Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.959 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:42
Number10 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Heb je de tweets ook gelezen?
Ja? Die zijn toch niet in tegenspraak met wat ik zeg? Men stelt 360 miljoen beschikbaar, maar uitgesmeerd over meerdere jaren. Is 360 miljoen in één keer te veel?

Ik zeg niet dat de bodem van de schatkist werkelijk bereikt is, maar wel de bodem van wat het kabinet bereid is uit te geven. Nogmaals, dat is een keuze, en daar kun je het mee eens zijn of niet. Maar ik denk dat de terughoudendheid voortkomt uit een blik op de portemonnee. Valse zuinigheid, wellicht.

Overigens vind ik de tweets enigszins tendentieus. Ze post een screenshot uit een artikel waarin staat dat 11 procent niet voldoet aan ventilatienormen. Dat wordt dan meteen 'veel scholen'. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zoveel scholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

autje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:08:
[...]
Ja? Die zijn toch niet in tegenspraak met wat ik zeg? Men stelt 360 miljoen beschikbaar, maar uitgesmeerd over meerdere jaren. Is 360 miljoen in één keer te veel?
Waar wil je ooit de mensen vandaag halen om de ventilatie in alle scholen in 1 dag te controleren/vervangen voor 360M.

Dat is over meerdere jaren uitgespreid omdat je niet op alle plaatsen tegelijk kan zijn?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:42
MarcoC schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Maar dat betekent dus wel dat die vaccinatiebereidheid niet gehaald gaat worden. En zo hoog als Hugo de Jonge ons wil laten doen geloven is de vaccinatiegraad nou ook weer niet. Onder volwassenen staan het VK, Ierland, Denemarken, IJsland, Malta, Portugal, Spanje, Frankrijk en Noorwegen boven ons en het verschil lijkt alleen maar groter te worden.
Ik zie die vaccinatiebereidheid meer als een soort peiling voor de 2e kamer verkiezingen. In de peiling zeggen we allemaal vvd te stemmen, maar in het stemhokje was toch ineens mevr. Kaag wel hip. Maar goed, dit kun je moeilijk hugo in de schoenen schuiven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Waar wil je ooit de mensen vandaag halen om de ventilatie in alle scholen in 1 dag te controleren/vervangen voor 360M.

Dat is over meerdere jaren uitgespreid omdat je niet op alle plaatsen tegelijk kan zijn?
Waar een wil is, is een weg :P.

Maar op zich eens. Neemt niet weg dat de ambtelijke molens helaas altijd langzaam draaien, ook in tijden van crisis.

Ik wilde alleen maar zeggen dat er meer komt kijken dan alleen op de juiste knoppen drukken (afgezien van of we het met z'n allen eens worden over wat de juiste knoppen zijn). Number10 heeft goede ideeën, maar ze moeten wel praktisch uitvoerbaar zijn, zowel financieel als maatschappelijk. En er zijn meer afwegingen, ook morele. Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat een geaccepteerd X aantal doden meegenomen wordt in besluitvorming.

De vraag is gewoon wat het doel is. Als dat is om zo goed en zo kwaad als het gaat de samenleving en de bijbehorende economie door te laten draaien, daarbij accepterend dat er doden vallen en mensen ziek worden als het er maar niet te veel zijn, en dat alles met gevolg dat mensen wel morren maar niet grootschalig in opstand komen, dan zijn ze op de goede weg. Of het ook echt de goede weg is weten we pas over 10 jaar, en dus ook of de wegen die sommigen hier willen inslaan misschien beter waren geweest.

Uiteindelijk is iedereen een keer besmet geweest, hetzij op natuurlijke wijze, hetzij via een vaccin, en dan hebben genoeg mensen een zekere bescherming om het effect van besmetting klein genoeg te houden zodat de samenleving niet ontwricht wordt. Uit laten doven is een illusie. Kan het? Ja, vast. We kunnen griep ook uit laten doven. Maar de maatregelen die daarvoor nodig zijn, zijn het resultaat niet waard. En uiteindelijk is dat met COVID ook het geval.

Enige wat een kink in de kabel kan gooien is een ernstigere mutatie. Maar ik heb sterk het gevoel (let wel: uit de onderbuik) dat Delta zich niet zo makkelijk weg laat drukken. Het is al een hele tijd stil over mutaties die de boel over zouden gaan kunnen nemen. Neemt niet weg dat het risico nog bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

autje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:39:
[...]
Uiteindelijk is iedereen een keer besmet geweest, hetzij op natuurlijke wijze, hetzij via een vaccin, en dan hebben genoeg mensen een zekere bescherming om het effect van besmetting klein genoeg te houden zodat de samenleving niet ontwricht wordt. Uit laten doven is een illusie. Kan het? Ja, vast. We kunnen griep ook uit laten doven. Maar de maatregelen die daarvoor nodig zijn, zijn het resultaat niet waard. En uiteindelijk is dat met COVID ook het geval.
Uhm, volgens mij bedoel je dat uiteindelijk iedereen anti-stoffen heeft/gaat krijgen? (behalve de mensen met problemen met het immuunsysteem)
Als je gevaccineerd wordt, wordt je overduidelijk niet besmet namelijk :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Uhm, volgens mij bedoel je dat uiteindelijk iedereen anti-stoffen heeft/gaat krijgen? (behalve de mensen met problemen met het immuunsysteem)
Als je gevaccineerd wordt, wordt je overduidelijk niet besmet namelijk :P
Nou ja, je begrijpt wel wat ik bedoel.

Maar: ja :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Ook met voldoende mensen loop je tegen praktische problemen aan. Veel gebouwen hebben de ruimte niet om grote buizen kwijt te raken, het aanleggen van een netwerkkabeltje is vaak al een uitdaging. Je kan dan allerlei buizen zichtbaar in gangen plaatsen, maar dan schop je anderen weer tegen hun schenen.
Daarnaast kan je met 360 miljoen misschien 700 scholen voorzien van adequate ventilatie, dat is net genoeg om de helft van het voorgezet onderwijs onder handen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als nu mensen denken 'mooi, ventilatie is op orde, dan hoef ik me ook niet meer te laten vaccineren' is het netto resultaat helemaal weg.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, voor de meeste mensen is COVID inmiddels een afgesloten verhaal. Zelf beschermd, omgeving beschermd.

We zullen nog wel een laatste golfje krijgen onder niet-gevaccineerden en de bijbehorende opnames, maar zelfs die populatie begint wel erg klein te worden, zeker als je corrigeert naar leeftijd en vaccinatiegraad.

En volgens de experts zal het daarna lijken op griep: jaarlijkse vaccinatie voor kwetsbare groepen, af en toe een uitbraak met opnames en overlijdens onder slecht gevaccineerde groepen of kwetsbare groepen. Terwijl kinderen en jongeren af en toe een natuurlijke booster krijgen door besmetting.

Ik had hoop dat uitroeien zou lukken, maar uiteraard hadden de experts gelijk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Laguna schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 00:40:
Het zero-covid beleid was misschien voor bepaalde landen een effectieve strategie toen er nog geen vaccins waren, maar die strategie blijkt nu niet langer houdbaar doordat het virus blijft muteren:
Dit zijn mogelijk de eerste barsten in het schild van Nieuw Zeeland:
Nu acht nieuwe besmettingen in Nieuw-Zeeland
In Nieuw-Zeeland zijn de afgelopen 24 uur acht nieuwe besmettingen gemeld. Gisteren werden vijf besmettingen gemeld en daar zijn er nu drie bij gekomen, heeft een woordvoerder van de regering bekendgemaakt.

Er waren sinds februari geen nieuwe besmettingen meer vastgesteld in Nieuw-Zeeland.

De vijf besmettingen van gisteren zijn te herleiden tot een besmette man uit Auckland. Het is niet bekend of de drie nieuwe gevallen ook een link met hem hebben.

Premier Ardern heeft na de vaststelling van de besmetting in Auckland bepaald dat Nieuw-Zeeland nog zeker drie dagen in lockdown blijft. De stad Auckland gaat zeven dagen op slot.
(bron: NOS)
MarcoC schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:04:
Maar dat betekent dus wel dat die vaccinatiebereidheid niet gehaald gaat worden. En zo hoog als Hugo de Jonge ons wil laten doen geloven is de vaccinatiegraad nou ook weer niet. Onder volwassenen staan het VK, Ierland, Denemarken, IJsland, Malta, Portugal, Spanje, Frankrijk en Noorwegen boven ons en het verschil lijkt alleen maar groter te worden.
Het is nu vakantieperiode, dus een deel van de mensen zal hun prikken pas halen na de vakantieperiode. Misschien een klein sprongetje weer in september. Overigens lijken alle landen zo rond de 70%-75% te zitten uiteindelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 21:09

Agent47

I always close my contracts.

Uit de RIVM presentatie van Van Dissel:

Van de mensen die in het ziekenhuis terecht zijn gekomen, is 15% volledig gevaccineerd, waarvan er 5% een afweer stoornis hebben.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De relatief lage vaccinatiegraad op our-world-in-data komt ook omdat die de data van de ECDC Vaccine Tracker pakken omdat het RIVM dat niet in een handig formaat beschikbaar heeft. Nederland rapporteert daar alleen de 18+ prikken zo ver ik kan zien, andere landen geven ook 12-17 door.

Dit kun je zien door "Adults 18+" en "Total Population" te vergelijken op de ECDC kaart. Bij ons zijn de "weekly doses" dan precies gelijk, bij veel andere landen niet.

De vaccinatie data in Nederland is wat dat betreft echt bedroevend: nog maar twee keer per week een update, niet direct data aan OWID etc kunnen leveren, geen data voor 12-17 doorgeven aan Europa :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Omdat het coronavirus zal blijven rondgaan, rekenen de experts van het OMT erop dat alle niet-gevaccineerden en niet eerde besmette personen - in totaal geschat op 1,8 miljoen mensen - ‘vroeg of laat’ in aanraking gaan komen met covid19.

Dat kan leiden tot 16.000 tot 22.000 nieuwe ziekenhuisopnames (waarvan tussen de 2.200 en 3.400 op de IC). Maar precieze prognoses ontbreken. ,,Komt dat binnen één maand of binnen twee jaar? Die modellering is erg complex”, zegt Van Dissel. Daar wordt nog aan gerekend.
Tja, en wat moeten we hier nou mee? Het is niet alsof die 1,8 miljoen mensen simultaan besmet worden, dus die 2.200 tot 3.400 IC bedden kunnen net zo goed over de jaren heen uitgesmeerd worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XWB schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Tja, en wat moeten we hier nou mee? Het is niet alsof die 1,8 miljoen mensen simultaan besmet worden, dus die 2.200 tot 3.400 IC bedden kunnen net zo goed over de jaren heen uitgesmeerd worden.
Das precies het punt. Raken ze in een maand besmet: probleem.
Raken ze in een jaar besmet; misschien te doen.

Maar; enige manier om dit in de hand te houden is m.i. om toch eerder in de keten te gaan sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

eamelink schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:49:
We zullen nog wel een laatste golfje krijgen onder niet-gevaccineerden en de bijbehorende opnames, maar zelfs die populatie begint wel erg klein te worden, zeker als je corrigeert naar leeftijd en vaccinatiegraad.
Does not compute.

In de voorgaande golven was steeds maar een 5% van de bevolking nodig om de ziekenhuizen te overladen.

Met nu nog een 20 a 25% niet-gevaccineerd/geen antistoffen is er nog genoeg mogelijkheid dat het 'golfje' toch uit de klauwen loopt, al hoop ik uiteraard dat dit allemaal binnen de perken gaat blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 18-08-2021 12:25 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

Does not compute.

In de voorgaande golven was steeds maar een 5% van de bevolking nodig om de ziekenhuizen te overladen.

Met nu nog een 20 a 25% niet-gevaccineerd/geen antistoffen is er nog genoeg mogelijkheid dat het 'golfje' toch uit de klauwen loopt, al hoop ik uiteraard dat dit allemaal binnen de perken gaat blijven.
Met dat verschil dat de 20-25% niet gevaccineerden niet evenredig verdeeld zijn over de bevolking. Het grootste deel zal zitten in de groep <40 die denken het zal wel loslopen als ik het krijg.

Volgens de cijfers van het rivm duikt de vaccinatiegraad pas onder de 75% in de groep onder de 35

[ Voor 7% gewijzigd door TrailBlazer op 18-08-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 11:03
XWB schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

En dat is dus de grote vraag waar van Dissel ook geen antwoord op weet, smeer je het uit over een aantal jaren dan zal het niet zo’n groot probleem zijn, komt het allemaal tegelijk dan zal de zorg weer overspoeld worden. Je zag na ‘dansen bij jansen’ hoe snel het mis kan gaan. Vraag is dus of je nog een deel van de maatregelen moet behouden om besmettingen (en dus ook opnames) relatief laag te houden. Ik durf wel de stelling aan dat we er nog lang niet zijn, zeker niet zolang grote delen van de wereld nauwelijks gevaccineerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TrailBlazer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:28:
[...]

Met dat verschil dat de 20-25% niet gevaccineerden niet evenredig verdeeld zijn over de bevolking. Het grootste deel zal zitten in de groep <40 die denken het zal wel loslopen als ik het krijg.
Aan de andere kant is het ook weer dat het aantal mensen dat geen/niet voldoende anti-stoffen aanmaakt na een vaccinatie is ook niet evenredig verdeeld is, maar heeft het grootste zwaartepunt in de groep 60+.

Er zijn iig best wat factoren die nog mogelijk wat roet in het eten kunnen gooien waardoor het toch geen 'klein golfje' blijft, realistisch gezien.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 22:50
YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Aan de andere kant is het ook weer dat het aantal mensen dat geen/niet voldoende anti-stoffen aanmaakt na een vaccinatie is ook niet evenredig verdeeld is, maar heeft het grootste zwaartepunt in de groep 60+.

Er zijn iig best wat factoren die nog mogelijk wat roet in het eten kunnen gooien waardoor het toch geen 'klein golfje' blijft, realistisch gezien.
Belangrijke factor hierin is ook of gevaccineerde mensen minder besmettelijk zijn. Dat zou echt een hele hoop schelen in de verspreiding onder de niet-gevaccineerde populatie.

Ik hoop dat we daar binnenkort wat extra informatie van krijgen, en niet tegensprekende berichten vanuit het CDC en RIVM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Belgen met een verzwakt immuunsysteem krijgen een derde prik:
Belgen met een verzwakte immuniteit, veroorzaakt door een bepaalde aandoening of door een behandeling, mogen een derde prik met een coronavaccin krijgen. Dat heeft de Interministeriële Conferentie (IMC) Volksgezondheid in België beslist.

De Vlaamse minister van Volksgezondheid Wouter Beke maakte dat zojuist bekend op Twitter. De derde prik of ‘boosterdosis’ zal de komende maanden beschikbaar zijn in Belgische vaccinatiecentra. Sommige patiënten zullen de derde prik in het ziekenhuis toegediend krijgen.

Een derde prik met een coronavaccin lijkt zinvol voor bepaalde risicogroepen met een verzwakt immuunsysteem, zo stond onlangs in een Belgisch rapport. Federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke zei maandag al dat het gaat om 300.000 à 400.000 personen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:40:
Als nu mensen denken 'mooi, ventilatie is op orde, dan hoef ik me ook niet meer te laten vaccineren' is het netto resultaat helemaal weg.
En als nu mensen denken 'hé, de ventilatie is niet op orde, dan laat ik me vaccineren' is het netto resultaat dan een 100% vaccinatiegraad? Was het maar waar.

Ten 1e is de ventilatie juist niet op orde, ten 2e is ventilatie natuurlijk niet voldoende als enige maatregel en ten 3e moeten mensen zich uiteraard zoveel mogelijk laten vaccineren voor zichzelf én anderen om de Rt zoveel mogelijk te drukken zodat minder andere maatregelen noodzakelijk zijn. Ongeacht zoiets als ventilatie en bijvoorbeeld de basismaatregelen.

Maar je gaat toch als overheid niet nalaten om NPIs in te voeren om daarmee de vaccinatiegraad hopelijk hoger te krijgen? Dat lijkt mij het paard achter de wagen spannen als je kunt vermoeden dat je (helaas) met vaccineren alleen mogelijk geen R<1 gaat halen of het moet heel erg meezitten.

Er zijn blijkbaar mensen die geen of nauwelijks NPIs willen en helaas ook mensen die ook geen vaccin willen. Maar dat zijn gek genoeg vaak ook de mensen die klagen dat er weer een lockdown noodzakelijk is als er toch teveel mensen tegelijk ziek worden, wat ze hadden kunnen voorkomen met voldoende vaccinatie en NPIs.

What doesn't kill you, mutates and tries again. Maar er lijken hele volksstammen te zijn die realtime willen ontdekken hoe die evolutie werkt en of ze wel/niet gelijk hebben. We gaan het zien als dit topic Nederland weerspiegelt en ik vrees dat het aardig dicht in de buurt van wat ik in de Kamer voorbij hoor komen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 26-09 15:38
Ah kijk eens aan de aanbieding voor 2 neuspeuter setjes op de deurmat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:05
update 2021-08-17

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgJOEs4NiO6nDOy3GNXkvMb65-o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WykVQ1705l7Ws2JtMaHebies.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVUAnCO7KjcCyiYMu5Dpw1wyraA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a4YTYHzPtw1fn7Ex36fhE6vw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvCxAK6DsE223dcvW9-VYH3ZJH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gCMKnO2es8QawTnnSgRyJur1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWJbgvyzngO--MnUVAh6_3EQED0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mAFr4NNiVpiO1XDS9NwkYRup.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vP1GFosRskUrB0_fGzSncy0YPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8EGsHes1gBpMZ4cJxFChKlYy.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruASznWxOl5mtTLwUKaInvO5WB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ws8pUjs7O6n2cf7y8PZiY3Yh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0PnBJ57Fcr7D2VssGfkTa8jWvM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MucuzOEG6Nql3afwqe1DQyp0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1t-GXq6SA6TVMfGzmzU5CvHn6o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4aUdvTUdQC1Nb4opVAuKzY5X.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGKbEvjg9gu2KQri-FUIkaQotfk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tNz68i0fT6bmMwsm6loq4dwA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vrx5AUn48G1__FKuWHUbDEFNmok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i88aiovhGwz602Ci447B26AV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TghVwoCNO0HBmgUvrvHfS3SGOPg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HP8XeXHCACZ47YbwZu0EDXnB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgoJ1jpPu0mVvIhJQD-DoUMixx8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iaI2j7OmJtIt60QEb5IqHipP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KB4-WOnPPpogOnAPrxKoj1C2bjQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dPOi73LHvnlQc7mzJh7bU9GG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2smsWupKq6LpumCCT2sWIU9KMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UaqLvhqVrWcmyttRZz8ZqPN5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:42

Laguna

Connaisseur

TrailBlazer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:28:
[...]

Volgens de cijfers van het rivm duikt de vaccinatiegraad pas onder de 75% in de groep onder de 35
Echter verreweg het merendeel (~80%) dat eventueel op de IC beland zit juist in de ongevaccineerde >40 groep. Onder de streep valt er dus meer te winnen bij die groep met het oog op het ontlasten van de zorg.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Als die 3400 ic bedden gespreid worden over 4 maanden met een gemiddelde ligduur 15 dagen heb je het over een gemiddelde bezetting van 450 bedden als gevolg van corona. Dat we het in een kortere periode gaan verwerken lijkt me niet heel aannemelijk met hoe de huidige cijfers verlopen. De r waarde wordt toch enigszins gedempt door de toenemende vaccinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Laguna schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Echter verreweg het merendeel (~80%) dat eventueel op de IC beland zit juist in de ongevaccineerde >40 groep. Onder de streep valt er dus meer te winnen bij die groep met het oog op het ontlasten van de zorg.
Mee eens en dan vooral in de achterstands wijken gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://www.nu.nl/coronav...deed-vooraf-zelftest.html

Toch een bevestiging van wat we hier al opperden, de helft van de positieve gevallen heeft vooraf een zelftest gedaan voordat ze positief testten bij de GGD.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:03
user109731 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:01:
De relatief lage vaccinatiegraad op our-world-in-data komt ook omdat die de data van de ECDC Vaccine Tracker pakken omdat het RIVM dat niet in een handig formaat beschikbaar heeft. Nederland rapporteert daar alleen de 18+ prikken zo ver ik kan zien, andere landen geven ook 12-17 door.

Dit kun je zien door "Adults 18+" en "Total Population" te vergelijken op de ECDC kaart. Bij ons zijn de "weekly doses" dan precies gelijk, bij veel andere landen niet.

De vaccinatie data in Nederland is wat dat betreft echt bedroevend: nog maar twee keer per week een update, niet direct data aan OWID etc kunnen leveren, geen data voor 12-17 doorgeven aan Europa :/
Dat klopt. Ik heb hierover met ECDC contact gehad en zij geven aan dat vanaf halverwege augustus ook mensen onder de 18 in de aantallen meegenomen gaan worden.

Er zijn eigenlijk drie officiële bronnen die allemaal wat anders zeggen:
1. Wekelijkse update van RIVM. Voordeel: wekelijks bijgewerkt, vrij accuraat. Nadeel: onderscheid 1e en 2e dosis en niet tussen gedeeltelijk en volledig gevaccineerd. Janssen staat dus onder 1e dosis, maar er is niet gespecificeerd hoeveel Janssen is gebruikt
2. ECDC. Voordeel: wekelijks bijgewerkt, aantal per vaccin zijn duidelijk weergegeven. Nadeel: alleen data van volwassenen.
3. Coronadashboard, aantal gevaccineerde mensen door de tijd heen. Voordeel: onderscheid tussen gedeeltelijk en volledig gevaccineerd, maar verder geen onderscheid tussen vaccins of leeftijdscategorieën of wat dan ook. Dit lijkt het meest accurate cijfer te zijn voor wat betreft het aantal volledig gevaccineerden over de gehele bevolking.

De data die door Our World In Data gebruikt wordt is ECDC, omdat deze qua datakwaliteit eigenlijk het hoogst is. De vaccinatiegraad voor gedeeltelijk gevaccineerden lijkt hier echter iets lager dan bij onze buurlanden omdat er geen jongeren in de cijfers zitten. Ook wordt deze data door Nederland pas op woensdag aangeleverd, dus in het ergste geval zit je naar 9 dagen oude data te kijken terwijl de meeste andere landen minstens 2x per week bijgewerkt worden. Bedroevend inderdaad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:00
De eerste set bingogetallen van vandaag:

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Lijkt vooral verschuiving afdeling > IC en enkele ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bijzonder dat niemand de ic heeft verlaten dat is echt bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49
0 uit IC? Dat lijkt me niet te kunnen kloppen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:46
Laguna schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 00:40:
Het zero-covid beleid was misschien voor bepaalde landen een effectieve strategie toen er nog geen vaccins waren, maar die strategie blijkt nu niet langer houdbaar doordat het virus blijft muteren:

China houdt ook bij deltavariant vast aan zero tolerance, tegen beter weten in

Er zullen dan ook steeds meer landen afstappen van die strategie. Singapore is er al van afgestapt en ik zie Australië nog wel volgen, de maatschappelijke weerstand groeit daar met de dag.

[...]

Hier kunnen wij nog wat van leren.
Singapore is er nog niet vanaf gestapt en het dagelijkse aantal besmettingen daar is natuurlijk nog altijd enorm laag. Die hebben 35 doden op 5 miljoen mensen in de gehele pandemie. Laten momenteel toeristen toe uit Nieuw-Zeeland, Brunei, China en Taiwan.

De Volkskrant lijkt nog meer op staatsmedia dan de NOS tegenwoordig. Beeld over het buitenlandse beleid is altijd heel negatief. Hier gaat het goed. Heel warrig stuk ook. Club van zero-tolerance landen in Azië, maar nadrukkelijk Nieuw-Zeeland en Australië noemen. Voor de rest gaat het vrijwel alleen over China en geeft ze aan dat dat het enige land is dat het vol kan houden.

Terwijl landen als Korea, Taiwan etc allemaal op economische groei staan tijdens de pandemie. Taiwan steeg een paar maanden geleden trouwens naar 500+ besmettingen per dag en dat is inmiddels teruggedrongen naar ~6 besmettingen per dag. Zonder alle doemscenario's die hier geschetst werden, zoals een harde lockdown.

De vaccinaties daar lopen alleen minder hard doordat de leveringen lastig zijn (China werkt het wat tegen) en de burgers voelden de noodzaak niet echt. Het is voor landen daar bijna net zoiets als dat het voor ons zou zijn om een ebola-vaccin te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:44:
https://www.nu.nl/coronav...deed-vooraf-zelftest.html

Toch een bevestiging van wat we hier al opperden, de helft van de positieve gevallen heeft vooraf een zelftest gedaan voordat ze positief testten bij de GGD.
blijft nog de vraag open of men die zelftest deed na klachten wat officieel niet de bedoeling is, maar om mij heen zie ik het wel steeds meer zo gebruikt worden of als zekerheidje voorafgaand aan een bezoek o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Probleem met een zero covid beleid is dat dat tot het einde der tijde gaat duren. Door immuniteit (besmetting en vaccinaties) kan covid hier op termijn worden gereduceerd tot een verkoudheid.

Ik denk dat je pas over een jaar of 5 kunt terugkijken en zien wat uiteindelijk het beste beleid is geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
codex schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:47:
Probleem met een zero covid beleid is dat dat tot het einde der tijde gaat duren. Door immuniteit (besmetting en vaccinaties) kan covid hier op termijn worden gereduceerd tot een verkoudheid.

Ik denk dat je pas over een jaar of 5 kunt terugkijken en zien wat uiteindelijk het beste beleid is geweest.
De enige manier om het virus te "verslaan" is, naar mijn mening, middels groepsimmuniteit, danwel via natuurlijke weg, danwel via vaccinaties. Zero COVID is uitstel van executie. Een reëel gevaar is een grote exit wave bij een niet-volledig gevaccineerde bevolking omdat er zeer weinig natuurlijke immuniteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zie het als opkomend water waartegen we maatregelen hebben genomen en langzaam aan iedereen heeft leren zwemmen en er zijn daar een hoop mensen bij verzopen. In het 0 covid geval hebben ze het alleen met maatregelen gered maar op een gegeven moment gaan die maatregelen het niet meer houden en benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BarôZZa schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Singapore is er nog niet vanaf gestapt en het dagelijkse aantal besmettingen daar is natuurlijk nog altijd enorm laag. Die hebben 35 doden op 5 miljoen mensen in de gehele pandemie. Laten momenteel toeristen toe uit Nieuw-Zeeland, Brunei, China en Taiwan.

De Volkskrant lijkt nog meer op staatsmedia dan de NOS tegenwoordig. Beeld over het buitenlandse beleid is altijd heel negatief. Hier gaat het goed. Heel warrig stuk ook. Club van zero-tolerance landen in Azië, maar nadrukkelijk Nieuw-Zeeland en Australië noemen. Voor de rest gaat het vrijwel alleen over China en geeft ze aan dat dat het enige land is dat het vol kan houden.

Terwijl landen als Korea, Taiwan etc allemaal op economische groei staan tijdens de pandemie. Taiwan steeg een paar maanden geleden trouwens naar 500+ besmettingen per dag en dat is inmiddels teruggedrongen naar ~6 besmettingen per dag. Zonder alle doemscenario's die hier geschetst werden, zoals een harde lockdown.

De vaccinaties daar lopen alleen minder hard doordat de leveringen lastig zijn (China werkt het wat tegen) en de burgers voelden de noodzaak niet echt. Het is voor landen daar bijna net zoiets als dat het voor ons zou zijn om een ebola-vaccin te halen.
offtopic:
Singapore is er dus wel van afgestapt zoals je in mijn bron kon lezen. Zeggen dat het niet zo is en hiervoor geen bron aanvoeren is vrij zwak.

Daarnaast is Taiwan een uitzonderlijk geval zoals je hier kan lezen en het is de vraag of ze het vol gaan houden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dat Urk moet zich ook schamen om de vaccinatiegraad daar.
Eerste prik 20-39 % heeft hem pas gehad van alle volwassenen, laat staan de tweede prik.

https://www.destentor.nl/...ad-van-het-land~a67d6b24/

[ Voor 30% gewijzigd door Agent47 op 18-08-2021 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Agent47 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:25:
Eerste prik 20-39 % heeft hem pas gehad van alle volwassenen, laat staan de tweede prik.

Maakte je daar voor corona ook druk over? Want wat betreft vaccinaties daar niks nieuws onder de zon.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Agent47 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:25:

Daar hebben ze het toch allemaal al gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Señor Sjon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Daar hebben ze het toch allemaal al gehad?
Want je kunt het ook geen twee keer krijgen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 26-09 23:04
Tot zover het plateau, we gaan weer omhoog. 700 meer dan vorige week woensdag. :|

PVOutput: VO18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Agent47 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Daar gaat het vaccin ook niet tegen helpen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Señor Sjon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Nee, maar wel is bewezen dat het vaccin helpt tegen vele ziekenhuisopname(s)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:37
Bandicoot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Tot zover het plateau, we gaan weer omhoog. 700 meer dan vorige week woensdag. :|
Jep, en dan moeten de scholen en alles nog gaan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Señor Sjon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

In een binaire wereld niet, nee. Gelukkig leven we niet in een binaire wereld, en beschermen vaccins beter (maar niet 100%) tegen besmetting t.o.v. niet gevaccineerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:05
MarcoC schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:50:
[...]
1. Wekelijkse update van RIVM. Voordeel: wekelijks bijgewerkt, vrij accuraat. Nadeel: onderscheid 1e en 2e dosis en niet tussen gedeeltelijk en volledig gevaccineerd. Janssen staat dus onder 1e dosis, maar er is niet gespecificeerd hoeveel Janssen is gebruikt
not true.. zie toelichting op https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
Personen die gevaccineerd zijn met het vaccin Janssen zijn opgenomen in deze figuur [red: Cumulatieve vaccinatiegraad voor volledige COVID-19-vaccinatie]
Janssen zit dus in de categorie "volledig gevaccineerd"

wie wel ontbreken zijn:
Voor personen die COVID-19 hebben doorgemaakt, volstaat één dosis COVID-19 vaccin. Omdat gegevens hierover ontbreken in onze data, worden zij echter tot nader order niet meegeteld bij de groep volledig gevaccineerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:56
[...]

Wel een aantekening dat we op 11-8 een storing hadden. Alsnog een flinke stijging, maar het maakt het een klein klein beetje beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jovatov schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Jep, en dan moeten de scholen en alles nog gaan beginnen.
En nog een hoop lui terug komen van vakantie

Overigens; met betrekking tot de nog door te maken ziekenhuisopnames... Als dat de mensen zijn die een slechte immuunrespons is; is er toch geen reden om aan te nemen dat dit eindig is? Die mensen zijn na een eventuele ziekenhuisopname niet ineens wel immuun toch?

[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
De Tweede Kamer is aan het debatteren over de corona situatie in Nederland. Linkje naar de livestream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
breew schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

not true.. zie toelichting op https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

[...]

Janssen zit dus in de categorie "volledig gevaccineerd"

wie wel ontbreken zijn:

[...]
In de figuur wel, niet in de tabel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

En nog een hoop lui terug komen van vakantie

Overigens; met betrekking tot de nog door te maken ziekenhuisopnames... Als dat de mensen zijn die een slechte immuunrespons is; is er toch geen reden om aan te nemen dat dit eindig is? Die mensen zijn na een eventuele ziekenhuisopname niet ineens wel immuun toch?
Nee, die zijn waarschijnlijk dood na de ziekenhuisopname.

Ik heb nog geen patient met een bekende immuunstoornis het zien overleven bij ons. Daarom is het ook zo zuur dat er 1,8 miljoen lui die prik nog niet hebben gehaald. Die zijn levensgevaarlijk voor de ongeveer 700.000 met die afweerinsufficientie.

Maar dit lijkt inderdaad de vakantiegolf. Over 2 weken gaan de scholen weer open en zullen we weer keihard stijgen. Interessant is tegen die tijd wat het op de zorg doet, de vaccinatiegraad is een stuk hoger dan bij dat yolo moment in juni.

[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 18-08-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Nee, die zijn waarschijnlijk dood na de ziekenhuisopname.

Ik heb nog geen patient met een bekende immuunstoornis het zien overleven bij ons. Daarom is het ook zo zuur dat er 1,8 miljoen lui die prik nog niet hebben gehaald. Die zijn levensgevaarlijk voor de ongeveer 700.000 met die afweerinsufficientie.
Geldt dat nog steeds, wetende dat je ook gevaccineerd kunt verspreiden? Lijkt er toch op dat met Delta ook met een verminderde besmettelijkheid het basisniveau nog vrij hoog is.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 15:57
[...]

Eerst maar de komende dagen afwachten. Het schommelt soms door nakomende cijfers. Als de komende 7 dagen steeds meer zijn, kan je die conclusie pas trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ben echt heel blij dat ik niemand ken met een storing aan het immuunsysteem. Ook al laat iedereen zich vaccineren Delta lijkt je dan wel niet ziek te maken maar besmettelijk blijf je. De enige hoop is dat als je Delta krijgt met een vaccinatie het daarna echt klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:41
Ik denk dat het eerder over een periode van meerdere maanden zal gaan dan over een maand of 1 a 2 jaar, de vaccinaties lijken een drukkend effect op de R-waarde te hebben, dus het zal gestaag blijven verspreiden, maar niet zo snel als tijdens eerdere golven. En exponentieel maar toch 2 jaar zou een R van tussen de 1 en 1,02/3 ongeveer betekenen, dat lijkt me ook niet heel realistisch als ik de laatste tijd de getallen zie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TrailBlazer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:35:
Ik ben echt heel blij dat ik niemand ken met een storing aan het immuunsysteem.
Hoe weet je dat eigenlijk?
Niet iedereen die geen antistoffen aanmaakt weet dat van zichzelf zou ik denken?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Niet iedereen die geen antistoffen aanmaakt weet dat van zichzelf zou ik denken?
Zou het? Ben je dan intussen niet aan iets anders onderdoor gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:30:
[...]

Geldt dat nog steeds, wetende dat je ook gevaccineerd kunt verspreiden? Lijkt er toch op dat met Delta ook met een verminderde besmettelijkheid het basisniveau nog vrij hoog is.
De tekenen zijn er dat de vaccins ook de verspreiding van Delta remmen. Natuurlijk kan je het nog steeds krijgen en verspreiden, maar de kans is een stuk lager dan die van een ongevaccineerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

De tekenen zijn er dat de vaccins ook de verspreiding van Delta remmen. Natuurlijk kan je het nog steeds krijgen en verspreiden, maar de kans is een stuk lager dan die van een ongevaccineerde.
Ja iknow... Maar een willekeurig voorbeeld...

Als een vaccin 50% lagere verspreiding verzorgt... En Delta zorgt voor een 1000x hogere viral load... Wat is de conclusie dan? Begint een beetje als een druppel op de gloeiende plaat te lijken. Zeker voor mensen met een vrijwel afwezig immuunsysteem :/

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2021 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Daarom is het ook zo zuur dat er 1,8 miljoen lui die prik nog niet hebben gehaald. Die zijn levensgevaarlijk voor de ongeveer 700.000 met die afweerinsufficientie.
Nou was ik net bij Albert Heijn en was de klant voor me met de cassiere aan t praten over het vaccineren en je schrikt je kapot wat een spookverhalen er allemaal zijn. Er is bij een best grote groep veel wantrouwen over wat een vaccin is en wat het doet dus ik vrees dat er echt een grote groep zal zijn die de prik niet wil uit angst voor allemaal wazige dingen die ze op facebook gelezen hebben :{ Het probleem is ook dat heldere informatie vanuit de overheid dan weinig lijkt te helpen want die worden niet als objectief gezien.

Ik heb helaas de oplossing ook niet, ik vrees dat deze groep er vanuit statistiek (ook eng natuurlijk) moet achterkomen dat het percentage niet gevaccineerden er echt duidelijk slechter vanaf komt wel wel gevaccineerden met als grote nadeel dat de maatregelen langer van kracht moeten blijven en de druk op de zorg weer groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:23

NMH

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:30:
Geldt dat nog steeds, wetende dat je ook gevaccineerd kunt verspreiden?
Het zal waarschijnlijk wel iets helpen; als je minder vatbaar bent voor het virus is ceteris paribus de kans dat je het verder verspreid evenredig kleiner. In de praktijk wordt dat effect in ieder geval deels teniet gedaan als de regels versoepeld worden (dan wel officieel, dan wel "illegaal" door de persoon zelf). Maar echt beschermd zijn ze pas als je de R-waarde duurzaam onder de 1 zou krijgen zodat de epidemie uitdooft. Wat dat betreft is delta echt een lelijke streep door de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dat vaccin heeft 2 weken nodig om " in te werken" toch? Daarna is het uit je lichaam verdwenen begreep ik? Kortom, na 2 weken is het uit je. Ik snap niet dat mensen met die verhalen aankomen dat het de rest van je leven in je zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 22:50
[...]

Maar dit lijkt inderdaad de vakantiegolf. Over 2 weken gaan de scholen weer open en zullen we weer keihard stijgen. Interessant is tegen die tijd wat het op de zorg doet, de vaccinatiegraad is een stuk hoger dan bij dat yolo moment in juni.
Even snel opgezocht; 15,1 miljoen prikken op 26 juni, 22,4 miljoen prikken op 16 augustus. Dat is bijna 50% meer. Stemt dus wel hoopvol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Agent47 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Zolang het geen false positive PCR-test betrof is die kans voor de meeste mensen vermoedelijk kleiner dan dat je na alleen volledige vaccinatie besmet raakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:36
Agent47 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:59:
Dat vaccin heeft 2 weken nodig om " in te werken" toch? Daarna is het uit je lichaam verdwenen begreep ik? Kortom, na 2 weken is het uit je. Ik snap niet dat mensen met die verhalen aankomen dat het de rest van je leven in je zit.
Net als alle antivax leugens hebben ze dat gewoon uit de duim gezogen. Niet gehinderd door enige vorm van kennis.

En straks huilen als ze naar de IC moeten natuurlijk. Spijt komt altijd na de zonde.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 18-08-2021 17:32 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Laguna schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:27:
[...]

Zolang het geen false positive PCR-test betrof is die kans voor de meeste mensen aanzienlijk kleiner dan dat je na alleen volledige vaccinatie besmet raakt.
Hoe kan je dat zeker weten ? Elke covid besmetting is anders, in tegenstelling tot de vaccins waar er een paar van zijn met exact dezelfde hoeveelheid actieve stoffen. Er is bij eerdere besmetting een heel spectrum aan mogelijkheden hoeveel je afweersysteem is voorbereid op een nieuwe besmetting die misschien wel veel zwaarder is dan die van juni vorig jaar en een andere variant. Het kan zowel beter als slechter zijn dan een vaccinatie.

Je kan denk ik wel stellen dat een vaccinatie plus delta besmetting je de best denkbare weerstand op dit moment geeft, je lichaam heeft dan een sterke afweer opgebouwd tegen het originele spike eiwit en ook de variant nu meegemaakt plus de andere eiwitten waaruit het virus bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:46
Laguna schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:17:
[...]

offtopic:
Singapore is er dus wel van afgestapt zoals je in mijn bron kon lezen. Zeggen dat het niet zo is en hiervoor geen bron aanvoeren is vrij zwak.

Daarnaast is Taiwan een uitzonderlijk geval zoals je hier kan lezen en het is de vraag of ze het vol gaan houden.
offtopic:
Je bron is een paar maanden oud. Singapore heeft de maatregelen juist onlangs weer verscherpt.

https://www.gov.sg/articl...heightened-alert-measures

Taiwan lijkt het wel vol te houden. De delta was al in het land en is teruggebracht. Nu meer vaart met de vaccinaties en ze komen vrijwel ongeschonden uit de strijd.

*edit* Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd dan hoeft het niet meer in offtopic tags ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 18-08-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

https://nos.nl/l/2394288
Van Dissel: moeilijk vast te stellen bij wie coronavaccinatie niet goed werkt
Dus grotendeels onbekend vantevoren voor wie wel/niet helemaal correct antistoffen aanmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 18-08-2021 18:25 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:25:
[...]

https://nos.nl/l/2394288

[...]

Dus grotendeels onbekend vantevoren voor wie wel/niet helemaal correct antistoffen aanmaken.
Ja maar nogmaals, mensen met een generiek immuunprobleem zouden hier toch al eerder issues mee gehad moeten hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:29:
[...]

Ja maar nogmaals, mensen met een generiek immuunprobleem zouden hier toch al eerder issues mee gehad moeten hebben gehad?
Maar het RIVM mag die informatie niet hebben want dat is privacy schending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

IJzerlijm schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:07:
[...]

Hoe kan je dat zeker weten ? Elke covid besmetting is anders, in tegenstelling tot de vaccins waar er een paar van zijn met exact dezelfde hoeveelheid actieve stoffen. Er is bij eerdere besmetting een heel spectrum aan mogelijkheden hoeveel je afweersysteem is voorbereid op een nieuwe besmetting die misschien wel veel zwaarder is dan die van juni vorig jaar en een andere variant. Het kan zowel beter als slechter zijn dan een vaccinatie.

Je kan denk ik wel stellen dat een vaccinatie plus delta besmetting je de best denkbare weerstand op dit moment geeft, je lichaam heeft dan een sterke afweer opgebouwd tegen het originele spike eiwit en ook de variant nu meegemaakt plus de andere eiwitten waaruit het virus bestaat.
Een besmetting is op zich niet heel verschillend hooguit de virale load waaraan je lichaam wordt blootgesteld. De wijze waarop je immuunsysteem vervolgens reageert zal het ziektebeeld bepalen en dat verschilt wel aanzienlijk van persoon tot persoon. Uit de onderzoeken die reeds gedaan zijn blijkt dat beide gebeurtenissen niet vaak voorkomen. Er zijn wereldwijd wel meer gevallen bekend van doorbraak infecties dan van herinfecties, maar goed ik snap je bezwaar en heb mijn eerdere reactie wat genuanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:29:
[...]
Ik zou het je niet kunnen vertellen, aangezien ik daar geen kennis van heb :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:56:
Nou was ik net bij Albert Heijn en was de klant voor me met de cassiere aan t praten over het vaccineren en je schrikt je kapot wat een spookverhalen er allemaal zijn. Er is bij een best grote groep veel wantrouwen over wat een vaccin is en wat het doet dus ik vrees dat er echt een grote groep zal zijn die de prik niet wil uit angst voor allemaal wazige dingen die ze op facebook gelezen hebben :{ Het probleem is ook dat heldere informatie vanuit de overheid dan weinig lijkt te helpen want die worden niet als objectief gezien.
Inderdaad, ik hoor dat ook wel. Wat dat betreft valt de opkomst me nog niet zo tegen.

Je ziet nu ook wel screenshots langskomen van Facebook accounts van Amerikanen (vaak met zwaar overgewicht dus duidelijk risicogroep) die misinformatie verspreiden over vaccins en masks, of anderen voor gek verklaren die het wel serieus nemen. Twee weken later een update dat ze overleden zijn of in het ziekenhuis. Eigenlijk is het diep triest allemaal.

Voor mijn eigen bloeddruk ben ik blij dat ik geen Facebook heb zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
user109731 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:35:
Voor mijn eigen bloeddruk ben ik blij dat ik geen Facebook heb zeg.
Ik stond daar naast toen de cassiere zei "ja, en die rommel blijft voor altijd in je lijf zitten" en ik corrigeerde haar met "dat klopt niet, het is er na 2 weken weer uit" maar zij en de klant verklaarden me voor gek. Ik ben zonder wat te zeggen maar weggelopen, het heeft toch geen zin om ermee te discussieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
user109731 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:35:
Je ziet nu ook wel screenshots langskomen van Facebook accounts van Amerikanen (vaak met zwaar overgewicht dus duidelijk risicogroep) die misinformatie verspreiden over vaccins en masks, of anderen voor gek verklaren die het wel serieus nemen. Twee weken later een update dat ze overleden zijn of in het ziekenhuis. Eigenlijk is het diep triest allemaal.
Dat zie je op sites als Reddit en Imgur, maar het is ook cherrypicken moet je erbij bedenken. De gebruikers van die sites zitten in een bepaald kamp en dat soort berichten zijn smullen voor ze, schadenfreude bij uitstek. Droeg geen mondkapje en lag binnen een week tussen zes plankjes, dat soort verhalen doen het er momenteel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:13
ik las net dat ongeveer de helft van het totaal positief getesten een thuis test heeft gedaan en na een posiief resultaat hiervan bij de GGD is getest. 90% van hen testen ook daar positief. dat zijn dan dus ca 1.400 van het huidige totaal aan testen. De overige ca. 1.400 zijn mensen die geen zelftest hebben gedaan.

Het percentage positief van deze 2 groepen verschilt zo erg (90% en ca. 7%) dat ik niet goed begrijp waarom we nog naar 1 percentage kijken. Een hele sterke stijging van de thuistests zal (theoretisch) er voor zorgen dat alle besmettingen thuis al ontdekt worden. % positief wordt dan 90%. Maar dat zegt dan alleen nog iets over de kwaliteit van de thuistests (blijkbaar best prima)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
blissard schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:52:
ik las net dat ongeveer de helft van het totaal positief getesten een thuis test heeft gedaan en na een posiief resultaat hiervan bij de GGD is getest. 90% van hen testen ook daar positief. dat zijn dan dus ca 1.400 van het huidige totaal aan testen. De overige ca. 1.400 zijn mensen die geen zelftest hebben gedaan.

Het percentage positief van deze 2 groepen verschilt zo erg (90% en ca. 7%) dat ik niet goed begrijp waarom we nog naar 1 percentage kijken. Een hele sterke stijging van de thuistests zal (theoretisch) er voor zorgen dat alle besmettingen thuis al ontdekt worden. % positief wordt dan 90%. Maar dat zegt dan alleen nog iets over de kwaliteit van de thuistests (blijkbaar best prima)
En als die positief geteste mensen dan ook allemaal netjes thuis zouden blijven… Helaas loopt er genoeg volk rond dat met een snotneus en coronabesmetting toch gewoon lekker boodschappen gaat doen, in het tankstation een broodje bal en een koffie2go scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 24-09 07:21
@blissard Dat een positieve thuistest een relatief goed signaal was, was al bekend. De vraag is hoeveel er negatief testen en wel positief zouden moeten zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:13
ijdod schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:16:
@blissard Dat een positieve thuistest een relatief goed signaal was, was al bekend. De vraag is hoeveel er negatief testen en wel positief zouden moeten zijn.
je bedoelt hoeveel false negatives er zijn? of bedoel je iets anders. Want die eerste vraag is volgens mij wel beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:47
ijdod schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:16:
Helpt het in dat geval eigenlijk om twee keer een zelftest te doen? Is de kans op twee false negatives een stuk kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Capacitor schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Helpt het in dat geval eigenlijk om twee keer een zelftest te doen? Is de kans op twee false negatives een stuk kleiner?
Als de viral load gewoonweg niet hoog genoeg is voor detectie door die test zal dat niet opschieten.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Tja de spookverhalen zie je aan beide kanten. Ook de kans dat ongevaccineerde mensen op de IC terechtkomen word schromelijk overdreven. Voorbeelden te over alleen al in dit topic.
N=1 verhalen over wappie kassieres met een onverhulde denigrerende toon.
En het dan raar vinden dat je als wildvreemde zelfbenoemde corona expert die ze het wel even zal vertellen hoe het wel zit niet serieus genomen word.

De communicatie van de overheid om een zondebok aan te wijzen werkt in elk geval. Dat bij die 1.8 miljoen ongevaccineerden ook 400k mensen zitten die vanwege medische redenen geen prik kunnen krijgen en een hoop kinderen word iets minder duidelijk gecommuniceerd.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

Ik vermoed dat nu al het aantal besmettingen niet zoveel meer zegt als voorheen. De ziekenhuisopnames nemen maar heel gestaag af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Capacitor schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Het is dan zinvoller om met de tweede test te wachten totdat je klachten zou ontwikkelen. Tot die tijd ben je immers toch nauwelijks besmettelijk vanwege een lage viral load (met uitzondering van de mensen waarmee je direct contact hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

helemaal me eens... Ik heb dat gedoe over het % nooit echt begrepen, zegt vooral wat over het inschattingsvermogen van mensen in mijn ogen. Die met zelftesten erbij alleen maar beter wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MarcoC schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Ik vermoed dat nu al het aantal besmettingen niet zoveel meer zegt als voorheen. De ziekenhuisopnames nemen maar heel gestaag af.
De betekenis is idd verschoven, net zoals die verschoof nadat er meer getest werd, of verschoof vanaf toen je ook zonder klachten kon testen. Zo is nu ook de betekenis verschoven met deze vaccinatie graad.

Hetzelfde verband is nog wel aanwezig (meer infecties -> meer zkh opnames), alleen de relatie is nu minder sterk.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 18-08-2021 22:41 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het is zo’n typische metric die je vooral meet omdat het kan; je hebt alle data immers al.

De interpretatie is praktisch onmogelijk omdat we zoveel factoren impact hebben op dat cijfertje.

Erop primair op sturen is ook niet zinvol omdat hij makkelijk te gamen is, of hoe je dat ook zegt in het Nederlands :)

Gewoon een leuk cijfertje om af en toe weer eens over te peinzen en bedenken waarom hij nu weer omhoog of omlaag gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

Als de viral load gewoonweg niet hoog genoeg is voor detectie door die test zal dat niet opschieten.
maar als die viral load zo laag is dat de zelftest hem niet eens oppikt, is dat dan een probleem...? Stoot je dan wel zoveel uit dat je een risico bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

TrailBlazer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:35:
Ik ben echt heel blij dat ik niemand ken met een storing aan het immuunsysteem. Ook al laat iedereen zich vaccineren Delta lijkt je dan wel niet ziek te maken maar besmettelijk blijf je. De enige hoop is dat als je Delta krijgt met een vaccinatie het daarna echt klaar is.
Mijn vader heeft een donornier en heeft meegedaan aan het onderzoek: dus na 2* Moderna mbv een vingerprik wat bloed afnemen en opsturen.

Afgelopen zaterdag heeft hij een brief gehad dat hij tot de groep behoort die dus geen / vrijwel niet afweerstoffen heeft aangemaakt.

Dus dat was wel een klap, 1,5 jaar als een halve kluizenaar geleefd en nu met vaccinatie wat ruimte om weer wat van het leven buiten de deur mee te maken. Maar nu wetende dat als hij het krijgt en de kans is dus groter het er niet zo rooskleurig uitziet.

Hij heeft wel wat meer kwalen (mede door de nierproblemen) en wat ouder (73) dus zeker een persoon in de risico klasse.

Maar ja moet hij dan, kan er voor kiezen om weer kluizenaar te gaan spelen met het risico dat zijn laatste jaren voorbijtrekken achter de geraniums en dan een keer door de meteropnemer besmet raken en de laatste adem uitblazen zonder er wat van te hebben gemaakt.

Hij heeft op het moment besloten de geraniums niet het enige uitzicht te laten zijn, dus met mondkap voor mocht hij in situaties komen waar afstand houden lastig is (supermarkt etc) en door de afstandsregels in acht te houden gaat hij beperkt het risico tegemoet.

Men gaat nog verder met het onderzoek, dus of er een oplossing is door vervolg prikken of wellicht een mix is afwachten dus.
42erik schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:46:
[...]

maar als die viral load zo laag is dat de zelftest hem niet eens oppikt, is dat dan een probleem...? Stoot je dan wel zoveel uit dat je een risico bent?
Op dát moment wellicht niet, maar paar uur later als je op het event bent wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Barrycade op 18-08-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 26-09 15:38
Agent47 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:59:
Tsja ongetwijfeld een beetje als homeopathie ?
Net zo vaak verdunnen dat er gegarandeerd niets meer in zit, maar het medium iets geleerd heeft of zoiets.
Al werkt het eigenlijk nu wel zo, immuunsysteem leert en vaccin zelf is foetsie.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 18-08-2021 23:38 ]

• CMD-Snake
Krappe meerderheid Kamer steunt eigen bijdrage voor coronatoegangstest

Met behulp van Volt is een motie vandaag aangenomen dat toegangstesten voor TvT betaald moeten gaan worden. Hiermee komt op onbekende termijn een eind aan het gratis testen. De hoogte van het bedrag moet nog bepaald worden, maar tijdens het debat kon De Jonge scherpe kritiek incasseren.

Moties die juist opriepen om de toegangstesten gratis te houden werden door de coalitie en Volt weggestemd.

Het kabinet zal binnenkort komen met een wet die de betaalde toegangstesten zal regelen, het bedrag per test zal dan ook bekend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 11:27
CMD-Snake schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:17:

Met behulp van Volt is een motie vandaag aangenomen dat toegangstesten voor TvT betaald moeten gaan worden. Hiermee komt op onbekende termijn een eind aan het gratis testen. De hoogte van het bedrag moet nog bepaald worden, maar tijdens het debat kon De Jonge scherpe kritiek incasseren.

Moties die juist opriepen om de toegangstesten gratis te houden werden door de coalitie en Volt weggestemd.

Het kabinet zal binnenkort komen met een wet die de betaalde toegangstesten zal regelen, het bedrag per test zal dan ook bekend worden.
En daarmee is vaccinatiedrang een feit.
Echt heel jammer. Of je nu voor of tegen vaccinatie bent, voorop staat lichamelijke integriteit. Dit zou nooit gevolgen mogen hebben in deze vorm.

Dit is echt geen gezondheidscrisis meer.

Zelfs een motie om een wet op te stellen om ongevaccineerden te beschermen tegen verplichting vanuit werkgever werd verworpen.

Wat is dit voor een land geworden?

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CMD-Snake schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:17:

Mensen die zich niet willen laten vaccineren en niet het geld hebben om zich telkens te laten testen voor toegang zullen dan mogelijk proberen besmet te raken zodat ze een positieve test kunnen krijgen en daarmee naderhand aanspraak maken op een herstelbewijs dat 6 maanden geldig is. Vermoedelijk niet het beoogde effect wat ze hiermee willen bereiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:05
Valandil schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:27:
En daarmee is vaccinatiedrang een feit.
Je kunt je ook niet vaccineren en niet naar het feestje gaan. Keuzes hebben consequenties...

(VVD/D66/CDA/Volt... 76 zetels, interessant ook gezien de formatie)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Valandil schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:27:
[...]

Zelfs een motie om een wet op te stellen om ongevaccineerden te beschermen tegen verplichting vanuit werkgever werd verworpen.

Wat is dit voor een land geworden?
Waarom zou daar een wet voor gemaakt moeten worden? Het mag namelijk sowieso niet.

March of the Eagles

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Als 70% van de bevolking gevaccineerd moet zijn voor groeps immuniteit. Waarom maakt iedereen zich druk om die 1.8 miljoen ongevaccinneerde. Zeker als het wereldwijde sterfte cijfer rond de 0,20% ligt.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:34
Festivals en clubs moeten dicht blijven, maar dit wordt de Formule 1 camping? Dit valt toch niet te verantwoorden…

https://dutchgp.com/villa...LB3mBaa-7U7DzBw-T2jAMA05w
Pagina: 1 ... 86 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).