Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.231 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Kevinp schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

Volgens mij ligt minstens 50% hier bij de overheid.

De Jonge 4 maanden geleden:
Een QR code bij bedrijven, nee dat komt er niet daar ga ik persoonlijk voor liggen.

4 maanden later: we voeren zelf een QR code in.
bedrijf vraagt om QR code om te komen werken: en we kijken de andere kant op en doen niks.

Hier gaat het niet om de QR code zelf, maar om de dikke vette leugens die steeds verteld worden. En als je dus als policticie aantoonbaar onbetrouwbaar bend waarom zou ik je dan vertrouwen?

En zo kan ik veel meer voorbeelden verzinnen corona gerelateerd en niet corona gerelateerd.
Het gaat mij om de misinformatie. Dat De Jonge dat 4 maanden gezegt heeft en het niet nakomt, ja dat kan je bij hem neerleggen. En ja dan kan je met de vinger naar hem wijzen.

Maar om uit het niets met complete bullshit te komen dat we overal gevolgd gaan worden en dat we bestuurd worden door de overheid, dat is bangmakerij. Nu ben ik niet bang voor dat argument, ik ben eerder bang voor de hoeveelheid mensen die hierin meegaat. Ik zie oprecht veel rellen komen uiteindelijk doordat mensen tegen elkaar ingaan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Agent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:
Wat een gevaarlijk land leven we eigenlijk. De hoeveelheid misinformatie die gewoon blind op social media mag blijven staan is echt ongekend. Ze zouden een filter op social media moeten hebben omtrent covid. Dat het eerst moet worden goedgekeurd voordat het geplaatst kan worden.

Ik sprak laatst een kennis. Die is zo ver. Die denkt dat het begint met een QR code en dat we over 5 jaar overal gevolgd worden. Op zich klopt dat al wel, maar dan moet je ook geen Instagram en Feesjboek hebben natuurlijk ( bijvoorbeeld)

Dit in combinatie met de zorg die omhoog gaat en de gas/electra prijzen + de huidige huizenmarkt, ik ben oprecht bang dat het helemaal uit de hand gaat lopen.
Stom argument natuurlijk. Social media is een vrije keuze. Een QR code in principe niet.

En de laatste tijd is wel gebleken dat we de uitspraken van de overheid nou niet echt heel betrouwbaar zijn.. dus ja, ik kan die angst wel snappen. Overigens is jouw voorstel net zo gevaarlijk, actief het internet gaan reguleren

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 06-10-2021 14:09 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

-tom-562 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:08:
[...]

Stom argument natuurlijk. Social media is een vrije keuze. Een QR code in principe niet.

En de laatste tijd is wel gebleken dat we de uitspraken van de overheid nou niet echt heel betrouwbaar zijn.. dus ja, ik kan die angst wel snappen. Overigens is jouw voorstel net zo gevaarlijk, actief het internet gaan reguleren
QR code ook. Je hoeft hem niet te nemen. Dan neem je geen prik. Met Facebook en Instagram bedoelde ik de locatie tracking aan hebben staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Agent47 op 06-10-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Agent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

Het gaat mij om de misinformatie. Dat De Jonge dat 4 maanden gezegt heeft en het niet nakomt, ja dat kan je bij hem neerleggen. En ja dan kan je met de vinger naar hem wijzen.

Maar om uit het niets met complete bullshit te komen dat we overal gevolgd gaan worden en dat we bestuurd worden door de overheid, dat is bangmakerij. Nu ben ik niet bang voor dat argument, ik ben eerder bang voor de hoeveelheid mensen die hierin meegaat. Ik zie oprecht veel rellen komen uiteindelijk doordat mensen tegen elkaar ingaan.
Wanneer je niet meer te vertrouwen bent is ook de waarheid niet meer te vertrouwen.

En als mensen je niet vertrouwen gaan ze ergens anders waarheden vandaan halen. Ben je betrouwbaar gaan mensen niet verder geloven ze je ook als ze het er niet mee eens zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Kevinp schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Wanneer je niet meer te vertrouwen bent is ook de waarheid niet meer te vertrouwen.

En als mensen je niet vertrouwen gaan ze ergens anders waarheden vandaan halen. Ben je betrouwbaar gaan mensen niet verder geloven ze je ook als ze het er niet mee eens zijn.
Er werd voordat De Jonge naar boven kwam al geroepen " Het is maar een griepje.." 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

QR code ook. Je hoeft hem niet te nemen. Dan neem je geen prik.
Sterker nog, zelfs met prik hoef je geen QR-code te nemen. En zonder prik kun je er eentje krijgen na testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Agent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Er werd voordat De Jonge naar boven kwam al geroepen " Het is maar een griepje.." 8)7 |:(
Blijkbaar snap je het niet, dit gaat niet over deze uitspraak. Maar eigenlijk de hele politiek. Die is de laatste jaren zienderogen onbetrouwbaarder geworden. Een soort Rusland, de mensen doen wat ze moeten doen ondanks de politiek, ipv dankzij de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Laguna

Connaisseur

Tom-Z schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:01:
[...]

Maar dat was ook niet aan de vordering ten grondslag gelegd. Ze wilden het héle CTB van tafel hebben. Door zich daarop te beroepen hadden ze hooguit de mogelijkheid om via vaccinatie een CTB te krijgen van tafel kunnen krijgen, zodat iedereen zich zou moeten laten testen. Dat was niet de inzet, dus ik vind het ook wel begrijpelijk dat de staat dan niet met bewijs daaromtrent komt.
Dat begrijp ik en daar hadden de eisers eigenlijk de focus op moeten leggen. De enige die dit tijdens de zitting aankaartte was nota bene de rechter zelf.

Mijn reactie was op zichzelf bedoeld. Ik zou nog steeds graag een wetenschappelijke onderbouwing hiervoor zien, oftewel de zogenoemde berekeningen (126e OMT advies), welke grote studies uit Engeland en welke studie van Radboud/Erasmus (verslag technische briefing). Deze informatie ontbreekt nog altijd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dan ben ik toch wel benieuwd wanneer De Jonge beloofd heeft dat er geen QR codes komen. Een uitspraak als 'we willen X liever niet' wordt steeds verdraaid naar 'ik beloof dat X nooit zal komen'.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:30:
Dan ben ik toch wel benieuwd wanneer De Jonge beloofd heeft dat er geen QR codes komen. Een uitspraak als 'we willen X liever niet' wordt steeds verdraaid naar 'ik beloof dat X nooit zal komen'.
Ik denk dat hij doelt op het interview waarin Hugo de vraag over een vaccinatiepaspoort gelijk af kapt met dat zoiets nooit zal gebeuren en we het ook wettelijk onmogelijk moeten maken. Dat is niet helemaal gelukt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Kevinp schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Een soort Rusland, de mensen doen wat ze moeten doen ondanks de politiek, ipv dankzij de politiek.
Dat lijkt me nogal een grove overdrijving als je een beetje weet wat er in Rusland speelt.

Ik snap het ook niet, er is heus wel een verbeterslag nodig en er gaan dingen mis, maar waarom altijd die krachttermen 'het is hier soort Rusland' en 'ongevaccineerden zijn de nieuwe joden'.

Het maakt een discussie altijd snel monddood. Rusland is echt een factor erger als het gaat om vrijheden en democratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:20

ap3nr0ts

hoi

jadjong schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:32:
[...]

Ik denk dat hij doelt op het interview waarin Hugo de vraag over een vaccinatiepaspoort gelijk af kapt met dat zoiets nooit zal gebeuren en we het ook wettelijk onmogelijk moeten maken. Dat is niet helemaal gelukt. :+
Ik ben juist blij dat afwegingen continu worden herzien. Het enige waar het echt aan mankeert is inderdaad erkennen dat je met de wijsheid van nu andere keuzes maakt dan een jaar geleden. Nu gebeurt het, maar wordt er net gedaan of het altijd al in het grote plaatje paste.

Maar ach, ik heb dat nog altijd liever dan mensen die zo diep verzonken zijn in hun eigenlijk gelijk (dankzij misinformatie of niet), dat je er geen redelijke discussie meer mee kunt voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Linkje ? Ik heb zoiets over een vaccinatieplicht wel gezien maar niet over het paspoort. Of wat we nu hebben een indirecte plicht is kan je over bakkeleien, zolang testen als alternatief er is is er naar mijn idee geen sprake van een plicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
SemperFidelis schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Dat lijkt me nogal een grove overdrijving als je een beetje weet wat er in Rusland speelt.

Ik snap het ook niet, er is heus wel een verbeterslag nodig en er gaan dingen mis, maar waarom altijd die krachttermen 'het is hier soort Rusland' en 'ongevaccineerden zijn de nieuwe joden'.

Het maakt een discussie altijd snel monddood. Rusland is echt een factor erger als het gaat om vrijheden en democratie.
Ik bedoel niet qua vrijheden, maar qua politiek. Mensen nemen het gewoon steeds minder serieus. Je gaat je eigen gang. Luisteren naar politiek, nou ja liever niet. Alleen als ik echt in de problemen kom.

Oftewel je verliest alle makkelijke daadkracht waar je eerst kon zeggen, beste Nederlanders dit is er aan de hand. Door deze acties gaan mensen het negeren. En waar het eerst dus gewoon geloofd werd krijg je nu dit. Dat is voor 95% de schuld van de hele tweede kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Linkje ? Ik heb zoiets over een vaccinatieplicht wel gezien maar niet over het paspoort. Of wat we nu hebben een indirecte plicht is kan je over bakkeleien, zolang testen als alternatief er is is er naar mijn idee geen sprake van een plicht.
Grotendeels mee eens, maar wat als het nu 1 euro kost. Of 10 euro, of 100 euro, of 1000 euro?

waar ligt de grens? En die grens zal ook bij veel mensen op een andere plek liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Toch begrijp ik Hugo helemaal, ik had in die periode ook niet verwacht dat 'de nuchtere hollander' dermate de hakken in het zand zou zetten - demonstraties en rellen incluis - om redenen die compleet zijn toe te schrijven aan misinformatie. Dat het zó slecht gesteld zou zijn met de samenleving had niemand durven gokken.

Als iemand Hugo zou vragen of zuurstofmaskers verplicht worden, hij zegt nee, en de week daarop komt er een Zulu variant die in grote hoeveelheden door de lucht zweeft en niks van wind aantrekt, dan zou ik hem die uitspraak ook niet kwalijk nemen. Je kan maar zo ver in de toekomst kijken, en als er iets is wat we de afgelopen 2 jaar hebben geleerd is dat het volk 'muh kroeg' onderschikt stelt aan zekerheid.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Kevinp schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

Ik bedoel niet qua vrijheden, maar qua politiek. Mensen nemen het gewoon steeds minder serieus. Je gaat je eigen gang. Luisteren naar politiek, nou ja liever niet. Alleen als ik echt in de problemen kom.

Oftewel je verliest alle makkelijke daadkracht waar je eerst kon zeggen, beste Nederlanders dit is er aan de hand. Door deze acties gaan mensen het negeren. En waar het eerst dus gewoon geloofd werd krijg je nu dit. Dat is voor 95% de schuld van de hele tweede kamer.
Ik krijg het idee dat je een totaal verkeerd beeld hebt van onze samenleving. Er wordt best goed geluisterd naar de politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Deze: (het was even zoeken)
https://twitter.com/eenva...52906940499443712?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
nst6ldr schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Toch begrijp ik Hugo helemaal, ik had in die periode ook niet verwacht dat 'de nuchtere hollander' dermate de hakken in het zand zou zetten - demonstraties en rellen incluis - om redenen die compleet zijn toe te schrijven aan misinformatie. Dat het zó slecht gesteld zou zijn met de samenleving had niemand durven gokken.
Ik begrijp het ook. Echter is het politicus eigen om 180 graden te draaien en dan te doen alsof je nooit anders beweert hebt. Dat werkt niet helemaal meer sinds de komst van internet. :+
Als je een interview/persconferentie al begint met erkennen dat je het eerst anders zag en nu 180 graden gedraaid bent dan komt dat integer over. Mits je alle redenen naar waarheid vertelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Kevinp schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

En dit is naar mijn idee precies het grootste probleem. Op zich is het iedere keer best logisch wat de regering doet, maar door de slechte communicatie gaat iedereen eraan twijfelen. Zeker omdat er vaak tegenstrijdigheden in opvolgende berichten. En dan zie je dat de aktie vaak best logisch is, maar de onderbouwing werkelijkwaar helemaal nergens op slaat.

Zeker ook omdat er aan de pijnpunten niets wordt gedaan. Want waarom is er b.v. niet al meer aan de zorg gedaan? Echt snel IC bedden extra krijgen kan niet, maar dat wil niet zeggen dat je niets kan doen om de werkdruk binnen de perken te houden en zorgen dat de aanwas weer toeneemt.

[removed]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

[ Voor 34% gewijzigd door zacht op 06-10-2021 15:48 . Reden: Storing toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 17:15
nvt

[ Voor 97% gewijzigd door Moi_in_actie op 06-10-2021 15:20 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Dag 6 van de stijging, dit keer +140 (8,0%). Wel is de stijging 2,3 %punt lager dan gisteren en 9,1%punt lager dan maandag.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:35:
Dag 6 van de stijging, dit keer +140 (8,0%). Wel is de stijging 2,3 %punt lager dan gisteren en 9,1%punt lager dan maandag.
Storing

Zie laatste tweet in de serie van vandaag:
https://threadreaderapp.com/user/YorickB

[ Voor 14% gewijzigd door Number10 op 06-10-2021 15:41 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
SemperFidelis schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Dat gebeurt helaas vaker. Er zit een smetje op door een fout of een ongelukkige actie, en opeens is het zo slecht dat de grootst mogelijke onzin op Facebook als betrouwbaarder wordt gezien.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 02:33
Balen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alweer... zelfs dat is bijna een constante aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bedankt, dat is inderdaad wel heel stellig. Dat er een papieren alternatief is zal wel niet zijn wat hij bedoelt.

Maar blijkbaar is er nog een wet nodig die het werkgevers en uitbaters van zalen verbiedt om een vaccinatiebewijs (app of papier) te eisen voor toegang. En mag het nu dus nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dashboard - positieve testen - groeigetal
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Ontwikkeling aantal positieve testen

Deze grafiek geeft in procenten weer of in de afgelopen zeven dagen meer of minder mensen positief zijn getest op corona dan in de zeven dagen ervoor. Dit noemen we ook wel het groeigetal. Een rode balk (positief groeigetal) betekent dat meer mensen positief zijn getest. Een blauwe balk (negatief groeigetal) betekent dat minder mensen positief zijn getest.
Ik heb hieronder de waarden overgenomen:

25/09 -19,2% (laagste waarde september)
26/09 -17,2%
27/09 -14,5%
28/09 -11,9%
29/09 -9,7%
30/09 -8,5%
1/10 -5,1%
2/10 -1,1%
3/10 -0,5%
--- omslag positief ---
4/10 1,2%
5/10 2,4%
6/10 5,2% (exclusief positieven tgv storing)

Rioolwater stijgt ook:
https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater

De Rt schat ik (ruim) boven de 1 en dat lijkt mij het gevolg te zijn van de versoepelingen op 25 september.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
redwing schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
En dit is naar mijn idee precies het grootste probleem. Op zich is het iedere keer best logisch wat de regering doet, maar door de slechte communicatie gaat iedereen eraan twijfelen. Zeker omdat er vaak tegenstrijdigheden in opvolgende berichten. En dan zie je dat de aktie vaak best logisch is, maar de onderbouwing werkelijkwaar helemaal nergens op slaat.
Op zich klopt dit, maar de echte uitwassen krijg je eigenlijk pas als je als ontvanger van die communicatie het ook echt graag verkeerd wilt begrijpen en verkeerde intenties als uitgangspunt neemt.
En dat zorgt er tevens voor dat de route "het is anders dan we verwacht hadden" of "we hebben het verkeerd gezien dus corrigeren", een veel moeilijkere is geworden dan noodzakelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik deel het hier even voor het geval iemand er mee geholpen is... Je kunt nu ook voor je tweede prik langskomen zonder afspraak:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
LZ86 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Die debiele dingen waaien allemaal over uit de USA. Ik hoop toch niet dat we dat idiote land achterna gaan.
Dat een ziekenhuis serieus zich geroepen voelt dat in de pers te moeten zeggen 8)7 .

Maar klopt het wel gaan die lui toch lekker dood? Je zou bijna zeggen, ze bewijzen de maatschappij een dienst.

Maar het is wel een premium telegraaf artikel, dus de kans is nog dat het gewoon zoeken naar onzin vanuit die "krant" was.
Hier nog een stukje in de metro. Je slaat er stijl van achterover.....

https://www.metronieuws.n...asje-bloed-gevaccineerde/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
stylezzz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Hier nog een stukje in de metro. Je slaat er stijl van achterover.....

https://www.metronieuws.n...asje-bloed-gevaccineerde/
Holy shit...dat gaat wel ver hoor. Die koekwouzerij die allemaal.lekker een platvorm vind via Facebook. Ik ken inmiddels ook al meerdere mensen (HBO geschoold, maar dat zegt dus niets meer) die geloven in een schaduw overheid, trackers in het vaccin etc..echt ongelooflijk. Echt wat mij betreft gaat heel die Social media onder de schop en wordt het onmogelijk om überhaupt nog informatie over Covid/Corona te plaatsen. Juist of onjuiste informatie alles er af. Gelijk ook maar de -politiseren die hap.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Cobb schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:24:
[...]

Holy shit...dat gaat wel ver hoor. Die koekwouzerij die allemaal.lekker een platvorm vind via Facebook. Ik ken inmiddels ook al meerdere mensen (HBO geschoold, maar dat zegt dus niets meer) die geloven in een schaduw overheid, trackers in het vaccin etc..echt ongelooflijk. Echt wat mij betreft gaat heel die Social media onder de schop en wordt het onmogelijk om überhaupt nog informatie over Covid/Corona te plaatsen. Juist of onjuiste informatie alles er af. Gelijk ook maar de -politiseren die hap.
I'll see your HBO and I'll raise you with universitair opgeleid. Social media mag gelukkig zelf bepalen wat ze wel en niet toelaten qua tekst. Voor de rest is het een vergaarbak van complottheorieën, influencers en foto's van tante Annie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
zacht schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

I'll see your HBO and I'll raise you with universitair opgeleid. Social media mag gelukkig zelf bepalen wat ze wel en niet toelaten qua tekst. Voor de rest is het een vergaarbak van complottheorieën, influencers en foto's van tante Annie.
Tja het is net als bij religie. Ook daar ben je niet gegarandeerd beschermd door bullshit met je diploma :)
Het enige dat werkt is scholing en educatie. Dat dit geen instant pill is is dan jammer. Maar de vraag is dan ook weer hoe lang je je nog druk moet maken om dit soort mensen. Op een gegeven moment is het ook wel klaar. Je kan niet altijd iedereen een handje boven het hoofd blijven houden.
Het probleem wordt echter (net zoals bij religie) dat dit effect kan hebben op andere die er niets mee te maken willen hebben of wel het "logische" pad volgen. Ook daar geld weer scholing en educatie maar af en toe dus ook wetgeving.
En nee dat gaat niet iedereen leuk vinden maarja dat is met bijna alles inmiddels wel het geval. En dan is maatschappij > individu. Tenminste dat lijkt mij wel een mooi uitgangspunt wat betreft een pandemie.

[ Voor 43% gewijzigd door thewizard2006 op 06-10-2021 18:42 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Weer nepnieuws. Deze ging niet over de qr-code app, maar over de eerdere app waarmee je geïnformeerd werd dat je in de buurt van een besmette persoon bent geweest. Kijk ook maar de datum van het twitter bericht: april 2020……

[ Voor 7% gewijzigd door Philpend op 06-10-2021 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Philpend schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

Weer nepnieuws. Deze ging niet over de qr-code app, maar over de eerdere app waarmee je geïnformeerd werd dat je in de buurt van een besmette persoon bent geweest. Kijk ook maar de datum van het twitter bericht: april 2020……
Maakt dat voor de context wat uit? Er staat een minister in beeld (nota bene de man die er specifiek over gaat) en die beweert stellig dat je nooit en te nimmer de toegang ontzegt wordt tot werk of entertainment als je niet mee doet met een app. Dat zou zelfs wettelijk verboden moeten worden.
Inmiddels wordt toegang tot entertainment daadwerkelijk ontzegt (op verzoek van de overheid) als je geen app hebt en wordt toegang tot werk op steeds meer plekken ontzegt omdat de werkgever dit op eigen houtje besloten heeft.
Hij had dat wetsvoorstel de volgende dag gelijk in moeten dienen, dan hadden we nu een discussie gehad over het wel/niet rechtvaardigen van een uitzondering op die wet in plaats van de geloofwaardigheid van iemand die de kudde moet leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door thewizard2006 op 06-10-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dat is het punt niet, dit gaat over geloofwaardigheid. De stellige uitspraken waren bedoeld om vertrouwen te scheppen, maar zonder daadwerkelijke actie zijn ze anderhalf jaar later juist voeding om het vertrouwen te laten dalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
jadjong schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:44:
Dat is het punt niet, dit gaat over geloofwaardigheid. De stellige uitspraken waren bedoeld om vertrouwen te scheppen, maar zonder daadwerkelijke actie zijn ze anderhalf jaar later juist voeding om het vertrouwen te laten dalen.
Maar continue onze politici de schuld geven van wat er nu aan de hand is heeft gewoon geen zin. Ik heb het al zo vaak gezegd. Elke keer wordt er weer gedaan of het "de schuld van Den Haag".
Ja ze hadden dingen beter kunnen doen. Ja ze hadden bepaalde zaken anders aan kunnen pakken of iets anders moeten formuleren. Maar meestal met hindsight is het allemaal heel makkelijk hoe het beter kan.
En het blijkt dat niemand gewoon de echte 100% oplossing heeft (en die is er ook niet, het beste is vaccineren maar ook dat is niet dekkend).
Dus continue dit soort uitspraken erbij halen om te pleitten dat dit voor de situatie zorgt waar we nu inzitten heeft gewoon geen zin. De mensen die hier op focussen en denken dat dit enige impact heeft ga je toch niet overtuigen. Ook al zouden dit soort uitspraken niet zijn gedaan. Voor een bepaalde groep is het gewoon nooit goed. Er is altijd wel wat te klagen over hoe slecht het is, hoe corrupt politici zijn, dat ze continue liegen etc. En dan totaal er aan voorbij gaan dat we bij de beste landen ter wereld horen. En dat al die andere landen het ook niet (direct) bij het juiste eind hebben. Misschien omdat dit ook niet kan. Je kan niet altijd iedereen pleasen. Het "lastige" is echter dat deze vrij beperkte groep een gigantisch platform krijgt elke keer omdat we bang zijn om mensen op hun teentjes te trappen en "iedereen even belangrijk" is. Iedereen mag wmb een mening hebben maar niet elke mening weegt even zwaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
jadjong schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Gelukkig is er sinds de start van de pandemie ook niks veranderd aan het hele virus. :) iets met voortschrijdend inzicht..... het heeft er in ieder geval toe geleid dat men op het moment erg voorzichtig is geworden om harde uitspraken te doen. Iets wat ze ook weer niet in dank word afgenomen uiteraard, want dat krijgen ze weer het verwijt te vrijblijvend te zijn. Kortom, je kunt het als politicus nooit goed doen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:29
stylezzz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

Gelukkig is er sinds de start van de pandemie ook niks veranderd aan het hele virus. :) iets met voortschrijdend inzicht..... het heeft er in ieder geval toe geleid dat men op het moment erg voorzichtig is geworden om harde uitspraken te doen. Iets wat ze ook weer niet in dank word afgenomen uiteraard, want dat krijgen ze weer het verwijt te vrijblijvend te zijn. Kortom, je kunt het als politicus nooit goed doen.... ;)
Natuurlijk is er veel veranderd. Maar er is wel een keuze gemaakt om andere maatregelen te laten vervallen en deze in te voeren. En dat is wel opvallend gezien de eerdere uitspraken.

Op zich was het voor de economie of de ziekenhuisbezetting niet noodzakelijk. Deze waren allebei redelijk oké met de maatregelen van voor 25 september. Het lijkt er zelfs op dat de maatregelen van na 25 september een negatieve invloed zullen hebben op de ziekenhuisopnames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stiekem hopen ze met die maatregelen dat er wat meer mensen een prikje gaan halen ;)
Of dat er genoeg zijn om 1 november weer afscheid te kunnen nemen van het qr verhaal gaan we de komende/dagen weken meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

Maar continue onze politici de schuld geven van wat er nu aan de hand is heeft gewoon geen zin. Ik heb het al zo vaak gezegd. Elke keer wordt er weer gedaan of het "de schuld van Den Haag".
Ja ze hadden dingen beter kunnen doen. Ja ze hadden bepaalde zaken anders aan kunnen pakken of iets anders moeten formuleren. Maar meestal met hindsight is het allemaal heel makkelijk hoe het beter kan.
En het blijkt dat niemand gewoon de echte 100% oplossing heeft (en die is er ook niet, het beste is vaccineren maar ook dat is niet dekkend).
Dus continue dit soort uitspraken erbij halen om te pleitten dat dit voor de situatie zorgt waar we nu inzitten heeft gewoon geen zin. De mensen die hier op focussen en denken dat dit enige impact heeft ga je toch niet overtuigen. Ook al zouden dit soort uitspraken niet zijn gedaan. Voor een bepaalde groep is het gewoon nooit goed. Er is altijd wel wat te klagen over hoe slecht het is, hoe corrupt politici zijn, dat ze continue liegen etc. En dan totaal er aan voorbij gaan dat we bij de beste landen ter wereld horen. En dat al die andere landen het ook niet (direct) bij het juiste eind hebben. Misschien omdat dit ook niet kan. Je kan niet altijd iedereen pleasen. Het "lastige" is echter dat deze vrij beperkte groep een gigantisch platform krijgt elke keer omdat we bang zijn om mensen op hun teentjes te trappen en "iedereen even belangrijk" is. Iedereen mag wmb een mening hebben maar niet elke mening weegt even zwaar.
De beste blijf je door kritisch te blijven en niet door dingen niet transparant te maken of te benoemen omdat het over de gehele linie wel aardig ok gaat. Dat betekent niet uitsluitend kritiek en het goede negeren , maar beiden benoemen , en dan heeft kritiek al snel de boventoon omdat men op die punten verandering zou willen zien , over de punten die je goed vind ga je minder snel protesteren of wat dan ook , tenzij die afgeschaft dreigen te worden . zo kan door een nare opmerking van een personeelslid de hele perceptie van een restaurant slecht zijn , ook al was het eten goed, de temperatuur aangenaam enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Sovieto schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:18:
Het lijkt er zelfs op dat de maatregelen van na 25 september een negatieve invloed zullen hebben op de ziekenhuisopnames
Ik zou oppassen om van een eventuele correlatie een causaal verband te maken in deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Laguna

Connaisseur

Wederom een interessant draadje van deze FtM journalist mbt de uitspraak van de rechter vandaag in zake het kort geding over het CTB:

https://threadreaderapp.com/thread/1445824291816214528.html

Er zijn dus wel een aantal punten waarbij je de nodige kanttekeningen kan plaatsen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
stylezzz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:23:
Stiekem hopen ze met die maatregelen dat er wat meer mensen een prikje gaan halen ;)
Of dat er genoeg zijn om 1 november weer afscheid te kunnen nemen van het qr verhaal gaan we de komende/dagen weken meemaken.
Volgens mij is daar weinig stiekems aan en hebben ze de extra prikken als een bekend neveneffect openlijk benoemd.

alles kan off-topic

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• stylezzz
Ankona schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:14:
[...]

Volgens mij is daar weinig stiekems aan en hebben ze de extra prikken als een bekend neveneffect openlijk benoemd.
Gelukkig zag je mijn knipoogje. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door ZieMaar! op 07-10-2021 17:53 . Reden: Geen HK ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

Sinds 1 september jongstleden hebben we er nog wat smaken bij, sinds homo- en biseksuelen bloed mogen doneren onder bepaalde voorwaarden. Het lijkt me dan ook een logische volgende stap om nog wat kaartjes erbij te maken. Bijvoorbeeld: ik wil alleen bloed van een homoseksuele ongevaccineerde. 8)7
Wacht, dus ik mag hun geen bloed doneren... Ja, maar... DISCRIMINATIE

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kevinp schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Blijkbaar snap je het niet, dit gaat niet over deze uitspraak. Maar eigenlijk de hele politiek. Die is de laatste jaren zienderogen onbetrouwbaarder geworden. Een soort Rusland, de mensen doen wat ze moeten doen ondanks de politiek, ipv dankzij de politiek.
Ik hoop niet dat je nog serieus genomen wil worden, als je Nederland met Rusland begint te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sovieto schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:18:
[...]
Op zich was het voor de economie of de ziekenhuisbezetting niet noodzakelijk. Deze waren allebei redelijk oké met de maatregelen van voor 25 september. Het lijkt er zelfs op dat de maatregelen van na 25 september een negatieve invloed zullen hebben op de ziekenhuisopnames
Het lijkt er zelfs op dat de openingen van de scholen na de zomer een positieve invloed hadden op de ziekenhuisopnames :o

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Laguna schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:55:
Wederom een interessant draadje van deze FtM journalist mbt de uitspraak van de rechter vandaag in zake het kort geding over het CTB:

[Twitter]

Er zijn dus wel een aantal punten waarbij je de nodige kanttekeningen kan plaatsen.
Voor wat betreft de terughoudendheid zou je kunnen denken aan dat bijvb meerdere (gratis) keuzes zijn om een toegangsbewijs te verkrijgen, er is dus getracht om zo min mogelijk mensen uit te sluiten.
Als dat alleen vaccinatie was geweest had dat misschien bij kunnen dragen aan een andere overweging.

Verder dat iets gebaseerd is op een OMT-advies wil niet zeggen dat er geen nadere afweging heeft plaatsgevonden. Ik kan me niet voorstellen dat de huidige regels in detail vanuit het OMT voorgelegd zijn voor een paraaf.

Verder vind ik het wat apart om te veronderstellen dat een doemscenario per se als reëel gezien zou moeten worden. Het is niet geheel irreëel en heeft een potentieel grote impact, vandaar dat de risicoafweging negatief uitslaat wat betreft het OMT (en het kabinet en de kamer).

1 bolletjes matrix (waar hij tegen te hoop loopt qua aantal), tegen 1 genoemde studie van de FtM journalist (ik heb hem nog niet bekeken) ... tsja.

Houden we over het onderscheid tussen gevaccineerden en ongevaccineerden in de virusbestrijding en of dat de overige verschillen in de recreatieve sector rechtvaardigen en de kwantificatie daarvan.
Daarbij is het aspect remmen van belang, men hoeft niet 100% aan de handrem te hengsten, maar volgas en door lijkt ook nog onverstandig. Vandaar dat het soms wat arbitrair en inconsequent kan aanvoelen, maar nog steeds best gerechtvaardigd zou kunnen zijn. En net daar in hebben OMT, kabinet en kamer een ruime afwegingsruimte die in kan spelen op de actualiteit, ook mocht deze onverhoopt weer verslechteren.
En dat laatste heeft een rechter niet, niet kan niet over een maand terug komen op z'n uitspraak, vandaar dat een rechter hier als het goed is heel prudent mee omgaat.

Daarnaast lijkt het groeigetal nou niet echt meer bijzonder de goede kant op te wijzen, dus wellicht zal blijken dat de huidige hier bestreden maatregel al niet afdoende zal zijn voor de komende winter, maar goed dat schijnt een doemscenario te moeten zijn volgens de journalist.

Dus ook bij de kanttekeningen zijn wel wat kanttekeningen te plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
YakuzA schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:36:
[...]
Het lijkt er zelfs op dat de openingen van de scholen na de zomer een positieve invloed hadden op de ziekenhuisopnames :o
Kroegen plat gooien en meer scholen bouwen en iedereen een leven lang laten leren (was 15 jaar geleden nog de talk of the town). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Agent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:
Wat een gevaarlijk land leven we eigenlijk. De hoeveelheid misinformatie die gewoon blind op social media mag blijven staan is echt ongekend. Ze zouden een filter op social media moeten hebben omtrent covid. Dat het eerst moet worden goedgekeurd voordat het geplaatst kan worden.

Ik sprak laatst een kennis. Die is zo ver. Die denkt dat het begint met een QR code en dat we over 5 jaar overal gevolgd worden. Op zich klopt dat al wel, maar dan moet je ook geen Instagram en Feesjboek hebben natuurlijk ( bijvoorbeeld)
Ik zou die kennis even snel bijpraten, burgers kunnen al goed gevolgd worden namelijk. Je noemt zelf social media, maar wat dacht je van alle publieke camera's die sinds 9/11 overal en nergens opgehangen zijn? :p

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing

[Twitter]

Voorlopig is dit de uitspraak en mag het dus gewoon. Als je het er niet mee eens bent kun je het bij de volgende rechter proberen, maar laten we eens ophouden met net te doen of ook de rechterlijke macht alleen maar doet wat de regering zegt. Het is nu getoetst en totdat een hogere rechter iets anders zegt moet je het hiermee doen. Leuk dat je er dan nog wat kanttekeningen erbij wil zetten, maar dat mag je gebruiken voor bij de hogere rechter. Tot die tijd zijn die kanttekeningen niets waard.

En voorlopig is het simpelweg nog een reëel scenario dat de cijfers nog te ver op gaan lopen. De grootste kanttekening is dan ook dat dat ontkend wordt en zowel de regering als de rechterlikje macht door sommige groepen worden weggezet alsof ze bewust de bevolking onder 'controle' willen houden. Er is gewoon nog een risico en daar moet je mee opletten aangezien er nog steeds een te grote groep niet gevaccineerd is. Zolang die langzaamaan worden besmet is er niets aan de hand, als dat echter te snel gebeurt ligt het ziekenhuis alsnog overvol.

En nogmaals, het lijkt inderdaad de goede kant op te gaan, maar je ziet de cijfers wel oplopen. Als door het slechte weer dat gaat versnellen kan het echter alsnog snel gaan. Er is dus een prima reden om nog maatregelen te behouden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
XWB schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 00:05:
[...]

Ik zou die kennis even snel bijpraten, burgers kunnen al goed gevolgd worden namelijk. Je noemt zelf social media, maar wat dacht je van alle publieke camera's die sinds 9/11 overal en nergens opgehangen zijn? :p
Dat heb ik hier ook al verschillende mensen uitgelegd. Die waren bang dat ze overal gevolgd konden worden door die QR code, maar toen ik ze hun google-timeline liet zien keken ze toch even raar op :+ En daar komen die camera's dus inderdaad nog bij.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 13:56
Wederom een interessant draadje van deze FtM journalist mbt de uitspraak van de rechter vandaag in zake het kort geding over het CTB: [...]
Ik denk dat de belangrijkste conclusie de volgende is:
Maes liet na om met een stevige juridische argumentatie de zwakke onderbouwing van de landsadvocaat omver te werpen. Voorlopig mag de coronapas toegepast worden, maar er lijkt genoeg ruimte voor een juridische scherpschutter om deze maatregel alsnog neer te halen. Wordt vervolgd?
Bollen merkte al eerder op:
Maes beperkt zich niet tot de juridische inhoud maar verspilt veel tijd aan bijzaken en het uitschelden van Hugo de Jonge.
Je kan van de landsadvocaat ook niet een fantastisch gemotiveerd verweer verwachten als de eis sowieso maar matig gemotiveerd is. Pas als een eiser écht de vinger op de zere plek legt, kan je een scherp verweer verwachten.
De rechter constateert dat de noodzaak voor de coronapas bestaat, simpelweg op basis van het OMT-doemscenario dat 'besmetting van 1,8 miljoen ongevaccineerden' tot '2.200-3.400 IC-opnames' kan leiden. Maar hoe realistisch is dat scenario? Onderbouwing ?
Ik denk dat hij hier de bewijslast ten onrechte probeert om te draaien en/of de lat te hoog legt. Kijk, je kan vraagtekens zetten bij die 1,8 miljoen en je afvragen hoe realistisch dat scenario is. Feit is dat we niet genoeg gegevens hebben om dit precies te kunnen weten, maar we hebben ook zeker niet genoeg gegevens om het scenario te kunnen uitsluiten. Het bepalen hoeveel risico je met zoiets wil nemen is voornamelijk een politieke vraag. In mijn ogen zou de tegenpartij moeten bewijzen dat zo'n doemscenario zich (vrijwel) zeker niet zal voordoen. En dat heb ik ze nog niet zien doen.
Een andere opmerkelijke en (voor een kort geding) verregaande conclusie: er is 'geen sprake van discriminatie' omdat er meerdere manieren zijn (vaccineren en testen) om aan een coronapas te komen. In welke wet staat dat criterium voor wel of geen discriminatie zodanig beschreven?
Hij haalt hier 4.10 uit context, en doet alsof het hele verhaal daarmee is afgedaan. Maar in 4.11 (en verder) gaat de rechter juist uitgebreid in op de "discriminatie" die het pijnpunt is, namelijk het feit dat ongevaccineerden zich steeds moeten laten testen en gevaccineerden niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:28:
[...]

De beste blijf je door kritisch te blijven en niet door dingen niet transparant te maken of te benoemen omdat het over de gehele linie wel aardig ok gaat. Dat betekent niet uitsluitend kritiek en het goede negeren , maar beiden benoemen , en dan heeft kritiek al snel de boventoon omdat men op die punten verandering zou willen zien , over de punten die je goed vind ga je minder snel protesteren of wat dan ook , tenzij die afgeschaft dreigen te worden . zo kan door een nare opmerking van een personeelslid de hele perceptie van een restaurant slecht zijn , ook al was het eten goed, de temperatuur aangenaam enz.
Dan hebben wij een heel ander beeld wat "kritisch blijven" daadwerkelijk is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:43:
[...]

Dan hebben wij een heel ander beeld wat "kritisch blijven" daadwerkelijk is :)
Geen idee …

Wat ik vooral probeerde aan te geven dat kritisch blijven belangrijk is en dat er zeker ook veel goed gaat.

Ondanks dat een deel van de critici “critici” zijn met verwerpelijke uitspraken en acties hoeft niet alle kritiek terzijde geworpen als zijnde makkelijk praten achteraf .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
thewizard2006 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

Tja, Den Haag geeft op hun beurt weer de schuld aan een groep die verantwoordelijk zou zijn voor een bepaalde stijging. Zijn het geen scholieren, dan zijn het vakantiegangers of feestende jongeren in eigen land. Mensen (onbewust) tegen elkaar op zetten kan helpen doordat ze elkaar op gewenst gedrag aan gaan spreken, het kan ook volledig ontsporen en je moet hier heel voorzichtig mee zijn tenzij je weet dat 99,9% jouw ideologie deelt.
Dus continue dit soort uitspraken erbij halen om te pleitten dat dit voor de situatie zorgt waar we nu inzitten heeft gewoon geen zin.
Zo wordt het vaccineren van de laatste 1.8 miljoen mensen wel gebracht. Tezamen met het beeld dat mensen die weigeren zich te vaccineren de oorzaak van het huidige probleem zijn en vervolgens wordt een ieder die zich niet laat vaccineren met de nek aangekeken. Ik vind dat het niet waard.
De mensen die hier op focussen en denken dat dit enige impact heeft ga je toch niet overtuigen. Ook al zouden dit soort uitspraken niet zijn gedaan. Voor een bepaalde groep is het gewoon nooit goed. Er is altijd wel wat te klagen over hoe slecht het is, hoe corrupt politici zijn, dat ze continue liegen etc. En dan totaal er aan voorbij gaan dat we bij de beste landen ter wereld horen. En dat al die andere landen het ook niet (direct) bij het juiste eind hebben. Misschien omdat dit ook niet kan. Je kan niet altijd iedereen pleasen. Het "lastige" is echter dat deze vrij beperkte groep een gigantisch platform krijgt elke keer omdat we bang zijn om mensen op hun teentjes te trappen en "iedereen even belangrijk" is. Iedereen mag wmb een mening hebben maar niet elke mening weegt even zwaar.
Dat je de hardcore 5G activist niet gaat overtuigen is duidelijk, maar genoeg mensen die inmiddels denken 'Hugo, het is goed met' en over gaan tot de orde van de dag. Dat zie je een beetje terug aan de kijkcijfers van persconferenties. Hier in dit topic werden interviews met de minister regelmatig 'freestyle sessies' genoemd. Dat is niet handig als de andere kant een serieuze boodschap over wil brengen. :+
Wat politici betreft heeft dit weinig meer met een pandemie te maken, echter kan je niet ontkennen dat de cultuur gericht is op fouten onder de radar houden in de hoop dat niemand ze ziet of als ze wel gezien worden komt er een slecht excuus en hoopt men dat we het snel vergeten. Pro-actief fouten melden is er niet bij, er omheen draaien en anderen de schuld geven wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
stylezzz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

Als meneer zijn uitspraken bekrachtigd had door ze daadwerkelijk uit te voeren was er weinig aan de hand geweest, dan had hij nu enkel moeten motiveren waarom er een tijdelijke uitzondering op een pas ingevoerde wet wordt toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
jadjong schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Als meneer zijn uitspraken bekrachtigd had door ze daadwerkelijk uit te voeren was er weinig aan de hand geweest, dan had hij nu enkel moeten motiveren waarom er een tijdelijke uitzondering op een pas ingevoerde wet wordt toegevoegd.
Dream on, dan was ie alsnog de grond in geboord omdat er weer een tijdelijke uitzondering kwam op een pas net ingevoerde wet. Want iedere keer dat een voorspelling niet uitkomt heb je weer een uitzondering nodig en aangezien het hele beleid op aannames en voorspellingen is gebaseerd (omdat we simpelweg niet genoeg weten) zal dat continue gebeuren.
Die stellige uitspraken hadden ze dus nooit moeten doen. Er is zoveel onduidelijk dat je dat niet betrouwbaar kunt doen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

[Twitter]

De overheid kan blij zijn dat de kant die de rechtszaak begint niet zo heel scherp is. Ze hadden beter die FtM journalist kunnen sturen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
jadjong schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:19:
[...]
Zo wordt het vaccineren van de laatste 1.8 miljoen mensen wel gebracht. Tezamen met het beeld dat mensen die weigeren zich te vaccineren de oorzaak van het huidige probleem zijn en vervolgens wordt een ieder die zich niet laat vaccineren met de nek aangekeken. Ik vind dat het niet waard.
Deze blijf ik altijd lastig vinden, want feitelijk klopt het gewoon dat de huidige problemen er nog zijn doordat een groep mensen zich niet laat vaccineren. Dat is dus geen beeld, maar klopt gewoon. Wat echter fout gaat is dat die mensen daarna met de nek worden aangekeken. We willen ten slotte als land dat mensen hun eigen keuze kunnen maken en dan is dit een logisch gevolg.

Voor mij is het uiteindelijk heel simpel, ik vind het weliswaar niet zo slim dat mensen zich niet laten vaccineren (tenzij er natuurlijk een medische reden is), maar ik vind het vooral heel belangrijk dat mensen hun eigen keuze kunnen maken. Oftewel dit is een simpel gevolg van dat we willen dat mensen hun eigen keuze kunnen maken, dus uiteindelijk niets mis mee. Het enige wat ik echt jammer vind is dat de meeste mensen die zich niet laten vaccineren dat doen vanwege misinformatie of gebrek aan vertrouwen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
redwing schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

Deze blijf ik altijd lastig vinden, want feitelijk klopt het gewoon dat de huidige problemen er nog zijn doordat een groep mensen zich niet laat vaccineren. Dat is dus geen beeld, maar klopt gewoon. Wat echter fout gaat is dat die mensen daarna met de nek worden aangekeken. We willen ten slotte als land dat mensen hun eigen keuze kunnen maken en dan is dit een logisch gevolg.

Voor mij is het uiteindelijk heel simpel, ik vind het weliswaar niet zo slim dat mensen zich niet laten vaccineren (tenzij er natuurlijk een medische reden is), maar ik vind het vooral heel belangrijk dat mensen hun eigen keuze kunnen maken. Oftewel dit is een simpel gevolg van dat we willen dat mensen hun eigen keuze kunnen maken, dus uiteindelijk niets mis mee. Het enige wat ik echt jammer vind is dat de meeste mensen die zich niet laten vaccineren dat doen vanwege misinformatie of gebrek aan vertrouwen.
Het probleem zit hem vooral in dat mensen de consequenties niet willen accepteren van hun keuzes. Gisteravond nog een verhitte discussie met remi bonjaski op tv gezien.... Misselijk gewoon. Anti-vax, anti coronpas.... Maar hij heeft schijnbaar allang corona gehad volgens hemzelf? Wat is dan het probleem, dan kun je toch ook dat groene vinkje krijgen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

stylezzz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:09:
[...]

Het probleem zit hem vooral in dat mensen de consequenties niet willen accepteren van hun keuzes. Gisteravond nog een verhitte discussie met remi bonjaski op tv gezien.... Misselijk gewoon. Anti-vax, anti coronpas.... Maar hij heeft schijnbaar allang corona gehad volgens hemzelf? Wat is dan het probleem, dan kun je toch ook dat groene vinkje krijgen?
De redenering is zoiets als:
1: Mijn afweersysteem is fantastisch, in tegenstelling tot al die losers die vaccins nodig hebben
2: In 2020 heb ik wat gesnotterd, dat was dat super afweersysteem dat corona eventjes versloeg
3: Ik was toen niet gratis getest want DAT MOCHT NIET van die DE JONGE
4: Ik vertik het om te betalen voor een antilichtamen test. En zelfs als ik die neem en negatief is zegt dat nog niks, ik weet zeker dat ik corona had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:19
[...]

Tijdelijk ja. Is 180 dagen geldig. Daarna ga je op rood als je niet prikt of test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Klopt. maar dus ook andersom. We moeten nl. ook accepteren dat als we mensen de keuze geven er een aantal zijn die de keuze zullen maken om het niet te doen. Zoals ik zeg zie ik het heel simpel, we geven mensen de keuze dus is dit het gevolg. Dus dan moeten we ook niet klagen over mensen die zich niet laten vaccineren.

Maar inderdaad vind ik de meest domme discussie degene met mensen die zich niet willen vaccineren, maar tegelijkertijd klagen dat er nog een QR-pas of andere maatregelen nodig zijn. Want dat is nu eenmaal het gevolg van de keuze die je maakt. Er zal niemand staan te springen om die QR-pas, maar die is er puur vanwege veiligheid omdat de vaccinatiegraad nog in een grensgebied zit.

En Remi was inderdaad een beetje vaag, hij had het volgens hemzelf al gehad en vond dat we vooral gezonder moeten leven om corona te voorkomen. En ook al heeft ie gelijk in dat gezonder leven, is dat afdwingen nog een heel grote stap verder dan een QR-pas, laat staan dat het geen oplossing op korte termijn is. Aan de andere kant mis ik wel stappen van de regering om hier daadwerkelijk aan te werken, maar dat staat eigenlijk los van corona.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
IJzerlijm schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

De redenering is zoiets als:
1: Mijn afweersysteem is fantastisch, in tegenstelling tot al die losers die vaccins nodig hebben
2: In 2020 heb ik wat gesnotterd, dat was dat super afweersysteem dat corona eventjes versloeg
3: Ik was toen niet gratis getest want DAT MOCHT NIET van die DE JONGE
4: Ik vertik het om te betalen voor een antilichtamen test. En zelfs als ik die neem en negatief is zegt dat nog niks, ik weet zeker dat ik corona had
1: die kom ik eigenlijk weinig tegen? Eerder mensen die het bij de VanDisselPiramide houden.
2-3: Tot december 2020 kon je nauwelijks testen. In het najaar van 2020 waren er grote capaciteitsproblemen met langere wachttijden dan voor de meesten de duur van de klachten, dus de hele 1e en 2e golf is voor een groot deel langs alle statistiek gegaan.
4: die test wordt niet geaccepteerd, dus ook al zou je positief daarop testen, je hebt er niks aan. Ze zijn wel aan het bekijken om er iets mee te doen dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
redwing schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

Klopt. maar dus ook andersom. We moeten nl. ook accepteren dat als we mensen de keuze geven er een aantal zijn die de keuze zullen maken om het niet te doen. Zoals ik zeg zie ik het heel simpel, we geven mensen de keuze dus is dit het gevolg. Dus dan moeten we ook niet klagen over mensen die zich niet laten vaccineren.

Maar inderdaad vind ik de meest domme discussie degene met mensen die zich niet willen vaccineren, maar tegelijkertijd klagen dat er nog een QR-pas of andere maatregelen nodig zijn. Want dat is nu eenmaal het gevolg van de keuze die je maakt. Er zal niemand staan te springen om die QR-pas, maar die is er puur vanwege veiligheid omdat de vaccinatiegraad nog in een grensgebied zit.

En Remi was inderdaad een beetje vaag, hij had het volgens hemzelf al gehad en vond dat we vooral gezonder moeten leven om corona te voorkomen. En ook al heeft ie gelijk in dat gezonder leven, is dat afdwingen nog een heel grote stap verder dan een QR-pas, laat staan dat het geen oplossing op korte termijn is. Aan de andere kant mis ik wel stappen van de regering om hier daadwerkelijk aan te werken, maar dat staat eigenlijk los van corona.
Dat we met zijn allen wat gezonder zouden moeten gaan leven staat natuurlijk buiten kijf. Overigens hoor je mij niet klagen over mensen die zich om wat voor reden dan ook zich niet laten vaccineren. Het irriteert me wel dat diezelfde groep de grootste bek heeft om hun ongenoegen op allerlei manieren de wereld in te spuien. Ben eens een keer blij denk ik dan.... Zonder die coronapas hadden we nog altijd die vervelende maatregelen als 1.5meter en geen evenementen moeten aanhouden. Wil je dat dan? Nee ook niet, want het is immers nooit goed.... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:19
redwing schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

Zonder de uitzending te hebben gezien (ik kijk hem vanavond even terug) ben ik wel grotendeels eens met het standpunt dat het nogal gek is dat men zich helemaal druk loopt te maken om hun gezondheid m.b.t. corona maar ondertussen wel doodleuk met hun qr code een McDonald's inlopen, later op de avond nog even een paar biertjes wegtikken, nog even een zakje chips erbij (en ondertussen eten ze dan ook nog eens lekker uit pakjes en is het groente en fruit ver te zoeken). Het zal je verbazen voor hoeveel mensen dit gewoon is. Medisch gezien zijn ze nog niet ziek en past dit allemaal binnen de planbare zorg, maar ik durf wel een punt te maken dat mensen met dit soort gewoontes niet optimaal beschermd zijn als ze dag in dag uit de werking van hun lichaam ondermijnen. Ik vind het ergens wel zonde dat naast vaccineren niet meer ingezet is op een gezonde levensstijl. Dat had misschien ook een boel druk op de zorg gescheeld.

EDIT: en voordat de "ja maar ik ken iemand die super gezond is en nu long covid heeft" kaart gespeeld wordt; zonder die gezonde levensstijl was die persoon misschien inmiddels wel ondergronds het verkeer aan het regelen geweest. Je kan het nooit zeker weten, maar in de regel gezond zijn zal zeker helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door MainframeX op 07-10-2021 11:06 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Dream on, dan was ie alsnog de grond in geboord omdat er weer een tijdelijke uitzondering kwam op een pas net ingevoerde wet. Want iedere keer dat een voorspelling niet uitkomt heb je weer een uitzondering nodig en aangezien het hele beleid op aannames en voorspellingen is gebaseerd (omdat we simpelweg niet genoeg weten) zal dat continue gebeuren.
Die stellige uitspraken hadden ze dus nooit moeten doen. Er is zoveel onduidelijk dat je dat niet betrouwbaar kunt doen.
Dan zou hij geforceerd worden om die tijdelijke uitzondering bijzonder goed te motiveren. Als dat lukt is er voor mij niets aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

De huidige problemen zijn te veel patiënten in een ziekenhuis, als dat gegarandeerd opgelost wordt door 1.8 miljoen te vaccineren dan sta ik volledig achter het beleid. Echter weet je alleen dat er nog circa 3000 patiënten worden verwacht, zonder dat duidelijk is waar die 3000 uit bestaat. Als dat 2999 weigerende bejaarden zijn dan heeft het enig nut om vol in te zetten op het vaccineren. Echter komen de huidige hindernissen die je moeten motiveren om te gaan vaccineren voornamelijk op het bordje van jongeren terecht. Dat is niet heel doeltreffend. Zijn het 2999 mensen met een ernstige aandoening dan red je het niet met die 1.8 miljoen maar moet je over gaan op uitdoving door ook kinderen onder de 12, cavia's en plastic tuinstoelen te vaccineren. :P Echter ben je dan ook afhankelijk van buitenlandse cavia's...
Volledig mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
jadjong schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

De huidige problemen zijn te veel patiënten in een ziekenhuis, als dat gegarandeerd opgelost wordt door 1.8 miljoen te vaccineren dan sta ik volledig achter het beleid. Echter weet je alleen dat er nog circa 3000 patiënten worden verwacht, zonder dat duidelijk is waar die 3000 uit bestaat. Als dat 2999 weigerende bejaarden zijn dan heeft het enig nut om vol in te zetten op het vaccineren. Echter komen de huidige hindernissen die je moeten motiveren om te gaan vaccineren voornamelijk op het bordje van jongeren terecht. Dat is niet heel doeltreffend. Zijn het 2999 mensen met een ernstige aandoening dan red je het niet met die 1.8 miljoen maar moet je over gaan op uitdoving door ook kinderen onder de 12, cavia's en plastic tuinstoelen te vaccineren. :P Echter ben je dan ook afhankelijk van buitenlandse cavia's...
Waarom heeft het geen nut als het bejaarden zou betreffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
jadjong schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Dan zou hij geforceerd worden om die tijdelijke uitzondering bijzonder goed te motiveren. Als dat lukt is er voor mij niets aan de hand.
En hoe moet je dan een continue veranderende omgeving bijzonder goed motiveren? Het beleid is gebaseerd op aannames en wat gokken en dat kun je maar heel slecht 'bijzonder goed' motiveren. Niet voor niets dat je wereldwijd ziet dat er hetzelfde soort commentaar is op de overheid. Dit is nl. net het grote probleem, we weten nog te weinig om welke keuze dan ook echt goed onderbouwd te maken. We kunnen hooguit zeggen met welke aannames een keuze is gemaakt, maar elke aanname kan onderuit gehaald worden door iemand die een andere aanname doet.

Precies dat zie je nu ten slotte ook in discussies. Heel vaak is de reden dat iemand tegen de QR-code is omdat 'die helemaal niet meer nodig is'. Terwijl de aanname van het OMT juist is dat ie nog wel nodig is. Echt onderbouwen kun je dat echter niet omdat niemand weet hoe het precies gaat verlopen. Het OMT pakt daarbij de veilige kant en als tegenargument komt de wat minder veilige kant. Achteraf zou het best kunnen dat de code niet nodig was, of juist dat de code niet voldoende was en we minder hadden moeten versoepelen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Waarom heeft het geen nut als het bejaarden zou betreffen?
Er staat dat het wel nut heeft. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
jadjong schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Er staat dat het wel nut heeft. :?
My bad, ik las verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Señor Sjon schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

De overheid kan blij zijn dat de kant die de rechtszaak begint niet zo heel scherp is. Ze hadden beter die FtM journalist kunnen sturen. ;)
Of ze daar blij mee zijn weet ik zo niet, wel blijf ik het raar vinden dat iemand die de moeite neemt om zo'n rechtzaak te beginnen er zo'n slecht betoog van maakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Wel apart, ik las ook verschillende keren 'geen', maar dacht dat het wel een tikfoutje zou zijn.

[removed]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Rustig hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 19-09 21:56
Voor als je ziet dat alles grotendeels open is, en in de meeste gevallen corona niet meer bestaat buiten, dan blijft het inderdaad mooi rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
joppe113 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:35:
Voor als je ziet dat alles grotendeels open is, en in de meeste gevallen corona niet meer bestaat buiten, dan blijft het inderdaad mooi rustig.

[...]
Ik denk eerder dat het topic bedoeld word. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 19-09 21:56
stylezzz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Ik denk eerder dat het topic bedoeld word. ;)
Stiekum wist ik dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
https://www.reuters.com/b...-side-effects-2021-10-06/

geen moderna meer voor mensen < 30 in zweden. Zo begon het ook met astrazenica. Hoewel de leeftijd natuurlijk wel heel anders ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ah, het ollieformat. Stuk beter leesbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:28
Kevinp schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:41:

geen moderna meer voor mensen < 30 in zweden. Zo begon het ook met astrazenica. Hoewel de leeftijd natuurlijk wel heel anders ligt.
edit: Finland inmiddels ook.

[ Voor 5% gewijzigd door vj_slof op 07-10-2021 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Weer de bekende myocardis bijwerking zo te zien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03

Heb je het stuk ook inhoudelijk gelezen of zag je alleen de kop en dacht je, dit past wel in mijn straatje :?

Even wat nuance aanbrengen:
"These are typically mild cases and individuals tend to recover within a short time following standard treatment and rest. The risk of myocarditis is substantially increased for those who contract COVID-19, and vaccination is the best way to protect against this."
Although both vaccines are based on mRNA technology, the Pfizer shot contains 30 micrograms of vaccine per dose compared with 100 micrograms in the Moderna vaccine.
Je ziet dus dat kans op myocarditis bij een eventuele besmetting vele malen hoger ligt dan bij een tweede shot. Daarnaast speelt dit probleem specifiek bij Moderna omdat dit vaccin dus een hogere dosis van de werkzame stoffen bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Miki schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:12:
[...]

Heb je het stuk ook inhoudelijk gelezen of zag je alleen de kop en dacht je, dit past wel in mijn straatje :?

Even wat nuance aanbrengen:

[...]

[...]

Je ziet dus dat kans op myocarditis bij een eventuele besmetting vele malen hoger ligt dan bij een tweede shot. Daarnaast speelt dit probleem specifiek bij Moderna omdat dit vaccin dus een hogere dosis van de werkzame stoffen bevat.
Zou ja als ze dit weer op de markt willen brengen zal er wat onderoek nodig zijn. Niet perse of het veilig is (ook deels misschien) maar of met bv minder inhoud.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Edit: inclusief restanten ivm storing gisteren

[ Voor 20% gewijzigd door zacht op 07-10-2021 15:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:38
update 2021-10-07

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7dPyFLpmA9pZ8rXo-sM3Kc3x44=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m2eAWM5n2sy8ZxThE2fChKM5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6_090V1fHfhjiNT0jZ0ol5-5JE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tUAWDBm3PbJTgUdeX3fLd6UT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9piClBZrbArvUqKQASV4dcd1Ex8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6K03iTAPxrGFWIUxNf21NK1b.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqLVn3sKutkmONdPXy6muSDaylc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1DB0UDryUSc9U7Z09nBcTbhU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdqzVMMA8TyBSgQoEgv6tW6PbQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6myT9FwO2MwinMtSSyY6mHAV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXevA2hu46szTEO-qfjox9gUoZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/okJtGhGXNCxOlV56GdFYOROo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKPfMXt5lpTpXhtg7tuPNkkabqo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/awvRxpzRiewFTxNqElc9RNVB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Azxs6E0_5a53dVqYS5qG5yi8jw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TMahDjXC0J7JChjawH9WreBw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w48pSTCYR-ivzS9fZnTfkWWG7pc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9WAe6rxvoP5UHmrRpUIsLgrK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHRafAJP8zGC-Adz8f4s-Ic9T6Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W8lb9r6gQxJZG23f3wzaBKkT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kdx0oRyBfkZ_wPHEtdNrY7tQp_A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zDJiMLzbaHYKVupEEXfcrCBW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHALYy0ooxnk9TWfVbyuyHcGo-Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XQvc8Sq0c7MpxtQ7ug80DXFU.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Maar goed, ook met dat in het achterhoofd zien we zeker een flinke stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

MainframeX schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:00:
[...]
EDIT: en voordat de "ja maar ik ken iemand die super gezond is en nu long covid heeft" kaart gespeeld wordt; zonder die gezonde levensstijl was die persoon misschien inmiddels wel ondergronds het verkeer aan het regelen geweest. Je kan het nooit zeker weten, maar in de regel gezond zijn zal zeker helpen.
Ondergrons het verkeer regelen _/-\o_

Maar ben het verder met je eens. N=1 ervaringen zijn belangrijk voor mensen hun persoonlijke perceptie, maar is niet heel nuttig om beleid op af te stemmen.

Ik merk overigens dat het op kantoor weer langzaam drukker begint te worden. Ik heb zelfs een (vrij ingetogen en rustige) vrijmibo gehad. Bijzonder, want de helf van de collega's was nieuw en voor velen was dit de eerste keer dat ze mensen ontmoetten waar ze al een jaar virtueel mee samenwerken :+

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Alles wordt misschien toch iets te snel weer normaal. Handenschudden begint ook weer voorzichtig de norm te worden. Hoe het in de horeca gaat weet ik niet, daar kom ik niet zo vaak. Ik weet wel dat in het verenigingsgebouw hier nog nooit een QR code gecontroleerd is (of misschien alleen de eerste bezoeker ooit om te kijken hoe het werkt.) In de mails was wel aangekondigd dat dat verplicht was en zou gebeuren door de bar vrijwilligers.

Waar gaat het nu fout? Of is het gewoon de griep waardoor meer mensen zich laten testen en er zo zonder meer besmettingen toch meer positieve tests zijn?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kevinp schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Zou ja als ze dit weer op de markt willen brengen zal er wat onderoek nodig zijn. Niet perse of het veilig is (ook deels misschien) maar of met bv minder inhoud.
Het is niet zo dat het van de markt af is, het blijft gewoon toegankelijk. Het gaat hier om een afweging van gebruik, waarbij zaken zoals de beschikbaarheid van andere middelen (Pfizer) meespeelt.

Dus er is in principe heel weinig aan de hand. De benefit-risk blijft ook voor jongeren positief, maar dat betekent niet automatisch dat je het ook wil inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ankona schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Alles wordt misschien toch iets te snel weer normaal. Handenschudden begint ook weer voorzichtig de norm te worden. Hoe het in de horeca gaat weet ik niet, daar kom ik niet zo vaak. Ik weet wel dat in het verenigingsgebouw hier nog nooit een QR code gecontroleerd is (of misschien alleen de eerste bezoeker ooit om te kijken hoe het werkt.) In de mails was wel aangekondigd dat dat verplicht was en zou gebeuren door de bar vrijwilligers.

Waar gaat het nu fout? Of is het gewoon de griep waardoor meer mensen zich laten testen en er zo zonder meer besmettingen toch meer positieve tests zijn?
Het gaat DENK IK fout bij het te snel terug naar kantoor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Het gaat DENK IK fout bij het te snel terug naar kantoor komen.
Zo, ik werk inmiddels ook alweer vijf dagen op kantoor en 's morgens gaat het gewoon twee rijen dik naar Amsterdam. De spitsen zijn bijna net weer zo druk als pre-corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het verschil quarantaine/thuisisolatie van met name gezonde kinderen (bijv met een besmette huisgenoot) en 'buiten' begint inmiddels ook steeds groter te worden. Geen idee of we met het eerste zouden moeten stoppen bij een bepaalde vaccinatiegraad, maar 'opgesloten' zitten terwijl de wereld buiten doorgaat is toch net weer anders dan tijdens een lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
RodeStabilo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:53:
[...]

Zo, ik werk inmiddels ook alweer vijf dagen op kantoor en 's morgens gaat het gewoon twee rijen dik naar Amsterdam. De spitsen zijn bijna net weer zo druk als pre-corona.
Sinds vorige week maandag is het gewoon weer zoals het was.

[ Voor 3% gewijzigd door tlpeter op 07-10-2021 16:07 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.