heeft geen kik gegeven.
En nu geldt dat echt niet voor alle kinderen, maar bij heel veel is het 100% aangepraat.
Aangepraat of niet, dat maakt het niet minder echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Nee... Het idee (of de oproep) is om alle kinderen te vaccineren tegen griep (vaccin is veel effectiever bij kinderen en jong volwassenen) en zo de verspreiding ovwr het geheel hard te dempen. Griepvaccinatie is maar zeer beperkt effectief voor de risicogroep zelf.

Dat advies gaat er denk ik niet komen.. evt bijwerkingen (hoe klein ook) wegen niet op tegen baten voor de kinser groep. Ik zou als ik kinderen had hier niet mee meegaan.. wel bijzonder dat dit nu geopperd wordt.. Een paar jaar geleden zorgde ik voor een ziek persoon (kanker, gelukkig hersteld), toen heb ik zelf een griepspuit moeten betalen omdat ik als gezond persoon niet in aanmerking kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
In de UK gebruiken ze een neusspray bij kinderen... dus ik vraag mij af of die hele discussie hierboven over prikangst bij kinderen überhaupt relevant is?

Bij de NOS wordt het ook genoemd:

Nationale Griepprikdag dit jaar extra belangrijk, 'zorg piept en kraakt'

Dat kan ook met een levend griepvaccin dat in de neus gespoten wordt, zegt hij in het NOS Radio 1 Journaal. "Dan hoeven kinderen geen prik te hebben, dus dat is een stuk plezieriger."

[ Voor 68% gewijzigd door Lethalis op 11-10-2021 12:53 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1 ... 28 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.