Dat kan je wel zeggen, maar ik kan wel een aantal onderwerpen aandragen waarvan ze in het verleden tot ongewenst zijn verklaard. Die weet je zelf ook wel te noemen denk ik.Orion84 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:58:
[...]
Tsja, en als we topics sluiten omdat ze uit de hand lopen staan een boel users hier ook weer klaar met fakkel en hooivork om te klagen dat dat niet de juiste optie is.
Hoeveel uitleg en hoeveel kansen moet je "Nieuwe" gebruikers gunnen? Zeker in topics met tientallen paginas historie?
sommige acute topics zijn wat meer breaking dan anderen, en gaan snel, zoals bijvoorbeeld het oorlogs topic, daar is van discussie nu al geen sprake meer, het is gewoon een wervelstorm van commentaar. en daar hou ik mij gewoon afzijdig in, maar de bad-faith discussie kan daar gewoon niet worden aangestipt.
Ik vind het lastig om een discussie te hebben over specifieke onderwerpen om twee weken later een nieuwe gebruiker weer dezelfde achterhaalde meningen de het topic in te gooien. het is een beetje een draaimolen waar we heen en weer blijven gaan en niemand lijkt ooit iets te leren want we moeten telkens dezelfde level 1 discussies voeren met nieuwe gebruikers.
en soms is dat okay, maar het tegenwicht is natuurlijk dat op een gegeven moment je er gewoon moe van word en gewoon ophoud met inhoudelijk te reageren, en wat dan langszaamhand de overhand neemt zijn de narratieven die voornamelijk de menselijkheid van andere bevolkingsgroepen willen wegnemen.
Je kan van te voren niet zien of iets good-faith of bad-faith is zonder interactie, en dat maakt het ook zo vervelend. want voor een bad-faith persoon, is het een interactie van een spreekwoordelijke knuppel in een hoenderhok, en je bent klaar, voor de reguliere gebruikers is het een constant gedreun van dezelfde "onzin".
als ik nu in het toeslagenschandalen topic weer moet lezen dat het maar de eigen schuld is van de slachtoffers... 3 jaar nadat de bomb is ontploft, alsjeblieft.
dat is hoe je discussie en gebruikers murw slaat.
Heb ik hier een oplossing voor? nee, maar als je daar keihard van repliek gaat dienen dan ben jij het die gemod word.
Wat ik wel weet is dat ik dan altijd weer word herinnerd aan de die Quote van Satre
sommige acute topics zijn wat meer breaking dan anderen, en gaan snel, zoals bijvoorbeeld het oorlogs topic, daar is van discussie nu al geen sprake meer, het is gewoon een wervelstorm van commentaar. en daar hou ik mij gewoon afzijdig in, maar de bad-faith discussie kan daar gewoon niet worden aangestipt.
Ik vind het lastig om een discussie te hebben over specifieke onderwerpen om twee weken later een nieuwe gebruiker weer dezelfde achterhaalde meningen de het topic in te gooien. het is een beetje een draaimolen waar we heen en weer blijven gaan en niemand lijkt ooit iets te leren want we moeten telkens dezelfde level 1 discussies voeren met nieuwe gebruikers.
en soms is dat okay, maar het tegenwicht is natuurlijk dat op een gegeven moment je er gewoon moe van word en gewoon ophoud met inhoudelijk te reageren, en wat dan langszaamhand de overhand neemt zijn de narratieven die voornamelijk de menselijkheid van andere bevolkingsgroepen willen wegnemen.
Je kan van te voren niet zien of iets good-faith of bad-faith is zonder interactie, en dat maakt het ook zo vervelend. want voor een bad-faith persoon, is het een interactie van een spreekwoordelijke knuppel in een hoenderhok, en je bent klaar, voor de reguliere gebruikers is het een constant gedreun van dezelfde "onzin".
als ik nu in het toeslagenschandalen topic weer moet lezen dat het maar de eigen schuld is van de slachtoffers... 3 jaar nadat de bomb is ontploft, alsjeblieft.
dat is hoe je discussie en gebruikers murw slaat.
Heb ik hier een oplossing voor? nee, maar als je daar keihard van repliek gaat dienen dan ben jij het die gemod word.
Wat ik wel weet is dat ik dan altijd weer word herinnerd aan de die Quote van Satre
Aan de andere kant ik wil ook niet in de schoenen van de vrijwillige crew willen staan die hier de discussie zinvol en vriendelijk proberen te houden.“Never believe that anti-Semites are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The anti-Semites have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.”
"vroeger" (misschien nu nog wel) moest je HK-XS aanvragen, zou misschien voor AWM ook geen gek idee zijn 
Even naar je postgeschiedenis kijken en een motivatie waarom je geen totale idioot bent en je mocht er in (en een briefje van 20 euro op de post, want "tikkies" bestonden toen nog niet
)
Even naar je postgeschiedenis kijken en een motivatie waarom je geen totale idioot bent en je mocht er in (en een briefje van 20 euro op de post, want "tikkies" bestonden toen nog niet
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Daarom is er nu ook in ieder geval een extra topic. Het actualiteiten topic zal hard blijven lopen, daar is een diepgaande discussie veel moeilijker te voeren.
Dus voor nu:
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Effectiviteit en ontwikkeling van wapensystemen
En als er door de ontwikkelingen een extra topic nodig is: sta vrij om er 1 te maken en anders geef het gerust aan. Een crisis als deze kan niet in 1 of 2 topics.
Dus voor nu:
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Effectiviteit en ontwikkeling van wapensystemen
En als er door de ontwikkelingen een extra topic nodig is: sta vrij om er 1 te maken en anders geef het gerust aan. Een crisis als deze kan niet in 1 of 2 topics.
Dat is het hele probleem. Topics met niet tientallen, maar honderden pagina's geschiedenis, je kan niet verwachten dat iedereen elke pagina heeft gevolgd. En bij sommige kan je nog zeggen: Doe dan eerst even een zoek actie, maar bij iets als het Oekraïne topic is dat ook niet realistisch.Jos_V schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:09:
Hoeveel uitleg en hoeveel kansen moet je "Nieuwe" gebruikers gunnen? Zeker in topics met tientallen paginas historie?
Aan de ene kant snap ik je punt, dat de hele discussie die net afgerond was weer opnieuw moet beginnen met weer de zelfde argumenten. Aan de andere kant is de andere partij het er misschien niet mee eens dat zijn/haar mening achterhaald is.Ik vind het lastig om een discussie te hebben over specifieke onderwerpen om twee weken later een nieuwe gebruiker weer dezelfde achterhaalde meningen de het topic in te gooien. het is een beetje een draaimolen waar we heen en weer blijven gaan en niemand lijkt ooit iets te leren want we moeten telkens dezelfde level 1 discussies voeren met nieuwe gebruikers.
Je kan van te voren niet zien of iets good-faith of bad-faith is zonder interactie
Niet keihard van repliek dienen als je niet weet of degene daadwerkelijk "bad faith" handelt?Heb ik hier een oplossing voor? nee, maar als je daar keihard van repliek gaat dienen dan ben jij het die gemod word.
Maar algemeen blijft het lastig om een gezellige discussie te houden over zulk soort onderwerpen. Er zijn ook een heel aantal topics hier die ik gewoon negeer: Ik zou best mee willen doen, maar daar zitten gewoon een aantal die vindt dat de 'waarheid' duidelijk is, dus iedereen die het ermee oneens is, is een troll.
Dan even op zachte toonSissors schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:46:
[...]
Dat is het hele probleem. Topics met niet tientallen, maar honderden pagina's geschiedenis, je kan niet verwachten dat iedereen elke pagina heeft gevolgd. En bij sommige kan je nog zeggen: Doe dan eerst even een zoek actie, maar bij iets als het Oekraïne topic is dat ook niet realistisch.
[...]
Aan de ene kant snap ik je punt, dat de hele discussie die net afgerond was weer opnieuw moet beginnen met weer de zelfde argumenten. Aan de andere kant is de andere partij het er misschien niet mee eens dat zijn/haar mening achterhaald is.
Niet keihard van repliek dienen als je niet weet of degene daadwerkelijk "bad faith" handelt?
In het Oekraïne topic staat een vrij duidelijke topicstart met een paar essentiële uitgangspunten.
.Discussie insteek is vanuit Nederlands en westers perspectief
We zijn een Nederlands forum en Nederland is een democratische rechtstaat. De discussie vind dus ook plaats vanuit het principe vanuit onze democratische rechtstaat met bijhorende normen en waarden. We zijn hier dus niet zogenaamd neutraal als in dat we ruimte bieden voor het legitimeren van antidemocratische visies op de wereld.
We willen dus bijvoorbeeld geen discussies over mensen die leven in een dictatuur ook tevreden kunnen zijn.
Die discussie gaan we in dit topic niet voeren.
Omgang met desinformatie en propaganda
Rusland is een land dat historisch gezien erg goed is in desinformatie en propaganda campagnes. Ook in deze oorlog wordt dit middel volop ingezet. Vandaar dat we geen propaganda talking points willen zien. We verwachten van discussie deelnemers dat er moeite wordt gestoken in het controleren en checken van bronnen en claims alvorens deze worden gepost.
Het zou helpen als die ook daadwerkelijk werd gelezen, want met bovenstaande in het achterhoofd was er van een aantal users al vrij snel te achterhalen of ze good-faith of bad-faith handelden...
Dit speelt inderdaad vaker dan je denkt. Heel veel mensen, waaronder ondergetekende, hebben gewoon een baan waar gewerkt moet worden en vaak zelfs een gezinsleven ernaast. Het is dan simpelweg onmogelijk om alles te lezen en bij te houden. Je gaat er dan niet aan ontkomen dat er bezoekers zijn die niet alles mee gekregen hebben en af en toe binnen komen vallen.Hippocampus schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:51:
Ik heb het idee dat er te makkelijk deelnemers als troll worden weggezet. Vele zijn gewoon nog niet 'up to speed' en missen de hele aanloop (ondanks dat het al jaren aan de gang is, is het nu pas breaking)
En de meeste zijn best voor rede vatbaar. Enkel willen die ook graag vanaf het begin serieus genomen worden en niet meteen kribbig worden voorzien van repliek (ook al is het al 20 keer langsgekomen, sommige mensen stappen in en uit een topic gelijk een tram)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Moppert de vrouw of man ( of de kinderen ) niet regelmatig dat er teveel tijd besteed wordt, aan het deelnemen of modereren van een discussie. Ik heb weleens, dat ik een bericht snel afraffelen moet... omdat ik ook een gezinsleven heb en luiers moet verschonenGonadan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:24:
[...]
Dit speelt inderdaad vaker dan je denkt. Heel veel mensen, waaronder ondergetekende, hebben gewoon een baan waar gewerkt moet worden en vaak zelfs een gezinsleven ernaast. Het is dan simpelweg onmogelijk om alles te lezen en bij te houden. Je gaat er dan niet aan ontkomen dat er bezoekers zijn die niet alles mee gekregen hebben en af en toe binnen komen vallen.
Maar dat gaat wel twee kanten op. En voor de duidelijkheid: Ik was al anti-Rusland voordat het cool wasdr.lowtune schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:57:
[...]
Dan even op zachte toon
In het Oekraïne topic staat een vrij duidelijke topicstart met een paar essentiële uitgangspunten.
[...]
.
Het zou helpen als die ook daadwerkelijk werd gelezen, want met bovenstaande in het achterhoofd was er van een aantal users al vrij snel te achterhalen of ze good-faith of bad-faith handelden...
Maar vanochtend had iemand gepost bijvoorbeeld dat als er kernraketten via de NAVO in Oekraïne worden geplaatst dat wel een enorm probleem was voor Rusland. Iets waar ik het geheel mee oneens ben, en ook heb uitgelegd waarom. Maar ik denk niet dat je zoiets makkelijk kan Googlen: Als mensen vonden dat een mening makkelijk onderuit te schoffelen was, dan was het waarschijnlijk sowieso al niet hun mening. Maar de post waar ik op reageerde is verwijderd omdat het propaganda was, en mijn reacties waren verwijderd omdat het happen op propaganda was.
En voor de duidelijkheid, ik snap prima dat zeker momenteel de mods overladen worden met werk, en zoals ik eerder ook schreef, het blijft subjectief. Maar ik mag het dan ook prima ermee oneens zijn.
Gewoon effe uit interesse hè. Als er een actualiteit is (zeg, een oorlog 🤷🏼♂️) waar van men kan verwachten dat het fiks wat activiteit op het forum oplevert, wordt dan ook de benodigde (en vooral: beschikbare) menskracht daarop (her)verdeeld? Of is het jammer voor de desbetreffende mods die dan maar geen vrije tijd meer hebben?
Serieuze vraag, want ik weet uit eigen ervaring dat te veel werk voor te weinig mensen ergens gaat wringen en waar dat dan ook is: dat is altijd negatief.
Serieuze vraag, want ik weet uit eigen ervaring dat te veel werk voor te weinig mensen ergens gaat wringen en waar dat dan ook is: dat is altijd negatief.
Hello. Is it me you're looking for?
Nou ja, dit dus. Als mensen (let op: dezelfde personen!) keer op keer op keer min of meer hetzelfde bericht plaatsen, waarbij exact langs het randje van het betamelijke wordt geslopen zodat ze niet worden gemodereerd omdat er blijkbaar niet wordt gelet op langetermijnspatronen bij het moderatieteam (afgezien van datgene wat ik niet meer mag noemen), dan verprutst het op den duur ook een topic.dr.lowtune schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:57:
Laat dat soort activiteit nou net de clou zijn van de Russische propaganda...het zou me niet eens verbazen als er met machine learning naar patronen wordt gezocht om net onder de radar te blijven op sappige targets zoals het grootste forum van Nederland.

De trollen overspoelen het oorlog-topic volledig. Dat het voor de moderators bergen werk veroorzaakt van het soort waar iedereen zonder kan, begrijp ik (uit ervaring, was hier ooit mod, gelukkig niet in AWM). Ik denk dat er nu weinig keus meer is anders dan de boel dicht doen. Zeker zonder de aanwezigheid van bepaalde scherpe gebruikers (en ja, ik begrijp dat dat ook een lastig punt is), is er eigenlijk geen redden aan. De paar mensen die dappere pogingen doen, waarvan sommigen hierboven ook al meermalen hebben gepost, reageren ook steeds geïrriteerder, wat logisch is, maar dan uiteindelijk ook niet helpt.
De trollen winnen, tijd om te hergroeperen?
Geen idee of het mogelijk is, nu of in de toekomst, maar wellicht kunnen TRs van hand picked users automatisch geflagd worden voor snelle behandeling. Daarmee kunnen de spoedjes sneller aandacht krijgen, waarmee grove overtredingen niet te lang blijven staan. Voor de overige TRs kan het topic dan periodiek dichtgegooid worden (ja dat mag best een langere periode en meermaals per dag zijn), zodat mods niet het gevoel hebben dat het non stop water naar de zee dragen is.
Dat geeft eventuele verhitte gemoederen meteen een afkoelingsperiode en iedereen tijd om bronnen te checken en onderbouwingen te formuleren
Dat geeft eventuele verhitte gemoederen meteen een afkoelingsperiode en iedereen tijd om bronnen te checken en onderbouwingen te formuleren
Qua oplossingen weet ik niet zo goed wat de richting moet zijn, want het is gewoon extreem tijdrovend werk, hoe je het ook wendt of keert. Maar ja, zoiets zou wellicht helpen. Sneller topic even dicht en zonder teveel pardon afkoelbans rondslingeren?Bundin schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:38:
AWM is de laatste 2 jaar (en misschien wel langer) wat mij betreft een parel geweest van bijzonder zinnige discussies die je aan het denken zetten, voor een niet onbelangrijk deel op conto van, zeg, een dozijn of twee gebruikers die daar veel aan bijdragen (daaronder ook moderatoren van zowel binnen als buiten AWM).
Maar, dat is veel werk. En ik zou kunnen begrijpen als het te veel werk is. Zeker op die momenten dat er dingen gebeuren in de wereld die er echt toe doen.
Het zou wel bijzonder jammer zijn om dat regelmatig hoge niveau verloren te zien gaan in een zee van bullshit.
Druk vind ik zo subjectief. Indien ik het vergelijk met een buurtfeest valt direct het verschil op: de meeste plekken hebben een sterke mate van zelfregulering maar hier wordt iemand die een discussie probeert te stroomlijnen altijd keihard afgekapt want dat is werk voor de mods. Prima, maar dat schept anderzijds de verplichting voor de mods om te stroomlijnen en daarvoor hebben die te weinig tijd.Wilke schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:30:
De trollen overspoelen het oorlog-topic volledig. Dat het voor de moderators bergen werk veroorzaakt van het soort waar iedereen zonder kan, begrijp ik (uit ervaring, was hier ooit mod, gelukkig niet in AWM).
Dan heb je opeens een interessante dynamiek te pakken van gebrek aan zelfregulatie en tijdtekort van crew.
Denk dat we dan andere definities van trollen hebben, want zie er nauwelijks. Paar die imo wat naiief zijn, maar trollen valt wel mee. Maar misschien ben ik wel te naiief daarin.Wilke schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:30:
De trollen overspoelen het oorlog-topic volledig. Dat het voor de moderators bergen werk veroorzaakt van het soort waar iedereen zonder kan, begrijp ik (uit ervaring, was hier ooit mod, gelukkig niet in AWM). Ik denk dat er nu weinig keus meer is anders dan de boel dicht doen. Zeker zonder de aanwezigheid van bepaalde scherpe gebruikers (en ja, ik begrijp dat dat ook een lastig punt is), is er eigenlijk geen redden aan. De paar mensen die dappere pogingen doen, waarvan sommigen hierboven ook al meermalen hebben gepost, reageren ook steeds geïrriteerder, wat logisch is, maar dan uiteindelijk ook niet helpt.
Kun je niet eenzelfde soort systeem als de frontpage doen? Dus een optie om te downmodden. En zo het bericht in te klappen, deze ingeklapte berichten zullen dan alsnog beoordeeld kunnen worden door de moderators. En verder dus alleen actief modereren op omgangsvorm mbt persoonlijke aanvallen bijvoorbeeld. Zo onthef je min of meer de verantwoordelijkheid van de moderators op het beoordelen van de inhoud. En zet de poster in de positie om een goede onderbouwing te moeten hebben om serieus genomen te worden, neutraal of positief. Tenminste het lijkt me in de voorgenoemde topics bijna onmogelijk om te oordelen over de inhoud. Je kunt eventueel de optie tot downmodden uitbreiden met een toelichting of bronvermelding. Dat scheelt de moderators ook weer om zelf onderzoek te moeten doen.
Oplossingsrichtingen laat ik graag aan de moderators zelf over en lijken me hier niet het juiste onderwerp om in detail op in te gaan, maar bovenstaande zou in elk geval niet zo'n goed idee zijn, zie Meningmodden is een probleemwimpo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:50:
Kun je niet eenzelfde soort systeem als de frontpage doen? Dus een optie om te downmodden.
Ja op een frontpage zie ik het probleem wel sneller, dit omdat het van tijdelijke aard is.Wilke schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:56:
[...]
Oplossingsrichtingen laat ik graag aan de moderators zelf over en lijken me hier niet het juiste onderwerp om in detail op in te gaan, maar bovenstaande zou in elk geval niet zo'n goed idee zijn, zie Meningmodden is een probleem
Maar in een forum kun je stellen dat de uitwisseling van ideeën juist de hoofdmoot is. Dus ik zie het wel gebeuren dat mening gewijs er in het begin van een topic wat meer neigt naar de negatieve werking. Maar na een ~tal berichten/topics zou dit wat gerichter gaan en rationeler. Tenminste zo ervaar ik het voornamelijk, in het begin is het wat rommelig. En na een poosje inhoudelijker, in dat geval zou een downmod functie de nieuwkomers die er met een gestrekt been in gaan kunnen helpen afremmen/bijsturen.
Maak de downmod functie drop-down met een keuzes waarom de downmod rechtvaardig is. Op basis van de opgestelde regels van een topic. Zo kan er ook voor de bevestiging eventueel nog gekeken worden door een moderator. Voeg later na aantal gewenste berichten een functie toe voor, anders namelijk: met toelichting/bronvermelding.
[ Voor 14% gewijzigd door wimpo op 01-03-2022 20:12 ]
Met het risico voor mijn beurt te spreken want ik modereer hier niet:Amphiebietje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:17:
Nou ja, dit dus. Als mensen (let op: dezelfde personen!) keer op keer op keer min of meer hetzelfde bericht plaatsen, waarbij exact langs het randje van het betamelijke wordt geslopen zodat ze niet worden gemodereerd omdat er blijkbaar niet wordt gelet op langetermijnspatronen bij het moderatieteam (afgezien van datgene wat ik niet meer mag noemen), dan verprutst het op den duur ook een topic.
Laat dat soort activiteit nou net de clou zijn van de Russische propaganda...het zou me niet eens verbazen als er met machine learning naar patronen wordt gezocht om net onder de radar te blijven op sappige targets zoals het grootste forum van Nederland.![]()
Als zoiets je onmiskenbaar opvalt bij een bepaalde user, help dan de lokale crew door bewijslast te verzamelen. De topic reports van AWM ken ik inhoudelijk niet maar over het algemeen zijn TR's vaak maar enkele woorden tot een oneliner.
Wanneer dergelijk herhalend gedrag dan voor komt en de lokale crew is al druk dan kan het erg helpen als je zelf al een lijstje voorbeelden verzamelt en dat in een TR mee geeft.
Dat geeft geen garantie dat de crew het met je oordeel eens is, maar het helpt allicht bij het beoordelen of er daadwerkelijk een patroon is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iets meer dan 48 uur geleden een ban gekregen vanwege meerdere punten. Ik had graag de kans willen grijpen om uitgebreid en inhoudelijk mijn verhaal hier te doen met verwijzingen naar bepaalde situaties, maar gezien de modbreak's lijken de moderators van o.a. AWM niet publiekelijk, maar ook niet prive te willen discussieren over het beleid. Hoe wil je dan van feedback voorzien worden?
Een discussie, verwijzende naar de velen in het topic over de oorlog in Oekraine, is alomvattend. Daarbij horen o.a. persoonlijke: opvattingen, schrijven, visie en emoties. De losvaste regels in subfora maken discussie voeren onmogelijk. Ik vind de starre houding en inhoudsloze terugkoppeling van moderators onbegrijpelijk en weinig respect tonen richting de community. Je kunt hier alleen op eieren lopen, want een kans om van overtredingen te leren krijg je uberhaupt niet. *knip* Wij bepalen de regels en dulden geen enkele vorm van tegenspraak.
De verwijzing naar de wikipedia pagina over Argument to moderation slaat als een tang op een varken. Het is weerzinwekkend. Er vallen om en nabij 100 misvattingen onder, waaronder ook False Balance, die het onmogelijk maken om een discussie te voeren. Mijn stijl van discussieren is nooit gelijk aan die van een ander, maar ook op basis van intellect is er veel verschil. Als je dat ook nog eens moet toetsen op basis van misvattingen, dan kunnen we beter ophouden met praten. Dan hebben we het nog niet eens gehad over:
- Het verbod op argumenten waar de moderators zich niet in kunnen vinden
- De vreemde driesplitsing van het topic over de oorlog van Oekraine
- Het advies om je eerst te verdiepen in de achtergrond, opgezet door Tweakers, van het conflict alvorens verder te discussieren
- De inhoud van de Pushmessage bij een ban
Ik ben van mening dat het grote Tweakers een verantwoordelijkheid heeft, zeker in deze tijd, om op het zogenaamde discussieplatform een plaats te creeren om te kunnen discussieren en waar je de kans krijgt om van elkaar te leren. Het is noodzakelijk, cruciaal, om te botsen. Die zorgen voor toenadering en een verschuiving in standpunten. Het is de verantwoordelijkheid van ons allen om daar op een volwassen manier mee om te gaan en daarin te groeien. Dat betekent ook dat je moet weten wanneer je zegt: We agree to disagree. Een discussie leiden, wat hier niet gebeurd, is iets heel anders dan deze vol te pompen met zoveel regelgeving en ongefundeerde projecties (alsof er een glazen bol aanwezig is op het moderatorforum), zodat het uberhaupt niet meer mogelijk is om een gesprek te voeren.
Jullie maken het voor jezelf moeilijk en zijn al veel te ver meegegaan in de acceptatie deze losvaste regels die constant veranderen. Hoe kleiner het aantal regels, hoe feller de discussie en des te korter zal een verschil van mening duren. Dit gebeurd nu niet en dat zorgt er in mijn ogen voor dat frustraties verder oplopen, leermomenten niet plaatsvinden en we als community niet nader tot elkaar komen. In dit geval heeft dat te maken met de regelgeving van tweakers en het ontbreken van de menselijke maat en niet met een verschil in standpunten, visie, woordkeuzes of intellect. *knip*
Mijn felheid is bewust omdat jullie keer op keer de wang toekeren naar de mensen die graag wat willen bijdragen aan een discussie en aan het platform. Als jullie bereid zijn om een open gesprek te voeren dan hoor ik het graag.
Een discussie, verwijzende naar de velen in het topic over de oorlog in Oekraine, is alomvattend. Daarbij horen o.a. persoonlijke: opvattingen, schrijven, visie en emoties. De losvaste regels in subfora maken discussie voeren onmogelijk. Ik vind de starre houding en inhoudsloze terugkoppeling van moderators onbegrijpelijk en weinig respect tonen richting de community. Je kunt hier alleen op eieren lopen, want een kans om van overtredingen te leren krijg je uberhaupt niet. *knip* Wij bepalen de regels en dulden geen enkele vorm van tegenspraak.
De verwijzing naar de wikipedia pagina over Argument to moderation slaat als een tang op een varken. Het is weerzinwekkend. Er vallen om en nabij 100 misvattingen onder, waaronder ook False Balance, die het onmogelijk maken om een discussie te voeren. Mijn stijl van discussieren is nooit gelijk aan die van een ander, maar ook op basis van intellect is er veel verschil. Als je dat ook nog eens moet toetsen op basis van misvattingen, dan kunnen we beter ophouden met praten. Dan hebben we het nog niet eens gehad over:
- Het verbod op argumenten waar de moderators zich niet in kunnen vinden
- De vreemde driesplitsing van het topic over de oorlog van Oekraine
- Het advies om je eerst te verdiepen in de achtergrond, opgezet door Tweakers, van het conflict alvorens verder te discussieren
- De inhoud van de Pushmessage bij een ban
Ik ben van mening dat het grote Tweakers een verantwoordelijkheid heeft, zeker in deze tijd, om op het zogenaamde discussieplatform een plaats te creeren om te kunnen discussieren en waar je de kans krijgt om van elkaar te leren. Het is noodzakelijk, cruciaal, om te botsen. Die zorgen voor toenadering en een verschuiving in standpunten. Het is de verantwoordelijkheid van ons allen om daar op een volwassen manier mee om te gaan en daarin te groeien. Dat betekent ook dat je moet weten wanneer je zegt: We agree to disagree. Een discussie leiden, wat hier niet gebeurd, is iets heel anders dan deze vol te pompen met zoveel regelgeving en ongefundeerde projecties (alsof er een glazen bol aanwezig is op het moderatorforum), zodat het uberhaupt niet meer mogelijk is om een gesprek te voeren.
Jullie maken het voor jezelf moeilijk en zijn al veel te ver meegegaan in de acceptatie deze losvaste regels die constant veranderen. Hoe kleiner het aantal regels, hoe feller de discussie en des te korter zal een verschil van mening duren. Dit gebeurd nu niet en dat zorgt er in mijn ogen voor dat frustraties verder oplopen, leermomenten niet plaatsvinden en we als community niet nader tot elkaar komen. In dit geval heeft dat te maken met de regelgeving van tweakers en het ontbreken van de menselijke maat en niet met een verschil in standpunten, visie, woordkeuzes of intellect. *knip*
Mijn felheid is bewust omdat jullie keer op keer de wang toekeren naar de mensen die graag wat willen bijdragen aan een discussie en aan het platform. Als jullie bereid zijn om een open gesprek te voeren dan hoor ik het graag.
[ Voor 1% gewijzigd door Orion84 op 05-03-2022 12:35 . Reden: Kritiek leveren kan ook zonder beledigingen en verwensingen ]
120% eens. Ik zie dat posters em moderators hier beide ervaringen aandragen waaruit blijkt dat het een hels karwei is. Ik zou graag samen kijken of het niet een beetje anders kan, voor mods en poster alike. Het onderscheid poster<>moderator hoeft niet zo scherp te zijn, help us help you! De nieuw benodigde technische functionaliteit lijken me zeer bescheiden in omvang.Delerium schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:21:
[...]
Druk vind ik zo subjectief. Indien ik het vergelijk met een buurtfeest valt direct het verschil op: de meeste plekken hebben een sterke mate van zelfregulering maar hier wordt iemand die een discussie probeert te stroomlijnen altijd keihard afgekapt want dat is werk voor de mods. Prima, maar dat schept anderzijds de verplichting voor de mods om te stroomlijnen en daarvoor hebben die te weinig tijd.
Dan heb je opeens een interessante dynamiek te pakken van gebrek aan zelfregulatie en tijdtekort van crew.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Mijn ervaring is dat de HGA van dienst letterlijk “rot op met je TR’s” via de ICQ naar me gooide. Een HGA. Het sterkt mij in dat het beleid is users via TR’s te delegeren om vervolgens de TR’s te kunnen negeren en toch op de regels te kunnen wijzen.Gonadan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:16:
[...]
Wanneer dergelijk herhalend gedrag dan voor komt en de lokale crew is al druk dan kan het erg helpen als je zelf al een lijstje voorbeelden verzamelt en dat in een TR mee geeft.
Het zal vast inmiddels anders zijn maar gezien de vrij rondlopende trollen ben ik niet van die indruk.
Groot respect voor de mods hier op het forum.
Dappere stap gezet (juich ik toe).
Volgens mij is het simpel: is het teveel? Moet je (-modkorps) uitbreiden of ervoor kiezen niet zoveel topics te willen faciliteren.
Het is allemaal prachtig dat we zo'n breed scala aan topics hebben hier op een techforum, maar is er niet een te grote broek mee aangetrokken?
De polarisatie in de wereld is niet zomaar over, we kunnen er vanuit gaan dat er nog vele topics zullen volgen waarbij de emoties hoog op kunnen lopen.
Wil je dan keer op keer deze discussie of zeg je op een gegeven moment "het is wel (even) genoeg"?
Ik zou het eigenlijk wel weten.
Dappere stap gezet (juich ik toe).
Volgens mij is het simpel: is het teveel? Moet je (-modkorps) uitbreiden of ervoor kiezen niet zoveel topics te willen faciliteren.
Het is allemaal prachtig dat we zo'n breed scala aan topics hebben hier op een techforum, maar is er niet een te grote broek mee aangetrokken?
De polarisatie in de wereld is niet zomaar over, we kunnen er vanuit gaan dat er nog vele topics zullen volgen waarbij de emoties hoog op kunnen lopen.
Wil je dan keer op keer deze discussie of zeg je op een gegeven moment "het is wel (even) genoeg"?
Ik zou het eigenlijk wel weten.
Mooi verwoord en helemaal mee eens!DR!5EQ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:25:
…
Jullie maken het voor jezelf moeilijk en zijn al veel te ver meegegaan in de acceptatie deze losvaste regels die constant veranderen. Hoe kleiner het aantal regels, hoe feller de discussie en des te korter zal een verschil van mening duren. Dit gebeurd nu niet en dat zorgt er in mijn ogen voor dat frustraties verder oplopen, leermomenten niet plaatsvinden en we als community niet nader tot elkaar komen. In dit geval heeft dat te maken met de regelgeving van tweakers en het ontbreken van de menselijke maat en niet met een verschil in standpunten, visie, woordkeuzes of intellect.
Moderatie moet er zijn om ongewenste reacties uit een discussie te halen. Ongewenst is alles wat illegaal is, of opzettelijk kwetsend. Maar een discussie waarbij een klein groepje mensen met meer rechten dan anderen via steeds veranderende regels gaat bepalen waar die anderen het over mogen hebben is geen vrije discussie en zorgt mi.i. alleen maar voor teveel frustraties en ontevreden gebruikers van een platform.
Anyway serieuze suggestie over dat Oekraïne topic, misschien kan het gesplitst worden in een real time media coverage topic waar alle tweets en luchtalarmen bediscussieerd kunnen worden en een Oekraïne, oorlog en internationale betrekkingen topic welke meer over de achtergronden gaat. Helaas wel enige overlap tussen deze, maar mijn punt is vooral maak een topic voor alle discussies over alle tweets en sociaal media berichtgeving en een topic met toch iets meer diepgang.
[ Voor 0% gewijzigd door Norjee op 01-03-2022 23:05 . Reden: Split is er al, ik dacht dat de split naar een wapensystemen topic ging eerder :/ ]
Dat is al gedaan:Norjee schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:56:
Anyway serieuze suggestie over dat Oekraïne topic, misschien kan het gesplitst worden in een real time media coverage topic waar alle tweets en luchtalarmen bediscussieerd kunnen worden en een Oekraïne, oorlog en internationale betrekkingen topic welke meer over de achtergronden gaat. Helaas wel enige overlap tussen deze, maar mijn punt is vooral maak een topic voor alle discussies over alle tweets en sociaal media berichtgeving en een topic met toch iets meer diepgang.
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3 <- Het inhoudelijke gedoe
De oorlog in Oekraïne <- Het oppervlakkige... minder inhoudelijk... Argh... Het actuele, realtime gedoe.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
@polthemol ik zie dat het centrale Oekraine-topic gesloten is door jou. In je sluitbericht staat dat het 'voor onderhoud' is maar dat maakt het niet duidelijker. Heb even door de laatste berichten gekeken en ik zie niet echt schokkende zaken?
Ik zie in deze thread veelal over 'trolls' gesproken, maar ne tzoals @Sissors zie ik ze niet echt direct maar dat kan aan mijn/onze definitie van trolls liggen.
Ik zie in deze thread veelal over 'trolls' gesproken, maar ne tzoals @Sissors zie ik ze niet echt direct maar dat kan aan mijn/onze definitie van trolls liggen.
[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 02-03-2022 08:25 ]
Hier heb ik aan gedacht, maar het gebrek aan een advanced search is hierbij een gemis. Bij normalere fora kan je een topic of forum doorzoeken op berichten van een enkele gebruiker, hier heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen (via hun profiel?).Gonadan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:16:
[...]
Met het risico voor mijn beurt te spreken want ik modereer hier niet:
Als zoiets je onmiskenbaar opvalt bij een bepaalde user, help dan de lokale crew door bewijslast te verzamelen. De topic reports van AWM ken ik inhoudelijk niet maar over het algemeen zijn TR's vaak maar enkele woorden tot een oneliner.
Dat geeft geen garantie dat de crew het met je oordeel eens is, maar het helpt allicht bij het beoordelen of er daadwerkelijk een patroon is.
* Kleine zij-noot: Soms valt het mij op dat Tweakers, naast zijn geavanceerde functionaliteit op sommige vlakken, ook ongelofelijk primitief is op andere vlakken in vergelijking met meer standaard forum-software. Of het zit op een onlogische plek verborgen...
In elk geval gisteravond was het Oekraïne-topic beduidend rustiger dan daarvoor en zelfs redelijk constructief, op een enkele gebruiker na die daarop is aangesproken door andere gebruikers. Een aantal mensen die in de dagen daarvoor uitermate aanwezig waren met verstorende berichten leek weg te zijn (ik ga niet speculeren over de oorzaak).RodeStabilo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:24:
@polthemol ik zie dat het centrale Oekraine-topic gesloten is door jou. In je sluitbericht staat dat het 'voor onderhoud' is maar dat maakt het niet duidelijker. Heb even door de laatste berichten gekeken en ik zie niet echt schokkende zaken?
Bovenaan elk topic, dropdown box links v/d searchbox, "Dit Topic (poster)" dan posternaamAmphiebietje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:31:
[...]
Hier heb ik aan gedacht, maar het gebrek aan een advanced search is hierbij een gemis. Bij normalere fora kan je een topic of forum doorzoeken op berichten van een enkele gebruiker, hier heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen (via hun profiel?).
Krijg je zoiets als deze Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic
Of gewoon een naam in de searchbox ala zoeken naar 'Amphiebietje'
Weet niet of dit precies is wat je bedoelt maar er zijn (beperkte?) mogelijkheden.
[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 02-03-2022 08:51 ]
Ik begrijp ook niet waarom het topic gesloten is, ik volg het vrij intensief en ik zag maar weinig dingen scheef lopen. Speelt er wat meer dan alleen "onderhoud"? Ik vind het erg jammer want het topic was toch wel een beetje mijn "news digest".Amphiebietje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:34:
[...]
In elk geval gisteravond was het Oekraïne-topic beduidend rustiger dan daarvoor en zelfs redelijk constructief, op een enkele gebruiker na die daarop is aangesproken door andere gebruikers. Een aantal mensen die in de dagen daarvoor uitermate aanwezig waren met verstorende berichten leek weg te zijn (ik ga niet speculeren over de oorzaak).
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Amphiebietje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:31:
Hier heb ik aan gedacht, maar het gebrek aan een advanced search is hierbij een gemis. Bij normalere fora kan je een topic of forum doorzoeken op berichten van een enkele gebruiker, hier heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen (via hun profiel?).
* Kleine zij-noot: Soms valt het mij op dat Tweakers, naast zijn geavanceerde functionaliteit op sommige vlakken, ook ongelofelijk primitief is op andere vlakken in vergelijking met meer standaard forum-software. Of het zit op een onlogische plek verborgen...
offtopic:
Het is niet altijd even makkelijk inderdaad, vandaar ook mijn opmerking dat hulp altijd lekker is.
Zoals @SpamLame aangeeft kan je per topic zelf zoeken op een gebruikersnaam, maar je kunt inderdaad ook via de myreact door klikken naar een lijst van 'reacties door user'. Bijvoorbeeld: https://gathering.tweaker...nd/poster/954107/messages
Het is niet altijd even makkelijk inderdaad, vandaar ook mijn opmerking dat hulp altijd lekker is.
Zoals @SpamLame aangeeft kan je per topic zelf zoeken op een gebruikersnaam, maar je kunt inderdaad ook via de myreact door klikken naar een lijst van 'reacties door user'. Bijvoorbeeld: https://gathering.tweaker...nd/poster/954107/messages
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er wordt op dit moment zorgvuldig gekeken naar de nog openstaande TR's. Even voor het idee, het aantal TR's van alleen dat topic.RodeStabilo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:24:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wIBdFWDj9WIWBK4kCNnYd1jW.png?f=user_large)
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
ik moest een hele lading TR's (70-tal) wegwerken, vandaar het slotje. Anders is er geen werken aan. (wat @janvanduschoten dus ook zegtRodeStabilo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:24:
@Spotmatic waarom die insinuatie? Het is gewoon bijwerken van de TR's en dat is het.
[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:57 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Sorry, het was niet negatief bedoeld. Ik vind meer dan 600 TR's bepaald geen normaal onderhoud (dat kun je toch niet "gewoon" noemen?). Dus er speelde inderdaad wat meer.polthemol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:55:
[...]
ik moest een hele lading TR's (70-tal) wegwerken, vandaar het slotje. Anders is er geen werken aan.
@Spotmatic waarom die insinuatie? Het is gewoon bijwerken van de TR's en dat is het.
Bedankt voor het gewaardeerde werk!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
@polthemol dank voor de toelichting!
Dat is wel van heel het topic opgeteld natuurlijk.Spotmatic schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:57:
Ik vind meer dan 600 TR's bepaald geen normaal onderhoud (dat kun je toch niet "gewoon" noemen?).
[ Voor 77% gewijzigd door RodeStabilo op 02-03-2022 09:08 ]
Zoiets is afdoende.SpamLame schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:46:
[...]
Bovenaan elk topic, dropdown box links v/d searchbox, "Dit Topic (poster)" dan posternaam
Krijg je zoiets als deze Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic
Of gewoon een naam in de searchbox ala zoeken naar 'Amphiebietje'
Weet niet of dit precies is wat je bedoelt maar er zijn (beperkte?) mogelijkheden.
Ik reageer niet heel vaak op AWM (of op GoT in het algemeen) maar wilde het volgende idee even kwijt, waar ik toch bij wil zeggen dat het wel ingegeven is door een zekere gebeurtenis van 2 dagen geleden. Ik zou daar heel veel over kunnen zeggen, maar het meeste is al gezegd.
Zou het geen mogelijkheid zijn, om een maximale frequentie van posts per user in een topic vast te stellen? Bijvoorbeeld: je mag 1 keer per half uur een reactie posten per topic.
Voordelen: ik reageer zelf ook weinig omdat ik mijn woorden lang overweeg en nadenk voordat ik iets post. Het komt wat mij betreft ten goede van mijn inhoud, de toon van mijn bericht, en de leesbaarheid ervan. Het feit dat je op AWM de tijd hebt om een reactie zorgvuldig te overwegen is een groot voordeel ten opzichte van fysieke communicatie, waar je inhoudelijke proces een stuk sneller moet verlopen. Ik zou zeggen dat het de moeite waard is om dat aspect te benadrukken.
Bijkomend voordeel is dat er maximaal 48 posts per user zijn in een topic per 24 uur, en waarschijnlijk een stuk minder. In combinatie met de mogelijk toegenomen zelfreflectie en moeite die in de posts gestoken wordt, zorgt de verlaagde frequentie er vanzelfsprekend voor dat het werk voor de mods behapbaar blijft.
Mochten mensen vaker dan 1 keer per half uur willen posten, dan kunnen ze natuurlijk een ander topic erbij pakken, wat gezien de schat aan goede topics op AWM mijn inziens geen verlies is.
De precieze frequentie kan natuurlijk naar eigen inzicht worden aangepast en het tijdelijk verlagen van de postfrequentie van een topic zou een signaal kunnen zijn om beter na te denken voordat men iets post en de inhoud en kwaliteit van de eigen reacties te evalueren. Tevens is het een iets minder zwaar middel om wat ruimte te creëren voor onderhoud dan gelijk een topic te sluiten.
Nadelen zijn er misschien ook, bijvoorbeeld dat breaking news mogelijk wat minder snel van duiding kan worden voorzien door andere users. Er zou ook nog even gekeken moeten worden naar het gebruik van de edit knop, misschien dat je daar een limiet van het percentage van je post dat je aanpast moet instellen van 25% of iets dergelijks, zodat men niet de eigen reacties eindeloos kan editten om alsnog een ontspoorde discussie te laten ontstaan. Tevens zou een discussie zich over meerdere topics uit kunnen spreiden, maar dit lijkt me overduidelijk een overtreding van de regels en is ook snel op te merken en naar te handelen.
Nuja, ik hoor graag wat jullie er van vinden en of ik wat over het hoofd zie.
Volgens mij is het betreurenswaardige voorval van 2 dagen terug te herleiden naar het reageren op basis van emotie door herhaaldelijk en snel achter elkaar te prikkelen, en als ik voor mezelf spreek, begrijp ik die emotie heel goed. Het heeft wellicht met ook met mijn eigen achtergrond en voorgeschiedenis te maken, maar als ik publiek debat ontregeld zie worden voel ik daadwerkelijk woede en angst. Dit omwille van het feit dat ik me inmiddels goed realiseer waar dat voor mij waarschijnlijk eindigt, als het geen halt toegeroepen wordt. Voeg daar overprikkeling aan toe, en dan zou je inderdaad zomaar eens uit je slof kunnen schieten. Mijn eigen respons is meer ontwijkend (ik bezoek AWM dan gewoon tijdelijk niet meer, of ik reageer in elk geval niet meer) maar dat betekent wel dat ik die stress zelf mee neem naar bed. Waarschijnlijk beter voor AWM, maar ik zit daar soms wel mee.
Als we allemaal iets meer stil zouden staan bij wat we posten, krijgen we meer ruimte om empathie en zelfreflectie te verwerken, of om zelf tot de conclusie te komen dat reageren niet de moeite is en onze TR's goed te specificeren. Wellicht dat een maximale reactiefrequentie daar een goed middel voor is.
Dan nog een klein vraagje, wat veel makkelijker is; ik maak soms een TR aan waar enkel en alleen in staat dat er een verwijderde reactie in de quotes staat van een andere reactie. Is dat handig? Ik heb namelijk geen idee of TR's gekoppeld zijn aan een specifieke reactie en of dat dus snel inzichtelijk is voor de mods. Als het onnodige clutter is, dan laat ik dat vanaf nu.
Zou het geen mogelijkheid zijn, om een maximale frequentie van posts per user in een topic vast te stellen? Bijvoorbeeld: je mag 1 keer per half uur een reactie posten per topic.
Voordelen: ik reageer zelf ook weinig omdat ik mijn woorden lang overweeg en nadenk voordat ik iets post. Het komt wat mij betreft ten goede van mijn inhoud, de toon van mijn bericht, en de leesbaarheid ervan. Het feit dat je op AWM de tijd hebt om een reactie zorgvuldig te overwegen is een groot voordeel ten opzichte van fysieke communicatie, waar je inhoudelijke proces een stuk sneller moet verlopen. Ik zou zeggen dat het de moeite waard is om dat aspect te benadrukken.
Bijkomend voordeel is dat er maximaal 48 posts per user zijn in een topic per 24 uur, en waarschijnlijk een stuk minder. In combinatie met de mogelijk toegenomen zelfreflectie en moeite die in de posts gestoken wordt, zorgt de verlaagde frequentie er vanzelfsprekend voor dat het werk voor de mods behapbaar blijft.
Mochten mensen vaker dan 1 keer per half uur willen posten, dan kunnen ze natuurlijk een ander topic erbij pakken, wat gezien de schat aan goede topics op AWM mijn inziens geen verlies is.
De precieze frequentie kan natuurlijk naar eigen inzicht worden aangepast en het tijdelijk verlagen van de postfrequentie van een topic zou een signaal kunnen zijn om beter na te denken voordat men iets post en de inhoud en kwaliteit van de eigen reacties te evalueren. Tevens is het een iets minder zwaar middel om wat ruimte te creëren voor onderhoud dan gelijk een topic te sluiten.
Nadelen zijn er misschien ook, bijvoorbeeld dat breaking news mogelijk wat minder snel van duiding kan worden voorzien door andere users. Er zou ook nog even gekeken moeten worden naar het gebruik van de edit knop, misschien dat je daar een limiet van het percentage van je post dat je aanpast moet instellen van 25% of iets dergelijks, zodat men niet de eigen reacties eindeloos kan editten om alsnog een ontspoorde discussie te laten ontstaan. Tevens zou een discussie zich over meerdere topics uit kunnen spreiden, maar dit lijkt me overduidelijk een overtreding van de regels en is ook snel op te merken en naar te handelen.
Nuja, ik hoor graag wat jullie er van vinden en of ik wat over het hoofd zie.
Volgens mij is het betreurenswaardige voorval van 2 dagen terug te herleiden naar het reageren op basis van emotie door herhaaldelijk en snel achter elkaar te prikkelen, en als ik voor mezelf spreek, begrijp ik die emotie heel goed. Het heeft wellicht met ook met mijn eigen achtergrond en voorgeschiedenis te maken, maar als ik publiek debat ontregeld zie worden voel ik daadwerkelijk woede en angst. Dit omwille van het feit dat ik me inmiddels goed realiseer waar dat voor mij waarschijnlijk eindigt, als het geen halt toegeroepen wordt. Voeg daar overprikkeling aan toe, en dan zou je inderdaad zomaar eens uit je slof kunnen schieten. Mijn eigen respons is meer ontwijkend (ik bezoek AWM dan gewoon tijdelijk niet meer, of ik reageer in elk geval niet meer) maar dat betekent wel dat ik die stress zelf mee neem naar bed. Waarschijnlijk beter voor AWM, maar ik zit daar soms wel mee.
Als we allemaal iets meer stil zouden staan bij wat we posten, krijgen we meer ruimte om empathie en zelfreflectie te verwerken, of om zelf tot de conclusie te komen dat reageren niet de moeite is en onze TR's goed te specificeren. Wellicht dat een maximale reactiefrequentie daar een goed middel voor is.
Dan nog een klein vraagje, wat veel makkelijker is; ik maak soms een TR aan waar enkel en alleen in staat dat er een verwijderde reactie in de quotes staat van een andere reactie. Is dat handig? Ik heb namelijk geen idee of TR's gekoppeld zijn aan een specifieke reactie en of dat dus snel inzichtelijk is voor de mods. Als het onnodige clutter is, dan laat ik dat vanaf nu.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Helaas, het is al aangegeven dat het technisch niet mogelijk is omdat op die manier te beperken. Verder is het ook niet altijd wenselijk. Het probleem zit hem ook in het gedrag, niet de handeling zelf..ScorpionSquad schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:18:
✂ knip, verkeerd gelezen ✂
[ Voor 46% gewijzigd door DevWouter op 02-03-2022 12:41 ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
dat is heel handig die TR's, vooral in topics die snel gaan, is het makkelijk om ergens een stukje vergeten te knippen..ScorpionSquad schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:18:
Een TR is veelal gekoppeld (Als je rapporteert via de post zelf). Als je via de knop bovenaan het topic doet, dan weer niet en dat kan soms wat zoekwerk opleveren
[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 12:47 ]
Hmm, jammer om te horen dat het niet mogelijk is. Ik zag er wel wat in, anders had ik er ook niet een dergelijk epistel over geschreven. Ik snap verder niet goed waarom het niet zou kunnen, maargoed, ik ben met reden geen webdeveloper, laten we het zo zeggenDevWouter schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:44:
[...]
Helaas, het is al aangegeven dat het technisch niet mogelijk is omdat op die manier te beperken. Verder is het ook niet altijd wenselijk. Het probleem zit hem ook in het gedrag, niet de handeling zelf.
✂ knip, verkeerd gelezen ✂

Over de TR's, dan zal ik dat blijven melden als ik het zie (echter laat ik het Oekraïne-topic nu voor wat het is, het gaat mij ook echt te snel. Hopelijk wordt het tempo daar snel minder voor jullie).
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Wat mij hier is opgevallen is dat er vaak een aanvallende/gespannen sfeer is en zenden/gelijk halen belangrijker is dan nieuwe inzichten eruit te halen.
Dat gelijk halen zit er soms zo diep in dat de meest vreemde technieken worden uitgehaald om dat voor elkaar te krijgen. Direct op de man gaat vaak zichtbaar maar soms ook op, slinkse, minder zichtbare manieren om iemand onderuit proberen te halen. Logisch gevolg van die truuken is dat de gesprekspartner vol in de (aanvallende) verdediging schiet. Weg sfeer.
Zelf discussier ik hier niet (meer) omdat ik "veiligheid" mis om met een open vizier een discussie in te gaan, ik ben bang dat er direct weer 3 dolken in mijn rug zitten en ik daarna zelf ook aanvallend zal worden. Zie hier de vicieuze cirkel. Ik wil niet zo zijn, ik wil niet zo posten dus daarom maar niet.
Helaas heb ik de oplossing niet, ik breng hiermee absoluut geen nieuwe inzichten en zou niet weten hoe je dit moet doorbreken. Belangrijk is denk ik wel de groepsdynamiek boven de inhoud stellen (ook vanuit moderatie).
Wellicht al bekend maar ik vond dit wel een interessante talk over dit onderwerp. Als je het voor elkaar krijgt om het doel te transformeren naar zelf slimmer worden ipv je kennis over te dragen dan denk ik dat je een fijnere discussie krijgt en er meer aan hebt. Voor mij legt deze video dat kort en krachtig uit.
Dat gelijk halen zit er soms zo diep in dat de meest vreemde technieken worden uitgehaald om dat voor elkaar te krijgen. Direct op de man gaat vaak zichtbaar maar soms ook op, slinkse, minder zichtbare manieren om iemand onderuit proberen te halen. Logisch gevolg van die truuken is dat de gesprekspartner vol in de (aanvallende) verdediging schiet. Weg sfeer.
Zelf discussier ik hier niet (meer) omdat ik "veiligheid" mis om met een open vizier een discussie in te gaan, ik ben bang dat er direct weer 3 dolken in mijn rug zitten en ik daarna zelf ook aanvallend zal worden. Zie hier de vicieuze cirkel. Ik wil niet zo zijn, ik wil niet zo posten dus daarom maar niet.
Helaas heb ik de oplossing niet, ik breng hiermee absoluut geen nieuwe inzichten en zou niet weten hoe je dit moet doorbreken. Belangrijk is denk ik wel de groepsdynamiek boven de inhoud stellen (ook vanuit moderatie).
Wellicht al bekend maar ik vond dit wel een interessante talk over dit onderwerp. Als je het voor elkaar krijgt om het doel te transformeren naar zelf slimmer worden ipv je kennis over te dragen dan denk ik dat je een fijnere discussie krijgt en er meer aan hebt. Voor mij legt deze video dat kort en krachtig uit.
https://www.ted.com/talks...gument_s_sake?language=enWhy do we argue? To out-reason our opponents, prove them wrong, and, most of all, to win! Right? Philosopher Daniel H. Cohen shows how our most common form of argument -- a war in which one person must win and the other must lose -- misses out on the real benefits of engaging in active disagreement.
[ Voor 23% gewijzigd door laurens0619 op 02-03-2022 15:56 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Is 'off topic' gaan weer toegestaan in De oorlog in Oekraïne of wordt daar gewoon niet op gemodereerd als in een soort gedoogbeleid...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vlag de boodschap gewoon en dan kijkt iemand er (hopelijk snel, maar mods hebben ook een leven) naar.Fiber schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:40:
Is 'off topic' gaan weer toegestaan in De oorlog in Oekraïne of wordt daar gewoon niet op gemodereerd als in een soort gedoogbeleid...?
Dat doe ik maar dat schiet niet op, het zijn er te veel, er wordt vaak niets mee gedaan en uiteindelijk krijg je zelf een waarschuwing als je teveel TR's aanmaakt...Amphiebietje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:43:
[...]
Vlag de boodschap gewoon en dan kijkt iemand er (hopelijk snel, maar mods hebben ook een leven) naar.

Maar vandaar mijn vraag, als off topic gaan in De oorlog in Oekraïne oogluikend wordt toegestaan dan mag het dus gewoon en dan hoef ik me er niet meer aan te ergeren...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
627 gedeeld door 92 uur dat het topic 'bestond' op het moment van posten van die 627.RodeStabilo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:05:
Dat is wel van heel het topic opgeteld natuurlijk.
Trek van die 92 uur nog 20 uur af voor de periode 01:00-06:00 AM waarin weinig gepost en waarschijnlijk weinig geTR'd wordt (5 uur x 4 nachten)
Heb je het dus over 627 / 72 = afgerond 9 TR's per uur = een per 7 minuten.
Dat lijkt niet zoveel, maar als je gemiddeld 7 minuten bezig bent met de afhandeling (en het schijnt dat dat wel een redelijk gemiddelde is) dan heb je dus 3 FTE nodig om het topic te onderhouden want op het moment dat je er eentje in 7 minuten hebt opgelost komt de volgende. En die 20 uur per etmaal dat je aktief bent heb je dus 2.5 fulltime diensten. En dan heb ik het nog niet over de weekenden dus dan kom je op 3 FTE.
Dat begint
Verder heb ik nog nooit gehoord van 'teveel topic reports'... het kan wel zijn dat iemand teveel onterecht TR's doet, maar als iemand zich misdraagt en er zijn 10 users die een TR doen dan denk ik dat het niet zo spannend is als ik nog een 11e TR doe.
Maar als ik steeds de ENIGE ben die in een drukbezocht topic een TR doe, dan riekt dat naar een onterechte TR.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De teugels zijn wel iets losser met hardlopende topics. Wat wel prettig is dat je een TR maakt dat deze en opvolgende posts off-topic zijn.Fiber schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:56:
[...]
Dat doe ik maar dat schiet niet op, het zijn er te veel, er wordt vaak niets mee gedaan en uiteindelijk krijg je zelf een waarschuwing als je teveel TR's aanmaakt...![]()
Maar vandaar mijn vraag, als off topic gaan in De oorlog in Oekraïne oogluikend wordt toegestaan dan mag het dus gewoon en dan hoef ik me er niet meer aan te ergeren...
Op een PC zou je ook makkelijker meerdere posts in 1 tr kunnen zetten.
Ondanks de vele topic reports, heb ik liever dat men wel aangeeft wat zij off-topic vinden. Dat kan ook meegenomen worden in eventuele splitsingen van topics.
Ik wil toch even zeggen dat ik persoonlijk vind (feedback kan ook positief zijn
) dat het topic oorlog in Oekraïne eigenlijk wel een heel goed topic is. Mensen zijn over het algemeen genuanceerd en oprecht. De bakens die door de moderators zijn gezet dragen over het algemeen echt enorm bij. Zo’n actueel en drukbezocht topic modereren vergt wel wat. Bij deze mijn persoonlijk bedankje dat jullie het topic zo ingericht hebben zoals het nu is. Het is overzichtelijk en de oneliners vallen reuze mee. Ik lees het graag. Bedankt.
@RedHat Het lezen van diverse standpunten is voor een agnost zoals ik een zaligheid. Ik wil de punten van zowel links als rechts beschouwen (en alles er tussenin).
Nu loopt er al een tijdje een discussie over hoe slecht propaganda is voor een mens en wat een sluipmoordenaar het is, het neemt niet weg dat als ik niks over het standpunt van de ander kan lezen ik ze ook nooit kan begrijpen. Het is mooi om te lezen hoe anderen daar over denken met alle voor en tegen argumenten.
Het is wel een opgave om het kaf van het koren te scheiden en sommige zaken blijven voor altijd onduidelijk denk ik dan. Ik ben aan deze kant van het ijzeren gordijn opgegroeid en zal de ander kant nooit echt kunnen begrijpen denk ik. Neemt niet weg dat sinds het geen ZT topic meer is het wel een stuk sneller loopt omdat er meer deelnemers zijn (met divers pluimage) en het mede dankzij de moderators leefbaar blijft.
Nu loopt er al een tijdje een discussie over hoe slecht propaganda is voor een mens en wat een sluipmoordenaar het is, het neemt niet weg dat als ik niks over het standpunt van de ander kan lezen ik ze ook nooit kan begrijpen. Het is mooi om te lezen hoe anderen daar over denken met alle voor en tegen argumenten.
Het is wel een opgave om het kaf van het koren te scheiden en sommige zaken blijven voor altijd onduidelijk denk ik dan. Ik ben aan deze kant van het ijzeren gordijn opgegroeid en zal de ander kant nooit echt kunnen begrijpen denk ik. Neemt niet weg dat sinds het geen ZT topic meer is het wel een stuk sneller loopt omdat er meer deelnemers zijn (met divers pluimage) en het mede dankzij de moderators leefbaar blijft.
Verwijderd
Oeps, verkeerde draad.
Heb de tekst weggeknipt. Nothing to see here, move along.
Heb de tekst weggeknipt. Nothing to see here, move along.
[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2022 06:49 ]
het grote probleem met propaganda is dat het geen standpunt is wat je leest, het is informatie die erop gericht is _jouw_ standpunt in _mijn_ voordeel te laten kantelen, maar het is niet wat ik echt denk of meen.Hippocampus schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:16:
@RedHat Het lezen van diverse standpunten is voor een agnost zoals ik een zaligheid. Ik wil de punten van zowel links als rechts beschouwen (en alles er tussenin).
(jij en ik zijn niet specifiek op jou en mij gericht).
Dit vergiftigd dus elke discussie die je wil vormen als je het accepteert.
[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 08:01 ]
Hoi, hoi,
Hoe moet je inhoudelijk reageren op iemand die zegt: eigen schuld dikke bult voor slachtoffers van het toeslagenschandaal dat de compensatie lang duurt?
als de moderators na een topic-report dat soort ongefundeerde teksten toelaatbaar vinden in een topic met 3 jaar maatschappelijke geschiedenis? het is nou niet een snel lopend topic als de oorlog in oekraine - of een nieuw topic. je kan gewoon een paar paginas lezen, met vele bronnen en artikelen over specifiek de problemen dit worden aangestipt.
Dit gaat niet specifiek over dit specifieke geval, maar er word gehamerd dat je gewoon een topic-report aanmaakt en niet zelf in die discussie duikt.
Ik kan er niet op reageren, het resultaat is dus dat die onzin in de laatste post van zo'n topic blijf staan en de dynamiek voor vervolg gaat veranderen en de toon zet en vasthoud voor anderen nieuwkomers. die benieuwd zijn naar de discussie.
Hoe moet je inhoudelijk reageren op iemand die zegt: eigen schuld dikke bult voor slachtoffers van het toeslagenschandaal dat de compensatie lang duurt?
als de moderators na een topic-report dat soort ongefundeerde teksten toelaatbaar vinden in een topic met 3 jaar maatschappelijke geschiedenis? het is nou niet een snel lopend topic als de oorlog in oekraine - of een nieuw topic. je kan gewoon een paar paginas lezen, met vele bronnen en artikelen over specifiek de problemen dit worden aangestipt.
Dit gaat niet specifiek over dit specifieke geval, maar er word gehamerd dat je gewoon een topic-report aanmaakt en niet zelf in die discussie duikt.
Ik kan er niet op reageren, het resultaat is dus dat die onzin in de laatste post van zo'n topic blijf staan en de dynamiek voor vervolg gaat veranderen en de toon zet en vasthoud voor anderen nieuwkomers. die benieuwd zijn naar de discussie.
Vandaar ook mijn kaf en koren opmerking. Daarin spelen de moderators een grote rol.polthemol schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:00:
[...]
het grote probleem met propaganda is dat het geen standpunt is wat je leest, het is informatie die erop gericht is _jouw_ standpunt in _mijn_ voordeel te laten kantelen, maar het is niet wat ik echt denk of meen.
(jij en ik zijn niet specifiek op jou en mij gericht).
Dit vergiftigd dus elke discussie die je wil vormen als je het accepteert.
Maar de discussie over propaganda en informatie uit allerlei verschillende hoeken is fascinerend.
Voordat het ZT tag eraf ging was de input misschien wel dieper maar niet zo breed imo.
@polthemol Kennelijk mag ik niet zeggen dat er misbruik wordt gemaakt van vluchtelingen door mensen die hier als goudzoekers heen komen. Daarom verwijder je maar mijn complete reactie?
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
feedback kan gevraagd worden per DM, zie ook de topic warning hierVae Victus schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:23:
@polthemol Kennelijk mag ik niet zeggen dat er misbruik wordt gemaakt van vluchtelingen door mensen die hier als goudzoekers heen komen. Daarom verwijder je maar mijn complete reactie?
Als algemene tip naar de moderatie toe.
Zelf op je taalgebruik letten en woorden met een oordeel (zoals onzinnig b.v.) eruit laten, geeft wellicht minder irritatie. Ook zonder oordelen is er goed op de inhoud te modereren. "we stoppen deze discussie" geeft minder irritatie als "we stoppen deze onzinnige discussie" met volledig hetzelfde effect.
Zelf op je taalgebruik letten en woorden met een oordeel (zoals onzinnig b.v.) eruit laten, geeft wellicht minder irritatie. Ook zonder oordelen is er goed op de inhoud te modereren. "we stoppen deze discussie" geeft minder irritatie als "we stoppen deze onzinnige discussie" met volledig hetzelfde effect.
[ Voor 21% gewijzigd door Cyberpope op 03-03-2022 16:04 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik word er eerlijk gezegd wel een beetje moe van dat bij verwijderde posts er niet meer terug te vinden is wat dan het probleem is. Zal een technisch probleem zijn, maar dit draagt niet echt bij.
Krijg het verwijt dat ik een insinuerende post zou hebben geplaatst, maar deze is weggehaald, dus geen idee of er wellicht een punt in zat. Ben me in deze van geen kwaad bewust.
Zou al helpen als de verwijderde post in de notificatie zou worden toegevoegd ofzo.
Krijg het verwijt dat ik een insinuerende post zou hebben geplaatst, maar deze is weggehaald, dus geen idee of er wellicht een punt in zat. Ben me in deze van geen kwaad bewust.
Zou al helpen als de verwijderde post in de notificatie zou worden toegevoegd ofzo.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 03-03-2022 17:55 ]
Pb'tje naar de betreffende mod doet wonderen. In mijn ervaring krijg je prima onderbouwd antwoord.MikeyMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:48:
Ik word er eerlijk gezegd wel een beetje moe van dat bij verwijderde posts er niet meer terug te vinden is wat dan het probleem is. Zal een technisch probleem zijn, maar dit draagt niet echt bij.
If you can see, look. If you can look, observe
Ligt 100% aan de mod. Ik heb met sommigen echt slechte ervaringen, met anderen weer zeer positief.Roozzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:05:
[...]
Pb'tje naar de betreffende mod doet wonderen. In mijn ervaring krijg je prima onderbouwd antwoord.
Vooropgesteld, ik bedoelde er niks persoonlijks mee.
Enerzijds verbaas ik me erover dat er iets verwijderd is.
Anderzijds; in algemene zin blokkeert dit wel een leereffect natuurlijk. Als je niet weet wat er mis is gegaan, kun je er ook niet van leren.
Wellicht dat hier een technische oplossing voor te bedenken is.
Enerzijds verbaas ik me erover dat er iets verwijderd is.
Anderzijds; in algemene zin blokkeert dit wel een leereffect natuurlijk. Als je niet weet wat er mis is gegaan, kun je er ook niet van leren.
Wellicht dat hier een technische oplossing voor te bedenken is.
Bij het oorlog in Oekraïne topic komen regelmatig dezelfde punten terug;
Zoals de Navo had niet belooft om ex-sovjet/communistische landen tot zich te nemen...
Het is goed dat er een modbreak hierop is maar misschien is het een idee om een frequently posted propaganda
lijst te maken met de standaard ontkrachting erin?
Er komen natuurlijk steeds nieuwe posts bij in rap tempo en er kunnen ook mensen zijn die gewoon niet beter weten... bronnen erbij etc.
Zoals de Navo had niet belooft om ex-sovjet/communistische landen tot zich te nemen...
Het is goed dat er een modbreak hierop is maar misschien is het een idee om een frequently posted propaganda
Er komen natuurlijk steeds nieuwe posts bij in rap tempo en er kunnen ook mensen zijn die gewoon niet beter weten... bronnen erbij etc.
Ja het moet maar in de toch weer erg lang wordende lijst opgenomen worden. En nu kijken of het ook gelezen zal worden.klaw schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:08:
Bij het oorlog in Oekraïne topic komen regelmatig dezelfde punten terug;
Het is goed dat er een modbreak hierop is maar misschien is het een idee om een frequently posted propagandalijst te maken met de standaard ontkrachting erin?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mag ik een schot voor de boeg nemen op die laatste vraag? En nee, ben zeker niet roomser als de paus.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:18:
[...]
Ja het moet maar in de toch weer erg lang wordende lijst opgenomen worden. En nu kijken of het ook gelezen zal worden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
*knip* het voorstel was al min of meer afschoten en dit is het feedback topic, dus laten we deze discussie hier beëindigen.
[ Voor 99% gewijzigd door defiant op 04-03-2022 23:43 ]
Heb al een TR aangemaakt om het aan te kaarten maar wil hier toch even publiekelijk peilen.
Ik zie zo nu en dan de uitdrukking "de Oekraïne" voorbijkomen. Voor mij persoonlijk een foute uitspraak in de huidige context vooral als je bekend bent waarrom deze uitspraak vroeger gebruikt werd en waar het vandaan komt. Het wordt ook niet voor niks door vooral prorussische lieden op die manier geuit IPV "Oekraïne".
Zag er niks over staan in regels maar het zou fijn zijn als we hier een lijn in kiezen, helaas zag ik een mod zelf ook al "de Oekraïne" gebruiken en dat ook nog in combinatie met kritiek op westers beleid. Dat leest dan toch onbedoeld als een dogwhistle wat mij betreft.
Ik zie zo nu en dan de uitdrukking "de Oekraïne" voorbijkomen. Voor mij persoonlijk een foute uitspraak in de huidige context vooral als je bekend bent waarrom deze uitspraak vroeger gebruikt werd en waar het vandaan komt. Het wordt ook niet voor niks door vooral prorussische lieden op die manier geuit IPV "Oekraïne".
Zag er niks over staan in regels maar het zou fijn zijn als we hier een lijn in kiezen, helaas zag ik een mod zelf ook al "de Oekraïne" gebruiken en dat ook nog in combinatie met kritiek op westers beleid. Dat leest dan toch onbedoeld als een dogwhistle wat mij betreft.
In het algemeen zijn verbasteringen of alternatieven van namen niet toegestaan op Tweakers. Dit geld uiteraard ook voor Oekraïne, dus als je dit ziet is dit ongewenst los van het al dan niet bewust zo schrijven. Dus blijft s.v.p. topic reports aanmaken.Palindrome schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:40:
Heb al een TR aangemaakt om het aan te kaarten maar wil hier toch even publiekelijk peilen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Voor de volledigheid, want ik zie dat hier nog niet op gereageerd was: dat is inmiddels opgepakt zo te zien. Ik gok dat de crew het even druk had met de topics rond Oekraïne en daardoor een paar reports elders even iets langer zijn blijven liggen dan gebruikelijkJos_V schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:26:
Hoi, hoi,
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Kan mij trouwens iemand uitleggen waarom we het overal "conflict" noemen?
Een conflict suggereert dat 2 partijen om iets ruzien, maar in dit geval is Rusland toch gewoon de ordinaire agressor die gewoon het land komt binnen vallen?
Een conflict suggereert dat 2 partijen om iets ruzien, maar in dit geval is Rusland toch gewoon de ordinaire agressor die gewoon het land komt binnen vallen?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Waarom stel je die vraag hier in het feedback topic? Doel je specifiek op door de crew beheerde topicstarts? Of was dit een algemene inhoudelijke vraag die gewoon in het betreffende topic zelf had gemoeten?Deathchant schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:10:
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
De oorlog in Oekraïne gaat helaas nog wel even duren denk ik. Is het geen idee om er net als voor Corona een apart forum voor in te richten...?
Beetje van beidenOrion84 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:36:
[...]
Waarom stel je die vraag hier in het feedback topic? Doel je specifiek op door de crew beheerde topicstarts? Of was dit een algemene inhoudelijke vraag die gewoon in het betreffende topic zelf had gemoeten?
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ja, daar waren wel al even mee bezig en inmiddels is het er ook.Fiber schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:08:
De oorlog in Oekraïne gaat helaas nog wel even duren denk ik. Is het geen idee om er net als voor Corona een apart forum voor in te richten...?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dank voor de verduidelijking, dan staat je vraag hier op de juiste plek. Ik laat het even aan de mods om je vraag over die woordkeuze te beantwoorden.Deathchant schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:57:
[...]
Beetje van beidenWellicht had het in het topic zelf gemoeten, maar ik had em hier geplaatst omdat in het grote rode kader van de ZT-waarschuwing zag staan dat jullie het "conflict" noemden, en in de topics ook.
Uh, waar noemen we het een "conflict"? Want volgens mij noem tenminste ik het toch echt een oorlog. Zie ook de topics over "De Oorlog in Oekraïne" en natuurlijk nu het hele themaforum.Deathchant schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:10:
Ik heb dan ook niet over jou persoonlijk DanielWW2, maar het was gewoon in z'n algemeenheid bedoeld. Ik zag in de diverse topics dat we het stelselmatig conflict noemen, maar ik zie nu ook dat er meer "oorlog" staat. Bovendien staat het in jullie ZT-waarschuwing onderaan het Russich-Westerse verhouding topic:
Anyway, ik vond dat conflict een onjuiste benaming vond voor de situatie, net zoals ik "migranten" ook een verkeerd woord vind om de vluchtelingen vanuit Syrië te adresseren. Laten we het gewoon benoemen voor wat het is; een vluchteling is in eerste instantie een vluchteling, geen economische gelukszoeker/profiteur, en in dit geval van de Oekraïne is er gewoon geen sprake van een conflict, maar van een oorlog die door Poetin geinitieerd is zonder gegronde redenen.
Bij nader inzien had ik het beter gewoon in het topic zelf kunnen posten. Mijns inziens duidt een conflict op 2 initierende partijen die het niet eens zijn/worden, waar in dit geval daar totaal geen sprake van is: Poetin is als agressor gewoon opnieuw de Oekraïne binnengevallen....
...
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
Anyway, ik vond dat conflict een onjuiste benaming vond voor de situatie, net zoals ik "migranten" ook een verkeerd woord vind om de vluchtelingen vanuit Syrië te adresseren. Laten we het gewoon benoemen voor wat het is; een vluchteling is in eerste instantie een vluchteling, geen economische gelukszoeker/profiteur, en in dit geval van de Oekraïne is er gewoon geen sprake van een conflict, maar van een oorlog die door Poetin geinitieerd is zonder gegronde redenen.
*knip* zie TS hier, vragen over individuele moderaties kun je per DM met de desbetreffende moderator bespreken. Dit topic is niet voor die gesprekken
[ Voor 89% gewijzigd door polthemol op 09-03-2022 14:19 ]
Er hebben er weer 2 de discussie over of FvD fascistisch is gestart en dat hun partijprogramma er wel degelijk toe doet.
Ik weet dat we vorige keer bij de tweede kamer verkiezingen die discussie afgekapt hebben. Kan dat nu ook weer?
In het landelijke politiek topic.
Ik ben er in ieder geval weer klaar mee en als dit soort halve trollen gewoon door mogen gaan blijf ik wel weer weg van AWM.
Ik weet dat we vorige keer bij de tweede kamer verkiezingen die discussie afgekapt hebben. Kan dat nu ook weer?
In het landelijke politiek topic.
Ik ben er in ieder geval weer klaar mee en als dit soort halve trollen gewoon door mogen gaan blijf ik wel weer weg van AWM.
Het ergste is dat je weet dat die mensen eigenlijk een systeem willen die eindigd in Auschwitz maar als je die glijdende schaal van hun betoog aan de kaak stelt wordt je direct de mond gesnoerd.
Dus het pleidooi dat we etnische homeopatische verdunning doen krijgt vaak ruim baan maar als je de gevolgen verder extrapoleert moeten zulke gebruikers door de crew blijkbaar beschermd worden voor hun goede naam. Het is buitengewoon deprimerend dat je zo eenzijdig beperkt wordt en anderzijds ruim baan ziet. Echt de basis van een fatsoenlijke discussie is het misschien sowieso niet maar het ‘met argumenten weerleggen’ is wel duidelijk iets wat met 1 hand op de rug gebonden moet worden gedaan.
Iets wat ook in de Oekraïne-topics gebeurt. Want hoe erg die inval ook is, die Azov—verdedigers zijn bij uitstek de moeite van ellenlange betogen waard want dat is pas echt echt serieus ongelogen heel erg.
Asymmetrie.
Dus het pleidooi dat we etnische homeopatische verdunning doen krijgt vaak ruim baan maar als je de gevolgen verder extrapoleert moeten zulke gebruikers door de crew blijkbaar beschermd worden voor hun goede naam. Het is buitengewoon deprimerend dat je zo eenzijdig beperkt wordt en anderzijds ruim baan ziet. Echt de basis van een fatsoenlijke discussie is het misschien sowieso niet maar het ‘met argumenten weerleggen’ is wel duidelijk iets wat met 1 hand op de rug gebonden moet worden gedaan.
Iets wat ook in de Oekraïne-topics gebeurt. Want hoe erg die inval ook is, die Azov—verdedigers zijn bij uitstek de moeite van ellenlange betogen waard want dat is pas echt echt serieus ongelogen heel erg.
Asymmetrie.
[ Voor 14% gewijzigd door Delerium op 18-03-2022 20:29 ]
@Philip Ross dan gebruik de TR, we proberen zo rap als we kunnen te acteren op TR's 
@Delerium ik heb niet bepaald een idee wat je punt nu is, maar je insinueert dat bepaalde politieke meningen moedwillig uit de wind worden gehaald door moderaties?
De Azov-discussie is al duizenden keren uitgelegd voor de rest, dus die gaan we hier niet nog eens overnieuw houden.
@Delerium ik heb niet bepaald een idee wat je punt nu is, maar je insinueert dat bepaalde politieke meningen moedwillig uit de wind worden gehaald door moderaties?
De Azov-discussie is al duizenden keren uitgelegd voor de rest, dus die gaan we hier niet nog eens overnieuw houden.
Kan het rekeningrijden topic naar de huiskamer verplaatst worden? Het lijkt wel 1 grote rant van boze automobilisten die alles wat ze niet aanstaat afkraken en communisme noemen.
Zoals het nu gaat hoort het niet op AWM thuis.
[ Voor 12% gewijzigd door Philip Ross op 28-03-2022 23:57 ]
Het rekeningrijden topic lijkt de laatste pagina’s vooral een discussie over hoe lang je met het OV over een traject doet idd.Philip Ross schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:57:
Kan het rekeningrijden topic naar de huiskamer verplaatst worden? Het lijkt wel 1 grote rant van boze automobilisten die alles wat ze niet aanstaat afkraken en communisme noemen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Kunnen de moderators nadenken wat ze met NL politiek topic willen? En dat expliciet maken?
Jullie eerder ingrijpen (nee, die misstap gaan we niet opnieuw behandelen) heeft nogal wat gevolgen gehad maar hierdoor hebben jullie wel de lang gekoesterde wens dat er ruimte is voor een nieuwe generatie.
Ik probeer me er ook zin min mogelijk mee te bemoeien zodat deze generatie zelf kan bepalen wat en hoe ze willen. Zo is het in mijn ogen meer een snackbar (hier krijg je een goedkope hap) dan een kroeg (hier wordt je dronken) dan een 5 sterren restaurant (waar je moet vertrekken als je het dessertmes aanziet voor een vismes). Maar zie deze klaagzang in de categorie "opa vertelt over toen het nog ZT-topic was".
Overigens zie ik die verschillende niveaus nu nog door elkaar lopen, dus bereid je alvast voor op het moment dat het fout gaat.
Er is duidelijk veel ruimte voor scripts en er zijn meer opmerkingen die geen toegevoegde waarde hebben, maar tot nu toe gaat het nog goed. Wel is men nog duidelijk zoekend naar wat men wilt.
En om jullie een idee te geven, ik hou al een tijdje (sinds vorig jaar) een lijstje bij van tweakers die zich in het topic mengen inclusief ratio elf/trol-DNA, hoe gevoelig ze zijn voor scripts en welke rol ze op zich nemen in de discussie zoals kennisleider/opvoeder/echozoeker/conflictzoeker/fanboy/hater/etcetera) en welke trollen ze steunen. Dit helpt mij vooral om de juiste toon te zetten als ik in discussie treed.
Enfin, mijn doel van dit bericht is om de moderators aan te sporen om te zorgen dat er wat sturing is in het topic. Door expliciet te maken (maar dat mag de generatie ook zelf bepalen) wat het doel en de vorm van het topic is. Dit zodat er kan er in de toekomst een misstap voorkomen worden.
Nu laten jullie het een beetje in het midden. Echter verwacht niet dat deze generatie zich zelf zal modereren. Deze jongere generatie heeft (nog) niet de kennis en kunde om scripts te ontmantelen als de vorige.
Bovenstaande is uiteraard onder de aanname dat jullie iets van waarde met het topic willen doen. Als de intentie is "don't rock the boat" dan kan je deze hele post negeren. Alleen bij escalatie modereren vind ik een idioot idee, maar het is niet mijn verantwoording en dus ook niet mijn probleem
Ps: Met misstap kan ik van alles en iedereen bedoelen. Voelt het als een persoonlijke aanval dan vrees ik dat er nog iets van verwerking ligt. And to be fair: Ik gebruik die term met opzet om te kijken hoe gevoelig het nog ligt.
Jullie eerder ingrijpen (nee, die misstap gaan we niet opnieuw behandelen) heeft nogal wat gevolgen gehad maar hierdoor hebben jullie wel de lang gekoesterde wens dat er ruimte is voor een nieuwe generatie.
Ik probeer me er ook zin min mogelijk mee te bemoeien zodat deze generatie zelf kan bepalen wat en hoe ze willen. Zo is het in mijn ogen meer een snackbar (hier krijg je een goedkope hap) dan een kroeg (hier wordt je dronken) dan een 5 sterren restaurant (waar je moet vertrekken als je het dessertmes aanziet voor een vismes). Maar zie deze klaagzang in de categorie "opa vertelt over toen het nog ZT-topic was".
Overigens zie ik die verschillende niveaus nu nog door elkaar lopen, dus bereid je alvast voor op het moment dat het fout gaat.
Er is duidelijk veel ruimte voor scripts en er zijn meer opmerkingen die geen toegevoegde waarde hebben, maar tot nu toe gaat het nog goed. Wel is men nog duidelijk zoekend naar wat men wilt.
En om jullie een idee te geven, ik hou al een tijdje (sinds vorig jaar) een lijstje bij van tweakers die zich in het topic mengen inclusief ratio elf/trol-DNA, hoe gevoelig ze zijn voor scripts en welke rol ze op zich nemen in de discussie zoals kennisleider/opvoeder/echozoeker/conflictzoeker/fanboy/hater/etcetera) en welke trollen ze steunen. Dit helpt mij vooral om de juiste toon te zetten als ik in discussie treed.
Enfin, mijn doel van dit bericht is om de moderators aan te sporen om te zorgen dat er wat sturing is in het topic. Door expliciet te maken (maar dat mag de generatie ook zelf bepalen) wat het doel en de vorm van het topic is. Dit zodat er kan er in de toekomst een misstap voorkomen worden.
Nu laten jullie het een beetje in het midden. Echter verwacht niet dat deze generatie zich zelf zal modereren. Deze jongere generatie heeft (nog) niet de kennis en kunde om scripts te ontmantelen als de vorige.
Bovenstaande is uiteraard onder de aanname dat jullie iets van waarde met het topic willen doen. Als de intentie is "don't rock the boat" dan kan je deze hele post negeren. Alleen bij escalatie modereren vind ik een idioot idee, maar het is niet mijn verantwoording en dus ook niet mijn probleem
Ps: Met misstap kan ik van alles en iedereen bedoelen. Voelt het als een persoonlijke aanval dan vrees ik dat er nog iets van verwerking ligt. And to be fair: Ik gebruik die term met opzet om te kijken hoe gevoelig het nog ligt.
@DevWouter je insinuaties ter zijde, wat is nu concreet je vraag?
De vraag lijkt me duidelijk: Kunnen jullie communiceren wat jullie met het NL politiek topic willen? En dat expliciet maken?polthemol schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:28:
@DevWouter je insinuaties ter zijde, wat is nu concreet je vraag?
Bedenk dat de volgende antwoorden ook mogelijk zijn:
- "Wij willen (verder) niks en dus kunnen we het ook niet expliciet maken."
- "Wij wachten voorlopig af, mogelijk dat we er later naar kijken"
Het is dus een verzoek om proactief te handelen en niet reactief. De waarom: Dit zodat jullie later minder werk hebben wanneer het misgaat.
Wat betreft insinuaties, ja, ik begin oud te worden, maar ik ben nog geen opa
er staat een topicstart, dat is waar het topic over gaat. Dus nogmaals: wat is je vraag? Want je lijkt erop te doelen dat er een groter plan zou liggen voor een specifiek topic.
Dat gaat over de "wat" maar niet de "vorm" waarin men communiceert. Ik geef toe dat stond niet duidelijk in mijn laatste reactie, maar mijn eerder betoog ging over hoe men communiceert men elkaar en waar conflicten kunnen ontstaan.polthemol schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:04:
er staat een topicstart, dat is waar het topic over gaat. Dus nogmaals: wat is je vraag?
Denk ook even terug aan alle TR's die je in het verleden hebt behandeld. Het is toch niet altijd het onderwerp dat het probleem is maar ook vaak de vorm van communiceren?
Dat is in elk geval waar ik denk dat er wat meer sturing geleverd kan worden. De hoe en wat, mochten jullie dat ook wensen, laat ik aan jullie over.
Ik probeer juist te zorgen dat er een groter plan komt dan modereren bij escalatie. Proactief ipv reactief. Nu hebben jullie ruimte om die lijnen uit te zetten. Daar kan nu gebruik gemaakt van worden.Want je lijkt erop te doelen dat er een groter plan zou liggen voor een specifiek topic.
Verder: Zullen we afspreken dat we vanaf nu #doeslief zijn? Ik verontschuldig me in elk geval bij deze voor die publieke steek onder water zodat er (hopelijk) wat minder achterdocht in de lucht is en het makkelijker wordt om mijn opmerkingen als oprecht te beschouwen. Ik voel me nu namelijk best vijandig behandeld en hoewel begrijpelijk gezien mijn eerste opmerking, wil ik dat we dat achter ons laten.
Hoe dan ook is sinds <verboden over te spreken> het niveau drastisch gedaald en wordt extreemrechts weer met enige regelmaat genormaliseerd.
Hmm... Geef het tijd. Ik zie een potentieel nieuwe kennisleider en hoewel het topic inderdaad een ruk naar rechts heeft gemaakt zou ik het nog niet extreem noemen. Het is vooral afwezigheid van kennis die wij door schade en schande wijs zijn geworden.dawg schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:31:
Hoe dan ook is sinds <verboden over te spreken> het niveau drastisch gedaald en wordt extreemrechts weer met enige regelmaat genormaliseerd.
Ik wil vooral bereiken dat de nieuwe generatie wat actiever geholpen wordt tot dat ze zelfstandig kunnen zijn. Het niveau was minder gedaald dan ik had verwacht en er is potentie. Mijn vraag is vooral of de moderators ze de tools gaan geven om een succes te maken want zij hebben veel meer kennis en kunde dan ze waarschijnlijk bewust van zijn (de moderators, maar ook de nieuwe mensen in het topic).
maar ook de vorm staat beschreven. Dus ik mis concreet wat je vraag danwel voorstel is.
Zoals je het nu omschrijft in je reactie op @dawg zou het moderatorteam een soort onderwijzende rol krijgen in een discussietopic?
Ik zie in ieder geval geen wegen, die als proactief te bestempelen zijn, die je moet willen.
Zoals je het nu omschrijft in je reactie op @dawg zou het moderatorteam een soort onderwijzende rol krijgen in een discussietopic?
Ik zie in ieder geval geen wegen, die als proactief te bestempelen zijn, die je moet willen.
Ik markeer alles een beetje als off-topic gezien het antwoord voor mij het belangrijkste is.
Dankjewel.
polthemol schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:02:
maar ook de vorm staat beschreven.
offtopic:
Wat in de topic start staat ook al in het beleid. Als ik het over vorm heb bedoel ik eerder zaken als het niveau. De "off the cuff" opmerkingen waar op in gehaakt wordt. De verhouding feiten en mening. Het lastige van vorm is dat vaak ongeschreven regels zijn.
Wat in de topic start staat ook al in het beleid. Als ik het over vorm heb bedoel ik eerder zaken als het niveau. De "off the cuff" opmerkingen waar op in gehaakt wordt. De verhouding feiten en mening. Het lastige van vorm is dat vaak ongeschreven regels zijn.
Dus ik mis concreet wat je vraag danwel voorstel is.
offtopic:
Allereerst ik ben van mening dat jullie al een onderwijzende rol hebben. Jullie worden niet voor niks schoolmeesters en politieagenten genoemd met een knipoog.
Dat kan je ervaren als een belediging/grap, maar je kan het ook zien als een mantel die je van tijd tot tijd draagt. In mijn ogen doen jullie het al onbewust, maar mogelijk dat jullie het anders ervaren.
Ten tweede ik heb geen voorstel. Ik heb niet de toegang tot kennis die jullie hebben. Tevens ben ik niet degene die het kan uitvoeren. Ik ben wel eens verweten dat ik me gedroeg als backseat moderator en hoewel ik dat niet zal ontkennen kan ik je wel vertellen dat mijn macht beperkt is.
Ten derde denk ik dat een gestructureerde aanpak die door alle moderators ondersteunt wordt de sleutel is.
Overigens maak ik me geen illusie over de hoeveelheid moeite dat zoiets kost en dat sommige van jullie een 40 uur baan (of meer/minder) hebben.
Allereerst ik ben van mening dat jullie al een onderwijzende rol hebben. Jullie worden niet voor niks schoolmeesters en politieagenten genoemd met een knipoog.
Dat kan je ervaren als een belediging/grap, maar je kan het ook zien als een mantel die je van tijd tot tijd draagt. In mijn ogen doen jullie het al onbewust, maar mogelijk dat jullie het anders ervaren.
Ten tweede ik heb geen voorstel. Ik heb niet de toegang tot kennis die jullie hebben. Tevens ben ik niet degene die het kan uitvoeren. Ik ben wel eens verweten dat ik me gedroeg als backseat moderator en hoewel ik dat niet zal ontkennen kan ik je wel vertellen dat mijn macht beperkt is.
Ten derde denk ik dat een gestructureerde aanpak die door alle moderators ondersteunt wordt de sleutel is.
Overigens maak ik me geen illusie over de hoeveelheid moeite dat zoiets kost en dat sommige van jullie een 40 uur baan (of meer/minder) hebben.
En dat is volledige acceptabel antwoord op mijn vraag.Ik zie in ieder geval geen wegen, die als proactief te bestempelen zijn, die je moet willen.
Dankjewel.
Tijd, zeg je. De ruwheid van de verrechtsing in tijd gemeten verraste mij, zeker in combinatie met de door @dawg al genoemde toenemende normalisatie.DevWouter schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:48:
Hmm... Geef het tijd. Ik zie een potentieel nieuwe kennisleider en hoewel het topic inderdaad een ruk naar rechts heeft gemaakt zou ik het nog niet extreem noemen. Het is vooral afwezigheid van kennis die wij door schade en schande wijs zijn geworden.
Tot heden mét in achtneming van twijfel of deze generatie zich al volledig bewust is van de valkuilen, scripts en doodlopende wegen.
De aanwezigheid van kennis zij bevestigd met de kanttekening dat het op de kennisvlakken van semantiek, logica en technisch denken ligt. Een niet deelnemende 'Beobachtung' komt niet/nauwelijks meer voor waardoor naar mijn idee de ankerpunten voor de trolls minder duidelijk belicht worden.
Eerlijk - eigen leermomenten hierin worden ook node gemist en geven mij minder leer- (en dus genots-) momenten dan voorheen.
Akkoord, tijd leert of de rol die jij voorziet in moderators en nieuwe mensen mij weer prikkelt in het forum. Dat is de crux.Het niveau was minder gedaald dan ik had verwacht en er is potentie. Mijn vraag is vooral of de moderators ze de tools gaan geven om een succes te maken want zij hebben veel meer kennis en kunde dan ze waarschijnlijk bewust van zijn (de moderators, maar ook de nieuwe mensen in het topic).
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Misschien een goed idee om het grensoverschrijdend gedrag topic ZT te maken?
De hoeveelheid victim blaming, drogredenen en gezeik over woke, cancel culture, censuur en persoonlijke aanvallen gaat echt nergens meer over.
De hoeveelheid victim blaming, drogredenen en gezeik over woke, cancel culture, censuur en persoonlijke aanvallen gaat echt nergens meer over.
Helaas zien een aantal users de topictitel daar als een uitnodiging om grensoverschrijdend gedrag te vertonen. Iemand die dit post:
hoort geen postrechten te hebben op GoT. En er zijn er daar meer die allang geen toegang meer hadden moeten hebben.Niet als die lekker blonde daar ook aanleiding voor geeft. Stuur je tegenwoordig een dickpick dan ben je bij voorbaat de klos.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het topic is al even op slot en ik ben al bezig.gambieter schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:45:
Helaas zien een aantal users de topictitel daar als een uitnodiging om grensoverschrijdend gedrag te vertonen. Iemand die dit post:
[...]
hoort geen postrechten te hebben op GoT. En er zijn er daar meer die allang geen toegang meer hadden moeten hebben.
Ik had al veel eerder TRs geplaatst en die werden genegeerd. Ik roep op tot meer dan alleen wat editing in posts, ik roep op tot verwijdering van users die duidelijk niet weten wat grenzen zijn. Dat ze die opinies in hun hoofd hebben is triest, maar laat ze in ieder geval duidelijk zijn dat die opinies daar moeten blijven.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:46:
Het topic is al even op slot en ik ben al bezig.
Het zal ook positieve effecten op COR en UKR topics hebben, want dergelijke users zijn meestal niet alleen storend in een enkel topic.
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 29-04-2022 11:49 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Roep je nu op tot het cancellen van bepaalde meningen?gambieter schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:48:
Ik had al veel eerder TRs geplaatst en die werden genegeerd. Ik roep op tot meer dan alleen wat editing in posts, ik roep op tot verwijdering van users die duidelijk niet weten wat grenzen zijn. Dat ze die opinies in hun hoofd hebben is triest, maar laat ze in ieder geval duidelijk zijn dat die opinies daar moeten blijven.
Dat is niet ongebruikelijk hier.Dido schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:50:
[...]
Roep je nu op tot het cancellen van bepaalde meningen?
Ik lees graag alle opinies. Juist ook van de mensen die @gambieter graag wil cancelen en van alle opinies waar 'men' graag een 'foob' achter plaatst.
Consequence culture: het uiten van bepaalde meningen mag absoluut consequenties hebben in de privesfeer. Zolang het maar niet door de overheid wordt gedaan.Dido schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:50:
Roep je nu op tot het cancellen van bepaalde meningen?
En je kunt het ook als een waarde-transactie zien. Iets waardeloos wordt verwijderd, als onkruid dat uit een bloemenbed wordt gehaald
Als @PLAE graag dergelijke meningen hoort, dan kan hij een Twitter account aanmaken met een naam en plaatje van een vrouw, en zijn DMs zullen snel gevuld zijn met dat soort posts.
(iemand fluisterde "tolerantie paradox" in mijn oor)
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 29-04-2022 12:01 ]
Let op:
Dit topic is bedoeld voor vragen, opmerkingen of discussies over algemeen beleid binnen het subforum, zoals ook in de topicstart beschreven staat.
Het is niet bedoeld als feedback en commentaar op elkaars postgedrag, maak hiervoor een topic report aan of stuur de AWM moderators een DM.
Bij klachten over specifieke misstanden in topics verwachten we dat er ook een topic report is aangemaakt. Zo kunnen we zien waar het mis is gegaan.
Voor opheldering over individuele sturing zal je de desbetreffende moderator moeten aanspreken via een DM. Kom je er niet uit, dan kan je de admin van het subforum, Orion84 aanspreken.
Dit topic is bedoeld voor vragen, opmerkingen of discussies over algemeen beleid binnen het subforum, zoals ook in de topicstart beschreven staat.
Het is niet bedoeld als feedback en commentaar op elkaars postgedrag, maak hiervoor een topic report aan of stuur de AWM moderators een DM.
Bij klachten over specifieke misstanden in topics verwachten we dat er ook een topic report is aangemaakt. Zo kunnen we zien waar het mis is gegaan.
Voor opheldering over individuele sturing zal je de desbetreffende moderator moeten aanspreken via een DM. Kom je er niet uit, dan kan je de admin van het subforum, Orion84 aanspreken.