Wellicht niet betere of slechtere aero, maar wel de auto als geheel. De RB staat door zijn high rake aan de achterkant gewoon veel hoger en heeft daardoor ook meer drag. Immers is er een groter oppervlakte dat door de lucht heen moet snijden. Hetzelfde idee dus als dat nu iedereen met een platte achtervleugel rijdt, i.p.v. een een Monaco model.poor Leno schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:43:
[...]
Alles kan
Maarja, dat scheelt meestal niet zo veel.
Ja want Haas gaat immers ook net zo snel als Alfa en Ferrari.poor Leno schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:27:
[...]
Nouja ik vind t iig een beetje raar dat de Mercedes auto's 10-15km harder gaan dan de andere auto's met dezelfde Mercedes motor..
Nah, dan zouden ze het op andere circuits nog beter moeten doen. Op Monza komt het meer op de motor aan dan op de aero, dat is ook de reden dat McLaren er zo verschrikkelijk snel is.chevsticks schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:37:
[...]
Het zou natuurlijk ook kunnen komen door betere Aero
Btw dit is geen feit maar puur mijn idee erover.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 11-09-2021 10:35 ]
"When you grow up your heart dies"
Topsnelheden op de rechte stukken zijn bij hen onderling wel stukken kleiner.The_Admin schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:29:
[...]
Ja want Haas gaat immers ook net zo snel als Alfa en Ferrari.
@RobertMe
Ik had t niet over de RB, maar over de andere Merc-motor teams.
Verschillen in snelste kwalificatietijd in vergelijking met vorig jaar vind ik wel opvallend bij Mercedes. Komt dit door het afschaffen van de partymode?
Snelste tijd in kwalificatie 2020 vs. 2021:
HAM 1:18.887 / 1:19.651
BOT 1:18.952 / 1:19.555
VER 1:19.780 / 1:19.966
Was partymode niet afgeschaft vanaf Monza 2020?dreester schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:12:
Verschillen in snelste kwalificatietijd in vergelijking met vorig jaar vind ik wel opvallend bij Mercedes. Komt dit door het afschaffen van de partymode?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Da's al het hele jaar zo, heeft met de aanpassingen van de aero-regels te maken. Ook in Monza heb je natuurlijk wel voordeel als je iets sneller de die paar bochten heen komtdreester schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:12:
[ Voor 18% gewijzigd door naitsoezn op 11-09-2021 11:42 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Zijn de soft banden van nu dezelfde banden als in 2020?dreester schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:12:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zo, gaan we weer een FP2 zien waar er amper gereden gaat worden?
Ze mogen toch niets meer afstellen.
Ze mogen toch niets meer afstellen.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het begint al met dat Leclerc blijkbaar terug is gegaan naar een oudere PU in zijn poule. 
Maar ze gaan hier longruns testen. Meer kan eigenlijk ook niet.
Maar ze gaan hier longruns testen. Meer kan eigenlijk ook niet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Max oogt weer heerlijk relaxed
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Geen idee wat daar je bron van is of welke context je dit zegt, maar iets met parc fermé?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:59:
Het begint al met dat Leclerc blijkbaar terug is gegaan naar een oudere PU in zijn poule.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
https://twitter.com/alber.../1436608892285423620?s=21
Mercedes echt maar 3 x een soft gebruikt..
[ Voor 22% gewijzigd door Tito129 op 11-09-2021 12:07 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Het was met Ziggo commentaar en dit mag gewoon. Immers vervangen voor identieke specificatie mag altijd met toestemming.naitsoezn schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:04:
[...]
Geen idee wat daar je bron van is of welke context je dit zegt, maar iets met parc fermé?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
naitsoezn schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:04:
[...]
Geen idee wat daar je bron van is of welke context je dit zegt, maar iets met parc fermé?
Update on Leclerc's PU as FP2 is now underway ⚙️
— Autosport (@autosport) 11 september 2021
Ferrari has made a precautionary switch to a previously-used PU following his qualifying issues - there will be no penalty for the change ⚒️#F1 #Formul1 #ItalianGP 🇮🇹
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik was al aan het zoeken, maar kon het niet vinden.
Ja, ik zit de hele tijd mijn hoofd achterover te kantelen (zonder succes)poor Leno schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:17:
Russel's helmet cam mag wel iéts meer naar boven gericht worden
Dat wel. Weinig zicht op de halo on track. Wel zie je goed het verschil in type stuurtjes. Hoe wil je goed info lezen op zo'n klein schermpje als je met 300km/u rondstampt?poor Leno schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:17:
Russel's helmet cam mag wel iéts meer naar boven gericht worden
- DaniëlWW2
- Niet online
Sainz is gecrashed in Ascaci.

[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-09-2021 12:29 ]
En rood! Sainz in de muur.
PSN: xMaurice93
Lijkt een aardige frontale klap geweest te zijn.
Beste klap van Sainz..
Hopen dat ze zn auto voor de sprintquali weer heel krijgen
Hopen dat ze zn auto voor de sprintquali weer heel krijgen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Niet online
En daarom hebben ze dus het hans device. Want anders was Sainz echt keihard met zijn hoofd tegen de halo gegaan.
Scherp van Mol deze keer. Z'n hoofd ging inderdaad vrij ver naar voren.
Of hij luistert Sky F1 want die hadden het er ook al over (of Sky luistert naar Olav…)MikeyMan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:31:
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk dat Olav iets te druk is met andere zaken.Holk schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:32:
[...]
Of hij luistert Sky F1 want die hadden het er ook al over (of Sky luistert naar Olav…)
Verder zei hij het meteen al.
Mwe ik zeik graag op commentatoren enzo maar ook credits waar je ze moet gevenHolk schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:32:
[...]
Of hij luistert Sky F1 want die hadden het er ook al over (of Sky luistert naar Olav…)
Denk dat Carlos dit wel even gaat voelen ja.MikeyMan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:31:
Snel een zak om die band doen
stel je voor dat men iets ziet...

- DaniëlWW2
- Niet online
Ook echt altijd Pirelli die hun banden komt bedekken zodat mensen niet kunnen kijken naar de structuur. 
En de FIA meteen om te kijken wat er vervangen zal moeten worden zodat Ferrari niet stiekem iets anders ook vervangt.
Het vertrouwen in deze sport is toch altijd verhelderend.
En de FIA meteen om te kijken wat er vervangen zal moeten worden zodat Ferrari niet stiekem iets anders ook vervangt.

Die Fiat haha.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De halo kunnen ze fysiek gezien (aan de voorkant iig) niet raken dacht ik, maar anders had zijn helm idd wel zijn stuur kunnen raken.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:31:
En daarom hebben ze dus het hans device. Want anders was Sainz echt keihard met zijn hoofd tegen de halo gegaan.
(Al komt Sainz idd wel heel dicht bij, zo ver naar voren is wel raar, zijn gordels zouden iets meer moeten doen?)
[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 11-09-2021 12:40 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Aan de andere kant ook Ferrari die meteen de auto afdekt. Nu de pitbox hermetisch afschermenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:36:
Ook echt altijd Pirelli die hun banden komt bedekken zodat mensen niet kunnen kijken naar de structuur.

- DaniëlWW2
- Niet online
Oh dat kan waarschijnlijk wel hoor. Het is alleen niet zo best voor je nekwervels of de normale biologische ambitie om in leven te blijven. Hans device is echt geen overbodige luxe. Want zonder had dit zomaar einde carrière voor Sainz geweest.YakuzA schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:38:
[...]
De halo kunnen ze fysiek gezien niet raken dacht ik, maar anders had zijn helm idd wel zijn stuur kunnen raken.

Vevelend, hoor niks van de radio's
Smiling as the shit comes down...
Viel me ook al op jaPierre schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:37:
Die Fiat haha.
- DaniëlWW2
- Niet online
Max zijn onboard camera is een beetje stuk. 
edit: FOM, doe eens niet meteen fixen zodra ik dit plaats.
edit: FOM, doe eens niet meteen fixen zodra ik dit plaats.
[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-09-2021 12:50 ]
Uh ja, ik schrok er ook al van. Zat even zonder audio te kijken. Het leek wel alsof hij de bandenstapel in was gereden met veel rook ofzo.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:49:
Max zijn onboard camera is een beetje stuk.
:strip_exif()/f/image/obxBdNkTDHdbtRku2uqAby5g.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand de longrun tijden van de top 5?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Daar is op Tweakers een speciaal topic voor... leef je dus daar uitdglavimans schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:33:
[...]
Mwe ik zeik graag op commentatoren enzo maar ook credits waar je ze moet gevenGoed scherp hier
- DaniëlWW2
- Niet online
Leclerc heeft een probleem, maar wat is me ook niet duidelijk?
In zijn broek gepoept..DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:55:
Leclerc heeft een probleem, maar wat is me ook niet duidelijk?
-
offtopic:
Een van zijn ballen klem onder de riem
Lijkt mij echt een issue
Een van zijn ballen klem onder de riem

Lijkt mij echt een issue
[ Voor 5% gewijzigd door JohanKupers op 11-09-2021 12:59 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Iedereen op race trim, Kub waarschijnlijk met minimale brandstof
Ik ben geen expert maar is dit niet een beetje te ver? Lijkt me sterk dat zoveel beweging met zo'n impact gewenst is.pilskes schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:37:
Hier zie je hoever hij naar voren zat bij de crash:
[Afbeelding]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ferrari lappenmand updates:
The FIA tells Ferrari that Sainz has had preliminary clearance from the medical team but they will do another precautionary check in one hour #F1 #ItalianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 11 september 2021
Ferrari says Leclerc was "feeling slightly unwell" which is why his session ended early. The team is also doing everything it can to fix Sainz's car for the Sprint #F1 #ItalianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 11 september 2021
Stel dat Sainz nu niet kan rijden, mag er dan nog iemand anders in stappen? Normaal mag dat na een kwalificatie niet meer, als ik het me goed herinner. Maar telt de Q van gisteren daar nu ook in mee, of geld het pas vanaf de sprint?
Ik denk/gok dat het gelijk op gaat met de Parc fermé dus na de Q van gisterchevsticks schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:21:
Stel dat Sainz nu niet kan rijden, mag er dan nog iemand anders in stappen? Normaal mag dat na een kwalificatie niet meer, als ik het me goed herinner. Maar telt de Q van gisteren daar nu ook in mee, of geld het pas vanaf de sprint?
Desnoods kunnen ze Gio erin proppen, die heeft ook de Q geredenchevsticks schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:21:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Charles Leclerc si trova attualmente al centro medico. Nausea e mal di testa per il pilota monegasco #ItalianGP #F1 #Formula1
— FormulaPassion.it (@FormulaPassion) 11 september 2021
[Formula Passion] Charles Leclerc is currently in the medical center. Nausea and headache for the Monegasque driver
[ Voor 45% gewijzigd door DoeEensGek op 11-09-2021 14:36 ]
Charles Leclerc is currently in the medical center. Nausea and headache for the Monegasque driver
(Google translate van het bovenstaande)
(Google translate van het bovenstaande)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Bezweken onder de druk van de Tifosi
Of straks heeft ie nog Covid
Of straks heeft ie nog Covid

[ Voor 32% gewijzigd door chevsticks op 11-09-2021 14:39 ]
En voor degene die slecht zijn in engels:
Charles Leclerc is momenteel in het medisch centrum. Misselijkheid en hoofdpijn voor de Monegaskische chauffeur
Charles Leclerc is momenteel in het medisch centrum. Misselijkheid en hoofdpijn voor de Monegaskische chauffeur
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ferrari heeft wel weer echt een absolute klote dag op hun thuiscircuit hé?
Buona notizia, Charles #Leclerc nel box #Ferrari
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) 11 september 2021
È in preparazione per la Sprint Quali ma ovviamente potrebbe non essere al 100%
Nel frattempo si lavora molto duramente sulla macchina di #Sainz #Formu1a #F1 #ItalianGP 🇮🇹
Good news, Charles Leclerc in the Ferrari garage He is preparing for the Sprint Quali but of course he might not be 100%. In the meantime they are working very hard on the Sainz car
Mogen ze een reserverijder laten starten? Desnoods achteraan het grid, zonder sprintrace was er nog geen quali geweest.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:46:
Ferrari heeft wel weer echt een absolute klote dag op hun thuiscircuit hé?
#WaarIsHulkenberg
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, dat mag niet meer.hoevenpe schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:59:
[...]
Mogen ze een reserverijder laten starten? Desnoods achteraan het grid, zonder sprintrace was er nog geen quali geweest.
#WaarIsHulkenberg
Een andere variant op de vraag, waarschijnlijk puur theoretisch. Stel dat Leclerc niet kan rijden. Mag Sainz dan in zijn auto rijden?chevsticks schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:21:
26) CHANGES OF DRIVER
26.1 a) During a season Championship each Competitor team will be permitted to use four
drivers. Changes may be made at any time before the start of the qualifying practice
session provided any change proposed less than 18 hours before the scheduled start of
P1 receives the consent of the stewards.
Additional changes for reasons of force majeure will be considered separately.
Any new driver may score points in the Championship.
b) In addition to the above each team Competitor will be permitted to run additional drivers
during P1 and P2 provided:
i) The stewards are informed which cars and drivers each Competitor team intends
to use in each session no less than 18 hours before the scheduled start of P1,
changes after this time may only be made with the consent of the stewards.
ii) No more than four drivers are used in any one session.
iii) They carry the race number that has been allocated to them.
iv) They use the engine and tyres which are allocated to the nominated driver.
v) They are in possession of a Super Licence or Friday Free Practice Super Licence.
c) If one of the team’s Competitors nominated drivers is unable to drive at some stage after
the end of initial scrutineering (18 hours before the scheduled start of P1), and the
stewards consent to a change of driver, the replacement driver must use the engine,
gearbox and tyres which were allocated to the original driver (see Articles 23.3, 23.5 and
24.4).
Ook niet in geval van force majeure?
I have no special talent. I am only passionately curious.
- DaniëlWW2
- Niet online
Waar zie je de uitzondering staan? Want de qualifying practice session is al geweest. In het tweede stuk zie ik ook helemaal niks staan dat het opeens wel mag.ricardo246 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:18:
[...]26) CHANGES OF DRIVER
Ook niet in geval van force majeure?
26.1 a) During a season Championship each Competitor team will be permitted to use four
drivers. Changes may be made at any time before the start of the qualifying practice
session provided any change proposed less than 18 hours before the scheduled start of
P1 receives the consent of the stewards.
Any new driver may score points in the Championship.
b) In addition to the above each team Competitor will be permitted to run additional drivers
during P1 and P2 provided:
i) The stewards are informed which cars and drivers each Competitor team intends
to use in each session no less than 18 hours before the scheduled start of P1,
changes after this time may only be made with the consent of the stewards.
ii) No more than four drivers are used in any one session.
iii) They carry the race number that has been allocated to them.
iv) They use the engine and tyres which are allocated to the nominated driver.
v) They are in possession of a Super Licence or Friday Free Practice Super Licence.
c) If one of the team’s Competitors nominated drivers is unable to drive at some stage after
the end of initial scrutineering (18 hours before the scheduled start of P1), and the
stewards consent to a change of driver, the replacement driver must use the engine,
gearbox and tyres which were allocated to the original driver (see Articles 23.3, 23.5 and
24.4).
Additional changes for reasons of force majeure will be considered separately.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:26:
[...]
Waar zie je de uitzondering staan? Want de qualifying practice session is al geweest. In het tweede stuk zie ik ook helemaal niks staan dat het opeens wel mag.
Leclerc gaat gewoon zelf rijden.
Binotto me confirmou que Charles está bem depois de ter se sentido mal no segundo treino livre.
— Julianne Cerasoli (@jucerasoli) 11 september 2021
E que o carro de Sainz está pronto para o sprint.
"Tutto a posto", disse ele andando calmamente pelo paddock #F1 #F1naBand
Ook de auto van Sainz is dus klaar.[Julianne Cerasoli] Binotto confirmed to me that Charles is fine after feeling unwell in the second free practice. And that Sainz's car is ready for the sprint.
[ Voor 106% gewijzigd door DoeEensGek op 11-09-2021 15:35 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Die stomme regels en de FIA hun stomme, onduidelijke manier van opschrijven. En ik maar denken dat het gearceerde een aparte categorie is.ricardo246 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:28:
[...]
Heb een random vraag/opmerking. Net de F2 gekeken, en Schwartzmann heeft 'gewoon' de Russische vlag achter zich hangen, al dan niet digitaal. Was er niet een gedoe rondom Mazepin mbt al het doping gedoe dat ie zich had moeten 'registreren' als een soort non-aligned-country ofzo? Ik mis iets, maar weet even niet wat. Waarom de ene Rus wel en een andere Rus niet?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Maar dit zijn wel de standaard regels? Niet de "sprintweekend test regels". Want mij staat bij dat de intentie is dat de coureur aan één practice session deelgenomen moet hebben, met dus o.a. "qualifying practice". Onder die noemer kun je de sprint kwalificatie potentieel ook meenemen. Alhoewel je dan natuurlijk weer de discussie krijgt of de sprint qua concept niet te veel op een race lijkt (staande start met 20 deelnemers, dus dringen bij de start en je wilt dat de coureur bewezen heeft het circuit te kunnen rijden zonder dringen).DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:26:
[...]
Waar zie je de uitzondering staan? Want de qualifying practice session is al geweest. In het tweede stuk zie ik ook helemaal niks staan dat het opeens wel mag.
F2 is geen wereldkampioenschap, waardoor de straf niet geldt voor de F2 en F3 maar wel voor de F1.siggy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:34:
Heb een random vraag/opmerking. Net de F2 gekeken, en Schwartzmann heeft 'gewoon' de Russische vlag achter zich hangen, al dan niet digitaal. Was er niet een gedoe rondom Mazepin mbt al het doping gedoe dat ie zich had moeten 'registreren' als een soort non-aligned-country ofzo? Ik mis iets, maar weet even niet wat. Waarom de ene Rus wel en een andere Rus niet?
final startgrid
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Maar, maar, Bottas heeft toch een gridstraf en start achteraan.
spoiler:
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik heb werkelijk geen idee. Zoiets staat me ook bij, maar het is dat stomme regelboek met uitzonderingen op de uitzonderingen van de regels. En het kan me ook even niks schelen. Voel me niet erg lekker en van het FIA regelboek krijg je ook hoofdpijn.RobertMe schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:37:
[...]
Maar dit zijn wel de standaard regels? Niet de "sprintweekend test regels". Want mij staat bij dat de intentie is dat de coureur aan één practice session deelgenomen moet hebben, met dus o.a. "qualifying practice". Onder die noemer kun je de sprint kwalificatie potentieel ook meenemen. Alhoewel je dan natuurlijk weer de discussie krijgt of de sprint qua concept niet te veel op een race lijkt (staande start met 20 deelnemers, dus dringen bij de start en je wilt dat de coureur bewezen heeft het circuit te kunnen rijden zonder dringen).
Ik had het juist met i en u aangemerkt zodat het makkelijker te spotten wasDaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:34:
[...]
Die stomme regels en de FIA hun stomme, onduidelijke manier van opschrijven. En ik maar denken dat het gearceerde een aparte categorie is.
El coche de Sainz preparado para la clasificación al sprint.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 11 september 2021
Sainz's car ready for the sprint qualifying.#ItalianGP pic.twitter.com/ZcuGWLQV9d
Rijders zijn er ook klaar voor
[ Voor 18% gewijzigd door basvn op 11-09-2021 15:50 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Een bepaalde coureur deed weer eens iets.

Marko zegt gewoon dat Perez ook echt onder de bus is gegooid en bedankt hem hiervoor.
Beide Ferrari coureurs kunnen rijden.

Marko zegt gewoon dat Perez ook echt onder de bus is gegooid en bedankt hem hiervoor.
Helmut Marko on qualifying: "Third was the maximum available. Thanks to @SChecoPerez, who did a fantastic job giving us his slipstream. We have been a second away last year, now it's four-tenths, so it's a big improvement. We are happy that the McLarens didn't get us."
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 11 september 2021
Beide Ferrari coureurs kunnen rijden.
Ferrari all set for the sprint, both cars and both drivers all OK and ready, per the team #F1 #ItalianGP
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 11 september 2021
Ik denk dat Ham straks al 3 punten gaat inlopen en morgen nog meer
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat werd al verwacht. Dit is niet het weekend van Red Bull. Maar dat HAM op P1 eindigt vandaag en morgen is geen garantie. Ooit houdt het op, ook voor hem.Martinusz schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:57:
Verwijderd
Hamilton mag straks als eerste door bocht 1 van Valtteri, die dan vervolgens de rest kan gaan ophouden.
1 puntje MAXimaal haalbare voor Verstappen vandaag. Als Norris ofso geen roet in het eten gooit.
1 puntje MAXimaal haalbare voor Verstappen vandaag. Als Norris ofso geen roet in het eten gooit.
Denk dat Max wel 1 punt moet kunnen pakken vandaag en met Bottas die achteraan start morgen, moet een 2e plek dan wel mogelijk zijn zou je zeggen. De McLarens zijn meestal in de race toch wel een beetje trager, dus dan wordt het als het niet enorm tegenzit waarschijnlijk max 10 punten verliezen op Ham dit weekend. Valt wel mee imo.Martinusz schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:57:
20 rondes op soft is dus te doen. weet alleen niet hoe Perez er mee gereden heeft.
Ik denk dat de McLaren’s vandaag Puntje gaan afsnoepen van MaxSnowdog schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:01:
[...]
Denk dat Max wel 1 punt moet kunnen pakken vandaag en met Bottas die achteraan start morgen, moet een 2e plek dan wel mogelijk zijn zou je zeggen. De McLarens zijn meestal in de race toch wel een beetje trager, dus dan wordt het als het niet enorm tegenzit waarschijnlijk max 10 punten verliezen op Ham dit weekend. Valt wel mee imo.
Float like a butterfly, sting like a bee.

Racepace van de McLarens is denk ik toch wel minder dan die van Max.Martinusz schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:05:
[...]
Ik denk dat de McLaren’s vandaag Puntje gaan afsnoepen van Max
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Benieuwd of Bottas ervoor mag gaan vandaag
[ Voor 60% gewijzigd door tuinïnen op 11-09-2021 16:18 ]
Wat denk jezelftuinïnen schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:16:
Benieuwd of Bottas ervoor mag gaan vandaag
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat zegt Norris net ook.hansvk schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:12:
[...]
Racepace van de McLarens is denk ik toch wel minder dan die van Max.
Bottas zijn starts zijn vaak ruk. Dus HAM ligt zo P1. Misschien Max ook wel gelijk P2.
En BOT start sowieso achteraan.Spotmatic schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:21:
[...]
Bottas zijn starts zijn vaak ruk. Dus HAM ligt zo P1. Misschien Max ook wel gelijk P2.
Morgen ja. vandaag gewoon op pole
In both Formula 2 races, the even-numbered side of the grid has seemed like a real advantage. The pole-sitter was mugged into turn one both times and being third also seems to be a disadvantage to fourth.#ItalianGP #F1
— RaceFans Live (@racefanslive) 11 september 2021
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |