Toon posts:

Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 92 Laatste
Acties:
  • 294.943 views

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 13:59

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:12:
[...]

Misschien slim om het dan nog eens goed terug te lezen want dat zeg je daar niet. Je vindt dat ik niet 'alles' mag zeggen omdat ik dan overdrijf en je geeft als reden dat 'alleen de clubs nog dicht zijn'.

Dus ik vind het prima dat je zegt dat ik soms wat genuanceerder moet zijn (heb je nl. helemaal gelijk in ;) ), maar dan moet je dat zelf natuurlijk ook wel doen. Zeker in een post waar je mij erop aanspreekt :P
Ik weet prima wat ik gezegd heb, dus dat hoef ik niet terug te lezen. Clubs zijn inderdaad de enige plek die nog gesloten is, de rest is met beperkingen open/mogelijk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Number10
  • Registratie: oktober 2020
  • Niet online
Kevinp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:14:
[...]
Het is wel zo dat er behalve de klachten geen "bewijs" is dat de klachten bestaan.
Er is allesbehalve extreme duidelijkheid over die klachten. Dat klopt. Maar wat er nu wordt waargenomen hoeft niet per se het enige gevolg te zijn. En daarmee zeg ik dus niet dat die gevolgen er zijn of gaan komen voor de helderheid.

Uiteindelijk komt het denk ik neer op twee uiterste uitkomsten:
1. sommige besmettingen resulteren in acute ziekte/sterfte en niets meer dan wat nu bekend is
2. alle besmettingen resulteren in ernstige/onherstelbare schade die we nu nog niet kennen, ongeacht opname

En alles daartussen in, dus bijvoorbeeld ook scenario 2 in sommige gevallen etc.

Als je uitgaat van scenario 1 (en ik hoop dat het daarbij blijft) ben je snel klaar, hoewel nog steeds veel mensen langdurige klachten rapporteren geloof ik. Maar redeneer daarna eens vanuit scenario 2. Hoe zie jij dat voor je over - ik zeg maar wat - 5 jaar en een beeld zoals SSPE onverhoopt blijkt op te treden? (Dat in het geval van mazelen gelukkig erg zeldzaam is, maar bij veel besmettingen toch relatief vaak kan optreden als dezelfde frequentie zou opgaan en zoiets als SSPE ook echt zou optreden).

Die scenario's kun je al jarenlang voor allerlei andere gevallen ook gaan bedenken uiteraard, maar we hebben het in dit geval over een relatief nieuwe ziekte met miljoenen besmettingen die wereldwijd snel zijn ontstaan en vreemde symptomen geven zoals afwezigheid van geur en 'brain fog' (ik heb geen goeie vertaling).

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• QSYS
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:53
Number10 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:42:
[...]

Er is allesbehalve extreme duidelijkheid over die klachten. Dat klopt. Maar wat er nu wordt waargenomen hoeft niet per se het enige gevolg te zijn. En daarmee zeg ik dus niet dat die gevolgen er zijn of gaan komen voor de helderheid.

Uiteindelijk komt het denk ik neer op twee uiterste uitkomsten:
1. sommige besmettingen resulteren in acute ziekte/sterfte en niets meer dan wat nu bekend is
2. alle besmettingen resulteren in ernstige/onherstelbare schade die we nu nog niet kennen, ongeacht opname

En alles daartussen in, dus bijvoorbeeld ook scenario 2 in sommige gevallen etc.

Als je uitgaat van scenario 1 (en ik hoop dat het daarbij blijft) ben je snel klaar, hoewel nog steeds veel mensen langdurige klachten rapporteren geloof ik. Maar redeneer daarna eens vanuit scenario 2. Hoe zie jij dat voor je over - ik zeg maar wat - 5 jaar en een beeld zoals SSPE onverhoopt blijkt op te treden? (Dat in het geval van mazelen gelukkig erg zeldzaam is, maar bij veel besmettingen toch relatief vaak kan optreden als dezelfde frequentie zou opgaan en zoiets als SSPE ook echt zou optreden).

Die scenario's kun je al jarenlang voor allerlei andere gevallen ook gaan bedenken uiteraard, maar we hebben het in dit geval over een relatief nieuwe ziekte met miljoenen besmettingen die wereldwijd snel zijn ontstaan en vreemde symptomen geven zoals afwezigheid van geur en 'brain fog' (ik heb geen goeie vertaling).
Ik denk dat de "medische schade" pas na een jaar of 10 zichtbaar is, ook kijkend na het verleden met virussen.
https://twitter.com/Bhupe.../1439706691575107593?s=19

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:28
Laguna schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:19:
[...]
Ik weet prima wat ik gezegd heb, dus dat hoef ik niet terug te lezen. Clubs zijn inderdaad de enige plek die nog gesloten is, de rest is met beperkingen open/mogelijk.
Tja, dan niet meer zeuren over semantische discussies, overdrijvingen en beweren dat er dingen verdraaid worden als je niet wil inzien dat je dat zelf nog veel erger doet.

Als je daarnaast het grotendeels vrijgeven van festivals niet ziet als een grote versoepeling met een groot risico zijn we verder snel uitgepraat. Dat is nl. vanaf het begin al als grootste risico bestempeld wat in juni nog eens heel duidelijk is bevestigd.

[removed]

• mesa57
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 30-11 12:17
Wolly schreef op woensdag 22 september 2021 @ 01:01:
[...]

Dit virus heeft toch bewezen dat het van/in dieren kan komen/zitten? Dan is het reservoir nog ongekend groot, ook al hebben we een paar miljard mensen gevaccineerd?
Dat is allerminst bewezen. De virussen die in vleermuizen voorkomen verschillen teveel van sars-cov-2. Vooralsnog is de oorsprong totaal onbekend. China werkt ook niet echt goed mee in het onderzoek daar naar.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:04:
[...]

Tja, dan niet meer zeuren over semantische discussies, overdrijvingen en beweren dat er dingen verdraaid worden als je niet wil inzien dat je dat zelf nog veel erger doet.

Als je daarnaast het grotendeels vrijgeven van festivals niet ziet als een grote versoepeling met een groot risico zijn we verder snel uitgepraat. Dat is nl. vanaf het begin al als grootste risico bestempeld wat in juni nog eens heel duidelijk is bevestigd.
Jij maakt je daar regelmatig schuldig aan en je probeert vervolgens mijn woorden zo te verdraaien dat ik het ook zou doen. Dat is echt nergens voor nodig. Jij had het over alles weer dicht en dat klopt simpelweg niet. Ik heb me niet uitgelaten over festivals en die lijken me ook niet langer relevant aangezien het festival seizoen reeds ten einde loopt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mesa57 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:07:
[...]

Dat is allerminst bewezen. De virussen die in vleermuizen voorkomen verschillen teveel van sars-cov-2. Vooralsnog is de oorsprong totaal onbekend. China werkt ook niet echt goed mee in het onderzoek daar naar.
Er zijn miljoenen nertsen afgemaakt omdat ze besmet waren. De vraag is alleen of ze het ook kunnen verspreiden van dier op mens.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• Shocked
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:33
QSYS schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat de "medische schade" pas na een jaar of 10 zichtbaar is, ook kijkend na het verleden met virussen.
https://twitter.com/Bhupe.../1439706691575107593?s=19
Die tweet verwijst naar long-covid. Mochten er mensen hier meelezen - met long covid - dan is er een lichtpuntje door het middel BC 007 die bij de eerste probeersels in Duitsland (erg) goede resultaten gaf en de testpersonen weer helemaal op de rit zetten.
Je kan je ook aanmelden of informatie aanvragen bij de kliniek in Erlangen (Duitsland).

Link met leesvoer en contactgegevens: https://www.fau.eu/2021/0...-drug-against-long-covid/

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dynaudio M10 - Dali || 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• QSYS
Shocked schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:38:
[...]

Die tweet verwijst naar long-covid. Mochten er mensen hier meelezen - met long covid - dan is er een lichtpuntje door het middel BC 007 die bij de eerste probeersels in Duitsland (erg) goede resultaten gaf en de testpersonen weer helemaal op de rit zetten.
Je kan je ook aanmelden of informatie aanvragen bij de kliniek in Erlangen (Duitsland).

Link met leesvoer en contactgegevens: https://www.fau.eu/2021/0...-drug-against-long-covid/
Volgens mij moesten ze eerst nog wat geld proberen te regelen, ik weet niet of ze dat al rond hebben. Ik zou blij zijn als het werkt, dan ben ik ook verlost😁

• redwing
[...]

Gelukkig lijkt er inderdaad steeds meer duidelijk te worden over long-covid, of iig een gedeelte van de klachten die daarbij zitten. Hopelijk blijven ze goede progressie maken want hoe meer we terug gaan naar normaal, noe belangrijker het wordt dat we ook dit onder controle krijgen.

[removed]

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:46
TrailBlazer schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:32:
[...]

Er zijn miljoenen nertsen afgemaakt omdat ze besmet waren. De vraag is alleen of ze het ook kunnen verspreiden van dier op mens.
Als ik me goed herinner werd dat afmaken in NL pas besloten toen ze er door exacte vergelijkingen achter kwamen dat er inderdaad overdracht van nerts op mens was geweest.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
mesa57 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:07:
[...]

Ik heb het niet alleen over een oorsprong maar over het dierlijke reservoir waar corona welig in kan tieren en muteren.

Dan kan je wel de mensen vaccineren met een niet steriel vaccin, maar dat virus komt ook bij bijvoorbeeld je huisdier.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:24:
die lijken me ook niet langer relevant aangezien het festival seizoen reeds ten einde loopt.
Dat is alleen onzin want er bestaan meer evenementen dan alleen de bekende festivals, grote evenementen zijn er bijna elk weekend wel.

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:10

Ahhhhh… eindelijk weer eens een comfortabele daling…

[Voor 25% gewijzigd door Stinger_Ventura op 22-09-2021 14:02]

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vooral lage instroom in de kliniek. Nu snap ik die IC cijfers nooit want die mensen lagen denk ik al in het ziekenhuis. De aantallen van huis naar ic lijken me erg klein.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 30-11 18:57
Laguna schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:24:
[...]

Ik heb me niet uitgelaten over festivals en die lijken me ook niet langer relevant aangezien het festival seizoen reeds ten einde loopt.
Haha dit meen je toch niet? Met de coronapas zijn er genoeg indoor festivals, feesten en concerten mogelijk. En ja, ook in de winter.

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-11 07:07
SemperFidelis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:19:
[...]

Bron?

Met de huidige besmettingen is het voor een virus lastiger muteren. Dat zal dan vooral in het buitenland moeten gebeuren.

[...]

Maar de huidige vaccins voldoen prima tegen de delta variant? Dus er is nu geen nood voor allerlei boosters en updates?
Waar staat "in Nederland"?

Ik zeg niet dat de vaccins niet voldoen. Maar je hoeft toch geen experts te zijn om te zien dat verschillende varrianten zeer waarschijnlijk beter beschermen. Dus als er een booster moet komen lijkt mij dat handig om dat tegen de zo nieuw mogelijke versie die er maar kan zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Cartman! schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:50:
[...]

Dat is alleen onzin want er bestaan meer evenementen dan alleen de bekende festivals, grote evenementen zijn er bijna elk weekend wel.
SemperFidelis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:28:
[...]

Haha dit meen je toch niet? Met de coronapas zijn er genoeg indoor festivals, feesten en concerten mogelijk. En ja, ook in de winter.
Evenementen (indoor) had ik dan ook apart benoemd dat daarvan de capaciteit verhoogd wordt (naar 75%). Het was toch wel duidelijk dat met festival seizoen de outdoor evenementen werden bedoeld.

[Voor 6% gewijzigd door Laguna op 22-09-2021 14:52]

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Stinger_Ventura schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:01:
[Embed]

Ahhhhh… eindelijk weer eens een comfortabele daling…
Je ziet nu wel heel goed dat niet dagelijks door elk ziekenhuis meer gerapporteerd wordt. Nu opeens een bups eruit van waarschijnlijk de laatste paar dagen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

-454/ -19,3% t.o.v. vorige week woensdag.

[Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 22-09-2021 15:26]

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:10
-

[Voor 122% gewijzigd door Stinger_Ventura op 22-09-2021 15:36]

• Cartman!
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:42:
Evenementen (indoor) had ik dan ook apart benoemd dat daarvan de capaciteit verhoogd wordt (naar 75%). Het was toch wel duidelijk dat met festival seizoen de outdoor evenementen werden bedoeld.
Ik zie de noodzaak niet het los te trekken. Er is nauwelijks verschil tussen een outdoor event met 40.000 in tenten of een indoor event met 40.000 in een grote hal (of hallen).

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Cartman! schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:02:
[...]

Ik zie de noodzaak niet het los te trekken. Er is nauwelijks verschil tussen een outdoor event met 40.000 in tenten of een indoor event met 40.000 in een grote hal (of hallen).
Het betrof hier louter een vrij nutteloze discussie waar dit uit volgde. Voor de evenementen branche is dit natuurlijk een welkome versoepeling.

• Cartman!
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:16:
Het betrof hier louter een vrij nutteloze discussie waar dit uit volgde. Voor de evenementen branche is dit natuurlijk een welkome versoepeling.
Ja en nee. Fijn dat ze weer wat mogen maar veel evenementen ga je met 75% van de bezoekers niet rendabel kunnen krijgen helaas. De keuze van 75% ontgaat me ook n beetje, 75% van bijv 40.000 mensen zijn er nog steeds behoorlijk veel. Je ziet ook ontstaan dat events die eerst in de nacht waren nu gewoon overdag plaatsvinden.

• M0otje
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Optie om getest te worden op antistoffen als je de virus door hebt gemaakt is er nog steeds niet. En discussie of je überhaupt een vaccine moet nemen nadat je covid hebt gehad, wordt niet veel of/ en goed gevoerd. Dit artikel vond ik best genuanceerd:

“ Natural immunity to covid is powerful. Policymakers seem afraid to say so.”

“It’s okay to have an incorrect scientific hypothesis. But when new data proves it wrong, you have to adapt. Unfortunately, many elected leaders and public health officials have held on far too long to the hypothesis that natural immunity offers unreliable protection against covid-19 — a contention that is being rapidly debunked by science.
More than 15 studies have demonstrated the power of immunity acquired by previously having the virus. A 700,000-person study from Israel two weeks ago found that those who had experienced prior infections were 27 times less likely to get a second symptomatic covid infection than those who were vaccinated. This affirmed a June Cleveland Clinic study of health-care workers (who are often exposed to the virus), in which none who had previously tested positive for the coronavirus got reinfected. The study authors concluded that “individuals who have had SARS-CoV-2 infection are unlikely to benefit from covid-19 vaccination.” And in May, a Washington University study found that even a mild covid infection resulted in long-lasting immunity.”

Link naar het artikel.
https://www.washingtonpos...immunity-vaccine-mandate/

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Cartman! schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:18:
[...]

Ja en nee. Fijn dat ze weer wat mogen maar veel evenementen ga je met 75% van de bezoekers niet rendabel kunnen krijgen helaas. De keuze van 75% ontgaat me ook n beetje, 75% van bijv 40.000 mensen zijn er nog steeds behoorlijk veel. Je ziet ook ontstaan dat events die eerst in de nacht waren nu gewoon overdag plaatsvinden.
Eens, al biedt het meer mogelijkheden dan voor clubs waar men normaal gesproken pas rond 23 uur of later heengaat. Ik betwijfel of clubs überhaupt opengaan zolang ze om middernacht moeten sluiten. Of mensen moeten bereid zijn al eerder op de avond te gaan dansen en zich klem te zuipen in een club.

• Cartman!
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:37:
Eens, al biedt het meer mogelijkheden dan voor clubs waar men normaal gesproken pas rond 23 uur of later heengaat. Ik betwijfel of clubs überhaupt opengaan zolang ze om middernacht moeten sluiten. Of mensen moeten bereid zijn al eerder op de avond te gaan dansen en zich klem te zuipen in een club.
Ben ook benieuwd wat daarmee gebeurt ja. Wellicht krijgen die ook een aangepaste vergunning om eerder te openen (als dat niet al mocht). Wat dat betreft vind ik t wel prima, een event (festival) van 15:00 - 24:00 vind ik relaxter dan van 22:00 - 07:00 :P

• Emgeebee
  • Laatst online: 08:11
De club waar ik tegenover woon in Amsterdam begint komend weekend al met feesten van 18:00 tot 23:59, en op zondagen zelfs al 's middags. *O*

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Emgeebee schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:48:
De club waar ik tegenover woon in Amsterdam begint komend weekend al met feesten van 18:00 tot 23:59, en op zondagen zelfs al 's middags. *O*
Yup, hier ook.

Top!

Vond het altijd al een drama dat er tot 2:00 niks te beleven was.

• eamelink
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

Dat ziet er weer uitstekend uit. Stevige daling van alle cijfers, terwijl het grootste deel van Nederland Corona als afgesloten hoofdstuk beschouwt en zich ook dusdanig gedraagt :)

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:19
Cartman! schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:39:
[...]

Ben ook benieuwd wat daarmee gebeurt ja. Wellicht krijgen die ook een aangepaste vergunning om eerder te openen (als dat niet al mocht). Wat dat betreft vind ik t wel prima, een event (festival) van 15:00 - 24:00 vind ik relaxter dan van 22:00 - 07:00 :P
Voor de bejaarden:
https://multigroove.com/tickets-multigroove/

Ik moest twee keer klikken voordat ik het geloofde. :P

• jadjong
SemperFidelis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:28:
[...]

Dan moet het wel een nieuw event zijn waar je 75% capaciteitsbeperking in de prijs kan verwerken. Zit je nog met publiek en kaartjes uit 2019/2020 dan moet je 25% geld terug geven terwijl je wel 100% kosten hebt en er vervolgens ook nog minder bier gedronken wordt.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M0otje schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:34:
Optie om getest te worden op antistoffen als je de virus door hebt gemaakt is er nog steeds niet. En discussie of je überhaupt een vaccine moet nemen nadat je covid hebt gehad, wordt niet veel of/ en goed gevoerd. Dit artikel vond ik best genuanceerd:

“ Natural immunity to covid is powerful. Policymakers seem afraid to say so.”

“It’s okay to have an incorrect scientific hypothesis. But when new data proves it wrong, you have to adapt. Unfortunately, many elected leaders and public health officials have held on far too long to the hypothesis that natural immunity offers unreliable protection against covid-19 — a contention that is being rapidly debunked by science.
More than 15 studies have demonstrated the power of immunity acquired by previously having the virus. A 700,000-person study from Israel two weeks ago found that those who had experienced prior infections were 27 times less likely to get a second symptomatic covid infection than those who were vaccinated. This affirmed a June Cleveland Clinic study of health-care workers (who are often exposed to the virus), in which none who had previously tested positive for the coronavirus got reinfected. The study authors concluded that “individuals who have had SARS-CoV-2 infection are unlikely to benefit from covid-19 vaccination.” And in May, a Washington University study found that even a mild covid infection resulted in long-lasting immunity.”

Link naar het artikel.
https://www.washingtonpos...immunity-vaccine-mandate/
Ik vind die hele discussie niet zo nuttig. Ja misschien ben je na een besmetting beschermd. En misschien wel beter. Maar dan heb je dus al de gok genomen om in het ziekenhuis terecht te komen. Terwijl er een andere mogelijkheid is die die kans vrijwel volledig reduceert. Ook hier weer, op micro niveau misschien een leuke keuze, op macroniveau niet.

Daarentegen zie ik wel het voordeel van de bijdrage van een natuurlijke besmetting ná vaccinatie. Dat is een hele aardige booster.

En 'de optie is er nog steeds niet'? De motie is vorige week aangenomen.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:18:
[...]

Ik vind die hele discussie niet zo nuttig. Ja misschien ben je na een besmetting beschermd. En misschien wel beter. Maar dan heb je dus al de gok genomen om in het ziekenhuis terecht te komen. Terwijl er een andere mogelijkheid is die die kans vrijwel volledig reduceert. Ook hier weer, op micro niveau misschien een leuke keuze, op macroniveau niet.

Daarentegen zie ik wel het voordeel van de bijdrage van een natuurlijke besmetting ná vaccinatie. Dat is een hele aardige booster.

En 'de optie is er nog steeds niet'? De motie is vorige week aangenomen.
Het zijn vooral de mensen met een algemene prik-fobie die dit willen. Ik ken er een paar (begin 50) die bij het woord 'naald' al flauwvallen. Het bijzondere aan deze discussie is dat één van hen bloed moest prikken vanwege iets anders en gevraagd heeft daarin te zoeken naar anti-stoffen om nog een prik te voorkomen. Daaruit bleken er anti-stoffen aanwezig te zijn. Dus of die test bestaat wel of die huisarts heeft gelogen.

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 13:57
zacht schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:36:
[...]

Het zijn vooral de mensen met een algemene prik-fobie die dit willen. Ik ken er een paar (begin 50) die bij het woord 'naald' al flauwvallen. Het bijzondere aan deze discussie is dat één van hen bloed moest prikken vanwege iets anders en gevraagd heeft daarin te zoeken naar anti-stoffen om nog een prik te voorkomen. Daaruit bleken er anti-stoffen aanwezig te zijn. Dus of die test bestaat wel of die huisarts heeft gelogen.
Dat is wel een mooie groep die nog meegepakt kan worden in de 'bezemronde' waar we per persoon iets meer tijd, aandacht en ondersteuning kunnen geven. Ik viel (bijna) flauw bij m'n eerste, de tweede was een kwestie van ogen dicht en heel hard denken aan chocoladetaart. Prikkende dames vonden dat volgens mij zelfs zo'n leuk idee dat ze zelf de rest van de dag er nog aan dachten :9

80D | EF-S 18-135 IS USM | EF-S 10-18 IS STM | EF 70-200 F4/L IS USM | EF 50mm f/1.8 | ThinkPad X1 Extreme G2

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
redwing schreef op woensdag 22 september 2021 @ 00:29:
[...]

Tja, alleen is dat niet kinderachtig maar een normaal gevolg van de regels. Dit zouden ze eruit kunnen halen door een uitzondering toe te voegen, alleen zul je dan wel een hoop discussie krijgen bij een controle. Want dan zitten er plotseling 100 man binnen op de WC te wachten :P
Dit is puur kinderachtig getreiter van hem. Je kunt nl de toiletbezoeker van buiten gewoon verplichten mondkapje op te doen. Als dat goed genoeg is voor het OV is het ook goed genoeg voor wc-bezoek.

• SemperFidelis
jadjong schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:46:
[...]

Dan moet het wel een nieuw event zijn waar je 75% capaciteitsbeperking in de prijs kan verwerken. Zit je nog met publiek en kaartjes uit 2019/2020 dan moet je 25% geld terug geven terwijl je wel 100% kosten hebt en er vervolgens ook nog minder bier gedronken wordt.
Tja dat vind ik inderdaad ook kansloos. Gooi het gewoon naar 100%.

• redwing
maartend schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:47:
[...]
Dit is puur kinderachtig getreiter van hem. Je kunt nl de toiletbezoeker van buiten gewoon verplichten mondkapje op te doen. Als dat goed genoeg is voor het OV is het ook goed genoeg voor wc-bezoek.
Zoals ik al zei vraag ik me af hoe jij dan het onderscheid wil maken tussen de bezoekers die binnen zitten en dus een QR code moet hebben en de mensen die even naar de WC gaan en door precies dezelfde ruimte wandelen. Praktisch is dat niet te doen en betekent het bij een controle dat simpelweg iedereen zegt dat ie even naar binnen was gelopen voor de WC.

Als je in een ruimte een QR code nodig hebt kun je geen verschil gaan maken tussen klanten die daar zitten en klanten die even naar binnen lopen. Juridisch gezien ben je dan elke controlemogelijkheid kwijt.

[removed]

• eamelink
  • Nu online

eamelink

Droptikkels

Goed gelobbyd van de Dixi-verhuurders lijkt me :P

• Cartman!
  • Niet online
jadjong schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:44:
[...]

Voor de bejaarden:
https://multigroove.com/tickets-multigroove/

Ik moest twee keer klikken voordat ik het geloofde. :P
Is ook bij andere grote events; Supremacy, Pussy Lounge, Qlimax. Zoals ik zei; als midden dertiger vind ik t heerlijk zo <+:) *O*

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:03:
[...]

Zoals ik al zei vraag ik me af hoe jij dan het onderscheid wil maken tussen de bezoekers die binnen zitten en dus een QR code moet hebben en de mensen die even naar de WC gaan en door precies dezelfde ruimte wandelen. Praktisch is dat niet te doen en betekent het bij een controle dat simpelweg iedereen zegt dat ie even naar binnen was gelopen voor de WC.

Als je in een ruimte een QR code nodig hebt kun je geen verschil gaan maken tussen klanten die daar zitten en klanten die even naar binnen lopen. Juridisch gezien ben je dan elke controlemogelijkheid kwijt.
In Duitsland werkt het al tijden zo dat je wel naar de wc mag maar niet binnen mag zitten, het ging er toch om dat als het gros van de mensen de regels volgt dat het dan wel goed komt?

Welke juridische controlemogelijkheid is er trouwens volgens jou? Een bezoeker die binnen is heeft toch geen QR toonplicht aan BOA's?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BeefHazard schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:43:
[...]

Dat is wel een mooie groep die nog meegepakt kan worden in de 'bezemronde' waar we per persoon iets meer tijd, aandacht en ondersteuning kunnen geven. Ik viel (bijna) flauw bij m'n eerste, de tweede was een kwestie van ogen dicht en heel hard denken aan chocoladetaart. Prikkende dames vonden dat volgens mij zelfs zo'n leuk idee dat ze zelf de rest van de dag er nog aan dachten :9
Hoe werkt dat? Prik angst maar bloed prikken gaat wel? Dat is namelijk nodig voor die antistoffen test.

Ik ga overigens wel van m'n stokje van bloed prikken, maar vaccinaties vind ik geen enkel probleem.

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:38:
[...]

Hoe werkt dat? Prik angst maar bloed prikken gaat wel? Dat is namelijk nodig voor die antistoffen test.

Ik ga overigens wel van m'n stokje van bloed prikken, maar vaccinaties vind ik geen enkel probleem.
Iemand met prikangst die bewezen ziekte huppelepup heeft moet daar soms bloed voor prikken. Het prikken om een andere ziekte (Covid in dit geval) te voorkomen, of de gevolgen daarvan te beperken is van een andere orde, ze zijn immers nog gezond. De angst voor het prikken is groter dan de angst voor Covid en de gevolgen. Door bij het bloedprikken voor de eerste ziekte gelijk te kijken of er anti-stoffen tegen Covid zijn kunnen ze zichzelf een prikje besparen. Zo is het mij uitgelegd door iemand met prikangst.
Nu is prikangst voor mij iets onvoorstelbaars, maar ja, ik heb dan zelf alweer hoogtevrees als ik op een stoeprand sta.

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 30-11 19:13
redwing schreef op woensdag 22 september 2021 @ 00:29:
Onveilig tot het tegendeel bewezen is klopt een stuk beter. Je wordt echt niet van de straat gehaald als je geen QR hebt.
Nee, ze willen vooral dat je op straat blijft. (Of op het terras. ;) )
Het gaat er ook niet om dat het niet voor kan komen, het gaat er om dat het niet te vaak voor komt. Want dat het zal gebeuren is logisch aangezien vaccineren niet alles voorkomt en testen niet alle besmettingen vinden. Het gaat puur om het dempen en niet om elke besmetting te voorkomen.
Alleen wat is dan het doel? Een grote groep mag zo doorlopen en slechts een kleine groep moet zich bij de poort verantwoorden middels een test die niet meer als zoveel uur oud is. Ik zie daar weinig veiligheid in, omdat de grootste groep wel besmet kan zijn en geen symptomen zal vertonen meestal. De gehoopte bijvangst lijkt toch het hoofddoel te zijn. Het advies van het OMT is dat iedereen moet testen, alleen dat gooit roet in het eten als het om die vermeende bijvangst gaat.

Worst case worden gevaccineerden de nieuwe vector waarmee het virus rondjes kan maken door de samenleving omdat ze relatief weinig controle krijgen en ze vaak asymptomatisch ziek worden als ze corona oplopen.
Tja, dat kan maar dan was alles nog een maandje dicht gebleven. Kan ook een keuze zijn, maar niet wat de meeste mensen willen.
Dat is de vaste valse tegenstelling die dan uit de kast wordt gepakt. Coronapas of dicht, zit niets tussen ineens.
Tja, alleen is dat niet kinderachtig maar een normaal gevolg van de regels. Dit zouden ze eruit kunnen halen door een uitzondering toe te voegen, alleen zul je dan wel een hoop discussie krijgen bij een controle. Want dan zitten er plotseling 100 man binnen op de WC te wachten :P
Het is een kleinzerige wraakactie van De Jonge en Rutte. Het druipt er vanaf in hun uitspraken over het onderwerp. Dat geruzie om coronapassen op het terras deed mij erg denken als dat geruzie over het halfuurtje van de avondklok. Als die na negenen zou beginnen was die avondklok zinloos. Rutte deed al een vergelijkbare uitspraak hier, als je geen coronapas hoefde te tonen voor een toiletbezoek was die hele pas zinloos. Een redenatie die nogal bekend voorkomt.
En dat ze uitgaan van groepsimmuniteit is logisch, dat is nog steeds de enige manier om hieruit te komen. En de veiligste manier om die immuniteit te krijgen is vaccineren, maar aangezien niet iedereen dat wil moet er ook een heel gedeelte op de natuurlijke manier immuun worden. Hoe dan ook zal die groepsimmuniteit er moeten komen want zoals je zelf al zegt zal covid niet snel verdwijnen.
Groepsimmuniteit is dankzij delta een droom geworden. De vaccins beschermen tegen ernstig ziekteverloop, maar het geeft geen steriele immuniteit. Het meest waarschijnlijke toekomstscenario volgens het OMT en andere experts is dat mensen nog steeds corona zullen krijgen, alleen belasten ze de zorg niet zo ernstig. Beleidsmakers lijken vooral te hopen op een soort steriele immuniteit als je de plannen ziet.
SemperFidelis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:57:
Schuldig nog wel? Er is niets mis met wantrouwen tijdens een pandemie die de wereld al 1.5 jaar in zn greep houdt.
Een pandemie die een endemie is geworden.
N=1 gevalletje in Duitsland zegt niet bijster veel over het succes (sterker nog, dit is al vaker voorbij gekomen en is eigenlijk amper serieus te nemen). Dat het niet waterdicht is lijkt me logisch, maar als je een waterdicht systeem wilt, zou je moeten eisen dat iedereen ter plekke zich laat testen en enkel negatieve naar binnen mogen. Dat is minder vrijheid dan dit systeem en volgens mij is dat exact waar jij je tegen verzet?
Het advies van het OMT voor testen voor toegang is dat iedereen getest moet zijn, gevaccineerd of niet. Alleen past dat lastig in de politieke realiteit. De Jonge knipt en plakt lustig in de adviezen om tot zijn beleid te komen. Veiligheid biedt het niet meer, het is nu testen om te pesten geworden.

Als wij een herhaling van Aspen Valley krijgen terwijl de coronapas van kracht is ben ik wel benieuwd naar de reacties op het Binnenhof.
Je hebt het steeds over Italië, Duitsland, Australië… Dit topic gaat toch echt over Nederland. En daar heb je zeker wel een keuze om je niet te vaccineren, enkel moet je dan zelf een alternatief regelen, namelijk een negatieve test. Alle huichelachtige dingen die in Italië gebeuren waardoor je niet kunt werken zijn compleet irrelevant voor dit topic.
Het is naïef om niet de trends om de andere landen te bekijken, dat doet het kabinet immers ook en buitenlandse beleidsontwikkelingen worden ook in de Catshuis stukken doorgenomen. De Jonge is aan het onderzoeken of werkgevers hun personeel om de coronapas mogen vragen. Indien dit geregeld wordt zal een werkgever ook maatregelen nemen tegen werknemers die niet hun coronapas kunnen of willen laten zien. Waarom mogen vragen om een pas als je niets met de uitkomst mag doen?

De vrije keuze wordt langzaam steeds verder ondergraven.
Niemand hoeft wraak te nemen, als de niet gevaccineerden masaal thuis blijven zal niemand daar echt een traan om laten. Het is dan je eigen keuze om je te ontsluiten. Als ze echt wraak wilden nemen hadden ze wel vaccinatieplicht ingevoerd of het hele testen niet meegenomen in de pas.
Het vaccin is wetenschappelijk onderbouwd een succes:
Een kleinzerige minister van vws, die lijkt nogal van een pesterijtje te houden als hij niet precies zijn zin krijgt. Laten we wel wezen, De Jonge wil het liefste een plicht als hij in zijn hart kijkt. Ik denk alleen dat hij er niet zijn politieke loopbaan voor op het spel wil zetten. Had hij maar die verfrissende eerlijkheid om er eens voor uit te komen, niet elke keer dit via de achterdeur gaan.

Ondernemers zullen wel een traantje laten. Hordes opwerpen kost je nu eenmaal wat klanten. Je ziet dat als maatregelen een advies zijn de meeste ondernemers er niets mee willen doen, het wordt al snel een concurrentienadeel. Spontaniteit van een bezoekje ergens aan is er niet meer bij.
Mensen zouden hier blij mee moeten zijn, ipv roepen dat het kinderachtig is dat er consequenties aan zitten dat je het maatschappelijk proces bewust vertraagd met allerlei irrationele keuzes.
Maar ik vraag me af, hoe zou jij de crisis aanpakken dan? Gewoon alles opengooien en hopen dat het goed gaat? Ik ben zeer benieuwd naar het alternatief.
Ja, ik zou de boel bij de laatste persconferentie opengegooid hebben. Vaccinatiegraad is vergelijkbaar met andere landen die dit gedaan hebben of zelfs beter.

Nu krijgen we een ridicule coronapas, die in november hoe dan ook verlengd gaat worden. Het zal altijd naar meer smaken omdat of de cijfers dalen of stijgen, dus coronapas keihard nodig is. Die avondklok was ook maar voor een paar weekjes en was binnen no-time de centrale pilaar van het beleid geworden. We konden echt niet meer zonder. Dat patroon zie je nu ontstaan rondom die coronapas. Daar is zo'n infrastructuur voor opgezet, die ga je niet na een paar maandjes weer uitzetten. Dat is een desinvestering van jewelste.
Wolly schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:31:
Welke juridische controlemogelijkheid is er trouwens volgens jou? Een bezoeker die binnen is heeft toch geen QR toonplicht aan BOA's?
De praktische aanpak van controles is er nog niet. Moeten mensen aan de deur op QR code gecontroleerd worden of als ze al aan het tafeltje zitten? Grapperhaus is nog niet zo ver in de uitwerking gekomen. Hoe de boa's hun controle gaan doen is ook niet duidelijk. Posten bij een restaurant en kijken of de Maître d'hôtel wel bij binnenkomst op QR codes controleert? Of een spontaan bezoekje waarbij aanwezig gasten gesommeerd worden hun coronapas te tonen als bij een zwartrijden controle? Dat laatste werpt ook de vraag op of een boa je kan sommeren om je coronapas te laten zien.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zacht schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:55:
[...]

Iemand met prikangst die bewezen ziekte huppelepup heeft moet daar soms bloed voor prikken. Het prikken om een andere ziekte (Covid in dit geval) te voorkomen, of de gevolgen daarvan te beperken is van een andere orde, ze zijn immers nog gezond. De angst voor het prikken is groter dan de angst voor Covid en de gevolgen. Door bij het bloedprikken voor de eerste ziekte gelijk te kijken of er anti-stoffen tegen Covid zijn kunnen ze zichzelf een prikje besparen. Zo is het mij uitgelegd door iemand met prikangst.
Nu is prikangst voor mij iets onvoorstelbaars, maar ja, ik heb dan zelf alweer hoogtevrees als ik op een stoeprand sta.
Als je toch al moet snap ik het inderdaad. Maar voor de rest lijkt het me niet echt een beter alternatief.

Tis bij mij overigens geen 'angst'. Het interesseert me werkelijk niet. Maar als ze die naald eruit trekken moet altijd mijn best doen om overeind te blijven. :)

• maartend
redwing schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:03:
[...]

A - je zult zien hoe snel de horeca hiervoor met oplossingen komt.
B - als je aan de deur staat om te controleren en iemand moet naar toilet, hoppa, mondkap op. Zul je zien, loopt men echt wel naar de WC, want anders ben jij diegene die in front of iedereen zijn mondkap afdoet. Daar zegt iemand wel wat van
C - je denkt in wantrouwen, je kunt er ook vanuit gaan dat het merendeel echt wel naar binnen gaat om naar de WC te gaan.

• Kevinp
ik lees zojuist dit:

https://nos.nl/artikel/23...rhardt-na-mondkapjesmoord

Ik maak me zorgen dat zoiets in Nederland ook nog gaat gebeuren. Vooral door het gebrek aan empathie (aan beide kanten).

*knip* als je niet goed begrijpt waarom posts aangepast worden, dan kan je daar in de DM of in het feedbacktopic navraag over doen. Niet in het topic zelf, zie ook het beleid.

Onze overheid zorgt alleen maar voor een versterking van het probleem door geen enkele empathie te tonen.

Ik hoop echt dat ik ongelijk krijg, maar onze Nederlandse politiek is al jaren op ramkoers, of het nu over "buitenlanders" gaat of nu dit. Ergens gaat het een keer mis en laat ik hopen dat er geen compleet onschuldige slachtoffers vallen zoals hier wel het geval is.

[Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 23-09-2021 08:08]

• SemperFidelis
Kevinp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:14:
ik lees zojuist dit:

Ik maak me zorgen dat zoiets in Nederland ook nog gaat gebeuren. Vooral door het gebrek aan empathie (aan beide kanten).

Ook hier op tweakers zijn bv kritische bronnen zo ongeveer verboden. Elke link ook naar inhoudelijk prima video's worden altijd verwijderd tenzij het van het RIVM afkomt.

Onze overheid zorgt alleen maar voor een versterking van het probleem door geen enkele empathie te tonen.

Ik hoop echt dat ik ongelijk krijg, maar onze Nederlandse politiek is al jaren op ramkoers, of het nu over "buitenlanders" gaat of nu dit. Ergens gaat het een keer mis en laat ik hopen dat er geen compleet onschuldige slachtoffers vallen zoals hier wel het geval is.
Ah ja deze man is vermoord omdat er te weinig empathie vanuit overheden is voor tegenstanders van corona maatregelen.

Dit was een volkomen doorgeslagen idioot. Nul empathie voor dit volk.

[Voor 3% gewijzigd door SemperFidelis op 22-09-2021 21:17]

• maartend
Kevinp schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:14:
ik lees zojuist dit:

Ook hier op tweakers zijn bv kritische bronnen zo ongeveer verboden. Elke link ook naar inhoudelijk prima video's worden altijd verwijderd tenzij het van het RIVM afkomt.
Mafkezen heb je overal.
Wat ik zorgelijker vind, is dat je allerlei anderen de schuld geeft van het gebeurde. Er is er 1 schuldig en dat is die idioot.

En verwissel kritisch ajb niet met onzin.

P.s. Zit zelf of 5 km van deze plek, merk verder weinig van dit soort gedoe op straat. In de winkel heet iedereen hem op, tankstation ook, bij eten op tot aan je tafel, enz

[Voor 19% gewijzigd door maartend op 22-09-2021 22:04]

• jadjong
SemperFidelis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:17:
[...]

Ah ja deze man is vermoord omdat er te weinig empathie vanuit overheden is voor tegenstanders van corona maatregelen.
Dit is crisismanagement, dat virus is bijzaak. Als je alleen een virus uit moet bannen waren we al klaar geweest. :P

• SemperFidelis
jadjong schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:20:
[...]

Dit is crisismanagement, dat virus is bijzaak. Als je alleen een virus uit moet bannen waren we al klaar geweest. :P
Het virus is uitgebannen? Dat is nieuw voor mij.

• jadjong
SemperFidelis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:22:
[...]

Het virus is uitgebannen? Dat is nieuw voor mij.
Nee. Een virus uitbannen is simpel, 17.5 miljoen (of 7.5 miljard) mensen zo ver krijgen dat ze daar ook aan meewerken is vele malen moeilijker.

• redwing
Wolly schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:31:
[...]
In Duitsland werkt het al tijden zo dat je wel naar de wc mag maar niet binnen mag zitten, het ging er toch om dat als het gros van de mensen de regels volgt dat het dan wel goed komt?

Ik neem toch aan dat een BOA kan controleren of de mensen die binnen zijn wel een QR code hebben of hebben laten zien. Zo niet is handhaving sowieso niet mogelijk (zou ik trouwens ook niet raar van opkijken )

[removed]

• redwing
maartend schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:07:
[...]

A - je zult zien hoe snel de horeca hiervoor met oplossingen komt.
B - als je aan de deur staat om te controleren en iemand moet naar toilet, hoppa, mondkap op. Zul je zien, loopt men echt wel naar de WC, want anders ben jij diegene die in front of iedereen zijn mondkap afdoet. Daar zegt iemand wel wat van
C - je denkt in wantrouwen, je kunt er ook vanuit gaan dat het merendeel echt wel naar binnen gaat om naar de WC te gaan.
Even voor de duidelijkheid, ik verwacht niet dat er gecontroleerd gaat worden en ook dat naar de WC gaan geen enkel probleem zal zijn, zelfs als je geen QR code hebt. Ik heb het puur om de regelgeving en problemen met de mogelijke handhaving

[removed]

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:13:
[...]

Ik neem toch aan dat een BOA kan controleren of de mensen die binnen zijn wel een QR code hebben of hebben laten zien. Zo niet is handhaving sowieso niet mogelijk (zou ik trouwens ook niet raar van opkijken )
Tot nu toe heb ik alleen maar verhalen gelezen dat de horecabaas verantwoordelijk wordt gehouden om de regels na te leven. Dat is ook één van de bezwaren, zij zijn hiermee een verlengstuk van de overheid.

Ik zie vooralsnog niet in op basis van welke wet een BOA of agent je QR code kan vorderen. Lijkt mij ook onwerkbaar want ga je dan vervolgens bekeuren als iemand zijn telefoon accu leeg is? :+

[Voor 7% gewijzigd door Wolly op 22-09-2021 23:19]

• redwing
CMD-Snake schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:03:
[...]
Alleen wat is dan het doel? Een grote groep mag zo doorlopen en slechts een kleine groep moet zich bij de poort verantwoorden middels een test die niet meer als zoveel uur oud is. Ik zie daar weinig veiligheid in, omdat de grootste groep wel besmet kan zijn en geen symptomen zal vertonen meestal. De gehoopte bijvangst lijkt toch het hoofddoel te zijn. Het advies van het OMT is dat iedereen moet testen, alleen dat gooit roet in het eten als het om die vermeende bijvangst gaat.
We blijven in herhaling vallen..... Zoals al zo vaak gezegd gaat het om het verlagen van het risico van verspreiding. Ben je gevaccineerd is die kans een stuk kleiner en als je het toch krijgt is ook daarbij de kans een heel stuk kleiner dat je het verder verspreid. Ben je echter ongevaccineerd is die kans veel groter en wil je die dus verkleinen. En dat doe je door te testen. En die test is ook niet waterdicht, maar verlaagd wel het risico weer.

Dus bij de mensen die gevaccineerd zijn is de kans door de vaccinatie kleiner en bij de mensen die niet gevaccineerd zijn is de kans door de test kleiner.
Worst case worden gevaccineerden de nieuwe vector waarmee het virus rondjes kan maken door de samenleving omdat ze relatief weinig controle krijgen en ze vaak asymptomatisch ziek worden als ze corona oplopen.
Dat virus zal toch rondjes blijven maken, zowel onder gevaccineerden als door ongevaccineerden, waarbij de laatste groep het relatief meer rond zal laten gaan. Het gaat dan ook niet om het voorkomen van besmettingen alswel zorgen dat er minder besmettingen komen.
[...]
Dat is de vaste valse tegenstelling die dan uit de kast wordt gepakt. Coronapas of dicht, zit niets tussen ineens.
Tja, er zit van alles tussen en dat is vooral dat je minder maatregelen kunt versoepelen. Daarnaast is die pas een extra garantie die je kunt gebruiken op het moment dat de besmettingen teveel oplopen. Gebeurt er niets zal er weinig worden gecontroleerd, komt er een grotere stijging dan zal er meer worden gecontroleerd.
[...]
Het is een kleinzerige wraakactie van De Jonge en Rutte. Het druipt er vanaf in hun uitspraken over het onderwerp. Dat geruzie om coronapassen op het terras deed mij erg denken als dat geruzie over het halfuurtje van de avondklok. Als die na negenen zou beginnen was die avondklok zinloos. Rutte deed al een vergelijkbare uitspraak hier, als je geen coronapas hoefde te tonen voor een toiletbezoek was die hele pas zinloos. Een redenatie die nogal bekend voorkomt.
Communicatie is bagger, maar dat had ik al gezegd.
Maar als je om ergens binnen te komen een QR code nodig hebt zou het heel raar zijn als er uitzonderingen zijn waardoor je wel binnen mag komen.

Voor de rest is jouw mening duidelijk dus heel veel nut heeft deze discussie niet. Alles wat ik hierboven zeg is al veel vaker gezegd.
[...]

Groepsimmuniteit is dankzij delta een droom geworden. De vaccins beschermen tegen ernstig ziekteverloop, maar het geeft geen steriele immuniteit. Het meest waarschijnlijke toekomstscenario volgens het OMT en andere experts is dat mensen nog steeds corona zullen krijgen, alleen belasten ze de zorg niet zo ernstig. Beleidsmakers lijken vooral te hopen op een soort steriele immuniteit als je de plannen ziet.
Tja, wederom is dat wat jij er uit wilt halen. Als je wat realistischer kijkt is het duidelijk dat ze snelle immuniteit willen krijgen door vaccinaties zodat we veel sneller in de situatie zitten dat het virus echt vrij rond kan gaan zonder dat de ziekenhuizen overbelast raken. Hoe meer mensen er op de natuurlijke manier besmet moeten raken (dus niet willen vaccineren), hoe langer het duurt voordat iedereen een bescherming tegen het virus heeft waarmee het ziekteverloop veel milder wordt.

[...]

Een pandemie die een endemie is geworden.
[/quote]
Hopelijk wel inderdaad, de cijfers laten nog iets anders zien alhoewel het wel duidelijk de goede kant op gaat.
Het advies van het OMT voor testen voor toegang is dat iedereen getest moet zijn, gevaccineerd of niet. Alleen past dat lastig in de politieke realiteit. De Jonge knipt en plakt lustig in de adviezen om tot zijn beleid te komen. Veiligheid biedt het niet meer, het is nu testen om te pesten geworden.
Je moet ook goed opletten wie adviezen geeft en wat hun taak is. Het zou raar zijn als het OMT niet voor de extra veiligheid zou gaan van iedereen testen. Aan de andere kant zou het voor het draagvlak raar zijn als het kabinet dat daadwerkelijk in zou voeren.

Oftewel beide logische keuzes, wat daadwerkelijk de goede is zullen we de komende maanden zien.

De waarheid zal zoals altijd straks wel ergens in het midden liggen. Je hebt het al veel vaker duidelijk mis gehad over het kabinet. En zo zijn en zullen er ook best dingen wel uitkomen. Punt is vooral dat je per maatregel moet kijken en niet wat er ooit heel misschien mee gedaan zou kunnen worde nals het kabinet echt kwaad wil.

[removed]

• redwing
Wolly schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:16:
[...]

Tot nu toe heb ik alleen maar verhalen gelezen dat de horecabaas verantwoordelijk wordt gehouden om de regels na te leven. Dat is ook één van de bezwaren, zij zijn hiermee een verlengstuk van de overheid.
Klopt, en ze geven ook aan dat ze dat veelal niet gaan doen, gemeentes gaan niet controleren dus het lijkt me wel duidelijk hoe goed dit gecontroleerd zal worden. Ik schat dat er bij de meeste plekken wel iemand is om te controleren maar wel op zo'n manier dat het niet echt waterdicht zal zijn.
Ik zie vooralsnog niet in op basis van welke wet een BOA of agent je QR code kan vorderen. Lijkt mij ook onwerkbaar want ga je dan vervolgens bekeuren als iemand zijn telefoon accu leeg is? :+
Ik weet ook niet hoe ze dit in gedachte hadden hoor. maar als er geen controle mogelijk is heb je ook niets aan die BOAs en zullen horecabazen ook maar weinig gaan controleren (maar zoals ik al zei verwacht ik ook dat dat de bedoeling is)

[removed]

• CMD-Snake
redwing schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:32:
We blijven in herhaling vallen..... Zoals al zo vaak gezegd gaat het om het verlagen van het risico van verspreiding. Ben je gevaccineerd is die kans een stuk kleiner en als je het toch krijgt is ook daarbij de kans een heel stuk kleiner dat je het verder verspreid. Ben je echter ongevaccineerd is die kans veel groter en wil je die dus verkleinen. En dat doe je door te testen. En die test is ook niet waterdicht, maar verlaagd wel het risico weer.

Dus bij de mensen die gevaccineerd zijn is de kans door de vaccinatie kleiner en bij de mensen die niet gevaccineerd zijn is de kans door de test kleiner.
Ik ben benieuwd wanneer wij onze volgende Aspen Valley hebben met QR codes. Het zal denk ik niet lang op zich laten wachten wanneer dit systeem door de mand gaat vallen.
Tja, er zit van alles tussen en dat is vooral dat je minder maatregelen kunt versoepelen. Daarnaast is die pas een extra garantie die je kunt gebruiken op het moment dat de besmettingen teveel oplopen. Gebeurt er niets zal er weinig worden gecontroleerd, komt er een grotere stijging dan zal er meer worden gecontroleerd.
Nu is het uitgaansleven ook open en het gaat nog altijd prima zonder pas. Praktisch gezien zitten we al enige tijd in een scenario waar geen anderhalve meter is en je wel van alles kan doen. Het lijkt erop dat het kabinet denkt dat iedereen nog braaf afstand houdt.
Communicatie is bagger, maar dat had ik al gezegd.
Maar als je om ergens binnen te komen een QR code nodig hebt zou het heel raar zijn als er uitzonderingen zijn waardoor je wel binnen mag komen.
De communicatie bagger, maar duidelijk genoeg. Het is echt geen communicatiefout, ze laten hun ware gevoelens zien.

Het blijft kleinzerig om mensen een toiletbezoek te ontzeggen. Nederland is erg gebrekkig als het gaat om openbare toiletten en zeker voor mensen met aandoeningen aan blaas of darmen is dat een enorme belemmering. In menig grote stad ben je afhankelijk van een welwillende ondernemer die zijn toilet beschikbaar stelt, gemeenschappelijke voorzieningen hiervoor op straat zijn er vaak niet. Of je moet het plantsoen willen tellen. Dat alles maakt die maatregel wat mij betreft onnodig grievend.
Tja, wederom is dat wat jij er uit wilt halen.
Ik ben niet de enige, genoeg experts die dit zeggen:
'Groepsimmuniteit is duidelijk een illusie gebleken'
'Delta' dreigt de logica van groepsimmuniteit om te draaien
Waarom groepsimmuniteit bij covid geen haalbare kaart is
In EU is 70 procent gevaccineerd, 'maar groepsimmuniteit is onmogelijk'
'Groepsimmuniteit bestaat niet bij Covid'
Nederland wordt immuun, waarom blijft het virus dan toch onder ons?
Vaccinexpert: groepsimmuniteit onmogelijk met Delta-variant

De boodschap is duidelijk. Vaccinatie beschermt tegen ernstige ziekte, maar het maakt je niet onvatbaar voor corona. De Jonge lijkt nog altijd in te zetten met zijn doel van 90% op een onneembare muur van gevaccineerden waardoor corona niet meer bij kwetsbaren kan komen. Het beleid lijkt niet kennis te nemen van de nieuwere inzichten.
Je moet ook goed opletten wie adviezen geeft en wat hun taak is. Het zou raar zijn als het OMT niet voor de extra veiligheid zou gaan van iedereen testen. Aan de andere kant zou het voor het draagvlak raar zijn als het kabinet dat daadwerkelijk in zou voeren.
Het staat De Jonge vrij om te knippen en plakken in het advies wat hij krijgt. Alleen moet hij niet pretenderen dat zijn beleid dan nog dezelfde onderbouwing heeft. Dat laatste doet hij wel.
Je hebt het al veel vaker duidelijk mis gehad over het kabinet.
Vertel, ik zit op het puntje van mijn stoel.

• redwing
CMD-Snake schreef op donderdag 23 september 2021 @ 00:21:
[...]
Ik ben benieuwd wanneer wij onze volgende Aspen Valley hebben met QR codes. Het zal denk ik niet lang op zich laten wachten wanneer dit systeem door de mand gaat vallen.
Dat zou best kunnen gebeuren, maar als je naar andere landen om ons heen kijkt lijkt dat mee te vallen. Het blijft inderdaad een risico, maar als je dat risico niet wil lopen ontkom je er niet aan om dan de evenementen nog langer te verbieden of meer te beperken.

En nogmaals, die QR codes zijn er om besmettingen te verminderen, niet om ze te stoppen. Zowel de vaccinaties als de testen zijn niet waterdicht, dus je zult nooit voorkomen dat er mensen binnen komen die besmet zijn. We moeten alleen die R laag genoeg houden zodat de besmettingen binnen de perken blijven en het ziekenhuis niet overstroomt.
[...]
Nu is het uitgaansleven ook open en het gaat nog altijd prima zonder pas. Praktisch gezien zitten we al enige tijd in een scenario waar geen anderhalve meter is en je wel van alles kan doen. Het lijkt erop dat het kabinet denkt dat iedereen nog braaf afstand houdt.
Dat denken ze helemaal niet, maar als kabinet kunnen ze dat niet zo zeggen. Verder zitten de versoepelingen niet in die 1.5m maar vooral in de evenementen die weer gehouden kunnen worden.
Je doet net alsof het kabinet dom is en dit soort dingen niet weet. Tuurlijk weten ze dat wel, alleen dat kun je niet zo uitdragen.
[...]
De communicatie bagger, maar duidelijk genoeg. Het is echt geen communicatiefout, ze laten hun ware gevoelens zien.

Het blijft kleinzerig om mensen een toiletbezoek te ontzeggen. Nederland is erg gebrekkig als het gaat om openbare toiletten en zeker voor mensen met aandoeningen aan blaas of darmen is dat een enorme belemmering. In menig grote stad ben je afhankelijk van een welwillende ondernemer die zijn toilet beschikbaar stelt, gemeenschappelijke voorzieningen hiervoor op straat zijn er vaak niet. Of je moet het plantsoen willen tellen. Dat alles maakt die maatregel wat mij betreft onnodig grievend.
Puur een eigen mening, weinig discussie mogelijk dus. Voor mij is het een logische stap omdat je anders weer aan tig uitzonderingen moet beginnen. Iets wat helemaal niet gewenst is.
[...]

Ik ben niet de enige, genoeg experts die dit zeggen:
'Groepsimmuniteit is duidelijk een illusie gebleken'
'Delta' dreigt de logica van groepsimmuniteit om te draaien
Waarom groepsimmuniteit bij covid geen haalbare kaart is
In EU is 70 procent gevaccineerd, 'maar groepsimmuniteit is onmogelijk'
'Groepsimmuniteit bestaat niet bij Covid'
Nederland wordt immuun, waarom blijft het virus dan toch onder ons?
Vaccinexpert: groepsimmuniteit onmogelijk met Delta-variant

De boodschap is duidelijk. Vaccinatie beschermt tegen ernstige ziekte, maar het maakt je niet onvatbaar voor corona. De Jonge lijkt nog altijd in te zetten met zijn doel van 90% op een onneembare muur van gevaccineerden waardoor corona niet meer bij kwetsbaren kan komen. Het beleid lijkt niet kennis te nemen van de nieuwere inzichten.
Je leest niet goed, wat ik zeg is dat De Jonge helemaal niet in aan het zetten op groepsimmuniteit. Wel is hij bezig om zo snel mogelijk terug naar normaal te kunnen zonder dat de ziekenhuizen overstromen. En daarbij is vaccinatie de snelste weg met de minste risico's. Dat groepsimmuniteit an sich niet de oplossing is, is allang bekend en daar twijfelt het kabinet ook echt niet meer over.
[...]
Het staat De Jonge vrij om te knippen en plakken in het advies wat hij krijgt. Alleen moet hij niet pretenderen dat zijn beleid dan nog dezelfde onderbouwing heeft. Dat laatste doet hij wel.
Zijn beleid is gebaseerd op het advies van het OMT, maar ook verschillende andere zaken. Dat is zijn taak. Het OMT is er nl. om advies te geven, niet om het beleid te bepalen. Wat ik hier erg frapant aan vind is dat er een jaar geleden volop geklaagd werd dat adviezen van het OMT 1 op 1 werden overgenomen en dat dat niet goed was omdat de regering het beleid behoorde te bepalen. Nu doet de regering dat door ook allerlei andere zaken mee te nemen en wordt er weer geklaagd dat ze het OMT advies niet rechtstreeks overnemen.
[...]
Vertel, ik zit op het puntje van mijn stoel.
Waarom zou ik daar voorbeelden voor aan moeten dragen? In iedere post ga je er van uit dat het kabinet bewust keuzes maakt om je dwars te zitten en keer op keer verdwijnen de maatregelen zo snel als het maar kan.

[removed]

• SemperFidelis
[...]

Een Boa loopt naar een kroeg (niet verkleed als BOA). Kroegbaas vraagt wel of geen qr code.

Tada dat is je controle.

• QSYS
[...]

Ik denk dat vele patiënten ook op moeten passen voor gaslighting want dat is meer regel dan uitzondering met dit soort klachten. Daar wou ik nog wel ff voor waarschuwen.

• Wolly
  • Niet online
SemperFidelis schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:05:
[...]

Een Boa loopt naar een kroeg (niet verkleed als BOA). Kroegbaas vraagt wel of geen qr code.

Tada dat is je controle.
Die bevoegdheid hebben ze niet.

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07:00

Rannasha

aka "Species5618"

Wolly schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:33:
[...]

Die bevoegdheid hebben ze niet.
De BOA Vakbond denkt daar anders over (bron).

Het artikel gaat er vooral over dat BOA's niet zelf de coronapassen van gasten gaan controleren, maar er wordt ook gezegd dat ze wel controleren of horecagelegenheden de coronapas-controle uitvoeren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Wolly
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:39:
[...]

De BOA Vakbond denkt daar anders over (bron).

Het artikel gaat er vooral over dat BOA's niet zelf de coronapassen van gasten gaan controleren, maar er wordt ook gezegd dat ze wel controleren of horecagelegenheden de coronapas-controle uitvoeren.
Je bron stelt nergens dat de BOA vakbond er anders over denkt, of zie jij ergens iets staan over BOA's in burgerkleding?

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:12
[...]

Als dat een van hun bezwaren is, vind ik dat wel apart want in andere gevallen zijn ze dat ook al. Zo staat er in de wet bijvoorbeeld dat jongeren onder de 18 geen alcohol mogen kopen, horecabazen zijn er dus ook al voor verantwoordelijk dat dit in hun zaak niet gebeurd. Een vrijwel gelijke situatie, iets wat wettelijk niet mag en waar de horeca ondernemer een boete voor kan krijgen indien de wet wordt overtreden.
Niet iedere ondernemer handhaaft dit even strikt, de eigenaar van een stamcafé in een klein dorp ergens in de achterhoek zal wellicht best een oogje dichtknijpen wanneer er groepje jongeren uit het dorp binnen zitten, waarvan de helft wellicht nog 17 is.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• Kevinp
SemperFidelis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:17:
[...]

Dit was een volkomen doorgeslagen idioot. Nul empathie voor dit volk.
Wel handig dat jullie mijn punt wel heel makkelijk maken.

Structureel mensen als idioot wegzetten zorgt ervoor dat iemand vanzelf een echte idioot wordt.

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 18:50
*knip* jouw stelling is echt op geen enkele manier uit die bron te halen, tenzij je heel selectief quote en de leemtes invult zodat je jouw stelling ondersteunen...Zo gaan we niet discussiëren hier.

[Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 23-09-2021 11:28]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kevinp schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:30:
[...]

Structureel mensen als idioot wegzetten zorgt ervoor dat iemand vanzelf een echte idioot wordt.
Dat is pas makkelijk. En anti-maskers figuur pleegt een moord en de mede anti-maskers schieten alvast in de rol van het echte slachtoffer hier omdat ze door een gebrek aan empathie van de anderen wel geweld moeten gaan gebruiken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• CMD-Snake
Kapotte koelkast vol Janssenvaccins

Het idee van 'Dansen met Janssen' was geboren uit een defecte koelkast bij de GGD blijkt uit onderzoek van KRO-NCRV programma Propaganda. Het begon als een poging om vaccins te gebruiken voor ze bedorven waren, maar vanwege het succes van de weggeefactie veranderde het ministerie van vws dit in een volwaardige maatregel in hun wens om goed nieuws te kunnen maken voor hun corona aanpak.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:29:
Kapotte koelkast vol Janssenvaccins

Het idee van 'Dansen met Janssen' was geboren uit een defecte koelkast bij de GGD blijkt uit onderzoek van KRO-NCRV programma Propaganda. Het begon als een poging om vaccins te gebruiken voor ze bedorven waren, maar vanwege het succes van de weggeefactie veranderde het ministerie van vws dit in een volwaardige maatregel in hun wens om goed nieuws te kunnen maken voor hun corona aanpak.
In het kader van hoor en wederhoor:
https://www.rtlnieuws.nl/...de-tot-dansen-met-janssen
Het ministerie van Volksgezondheid zegt in een reactie dat die bewering niet klopt. Er was wel een koelkast stuk, maar dat was niet aanleiding voor het besluit. "In die tijd kwam een voorraad Janssen beschikbaar die we wilden inzetten voor doelgroepen die snel klaar willen of soms moeten zijn met vaccineren, zoals militairen op missie, daklozen maar ook jongeren. Niet elke twintiger wil nog een keer terugkomen voor een tweede vaccinatie", zegt het ministerie.

"Ook kwam de zomer en de vakantie eraan en daarmee vaak feesten en buitenlandse reizen naar bekende feestoorden. We wilden jongeren zo snel mogelijk de mogelijkheid bieden om beschermd op reis te gaan, om beschermd weer een normaler en opener leven te kunnen leven. In dat licht deed De Jonge zijn oproep en heeft hij Janssen aanbevolen."

[Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 23-09-2021 11:36]

• Moi_in_actie
Sorry, maar ik wordt zo moe van dit soort statements. "Terug naar normaal"... er bestaat geen enkele vaste definitie van "normaal", het leven verandert continue; er komen nieuwe luidruchtige buren naast je wonen, er wordt een straat van 50 km/u veranderd naar 30 km/u, de prijs van een doos koekjes gaat met 10ct omhoog. "Het (oude) normaal" is een idealistische, utopische voorstelling, net als "vroeger was alles beter".

En ook dat soort krachttermen van "de controlesamenleving". Wil je dan stellen dat er tot op heden, of voor het gemak tot voor 2 jaar, geen enkele vorm van "controle" in de samenleving was? Er was nooit controle/handhaving op verkeersregels? Nooit controle op openbaar dronkenschap? Het moeten hebben van een zorgverzekering? Of het verplicht hebben van een rijbewijs en autoverzekering indien je auto wilt rijden? En voorheen bestonden BOA's niet en/of voerden die geen controles uit? Er werd nooit gecontroleerd of je jouw belastingaangifte wel (correct) deed?

Dat er nu tijdelijk wat dingen opgetuigd worden, wil ook niet zeggen dat die dingen er voor altijd zullen blijven. Vrijwel alle Corona gerelateerde maatregelen die zijn ingevoerd, zijn ook weer komen te vervallen, ook die zaken waar menigeen moord en brand om schreeuwde (avondklok, 1.5 meter samenleving, mondkapjesplicht).
Ik denk dat niemand, of het nu fervent voorstanders van vaccinatie of totale tegenstanders zijn, graag een controle zouden willen wanneer je in een restaurant gaat zitten. Alleen je moet toch iets, kop in het zand steken lost de problematiek ook niet op. Mij lijkt het hele coronapas gebeuren geen ideale oplossing, maar totdat er wat beters wordt bedacht en/of de situatie in gunstig opzicht verandert moet je toch iets.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moi_in_actie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:35:
[...]

Sorry, maar ik wordt zo moe van dit soort statements. "Terug naar normaal"... er bestaat geen enkele vaste definitie van "normaal", het leven verandert continue; er komen nieuwe luidruchtige buren naast je wonen, er wordt een straat van 50 km/u veranderd naar 30 km/u, de prijs van een doos koekjes gaat met 10ct omhoog. "Het (oude) normaal" is een idealistische, utopische voorstelling, net als "vroeger was alles beter".

En ook dat soort krachttermen van "de controlesamenleving". Wil je dan stellen dat er tot op heden, of voor het gemak tot voor 2 jaar, geen enkele vorm van "controle" in de samenleving was? Er was nooit controle/handhaving op verkeersregels? Nooit controle op openbaar dronkenschap? Het moeten hebben van een zorgverzekering? Of het verplicht hebben van een rijbewijs en autoverzekering indien je auto wilt rijden? En voorheen bestonden BOA's niet en/of voerden die geen controles uit? Er werd nooit gecontroleerd of je jouw belastingaangifte wel (correct) deed?

Dat er nu tijdelijk wat dingen opgetuigd worden, wil ook niet zeggen dat die dingen er voor altijd zullen blijven. Vrijwel alle Corona gerelateerde maatregelen die zijn ingevoerd, zijn ook weer komen te vervallen, ook die zaken waar menigeen moord en brand om schreeuwde (avondklok, 1.5 meter samenleving, mondkapjesplicht).
Ik denk dat niemand, of het nu fervent voorstanders van vaccinatie of totale tegenstanders zijn, graag een controle zouden willen wanneer je in een restaurant gaat zitten. Alleen je moet toch iets, kop in het zand steken lost de problematiek ook niet op. Mij lijkt het hele coronapas gebeuren geen ideale oplossing, maar totdat er wat beters wordt bedacht en/of de situatie in gunstig opzicht verandert moet je toch iets.
Daarnaast; als er iets is waar al jaren te weinig van is, is het wel handhaving. Dat was al lang voor corona aan de gang.
Overigens zou ik liever investering zien in politie dan in BOA's.

• arbraxas
@Moi_in_actie

Nee, die controle was er niet in die mate. En al helemaal niet voor iets gewoons als toegang tot horeca.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Moi_in_actie
MikeyMan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:37:
[...]

Daarnaast; als er iets is waar al jaren te weinig van is, is het wel handhaving. Dat was al lang voor corona aan de gang.
Overigens zou ik liever investering zien in politie dan in BOA's.
Kan ik mij wel in vinden. Het zou mij an sich niet uitmaken of er meer in politie of BOA's wordt geinvesteerd, ware het niet dat de personen die BOA's zijn vaak toch een ander slag volk zijn (lager opgeleid e.d.). Die schrijven eerder een boete uit want "ja dit mag niet", terwijl men soms enige nuance wel kan gebruiken; ergens minutenlang dubbel geparkeerd staan en het hele verkeer ophouden in een drukke straat is wat anders dan minder dan 30 seconden dubbel geparkeerd staan om een pakketje te versturen, in een straat waar al die tijd geen ander verkeer komt. Beide gevallen fout, maar in het eerste voorbeeld zou ik een boete terecht vinden (staat een hele rij tuterende auto's die je ophoudt), in het tweede geval heeft er gelukkig niemand last gehad van jouw fout en zou ik een waarschuwing afdoende vinden.
arbraxas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:40:
@Moi_in_actie

Nee, die controle was er niet in die mate. En al helemaal niet voor iets gewoons als toegang tot horeca.
In cafe's en discotheken was er nooit ID controle op leeftijd? Iets waar je net zo goed, of nog eerder, van kunt zeggen dat er "een tweedeling in de samenleving" wordt gecreëerd, terwijl je daar al helemaal niets aan kunt doen (behalve wachten totdat je ouder wordt).
Ik werd in mijn tiener/studentenjaren, wat al weer even geleden is, in het weekend wanneer je bepaalde cafe's of discotheken in wilde gewoon gecontroleerd bij de ingang en kreeg je een armbandje om of stempel op de hand. Of je werd aan de deur geweigerd, omdat het volgens de eigenaar te druk was, of de groep aan de deur straalbezopen, te druk of wat dan ook oogde.

Dat er nu veel uitgebreider een soortgelijke controle wordt toegepast is dus niet heel anders, vervelend dat zeker, maar zeer grote kans dat het maar tijdelijk is.

• stylezzz
  • Laatst online: 07:57
Moi_in_actie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:55:
[...]

In cafe's en discotheken was er nooit ID controle op leeftijd? Iets waar je net zo goed, of nog eerder, van kunt zeggen dat er "een tweedeling in de samenleving" wordt gecreëerd, terwijl je daar al helemaal niets aan kunt doen (behalve wachten totdat je ouder wordt).
Ik werd in mijn tiener/studentenjaren, wat al weer even geleden is, in het weekend wanneer je bepaalde cafe's of discotheken in wilde gewoon gecontroleerd bij de ingang en kreeg je een armbandje om of stempel op de hand. Of je werd aan de deur geweigerd, omdat het volgens de eigenaar te druk was, of de groep aan de deur straalbezopen, te druk of wat dan ook oogde.

Dat er nu veel uitgebreider een soortgelijke controle wordt toegepast is dus niet heel anders, vervelend dat zeker, maar zeer grote kans dat het maar tijdelijk is.
Ja joh.... of dat je sportschoenen aan had. Of wellicht kleding van bepaalde merken.... Was je daar eenmaal doorheen mocht je hopen dat je niet ook nog even werd gevisiteerd omdat men vermoedde dat je wellicht wat spul in je zakken had wat er ook niet in mocht. God.... wat een tijd. En toch stond je elke week weer in de rij.... :)

SPECS

• Emgeebee
@Moi_in_actie

Die was er inderdaad niet in die mate. Je zou bijna vermoeden dat er de afgelopen anderhalf jaar iets voorgevallen is waardoor dit soort draconische maatregelen gerechtvaardigd zijn.

Wat ik ook zou verwachten is dat deze draconische maatregelen vervolgens weer afgeschaft worden op het moment dat ze niet meer nodig zijn.

Oh wacht...

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:32
Kevinp schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:30:
[...]

jouw stelling:
iemand doet/zegt/denkt idote dingen => mensen zetten hem weg als idioot => hij wordt vanzelf idioot

mijn stelling:
iemand doet/zegt/denkt idote dingen => hij wordt vanzelf idioot

dus nee, structureel mensen als idioot wegzetten zorgt er niet voor dat iemand vanzelf een echte idioot wordt.

• Kevinp
IJzerlijm schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:29:
[...]

Dat is pas makkelijk. En anti-maskers figuur pleegt een moord en de mede anti-maskers schieten alvast in de rol van het echte slachtoffer hier omdat ze door een gebrek aan empathie van de anderen wel geweld moeten gaan gebruiken.
Nee dat is het helemaal niet. Echt weer zo kort door de bocht.

Als je een groep mensen het gevoel geeft dat ze tweede rangs burgers zijn. Of dat nu over covid gaat, of wat hiervoor met Makokanen gebeurde.

Ik kan me voorstellen dat ergens een keer iemand een stap te ver gaat en dat iemand doorslaat.

En ja dat is geen excuus om hem of haar niet op te sluiten, maar als we! niet ook kijken waarom het gebeurd is en blijven zeggen. Och dat was een of andere idioot dan gebeurt het weer.

Blijkbaar zijn we met z'n alle niet in staat om in te zien dat iedereen daar een klein beetje schuldig aan is.

• maartend
@Moi_in_actie

Oh, zeker wel. Ik kom de Melkweg niet in met een concert zonder dat ik laat zien dat ik een lidmaatschapspasje heb.
Of door te bewijzen dat ik toch geen marokaan ben. Of genoeg geld op mijn rekening. enz, enz, enz

[Voor 12% gewijzigd door maartend op 23-09-2021 12:52]

• arbraxas
Volgens mij kan ik zelfs vandaag nog 23 september gewoon een kantine binnenlopen zonder dat ik lid ben van een voetbalclub. Geldt ook voor de meeste kroegen en andere horeca.
Wat al helemaal niet van toepassing was, is controle op registratie van vacinatie.
Want het wrange is dat mensen die dus niet gevaccineerd kunnen worden, dus ook de dupe zijn. Je weet wel, die groep die als reden word aangevoerd voor deze onzin.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 08:23
arbraxas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:00:
Volgens mij kan ik zelfs vandaag nog 23 september gewoon een kantine binnenlopen zonder dat ik lid ben van een voetbalclub. Geldt ook voor de meeste kroegen en andere horeca.
Wat al helemaal niet van toepassing was, is controle op registratie van vacinatie.
Want het wrange is dat mensen die dus niet gevaccineerd kunnen worden, dus ook de dupe zijn. Je weet wel, die groep die als reden word aangevoerd voor deze onzin.
Het werkelijk wrange is dat die coronapas opgeheven kan worden bij een bepaalde hoeveelheid gevaccineerden. die pas bestaat bij de gratie van de bewust niet gevaccineerden. Immers anders zou vrijwel iedereen groen licht krijgen, wat de pas nutteloos zou maken en opgeheven. Tevens bestaat de pas juist zodat niet-gevaccineerden alles nog kunnen doen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Emgeebee
arbraxas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:00:
Ter verduidelijking; ik ben zelf ook geen voorstander van de splitsing tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Ik had liever gezien dat we de horeca voor iedereen gelijk toegankelijk hielden, alhoewel dat waarschijnlijk dan wat minder ver open kon.

Waar ik wel voorstander van ben is om nog niet gelijk alles open te gooien. Het is nu onder controle, en ik vind dat we beter iets voorzichtiger kunnen versoepelen dan dat we het op YOLO gooien en de zorg potentieel te veel gaan belasten. En dat stoort me aan al die nee-roepers; die vinden maar dat alles open kan omdat het kabinet en OMT niet alles precies kan kwantificeren en onderbouwen. Wat mij betreft de omgekeerde wereld.

• arbraxas
@GAIAjohan

Die pas geeft straks het overgrote deel groen licht zonder dat daadwerkelijk bewezen is dat ze geen corona hebben.
Moeten we nu concluderen dat die pas nutteloos is?

[Voor 4% gewijzigd door arbraxas op 23-09-2021 13:17]

• redwing
arbraxas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:15:
Die pas geeft straks het overgrote deel groen licht zonder dat daadwerkelijk bewezen is dat ze geen corona hebben.
Moeten we nu cocluderen dat die pas nutteloos is?
We blijven in cirkels draaien, die pas verkleint het risico dat iemand het virus op dat moment bij zich draagt en dus kan verspreiden, net als dat een vaccinatie dat doet. De pas is er dus niet om elke besmetting te voorkomen, maar puur als dempende werking.

[removed]

• GAIAjohan
arbraxas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:15:
@GAIAjohan

Moeten we nu concluderen dat die pas nutteloos is?
Ik snap werkelijk niet hoe je zo ontzettend kortzichtig kunt zijn.
Een vaccinatie zorgt voor minder klachten = minder verspreiding.
Dus als bv 90% gevaccineerd is heb je nog X% kans op grote besmettingshaard, waarbij de X hier dus het doel is. Bij 85% gevaccineerd is X veel groter.
Om X te verkleinen richting de doel-X in een eetgelegenheid moeten de ongevaccineerden testen.

Op gegeven moment zijn er zo weinig ongevaccineerden dat X voldoende klein is om alles open te gooien.
Oftewel : de coronapas bestaat door bewust niet -gevaccineerden

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

GAIAjohan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:06:
[...]

Het werkelijk wrange is dat die coronapas opgeheven kan worden bij een bepaalde hoeveelheid gevaccineerden. die pas bestaat bij de gratie van de bewust niet gevaccineerden. Immers anders zou vrijwel iedereen groen licht krijgen, wat de pas nutteloos zou maken en opgeheven. Tevens bestaat de pas juist zodat niet-gevaccineerden alles nog kunnen doen.
Nee, bij de gratie van Hugo, want er is geen einddatum of vaccinatiegraad aan gegeven. Alleen als hij met mogelijk het advies van het OMT het genoeg vindt gaat die pas eraf.

• mesa57
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 30-11 12:17
GAIAjohan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:22:
[...]

Ik snap werkelijk niet hoe je zo ontzettend kortzichtig kunt zijn.
Een vaccinatie zorgt voor minder klachten = minder verspreiding.
Beetje een kort door de bocht redenering. Vaccins werken niet steriliserend, ergo je kunt nog steeds besmet raken en het virus verspreiden. Het risico daarop wordt mijn inziens groter omdat de klachten veel minder erg zijn. Dan blijf je minder snel thuis en bevordert zo de verspreiding. Welliswaar leidt dat niet tot grotere druk op de zorg tenzij gevaccineerde, besmettelijken ongevaccineerde aansteken. En die mogen ook naar binnen mits ze negatief getest zijn. De pas mist dus op die manier inderdaad zijn doel.

• redwing
Señor Sjon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:24:
[...]
Nee, bij de gratie van Hugo, want er is geen einddatum of vaccinatiegraad aan gegeven. Alleen als hij met mogelijk het advies van het OMT het genoeg vindt gaat die pas eraf.
En hoe had je dat in gedachte met immer veranderende parameters waarvan je op de meeste geen/amper invloed hebt?

[removed]

• joppe113
  • Nu online
Het blijft bijzonder te lezen hoe alles wat er gebeurt is in deze crisis voor rekening van ons kabinet komt in jouw ogen. Jammer dat zelfs een moderator van dit prachtige forum alles over een kant scheert samen met een paar anderen hier.

Verpest dit topic wel.
Señor Sjon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:24:
[...]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mesa57 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:28:
[...]

Beetje een kort door de bocht redenering. Vaccins werken niet steriliserend, ergo je kunt nog steeds besmet raken en het virus verspreiden. Het risico daarop wordt mijn inziens groter omdat de klachten veel minder erg zijn. Dan blijf je minder snel thuis en bevordert zo de verspreiding. Welliswaar leidt dat niet tot grotere druk op de zorg tenzij gevaccineerde, besmettelijken ongevaccineerde aansteken. En die mogen ook naar binnen mits ze negatief getest zijn. De pas mist dus op die manier inderdaad zijn doel.
Beetje kort door de bocht redenering. Minder is beter. Korter is beter. Positieve gevallen thuis na een test is beter.

Voor de zoveelste keer; micro versus macro.

Also: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7034e4.htm

• GAIAjohan
[...]

Volgens mij heb ik hierboven duidelijk uitgelegd dat bij vaccinatie nog steeds een bepaald risico geldt.
Dat jij dat eruit knipt is eerder ontstellend.. Selectief quoten is dan gewoon echt not done.

Verder ben ik ook niet voor alle maatregelen, zoals de afgelopen maanden wel is gebleken. De avondklok en mondkapjes waren voor mij absoluut niet populair, en zeker de avondklok ging mij veel te ver.

Echter deze pas is gewoon duidelijk aanwezig om te zorgen dat iedereen nog overal heen kan, terwijl het virus zeker nog niet weg is, en bestaat m.i. alleen maar omdat een bepaald aantal mensen niet gevaccineerd willen worden, maar niet uitgesloten mogen worden van cafés etc. Immers als vrijwel iedereen een groen vinkje kan tonen heeft de pas geen enkele preventieve werking meer. Of als het virus zover is teruggedrongen /afgezwakt, heeft het ook weinig werking meer

[Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 23-09-2021 14:03]

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
[...]

Beetje een kort door de bocht redenering. Vaccins werken niet steriliserend, ergo je kunt nog steeds besmet raken en het virus verspreiden. Het risico daarop wordt mijn inziens groter omdat de klachten veel minder erg zijn. Dan blijf je minder snel thuis en bevordert zo de verspreiding.
Ik snap niet wat jouw inzicht hier toe doet. In theorie zou het kunnen dat jouw hypothese klopt, maar het zou ook kunnen dat de vaccins voldoende besmettingen voorkomen dat dat (ruimschoots) opweegt tegen mogelijk meer risicovol gedrag van gevaccineerden. Met "inzicht" kan je niet bepalen wat de werkelijke situatie is; daarvoor moet je in de praktijk kijken wat er gebeurt. En uit de studie die @MikeyMan aanhaalt kan je zien dat gevaccineerden slechts 10% vaker asymptomatisch zijn als ze besmet raken, maar wel drie keer minder vaak überhaupt besmet raken dan ongevaccineerden.
redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:28:
[...]

En hoe had je dat in gedachte met immer veranderende parameters waarvan je op de meeste geen/amper invloed hebt?
Of überhaupt weet. Kijk, als we nu precies wisten hoe goed de vaccineffectiviteit tegen besmetting is, hoe goed eerdere besmetting tegen herbesmetting beschermt, hoeveel mensen er precies al een besmetting hebben doorgemaakt dan kan ik je prima een grenswaarde van vaccinatiegraad en einddatum voor de maatregelen geven. Maar de onzekerheidsmarge op al die dingen is gigantisch.

[Voor 23% gewijzigd door Tom-Z op 23-09-2021 13:57]

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

redwing schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:28:
[...]

Die parameters zijn toch sinds Delta niet meer gewijzigd? Die variant is al een maand of 3-4 in het land.
joppe113 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:44:
Het blijft bijzonder te lezen hoe alles wat er gebeurt is in deze crisis voor rekening van ons kabinet komt in jouw ogen. Jammer dat zelfs een moderator van dit prachtige forum alles over een kant scheert samen met een paar anderen hier.

Verpest dit topic wel.

[...]
Zij bepalen toch de regels? Geregeld spreken ze zichzelf binnen een paar maanden tegen en/of komen met flinterdunne onderbouwingen die voor bv verschillende doelgroepen verkeerd uitpakken. In OMT-adviezen wordt geshopt en gezien de niet-bestaande formatie lijkt men het wel prima te vinden hoe men nu kan 'regeren'.

Ik snap niet zo heel goed wat mijn modschap hiermee te maken heeft? Moet ik het dan automatisch eens zijn met het overheidsbeleid? :?

[Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 23-09-2021 13:55]

• Sovieto
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09:17
Interessant stuk uit het AD:
https://www.ad.nl/binnenl...-vaccin-weigert~aa6965f4/

Rechter oordeelt dat het advies van de gezondheidsraad wordt opgevolgd, en dus mag deze 12-jarige als hij er niet uitkomt met zijn ouders zelf de keuze maken.

Ook deze zin staat in het stuk:
'Het is volgens de rechter ‘begrijpelijk’ dat de vader zich zorgen maakt over risico’s van vaccinatie.'

Hiermee stopt de rechter niet elke persoon die twijfelt / zich zorgen maakt over vaccinaties in het wappie of antivaxxer kamp. Ik vind het een fijne zin. .

Wel geeft de rechter aan dat er op dit moment geen belangrijke redenen zijn om de vaccinatie te ontzeggen aan het kind:
‘De door de vader ervaren risico’s op de lange termijn missen iedere feitelijke grondslag’, oordeelt de rechter. ‘Er zijn op dit moment, op grond van de huidige wetenschappelijke inzichten, geen denkbare risico’s op de lange termijn die overeenkomen met de door de vader ervaren zorgen.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Wat ik vreemd vind aan die uitspraak is dat hij het ook gewoon bij testen had kunnen houden. Dan weet je zeker dat je ook niet onbewust onder de leden hebt, zeker bij 12-jarigen.

[Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 23-09-2021 14:04]

Acties:
  • +10Henk 'm!
  • Pinned

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:54:
[...]

Ik snap niet wat jouw inzicht hier toe doet. In theorie zou het kunnen dat jouw hypothese klopt, maar het zou ook kunnen dat de vaccins voldoende besmettingen voorkomen dat dat (ruimschoots) opweegt tegen mogelijk meer risicovol gedrag van gevaccineerden. Met "inzicht" kan je niet bepalen wat de werkelijke situatie is; daarvoor moet je in de praktijk kijken wat er gebeurt. En uit de studie die @MikeyMan aanhaalt kan je zien dat gevaccineerden slechts 10% vaker asymptomatisch zijn als ze besmet raken, maar wel drie keer minder vaak überhaupt besmet raken dan ongevaccineerden.
Gevaccineerden als vaststaand gegeven (en daarmee 'veilig') beschouwen is iets wat echt losgelaten moet worden. De bijbehorende beschermingspercentages die fabrikanten verkopen daarmee ook.

Bescherming tegen ziekenhuis opname blijft groot met de tijd. Bescherming tegen besmetting zakt in, zeker bij de doelgroep die persoonlijk baat heeft bij de vaccinatie.

• redwing
Señor Sjon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:55:
[...]
Die parameters zijn toch sinds Delta niet meer gewijzigd? Die variant is al een maand of 3-4 in het land.
Ik kan anders niet zeggen hoe mensen zich precies gaan gedragen, wat het weer doet, hoeveel mensen zich nog laten vaccineren, hoe goed de controle bij de QR-codes gaat zijn etc? Dus ik kan je ook niet zeggen hoe de besmettingen en de ziekenhuisbezetting zich gaat ontwikkelen. Gezien de landen om ons heen schat ik dat het wel mee gaat vallen, maar ik zou er ook niet van op kijken als de cijfers weer goed omhoog gaan lopen.
Dus er zijn heel wat parameters die invloed hebben op hoeveel mensen er in het ziekenhuis komen. En de meeste daarvan zijn nogal random en slecht te beinvloeden.
[...]
Zij bepalen toch de regels? Geregeld spreken ze zichzelf binnen een paar maanden tegen en/of komen met flinterdunne onderbouwingen die voor bv verschillende doelgroepen verkeerd uitpakken. In OMT-adviezen wordt geshopt en gezien de niet-bestaande formatie lijkt men het wel prima te vinden hoe men nu kan 'regeren'.
Zij bepalen echter niet hoe goed mensen zich aan de regels houden, hoeveel mensen zich laten vaccineren, hoe het virus zich verspreid etc. Ze kunnen wat sturen, maar de mensen zelf hebben uiteindelijk de grootste impact.
Kijk heel simpel naar de QR-code, er is maar 1 reden waarom die nodig is en dat is omdat er nog onvoldoende mensen beschermd zijn. En het lijkt me wel duidelijk dat de regering liever gezien had dat iedereen zich nu gevaccineerd had.

[removed]

• joppe113
  • Nu online
Ook weer een hele zwart wit reactie. Als moderator hoef je het niet overal mee eens te zijn, maar ik had verwacht dat je wel zou kunnen inzien dat sommige dingen in een dergelijke pandemie veranderen. Dat er een voortschrijdend inzicht zou kunnen zijn..

Jij blijft al zolang ik dit forum er vanuit gaan dat maatregelen definitief zijn, dat alles maar gedaan word om de burger te pesten. Heel zwart wit.

Maar goed, ieder zijn mening zullen we maar zeggen.

[...]

Ik snap niet zo heel goed wat mijn modschap hiermee te maken heeft? Moet ik het dan automatisch eens zijn met het overheidsbeleid? :?
[/quote]
Pagina: 1 ... 12 ... 92 Laatste

Let op:
Nu er steeds meer wordt uitgelekt: Dit topic is niet jouw persoonlijk uitlaatklep en we gaan niet los op groepen ongevaccineerden. We houden het fatsoenlijk.

Lees even de Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Op de een of andere manier blijft maar, hardnekkig, terugkomen dat de IC maar opgeschaald had moeten worden. Dit is al heel vaak, heel nauwkeurig ontkracht en willen we dus ook niet meer zien (tenzij je een geniaal nieuw inzicht hebt natuurlijk, inclusief de juiste onderbouwing).

De drogredenering dat mensen maar eens af moeten vallen of andere ongezonde leefstijlen als zondebok aanstellen is hierbij ook klaar.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee