Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 92 Laatste
Acties:
  • 317.410 views

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
maartend schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:41:
[...]

Voor zover ik weet niet, want daarom kunnen ze dus die door die GGD medewerkers vals afgegeven goede QR's niet herstellen.
ze doen zeker wel.iets elke 3 dagen, want in de app is je code niet meer werkend als er niet 1x per 72 uur naar de server wordt gebeld.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

Fr33z schreef op zondag 26 september 2021 @ 01:04:
[...]

ze doen zeker wel.iets elke 3 dagen, want in de app is je code niet meer werkend als er niet 1x per 72 uur naar de server wordt gebeld.
Is dat echt zo? Ik had begrepen dat een code na vaccinnatie niet meer ververst hoeft te worden. Nu heb ik de QR code op papier dus het maakt niet uit maar toch wel knullig.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-11 07:23

Amphiebietje

In de blubber

42erik schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:54:
[...]

nou ja, dat zo goed als elke Nederlander (afhankelijk van leeftijd) daarom standaard een identificatie bij heeft (al zal dat vaak een pasje zijn, rijbewijs, id-card en niet het hele paspoort).

Mocht je per ongeluk een reden bij de politie creëren, dan scheelt dat nogal wat gedoe. Plus, mocht ik tegen een boom aanrijden, hebben ze iig snel door wie ik ben
Soms creëren de omstandigheden een reden bij de politie...bijvoorbeeld bij een dreigende situatie waar plots een identificatieplicht geldt en ze iedereen controleren. Nu zie ik de NL'se politie niet zo snel kinderen checken, maar toch...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Amphiebietje schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:16:
[...]

Soms creëren de omstandigheden een reden bij de politie...bijvoorbeeld bij een dreigende situatie waar plots een identificatieplicht geldt en ze iedereen controleren. Nu zie ik de NL'se politie niet zo snel kinderen checken, maar toch...
Het zal je verbazen. Bureau halt heeft het ook druk zat hoor ;)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 09:37
[...]

nou ja, dat zo goed als elke Nederlander (afhankelijk van leeftijd) daarom standaard een identificatie bij heeft (al zal dat vaak een pasje zijn, rijbewijs, id-card en niet het hele paspoort).

Mocht je per ongeluk een reden bij de politie creëren, dan scheelt dat nogal wat gedoe. Plus, mocht ik tegen een boom aanrijden, hebben ze iig snel door wie ik ben
Euh...

Tja zo goed als altijd, ja als ik mijn portomonee mee heb, vaak is dat wel zo. Maar als ik hier ga wandelen denk je toch echt niet dat ik denk, ow mijn ID.

Dat is ook zo'n wet die niks veiliger maakt, maar alle burgers bijna als crimineel bestempeld. In ieder geval als leugenaars omdat ze niet gewoon zeggen wie ze zijn. Waar 99% gewoon eerlijk zal zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:12
Kevinp schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:58:
[...]

Euh...

Tja zo goed als altijd, ja als ik mijn portomonee mee heb, vaak is dat wel zo. Maar als ik hier ga wandelen denk je toch echt niet dat ik denk, ow mijn ID.

Dat is ook zo'n wet die niks veiliger maakt, maar alle burgers bijna als crimineel bestempeld. In ieder geval als leugenaars omdat ze niet gewoon zeggen wie ze zijn. Waar 99% gewoon eerlijk zal zijn.
Dat is een erfenis van de war on terror van (20 jaar alweer) geleden. Sinds die tijd is privacy ook compleet in de uitverkoop gegaan. Overal hangen camera's, je internet en emailverkeer wordt bijgehouden en bewaard en tal van andere zaken waar de (vooral Amerikaanse) overheid niet transparant over is (denk hier o.a. over PRISM). Het geeft me wel te denken waar de techniek van de Coronapas mogelijk voor gebruikt nadat de pandemie passé is. Ik hoop in ieder geval niet dat het nog meer controle is dan nu al het geval is.

[ Voor 4% gewijzigd door MainframeX op 26-09-2021 09:11 ]

Idempotent.

• Kevinp
MainframeX schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:10:
[...]

Dat is een erfenis van de war on terror van (20 jaar alweer) geleden. Sinds die tijd is privacy ook compleet in de uitverkoop gegaan. Overal hangen camera's, je internet en emailverkeer wordt bijgehouden en bewaard en tal van andere zaken waar de (vooral Amerikaanse) overheid niet transparant over is (denk hier o.a. over PRISM). Het geeft me wel te denken waar de techniek van de Coronapas mogelijk voor gebruikt nadat de pandemie passé is. Ik hoop in ieder geval niet dat het nog meer controle is dan nu al het geval is.
Die uitverkoop is al lang begonnen, en als ik hier de gemiddelde reacties lees vind een meerderheid dat niet eens erg.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kevinp schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:16:
Die uitverkoop is al lang begonnen, en als ik hier de gemiddelde reacties lees vind een meerderheid dat niet eens erg.
Privacy van de coronapas is best goed geregeld. Je kunt zelfs codes op papier gebruiken. Het wrange is dat veel van de mensen die nu opeens voor privacy zijn daarover te keer gaan op Facebook en YouTube, waar hun hele leven te volgen is. De coronapas is dan niet je grootste probleem zeg maar.

• MainframeX
user109731 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:22:
[...]

Privacy van de coronapas is best goed geregeld. Je kunt zelfs codes op papier gebruiken. Het wrange is dat veel van de mensen die nu opeens voor privacy zijn daarover te keer gaan op Facebook en YouTube, waar hun hele leven te volgen is. De coronapas is dan niet je grootste probleem zeg maar.
Is het ook niet zo dat ze bij het checken van de qrcode ook je id bewijs kunnen controleren om te kijken of de code daadwerkelijk aan jou is uitgegeven? Ik vind dat geen privacy.

EDIT: voordat iemand erover begint. Ik snap dat die controle plaats moet vinden omdat anders men gewoon codes kan kopiëren om de boel te omzeilen. Ik blijf het echter geen privacy vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door MainframeX op 26-09-2021 09:40 ]

Idempotent.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00
MainframeX schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:38:
[...]

Is het ook niet zo dat ze bij het checken van de qrcode ook je id bewijs kunnen controleren om te kijken of de code daadwerkelijk aan jou is uitgegeven? Ik vind dat geen privacy.

EDIT: voordat iemand erover begint. Ik snap dat die controle plaats moet vinden omdat anders men gewoon codes kan kopiëren om de boel te omzeilen. Ik blijf het echter geen privacy vinden.
Van coronacheck.nl
De controleur kan niet zien welk soort bewijs iemand heeft. Om je identiteit te controleren ziet de controleur:

de eerste letter van je voornaam, de eerste letter van je achternaam,
je geboortedag en geboortemaand.
Vanwege privacy ziet de controleur niet altijd al deze gegevens. Het kan dus zijn dat een van uw initialen is weggelaten en is vervangen door een “-“ (streepje). Dit is correct.

• MainframeX
Thnx :). Dan houd je alleen de ping naar de database over, maar daar sta je immers toch al in. Verder moeten we er maar vanuit gaan dat de locatie niet doorgegeven wordt.

Idempotent.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MainframeX schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:57:
[...]

Thnx :). Dan houd je alleen de ping naar de database over, maar daar sta je immers toch al in. Verder moeten we er maar vanuit gaan dat de locatie niet doorgegeven wordt.
Die locatie beschermen is wel een beetje een wassen neus, je mobiele telefoon, je pin betaling, CCTV in de steden, je OV kaart, de kenteken registraties van garages en ga zo maar door :-)

Dan is locatie van de incheck denk ik de minst belangrijkste als ze “iets” willen bereiken.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-10 12:36

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Volgens anderen hier is dat niet het geval, er is geloof ik een check op de broncode geweest en daar scheen het niet in te zitten.

Ik zeg het heel voorzichtig want ik weet daar onvoldoende van. Een lekker systeem vindt ik het sowieso niet, het lijkt een opmars naar meer ook al is dat nu mogelijk niet het geval. Ik zelf zal het gebruik van de app vermijden in ieder geval. Als ik plots voor werk naar het buitenland moet of zo dan doe ik het wel met de papieren code als ik het niet meer met mijn gele boekje af kan.

• user109731
  • Niet online
Verder moeten we er maar vanuit gaan dat de locatie niet doorgegeven wordt.
De apps zijn open-source. De scanner app kun je ook zelf installeren. Het is niet heel moeilijk om de apps te decompileren om te checken dat de code overeenkomt met de beschikbare code, dus ik verwacht niet dat de overheid dat risico neemt en daar heeft zitten rommelen.

Privacy is belangrijk maar ik zie hier niet hele grote problemen. Ik maak me veel meer zorgen om Google, Facebook, providers die wel degelijk gigantische databases bijhouden, of vage wetten voor aftappen e.d. die erdoor geduwd worden. Coronapas en TvT liggen zo onder de loep dat het heel veel moeilijker is om op die schaal te misbruiken.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat heeft het nu voor nut als de corona app delen van je naam/geboortedata laat zien terwijl je bij controle ter verificatie je ID moet laten zien waar dat allemaal op vermeld staat :?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:06:
[...]

Wat heeft het nu voor nut als de corona app delen van je naam/geboortedata laat zien terwijl je bij controle ter verificatie je ID moet laten zien waar dat allemaal op vermeld staat :?
Om te controleren of het ook daadwerkelijk jouw QR code is? :?

• Wolly
  • Niet online
user109731 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:05:
[...]

De apps zijn open-source. De scanner app kun je ook zelf installeren. Het is niet heel moeilijk om de apps te decompileren om te checken dat de code overeenkomt met de beschikbare code, dus ik verwacht niet dat de overheid dat risico neemt en daar heeft zitten rommelen.

Privacy is belangrijk maar ik zie hier niet hele grote problemen. Ik maak me veel meer zorgen om Google, Facebook, providers die wel degelijk gigantische databases bijhouden, of vage wetten voor aftappen e.d. die erdoor geduwd worden. Coronapas en TvT liggen zo onder de loep dat het heel veel moeilijker is om op die schaal te misbruiken.
Wie heeft het over misbruik?

Het begon met:
Het geeft me wel te denken waar de techniek van de Coronapas mogelijk voor gebruikt nadat de pandemie passé is. Ik hoop in ieder geval niet dat het nog meer controle is dan nu al het geval is.
En dat is natuurlijk wel een reëel scenario, kijk bijvoorbeeld eens naar dit artikel met gewobte documenten.
In een email van 26 maart 2021, ter voorbereiding op een mogelijke afspraak met commissaris Delsaux, schrijft KPMG enthousiast over de mogelijkheid om de vaccinatiepaspoorten te koppelen aan allerlei gegevens, zoals lokale labinformatie, maar ook elektronische patiëntendossiers.

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:08:
[...]
Om te controleren of het ook daadwerkelijk jouw QR code is? :?
Exact. Dus de app is ontworpen 'met privacy voorop':
Vanwege privacy ziet de controleur niet altijd al deze gegevens.
Maar om de app te kunnen gebruiken moet men wel het ID laten zien waarop al die gegevens zichtbaar zijn.

• stylezzz
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:10:
[...]

[...]

Maar om de app te kunnen gebruiken moet men wel het ID laten zien waarop al die gegevens zichtbaar zijn.
Is volgens mij niet verplicht. Zag gisteren op tv al mensen simpelweg vragen naar de geboortemaand na het scannen van de qr. Het is allemaal niet zo'n drama....

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:54
[...]

Ik ben nu 30. Ik heb pas sinds een jaar altijd een identificatiebewijs bij mij: mijn rijbewijs.
Voordat ik mijn rijbewijs haalde had ik alleen een paspoort (en geen ID-kaart, want dat zou dubbel zijn vind ik), en die had ik vanwege de grote vaak niet bij mij.

Gelukkig ook nooit hoeven te tonen, want dan was ik in een 'probleem' gekomen :)

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:22:
[...]

Is volgens mij niet verplicht. Zag gisteren op tv al mensen simpelweg vragen naar de geboortemaand na het scannen van de qr. Het is allemaal niet zo'n drama....
Die mensen volgen dus de regels niet, als ik Hugo moet geloven is dat wel een drama.
Groen scherm
Groen scherm? De bezoeker heeft een geldig bewijs. Controleer nu of de gegevens op het groene scherm hetzelfde zijn als de gegevens op het identiteitsbewijs. Check? Dan mag de bezoeker naar binnen. Het kan zijn dat er ook een toegangskaartje nodig is.
Hoe werkt het scannen?

• stylezzz
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:25:
[...]

Die mensen volgen dus de regels niet, als ik Hugo moet geloven is dat wel een drama.

[...]

Hoe werkt het scannen?
Volgens mij zijn er anderen die er meer drama om maken ;)

Prima, rijbewijs heb ik toch altijd op zak.

• user109731
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:09:
[...]

En dat is natuurlijk wel een reëel scenario, kijk bijvoorbeeld eens naar dit artikel met gewobte documenten.
Dat KPMG dat als mogelijkheid ziet en al de euro-tekens ziet voor dure consultants en adviseurs betekent niet dat we er ook in meegaan natuurlijk. Hellend vlak is zeker iets om mee te nemen, maar uiteindelijk moet je dingen wel eerlijk beoordelen zoals ze nu zijn en niet op mogelijke ideeën uit allerlei rapporten.
Is een bouncer die in twee seconden checkt of P.P. overeenkomt met Pietje Puk, en vervolgens nog 200 man ziet, heel anders dan dat de beste man controleert of je 18 bent? Het zal een grotere groep zijn misschien.

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:28:
[...]

Volgens mij zijn er anderen die er meer drama om maken ;)

Prima, rijbewijs heb ik toch altijd op zak.
Grappig, eerst probeer je te ontkennen dat men je ID bewijs moet controleren door een stukje van coronacheck.nl en een "stukje op tv' te noemen en nu kom je met "het is niet zo'n drama".

• Wolly
  • Niet online
user109731 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:30:
[...]

Dat KPMG dat als mogelijkheid ziet en al de euro-tekens ziet voor dure consultants en adviseurs betekent niet dat we er ook in meegaan natuurlijk. Hellend vlak is zeker iets om mee te nemen, maar uiteindelijk moet je dingen wel eerlijk beoordelen zoals ze nu zijn en niet op mogelijke ideeën uit allerlei rapporten.
Je beseft je dat de reden dat de coronapas hier wordt gebruikt is gebaseerd op een aanbeveling van KPMG?
[...]

Is een bouncer die in twee seconden checkt of P.P. overeenkomt met Pietje Puk, en vervolgens nog 200 man ziet, heel anders dan dat de beste man controleert of je 18 bent? Het zal een grotere groep zijn misschien.
Ik word nooit gecontroleerd op ID voor mijn leeftijd, dat is alleen aan een bepaald groepje jeugdig uitziende mensen voorbehouden ;)

• stylezzz
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:31:
[...]

Grappig, eerst probeer je te ontkennen dat men je ID bewijs moet controleren door een stukje van coronacheck.nl en een "stukje op tv' te noemen en nu kom je met "het is niet zo'n drama".
Is het ook niet. :) van alles wat er de afgelopen 1.5 jaar ons is overkomen vind ik die coronacheck qr nu echt de minst spannende. Vanmiddag ga ik naar het terras, ben wel benieuwd of er gescant word en of dat ik mijn ID moet laten zien. Ik laat het je weten ok?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:49
Fr33z schreef op zondag 26 september 2021 @ 01:04:
[...]

toch net weer wat anders?
Het probleem speelde bij mensen die nog zo'n code moesten opvragen of de app een maand niet hebben gebruikt.

Het is me wat onduidelijk. Maar ja, verder niet boeiend voor me.

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:34:
[...]

Is het ook niet. :) van alles wat er de afgelopen 1.5 jaar ons is overkomen vind ik die coronacheck qr nu echt de minst spannende. Vanmiddag ga ik naar het terras, ben wel benieuwd of er gescant word en of dat ik mijn ID moet laten zien. Ik laat het je weten ok?
Op het terras hoeft het niet >:)

• stylezzz
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:37:
[...]

Ik ga vast een keer naar het toilet moeten :p

• user109731
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:32:
Je beseft je dat de reden dat de coronapas hier wordt gebruikt is gebaseerd op een aanbeveling van KPMG?
Dat had ik hier meegekregen (niet nagetrokken verder, maar de berichten wel gezien). Ondanks dat is de coronapas in Nederland/EU een systeem geworden dat puur technisch gezien vrij simpel en pragmatisch gehouden is en ontworpen met privacy in het achterhoofd.

Ik heb al eerder gezegd dat ik niet weet of het zoveel toevoegt voor de kleine restaurants bijvoorbeeld, maar voor grote evenementen heeft het al veel mogelijk gemaakt in Nederland en het buitenland. Dat is dan wel weer een mooi resultaat. Laten we hopen dat er binnen een paar maanden weer meer mogelijk is in de kleinere horeca zonder coronapas.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:14
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:10:
[...]

[...]

Ehm, hoe wou je dat anders doen? Er zal hoe dan ook een controle moeten zijn dat jij degene bent die de check heeft gedaan. De privacy voorop gaat vooral over het traceren en achteraf kunnen kijken wie/waar geweest is. Ik blijf het apart vinden dat mensen de hele dag met hun telefoon rondlopen en daarmee tot op de meter te volgen zijn gaan kagen over de privacy van een app welke heel duidelijk zo weinig mogelijk gegevens gebruikt.

De discussie over de privacy zelf snap ik best wel, maar niet als we het over de corono-app hebben. Die discussie zou ik over google/facebook/gsm-providers etc. verwachten.

[removed]

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:59:
[...]

Ehm, hoe wou je dat anders doen? Er zal hoe dan ook een controle moeten zijn dat jij degene bent die de check heeft gedaan. De privacy voorop gaat vooral over het traceren en achteraf kunnen kijken wie/waar geweest is.
De discussie gaat niet over hoe je het anders moet doen, het ging over de vraag van @MainframeX of ze bij het checken ook je ID bewijs moeten controleren.
Ik blijf het apart vinden dat mensen de hele dag met hun telefoon rondlopen en daarmee tot op de meter te volgen zijn gaan kagen over de privacy van een app welke heel duidelijk zo weinig mogelijk gegevens gebruikt.

De discussie over de privacy zelf snap ik best wel, maar niet als we het over de corono-app hebben. Die discussie zou ik over google/facebook/gsm-providers etc. verwachten.
Ah, het whataboutism in levende lijven!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 17:31
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:32:
[...]

Die stelling is niet onderbouwd. KPMG heeft ooit een rapport geschreven (niet voor de overheid overigens) waarin werd gespeculeerd over een mogelijke versie van de coronapas. Uit niets blijkt dat dat rapport gebruikt is bij de besluitvorming.
Er wordt inderdaad ergens in de kamerstukken via-via verwezen naar dat rapport. Ik vind het nogal ver gaan om dan dat rapport als "de reden" te bestempelen, aangezien er veel meer ligt dan alleen dat.

[ Voor 26% gewijzigd door Tom-Z op 26-09-2021 13:58 ]

• stylezzz
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:07:
[...]

De discussie gaat niet over hoe je het anders moet doen, het ging over de vraag van @MainframeX of ze bij het checken ook je ID bewijs moeten controleren.
Laten we het wel even relativeren he? Het is geen regiment marechaussee dat gewapend en wel even je doopceel licht zoals op schiphol om terroristen en ander gespuis eruit te filteren. We hebben het hier over een kroegeigenaar die controleert of dat de initialen op zijn scherm overeenkomen met je id bewijs.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
[...]

[...]

Fout. Het zou een tu quoque zijn als beargumenteerd werd dat, vanwege het wijzen naar de Facebooks en googles van deze wereld, de kritiek op de corona app niet geldig is. Er wordt enkel gewezen op prioriteiten.
*O*

[ Voor 10% gewijzigd door Emgeebee op 26-09-2021 12:30 ]

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:09:
[...]

Die stelling is niet onderbouwd. KPMG heeft ooit een rapport geschreven (niet voor de overheid overigens) waarin werd gespeculeerd over een mogelijke versie van de coronapas. Uit niets blijkt dat dat rapport gebruikt is bij de besluitvorming.
Even snel gegoogled op de openbare stukken.

28 mei 2021, stand van zakenbrief met daarin de bijlage naar het (KPMG) rapport "Testen voor toegang Evaluatie pilots".

In dat rapport wordt gebruik gemaakt van data afkomstig uit het rapport waar Maarten Keulemans aan refereert: Hoe verder in 2021?

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:18:
[...]

Laten we het wel even relativeren he? Het is geen regiment marechaussee dat gewapend en wel even je doopceel licht zoals op schiphol om terroristen en ander gespuis eruit te filteren. We hebben het hier over een kroegeigenaar die controleert of dat de initialen op zijn scherm overeenkomen met je id bewijs.
Waarom moet je zulke overdrijvingen aanhalen? @MainframeX geeft aan dat hij het een probleem vindt met de privacy dus dan is dat zo. Daar heeft een regiment marechaussee niets mee te maken :?

• Wolly
  • Niet online
Emgeebee schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:34:
[...]

Fout. Het zou een tu quoque zijn als beargumenteerd werd dat, vanwege het wijzen naar de Facebooks en googles van deze wereld, de kritiek op de corona app niet geldig is. Er wordt enkel gewezen op prioriteiten.
Je hebt gelijk :)

• stylezzz
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:41:
[...]

Waarom moet je zulke overdrijvingen aanhalen? @MainframeX geeft aan dat hij het een probleem vindt met de privacy dus dan is dat zo. Daar heeft een regiment marechaussee niets mee te maken :?
Iedereen zijn mening uiteraard. Maar waarom ik het relativeren aanhaal is dat sommige mensen hier blijkbaar moeite mee hebben. (En ja, dat is dan mijn mening :) )

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 22:12
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:06:
[...]

Niet nodig. Toen ik voor het eerst TvT gebruikte, werd me na het tonen van de QR gevraagd naar mijn geboortedatum.
Niks id bewijs oid

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kevinp schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:58:
[...]

Euh...

Bijna als crimineel bestempeld... Het gaat over een id laten zien hoor, je wordt niet meteen tegen de vloer gewerkt

• Wolly
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:59:
[...]

Niet nodig. Toen ik voor het eerst TvT gebruikte, werd me na het tonen van de QR gevraagd naar mijn geboortedatum.
Niks id bewijs oid
Volgens de gebruiksaanwijzing/regels van de overheid is het wel nodig om de gegevens op het scherm te verifieren met de gegevens op het ID bewijs.

• stylezzz
Ik herhaal nog even.... Relativeren.... ;)

• redwing
[...]

Het gaat me om de combinatie van wat je in je post zegt. Aangezien je 'met privacy voorop' tussen quotes zet geef je aan dat je het daar niet mee eens bent. Waarna je dat beargumenteerd met dat je je ID moet laten zien. Alleen die 2 hebben weinig met elkaar te maken.
[...]
Ik heb het er inderdaad iets anders neergezet dan ik bedoel, maar dan nog is het geen whataboutism. Op zich snap ik beide discussies wel, alleen snap ik niet waarom er over dit stuk juist zoveel meer extra commotie is. Iets waarmee je dagelijks tot op de meter gevolgd kunt worden geeft minder commotie dan iets waarmee een controleur op een bepaald moment kan controleren of jij het wel bent (wat verder niet meer te traceren is)

[removed]

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:37:
[...]

Het gaat me om de combinatie van wat je in je post zegt. Aangezien je 'met privacy voorlop' tussen quotes zet geef je aan dat je het daar niet mee eens bent. Waarna je dat beargumenteerd met dat je je ID moet laten zien. Alleen die 2 hebben weinig met elkaar te maken.
De "privacy voorop" was meer een verwijzing naar de overheid die dat argument gebruikt bij het promoten van de app, de quotes geven niet aan of ik het ermee eens ben. De app an sich kan nl, zoals jij ook zegt, best privacy proof zijn gebouwd.

Echterrrrrr..het gebruik van de app leidt wel tot zaken waarbij vraagtekens gesteld kunnen worden rondom privacy. Is dat dan de schuld van de app? Nee.

Het is wel de consequentie van het werkproces rondom de app, bedacht door de app ontwikkelaars ;)

Wanneer iemand dus een probleem heeft met het gebruik van de qrcode omdat daarmee, wanneer de regels gevolgd worden, ook je ID bewijs getoond moet worden met daarop veel persoonlijke gegevens dan is dat gewoon een valide zorg die direct gerelateerd is aan het verplichte gebruik van de app/qr code.

• 42erik
  • Niet online
redwing schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:37:
[...]

Het gaat me om de combinatie van wat je in je post zegt. Aangezien je 'met privacy voorlop' tussen quotes zet geef je aan dat je het daar niet mee eens bent. Waarna je dat beargumenteerd met dat je je ID moet laten zien. Alleen die 2 hebben weinig met elkaar te maken.

[...]

Ik heb het er inderdaad iets anders neergezet dan ik bedoel, maar dan nog is het geen whataboutism. Op zich snap ik beide discussies wel, alleen snap ik niet waarom er over dit stuk juist zoveel meer extra commotie is. Iets waarmee je dagelijks tot op de meter gevolgd kunt worden geeft minder commotie dan iets waarmee een controleur op een bepaald moment kan controleren of jij het wel bent (wat verder niet meer te traceren is)
Ik snap deze ook echt niet... Het is even een id laten zien (als de handleiding precies gevolgd wordt, en er niet een verkorte route toegepast wordt, anders is het nog minder).

Dat doe ik wekelijks als ik een pakketje ophaal. En het poppodium en de bioscoop weten al wie ik ben, ik heb immers een kaartje gekocht. En op dat terras pin ik, dus dan hebben ze ook al mijn naam.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13
redwing schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:27:
[...]

Je hebt dus duidelijk tgeen flauw idee hoe het daar gaat.
Ik neem aan tracing apps, random telefoontjes en als je niet reageert de politie achter je aan.

Heb zelf twee weken in een quarantainehotel gezeten waarvoor ik zelf heb betaald(+ 4 betaaldse pcr tests). Mij een raadsel waarom je maar blijft concluderen dat ik niet weet waar ik het over heb.

Het grote verschil is maatregelen die weken duren vs maatregelen die vele maanden duren. Had totaal geen moeite met een paar weekjes opgesloten te zitten, als daarna de samenleving gewoon open is. In Nederland kon je niet eens een tapbiertje halen. Voor mensen die toch niet veel meer doen dan werken en door een park wandelen maakt het misschien niet veel uit.

En dat is natuurlijk nog los van het menselijk leed.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 23:21

American Express vraagbaak

• redwing
BarôZZa schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:30:
[...]

Ik neem aan tracing apps, random telefoontjes en als je niet reageert de politie achter je aan.

Heb zelf twee weken in een quarantainehotel gezeten waarvoor ik zelf heb betaald(+ 4 betaaldse pcr tests). Mij een raadsel waarom je maar blijft concluderen dat ik niet weet waar ik het over heb.

Het grote verschil is maatregelen die weken duren vs maatregelen die vele maanden duren. Had totaal geen moeite met een paar weekjes opgesloten te zitten, als daarna de samenleving gewoon open is. In Nederland kon je niet eens een tapbiertje halen. Voor mensen die toch niet veel meer doen dan werken en door een park wandelen maakt het misschien niet veel uit.

Het grote probleem is dat je die maatregelen ook daar niet eenmalig hebt, maar iedere paar maanden opnieuw. En dan is alles weliswaar open, maar als je zelf het huis niet uit mag komen heb je daar weinig aan.

[removed]

• user109731
  • Niet online

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:42
Tipje aan Ollie: voeg 7-daags gemiddeldes toe aan de cijfers, want op dagelijkse basis zijn de afwijkingen groot waardoor het eigenlijk gewoon ruis is waar nu naar kijken. Voorbeeldje: op 20 september werden 68 nieuwe ziekenhuisopnames gemeld, op 25 september waren dat er slechts 17. Een enorm verschil, maar dit soort afwijkingen op dagelijkse basis zijn volkomen normaal. Het 7-daags gemiddelde daalt echter al twee weken gestaag met ongeveer 1 ziekenhuisopname per dag. Dus de ziekenhuisopnames dalen wel degelijk, maar dat zie je niet terug in deze cijfers (tenzij mensen een fotografisch geheugen hebben, maar dat hebben ze niet).

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44
Deze grafieken geven de trend wat beter weer:

Afbeeldingslocatie: https://github.com/YorickBleijenberg/COVID_data_RIVM_Netherlands/raw/master/plots/16x_hosp_pred.png
Afbeeldingslocatie: https://github.com/YorickBleijenberg/COVID_data_RIVM_Netherlands/raw/master/plots/16x_IC_pred.png

https://twitter.com/YorickB/status/1442100579854061571

[ Voor 9% gewijzigd door Eärendil op 26-09-2021 16:04 ]

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Eärendil schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:03:
Deze grafieken geven de trend wat beter weer
Snapt iemand de verschillen in het patroon van de ziekenhuis opnames vs. IC opnames? De IC opnames fluctueren veel meer (maar wel met dezelfde dalende trend) dan de ziekenhuis opnames.

In juni waren die fluctuaties er niet of veel minder bij de IC opnames zo te zien.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• redwing
Number10 schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:30:
[...]
Snapt iemand de verschillen in het patroon van de ziekenhuis opnames vs. IC opnames? De IC opnames fluctueren veel meer (maar wel met dezelfde dalende trend) dan de ziekenhuis opnames.

In juni waren die fluctuaties er niet of veel minder bij de IC opnames zo te zien.
De daling gaat nu veel rustiger. Ik kan me voorstellen dat een paar meer/minder bij een snelle daling in het niet vallen bij de daling zelf terwijl bij een rustige daling dat gelijk op valt. Maar dat is puur een gedachte, ik ben verder niet echt in de cijfers gedoken.

[removed]

• redwing
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:48:
[...]
De "privacy voorop" was meer een verwijzing naar de overheid die dat argument gebruikt bij het promoten van de app, de quotes geven niet aan of ik het ermee eens ben. De app an sich kan nl, zoals jij ook zegt, best privacy proof zijn gebouwd.

Echterrrrrr..het gebruik van de app leidt wel tot zaken waarbij vraagtekens gesteld kunnen worden rondom privacy. Is dat dan de schuld van de app? Nee.

Het is wel de consequentie van het werkproces rondom de app, bedacht door de app ontwikkelaars ;)
Zelfs dat niet eens, als je een soortgelijke controle wilt doen ontkom je niet aan een legitimatie. Want je zult toch een link moeten hebben tussen degene die voor je staat en de corona-check (Je kunt natuurlijk een chip implanteren zodat je de link automatisch hebt, maar ik denk dat dat nog meer bezwaren oplevert ;) )
Wanneer iemand dus een probleem heeft met het gebruik van de qrcode omdat daarmee, wanneer de regels gevolgd worden, ook je ID bewijs getoond moet worden met daarop veel persoonlijke gegevens dan is dat gewoon een valide zorg die direct gerelateerd is aan het verplichte gebruik van de app/qr code.
Het is zoals @42erik ook zegt, bij b.v. een pakketje ophalen moet je je op dezelfde manier legitimeren en ook als je in b.v. een hotel met CC betaald,wordt er regelmatig om gevraagd. En het is een valide punt om te vragen of die ID check daadwerkelijk nodig is, maar in dit geval lijkt me dat nogal duidelijk.

[removed]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 20:42

Dennahz

Life feels like hell should.

BarôZZa schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:30:
[...]

Bekijk deze post eens vanuit het perspectief van 2 jaar geleden. Dan is het toch behoorlijk ziek hoe snel overheden in staat zijn om tot zulke maatregelen over te gaan? Voor een virus? :X

Twitter

• redwing
Dennahz schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:30:
[...]
Bekijk deze post eens vanuit het perspectief van 2 jaar geleden. Dan is het toch behoorlijk ziek hoe snel overheden in staat zijn om tot zulke maatregelen over te gaan? Voor een virus? :X
In b.v. Z-Korea kon dat voor die tijd allemaal ook al zonder problemen hoor. In Azië is je privacy over het algemeen nogal ondergeschikt aan de macht.

[removed]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Jup en in NL kunnen we niet eens een QR code correct scannen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Vanmiddag zo’n 250 mensen gescanned die onze horeca-gelegenheid bezochten. Niet altijd ID gechecked (beetje steekproefsgewijs). Ging allemaal prima. Alleen maar groene schermpjes.

Ja, in theorie kun je je app door iemand anders laten activeren.. Maarja, we moesten ook zo’n 1000 man checken in een uur tijd (in en uit-loop), prima dat dit zo gaat en enigszins gedoogd wordt.

Waterdicht? Nee? Een filter? Zeker wel!

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 26-09-2021 20:37 ]

• stylezzz
Wolly schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:37:
[...]

En beloofd is beloofd. Van 16 uur tot 20 uur op het terras gezeten. Keer of 3 naar het toilet geweest en exact 0 keer om een qr gevraagd. De tent naast ons (typische studentenkroeg) kreeg wel redelijk wat aanloop en scande wel alles correct. Er lijkt een redelijke willekeur te zijn denk ik zo ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Gek zeg...

Twee jaar geleden hadden we geen virus dat ons naar de kloten hielp. Behoorlijk ziek hoe sommigen het ziekenhuis of een kist in verdwijnen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:06
Ondertussen in Noorwegen

(AD liveblog)
In Noorwegen werd afgelopen nacht feest gevierd, nadat van de een op de andere dag alle coronamaatregelen werden afgeschaft. Premier Erna Solberg liet vrijdag tamelijk onverwacht weten dat de coronabeperkingen bijna per direct niet meer van kracht waren. ,,Er zijn 561 dagen voorbij gegaan sinds we de zwaarste maatregelen in vredestijd hebben ingevoerd. Nu is de tijd gekomen om weer terug te keren naar het normale leven’’, aldus Solberg.

Het leidde tot feest en drukte in Noorse steden, nu afstandsregels niet meer golden en horeca en nachtclubs weer volledig open mochten.

De plotselinge afschaffing van de coronaregels leidde hier en daar ook tot chaos. In de stad Trondheim zouden mensen zijn flauwgevallen terwijl ze in de rij stonden voor een nachtclub. De politie in Oslo registreerde zaterdagnacht minstens 50 vechtpartijen.

Tegenover de kritiek dat de regels te plotseling zijn afgeschaft, waardoor clubs en politie zich moeilijk konden voorbereiden, stelde premier Solberg dat ,,er geen sprake kan zijn van strenge coronabeperkingen wanneer deze niet gerechtvaardigd zijn. Mensen moeten hun leven kunnen leven zoals ze willen.’’

Noorwegen is het tweede Scandinavische land dat alle coronamaatregelen afschaft. Eerder deed Denemarken hetzelfde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:10

Laguna

Connaisseur

Opinie: De coronatoegangspas berokkent ons grote schade
De coronapas is ingevoerd. Hiermee nemen we een onverantwoord groot risico met onze samenleving én onze democratische rechtstaat. We doen er verstandig aan dit glibberige pad per direct te verlaten.

De regering wint met de pas geen harten. Integendeel, willens en wetens staat ze toe dat een toch al krakende samenleving verkilt. Om ons heen zien wij dat het coronadebat leidt tot beschadigde vriendschappen en familierelaties en verwijten over en weer. Een als heroïsch voorgestelde strijd met een virus, ontaardt nu in een strijd met elkaar. Is dit echt de samenleving die we willen?

Als je als samenleving een coronapas invoert, moet je heel zeker zijn van de voordelen. Weten we inmiddels echt zeker dat de voordelen van deze pas opwegen tegen de nadelen? In het Verenigd Koninkrijk is besloten de pas niet in te voeren. De voordelen zijn te onduidelijk. In Denemarken schrappen ze de reeds ingevoerde pas. Formeel vanwege de hoge vaccinatiegraad. In werkelijkheid omdat de toegevoegde waarde nihil is.

Er zijn ook hier weinig medici die echt geloven dat de pas een positieve bijdrage aan de publieke gezondheid gaat leveren. Wel is vrijwel iedereen het erover eens dat er een vorm van schijnveiligheid wordt geïntroduceerd. Ook gevaccineerde mensen blijken (helaas) besmettelijk te kunnen zijn.

Onze overheid gaat steeds verder in haar pogingen om grip te krijgen op haar burgers. In een democratie, waarbij de macht bij het volk ligt in plaats van bij de overheid, is dit de omgekeerde wereld. In een democratie dient de overheid het volk in plaats van dat zij het beheerst. De invoering van de coronapas zet ongelooflijk veel zaken in onze samenleving onnodig op scherp. Zozeer zelfs dat we met elkaar de deur naar geweld op een kier zetten; getuige de ontluisterende, maar ook te verklaren oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid.

Het is tijd dat we deze ontwrichting van onze samenleving met alle gevaccineerden en ongevaccineerden samen stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 26-09-2021 23:41 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind het maar een gaar stuk. Tweedeling door de pas? Terecht ook. Ik stond gisteren in een bomvolle kantine, dan hoef ik geen weigeraar naast me..

Verkilling? Ik heb de leukste middag in anderhalf jaar tijd gehad, zoveel mensen die ik al heel lang niet meer gezien had gesproken! Wat mij betreft zorgt de pas voor het tegenovergestelde dus… (als het alternatief is dat je NIET open mag).

De voordelen van de pas zijn mij overduidelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 27-09-2021 05:29 ]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

FreakNL schreef op maandag 27 september 2021 @ 05:27:
Ik vind het maar een gaar stuk. Tweedeling door de pas? Terecht ook. Ik stond gisteren in een bomvolle kantine, dan hoef ik geen weigeraar naast me..

Verkilling? Ik heb de leukste middag in anderhalf jaar tijd gehad, zoveel mensen die ik al heel lang niet meer gezien had gesproken! Wat mij betreft zorgt de pas voor het tegenovergestelde dus… (als het alternatief is dat je NIET open mag).

De voordelen van de pas zijn mij overduidelijk.
En van die losse flodders over alternatieven die dat helemaal niet zijn.
Een alternatief is goed kijken naar de reële dreiging en onderscheid maken naar risicogroepen en die bescherming aanbieden.
Oh, goed kijken, dat doen we nog niet genoeg of zo. Dat de risicogroep nu de ongevaccineerden zijn die beschermd worden met de coronapas zullen ze ook wel niet accepteren. Als we maar goed kijken dan zien we precies wie kwetsbaar zijn en wie niet. Kennis die de wereld enorm hard nodig heeft en waar nog talloze levens mee kunnen worden gered. Als we nou maar eens goed kijken.
Maar tijdelijke coronaziekenhuizen waar we het personeel bijvoorbeeld dubbel betalen, zouden alvast veel problemen kunnen oplossen.
Als je iemand dubbel betaalt gaat die ook twee keer zo hard werken en kan diegene dus voor twee keer zoveel patienten zorgen. Of zo.

Dit zelfde clubje critici is al vaker langs gekomen, ze lijken enorm jaloers op het OMT en voelen zich gepasseerd en klagen op diverse kanalen, waar anders zie je een overlap tussen Geenstijl en het Wetenschappelijk Instituut SGP ?

https://cip.nl/81348-prof...eving-heeft-geen-toekomst
https://www.geenstijl.nl/tag/anton-van-den-beukel

And to think they once said that computers would take away jobs.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Jij denkt niet dat een virus een dusdanige bedreiging voor de mensheid kan zijn dat dit soort beperkingen en controles te rechtvaardigen zijn?
Hoe denk je dat alle zombie films ontstaan 8)

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 27-09-2021 07:55 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Dennahz

Dennahz

thewizard2006 schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:51:
[...]

Jij denkt niet dat een virus een dusdanige bedreiging voor de mensheid kan zijn dat dit soort beperkingen en controles te rechtvaardigen zijn?
Hoe denk je dat alle zombie films ontstaan 8)
Aan het begin van de pandemie wel, nu zeker niet meer. Nederland doet het andersom: amper maatregelen aan het begin en nu, als het eigenlijk allang niet meer nodig is, die coronapas invoeren.

Twitter

• Miki
  • Laatst online: 21:22
[...]

Met je laatste zin geef je de indruk dat je onder steen hebt geleefd of de impact die het virus heeft gehad op de zorg volledig ontkent. Waarom :?
Wat een broddelstuk, alleen al het feit dat de indruk gewekt wordt dat de regering bezig is om grip te krijgen op haar burgers is een vileine leugen. Alsof Rutte en Hugo uit zijn om van Nederland een stel lemmingen te maken, yeah right.

Je kunt het hoogstens een ongelukkige keuze noemen om de laatste twijfelaars over de streep te trekken en een poging om de anti-vaccinneerders te ontmoedigen om zich te mengen in grote gezelschappen zodat eventuele grote besmetting clusters -in de hoop- uitblijven.
Het kabinet heeft afgelopen zomer een dure les geleerd met het loslaten van de maatregelen. Dus het is nogal wiedes dat ze nu het zekere voor het onzekere nemen en juist niet Denemarken en Engeland volgen maar Frankrijk waar een vergelijkbare Coronapas goed functioneert.
De maatregel is verre van fijn maar kijkend naar Amerika waar in enkele Staten de zorg lijkt te bezwijken vanwege geen maatregelen icm niet vaccineren, is het brood nodig.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:54
Iemand enig idee wat nu het test beleid is?

Even de situatie.
Ons gezin heeft in april aantoonbaar 2021 corona gehad. In juni ben ik en mijn vrouw nog eens gevaccineerd.
Alleen mijn middelste zoontje heeft geen Corona gehad in April, mijn andere twee wel.

Nu is hij afgelopen week donderdag positief getest.
Volgens de GGD hoeft dan de rest van het gezin niet in quarantaine zolang ze geen klachten vertonen. Mijn dochtertje heeft wel klachten en zit dus ook thuis.
Het is nu de vijfde dag. Met een sneltest test mijn oudste nog steeds negatief.

Ik heb de indruk dat de GGD het ook niet weet, want we hebben verschillende adviezen gekregen. In eerste instantie ook over het quarantaine beleid.

Ik ben benieuwd of iemand het hier kan ophelderen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Miki schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:02:
[...]

Wat een broddelstuk, alleen al het feit dat de indruk gewekt wordt dat de regering bezig is om grip te krijgen op haar burgers is een vileine leugen. Alsof Rutte en Hugo uit zijn om van Nederland een stel lemmingen te maken, yeah right.

Je kunt het hoogstens een ongelukkige keuze noemen om de laatste twijfelaars over de streep te trekken en een poging om de anti-vaccinneerders te ontmoedigen om zich te mengen in grote gezelschappen zodat eventuele grote besmetting clusters -in de hoop- uitblijven.
Het kabinet heeft afgelopen zomer een dure les geleerd met het loslaten van de maatregelen. Dus het is nogal wiedes dat ze nu het zekere voor het onzekere nemen en juist niet Denemarken en Engeland volgen maar Frankrijk waar een vergelijkbare Coronapas goed functioneert.
De maatregel is verre van fijn maar kijkend naar Amerika waar in enkele Staten de zorg lijkt te bezwijken vanwege geen maatregelen icm niet vaccineren, is het brood nodig.
Zie ook dit listige zinnetje:
In Denemarken schrappen ze de reeds ingevoerde pas. Formeel vanwege de hoge vaccinatiegraad. In werkelijkheid omdat de toegevoegde waarde nihil is.
Deze onderzoekers hebben blijkbaar sluitend bewijs dat de coronapas in Denemarken niets deed. Niets deed om de besmettingen tegen te gaan of vaccinatiegraad omhoog te krijgen maar blijkbaar wel om de Deense samenleving te splijten en enorme schade toe te brengen. Want als je iets wil aanvallen zet je het nut op nul en de schade op een miljoen en zo heb je je punt gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YFFQSFO.jpg

14/4: coronapas ingevoerd in DK

Ik zie toch echt wel een verschil hier. Er is een bijna 100% match tussen NL en DK tussen 1 juni en 5 juli en dan opeens gebeurt er iets in Nederland. Zou het kunnen zijn dat een vrijblijvend controlesysteem minder goed werkt dan een coronapas ? Wie zal het zeggen ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Cobb
@IJzerlijm mooie prik in juni bij Nederland. Je kunt daar wel de conclusie trekken dat het beleid broddelwerk was. Maar goed dat artikel gaat verder. Inmiddels denk ik wel dat we in Nederland zonder de Corona pas verder hadden gekund met het mantra 'laat je testen bij de minste verkoudheidsklachten ' . Dat vervolgens niet iedereen dat gaat doen neem je dan op de koop toe.

Mensen die niet gevaccineerd zijn, om niet legitieme redenen dan, ben ik wel klaar mee. Helaas ken ik er in mijn omgeving genoeg.
-niet gevaccineerd omdat ze borstvoeding geeft
-niet gevaccineerd omdat ze bezig zijn met IVF
-niet gevaccineerd omdat ze in februari 2021 aantoonbaar corona hebben gehad.
-niet gevaccineerd omdat hij de overheid niet vertrouwd x 3

[ Voor 33% gewijzigd door Cobb op 27-09-2021 08:25 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cobb schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:23:
Mensen die niet gevaccineerd zijn, om niet legitieme redenen dan, ben ik wel klaar mee. Helaas ken ik er in mijn omgeving genoeg.
-niet gevaccineerd omdat ze borstvoeding geeft
-niet gevaccineerd omdat ze in februari 2021 aantoonbaar corona hebben gehad.
-niet gevaccineerd omdat hij de overheid niet vertrouwd x 3
En wat doen we daarmee dan?

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:08
Tegen zichzelf beschermen door ze niet toe te laten in hogere risico situaties met een QR code?

[ Voor 3% gewijzigd door N3oC op 27-09-2021 08:57 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• redwing
Dennahz schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:57:
[...]
Aan het begin van de pandemie wel, nu zeker niet meer. Nederland doet het andersom: amper maatregelen aan het begin en nu, als het eigenlijk allang niet meer nodig is, die coronapas invoeren.
Ik blijf dit altijd van die knappe uitspraken vinden. Alle experts zeggen dat het er weliswaar goed uitziet maar nog alle kanten op kan gaan, maar hier hebben we al besloten dat alles voorbij is. Ergens een versoepeling die we 3 maanden geleden hebben verkloot gemist? Toen riepen precies dezelfde mensen ook allemaal hard dat het tijd werd om alles open te gooien omdat er duidelijk niets meer kon gebeuren. Daarna werd het even een maandje stil en nu gaan we weer op dezelfde voet verder.

En tuurlijk heb je vroeg of laat gelijk, en ik hoop ook iedere keer dat dat punt er is. Maar momenteel zitten we nog aardig tegen die grens aan dus laten we nog een beetje voorzichtig doen. Als deze versoepelingen niet weer voor een echte piek zorgen kun je die check lten vervallen, maar tot die tijd is enige urgentie laten zien wel verstandig.

[removed]

• Dennahz

Dennahz

Miki schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:02:
[...]

Met je laatste zin geef je de indruk dat je onder steen hebt geleefd of de impact die het virus heeft gehad op de zorg volledig ontkent. Waarom :?
Aan het begin zouden die strenge maatregelen legitiem geweest zijn. Ironisch genoeg was het toen een 'intelligente lockdown' en hadden we de minst zware regels van heel Europa.

Nu de pandemie echt op z'n einde gelopen is, is het niet meer nodig om zo'n zware maatregel als de coronapas in te voeren. De afgelopen maanden zaten de restaurants e.d. vol. Niemand hield nog afstand. De maatregelen van voor 25 september waren prima om nog even de winter te overbruggen.

De horeca en bioscopen hebben zelf ook aangegeven dat ze dat een beter alternatief vonden dan de coronapas.

We zullen zien wat de winter brengt...
redwing schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:01:
[...]

Ik blijf dit altijd van die knappe uitspraken vinden. Alle experts zeggen dat het er weliswaar goed uitziet maar nog alle kanten op kan gaan, maar hier hebben we al besloten dat alles voorbij is. Ergens een versoepeling die we 3 maanden geleden hebben verkloot gemist? Toen riepen precies dezelfde mensen ook allemaal hard dat het tijd werd om alles open te gooien omdat er duidelijk niets meer kon gebeuren. Daarna werd het even een maandje stil en nu gaan we weer op dezelfde voet verder.

En tuurlijk heb je vroeg of laat gelijk, en ik hoop ook iedere keer dat dat punt er is. Maar momenteel zitten we nog aardig tegen die grens aan dus laten we nog een beetje voorzichtig doen. Als deze versoepelingen niet weer voor een echte piek zorgen kun je die check lten vervallen, maar tot die tijd is enige urgentie laten zien wel verstandig.
De versoepeling van 3 maanden geleden heeft toch amper gezorgd voor een piek in de zorg? Tuurlijk, er waren wat meer opnames. Maar lagen de ziekenhuizen vol? Het besmettingsaantal was opgelopen tot 10k+ per dag.

Ik vond het qua druk op de zorg behoorlijk meevallen eigenlijk met die hoge cijfers... (blijft overigens wel het feit dat het een grote faal was van het kabinet om het op deze manier aan te pakken).

Hoop gewoon niet dat ze die check er heel lang gaan inhouden of nog meer gaan beperken. Dat is een grotere zorg voor me dan corona nog is op dit moment.

Aan het begin was het trouwens andersom voor me, toen kon het niet streng genoeg.

[ Voor 47% gewijzigd door Dennahz op 27-09-2021 09:14 ]

Twitter

• user109731
  • Niet online
Cobb schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:23:
Hier kan ik vooral slecht tegen. We zijn miljarden vaccinaties verder, als het slecht zou zijn voor de vruchtbaarheid hadden we dit toch al lang <ergens> in de cijfers gezien? Experts raden aan om zwangeren te vaccineren want het is een groep die hoog risico loopt vanwege complicaties, maar vooral eigenwijs niet luisteren. Waarom?

Ik ken een stel met een kind dat nog steeds allerlei problemen heeft omdat de placenta aangetast was door covid, ze had het zelf vrij mild tijdens de zwangerschap. Zo onschuldig is het virus niet.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-11 22:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

user109731 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:04:
[...]

Hier kan ik vooral slecht tegen. We zijn miljarden vaccinaties verder, als het slecht zou zijn voor de vruchtbaarheid hadden we dit toch al lang <ergens> in de cijfers gezien? Experts raden aan om zwangeren te vaccineren want het is een groep die hoog risico loopt vanwege complicaties, maar vooral eigenwijs niet luisteren. Waarom?

Ik ken een stel met een kind dat nog steeds allerlei problemen heeft omdat de placenta aangetast was door covid, ze had het zelf vrij mild tijdens de zwangerschap. Zo onschuldig is het virus niet.
Bezig zijn met IVF betekent dat je al een shitload aan hormonen moet slikken en je vruchtbaarheid al naadje is. Ik begrijp dat je dan geen vaccin er bij wil. Als je eenmaal zwanger bent zou ik wel asap dat vaccin halen, maar tot die tijd kan ik me voorstellen dat je het niet wil.

• Kevinp
redwing schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:01:
[...]

*knip*
Troll

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 27-09-2021 16:42 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kevinp schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:10:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat in de "paniek"status aan het begin er veel minder maatregelen waren tenopzichte van nu.
Natuurlijk...

Alles dicht en een avondklok is een stuk minder vervelend dan alles open en af en toe je telefoon ff laten scannen 8)7

• redwing
Kevinp schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:10:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat in de "paniek"status aan het begin er veel minder maatregelen waren tenopzichte van nu.
Oh, is dat zo? Volgens mij waren de evenemten toen helemaal verboden en zijn die nu alweer open. Dus tenzij je de app als een enorme verplichting ziet vergelijkbaar met het halve land op slot kan ik het daar toch niet mee eens zijn. Ik zou eerder zeggen dat we momenteel nog maar amper maatregelen hebben, precies waarom het wel slim is om toch nog een stok achter de deur te houden.

[removed]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:10

Laguna

Connaisseur

FreakNL schreef op maandag 27 september 2021 @ 05:27:
Bedankt voor het onderschrijven van de verkilling die het polariserende beleid teweegbrengt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Logisch. Daar zijn we hier ook hard op weg naartoe, alleen is hier de zorg dusdanig uitgekleed dat ze iets langer nodig hebben om op adem te komen :).

Geef het een paar weekjes :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:20:
[...]

Bedankt voor het onderschrijven van de verkilling die het polariserende beleid niet halen van een paar prikjes teweegbrengt.
Ftfy

• redwing
Dennahz schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:02:
[...]

De versoepeling van 3 maanden geleden heeft toch amper gezorgd voor een piek in de zorg? Tuurlijk, er waren wat meer opnames. Maar lagen de ziekenhuizen vol? Het besmettingsaantal was opgelopen tot 10k+ per dag.

Ik vond het qua druk op de zorg behoorlijk meevallen eigenlijk met die hoge cijfers... (blijft overigens wel het feit dat het een grote faal was van het kabinet om het op deze manier aan te pakken).
Die piek viel mee omdat we daarna snel alles weer dicht gooiden. Die paar dagen feesten zagen we daarna echter wel snel terug in het aantal besmettingen en een aantal weken later ook terug op het IC. Alleen doordat alles weer per direct op slot ging zette die piek niet door. Maar de invloed en het begin van een nieuwe golf kon je wel al zien. Zeker als je naar de leeftijdscijfers kijkt zie je die piek bij de jongeren doorsijpelen naar de volgende groepen en helaas ook naar het IC.

Je moet er dus op letten dat je niet alleen naar het aantal besmettingen kijkt, maar ook naar de groepen waarin de besmettingen zitten. Die 10k bij de jongeren was geen probleem voor het IC, de 1k besmettingen van ouderen die erop volgde zag je echter wel terug.
Hoop gewoon niet dat ze die check er heel lang gaan inhouden of nog meer gaan beperken. Dat is een grotere zorg voor me dan corona nog is op dit moment.

Aan het begin was het trouwens andersom voor me, toen kon het niet streng genoeg.
Die check verdwijnt een maandje nadat blijkt dat deze versoepelingen weinig invloed hebben op de besmettingen en het IC. Krijgen we echter een stijgende lijn zal de controle juist wat beter nageleefd gaan worden. En of je nieuwe maatregelen krijgt zal vooral afhangen of de IC-bezetting gaat stijgen of dalen.

Hoe dan ook zie je dat er door de vaccinaties al een enorme demping ontstaat in zowel besmettingen als IC-bezoek. Het is alleen jammer dat die vaccinatiegraad niet wat hoger is. Dan hadden we deze hele discussie niet gehad omdat er dan geen eens sprake had kunnen zijn van een QR-code.

[removed]

• Cobb
Het zijn allemaal geen legitieme medische redenen meer om je niet te laten vaccineren. Dat gaat op voor het gros van de niet gevaccineerden. Neem dan nog mee dat een deel zich niet laat vaccineren omdat ze het virus al gehad hebben.
Als we doorgaan met maatregelen (Coronacheck) vanwege deze groep dan zijn we verkeerd bezig. Je kunt zo wel door blijven gaan.

@TrailBlazer er zijn inmiddels onderzoeken gedaan en ook tijdens een IVf wordt vaccinatie nu aangeraden. Het doorlopen van een Corona infectie is vele malen erger voor de IVF behandeling dan mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Deze persoon twijfelt omdat de medici eerst aangaven van niet en nu weer wel. Haar man wilde ook niet omdat het de vruchtbaarheid zou benadelen (koorts is erger BTW) maar nu is de aap uit de mouw en blijkt dat hij eigenlijk.ook gewoon niet wil..

[ Voor 32% gewijzigd door Cobb op 27-09-2021 09:43 ]

• Agent47
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Mensen die nu roepen dat dit de weg naar discriminatie is. Ikzelf heb juist het idee dat we het " oude normaal" weer juist een beetje terug krijgen? Maar ik zal wel makkelijk roepen als gevaccineerde..

Heb genoten van het weekend in ieder geval 8)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• redwing
Agent47 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:44:
Mensen die nu roepen dat dit de weg naar discriminatie is. Ikzelf heb juist het idee dat we het " oude normaal" weer juist een beetje terug krijgen? Maar ik zal wel makkelijk roepen als gevaccineerde..

Heb genoten van het weekend in ieder geval 8)
Ik vind dat hier ook erg meevallen. Ik zie het vooral nog bij de extreme discussies gebeuren en niet zozeer omdat iemand wel/niet gevaccineerd is. Maar die discussies zie je ook buiten corona juist meer doordat voor sommige mensen Facebook natuurlijk altijd de waarheid is.

[removed]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Dennahz schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:02:

Dit klinkt een beetje als een Baudet uitspraak to be honest. De "het aantal extra sterfgevallen over een jaar is niet veel meer dan een zwaar griepseizoen" en dan compleet er aan voorbij gaan dat dit zo is doordat alle maatregelen zijn getroffen.

Dus de aantallen stopte bij de 10k per dag doordat de maatregelen weer waren aangescherpt. Mocht dit niet gebeurd zijn dan had dit zomaar 20k of 30k besmettingen kunnen worden per dag.

En leuk dat jij de druk op de zorg vond meevallen. Iedereen die in de zorg werkt is het niet met je eens....Zelfs nu met de "lage aantallen" is er nog gigantisch veel uitstel en achterstallig zorg. Laat staan als dit 1.5x zoveel had geweest (minimaal) als je alles los had gelaten.

Dus een Corona check app is ook een gevolg van bovenstaande natuurlijk. Men kan het niet verkopen door weer alles helemaal open te gooien. Een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen....
Gaat het allemaal goed tja dan had het inderdaad niet nodig geweest. Maar dat weten we niet. Het lijkt wel alsof een deel van de bevolking een glazen bol heeft en nu al weet dat we (met de wintermaanden in het verschiet) geen pieken meer krijgen als we nu alles gewoon open gooien zonder enige controle. Dus het is een pure gok die je neemt. En die kan ten koste gaan van de gezondheid van een hoop mensen. Voor de een is dit een wat makkelijkere keuze dan voor de ander inderdaad. Want jou gezondheid/vrijheid > gezondheid/vrijheid van een ander.

Waar ik trouwens ook wel nieuwsgierig naar ben. Al onze beschermde oudjes hebben begin dit jaar hun prikjes gehad. Wat ik begreep neemt de bescherming gedurende de tijd hiervoor ook wel enigzins af. Dus ook die groep wordt inmiddels weer wat kwetsbaarder. Wat nog een goede reden zou kunnen zijn voor enige voorzichtigheid. Maar wellicht heb ik het laatste nieuws hierover gemist en heeft dit weinig invloed.

[ Voor 31% gewijzigd door thewizard2006 op 27-09-2021 09:58 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• stylezzz
MikeyMan schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:16:
[...]

Natuurlijk...

Alles dicht en een avondklok is een stuk minder vervelend dan alles open en af en toe je telefoon ff laten scannen 8)7
Ik verbaas me er inderdaad over hoe snel dat iedereen wel lijkt te vergeten wat we de afgelopen 1.5 jaar allemaal hebben meegemaakt. Blijkbaar was het toch niet zo traumatiserend voor velen als dat sommigen willen doen geloven.... :)

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Laguna schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:20:
[...]

Bedankt voor het onderschrijven van de verkilling die het polariserende beleid teweegbrengt.
Dat mag jij vinden. Ik ben het daar totaal mee oneens, iedereen mag meedoen.

Ik ben klaar met mensen die de bijzondere situatie (pandemie anyone?) nog steeds bagatelliseren en alleen maar dwars zijn om het dwars zijn...

Kom op mensen, doe niet zo moeilijk en installeer die app en haal je prik (of test).

Ik heb overigens ook liever niet iemand naast me staan die stinkt. Is dat ook verkilling?

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:48
user109731 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:04:
[...]

Makkelijk hoor, mensen afvallen die in een lastig traject zitten met zeer veel onzekerheid. Vergeet niet dat er (begin augustus) al meer dan duizend meldingen zijn binnengekomen over menstruatiestoornissen na een vaccin. Het is inderdaad nog niet zeker dat de vaccinatie er invloed op heeft, maar het maakt vrouwen wel onzeker. En zeker vrouwen waarbij het zwanger worden niet wil lukken. Dan is even wachten met vaccineren geen rare keuze. Misschien niet op en top rationeel, maar dat zijn wij als mensen ook niet.

• redwing
Cobb schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:12:
Iemand enig idee wat nu het test beleid is?

Even de situatie.
Ons gezin heeft in april aantoonbaar 2021 corona gehad. In juni ben ik en mijn vrouw nog eens gevaccineerd.
Alleen mijn middelste zoontje heeft geen Corona gehad in April, mijn andere twee wel.

Nu is hij afgelopen week donderdag positief getest.
Volgens de GGD hoeft dan de rest van het gezin niet in quarantaine zolang ze geen klachten vertonen. Mijn dochtertje heeft wel klachten en zit dus ook thuis.
Het is nu de vijfde dag. Met een sneltest test mijn oudste nog steeds negatief.

Ik heb de indruk dat de GGD het ook niet weet, want we hebben verschillende adviezen gekregen. In eerste instantie ook over het quarantaine beleid.

Ik ben benieuwd of iemand het hier kan ophelderen?
Als je volledig gevaccineerd bent hoef je tegenwoordig niet meer in quarantaine als je in contact bent geweest met iemand met Corona. Dus iedereen mag inderdaad gewoon op pad gaan. Wel moet je je dochtertje bij de GGD laten testen omdat ze klachten heeft (dus niet met een eigen sneltest), maar als ze negatief test mag ze alsnog gewoon op pad.

In de praktijk zou ik haar wel even thuishouden (zoals je al hebt gedaan) en na 5 dagen laten testen en mits negatief en klachtenvrij weer op pad sturen. Maar volgens de regels hoef je die 5 dagen dus niet eens af te wachten.

En dat de GGD het zelf niet weet klopt, als je een bepaald advies wilt krijgen moet je gewoon een paar keer bellen en gegarandeerd dat je gewenste advies er wel een keer tussen zit. Erg jammer, maar dat is altijd al zo geweest.

[removed]

• redwing
Sovieto schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:37:
[...]
Makkelijk hoor, mensen afvallen die in een lastig traject zitten met zeer veel onzekerheid. Vergeet niet dat er (begin augustus) al meer dan duizend meldingen zijn binnengekomen over menstruatiestoornissen na een vaccin. Het is inderdaad nog niet zeker dat de vaccinatie er invloed op heeft, maar het maakt vrouwen wel onzeker. En zeker vrouwen waarbij het zwanger worden niet wil lukken. Dan is even wachten met vaccineren geen rare keuze. Misschien niet op en top rationeel, maar dat zijn wij als mensen ook niet.
Ik snap de keuze ook best, alleen is het (rationeel) gezien veel slimmer om toch wel die vaccinatie te nemen. De kans om Covid te krijgen met vervelende bijwerkingen is stukken groter dan dat je dat krijgt van het vaccineren. Maar heel eerlijk gezegd denk je echt niet zo rationeel als je al in zo'n traject zit (en kun je dat ook niet echt verwachten)

[removed]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:32
Sovieto schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:37:
[...]

6 miljard prikken gezet wereldwijd en "al meer dan duizend meldingen"

Nou, het lijkt me zeer sterk dat iemand hieruit een "bewijs" kan halen dat het vaccin er uberhaupt ook maar iets mee te maken heeft.

Men raadt aan alle kanten aan, ook aan zwangeren en vrouwen in het IVF traject gewoon aan die prik te halen. Als men daar door de eigen onzekerheid zonder rationele niet vaccineert.... tja. Dan mag je de gevolgen ook zonder klagen dragen. Wellicht voor de begeleiders van die IVF trajecten ook een trigger om nog wat beter voor te lichten.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 27-09-2021 10:53 ]

• Sovieto
LZ86 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:51:
[...]

6 miljard prikken gezet wereldwijd en "al meer dan duizend meldingen"

Nou, het lijkt me zeer sterk dat iemand hieruit een "bewijs" kan halen dat het vaccin er uberhaupt ook maar iets mee te maken heeft.

Men raadt aan alle kanten aan, ook aan zwangeren en vrouwen in het IVF traject gewoon aan die prik te halen. Als men daar door de eigen onzekerheid zonder rationele niet vaccineert.... tja. Dan mag je de gevolgen ook zonder klagen dragen. Wellicht voor de begeleiders van die IVF trajecten ook een trigger om nog wat beter voor te lichten.
*knip* vriendelijker graag

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 28-09-2021 13:35 ]

• ijdod
  • Laatst online: 18:44
@Sovieto We zitten al anderhalf jaar in de shit, zeker op de IC-zorg waar @LZ86 werkt, en jij durf te zeuren over inlevingsvermogen voor mensen die het beter weten dan de artsen waar ze onder behandeling zijn?

Sure… sterk verhaal.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Sovieto
ijdod schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:05:
@Sovieto We zitten al anderhalf jaar in de shit, zeker op de IC-zorg waar @LZ86 werkt, en jij durf te zeuren over inlevingsvermogen voor mensen die het beter weten dan de artsen waar ze onder behandeling zijn?

Sure… sterk verhaal.
Ja, ik durf te 'zeuren' dat we ons moeten beginnen met inleven. Vergeet niet dat 15%-20% van de mensen geen vaccinatie heeft. Wil je dat probleem oplossen moet je ze niet demoniseren en belachelijk maken, maar vooral kijken hoe je ze moet helpen.

En de oplossing is niet tegen die mensen zeggen: het is rationeel om een vaccinatie te halen, dus doe dat maar.

• stylezzz
Sovieto schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:15:
[...]

Ja, ik durf te 'zeuren' dat we ons moeten beginnen met inleven. Vergeet niet dat 15%-20% van de mensen geen vaccinatie heeft. Wil je dat probleem oplossen moet je ze niet demoniseren en belachelijk maken, maar vooral kijken hoe je ze moet helpen.

En de oplossing is niet tegen die mensen zeggen: het is rationeel om een vaccinatie te halen, dus doe dat maar.
en hoe zie je dat voor je? nog een jaar lang voorlichtingscampagnes of iets dergelijks?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 09:19
Sovieto schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:15:
[...]

Begin maar met voorstellen hoe we dat moeten doen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Sovieto
xzaz schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:27:
[...]

Begin maar met voorstellen hoe we dat moeten doen.
Als eerste de personen die in een IVF-traject zitten niet zodanig behandelen dat ze zich een paria voelen omdat ze geen vaccinatie hebben genomen. Dus bijvoorbeeld niet de meldingen van Lareb over menstruatieproblemen bagatelliseren.
Pagina: 1 ... 15 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.