Wilde pa ook niet. En dat joch wilde een prik. En ik denk dat hij vaker naar oma wilt en dan niet elke keer een test moeten ondergaanSeñor Sjon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:03:
Wat ik vreemd vind aan die uitspraak is dat hij het ook gewoon bij testen had kunnen houden. Dan weet je zeker dat je ook niet onbewust onder de leden hebt, zeker bij 12-jarigen.
Een 12-jarige mag gewoon zelf beslissen. Dus als hij de vaccinatie wil kan ie dat zoals hier afdwingen.Señor Sjon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:03:
Wat ik vreemd vind aan die uitspraak is dat hij het ook gewoon bij testen had kunnen houden. Dan weet je zeker dat je ook niet onbewust onder de leden hebt, zeker bij 12-jarigen.
Daarnaast is vaccineren beter en makkelijker dan iedere dag langs de GGD moeten voor een test.
[removed]
Nee, hij mag zelf beslissen maar moet toestemming hebben van de gezagsdrager(s). In dit geval zijn het er twee, en moeten ze beide toestemming geven. Pas vanaf 16 mogen ze onafhankelijk van gezagsdrager(s) beslissen. Maar er is blijkbaar ruimte gemaakt in de wet dat wanneer het kind absoluut, 100% zeker weet dat hij gevaccineerd mag worden, dit door de rechter toegestaan kan worden. Maar het moet altijd via een rechter spelen.redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:24:
[...]
Een 12-jarige mag gewoon zelf beslissen. Dus als hij de vaccinatie wil kan ie dat zoals hier afdwingen.
Daarnaast is vaccineren beter en makkelijker dan iedere dag langs de GGD moeten voor een test.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Klopt, het moet via de rechter. Maar daarbij is het kind leading en gaat het er vooral om dat er gekeken wordt of hij de keuze ook echt onderbouwt maakt. Dus uiteindelijk is bij 12-16 het kind al degene die het eindkeuze heeft.Wailing_Banshee schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:30:
[...]
Nee, hij mag zelf beslissen maar moet toestemming hebben van de gezagsdrager(s). In dit geval zijn het er twee, en moeten ze beide toestemming geven. Pas vanaf 16 mogen ze onafhankelijk van gezagsdrager(s) beslissen. Maar er is blijkbaar ruimte gemaakt in de wet dat wanneer het kind absoluut, 100% zeker weet dat hij gevaccineerd mag worden, dit door de rechter toegestaan kan worden. Maar het moet altijd via een rechter spelen.
[removed]
Terwijl menselijk gedrag toch redelijk te voorspellen is? Dansen met Janssen e.d. dat gevolg is toch met 2x nadenken wel te voorspellen. Ik vind die move nog steeds onbegrijpelijk, maar 3 maanden later krijgen we (indirect) dankzij die piek wel een QR-samenleving.redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:11:
[...]
Ik kan anders niet zeggen hoe mensen zich precies gaan gedragen, wat het weer doet, hoeveel mensen zich nog laten vaccineren, hoe goed de controle bij de QR-codes gaat zijn etc? Dus ik kan je ook niet zeggen hoe de besmettingen en de ziekenhuisbezetting zich gaat ontwikkelen. Gezien de landen om ons heen schat ik dat het wel mee gaat vallen, maar ik zou er ook niet van op kijken als de cijfers weer goed omhoog gaan lopen.
Dus er zijn heel wat parameters die invloed hebben op hoeveel mensen er in het ziekenhuis komen. En de meeste daarvan zijn nogal random en slecht te beinvloeden.
Nee, maar ze lijken wel in hun eigen bubbel te zitten. Ook (wat ik al vaker gezegd heb) zijn de getallen van OMT124 van eind juli. We zijn 2 maanden verder, maar nog steeds wordt dat gebruikt. Ik vind een vaccinatiegraad van 80+% voor iets wat voor 50 min vrijwel geen gevolgen heeft uitstekend te noemen. Maar het is telkens niet genoeg.[...]
Zij bepalen echter niet hoe goed mensen zich aan de regels houden, hoeveel mensen zich laten vaccineren, hoe het virus zich verspreid etc. Ze kunnen wat sturen, maar de mensen zelf hebben uiteindelijk de grootste impact.
Kijk heel simpel naar de QR-code, er is maar 1 reden waarom die nodig is en dat is omdat er nog onvoldoende mensen beschermd zijn. En het lijkt me wel duidelijk dat de regering liever gezien had dat iedereen zich nu gevaccineerd had.
Misschien omdat ik nog weet hoe het pre-corona was?joppe113 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:13:
Ook weer een hele zwart wit reactie. Als moderator hoef je het niet overal mee eens te zijn, maar ik had verwacht dat je wel zou kunnen inzien dat sommige dingen in een dergelijke pandemie veranderen. Dat er een voortschrijdend inzicht zou kunnen zijn..
Jij blijft al zolang ik dit forum er vanuit gaan dat maatregelen definitief zijn, dat alles maar gedaan word om de burger te pesten. Heel zwart wit.
Maar goed, ieder zijn mening zullen we maar zeggen.
[...]
En elke keer dingen aanpassen wegschrijven als 'voortschrijdend inzicht' is wel de snelste manier om jezelf tot onbetrouwbaar te maken. Niet voor niets wordt de QR-pas ook liefkozend 'Testen om te Pesten' genoemd in het debat vorige week.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hij zal wel moeten testen, anders besmet ie oma alsnog.redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:24:
[...]
Een 12-jarige mag gewoon zelf beslissen. Dus als hij de vaccinatie wil kan ie dat zoals hier afdwingen.
Vind je dat? Ik denk dat het gevolg van dansen met Janssen niet echt voorspeld was. Wel een stijging, maar zeker niet zo'n enorme piek. Ik vond het ook een stomme keuze omdat ik een (te) grote stijging wel verwacht had, maar ook niet zo'n piek als we hebben gehad.Señor Sjon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:47:
[...]
Terwijl menselijk gedrag toch redelijk te voorspellen is? Dansen met Janssen e.d. dat gevolg is toch met 2x nadenken wel te voorspellen. Ik vind die move nog steeds onbegrijpelijk, maar 3 maanden later krijgen we (indirect) dankzij die piek wel een QR-samenleving.
En hoe het virus zich precies verspreid en waarom soms sneller of juist niet is aardig onduidelijk. Als het zo duidelijk zou zijn als jij hier denkt dan zouden we allang allerlei voorspellingen zien die aan kunnen geven wat de besmettingen en de IC bezetting gaan doen. Alleen helaas is de onzekerheid in al die voorspellingen veel te groot en kun je het risico dus niet lopen.
Omdat het ook gewoon niet genoeg is. Met de huidige vaccinatiegraad is de kans dat het mis gaat zodra we alles weer 100% openen nog steeds te groot. 80% klinkt leuk, maar is alsnog veel te laag als je 95% nodig hebt. Die 15% moet er dus door natuurlijke besmettingen (en bijbehorende IC-bezoeken) komen. Krijg je die te snel liggen je IC's weer overvol en dat terwijl we nog heel wat zorg aan het inhalen zijn.[...]
Nee, maar ze lijken wel in hun eigen bubbel te zitten. Ook (wat ik al vaker gezegd heb) zijn de getallen van OMT124 van eind juli. We zijn 2 maanden verder, maar nog steeds wordt dat gebruikt. Ik vind een vaccinatiegraad van 80+% voor iets wat voor 50 min vrijwel geen gevolgen heeft uitstekend te noemen. Maar het is telkens niet genoeg.
Let er wel op dat die 95% vaccinatiegraad dus geen keuze van de regering is, die komt uit berkeningen van de besmettelijkheid van delta en is daarmee een gegeven en geen streefgetal oid.
De grote denkfout hierbij is nl. dat er gedaan wordt of de vaccinatie alleen impact op de mensen zelf heeft. Alleen is dat niet het geval omdat de verspreiding hierdoor hoger blijft, er dus meer besmettingen zijn en dat ook weer resulteerd in meer IC-bezoeken.
En dat gebruik van oude cijfers ben ik het zoals al vaker gezegd helemaal mee eens. Ik snap ook niet dat dat soort cijfers niet veel beter worden bijgehouden. Maar dat staat wat mij betreft los van de gemaakte keuzes.
[ Voor 3% gewijzigd door redwing op 23-09-2021 15:08 ]
[removed]
Densen met Janssen zal vast bijgedragen hebben, maar zonder dat was er alsnog een piek gekomen dankzij nachtclubs die open gingen, de Delta variant die rond die tijd dominant werd in Nederland, etc. Dat soort nuance past echter niet in het "alles is de schuld van de overheid" straatje.redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:07:
Vind je dat? Ik denk dat het gevolg van dansen met Janssen niet echt voorspeld was. Wel een stijging, maar zeker niet zo'n enorme piek. Ik vond het ook een stomme keuze omdat ik een (te) grote stijging wel verwacht had, maar ook niet zo'n piek als we hebben gehad.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 23 september 2021
Positief getest: 1.841
Totaal: 1.991.628 (+1.823 ivm -18 corr.)
Perc. positief 15 sep - 21 sep: 7,7%
Opgenomen: 39
Huidig: 330 (-16)
Opgenomen op IC: 7
Huidig: 183 (-3)
Overleden: 12
Totaal: 18.144 pic.twitter.com/ynwSUquzQQ
Ja, het was een onverwachte vlucht naar voren (zou eerst mid augustus zijn, niet eind juli). Maar een systeem waarbij iemand snotterend zijn Janssen prik kan halen en 's avonds een TvT feest kan bezoeken. Dan vraag je om problemen. Zeker na lange tijd weinig 'officieel' contact tussen de jeugd gaan ze zich echt niet inhouden. Toen was ook al bekend dat Delta zich van India (hoi aanstaand handelsovereenkomst waardoor reizen mogelijk bleef) naar Engeland had verspreid die weer gingen feesten in Portugal/Spanje toen net hier de examenkandidaten daar ook heen waren (zoals elk jaar sinds start van de jaartelling zo'n beetje). Met alle brainpower in het OMT had dit een simpele connect the dots moeten zijn. Internationaal reizen was en is veel te makkelijk (zie alle correspondenten rapporteren over de QR-codes in Europa) en zo bleef vlotte verspreiding in stand. Na maart 2020 zouden we beter moeten weten, maar toch gaat dat telkens opnieuw.redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:07:
[...]
Vind je dat? Ik denk dat het gevolg van dansen met Janssen niet echt voorspeld was. Wel een stijging, maar zeker niet zo'n enorme piek. Ik vond het ook een stomme keuze omdat ik een (te) grote stijging wel verwacht had, maar ook niet zo'n piek als we hebben gehad.
En hoe het virus zich precies verspreid en waarom soms sneller of juist niet is aardig onduidelijk. Als het zo duidelijk zou zijn als jij hier denkt dan zouden we allang allerlei voorspellingen zien die aan kunnen geven wat de besmettingen en de IC bezetting gaan doen. Alleen helaas is de onzekerheid in al die voorspellingen veel te groot en kun je het risico dus niet lopen.
Maar het doel was vaccineren van de onwillige jeugd. Hoeveel doden zou dat eigenlijk opgeleverd hebben? Is eigenlijk een andere discussie, maar door de vaccinatiegraad bij de jeugd zo op te willen pompen in juli zijn er misschien als bijeffect meer doden gevallen dan wanneer e.e.a. geleidelijker was gegaan.
Uiteindelijk heeft België ons TvT systeem met enkele verbeteringen overgenomen en ook veel Nederlanders zijn daar naar festivals geweest zonder noemenswaardige problemen.
Incl. doorgemaakte besmettingen is die graad hoger dan de vaccinatiegraad weerspiegelt. Alleen, dat wordt niet bijgehouden, gemeten of met testen bevestigd. Dus de focus blijft op vaccinatiegraad hangen. Daarom zal je ook nooit zo hoog uitkomen als men wil.[...]
Omdat het ook gewoon niet genoeg is. Met de huidige vaccinatiegraad is de kans dat het mis gaat zodra we alles weer 100% openen nog steeds te groot. 80% klinkt leuk, maar is alsnog veel te laag als je 95% nodig hebt. Die 15% moet er dus door natuurlijke besmettingen (en bijbehorende IC-bezoeken) komen. Krijg je die te snel liggen je IC's weer overvol en dat terwijl we nog heel wat zorg aan het inhalen zijn.
De grote denkfout hierbij is nl. dat er gedaan wordt of de vaccinatie alleen impact op de mensen zelf heeft. Alleen is dat niet het geval omdat de verspreiding hierdoor hoger blijft, er dus meer besmettingen zijn en dat ook weer resulteerd in meer IC-bezoeken.
En dat gebruik van oude cijfers ben ik het zoals al vaker gezegd helemaal mee eens. Ik snap ook niet dat dat soort cijfers niet veel beter worden bijgehouden. Maar dat staat wat mij betreft los van de gemaakte keuzes.
Daar kan ik niets over zeggen, maar dat zou best kunnen (al is het ziekenhuis ook rond die tijd niet overbelast geweest). Slim was het naar mijn idee ook zeker niet, maar aan de andere kant gaven de modellen aan dat er weliswaar een goede stijging zou komen, maar ook dat die zou blijven binnen wat houdbaar was. Het geeft dus ook aan dat het virus nog steeds onvoorspelbaard is.Señor Sjon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:17:
[...]
Ja, het was een onverwachte vlucht naar voren (zou eerst mid augustus zijn, niet eind juli). Maar een systeem waarbij iemand snotterend zijn Janssen prik kan halen en 's avonds een TvT feest kan bezoeken. Dan vraag je om problemen. Zeker na lange tijd weinig 'officieel' contact tussen de jeugd gaan ze zich echt niet inhouden. Toen was ook al bekend dat Delta zich van India (hoi aanstaand handelsovereenkomst waardoor reizen mogelijk bleef) naar Engeland had verspreid die weer gingen feesten in Portugal/Spanje toen net hier de examenkandidaten daar ook heen waren (zoals elk jaar sinds start van de jaartelling zo'n beetje). Met alle brainpower in het OMT had dit een simpele connect the dots moeten zijn. Internationaal reizen was en is veel te makkelijk (zie alle correspondenten rapporteren over de QR-codes in Europa) en zo bleef vlotte verspreiding in stand. Na maart 2020 zouden we beter moeten weten, maar toch gaat dat telkens opnieuw.
Maar het doel was vaccineren van de onwillige jeugd. Hoeveel doden zou dat eigenlijk opgeleverd hebben? Is eigenlijk een andere discussie, maar door de vaccinatiegraad bij de jeugd zo op te willen pompen in juli zijn er misschien als bijeffect meer doden gevallen dan wanneer e.e.a. geleidelijker was gegaan.
En de regering heeft echt wel verwacht dat het goed zou komen anders hadden ze dat niet zo gedaan. Want ik denk dat de sluiting gelijk erna er juist voor gezorgd heeft dat er minder jongeren zijn gevaccineerd.
En daarom wordt er ook gekeken naar besmettingen en bezetting van de ziekenhuizen. Als die omlaag blijven gaan zal niemand zich meer druk maken over die vaccinatiegraad. Maar tot die tijd zeker wel omdat het nog steeds de snelste en veiligste weg is om het ziekenhuis leeg te krijgen.[...]
Incl. doorgemaakte besmettingen is die graad hoger dan de vaccinatiegraad weerspiegelt. Alleen, dat wordt niet bijgehouden, gemeten of met testen bevestigd. Dus de focus blijft op vaccinatiegraad hangen. Daarom zal je ook nooit zo hoog uitkomen als men wil.
[removed]
Hoe dan ook stukken beter dan alleen testen. Nu is de kans dat hij besmet(telijk) is al veel kleiner door het vaccineren. Al lager dan door te testen als ik de cijfers zo even snel bekijk. Maar hoe dan ook is vaccinatie+test vele malen veiliger dan alleen een test.Señor Sjon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:48:
[...]
Hij zal wel moeten testen, anders besmet ie oma alsnog.
[removed]
Hoe dat werkt? Stapje voor stapje naar de naald, ogen dicht, denken aan chocoladetaart (dat deed ik bij vaccinaties)MikeyMan schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:38:
[...]
Hoe werkt dat? Prik angst maar bloed prikken gaat wel? Dat is namelijk nodig voor die antistoffen test.
Ik ga overigens wel van m'n stokje van bloed prikken, maar vaccinaties vind ik geen enkel probleem.
Bloedprikken heb ik ook wel eeens moeten doen. Gezgd dat ik echt niet hou van naalden. Oogjes dicht, helaas wist ik toen nog niet op de hoogte van chocoladetaart, en wchten tot ze zei dat-ie eruit was. Had die lul van een huisarts van me ook nog eens álle testen besteld, dus het duurde mooi extra lang. Voor ik opstond kreeg ik al een bekertje water en het commando om me 15 minuten in de gaten te laten houden omdat ze duidelijk zagen dat ik elk moment in elkaar kon klappen
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ook Zandvoort heeft niet voor een grote piek gezorgd. Ik denk wel dat er een verband is tussen hoge vaccinatie/herstel-graad en effectiviteit van TvT. Hoe meer mensen zonder immuniteit, hoe makkelijker het is voor het virus om zich te (blijven) verspreiden als er toch een besmet persoon binnen is. België heeft een flink hogere vaccinatiegraad dan Nederland.Señor Sjon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:17:
Uiteindelijk heeft België ons TvT systeem met enkele verbeteringen overgenomen en ook veel Nederlanders zijn daar naar festivals geweest zonder noemenswaardige problemen.
Ik denk dat wij te vroeg begonnen (vaccinatiegraad was nog laag, dus een enkele zieke feestganger had veel effect) en het viel net samen met Delta. En mogelijk waren we te laks met controleren.
Ja maar ik vraag me af hoe een immuuntest, waarvoor bloed prikken nodig is, beter is voor iemand met prikangst dan een vaccin nemen?BeefHazard schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:12:
[...]
Hoe dat werkt? Stapje voor stapje naar de naald, ogen dicht, denken aan chocoladetaart (dat deed ik bij vaccinaties)
Bloedprikken heb ik ook wel eeens moeten doen. Gezgd dat ik echt niet hou van naalden. Oogjes dicht, helaas wist ik toen nog niet op de hoogte van chocoladetaart, en wchten tot ze zei dat-ie eruit was. Had die lul van een huisarts van me ook nog eens álle testen besteld, dus het duurde mooi extra lang. Voor ik opstond kreeg ik al een bekertje water en het commando om me 15 minuten in de gaten te laten houden omdat ze duidelijk zagen dat ik elk moment in elkaar kon klappen
Zo'n immuuntest kan in principe met capillair bloed (=vingerprik); dat is misschien minder intimidirend? En bloed uit je lichaam halen is misschien voor sommigen minder eng dan een "onbekend" stofje erin stoppen? Er zal ongetwijfeld een groep zijn waarvoor het een uitkomst is. Moet je natuurlijk wel net het "geluk" hebben dat je de ziekte hebt gehad.MikeyMan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:33:
[...]
Ja maar ik vraag me af hoe een immuuntest, waarvoor bloed prikken nodig is, beter is voor iemand met prikangst dan een vaccin nemen?
Een advocatenkantoor uit Breda spant een kortgeding aan tegen de Staat vanwege de coronapas:
Ik ben benieuwd, tot nu toe wint de Staat elke keer.
(Parool)Advocaten spannen kort geding aan tegen coronapas
Advocaten uit Breda ondernemen juridische stappen tegen de invoering van de coronapas. Ze hebben een kort geding aangespannen tegen de Staat. De rechtbank Den Haag buigt zich dinsdag om 13.00 over de zaak.
Advocaat Bart Maes, een van de eisers, noemt de invoering van de coronapas in een LinkedIn-bericht onwettig, strafbaar en discriminerend. De maatregel zou volgens zijn kantoor onder meer in strijd zijn met de grondwet en veel internationale verdragen.
En terecht. Gaat dit keer ook weer gebeuren, aangezien dit dezelfde mafklappers zijn die eerder Van Ranst om niks hebben aangeklaagd.CMD-Snake schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:14:
Een advocatenkantoor uit Breda spant een kortgeding aan tegen de Staat vanwege de coronapas:
[...]
(Parool)
[Twitter: https://twitter.com/vanranstmarc/status/1409223413500153867?s=19]
Bpoc gekkies.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 23-09-2021 17:30 ]
Ooh, op die manier. Nee, daar begrijp ik geen houtje van. Net als een staaf in je neus elke keer dat je de kroeg in wil. Doe dan maar 't prikkieMikeyMan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:33:
[...]
Ja maar ik vraag me af hoe een immuuntest, waarvoor bloed prikken nodig is, beter is voor iemand met prikangst dan een vaccin nemen?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Vooral de leeftijd was een probleem. In de categorie 20-30 waren toen drie man en een paardenkop gevaccineerd. Als we TvT begonnen waren met 27 uitverkochte concerten van Willeke Alberti dan was het resultaat en de paniekactie heel anders geweest. Misschien na 4 weken en een lichte stijging in besmettingen toch een kortere periode tussen testen en event, maar meer ook niet. Nu schoot alles naar de hemel en heeft het drie maanden geduurd voordat iemand weer iets durft.user109731 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:33:
[...]
Ook Zandvoort heeft niet voor een grote piek gezorgd. Ik denk wel dat er een verband is tussen hoge vaccinatie/herstel-graad en effectiviteit van TvT. Hoe meer mensen zonder immuniteit, hoe makkelijker het is voor het virus om zich te (blijven) verspreiden als er toch een besmet persoon binnen is. België heeft een flink hogere vaccinatiegraad dan Nederland.
Ik denk dat wij te vroeg begonnen (vaccinatiegraad was nog laag, dus een enkele zieke feestganger had veel effect) en het viel net samen met Delta. En mogelijk waren we te laks met controleren.
In mijn omgeving wordt nu al gekozen voor optie drie: klagen dat het niet kan, dat het verschrikkelijk is, dat men nergens meer heen kan. Al dan niet aangevuld met opmerkingen over complotten, Big Pharma en MSM.BeefHazard schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:28:
[...]
Ooh, op die manier. Nee, daar begrijp ik geen houtje van. Net als een staaf in je neus elke keer dat je de kroeg in wil. Doe dan maar 't prikkie
Maar als je al geloofd dat ze iets vreemds inspuiten zie ik niet in waarom ze dat bij een vingerprik dan niet denken. Daar prik je ten slotte ook en kunnen ze alsnog die 5G chip inspuiten.....Tom-Z schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:39:
[...]
Zo'n immuuntest kan in principe met capillair bloed (=vingerprik); dat is misschien minder intimidirend? En bloed uit je lichaam halen is misschien voor sommigen minder eng dan een "onbekend" stofje erin stoppen? Er zal ongetwijfeld een groep zijn waarvoor het een uitkomst is. Moet je natuurlijk wel net het "geluk" hebben dat je de ziekte hebt gehad.
[removed]
Dus jij wilt zeggen dat als een persoon doodschiet omdat ie een mondkapje moet dragen, dat geen idioot is?Kevinp schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:30:
[...]
Wel handig dat jullie mijn punt wel heel makkelijk maken.
Structureel mensen als idioot wegzetten zorgt ervoor dat iemand vanzelf een echte idioot wordt.
Als ik daarmee je punt maak heb je wel een vrij matig punt. Gekkies blijven gekkies.
Ben je nu nog steeds bezig met 1 incident aandragen als argument tegen een systeem?CMD-Snake schreef op donderdag 23 september 2021 @ 00:21:
[...]
Ik ben benieuwd wanneer wij onze volgende Aspen Valley hebben met QR codes. Het zal denk ik niet lang op zich laten wachten wanneer dit systeem door de mand gaat vallen.
[...]
Moet het je nageven, wel vasthoudend

Ik heb het nog even opgezocht, maar dit hoeft dus niet via de rechter. Hij is wel verplicht het te overleggen met zijn ouders, maar uiteindelijk mag ie zelf beslissen of hij wel of niet gevaccineerd wordt.redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:39:
[...]
Klopt, het moet via de rechter. Maar daarbij is het kind leading en gaat het er vooral om dat er gekeken wordt of hij de keuze ook echt onderbouwt maakt. Dus uiteindelijk is bij 12-16 het kind al degene die het eindkeuze heeft.
[removed]
DagvaardingCMD-Snake schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:14:
Samenvatting:
- Procedureel geblaat over de Wpg en ministeriële besluiten dat het wetgevingstechnisch niet goed in elkaar zit. Kort gezegd: wat er op basis van de Wpg in een besluit mag worden gedaan is te ruim vormgegeven en er is een wet in formele zin voor nodig. Dat is min of meer waar het bij de avondklok de eerste keer op fout ging. Ik denk dat de huidige Trm/Wpg meer basis biedt voor het CTB dan de wetgeving op basis waarvan de avondklok werd ingesteld, maar wie weet, misschien hebben ze geluk en kunnen ze een paar dagen de overwinning claimen tot de spoedwet 2.0.
- Discriminatoir (Grondwet, EVRM). Dit punt wordt nauwelijks onderbouwd behalve de stelling dat het "evident" niet objectief gerechtvaardigd is om dit onderscheid te maken. Met het CTB wordt geen legitiem doel nagestreefd alhoewel verderop in de dagvaarding diverse (in mijn ogen legitime) doelen worden opgesomd (maar waarvoor het CTB natuurlijk totaal ongeschikt is aldus eisers).
- Gewoon lekker liegen: "Vaccinatie [...] heeft niet of nauwelijks effect op [...] verspreiding [...]".
- Door het CTB worden beweerdelijk 2,4 miljoen ongevaccineerde kinderen uitgesloten. Je weet wel, al die ongevaccineerde 12-minners
(en dat is buitenpropotioneel want ze worden niet ziek)
- Die column van Maarten Keulemans met verwijzingen naar een totaal gedateerd en achterhaald opiniestuk uit Nature.
- Een ander stuk uit The Lancet dat juist voornamelijk vóór het CTB pleit maar wordt gepresenteerd alsof het tegen pleit
- Van de niet-bindende resolutie van de Raad van Europa mag het niet
- Op de zitting zal nog uitgebreid mondeling worden teruggekomen op het "hellend vlak"-argument.
- Een positief PCR-resultaat betekent niet per se dat je besmettelijk bent. Veel studies stellen een positieve PCR-test gelijk aan een besmetting, maar dat is niet helemaal terecht omdat je dan misschien niet besmettelijk bent. Ok, prima.
- Mensen met een "herbesmetting" zijn (o.a. vanwege 1) zelden besmettelijk. ("Herbesmetting" wordt hier geloof ik als synoniem voor "doorbraakinfectie" gebruikt??)
- Uit een studie in Qatar blijkt kennelijk dat na 20 weken de vaccins helemaal niet meer tegen besmetting beschermen. Dat wil niet (zie punt (1)) zeggen dat je dan ook besmettelijk bent, maar goed.
- Volledige groepsimmuniteit met vaccins is onhaalbaar.
- Superspreaders hebben vaak hoge viral loads en het is vastgesteld dat er soms ook gevaccineerden met hoge viral loads zijn. Het is "volstrekt onbekend" hoe vaak een gevaccineerde superspreader is.
- De stelling van Hugo de jonge dat er een risico bestaat dat ongevaccineerden de ICs gaan overspoelen is onjuist. Waarom? Ongevaccineerden zijn jongeren en hij rekent keurig voor wat de vaccinatiegraad onder jongeren is, hoe vaak jongeren op de IC komen en concludeert dat dát het probleem niet gaat zijn. Maar laat de overeenkomstige berekening voor ouderen maar even achterwege, want die zijn toch "bijna allemaal" gevaccineerd.
- Het gaat het virus niet compleet stoppen dus het is zinloos
Het EHRM heeft in Vavřička zich heel duidelijk uitgelaten dat verplichte vaccinatie en vaccinatie als eis voor toegang rechtmatig kan zijn en geen schending van het EVRM hoeft te zijn. Vanuit het oogpunt van grondrechten lijkt deze zaak me kansloos (ik had gehoopt op iets van een betoog dat inging op Vavřička en uitlegt waarom niet aan dié eisen is voldaan, maar ze nemen de kop-in-het-zand-aanpak). Op dat eerste procedurele punt kunnen ze misschien nog een pyrrus-overwinning halen. Verder zaaien ze vooral een hoop onduidelijkheid met soms zeer dubieuze bronnen.
Die studie uit Qatar kende ik nog niet, weet iemand wat daarmee aan de hand is? De resultaten lijken me wel een beetje zorgwekkend. Een mogelijke verklaring is misschien dat de bescherming van gevaccineerden niet afneemt, maar juist de bescherming van ongevaccineerden toeneemt door natuurlijke infecties.
Eh, ja, dat drijft mensen ertoe anderen in koele bloed door het hoofd te schieten... Nee, zo werkt eigen verantwoordelijkheid niet, echt absoluut nietKevinp schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:30:
[...]
Wel handig dat jullie mijn punt wel heel makkelijk maken.
Structureel mensen als idioot wegzetten zorgt ervoor dat iemand vanzelf een echte idioot wordt.
Vergeet het drama van Münster niet...42erik schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:26:
[...]
Ben je nu nog steeds bezig met 1 incident aandragen als argument tegen een systeem?
Moet het je nageven, wel vasthoudend
De vraag is of dit gekkie twee jaar geleden wel normaal functioneerde.SemperFidelis schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:19:
[...]
Dus jij wilt zeggen dat als een persoon doodschiet omdat ie een mondkapje moet dragen, dat geen idioot is?
Als ik daarmee je punt maak heb je wel een vrij matig punt. Gekkies blijven gekkies.
Dat drama wat juist aantoont dat vaccins werken, aangezien geen enkele bezoeker serieus ziek werdMikeyMan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:40:
[...]
Vergeet het drama van Münster niet...
Net als bij ons dus eind juni/begin juli, maar dan met zo goed als geen vaccins.42erik schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:03:
[...]
Dat drama wat juist aantoont dat vaccins werken, aangezien geen enkele bezoeker serieus ziek werd
[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 23-09-2021 19:57 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
In de huidige opzet is het systeem opzettelijk van nog wat meer gaten voorzien. Het veiligheidsargument kan net zo goed achterwegen gelaten worden. Het is duidelijk ingestoken als pesterijtje in de hoop dat mensen de weg van de laagste weerstand kiezen.redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:58:
Dat zou best kunnen gebeuren, maar als je naar andere landen om ons heen kijkt lijkt dat mee te vallen. Het blijft inderdaad een risico, maar als je dat risico niet wil lopen ontkom je er niet aan om dan de evenementen nog langer te verbieden of meer te beperken.
En nogmaals, die QR codes zijn er om besmettingen te verminderen, niet om ze te stoppen. Zowel de vaccinaties als de testen zijn niet waterdicht, dus je zult nooit voorkomen dat er mensen binnen komen die besmet zijn. We moeten alleen die R laag genoeg houden zodat de besmettingen binnen de perken blijven en het ziekenhuis niet overstroomt.
Ik durf weldegelijk te denken dat ze niet weten wat de schaal is waarop regels genegeerd worden. Al eerder had ik een stukje gelinkt van gedragswetenschappers die op de verschillen wezen in wat zij observeerden qua gedrag en de aantallen in de gedragsonderzoeken van het RIVM over de naleving. De conclusie was dat op een of andere manier de getallen over naleving in de peilingen van het RIVM te hoog waren.Dat denken ze helemaal niet, maar als kabinet kunnen ze dat niet zo zeggen. Verder zitten de versoepelingen niet in die 1.5m maar vooral in de evenementen die weer gehouden kunnen worden.
Je doet net alsof het kabinet dom is en dit soort dingen niet weet. Tuurlijk weten ze dat wel, alleen dat kun je niet zo uitdragen.
Niets mening. Feiten.Puur een eigen mening, weinig discussie mogelijk dus. Voor mij is het een logische stap omdat je anders weer aan tig uitzonderingen moet beginnen. Iets wat helemaal niet gewenst is.
Waarom dan nog zo'n halszaak maken van die 90%? Of de 95% van OMT-lid Bonten, die daarbij nog sprak van groepsimmuniteit. De Jonge laat dat woord ook nog wel eens vallen.Je leest niet goed, wat ik zeg is dat De Jonge helemaal niet in aan het zetten op groepsimmuniteit. Wel is hij bezig om zo snel mogelijk terug naar normaal te kunnen zonder dat de ziekenhuizen overstromen. En daarbij is vaccinatie de snelste weg met de minste risico's. Dat groepsimmuniteit an sich niet de oplossing is, is allang bekend en daar twijfelt het kabinet ook echt niet meer over.
De ~82% die wij nu hebben lijkt erg goed te werken.
Hij claimt voor zijn eigen interpretatie van de coronapas dezelfde onderbouwing als het advies wat hij kreeg, dat kan simpelweg niet meer.Zijn beleid is gebaseerd op het advies van het OMT, maar ook verschillende andere zaken. Dat is zijn taak. Het OMT is er nl. om advies te geven, niet om het beleid te bepalen.
Waarom dan dit punt noemen als je niet voorbeelden kan noemen?Waarom zou ik daar voorbeelden voor aan moeten dragen? In iedere post ga je er van uit dat het kabinet bewust keuzes maakt om je dwars te zitten en keer op keer verdwijnen de maatregelen zo snel als het maar kan.
Het is naïef om te denken dat er slechts een incident is. Genoeg van dit spul wat onder de radar blijft, ook omdat betrokkenen er geen erg in hebben dat ze besmet zijn. Het is een goede illustratie van waar precies het probleem zit. Of iedereen test of niemand test, maar niet dit merkwaardige beleid.42erik schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:26:
Ben je nu nog steeds bezig met 1 incident aandragen als argument tegen een systeem?
Moet je De Jonge tekeer zien gaan op het podium als we hier een cluster hebben van 85 besmettingen op een locatie. Dan is het pas drama.MikeyMan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:40:
Vergeet het drama van Münster niet...
Voor toegang tot het kinderdagverblijf. Het onderwijs waar een leerplicht voor gold kon die eis niet stellen.Tom-Z schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:34:
Het EHRM heeft in Vavřička zich heel duidelijk uitgelaten dat verplichte vaccinatie en vaccinatie als eis voor toegang rechtmatig kan zijn en geen schending van het EVRM hoeft te zijn.
101% kansloos. Ik zag op zijn site dat hij ook al bezig was geweest met zaken wegens politiegeweld bij de diverse demonstraties in den haag en amsterdam. Waarschijnlijk een advocaatje met weinig klandizie verder....MikeyMan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:27:
[...]
En terecht. Gaat dit keer ook weer gebeuren, aangezien dit dezelfde mafklappers zijn die eerder Van Ranst om niks hebben aangeklaagd.
[Twitter]
Bpoc gekkies.
Nee, heeft die eis niet gesteld. Het EHRM heeft zich er niet over uitgelaten of dat had gekund. Maar, de uitspraak bevat genoeg aanknopingspunten dat ik denk dat de coronapas een goede kans maakt.CMD-Snake schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:33:
[...]
Voor toegang tot het kinderdagverblijf. Het onderwijs waar een leerplicht voor gold kon die eis niet stellen.
Nog wat relevante punten uit de uitspraak, met nummering van mij:
Als ik deze uitspraak naast onze coronapas leg:1. As the case in hand concerns a compulsory medical intervention, the vaccination duty may be regarded as relating to the individual’s effective enjoyment of intimate rights [...]. However, the weight of this consideration is lessened by the fact that no vaccinations were administered against the will of the applicants, nor could they have been, as the relevant domestic law does not permit compliance with the duty to be forcibly imposed.
[...]
2. Firstly, there is a general consensus [...] that vaccination is one of the most successful and cost-effective health interventions and that each State should aim to achieve the highest possible level of vaccination among its population [...]. Accordingly, there is no doubt about the relative importance of the interest at stake.
[...]
3. It follows that there is an obligation on States to place the best interests of the child, and also those of children as a group, at the centre of all decisions affecting their health and development. When it comes to immunisation, the objective should be that every child is protected against serious diseases [...]. In the great majority of cases, this is achieved by children receiving the full schedule of vaccinations during their early years. Those to whom such treatment cannot be administered are indirectly protected against contagious diseases as long as the requisite level of vaccination coverage is maintained in their community, i.e. their protection comes from herd immunity. Thus, where the view is taken that a policy of voluntary vaccination is not sufficient to achieve and maintain herd immunity, or herd immunity is not relevant due to the nature of the disease (e.g. tetanus), domestic authorities may reasonably introduce a compulsory vaccination policy in order to achieve an appropriate level of protection against serious diseases.
[...]
4. While the Czech model espouses compulsory vaccination, this is not an absolute duty. An exemption from the duty is permitted notably in respect of children with a permanent contraindication to vaccination. [...]
5. [...] an exemption may also be permitted on the basis of [...] a “secular objection of conscience” [...]
[...]
6. Regarding the child applicants, the Court has viewed their non‑admission to preschool as an “interference” within the meaning of Article 8 § 2 of the Convention. The applicants perceived it as a form of sanction or penalty on them. However, the Court regards the consequence, which was clearly provided for in primary legislation, of non-compliance with a general legal duty intended to safeguard in particular the health of young children as being essentially protective rather than punitive in nature [...].
[...]
7. As for the effectiveness of vaccination, the Court refers once again to the general consensus over the vital importance of this means of protecting populations against diseases that may have severe effects on individual health, and that, in the case of serious outbreaks, may cause disruption to society [...].
[...]
8. With regard to safety, it is not disputed that although entirely safe for the great majority of recipients, in rare cases vaccination may prove to be harmful to an individual, causing serious and lasting damage to his or her health. [...] out of approximately 100,000 children vaccinated annually in the Czech Republic (representing 300,000 vaccinations), the number of cases of serious, potentially lifelong, damage to health stood at five or six. [...]
[...]
9. The Court accepts that the exclusion of the applicants from preschool meant the loss of an important opportunity for these young children to develop their personalities and to begin to acquire important social and learning skills in a formative pedagogical environment. However, that was the direct consequence of the choice made by their respective parents to decline to comply with a legal duty, the purpose of which is to protect health, in particular in that age group. [...] Moreover, the possibility of attendance at preschool of children who cannot be vaccinated for medical reasons depends on a very high rate of vaccination among other children against contagious diseases. The Court considers that it cannot be regarded as disproportionate for a State to require those for whom vaccination represents a remote risk to health to accept this universally practised protective measure, as a matter of legal duty and in the name of social solidarity, for the sake of the small number of vulnerable children who are unable to benefit from vaccination. In the view of the Court, it was validly and legitimately open to the Czech legislature to make this choice, which is fully consistent with the rationale of protecting the health of the population. The notional availability of less intrusive means to achieve this purpose, as suggested by the applicants, does not detract from this finding.
[...]
10. The Court would further observe that, while not underestimating the educational opportunity foregone by the child applicants, they were not deprived of all possibility of personal, social and intellectual development, even at the cost of additional, and perhaps considerable, effort and expense on the part of their parents. Moreover, the effects on the child applicants were limited in time. Upon reaching the age of mandatory school attendance, their admission to primary school was not affected by their vaccination status [...].
[...]
11. For these reasons, the Court considers that the measures complained of by the applicants, assessed in the context of the domestic system, stand in a reasonable relationship of proportionality to the legitimate aims pursued by the respondent State through the vaccination duty.
Zoals in (1) is er geen sprake van fysiek gedwongen vaccinatie en zelfs niet van juridisch gedwongen vaccinatie (er kan, anders dan in Vavřička, geen boete worden opgelegd aan een vaccinatieweigeraar), alleen van toegang die (deels) afhangt van vaccinatiestatus.
In (3) stelt het EVRM iets heel verrassends: verplichte vaccinatie mag redelijkerwijs worden opgelegd als groepsimmuniteit niet wordt bereikt met vrijwillige vaccinatie óf als groepsimmuniteit onmogelijk te bereiken is door de aard van de ziekte. Het idee lijkt te zijn dat als groepsimmuniteit wél bereikt wordt dat verplichte vaccinatie dan niet nodig is (omdat iedereen dan beschermd is), dat als dat niet zo is maar wel kan dat dan verplichte vaccinatie redelijk is omdat je dan alsnog groepsimmuniteit kan bereiken, en dat als groepsimmuniteit überhaupt niet mogelijk is dat verplichte vaccinatie dan redelijk is omdat dat nodig is om ervoor te zorgen dat iedereen (individueel) beschermd is. Het is dus vanuit deze rechtspraak niet eens relevant of groepsimmuniteit mogelijk is, want in beide gevallen is aan deze voorwaarde voldaan. Wel gaat dit punt specifiek over kinderen, het is mij niet duidelijk of het voor volwassenen anders zou liggen en welke kant op (aan de ene kant kan je stellen dat volwassen "het zelf mogen weten" en dus niet gedwongen mogen worden, aan de andere kant zou je "It is well established in the Court’s case-law that in all decisions concerning children their best interests are of paramount importance." kunnen interpreteren dat een "decision" over volwassenen niet perse in hun (individuele) "best interest" hoeft te zijn).
(4 & 5): Het hof beschouwt het als relevant dat er alternatieven zijn voor mensen die niet gevaccineerd willen of kunnen worden. Er is welliswaar geen mechanisme waarmee iemand voor wie vaccinatie onmogelijk is (of aantoonbaar gewetensbezwaard is) op dezelfde manier toegang kan krijgen als een gevaccineerde, maar er is wel de test als alternatief. En voor mensen voor wie een test (ook) onmogelijk of onredelijk bezwarend is, geldt de testplicht niet (Wpg 58ra lid 9).
(6) Ook voor ons toegangsbewijs is het zo dat de weigering van toegang geen straf is, maar een beschermende maatregel (voor de omgeving). Stiekem pleit deze overweging van het Hof vóór de juridische haalbaarheid van een 2G-toegangsbewijs, want dat beschermt de ongevaccineerde persoon zélf ook.
(7) Het Hof ziet het hier als relevant dat vaccinatie een uitbraak die "disruption to society" kan veroorzaken kan voorkomen. In het geval van het CTB gaat het niet alleen om het risico op "disruption to society" maar heeft dat risico zich daadwerkelijk (en grootschalig) verwezenlijkt.
(8 & 9) merk op dat het Hof vaststelt dat de vaccinaties in kwestie aan 5 tot 6 op de 100.000 gevaccineerden levenslange (!) schade toebrengt, maar dat mensen dat risico "uit solidariteit" moeten accepteren. Dat er een minder ingrijpend alternatief voor handen kan zijn doet daarbij niet ter zake.
10. Het Hof stelt hier vast de uitsluiting niet absoluut is en dat er toch nog wel wat mogelijk was, alhoewel "at the cost of additional, and perhaps considerable, effort and expense". In die zijn lijkt me testen als alternatief prima. Het alternatief mag van het Hof best belastend zijn.
Resumerend: de situatie die wij nu met corona hebben is vele malen ernstiger dan waarvoor het Hof in Vavřička verplichte vaccinaties en uitsluiting op vaccinatiestatus toelaat. Een acute gezondheidscrisis met het (in het verleden verwezenlijkte en nog steeds bestaande) risico op overlopende ziekenhuizen rechtvaardigt in mijn ogen veel zwaarder ingrijpen dan (of in ieder geval even zwaar als) een situatie die wel onder controle is maar onder controle moet worden gehouden. De impact van onze coronapas is relatief beperkt omdat er testen als alternatief is, en de sectoren waarin hij nodig is niet essentiëel zijn. Het heeft zich bovendien recent nog bewezen dat deze sectoren een groot risico op uitbraken met zich meebrengen. Daar komt nog bij dat de situatie niet permanent is, maar beoogd is om de maatregelen af te schaffen zodra ze niet meer nodig zijn en hier ook wettelijke waarborgen voor zijn.
Je argument is telkens weer: kijk het systeem is niet waterdicht want er waren ergens toch nog besmettingen! Echter niemand zegt dat het bedoeld is om elke besmetting te voorkomen. Er zijn vast ook besmettingen geweest ondanks anderhalve meter afstand. Maatregelen zijn niet 100% effectief, news at 11.CMD-Snake schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:33:
Het is naïef om te denken dat er slechts een incident is. Genoeg van dit spul wat onder de radar blijft, ook omdat betrokkenen er geen erg in hebben dat ze besmet zijn.
Ook als iedereen zich laat testen is het niet waterdicht. Zie ook:Het is een goede illustratie van waar precies het probleem zit. Of iedereen test of niemand test, maar niet dit merkwaardige beleid.
Dus puur op basis van de cijfers is de keuze te verdedigen om de relatief kleine groep, die het meeste risico loopt en inbrengt, te laten testen.ZieMaar! schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:14:
1) slide 24: 66% effectiviteit 2e prik tegen infectie delta. Da's 10 procentpunt lager dan bij de andere varianten, maar nog steeds heel, heel hoog. Zie ook slide 37.
2) slide 32: corona test bewijs: zelfs ná negatieve test is kans dat een niet-immune persoon besmettelijk virus draagt groter dan een niet-geteste persoon immuun na doorgemaakte infectie of vaccinatie
Het is naïef om te denken dat de maatregel als 100 procent maatregel bedoeld is...CMD-Snake schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:33:
[...]
In de huidige opzet is het systeem opzettelijk van nog wat meer gaten voorzien. Het veiligheidsargument kan net zo goed achterwegen gelaten worden. Het is duidelijk ingestoken als pesterijtje in de hoop dat mensen de weg van de laagste weerstand kiezen.
[...]
Ik durf weldegelijk te denken dat ze niet weten wat de schaal is waarop regels genegeerd worden. Al eerder had ik een stukje gelinkt van gedragswetenschappers die op de verschillen wezen in wat zij observeerden qua gedrag en de aantallen in de gedragsonderzoeken van het RIVM over de naleving. De conclusie was dat op een of andere manier de getallen over naleving in de peilingen van het RIVM te hoog waren.
[...]
Niets mening. Feiten.
[...]
Waarom dan nog zo'n halszaak maken van die 90%? Of de 95% van OMT-lid Bonten, die daarbij nog sprak van groepsimmuniteit. De Jonge laat dat woord ook nog wel eens vallen.
[...]
Hij claimt voor zijn eigen interpretatie van de coronapas dezelfde onderbouwing als het advies wat hij kreeg, dat kan simpelweg niet meer.
[...]
Waarom dan dit punt noemen als je niet voorbeelden kan noemen?
[...]
Het is naïef om te denken dat er slechts een incident is. Genoeg van dit spul wat onder de radar blijft, ook omdat betrokkenen er geen erg in hebben dat ze besmet zijn. Het is een goede illustratie van waar precies het probleem zit. Of iedereen test of niemand test, maar niet dit merkwaardige beleid.
[...]
Moet je De Jonge tekeer zien gaan op het podium als we hier een cluster hebben van 85 besmettingen op een locatie. Dan is het pas drama.![]()
[...]
Voor toegang tot het kinderdagverblijf. Het onderwijs waar een leerplicht voor gold kon die eis niet stellen.
Of te verplichten tot vaccinatie dus.user109731 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:09:
[...]
Je argument is telkens weer: kijk het systeem is niet waterdicht want er waren ergens toch nog besmettingen! Echter niemand zegt dat het bedoeld is om elke besmetting te voorkomen. Er zijn vast ook besmettingen geweest ondanks anderhalve meter afstand. Maatregelen zijn niet 100% effectief, news at 11.
[...]
Ook als iedereen zich laat testen is het niet waterdicht. Zie ook:
[...]
Dus puur op basis van de cijfers is de keuze te verdedigen om de relatief kleine groep, die het meeste risico loopt en inbrengt, te laten testen.
Je posts bestaan voor 90% uit meningen met maar heel weinig feiten. Wat je vooral doet is alles wat de regering doet vooral zo te bekijken dat het wel negatief moet zijn. Ze weten niets en verkloten bewust de zooi zoveel mogelijk. Kijk alleen dat je de QR code als niet waterdicht ziet en het daarom zinloos is. Testen is ook zinloos want we testen geen gevaccineerden etc. Alles is zwart/wit, als het niet 100% werkt is het dus zinloos. Sorry, zo werkt het nu eenmaal niet.CMD-Snake schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:33:
Niets mening. Feiten.
Omdat 95% nodig is om met puur vaccinaties helemaal klaar te zijn. Zonder die 95% moeten we gokken hoeveel mensen er al het virus gehad hebben. Hopelijk zijn we daar al, maar het risico is nog steeds aardig groot. Die 82% van nu is met allerlei maatregelen voldoende om de cijfers langzaamaan te laten zakken. Als die maatregelen weg zijn is het nog maar de vraag of het voldoende is.[...]
Waarom dan nog zo'n halszaak maken van die 90%? Of de 95% van OMT-lid Bonten, die daarbij nog sprak van groepsimmuniteit. De Jonge laat dat woord ook nog wel eens vallen.
Ik ben blij dat jij nu al zeker weet dat het goed zal gaan, maar gelukkig zijn degene die het beleid maken dit keer echter iets voorzichtiger ingesteld.
[removed]
Je zou toch denken dat wanhopige leiders als Macron of Draghi met zo'n rugdekking meteen een algemene plicht instellen. Zelfs onze eigen De Jonge kan los, is meteen zijn probleem opgelost en de 90% in een kwestie van weken binnen. Alleen, waarom dan al dat via de achterdeur gaan? Misschien omdat het nog niet zo'n uitgemaakt zaak is. Dit zal beargumenteert moeten worden en winst is geen zekerheid.Tom-Z schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:58:
Resumerend: de situatie die wij nu met corona hebben is vele malen ernstiger dan waarvoor het Hof in Vavřička verplichte vaccinaties en uitsluiting op vaccinatiestatus toelaat. Een acute gezondheidscrisis met het (in het verleden verwezenlijkte en nog steeds bestaande) risico op overlopende ziekenhuizen rechtvaardigt in mijn ogen veel zwaarder ingrijpen dan (of in ieder geval even zwaar als) een situatie die wel onder controle is maar onder controle moet worden gehouden. De impact van onze coronapas is relatief beperkt omdat er testen als alternatief is, en de sectoren waarin hij nodig is niet essentiëel zijn. Het heeft zich bovendien recent nog bewezen dat deze sectoren een groot risico op uitbraken met zich meebrengen. Daar komt nog bij dat de situatie niet permanent is, maar beoogd is om de maatregelen af te schaffen zodra ze niet meer nodig zijn en hier ook wettelijke waarborgen voor zijn.
Hugo de Jonge beweert dat. De coronapas is nodig om besmettingen te voorkomen die zouden ontstaan als de 1,5 meter zou verdwijnen. Daar zit dan meteen het probleem, het gestelde hoofddoel wordt niet ondersteund door de gebruikte redenatie. Het lijkt er vooral op dat de bijvangst van een hogere vaccinatiegraad het werkelijke doel is.user109731 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:09:
Echter niemand zegt dat het bedoeld is om elke besmetting te voorkomen.
Een groep die nog altijd risico loopt omdat de meerderheid zo naar binnen mag lopen en potentieel nog een verrassing met zich meebrengt.Dus puur op basis van de cijfers is de keuze te verdedigen om de relatief kleine groep, die het meeste risico loopt en inbrengt, te laten testen.
Toch moet het een gebrek aan 1,5 meter goed gaan maken. Er zijn dan hooggespannen verwachtingen van deze coronapas dat die voldoende effectief is om dit vermeende risico te mitigeren.42erik schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:12:
Het is naïef om te denken dat de maatregel als 100 procent maatregel bedoeld is...
Ik presenteer genoeg feiten om die zienswijze te ondersteunen. Wat dat betreft zie ik weinig pogingen om dat te weerleggen. Enkel het uitmaken voor meningen en daarmee hopen dat de kous af is.redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:54:
Je posts bestaan voor 90% uit meningen met maar heel weinig feiten. Wat je vooral doet is alles wat de regering doet vooral zo te bekijken dat het wel negatief moet zijn. Ze weten niets en verkloten bewust de zooi zoveel mogelijk. Kijk alleen dat je de QR code als niet waterdicht ziet en het daarom zinloos is. Testen is ook zinloos want we testen geen gevaccineerden etc. Alles is zwart/wit, als het niet 100% werkt is het dus zinloos. Sorry, zo werkt het nu eenmaal niet.
En wat betreft het kabinet, op zijn minst verdienen we een minister van vws met een medische achtergrond. Iemand die zowel de politici te woord kan staan als OMT leden.
Die 90% kan je op je buik schrijven. In dit tempo zal het behoorlijk lang duren voordat we er nog 8% bij sprokkelen. Voordat de 90% in zicht komt zal het aantal afspraken te klein worden. Het coronapas-effect bij de GGD blijft voorlopig uit, na een korte opleving vlakt het aantal afspraken weer af. Op zijn best komt er een paar procent punt nog bij.Omdat 95% nodig is om met puur vaccinaties helemaal klaar te zijn. Zonder die 95% moeten we gokken hoeveel mensen er al het virus gehad hebben. Hopelijk zijn we daar al, maar het risico is nog steeds aardig groot. Die 82% van nu is met allerlei maatregelen voldoende om de cijfers langzaamaan te laten zakken. Als die maatregelen weg zijn is het nog maar de vraag of het voldoende is.
Ik ben blij dat jij nu al zeker weet dat het goed zal gaan, gelukkig zijn degene die het beleid maken dit keer echter iets voorzichtiger ingesteld.
Laten we liever werken met wat we hebben en realistisch is in plaats van onbereikbare doelen najagen. Verwachten ze serieus nog 1,8 miljoen eerste prikken te gaan halen? (Of in de richting daarvan.) Denemarken en Engeland durven wel helemaal los te laten terwijl hun vaccinatiegraad grofweg hetzelfde is.
Heel simpel, in een vrij land wil je geen verplichting. En dus komt die er ook niet.CMD-Snake schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 00:14:
[...]
Je zou toch denken dat wanhopige leiders als Macron of Draghi met zo'n rugdekking meteen een algemene plicht instellen. Zelfs onze eigen De Jonge kan los, is meteen zijn probleem opgelost en de 90% in een kwestie van weken binnen. Alleen, waarom dan al dat via de achterdeur gaan? Misschien omdat het nog niet zo'n uitgemaakt zaak is. Dit zal beargumenteert moeten worden en winst is geen zekerheid.
Nee, hij beweert niet dat het alle besmettingen zal voorkomen. Precies dit bedoel ik met dat je de feiten verdraait naar je eigen mening.[...]
Hugo de Jonge beweert dat. De coronapas is nodig om besmettingen te voorkomen die zouden ontstaan als de 1,5 meter zou verdwijnen. Daar zit dan meteen het probleem, het gestelde hoofddoel wordt niet ondersteund door de gebruikte redenatie. Het lijkt er vooral op dat de bijvangst van een hogere vaccinatiegraad het werkelijke doel is.
Het gaat dan ook niet om alle risico te voorkomen, het gaat er om dat het risico binnen de perken blijft.[...]
Een groep die nog altijd risico loopt omdat de meerderheid zo naar binnen mag lopen en potentieel nog een verrassing met zich meebrengt.
Ook dit klopt niet. Het is bedoeld als demping. De besmettingen mogen best weer wat op gaan lopen zolang dat maar niet te hard gaat. Het hoeft echter niet een 100% compensatie van wat dan ook te zijn.[...]
Toch moet het een gebrek aan 1,5 meter goed gaan maken. Er zijn dan hooggespannen verwachtingen van deze coronapas dat die voldoende effectief is om dit vermeende risico te mitigeren.
Nee, je luistert naar iets en geeft je mening daarover die zelden overeen komt met wat er daadwerkelijk is gezegd. Daar zit echt een enorm verschil tussen.Ik presenteer genoeg feiten om die zienswijze te ondersteunen. Wat dat betreft zie ik weinig pogingen om dat te weerleggen. Enkel het uitmaken voor meningen en daarmee hopen dat de kous af is.
Heel eerlijk gezegd is dat helemaal niet noodzakelijk. Sterker nog, vaak is dat zelfs een nadeel omdat iemand zijn experts moet gebruiken en niet zelf dingen moet gaan verzinnen.En wat betreft het kabinet, op zijn minst verdienen we een minister van vws met een medische achtergrond. Iemand die zowel de politici te woord kan staan als OMT leden.
Wederom, elke procentpunt extra is nu nog een enorme stap vooruit en scheelt ons weer tijden aan maatregelen.[...]
Die 90% kan je op je buik schrijven. In dit tempo zal het behoorlijk lang duren voordat we er nog 8% bij sprokkelen. Voordat de 90% in zicht komt zal het aantal afspraken te klein worden. Het coronapas-effect bij de GGD blijft voorlopig uit, na een korte opleving vlakt het aantal afspraken weer af. Op zijn best komt er een paar procent punt nog bij.
Het is dan ook geen doel, het is een streven, wederom een enorm verschil. Als we dat streven halen zijn we klaar, halen we die niet zullen we nog langer aan maatregelen vast zitten. Of op zijn minst langere tijd veel risico lopen.Laten we liever werken met wat we hebben en realistisch is in plaats van onbereikbare doelen najagen. Verwachten ze serieus nog 1,8 miljoen eerste prikken te gaan halen? (Of in de richting daarvan.) Denemarken en Engeland durven wel helemaal los te laten terwijl hun vaccinatiegraad grofweg hetzelfde is.
[removed]
ach, die was ook nooit bedoeld als 100% regel, dus dat klopt dan welCMD-Snake schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 00:14:
[...]
Toch moet het een gebrek aan 1,5 meter goed gaan maken. Er zijn dan hooggespannen verwachtingen van deze coronapas dat die voldoende effectief is om dit vermeende risico te mitigeren.
Nee, die pogingen zijn er wel, maar lees je al dan niet bewust overheen... Zo negeer je al tijden het feit dat als iets niet 100% werkt, dat het niet spontaan zinloos maakt. Dat verhaal blijf je ophangen, ook al is dat al meerdere keren ontkracht.[...]
Ik presenteer genoeg feiten om die zienswijze te ondersteunen. Wat dat betreft zie ik weinig pogingen om dat te weerleggen. Enkel het uitmaken voor meningen en daarmee hopen dat de kous af is.
Vlakt af, maar zit nog steeds boven de rate vlak voor de persconferentie. Dus er is nog steeds effect. Once again, het feit dat niet alle 100% niet-gevaccineerden in de rij staan, maakt het niet zinloosDie 90% kan je op je buik schrijven. In dit tempo zal het behoorlijk lang duren voordat we er nog 8% bij sprokkelen. Voordat de 90% in zicht komt zal het aantal afspraken te klein worden. Het coronapas-effect bij de GGD blijft voorlopig uit, na een korte opleving vlakt het aantal afspraken weer af. Op zijn best komt er een paar procent punt nog bij.
Herhaling voor geïnteresseerden.
Zojuist is de zitting van de evenementensector tegen de Staat begonnen over diverse maatregelen, die voor geïnteresseerden via een livestream gevolgd kan worden via onderstaande pagina:
https://www.rechtspraak.n...Us-cs-tegen-de-Staat.aspx
Zojuist is de zitting van de evenementensector tegen de Staat begonnen over diverse maatregelen, die voor geïnteresseerden via een livestream gevolgd kan worden via onderstaande pagina:
https://www.rechtspraak.n...Us-cs-tegen-de-Staat.aspx
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Ik vermoed ook dat het effect de komende weken pas duidelijk zal worden. Een aantal mensen zal tijdens de persco al een afspraak hebben ingeschoten.... Maar de 'grote massa' zal echt pas overstag gaan als ze de komende dagen veelvuldig een QR moeten overleggen.42erik schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 01:25:
[...]
ach, die was ook nooit bedoeld als 100% regel, dus dat klopt dan wel
[...]
Nee, die pogingen zijn er wel, maar lees je al dan niet bewust overheen... Zo negeer je al tijden het feit dat als iets niet 100% werkt, dat het niet spontaan zinloos maakt. Dat verhaal blijf je ophangen, ook al is dat al meerdere keren ontkracht.
[...]
Vlakt af, maar zit nog steeds boven de rate vlak voor de persconferentie. Dus er is nog steeds effect. Once again, het feit dat niet alle 100% niet-gevaccineerden in de rij staan, maakt het niet zinloos
Als we het over draagvlak hebben en dan even de discussie over 1 duitse randdebiel loslaten is de conclusie dat die dramatisch is.
Welbevinden gaat iets omhoog, maar dat is ondanks de maatregelen en komt eigenlijk door burgerlijke ongehoorzaamheid.
Onderzoek van het RIVM:
https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden
Over de effecten van deze maatregel kunnen we kort zijn, die hebben allemaal dezelfde uitkomst.
Het werkt niet ---> We moeten door, want een kwatificibaar cijfer weigert onze regering te geven.
Het werkt ---> we moeten door, weer dat kwantifeerbaar cijfer. Er is geen punt op de horizon wanneer genoeg, genoeg is.
Hoe dan ook, na 1 oktober blijven deze maatregelen. Gebaseerd op Duitsland / Frankrijk en wat de geschiedenis van de avondklokons heeft gebracht.
Voor maximale "bijvangst" is kerst / oud en nieuw natuurlijk erg aantrekkelijk.
Welbevinden gaat iets omhoog, maar dat is ondanks de maatregelen en komt eigenlijk door burgerlijke ongehoorzaamheid.
Onderzoek van het RIVM:
https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden
Over de effecten van deze maatregel kunnen we kort zijn, die hebben allemaal dezelfde uitkomst.
Het werkt niet ---> We moeten door, want een kwatificibaar cijfer weigert onze regering te geven.
Het werkt ---> we moeten door, weer dat kwantifeerbaar cijfer. Er is geen punt op de horizon wanneer genoeg, genoeg is.
Hoe dan ook, na 1 oktober blijven deze maatregelen. Gebaseerd op Duitsland / Frankrijk en wat de geschiedenis van de avondklokons heeft gebracht.
Voor maximale "bijvangst" is kerst / oud en nieuw natuurlijk erg aantrekkelijk.
[ Voor 45% gewijzigd door arbraxas op 24-09-2021 13:34 ]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Ziekenhuiscijfers Vrijdag 24-09-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 24 september 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
491 (daling van 22)
Kliniek: 316 (daling van 14)
IC: 175 (daling van 8)
Instroom:
Kliniek: 41 (gisteren: 39)
IC: 11 (gisteren: 7)
Uitstroom:
Kliniek: 55 (gis: 55)
IC: 19 (gis: 10)#Covid19NL
Dit kan bijna niet anders zijn dat de vaccins goed werken. Anders was die stijging toch al gekomen?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Het gaat tegen het doemdenken in rond het nieuwe (basis)schoolseizoen.Agent47 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:03:
[...]
Dit kan bijna niet anders zijn dat de vaccins goed werken. Anders was die stijging toch al gekomen?
Zandvoort lijkt ook goed te zijn gegaan.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:08:
Het gaat tegen het doemdenken in rond het nieuwe (basis)schoolseizoen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Opzich niet onbelangrijk inderdaadhoevenpe schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:30:
[...]
Zandvoort lijkt ook goed te zijn gegaan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Jan Bonte is voor zover ik weet neuroloog, geen basisarts (tenzij ik iets gemist heb en hij uit functie is gezet oid), en al ruim voor corona een figuur die overal vooral, en per definitie, tegen was. Valt volledig onder alle gangbare definities van wappie.Tom-Z schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:34:
Het "pièce de résistance" van de dagvaarding is productie 5, een verklaring van de (basis-)arts J. Bonte die als expert uitlegt waarom het CTB "medisch zinloos" is:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 24 september 2021
Positief getest: 1.718
Totaal: 1.993.309 (+1.681 ivm -37 corr.)
Perc. positief 16 sep - 22 sep: 7,6%
Opgenomen: 41
Huidig: 316 (-14)
Opgenomen op IC: 11
Huidig: 175 (-8)
Overleden: 3
Totaal: 18.147 pic.twitter.com/FTbOX4PX14
#Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 24 september 2021
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 17,8%
dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag: 1.823
vrijdag: 1.681
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 12.369 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
[ Voor 36% gewijzigd door Stinger_Ventura op 24-09-2021 15:28 ]
American Express vraagbaak
Daling van 21,4% week-op-week. Dat gaat opeens weer hard. Ben benieuwd of we nog effecten van TvT vanwege de coronapas gaan zien.
Er zal denk ik vast wel enig effect te zien zijn alleen vermoed ik wel dat dit minder zal zijn als van de zomer toen TvT wat minder succesvol verliep en de vaccinatie graad ook een stuk lager lag.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:22:
Daling van 21,4% week-op-week. Dat gaat opeens weer hard. Ben benieuwd of we nog effecten van TvT vanwege de coronapas gaan zien.
Als ze voor dat testen nou eens die nieuwe methode zouden gebruiken, niet zo'n wattenstaafje via je neus in je hersenen boren, nergens voor nodig. Gewoon een prikje in de schouder. Weekje of 5 later wel een een follow-up testje en klaar.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:22:
alles kan off-topic
Ok, hier trapte ik dus even in.Ankona schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:27:
[...]
Als ze voor dat testen nou eens die nieuwe methode zouden gebruiken, niet zo'n wattenstaafje via je neus in je hersenen boren, nergens voor nodig. Gewoon een prikje in de schouder. Weekje of 5 later wel een een follow-up testje en klaar.
Ik wilde reageren op het "in je hersenen boren", tot ik doorhad wat je daaronder bedoelde. Nice one.
lol, dat kwartje viel hier ook te laat...
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Oei oei oei, laat ze het maar niet horen jij NaziAnkona schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:27:
[...]
Als ze voor dat testen nou eens die nieuwe methode zouden gebruiken, niet zo'n wattenstaafje via je neus in je hersenen boren, nergens voor nodig. Gewoon een prikje in de schouder. Weekje of 5 later wel een een follow-up testje en klaar.
Default blanke hetero
Tsja, de mensen die al tijden met de 'correlaties' komen als het omhoog gaat, geven nu niet de schuld van de daling aan de school opening iigAgent47 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:03:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dan heb je dus 6+2 weken nodig voor je ergens in mag zonder test. Maar dan is het natuurlijk allang afgeschaft.Ankona schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:27:
[...]
Ja kut, dan gaat niemand nog een test doen als je zo lang op de uitslag moet wachten. Maar wacht! Ik heb opeens een supergoed idee: in plaats van dat je moet wachten tot die vervolgtest mag je gewoon met de eerste test gelijk al naar binnen. Dat is maar een klein risico en dat is supergoed voor de testbereidheid. Oh ja, en dan laten we Grapperhaus nog een leuk liedje zingen over een meetlint dat uit varen gaat. En ik heb net nog even gebeld met Jacco Wallinga en het is niet te voorspellen dat dit fout gaat.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:44:
[...]
Dan heb je dus 6+2 weken nodig voor je ergens in mag zonder test. Maar dan is het natuurlijk allang afgeschaft.
https://www.nu.nl/muziek/...er-coronamaatregelen.html
Volgende week dus. Wel bijzonder stuk dit:
Ziekenhuizen nemen nu eindelijk af en qua besmettingen hebben we al bijna 2 weken dalingen in de double digits.Volgens de landsadvocaat is de coronapandemie nog niet voorbij en stagneert de daling van het aantal ziekenhuisopnames en de besmettingscijfers. "De versoepelingen zijn alleen mogelijk wanneer dit stapsgewijs en onderbouwd gebeurt. Dan valt gemakkelijk in te grijpen." Daarom heeft de overheid nog beperkingen opgelegd bij activiteiten in binnenlocaties waar de kans op besmettingen het hoogst is, zei hij.
:fill(white):strip_exif()/f/image/UbDvktkbKLTy2FqWLL5H702T.png?f=user_large)
Heb je wel gechecked of je bier nog werkelijk koud staat ?Tom-Z schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:50:
[...]
Ja kut, dan gaat niemand nog een test doen als je zo lang op de uitslag moet wachten. Maar wacht! Ik heb opeens een supergoed idee: in plaats van dat je moet wachten tot die vervolgtest mag je gewoon met de eerste test gelijk al naar binnen. Dat is maar een klein risico en dat is supergoed voor de testbereidheid. Oh ja, en dan laten we Grapperhaus nog een leuk liedje zingen over een meetlint dat uit varen gaat. En ik heb net nog even gebeld met Jacco Wallinga en het is niet te voorspellen dat dit fout gaat.
Tja, ze moeten toch wat. En op zich snap ik het wel omdat je best grote versoepelingen krijgt. Maar als je puur naar de cijfers kijkt gaat het gewoon de goede kant op. Zeker omdat het positiviteitsratio ook blijft dalen.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:55:
[...]
Ziekenhuizen nemen nu eindelijk af en qua besmettingen hebben we al bijna 2 weken dalingen in de double digits.
[Afbeelding]
Maar dit hebben we al eerder gezien waarna de versoepelingen toch iets teveel van het goede waren. Dus hopelijk blijven de beperkingen nog even zo en blijkt achteraf dat dat niet nodig was. Dat is beter dan dat de beperkingen weggaan en het achteraf blijkt dat het toch niet zo'n slim idee was. Ik ben de maatregelen ook wel zat, maar ik heb liever dat we continue de goede kant op ipv dat we weer een stap terug moeten gaan zetten.
[removed]
In absolute aantallen stagneert de daling wel. Dat is een zeer beperkte kijk, maar op die manier bezien is de benoemde stagnatie niet onwaar.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:55:
[...]
Ziekenhuizen nemen nu eindelijk af en qua besmettingen hebben we al bijna 2 weken dalingen in de double digits.
[Afbeelding]
Maar heb je wel als een fatsoenlijk burger je maatschappelijke verantwoordelijkheid genomen... Ook wat waardSeñor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:44:
[...]
Dan heb je dus 6+2 weken nodig voor je ergens in mag zonder test. Maar dan is het natuurlijk allang afgeschaft.
Het is minder dan 6 weken. Voor mij was het 5 eind juni en volgens mij is dat verder verkort.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:44:
Ik heb nu zelf even een leuke casus met betrekking tot de coronapas die vanaf morgen voor veel zaken verplicht is.
Ik ben net terugverhuist naar NL na 7 jaar in de UK en ben daar ook gevaccineerd (2x pfizer) en dat staat netjes in de NHS app.
Maar de UK is natuurlijk geen EU meer, dus de QR codes die de NHS app genereerd worden niet geaccepteerd voor EU. (net getest met een scanner app).
Ok, dan gebruik je toch de Coronacheck app? Zou ik graag doen, maar die is gekoppeld aan mijn Digid, welke nog is gekoppeld aan mijn oude NL telefoonnummer van 7 jaar geleden.
Ik zou mijn Digid graag willen koppelen aan een nieuw nummer, maar daar heb ik een registratiecode voor nodig, die alleen per post bezorgt kan worden op een adres waar ik nu woon, dus moet ik me opnieuw inschrijven in een Nederlandse gemeente.
Ok, geen probleem ga ik een afspraak regelen! Net gebeld en te horen gekregen dat er een wachttijd is van 5-8 weken....
Dus kort door de bocht betekend het dat ik door de fantastische bureaucratie die we met z'n allen bedacht hebben, nu nog waarschijnlijk tot november moet wachten totdat ik een biertje ergens kan drinken én dat biertje daarna ook kwijt kan op een toilet dat binnen is?
Zit ik nu even in een perfecte shitstorm, of zijn er nog andere mogelijkheden voor me?
(net te horen gekregen van de GGD dat ik via testen voor toegang wel voor 24 uur toegang kan krijgen, maar daar kan ik vanavond niet meer terecht want alles is volgeboekt....) Dan maar morgenvroeg redelijk op tijd opstaan om die test te doen, zodat ik morgenmiddag nog van de zon kan genieten met een biertje op een terras, en dat ik niet naar huis hoef om mijn blaas te legen!
Ik ben net terugverhuist naar NL na 7 jaar in de UK en ben daar ook gevaccineerd (2x pfizer) en dat staat netjes in de NHS app.
Maar de UK is natuurlijk geen EU meer, dus de QR codes die de NHS app genereerd worden niet geaccepteerd voor EU. (net getest met een scanner app).
Ok, dan gebruik je toch de Coronacheck app? Zou ik graag doen, maar die is gekoppeld aan mijn Digid, welke nog is gekoppeld aan mijn oude NL telefoonnummer van 7 jaar geleden.
Ik zou mijn Digid graag willen koppelen aan een nieuw nummer, maar daar heb ik een registratiecode voor nodig, die alleen per post bezorgt kan worden op een adres waar ik nu woon, dus moet ik me opnieuw inschrijven in een Nederlandse gemeente.
Ok, geen probleem ga ik een afspraak regelen! Net gebeld en te horen gekregen dat er een wachttijd is van 5-8 weken....
Dus kort door de bocht betekend het dat ik door de fantastische bureaucratie die we met z'n allen bedacht hebben, nu nog waarschijnlijk tot november moet wachten totdat ik een biertje ergens kan drinken én dat biertje daarna ook kwijt kan op een toilet dat binnen is?
Zit ik nu even in een perfecte shitstorm, of zijn er nog andere mogelijkheden voor me?
(net te horen gekregen van de GGD dat ik via testen voor toegang wel voor 24 uur toegang kan krijgen, maar daar kan ik vanavond niet meer terecht want alles is volgeboekt....) Dan maar morgenvroeg redelijk op tijd opstaan om die test te doen, zodat ik morgenmiddag nog van de zon kan genieten met een biertje op een terras, en dat ik niet naar huis hoef om mijn blaas te legen!
Je kunt in Utrecht bij de GGD je buitenlandse vaccinatie laten inlezen in de CoronaCheck app - heb ik ook laten doen;gustaveau schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:46:
Ik heb nu zelf even een leuke casus met betrekking tot de coronapas die vanaf morgen voor veel zaken verplicht is.
https://www.ggd.amsterdam...buitenlandse-vaccinaties/
Klopt, die wilde ik net nog bellen voor meer info, maar ze werken op normale kantoortijden dus ik was net te laat 
Kan dat ook voordat je weer ingeschreven bent in NL en dus zonder goede toegang tot je Digid?
Kan dat ook voordat je weer ingeschreven bent in NL en dus zonder goede toegang tot je Digid?
Knap lullig inderdaad.gustaveau schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:46:
Kabinet: horecazaken die pas niet controleren riskeren sluiting
Na alle discussie over handhaving van de coronapas heeft het kabinet na de ministerraad Grapperhaus weer even afgestoft om wat te grommen richting de ondernemers. De burgemeesters moeten handhaven en de ondernemers moeten controleren, anders riskeren ze boetes en sluiting aldus Grapperhaus. De Jonge vulde aan dat het een noodzaak is omdat een klein deel van de bevolking niet gevaccineerd is.
In ander nieuws: IC-verpleegkundigen Erasmus botsen met afdelingshoofd Diederik Gommers
Een deel van het ic personeel van het Erasmus MC zegt het vertrouwen op in de leiding van de afdeling (Gommers) en de leiding van het ziekenhuis (o.a. Kuipers).
De onderbouwing voor de werking van de coronapas leunt voornamelijk op een studie van het RIVM die gedaan is met de alfa variant van corona. Op basis hiervan concludeerde het OMT dat gevaccineerden veiliger zijn dan ongevaccineerden. Alleen de varianten stonden sindsdien niet stil. Het Amerikaanse CDC concludeert in een recentere studie dat gevaccineerden en ongevaccineerden die besmet zijn met delta even veel virusdeeltjes produceren cq. uitstoten. Een Britse studie bevestigd het beeld van het CDC.
Het RIVM erkent dat sinds de studie rondom overdraagbaarheid van de alfa variant en vaccinaties er geen nieuw vergelijkbaar onderzoek is gedaan. Toch durven onderzoekers als Wallinga en Koopmans de uitkomst van hun eerdere onderzoek in grote lijnen toe te passen op delta. Het OMT heeft nog als standpunt dat de ongevaccineerden het gevaarlijkste zijn en vooral voor elkaar. De 'meningen' (
) uit de VS en de UK doen daar niets aan af.
De effectiviteit van de testsamenleving - althans voor degenen die moeten testen - valt een hoop op af te dingen, zie ook de 'mening' van Armand Girbes in deze presentatie:
De coronapas moet vooral de ongevaccineerde persoon beschermen. Alleen tegen wie? Zijn mede niet-gevaccineerden? Dat valt nog te bezien als we de studies uit de VS en de UK erbij pakken. De grote niet gecontroleerde massa vormt dan een behoorlijk risico voor deze groep.
Het optimisme van De Jonge in de werking van de coronapas zoals deze nu op tafel ligt voor zijn gestelde doel is misplaatst. We hebben het niet meer over waterdicht, er zijn te veel factoren in het spel te veel afbreuk doen aan de werking. De huidige opzet is ongeveer net zo zinvol als een hordeur voor een onderzeeboot. De Jonge kan zich dan beter aan het oorspronkelijke advies houden, iedereen moet testen ongeacht. Als de extra vaccinaties bijvangst zijn, dan is het geen probleem dat de bijvangst verloren gaat. Dat was immers een bijwerking. Leuk als het gebeurde, maar niet noodzakelijk. Alleen als iedereen moet testen doet de pas meer recht aan het gestelde doel om mensen te beschermen.
Na alle discussie over handhaving van de coronapas heeft het kabinet na de ministerraad Grapperhaus weer even afgestoft om wat te grommen richting de ondernemers. De burgemeesters moeten handhaven en de ondernemers moeten controleren, anders riskeren ze boetes en sluiting aldus Grapperhaus. De Jonge vulde aan dat het een noodzaak is omdat een klein deel van de bevolking niet gevaccineerd is.
In ander nieuws: IC-verpleegkundigen Erasmus botsen met afdelingshoofd Diederik Gommers
Een deel van het ic personeel van het Erasmus MC zegt het vertrouwen op in de leiding van de afdeling (Gommers) en de leiding van het ziekenhuis (o.a. Kuipers).
Waarom dan wel een verkapte verplichting?redwing schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 00:37:
Heel simpel, in een vrij land wil je geen verplichting. En dus komt die er ook niet.
Nee, hij beweert niet dat het alle besmettingen zal voorkomen. Precies dit bedoel ik met dat je de feiten verdraait naar je eigen mening.
[...]
Het gaat dan ook niet om alle risico te voorkomen, het gaat er om dat het risico binnen de perken blijft.
[...]
Ook dit klopt niet. Het is bedoeld als demping. De besmettingen mogen best weer wat op gaan lopen zolang dat maar niet te hard gaat. Het hoeft echter niet een 100% compensatie van wat dan ook te zijn.
Gezien dat beide reacties over hetzelfde gaan, dit als antwoord op beiden. Laten we dan nog wat 'meningen' bekijken.42erik schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 01:25:
Nee, die pogingen zijn er wel, maar lees je al dan niet bewust overheen... Zo negeer je al tijden het feit dat als iets niet 100% werkt, dat het niet spontaan zinloos maakt. Dat verhaal blijf je ophangen, ook al is dat al meerdere keren ontkracht.
De onderbouwing voor de werking van de coronapas leunt voornamelijk op een studie van het RIVM die gedaan is met de alfa variant van corona. Op basis hiervan concludeerde het OMT dat gevaccineerden veiliger zijn dan ongevaccineerden. Alleen de varianten stonden sindsdien niet stil. Het Amerikaanse CDC concludeert in een recentere studie dat gevaccineerden en ongevaccineerden die besmet zijn met delta even veel virusdeeltjes produceren cq. uitstoten. Een Britse studie bevestigd het beeld van het CDC.
Het RIVM erkent dat sinds de studie rondom overdraagbaarheid van de alfa variant en vaccinaties er geen nieuw vergelijkbaar onderzoek is gedaan. Toch durven onderzoekers als Wallinga en Koopmans de uitkomst van hun eerdere onderzoek in grote lijnen toe te passen op delta. Het OMT heeft nog als standpunt dat de ongevaccineerden het gevaarlijkste zijn en vooral voor elkaar. De 'meningen' (
De effectiviteit van de testsamenleving - althans voor degenen die moeten testen - valt een hoop op af te dingen, zie ook de 'mening' van Armand Girbes in deze presentatie:
De coronapas moet vooral de ongevaccineerde persoon beschermen. Alleen tegen wie? Zijn mede niet-gevaccineerden? Dat valt nog te bezien als we de studies uit de VS en de UK erbij pakken. De grote niet gecontroleerde massa vormt dan een behoorlijk risico voor deze groep.
Het optimisme van De Jonge in de werking van de coronapas zoals deze nu op tafel ligt voor zijn gestelde doel is misplaatst. We hebben het niet meer over waterdicht, er zijn te veel factoren in het spel te veel afbreuk doen aan de werking. De huidige opzet is ongeveer net zo zinvol als een hordeur voor een onderzeeboot. De Jonge kan zich dan beter aan het oorspronkelijke advies houden, iedereen moet testen ongeacht. Als de extra vaccinaties bijvangst zijn, dan is het geen probleem dat de bijvangst verloren gaat. Dat was immers een bijwerking. Leuk als het gebeurde, maar niet noodzakelijk. Alleen als iedereen moet testen doet de pas meer recht aan het gestelde doel om mensen te beschermen.
Ligt bovenaan de stapel, heus waar.Señor Sjon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:44:
Maar dan is het natuurlijk allang afgeschaft.
Tsjah... gommers is verantwoordelijk natuurlijk. Die moet uiteraard een plan hebben liggen mochten de ic's toch weer gaan volstromen de komende tijd. Het personeel ziet dat echter niet zitten omdat ze al op randje burnout hangen..... vind je dit erg vreemd? Of schep je er genoegen in dat zelfs gommers problemen heeft?[b]CMD-Snake in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9"CMD-Snake schreef op vrijdag 24 september 2021
Of ik post simpelweg relevant nieuws voor de discussies hier?stylezzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:31:
vind je dit erg vreemd? Of schep je er genoegen in dat zelfs gommers problemen heeft?
Ik dacht dat linkdroppen zonder enige uitleg not done was?CMD-Snake schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:35:
[...]
Of ik post simpelweg relevant nieuws voor de discussies hier?
Heb je wel een papieren bewijs (a la geel boekje?) Ik zou die gewoon meenemen. Al mag dat niet, alles aan deze maatregel straalt halfslachtigheid uit en dat het puur draait om het vaccinatiepercentage te verhogen (dat laatste zou fijn zijn, maar de manier waarop minder).gustaveau schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:46:
Mijn verwachting is dat veel gelegenheden uiterst halfslachtig om zullen gaan met de naleving, ook al omdat zowat elke gemeente wel van de daken heeft staan roepen dat handhaving hiervan geen prioriteit gaat zijn (dit vaak om goede redenen ook: ze hebben geen capaciteit voor Haagse symboolpolitiek).
Ik denk dat je aan dat laatste kan toevoegen is dat ze inzien dat als ze zaken sluiten dat er zoveel failliet gaat dat het centrum van een dorp of stad echt een stuk minder wordt.Wilke schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:39:
[...]
Heb je wel een papieren bewijs (a la geel boekje?) Ik zou die gewoon meenemen. Al mag dat niet, alles aan deze maatregel straalt halfslachtigheid uit en dat het puur draait om het vaccinatiepercentage te verhogen (dat laatste zou fijn zijn, maar de manier waarop minder).
Mijn verwachting is dat veel gelegenheden uiterst halfslachtig om zullen gaan met de naleving, ook al omdat zowat elke gemeente wel van de daken heeft staan roepen dat handhaving hiervan geen prioriteit gaat zijn (dit vaak om goede redenen ook: ze hebben geen capaciteit voor Haagse symboolpolitiek).
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Nou hoorde ik vandaag van twee collega's dat dat helemaal niet nodig is, sterker nog, dat is nooit nodig geweest, want de cijfers dalen enorm. Ze vragen zich oprecht af waarom ik toch die twee spuiten gehaald heb. True story.Ankona schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:27:
[...]
in het VK heb ik helaas geen geel boekje of equivalent gekregen, slechts een zeer duidelijke registratie in de lokale GGD/NHS app met bijbehorende QR codes.Wilke schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:39:
[...]
Heb je wel een papieren bewijs (a la geel boekje?) Ik zou die gewoon meenemen. Al mag dat niet, alles aan deze maatregel straalt halfslachtigheid uit en dat het puur draait om het vaccinatiepercentage te verhogen (dat laatste zou fijn zijn, maar de manier waarop minder).
We zullen eens zien hoeveel "computer says no" momenten ik ga tegenkomen de komende tijd.... (kan ik eindelijk veilig naar buiten, heb ik dit!)
Begrijp je dan nu misschien de voorzichtigheid om dingen zomaar zonder enige rem tegelijk open te gooien ?CMD-Snake schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:35:
[...]
BTW snap ik de frustratie wel en zal het vast niet helpen dat Gommers relatief veel buiten de IC bezig was.
Verder zijn het de opmerkingen van zijn baas die pas echt geheikneuter van een bedrijfskundige op de verkeerde plek zijn.
Op zich zegt de computer toch geen "no" tot nu toe ?gustaveau schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:47:
[...]
in het VK heb ik helaas geen geel boekje of equivalent gekregen, slechts een zeer duidelijke registratie in de lokale GGD/NHS app met bijbehorende QR codes.
We zullen eens zien hoeveel "computer says no" momenten ik ga tegenkomen de komende tijd.... (kan ik eindelijk veilig naar buiten, heb ik dit!)
Je komt alleen uit een ver en diep buitenland sinds Boris z'n eiland een zetje heeft gegeven, dus kunnen procedures wat meer tijd kosten,
Waar zie jij een verplichting? Als je niet wilt vaccineren kun je je laten testen. Wil je ook niet testen geeft het teveel risico en kun je niet naar binnen. Zoals gezegd is de andere optie om nog even te wachten met versoepelingen totdat de besmettingen zo laag zijn dat we wat meer speling hebben.CMD-Snake schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:21:
Kabinet: horecazaken die pas niet controleren riskeren sluiting
[...]
Waarom dan wel een verkapte verplichting?
Daarnaast geeft je link over Gommers wel duidelijk aan waarom we niet zomaar van de maatregelen af kunnen en vooral waarom we nog steeds zo'n groot risico lopen. Als dat IC personeel het echt zat is en er nog meer opstappen krijgen we pas echt problemen (voor zover we die niet al hebben in de zorg)
De onderbouwing van testen is inderdaad niet zo heel groot, alleen komt uit de meeste onderzoeken wel dat het iets toevoegt. Daarnaast is het testen natuurlijk ook bedoeld om de urgentie nog duidelijk te houden en nog enige maatregel te behouden. Een stap naar alles vrij en dan weer maatregelen is een stuk lastiger dan een stap met maatregelen en dan iets terug te moeten schroeven.[...]
[...]
Gezien dat beide reacties over hetzelfde gaan, dit als antwoord op beiden. Laten we dan nog wat 'meningen' bekijken.![]()
Het RIVM erkent dat sinds de studie rondom overdraagbaarheid van de alfa variant en vaccinaties er geen nieuw vergelijkbaar onderzoek is gedaan. Toch durven onderzoekers als Wallinga en Koopmans de uitkomst van hun eerdere onderzoek in grote lijnen toe te passen op delta. Het OMT heeft nog als standpunt dat de ongevaccineerden het gevaarlijkste zijn en vooral voor elkaar. De 'meningen' () uit de VS en de UK doen daar niets aan af.
[YouTube: De testsamenleving en COVID-19]
Maar dit is niet echt het punt waar het om ging. Over dit punt is nl. prima een discussie te voeren. Als je echter gaat beweren dat de Jonge niet weet dat de 1.5m niet goed nageleefd wordt of beweert dat een maatregel niet 100% werkt en dus zinloos is, is dat een ander verhaal. En om dat soort uitspraken ging mijn opmerking. Als je het echter houdt bij dit soort posts zul je van mij niets horen
[removed]
Klopt, maar vanaf morgen gaan we los!gekkie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:56:
[...]
Op zich zegt de computer toch geen "no" tot nu toe ?
Je komt alleen uit een ver en diep buitenland sinds Boris z'n eiland een zetje heeft gegeven, dus kunnen procedures wat meer tijd kosten,
Ach, uiteindelijk zal het wel meevallen, maar ik moest er gewoon even over klagen...
Ah weer snel her-ingeburgerd dusgustaveau schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:30:
[...]
Klopt, maar vanaf morgen gaan we los!
Ach, uiteindelijk zal het wel meevallen, maar ik moest er gewoon even over klagen...
Je bent tegen alles en iedereen, je vindt het beleid onzin, je post regelmatig cynische aanmoedigingen voor de Jonge en Rutte, en als iemand je dan aanspreekt op een dergelijke link-dump met repliek waarom Gommers een niet te benijden positie heeft dan ga je op deze manier de vermoorde onschuld spelen?CMD-Snake schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:35:
[...]

Vanaf morgen is een bibliotheekpas ook goed heb ik gehoord.jadjong schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:41:
Geef het drie weken en je kan naar binnen met een AH bonuskaart.
De Jonge is helemaal van het padje af.
In RTLNieuws :
In RTLNieuws :
Typische manager houding zonder verstand van zaken.Voor handen schudden is het nog te vroeg, zegt De Jonge. "Laten we het stap voor stap doen. Niet alles tegelijk. Handen schudden zou ik nog even niet doen."
[ Voor 10% gewijzigd door mesa57 op 24-09-2021 20:17 ]
Die studie van het RIVM kijkt alleen maar de bescherming tegen transmissie onder de aanname dat een gevaccineerd persoon toch besmet is geraakt. Zelfs als het al zo zou zijn dat met delta die bescherming helemaal is weggevallen (en dat staat helemaal niet vast), is er altijd nog de bescherming tegen het überhaupt besmet raken. Die is er, ook voor delta, nog steeds. Dat blijkt ook uit die Britse studie die je aanhaalt. In die zin is het effect van gevaccineerd zijn vergelijkbaar met het effect van getest zijn, namelijk een vermindering van de kans dat je het virus bij je draagt.CMD-Snake schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:21:
Even 15 minuten video samengevat in 1 zin: minder dan 1% van de mensen die zich moet laten testen krijgt onterecht een positieve testuitslag en een zeker percentage (10%, volgens Girbes) van de besmette mensen krijgt een vals-negatief resultaat. En hij doet alsof dat een enorme "gotcha" is. Jammer als je bij die 1% hoort, maar het alternatief is dat 100% thuis moet blijven. Vindt jij dat beter?De effectiviteit van de testsamenleving - althans voor degenen die moeten testen - valt een hoop op af te dingen, zie ook de 'mening' van Armand Girbes in deze presentatie:
Iets meer hints?mesa57 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:17:
In RTLNieuws :
[...]
Typische manager houding zonder verstand van zaken.
Het was een betoog tegen testen voor toegang bij een lage vaccinatiegraad waarbij praktisch gezien iedereen een test moest afleggen, ben benieuwd of de beste man nog steeds dezelfde argumenten hanteert. Zal ook een beetje afhankelijk zijn van de leeftijdsgroep die het event bezoekt, voor de 50+ beurs zal het aantal benadeelden door het systeem nu op een hand te tellen zijn vanwege de hoge vaccinatiegraad(dus weinig testen) terwijl het voor feestende jeugd nog wel iets van significante aantallen zou kunnen zijn.Tom-Z schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:17:
Even 15 minuten video samengevat in 1 zin: minder dan 1% van de mensen die zich moet laten testen krijgt onterecht een positieve testuitslag en een zeker percentage (10%, volgens Girbes) van de besmette mensen krijgt een vals-negatief resultaat. En hij doet alsof dat een enorme "gotcha" is. Jammer als je bij die 1% hoort, maar het alternatief is dat 100% thuis moet blijven. Vindt jij dat beter?
ehm.... Want?mesa57 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:17:
In RTLNieuws :
[...]
Typische manager houding zonder verstand van zaken.
Mijn gok zou zijn dat de "journalist" in kwestie de prangende stelling / vraag poneerde:
"Meneer Hugo, we zijn weer bijna terug bij af, kunnen we dan nu ook weer handen schudden ?"
En meneer Hugo dacht, dat hebben we nog niet expliciet besloten, dus dat is nog niet verstandig, dus een variant daarvan geantwoord heeft. Maar goed kennelijk behoeft dat ophef ofzo en kan er iemand echt nog niet zonder dit fundamentele grondrecht
Dus dan meteen van het padje af... Ik moet opeens aan de meme "that escalated quickly" denkengekkie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:26:
[...]
Mijn gok zou zijn dat de "journalist" in kwestie de prangende stelling / vraag poneerde:
"Meneer Hugo, we zijn weer bijna terug bij af, kunnen we dan nu ook weer handen schudden ?"
En meneer Hugo dacht, dat hebben we nog niet expliciet besloten, dus dat is nog niet verstandig, dus een variant daarvan geantwoord heeft. Maar goed kennelijk behoeft dat ophef ofzo en kan er iemand echt nog niet zonder dit fundamentele grondrecht
Tja, zo erg vind ik ‘t niet om niet te hoeven handen schudden 
En gezien t feit dat de R nu rond de 0,8 of zo lijkt te liggen en de versoepelingen vast tot enige stijging zal leiden, kan ik me voorstellen dat TvT ook met een beperkt effect t met R die rondom de 1 zal zitten wel nuttig zal zijn, al is t maar om een paar weken aan te kijken of de versoepeling niet een te vervelend effect op de R-waarde heeft.
En gezien t feit dat de R nu rond de 0,8 of zo lijkt te liggen en de versoepelingen vast tot enige stijging zal leiden, kan ik me voorstellen dat TvT ook met een beperkt effect t met R die rondom de 1 zal zitten wel nuttig zal zijn, al is t maar om een paar weken aan te kijken of de versoepeling niet een te vervelend effect op de R-waarde heeft.
Ome Henk ook niet, maar Tante Annie staat wel op die 3 lebbers en daar is ons aller Hugo dan weer niet naar gevraagdrik86 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:02:
Tja, zo erg vind ik ‘t niet om niet te hoeven handen schudden
Hoho. Knuffelen mag wel weer, lekker met je ondergehoeste elleboog tegen tante Annie aan staan wrijven.gekkie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:03:
[...]
Ome Henk ook niet, maar Tante Annie staat wel op die 3 lebbers en daar is ons aller Hugo dan weer niet naar gevraagd
https://www.rtlnieuws.nl/...aar-nog-even-niet-de-handKnuffelen mag weer en in elkaars nabijheid komen ook. Maar, zo waarschuwt de minister: "Geef elkaar nog even geen hand."
Zou daar ook een OMT advies van zijn? Dat handenschudden gevaarlijker is dan knuffelen met een aerosool virus?
Iedereen zit wel met z'n handen overal aan, en niet iedereen was meer netjes goed zijn handen.Wolly schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:22:
https://www.rtlnieuws.nl/...aar-nog-even-niet-de-hand
Zou daar ook een OMT advies van zijn? Dat handenschudden gevaarlijker is dan knuffelen met een aerosool virus?
De anderhalvemetermaatregel gaat weg en fysiek contact mag weer, dus liever een knuffel geven dan een hand. (Misschien dat er ook mee speelt dat minder mensen elkaar een knuffel geven, dan dat men een hand zou geven. )
Speel ook Balls Connect en Repeat
Het lijkt me sterk dat De Jonge dat letterlijk zo heeft gezegd. Ik kan nergens vinden waar hij het gezegd heeft, maar "Geef elkaar nog even geen hand" is het enige dat als letterlijke quote tussen aanhalingstekens staat opgenomen. De rest zijn de woorden van de schrijver; ik kan me voorstellen dat die onhandig heeft geparafraseerd.Wolly schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 23:22:
[...]
Hoho. Knuffelen mag wel weer, lekker met je ondergehoeste elleboog tegen tante Annie aan staan wrijven.
[...]
Af en toe eens knuffelen met een goede vriend/vriendin is wel even wat anders dan op één dag honderd mensen de hand schudden. Dat de Jonge iets met die strekking heeft gezegd en daar een schrijver van RTL vervolgens een wat onhandig artikel over heeft geschreven lijkt me toch waarschijnlijker dan dat de Jonge letterlijk "Je mag wel knuffelen maar geen handen schudden" heeft gezegd.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.
Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).
De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.