Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.229 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Agent47 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Het gaat DENK IK fout bij het te snel terug naar kantoor komen.
Of dat de oorzaak is, dat weet ik niet, maar je merkt wel dat het halve land weer naar kantoor moet.

Heel kantoorwerkend Nederland heeft anderhalf jaar kunnen zien hoe goed het werkt. Bijna alle managers hebben kunnen ervaren hoe de productiviteit is van mensen die thuis zitten en niet op kantoor. En wat blijkt: ze zitten helemaal niet te lamballen (of net zoveel als op kantoor, waar ik nu ook deze post zit te typen).

En waar we massaal hoopten dat nu toch ook de meest conservatieve bedrijven zouden inzien dat het deels thuiswerken toch wel de toekomst zou kunnen zijn en dé oplossing voor grote mobiliteitsvraagstukken in dit land, blijkt dus dat conservatieve managers vooral dat zijn: conservatief.

* dreamscape staat dus ook weer regelmatig in de file en heeft bij zijn leidinggevende aangegeven dat die zich heel goed moet beseffen dat er ook andere manieren zijn om de woon-werkafstand aan te passen.

[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 07-10-2021 16:09 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:19
[quote]Michael_OsGroot schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:25:
[...]
Ondergrons het verkeer regelen _/-\o_
Haha mooi he :P een oude spreuk die ik van mijn vader heb overgenomen :)
Maar ben het verder met je eens. N=1 ervaringen zijn belangrijk voor mensen hun persoonlijke perceptie, maar is niet heel nuttig om beleid op af te stemmen.

Ik merk overigens dat het op kantoor weer langzaam drukker begint te worden. Ik heb zelfs een (vrij ingetogen en rustige) vrijmibo gehad. Bijzonder, want de helf van de collega's was nieuw en voor velen was dit de eerste keer dat ze mensen ontmoetten waar ze al een jaar virtueel mee samenwerken :+
Ik heb hetzelfde. Erg veel collega's die ik nog nooit buiten MS Teams heb gezien.

Idempotent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
om deze stijging nou gelijk weer als "het gaat fout" te bestempelen vind ik wat overdreven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@joppe113 Eens, van meetwaarden van één dag kan je echt niet spreken van een trend. Het is niet net zoals Dansen met Jansen dat je eigenlijk wel wist dat ie er aan zat te komen.

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
MainframeX schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:18:
@joppe113 Eens, van meetwaarden van één dag kan je echt niet spreken van een trend. Het is niet net zoals Dansen met Jansen dat je eigenlijk wel wist dat ie er aan zat te komen.
Gelukkig hoef je ook niet naar één meetwaarde te kijken.

Kijk eens naar het groeigetal van 25 september (de blauwe/rode balkengrafiek halverwege). Wat is je duiding?

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:10
Tja jammer dat het weer gaat stijgen, en idd alles is weer zoals vanouds. Ik had gehoopt dat de vaccinaties dit zouden voorkomen. Vraag me af in welke leeftijdsgroep dit vooral zit, of is dit een eerste teken dat de vaccinatie bij de oudjes uitgewerkt raakt.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
merlin1201 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:24:
Tja jammer dat het weer gaat stijgen, en idd alles is weer zoals vanouds. Ik had gehoopt dat de vaccinaties dit zouden voorkomen. Vraag me af in welke leeftijdsgroep dit vooral zit, of is dit een eerste teken dat de vaccinatie bij de oudjes uitgewerkt raakt.
Vaccinaties werken niet voor 100% en er is nog een aardige groep die niet gevaccineerd is. Als je dus iedereen weer bij elkaar laat komen gaat het aantal positief getesten standaard stijgen. Dit zegt dus nog niet zoveel, alleen dat zoals verwacht het aantal besmettingen stijgt. De grote vraag is vooral hoe snel het de komende weken zal gaan en of dat problemen gaat opleveren. maar voorlopig zie je wel de enorme demping door de vaccinaties, vergeleken met juni gebeurt er nu een stuk minder. Nu is het vooral hopen dat dat genoeg is :)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

dreamscape schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

Of dat de oorzaak is, dat weet ik niet, maar je merkt wel dat het halve land weer naar kantoor moet.

Heel kantoorwerkend Nederland heeft anderhalf jaar kunnen zien hoe goed het werkt. Bijna alle managers hebben kunnen ervaren hoe de productiviteit is van mensen die thuis zitten en niet op kantoor. En wat blijkt: ze zitten helemaal niet te lamballen (of net zoveel als op kantoor, waar ik nu ook deze post zit te typen).

En waar we massaal hoopten dat nu toch ook de meest conservatieve bedrijven zouden inzien dat het deels thuiswerken toch wel de toekomst zou kunnen zijn en dé oplossing voor grote mobiliteitsvraagstukken in dit land, blijkt dus dat conservatieve managers vooral dat zijn: conservatief.

* dreamscape staat dus ook weer regelmatig in de file en heeft bij zijn leidinggevende aangegeven dat die zich heel goed moet beseffen dat er ook andere manieren zijn om de woon-werkafstand aan te passen.
Ik heb het ook bij mijn manager aangegeven: Ik werk thuis productiever. Dit is te zien in mijn cijfers. Ik zou graag 4 dagen thuis werken en 1 op kantoor. Conclusie van mijn manager: Ik ben geen teamplayer :+

Daarentegen is thuis werken ook beter voor het milieau en het scheelt mij 2 uur per dag aan reistijd met OV. Dan heb ik het niet eens over nat geregend worden. Nee ik heb geen auto. De km vergoeding bij mijn werkgever is om te janken, dan lever ik in. Laat staan het slijten van mijn banden.

Het liefst heeft hij dat ik elke dag met de trein naar kantoor kom. Lekker met alle snotterende mensen naast me :X :? 8)7 |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Agent47 op 07-10-2021 16:44 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
merlin1201 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:24:
Vaccinatie voorkomt eerder de gevolgen van dan de besmetting zelf. Helaas zijn de cijfers daar niet duidelijk over. In de cijfers van @breew zit ook niet echt een verschuiving tussen generaties.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
Een besmetting is tegenwoordig met vaccinaties heel wat anders dan dat je in het ziekenhuis terecht komt.
Dus ja jammer, dat het weer wat aangroeit, maar dat is, nu, geen ramp meer.....

Maar om nu bij elke stijging gelijk weer in de kramp te schieten, of opmerkingen, dit gaat fout. Echt zwaar overdreven!
Number10 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:20:
[...]

Kijk eens naar het groeigetal van 25 september (de blauwe/rode balkengrafiek halverwege). Wat is je duiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Number10 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:20:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Ik vind het echter nog te weinig data om daar conclusies uit te trekken. Maargoed, dat we een stijging zouden gaan zien konden we natuurlijk op wachten, dat gebeurde vorige jaar ook medio oktober. Het zou mij niks verbazen als dat dit jaar ook weer het geval is.
Agent47 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:41:
[...]

Ik heb het ook bij mijn manager aangegeven: Ik werk thuis productiever. Dit is te zien in mijn cijfers. Ik zou graag 4 dagen thuis werken en 1 op kantoor. Conclusie van mijn manager: Ik ben geen teamplayer :+

Daarentegen is thuis werken ook beter voor het milieau en het scheelt mij 2 uur per dag aan reistijd met OV. Dan heb ik het niet eens over nat geregend worden. Nee ik heb geen auto. De km vergoeding bij mijn werkgever is om te janken, dan lever ik in. Laat staan het slijten van mijn banden.

Het liefst heeft hij dat ik elke dag met de trein naar kantoor kom. Lekker met alle snotterende mensen naast me :X :? 8)7 |:(
Tijd om je CV eens mooi op te kalefateren 8)

[ Voor 37% gewijzigd door MainframeX op 07-10-2021 16:46 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
joppe113 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:43:
Een besmetting is tegenwoordig met vaccinaties heel wat anders dan dat je in het ziekenhuis terecht komt. (…)
Vaccinaties werken goed tegen ziekenhuisopnames inderdaad
(…) Dus ja jammer, dat het weer wat aangroeit, maar dat is, nu, geen ramp meer..... (…)
Leg dat eens uit met een cijfervoorbeeld
(…) Maar om nu bij elke stijging gelijk weer in de kramp te schieten, of opmerkingen, dit gaat fout. Echt zwaar overdreven!
Misschien lees ik er overheen, maar gebeurt dat dan? En wanneer is het niet 'zwaar overdreven'? Want het zijn allemaal subjectieve beschrijvingen van jou zonder dat we weten wanneer jij iets wel/niet overdreven vindt.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Een besmetting is tegenwoordig met vaccinaties heel wat anders dan dat je in het ziekenhuis terecht komt.

Maar om nu bij elke stijging gelijk weer in de kramp te schieten, of opmerkingen, dit gaat fout. Echt zwaar overdreven!
[...]
Aan de andere kant is zeggen dat er helemaal niets aan de hand is weer zwaar onderdreven :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MainframeX schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:43:
[...]
Ik snap wat je bedoeld. Ik vind het echter nog te weinig data om daar conclusies uit te trekken. (…)
Wat is dan genoeg? Want dit argument kun je min of meer op elk moment hanteren.
(…) dat we een stijging zouden gaan zien konden we natuurlijk op wachten, dat gebeurde vorige jaar ook medio oktober. Het zou mij niks verbazen als dat dit jaar ook weer het geval is.
Mij ook niet, maar ik schrijf deze stijging zelf grotendeels toe aan de versoepeling van 25 september. Ik vermoed dat er namelijk voor 25 september al werd geanticipeerd op de versoepelingen. Het jaargetijde zal uiteraard ook een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Number10 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

[...]

Mij ook niet, maar ik schrijf deze stijging zelf grotendeels toe aan de versoepeling van 25 september. Ik vermoed dat er namelijk voor 25 september al werd geanticipeerd op de versoepelingen. Het jaargetijde zal uiteraard ook een rol spelen.
De borrels, teamuitjes en weet ik veel wat niet meer vliegen mij om de oren, ik denk om de budgetten voor 2021 nog even op te maken :P

Dat zijn allemaal indoor events, ik vermoedde zelfs dat de werkgever dit express deed zodat duidelijk was wie een lastpak zou zijn qua QR codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:52
dreamscape schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

Niet heel kantoorwerkend Nederland. Een deel van de managers kijkt naar productiviteit, maar een ander deel behoort meer tot de micromanager die vooral gelooft in vaste uren voor iedereen en die denken dat ze de werknemer moeten managen in plaats van het werk. En die een vast wantrouwen heeft als hij/zij de werknemer niet 'ziet' werken.

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 07-10-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je hoopt dat de stijging in besmettingen niet doorzet in de opnames. Time will tell.

Mijn manager roept nog steeds voel je je niet prettig om naar kantoor te komen werk lekker vanaf huis

[ Voor 38% gewijzigd door TrailBlazer op 07-10-2021 17:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik merk ook dat mijn productiviteit thuis hoger kan zijn. Echter word ik er ook lamlendig van om echt elke dag alleen thuis te zitten; het wandelen met collega's, het kletsen bij de koffieautomaat en af en toe even iemand aan je bureau hebben staan maakt voor mij het werk wel leuker en geeft het idee dat ik echt met mensen werk ipv poppetjes op het scherm. Ik kan ergens ook niet wachten met het team een keer iets te doen. Inmiddels hebben we een aardig groot deel van het personeel/team dat echt volledig virtueel gestart is en die ik nog nooit heb gezien.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:00:
[...]

De borrels, teamuitjes en weet ik veel wat niet meer vliegen mij om de oren, ik denk om de budgetten voor 2021 nog even op te maken :P

Dat zijn allemaal indoor events, ik vermoedde zelfs dat de werkgever dit express deed zodat duidelijk was wie een lastpak zou zijn qua QR codes.
Of gewoon omdat het winter wordt.. nu een event van tevoren plannen moet je in ieder geval een hele goede binnen backup optie hebben. De.kans op slecht weer (nat danwel koud) is gewoon heel erg groot. Dus niet meer dan logisch dat je dan voor binnenlocatie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Of gewoon omdat het winter wordt.. nu een event van tevoren plannen moet je in ieder geval een hele goede binnen backup optie hebben. De.kans op slecht weer (nat danwel koud) is gewoon heel erg groot. Dus niet meer dan logisch dat je dan voor binnenlocatie gaat.
Voorheen deden we geen 'hei'sessies bij Van der Valk, inmiddels heb ik er al twee achter de kiezen. Dit terwijl er op kantoor prima ruimtes zijn waar hetzelfde gedaan kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zouden de werkgevers de 'uitjes' op externe locaties ook niet aangrijpen om eens te peilen wie er een QR code hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 07-10-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:16:
Zouden de werkgevers de 'uitjes' op externe locaties ook niet aangrijpen om eens te peilen wie er een QR code hebben?
Dat was mijn gedachte dus ook gezien de explosie aan 'uitjes'. Wellicht ook om elkaar weer even te laten wennen in een 'veilige' omgeving :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
En ik denk dat het voor het bedrijf ook indekken is. Als je besmettingen krijgt bij een Van der Valk, kun je die de schuld geven dat ze hun zaakjes niet in orde hebben. Als dat binnen het bedrijf gebeurt is dat een stuk lastiger uit te leggen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:17:
[...]

Dat was mijn gedachte dus ook gezien de explosie aan 'uitjes'. Wellicht ook om elkaar weer even te laten wennen in een 'veilige' omgeving :+
Ja de werkgever van mijn vrouw zei letterlijk 'we mogen op kantoor niets vragen. Maar de locatie moet het wel'.

Die hebben vorige week vijf dagen in een hotel gezeten met lui van over de wereld. Wel netjes iedereen ook z'n verplichte quarantaine laten doen vanuit de verschillende landen. En iedereen elke dag door de locatie laten scannen. Sommigen moesten dus elke avond langs de teststraat.
En iedereen sneltests verschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:52
Michael_OsGroot schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:08:
Ik merk ook dat mijn productiviteit thuis hoger kan zijn. Echter word ik er ook lamlendig van om echt elke dag alleen thuis te zitten; het wandelen met collega's, het kletsen bij de koffieautomaat en af en toe even iemand aan je bureau hebben staan maakt voor mij het werk wel leuker en geeft het idee dat ik echt met mensen werk ipv poppetjes op het scherm. Ik kan ergens ook niet wachten met het team een keer iets te doen. Inmiddels hebben we een aardig groot deel van het personeel/team dat echt volledig virtueel gestart is en die ik nog nooit heb gezien.
Ik heb zelf gewoon liever flexibiliteit. Zowel alle dagen verplicht vaste tijden op kantoor als volledig thuis vind ik niet echt aantrekkelijk. Beide hebben voordelen en nadelen. Thuis is fijner voor rust, vrijheid en concentratie, kantoor voor communicatie en sociaal contact. Als de pandemie mij iets heeft duidelijk gemaakt, dan is het dat volledig één van de twee mij niet echt gelukkig maakt. En dat beeldschermwerk ook z'n prijs heeft, hoewel het vaak aardig betaalt. Zowel fysiek als mentaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Number10 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Kort gezegd kan je gewoon nog geen conclusies trekken uit de data. Over een week of twee weten we meer.

[...]
Ik zet zelf in op jaargetijde en psychologisch effect dat vanaf 25 september versoepelingen zijn aangekondigd. Ik merk met name sindsdien dat ik weer collectanten en colporteurs aan de deur krijg en bezorgers weer dichterbij komen.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MainframeX schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:18:
2 dagen, (1929+2760):2=2344.5. Positief percentage stijgt ook weer.
Maar of het echt de verkeerde kant op gaat gaan we over een dikke week zien in de ziekenhuisopnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
zacht schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:16:
[...]
2 dagen, (1929+2760):2=2344.5. Positief percentage stijgt ook weer.
Maar of het echt de verkeerde kant op gaat gaan we over een dikke week zien in de ziekenhuisopnames.
Waarschijnlijk nog ongeveer 2 weken later. Als ik naar de vorige keren kijk, duurde het altijd wel een paar cycli voordat de risico-groepen besmet raakten. Ik verwacht dat dat nu hetzelfde is, maar je zou dat uit de leeftijdscijfers moeten kunnen halen. Zodra de besmettingen naar de 60+ groep gaan zullen de ziekenhuizen er pas echt wat van kunnen merken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Mijn werkgever gaat vooralsnog voor Hybride werken, 50/50 dus. Staat zelfs in de CAO. Voor mij effectief gezien 2 dagen per week op kantoor voor de dingen die je met je team samen het beste kan doen, 2 dagen thuis om echt te focussen.

Vind 't persoonlijk een prima oplossing 😊

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Vanaf hier graag alle ‘thuiswerkposts’ weer in het juiste topic :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:25:
[...]
Zodra de besmettingen naar de 60+ groep gaan zullen de ziekenhuizen er pas echt wat van kunnen merken.
Ik denk al eerder. De gemiddelde IC leeftijd ligt sinds mei dit jaar structureel onder de 60 jaar. De mediane leeftijd is thans 58, en het eerste kwartiel ligt bij 45 jaar.

25% van de huidige IC opnames is dus jonger dan 45 jaar en 50% is jonger dan 58 jaar.

Voor de ziekenhuisopnames ligt die leeftijd iets hoger in september, maar lag het eerste kwartiel in de zomer juist nog lager op 41 jaar. In juli en augustus was dus 25% van de opnames jonger dan 41 en de helft jonger dan 56 jaar. In september was dat 45 respectievelijk 61 jaar.

https://stichting-nice.nl/covid-19-publications.jsp (5 oktober, IC p. 13, ziekenhuizen p. 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42

[...]
Juist die stijging is prima. Als het vaccin doet wat het lijkt te doen is dat voorkomen dat mensen ernstig ziek worden.

Je krijgt dan eigenlijk gewoon een gratis update van het vaccin, maar dan wel van de laatste variant.
Number10 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

Ik denk al eerder. De gemiddelde IC leeftijd ligt sinds mei dit jaar structureel onder de 60 jaar. De mediane leeftijd is thans 58, en het eerste kwartiel ligt bij 45 jaar.

25% van de huidige IC opnames is dus jonger dan 45 jaar en 50% is jonger dan 58 jaar.

Voor de ziekenhuisopnames ligt die leeftijd iets hoger in september, maar lag het eerste kwartiel in de zomer juist nog lager op 41 jaar. In juli en augustus was dus 25% van de opnames jonger dan 41 en de helft jonger dan 56 jaar. In september was dat 45 respectievelijk 61 jaar.

https://stichting-nice.nl/covid-19-publications.jsp (5 oktober, IC p. 13, ziekenhuizen p. 6)
dat zal grotendeels ook aan het Nederlandse beleid liggen waarbij oudere niet perse op de IC komen. Door het vaccin komen allen de echt zwakke in aanmerking voor zo'n plek en wordt mogelijk vaker gezegd het hoeft niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Kevinp op 07-10-2021 22:17 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Kevinp schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:15:
[...]
Juist die stijging is prima. Als het vaccin doet wat het lijkt te doen is dat voorkomen dat mensen ernstig ziek worden.

Je krijgt dan eigenlijk gewoon een gratis update van het vaccin, maar dan wel van de laatste variant. (…)
Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom deze stelling niet logisch is, waaronder de kans op het ontstaan van nieuwe varianten. Zonder of met weinig besmettingen is het ontstaan daarop uiteraard veel kleiner dan bij veel besmettingen.

De WHO heeft zich bij monde van Mike Ryan in de zomer ook al negatief uitgelaten over het concept dat soms lijkt te worden gebezigd dat veel besmettingen goed zouden zijn. Dat is niet zo, maar willen veel mensen schijnbaar graag geloven.
Kevinp schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:15:
[...]
dat zal grotendeels ook aan het Nederlandse beleid liggen waarbij oudere niet perse op de IC komen. Door het vaccin komen allen de echt zwakke in aanmerking voor zo'n plek en wordt mogelijk vaker gezegd het hoeft niet.
Ik vermoed dat de verdeling vooral ontstaat doordat er is gevaccineerd van oud naar jong en de huidige vaccinatiegraad hoger ligt bij ouderen.

Overigens zijn er bij IC opnames geen andere ziekten bekend (p. 7) in ca. 60-75% van de gevallen tot de genoemde 58 jaar. Dat is het geval in 50-60% van de opnames tot 75 jaar en pas daarboven is er bij meer dan 50% sprake van een andere ziekte. In hooguit 15% is er op hogere leeftijd sprake van twee of meer andere ziekten die bekend zijn bij opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15
Señor Sjon schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Ah, het ollieformat. Stuk beter leesbaar. :)
Het formaat is misschien wel leesbaar, maar het zegt nog steeds niet zo veel. Het zijn maar dagkoersen, de trend is veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Eindelijk? We hebben een paar dagen wat uitschieters naar boven gehad, en nu weer wat naar beneden, maar alleen uit dit soort dagelijkse tweets met cijfers zie je niks.
Er was ook geen onderliggende trend in besmettingen die nu al een stijging in de ziekenhuizen zou verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Number10 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:00:
[...]

Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom deze stelling niet logisch is, waaronder de kans op het ontstaan van nieuwe varianten. Zonder of met weinig besmettingen is het ontstaan daarop uiteraard veel kleiner dan bij veel besmettingen.

De WHO heeft zich bij monde van Mike Ryan in de zomer ook al negatief uitgelaten over het concept dat soms lijkt te worden gebezigd dat veel besmettingen goed zouden zijn. Dat is niet zo, maar willen veel mensen schijnbaar graag geloven.
Ik zeg niet dat besmettingen goed zijn. Dat staat nergens. Ik zeg dat besmettingen beter lijken beschermen dan een vaccin.

Het is een illusie dat dit virus zich niet weer gaat muteren. Dat zal gebeuren iedereen met meer dan twee hersencellen snapt dat die kans erg groot is. Als deze delta variant actief blijft dan is dat zeer gunstig. Allereerst omdat degene die ziek worden zeer goed beschermd zijn voor de volgende infectie en daarnaast omdat deze dan gebruikt kan worden voor een geupdate vaccin wat nog eens helpt.

Maar zelfs in new zeeland weten ze inmiddels dat 0 covid een illusie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eärendil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:07:
[...]

Het formaat is misschien wel leesbaar, maar het zegt nog steeds niet zo veel. Het zijn maar dagkoersen, de trend is veel interessanter.
Vind de groeipercentages wel nuttig in dit kader:

Zowel besmettingen als opnames al een tijdje stijgend en inmiddels boven 0.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 08-10-2021 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Kevinp schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:53:
[...]

Ik zeg niet dat besmettingen goed zijn. Dat staat nergens.
En dan echt letterlijk 3 zinnen later:
[...]

Allereerst omdat degene die ziek worden zeer goed beschermd zijn voor de volgende infectie
Dus je impliceert dit natuurlijk daadwerkelijk.
[...]

Maar zelfs in new zeeland weten ze inmiddels dat 0 covid een illusie is.
Help me even herinneren waarom Nieuw Zeeland een autoriteit is op gebied van Covid-19?

Ik snap ook niet wat je bedoelt met het kunnen gebruiken van zieke mensen voor een update aan het vaccin :?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:33
Goed, wel uit de televaag. Maar de QR zal nog wel even blijven....

https://www.telegraaf.nl/...een-streep-door-coronapas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Ik zeg niet dat besmettingen goed zijn. Dat staat nergens. Ik zeg dat besmettingen beter lijken beschermen dan een vaccin.
Dat lijkt zo omdat besmettingen de kwetsbaarsten laten overlijden zodat die groep nul herbesmettingen heeft.

Je neemt twee groepen van duizend kwetsbare mensen met de volgende eigenschappen:
-Kans op overlijden door corona: 25 procent
-Kans op overlijden door vaccinatie: 1 procent
-Bescherming door besmetting tegen overlijden bij herbesmetting: 95 procent
-Bescherming door vaccinatie tegen overlijden bij besmetting: 90 procent

Groep 1 raken allemaal besmet, 250 overlijden, 750 zijn er over
750 krijgen een herbesmetting, 9 overlijden (5% van 25%)

Groep 2 worden allemaal gevaccineerd, 10 overlijden
990 krijgen een eerste besmetting: 25 overlijden (10% van 25%)

Als je alleen kijkt naar het aantal overleden bij de 'herbesmetting' die eigenlijk een eerste besmetting is voor de gevaccineerden kan je claimen dat natuurlijke immuniteit bijna 3 keer zo goed is. Terwijl het totaal aantal overleden 259 tegen 35 is. En dat met een natuurlijke immuniteit die daadwerkelijk twee keer zo goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 08-10-2021 08:59 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
stylezzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:53:

De cijfers zijn duidelijk aan het stijgen, de ziekenhuizen hebben nog redelijk wat corona patiënten en voor 1 november weten we echt nog niet of de stijging voldoende binnen de perken blijft. Begin november is dus logischerwijze ook nog te vroeg. Mocht november meevallen dan zie ik eerder december als 1e mogelijkheid om serieus te gaan kijken of de QR kan verdwijnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
nst6ldr schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:29:
[...]

En dan echt letterlijk 3 zinnen later:

[...]

Dus je impliceert dit natuurlijk daadwerkelijk.

[...]

Help me even herinneren waarom Nieuw Zeeland een autoriteit is op gebied van Covid-19?

Ik snap ook niet wat je bedoelt met het kunnen gebruiken van zieke mensen voor een update aan het vaccin :?
Nee dat impliceer ik niet.

Ik zeg niet dat ziek worden goed is. Ik zeg dat als je toch ziek bent geworden je beter beschermd bent. Dt zijn twee totaal verschillende dingen.

En een "update" van het vaccin is iets waar ze al mee bezig zijn. Om het vaccin ipv op de alpha variant op de delta variant te maken. (op welke variant weet ik niet, maar een andere dan de alpha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
redwing schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:02:
[...]

De cijfers zijn duidelijk aan het stijgen, de ziekenhuizen hebben nog redelijk wat corona patiënten en voor 1 november weten we echt nog niet of de stijging voldoende binnen de perken blijft. Begin november is dus logischerwijze ook nog te vroeg. Mocht november meevallen dan zie ik eerder december als 1e mogelijkheid om serieus te gaan kijken of de QR kan verdwijnen.
Echt? Ik verwacht februari echt als meest vroege datum maar eerder zelfs maart als het griepseizoen over is zeg maar. Hadden mensen echt de illusie dat de QR code na een maandje alweer passé zou zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 08-10-2021 09:45 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
thewizard2006 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Echt? Ik verwacht februari echt als meest vroege datum maar eerder zelfs maart als het griepseizoen over is zeg maar. Hadden mensen echt de illusie dat de QR code na een maandje alweer passé zou zijn?
Ik niet iig. Mijn opmerking is trouwens vooral omdat als alles echt helemaal optimaal zou verlopen we dat pas op zijn vroegst komende maand weten. Dus dan zou december kunnen, maar praktisch gezien verwacht ik echter dat de besmettingen zullen blijven toenemen en de ziekenhuizen stabiel blijven of ook licht gaan stijgen. En dan zal het inderdaad snel wat later worden voordat we af zijn van de QR code.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In het meest gunstige geval duur het 10 weken voordat iedereen gevaccineerd is en een groen vinkje krijgt. Met de verlaagde capaciteit bij de GGD eerder 13 weken. En dan moet nog blijken of het voldoende werkt of dat we over gaan op massaal testen bij grote bijeenkomsten, 1 november is in ieder geval een datum die mogelijk uit een Rituals reclame gehaald is .:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
redwing schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

Ik niet iig. Mijn opmerking is trouwens vooral omdat als alles echt helemaal optimaal zou verlopen we dat pas op zijn vroegst komende maand weten. Dus dan zou december kunnen, maar praktisch gezien verwacht ik echter dat de besmettingen zullen blijven toenemen en de ziekenhuizen stabiel blijven of ook licht gaan stijgen. En dan zal het inderdaad snel wat later worden voordat we af zijn van de QR code.
Kijkend naar het VK, waar ze al een tijdje weinig maatregelen en geen QR code hebben, lijken de ziekenhuisopnames er niet echt onder te lijden te hebben. Dat is op zich een gunstig voorteken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kevinp schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:04:
[...]
En een "update" van het vaccin is iets waar ze al mee bezig zijn. Om het vaccin ipv op de alpha variant op de delta variant te maken. (op welke variant weet ik niet, maar een andere dan de alpha).
De vaccins zijn niet gemaakt op basis van de Alpha variant.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
stylezzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:53:

Je verwacht het niet...

Op 10-9 lagen er 211 op de IC en 462 in het ziekenhuis, totaal 673 tijdens de Ministerraad. Er waren toen 2.687 besmettingen.
Op 14-9 lagen er 203 op de IC en 432 in het ziekenhuis, totaal 635 tijdens de aankondiging in de persconferentie. Er waren toen 2.008 besmettingen
Op 26-9 lagen er 173 op de IC en 297 in het ziekenhuis, totaal 473 tijdens de invoering. Er waren toen 1.592 besmettingen
Gisteren lagen er 128 op de IC en 341 in het ziekenhuis, totaal 469 er waren toen ca 2.321 (gemiddeld over 2 dagen) besmettingen.

Geen idee welke getallen hiervan nou triggers zijn om tot afschaffing wel/niet over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Kijkend naar het VK, waar ze al een tijdje weinig maatregelen en geen QR code hebben, lijken de ziekenhuisopnames er niet echt onder te lijden te hebben. Dat is op zich een gunstig voorteken.
Zover ik kan zien is ongeveer een vijfde van de IC-bedden daar bezet door Corona-patiënten. Zoals bekend zou dat hier ten koste gaan van de reguliere zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
zacht schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Zover ik kan zien is ongeveer een vijfde van de IC-bedden daar bezet door Corona-patiënten. Zoals bekend zou dat hier ten koste gaan van de reguliere zorg.
Dat wel, ja. Het ging mij eigenlijk vooral om de stijging na het losgooien. Die lijkt eindig te zijn, en niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Is er inmiddels wel wat meer bekend over de eventuele mogelijkheid om via een serologische antistoffentest ook een valid QR code te krijgen? Het lijkt mij een extra deur die je open kunt zetten voor mensen die twijfelen over het vaccin en de bijwerkingen en dan alsnog via een andere manier aan kunnen tonen dat ze in aanraking zijn geweest met corona, al dan niet asymptomatisch en dan alsnog dat groene vinkje krijgen.

Ik wordt er altijd zo moe van als van Dissel/ Hugo weer aankomen zetten met hun opmerking over die 1,8 miljoen ongevaccineerden die nog niet zijn blootgesteld :') Ik denk dat een aanzienlijk deel van die mensen al een keer is blootgesteld, veel meer besmettingen dan we in gedachten hebben in ieder geval.

- Is die serologische test goed genoeg of zitten daar nog veel haken en ogen aan?
- Kan dit eventueel ook Europees worden toegevoegd zodat ook mensen met antistoffen zonder gedoe en met QR door Europa kunnen reizen?

Kleinerende verbasteringen voegen niks toe.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 08-10-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:59
Señor Sjon schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Je verwacht het niet...

Op 10-9 lagen er 211 op de IC en 462 in het ziekenhuis, totaal 673 tijdens de Ministerraad. Er waren toen 2.687 besmettingen.
Op 14-9 lagen er 203 op de IC en 432 in het ziekenhuis, totaal 635 tijdens de aankondiging in de persconferentie. Er waren toen 2.008 besmettingen
Op 26-9 lagen er 173 op de IC en 297 in het ziekenhuis, totaal 473 tijdens de invoering. Er waren toen 1.592 besmettingen
Gisteren lagen er 128 op de IC en 341 in het ziekenhuis, totaal 469 er waren toen ca 2.321 (gemiddeld over 2 dagen) besmettingen.

Geen idee welke getallen hiervan nou triggers zijn om tot afschaffing wel/niet over te gaan.
Ik kan zo snel het brondocument bij Rijksoverheid.nl niet vinden, maar hier staan de triggers ook genoemd:
https://nos.nl/artikel/23...ona-aanpak-van-het-najaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
BB-One schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:30:
Ik kan zo snel het brondocument bij Rijksoverheid.nl niet vinden
https://www.rijksoverheid...-najaar/aanpak-najaar.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Laguna

Connaisseur

BB-One schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Ik kan zo snel het brondocument bij Rijksoverheid.nl niet vinden, maar hier staan de triggers ook genoemd:
https://nos.nl/artikel/23...ona-aanpak-van-het-najaar
Ja dat zegt nu dus al niks meer, aangezien we sinds 21 september al op niveau waakzaam zitten en het "optionele" CTB uit niveau zorgelijk er nog steeds is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vlassie1980 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:17:
- Is die serologische test goed genoeg of zitten daar nog veel haken en ogen aan?
Nee, want de QR is pas geldig bij besmetting + 1 prik.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Laguna schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:53:
Ja dat zegt nu dus al niks meer, aangezien we sinds 21 september al op niveau waakzaam zitten en het "optionele" CTB uit niveau zorgelijk er nog steeds is.
De coronapas zal in november verlengd worden melden Haagse bronnen aan de Telegraaf.

Voor degenen die het liever bij de NOS lezen:
Coronapas mogelijk ook nog in november gehandhaafd
Mogelijk wordt de coronapas ook in november gehandhaafd. Haagse bronnen bevestigen een bericht uit De Telegraaf dat het kabinet overweegt de pas ook na 1 november verplicht te stellen voor bijvoorbeeld horeca en theater als de druk van coronapatiënten op de zorg blijft zoals die nu is.

Vorige maand zei het kabinet al dat het rond 1 november een besluit neemt over het al dan niet schrappen van de pas. Het kabinet benadrukte toen dat de pas tijdelijk is, maar dat nog niet duidelijk is hoe tijdelijk.

Volgens Haagse bronnen komen er rond 1 november mogelijk wel een of meer andere versoepelingen. Zo wordt overwogen het maximale bezoekersaantal van 75 procent voor concertzalen zonder vaste zitplaatsen los te laten. Ook wordt weer gekeken naar de sluitingstijd van de horeca en naar de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer. Haagse bronnen noemen het onwaarschijnlijk dat alle coronamaatregelen in november worden ingetrokken. Daarbij speelt mee dat zo'n 14 procent van de volwassenen niet is gevaccineerd.
(NOS Liveblog)

Mogelijk zal er dus wel iets anders geschrapt worden. Zo voelt het enigszins als een herhaling van zetten zoals bij de avondklok. Het voortduren van de avondklok was ineens voorwaardelijk geworden voor andere versoepelingen en de coronapas lijkt die plaats in te nemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Ik wordt er altijd zo moe van als Disseltje / Hugo weer aankomen zetten met hun opmerking over die 1,8 miljoen ongevaccineerden die nog niet zijn blootgesteld :') Ik denk dat een aanzienlijk deel van die mensen al een keer is blootgesteld, veel meer besmettingen dan we in gedachten hebben in ieder geval.
Heb je hier nog onderbouwing voor, of is puur gevoelsmatig? In dat geval vertrouw ik meer op “Disseltje”.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:24

Ik wordt er altijd zo moe van als Disseltje / Hugo weer aankomen zetten met hun opmerking over die 1,8 miljoen ongevaccineerden die nog niet zijn blootgesteld :') Ik denk dat een aanzienlijk deel van die mensen al een keer is blootgesteld, veel meer besmettingen dan we in gedachten hebben in ieder geval.
Hmmm... de op wetenschappelijk onderzoek gestoelde mening van een hoogleraar infectieziekten en directeur van het RIVM versus de op wensdenken gestoelde mening van een random dude op internet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

migchiell schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Hmmm... de op wetenschappelijk onderzoek gestoelde mening van een hoogleraar infectieziekten en directeur van het RIVM versus de op wensdenken gestoelde mening van een random dude op internet... :)
Jij denkt van niet dan?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• migchiell
Bij gebrek aan kennis over dit onderwerp onthoud ik mijzelf van een mening, en ga ik af op de mening van mensen die er wel veel kennis over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

migchiell schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

Bij gebrek aan kennis over dit onderwerp onthoud ik mijzelf van een mening, en ga ik af op de mening van mensen die er wel veel kennis over hebben.
Dat kan.
Maar als je enigszins logisch nadenkt snap je natuurlijk zelf ook wel dat er meer mensen besmet zijn dan dat er daadwerkelijk gemeld/getest is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 21:44
CMD-Snake schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:12:
Mogelijk zal er dus wel iets anders geschrapt worden. Zo voelt het enigszins als een herhaling van zetten zoals bij de avondklok. Het voortduren van de avondklok was ineens voorwaardelijk geworden voor andere versoepelingen en de coronapas lijkt die plaats in te nemen.
Dus maatregelen versoepelen waar alle mensen last van hebben, behouden waar alleen ongevaccineerden door geraakt worden.

Lijkt me een goede afweging, gewoon die prik halen dus.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik wordt er altijd zo moe van als Disseltje
De pedante houding om een wetenschapper met 'Disseltje' te moeten aanspreken, maar niet in staat zijn om een correct zin met ik word te kunnen vervoegen. Sorry hoor, maar de beste man heet gewoon Jaap van Dissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
migchiell schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:31:
[...]

Die wijsheid hebben helaas maar heel weinig mensen. De meesten vinden het juist slim lijken om zelf overal een mening over te ventileren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

-tom-562 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Dat kan.
Maar als je enigszins logisch nadenkt snap je natuurlijk zelf ook wel dat er meer mensen besmet zijn dan dat er daadwerkelijk gemeld/getest is
Je gaat er maar automatisch vanuit dat ze alleen rekening houden met de geteste/gemelde gevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Empathy op 08-10-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dat kan.
Maar nog steeds komen er dagelijks weer ongevaccineerden in de ziekenhuizen terecht die geen 'natuurlijke immuniteit' hebben. Als er inderdaad zoveel mensen onbewust immuun zijn zou je toch ooit wel eens een echte afname verwachten die los staat van maatregelen die contacten beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
[...]

Dat kan.
Als je daar een goede onderbouwing bij geeft dan wil ik best overwegen om dat aan te nemen :)

No offense, maar als jij dat kunt bedenken dan zal Van Dissel dat ook wel kunnen bedenken, lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door migchiell op 08-10-2021 12:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Dat kan.
En jij denkt of stelt dat een Van Dissel dat niet weet en niet mee neemt in de overwegingen bij wat gemeld wordt? _O-

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hoevenpe schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:37:
Lijkt me een goede afweging, gewoon die prik halen dus.
De zin die elke discussie beslecht en je tegenstander met een mond vol tanden achterlaat.

Was het maar zo simpel en gewoon. "Doe nu maar!" is zo'n anderhalf jaar de rechtvaardiging geweest voor zoveel. Het probleem voor de mensen die "Nu maar deden" is dat hun 'beloning' voor dit blinde vertrouwen er nog altijd niet is. Nu ligt dat natuurlijk aan 1,8 miljoen snoodaards die geen prikje halen en hiervoor lag het weer aan de jongeren en daarvoor aan weer een groep. Het kabinet is elke keer de vermoorde onschuld die enkel de beste bedoeningen heeft. Je begrijpt wel dat er sprake is van een patroon.

In het huidige tempo van eerste prikken zal het ruim 100 dagen duren voor we 1,8 miljoen eerste prikken zetten. Uitgaande dat het tempo op zijn minst stabiel blijft en niet inzakt. De sterke toename lijkt uitgebleven te zijn, we moeten er van uitgaan dat het niet veel meer gaat worden. Genoeg munitie dus voor De Jonge om die coronapas tot het voorjaar minsten te blijven behouden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

CMD-Snake schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

De zin die elke discussie beslecht en je tegenstander met een mond vol tanden achterlaat.

Was het maar zo simpel en gewoon. "Doe nu maar!" is zo'n anderhalf jaar de rechtvaardiging geweest voor zoveel. Het probleem voor de mensen die "Nu maar deden" is dat hun 'beloning' voor dit blinde vertrouwen er nog altijd niet is. Nu ligt dat natuurlijk aan 1,8 miljoen snoodaards die geen prikje halen en hiervoor lag het weer aan de jongeren en daarvoor aan weer een groep. Het kabinet is elke keer de vermoorde onschuld die enkel de beste bedoeningen heeft. Je begrijpt wel dat er sprake is van een patroon.

In het huidige tempo van eerste prikken zal het ruim 100 dagen duren voor we 1,8 miljoen eerste prikken zetten. Uitgaande dat het tempo op zijn minst stabiel blijft en niet inzakt. De sterke toename lijkt uitgebleven te zijn, we moeten er van uitgaan dat het niet veel meer gaat worden. Genoeg munitie dus voor De Jonge om die coronapas tot het voorjaar minsten te blijven behouden.
Geen “beloning”? De mensen die een prikkie hebben gehad kunnen zo’n beetje alles weer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Empathy schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:05:
[...]

Geen “beloning”? De mensen die een prikkie hebben gehad kunnen zo’n beetje alles weer.
Onze vaccinatie leidt zelfs tot een beloning voor niet gevaccineerden dat er meer dingen open gaan, festivals, feestjes, die ook toegankelijk zijn voor niet gevaccineerden.

Graag gedaan hoor, bedankje zou wel op zn plaats zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

SemperFidelis schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:12:
[...]

Onze vaccinatie leidt zelfs tot een beloning voor niet gevaccineerden dat er meer dingen open gaan, festivals, feestjes, die ook toegankelijk zijn voor niet gevaccineerden.

Graag gedaan hoor, bedankje zou wel op zn plaats zijn :)
Maar de Corona app is zo intens slecht dat het bestaan daarvan erger is dan de lockdown ooit was.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

IJzerlijm schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Maar de Corona app is zo intens slecht dat het bestaan daarvan erger is dan de lockdown ooit was.
En zo blijft er altijd wat te zeuren. Ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten. Wanneer die app straks weer weg is, is er vast wel weer wat anders waar men los op gaat. Derde prik? Vierde prik? Kom maar door, dit schaap doet z’n plicht wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 21:44
In het huidige tempo van eerste prikken zal het ruim 100 dagen duren voor we 1,8 miljoen eerste prikken zetten.
Dat heeft niets (meer) met capaciteit te maken: als morgen die 1,8 miljoen mensen eindelijk verstandig worden en hun maatschappelijke plicht doen kan dat in een paar weken gepiept zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BB-One
[...]

Dat kan.
Wat dus ook inhoudt dat er ook meer mensen op dit moment besmettelijk zijn dan gemeld. Dus een groter risico op besmetting, en om dat risico enigszins te beperken --> coronacheck (alternatief: horeca dicht)
[...]

Was het maar zo simpel en gewoon. "Doe nu maar!" is zo'n anderhalf jaar de rechtvaardiging geweest voor zoveel. Het probleem voor de mensen die "Nu maar deden" is dat hun 'beloning' voor dit blinde vertrouwen er nog altijd niet is.
Hoe weet jij dat 'mijn' beloning er nog niet is? 'Mijn' beloning is niet dat ik zonder check ergens naar binnen wilde. 'Mijn' beloning is enerzijds het gevoel hebben; Ik heb mijn best gedaan om de gevolgen van Corona zoveel als mogelijk in mijn macht ligt te beperken, maar mijn grootste beloning is wel dat ik weer gewoon op bezoek kan gaan bij mijn ouders en niet krampachtig afstand moet/wil houden ("want het zal maar zo zijn dat ik ze per ongeluk besmet" En ja ik weet dat ook met een vaccinatie er een kans is dat ik iemand besmet, maar ik dan mij dan wel recht in de ogen kijken, ik heb mijn best gedaan om de risico's zoveel als mogelijk te beperken.

Ik denk dat het grootste deel van de mensen die hun vaccinatie hebben gehaald dat echt niet met het idee hebben gedaan: "Dan kan ik weer lekker zonder controle de kroeg/discotheek/danszaal in"

Zo belangrijk is de horeca niet in het leven van de meeste mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
hoevenpe schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Dat heeft niets (meer) met capaciteit te maken: als morgen die 1,8 miljoen mensen eindelijk verstandig worden en hun maatschappelijke plicht doen kan dat in een paar weken gepiept zijn.
Het conservatieve getal van 31 juli... hoeveel zouden het er nu werkelijk zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• migchiell
[...]

Die beloning is er allang. De ziekenhuizen staan niet meer op het randje van code zwart, de mortuaria draaien geen overuren meer, de avondklok is opgeheven, we kunnen weer volop naar horeca, musea, theater ed... En het mooiste is nog dat niet alleen die gevaccineerden zelf hiervan profiteren, maar ook die ongevaccineerde snodaards. Graag gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
[...]

Ik denk dat je hier twee dingen door elkaar haalt. Je kan nog zo tegen de coronapas zijn, Hugo de Jonge en Mark Rutte verguizen en je vraagtekens hebben bij de adviezen van Jaap van Dissel, het doet niks af aan het feit dat de vaccinaties helpen corona de kop in te drukken op een manier waar alle andere maatregelen gecombineerd niet toe in staat waren.

Ik durf zowaar wel te stellen dat de meerderheid hier in bovenstaande zaken volledig meegaat omdat men het er wel unaniem over eens kan zijn dat de drie heren grove fouten hebben gemaakt en uitspraken hebben gedaan die ook toen ter tijd reeds incorrect waren en puur gedaan zijn voor politiek gewin of een onderliggend, niet uitgesproken doel.

Dat echter aan te halen als reden om dan maar geen vaccinatie te nemen speelt hen echter enkel in de kaart en ik vraag me dus oprecht af waarom iemand hen die stok om mee te slaan in de hand wil drukken. Je hebt er enkel jezelf én je landsgenoten mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eärendil
[...]

Dat kan.
Die vaak genoemde 1,8 miljoen was al een inschatting van mensen die geen immuniteit hadden uit vaccinatie of besmetting. Het aantal niet-gevaccineerden is hoger dan 1,8 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoevenpe schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:24:
[...]

Je kan niet verwachten dat een 6 jarige opeens 12 besluit te worden zodat hij zijn vaccinatie kan krijgen. Afaik zit die groep ook in de 1,8 miljoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 13:56
TrailBlazer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Je kan niet verwachten dat een 6 jarige opeens 12 besluit te worden zodat hij zijn vaccinatie kan krijgen. Afaik zit die groep ook in de 1,8 miljoen
Nee. Hoe kom je op dat idee? Je kan in het OMT-advies nalezen hoe ze precies aan die 1,8 miljoen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tom-Z schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

Nee. Hoe kom je op dat idee? Je kan in het OMT-advies nalezen hoe ze precies aan die 1,8 miljoen komen.
Tja ergens kortsluiting in hoofd denk ik :p als ik even snel reken is die groep inderdaad veel te groot om in die 1,8 te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Laguna schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

Instroom in ziekenhuizen is toch nog niet onder de 40 geweest? Dus volgens mij is het dan nog steeds "zorgelijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Nou ja... precies... Dat valt ook wel tegen. Hoop tekst en overwegingen, maar het onderliggende model krijg je er niet bij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Señor Sjon
de dagbingo.

+1.048 (+61.2%) t.o.v. vorige week vrijdag. Ik snap niet hoe we wekenlang op hetzelfde getal blijven bungelen en we pas de laatste dagen zo omhoog schieten.

[ Voor 51% gewijzigd door Señor Sjon op 08-10-2021 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
BB-One schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Instroom in ziekenhuizen is toch nog niet onder de 40 geweest? Dus volgens mij is het dan nog steeds "zorgelijk"
Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/YorickBleijenberg/COVID_data_RIVM_Netherlands/master/plots/16x_hosp_pred.png
Het 7-daags gemiddelde is 12 dagen onder de 40 geweest, maar zit is er nu weer net boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Señor Sjon schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:18:
[Twitter] de dagbingo.

+1.048 (+61.2%) t.o.v. vorige week vrijdag. Ik snap niet hoe we wekenlang op hetzelfde getal blijven bungelen en we pas de laatste dagen zo omhoog schieten.
Ook gek dat de groep 0-9 weer zo stijgt die hebben nauwelijks extra versoepelingen gehad. Misschien reguliere verkoudheid en dan stiekem ook corona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Tja ergens kortsluiting in hoofd denk ik :p als ik even snel reken is die groep inderdaad veel te groot om in die 1,8 te passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
Ik snap niet hoe we wekenlang op hetzelfde getal blijven bungelen en we pas de laatste dagen zo omhoog schieten.
Bijna twee weken geleden gingen de versoepelingen in, zo simpel is het denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
[Twitter] de dagbingo.

25 september + een extra cyclus om het naar de andere groepen te verspreiden, dus nu begin je het effect van de versoepelingen van 25 september te merken. Wat is hier zo raar aan? Dit is gewoon een verwacht gevolg en precies waarom de QR-code er is. Wil je weten wat de impact op het ziekenhuis gaat zijn moet je nog een paar cycli afwachten (richting eind oktober).

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[Twitter] de dagbingo.

Omdat we wekenlang dezelfde maatregelen hadden. Tot 25 september, dat is nog maar twee weken geleden. En we zitten sinds afgelopen weekend al weer in de lift. Dus heel vreemd is het allemaal niet, ook incubatietijd nog meenemend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Cid Highwind schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Ik denk dat je hier twee dingen door elkaar haalt. Je kan nog zo tegen de coronapas zijn, Hugo de Jonge en Mark Rutte verguizen en je vraagtekens hebben bij de adviezen van Jaap van Dissel, het doet niks af aan het feit dat de vaccinaties helpen corona de kop in te drukken op een manier waar alle andere maatregelen gecombineerd niet toe in staat waren.

Ik durf zowaar wel te stellen dat de meerderheid hier in bovenstaande zaken volledig meegaat omdat men het er wel unaniem over eens kan zijn dat de drie heren grove fouten hebben gemaakt en uitspraken hebben gedaan die ook toen ter tijd reeds incorrect waren en puur gedaan zijn voor politiek gewin of een onderliggend, niet uitgesproken doel.

Dat echter aan te halen als reden om dan maar geen vaccinatie te nemen speelt hen echter enkel in de kaart en ik vraag me dus oprecht af waarom iemand hen die stok om mee te slaan in de hand wil drukken. Je hebt er enkel jezelf én je landsgenoten mee.
Precies dit. Vandaar ook dat ik de meeste maatregelen wel verdedig, terwijl ik het kabinet het liefst vandaag nog zie vertrekken. Want het kabinet is slecht bezig, heeft slechte communicatie en probeert dingen vaak te verdraaien in hun eigen voordeel. Alleen als je naar de cijfers en de maatregelen kijkt zit daar wel logica in. Ergo maatregelen (meestal) ok,maar kabinet exit!

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Ook gek dat de groep 0-9 weer zo stijgt die hebben nauwelijks extra versoepelingen gehad. Misschien reguliere verkoudheid en dan stiekem ook corona?
Niet meer hele klassen naar huis, ze spelen meer binnen in plaats van buiten nu met al die regen, minder afstand in horeca, ouders die weer op kantoor komen. Zal allemaal wel bijdragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
We zijn nu 13 dagen verder sinds de versoepelingen. Bij Dansen met Janssen ging het in 13 dagen van 555 naar 6883. We zijn nu in dezelfde tijd van 1602 naar 2790 gegaan. Afgelopen maandag hadden we nog 1617 dus dinsdag is de eerste dag dat de stijging echt zichbaar was. Bij Dansen met Janssen zaten we op diezelfde maandag op 1512.
Ik denk dat het redelijk klopt qua timing met de versoepelingen. Gelukkig gaat het flink langzamer dan toen. Nog steeds wel snel. In 13 dagen van 1602 naar 2790 komt overeen met een R van 1.19. In 4 dagen van 1617 naar 2790 met een R van 1.73. Oei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:33
Tom-Z schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:55:
We zijn nu 13 dagen verder sinds de versoepelingen. Bij Dansen met Janssen ging het in 13 dagen van 555 naar 6883. We zijn nu in dezelfde tijd van 1602 naar 2790 gegaan. Afgelopen maandag hadden we nog 1617 dus dinsdag is de eerste dag dat de stijging echt zichbaar was. Bij Dansen met Janssen zaten we op diezelfde maandag op 1512.
Ik denk dat het redelijk klopt qua timing met de versoepelingen. Gelukkig gaat het flink langzamer dan toen. Nog steeds wel snel. In 13 dagen van 1602 naar 2790 komt overeen met een R van 1.19. In 4 dagen van 1617 naar 2790 met een R van 1.73. Oei.
Het valt nog allemaal mee inderdaad.... Laten we hopen dat volgende week er niet ineens een hausse aan ziekenhuisopnames op gang komt, want dan zie ik het somber in voor de coronapas. Then again, ik denk er al amper meer bij na als ik ergens binnen ga.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Plenkske schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

Bijna twee weken geleden gingen de versoepelingen in, zo simpel is het denk ik.
redwing schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

25 september + een extra cyclus om het naar de andere groepen te verspreiden, dus nu begin je het effect van de versoepelingen van 25 september te merken. Wat is hier zo raar aan? Dit is gewoon een verwacht gevolg en precies waarom de QR-code er is. Wil je weten wat de impact op het ziekenhuis gaat zijn moet je nog een paar cycli afwachten (richting eind oktober).
De vorige keer toen iedereen tegen elkaar kon staan duurde de verdubbeling een week. Dit keer is het al twee weken geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Señor Sjon schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

[...]

De vorige keer toen iedereen tegen elkaar kon staan duurde de verdubbeling een week. Dit keer is het al twee weken geleden.
Ja, gelukkig zijn er veel mensen gevaccineerd dus gaat het verspreiden ook minder snel. Dus ook dat is volgens verwachting.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
[...]

[...]

Toen was de vaccinatiegraad een stuk lager, zeker onder de groepen die toen dicht tegen elkaar stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
stylezzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

Het valt nog allemaal mee inderdaad.... Laten we hopen dat volgende week er niet ineens een hausse aan ziekenhuisopnames op gang komt, want dan zie ik het somber in voor de coronapas.
De ervaring leert toch dat de ziekenhuisopnames met enige vertraging evenredig met de besmettingen meestijgen. Het goede nieuws is dat we toch echt wel effect zien van de vaccinaties/pas, want het gaat véél langzamer dan toen met Dansen met Janssen, maar nog steeds best wel snel. Wordt spannend de komende dagen.
[...]

Joepie, dan kunnen ze twee keer zo lang wachten met ingrijpen :+
Pagina: 1 ... 25 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.