YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:20:
[...]
Waar wil je ooit de mensen vandaag halen om de ventilatie in alle scholen in 1 dag te controleren/vervangen voor 360M.
Dat is over meerdere jaren uitgespreid omdat je niet op alle plaatsen tegelijk kan zijn?
Waar een wil is, is een weg

.
Maar op zich eens. Neemt niet weg dat de ambtelijke molens helaas altijd langzaam draaien, ook in tijden van crisis.
Ik wilde alleen maar zeggen dat er meer komt kijken dan alleen op de juiste knoppen drukken (afgezien van of we het met z'n allen eens worden over wat de juiste knoppen zijn). Number10 heeft goede ideeën, maar ze moeten wel praktisch uitvoerbaar zijn, zowel financieel als maatschappelijk. En er zijn meer afwegingen, ook morele. Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat een geaccepteerd X aantal doden meegenomen wordt in besluitvorming.
De vraag is gewoon wat het doel is. Als dat is om zo goed en zo kwaad als het gaat de samenleving en de bijbehorende economie door te laten draaien, daarbij accepterend dat er doden vallen en mensen ziek worden als het er maar niet te veel zijn, en dat alles met gevolg dat mensen wel morren maar niet grootschalig in opstand komen, dan zijn ze op de goede weg. Of het ook echt de goede weg is weten we pas over 10 jaar, en dus ook of de wegen die sommigen hier willen inslaan misschien beter waren geweest.
Uiteindelijk is iedereen een keer besmet geweest, hetzij op natuurlijke wijze, hetzij via een vaccin, en dan hebben genoeg mensen een zekere bescherming om het effect van besmetting klein genoeg te houden zodat de samenleving niet ontwricht wordt. Uit laten doven is een illusie. Kan het? Ja, vast. We kunnen griep ook uit laten doven. Maar de maatregelen die daarvoor nodig zijn, zijn het resultaat niet waard. En uiteindelijk is dat met COVID ook het geval.
Enige wat een kink in de kabel kan gooien is een ernstigere mutatie. Maar ik heb sterk het gevoel (let wel: uit de onderbuik) dat Delta zich niet zo makkelijk weg laat drukken. Het is al een hele tijd stil over mutaties die de boel over zouden gaan kunnen nemen. Neemt niet weg dat het risico nog bestaat.