Het grote Tweakers-abonnemententopic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 122.933 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:18

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

rockney schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:05:
Kunnen we niet gewoon afspreken dat jullie terugkomen op jullie belofte dat nieuws en productreviews voor iedereen toegankelijk blijven, en dat alles wat voorheen op tweakers verscheen plus kan worden? We hoeven dan niet meer elke keer discussie te voeren waarom jullie het X vinden en wij Y, en jullie hebben meer vrijheid. Deze discussie blijft anders toch maar doorlopen bij elk nieuw plus artikel.

Als bezoekers vinden wij alles wat getest wordt een review. Of dit nu meerdere producten tegelijk zijn, of dat wij hiervoor zelf de conclusie moeten trekken op basis van de door jullie aangeleverde data, of dat jullie die zelf al geschreven hebben.

Wij kunnen ook niet controleren of iets nu standaard nieuws is, of uitgebreider nieuws wat onderdeel van plus zou worden.

Jullie redenenaties lezen nu toch elke keer als: Het is geen rechthoek. Het is een vierkant.
Ik vind dit een goede suggestie en ga helemaal mee met deze reactie. Los van Plus ben ik eigenlijk heel blij met het onderzoek naar de oudere grafische kaarten. Vind het ook goed dat de site dit onafhankelijke geluid laat horen. Onafhankelijk want tweakers pleegt hiermee geen lippendienst naar de hardwarefabrikanten. Die zien waarschijnlijk liever argumentatie om nieuwe midrangers aan te schaffen. En dat dit nu Plus is leidt eigenlijk af van het artikel zelf af, en dat vind ik jammer. Misschien is het beter een duidelijke richtlijn te hanteren ("In principe kan alles een Plus artikel zijn").

Ook die richtlijn zal weer controverse opleveren, maar dan hoeven we daarna ook geen discussie te hebben over de precieze definitie van het artikeltype. Hoe langer deze discussie gaande is, hoe meer ze op mij overkomt als een achterhoedegevecht. Keer op keer zijn mensen in dit topic aan het werk om artikelen bij Plus weg te beargumenteren. Om eerlijk te zijn heb ik niet de indruk dat dit naar een instelpunt toewerkt.

Zou alles Plus kunnen worden, dan gaat ook een ander criterium sneuvelen. Het criterium dat artikelen die een algemeen belang dienen door iedereen gelezen moeten kunnen worden. Een dergelijk criterium zou een andere insteek bieden om bijvoorbeeld dit grafische kaart artikel als niet Plus te markeren. Dit criterium zie ik dan met pijn in mijn hart afgevoerd worden. Want als iets tweakers voor mij heeft gekenmerkt dan is het de toegankelijkheid van informatie.

Oke, stel dat we de criteria helemaal loslaten en dat tweakers de vrijheid heeft om naar eigen inzicht te plussen en ontplussen? De kans bestaat dat het dan een periode met Plus een ongewenste kant op gaat, analoog aan wat op andere DPG sites nu is te zien, als ik het van jullie mag aannemen. Misschien moeten we dat voorlopig accepteren (we stellen vast dat we het niet met tweakers eens zijn). Zou tweakers gaandeweg impact verliezen omdat haar cruciale content beperkter toegankelijk is dan heeft dit mogelijk meer impact op het tweakers beleid dan de discussie in dit topic (no offence mensen, echt niet).

Dus misschien gewoon laten gebeuren, hebben we een punt over het verlies aan impact, dan moet tweakers uit zichzelf de weg terug gaan zoeken. Hebben we ongelijk over het impact verlies, tja, dan hebben we ongelijk.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Dennism schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:19:
[...]

Deels met je eens, maar diezelfde schrijver wil wel iedere maand zijn loon hebben anders wordt ie ook pissig en dat geld moet ook ergens vandaan komen. Wanneer andere inkomsten bronnen terug lopen is het logisch dat een bedrijf gaat kijken naar alternatieven, en een plus model kan zeker werken. Alleen moet de uitvoering dan imho wel een stuk beter.
Er zijn 101 manieren om geld binnen te krijgen als website beheerder. Ik ben geen expert, maar ik denk dat de Reddit methode veel beter bij tweakers past dan de huidige methode. Bijvoorbeeld: Als je helemaal geen internet hebt en je vindt hier de oplossing van een medetweaker dan denk ik echt wel dat hier een soort gold systeem gaat werken. 50% voor tweakers en 50% voor degene die de oplossing aanbied.

Maar goed, dat is een hele andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:13
grote_oever schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:30:
[...]

Er zijn 101 manieren om geld binnen te krijgen als website beheerder. Ik ben geen expert, maar ik denk dat de Reddit methode veel beter bij tweakers past dan de huidige methode. Bijvoorbeeld: Als je helemaal geen internet hebt en je vindt hier de oplossing van een medetweaker dan denk ik echt wel dat hier een soort gold systeem gaat werken. 50% voor tweakers en 50% voor degene die de oplossing aanbied.

Als dat in een afgesloten gedeelte kan dan prima. Anders haalt het wel de basis onder het altruïsme vandaan van veel van de mensen hier.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Deels met je eens, maar diezelfde schrijver wil wel iedere maand zijn loon hebben anders wordt ie ook pissig en dat geld moet ook ergens vandaan komen. Wanneer andere inkomsten bronnen terug lopen is het logisch dat een bedrijf gaat kijken naar alternatieven, en een plus model kan zeker werken.
Een model waarbij je schrijvers niet meer nodig hebt kan ook een oplossing zijn. Het Reddit model is al eens geopperd. Maar dat past niet in de DPG visie, en een significant deel van de T.net crew gaat natuurlijk niet zichzelf overbodig maken.

Verder heeft Plus niets te maken met loon, maar met winst. Als het enkel loon was, had T.net ook een doelstelling kunnen geven en bijvoorbeeld donaties kunnen vragen. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
dylan111111 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:05:
[...]

De reacties bestaan vooral uit "Misschien toch maar eens tijd om mijn x te upgraden." en waarom 1440p niet is getest. Je mist niks.
Het is eerder in een ander topic al gebleken dat de kwaliteit van de reacties geen invloed hebben op de besluitvorming binnen Tweakers. Numbers are numbers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
[...]

Deels met je eens, maar diezelfde schrijver wil wel iedere maand zijn loon hebben anders wordt ie ook pissig en dat geld moet ook ergens vandaan komen. Wanneer andere inkomsten bronnen terug lopen is het logisch dat een bedrijf gaat kijken naar alternatieven, en een plus model kan zeker werken. Alleen moet de uitvoering dan imho wel een stuk beter.
Tja mijn ervaring is toch dat Tweakers is gebouwd op de community. En het gros van hen die bijdragen zullen naar mijn weten geen abbo hebben. Als je die wegdrijft dan wordt het gewoon een AD/Telegraaf copy pasta, en zal heel de site als kaartenhuis in elkaar donderen.

Aangezien beloofd is dat het forum ook nooit achter de paywall zal verdwijnen, verwacht ik dit wel binnen nu en een jaar. raar? Nee denk het niet met meer loze beloftes dan diegene die ze nakomen. Gunfactor is in mijn geval verdwenen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
The Zep Man schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:50:
[...]
Een model waarbij je schrijvers niet meer nodig hebt kan ook een oplossing zijn. Het Reddit model is al eens geopperd. Maar dat past niet in de DPG visie, en een significant deel van de T.net crew gaat natuurlijk niet zichzelf overbodig maken.
Reddit model ben ik eigenlijk geen fan van, ik zie te vaak dat 'popular opinions' daar reddit gold e.d. krijgen terwijl de posts vaak zelfs foutieve info bevatten. En dat is op een subreddit van een game. Ik wil niet weten hoe dat dan gaat bij meer 'beladen' onderwerpen.
Verder heeft Plus niets te maken met loon, maar met winst. Als het enkel loon was, had T.net ook een doelstelling kunnen geven en bijvoorbeeld donaties kunnen vragen. ;)
Ik zeg dan ook nergens dat het enkel om loon gaat, ik geef alleen het voorbeeld dat de medewerkers ook hun loon willen hebben aan het eind van de maand, en die lonen (en uiteraard alle andere kosten van de onderneming) zullen betaald moeten worden uit de gemaakte omzet, immers zal DPG verwachten dat Tweakers ten minste de eigen broek kan ophouden en daarnaast bij zal dragen aan de omzet van DPG als geheel. En waar zijn de abonnementen voor, juist, om de omzet te vergroten aangezien omzet uit andere bronnen, denk aan advertenties, onder druk staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 25-09-2021 15:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

*knip* offtopic en ongefundeerde reactie verwijderd.

[ Voor 120% gewijzigd door RoD op 25-09-2021 15:10 ]

• Dennism
The Zep Man schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:00:

Wat DPG wil is niet per se winst, maar meer winst.
Wow, je beschrijft nu zo'n beetje iedere Commerciële onderneming. Uiteraard wil DPG graag meer winst, dat wil immers ieder commercieel bedrijf. Ik weet niet waar je exact heen wil met deze posts, maar dit is zo logisch als wat.

Ik snap ook niet direct wat je met deze discussie wil, immers doet het niets af aan het feit dat deze abonnementen geïntroduceerd zijn om de omzet te verhogen, en als je het goed doet, dan zorgt dat uiteraard ook een verhoging van de winst. En daar is dan ook niets mis mee.

Mijn werkgever wil ook ieder jaar groeien, meer winst maken en daar draag ik graag aan bij.
Verder is er wel het 'kleine'-mismoderatietopic, maar reacties zijn nu op T.net ook al grotendeels een populariteitswedstrijd.
Dat klopt helaas en daar ben ik dan ook geen fan van, en ik hoop dat men daar dan ook hard tegen blijft optreden.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennism op 25-09-2021 15:10 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Nogmaals een verwijzing naar de topicstart. Het bedrijfsmodel / DPG is hier offtopic, en gaan we niet bespreken. Graag terug naar de inhoud van de abonnementen zelf.

Feedback op de moderatie mag zoals gebruikelijk via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

*knip* zie hierboven.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 25-09-2021 15:11 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Net toch maar TweakersPlus aangeschaft, de aankeiler bij een artikel dat ik 25% korting kreeg was de druppel, dus dat is goed gedaan!

Ik mis enorm een knop ergens dat ik bij ALLE plus artikelen uitkom. Ik wil namelijk wel goed van m'n privilege gebruik maken natuurlijk :)

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
sebastius schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:57:
Net toch maar TweakersPlus aangeschaft, de aankeiler bij een artikel dat ik 25% korting kreeg was de druppel, dus dat is goed gedaan!

Ik mis enorm een knop ergens dat ik bij ALLE plus artikelen uitkom. Ik wil namelijk wel goed van m'n privilege gebruik maken natuurlijk :)
https://tweakers.net/zoek...AAcoGiIZUFqcVKVtFgjlJsLQA

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
Danny schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 06:32:
De dag die je wist dat zou komen...
reviews: Overleef de videokaartenschaarste - 26 oudere gpu's getest in modern...

Review/roundup in de plus (en er zal vast een obscure reden worden bedacht waarom dit niet geldt als review)
Dit vroeg ik me dus ook af, dit is typisch een artikel die vroeger normaal uit kwam. Ik vind het jammer maar helaas wel te verwachten dat deze lijn is ingezet.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• emperor3s
  • Laatst online: 10:31
Mschamp schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:46:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar een reactie van @jelle. en/of @Olaf waarom dit geen review zou zijn. Of waarom dit toch een plus artikel is, ondanks dat aangekondigd is (en herhaald 16 dagen geleden) dat reviews voor iedereen beschikbaar gingen blijven. Dit lijkt echt het woordbreuk.
Helemaal eens dat dit inderdaad wéér een stap over het lijntje is.

Maar goed. Er zal wel een reden komen als "dit is een roundup van producten die je niet meer kunt aanschaffen, dus valt het niet onder het typische verdienmodel voor reviews en roundups met links naar de Pricewatch".

Maar eigenlijk vind ik het plaatsen van dit artikel, met expliciete links naar de community V&A sectie voor prijzen en aanschafmogelijkheden, nog schaamtelozer. Alleen een deel van de community krijgt nu toegang tot aankoopinformatie over producten die door de hele community, Plus en niet-Plus, worden aangeboden.

Er wordt met dit artikel een tweedeling gecreëerd tussen zij die wél betalen om de buitenkansjes in de V&A te vinden en zij die dat niet (kunnen) doen. En je gaat daarmee dus actief zitten wroeten in het open, toegankelijke karakter van de community.

• sebastius

sebastius

grote_oever schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:30:
[...]

Micro-payments schijnen onderzocht te zijn en als niet zinnig/haalbaar te zijn beoordeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

emperor3s schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:37:
[...]

Maar goed. Er zal wel een reden komen als "dit is een roundup van producten die je niet meer kunt aanschaffen, dus valt het niet onder het typische verdienmodel voor reviews en roundups met links naar de Pricewatch".

Maar eigenlijk vind ik het plaatsen van dit artikel, met expliciete links naar de community V&A sectie voor prijzen en aanschafmogelijkheden, nog schaamtelozer. Alleen een deel van de community krijgt nu toegang tot aankoopinformatie over producten die door de hele community, Plus en niet-Plus, worden aangeboden.

Er wordt met dit artikel een tweedeling gecreëerd tussen zij die wél betalen om de buitenkansjes in de V&A te vinden en zij die dat niet (kunnen) doen. En je gaat daarmee dus actief zitten wroeten in het open, toegankelijke karakter van de community.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Vroeger was ik lid van de HCC en enkele GGs. Daar betaalden wij maandelijks voor een tijdschrift en om deel uit te mogen maken van de community. Ik betaal nu geloof ik 3 euro per maand voor een steviger aanbod dan wat het eerst was, de reclame en tracking zijn weg. Het bedrag vind ik daarom zeer schappelijk, ook al is het een wolk-dienst in plaats van fysieke media. Mijn tijdschriften waren duurder. Raspberry Pi's MagPi magazine biedt veel minder content en matige forumcommunity voor ongeveer 9 euro per maand (europa abonnement).

De beschuldiging dat je de community verscheurt of misbruikt vind ik niet gepast. Deze community bestaat al jaren met steeds wisselende manieren om het betaalbaar te houden. Als de frontpage weg valt dan is het forum binnen no-time dood. Andersom mogelijk ook. Het is een symbiotische relatie. Overigens krijg je twee artikelen per maand sowieso kado, dus ook als niet-betalend community lid kun je gewoon de tips krijgen en V&A plunderen. Sterker nog, het artikel gaat er voor zorgen dat de prijzen in V&A lekker omhoog gaan schieten denk ik ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sebastius op 25-09-2021 17:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dat er testen aan een artikel ten grondslag liggen, maakt het nog niet tot een productreview zoals we die op Tweakers als zodanig brengen. We zouden wel gek zijn als we niet gebruik zouden maken van productkennis en testdata voor de artikelen voor Plus, omdat dit ons helpt de voor het aanbod beloofde duiding en diepgang voor lezers te bieden. Dit dwingt ons na te denken over andersoortige artikelen in aanvulling op de productreviews zoals we die publiceren en dit is een van de resultaten daarvan. Het 5g-artikel was bijvoorbeeld een andere.

Zonder Plus zou het steeds moeilijker zijn dit soort artikelen te verantwoorden. Ze kosten veel tijd en moeite, die we niet in andere artikelen kunnen steken en wat staat er tegenover? Hoge visits alleen nemen in belang af vanwege het enorme gebruik van adblockers, dat alleen nog maar verder toeneemt. Bij productreviews kunnen we terugvallen op de link met de Pricewatch. De gedachte is dat door het reviewen van producten potentiële kopers prijzen gaan vergelijken als ze dat willen en wellicht tot aanschaf over gaan. Met Plus proberen we een derde verdienmodel waarbij lezers stemmen met hun portemonnee en we dus minder afhankelijk worden van de visits en PW-koppeling, maar met een aanbod komen dat lezers interessant of goed genoeg vinden, zodanig dat ze bereid zijn daar voor te betalen. Dat helpt ons weer artikelen te kunnen brengen die we anders niet of zelden zouden publiceren.

Ik ben geen voorstander van het loslaten van de 'spelregel' dat we standaardnieuws en productreviews zoals jullie die gewend zijn voor iedereen blijven publiceren en geen onderdeel van Plus maken (ondanks de discussies die dit oplevert). Dit, om te waarborgen dat we ons hier op blijven richten als een soort redactionele backbone van Tweakers. In de jaren voor Plus kwamen bezoekers redactioneel gezien vooral naar Tweakers voor nieuws en productreviews. Dat is de reden om Plus als aanvullend te zien: ook als we vanaf nu geen enkel Plus-artikel meer zouden publiceren, zou dat in de basis overeind moeten blijven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
Olaf schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:25:
Dat is de reden om Plus als aanvullend te zien: ook als we vanaf nu geen enkel Plus-artikel meer zouden publiceren, zou dat in de basis overeind moeten blijven.
Kunnen we dan niet gewoon weer stoppen met dat hele plus? :) De aanvulling die je noemt wordt duidelijk niet goed gewaardeerd, levert een hoop gedoe op op het forum en veel nare smaak bij de community.
Is dat het allemaal waard voor die paar extra artikelen? Denk het niet.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:33
Dat er testen aan een artikel ten grondslag liggen, maakt het nog niet tot een productreview zoals we die op Tweakers als zodanig brengen. We zouden wel gek zijn als we niet gebruik zouden maken van productkennis en testdata voor de artikelen voor Plus, omdat dit ons helpt de voor het aanbod beloofde duiding en diepgang voor lezers te bieden. Dit dwingt ons na te denken over andersoortige artikelen in aanvulling op de productreviews zoals we die publiceren en dit is een van de resultaten daarvan. Het 5g-artikel was bijvoorbeeld een andere.

Zonder Plus zou het steeds moeilijker zijn dit soort artikelen te verantwoorden. Ze kosten veel tijd en moeite, die we niet in andere artikelen kunnen steken en wat staat er tegenover? Hoge visits alleen nemen in belang af vanwege het enorme gebruik van adblockers, dat alleen nog maar verder toeneemt. Bij productreviews kunnen we terugvallen op de link met de Pricewatch. De gedachte is dat door het reviewen van producten potentiële kopers prijzen gaan vergelijken als ze dat willen en wellicht tot aanschaf over gaan. Met Plus proberen we een derde verdienmodel waarbij lezers stemmen met hun portemonnee en we dus minder afhankelijk worden van de visits en PW-koppeling, maar met een aanbod komen dat lezers interessant of goed genoeg vinden, zodanig dat ze bereid zijn daar voor te betalen. Dat helpt ons weer artikelen te kunnen brengen die we anders niet of zelden zouden publiceren.

Ik ben geen voorstander van het loslaten van de 'spelregel' dat we standaardnieuws en productreviews zoals jullie die gewend zijn voor iedereen blijven publiceren en geen onderdeel van Plus maken (ondanks de discussies die dit oplevert). Dit, om te waarborgen dat we ons hier op blijven richten als een soort redactionele backbone van Tweakers. In de jaren voor Plus kwamen bezoekers redactioneel gezien vooral naar Tweakers voor nieuws en productreviews. Dat is de reden om Plus als aanvullend te zien: ook als we vanaf nu geen enkel Plus-artikel meer zouden publiceren, zou dat in de basis overeind moeten blijven.
OK, maar hoe verklaart het dan dat het bij het zoeken op plus artikelen: https://tweakers.net/revi...zlGJ1lIoSSzLz0n0z85SsDGoB Dit het enige artikel is dat begint met 'review'. Het is toch echt een review, zelf volgens jullie eigen woorden. En er was beloofd dat reviews voor iedereen toegankelijk gingen blijven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23mShZHQXiP5zJsd_AQAqd7eOGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ocBzwlRjLMpfNHVRyzwwnDeU.png?f=user_large

Ik was nog steeds aan het twijfelen om plus te nemen, maar nu is die twijfel helemaal weg, ik doe geen zaken met mensen/bedrijven die niet te vertrouwen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Mschamp op 25-09-2021 20:39 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• emperor3s
Dit dwingt ons na te denken over andersoortige artikelen in aanvulling op de productreviews zoals we die publiceren en dit is een van de resultaten daarvan.
[...]
In de jaren voor Plus kwamen bezoekers redactioneel gezien vooral naar Tweakers voor nieuws en productreviews.
De manier waarop jij over Plus communiceert, blijft voor mij heel vreemd. Heel subtiel probeer je het beeld overeind te houden dat Plus echt een 'aanvulling' is, en dat niet-Plusabonnees eigenlijk niets hoeven in te leveren ("vóór Plus vooral nieuws en reviews"). Maar dat is gewoon niet waar: Achtergrond-artikelen die in de jaren voor de invoering van Plus ook gemaakt werden, verdwijnen nu achter een paywall.

Precies hetzelfde geldt voor dit specifieke type artikel: dat was gewoon standaard redactionele content op HW.info. Het komt op mij dan ook heel gladjes over om te doen alsof dit soort artikel iets nieuws is dat alleen bedacht en gemaakt kon worden nu Plus er is ("we moesten nadenken over andersoortige artikelen en dit is het resultaat").

Ik heb het al eerder gezegd: het wekt irritatie als jullie op deze manier het optrekken van een paywall proberen te spinnen. We zijn niet gek. We zien dat redactionele content die eerst gratis was, nu betaald is. Waarom kunnen jullie daar niet gewoon open over zijn? Dat zou zoveel onnodige discussie schelen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Ik vind het een nare actie, een productvergelijking cq benchmark achter een paywall te zien staan, gezien wat er een jaar geleden allemaal werd gezegd. Tot zover terug naar de roots en naar de community.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mschamp
Ik had er inderdaad iets over gelezen over die 'Review', maar dat ging( dacht ik) over de plaats in de tracker en bij de zoekfunctie.
Als je dan bij die 'Review' zoekt, zie je terug de mogelijke sub-types voor hun (slecht gekozen naam) 'Review'. De mogelijkheden daar zijn 'Achtergrond', 'Interview', 'Column', .... en 'Review' (zoals te zien in onderstaande afbeelding):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23mShZHQXiP5zJsd_AQAqd7eOGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ocBzwlRjLMpfNHVRyzwwnDeU.png?f=user_large
Als je dan de binnen de groep 'Review' (de slecht gekozen naam) de filter voor plus aan zet, blijft er nog 1 artikel over van het Artikeltype 'review', en toevallig is dat net het artikel van vandaag. Dat artikel is dus echt bewust ingedeeld in het artikeltype 'review' en niet zoals alle andere bij 'Achtergrond'.

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 26-09-2021 12:34 ]

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:17

Er is vanaf het begin gecommuniceerd dat Plus iets zou zijn wat extra content brengt die jullie normaal niet konden doen. Echter blijkt nu dat er content als Plus wordt gepubliceerd dat eerst gewoon beschikbaar kwam voor iedereen. Dan kun je het nog steeds zo mooi recht proberen te praten, maar dat is wel wat er nu gebeurt. Dat jullie recentelijk blijkbaar een eigen betekenis hebben gegeven aan 'review' maakt verder niet echt uit.

Plus is/was gebracht voor aanvullende content, maar het blijkt nu dat dat niet helemaal zo is. Als Plus dé nieuwe bron van extra inkomsten moet gaan worden, je communiceert dat je nu eindelijk content kan gaan brengen die normaal niet kon, dan moet je niet zulke fratsen gaan uithalen.

En dit is al zo vaak gezegd door de community. Het was in het begin een van de angsten van communityleden, het blijkt nu daadwerkelijk te gebeuren, maar het komt nog (steeds) niet helemaal binnen bij Tweakers zelf lijkt het.

De vraag is vooral: what's next? Alle round-ups gaan achter de betaalmuur?

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 19:43

dragonhaertt

@_'.'

Ik hou er over het algemeen niet van om te reageren als iemand anders hetzelfde al heeft gezegd.
Nu vind ik het toch nodig om mee te praten, al is het maar om aan te geven dat het niet alleen een kleine schreeuwende minderheid is.

Het artikel wat hierboven wordt besproken is een review. Er staat review in de naam. De categorie is review. Zelfs de schrijver noemt het een review in zijn reacties.

Waarom wordt er niet op ingegaan terwijl de reacties duidelijk gelezen zijn? Kan dit specifieke artikel concreet besproken worden? Zonder vage verhalen en herhalingen met uitleg over een eerder besproken review artikel?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
Dus het is geclassificeerd als Review, er wordt door de auteur naar verwezen als review maar omdat er geen directe link naar de PW in is opgenomen noemen jullie dit geen review?

Verwachtingsmanagement. Meer zeg ik er niet over.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 25-09-2021 23:58 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:47
Uit het Het grote Tweakers Plus-topic:
Koen Crijns in "Het grote Tweakers Plus-topic"
Donderdag 3 december 2020 18:35 (@Koen Crijns)

Zoals geschreven hebben we ook gekeken naar andere (tech)publicaties in binnen en buitenland. Abonnementen die (vrijwel) puur bieden dat de site zonder advertenties gebruikt kan worden zijn overal notoir onsuccesvol – ongeacht de prijs. Succesvolle voorbeelden van online abonnementen voor premium content zijn er wel te vinden. En ja, ook bij andere partijen ging de introductie niet zonder slag of stoot.
Met het risico dat ik puur herhaal wat mijn collega’s al hebben geschreven. Ons doel is absoluut niet dat de meerderheid van de content achter een paywall komt. Het gros van de content blijft gratis beschikbaar, net als (community) onderdelen als het forum en natuurlijk ook de Pricewatch. Sowieso zal feitelijk nieuws nooit achter een paywall komen – dat kun je immers overal vinden, al denk ik dat we met onze Nederlandse inslag ook aan feitelijk nieuws waarde toevoegen. En ook van productreviews hebben we expliciet gezegd dat die geen onderdeel gaan vormen van Premium. Wel gaan we allerhande nieuwe soorten, exclusieve content toevoegen, mede op basis van de suggesties die we in de onderzoeken hebben gekregen. En ja, daarvoor gaan we ook investeren in extra redactiekracht, boven de zeer grote groep redacteuren die Tweakers al heeft.

/Quote

Wat is er met dit gebeurd? :/

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• rockney
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-09 23:24
Jullie hebben als bedrijf bij de introductie van plus de belofte gedaan aan de community dat nieuws en productreviews voor iederen toegankelijk zouden blijven. Wij als community controleren dit, en plaatsen hier opmerkingen als wij vinden dat jullie je daar niet aan houden. Elke keer als wij nu aangeven dat we vinden dat een artikel niet onder plus zou moeten vallen, krijgen we ongelijk.

Voor plus nieuws artikelen kunnen jullie altijd zeggen dat er extra moeite in is gestoken. We kunnen dit als community toch niet controleren. Jullie zouden dus al het nieuws onder het plus-label kunnen zetten als jullie zouden willen.

Het grootste probleem is echter jullie definitie van het het woord "productreviews". Jullie hanteren hiervoor een andere definitie dan de community. Dit zorgt ervoor dat elke keer als jullie dat woord gebruiken er dus sprake is van miscommunicatie.

Het is volgens jullie geen review als:
- er geen conclusie is
- er meerdere producten worden besproken
- niet alle relevante gebieden voor tweakers besproken worden

Dit lijstje is niet compleet en zal ongetwijfeld groeien naarmate er meer reviews als plus-artikel geplaatst wordt. Jullie definitie bevat allerlei uitzonderingen en is voor ons als community niet duidelijk. Als community kunnen wij dus in principe nooit controleren of jullie je aan de belofte houden. Jullie interne definitie van productreviews vinden jullie toch de enigste juiste. Hierdoor krijgen wij het idee dat we niet gehoord worden. Dit verslechtert de relatie tussen de community en tweakers. Die goede relatie lijkt me juist heel belangrijk als je meer plus abbonementen wilt verkopen.

De reden dat ik voorstelde om de belofte, dat nieuws en productreviews niet onder plus zouden vallen, los te laten is omdat het dan in ieder geval duidelijk is voor de community wat onder plus valt. Als community hebben we nu toch al het idee dat dit gebeurt. Jullie hebben meermaals aangegeven dat jullie beter willen communiceren. Als alle artikelen onder plus kunnen vallen is dit in ieder geval duidelijk. Dat zou de communicatie op dit vlak enorm verbeteren.

Een andere reden waarom de relatie tussen community en tweakers verslechterd is omdat jullie bepaalde vragen lijken te negeren. Zoals deze terechte vraag van Mschamp. Of jullie gaan slechts in op een deel van de reactie, maar beantwoorden niet de daadwerkelijke vraag.
Mschamp schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:46:
[...]

Als ik zoek bij de categorie 'reviews' wat dus de verzameling met ongelukkige gekozen naam is, is dit ook het enige plus-artikel dat in de titel 'review' staan heeft.
[...]
Ben ook wel benieuwd naar een reactie van @jelle. en/of @Olaf waarom dit geen review zou zijn.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
* reviews kosten veel tijd die niet in iets anders gestoken kan worden
* nieuwsberichten kosten veel tijd die niet in iets anders gestoken kan worden
* roundups kosten veel tijd die niet in iets anders gestoken kan worden

Dat lijkt het hellende vlak te zijn waar het naartoe gaat. Wel geleidelijk aan natuurlijk, maar elke keer wordt er net weer een beetje bijgesnoept.
Ik heb iig sinds de invoering van de nieuwe abonnementen geen plus artikel gelezen. Nul. Ook die drie per maand 'gratis' niet trouwens. En dat ga ik ook zo houden.

Bijwerking daarvan is dat ik ook veel minder van de overige artikelen lees, gewoon om alvast te wennen omdat het in de lijn der verwachting ligt dat die straks ook onder 'plus' gaan vallen, net als de review die geen review genoemd wordt maar het natuurlijk wel gewoon IS. Iets simpelweg een ander naampje geven verandert natuurlijk niet de werkelijkheid.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:54
RobinHood schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:24:
[...]

Dit is gewoon in lijn met hun wachtwoordmanagers test en de 5g-test. En we zullen dit ook alleen maar meer gaan zien.

De auteur heeft al onder het artikel gereageerd, dus het lijkt me sterk dat dit een foutje was.
Kan iemand die reactie posten? Ik filter Plus artikelen weg via CSS. Kan dus niet lezen wat de reden zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Ik heb net weer een hele rits offtopicberichten en persoonlijke sneren en flames moeten verwijderen. Als je een reactie mist, lees dan nog eens de topicstart goed door.

Feedback op de moderatie kan zoals altijd via DM.

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik vind het eigenlijk best grappig dat @Olaf zijn reactie gewoon in de kern hetzelfde was als mijn voorspelling. Het begint een beetje erg voorspelbaar te worden.

En eerlijk gezegd boeit het mij niet eens heel veel dat reviews Plus worden, Tweakers doet maar, handen opsteken wie Tweakers als primaire reviewbron gebruikt.

Waar het mij meer om gaat, en waar ik gewoon vrij ziltig om wordt, is dat de doelpalen in een jaar tijd gewoon behoorlijk verschoven zijn. Dat vind ik gewoon getuigen van weinig respect naar je community.

Het begon zoals anderen ook zeggen met "alles wat je gewend bent, maar dan meer!", althans, zo kwam het over. Door te praten over "artikelen" dacht iedereen dat ze alle dingen op de site bedoelden, want tja, een .achtergrond is toch ook een artikel?

Doch nee, spoedig bleek dat Tweakers blijkbaar een andere definitie heeft van wat een artikel is. En de doelpalen verschoven.

Maar je gaat er niet op achteruit! Ja, nee, je gaat er wel op achteruit als je altijd alles las, maar als je gaat cherry picken ga je er misschien niet op achteruit. En zo doende verschoven de doelpalen weer.

En nu zijn we wat reviews later, en nu blijkt dat Tweakers ook zo hun eigen definitie van een review heeft, en tja, dan kun je ze opeens wel als Plus publiceren, en zet je de doelpalen weer 20m verderop neer.

Da's gewoon kut.

Kan er weinig anders van maken.

En dat vind ik dus gewoon jammer. Wees gewoon eerlijk, en schep eerlijke verwachtingen. Kom niet aan met "wij hebben een andere definitie dan de rest van de wereld gebruikt", en al helemaal niet na het feit. Zeg gewoon eerlijk dat wij niet-PW-gelinkte reviews als Plus kunnen krijgen. Was gewoon eerlijk geweest dat .achtergrond Plus ging worden.

Dat had even pijn gedaan, maar dan had je twee weken heibel in de tent gehad, maar dan was het wel duidelijk geweest, en kon je daarna doorgaan. Nu zitten we al een jaar vast in een soort draaimolen der teleurstellingen, die maar niet lijkt te stoppen.

En nogmaals, het draait me niet eens echt meer om Plus, het gaat me over hoe je omgaat met je community. Dat je een beetje eerlijk bent en respect hebt voor de mensen die je site bezoeken.

Mogen we toch wel verwachten van een site die nogal prat gaat op zijn community, toch? :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

RobinHood schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:34:

En nogmaals, het draait me niet eens echt meer om Plus, het gaat me over hoe je omgaat met je community. Dat je een beetje eerlijk bent en respect hebt voor de mensen die je site bezoeken.

Mogen we toch wel verwachten van een site die nogal prat gaat op zijn community, toch? :)
Alles mag, maar het lijkt er ondertussen steeds meer op dat wij, die hier serieus (en soms ook wel fel omdat het ons aan het hart gaat) reageren, niet meer gewenst zijn.

Ondertussen is het een brij van onduidelijkheden, de community voor gek verklaren (wij hebben het allemaal verkeerd begrepen), steeds minder reageren en meer modereren, vooral niet toegeven dat de tweakers redactie zelf onduidelijke communicatie voert en zelfs onwaarheden verkondig maar vooral ook nog steeds geen duidelijkheid geven.

Ik ben het volledig eens met @RobinHood dat het veel verder gaat dan het hele plus gedeelte. Ook ik merk al dat ik meer afstand neem van tweakers als site. Als dat de bedoeling was, gefeliciteerd redactie, doel (bijna) bereikt!

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Even wat dingen op een rijtje gezet voor mezelf.

Ik was supporter, omdat ik Tweakers een warm hart toedraag.
Toen werd er begonnen met Plus. Vanaf het begin diverse Plus artikelen gelezen, geen één keer dat ik daar een warm gevoel bij kreeg of het idee dat het werkelijk achtergronden of extra informatie verstrekte. De reacties onder de artikelen daarentegen: DIE maakten (maken?) de Plus artikelen inderdaad waardevol. Maar niet meer dan reguliere artikelen op Tweakers: ook daar zijn de bijdragen vanuit de Community vaak echt een aanvulling op de artikelen.

Nu blijkt dat de Supporter status vervalt, in plaats daarvan "mag" ik minimaal 1,5x zoveel betalen om Tweakers te blijven steunen. Wil ik de Plus artikelen kunnen blijven lezen is dat zelfs nog meer.

Er wordt hier meer geld gevraagd voor iets wat inhoudelijk minder toevoegt: door de implementatie van het abonnementen-gebeuren zie je dat het aantal reacties fors achterblijft bij Plus artikelen, inhoudelijk zijn de artikelen te slecht voor mij om daar geld voor neer te leggen.

Dus dan gaat er een lampje uit. Blijkbaar worden Supporters niet gewaardeerd en moet er meer geld binnenkomen. Prima, maar dan houdt het voor mij dus op: ik bepaal zelf (tot op zekere hoogte) voor hoeveel ik iets of iemand steun. In het Plus gebeuren zie ik geen aanleiding om de portemonnee te trekken, als Supporter ben ik niet meer welkom, dus dan neem ik na 20 jaar en 173k+ karma punten afscheid als Supporter en lees slechts nog de artikelen die publiek beschikbaar zijn.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emperor3s
emperor3s schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:37:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van @Olaf op dit aspect.

Bij andere artikelen was duidelijke input vanuit de community reden om het artikel niet Plus te maken. Is dat hier niet ook van toepassing? Hele secties van het artikel (prijs, prijs-kwaliteit) maken gebruik van data over prijzen van tweedehands videokaarten in de community V&A sectie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurlyMo
emperor3s schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:55:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van @Olaf op dit aspect.
Deze reacties blijven vragen is simpelweg dweilen met de kraan open, want zolang artikel 10.4 niet wordt aangepast heeft tweakers alle recht om te doen en te laten wat ze willen met community content. Jammer genoeg ben ik in dit topic de enige die hamert op de kraan; artikel 10.4.
jelle. schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:31:
[...]
Tweakers verdient hoofdzakelijk geld aan de Pricewatch, advertenties en commerciële samenwerkingen (meer daarover op deze pagina). Dat wordt mogelijk gemaakt door een samenspel van redactionele artikelen, door de community geproduceerde content en het faciliteren van het platform, zoals de techniek van de Pricewatch. [...] Betalen met je content zoals dat bij Facebook gebeurt, is ons inziens dan ook hier niet aan de orde.
Je koopt een huis van:
- 75% geleend geld van de bank
- 10% eigen geld
- 15% schenking van je ouders

Dat je het huis (ook) hebt betaald met eigen geld is hier niet aan de orde, want het is een samenspel geweest :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
teacup schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:42:
Kan je mij het waarom vertellen van een Plus Archief pagina? Verwachten jullie dat gebruikers Plus artikelen alszodanig gaan zoeken? Ik vraag dit omdat als ik op mijzelf af ga ik vaak op onderwerp zoek. Het vinden van een Plus artikel is dan eerder een toevallig gevolg dan dat het een doel op zich is. Misschien is een dergelijke pagina voor evaluatie doeleinden in een topic als dit handig. Mijn verwachting is dat doorsnee gebruikers niet zo bewust met wel/niet Plus bezig zijn totdat ze iets niet kunnen openen. Of is er nog een andere reden voor die pagina?
We signaleren een behoefte aan een compleet overzicht van alle Plus-artikelen, zowel onder nieuwe abonnees, bestaande abonnees als niet-abonnees die iets terug willen zoeken. Eigenlijk wat sebastius in "Het grote Tweakers-abonnemententopic" beschrijft, maar het is bijvoorbeeld ook handig voor gebruikers die nog niet bekend zijn met Plus. De huidige tag-oplossing is gewoon niet praktisch, mede door de (technische) splitsing van nieuws en reviews.
CurlyMo schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:02:
Maar snap je ook waarom ik jullie juridisch vergelijk met een Facebook?
Het businessmodel van Facebook ziet er heel anders uit, dus nee, die vergelijking gaat in onze ogen niet op. Als je doelt op het juridisch afdekken van situaties die zich voor kunnen doen, dan kun je waarschijnlijk wel elk mediabedrijf dat algemene voorwaarden heeft, gaan vergelijken met Facebook.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:39:
[...]

We signaleren een behoefte aan een compleet overzicht van alle Plus-artikelen, zowel onder nieuwe abonnees, bestaande abonnees als niet-abonnees die iets terug willen zoeken. Eigenlijk wat sebastius in "Het grote Tweakers-abonnemententopic" beschrijft, maar het is bijvoorbeeld ook handig voor gebruikers die nog niet bekend zijn met Plus. De huidige tag-oplossing is gewoon niet praktisch, mede door de (technische) splitsing van nieuws en reviews.

[...]

Het businessmodel van Facebook ziet er heel anders uit, dus nee, die vergelijking gaat in onze ogen niet op. Als je doelt op het juridisch afdekken van situaties die zich voor kunnen doen, dan kun je waarschijnlijk wel elk mediabedrijf dat algemene voorwaarden heeft, gaan vergelijken met Facebook.
Ik vind het prettig dat jullie nog steeds reageren, maar zouden we de olifant in de kamer ook kunnen bespreken?
Ik denk dat ik, en veel anderen, erg geschrokken zijn van het feit dat dit artikel een plus artikel is.

Volgens mij is dit gewoon een review, terwijl er expliciet is toegezegd dat reviews niet plus zouden worden.
Dit is de zoveelste deuk in de betrouwbaarheid en open communicatie rondom de hele Plus uitrol en mag wat mij betreft best even verklaard worden.

Als jullie intern aan het overleggen zijn hoe dit het beste aan te pakken, of op welke manier jullie willen communiceren, laat dan dan ook gewoon weten!
Nu lijkt het alsof alle reacties over dit artikel gewoon genegeerd worden. Olaf schrijft een laf stukje 'uitleg' (herhaling) waar totaal geen conclusie uit te trekken valt, maar een duidelijke uitleg of verantwoording blijft achter.

Ik heb zelf een token gebruikt om het artikel te lezen om beter te begrijpen wat er aan de hand is (goed voor de statistieken :'( ). Het lijkt me vrij duidelijk dat het een review is, in het artikel wordt het zelf een review genoemd.
Heb je één van deze schuingedrukte gpu’s, dan kun je op basis van de resultaten in deze review dus een redelijke inschatting krijgen hoe de prestaties er in 2021 voorstaan.
In de reacties noemt de auteur het een review.
Ik heb een pagina aan de review toegevoegd met de nieuwste resultaten die we van alle moderne kaarten hebben, zodat je naar hartenlust kunt vergelijken!
Dus we willen heel graag een concreet antwoord op de volgende vragen
- Waarom is dit artikel Plus?
- Als het antwoord op de voorgaande vraag is: "Het is geen review": Waarom vindt Tweakers dat dit geen review is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
jelle. schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:39:
[...]
Hij is al eerder aangehaald: nu.nl.

Zij maken daarin expliciet onderscheid in de manier waarop gebruikers deelnemen aan het platform. Ik ken het platform verder niet, maar voor gebruikers niet zijnde de Gebruiker die de Gebruikers Bijdrage op de App heeft geplaatst wordt expliciet vermeld:
(ii) de Bijdrage wordt niet voor commerciële doeleinden (her)gebruikt.
https://www.nu.nl/nujij-voorwaarden.html

Dat is voor mij de kern van de zaak, en daarmee is het lastig een vergelijking te trekken met "elk mediabedrijf". Ik betaal niet voor elk mediabedrijf. Voor de Volkskrant ja, maar daar kan ik niet participeren anders dan een brief schrijven. Als je zoals je eerder schrijft door de community geproduceerde content onderdeel is van het bedrijfsmodel, dan mag je verwachten dat zoals nu.nl dat doet er onderscheid komt tussen commercieel hergebruik van content voor betalende en niet-betalende leden. Anders betaal je én met je content en voor je abo, hoe marginaal beide bijdragen ook mogen zijn.

Jullie geven namelijk al aan dat community content lang niet de kosten dekt, maar dat doet de prijs van de abonnementen naar mijn idee mij ook niet. Geef abonnees dan tenminste de zekerheid dat hun content niet commercieel wordt verhandeld. Dat sluit ook aan bij jullie stelling dat artikelen gebaseerd op community based content niet achter Plus verdwijnen. Daarom was het windmolen artikel ook in tweeën was geknipt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
dragonhaertt schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:52:
Ik vind het prettig dat jullie nog steeds reageren, maar zouden we de olifant in de kamer ook kunnen bespreken?
Olaf en ik reageren vanuit onze eigen expertise (zie ook topicstart), dit is een vraagstuk waar hij veel meer in thuis is, de overwegingen beter kent en dus (namens de redactie) op kan reageren. Daarom zie je mij soms reageren op eerdere vragen die nog niet beantwoord waren, en op andere vragen of discussiepunten niet - en andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
CurlyMo schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:05:
[...]

Deze reacties blijven vragen is simpelweg dweilen met de kraan open, want zolang artikel 10.4 niet wordt aangepast heeft tweakers alle recht om te doen en te laten wat ze willen met community content. Jammer genoeg ben ik in dit topic de enige die hamert op de kraan; artikel 10.4.
Ik zie eigenlijk de relevantie niet met 10.4 en de Tweakers abonnementen met daarnaast de recente discussie of het GPU artikel al dan niet Plus had moeten c.q. mogen zijn.

Artikel 10.4 is zeker een discussie waard, echter vraag ik me wel af of dat niet beter in een ander topic kan. 10.4 is immers (veel) breder dan de Tweakers abonnementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
Dennism schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:09:
[...]

Ik zie eigenlijk de relevantie niet met 10.4 en de Tweakers abonnementen met daarnaast de recente discussie of het GPU artikel al dan niet Plus had moeten c.q. mogen zijn.

Artikel 10.4 is zeker een discussie waard, echter vraag ik me wel af of dat niet beter in een ander topic kan. 10.4 is immers (veel) breder dan de Tweakers abonnementen.
Omdat de kern blijft dat je met community content onderdeel bent van een verdienmodel achter gratis aangeboden diensten. Of dat nu Facebook, Reddit of Tweakers is maakt niet uit. Dat die partijen ook andere vormen van inkomsten genereren ook niet. Je bent er (een marginaal) onderdeel van. Als dat verdienmodel veranderd naar (ook) abonnementen veranderd mijns inziens ook de basis om die content commercieel te mogen exploiteren. Daarmee past het perfect bij het GPU artikel. Community based content (V&A data) is gebruikt in een commercieel artikel. Daar waar de afspraak was dat dat niet zou gebeuren.

Dan heb je twee bases voor je discussie:
- Afspraak is afspraak
- Algemene voorwaarden

Je kan de crew blijven overtuigen dat wat in jouw ogen de afspraak was geschonden blijft worden, maar je kan je ook hard maken die afspraken hard te laten vastleggen. Dat scheelt gewoon een hoop discussie. Zoals in de AV van nu.nl te zien is maken zij onderscheid tussen verschillende manieren van community content. Degene die wel commercieel verhandeld mag worden en degene waarbij dat niet mag. Ik zou het netjes vinden als Tweakers dat ook vastlegt in lijn met het nieuwe verdienmodel. Content van abo's waarbij commerciële verhandeling niet is toegestaan en van niet-abo's waarbij dat wel mag. Van de niet-abo's kan de content dan worden gebruikt om geld te genereren in Plus artikelen.

Dan is het punt van @emperor3s ook direct duidelijk. Dan kan tweakers gewoon aangegeven dat alleen V&A info is vergaard van niet-abo's.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:09:
[...]

Olaf en ik reageren vanuit onze eigen expertise (zie ook topicstart), dit is een vraagstuk waar hij veel meer in thuis is, de overwegingen beter kent en dus (namens de redactie) op kan reageren. Daarom zie je mij soms reageren op eerdere vragen die nog niet beantwoord waren, en op andere vragen of discussiepunten niet - en andersom :)
Begrijpelijk en bedankt voor de verheldering.
Dit neemt alleen niet weg dat nu blijkbaar de verantwoordelijkheid voor deze communicatie bij één persoon gelegd wordt. Het eerder gegeven 'antwoord' van @Olaf was overduidelijk niet afdoende en gaat ook niet in op dit specifieke artikel.
Ik neem aan dat er best intern overlegd of geëscaleerd kan worden bij dit soort voorvallen? Of kunnen we concluderen dat als we geen antwoord krijgen door de aangewezen persoon dat de rest van tweakers dan doet alsof de neus bloed?

Ik zal even wachten tot Olaf zelf reageert op mijn concrete vraag, maar gezien zijn vorige reactie verwacht ik niet veel verduidelijking. Is het dan een betere stap om de CM te taggen bij toekomstige vergelijkbare situaties?

Even voor de beeldvorming: Over dit artikel en de ogenschijnlijke verbreking van een eerdere belofte (review wordt geen plus) zijn onderhand 39 posts hier geplaatst.
Daartegenover staat één reactie van Olaf die niet over dit artikel gaat, welke praktisch een herhaling is van een eerdere uitleg over reviews en Plus.
Danny in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Martinez- in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
RavonsDaro in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
!mark in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
grote_oever in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Dennism in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
eric.1 in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Dennism in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Mschamp in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
RobinHood in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
grote_oever in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
arry16 in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Roozzz in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
ManiacsHouse in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
rockney in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
arry16 in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Help!!!! in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
The Zep Man in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
teacup in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
BarendBotje in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
jdh009 in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
emperor3s in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Znorkus in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Luca in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
dragonhaertt in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
dylan111111 in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Danny in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
segil in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
dragonhaertt in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"
Dit zijn alleen de reacties in dit topic, dan heb je nog de reacties over Plus/reviews onder het artikel zelf én feit dat niet iedereen plus artikelen leest.

Het lijkt me toch duidelijk dat hier iets speelt dat even netjes verklaart moet worden?

[ Voor 60% gewijzigd door dragonhaertt op 27-09-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
@CurlyMo Dat verduidelijkt het inderdaad wel iets voor mij, echter denk ik nog steeds dat 10.4 mogelijk wat teveel omvattend is voor een topic als deze en dat die discussie mogelijk toch het beste in een los topic gedaan kan worden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
Ik ben inmiddels bijna 20 jaar lid van tweakers. En eerlijk is eerlijk, nooit echt een actieve inbreng geleverd, maar wel vrijwel dagelijks de artikelen en ook met name de vaak hele waardevolle reacties van mede-tweakers gelezen. Dus een roundup van wat oudere video-kaarten leek mij een interessant artikel voor een mooie discussie en uitwisseling van ervaringen. Helaas is dat een plus artikel. Het is voor het eerst dat ik het gevoel krijg geen onderdeel meer te zijn van een grote community van like-minded tweakers, maar eerder het gevoel een potentiële bron van inkomsten te zijn voor een media-bedrijf. Helaas. Ben benieuwd wat er van tweakers overblijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 22:18

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dennism schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:50:
@CurlyMo Dat verduidelijkt het inderdaad wel iets voor mij, echter denk ik nog steeds dat 10.4 mogelijk wat teveel omvattend is voor een topic als deze en dat die discussie mogelijk toch het beste in een los topic gedaan kan worden.
Los van extra onderwerpen is de discussie al groot genoeg. Daarin heb je een punt. Dit topic is vooral uitgegroeid in het becommentariëren van de Plus artikelen en het beantwoorden van de vraag of ze terecht Plus artikel zijn geworden.

Toch suggereert de topic titel een bredere scoop. Ook in de topic start wordt het algemener aangevlogen:
In dit topic is iedereen welkom voor vragen, opmerkingen, wensen, feedback en suggesties die betrekking hebben op de abonnementen (zaken als features, de aboshop, karmakorting, prijzen etc) en de content (het aanbod van Plus-artikelen).
De discussie over hoe om te gaan met reacties onder Plus topics is een logisch gevolg van het onderscheid dat Plus maakt. Het gebruik van broninformatie kan als een ander verlengstuk worden gezien. Bij dit laatste zie ik trouwens het liefst een algemene richtlijn in plaats van een differentiatie tussen Plus en niet Plus. Gebruik van iemands content gaat iedereen aan. Dat Plus die voorwaarden daaromtrent opnieuw een punt van overweging maakt blijft in mijn ogen desondanks wel logisch.

Dat in dit topic daarover al de nodige afspraken zijn gemaakt (bijv. Niet Plus leden toegang geven tot Plus artikelen waarin aan hun content wordt gerefereerd) vind ik soms lastig op een rij te houden. Ik zou het wel prettig vinden om afspraken die in dit topic, maar ook in het eerdere Premium topic, zijn gemaakt ergens op een rijtje gezet te zien worden. Deze vraag heb ik in het premium topic ook gesteld. Als een soort voorportaal voor wijziging van de tweakers voorwaarden.

Iets meteen hard vastleggen in de voorwaarden lijkt een goed idee, maar kan in de staart bijten als niet alle gevolgen van bepalingen worden overzien. Inmiddels komen we er al discussiërend wel achter dat een betaallaag implanteren in een community complex kan zijn. @tweakers kunnen jullie op een rij zetten hoe we nu met Plus omgaan? En welke conventies er worden gevolgd? Die lijst moet ook door de bezoekers van dit topic niet als uit steen gehouwen worden beschouwd, maar geeft wel wat meer houvast, zonder dat het direct de status van een bepaling in de tweakers voorwaarden moet zijn. Mogelijk helpt een dergelijke lijst het convergeren wat.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Danny
faethon schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:17:
Ik ben inmiddels bijna 20 jaar lid van tweakers. En eerlijk is eerlijk, nooit echt een actieve inbreng geleverd, maar wel vrijwel dagelijks de artikelen en ook met name de vaak hele waardevolle reacties van mede-tweakers gelezen. Dus een roundup van wat oudere video-kaarten leek mij een interessant artikel voor een mooie discussie en uitwisseling van ervaringen. Helaas is dat een plus artikel. Het is voor het eerst dat ik het gevoel krijg geen onderdeel meer te zijn van een grote community van like-minded tweakers
Dat is precies hoe het voelt idd. De eerdere 'plus' artikelen waren geen van allen interessant genoeg voor mij persoonlijk, omdat ik meer het oud-stempel-tweaker ben en niets heb met bv zonnepanelen, drones en andere meuk. Videokaarten daarentegen is een ander verhaal. Nu heb ik inmiddels op youtube uitstekend kunnen vinden wat ik zocht qua reviews en vergelijken van oudere kaarten met nieuwe games, dus ik kon het prima af zonder het 'plus' artikel, maar het is wel jammer dat deze weg is ingeslagen.
Dat vond ik al van plus als geheel, maar nu ook reviews - ja, ik weet dat tweakers het anders noemt, maar door het naampje te veranderen verander je niet de realiteit - tóch gewoon onder plus blijken te vallen (wat natuurlijk iedereen had kunnen voorspellen) zie ik het hellende vlak in de nabije toekomst alleen maar verder afglijden. Als ik een gok mag doen zullen ze binnenkort van 1 naar 2 plus items per dag gaan in de hoop meer users over de streep te trekken.
Stom imo, want mij hadden ze al jaren over de streep ZONDER de tweedeling onder de userbase te creëren. Ik ben juist teruggestapt vanwege het gedrocht dat 'plus' heet en betaal nu dus niet meer. Soit, voor mij zullen ze wel honderd anderen hebben gevonden dus het zal ze verder worst wezen, maar ik begin wat betreft heel tweakers ook steeds meer een 'ze zullen me worst wezen' gevoel te krijgen. Ik was niet waardevol voor tweakers als hero-lid, dus waarom zou ik andersom enige waarde aan tweakers hechten.
Maar jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 07-10-2021 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
jhead22 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:06:
Ik vind het een slecht plan.
Eerst wordt Hardware.info overgenomen en worden de hardware.info reviews op tweakers gezet. Vervolgens gaan ze achter een paywall. Erg jammer.
Edmin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:08:
[...]

Waar lees je dat? Er is nergens gezegd dat reviews achter een Paywall terecht komen. Sterker nog, je zou kunne nzeggen dat dat juist niet is wat Tweakers wil. Een reveiw trekt mensen, die je vervolgens kunt overhalen om Premium lid te worden voor de overige, verdiepende artikelen.
Of toch wel :-(

Bron: jhead22 in "Het grote Tweakers Plus-topic"

[ Voor 5% gewijzigd door jhead22 op 27-09-2021 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dit artikel is vanuit de redactie niet ingestoken als een productreview. Dat zijn voor ons reviews van courante producten, waar we dan bijvoorbeeld plus- en minpunten voor opstellen en een koppeling met de Pricewatch voor maken. Er is of komt een product beschikbaar. Daar wil je als koper zoveel mogelijk van weten en wij bieden informatie op basis van onze ervaringen en testen die jouw als potentiële koper in staat stellen een weloverwogen keuze over aanschaf te maken.

Daarmee probeer ik niet te beperken wat een productreview is om ruimte te creëren om stiekem toch productreviews als Plus te publiceren, maar probeer ik te omschrijven waar productreviews op Tweakers tot nu toe aan voldeden en voldoen. Dit soort artikelen over oude gpu's publiceerden we niet en dat we dat nu wel doen komt met name door Plus, waardoor we zoals gezegd meer dan voorheen gedwongen worden na te denken over andere insteken en artikeltypen. In dit geval dus de insteek 'Uitzoeken hoe goed oude gpu's moderne games nog kunnen draaien.'

Dit is voor ons ook een zoektocht en hoewel niet altijd makkelijk ben ik blij dat we de discussie kunnen voeren over de Plus-artikelen, Een groot deel van de verwarring komt voort uit de verschillende interpretaties van wat 'nieuws' en 'productreview' is. Bij nieuws heeft die discussie eerder geleid tot een duidelijker onderscheid tussen standaardnieuws en Plus-'nieuws' of -'actualiteit'. Bij die laatste gebruiken we bijvoorbeeld geen nieuwskop zodat uit de titel al blijkt dat het om een bericht gaat dat zich onderscheid van een standaard nieuwsbericht. Zie bijvoorbeeld de publicatie van
- nieuws: Onderzoekers TU Delft ontwikkelen batterijloos makersplatform BFree
- nieuws: Elektronica zonder batterij: "De moeilijkheid zit hem in doorgaan waa...

Het lijkt me gezien jullie reacties goed om meer helderheid te geven wat nieuws en productreviews op Tweakers zijn, en wanneer een artikel als community-artikel te beschouwen is, zodat duidelijker is wat hierbij te verwachten valt. Ik zal hierover met Eric en Wout zitten en kom er graag op terug.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• dylan111111
  • Laatst online: 21:47
Olaf schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:14:
Dit artikel is vanuit de redactie niet ingestoken als een productreview.
Er is letterlijk gecommuniceerd dat product reviews geen onderdeel van Premium gingen vormen. Vervolgens wordt er een "product review" als Plus gemaakt. En nu vertel je dat er verwarring is uit de interpretaties nieuws en product review en dat wij als community "helderheid" nodig hebben hierover? :/

Los daarvan vindt ik het "Overleef de videokaartenschaarste" ook geen Plus content, mist diepgang, informatie is ook niet uniek en ergens anders ook te vinden, geen expert gesproken, bijna alle tekst is uit de grafieken te halen, etc, etc.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik moet zeggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mschamp
Dit artikel is vanuit de redactie niet ingestoken als een productreview. Dat zijn voor ons reviews van courante producten, waar we dan bijvoorbeeld plus- en minpunten voor opstellen en een koppeling met de Pricewatch voor maken. Er is of komt een product beschikbaar. Daar wil je als koper zoveel mogelijk van weten en wij bieden informatie op basis van onze ervaringen en testen die jouw als potentiële koper in staat stellen een weloverwogen keuze over aanschaf te maken.
...
Waarom stond het artikel dan bij artikeltype "review"? Dat lijkt de verwarring alleen maar groter te maken. (en is ondertussen in stilte aangepast naar 'overige')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zd37x9IldXnAQ6zpagLZjRKSs6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xRHSoixjClfszYTChLl7qeca.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:13

Grvy

Bot

Mschamp schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:57:
[...]

Waarom stond het artikel dan bij artikeltype "review"? Dat lijkt de verwarring alleen maar groter te maken. (en is ondertussen in stilte aangepast naar 'overige')
Ik voel me echt steeds meer belazerd worden door Tweakers.net.
Snappen jullie nu echt zelf niet dat je door op deze manier (en dit is gewoon 1 symptoom van een veel groter probleem) je community belachelijk aan het maken bent?

Men wordt terecht op iets gewezen en men gaat vervolgens 'in het geheimpjes' allemaal aanpassingen maken en/of allemaal redenen verzinnen waarom Tweakers toch echt gelijk heeft en de mensen met kritiek niet. :X

Dit zou niet zo erg zijn als het niet gewoon een extra belediging is op alles wat al voorbij kwam. "Onze definitie is anders", "zo hebben we het helemaal niet bedoeld" etc etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Grvy op 27-09-2021 22:19 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Grvy schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:18:
[...]

Ik voel me echt steeds meer belazerd worden door Tweakers.net.
(...)
Men wordt terecht op iets gewezen en men gaat vervolgens 'in het geheimpjes' allemaal aanpassingen maken en/of allemaal redenen verzinnen waarom Tweakers toch echt gelijk heeft en de mensen met kritiek niet. :X

Dit zou niet zo erg zijn als het niet gewoon een extra belediging is op alles wat al voorbij kwam. "Onze definitie is anders", "zo hebben we het helemaal niet bedoeld" etc etc.
Het woord dat je mogelijk zoekt:
Gaslighting is een vorm van psychologische manipulatie waarbij de pleger erop uit is het slachtoffer (tegenstander) mentaal te ontredderen. Dit probeert de pleger te bewerkstelligen door bij het slachtoffer twijfel te zaaien aan het eigen gezonde verstand. De gaslighter zal de werkelijkheid glashard ontkennen, of precies het tegendeel beweren van eerder door hem gedane uitspraken.
Nu weet ik niet of de T.net crew dit bewust doet of dat het ze uberhaupt interesseert dat ze dit doen (never attribute to malice that which is adequately explained by...). Gecombineerd met onderdrukking (kritische tegengeluiden worden gericht en specifiek weggemodereerd) en projectie ('jullie hebben het fout, niet wij') laat de crew zich niet van diens beste kant zien richting de community.

Dit is overigens niet off-topic, want dit speelt sinds de introductie van Plus, toen het nog 'Premium' heette. Hoe goed of slecht het idee van Plus is, zoals dit wordt aangepakt door de crew kan geen positieve bijdrage leveren aan adoptie. Dit verwijderen dient enkel als bevestiging hiervan.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 27-09-2021 22:33 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:34
Daar wil je als koper zoveel mogelijk van weten en wij bieden informatie op basis van onze ervaringen en testen die jouw als potentiële koper in staat stellen een weloverwogen keuze over aanschaf te maken.
Juist bij de aankoop van een nieuwe videokaart is het eerste dat ik als potentiele koper wil weten hoeveel sneller hij is dan mijn huidige kaart (of tov een geteste kaart uit dezelfde generatie zodat ik zelf een inschatting kan maken). Een productreview voorziet hier helaas niet altijd goed in omdat alleen met concurrenten van dezelfde generatie of één generatie terug vergeleken wordt. Zo'n roundup met wat oudere kaarten is dan een heel stuk nuttiger om een weloverwogen keuze te maken voor het gewenste prestatieniveau dat je in huis wil halen; daarna ga ik pas specifieke 'productreviews' bekijken met welke variant van die gewenste 3D chip(s) nu de beste koop is :)
Olaf in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"Olaf schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:14[/message]:
Daarmee probeer ik niet te beperken wat een productreview is om ruimte te creëren om stiekem toch productreviews als Plus te publiceren, maar probeer ik te omschrijven waar productreviews op Tweakers tot nu toe aan voldeden en voldoen. Dit soort artikelen over oude gpu's publiceerden we niet en dat we dat nu wel doen komt met name door Plus, waardoor we zoals gezegd meer dan voorheen gedwongen worden na te denken over andere insteken en artikeltypen. In dit geval dus de insteek 'Uitzoeken hoe goed oude gpu's moderne games nog kunnen draaien.'
Nee dat komt doordat de redacteuren die deze content al een decennia lang op Hardware.info schreven nu overgenomen zijn door Tweakers :') O-)

Dit argument rammelt in elke zin; als je puur naar hetgeen kijkt wat op Tweakers zelf is geplaatst: Ja.

Echter het huidige Tweakers is natuurlijk een samensmelting tussen Tweakers en HWI, en laten dit soort artikelen nu precies in exact dezelfde vorm(geschreven door dezelfde auteur als nu op Tweakers) al jaren gemeengoed zijn op HWI: Zie mijn vorige post voor de bronvermelding: !mark in "Het grote Tweakers-abonnemententopic"

Als je werkelijk wil volhouden dat dit een 'nieuw artikel' type is en dat er veel onderzoek is gedaan om tot deze insteek te komen dan ben je vooral de(ex)-HWI lezers aan het voorliegen.
Jammer; zeg dan gewoon dat het in deze huidige tijd commercieel niet meer interessant is in plaats van het te gooien op een 'compleet nieuwe insteek' wat het gewoon niet is.

Als (voornamelijk) ex-HWI lezer gooi je bij mij hiermee echt elke vorm van goodwill in een paar weken weg die met de jaren is opgebouwd. Eerst neemt jullie moederbedrijf HWI volledig over en nog geen jaar later wordt de beste content die op HWI gratis beschikbaar kwam bij jullie achter een betaalmuur gegooid; goed bezig :)

Het zou jullie sieren als in ieder geval dit soort 'reviews' die voor jullie geen 'productreview' zijn met als onderwerp PC-Componenten gewoon gratis beschikbaar blijven; al is het maar omdat dit toch wel hetgeen is waar zowel de (voormalig) HWI Community als die van Tweakers hoofdzakelijk op draaien.

En anders is er altijd nog een GamersNexus die jullie qua wetenschappelijk benaderingen wat betreft testmethodieken al heeft ingehaald en nog steeds actief zoekt naar verbeteringen; en dat helemaal gratis ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:31

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

En anders is er altijd nog een GamersNexus die jullie qua wetenschappelijk benaderingen wat betreft testmethodieken al heeft ingehaald en nog steeds actief zoekt naar verbeteringen; en dat helemaal gratis ;)
Mwah... ze draaien op YT advertenties, donaties, Patreons en hun goodie shop met dingen als muismatten en t-shirts.

Verder met je verhaal eens. GN is echt superieur en wat mij betreft een koploper aan het worden in de industrie.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000
  • Laatst online: 06-08 22:15

magician2000

.....

CurlyMo schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:05:
[...]

[...]

Je koopt een huis van:
- 75% geleend geld van de bank
- 10% eigen geld
- 15% schenking van je ouders

Dat je het huis (ook) hebt betaald met eigen geld is hier niet aan de orde, want het is een samenspel geweest :?
Eens over je artikel 10.4, maar hoeveel zin heeft het dat iedereen hier steeds op zou terugkomen?

@CurlyMo dank dat jij dat steeds voor ons allen doet.

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Danny
Grvy schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:18:

Je vergeet 'ja, het is technisch gezien wel een review, maar wij hebben het gemaakt met het idee dat het een plus item zou worden'. Dat is - voor mij iig - de vrije vertaling van

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:13

Grvy

Bot

Yariva schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 00:07:
[...]

Mwah... ze draaien op YT advertenties, donaties, Patreons en hun goodie shop met dingen als muismatten en t-shirts.

Verder met je verhaal eens. GN is echt superieur en wat mij betreft een koploper aan het worden in de industrie.
Wat ik (vroeger) wel niet gedaan zou hebben voor een Tweakers T-Shirt, badge of muismat.
Of gewoon een donatie.. dat is in mijn ogen precies de insteek die Tweakers had moeten kiezen.

Voor de community, vanuit de community. Niet de meeste "voor de hand liggende" optie maar iets wat ook echt past bij je community. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 14:31

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Grvy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:42:
[...]

Wat ik (vroeger) wel niet gedaan zou hebben voor een Tweakers T-Shirt, badge of muismat.
Of gewoon een donatie.. dat is in mijn ogen precies de insteek die Tweakers had moeten kiezen.

Voor de community, vanuit de community. Niet de meeste "voor de hand liggende" optie maar iets wat ook echt past bij je community. :)
Eens! Ik heb een jaartje of 4 een kaartje gekocht voor een meetup security (in regio Utrecht dacht ik). Al met al niet super interessant maar het ging om het community gevoel. Daarna ook de laptop vol geplakt met Tweaker stickers :P Tja daar zal ik nu echt minder naartoe gaan. Het programma was al vaak minder (waar niks mis mee is, een kaartje was erg goedkoop dus wat kan je ook verwachten :) ) maar ik heb ook helemaal niet meer het gevoel om een Tweakers sticker op mijn laptop te plakken. Al met al zegt het weinig meer.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Vanmorgen zie ik het artikel reviews: Getest: de accuduur op 5G verschijnen. Nu vind ik de insteek extra content meer dan prima. Maar dit soort artikelen waren eerder gewoon onderdeel van Tweakers en vind ik persoonlijk dan niet te bestempelen als "extra". Zie voorgaande editie:
reviews: Je telefoon minder snel leeg: de invloed van helderheid en 4g

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
De reacties hier zijn wel voorspelbaar na een nieuw artikel..

Het is klaag dit artikel is niet pluswaardig en ben blij dat ik geen plus heb..

Of.

Klaag ik wil dit artikel kunnen lezen waarom is het plus dit zou vroeger nooit plus zijn geweest.

Met als dieptepunt de vergelijking van oude videokaarten wat notabene überhaupt nog nooit eerder gedaan is op Tweakers... Maar hej, de redactie had het vinkje "review" aangevinkt dus gelukkig kunnen we daarover vallen.

Pak je gratis plus credit, lees het, en wees blij dat die extra content er nu wel is zonder dat jij daarvoor hoeft te betalen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• !mark
*knip* persoonlijke sneren verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 28-09-2021 10:00 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• !mark
Devian schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:30:
Met als dieptepunt de vergelijking van oude videokaarten wat notabene überhaupt nog nooit eerder gedaan is op Tweakers...
Het huidige Tweakers is een samenvoeging van Hardware.Info & (het oude) Tweakers op redactioneel gebied; dus je moet dan de inhoud uit het verlezen niet alleen toetsen tegen hetgeen op Tweakers zelf is gepubliceerd maar óók tegen hetgeen wat op HWI staat voor de overname.

En dan blijkt gewoon dat dit helemaal niet nieuw is maar HWI precies dit al regelmatig dit voor zowel videokaarten als proccesoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyKL2J-RtyW4pajn6PA0Ue3IoWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ojZtIHy6B2u5sFtLhFQY9VB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4cEP8GJeBIcANUNTKikPVIGY_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t5VMkjFpVqCO6510Pd6pTr8G.png?f=fotoalbum_large

Dat jij hiervan wellicht niet op de hoogte was omdat je bijv. nooit HWI hebt bezocht en het voor jou wel nieuwe content is natuurlijk prima, maar voor de mensen die dit soort content wel eerder gratis geconsumeerd hebben op HWI is dit artikel niet nieuw maar eerder iets dat ze eens in de zoveel tijd gratis te lezen kregen

Bericht is inhoudelijk identiek aan hierboven, maar qua woordgebruik iets aangepast

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 17:03
Ik ben al jaren Supporter en nu Hero abonnementhouder. Ik steun Tweakers graag want het is een mooie site. Maar ik wil toch aangeven dat het huidige abbo model met Plus artikelen bij mij niet goed valt. De kosten om Supporter te zijn is sinds kort grofweg geviervoudigd. En ook al ga ik hierin mee en geef ik een 2-jarige commitment hiervoor, word ik alsnog geconfronteerd met een artikel-quotum. Naam mijn mening slaat dit als een tang op een varken. Sinds vorige week kan ik geen Plus artikelen meer lezen want mijn tellertje voor deze maand is vol. Dit laat bij mij een zure smaak achter. Het maakt ook verder niet uit dan een upgrade naar Plus neerkomt op een paar dubbeltjes. Het product "Hero" komt bij mij nu over als gebakken lucht. Een betalende gebruiker die alsnog geen toegang krijgt tot content. Zo'n variant had ik bij alle paywalls nog niet eerder gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
*knip* feedback op de moderatie kan via DM.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 28-09-2021 10:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Firecrash
  • Laatst online: 19-08 13:38
Ik vind het oprecht fijn dat ik in het forum kan lezen of een plus artikel het wel waard is. Zoals hierboven aangegeven, reviews zouden geen plus artikelen worden. En even snel een categorie aanpassen nadietijd is natuurlijk te laat ;)

Ik heb nu 's een plus artikel geopend en vraag me oprecht af waar de "diepgang is" .
Ook heb ik het gevoel dat wat vroeger vanzelfsprekend was om even een artikeltje over te maken, nu ineens "plus" is.

Kan duidelijk zien wie de nieuwe eigenaren zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
NoepZor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:01:
Vanmorgen zie ik het artikel reviews: Getest: de accuduur op 5G verschijnen. Nu vind ik de insteek extra content meer dan prima. Maar dit soort artikelen waren eerder gewoon onderdeel van Tweakers en vind ik persoonlijk dan niet te bestempelen als "extra". Zie voorgaande editie:
reviews: Je telefoon minder snel leeg: de invloed van helderheid en 4g
Ik snap ergens het sentiment, maar het is toch al vaker benoemd dat nieuwe achtergronden vooral Plus artikelen zouden worden? Dat in 2016 een vergelijkbaar artikel als achtergrond niet achter plus kwam, is vrij logisch aangezien er geen plus was in die tijd.
Als je zoekt op https://tweakers.net/zoek...telefoon+minder+snel+leeg zie je dat beiden als .achtergrond gepost zijn.

Ook met het punt van de oud-HWI redacteur. Leuk dat het vroeger gratis was, maar in 2018 was er nog geen plus opzet, was het in die tijd op Tweakers gepost, was het wss een .achtergrond geweest.
Referreren naar een artikel vóór de plus tijd en dan zeggen "toen was het geen plus" is gewoon niet logisch, toen was het verdienmodel van Tweakers anders en dat werkte blijkbaar niet voldoende voor de DPG. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren op de lange termijn, 1: Het verdienmodel verandert, 2: De stekker gaat eruit.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dazzler2120 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:46:
Ik snap ergens het sentiment, maar het is toch al vaker benoemd dat nieuwe achtergronden vooral Plus artikelen zouden worden?
Zie:

Het werd aangegeven dat extra artikelen (naast het bestaande aanbod) Plus artikelen zouden worden. Maar goed, dat zijn verbroken beloftes. Als T.net nu gewoon eerlijk is en aangeeft dat elk artikel een Plus artikel kan zijn, dan bespaart dat veel discussie.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 28-09-2021 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik hoop niet dat het dezelfde kant op gaat als bijvoorbeeld Voetbal International (vi.nl). Die hebben een bepaalde tijd ook 5 gratis pro-artikelen per maand aangeboden. Maar nu kun je zonder lidmaatschap niets meer bekijken wat pro is.
Ook wordt er voortdurend geëxperimenteerd met manieren om de lezer te verleiden een abonnement te nemen. ‘We hebben bijvoorbeeld de proefperiode eruit gesloopt. Je kon eerst vijf gratis artikelen lezen, toen twee weken gratis artikelen lezen en vervolgens hoefde je pas een abonnement af te sluiten. Maar uit een A/B-test kwam de conditie zonder proefperiode zo duidelijk als winnaar naar voren, dat we hebben besloten die proefperiode te schrappen.’
https://www.svdj.nl/voetbal-international-vi-pro-abonnees/

[ Voor 51% gewijzigd door Ruzor op 28-09-2021 11:11 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Firecrash
[...]

Ik snap ergens het sentiment, maar het is toch al vaker benoemd dat nieuwe achtergronden vooral Plus artikelen zouden worden? Dat in 2016 een vergelijkbaar artikel als achtergrond niet achter plus kwam, is vrij logisch aangezien er geen plus was in die tijd.
Als je zoekt op https://tweakers.net/zoek...telefoon+minder+snel+leeg zie je dat beiden als .achtergrond gepost zijn.
Ik snap oprecht niet hoe blind tweakers.net verdedigd wordt rondom dit onderwerp, er is meermaals aangetoond dat er verschil is tussen belofte/uitvoering. ik merk dat ik sinds invoering van plus, ik veel minder op tweakers zit. De diepgaande artikelen las ik, nu niet meer omdat het achter een paywall zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Firecrash
Ruzor schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:04:
Ik hoop niet dat het dezelfde kant op gaat als bijvoorbeeld Voetbal International (vi.nl). Die hebben een bepaalde tijd ook 5 gratis pro-artikelen per maand aangeboden. Maar nu kun je zonder lidmaatschap niets meer bekijken wat pro is.
We weten toch wie er nu eigenaar is? Alles om geld te verdienen en zo ook tweakers.net. Ik geef het max een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
The Zep Man schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:58:
[...]
Zie:

Het werd aangegeven dat extra artikelen (naast het bestaande aanbod) Plus artikelen zouden worden. Maar goed, dat zijn verbroken beloftes. Als T.net nu gewoon eerlijk is en aangeeft dat elk artikel een Plus artikel kan zijn, dan bespaart dat veel discussie.
Sja, ligt er maar aan hoe je het leest
Daar investeren we in. Met een uitbreiding van de redactie met nieuwe redacteuren en freelancers, en met aanpassingen in onze werkwijze. Met Premium-artikelen willen we jullie dagelijks beter op de hoogte brengen, met nieuws dat meer brengt, door dieper in onderwerpen te duiken, experts te spreken en duiding toe te voegen. Premium blijft niet beperkt tot nieuws; we willen jullie ook beter informeren over tech met technische achtergronden, how-to's, columns en interviews.

Heb je hier geen behoefte aan? Geen probleem. We blijven het standaardnieuws en productreviews brengen zoals jullie van ons gewend zijn, voor iedereen, ook zonder account. En ook daarbij blijven we naar jullie luisteren en het aanbod verbeteren.
Dit komt uit de Beta aankondiging: plan: Tweakers start met een bètatest voor een Premium-aanbod

Hierin wordt al benoemd dat het gaat over technische achtergronden, how-to's, columns en interviews.
Daarin wordt ook benoemd dat ze het standaardnieuws en product-reviews blijven leveren zoals we gewend zijn. Je kan dan gaan discussiëren wat je beschouwt als een standaard review en standaardnieuws t.o.v. de rest.
In de tussentijd is er wel al verschillende keren verduidelijkt dat achtergronden vooral als plus content beschouwd wordt. Je kan de hele tijd terug refereren naar eerdere onduidelijke communicatie, maar daarna zijn dingen wel verder verduidelijkt.
Firecrash schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:04:
[...]

Ik snap oprecht niet hoe blind tweakers.net verdedigd wordt rondom dit onderwerp, er is meermaals aangetoond dat er verschil is tussen belofte/uitvoering. ik merk dat ik sinds invoering van plus, ik veel minder op tweakers zit. De diepgaande artikelen las ik, nu niet meer omdat het achter een paywall zit.
Nouja, ik heb er gewoon een andere zienswijze op. Ik denk alleen dat terug blijven roepen naar het verleden niet gaat werken en dat dat ook niet is wat Tweakers wel gaat helpen een goede oplossing te vinden. Constructieve feedback helpt wel, maar zeggen "dit hoort geen plus te zijn want toen was het ook geen plus" is gewoon niet constructief, maar vooral geklaag in de categorie van "vroeger was alles beter" en "voor niks gaat de zon op".

Er zal vaak tot op zekere hoogete een verschil tussen belofte en uitvoering zitten. Als ik nu iets beloof dat ik dit volgend jaar ga doen, maar eerst wil testen hoe het werkt en evt. veranderingen wil bekijken, dan zal waarschijnlijk de uitvoering anders zijn dan dat ik in eerste instantie beloofd heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Dazzler2120 op 28-09-2021 11:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dazzler2120 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:06:
Je kan de hele tijd terug refereren naar eerdere onduidelijke communicatie, maar daarna zijn dingen wel verder verduidelijkt.
Eerst A zeggen, dan B zeggen zonder iets over A te zeggen maakt niet opeens alles veel duidelijker.

Ik ben een voorstander van C: "Ale eerder gedane uitspraken zijn vervallen. Vanaf nu kan elk nieuw artikel Plus zijn of niet." Alleen daar heb je lef voor nodig, en de moed om toe te geven dat wat je in het verleden hebt gezegd niet echt handig was.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• !mark

Ook met het punt van de oud-HWI redacteur. Leuk dat het vroeger gratis was, maar in 2018 was er nog geen plus opzet
Referreren naar een artikel vóór de plus tijd en dan zeggen "toen was het geen plus" is gewoon niet logisch,.
Het punt wat ik daarmee probeer te maken is dat Olaf aangeeft dat dit een compleet nieuw concept & idee is; wat ik met die post probeer te weerleggen (gezien het huidige Tweakers een samenvoeging is tussen (oud) Tweakers en HWI :) )
Dit soort artikelen over oude gpu's publiceerden we niet en dat we dat nu wel doen komt met name door Plus
Als er 'gewoon' werd aangegeven dat een artikel als dat in de huidige tijd niet meer commercieel interessant is om gratis beschikbaar te maken was vooral het onbegrip in dit topic een stuk minder geweest. Dan zou ik persoonlijk nog steeds gewoon mijn informatie elders halen, waardoor Tweakers indirect aan mij nog minder verdiend; maar dat is dan verder niet aan mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
The Zep Man schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:09:
[...]

Ik ben een voorstander van C: "Ale eerder gedane uitspraken zijn vervallen. Vanaf nu kan elk nieuw artikel Plus zijn of niet." Alleen daar heb je lef voor nodig, en de moed om toe te geven dat wat je in het verleden hebt gezegd niet echt handig was.
Ook dit is al gebeurd in dit topic;
Olaf schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:25:
[...]

Maar het klopt dat het gros van de artikelen waarvoor we 'dieper in onderwerpen duiken, experts spreken en duiding toevoegen' voor Plus-abonnees zijn. We hebben bij de aankondiging ook benadrukt dat we dit ook gaan doen voor de artikelen.

Een belangrijke communicatieles die ik uit die aankondiging getrokken heb, is om extreem helder en expliciet te zijn in wat er verandert. Vanuit mijn gezichtspunt stond in die aankondiging duidelijk dat het nieuws zoals we dat brachten en productreviews voor iedereen toegankelijk blijven, maar dat uitgebreider nieuws, achtergronden, how-to's, columns en interviews onderdeel van Plus zouden worden. Sindsdien zijn er veel opmerkingen geweest van gebruikers die verbaasd waren dat achtergronden/interviews die voorheen voor iedereen te lezen waren, in vergelijkbare vorm onderdeel van Plus waren. Die hadden dus een andere interpretatie (of hebben de aankondigingen over het hoofd gezien). Om dat te voorkomen had het geholpen als we direct expliciet hadden gecommuniceerd dat de komst van de nieuwe abonnementen betekent dat een deel van de artikeltypen zoals die voorheen verscheen, achtergronden en interviews, na de livegang onderdeel zou worden van het Plus-abo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
@Dazzler2120 Het is net als met de overname van WhatsApp door Facebook. WhatsApp beloofde dat het persoonsgegevens nooit zou doorverkopen, ook na de overname niet. Iedereen wist natuurlijk dat dat kul zou zijn wat ook is gebleken, maar het vertrouwen was en is wel geschaad. Niet voor niks zien we een enorme toename van Signal gebruikers.

Mij boeit Plus over het algemeen geen bal. Ik ben vrijwel alleen op het forum te vinden. Enige wat ik op ageer (en deels basis is van dit probleem) is artikel 10.4.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
reviews: Bereik en prestaties op 5G-netwerk getest

Hier had ik een reactie gegeven met de vraag:
Waarom is dit niet onder dit artikel gedaan? Of is het andere artikel wel gratis te bekijken? Anders is straks elke test onder paywall wat wel erg jammer is.
Dit gaat over dat de accu prestaties niet waren opgenomen mbt 5G.

dutchnltweaker in 'reviews: Bereik en prestaties op 5G-netwerk getest'

Uiteindelijk is het toch weer een plus Artikel geworden, het had makkelijk in 1 Artikel gekunnen. Wordt dit gedaan om zo het plus gedeelte groter te maken? Want het komt voor mij over dat tweakers ipv 1 Artikel er 2 van maakt en allebei plus om het zo als meer content te verkopen.

reviews: Getest: de accuduur op 5G

Nu moet ik bijvoorbeeld een gratis kans opmaken terwijl het eerste plus Artikel eigenlijk best summier was. Waarom kiest tweakers hiervoor? Waarom niet 2 dingen die met elkaar te maken hebben niet in 1 Artikel?

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-09-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
@Verwijderd Als je zin hebt, het kan en mag delen. Dan ben ik wel benieuwd naar:
- het aantal tweakers dat dit topic volgt
- het gemiddeld aantal reacties op gratis artikelen en dat van plus artikelen, aanvullend dit ook afgezet naar het aantal unieke bezoekers van het artikel.
- het aantal ingezette kredieten geaggregeerd op weekniveau

[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 28-09-2021 14:50 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jaer
  • Laatst online: 22:14
Het valt me nu al een tijde op dat er echt twee kampen zijn. En niet alleen in dit topic, er is ook een hele felle discussie geweest over de communicatie in het geheel.

De oud tweakers die deze veranderingen niets vinden en ook fel reageren op niet nagekomen beloftes. Zij plussen elkaars mening en versterken elkaar. Deze hebben wel of geen abbo.

Dan heb je Tweakers zelf, de modjes en een paar abbo's die elkaars antwoorden plusjes geven en vinden dat de rest niet zo "moeilijk" moet doen.

Het lijkt wel of de community nog wel de dialoog aan wil gaan maar er vanuit de andere kant allang besloten is wat er gedaan gaat worden. Enige dat men doet is aangeven valt wel mee, je snapt het niet of we communiceren niet goed gaan we beter doen. En nu de variant we doen dit alleen in plus want het kost anders teveel geld.

Wat ik raar vind is dat de product owner plus niet de volledige regie in dit topic heeft en ook zaken niet zichtbaar oppakt met de community manager en andere keyspelers en dan terugkoppeling geeft in dit topic. Van diverse stukjes wordt nu feedback gegeven waarbij vragen niet volledig worden beantwoord of antwoorden niet kloppen met wat de ander heeft aangegeven.

Communicatie was al een ding waar heel wat gebruikers boos over waren en er is beterschap beloofd maar het lijkt niet echt beter te gaan.

Is het niet tijd voor een nieuw plan.plus met daarin wat extra uitleg over wat er nu veranderen gaat de komende maanden en komend jaar? En als je dan echt wil lachen zet je dat achter een plus label :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Jaer schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:40:
En als je dan echt wil lachen zet je dat achter een plus label :+
Dan gaan we gewoon sponsors zoeken om een paar tweakers hier Elite te maken zodat er een duidelijk agendapunt komt op de:
Jaarlijkse executive lunch op Tweakers HQ
Als die dan opeens op een woensdagmiddag of vrijdagmiddag wordt gegeven dan weet je ook wel hoe laat het is... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:28

crisp

Devver

Pixelated

CurlyMo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:49:
@Verwijderd Als je zin hebt, het kan en mag delen. Dan ben ik wel benieuwd naar:
- het aantal tweakers dat dit topic volgt
- het gemiddeld aantal reacties op gratis artikelen en dat van plus artikelen, aanvullend dit ook afgezet naar het aantal unieke bezoekers van het artikel.
- het aantal ingezette kredieten geaggregeerd op weekniveau
Ik vraag me af hoe dit soort gegevens de discussie hier zouden helpen. Daarbij vraag je hier ook om zaken die concurrentiegevoelig zouden kunnen zijn. We hebben dit intern overlegd en het antwoord is: nee, die gegevens gaan we hier niet delen...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
crisp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:01:
[...]

Ik vraag me af hoe dit soort gegevens de discussie hier zouden helpen. Daarbij vraag je hier ook om zaken die concurrentiegevoelig zouden kunnen zijn. We hebben dit intern overlegd en het antwoord is: nee, die gegevens gaan we hier niet delen...
De eerste ook niet? Dat zou wat licht kunnen schijnen of het hier nu echt over een kleine minderheid gaat die kritiek heeft op plus of dat er meerdere stille meelezers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:07:
De eerste ook niet? Dat zou wat licht kunnen schijnen of het hier nu echt over een kleine minderheid gaat die kritiek heeft op plus of dat er meerdere stille meelezers zijn.
Van een stille meelezer heb je toch geen enkel idee of die het met persoon A of persoon B eens is? Je kan het alleen gebruiken om te kijken of dit een topic is waar veel mensen die lezen wel aan meedoen, of juist weinig.

Maar op zich zegt dat ook weinig als je dezelfde gegevens niet hebt van andere topics. Als 10% van de lezers ook in het topic reageert dan kan dat bij wijze van spreken zowel extreem weinig of extreem veel zijn als je niet weet hoeveel % van de lezers normaal reageert in een topic.

Dan moet je ook nog topics vinden die relatief vergelijkbaar zijn, want als je 1 van de grote verzameltopics gaat bekijken kan daar de verhouding ook al weer heel anders liggen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Nox

Noxiuz

crisp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:01:
[...]

Ik vraag me af hoe dit soort gegevens de discussie hier zouden helpen.
Het biedt inzicht in hoe de community tegen de ontwikkeling aan kijkt.

Overigens zie ik vandaag een artikel over de batterijprestaties van telefoons in 5g. De vorige heb ik 'gekocht' van mijn 3 gratis artikelen, maar dat was een beetje een halfbakken inhoud. De conclusie daarin was dat je telefoon vaak onterecht 5g aangaf, de operators nu geen echt 5g aanbieden en 5g geen substantiele verbetering gaf. En nu, er komt nu dan een artikel wat ik niet ga 'kopen' omdat ik bang ben een kat in de zak te kopen omdat de content gewoon 'flut' gaat zijn omdat er niet eens echt 5g is, er niet heel veel te zeggen zal zijn anders dan 'er is weinig verschil' of 'het is beter/slechter', bovendien vind ik dit meer een productreview dan een achtergrondartikel. Je bekijkt de prestaties van een product zoals in elke review er ook een tab/hoofdstuk 'energieverbruik' is. Wat wél een plus-artikel zou zijn is als er een diepgaand artikel komt over de werking van 5g. Dat heeft weinig met de praktijkervaring te maken, bevat geen benchmarks (vind ik een belangrijke indicator voor wat is wel/geen review!!) en is voor de echte nerd interessant. Daarvoor zou ik nog wel eens de portemonnee voor trekken omdat het diepgaande informatie is relevant aan mijn vakgebied, dan kan ik dat desnoods gewoon declareren.

Ik zie ook echt dat er redelijk veel meer content is wat ik graag zou willen lezen of op zijn minst even snel wil scannen dan voor de paywall er ook echt was, ik vermoed dat er veel meer standaardinformatie die ik normaliter wel leesde, plus is geworden en dat is gewoon echt jammer. Ik twijfelde even om een abbo te nemen maar sluit mij dan voorlopig nog even aan bij het rijtje stemmers met de portemonnee. De plus-artikelen zijn niet meer beperkt tot diepgaande, niet-essentiële informatie maar ook basale informatie als benchmarks/reviews.

@Olaf @jelle.
p.s. de eerder geleesde plus-artikelen zouden beschikbaar blijven, maar ik heb gezien dat dit met terugwerkende kracht ongedaan is gemaakt. Kunnen jullie deze belofte nog inlossen? Er staan een paar artikelen in die best interessant waren van voor de paywall actief werd die ik niet meer kan lezen maar wel eerder gelezen heb :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
JeroenE schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:17:
[...]
Van een stille meelezer heb je toch geen enkel idee of die het met persoon A of persoon B eens is? Je kan het alleen gebruiken om te kijken of dit een topic is waar veel mensen die lezen wel aan meedoen, of juist weinig.
True, andere optie is natuurlijk een marktonderzoek onder plus en niet plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Jaer schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:40:
Wat ik raar vind is dat de product owner plus niet de volledige regie in dit topic heeft en ook zaken niet zichtbaar oppakt met de community manager en andere keyspelers en dan terugkoppeling geeft in dit topic. Van diverse stukjes wordt nu feedback gegeven waarbij vragen niet volledig worden beantwoord of antwoorden niet kloppen met wat de ander heeft aangegeven.

Communicatie was al een ding waar heel wat gebruikers boos over waren en er is beterschap beloofd maar het lijkt niet echt beter te gaan.

Is het niet tijd voor een nieuw plan.plus met daarin wat extra uitleg over wat er nu veranderen gaat de komende maanden en komend jaar? En als je dan echt wil lachen zet je dat achter een plus label :+
Ik ga er even vanuit dat je hier op mij doelt ;) Zoals in de topicstart uitgelegd lezen (oa) Olaf en ik alles mee, maar dat betekent niet dat we overal inhoudelijk op (kunnen) reageren. Veel feedback die in dit topic voorbijkomt wordt ook intern besproken. Daar volgt soms terugkoppeling op in dit topic, soms niet.

In mijn beleving, maar laat het gerust weten als er volgens jou andere openstaande vragen of discussiepunten zijn, is de afgelopen tijd voornamelijk discussie gevoerd over welke artikelen tot Plus behoren, met als meest besproken voorbeeld reviews: Overleef de videokaartenschaarste - 26 oudere gpu's getest in modern.... Daar heeft Olaf reeds op gereageerd en in zijn laatste reactie ook aangegeven dat er meer helderheid geschept kan worden over wat nieuws en productreviews zijn. Dat is in lijn met jouw suggestie voor een .plan - al weet ik nu nog niet of dat ook de publicatievorm gaat worden. Verder is er een idee om in het najaar een eerste evaluatie te publiceren, mits we ook wat zinnigs te melden hebben. Zie ook jelle. in "Het grote Tweakers-abonnemententopic".
Nox schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:24:
@Olaf @jelle.
p.s. de eerder geleesde plus-artikelen zouden beschikbaar blijven, maar ik heb gezien dat dit met terugwerkende kracht ongedaan is gemaakt. Kunnen jullie deze belofte nog inlossen? Er staan een paar artikelen in die best interessant waren van voor de paywall actief werd die ik niet meer kan lezen maar wel eerder gelezen heb :+
Het is niet zo dat alle Plus-artikelen die je gelezen (aangeklikt) hebt gedurende de bèta, toegankelijk zouden blijven. Wel zijn de artikelen vanaf juni tot livegang gratis toegankelijk gemaakt, zie ook plan: Nieuwe Tweakers-abonnementen zijn beschikbaar:
Tijdens de bètaperiode gepubliceerde oudere Plus-artikelen zijn vanaf donderdag alleen met een Plus-abonnement te lezen. Dat geldt niet voor de Plus-artikelen die in juni en tot en met 21 juli gepubliceerd zijn: deze recente artikelen maken we gratis toegankelijk voor iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:28

crisp

Devver

Pixelated

CurlyMo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:07:
[...]

Ik kan niet anders dan me aansluiten bij JeroenE in "Het grote Tweakers-abonnemententopic". Een dergelijk gegeven zegt m.i. weinig zonder verdere context in hoe die feature in het algemeen hier op het forum gebruikt wordt. En daarnaast zegt het ook inhoudelijk verder niets; hooguit of er relatief veel of weinig interesse in dit topic is (wat op zich voor Tweakers zelf uiteraard wel een interessant gegeven is).
Nox schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:24:
Het biedt inzicht in hoe de community tegen de ontwikkeling aan kijkt.
[...]
Ik denk dat daarvoor toch echt een heel ander soort onderzoek nodig is dan enkel wat getalletjes over dit topic en Plus-artikelen.
CurlyMo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:47:
[...]

True, andere optie is natuurlijk een marktonderzoek onder plus en niet plus.
Dat dus inderdaad ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Nox

Noxiuz

jelle. schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:47:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je hier op mij doelt ;) Zoals in de topicstart uitgelegd lezen (oa) Olaf en ik alles mee, maar dat betekent niet dat we overal inhoudelijk op (kunnen) reageren. Veel feedback die in dit topic voorbijkomt wordt ook intern besproken. Daar volgt soms terugkoppeling op in dit topic, soms niet.

In mijn beleving, maar laat het gerust weten als er volgens jou andere openstaande vragen of discussiepunten zijn, is de afgelopen tijd voornamelijk discussie gevoerd over welke artikelen tot Plus behoren, met als meest besproken voorbeeld reviews: Overleef de videokaartenschaarste - 26 oudere gpu's getest in modern.... Daar heeft Olaf reeds op gereageerd en in zijn laatste reactie ook aangegeven dat er meer helderheid geschept kan worden over wat nieuws en productreviews zijn. Dat is in lijn met jouw suggestie voor een .plan - al weet ik nu nog niet of dat ook de publicatievorm gaat worden. Verder is er een idee om in het najaar een eerste evaluatie te publiceren, mits we ook wat zinnigs te melden hebben. Zie ook jelle. in "Het grote Tweakers-abonnemententopic".

[...]

Het is niet zo dat alle Plus-artikelen die je gelezen (aangeklikt) hebt gedurende de bèta, toegankelijk zouden blijven. Wel zijn de artikelen vanaf juni tot livegang gratis toegankelijk gemaakt, zie ook plan: Nieuwe Tweakers-abonnementen zijn beschikbaar:

[...]
Ik meende ergens iets te lezen dat alle gelezen artikelen leesbaar bleven, (en na aanname dus ook die van de betaperiode). Als ergens anders staat het dat niet zo is heb ik het een niet gelezen en het ander wel, dan moet daar iets meer duidelijkheid in komen. Want die ene lijst artikelen is namelijk wel toegankelijk voor iedereen en de andere lijst daarvoor niet.
crisp schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:48:
[...]

Ik kan niet anders dan me aansluiten bij JeroenE in "Het grote Tweakers-abonnemententopic". Een dergelijk gegeven zegt m.i. weinig zonder verdere context in hoe die feature in het algemeen hier op het forum gebruikt wordt. En daarnaast zegt het ook inhoudelijk verder niets; hooguit of er relatief veel of weinig interesse in dit topic is (wat op zich voor Tweakers zelf uiteraard wel een interessant gegeven is).

[...]

Ik denk dat daarvoor toch echt een heel ander soort onderzoek nodig is dan enkel wat getalletjes over dit topic en Plus-artikelen.

[...]

Dat dus inderdaad ;)
Het zijn bestaande gegevens waar je niet heel veel moeite voor hoeft te doen ;) Hoef je geen heel marktonderzoek uit te voeren (bespaart jullie weer tijd/geld) :P

[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 28-09-2021 16:54 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
Hi Jelle :) Jou aanwijzen heeft niet zoveel nut want de taakverdeling zal je niet zelf bedacht hebben. Dat komt vanuit Tweakers en je zal doen wat van je gevraagd wordt. Zie het dan ook zeker niet als een opmerking op de persoon. De topicstart is bekend hoor en ook jouw rol en de taakverdeling. Het maakt het alleen nogal onoverzichtelijk bij antwoorden aan degene die vragen stellen.

Het komt mega warrig over op deze manier. Er is een vraag en ieder met zijn expertise of onderdeel reageert dan en er is zelden een direct compleet antwoord dat de complete vraag beantwoord.
Zo krijg je als lezer continue stukjes antwoord. Daar reageren mensen dan weer op, daar wordt weer in delen op gereageerd en het eind is snel zoek. Het komt heldere en duidelijke communicatie niet ten goede.

Ik kan me ook niet echt situaties indenken in het leven waarin dit een normale manier van beantwoorden van vragen is. Ik zou er echt knettergek van worden als je bv bij een keukenboer een keuken wil kopen en een vraag stelt en er komt steeds een andere medewerker een onderdeeltje beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaer
Ik weet het niet, probleem nu is juist dat er een missing link is tussen wat de community verwacht aan de hand van wat is vastgelegd door eerdere uitspraken. Kijk ook terug naar beta en wat beloftes die voorbij kwamen. De community denkt1. Tweakers denkt 1,5. En Tweakers communiceert dat ook dat wij 1.5 hadden moeten denken en dat ook zo hadden moeten weten.

Keerzijde is natuurlijk dat we ook niet weten of een artikel niet gemaakt wordt als het niet plus zou zijn. Nu wordt gezegd van niet, maar wat maakt men dan in die tijd? Als je door tijd = geld je raakvlak met je userbase verliest krijg je hier inderdaad wat je de laatste tijd meer en meer ziet. Het forum staat ook al vol met diverse topics, zoals hond, uitbouw buren met gedoe etc.

Het zou zomaar kunnen dat de kranten, nu en tweakers steeds meer overlap gaan krijgen. Ander logo'tje erop zodat je bij je "doelgroep" hoort en bingo. We hebben nu meer artikelen door plus. Nee die heb je niet, je hebt meer artikelen over andere thema's die in het verleden bij een andere aanbieder hoorde.

Nou ben ik ook niet een die hard tweaker ik merk dat ik door het ouder worden ook mijn interesses verplaatsen. Van heel veel voldoening halen uit het selecteren van hardware, reviews lezen en het maken van een pc naar meer pre build gaan omdat het gewoon tijd kost. Idem voor artikelen. Zijn ze te lang heb ik er weinig zin in, gaan ze bv voor de zoveelste keer over een elektrische auto pas ik ook. Dan denk ik dat komt wel als er ooit een nieuwe auto moet komen.

Tweakers zal daar ook meer last van krijgen de attention span is gewoon kort tegenwoordig. Is het leuk, prima steek je er tijd in. Kost het moeite en gezeur zijn mensen meer dan ooit geneigd om wat anders te gaan doen. Er is keuze in overvloed.

Daarom is het ook echt goud waard dat de community blijft reageren en zich hard maakt voor waar men zich al jaren thuis voelt.

Wat iemand eerder al zei ga ook wat merchandising verkopen. Een mok haalt iedereen wel, idem voor een t-shirt als support. Denk dan ook een terug naar de hordes die een Henk sticker wilden hebben enzo.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Waarom heette het dan .review, stond het in de review categorie, staat review in het artikel én in de comments genoemd en is het opgebouwd als een review?
Dat zijn voor ons reviews van courante producten, waar we dan bijvoorbeeld plus- en minpunten voor opstellen en een koppeling met de Pricewatch voor maken. Er is of komt een product beschikbaar. Daar wil je als koper zoveel mogelijk van weten en wij bieden informatie op basis van onze ervaringen en testen die jouw als potentiële koper in staat stellen een weloverwogen keuze over aanschaf te maken.
Ah, net zoals de reviews: Creality 3D Ender-3 V2 - 's Werelds meest gehackte printer krijgt up... (geen koppeling naar pricewatch)?
Of misschien de reviews: Blinde test smartphonecamera's - De uitslag (geen plus/minpunten, bestaande producten)
Of misschien de reviews: Ubuntu 19.04 - Wat is nieuw in Disco Dingo? (geen plus/minpunten, gratis product)
En dat met 5 minuten zoeken, er zijn vast nog veel andere voorbeelden te vinden die niet aan die criteria voldoen.
Daarmee probeer ik niet te beperken wat een productreview is om ruimte te creëren om stiekem toch productreviews als Plus te publiceren,
Maar dat is dus precies wat je wél doet. Er worden arbitraire regels verzonnen, after the fact, waarom dit artikel dan tóch geen review is. Dit gaat op twee punten verkeerd:

1. Als je een artikel niet als review bedoeld hebt, zorg dan dat dit ook niet in die categoriën beland.
2. Als je belooft 'geen reviews in plus' zorg dan dat duidelijk is wat wél en niet onder die noemer valt.

Hier gaat het in beide gevallen fout. Ik wil dan ook graag @Moonsugar even taggen om mee te lezen hoe veel aandacht er vanuit de community komt over dit artikel.

Bij een eerdere fout met het per ongeluk taggen van een artikel als niet-plus, en daarna omzetten naar plus was er ook een belofte gemaakt dit soort fouten niet meer te maken. Dit ging binnen een week weer fout.
Daarom mijn excuses, maar ik heb niet zo'n vertrouwen dat in de toekomst dit soort voorvallen niet vaker voor gaan komen.
Dan moet ik helaas de tweakers, die hadden voorspeld dat deze lijn zou blijven verschuiven, gelijk geven.
maar probeer ik te omschrijven waar productreviews op Tweakers tot nu toe aan voldeden en voldoen.
Daar zijn we het duidelijk ook oven oneens. Veel voorbeelden zijn al gegeven, zowel van tweakers als HWI waar dit soort artikelen vroeger wél gratis waren (en een review waren).
Dit soort artikelen over oude gpu's publiceerden we niet en dat we dat nu wel doen komt met name door Plus, waardoor we zoals gezegd meer dan voorheen gedwongen worden na te denken over andere insteken en artikeltypen. In dit geval dus de insteek 'Uitzoeken hoe goed oude gpu's moderne games nog kunnen draaien.'
Hoe kan je dat beweren na dit bericht?
Óf je hebt dit bericht niet gelezen, of je negeert het opzettelijk.

Ik probeer oprecht nuttig advies te blijven geven in dit topic, maar een reactie als deze komt eerlijk gezegd over als een kind die zijn vingers in zijn oren steekt en 'LALALALA' blijft roepen.

De punten die je aanhaalt zijn letterlijk voor je ze stelt al ontkracht. Maar deze sterke en oprechte commentaren van medetweakers worden gewoon genegeerd.
Dit is voor ons ook een zoektocht en hoewel niet altijd makkelijk ben ik blij dat we de discussie kunnen voeren over de Plus-artikelen, Een groot deel van de verwarring komt voort uit de verschillende interpretaties van wat 'nieuws' en 'productreview' is. Bij nieuws heeft die discussie eerder geleid tot een duidelijker onderscheid tussen standaardnieuws en Plus-'nieuws' of -'actualiteit'. Bij die laatste gebruiken we bijvoorbeeld geen nieuwskop zodat uit de titel al blijkt dat het om een bericht gaat dat zich onderscheid van een standaard nieuwsbericht. Zie bijvoorbeeld de publicatie van
- nieuws: Onderzoekers TU Delft ontwikkelen batterijloos makersplatform BFree
- nieuws: Elektronica zonder batterij: "De moeilijkheid zit hem in doorgaan waa...

Het lijkt me gezien jullie reacties goed om meer helderheid te geven wat nieuws en productreviews op Tweakers zijn, en wanneer een artikel als community-artikel te beschouwen is, zodat duidelijker is wat hierbij te verwachten valt. Ik zal hierover met Eric en Wout zitten en kom er graag op terug.
Het lijkt me ook goed om hier meer helderheid over te geven.
Helaas klinkt 'meer helderheid geven' meer als
"Wij hebben gelijk, en jullie begrijpen ons gewoon niet. We moeten dit beter uitleggen"
In plaats van dat je het commentaar serieus overweegt wordt het hier aan de kant geschoven alsof we gewoon niet begrijpen wat de term 'review' betekend.

Ik zou hier niet zo'n groot punt van maken als de rest van de Plus uitrol wat soepeler was verlopen. Helaas is dit al de vierde emmer die overloopt. |:(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Net weer een stukje gelezen over de DDR4-DDR5 geheugens. Met daaronder de vraag wat je van het artikel vind. Aardig. Verder dan dat kom ik niet. En dat vind ik eigenlijk van de andere gratis plus artikelen ook die ik lees, een enkele uitschieter daargelaten. De kwaliteit is gewoon niet hoog genoeg om daar ook geld voor te gaan betalen, het voegt te weinig toe.

Daarnaast - en dat lees ik hierboven ook meer - irriteren mij de moderaties al heel lang. Maak je de verkeerde maar inhoudelijk juiste opmerking over Apple of Android, wordt dat gelijk met een "-1" gehonoreerd terwijl dat daar niet voor bedoeld is. En ik zou graag willen weten wie een -1 uitdeelt om die te kunnen aanvechten. In het echte leven wil ik ook graag kritiek op mij zelf horen en niet via een anoniem mechanisme waar je niets mee kan. Ik zit wat in de afhaakmodus dus, niet zozeer van Tweakers als geheel, maar wel dat ik nu veel minder reageer dan "vroeger".

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Ik heb net weer een aantal offtopicreacties moeten verwijderen. Post aub inhoudelijk en in lijn met de spelregels in de topicstart, want we blijven niet bezig.

Mis je een reactie, lees dan de topicstart nog eens door. En zie verder Relatie T.net organisatie en community voor een alternatief topic.

Feedback op de moderatie kan zoals altijd via DM.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Clarissa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 09:04
Houtenklaas schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:27:
Net weer een stukje gelezen over de DDR4-DDR5 geheugens. Met daaronder de vraag wat je van het artikel vind. Aardig. Verder dan dat kom ik niet. En dat vind ik eigenlijk van de andere gratis plus artikelen ook die ik lees, een enkele uitschieter daargelaten. De kwaliteit is gewoon niet hoog genoeg om daar ook geld voor te gaan betalen, het voegt te weinig toe.

Daarnaast - en dat lees ik hierboven ook meer - irriteren mij de moderaties al heel lang. Maak je de verkeerde maar inhoudelijk juiste opmerking over Apple of Android, wordt dat gelijk met een "-1" gehonoreerd terwijl dat daar niet voor bedoeld is. En ik zou graag willen weten wie een -1 uitdeelt om die te kunnen aanvechten. In het echte leven wil ik ook graag kritiek op mij zelf horen en niet via een anoniem mechanisme waar je niets mee kan. Ik zit wat in de afhaakmodus dus, niet zozeer van Tweakers als geheel, maar wel dat ik nu veel minder reageer dan "vroeger".
Ik ook maar een keer reageren dan..:
Want ik zag ook onder het artikel de vraag met wat ik ervan vind dit. Met mijn Tweakers Hero, mag ik 3 artikelen lezen per maand... Deze besloot ik dus te gaan lezen. Na 2 minuten was ik klaar? Super kort en zeker niet waard! Zeer slecht dus in mijn optiek, en het voelt nu alsof ik aan het gokken ben om een leuk artikel te mogen lezen.

Als hero abbo nemer betaal ik, maar ik krijg nu artikels te lezen, die ik ook zeker de moeite niet waar vind! Waarom zo ik dan nog upgraden naar Plus? Ik komt steeds minder vaak op Tweakers, puur omdat ik me nu irriteer aan dit nieuwe verdien model. Collega's om mijn heen zijn ook al afgehaakt.

Helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Clarissa op 29-09-2021 12:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
  • Laatst online: 28-06 13:14
Houtenklaas schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:27:
Ik heb voor de tweede keer in mijn leven een ‘plus’ artikel ‘gelezen’.
Stuk over DDR4-DDR5 viel mij ronduit tegen.

Ik ben geneigd om in het vervolg geen plus artikelen meer te lezen (om teleurstelling te voorkomen) en zal mij enkel richten op de gratis content. Als die content van voldoende niveau is blijf ik Tweakers.net gebruiken.

Grtz Kurt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !mark
Op basis van de kop en de inleiding komt het DDR4 vs DDR5 artikel op mij in ieder geval over als een standaard nieuwsbericht en niet als iets dat wat uitgebreider is; en een beetje een open deur gezien het verleden met DDR2 vs 3 en DDR3 vs 4 net na introductie :P

Ik heb het artikel niet gekocht/gelezen dus wellicht is het een verborgen pareltje maar het is bij deze wel een verbeterpuntje om in de kop/inleiding iets meer prijs te geven waar nu de onderzoekskant van zo'n artikel heengaat. Het gedeelte dat gratis te lezen is is komt nu niet anders over dan een van de tientallen normale nieuwsberichten. Ondanks dat (PC)componenten het onderwerp is dat mij het meest interesseert heb ik totaal geen idee wat nu de meerwaarde mogelijk kan zijn.

• BarendBotje
  • Niet online
*knip* de modbreak was duidelijk. Op deze manier gaan we dit dus niet doen.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 29-09-2021 12:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurlyMo
Wat me wel opvalt is dat de vele die hier reageren weinig zelf actief zijn op het forum. Ik type dit omdat @sebastius eerder suggereerde dat dat wellicht de tweakers zijn met weinig spreekrecht. Nu realiseer ik me dat dat juist de doelgroep is waar Plus zich op richt. De groep die Tweakers vooral bezoekt / bezocht voor het voorpagina nieuws en niet voor het forum (zoals ik). Behalve als ze zelf hele specifieke vragen hebben.

In dit topic vind je dus vooral twee doelgroepen. De fervent forum bezoekers die eigenlijk weinig last ervaren, want er veranderd niet zoveel. Totdat ze opeens een topic zien dat op een forum topic was geïnspireerd zoals ik. Tot dat moment was ik helemaal niet met Plus bezig.

De andere groep is de nieuwslezer die opeens ziet dat er veel nieuws niet meer beschikbaar is en wat er beschikbaar komt onder Plus zwaar tegenvalt.

De forumbezoeker denkt, ik trek me weer terug op GoT. De nieuwslezer gaat gedesillusioneerd naar een andere site. De nieuwslezer die zich naar het forum verplaatst is daarmee ook duidelijk de nieuwslezer die het aan het hart gaat. Dat realiseer ik me ook steeds meer. Dat zij juist de moeite nemen om hun onvrede te uiten.

Tweakers ziet het zelf blijkbaar ook zo, maar verdeeld het in drieën. Forum, Nieuws & Pricewatch:
https://www.bnr.nl/player/audio/10201305/10452252

[ Voor 6% gewijzigd door CurlyMo op 30-09-2021 14:01 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Als je een vraag of opmerking hebt, kijk dan even of deze al in de FAQ is beantwoord.
* Lees eerst de topicstart voor de spelregels van dit topic.
* Feedback op de moderatie via DM naar de desbetreffende mod, niet in het topic zelf.