Ik vind dit een goede suggestie en ga helemaal mee met deze reactie. Los van Plus ben ik eigenlijk heel blij met het onderzoek naar de oudere grafische kaarten. Vind het ook goed dat de site dit onafhankelijke geluid laat horen. Onafhankelijk want tweakers pleegt hiermee geen lippendienst naar de hardwarefabrikanten. Die zien waarschijnlijk liever argumentatie om nieuwe midrangers aan te schaffen. En dat dit nu Plus is leidt eigenlijk af van het artikel zelf af, en dat vind ik jammer. Misschien is het beter een duidelijke richtlijn te hanteren ("In principe kan alles een Plus artikel zijn").rockney schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:05:
Kunnen we niet gewoon afspreken dat jullie terugkomen op jullie belofte dat nieuws en productreviews voor iedereen toegankelijk blijven, en dat alles wat voorheen op tweakers verscheen plus kan worden? We hoeven dan niet meer elke keer discussie te voeren waarom jullie het X vinden en wij Y, en jullie hebben meer vrijheid. Deze discussie blijft anders toch maar doorlopen bij elk nieuw plus artikel.
Als bezoekers vinden wij alles wat getest wordt een review. Of dit nu meerdere producten tegelijk zijn, of dat wij hiervoor zelf de conclusie moeten trekken op basis van de door jullie aangeleverde data, of dat jullie die zelf al geschreven hebben.
Wij kunnen ook niet controleren of iets nu standaard nieuws is, of uitgebreider nieuws wat onderdeel van plus zou worden.
Jullie redenenaties lezen nu toch elke keer als: Het is geen rechthoek. Het is een vierkant.
Ook die richtlijn zal weer controverse opleveren, maar dan hoeven we daarna ook geen discussie te hebben over de precieze definitie van het artikeltype. Hoe langer deze discussie gaande is, hoe meer ze op mij overkomt als een achterhoedegevecht. Keer op keer zijn mensen in dit topic aan het werk om artikelen bij Plus weg te beargumenteren. Om eerlijk te zijn heb ik niet de indruk dat dit naar een instelpunt toewerkt.
Zou alles Plus kunnen worden, dan gaat ook een ander criterium sneuvelen. Het criterium dat artikelen die een algemeen belang dienen door iedereen gelezen moeten kunnen worden. Een dergelijk criterium zou een andere insteek bieden om bijvoorbeeld dit grafische kaart artikel als niet Plus te markeren. Dit criterium zie ik dan met pijn in mijn hart afgevoerd worden. Want als iets tweakers voor mij heeft gekenmerkt dan is het de toegankelijkheid van informatie.
Oke, stel dat we de criteria helemaal loslaten en dat tweakers de vrijheid heeft om naar eigen inzicht te plussen en ontplussen? De kans bestaat dat het dan een periode met Plus een ongewenste kant op gaat, analoog aan wat op andere DPG sites nu is te zien, als ik het van jullie mag aannemen. Misschien moeten we dat voorlopig accepteren (we stellen vast dat we het niet met tweakers eens zijn). Zou tweakers gaandeweg impact verliezen omdat haar cruciale content beperkter toegankelijk is dan heeft dit mogelijk meer impact op het tweakers beleid dan de discussie in dit topic (no offence mensen, echt niet).
Dus misschien gewoon laten gebeuren, hebben we een punt over het verlies aan impact, dan moet tweakers uit zichzelf de weg terug gaan zoeken. Hebben we ongelijk over het impact verlies, tja, dan hebben we ongelijk.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)