@
Ardana
Allereerst, ik weet niet aan wie het gericht is, maar gezien ik me ook beklaag reageer ik toch heel even op de paar punten waar ik mee aangesproken voel. Niet zo zeer op jouw tegen te spreken of mijn agenda te pushen, maar eerder zodat jij je bewust ben dat de gebruikers meeleven.
Er zijn veel mensen in het topic die er al jaren zijn en dondersgoed weten tot welke wanhoop ze de moderators drijven. Dat wordt besproken en in de regel is de sfeer fijn tot dat de wereld compleet idioot wordt. Dan gaat het mis. Dat is nu, dat was in 2020, dat zagen we met Brexit.
En dan gaat het mis. Gebruikers boos, moderators boos. Iedereen boos.
Politiek bespreken kan makkelijk ook als er niveau verschil is, maar dat vereist toewijding van de mensen in het topic en daar moet ruimte voor zijn. Het probleem is echter dat wanneer de wereld idioot is, die ruimte snel verdwijnt. De ruimte verdwijnt en opeens schrijft iedereen een tweet ipv de longreads die we gewend zijn. De nuances verdwijnen en de TRs verschijnen.
De moderators zijn beperkt in hun capiciteiten en worden overspoeld. Mede omdat het TR systeem dan misbruikt wordt. Dit weten want ze maken soms de fout om in dit topic te reageren om naar een specifiek geval te verwijzen. Ik denk dat de meeste dit topic volgen puur om voorbereid te zijn en weten met wie ze wel/niet in contact moeten.Verder niet relevant, maar ik wil daarmee aangeven hoe bewust sommige onder ons zijn.
Het probleem is dat de moderators nu helaas niet het niveau halen die ze normaal gesproken wel halen. Sterker we zien ze de mist in gaan. Niet met opzet, maar gewoon omdat ze de tijd niet hebben.
Het verbaast me ook zo dat men niet standaard het topic op slot gooit wanneer er meer dan X TRs zijn. Ja, het voorkomt een discussie kunnen aangaan en daarmee jagen we ook mensen weg. Maar niemand en ook niemand wilt dat onze geliefde moderators overspannen raken.
Ik ben het dan ook spuugzat, dit keer zonder hoofdletters, op de situatie waar we in terecht zijn gekomen. Het topic is al sinds het begin oververhit en niemand trapt op de rem. Vergelijk dat ene topic maar met een corona topic aan het begin.
Fuck, er is een reden waarom ik mijn toon heb verandert. Dat is puur zelfbescherming. Iemand liefde en tijd geven kost verdomd veel tijd, echter in het huidige debat heeft het geen zin dus schakel ik terug naar mijn wat natuurlijker toon. En als ik dat doe, wat moeten jullie dan al niet doen om julie eigen persoon te beschermen?
Dus nee, ik ga me niet schamen. Ik ben trots op de moderators. Wel blijf ik pissig op de situatie, maar ik weet ook dondersgoed hoe die situatie tot stand komt. Op deze manier discussie voeren gaat gewoon weg niet, maar die discussie moeten we maar bewaren voor later.
Nogmaals, ik ben geen moderator, maar ik leef echt met jullie mee en als er een simpel antwoord is dan zou ik die geven. Maar oproep tot schaamte is geen oplossing. Echter soms is het fijn dat we even onze frustratie kwijt kunnen. En hopelijk is het ook fijn om te horen dat jullie gewaardeerd worden ook als we jullie het idee geven dat het net ietsjes minder is. Dus ga door en wees niet bang.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel