Ik vermoed pas begin volgend jaar. Dit is nog maar een interimanalyse, de indiening moet nog bij de EMA worden gedaan, en ik denk niet dat deze dusdanig gefastracked worden zoals we bij de vaccins hebben gezien (al denk ik wel dat er stevige prio aan gegeven zal worden).TrailBlazer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:30:
Als dat medicijn van merck snel beschikbaar komt kan dat ook nog wel wat ruimte scheppen. Ik ben alleen bang dat het te laat gaat komen voor de herfst.
https://www.rtlnieuws.nl/...-genezen-patient-covid-19
Uitnodiging voor een derde prik voor mensen met een afweerstoornis vanaf woensdag:
En EMA heeft Pfizer goedgekeurd als booster voor na 6 maanden (en Moderna voor bovenstaande groep).
Vanaf 6 oktober ontvangt een specifieke groep mensen met een ernstige afweerstoornis (immuun gecompromitteerd) hun uitnodiging voor een 3de #vaccinatie tegen #COVID19. Alleen mensen met een uitnodiging kunnen een 3de vaccinatie halen bij de GGD.
— RIVM (@rivm) 4 oktober 2021
➡️ https://t.co/z7PnPNqcXZ pic.twitter.com/SGFvbfi9cy
En EMA heeft Pfizer goedgekeurd als booster voor na 6 maanden (en Moderna voor bovenstaande groep).
Doen. En laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Nogmaals, als het bij mij binnen het werk kan, moet het ook voor een andere burger kunnen. Kij, en als dat dan met een dokterbriefje moet, dan is het maar zo. Maar dit moet idd geregeld worden.QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:07:
[...]
GGD zelf zegt dat ik langs niet komen, huisarts heb ik nog niet gevraagd. Dat zal ik eens vragen.
P.s. Even gezocht ; in mijn provincie zitten 5 testlocaties. En ik woon niet in Flevoland.
Absurd gewoon
Ik laat me ook nooit met een kluitje in het riet sturen. Ik had dat al eerder aan dat er te weinig zijn, maar den Haag denkt, dat Nederland bestaat uit de Randstad en Brabant. Maar morgen ff dokter bellen in ieder geval, hoop dat ik daar wat mee kan. Zit al weer te lang binnen.maartend schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:12:
[...]
Doen. En laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Nogmaals, als het bij mij binnen het werk kan, moet het ook voor een andere burger kunnen. Kij, en als dat dan met een dokterbriefje moet, dan is het maar zo. Maar dit moet idd geregeld worden.
P.s. Even gezocht ; in mijn provincie zitten 5 testlocaties. En ik woon niet in Flevoland.
Absurd gewoon
De GGD komt vast niet langs omdat artsen gewoon adviseren om te vaccineren?QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:07:
[...]
GGD zelf zegt dat ik langs niet komen, huisarts heb ik nog niet gevraagd. Dat zal ik eens vragen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik weet dat het hier iig zo werkt dat de huisarts moet aangeven dat een thuistest inderdaad nodig is en dat daarna de GGD pas iets doet. Sowieso is de huisarts altijd het 1e aanspreekpunt voor dit soort dingen.YakuzA schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:55:
[...]
De GGD komt vast niet langs omdat artsen gewoon adviseren om te vaccineren?
[removed]
Dat is idd de te volghen lijn zou ik zo denken. Vergeet ook even niet dat GGD in deze gewoon een uitvoerende organisatie is.redwing schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:04:
[...]
Ik weet dat het hier iig zo werkt dat de huisarts moet aangeven dat een thuistest inderdaad nodig is en dat daarna de GGD pas iets doet. Sowieso is de huisarts altijd het 1e aanspreekpunt voor dit soort dingen.
Qr code eerst nog niet, maar de derde prik voor kwetsbaren gaat heel veel schelen. Vergeet niet dat de rest ondertussen ook een natuurlijke booster krijgt door toch (on)gemerkt besmet te raken. Door de hoge vaccinatiegraad moeten we dat op eigen kracht kunnen verdragen.Jovatov schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:07:
Dat we inmiddels aan het einde van het reservoir zitten is eigenlijk wel de enige hoop die we hebben, willen we niet weer strengere maatregelen.
Het enige moment dat er een daling werd ingezet zónder strengere maatregelen was dit jaar in mei. Maar in april dit jaar werden in een maand tijd 2,5 miljoen prikken gezet.
Bovendien hadden we toen het voordeel van het weer, waar we nu in oktober/november juist een negatief weerseffect zullen zien.
Ik voorzie in elk geval geen afschaffing van de qr-code op korte termijn. Als we niet in november al tegen strengere maatregelen aan gaan kijken.
Ik sta er eerlijk gezegd nog niet zo negatief in, tenzij er een variant komt die roet in het eten gooit.
Bij de oosterburen ligt de vaccinatiegraad lager en daar zitten ze dan ook aardig in de maag dat ze maatregelen niet af kunnen schalen. Wat dat betreft hebben we veel gediscussieerd, uitgelegd en tot vervelends toe herhaald, maar we doen het nog niet eens zo slecht. Iedere laatste vaccinatie die nu nog gezet wordt, is alleen maar meegenomen.
82,4% volledige gevaccineerd is echt niet zo slecht en vooral in de lagere leeftijdsgroepen minder vaccinaties.
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
De booster is op dit moment nog niet voor alle 'kwetsbaren' maar voor 200.000 tot 400.000 mensen met een afweerstoornis. En ik vraag me dan af in hoeverre zo'n derde prik deze groep dan wél voldoende zal beschermen (maar ben geen expert). Daar zou ik in elk geval vooralsnog niet al teveel van verwachten.tweakduke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:48:
[...]
Qr code eerst nog niet, maar de derde prik voor kwetsbaren gaat heel veel schelen. Vergeet niet dat de rest ondertussen ook een natuurlijke booster krijgt door toch (on)gemerkt besmet te raken. Door de hoge vaccinatiegraad moeten we dat op eigen kracht kunnen verdragen.
Ik sta er eerlijk gezegd nog niet zo negatief in, tenzij er een variant komt die roet in het eten gooit.
Bij de oosterburen ligt de vaccinatiegraad lager en daar zitten ze dan ook aardig in de maag dat ze maatregelen niet af kunnen schalen. Wat dat betreft hebben we veel gediscussieerd, uitgelegd en tot vervelends toe herhaald, maar we doen het nog niet eens zo slecht. Iedere laatste vaccinatie die nu nog gezet wordt, is alleen maar meegenomen.
82,4% volledige gevaccineerd is echt niet zo slecht en vooral in de lagere leeftijdsgroepen minder vaccinaties.
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Ben het met je eens dat we een heel eind zijn hoor, met name dankzij vaccinatie. Het is bijzonder mooi dat we ten opzichte van een jaar geleden niet enorm in de stijging zitten nu, zelfs ondanks nu veel minder maatregelen dan toen.
Ook heb je gelijk dat met elke besmetting/ziekenhuisopname nu er (ongemerkt) natuurlijke immuniteit bijkomt.
Ik hoop van harte dat we het zonder verdere strengere maatregelen gaan redden de winter door. Afwachten maar.
Ik vermoed dat de booster snel opgeschaald gaat worden. Je zit met een groep waar het vaccin niet het juiste effect heeft. Daar zijn meerdere herhalingen voor nodig.Jovatov schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:20:
[...]
De booster is op dit moment nog niet voor alle 'kwetsbaren' maar voor 200.000 tot 400.000 mensen met een afweerstoornis. En ik vraag me dan af in hoeverre zo'n derde prik deze groep dan wél voldoende zal beschermen (maar ben geen expert). Daar zou ik in elk geval vooralsnog niet al teveel van verwachten.
Ben het met je eens dat we een heel eind zijn hoor, met name dankzij vaccinatie. Het is bijzonder mooi dat we ten opzichte van een jaar geleden niet enorm in de stijging zitten nu, zelfs ondanks nu veel minder maatregelen dan toen.
Ook heb je gelijk dat met elke besmetting/ziekenhuisopname nu er (ongemerkt) natuurlijke immuniteit bijkomt.
Ik hoop van harte dat we het zonder verdere strengere maatregelen gaan redden de winter door. Afwachten maar.
Dan heb je nog de groep ouderen bijvoorbeeld die wel 2 keer gevaccineerd zijn, maar dat is al langer geleden, het effect van het vaccin wordt minder. Daar komt bij dat de instellingen lang of nog steeds maatregelen hebben. De kans is een stuk kleiner dat die mensen een natuurlijke besmetting hebben gehad. Dan is een booster een verstandige keuze om te voorkomen dat daar uitbraken met gevolgen komen.
De rest kan door de eerste 2 vaccinaties dat hopelijk nu op eigen kracht.
Sowieso is het idd bekend dat bij oudere mensen de activatie van het immuunsysteem ook minder goed werkt, dus die zullen ook meer profijt hebben bij een eventuele 3e prik.tweakduke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:30:
[...]
Ik vermoed dat de booster snel opgeschaald gaat worden. Je zit met een groep waar het vaccin niet het juiste effect heeft. Daar zijn meerdere herhalingen voor nodig.
Dan heb je nog de groep ouderen bijvoorbeeld die wel 2 keer gevaccineerd zijn, maar dat is al langer geleden, het effect van het vaccin wordt minder. Daar komt bij dat de instellingen lang of nog steeds maatregelen hebben. De kans is een stuk kleiner dat die mensen een natuurlijke besmetting hebben gehad. Dan is een booster een verstandige keuze om te voorkomen dat daar uitbraken met gevolgen komen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die anderhalve meter afstand is er met veel bombarie weer afgegaan. Die kunnen ze niet weer invoeren hoor. Niemand gaat zich er nog aan houden nu sowieso (deden ze al amper nog).Homeland schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:55:
[...]
Ik verwacht juist meer maatregelen, dus weer restricties op aantal mensen binnen, overal afstand houden, mondkapjes etc. Het hele repertoire is mogelijk.
Restricties op aantal mensen binnen is wel een maatregel die ik nog zie gebeuren. Het draagvlak voor mondkapjes hebben ze zelf totaal aan zeep geholpen met die verkeerde info aan het begin van de pandemie.
Jammer, want dat is wel degelijk een goed middel om verspreiding in binnenruimtes te voorkomen.
En door die enquetoloog met te veel vrije tijd langdurig voor gek uit te maken kan je ook niet meer beginnen over ventilatie, of besmettingen in de buitenlucht. Toch houden we voor feestjes en partijen binnen vier muren nog even 75% capaciteit aan.
Nou zal het bij Maurice meer geluk dan wijsheid zijn geweest, maar je zit er wel mee...
Nou zal het bij Maurice meer geluk dan wijsheid zijn geweest, maar je zit er wel mee...
Yup, en zo hebben ze zichzelf (en de Nederlandse bevolking) behoorlijk in de vingers gesneden. Heel jammer.jadjong schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:07:
En door die enquetoloog met te veel vrije tijd langdurig voor gek uit te maken kan je ook niet meer beginnen over ventilatie, of besmettingen in de buitenlucht. Toch houden we voor feestjes en partijen binnen vier muren nog even 75% capaciteit aan.![]()
En het is eigenlijk niet te geloven dat precies diezelfde prutsers straks weer aan de macht komen. Maar dat is voer voor een ander topic
In dat nieuwsartikel staat wel heel duidelijk De EMA heeft het gekeurd op veiligheid niet op efficiëntie.user109731 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:10:
Uitnodiging voor een derde prik voor mensen met een afweerstoornis vanaf woensdag:
[Twitter]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Hier mag je ook niet zeggen dat er nauwelijks besmettingen waren bij de feestjes van Cambuur en Ajax.jadjong schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:07:
En door die enquetoloog met te veel vrije tijd langdurig voor gek uit te maken kan je ook niet meer beginnen over ventilatie, of besmettingen in de buitenlucht. Toch houden we voor feestjes en partijen binnen vier muren nog even 75% capaciteit aan.![]()
Theorie is leuk, maar soms is de praktijk nou eenmaal anders. Of bij de diverse corona demonstraties. (op de agenten na die zelf in een busje zaten).
[ Voor 6% gewijzigd door Kevinp op 04-10-2021 22:43 ]
Ik had het niet over koffie, maar het punt blijft staan. Er is een keuze, dus per definitie geen dwang.Kevinp schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
Naast dat de context hier eigenlijk was dat sommige bedrijven vragen om de QR code (dus niks met het kopje koffie te maken had).
Nee, dat is zo. Dus...? Wat is je punt? Dat dat vervelend is?Als je met vrienden bent, en ze zeggen zullen we naar de bioscoop gaan. Of zullen we toch gaan stappen.
Tja dan is dat testje niet teven te doen.
https://nos.nl/l/2400414#UPDATE-container-56411559
Pfizer zou na 6 maanden nog maar voor 47% helpen tegen besmetting. Een groot deel van de mensen zal dus vermoedelijk het komende jaar een natuurlijke booster van Delta krijgen. Er is nog steeds 88% bescherming tegen opname dus heel groot issue lijkt het me niet. Zeker als we een groep boosters geven.
Pfizer zou na 6 maanden nog maar voor 47% helpen tegen besmetting. Een groot deel van de mensen zal dus vermoedelijk het komende jaar een natuurlijke booster van Delta krijgen. Er is nog steeds 88% bescherming tegen opname dus heel groot issue lijkt het me niet. Zeker als we een groep boosters geven.
Toevallig vanmorgen in het nieuwstweakduke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:30:
[...]
Ik vermoed dat de booster snel opgeschaald gaat worden. Je zit met een groep waar het vaccin niet het juiste effect heeft. Daar zijn meerdere herhalingen voor nodig.
Ik moet wel zeggen dat ik dit artikel erg slecht vind. Eerst hebben ze het over 90% beschermd na een half jaar. Dan 88% na de laatste vaccinatie. En dan na 6 maanden (na laatste vaccinatie??) over 47%. En daarna weer wat andere percentages.Wie twee prikken met het Pfizer/BioNTech-coronavaccin heeft gehad, is na zes maanden nog prima beschermd tegen ernstige klachten, schrijven onderzoekers in het medisch-wetenschappelijke tijdschrift The Lancet. Twee doses van het vaccin zijn na een half jaar nog 90 procent effectief tegen ernstige klachten en opname in het ziekenhuis. Ook veroorzaakt door de gevreesde deltavariant.
Na zes maanden neemt de kans op een besmetting met het virus echter wel snel toe. Twee maanden na de laatste vaccinatie beschermd het vaccin voor 88 procent, na zes nog slechts voor 47 procent. De effectiviteit tegen de deltavariant was een maand na vaccinatie 93 procent en liep na vier maanden terug tot 53 procent. Bij andere varianten was dat respectievelijk 97 en 67 procent.
,,Onze variant specifieke analyse toont aan dat het Pfizer/BioNTech-vaccine effectief is tegen alle huidige varianten'', zegt Luis Jodar, vicedirecteur en hoofdmedicus bij Pfizer. De dalende effectiviteit wordt niet veroorzaakt door sterkere virusvarianten. Volgens de wetenschappers spreken die cijfers in het voordeel van de zogenoemde boostershot, een derde prik ter ondersteuning van de eerste twee.
Edit: Ah verschil tussen ziekenhuis opname/ernstige klachten tegenover besmet raken.
Maar goed, dit zullen ook weer gemiddelde zijn? Dus voor onze 70+ wellicht dan aan te raden om een booster te nemen aangezien daar besmet raken een grotere kans tot opname als gevolg zal hebben.
Dat gezegd hebbende mogen ze ook wel opschieten aangezien deze groep toch echt in februari/maart al geweest is en dat is >6 maanden geleden dunkt mij
Hoezo mag je dat niet zeggen? Bij de Formule 1 is ook de besmettingsgolf uitgebleven (gelukkig). Volgens mij alleen maar een mooi iets uiteindelijk. Mede de reden imo dat nu festivals etc wat meer ruimte krijgen. Die konden onmogelijk nog verder uitgesteld worden als zoiets als de F1 wel door kon gaan met die aantallen en op die manier.Kevinp schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:43:
Hier mag je ook niet zeggen dat er nauwelijks besmettingen waren bij de feestjes van Cambuur en Ajax.
Theorie is leuk, maar soms is de praktijk nou eenmaal anders. Of bij de diverse corona demonstraties. (op de agenten na die zelf in een busje zaten).
Daartegen over stond wel dat er enkele festivals waren waar wel gigantische besmettingen waren begin Juni. Het een hoeft het ander niet perse uit te sluiten en er zullen verschillende factoren meespelen. Daarom is het ook zo lastig.
Ik ben inderdaad ook vrij verbaasd dat er geen pieken zijn gemeten bij Corona protesten. Maarja aan de andere kant is maar de vraag of die mensen zich laten testen als ze ziek worden he
Is dat in het buitenland zoveel beter gegaan dan? Dat er dingen beter kunnen in de (Nederlandse) politiek zijn we het over eens. Maar om continue zo af te geven en te doen alsof dit echt alleen Nederlands wanbeleid is lijkt me niet echt terecht. Over het algemeen volgen we volgens mij ook gewoon Duits beleid maar omdat er een vrij kleine groep continue moeilijk aan het doen is proberen ze ook nog wat maatwerk toe te passen. Dit hadden ze wellicht anders kunnen doen inderdaad. Niet continue proberen een kleine groep ook blij te maken want die groep is gewoon nooit te pleasen ongeacht wat je doet.Dennahz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:16:
Yup, en zo hebben ze zichzelf (en de Nederlandse bevolking) behoorlijk in de vingers gesneden. Heel jammer.
En het is eigenlijk niet te geloven dat precies diezelfde prutsers straks weer aan de macht komen. Maar dat is voer voor een ander topic
[ Voor 34% gewijzigd door thewizard2006 op 05-10-2021 08:15 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik volg het buitenlandse beleid niet op de voet, maar in grote lijnen lijkt het wel stukken beter te gaan daar ja.thewizard2006 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:02:
Is dat in het buitenland zoveel beter gegaan dan? Dat er dingen beter kunnen in de (Nederlandse) politiek zijn we het over eens. Maar om continue zo af te geven en te doen alsof dit echt alleen Nederlands wanbeleid is lijkt me niet echt terecht. Over het algemeen volgen we volgens mij ook gewoon Duits beleid maar omdat er een vrij kleine groep continue moeilijk aan het doen is proberen ze ook nog wat maatwerk toe te passen. Dit hadden ze wellicht anders kunnen doen inderdaad. Niet continue proberen een kleine groep ook blij te maken want die groep is gewoon nooit te pleasen ongeacht wat je doet.
In Duitsland hebben ze bijvoorbeeld snel ingezien dat die niet-medische mondkapjes onzin zijn - mensen gebruiken ze toch verkeerd. Daar zijn ze snel overgestapt op FFP2. Dat hadden ze hier ook moeten doen.
Hier is er zoveel misinformatie gekomen van de overheid. Allerlei random regels steeds. Ze voeren iets in, maar weten niet zeker of het überhaupt werkt (avondklok). Als je mensen beperkingen oplegt, sta er dan voor 100% achter, of doe het niet.
Of laat dat in ieder geval niet merken in je communicatie. Gewoon: wij voeren regel X is, omdat Y. En we schalen het weer af als Z. Het is altijd veel te vaag, veel te onduidelijk, veel te random.
Ze maken roadmaps die ze gaandeweg dan weer totaal niet volgen, .... en kan nog wel even zo doorgaan.
Dat mensen hier 'dwars' zijn hebben ze puur en alleen aan zichzelf te danken.
In Duitsland is het FFP2 of chirurgisch (op-maske) waarbij naar mijn ervaring FFP2 zwaar in de minderheid is. Mijn ervaring is wel dat ze daar over het algemeen beter gedragen worden en dat je veel minder mensen ziet die de neus ' vergeten'Dennahz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:28:
[...]
Ik volg het buitenlandse beleid niet op de voet, maar in grote lijnen lijkt het wel stukken beter te gaan daar ja.
In Duitsland hebben ze bijvoorbeeld snel ingezien dat die niet-medische mondkapjes onzin zijn - mensen gebruiken ze toch verkeerd. Daar zijn ze snel overgestapt op FFP2. Dat hadden ze hier ook moeten doen.
Wat je dus vooral ziet zijn de blauwe 'papieren' maskers en meer FFP2 dan in Nederland
[ Voor 6% gewijzigd door ninjazx9r98 op 05-10-2021 09:41 ]
Over mondkapjes gesproken, ik sprak gisteren een goede vriendin die er nog regelmatig één draagt in de supermarkt of andere drukke winkels. Ze is gevaccineerd maar haar afweersysteem is niet zo goed na een aantal gezondheidsproblemen vorig jaar, dus neemt ze nog even het zekere voor het onzekere.
Ze zei dat ze steeds meer rotte opmerkingen krijgt van anderen. Andere klanten die "mondkapje af" zeggen, medewerkers die opeens bot doen. Wat is dat toch?
Volgens haar zijn het vooral oudere vrouwen, maar N=1 natuurlijk.
Ze zei dat ze steeds meer rotte opmerkingen krijgt van anderen. Andere klanten die "mondkapje af" zeggen, medewerkers die opeens bot doen. Wat is dat toch?
Met enige regelmaat zie ik ook nog mensen lopen met een mondkapje en alhoewel ik het ergens wel verwacht had is het toch teleurstellend dat mensen daadwerkelijk opmerkingen naar hun hoofd geslingerd krijgen.user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:45:
Over mondkapjes gesproken, ik sprak gisteren een goede vriendin die er nog regelmatig één draagt in de supermarkt of andere drukke winkels. Ze is gevaccineerd maar haar afweersysteem is niet zo goed na een aantal gezondheidsproblemen vorig jaar, dus neemt ze nog even het zekere voor het onzekere.
Ze zei dat ze steeds meer rotte opmerkingen krijgt van anderen. Andere klanten die "mondkapje af" zeggen, medewerkers die opeens bot doen. Wat is dat toch?Volgens haar zijn het vooral oudere vrouwen, maar N=1 natuurlijk.
Hoe triest kun je zijn, laat iemand met rust als hij/zij zich daar prettig(er) bij voelt om welke reden dan ook.
Wat ik dan weer niet snap is dat redelijk wat mensen die nog steeds een mondkapje dragen dat nog steeds als letterlijk mondkapje doen en de neus vergeten. Als je om je welke reden dan ook bezorgd bent, waarom draag je dat ding dan niet goed?
In de supermarkt doe ik nog wel zo'n ding op (wel ook netjes op de neus
)
Zelf krijg ik geen opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd.. Maar dat kan ook komen omdat ik altijd de rustige momenten uitzoek om boodschappen te doen
(bijna lege supermarkt is zó fijn
)
Zelf krijg ik geen opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd.. Maar dat kan ook komen omdat ik altijd de rustige momenten uitzoek om boodschappen te doen
(bijna lege supermarkt is zó fijn

Gegroet! Lukas
Karen!user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:45:
Ze zei dat ze steeds meer rotte opmerkingen krijgt van anderen. Andere klanten die "mondkapje af" zeggen, medewerkers die opeens bot doen. Wat is dat toch?Volgens haar zijn het vooral oudere vrouwen, maar N=1 natuurlijk.
47% over de gehele populatie denk ik? Hoe zou dat zijn verdeeld over leeftijdscohorten, nog afgezien van het feit dat we van oud naar jong hebben gevaccineerd?TrailBlazer schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:01:
https://nos.nl/l/2400414#UPDATE-container-56411559
Dat worden in ieder geval veel snotterende bejaarden komende winter.
Ja maar die 88 % kans tegen opname is belangrijker om op niveau te houden. Die natuurlijke booster kan geen kwaad als je maar niet zwaar ziek wordt.Wolly schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:26:
[...]
47% over de gehele populatie denk ik? Hoe zou dat zijn verdeeld over leeftijdscohorten, nog afgezien van het feit dat we van oud naar jong hebben gevaccineerd?
Dat worden in ieder geval veel snotterende bejaarden komende winter.
De lijntjes gaan weer omhoog.....Marino van Zelst🌱
@mzelst
#COVID19NL
Positief getest: 1.932
Totaal: 2.011.530 (+1.882 ivm -50 corr.)
Perc. positief 27 sep - 03 okt: 8,1%
Opgenomen: 65
Huidig: 351 (+25)
Opgenomen op IC: 17
Huidig: 132 (+4)
Overleden: 7
Totaal: 18.191
+175 (10,3%) week op week. Het op elkaar staan in de horeca begint effect te krijgen. Ook weer heerlijk nat weer geweest waardoor iedereen op elkaars lip blijft plakken.
[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 05-10-2021 15:23 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Tja, zit nu dan toch een stijging aan te komen. Ben wel erg benieuwd naar de exacte cijfers van de opnames. Zijn dit ongevaccineerden (ouders bijvoorbeeld) die in aanraking zijn geweest met gevaccineerden die zich niet hoeven te laten testen en dus de kroegen in zijn geweest? Of ongevaccineerden die wel een testbewijs hebben gehad, maar tijdens het uitgaan alsnog zijn besmet door gevaccineerden?Señor Sjon schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:22:
+175 (10,3%) week op week. Het op elkaar staan in de horeca begint effect te krijgen. Ook weer heerlijk nat weer geweest waardoor iedereen op elkaars lip blijft plakken.
Vooral de ziekenhuiswaarde (10 dagen na opheffen maatregelen) zijn redelijk schrikbarend te noemen.Señor Sjon schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:22:
Bij de delta/dansenmetJansen golf begon de opname kromme na een dag of 12 echt te stijgen, trouwens.
Ik zou allereerst even opzoeken wat misinformatie is, want het is niet wat jij beschrijft.Dennahz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:28:
[...]
Ik volg het buitenlandse beleid niet op de voet, maar in grote lijnen lijkt het wel stukken beter te gaan daar ja.
Hier is er zoveel misinformatie gekomen van de overheid. Allerlei random regels steeds. Ze voeren iets in, maar weten niet zeker of het überhaupt werkt (avondklok). Als je mensen beperkingen oplegt, sta er dan voor 100% achter, of doe het niet.
Of laat dat in ieder geval niet merken in je communicatie. Gewoon: wij voeren regel X is, omdat Y. En we schalen het weer af als Z. Het is altijd veel te vaag, veel te onduidelijk, veel te random.
Ze maken roadmaps die ze gaandeweg dan weer totaal niet volgen, .... en kan nog wel even zo doorgaan.
Dat mensen hier 'dwars' zijn hebben ze puur en alleen aan zichzelf te danken.
Daarnaast externaliseer je alles. Het gaat slecht, communicatie is niet optimaal DUS de overheid doet het fout. Ooit er aan gedacht dat het bij communicatie om een zender en ontvanger gaat? En die ontvanger gaat geregeld z'n eigen gang. Combineer dit met een redelijk onvoorspelbaar virus in een complexe samenleving, en misschien moet je dan tot de conclusie komen dat die één-dimensionale duidelijkheid die je eist van de overheid gewoon niet realistisch is?
Vaccinatiegraad:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZXB3Ejemv2o13maEmqr4CVLY.png?f=user_large)
Positieve tests afgelopen week:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Qm2MEgonAeSzM51YGwLg0JZ7.png?f=user_large)
Ik zie wel wat overeenkomsten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZXB3Ejemv2o13maEmqr4CVLY.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Qm2MEgonAeSzM51YGwLg0JZ7.png?f=user_large)
de kaart (vooral de blauwe) heeft niet echt voldoende definitie.Bandicoot schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:47:
Vaccinatiegraad:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
medisch gezien niet, maar maatschappelijk blijft het wel 'onhandig' als gevaccineerden binnen een huishouden ziek worden en basisschool kinderen (of anderen die niet de status 'beschermd' hebben) in quarantaine moeten. Uiteraard stuk minder erg dan de dingen die we eerst zagen.TrailBlazer schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:00:
[...]
Ja maar die 88 % kans tegen opname is belangrijker om op niveau te houden. Die natuurlijke booster kan geen kwaad als je maar niet zwaar ziek wordt.
Sommige van die dunbevolkte gemeenten slaan bij de besmetting van een gezin al 2 categorieën over.
Ik mis wel de Ollie cijfers met uitsplitsing naar leeftijd e.d.
Ik mis wel de Ollie cijfers met uitsplitsing naar leeftijd e.d.
Barneveld (voll. vac. 68%), Neder-Betuwe (60%) en Staphorst (55%) vallen vooral op met een afwijkende vaccinatiegraad t.o.v. het gemiddelde in Nederland (82,4%) en relatief veel besmettingen.Kevinp schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:48:
[...]
de kaart (vooral de blauwe) heeft niet echt voldoende definitie.
Urk (30%) is qua besmettingen wel de opvallende afwezige, maar ik vermoed dat op Urk de testbereidheid niet heel hoog is (of er zijn daadwerkelijk weinig besmettingen).
je ziet in limburg ook relatief veel postieve testen. Maar wel nog qua vaccinatie iets blauws.Sjurm schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:58:
[...]
Barneveld (voll. vac. 68%), Neder-Betuwe (60%) en Staphorst (55%) vallen vooral op met een afwijkende vaccinatiegraad t.o.v. het gemiddelde in Nederland (82,4%) en relatief veel besmettingen.
Urk (30%) is qua besmettingen wel de opvallende afwezige, maar ik vermoed dat op Urk de testbereidheid niet heel hoog is (of er zijn daadwerkelijk weinig besmettingen).
Ik ben redelijk verontrust door het dalende aantal testen. Dit zou je logischerwijs kunnen verwachten, doordat al veel mensen gevaccineerd zijn en dus misschien amper klachten krijgen of de noodzaak van het testen niet meer inzien. Ook houden we natuurlijk een steeds kleinere kern van ongevaccineerden over die steeds standvastiger zijn om vooral niet te testen omdat ze 'toch niet ziek worden' , 'covid niet bestaat' of <insert drogreden>....link_mario schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:45:
[...]
Vooral de ziekenhuiswaarde (10 dagen na opheffen maatregelen) zijn redelijk schrikbarend te noemen.
Bij de delta/dansenmetJansen golf begon de opname kromme na een dag of 12 echt te stijgen, trouwens.
Die kaart zegt natuurlijk maar weinig, kijk naar Den Haag en Rotterdam waar complete wijken minimaal 10 procentpunt achterlopen. Toch valt het aantal besmettingen per 100k dan mee omdat het gewoon gebieden zijn met veel inwoners.Sjurm schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:58:
[...]
Barneveld (voll. vac. 68%), Neder-Betuwe (60%) en Staphorst (55%) vallen vooral op met een afwijkende vaccinatiegraad t.o.v. het gemiddelde in Nederland (82,4%) en relatief veel besmettingen.
Andersom, Bodegraven-Reeuwijk is diepblauw qua vaccinatie maar oranje bij besmettingen
[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 05-10-2021 16:04 ]
Marino plaatst ook elke dag een lijstje met besmettingen per 100,000 inwoners. De top 5 is nu Staphorst, Neder-Betuwe, Baarle-Nassau, Woudenberg, Scherpenzeel.
Baarle-Nassau heeft een vrij hoge vaccinatiegraad. Die andere plaatsen hebben veel grote reformatorische gezinnen, ik denk dat het een combinatie is van lagere vaccinatiegraad in die gemeenschap + een paar gezinnen trekken dan al snel het aantal omhoog.
Baarle-Nassau heeft een vrij hoge vaccinatiegraad. Die andere plaatsen hebben veel grote reformatorische gezinnen, ik denk dat het een combinatie is van lagere vaccinatiegraad in die gemeenschap + een paar gezinnen trekken dan al snel het aantal omhoog.
Je weet dat er daar weer heel veel klachten zijn van mensen die zich buitengesloten voelen omdat de FFP2 kapjes zo duur zijn? En dat ook die FFP2 kapjes niet zo goed werken als je ze b.v. niet over de neus doet? Ook die worden dus door veel mensen verkeerd gebruikt.Dennahz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:28:
[...]
Je vergeleek net nog met Duitsland waar het zoveel beter is gegaan. Je bent bekend dat daar ook een avondklok is geweest en dat ook daar veel mensen op tegen waren/rechtzaken hebben gevoerd?Hier is er zoveel misinformatie gekomen van de overheid. Allerlei random regels steeds. Ze voeren iets in, maar weten niet zeker of het überhaupt werkt (avondklok). Als je mensen beperkingen oplegt, sta er dan voor 100% achter, of doe het niet.
Tja, als alle randvoorwaarden blijven veranderen (b.v. hoe goed mensen zich aan regels houden, het weer, de hoeveelheid vaccinaties, delta variant e.d.) of niet bekend zijn (hoe verspreid het virus zich en hoe snel) werkt een roadmap met harde cijfers nu eenmaal slecht. Het voornaamste wat hierbij fout is gegaan, is dat ze dingen hebben willen beschrijven die variabel zijn.Of laat dat in ieder geval niet merken in je communicatie. Gewoon: wij voeren regel X is, omdat Y. En we schalen het weer af als Z. Het is altijd veel te vaag, veel te onduidelijk, veel te random.
En ook hier, je weet hopelijk dat in alle buurlanden er soortgelijke demonstraties zijn? Feitelijk zeg je hier dus dat ongeacht de aanpak mensen 'dwars' doen, maar dat dat toch aan de aanpak ligt. Nu zeg ik niet dat de regering alles goed heeft gedaan, maar het is wel duidelijk dat ongeacht wat ze doen er altijd mensen zijn die 'dwars' zijn. En bovenal, juist doordat mensen 'dwars' zijn, zijn er meer maatregelen nodig (waarna de regering daar de schuld van krijgt)Dat mensen hier 'dwars' zijn hebben ze puur en alleen aan zichzelf te danken.
Het grote probleem met dit soort posts is dat het duidelijk is dat het gras altijd groener is aan de overkant. Alleen als je je er wat verder in verdiept zie je dat dat nogal meevalt en er op elk land wel wat aan te merken is.
[removed]
Kleine dorpen met grote gezinnen en hechte gemeenschappen zijn al anderhalf jaar koploper in dat soort lijstjes doordat er wordt gecorrigeerd naar 100.000 inwoners.user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:04:
Marino plaatst ook elke dag een lijstje met besmettingen per 100,000 inwoners. De top 5 is nu Staphorst, Neder-Betuwe, Baarle-Nassau, Woudenberg, Scherpenzeel.
Hier ook een draadje van Marino:
Een paar tweets daaruit:
Uw favoriete doomsayer is hier om te melden: het heeft even geduurd, maar de stijging lijkt nu echt 'begonnen'. Alle indicatoren staan op rood.
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 5 oktober 2021
Paar observaties hieronder 👇 https://t.co/4IB5PrlCCx
Een paar tweets daaruit:
Het aantal opnames zit dus ook in de lift waarbij vandaag wel een enorme uitschieter is. Sterker nog: in juni/juli tikten we bij 10.000'en infecties per dag dus maximaal 100 opnames aan.
Vandaag 65 opnames terwijl er ~1800 gemelde besmettingen per dag zijn. Something's off.
Het is vooral afwachten wat we de komende dagen gaan zien.De meest simpele verklaring: er gaat een hoop virus rond, wat we niet zien, totdat we het wel zien in de opnames. Komende paar dagen even afwachten, maar als dit de trend wordt, missen we waarschijnlijk heel veel besmettingen.
Het is toch niet onlogisch, destijds mocht je na een prik met Janssen naar binnen en kwam het besef dat dit niet zo slim was. Gevolg: Vele mensen lieten zich testen, ook door oproepen om dat te doen als je geen klachten had en in het weekend was uit geweest.user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:13:
[Twitter]
Een paar tweets daaruit:
[Twitter][Twitter]Het is vooral afwachten wat we de komende dagen gaan zien.
Nu zijn die mensen gevaccineerd met Janssen (waarmee ze alles mogen), de noodzaak om te testen is er niet meer voor hen.
Het besmettingsgetal geeft nu een hele andere situatie weer, dat kan je niet vergelijken met het verleden.
De JongeHet eerste is dat het sturen op besmettingscijfers zoals we dat deden heel lang, dat doen we niet meer de komende periode. Omdat dat eigenlijk niet meer zinvol is. Die besmettingscijfers vertellen een heel ander verhaal dan ze deden. We kijken er nog wel naar, we gebruiken het zeker als achtergrond, als context om de beslissingen te nemen. Maar het is geen indicator meer om op te sturen. Waar we echt naar kijken, dat is naar de ziekenhuisopnames. Omdat dat eigenlijk het belangrijkste is voor de komende tijd
De stijging was al begonnen op 25 september als je de afname van het groeipercentage daarin betrekt. Daar kun je ook uit prognosticeren dat er dag op dag zo'n 2-3% bijkomt en is het dus niet erg moeilijk om te bedenken dat dit op vrij korte termijn eindig is.user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:13:
Hier ook een draadje
Percentage positief stijgt en past inderdaad bij onderrapportage. Laatste rioolwater van 29 september. Als dat ook gaat stijgen past dat er ook bij.
Het meest logische moment om maatregelen te nemen is nu, niet als de IC nog voller raakt. Want zeker bij onderrapportage kan het ineens heel snel gaan.
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Je hebt er alleen niks aan, want de IC is al bezet met >100 en het is de verwachting dat er nog veel mensen zijn die opgenomen kunnen worden.Wolly schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:21:
[...]
dat kan je niet vergelijken met het verleden.
Sturen op IC capaciteit was onlogisch, is onlogisch en blijft onlogisch.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
De tendens is belangrijk, we hebben meerdere dinsdagen gezien met hoge stijgingen aangezien LCPS maar 2x/week wordt bijgewerkt. De ontslagen zijn meestal verderop in de week. Op dagtotalen vliegt het dan alle kanten op.user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:13:
[Twitter]
Een paar tweets daaruit:
Tsja, een hogere vaccinatiegraad leidt tot een lagere testbereidheid. We gaan in ieder geval zien hoe goed we beschermd zijn binnenkort.user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:13:
[Twitter]
Een paar tweets daaruit:
Ik hoop iig dat we corona light krijgen en niet als Marc Pilcher ook na vaccinatie de pineut zijn.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ik ben beslist geen expert terzake, maar wellicht maakt het ook een verschil dat de besmettingen destijds voornamelijk plaatsvonden onder "dansende Janssens" die minder kans hebben om in het ziekenhuis te belanden?user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:13:
Een paar tweets daaruit:
[Twitter][Twitter]
Het is vooral afwachten wat we de komende dagen gaan zien.
Zal wel hetzelfde zijn als op het schoolplein; als je afwijkt van de norm, wordt je "gepest". Dat is helaas van alle leeftijden; van wat ik begrepen heb zitten zelfs ouderen in het bejaardenhuis soms te kiften als op school over wie naast wie mag zitten aan de eettafel.user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:45:

Dat we gaan stijgen lijkt me wel een redelijke verwachting. Dat de ziekenhuizen weer zo explosief gaan stijgen als een jaar geleden lijkt me heel onwaarschijnlijk. Nu al rigoreuze maatregelen nemen is maatschappelijk er niet doorheen te krijgen.
In de piek van Dansen met Janssen waren er in de leeftijdsgroep 50-59 ~29 besmettingen per 100.000 en in de leeftijdsgroep 60-69 ongeveer 12. Nu is dat 6 en 5 per 100.000 respectievelijk. Inderdaad minder heftig dan Marino het doet voorkomen met 10.000 tegen 2.000, maar nog steeds meer opnames per besmetting terwijl je bij een hogere vaccinatiegraad juist minder opnames per besmetting zou moeten zien.NMH schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:54:
[...]
Ik ben beslist geen expert terzake, maar wellicht maakt het ook een verschil dat de besmettingen destijds voornamelijk plaatsvonden onder "dansende Janssens" die minder kans hebben om in het ziekenhuis te belanden?
Per geregistreerde besmetting.Tom-Z schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:28:
[...]
In de piek van Dansen met Janssen waren er in de leeftijdsgroep 50-59 ~29 besmettingen per 100.000 en in de leeftijdsgroep 60-69 ongeveer 12. Nu is dat 6 en 5 per 100.000 respectievelijk. Inderdaad minder heftig dan Marino het doet voorkomen met 10.000 tegen 2.000, maar nog steeds meer opnames per besmetting terwijl je bij een hogere vaccinatiegraad juist minder opnames per besmetting zou moeten zien.
Door de vaccins zal meer ook asymptomatisch gaan, en is denk ik de testbereid minder (ach, ik ben toch gevaccineerd)
Of de mensen gebruiken even de zelftest die minder nauwkeurig is, zeker als je hem niet helemaal goed gebruikt (omdat dat stokje in je neus b.v. wel heel vervelend is). Als die negatief is, ga je ook niet naar de GGD voor een PCR test.42erik schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:02:
[...]
Per geregistreerde besmetting.
Door de vaccins zal meer ook asymptomatisch gaan, en is denk ik de testbereid minder (ach, ik ben toch gevaccineerd)
[removed]
Bizar... ik begrijp nooit zo goed waarom mensen anderen niet gewoon in hun waarde kunnen laten en blijkbaar te dom zijn om te bedenken dat iemand misschien extra risico loopt door gezondheidsproblemen.user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:45:
Vraag me dan wel weer af in wat voor aso buurt ze dan komt, maar goed.
Er wordt gekeken naar ziekenhuisopnames, dat is breder dan IC capaciteit. Ik zie hier trouwens weinig wijziging van beleid in terug aangezien het al lang duidelijk is dat de ziekenhuizen zo vol mogelijk moesten liggen zodat het leven/economie zoveel als mogelijk door kon gaan.Number10 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:25:
[...]
Je hebt er alleen niks aan, want de IC is al bezet met >100 en het is de verwachting dat er nog veel mensen zijn die opgenomen kunnen worden.
Sturen op IC capaciteit was onlogisch, is onlogisch en blijft onlogisch.
Het percentage positief uit de TVT tests is nog laag en gelijk gebleven. Een gigantische onderrapportage lijkt daar niet bij te passen.Number10 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:22:
[...]
Percentage positief stijgt en past inderdaad bij onderrapportage. Laatste rioolwater van 29 september. Als dat ook gaat stijgen past dat er ook bij.
Nee, daar had ik geen idee van. En natuurlijk werken die dingen niet goed als je ze onder de neus draagt. Gaat een beetje z'n nut voorbij dan.redwing schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:08:
[...]
Je weet dat er daar weer heel veel klachten zijn van mensen die zich buitengesloten voelen omdat de FFP2 kapjes zo duur zijn? En dat ook die FFP2 kapjes niet zo goed werken als je ze b.v. niet over de neus doet? Ook die worden dus door veel mensen verkeerd gebruikt.
Nope, geen idee. Maar de avondklok was ook een zinloze regel dus wat dat betreft begrijp ik wel waarom.Je vergeleek net nog met Duitsland waar het zoveel beter is gegaan. Je bent bekend dat daar ook een avondklok is geweest en dat ook daar veel mensen op tegen waren/rechtzaken hebben gevoerd?
Misschien wel. Uiteindelijk woon ik niet in Duitsland en moet ik uitgaan van hetgeen ik in de media zie. Je zal wel gelijk hebben. Toch heb ik wel het idee dat Duitsers (en bijv ook Belgen en Denen) zich veel beter aan alle maatregelen gehouden hebben. Andere cultuur natuurlijk.Tja, als alle randvoorwaarden blijven veranderen (b.v. hoe goed mensen zich aan regels houden, het weer, de hoeveelheid vaccinaties, delta variant e.d.) of niet bekend zijn (hoe verspreid het virus zich en hoe snel) werkt een roadmap met harde cijfers nu eenmaal slecht. Het voornaamste wat hierbij fout is gegaan, is dat ze dingen hebben willen beschrijven die variabel zijn.
En ook hier, je weet hopelijk dat in alle buurlanden er soortgelijke demonstraties zijn? Feitelijk zeg je hier dus dat ongeacht de aanpak mensen 'dwars' doen, maar dat dat toch aan de aanpak ligt. Nu zeg ik niet dat de regering alles goed heeft gedaan, maar het is wel duidelijk dat ongeacht wat ze doen er altijd mensen zijn die 'dwars' zijn. En bovenal, juist doordat mensen 'dwars' zijn, zijn er meer maatregelen nodig (waarna de regering daar de schuld van krijgt)
Het grote probleem met dit soort posts is dat het duidelijk is dat het gras altijd groener is aan de overkant. Alleen als je je er wat verder in verdiept zie je dat dat nogal meevalt en er op elk land wel wat aan te merken is.
Het ding in Nederland was / is gewoon dat ze dingen deden waarvan je bij voorbaat al wist dat het niks zou uitmaken. Als ik dat als simpele burger al weet, waarom weten zij dat dan niet? Waarom hebben ze aan het begin bijvoorbeeld zo 'gelogen' over het nut van mondkapjes? Dat heeft het draagvlak namelijk niet goed gedaan. Integendeel zelfs.
En dan dingen als de avondklok... "we weten niet of het gaat werken, maar hey, let's go.". Elkaar telkens tegenspreken via de media. Allerlei random virologen met verschillende meningen en opvattingen. Alles natuurlijk breed uitgemeten in de media.
En zo zijn er wel meerdere voorbeelden te noemen. Het zal wel aan mij liggen
Mijn punt was dus ook dat je dit in elk land ziet. Overal zijn sommige regels die de meeste mensen wel logisch vinden, maar zitten er ook regels tussen die zinloos zijn of iig door veel mensen zinloos worde gevonden. Het probleem hierbij is ook dat het achteraf altijd makkelijk praten is, maar dat je vooraf niet weet wat wel/niet werkt en wat er precies nodig is.Dennahz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:16:
[...]
Nee, daar had ik geen idee van. En natuurlijk werken die dingen niet goed als je ze onder de neus draagt. Gaat een beetje z'n nut voorbij dan.
[...]
Nope, geen idee. Maar de avondklok was ook een zinloze regel dus wat dat betreft begrijp ik wel waarom.
Klopt, de communicatie is gewoon belabberd geweest en daar zijn ook zeker fouten bij gemaakt.[...]
Misschien wel. Uiteindelijk woon ik niet in Duitsland en moet ik uitgaan van hetgeen ik in de media zie. Je zal wel gelijk hebben. Toch heb ik wel het idee dat Duitsers (en bijv ook Belgen en Denen) zich veel beter aan alle maatregelen gehouden hebben. Andere cultuur natuurlijk.
Het ding in Nederland was / is gewoon dat ze dingen deden waarvan je bij voorbaat al wist dat het niks zou uitmaken. Als ik dat als simpele burger al weet, waarom weten zij dat dan niet? Waarom hebben ze aan het begin bijvoorbeeld zo 'gelogen' over het nut van mondkapjes? Dat heeft het draagvlak namelijk niet goed gedaan. Integendeel zelfs.
Die avondklok blijft natuurlijk een lastige. We zaten toen met volle ziekenhuizen en een stijgende lijn. Je moet dan iets en de avondklok was het enige dat er nog was. En veel zal het niet geholpen hebben, maar als het ook maar een paar procent heeft geholpen, is dat alsnog het verschil geweest tussen ziekenhuizen die mensen moesten weigeren of niet. Dus zelfs nu is het nog lastig aan te geven of het echt zinloos is geweest.En dan dingen als de avondklok... "we weten niet of het gaat werken, maar hey, let's go.". Elkaar telkens tegenspreken via de media. Allerlei random virologen met verschillende meningen en opvattingen. Alles natuurlijk breed uitgemeten in de media.
En dat de communicatie slecht was ben ik het nog steeds mee eens
Tja, zoals ik al zeg ben ik het er helemaal mee eens dat de communicatie gewoon slecht is geweest en dat dat ook heeft gezorgd voor minder draagvlak. Als je echter kijkt naar de maatregelen zit er bij de meeste toch wel logica achter, zelfs de avondklok. En als je wat beter kijkt naar wat er gebeurt in de landen om ons heen zie je dat het daar grotendeels hetzelfde is, ook wat draagvlak betreft. Als land hebben we het wat dit betreft dus helemaal niet zo slecht gedaan.En zo zijn er wel meerdere voorbeelden te noemen. Het zal wel aan mij liggen
[removed]
In Duitsland waren anders grotere demonstraties dan hier en de vaccinatiegraad loopt daar ook achter op ons.Dennahz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:16:
[...]
Misschien wel. Uiteindelijk woon ik niet in Duitsland en moet ik uitgaan van hetgeen ik in de media zie. Je zal wel gelijk hebben. Toch heb ik wel het idee dat Duitsers (en bijv ook Belgen en Denen) zich veel beter aan alle maatregelen gehouden hebben. Andere cultuur natuurlijk.
PS
Het volgende klinkt wellicht hard, maar ik ben bang dat het Nederland goed gedaan heeft dat het virus hier wat meer rond is gegaan. Doordat bijna iedereen wel iemand kent of gehoord heeft van iemand die ernstig ziek is geworden van corona, neem je het toch wat serieuzer.
Duitsland heeft last van de remmende voorsprong... ze wisten het virus veel beter te mitigeren dan wij, maar daardoor zijn er ook meer mensen die denken dat het een griepje is.
[ Voor 30% gewijzigd door Lethalis op 06-10-2021 07:39 ]
Kijk alleen al naar Australië, anderhalf jaar 'schoon' geweest en nu breekt alsnog de pleuris uit omdat vaccinatie achter blijft en ze inmiddels de twijfelachtige eer hebben van langste lockdown ooit..
Daarmee hebben ze 95% minder doden dan hier. Vaccinaties lopen inderdaad achter maar nu doen ze ongeveer 4 procent per week zoals Nederland ook deed tijdens de drukste periode. Waar het plafond zal liggen qua bereidheid zullen we moeten gaan zien, ze kunnen Nederland dit jaar nog inhalen met vaccinaties maar zullen nooit qua slachtoffers in de buurt komen.jadjong schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:05:
Kijk alleen al naar Australië, anderhalf jaar 'schoon' geweest en nu breekt alsnog de pleuris uit omdat vaccinatie achter blijft en ze inmiddels de twijfelachtige eer hebben van langste lockdown ooit..
And to think they once said that computers would take away jobs.
Maar de impact op het leven is wel veel langduriger en groter en het gaat ook nog wel even duren. De vaccinatiebereidheid is daar toch lager. De vraag is dan natuurlijk wat beter is. Laat staan dat we natuurlijk uberhaupt die keuze hier al niet hadden omdat we niet op een eiland wonen.IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:18:
[...]
Daarmee hebben ze 95% minder doden dan hier. Vaccinaties lopen inderdaad achter maar nu doen ze ongeveer 4 procent per week zoals Nederland ook deed tijdens de drukste periode. Waar het plafond zal liggen qua bereidheid zullen we moeten gaan zien, ze kunnen Nederland dit jaar nog inhalen met vaccinaties maar zullen nooit qua slachtoffers in de buurt komen.
[removed]
Elk land heeft een strategie gevolgd die past bij dat land denk ik. We hadden het vast beter kunnen doen dan we gedaan hebben. Alleen kijken naar landen als Australie heeft geen zin omdat die zo totaal verschillend zijn tov Nederland. Zelfs Duitsland is al enorm verschillend door de mentaliteit daar.
De mentaliteit is het probleem inderdaad. Aan de ene kant moet je blij zijn met sommige punten hoe het gegaan is. De dingen die wij in 1,5 jaar hebben meegemaakt, gebeurt nu in Australië en Nieuw-Zeeland.TrailBlazer schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:35:
Elk land heeft een strategie gevolgd die past bij dat land denk ik. We hadden het vast beter kunnen doen dan we gedaan hebben. Alleen kijken naar landen als Australie heeft geen zin omdat die zo totaal verschillend zijn tov Nederland. Zelfs Duitsland is al enorm verschillend door de mentaliteit daar.
Wij staan er goed op qua vaccinatie. Het had alleen voor de zorg een stuk beter kunnen gaan als mensen gewoon gehoorzaamde.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Volgens mij heeft het weinig met een aso-buurt te maken. Bij mijn ex-vriendin en Taiwanese vriendin van haar waren het juist van die welgestelde opgedofte oudere dames (type Broekers-Knol) die met minachting keken en wat dingetjes toefluisterden. Mensen die zich ver verheven voelen boven een ander.Lethalis schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:25:
[...]
Bizar... ik begrijp nooit zo goed waarom mensen anderen niet gewoon in hun waarde kunnen laten en blijkbaar te dom zijn om te bedenken dat iemand misschien extra risico loopt door gezondheidsproblemen.
Vraag me dan wel weer af in wat voor aso buurt ze dan komt, maar goed.
Precies dat. Vaccinatiebereidheid ligt logischerwijs lager in landen die het virus minder hard hebben laten rondgaan. De noodzaak wordt minder gevoeld. We zouden hier waarschijnlijk ook niet de lijnen platbellen als er een ebolavaccin te verkrijgen is.IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:18:
[...]
Daarmee hebben ze 95% minder doden dan hier. Vaccinaties lopen inderdaad achter maar nu doen ze ongeveer 4 procent per week zoals Nederland ook deed tijdens de drukste periode. Waar het plafond zal liggen qua bereidheid zullen we moeten gaan zien, ze kunnen Nederland dit jaar nog inhalen met vaccinaties maar zullen nooit qua slachtoffers in de buurt komen.
Dat commentaar is inderdaad belachelijk.user109731 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:45:
Aan de andere kant: voor zover ik heb begrepen, werken de mondjapjes andersom. Dus ze voorkomen niet zozeer besmetting van de drager, maar ze voorkomen vooral dat de drager andere mensen besmet.
In die zin hoeft de vriendin dan niet een mondkapje te dragen. Het geeft alsnog wel een signaal dat iemand gewoon nog erg bezig is met niet besmet worden, dus daar kunnen mensen dan juist rekening mee houden. En het werkt verder misschien ook wel mentaal voor de drager zelf.
Je zou ook nog kunnen stellen, dat als iemand echt besmetting wil voorkomen, dat het dan beter is om de boodschappen thuis te laten bezorgen en niet in de supermarkt te komen.
Ik kan ergens wel begrijpen dat mensen er iets van denken en vinden. Het is psychologisch net zo iets als pesten, waarbij het ook gaat om het opmerken van iets afwijkends. Niet dat het goed is, maar zo werken (de meeste) hersenen.
Zo ken ik meerdere jonge dames die zwaar gothic stijl door het leven gaan. Zeer dik aangezette zwarte lippen en ogen en dan fel blauw haar en lopen als een bouwvakker. Tja. Ik behandel ze normaal, vriendelijk en zoals een ander, maar denk onbewust ook van: doe even normaal zeg. Aandacht nodig, mentaal niet in orde, enz. allemaal conclusies die je dan toch op gevoel gaat trekken. Voordat mensen willen roepen dat zulke gedachten slecht zijn, nee, dat is precies zoals alle mensen elkaar automatisch keuren in de zoektocht naar sociale contacten.
Ik zou er met mondkapjes geen aandacht aan geven. Het laat alleen zien wat erg opvallende mensen altijd meemaken. Al die blikken, gefluister en soms directe opmerkingen.
Met de nu goed verkrijgbare FFP-2 en 3 kapjes geldt dit niet meer.Playa del C. schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:15:
[...]
Aan de andere kant: voor zover ik heb begrepen, werken de mondjapjes andersom. Dus ze voorkomen niet zozeer besmetting van de drager, maar ze voorkomen vooral dat de drager andere mensen besmet.
En Maes c.s. hebben hun kort geding verloren: de coronapas is niet "medisch zinloos" en levert geen verboden discriminatie op.
Er staat niet veel spannends in de uitspraak; het is vooral een samenvatting van wat in de OMT-adviezen en technische briefings is aangevoerd als motivering (bijvoorbeeld de "bolletjesmatrix" is letterlijk in de uitspraak overgenomen en hele lange letterlijke quotes uit het OMT-advies). De rechter stelt vast dat er "geen ruimte [is] om onomstotelijke wetenschappelijke bewijzen af te wachten" en dat de memo van de expert van eisers niet opweegt tegen de mening van het team van deskundigen van het OMT.
In r.o. 4.14 noemt de rechter een aantal omstandigheden die het gebruik van het CTB proportioneel(-er) maken, o.a. de (voorgenomen) tijdelijkheid, dat de verplichting alleen in niet-essentiële sectoren geldt en dat er uitzonderingen gelden (o.a. voor mensen die zich niet kúnnen laten testen of waarvoor dat ernstig ontregelend is). De rechter stelt ook nog vast dat er een wettelijke grondslag is voor de regeling (Dat was nog een puntje, omdat voor de opgelegde beperkingen een wet in formele zin is en het CTB deels via een ministeriële regeling is ingevoerd. Dat was ook het probleem waar het met de avondklok in eerste instantie mis mee ging.).
Er staat niet veel spannends in de uitspraak; het is vooral een samenvatting van wat in de OMT-adviezen en technische briefings is aangevoerd als motivering (bijvoorbeeld de "bolletjesmatrix" is letterlijk in de uitspraak overgenomen en hele lange letterlijke quotes uit het OMT-advies). De rechter stelt vast dat er "geen ruimte [is] om onomstotelijke wetenschappelijke bewijzen af te wachten" en dat de memo van de expert van eisers niet opweegt tegen de mening van het team van deskundigen van het OMT.
In r.o. 4.14 noemt de rechter een aantal omstandigheden die het gebruik van het CTB proportioneel(-er) maken, o.a. de (voorgenomen) tijdelijkheid, dat de verplichting alleen in niet-essentiële sectoren geldt en dat er uitzonderingen gelden (o.a. voor mensen die zich niet kúnnen laten testen of waarvoor dat ernstig ontregelend is). De rechter stelt ook nog vast dat er een wettelijke grondslag is voor de regeling (Dat was nog een puntje, omdat voor de opgelegde beperkingen een wet in formele zin is en het CTB deels via een ministeriële regeling is ingevoerd. Dat was ook het probleem waar het met de avondklok in eerste instantie mis mee ging.).
[ Voor 73% gewijzigd door Tom-Z op 06-10-2021 12:08 ]
Lost for words... 

Liever geen donorbloed van gevaccineerde? Dan heb je een verklaring nodig
Patiënten van het Noordwest Ziekenhuis (NWZ) in Alkmaar en Den Helder, die pertinent geen donorbloed toegediend willen krijgen van een gevaccineerd persoon, moeten hiervoor een speciale verklaring bij zich hebben. In dat geval krijgen zij helemaal geen bloedtransfusie.
Als iemand niks bij zich heeft, dan beslist de dokter”, stelt NWZ-woordvoerster Rinske De Wit. „Dan krijgt degene, die op dat moment misschien voor zijn of haar leven vecht en niet aanspreekbaar is, dat wat medisch gezien nodig is. Wordt door de arts besloten bloed te geven, dan hebben patiënten geen keuze”, maakt zij duidelijk. „Bloed is bloed, meer smaken hebben we niet.”
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Is gewoon een keuze, met gevolgen uiteraard.
Advocaatje heeft zijn moment of fame ook weer gehad. Let's move on.Tom-Z schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:10:
En Maes c.s. hebben hun kort geding verloren: de coronapas is niet "medisch zinloos" en levert geen verboden discriminatie op.
Een giga claim van de nabestaanden tegen het ziekenhuis. Maes Advocaten wil graag hierbij voor een schappelijke prijs U van dienst zijn.tlpeter schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:14:
[...]
Keuzes hebben consequenties....tlpeter schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:14:
[...]
Vergelijk het met een "niet reanimeren". Wil je het niet dan moet je dit aan geven. Niet meer en niet minder.IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:17:
[...]
Een giga claim van de nabestaanden tegen het ziekenhuis. Maes Advocaten wil graag hierbij voor een schappelijke prijs U van dienst zijn.
Oef, ik dacht dat we in 1900 ontdekt hadden dat er wél verschillende smaken bloed waren en dat het toch écht heel belangrijk was om de juiste smaak te gebruikenhoevenpe schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:12:
Wordt door de arts besloten bloed te geven, dan hebben patiënten geen keuze”, maakt zij duidelijk. „Bloed is bloed, meer smaken hebben we niet.”
Terecht dat ze verloren hebben.Tom-Z schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:10:
Die debiele dingen waaien allemaal over uit de USA. Ik hoop toch niet dat we dat idiote land achterna gaan.
Dat een ziekenhuis serieus zich geroepen voelt dat in de pers te moeten zeggen

Maar klopt het wel gaan die lui toch lekker dood? Je zou bijna zeggen, ze bewijzen de maatschappij een dienst.
Maar het is wel een premium telegraaf artikel, dus de kans is nog dat het gewoon zoeken naar onzin vanuit die "krant" was.
[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 06-10-2021 11:49 ]
Maandag zat Ernst Kuipers bij jinek te verkondigen dat hij al een 4 tal patiënten met een dergelijk kaartje in het erasmus opgenomen heeft zien worden.....LZ86 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:48:
[...]
Die debiele dingen waaien allemaal over uit de USA. Ik hoop toch niet dat we dat idiote land achterna gaan.
Dat een ziekenhuis serieus zich geroepen voelt dat in de pers te moeten zeggen![]()
Maar het is wel een premium telegraaf artikel, dus de kans is nog dat het gewoon zoeken naar onzin vanuit die "krant" was.

Mijn god. Ze hebben het zeker op feesjboek gelezen ofzo..... Sociale media zijn echt een probleem.stylezzz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:50:
[...]
Maandag zat Ernst Kuipers bij jinek te verkondigen dat hij al een 4 tal patiënten met een dergelijk kaartje in het erasmus opgenomen heeft zien worden.....
Die lui hebben waarschijnlijk de mentale capaciteit niet om het gevolg ervan te overzien en moeten eigenlijk tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
En de familie vervolgens maar klagen en naar advocaten stappen als ze sterven zeker

Vanuit hun standpunt is dit logisch. De Grondwet garandeert hun de vrijheid niet gevaccineerd te worden en van die keuze geen beperkingen opgelegd te krijgen. Dat de overheid niet voor een vaccinvrije bloedvoorziening heeft gezorgd is hun falen en dat moet nu dan er alsnog komen.
(dat bloed van gevaccineerden niets doet om iemand alsnog te vaccineren gaat het niet om, dit is een principezaak)
(dat bloed van gevaccineerden niets doet om iemand alsnog te vaccineren gaat het niet om, dit is een principezaak)
[ Voor 17% gewijzigd door IJzerlijm op 06-10-2021 12:04 ]
De meeste mensen houden er alleen principes op na om zich de moeite van het denken te kunnen besparen.IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:03:
Vanuit hun standpunt is dit logisch. De Grondwet garandeert hun de vrijheid niet gevaccineerd te worden en van die keuze geen beperkingen opgelegd te krijgen. Dat de overheid niet voor een vaccinvrije bloedvoorziening heeft gezorgd is hun falen en dat moet nu dan er alsnog komen.
Dat is een kwestie van perspectief. Als het gaat om privacy opgeven om de pandemie beter te bestrijden schiet iedereen hier in net zo'n stuip.stylezzz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:06:
[...]
De meeste mensen houden er alleen principes op na om zich de moeite van het denken te kunnen besparen.
Je doelt op de coronapas? Dacht dat we dat station ook alweer gepasseerd waren qua privacy, discriminatie en alle modder die daarmee gemoeid was.....IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:08:
[...]
Dat is een kwestie van perspectief. Als het gaat om privacy opgeven om de pandemie beter te bestrijden schiet iedereen hier in net zo'n stuip.
Verwijderd
het stukje tussen haakjes daar gaat het juist wel om, omdat het bloed van gevaccineerden niets doet om iemand alsnog te vaccineren maakt dat het niets te maken heeft met de vrijheid om niet gevaccineerd te worden.IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:03:
de 'keus' aan de patiënt die bloed toegediend zou moeten krijgen is dan ook: u accepteert alle smaakjes* bloed die qua bloedgroep bij u passen en wij veilig genoeg bevonden hebben om u toe te dienen ( en de medische criteria die ik nu oversla) of u krijgt niets. Of dat nu gaat om bloed van gevaccineerden, mensen met meer of minder pigment of wat dan ook is niet relevant.
*)edit: zoals @dreamscape hieronder terecht opmerkt gaat het hier niet om smaken, maar ik bedoel dus dat je veilig bloed maar hebt te accepteren ongeacht wie er zo vriendelijk was dat was te doneren
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2021 13:48 ]
Sinds 1 september jongstleden hebben we er nog wat smaken bij, sinds homo- en biseksuelen bloed mogen doneren onder bepaalde voorwaarden. Het lijkt me dan ook een logische volgende stap om nog wat kaartjes erbij te maken. Bijvoorbeeld: ik wil alleen bloed van een homoseksuele ongevaccineerde.Tom-Z schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:20:
[...]
Oef, ik dacht dat we in 1900 ontdekt hadden dat er wél verschillende smaken bloed waren en dat het toch écht heel belangrijk was om de juiste smaak te gebruiken

Waar staat dat dan precies in de grondwet?IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:03:
De grondwet die mij voorligt stelt namelijk iets anders:
https://www.denederlandse...onaantastbaarheid_lichaam
Ik vind het persoonlijk overigens jammer dat het het gros van de "kritische" politici, opruiers en populistisch aangelegde opportunisten niet verder komen dan lege kreten als "onwettig, strafbaar en discriminerend". Het onderwerp en met name de totstandkoming, maar ook de invulling, de gevolgen en eventuele morele bezwaren mogen van mij echt wel onder een loep gelegd worden.Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Een figuur als Bart Maes bewijst naar mijn mening de maatschappij geen dienst door hier een zaak te beginnen waarvan je van een advocaat mag verwachten dat hij deze inschat als bij voorbaat kansloos, enkel voor wat persoonlijk gewin in de vorm van media aandacht. Het zet enkel de verhoudingen verder op scherp. (queue de "corrupte rechters" commentaren in selecte facebook groepen)
Je bedoelt het misschien grappig, maar het hele idee is dat bloed van homo- of biseksuelen juist níet een ander smaakje is.zacht schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:56:
Sinds 1 september jongstleden hebben we er nog wat smaken bij, sinds homo- en biseksuelen bloed mogen doneren onder bepaalde voorwaarden.
Punctuality is the politeness of kings
Deels wel deels niet.
Er wordt een kort geding aangespand waar er eigenlijk nauwelijks inhoudelijk wordt gekeken of de maatregelen wel nuttig/kloppend zijn.
De experts van de rechtbank zijn dezelfde als die van de staat. Waardoor je nooit tot een andere conclusie kan komen.
Je zal echt meer inhoudelijk moeten kijken voor dergelijke rechtszaken. Echter zijn daar deze type rechtszaken niet voor geschikt.
Daardoor is de uitspraak meer dan logisch.
Overigens is natuurlijk wel de vraag of dit stand houd wanneer er straks betaald moet worden.
Tja dan moet iedereen toch even de wet lezen die COVID tot een A ziekte heeft verklaard (wat overigens in andere landen niet meer zo is).IJzerlijm schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:08:
[...]
Dat is een kwestie van perspectief. Als het gaat om privacy opgeven om de pandemie beter te bestrijden schiet iedereen hier in net zo'n stuip.
Dat is echt met deze symtomen een wet die je niet wil hebben. In feite mag de overheid alles met je als je ook maar symtomen hebt. En tja ongeveer elke infectieziekte heeft dezelfde symtomen.
[ Voor 29% gewijzigd door Kevinp op 06-10-2021 13:10 ]
Net als het bloed van gevaccineerden.dreamscape schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:00:
[...]
Je bedoelt het misschien grappig, maar het hele idee is dat bloed van homo- of biseksuelen juist níet een ander smaakje is.
Ik mis nog steeds een wetenschappelijke onderbouwing voor artikel 58ra 2a uit de Wpg, die voor de Delta variant was opgesteld.Tom-Z schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:10:
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Wat een gevaarlijk land leven we eigenlijk. De hoeveelheid misinformatie die gewoon blind op social media mag blijven staan is echt ongekend. Ze zouden een filter op social media moeten hebben omtrent covid. Dat het eerst moet worden goedgekeurd voordat het geplaatst kan worden.
Ik sprak laatst een kennis. Die is zo ver. Die denkt dat het begint met een QR code en dat we over 5 jaar overal gevolgd worden. Op zich klopt dat al wel, maar dan moet je ook geen Instagram en Feesjboek hebben natuurlijk ( bijvoorbeeld)
Dit in combinatie met de zorg die omhoog gaat en de gas/electra prijzen + de huidige huizenmarkt, ik ben oprecht bang dat het helemaal uit de hand gaat lopen.
Ik sprak laatst een kennis. Die is zo ver. Die denkt dat het begint met een QR code en dat we over 5 jaar overal gevolgd worden. Op zich klopt dat al wel, maar dan moet je ook geen Instagram en Feesjboek hebben natuurlijk ( bijvoorbeeld)
Dit in combinatie met de zorg die omhoog gaat en de gas/electra prijzen + de huidige huizenmarkt, ik ben oprecht bang dat het helemaal uit de hand gaat lopen.
Ze hebben allemaal de bek open van discriminatie, die gekkies. Maar zelf willen ze geen bloed van een grote groep mensen. En dat is dan zeker weer geen discriminatie natuurlijk, want dat is anders.
Straks komen de volgende gekken met kaartjes dat ze geen bloed van gekleurde mensen/homo's/roodharigen/politici etc willen. Dit zet de deur op een kier voor linke shit tbh en er mag van mij keihard korte metten mee worden gemaakt.
Straks komen de volgende gekken met kaartjes dat ze geen bloed van gekleurde mensen/homo's/roodharigen/politici etc willen. Dit zet de deur op een kier voor linke shit tbh en er mag van mij keihard korte metten mee worden gemaakt.
Of überhaupt een mobiele telefoonAgent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee, want dan zijn de beheerders van dat filter opeens de gateways van het internet. Zo is internet niet bedoelt.Agent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:
Ze zouden een filter op social media moeten hebben omtrent covid. Dat het eerst moet worden goedgekeurd voordat het geplaatst kan worden.
We kunnen hoogstens ons best doen om mensen beter te leren omgaan met een compleet vrij internet (wat een vrij nieuw fenomeen is eigenlijk, helemaal als het gaan om nieuwsgeving) en zelf een redelijk filter te laten ontwikkelen in wat betrouwbaar is en wat niet.
Bovenal moeten we accepteren dat er gewoon idioten in de samenleving die het niet snappen.
Volgens mij ligt minstens 50% hier bij de overheid.Agent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:
Wat een gevaarlijk land leven we eigenlijk. De hoeveelheid misinformatie die gewoon blind op social media mag blijven staan is echt ongekend. Ze zouden een filter op social media moeten hebben omtrent covid. Dat het eerst moet worden goedgekeurd voordat het geplaatst kan worden.
De Jonge 4 maanden geleden:
Een QR code bij bedrijven, nee dat komt er niet daar ga ik persoonlijk voor liggen.
4 maanden later: we voeren zelf een QR code in.
bedrijf vraagt om QR code om te komen werken: en we kijken de andere kant op en doen niks.
Hier gaat het niet om de QR code zelf, maar om de dikke vette leugens die steeds verteld worden. En als je dus als policticie aantoonbaar onbetrouwbaar bend waarom zou ik je dan vertrouwen?
En zo kan ik veel meer voorbeelden verzinnen corona gerelateerd en niet corona gerelateerd.
.... zodat bepaalde mensen er niet op kunnen komenAgent47 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:34:
Wat een gevaarlijk land leven we eigenlijk. De hoeveelheid misinformatie die gewoon blind op social media mag blijven staan is echt ongekend. Ze zouden een filter op social media moeten hebben ....
Maar dat was ook niet aan de vordering ten grondslag gelegd. Ze wilden het héle CTB van tafel hebben. Door zich daarop te beroepen hadden ze hooguit de mogelijkheid om via vaccinatie een CTB te krijgen van tafel kunnen krijgen, zodat iedereen zich zou moeten laten testen. Dat was niet de inzet, dus ik vind het ook wel begrijpelijk dat de staat dan niet met bewijs daaromtrent komt.Laguna schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:15:
[...]
Ik mis nog steeds een wetenschappelijke onderbouwing voor artikel 58ra 2a uit de Wpg, die voor de Delta variant was opgesteld.
Maar: we zijn nu sinds de invoering 11 dagen verder en de besmettingen zijn gestegen van 1602 naar 1932 (21% meer). In dezelfde periode na "Dansen met Janssen" stegen we van 555 naar 2192 (195% meer). We moeten even de komende dagen afwachten, maar ik begin de indruk te krijgen dat die vaccinaties in belangrijke mate de verspreiding remmen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.