Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.262 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:54:
[...]

Ga jij als werkgever eens iets doen aan de arbeidsomstandigheden van je medewerkers als je niet mag vragen waar ze last van hebben. Totaal doorgeschoten dit. Ook voor corona al.
Allereerst; ik ben geen werkgever.

Ten tweede is het niet doorgeschoten. Je hebt recht op een stukje privacy waarvan jij blijkbaar bereid bent dit op te geven. <insert benjamin franklin quote>

In de praktijk zal je meestal wel opgeven bij een werkgever wat je mankeert maar dat het 'doorgeschoten' is wil ik toch fel tegen ageren dat ik het daar totaal niet mee eens ben.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 28-09-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

XWB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:49:
[...]

Dat is drang en is op zich toegestaan. Alleen mag jouw werkgever het niet controleren, want die mag niet vragen naar jouw medische gegevens (en dus ook niet je vaccinatiestatus).
Klopt.
Alleen je ziet al wel dat het wat frictie/problemen geeft. Over een tijdje ga ik op bezoek bij een klant in Rusland met een kleine delegatie. Daarvan zijn er een aantal niet gevaccineerd. De klant wilt alleen mensen ontvangen die gevaccineerd zijn of een (recent) negatief testbewijs hebben. En het zou mij niks verbazen als dat uiteindelijk stricter wordt bij die specifieke klant (en klanten in bijvoorbeeld Duitsland).
Uiteindelijk weet de werkgever het dan toch (want die zou eventueel negatief testbewijs moeten zorgen), of je moet als werknemer wel heel standvastig zijn in je principes en per definitie altijd voor een negatief testbewijs gaan (of gewoon helemaal niet meer naar klanten gaan :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:57:
[...]

Allereerst; ik ben geen werkgever.

Ten tweede is het niet doorgeschoten. Je hebt recht op een stukje privacy waarvan jij blijkbaar bereid bent dit op te geven. <insert benjamin franklin quote>

In de praktijk zal je meestal wel opgeven bij een werkgever wat je mankeert maar dat het 'doorgeschoten' is wil ik toch fel tegen ageren dat ik het daar totaal niet mee eens ben.
Ga eens met wat werkgevers praten zou ik zeggen. Ik zit in de HR dienstverlening, en zie onze klanten al jaren grote moeite hebben om hun medewerkers op de juiste manier inzetbaar te houden.

Stel je eens voor dat je 2000 man personeel hebt rondlopen. 5% ziekteverzuim, kost je bakken met geld.
Wat ze hebben? Hoe dit te verlagen? Geen idee, mag niet vastgelegd. Lekker beleid maken zo!

Het wringt enorm tussen privacy en deze zorgplicht.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 28-09-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:49:
[...]

Dat is drang en is op zich toegestaan. Alleen mag jouw werkgever het niet controleren, want die mag niet vragen naar jouw medische gegevens (en dus ook niet je vaccinatiestatus).
De werkgever mag het wel vragen.
Mag een werkgever vragen of een werknemer is gevaccineerd?

Ja, dat mag. De werkgever mag zijn werknemers vragen of ze gevaccineerd zijn. Daar moet dan wel een goede reden voor zijn. Dat kan in beginsel alleen als de werkgever een duidelijk plan heeft hoe te handelen als de werknemer niet gevaccineerd is of de werknemer daarover geen mededeling wil doen. De werknemer hoeft op de vraag van de werkgever geen antwoord te geven
https://www.rijksoverheid...-zich-te-laten-vaccineren

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 28-09-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Een vraag stellen kan altijd natuurlijk. Wat ik bedoel is dat die niet mag controleren, of jouw medische gegevens mag opvragen. Strikt gezien heeft de werkgever dus geen toegang tot die gegevens.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Goed om te zien dat er toch wat excessen aangepakt lijken te worden.

https://www.rtlnieuws.nl/...u-restaurant-demonstratie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:05:
[...]

Een vraag stellen kan altijd natuurlijk. Wat ik bedoel is dat die niet mag controleren, of jouw medische gegevens mag opvragen. Strikt gezien heeft de werkgever dus geen toegang tot die gegevens.
Nouja, de grap is dat het wel schuivende panelen zijn. In december 2020 zei de Autoriteit Persoonsgegevens bijvoorbeeld nog dat de vraag niet eens gesteld mocht worden.
De Autoriteit Persoonsgegevens is duidelijk: ‘Een werknemer hoeft dat zijn werkgever niet te vertellen’, zegt een woordvoerder van de Nederlandse privacywaakhond. ‘Sterker nog: een werkgever mag er niet eens naar vragen, net als ook de vraag of een werknemer zwanger is, verboden is.’

volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/vanwege-privacywet-weet-werkgever-straks-niet-welke-werknemer-coronaprik-heeft-gehad~b867559e/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Headshot_NL schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:51:
[...]

Hoe doe je dit met de traditionele ziektes die elk jaar weer opspelen zoals de griep?
Veel zwakkere en oude mensen krijgen jaarlijks de griepprik en worden daardoor niet of veel minder ziek. Daardoor zijn ze minder (lang) besmettelijk voor ongevaccineerden.
Gezonde (jonge) mensen krijgen niet zomaar de griepprik en kunnen de griep (en in dit geval dus covid) makkelijk verspreiden zonder het door te hebben. Lang niet iedereen heeft gevolgen van covid.
waar trekken ze uiteindelijk de grens?

Ik geloof niet dat mijn werkgever hier ooit aan zal beginnen.
Ik snap die fixatie ook niet echt. Na twee prikjes en misschien nog een doorgemaakte infectie zie ik geen bezwaar tegen ongevaccineerde medemensen. Deden we vroeger namelijk ook niet. Iemand die zat te snuffen was verkouden en als we allemaal zaten te snuffen was dat ook geen probleem 'want het heerste he?'. Om vervolgens verder te lullen over het weer en wat je vandaag op je brood hebt.
Covid is een beetje nieuw, maar zodra we allemaal een paar keer ziek geweest zijn zie ik nou niet echt problemen die er met griep niet waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
SnowDude schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:44:
Tja ik heb er een dubbel gevoel bij. Ik snap dat een werkgever dit niet mag, Maar ik hoef ook niet zo nodig naast een niet gevaccineerde collega te zitten.
Hoe ver wil je gaan als het vaccin al niet voldoende bescherming biedt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:18
jadjong schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:10:
[...]

Ik snap die fixatie ook niet echt. Na twee prikjes en misschien nog een doorgemaakte infectie zie ik geen bezwaar tegen ongevaccineerde medemensen. Deden we vroeger namelijk ook niet. Iemand die zat te snuffen was verkouden en als we allemaal zaten te snuffen was dat ook geen probleem 'want het heerste he?'. Om vervolgens verder te lullen over het weer en wat je vandaag op je brood hebt.
Covid is een beetje nieuw, maar zodra we allemaal een paar keer ziek geweest zijn zie ik nou niet echt problemen die er met griep niet waren.
Dat is precies wat ik bedoel. ja covid is "nieuw" en daarom voor veel mensen "eng".
2 jaar geleden zouden ze je uitlachen als je met een snotneus maar even in thuisquarantaine zou gaan omdat je bang was de boel te besmetten.

Hoe bang moet je nu daadwerkelijk nog zijn als volledig gevaccineerde voor een ongevaccineerde collega?

[ Voor 5% gewijzigd door Headshot_NL op 28-09-2021 12:16 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Als gevaccineerde natuurlijk helemaal niet. Het is de groep ongevaccineerden die het risico lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:23
Laguna schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:54:
[...]

Zolang die collega geen klachten heeft is de kans 2x zo groot dat je gevaccineerde collega een a-symptomatische besmetting onder de leden heeft.
Over het verdraaien van statistieken gesproken :D _/-\o_

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Puur uit interesse en zonder discriminatie:

Zouden jullie op kantoor naast iemand gaan zitten die ongevaccineerd is als je zelf wel gevaccineerd bent? Of in dezelfde ruimte?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:11
Ja. Ik merk dat ik me niet zo'n zorgen meer maak voor mezelf. Natuurlijk, het kan altijd nog misgaan, maar je kunt niet alle risico's uitsluiten en met vaccinatie zijn de risico's al geminimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 17:59
Agent47 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:02:

Zouden jullie op kantoor naast iemand gaan zitten die ongevaccineerd is als je zelf wel gevaccineerd bent? Of in dezelfde ruimte?
Hoe weet jij dat je collega gevaccineerd is dan? Als mij iemand die vraag stelt simpel ja antwoorden. Waarmee gaat niemand iets aan >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

Ik sta bijna dagelijks naast ongevaccineerden :P

Maar ja dus. Their loss. Mij hebben ze er niet mee en ik houd ook geen rekening meer met ze. Ik zie ze vanzelf wel langskomen.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 28-09-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
LZ86 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:05:
[...]

Maar ja dus. Their loss. Mij hebben ze er niet mee. Ik zie ze vanzelf wel langskomen.
*knip* graag constructief reageren, al die oneliners die je nu post zijn dat niet.

[ Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 28-09-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Why not? Je bent machtig beschermd door het vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ja, dat was per slot van rekening een belangrijke overweging om me te laten vaccineren. Ook al kan ik het krijgen de kans dat ik daardoor zo ziek wordt dat ik in het ziekenhuis beland is nagenoeg nihil.

Niet dat ik niet alsnog oppas en voorzichtig ben. Al mijn directe collega's daarvan weet ik dat ze ook gevaccineerd zijn maar van de stagaires etc weet ik dat bv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Indoubt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:10:
[...]

Ja, dat was per slot van rekening een belangrijke overweging om me te laten vaccineren. Ook al kan ik het krijgen de kans dat ik daardoor zo ziek wordt dat ik in het ziekenhuis beland is nagenoeg nihil.

Niet dat ik niet alsnog oppas en voorzichtig ben. Al mijn directe collega's daarvan weet ik dat ze ook gevaccineerd zijn maar van de stagaires etc weet ik dat bv niet.
Ik vond het wel grappig dat we op kantoor deze week ineens weer allemaal handen schudden. In mijn hoofd zoek ik daarna gelijk een plek waar ik mijn handen kan wassen _/-\o_

Afstand houden is nog wel een dingetje, al is het wel fijn om nu onder het mom van 'even voorzichtig doen' wel fijn om de mond/ transpiratie geur van de collega niet te ruiken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het is niet mijn probleem als hun de covid vangen, dus heb daar niet zo’n probleem mee.
Het is hun eigen (domme) keuze.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:14:
[...]

Het is niet mijn probleem als hun de covid vangen, dus heb daar niet zo’n probleem mee.
Het is hun eigen (domme) keuze.
Ja precies dit.

Gok wel dat het snel klaar is als het onderwerp dat wordt aangesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

2 meter achter mij zit een ongevaccineerde. Verwacht ook niet dat ze dit gaat doen.... Iedere keer als het onderwerp covid aangesneden word zie je het vuur in haar ogen al oplaaien.... 'ik ga niet een prik halen voor vrijheid'.... Sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
Voor de liefhebbers een link naar de livestream van het kortgeding tegen het Corona ToegangsBewijs (CTB): YouTube: Livestream kort geding Maes/Lenting vs. de Staat de Nederlanden inza...

Ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen en ook zeer benieuwd naar de argumentatie van de advocaat, waarom de CTB niet ingevoerd zou mogen worden.

Ik vraag me ook af in hoeverre de rechter uiteindelijk meegaat in het niet meer mee doen met de samenleving zolang we vooralsnog een 3G spoor hebben.

Aanvulling/reactie:
Pff vermoeiend betoog, met allerlei fouten over de classificatie van Covid binnen de WPG en de Wet ID... Hoog gehalte anti-de Jonge/overheid en verwijten in het betoog overigens.

[ Voor 77% gewijzigd door TIGER1125 op 28-09-2021 13:45 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online

Ik heb meer moeite met de denkwijze van iemand als deze ongevaccineerd is dan het feit dat ze ongevaccineerd zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:37
TIGER1125 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:22:
Voor de liefhebbers een link naar de livestream van het kortgeding tegen het Corona ToegangsBewijs (CTB): YouTube: Livestream kort geding Maes/Lenting vs. de Staat de Nederlanden inza...

Ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen en ook zeer benieuwd naar de argumentatie van de advocaat, waarom de CTB niet ingevoerd zou mogen worden.

Ik vraag me ook af in hoeverre de rechter uiteindelijk meegaat in het niet meer mee doen met de samenleving zolang we vooralsnog een 3G spoor hebben.
Er is ook een stream van de rechtbank zelf:
https://streams.nfgd.nl/k...over-de-coronatoegangspas

Dat scheelt weer continue stream van onzinnig commentaar op het Blckbx Youtube-kanaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Eärendil op 28-09-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Dennahz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:43:
[...]

Dus mensen krijgen als beloning voor het niet vaccineren de vrijheid om lekker het hele jaar thuis te blijven werken. Lijkt me juist een motivatie om die prik niet te nemen dan :p
Ja hier hetzelfde.
Ik ben volledig gevaccineerd, en (zoals ik wel vaker heb verkondigd hier/andere topics) wil ik graag zoveel mogelijk thuis blijven werken.
Dit helpt enorm qua prikkels. Op kantoor ben ik na een werkdag bekaf door alle prikkels, hier thuis weinig last van (+ mijn werkplek thuis is veel beter).

Als dus niet-gevaccineerden worden "beloond" (zoals ik het zie!) door thuis te morgen werken en ik als gevaccineerde juist "straf" krijg dat ik weer naar kantoor moet, dan vind ik het niet netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online

Aangezien 60+ behoorlijk in de minderheid is op de werkvloer ga ik er van uit dat 30% nog geen vaccin heeft. Verder kom ik al weer bijna anderhalf jaar weer in aanraking met Jan en Allemaan en geloof ik het inmiddels voor mijzelf wel. Wie niet dood wil had zich kunnen laten prikken en de enige reden tot voorzichtigheid is de werkdruk van de mensen die vandaag staken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:18

Geen problemen mee. Het kan mij persoonlijk vrij weinig interesseren als ik nogmaals corona zou oplopen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die collega ook daadwerkelijk corona heeft, je kunt dit ook (misschien in mindere mate) oplopen door een gevaccineerde collega.
Enkel voor de besmetting van anderen zou ik dan thuis blijven maar dat is alles. Zoals eerder aangegeven in een ander topic ervaarde ik corona (zonder vaccinatie, want die bestonden toen nog niet) als een lichte hoofdpijn en misschien een kleine verhoging.
Bij mij hier op kantoor zijn verschillende collega's die aangeven zich niet te laten vaccineren, daar ga ik niet anders mee om. Wij zijn een jong bedrijf met een gemiddelde leeftijd onder de 30.

[ Voor 10% gewijzigd door Headshot_NL op 28-09-2021 14:31 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja tuurlijk. Waarom zou ik niet bij of naast ze willen gaan zitten? :?
Ik ga ook niet de discussie aan, want daar heb ik helemaal geen zin in en het zijn niet mijn zaken. Hun lichaam, hun keuze (gelukkig!)

[ Voor 15% gewijzigd door -tom-562 op 28-09-2021 14:26 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Vandaag eens ff gebeld met GGD en VWS hoe dat voor mensen geregeld is die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, en wat geen test locatie in de buurt is.
Dat is tot dusver niks voor geregeld ivm TvT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Iedereen uit mijn directe omgeving is gevaccineerd. De mensen die dat niet zijn kiezen daar bewust voor.

Dat is hun eigen keuze. Ik ga geen rekening met die mensen houden. Iedereen kan zijn of haar eigen verstand gebruiken. Ik begrijp dan ook die drang van werkgevers om mensen die alleen maar gevaccineerd op kantoor toe te laten ook niet helemaal. Als je gevaccineerd bent dan maakt het toch niet meer uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
lasharor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:28:
Iedereen uit mijn directe omgeving is gevaccineerd. De mensen die dat niet zijn kiezen daar bewust voor.

Dat is hun eigen keuze. Ik ga geen rekening met die mensen houden. Iedereen kan zijn of haar eigen verstand gebruiken. Ik begrijp dan ook die drang van werkgevers om mensen die alleen maar gevaccineerd op kantoor toe te laten ook niet helemaal. Als je gevaccineerd bent dan maakt het toch niet meer uit...
Gevaccineerde medewerkers kunnen alsnog anderen corona geven, daarnaast kunnen ongevaccineerden zieker worden van de infectie. Als ze ziek zijn kost dat geld en als je dan ineens 10 medewerkers of een heel team ziek thuis hebt zitten dan heeft dat best wel impact.

Het gaat volgens mij dus ook niet om het beschermen van mensen die gevaccineerd zijn naar juist de mensen die niet gevaccineerd zijn en de voortgang van de organisatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Homeland op 28-09-2021 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Homeland schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:50:
[...]

Gevaccineerde medewerkers kunnen alsnog anderen corona geven, daarnaast kunnen ongevaccineerden zieker worden van de infectie. Als ze ziek zijn kost dat geld en als je dan ineens 10 medewerkers of een heel team ziek thuis hebt zitten dan heeft dat best wel impact.

Het gaat volgens mij dus ook niet om het beschermen van mensen die gevaccineerd zijn naar juist de mensen die niet gevaccineerd zijn en de voortgang van de organisatie.
Oh dat argument. Volgens mij is dat een beetje hetzelfde als je als werkgever zou zeggen dat je medewerkers niet op ski vakantie mogen want dan zouden ze met botbreuken terug kunnen komen.

Ik begrijp het standpunt wel en heb ook begrip voor het standpunt van de werkgevers maar op een gegeven moment moeten we over "op de orde van de dag" en corona een beetje loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Helaas:
- reageert niet iedereen voldoende op een vaccinatie
- kan niet iedereen gevaccineerd worden

Die mensen kiezen daar dus niet bewust voor.
(…) Als je gevaccineerd bent dan maakt het toch niet meer uit.. (…)
Vaccins werken erg goed en zouden wat mij betreft dus door zoveel mogelijk mensen moeten worden genomen als dat kan, maar ze werken helaas niet 100%. Dus deze stelling klopt niet wat mij betreft.

Afhankelijk van het percentage vaccineffectiviteit dat je hanteert, kun je uitrekenen om hoeveel mensen dat ongeveer gaat. Veel vaccins keer een bepaald percentage kunnen bij elkaar dus toch veel mensen betreffen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Number10 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:10:
[...]

Helaas:
- reageert niet iedereen voldoende op een vaccinatie
- kan niet iedereen gevaccineerd worden

Die mensen kiezen daar dus niet bewust voor.

[...]

Vaccins werken erg goed en zouden wat mij betreft dus door zoveel mogelijk mensen moeten worden genomen als dat kan, maar ze werken helaas niet 100%. Dus deze stelling klopt niet wat mij betreft.

Afhankelijk van het percentage vaccineffectiviteit dat je hanteert, kun je uitrekenen om hoeveel mensen dat ongeveer gaat. Veel vaccins keer een bepaald percentage kunnen bij elkaar dus toch veel mensen betreffen.
Waar stopt mijn verantwoordelijkheid? Ik begrijp dat er mensen zijn die nog niet gevaccineerd zijn door verschillende door jou genoemde redenen maar, op een gegeven moment moeten we weer terug naar de situatie van voor corona en met dit soort reacties heb ik het idee dat het pas gaat gebeuren nadat elke inwoner van Nederland daadwerkelijk gevaccineerd is.

Wat mij betreft overdreven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
43 (+2,6%) meer dan vorige week dinsdag, gisteren waren het er 61 (+4,6%) meer dan de week ervoor

Uitstroom zal in de loop van de week wel op gang komen als de part-timers de cijfers hebben verwerkt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
lasharor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:14:
[...]
op een gegeven moment moeten we weer terug naar de situatie van voor corona
Nee, dat 'moet' helemaal niet. Evenmin als we terug 'moeten' naar een situatie waar roken in het openbaar in binnenruimtes is toegestaan. En zo kan ik nog vele voorbeelden geven waar de maatschappij is veranderd omdat er nadelen zijn aan het omgekeerde.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Morgen gaan we door de 2 miljoen positieve testen heen!

Als je er vanuit gaat dat ongeveer 10% van de mensen zich laat testen, zijn er dus al 20 miljoen besmettingen geweest in Nederland! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Number10 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:19:
[...]

Nee, dat 'moet' helemaal niet. Evenmin als we terug 'moeten' naar een situatie waar roken in het openbaar in binnenruimtes is toegestaan. En zo kan ik nog vele voorbeelden geven waar de maatschappij is veranderd omdat er nadelen zijn aan het omgekeerde.
Hoezo 'moet' dat niet volgens jou? Welke nadelen ondervind jij als we terug gaan naar zoals het was?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
-tom-562 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:23:
[...]

Hoezo 'moet' dat niet volgens jou? Welke nadelen ondervind jij als we terug gaan naar zoals het was?
Ik hoor b.v. best veel mensen om me heen die het wel fijn vinden dat handen geven en kussen niet meer hoeft. En standaard wat meer afstand in wachtrijen was toch ook wel erg fijn :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54

Omdat er ook mensen onvrijwillig ongevaccineerd zijn. Omdat er ook mensen zijn waarbij de vaccinatie niet goed werk. En omdat vaccinatie je sowieso niet geheel vrijwaart van risico van het oplopen van covid. Vrijwillig ongevaccineerden zijn een onnodige verhoging van deze risico's. Het is geen zero-sum game waarbij de vrijwillig ongevaccineerde er alleen zichzelf mee heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 28-09-2021 15:29 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:23:
[...]
Hoezo 'moet' dat niet volgens jou? (…)
Dat leg ik net uit met het voorbeeld van roken in het openbaar, wat vorige eeuw volstrekt normaal was op allerlei plekken waar het nu volstrekt niet acceptabel is. Met het argument 'we moeten terug naar hoe het was' hadden de rokers uiteraard ook geen onderbouwing gehad die hout sneed.
(…) Welke nadelen ondervind jij als we terug gaan naar zoals het was?
Het is irrelevant of ik ergens voor- of nadeel van ondervindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:27:
[...]

Ik hoor b.v. best veel mensen om me heen die het wel fijn vinden dat handen geven en kussen niet meer hoeft. En standaard wat meer afstand in wachtrijen was toch ook wel erg fijn :)
Dat zijn meer (ongeschreven) gedragsregels, geen wetten o.i.d.. Die eerste 2 had je natuurlijk in het verleden ook al gewoon kunnen afdwingen. 3x zoenen deed ik sowieso nauwelijks. Juist een handdruk is iets wat ik wel mis, zeker bij een zakelijk gesprek. Een handdruk zegt namelijk best wel veel over een persoon :P
Number10 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:28:
[...]

Dat leg ik net uit met het voorbeeld van roken in het openbaar, wat vorige eeuw volstrekt normaal was op allerlei plekken waar het nu volstrekt niet acceptabel is. Met het argument 'we moeten terug naar hoe het was' hadden de rokers uiteraard ook geen onderbouwing gehad die hout sneed.

[...]

Roken is per definitie ongezond en heeft in principe directe invloed op de gezondheid van iemand anders (in hoeverre dat daadwerkelijk echt meetbaaris/getalletje aan te hangen is, daar heb ik dan wel weer mij twijfels bij)
Wat is er mis met festivals, het nachtleven, naast elkaar zitten als collega's...? Dat is weer wat ik voor ogen had

[ Voor 40% gewijzigd door -tom-562 op 28-09-2021 15:31 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Number10 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:28:
[...]

[...]

Ik bedoel natuurlijk niet dat we terug moeten naar de exacte situatie zoals die voor corona was. Ik doel meer op het afschaffen van de regels van de overheid en/of extra regels waar je mee te maken krijgt op het werk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vj_slof
[...]

Maar ja dus. Their loss. Mij hebben ze er niet mee en ik houd ook geen rekening meer met ze. Ik zie ze vanzelf wel langskomen.
Alsof iedere ongevaccineerde in het ziekenhuis beland door een besmetting met covid... [Maar blijkbaar mag ik een luchtige opmerking deze post niet maken van de mods].

Ik zal wel zwaaien als ik langs het ziekenhuis voorbij kom fietsen. De kans dat ik daar in het ziekenhuis beland door een besmetting is vele malen kleiner dan dat ik daar in terecht kom doordat ik overhoop gereden ga worden door een onoplettende automobilist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van alle grafiekjes en tabelletjes blijft me deze facineren. Op het oog exact dezelfde groep (reizigers die een gratis certificaatje moeten hebben om te reizen), en een positiviteitsratio waar een factor 2 verschil in zit. Zou de groep bij commerciele stations dan zo verschillen? Of zijn de "criteria" van besmetting anders? Afname van materiaal/sampling? (of met een 8) blik en willen mensen vooral negatief horen ;),)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOKUPd5aOcUvfaQmra9IBQ56tKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJvABPi9X9DWoO2i3bB9RfdB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:40:
Van alle grafiekjes en tabelletjes blijft me deze facineren. Op het oog exact dezelfde groep (reizigers die een gratis certificaatje moeten hebben om te reizen), en een positiviteitsratio waar een factor 2 verschil in zit. Zou de groep bij commerciele stations dan zo verschillen? Of zijn de "criteria" van besmetting anders? Afname van materiaal/sampling? (of met een 8) blik en willen mensen vooral negatief horen ;),)

[Afbeelding]
Daar zitten ook de BNR-spammers tussen en sommige bedrijven eisen bijna om de dag een test. Dan ga je heel veel testen zonder dat je veel vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Verwijderd Dus ik zoeken waar die volume slider vandaan komt :X

Worden dezelfde testmethodes gebruikt voor beide groepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
vj_slof schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:37:
[...]

Alsof iedere ongevaccineerde in het ziekenhuis beland door een besmetting met covid... [Maar blijkbaar mag ik een luchtige opmerking deze post niet maken van de mods].
van mij mag zo'n opmerking ook prima gemodereerd worden omdat het verspreiden van onzin in dit topic voor zover ik weet niet wenselijk is.

Om er toch maar serieus op te reageren ben ik benieuwd hoeveel kleine kinderen hij onder de 12, ongevacinneerd, op de iC Heeft zien komen. Ik denk niet veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

redwing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:27:
[...]

Handen geven mis ik wel. Het is gewoon handig als begroeting. Zoenen kan ik ook missen maar met voornamelijk manlijke collegas waardeerden de meeste mijn stoppelbaard toch al niet zo :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 17:28
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:40:

[Afbeelding]
Ik heb me gisteren toevallig laten testen bij zo'n commerciele partij omdat ik op vakantie ga. Dat ging een partij amateuristisch. Dat stokje kwam nog niet halverwege m'n neus en er werd licht wat op m'n tong geschraapt. Meer niet.

Ik doe het met een zelftest een stuk grondiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Precies ⅓ van het personeel is bij ons niet gevaccineerd, en lijkt dit ook niet te gaan doen. Het werk maakt afstand houden al sinds het begin van de pandemie praktisch onmogelijk, en thuiswerken is sowieso onmogelijk. Ik heb nog geen ontslag genomen, dus mijn antwoord is ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:58

Dennis1812

Amateur prutser

RodeStabilo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:43:
[...]

van mij mag zo'n opmerking ook prima gemodereerd worden omdat het verspreiden van onzin in dit topic voor zover ik weet niet wenselijk is.

Om er toch maar serieus op te reageren ben ik benieuwd hoeveel kleine kinderen hij onder de 12, ongevacinneerd, op de iC Heeft zien komen. Ik denk niet veel.
Hij is dan naar mijn weten ook geen kinderIC pleeg. Dus dat is best een logische aanname.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
IC -10 klinkt natuurlijk wel leuk, tot je ziet dat er 8 via de verkeerde deur naar buiten gegaan zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:43:
[...]

Daar zitten ook de BNR-spammers tussen en sommige bedrijven eisen bijna om de dag een test. Dan ga je heel veel testen zonder dat je veel vindt.
Wat zijn BNR spammers? En waarom zou een bedrijf om de dag een test eisen voor een reis?

#vragen #vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:37
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:58:
Wat zijn BNR spammers? En waarom zou een bedrijf om de dag een test eisen voor een reis?
Bedrijven die heel veel reclamezendtijd op BNR gekocht hebben en bedrijven 'veiligheid' bieden door al het personeel te testen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:55:
[...]

IC -10 klinkt natuurlijk wel leuk, tot je ziet dat er 8 via de verkeerde deur naar buiten gegaan zijn.
Cru gezegd maakt het voor de zorgbelasting niet uit hoe er naar buiten gegaan wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ankona schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:55:
[...]

Alleen die 8 zijn gemeld, soms gaan die weken/maanden terug. Ondertussen zijn er gemiddeld ~400 mensen aan andere oorzaken overleden gisteren.
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:58:
[...]

#vragen #vragen
Buitenlandse bedrijven in NL (vooral in de industrie) hebben een vrij strict protocol met veel testen.

En de BNR-spammers zijn inderdaad de bedrijven die in elk reclameblok langskomen voor de griepprik/bedrijfstesten/etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 28-09-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:10:
[...]

Ziekenhuisdruk?

Als de ongevaccineerde mij besmet kan ik quarantaine in?

[ Voor 4% gewijzigd door 42erik op 28-09-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:07:
[...]

[...]

Buitenlandse bedrijven in NL (vooral in de industrie) hebben een vrij strict protocol met veel testen.

En de BNR-spammers zijn inderdaad de bedrijven die in elk reclameblok langskomen voor de griepprik/bedrijfstesten/etc.
Maar die BNR spammers zijn toch niet de oorzaak dat commerciele testers en de GGD op reistestresultaten zo afwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gevaccineerden zullen daar niet terecht komen, covid zal voor hun inderdaad niet meer zijn als een verkoudheid of griepachtig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:22:
[...]

Gevaccineerden zullen daar niet terecht komen, covid zal voor hun inderdaad niet meer zijn als een verkoudheid of griepachtig ding.
Ik bedoel ook de Ziekenhuisdruk door ongevaccineerden. Dat blijf ik, afgezien van goede medische redenen, een reden vinden om mensen die niet gevaccineerd eigenlijk best een beetje asociaal te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:22:
[...]

Maar die BNR spammers zijn toch niet de oorzaak dat commerciele testers en de GGD op reistestresultaten zo afwijken?
Indirect wel als er mensen op geregelde basis zonder aanleiding worden getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:52

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Ik denk - maar dat is een onderbuikgevoel - dat mensen die nu nog ongevaccineerd zijn (meestal mensen <40) ook amper nog in het ziekenhuis komen. Voor die groep is corona sowieso stukken minder gevaarlijk.

Zeker de Delta variant is stukken minder zwaar qua verloop. En deze mening baseer ik vooral op het feit dat de symptomen stukken minder zwaar zijn. Het lijkt vaak nog meer op een (zware) verkoudheid.
De symptomen van de deltavariant lijken milder. Hoofdpijn, een loopneus, keelpijn en koorts zijn nu de belangrijkste symptomen die worden gemeld. Bij deze variant wordt minder vaak reukverlies en hoesten gemeld. Dat de symptomen milder lijken, kan ook te maken hebben dat deze variant momenteel voornamelijk jongeren treft. Bij hen verloopt het virus sowieso milder. Uit een 1e Schots onderzoek blijkt wel dat mensen met meerdere onderliggende aandoeningen een hoger risico lopen op een ziekenhuisopname met de Deltavariant.

Ben benieuwd naar de uitspraak van dat kortgeding. De RIVM wankelde wel toen de rechter vroeg om concrete bewijzen en cijfers.

De statistieken zijn in het voordeel van de anti coronapas brigade. Let's hope so! :Y) Kleine kans trouwens dat de overheid verliest in zo'n zaak, maar goed, het is het proberen waard.

[ Voor 32% gewijzigd door Dennahz op 28-09-2021 18:11 . Reden: Motivatie ivm Delta toevoegen ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:26:
[...]

Indirect wel als er mensen op geregelde basis zonder aanleiding worden getest.
De aanleiding voor deze reis-testen is zowel bij de ggd als de commerciëlen hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:24:
[...]

Ik bedoel ook de Ziekenhuisdruk door ongevaccineerden. Dat blijf ik, afgezien van goede medische redenen, een reden vinden om mensen die niet gevaccineerd eigenlijk best een beetje asociaal te vinden
Asociaal mag je ze niet noemen, want dan is het huilie huilie. Laat het zo nog maar een paar weken doorgaan, ik denk dat er vast nog wel wat mensen die prik gaan halen. Handhaving in de horeca is cruciaal in mijn ogen....

In ander nieuws. Douwe Bob kan op zoek naar een nieuwe band, en waarschijnlijk ook een nieuw management. Er komen toch wat scheurtjes in het anti-coronapas-offensief her en der.

https://www.ad.nl/show/ba...-cancellen-tour~a5a1fc7b/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Waarom zouden gevaccineerden niet in het ziekenhuis terecht kunnen komen? Dat aantal zal alleen maar toenemen met de toenemende vaccinatiegraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:29:
[...]

De aanleiding voor deze reis-testen is zowel bij de ggd als de commerciëlen hetzelfde toch?
Ja, maar de gemiddelde frequentie per persoon wellicht wat hoger?
Althans, dat was mijn aanname voor de afwijking :?

Ik heb collega’s die alweer elke week vliegen. En dus elke week testen.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 28-09-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:33:
[...]

Waarom zouden gevaccineerden niet in het ziekenhuis terecht kunnen komen? Dat aantal zal alleen maar toenemen met de toenemende vaccinatiegraad.
Uiteraard, maar daar valt niks aan te doen. (behalve weer vervelende maatregelen etc.) Vandaar dat ik dat niet als beheersbare factor zie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:34:
[...]

Ja, maar de gemiddelde frequentie per persoon wellicht wat hoger?
Althans, dat was mijn aanname voor de afwijking :?

Ik heb collega’s die alweer elke week vliegen. En dus elke week testen.
Als je binnen de eu vliegt is vrijwel overal een qrcode genoeg en hoef nergens een test te hebben gedaan (indien gevaccineerd natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Het aantal mensen dat een eerste prik haalt tegen het coronavirus is verder opgelopen. Vorige week kregen iets meer dan 70.000 mensen een eerste dosis, tegen bijna 68.000 de week ervoor. Nog een week eerder, voor de aankondiging van de uitbreiding van coronatoegangsbewijzen, lieten minder dan 45.000 mensen zich inenten.

In totaal hebben nu 12,8 miljoen mensen een eerste prik gekregen. Voor sommigen is dat de enige prik, omdat ze het Janssen-vaccin kregen of omdat ze na een recente coronabesmetting kozen voor een enkele dosis van een ander vaccin. Iets meer dan 10,7 miljoen mensen hebben ook de tweede dosis gekregen.

Van alle mensen van 12 jaar en ouder die voor een prik in aanmerking komen, heeft 84 procent een eerste vaccinatie gekregen. Volgens de wekelijkse cijfers van het RIVM is 80 procent van de mensen nu volledig gevaccineerd. ,,De afgelopen week zijn er, met name in de jongere leeftijdsgroepen, meer vaccinaties gezet dan in de paar weken daarvoor", aldus het instituut.
Langzaam maar zeker.... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 17:28
Wolly schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:33:
[...]

Klopt, de meeste automobilisten die in het ziekenhuis terecht komen droegen ook een gordel. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:30:
[...]

Asociaal mag je ze niet noemen, want dan is het huilie huilie. Laat het zo nog maar een paar weken doorgaan, ik denk dat er vast nog wel wat mensen die prik gaan halen. Handhaving in de horeca is cruciaal in mijn ogen....

In ander nieuws. Douwe Bob kan op zoek naar een nieuwe band, en waarschijnlijk ook een nieuw management. Er komen toch wat scheurtjes in het anti-coronapas-offensief her en der.

https://www.ad.nl/show/ba...-cancellen-tour~a5a1fc7b/
er was alweer een piekje onder de jongeren. Ik had al leerlingen die de mac weer inwilden, en daar wel een reden tot vaccineren in zagen :Y

Huilie huilie... realiteit... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:25:
[...]

er was alweer een piekje onder de jongeren. Ik had al leerlingen die de mac weer inwilden, en daar wel een reden tot vaccineren in zagen :Y

Exact de 14 jarige puber dochter van een collega van me. "Paps!!! Er stond er rij voor de mac toen ik er langs liep. Moet je dan ook die app laten zien????" Ja dus... gistermorgen meteen een afspraak voor een prik ingeschoten. :)

(Was overigens de afgelopen maanden fel tegen, want je zou er onvruchtbaar van worden etcetcetc.... pubers ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door stylezzz op 28-09-2021 18:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:34:
[...]

Exact de 14 jarige puber dochter van een collega van me. "Paps!!! Er stond er rij voor de mac toen ik er langs liep. Moet je dan ook die app laten zien????" Ja dus... gistermorgen meteen een afspraak voor een prik ingeschoten. :)

(Was overigens de afgelopen maanden fel tegen, want je zou er onvruchtbaar van worden etcetcetc.... pubers ;) )
de mac will safe us :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:20:
[...]

Ziekenhuisdruk?

Als de ongevaccineerde mij besmet kan ik quarantaine in?
Ziekenhuisdruk is nog iets waar je rekening mee moet houden, Leon en zijn collega's mogen ook een fijne winter hebben. Echter ben ik inmiddels van mening dat we dat met collectieve maatregelen moeten doen, wat die dan ook zijn. Eigenhandig besluiten dat ik niet meer naast een ongevaccineerde collega plaats wil nemen maakt mij niet alleen het braafste jongetje van de klas, ik neem daarmee ook een standpunt in een discussie die niet heel veel uit bereikt behalve een verstoorde relatie op de lange termijn.

Wat quarantaine betreft moet het wel een heel heftige besmetting zijn wil ik nog privé een teststraat in wandelen. Als is 10 dagen vrij wel aanlokkelijk. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Helemaal mee eens, echter voel ik mij niet geroepen om daar iemand continue op te wijzen. Wil best een discussie aan gaan met familie, goede vriend of collega die nog een beetje twijfelt maar als we er niet uit komen blijft het even goede vrienden. Tenzij je over 5G duiven begint, dan lach ik je natuurlijk in het gezicht uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:34:
[...]

Dat lijkt mij alleen maar handig op 14 jarige leeftijd, of is het voor eeuwig. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
[...]

Dat is dus ook mijn houding geworden. Zal me een rotzorg zijn of iemand die bewust geen prikkie haalt kneiterziek wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
[b]Dennahz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:28:
Ben benieuwd naar de uitspraak van dat kortgeding. De RIVM wankelde wel toen de rechter vroeg om concrete bewijzen en cijfers.
Ja, maar degene die de uitleg richting de rechter verzorgde kwam nou ook niet over als iemand die feeling bij de cijfers had en de bijbehorende uitleg goed gevolgd had. :+

Kwam een beetje over, met alle respect hoor, als een stagiaire die een paar sheets uit een technische briefing gevist had om dat punt te maken. Maar eigenlijk de verkeerde sheets had gekozen. In de 2e termijn kwamen ze allemaal wat overtuigender over. Want het kwam in de 1e termijn over alsof geen van alle de door de rechter gestelde vragen had verwacht.

Maar goed als ze dit kort geding verliezen komt er vast met spoed een hoger beroep waarbij van Dissel ingezet wordt ofzo. Net als de vorige keer om de rechter te overtuigen. :+ In ieder geval even afwachten tot uiterlijk volgende week dus.

Vooralsnog hoorde ik erg weinig van de kant van de "tegenpartij" (tegen het CTB dus) wat dusdanig sterk was om te zeggen die hebben steekhoudende argumenten. Maar goed ik had de pleitnota en bijbehorende producties ook niet, dus het is wat lastig beoordelen.

Vond het alleen jammer dat ze finaal de plank missloegen met de status van Covid-19, en de Wet ID. De ziekte is bij ministeriële regeling als sinds januari 20 een Groep A infectie ziekte, en de Wet ID geldt al vanaf 14 jaar. Je zou verwachten wanneer je dat als argument wil gebruiken je je even goed inleest... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:51:
[...]

Helemaal mee eens, echter voel ik mij niet geroepen om daar iemand continue op te wijzen. Wil best een discussie aan gaan met familie, goede vriend of collega die nog een beetje twijfelt maar als we er niet uit komen blijft het even goede vrienden. Tenzij je over 5G duiven begint, dan lach ik je natuurlijk in het gezicht uit. :D
Ik heb daarin best mazzel met mijn vrienden, familie en collega's. Zo goed als iedereen dubbel gevaccineerd.

Wel aantal leerlingen die bewust niet zijn, die gooi je eens wat argumenten toe, maar het ik zal die niet bewust gaan mijden als een paria. Dat is niet zo pedagogisch verantwoord. Deed ik vorig jaar ook niet en toen was ik nog niet eens beschermd (want docenten mochten doorwerken, maar wel 0.0 voorrang op een prik... Ja, dat waardeer ik nog steeds niet erg...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
jadjong schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:52:
[...]

Dat lijkt mij alleen maar handig op 14 jarige leeftijd, of is het voor eeuwig. :?
Haha... ja geen idee wat ze elkaar wijsmaken op school of via youtube ofzo. Ach, het blijkt wel dat mensen gevoelig zijn voor wat lichte motivatie....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
lasharor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:02:
[...]

Oh dat argument. Volgens mij is dat een beetje hetzelfde als je als werkgever zou zeggen dat je medewerkers niet op ski vakantie mogen want dan zouden ze met botbreuken terug kunnen komen.

Ik begrijp het standpunt wel en heb ook begrip voor het standpunt van de werkgevers maar op een gegeven moment moeten we over "op de orde van de dag" en corona een beetje loslaten.
Met skiën ben je een risico voor jezelf, met corona kan 1 besmettelijk persoon een enorm aantal anderen infecteren, die situaties zijn dus totaal anders.

En we kunnen over op de orde van de dag, als voldoende mensen zich laten vaccineren. Of als we collectief besluiten de boel gewoon open te gooien en meer doden te accepteren. Moet zeggen dat ik daar zelf ondertussen steeds meer voor voel, alle regels weg en het oude leven terug, pech voor de ongevaccineerden die dan overlijden, dat zullen ze vrijwel allemaal aan zichzelf te danken hebben, beetje harteloos maar er komt een moment waarop het mooi is geweest, zeker nu iedereen de tijd heeft gehad om een vaccinatie te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Homeland schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:54:
[...]

Met skiën ben je een risico voor jezelf, met corona kan 1 besmettelijk persoon een enorm aantal anderen infecteren, die situaties zijn dus totaal anders.

En we kunnen over op de orde van de dag, als voldoende mensen zich laten vaccineren. Of als we collectief besluiten de boel gewoon open te gooien en meer doden te accepteren. Moet zeggen dat ik daar zelf ondertussen steeds meer voor voel, alle regels weg en het oude leven terug, pech voor de ongevaccineerden die dan overlijden, dat zullen ze vrijwel allemaal aan zichzelf te danken hebben, beetje harteloos maar er komt een moment waarop het mooi is geweest, zeker nu iedereen de tijd heeft gehad om een vaccinatie te halen.
Als ongevaccineerde heiden zou ik niks liever willen dan de boel weer gewoon open. Je kan altijd nog zelf voorzichtig blijven, moest je dat nodig vinden :)

Maar met kinderen op de basisschool ga ik er vanuit dat we het ooit via hen wel te pakken gaan krijgen ;) Statistisch gezien zeer weinig kans op een dodelijk verloop. Risk/reward om de prik te nemen is gewoon niet goed voor onze leeftijdsgroep en levensstijl.

De meningen daarover verschillen. Sommige mensen zien 0 risico, andere iets meer.

Ken verschillende familieleden die het virus onder de leden gehad hebben en dat varieerde van een periode goed ziek zijn (geen ziekenhuisopname trouwens) tot een weekje snotteren.

Wij blijven trouwens wel testen bij twijfel en gaan de komende winter - net als de afgelopen 1.5 jaar - gewoon drukte vermijdend leven. Niks mis mee. Zelfs wel fijn :)

Wil vooral gewoon aangeven dat een 'ongevaccineerde' niet per definitie iemand is die asociaal is, of iedereen maar besmet. Hell, ik was één van de eerste in Nederland die met een FFP2 mondkapje liep. Ver voordat de overheid die niet werkende mondkapjes verplicht stelde. Heb altijd alles heel serieus genomen (heb me juist vaak kwaad gemaakt om het lakse beleid van de overheid), maar in mijn ogen is het nu min of meer klaar met dit virus. Het is er nog wel, zal er altijd blijven. Mensen worden soms nog ziek, maar de grootste pieken zijn echt wel geweest. Time to move on :)

Hoop dat ik gelijk krijg. Zoals de cijfers er nu uitzien, ziet het er zeer positief uit in ieder geval.
42erik schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:25:
[...]

Vind je het zelf niet problematisch dat ze zich laten vaccineren, omdat ze weer de McDonalds inwillen? Dus dat ze het zeg maar niet voor hun gezondheid doen, maar puur als middel om weer bepaalde privileges terug te krijgen?

[ Voor 12% gewijzigd door Dennahz op 28-09-2021 22:15 ]

Twitter

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:04:
Statistisch gezien zeer weinig kans op een dodelijk verloop. Risk/reward om de prik te nemen is gewoon niet goed voor onze leeftijdsgroep en levensstijl.
Statistisch gezien is de kans dat je nadelige gevolgen hebt van het vaccineren gewoon nog veel lager.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cartman! schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:25:
[...]

Statistisch gezien is de kans dat je nadelige gevolgen hebt van het vaccineren gewoon nog veel lager.
Sterker nog. Denk dat de kans op bijwerkingen van de McDonald's nog hoger is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
[...]
Statistisch gezien zeer weinig kans op een dodelijk verloop. Risk/reward om de prik te nemen is gewoon niet goed voor onze leeftijdsgroep en levensstijl.
Die is voor elke leeftijdsgroep juist hoog. Wat wel is, is dat het risico ook zonder vaccinatie al zeer laag is, maar met dus nog vele malen lager.
Vind je het zelf niet problematisch dat ze zich laten vaccineren, omdat ze weer de McDonalds inwillen? Dus dat ze het zeg maar niet voor hun gezondheid doen, maar puur als middel om weer bepaalde privileges terug te krijgen?
Waarom zou dat problematisch zijn? Mits het maar goed overdacht is zie ik daar het probleem niet zo in. Ik ben ook gevaccineerd omdat ik dat veiliger vind voor de omgeving, omdat ik afwil van alle maatregelen en omdat ik dan simpelweg overal vanaf ben. Voor mijn eigen gezondheid ben ik niet zo bang. Combineer dat met dat het sowieso veiliger is, is het voor mij een no-brainer. Als het echt alleen voor mijn eigen gezondheid zou zijn zou ik er niet zo'n haast mee gemaakt hebben.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

De meningen daarover verschillen. Sommige mensen zien 0 risico, andere iets meer.
Risk/reward is een kans, een kans is geen mening. Dat is gewoon een feitelijke waarheid. Het is een feit dat de kans op ernstige bijwerkingen kleiner is dan de kans dat corona ernstig uitpakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]
Waarom zou ik dat problematisch moeten vinden? Omdat het aantoont dat pubers pragmatisch zijn en wat minder van de principes? Dat wist ik al :)

Of omdat het aantoont dat ze de mac iets te hoog op een prioriteitenlijstje hebben staan? Ook dat wist ik al ;) :D
Protip: laat leerlingen als ze in de pauze naar de mac crossen een maaltijdsalade als lunch meenemen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

[...]

Toch knap dat je blijkbaar weet dat de druk momenteel door de ongevaccineerden komt. Volgens mij zijn daar namelijk geen recente cijfers van te vinden. En van de cijfers die er wél zijn (van juli ofzo) is weer niet bekend of een ongevaccineerde bewust geen vaccinatie heeft genomen of dat er een medische reden voor was.

Het enige waar wel recente cijfers van zijn (9 augustus t/m 19 september) is de vaccinatiestatus van positief geteste personen, maar dat geeft mogelijk geen accuraat beeld omdat een ongevaccineerd persoon zich mogelijk sneller laat testen dan een gevaccineerd persoon.

Hoe je het ook went of keert: de cijfers zaten al in een dalende trend en die trend lijkt vooralsnog gewoon door te zetten. Er is momenteel geen druk. 156 man op de IC's waarvan niet eens iedereen er ligt door Covid (je bent een Covid-patiënt bij verdenking of bewezen infectie, maar dat zegt niks over de reden dat je op de IC ligt). En 321 reguliere bedden bezet door Covid-19 patiënten. Dat is echt bizar weinig. Ook wel bijzonder dat het aantal testen ondanks de invoering van de coronapas niet gestegen is. Het aantal gezette prikken wel, maar dat was ook wel te verwachten. Het is/was alleen de vraag of die stijging een beetje door gaat zetten.

De grootste druk op de IC's is er altijd geweest door 50+. Van het totale aantal IC-opnames is 90% 50+ en 50+ zit inmiddels rond de 90% vaccinatiegraad. Dan hou je nog 10% over waarvan een deel al ziek is geweest, gestorven of whatever. En nog een deel dat zich niet kan laten vaccineren. Daarbij heeft het virus inmiddels anderhalf jaar lang rond kunnen gaan in een land met een hoge bevolkingsdichtheid. Het lijkt mij vrij sterk dat er nog grote aantallen mensen zijn die het virus al deze tijd hebben kunnen ontwijken of om wat voor reden dan ook niet ziek zijn geworden terwijl ze er wel vatbaar voor zijn.

Dan kun je wel blijven wijzen naar 'de ongevaccineerden' maar:
1: jij weet niet in hoeverre die groep op dit moment de IC's bezet.
2: jij weet de reden niet waarom een opgenomen patiënt niet gevaccineerd is.
3: jij weet niet hoeveel mensen er dóór Covid op de IC's liggen.
4: momenteel is er weinig aan de hand, dus waarom zou je überhaupt gaan blijven wijzen?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

SomerenV schreef op woensdag 29 september 2021 @ 01:39:
[...]

4: momenteel is er weinig aan de hand, dus waarom zou je überhaupt gaan blijven wijzen?
Er zijn genoeg gegevens uit andere landen met dezelfde vaccins en hetzelfde virus dat de ongevaccineerden de overgrote meerderheid van de opnames zijn met een minderheid van de bevolking. Afhankelijk van hoe groot die minderheid is (40% of 10%) is er een ineenstortende zorg of einde van de maatregelen.

Hier in Nederland is nou eenmaal besloten dat je je vaccinatiestatus geheim mag houden, in tegenstelling tot je leeftijd en je BMI. Dat helpt een beeld te scheppen waarin vaccinatie minder belangrijk is. Als iedereen de optie had hun BMI niet door te geven zou je net zo onmogelijk kunnen stellen dat BMI een belangrijke factor is met een percentage 'BMI onbekend'.

Maar de cijfers uit andere landen zijn hier ook net zo van toepassing tenzij mensen in Nederland heel anders in elkaar zitten of er hier een variant rondwaart die heel anders is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarnaast; we hebben vrij simpel invloed op de zorgdruk van ongevaccineerden door ze te vaccineren. Diezelfde invloed hebben we niet bij reeds volledig gevaccineerden.

Tenzij we weer allerlei maatregelen in het leven willen roepen waar we net vanaf waren natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Ja, gisteren nog gedaan op kantoor. We maken soms wel grapjes dat we zijn bureau naar het magazijn gaan verplaatsen, maar okee.

Daarnaast woon ik samen met een ongevaccineerde _O- Zou dolle boel worden hier als ik daar moeilijk over zou doen lol.

"Ja sorry, zonder geldige QR code kom je de woonkamer niet meer in" :D

Mijn vrouw heeft het virus vorig jaar al gehad. Soms twijfelt ze wel overigens, maar ze is nog niet zo ver. Daarnaast is een deel van mijn kant van de familie niet gevaccineerd (terwijl de familie van mijn vrouw juist wel volledig gevaccineerd is).

Ik vind uiteindelijk nog steeds dat mensen het zelf moeten beslissen. Ik heb simpelweg beredeneerd dat de risico's van het vaccin kleiner zijn dan de risico's van een besmetting en heb uiteindelijk die prikken gehaald.

Dat reken ik mensen soms ook voor, maar als ze daarna alsnog niet willen dan laat ik het rusten. Ik ga ze niet pushen ofzo.

PS
Ik heb ook een dochter van 5 jaar oud... die kan voorlopig niet eens tegen corona gevaccineerd worden en neemt regelmatig verkoudheden mee van school.

Zou een beetje raar zijn als ik dat risico wel prima vind en bijna dagelijks snot aan het wegvegen ben met een washandje, maar niet in de buurt van een ongevaccineerde zonder symptomen zou durven te komen :D

[ Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 29-09-2021 07:52 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:56:
[...]
Dat is dus ook mijn houding geworden. Zal me een rotzorg zijn of iemand die bewust geen prikkie haalt kneiterziek wordt.
Dat lijkt mij wel reden tot zorg evenals dat m.i voor @LZ86 een zorg zou moeten zijn.

Er zijn allerlei uitkomsten mogelijk na een besmetting en het risico op ziekte of ernstige ziekte is aantoonbaar lager na een vaccinatie. Met ziekte zijn zorgkosten gemoeid en een belangrijk deel van de zorgkosten in ziekenhuizen wordt niet individueel betaald maar collectief (via belasting). Die solidariteit heeft een goede reden, maar daarmee is er o.a. een direct collectief belang dat zo min mogelijk mensen ziek worden. Hou er ook rekening mee dat besmettingen op termijn meer gevolgen kunnen hebben zoals dialyse of andere chronische ziekte na eventuele bijkomende complicaties door ziekte en dat dergelijke gevolgen zich niet per se meteen hoeven te openbaren. Omdat miljoenen mensen in Nederland besmet zijn geraakt kan dat in potentie weer leiden tot een nieuwe grote zorgvraag, die zich als het ware in slow motion kan ontwikkelen. Het is na 1,5 jaar niet noodzakelijk bekend of dat ook kan optreden bij relatief weinig of geen acute ziekte, want sommige ziekten als gevolg van een besmettelijke ziekte kan zich op termijn veel later openbaren. Laten we vooral hopen dat zulke zaken niet optreden uiteraard.

En er kan door ziekte een effect ontstaan op de maatschappelijke arbeidscapaciteit in het algemeen en we daardoor geen of minder werk kunnen verzetten. In het VK ervaren ze om heel andere redenen momenteel wat het kan betekenen als er bijvoorbeeld te weinig vrachtwagenchauffeurs zijn zoals landelijke brandstoftekorten.

Voorkomen is dus echt beter dan genezen, niet alleen voor het individu, maar ook voor ons allen.

De terugkerende stellingen in dit topic dat het vooral acute sterfte en ernstige acute ziekte zijn die voor maatschappelijke druk zorgen, gaan voorbij aan de scenario's die mogelijk optreden op termijn en evenzeer grote effecten kunnen hebben, maar wellicht niet met iets relatief simpels als vaccinatie kan worden voorkomen of beperkt en die vaccinaties daarnaast degenen die niet reageren op een vaccin of niet gevaccineerd kunnen worden ook een bescherming bieden doordat de verspreiding afneemt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
SomerenV schreef op woensdag 29 september 2021 @ 01:39:
[...]
Toch knap dat je blijkbaar weet dat de druk momenteel door de ongevaccineerden komt. Volgens mij zijn daar namelijk geen recente cijfers van te vinden. En van de cijfers die er wél zijn (van juli ofzo) is weer niet bekend of een ongevaccineerde bewust geen vaccinatie heeft genomen of dat er een medische reden voor was.
Dit is gewoon je kop in het zand steken. Gevaccineerd is de kans om in het ziekenhuis te komen vele malen kleiner. De druk op het ziekenhuis komt dus voor een groot onevenredig deel door de ongevaccineerden. Daar heb je geen recente ziekenhuiscijfers voor nodig, even kijken naar de gedegen onderzoeken over de vaccinaties is daarvoor genoeg.
Het enige waar wel recente cijfers van zijn (9 augustus t/m 19 september) is de vaccinatiestatus van positief geteste personen, maar dat geeft mogelijk geen accuraat beeld omdat een ongevaccineerd persoon zich mogelijk sneller laat testen dan een gevaccineerd persoon.

Hoe je het ook went of keert: de cijfers zaten al in een dalende trend en die trend lijkt vooralsnog gewoon door te zetten. Er is momenteel geen druk. 156 man op de IC's waarvan niet eens iedereen er ligt door Covid (je bent een Covid-patiënt bij verdenking of bewezen infectie, maar dat zegt niks over de reden dat je op de IC ligt). En 321 reguliere bedden bezet door Covid-19 patiënten. Dat is echt bizar weinig.
Misschien wordt het eens tijd om een stage in het ziekenhuis te lopen. Covid patiënten liggen lang op het IC en hebben intensieve zorg nodig. Momenteel is het nog steeds zo dat de IC-verzorgers gemiddeld meer IC-patiënten hebben dan normaal gebruikelijk is.
Ook wel bijzonder dat het aantal testen ondanks de invoering van de coronapas niet gestegen is. Het aantal gezette prikken wel, maar dat was ook wel te verwachten. Het is/was alleen de vraag of die stijging een beetje door gaat zetten.
Vooral apart dat er wel veel meer afspraken gemaakt zijn, er een forse stijging is voor testen voor toegang, maar je toch vindt dat dat aantal niet is gestegen? Zitten al die onderzoekers/kranten er dan zo naast?
De grootste druk op de IC's is er altijd geweest door 50+. Van het totale aantal IC-opnames is 90% 50+ en 50+ zit inmiddels rond de 90% vaccinatiegraad. Dan hou je nog 10% over waarvan een deel al ziek is geweest, gestorven of whatever. En nog een deel dat zich niet kan laten vaccineren. Daarbij heeft het virus inmiddels anderhalf jaar lang rond kunnen gaan in een land met een hoge bevolkingsdichtheid. Het lijkt mij vrij sterk dat er nog grote aantallen mensen zijn die het virus al deze tijd hebben kunnen ontwijken of om wat voor reden dan ook niet ziek zijn geworden terwijl ze er wel vatbaar voor zijn.

Zoals ik al zei, lekker je kop in het zand steken. 3 maanden geleden ging het nog de mist in, maar nu zouden we geen enkel risico meer lopen. Zeker punt 1-3 is gewoon duidelijk en heb je geen ziekenhuiscijfers voor nodig. Dat zijn cijfers die zo te vinden of te beredeneren zijn.

Bij punt 1 kun je naar landen om ons heen kijken of de vaccinatie-graad in combinatie met de bescherming. 2 is maximaal een groep van 500k die een medische indicatie hebben waarvan ook bekend is dat er alsnog een hoge vaccinatiegraad is. Gezien op de 1.8 miljoen ongevaccineerden is dat dus een kleine groep. De meeste ongevaccineerden kiezen er dus bewust zelf voor. 3 kun je ook weer uit gegevens van landen om ons heen halen en is een relatief klein gedeelte. Alleen 4 is een valide punt, maar dan vergeet je dat we nu net een heel grote versoepeling hebben gehad waar je rekening mee moet houden. Daarnaast moet je ook naar de toekomst kijken waarbij een hoge vaccinatiegraad ervoor zorgt dat het risico dat we weer maatregelen krijgen vele malen kleiner wordt.

Dus AUB niet net doen of er niets meer aan de hand is, die fout hebben we de afgelopen jaren al veel te vaak gemaakt. Het gaat zeker de goede kant op, maar de ziekenhuizen hebben het nog echt veel te druk en ook al is de vaccinatiegraad al hoog, is die niet hoog genoeg om geen risico meer te lopen. Het gaat zeker de goede kant op, maar we zijn echt nog niet helemaal van dat virus af (en dan bedoel ik de benodigde maatregelen, het virus zelf blijft nog veel langer)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:05:
[...]

Een vraag stellen als werkgever brengt altijd wat druk mee, dus nee, je kunt niet zomaar ongepaste vragen stellen en dan van elke werknemer verwachten dat die er niet op ingaat. Even los van de vraag of vragen naar vaccinatiestatus gepast is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 29 september 2021 @ 06:48:
[...]
Hier in Nederland is nou eenmaal besloten dat je je vaccinatiestatus geheim mag houden, in tegenstelling tot je leeftijd en je BMI.
Leeftijd en BMI zijn bij een heleboel mensen (met name vrouwen) een heel gevoelig onderwerp :+

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1 ... 17 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.