Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wolly schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:44:
[...]
Dat is wel een media dingetje, de volidioten krijgen de grootste aandacht en daarmee wordt het ongemak van de demonstratie weggedrukt.

Dat zie je niet gauw bij demonstraties met andere doelen.
Het is ook wel een verschil of je een protest met naar het lijkt bijna alleen maar ‘volidioten’ treft, of dat er gezocht moet worden naar de pareltjes uit de demonstratie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:32:
[...]

Het is ook wel een verschil of je een protest met naar het lijkt bijna alleen maar ‘volidioten’ treft, of dat er gezocht moet worden naar de pareltjes uit de demonstratie.
Het eerste bord dat ik zag had "vaccin = vergif" staan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Oh, praktisch bezwaar 1 is getackeld

https://nos.nl/artikel/24...-wel-prettig-met-dit-weer

Polsbandje voor de horeca

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 17:37

Agent47

I always close my contracts.

Die bandjes kunnen toch nooit werken? Die kan je zo doorgeven aan een ander…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:10:
Lijkt me niet als het dezelfde soort bandjes zijn als voor bijvoorbeeld festivals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
moeten gemeenten ervoor zorgen dat de polsbandjes niet makkelijk aan anderen doorgegeven kunnen worden, om fraude te voorkomen.

En ja, met festival bandjes is dat niet te doen. De old school stoffen zitten muurvast en gaan nergens geen zonder geweld en dan is ie onbruikbaar, de plakversie krijg je niet af zonder hem stuk te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:19
En ja, als je echt wil kun je er altijd mee frauderen, maar dat kon met de app ook al. Prima oplossing dus :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
En anders er AliExpress wel. Die dingen komen ergens vandaan. ;)
maartend schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:17:
Dit is dus waar ik ook mee zit. No way dat ik samenloop met die anti-vaxers en die extreem rechtse gasten
Het geeft te denken hoeveel mensen mee zouden dan als deze demonstraties niet door extreme groeperingen gekaapt zouden zijn. Unmute Us was een demonstratie tegen bepaalde coronamaatregelen en dat trok behoorlijk wat bekijks in meerdere grote steden. Vanuit dat perspectief is dit de best mogelijke tegenstand voor het kabinet, ze zetten zichzelf al buitenspel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

CMD-Snake schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:12:
[...]

En anders er AliExpress wel. Die dingen komen ergens vandaan. ;)

[...]

Het geeft te denken hoeveel mensen mee zouden dan als deze demonstraties niet door extreme groeperingen gekaapt zouden zijn. Unmute Us was een demonstratie tegen bepaalde coronamaatregelen en dat trok behoorlijk wat bekijks in meerdere grote steden. Vanuit dat perspectief is dit de best mogelijke tegenstand voor het kabinet, ze zetten zichzelf al buitenspel.
Ik heb geen idee hoe die bandjes er uitzien maar het is een kleine moeite om ieder weekend een andere kleur met een andere tekst er op te bestellen. Volgende week roze met de tekst luchtballon. Over twee weken rood met de tekst appelflap. Succes met deze op tijd binnen krijgen voor het weekend van Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:11
TrailBlazer schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Ik heb geen idee hoe die bandjes er uitzien maar het is een kleine moeite om ieder weekend een andere kleur met een andere tekst er op te bestellen. Volgende week roze met de tekst luchtballon. Over twee weken rood met de tekst appelflap. Succes met deze op tijd binnen krijgen voor het weekend van Ali.
In de praktijk kan je je op zaterdagochtend laten testen, bandje halen, zondagochtend nieuw bandje halen met de uitslag van zaterdag en tot zondag 23.59u overal heen, terwijl een test normale 24 uur geldig is ipv 36 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Deezers schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:42:
[...]

In de praktijk kan je je op zaterdagochtend laten testen, bandje halen, zondagochtend nieuw bandje halen met de uitslag van zaterdag en tot zondag 23.59u overal heen, terwijl een test normale 24 uur geldig is ipv 36 uur.
True maar dat is heel wat minder grootschalig dan 100 bandjes bestellen en daarmee binnen komen. Daarnaast denk ik niet dat je zondagochtend al zo’n bandje kan krijgen. Dit zijn randgevallen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:17

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Die bandjes werken toch prima? Zolang je niet weet welke kleur wanneer komt, is dat redelijk waterdicht. Ik was gisteren in Snowworld en daar kreeg je ook een bandje, zodat ze niet elke keer hoefde te scannen. Die bandjes zijn gewoon van die plakbandjes, die krijg je nooit los zonder beschadiging. Lijkt me echt een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46
[...]

In de praktijk kun je elk systeem fucken. En als je dat wilt doen, ga je goddelijke gang.

Crux van het verhaal is dat dit systeem gewoon veel eenvoudiger is als je bijv een kroegentocht houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19

Onbekend

...

[...]

Zeer grote kans dat als iemand op zaterdagochtend negatief is getest, dat hij/zij op zondagochtend ook nog steeds negatief getest zou worden. (Een eventuele besmetting op zaterdag kan je immers die zondagochtend nooit meten omdat het enige dagen duurt voordat je het virus kunt detecteren.)
Een bandje is dus prima als oplossing.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:52
ZieMaar! schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:57:
Die bandjes werken toch prima? Zolang je niet weet welke kleur wanneer komt, is dat redelijk waterdicht. Ik was gisteren in Snowworld en daar kreeg je ook een bandje, zodat ze niet elke keer hoefde te scannen. Die bandjes zijn gewoon van die plakbandjes, die krijg je nooit los zonder beschadiging. Lijkt me echt een prima oplossing.
Knippen en een stukje tape. Uitsmijters voor kroegen in een uitgaansgebied checken het toch alleen maar van een afstandje.

Redelijk waterdicht is overigens een beetje een rare bewoording ;) . Dat is hetzelfde als niet waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BarôZZa schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:52:
[...]

Knippen en een stukje tape. Uitsmijters voor kroegen in een uitgaansgebied checken het toch alleen maar van een afstandje.

Redelijk waterdicht is overigens een beetje een rare bewoording ;) . Dat is hetzelfde als niet waterdicht.
De meerderheid is geen McGyver en mochten er straks allerlei besmettingen optreden in drukke zaken dan kan de zondebok naar de plakbandfraudeurs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Tja, ik kan ook de app op de telefoon van een vriend van me activeren en hem op mijn code binnen sturen.

Fraude blijft altijd mogelijk, net als elke wet overtreden en ermee wegkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11

RayNbow

Kirika <3

BarôZZa schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:52:

Als we op die tour gaan, bestaat er überhaupt iets wat waterdicht is?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Cranberry schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:28:
Je vergelijking met het tonen van pasje gaat volledig mank en is ook niet helpend voor de discussie.
Inderdaad. Buiten dat dat het nogal een whataboutisme is; zelden een goede discussietechniek.

Maa dat die post nog 14 duimpjes krijgt is zorgelijker, blijkbaar vinden genoeg mensen die toegangscontrole hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:57:
Zoal ik al eeder hier heb gezegd; je kan dus prima je bandje aan iemand geven die niet wil testen/vaccineren. Dat is toch simpel te verzinnen? Of is dat een geaccepteerd risico?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:18
RodeStabilo schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:58:
[...]

Zoal ik al eeder hier heb gezegd; je kan dus prima je bandje aan iemand geven die niet wil testen/vaccineren. Dat is toch simpel te verzinnen? Of is dat een geaccepteerd risico?
Dat kan dus niet, want zoals @ZieMaar! opmerkt kan je zo'n bandje niet onbeschadigd van je pols halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Tom-Z schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

Dat kan dus niet, want zoals @ZieMaar! opmerkt kan je zo'n bandje niet onbeschadigd van je pols halen.
Oh ja ik zie het. Het is nog vroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:44
Onbekend schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:03:
[...]

Zeer grote kans dat als iemand op zaterdagochtend negatief is getest, dat hij/zij op zondagochtend ook nog steeds negatief getest zou worden. (Een eventuele besmetting op zaterdag kan je immers die zondagochtend nooit meten omdat het enige dagen duurt voordat je het virus kunt detecteren.)
Een bandje is dus prima als oplossing.
Je kunt een besmetting voor zaterdag opgedaan natuurlijk prima nog niet op zaterdagochtend detecteren, maar wel op zondagochtend. In hoeverre je dan op zaterdagavond besmettelijk bent is anyone's guess.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RodeStabilo schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Inderdaad. Buiten dat dat het nogal een whataboutisme is; zelden een goede discussietechniek.

Maa dat die post nog 14 duimpjes krijgt is zorgelijker, blijkbaar vinden genoeg mensen die toegangscontrole hier prima.
Iets 'prima' vinden is niet waar het hier om gaat. De vraag is of het nodig is.

Ik vind chemotherapie niet 'prima' en hoop dat ik en iedereen het zal krijgen. Maar ik ben blij dat het bestaat omdat het nou eenmaal nodig kan zijn. Deze maatregelen zijn helemaal niet 'prima' en ik hoop dat ze zo snel mogelijk verdwijnen. Maar vraag is of het risico ze rechtvaardigt. Voor sommige ultra libertariers waar het internet relatief vol mee zit is geen enkel risico een inperking op hun vrijheid waard. Voor anderen die je niet zoveel op internet tegenkomt is het uitgaansleven sowieso een zonde en zou voor altijd op slot moeten voor het algemeen zieleheil.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
gambieter schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 03:30:
[...]

Je blijft het maar vanuit een kant bekijken, en een dergelijke tunnelvisie gaat niet helpen. De werkgever probeert een veilige werkomgeving te creeeren, en daar mag ook een mate van medewerking worden verwacht. Mensen die alleen aan hun eigen rechten denken vergeten weer hun plichten tegenover anderen.

Ga je ook zo zeiken als je je pasje moet laten zien om het gebouw in te komen? En hoe is dit anders?

De zeikerds zijn zeker degenen die de werksfeer verpesten met hun egoistische instelling.
Volgens mij geld dat ook voor deze opmerking ;-).

En is zeggen dat iemand iets moet doen voor de groep en dat een soort van opleggen aan een andere groep ook niet een vorm van egoisme of discriminatie?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
Kevinp schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

En is zeggen dat iemand iets moet doen voor de groep en dat een soort van opleggen aan een andere groep ook niet een vorm van egoisme of discriminatie?
Uiteindelijk is het alsnog ook voor jezelf. Ten eerste is vaccineren al simpelweg voor zo goed als iedereen beter. Ten tweede zijn degenen die het hardt klagen over dit testen ook degene die willen dat alles open gaat. Terwijl uiteindelijk dit testen nodig is omdat die groep zich niet laat vaccineren en we dus een extra stok achter de deur nodig hebben omdat de vaccinatiegraad mogelijk nog niet hoog genoeg is.

Als je alleen met een vaccinatie ergens binnen had gemogen was ik ook tegen geweest, maar met testen heb je de keuze. En wil je zowel niet vaccineren als testen, wat wil je dan? Grote evenementen toestaan en maar hopen dat we niet hetzelfde krijgen als in juni en zo wel, over een paar maanden maar opnieuw proberen? Dan zie ik toch liever dit waarbij je nog enige controle hebt, en als je ziet dat het goed gaat je die controle pas weg haalt.

Bij kroegen buitengezet worden omdat je een jongen bent, verkeerde schoenen aan hebt of je de portier niet aanstaat is normaal, maar als we op iets testen dat echt van belang is, is de wereld te klein?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
redwing schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:58:
[...]

Uiteindelijk is het alsnog ook voor jezelf. Ten eerste is vaccineren al simpelweg voor zo goed als iedereen beter. Ten tweede zijn degenen die het hardt klagen over dit testen ook degene die willen dat alles open gaat. Terwijl uiteindelijk dit testen nodig is omdat die groep zich niet laat vaccineren en we dus een extra stok achter de deur nodig hebben omdat de vaccinatiegraad mogelijk nog niet hoog genoeg is.

Als je alleen met een vaccinatie ergens binnen had gemogen was ik ook tegen geweest, maar met testen heb je de keuze. En wil je zowel niet vaccineren als testen, wat wil je dan? Grote evenementen toestaan en maar hopen dat we niet hetzelfde krijgen als in juni en zo wel, over een paar maanden maar opnieuw proberen? Dan zie ik toch liever dit waarbij je nog enige controle hebt, en als je ziet dat het goed gaat je die controle pas weg haalt.

Bij kroegen buitengezet worden omdat je een jongen bent, verkeerde schoenen aan hebt of je de portier niet aanstaat is normaal, maar als we op iets testen dat echt van belang is, is de wereld te klein?
Dat verhaal over kroegen uitgezet worden is toch iets anders, dan ga je toch ergens anders heen, maar met TvT kan dat niet. Dus ik kan nergens heen, want dat is ook nog niet geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:29:
[...]
Dat verhaal over kroegen uitgezet worden is toch iets anders, dan ga je toch ergens anders heen, maar met TvT kan dat niet. Dus ik kan nergens heen, want dat is ook nog niet geregeld.
Meestal werken de kroegen in een rijtje met dezelfde 'eisen' dus kun je gewoon naar huis. Hetzelfde als je een jaartje te jong bent, of er jong uitziet en je ID niet mee hebt genomen (of niet wil laten zien vanwege privacy....)

[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 04-10-2021 09:32 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
redwing schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Meestal werken de kroegen in een rijtje met dezelfde 'eisen' dus kun je gewoon naar huis. Hetzelfde als je een jaartje te jong bent, of er jong uitziet en je ID niet mee hebt genomen (of niet wil laten zien vanwege privacy....)
Toch is dat wat anders, want dan ga je naar een andere straat of andere kroeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Toch is dat wat anders, want dan ga je naar een andere straat of andere kroeg.
Tuurlijk, het is iedere keer wat anders ondanks dat het 99% hetzelfde is... Sterker nog, eigenlijk is het zelfs erger omdat je er niets aan kunt doen dat je er jong uitziet en er wel iedere keer tussenuit gepikt wordt. Wij hadden vroeger een jongen in onze groep die echt overal eruit werd gepikt en regelmatig gewoon niet naar binnen mocht, zelfs niet met ID (want die moest wel vals zijn)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

het wordt ook niet voor iedereen los geregeld

zelf ook tegen QR code als toegangsbewijs (heb m wel) , voor mij wordt niets geregeld, ik bezoek de horeca dan wel niet , ook best, mijn keus. Als genoeg mensen dat doen gaat er wel gepiept worden, gaan er genoeg mensen wel om de horeca voldoende omzet op te leveren dan ben ik blijkbaar in de minderheid.

Je hebt -meestal- een keus binnen de mogelijkheden die je hebt. De regels zijn verder voor iedereen gelijk. Als je gezondheid het niet toelaat om zowel te testen als vervolgens horeca (of welk qr plichtig ding dan ook) te bezoeken behoort dat momenteel niet tot de mogelijkheden.
Zolang dat in de luxe sfeer blijft is het wat mij betreft ' deal with it' ook al is het stom en jammer en wat dan ook. Als het de kant op gaat van geen 1e levensbehoeften meer kunnen halen zonder QR, ga ik wat lakens van het bed trekken , leuzen erop zetten en op het malieveld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:04

Laguna

Connaisseur

RodeStabilo schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Waar sommige mensen gevoelig zijn voor complotdenken zijn andere mensen gevoelig voor massavorming. Dat wordt hier door Mattias Desmet toegelicht.
autje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

Je kunt een besmetting voor zaterdag opgedaan natuurlijk prima nog niet op zaterdagochtend detecteren, maar wel op zondagochtend. In hoeverre je dan op zaterdagavond besmettelijk bent is anyone's guess.
Dat is niet anyone's guess. Je bent dan nog niet besmettelijk, zo snel gaat dat proces nou eenmaal niet. Zie ook het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://images.theconversation.com/files/423460/original/file-20210928-21-19maks8.png?ixlib=rb-1.1.0&q=30&auto=format&w=600&h=761&fit=crop&dpr=2

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

het wordt ook niet voor iedereen los geregeld

zelf ook tegen QR code als toegangsbewijs (heb m wel) , voor mij wordt niets geregeld, ik bezoek de horeca dan wel niet , ook best, mijn keus. Als genoeg mensen dat doen gaat er wel gepiept worden, gaan er genoeg mensen wel om de horeca voldoende omzet op te leveren dan ben ik blijkbaar in de minderheid.

Je hebt -meestal- een keus binnen de mogelijkheden die je hebt. De regels zijn verder voor iedereen gelijk. Als je gezondheid het niet toelaat om zowel te testen als vervolgens horeca (of welk qr plichtig ding dan ook) te bezoeken behoort dat momenteel niet tot de mogelijkheden.
Die groep die niet kan testen voor toegang wordt nu ook gewoon uitgesloten, we zijn nu een week verder, en het is niet geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19

Onbekend

...

autje schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

Klopt. Maar die kans is erg klein, en valt in de zelfde orde van grootte dat je zaterdagochtend negatief bent getest maar 's avonds wel het virus hebt die je aan anderen door kunt geven.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Onbekend schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Klopt. Maar die kans is erg klein, en valt in de zelfde orde van grootte dat je zaterdagochtend negatief bent getest maar 's avonds wel het virus hebt die je aan anderen door kunt geven.
Toch is er besloten om de geldigheid van 48 uur naar 24 uur te verkleinen, dat is dus eigenlijk een beetje onzinnig geweest omdat het risico erg klein is dat je in de uren na de 24e alsnog besmettelijk bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Die groep die niet kan testen voor toegang wordt nu ook gewoon uitgesloten, we zijn nu een week verder, en het is niet geregeld.
die groep die wel naar horeca (of iets anders) maar niet kan testen heeft pech. Hard maar zo is het. Zolang deze groep nog wel kan deelnemen aan de maatschappij ( boodschappen doen, bezoek ontvangen, OV gebruiken) zou ik dat niet als uitsluiten willen bestempelen.
zelf op vlakken waar ik niet over ga uitweiden ook 'pech' keus is om daarin te blijven hangen of doen wat wel in je mogelijkheden ligt. En nogmaals: als primaire behoeften in het geding komen ga ik mee de straat op om deze te bevechten, ook als ik zelf geen last de beperkingen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Verwijderd oftewel hotels, restaurants, cafés, sportkantines, festivals, evenementen (zowel binnen als buiten), nachtclubs, professionele sportwedstrijden, bioscopen en theaters; zie jij niet als onderdeel van onze maatschappij.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wolly schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:19:
[...]

Toch is er besloten om de geldigheid van 48 uur naar 24 uur te verkleinen, dat is dus eigenlijk een beetje onzinnig geweest omdat het risico erg klein is dat je in de uren na de 24e alsnog besmettelijk bent?
Als je donderdag besmet bent. Dan test je zaterdagochten misschien nog niet besmettelijk maar zondagochtend wel bijvoorbeeld. Het is niet dat het virus alleen in het weekend mensen besmet natuurlijk.
Lijkt mij niet zo’n heel moeilijk concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

TrailBlazer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

Als je donderdag besmet bent. Dan test je zaterdagochten misschien nog niet besmettelijk maar zondagochtend wel bijvoorbeeld. Het is niet dat het virus alleen in het weekend mensen besmet natuurlijk.
Je kan niet besmettelijk testen, je kan louter positief testen, dit zegt echter niets over of je besmettelijk bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

True, maar dan krijg je dus dit antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:37:
@Verwijderd oftewel hotels, restaurants, cafés, sportkantines, festivals, evenementen (zowel binnen als buiten), nachtclubs, professionele sportwedstrijden, bioscopen en theaters; zie jij niet als onderdeel van onze maatschappij.
dat zie ik wel , alleen niet als primaire behoefte. Ik reageer op de stelling dat mensen die niet kunnen testen , maar blijkbaar wel een deel van de dingen die je noemt willen als specifieke groep worden uitgesloten.

Sowieso ben ik tegenstander van de QR code, maar voor mij is de urgentie beperkt tot met de voeten stemmen, omdat het wel onderdelen zijn van de maatschappij, maar geen primaire levensbehoeften. Naar het werk en naar de winkel kunnen maakt het al een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wolly schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

True, maar dan krijg je dus dit antwoord.

[...]
True maar dat is blijkbaar een risico wat acceptabel gevonden wordt. Het is ook zo wat om bij elke biertje een wattenstaafje in je neus te krijgen. 48 uur te lang geldig is te lang minder dan 24 uur onwerkbaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kevinp schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Nee, dat is mensen herinneren aan het feit dat ze onderdeel van een samenleving zijn, waarin je aan elkaar denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
42erik schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

Nee, dat is mensen herinneren aan het feit dat ze onderdeel van een samenleving zijn, waarin je aan elkaar denkt.
De grens tussen herinneren, en dwingen is wel een hele dunne. En daar gaan we in mijn mening sowieso overheen.

Je ziet het zelfs aan de prijs die Marion Koopmans van het OMT heeft gekregen. Ze heeft in mijn ogen te vaak botte kritiek op mensen die het niet met de maatregelen eens zijn. De helft van de redenen waarom ze de prijs heeft gekregen klopt gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:59

Kheos

FP ProMod
42erik schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

dat dus.

In den beginnen leefden we als apen in de bomen en sloegen elkaar de kop in. Wet van de jungle enzo.
Na een tijdje was dat toch niet zo handig en dachten we: weet je wat, we gaan wat regeltjes verzinnen om de boel wat leefbaarder te maken. Basic shit zoals niet stelen, niet moorden, niet verkrachten. Wetten van Hammurabi enzo. Ongetwijfeld onder massaal protest. Egoistisch! Disciminatie! Dictatuur!
Fast forward met een paar eeuwen. Steeds meer regeltjes om de boel leefbaar te maken. Valsheid in geschrifte, handel met voorkennis, snelsheidsbeperking in de bebouwde kom. Dat soort zaken.
Massaal protest. Egoistisch! Disciminatie! Dictatuur!
Fast forward naar nu. Regeltje om ff een QR code te tonen om de kans te verkleinen dat mensen massaal ernstig ziek worden of zelfs sterven aan de gevolgen van een pandemie.
Egoistisch! Disciminatie! Dictatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Kheos schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

dat dus.

In den beginnen leefden we als apen in de bomen en sloegen elkaar de kop in. Wet van de jungle enzo.
Na een tijdje was dat toch niet zo handig en dachten we: weet je wat, we gaan wat regeltjes verzinnen om de boel wat leefbaarder te maken. Basic shit zoals niet stelen, niet moorden, niet verkrachten. Wetten van Hammurabi enzo. Ongetwijfeld onder massaal protest. Egoistisch! Disciminatie! Dictatuur!
Fast forward met een paar eeuwen. Steeds meer regeltjes om de boel leefbaar te maken. Valsheid in geschrifte, handel met voorkennis, snelsheidsbeperking in de bebouwde kom. Dat soort zaken.
Massaal protest. Egoistisch! Disciminatie! Dictatuur!
Fast forward naar nu. Regeltje om ff een QR code te tonen om de kans te verkleinen dat mensen massaal ernstig ziek worden of zelfs sterven aan de gevolgen van een pandemie.
Egoistisch! Disciminatie! Dictatuur!
Je vergeet nu een aantal voorbeelden van regeltjes waar we ons met veel moeite weer van ontdaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:51:
[...]

Waar sommige mensen gevoelig zijn voor complotdenken zijn andere mensen gevoelig voor massavorming. Dat wordt hier door Mattias Desmet toegelicht.
Tja, dat het altijd maar in zo'n groepje weg gezet moet worden zal vast ook wel een onderzoek voor zijn.

Ik bedenk/zoek uit wat ik de voor en nadelen vind en maak daaruit mijn keuze van wat ik ervan vind. En of jij nu tegen bent of niet maakt me voor die keuze weinig uit.

Die controle op het werk vind ik erg ver gaan en eigenlijk net over het randje. Aan de andere kant komt dat ook omdat ik me niet zo druk maak om dit virus. Ik ben gevaccineerd en als degene naast me dat niet is en ook nog aan het snotteren is zal ik hem niet eens extra ontwijken. Ik kan me echter ook voorstellen dat veel mensen toch wat banger zijn. Dus ik snap ook wel dat er mensen zijn die het wel graag willen. Zeker omdat vaccineren/testen voor zo goed als iedereen een eigen keuze is.
[...]
Dat is niet anyone's guess. Je bent dan nog niet besmettelijk, zo snel gaat dat proces nou eenmaal niet. Zie ook het volgende plaatje:

[Afbeelding]
Vandaar ook dat getest wordt of je het virus in je hebt. De reden dat zo'n test 24 uur geldig is, is niet omdat je gisteren iemand tegen gekomen zou kunnen zijn die je besmet heeft, maar al eerder (3-5 dagen)
Onbekend schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

En de kans dat dat bij 24 uur is, is acceptabel, een langere tijd vinden we dat niet. Gezien de tijd tussen detectable en infectious uit het plaatje van Laguna zie je ook waar die vandaan komt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
NielsFL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Je vergeet nu een aantal voorbeelden van regeltjes waar we ons met veel moeite weer van ontdaan hebben.
Waarbij je nu ziet dat soortgelijke regeltjes van het afgelopen jaar eerder te vroeg dan te laat zijn weggehaald.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:59

Kheos

FP ProMod
NielsFL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

over welk soort regeltjes heb je het dan precies?
Zaken zoals 'wat een goede prijs is voor een slaaf'? want daar hebben we ons niet van de regels, maar van het hele achterliggende segment ontdaan. Weg met slavernij!
En ja, dat heeft wat moeite gekost. Een hele boel Egoistisch! Disciminatie! Dictatuur!. Er zijn zelfs oorlogen voor gevochten.
Of bedoel je eerder zaken zoals 'de adel krijgt 3 stemmen, de gewone man 1 en de gewone vrouw 0'? want we hebben ons van die regels helemaal niet ontdaan, maar net hervormd.
Of bedoel je regels zoals die oude wetten zoals 'gij zult buigen in aanwezigheid van de koning, op straffe des doods'? Ja, die regels hebben we (meestal eeuwen later) overboord gegooid.
Wat is het punt precies dat je wil maken? Dat je wil wachten tot de tijd rijp is om die QR code af te schaffen, dat je de helemaal pandemie wil afschaffen of dat je de regels wil omvormen naarmate de situatie evolueert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Kheos schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:02:
[...]
Wat is het punt precies dat je wil maken?
Mijn punt is dat random voorbeelden van vroegere gebeurtenissen weinig toevoegen aan de discussie. Dan krijg je een soort ver-plas wedstrijdje wie de meeste voorbeelden op kan noemen. Daarom geef ik er ook bewust geen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Kevinp schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:42:
[...]

De grens tussen herinneren, en dwingen is wel een hele dunne. En daar gaan we in mijn mening sowieso overheen.

Je ziet het zelfs aan de prijs die Marion Koopmans van het OMT heeft gekregen. Ze heeft in mijn ogen te vaak botte kritiek op mensen die het niet met de maatregelen eens zijn. De helft van de redenen waarom ze de prijs heeft gekregen klopt gewoon niet.
Ach kom op, zolang je kan testen is er sowieso geen dwingen, je hebt immers een keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
42erik schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Ach kom op, zolang je kan testen is er sowieso geen dwingen, je hebt immers een keuze.
Jaja, ff testen voor een kopje koffie met een gebakje. Kom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:52:
[...]

Vandaar ook dat getest wordt of je het virus in je hebt. De reden dat zo'n test 24 uur geldig is, is niet omdat je gisteren iemand tegen gekomen zou kunnen zijn die je besmet heeft, maar al eerder (3-5 dagen)
Dat klopt. Als het virus nog niet detecteerbaar is zit je nog in de latente fase, 12 uur later zit je echter niet plots in de besmettelijke fase (24 uur later is dat ook nog vrij onwaarschijnlijk). Je hebt namelijk nog te maken met de incubatietijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
mesa57 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Jaja, ff testen voor een kopje koffie met een gebakje. Kom op.
Ja, dat is dan wat nodig is ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

die groep die wel naar horeca (of iets anders) maar niet kan testen heeft pech. Hard maar zo is het. Zolang deze groep nog wel kan deelnemen aan de maatschappij ( boodschappen doen, bezoek ontvangen, OV gebruiken) zou ik dat niet als uitsluiten willen bestempelen.
zelf op vlakken waar ik niet over ga uitweiden ook 'pech' keus is om daarin te blijven hangen of doen wat wel in je mogelijkheden ligt. En nogmaals: als primaire behoeften in het geding komen ga ik mee de straat op om deze te bevechten, ook als ik zelf geen last de beperkingen heb.
Wat ik laatst mee maakte, hele familie gaat uit eten, ik mag niet mee, omdat ik de toegang ontzegt wordt, die wettelijk opgelegd wordt omdat ik me niet kan testen, en door dit medische redenen niet gevaccineerd ben, hoe noemen we zo iets dan? Dat is toch uitsluiting?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Wat ik laatst mee maakte, hele familie gaat uit eten, ik mag niet mee, omdat ik de toegang ontzegt wordt, die wettelijk opgelegd wordt omdat ik me niet kan testen, en door dit medische redenen niet gevaccineerd ben, hoe noemen we zo iets dan? Dat is toch uitsluiting?
Gaat het hier om iemand die voor corona alles kon, ondanks de blijkbaar zeer zware gezondheidsproblemen die testen onmogeljk maakt ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]

Je hebt wel een hele aparte medische aandoening als je wel uit eten zou kunnen, maar niet in staat bent om je te laten testen.

En dat zeg ik terwijl ik eigenlijk een tegenstander ben van het QR systeem.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Dat klopt. Als het virus nog niet detecteerbaar is zit je nog in de latente fase, 12 uur later zit je echter niet plots in de besmettelijke fase (24 uur later is dat ook nog vrij onwaarschijnlijk). Je hebt namelijk nog te maken met de incubatietijd.
Als je het virus eerder hebt opgelopen zie je dat er tussen de latente periode en de infectious periode iets meer dan een dag zitten. Als je dus test weet je zeker dat je de komende 24 uur niet in die infectious periode zit, maar met 48 uur zou dat wel al kunnen. En daarbij is het vooral van belang dat je het 'most infectious' bent van 2 dagen voordat je symptomen krijgt tot 3 dagen erna.

Die incubatietijd hoef je in dit geval niet naar te kijken omdat het gaat om de tijd tussen latent en infectious (en daarin is de incubatietijd al meegenomen, die moet je dus niet nog eens apart gaan bekijken)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
IJzerlijm schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Gaat het hier om iemand die voor corona alles kon, ondanks de blijkbaar zeer zware gezondheidsproblemen die testen onmogeljk maakt ?
Ligt er aan hoe je dat bedoelt, en af en toe ergens iets drinken of uit eten was altijd wel ff een uitkomst, ook al lig ik daarna wel een week plat, maar dan is dat toch uitsluiting als dat niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Als je het virus eerder hebt opgelopen zie je dat er tussen de latente periode en de infectious periode iets meer dan een dag zitten. Als je dus test weet je zeker dat je de komende 24 uur niet in die infectious periode zit, maar met 48 uur zou dat wel al kunnen. En daarbij is het vooral van belang dat je het 'most infectious' bent van 2 dagen voordat je symptomen krijgt tot 3 dagen erna.

Die incubatietijd hoef je in dit geval niet naar te kijken omdat het gaat om de tijd tussen latent en infectious (en daarin is de incubatietijd al meegenomen, die moet je dus niet nog eens apart gaan bekijken)
Hoe kom je erbij dat er tussen de latente periode en de infectieuze periode iets meer dan een dag zou zitten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

of je wel of niet kan testen terwijl je wel uit eten kan kan en wil ik voor je individuele geval niet beoordelen. Mijn inschatting is wel dat dit voor slechts een minimaal aantal mensen zal gelden. En ja soms heb je pech als je in een niche groep valt, ik ook, evengoed categoriseer ik dit niet als een actieve actie van uitsluiting, jij wel, maar dat is dan een verschil van mening waar we het wat mij betreft bij kunnen laten.

Verder de tip om een restaurant even vooraf te bellen of dat een familielid even vooraf langs gaat. Niet mailen, men wil in dit soort gevallen geen 'papieren' bewijs genereren. De meesten zullen na uitleg wel een oogje dicht willen knijpen,zeker als de rest van het gezelschap een geldige qr kan tonen. Krijg je daarmee je 'recht' ?, is het systeem daarmee verbeterd? Nee, maar je hebt wel je avondje uit eten. Dit werkt het beste bij restaurants die geen onderdeel uitmaken van een keten, omdat die meestal niet met keten naam in de krant willen. Verder geven de meesten het ook niet op facebook e.d. aan om geen boa bezoek te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
42erik schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:28:
[...]

Naast dat de context hier eigenlijk was dat sommige bedrijven vragen om de QR code (dus niks met het kopje koffie te maken had).

Als je met vrienden bent, en ze zeggen zullen we naar de bioscoop gaan. Of zullen we toch gaan stappen.

Tja dan is dat testje niet teven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Hoe kom je erbij dat er tussen de latente periode en de infectieuze periode iets meer dan een dag zou zitten?
Heb je je eigen plaatje al eens goed bekeken? De incubatietijd is de tijd tussen blootstelling en symptomen (staat trouwens ook in het artikel bij dit plaatje). Dus worst-case zit er minder dan 2 dagen tussen 'detectable' en besmettelijk zijn.

Er is een reden waarom de experts die 48 uur teveel vonden en terug wilden naar 24 uur. Bij 24 uur heb je alleen de nauwkeurigheid van de testen als risico. Bij 48 uur of meer komen daar nog degenen bij die tussen testen en die 48 uur besmettelijk worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je kan je wel testen.. afspraakje 1 uur voor je etentje en je hebt op tijd de uitslag. Heel vervelend jouw situatie.. maar het is een manier om een grote groep richting de vaccinatiestraat te duwen.

Btw veel buitenlandse studenten/toeristen worden net zo hard buitengesloten omdat wij weer eens geen qrcodes aan willen maken. (Ja alleen als ze afreizen naar Utrecht als ze een bsn nummer hebben, wat weer weken duurt..) over gastvrijheid gesproken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

Heb je je eigen plaatje al eens goed bekeken? De incubatietijd is de tijd tussen blootstelling en symptomen (staat trouwens ook in het artikel bij dit plaatje). Dus worst-case zit er minder dan 2 dagen tussen 'detectable' en besmettelijk zijn.

Er is een reden waarom de experts die 48 uur teveel vonden en terug wilden naar 24 uur. Bij 24 uur heb je alleen de nauwkeurigheid van de testen als risico. Bij 48 uur of meer komen daar nog degenen bij die tussen testen en die 48 uur besmettelijk worden.
Het ging om de periode tussen niet detecteerbaar en besmettelijk. Hoe lang dit zou zijn staat niet expliciet benoemd in het plaatje/artikel. Het is wel aannemelijk dat dit niet korter is dan 24 uur en daar ging het hier om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:08:
[...]

Het ging om de periode tussen niet detecteerbaar en besmettelijk. Hoe lang dit zou zijn staat niet expliciet benoemd in het plaatje/artikel. Het is wel aannemelijk dat dit niet korter is dan 24 uur en daar ging het hier om.
Vandaar ook dat ik zeg dat het logisch is dat testen 24 uur geldig zijn en niet 48. Binnen die 24uur ga je niet van 'niet detecteerbaar' naar 'besmettelijk', maar binnen 48 uur is dat wel mogelijk.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:15:
[...]

Vandaar ook dat ik zeg dat het logisch is dat testen 24 uur geldig zijn en niet 48. Binnen die 24uur ga je niet van 'niet detecteerbaar' naar 'besmettelijk', maar binnen 48 uur is dat wel mogelijk.
Je bent het dus met me eens en toch begin je weer onnodig een discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gezien de vrij duidelijke trend verwacht ik dat er vandaag over de afgelopen zeven dagen gemiddeld meer mensen positief zijn getest dan in de zeven dagen daarvoor (groeipercentage). De vraag is uiteraard hoe snel die stijging vervolgens gaat als dat ook gebeurt. Ook het percentage positief lijkt weer te stijgen.

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Je bent het dus met me eens en toch begin je weer onnodig een discussie.
Precies wat ik in mijn 1e post zei :
En iedere keer daarna geef ik aan dat het meer dan 24 uur is. Je kunt je dus ook afvragen waarom je iedere keer reageert als ik bevestig dat dat zo is :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Precies wat ik in mijn 1e post zei :

[...]

En iedere keer daarna geef ik aan dat het meer dan 24 uur is. Je kunt je dus ook afvragen waarom je iedere keer reageert als ik bevestig dat dat zo is :)
Ok fijn dat we deze zinloze discussie hebben gevoerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Laguna op 04-10-2021 14:44 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:09

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:36
To late to the party 🎊

[ Voor 92% gewijzigd door Stinger_Ventura op 04-10-2021 15:18 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:09
Was volgens mij zo goed als op de seconde gelijk gepost ;)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
+17.1% (+237) t.o.v. vorige week maandag, 4e dag van stijging op een rij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Señor Sjon schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:21:
+17.1% (+237) t.o.v. vorige week maandag, 4e dag van stijging op een rij.
Relatief valt het me nog mee (procentueel gaat het best rap), maar je ziet al een geleidelijke stijging in de opnames hoewel de IC nog iets achterblijft. Dus afwachten hoe snel dit eventueel gaat doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Number10 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:31:
Gezien de vrij duidelijke trend verwacht ik dat er vandaag over de afgelopen zeven dagen gemiddeld meer mensen positief zijn getest dan in de zeven dagen daarvoor (groeipercentage). De vraag is uiteraard hoe snel die stijging vervolgens gaat als dat ook gebeurt. Ook het percentage positief lijkt weer te stijgen.

https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Het groeigetal daar is nu inderdaad positief (+1,5%). Dit was voor het laatst op 10 september.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Barrycade schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Relatief valt het me nog mee (procentueel gaat het best rap), maar je ziet al een geleidelijke stijging in de opnames hoewel de IC nog iets achterblijft. Dus afwachten hoe snel dit eventueel gaat doorzetten.
Je kunt de spreiding in leeftijd in de gaten houden, zodra dat naar de oudere groepen toegaat zul je daarna de opnames ook sneller toe zien nemen.

Eigenlijk hetzelfde als in juni maar dan een stuk trager. En hopelijk traag genoeg dat het goed blijft gaan en de QR pas ook weg kan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Barrycade schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Een stijging is was wel te verwachten(en gewoon ingecalculeerd) na de laatste versoepelingsronde. We gaan nu meemaken hoe sterk deze gaat oplopen en wat het effect op de ziekenhuizen gaat zijn. Keep your fingers crossed dat het onder controle blijft.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tenzij de vaccinaties nu hun werking gaan verliezen verwacht ik toch dat langzaam aan het reservoir van mensen die in het ziekenhuis komen uitgeput raakt.

[ Voor 4% gewijzigd door TrailBlazer op 04-10-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
TrailBlazer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:55:
Mits de vaccinaties nu hun werking gaan verliezen verwacht ik toch dat langzaam aan het reservoir van mensen die in het ziekenhuis komen uitgeput raakt.
Nee, 'tenzij'. ;)

(en nee, dat is niet alleen taalpurisme, je schrijft gewoon exact het tegenovergestelde van wat je bedoelt, dus de "iedereen snapt het toch?"-vlieger gaat hier niet echt op ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door dreamscape op 04-10-2021 16:04 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
redwing schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:28:
[...]
En hopelijk traag genoeg dat het goed blijft gaan
De maximale krimp de afgelopen weken lag op 25 september. Nu slaat het alweer om in groei. Dat tempo oogt sneller dan de gemiddelde IC opnameduur van 17 dagen (p. 3).

Zelfs al klopt de OMT voorspelling (p. 7) van 2000-3000 IC opnames, dan zijn die nog lang niet opgenomen.

Op 11 augustus (datum OMT advies met die aantallen) waren er namelijk 13.278 IC opnames in totaal geweest, vandaag is dat circa 13.872, dus 594 opnames in die periode. Dan zijn er dus nog 1400-2400 opnames te gaan. Mits de schatting klopt uiteraard.
TrailBlazer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:55:
verwacht ik toch dat langzaam aan het reservoir van mensen die in het ziekenhuis komen uitgeput raakt.
Zie boven.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
Dat we inmiddels aan het einde van het reservoir zitten is eigenlijk wel de enige hoop die we hebben, willen we niet weer strengere maatregelen.

Het enige moment dat er een daling werd ingezet zónder strengere maatregelen was dit jaar in mei. Maar in april dit jaar werden in een maand tijd 2,5 miljoen prikken gezet.
Bovendien hadden we toen het voordeel van het weer, waar we nu in oktober/november juist een negatief weerseffect zullen zien.

Ik voorzie in elk geval geen afschaffing van de qr-code op korte termijn. Als we niet in november al tegen strengere maatregelen aan gaan kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dreamscape schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:03:
[...]

Nee, 'tenzij'. ;)

(en nee, dat is niet alleen taalpurisme, je schrijft gewoon exact het tegenovergestelde van wat je bedoelt, dus de "iedereen snapt het toch?"-vlieger gaat hier niet echt op ;) )
Is gewoon een fout ik ga me niet verdedigen hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
TrailBlazer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Is gewoon een fout ik ga me niet verdedigen hoor :p
Ik neem het je ook niet heel erg kwalijk, hoor. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Jovatov schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:07:
Dat we inmiddels aan het einde van het reservoir zitten is eigenlijk wel de enige hoop die we hebben, willen we niet weer strengere maatregelen.

Het enige moment dat er een daling werd ingezet zónder strengere maatregelen was dit jaar in mei. Maar in april dit jaar werden in een maand tijd 2,5 miljoen prikken gezet.
Bovendien hadden we toen het voordeel van het weer, waar we nu in oktober/november juist een negatief weerseffect zullen zien.

Ik voorzie in elk geval geen afschaffing van de qr-code op korte termijn. Als we niet in november al tegen strengere maatregelen aan gaan kijken.
Het zou mij me benieuwen. Ik denk namelijk nog niet dat we er zijn. Ik denk dat we nog een keer met z'n allen strenge maatregelen gaan meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Jovatov schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:07:

Niet helemaal. Op 16-8 stegen de cijfers weer en tussen 21-8 t/m 28-8 zelfs onafgebroken (week-op-week). Sindsdien gaat het een beetje op en af, met iets meer af tot we nu rond de 1.600 bungelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnrYcTOefVSzf8aJtfi7DJr_bSk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EoNN9ZyzW8cA5IxwVrWifW82.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als dat medicijn van merck snel beschikbaar komt kan dat ook nog wel wat ruimte scheppen. Ik ben alleen bang dat het te laat gaat komen voor de herfst.
https://www.rtlnieuws.nl/...-genezen-patient-covid-19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Even voor mij, welke groep kan niet testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

Het zou mij me benieuwen. Ik denk namelijk nog niet dat we er zijn. Ik denk dat we nog een keer met z'n allen strenge maatregelen gaan meemaken.
Ik denk dat het verzet dan flink zal groeien, zowel van de anti Vax kant als vanuit de mensen die wel gevaccineerd zijn.

Merk zelf dat de rek er wel uit is, met een vaccinatie ben je relatief veilig en ik hoef voor mijzelf geen beperkingen meer om iemand die niet in vaccinaties gelooft tegen zichzelf te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Homeland schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Ik denk dat het verzet dan flink zal groeien, zowel van de anti Vax kant als vanuit de mensen die wel gevaccineerd zijn.

Merk zelf dat de rek er wel uit is, met een vaccinatie ben je relatief veilig en ik hoef voor mijzelf geen beperkingen meer om iemand die niet in vaccinaties gelooft tegen zichzelf te beschermen.
Maar als we de coronapas alleen nog laten gelden voor ongevaccineerden is het hek helemaal van de dam denk ik. Vooralsnog vind ik het absoluut geen moeite om even de QR te laten scannen bij binnenkomst ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Agent47 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

Aan wat voor maatregelen moet je dan denken?

Als je kijkt waar we vandaan komen zie ik die maatregelen niet snel terugvallen:

- Avondklok
- Niet essentiele winkels dicht
- Max aan thuisbezoek
- Scholen dicht
- Sportscholen dicht / horeca dicht

Die pas zal er nog wel lang worden in gehouden, zeker omdat er nu al wordt gesuggereerd om ook met een antistoffen test te kijken of je een groen vinkje kan krijgen. (Wat ik zeker een goede ontwikkeling vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
maartend schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Even voor mij, welke groep kan niet testen?
Ik bijvoorbeeld niet, geen test locatie in de buurt en PEM (Post extortional malaise) en ik zal niet uniek zijn, in het noorden van Nederland zijn niet overal prik locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Vlassie1980 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:40:
[...]

Als je kijkt waar we vandaan komen zie ik die maatregelen niet snel terugvallen:

- Avondklok
- Max aan thuisbezoek
- Scholen dicht

Die pas zal er nog wel lang worden in gehouden, zeker omdat er nu al wordt gesuggereerd om ook met een antistoffen test te kijken of je een groen vinkje kan krijgen. (Wat ik zeker een goede ontwikkeling vind)
Denk bijvoorbeeld weer aan 50 mensen in de kroeg in de maanden december-januari, februari. Noem ik maar iets. Ik zie de regering er wel voor aan. Het zou mij me jeuken omtrent die pas, ik laat die code zien en ik loop lekker door. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
Vlassie1980 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:40:
[...]

- Avondklok
- Max aan thuisbezoek
- Scholen dicht

Ik denk dat horeca (eerder) sluiten, oproep thuiswerken en max bezoekers evenementen de eerste maatregelen zullen zijn die weer terugkomen. Ik zit even te zoeken want er is volgens mij ook wel weer een nieuw stappenplan gecommuniceerd (waar ze zich overigens nooit aan hebben gehouden, dus wat heb je eraan)

Edit: gevonden

We zitten nu ongeveer (net wel/net niet) in de situatie 'zorgelijk'. Optioneel kan qua maatregelen het coronatoegangsbewijs op nog meer plekken worden geïntroduceerd, bijvoorbeeld ook sport.
Als we naar ernstig gaan worden de volgende maatregelen benoemd:
Collectieve maatregelen: bijv. groepsgrootte, sluitingstijden, 1,5 meter veilige afstandsnorm, thuiswerkadvies, etc.
Verdere verbreding inzet coronatoegangsbewijzen: bijv. in het onderwijs.

[ Voor 34% gewijzigd door Jovatov op 04-10-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Maar als we de coronapas alleen nog laten gelden voor ongevaccineerden is het hek helemaal van de dam denk ik. Vooralsnog vind ik het absoluut geen moeite om even de QR te laten scannen bij binnenkomst ergens...
Ik verwacht juist meer maatregelen, dus weer restricties op aantal mensen binnen, overal afstand houden, mondkapjes etc. Het hele repertoire is mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maartend
QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Ik bijvoorbeeld niet, geen test locatie in de buurt en PEM (Post extortional malaise) en ik zal niet uniek zijn, in het noorden van Nederland zijn niet overal prik locaties.
Voel je even niet aangevallen.

Maar over hoeveel mensen op de gehele bevolking zouden we het hebben die en geen test dichtbij hebben en die een ziekte hebben waardoor testen een bijna onmogelijke opgave wordt in combinatie met het geen testlocatie dichtbij hebben?

Dit valt voor mij als AH die adverteert met boodschappen thuis brengen, echter doen ze dat ook niet in mijn regio. Dit is echt een geval pech hebben. Niet leuk, niet fijn, rot zelfs. Maar ik vermoed door je PEM niet het eerste dat uitvalt en het zal ook niet het laatste zijn.

Maar mag men daarvoro naar een oplossing zoeken? Ja. test aan huis bijvoorbeeld.

Ik werk in de zorg, psychiatrie. Wij testen mensen aan huis als het niet anders kan. Al meerdere malen gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 04-10-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
maartend schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:56:
[...]

Voel je even niet aangevallen.

Maar over hoeveel mensen op de gehele bevolking zouden we het hebben die en geen test dichtbij hebben en die een ziekte hebben waardoor testen een bijna onmogelijke opgave wordt in combinatie met het geen testlocatie dichtbij hebben?

Dit valt voor mij als AH die adverteert met boodschappen thuis brengen, echter doen ze dat ook niet in mijn regio. Dit is echt een geval pech hebben. Niet leuk, niet fijn, rot zelfs. Maar ik vermoed door je PEM niet het eerste dat uitvalt en het zal ook niet het laatste zijn.

Maar mag mewn daarvoro naar een oplossing zoeken? Ja. test aan huis bijvoorbeeld.
Al zou het maar bij de huisarts kunnen, dat zou ook goed zijn, er moet iets geregeld worden aangezien we niet weten hoe lang dit allemaal gaat duren, en voor deze groep mensen zal een verzetje belangrijker zijn als de normale gezonde mens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
QSYS schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Al zou het maar bij de huisarts kunnen, dat zou ook goed zijn, er moet iets geregeld worden aangezien we niet weten hoe lang dit allemaal gaat duren, en voor deze groep mensen zal een verzetje belangrijker zijn als de normale gezonde mens.
Wat zegt jou huisarts als je vraagt om thuistest?
Wij doen of testen zelf (sommigen mogen dat) of we laten een verpleegkundige daar voor komen en brengen dan de test weg naar een lab.
Wat zegt GGD als je daar om vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
maartend schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:56:
[...]
Maar over hoeveel mensen op de gehele bevolking zouden we het hebben die en geen test dichtbij hebben (…)
Even los van individuele (on)mogelijkheden is er een duidelijke relatie tussen testafstand en testen:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...stand-tot-ggd-testlocatie
(…) Maar mag men daarvoro naar een oplossing zoeken? Ja. test aan huis bijvoorbeeld.
Er hadden al vanaf dag 1 zoveel mogelijk in de buurt testlocaties moeten zijn i.p.v. die bulk-locaties die je (afhankelijk van je woonplaats) realistisch alleen met de auto kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
maartend schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:05:
[...]

Wat zegt jou huisarts als je vraagt om thuistest?
Wij doen of testen zelf (sommigen mogen dat) of we laten een verpleegkundige daar voor komen en brengen dan de test weg naar een lab.
Wat zegt GGD als je daar om vraagt?
GGD zelf zegt dat ik langs niet komen, huisarts heb ik nog niet gevraagd. Dat zal ik eens vragen.
Pagina: 1 ... 22 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.