Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.958 views

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Fuujii schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 01:27:
Festivals en clubs moeten dicht blijven, maar dit wordt de Formule 1 camping? Dit valt toch niet te verantwoorden…

https://dutchgp.com/villa...LB3mBaa-7U7DzBw-T2jAMA05w
Rutte heeft tijdens het debat gezegd dat ze mensen nu eenmaal niet kunnen tegenhouden om een tent op te zetten.

March of the Eagles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 17:04
XWB schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 01:01:
[...]

Waarom zou daar een wet voor gemaakt moeten worden? Het mag namelijk sowieso niet.
Mooi eigenlijk hè, een emotioneel betoog wat er wel niet allemaal misgaat in ons land, maar vervolgens zelf niet eens weten wat er wél goed gaat. :F

Zoals gezegd, als je per sé principieel geen vaccinatie wil én niet die paar tientjes wil betalen voor een test, zak er maar in. Ik ben mensen die geen onderdeel willen zijn van de oplossing helemaal zat. "Je doet het alleen voor jezelf". Jaja.

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Festivals en clubs moeten dicht blijven, maar dit wordt de Formule 1 camping? Dit valt toch niet te verantwoorden…

Ik snap je probleem niet. Het is alleen maar kamperen. Wil je alle campings gaan sluiten dan? Ik kom net van een camping af.
Nou als je ergens corona wilt oplopen is het daar wel. Wc's en douches worden aan de lopende band gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Thaam schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 02:09:
[...]

Ik snap je probleem niet. Het is alleen maar kamperen. Wil je alle campings gaan sluiten dan? Ik kom net van een camping af.
Nou als je ergens corona wilt oplopen is het daar wel. Wc's en douches worden aan de lopende band gebruikt.
Je snapt niet dat het rijkelijk belachelijk overkomt dat lowlands niet door mag gaan want meerdaags met camping, maar dat de f1 een vergelijkbare camping uit de grond stampt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Valandil schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:27:
[...]

En daarmee is vaccinatiedrang een feit.
Echt heel jammer. Of je nu voor of tegen vaccinatie bent, voorop staat lichamelijke integriteit. Dit zou nooit gevolgen mogen hebben in deze vorm.

Dit is echt geen gezondheidscrisis meer.
Nee, dit is ook een crisis van gedrag. Van mensen die het ok vinden om zich niet te vaccineren en zo deze situatie langer te laten bestaan. Die het ok vinden om een virus langer te laten rond gaan, met daarmee kans op nieuwe mutaties. Die het ok vinden om marietje die geen vaccin mag niet te beschermen door groepsimmuniteit. Die dus, simpel gezegd, weigeren deel van de oplossing te zijn.

Sorry hoor, maar ik zou niet weten waarom ik het jammer zou moeten vinden dat deze asocialen een paar euro voor een test moeten neerleggen.

• Thaam
42erik schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 02:14:
[...]

Je snapt niet dat het rijkelijk belachelijk overkomt dat lowlands niet door mag gaan want meerdaags met camping, maar dat de f1 een vergelijkbare camping uit de grond stampt?
Volgens mij zijn we al meermaals gewaarschuwd door "wappies" dat er belachijke beslissingen genomen worden.

Nogmaals. Het is een kampeerplaats, geen festival.

• 42erik
  • Niet online
Thaam schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 02:25:
[...]

Volgens mij zijn we al meermaals gewaarschuwd door "wappies" dat er belachijke beslissingen genomen worden.

Nogmaals. Het is een kampeerplaats, geen festival.
feitelijk heb je gelijk:
"Mensen zitten op hun eigen stoeltje en moeten voor elke dag een kaartje hebben", zegt Rutte. "En over die camping: er slapen daar mensen, maar daarmee is het nog geen meerdaags evenement. De bezoekers moeten zich om binnen te komen bij het circuit elke dag laten testen."
Maar als je niet wil snappen dat dat heel krom overkomt, zeker nadat voetbaltribunes al vol zitten en nu weer een sportevenement de grenzen opzoekt, waar de cultuur dat niet mag, tja, dan kan ik je verder ook niet helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaam
42erik schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 02:43:
[...]

feitelijk heb je gelijk:

[...]

Maar als je niet wil snappen dat dat heel krom overkomt, zeker nadat voetbaltribunes al vol zitten en nu weer een sportevenement de grenzen opzoekt, waar de cultuur dat niet mag, tja, dan kan ik je verder ook niet helpen
*knip* er is geen sprake van een medisch experiment. Dat is talloze keren uitgelegd en dat narratief is hier dus niet welkom.

[ Voor 57% gewijzigd door ZieMaar! op 19-08-2021 07:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
*knip* niet happen op trollerige posts aub :)

[ Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 19-08-2021 07:35 ]

• 42erik
  • Niet online
Thaam schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 03:24:
[...]
* ik vind inderdaad dat de overheid met 2 maten meet.
Dit kun je niet verkopen.
Ik lees nog eens terug in een poging je te snappen, maar het word steeds minder zelfs. Net praat je die camping goed, en nu deze?

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Cartman! schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:37:
[...]

Ik stond daar naast toen de cassiere zei "ja, en die rommel blijft voor altijd in je lijf zitten" en ik corrigeerde haar met "dat klopt niet, het is er na 2 weken weer uit" maar zij en de klant verklaarden me voor gek. Ik ben zonder wat te zeggen maar weggelopen, het heeft toch geen zin om ermee te discussieren.
offtopic:
Een vaccinatie zorgt voor een permanente verandering in je lichaam en dan met name in je immuunsysteem. De gevolgen van een vaccinatie kun je nooit meer terug draaien. Het "vaccin" zit dan niet voor altijd in je lijf maar de verandering die er door veroorzaakt wordt in principe wel. Ik denk dat ze daar op doelen.

*knip* zie hieronder de uitleg. Dit soort woordspelletjes die mogelijk bijdragen aan verwarring etc willen we hier dus niet zien. Voor serieuze discussie over de werking is er een ander topic, daar kan je meer lezen over het of wat van vaccins.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 19-08-2021 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:06
42erik schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 02:14:
[...]

Het klinkt inderdaad dubbel, maar ik denk eerder dat festivals boven de 750 mensen (ongeplaceerd!) niet door mogen gaan om de besmettingsrisicos. We hebben begin juli wel gezien hoe het daar toch verkeerd kan gaan... die campings zijn maar een randzaak.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:34:
[...]

Het klinkt inderdaad dubbel, maar ik denk eerder dat festivals boven de 750 mensen (ongeplaceerd!) niet door mogen gaan om de besmettingsrisicos. We hebben begin juli wel gezien hoe het daar toch verkeerd kan gaan... die campings zijn maar een randzaak.
Vooral ook door de grote tenten. Die zijn er bij een F1 race niet.
biggydeen2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:08:
[...]

Een vaccinatie zorgt voor een permanente verandering in je lichaam en dan met name in je immuunsysteem. De gevolgen van een vaccinatie kun je nooit meer terug draaien. Het "vaccin" zit dan niet voor altijd in je lijf maar de verandering die er door veroorzaakt wordt in principe wel. Ik denk dat ze daar op doelen.
Je lichaam krijgt een vaardigheid aangeleerd. Er wordt een training aangereikt zogezegd. Dit heeft niks te maken met een 'verandering aan je lichaam'.

[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 19-08-2021 07:41 ]

• Agent47
  • Laatst online: 25-09 17:18

Agent47

I always close my contracts.

Ik merk bij mij in de stad dat de mensen die geen vaccinatie willen , vooral bang zijn voor naalden. Misschien kan hier nog iets meer op gekeken worden?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
stylezzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:34:
[...]

Dan hadden ze IMHO niet de nadruk moeten leggen op het meerdaagse aspect, maar op de groepsgrote voor ongeplaceerde evenementen. Daar is IMHO wel wat over te zeggen. Maar een LowLands met max 750 man zou dan geen probleem moeten zijn ( Natuurlijk ook niet financieel haalbaar, maar als voorbeeld ). Andere kleinere evenementen zouden dan prima haalbaar moeten zijn, zolang de groepsgrootte maar niet groter is dan 750 man.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:02
Agent47 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:43:
Ik merk bij mij in de stad dat de mensen die geen vaccinatie willen , vooral bang zijn voor naalden. Misschien kan hier nog iets meer op gekeken worden?
Er zijn verscheidene vaccins in ontwikkeling die worden toegediend als neusspray, hopelijk trekt dat nog wat mensen over de streep. Al zal het nog wel even duren voordat ze op de markt zijn.

• stylezzz
Woy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:43:
[...]

Dan hadden ze IMHO niet de nadruk moeten leggen op het meerdaagse aspect, maar op de groepsgrote voor ongeplaceerde evenementen. Daar is IMHO wel wat over te zeggen. Maar een LowLands met max 750 man zou dan geen probleem moeten zijn ( Natuurlijk ook niet financieel haalbaar, maar als voorbeeld ). Andere kleinere evenementen zouden dan prima haalbaar moeten zijn, zolang de groepsgrootte maar niet groter is dan 750 man.
Lowlands met maximaal 750 man op stoeltjes in de open lucht (geen tenten dus!) zou inderdaad geen probleem moeten zijn. Is dat leuk? Nee.

Maar er zijn natuurlijk wel meer overeenkomsten tussen een festival en de f1 te bedenken. Zo zullen er wel bars zijn waar je drank en eten kunt kopen, en een aantal dixie toiletten waar je de boel weer kunt achterlaten. Mag dit daarom ook allemaal niet? De hoofdregel is dat ongeplaceerde festivals boven de 750 man niet toegestaan zijn.... dat daardoor uiteindelijk ook de camping, bar en dixie weer opgeruimd kunnen worden is bijzaak.

Het blijft frappant hoe dat de festival sector toch elke strohalm blijft aangrijpen om hun verontwaardiging te uiten. De beslissing is genomen, deal with it en zorg ervoor dat je volgend jaar een knal lineup hebt om alle ellende te vergeten.

[ Voor 19% gewijzigd door stylezzz op 19-08-2021 08:08 ]

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
biggydeen2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:08:
[...]

offtopic:

[mbr]*knip* zie hieronder de uitleg. Dit soort woordspelletjes die mogelijk bijdragen aan verwarring etc willen we hier dus niet zien. Voor serieuze discussie over de werking is er een ander topic, daar kan je meer lezen over het of wat van vaccins.[/]
Eentje die dus, aldus Brits onderzoek, tijdelijk is:
https://www.telegraaf.nl/...-het-nog-steeds-heel-goed

Dit betekend een beetje zwart-wit: dat we er nooit vanaf komen net als de griep.
In hoeverre dit de maatregelen op den duur beinvloed.. geen idee maar als de vaccinaties inderdaad weinig doen na x maanden dan kan je je afvragen waarom we miljarden uitgeven aan die dingen (behalve ziekte verloop verminderen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:54:
Het blijft frappant hoe dat de festival sector toch elke strohalm blijft aangrijpen om hun verontwaardiging te uiten. De beslissing is genomen, deal with it en zorg ervoor dat je volgend jaar een knal lineup hebt om alle ellende te vergeten.
Hoe wil je dat gaan doen als de helft failliet is en een groot deel personeel inmiddels een andere baan heeft gevonden?

Dat F1 met een uit de grond gestampte camping mag doorgaan komt gewoon vanwege lobbywerk, een andere verklaring heb ik niet. Fieldlab heeft bewezen dat t kan (ik was erbij bij t dance festival, liep op rolletjes) en het is volledig genegeerd. Wat nog pijnlijker is dat in de landen om ons heen het wel mag dankzij de uitkomsten van onze onderzoeken.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het is duidelijk dat de festivals niet heel slim zijn idd.

Gewoon een Lowlands doen met tribunes en verplichte zitplaatsen en het kan doorgaan. ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50
Thaam schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 01:23:
Als 70% van de bevolking gevaccineerd moet zijn voor groeps immuniteit. Waarom maakt iedereen zich druk om die 1.8 miljoen ongevaccinneerde. Zeker als het wereldwijde sterfte cijfer rond de 0,20% ligt.
Geen idee of je nu serieus bent of niet. Maar deze opmerking zie je helaas geregeld voorbij komen en ik blijf dat toch wel heel opmerkelijk vinden. Het lijkt alsof mensen die deze redenatie aanhangen echt niet begrepen hebben wat voor soort crisis we hebben gehad.

- Ten eerste 70% is met delta te weinig.
- Ten tweede zorgen die 30% nog tot zoveel druk op ziekenhuizen dat je ivm ziekenhuizen de samenleving nog niet volledig open kan gooien.
- Ten derde is sterftecijfer van Corona zelf niet het enige relevante. Als ik, doordat ziekenhuizen vol liggen, niet de juiste zorg krijgen dit ook schade van corona die niet in dat cijfer zit.
- Ten vierde zijn er zat mensen met issues met afweersysteem waar vaccin niet werk die de dupe zijn van mensen die een simpel prikje niet nemen.

Ik was tot voor kort ook tegen dwang, maar zie op termijn niet echt een alternatief meer. Ik wil niet gegijzeld worden door mensen die bang zijn voor een naald of geloven in sprookjes.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:43:
Laten die mensen zich nooit verdoven bij de tandarts? (ik wel regelmatig, waardoor het prikken zelf niet mijn angst is... sterker nog, ik krijg liever een prik in mijn arm denk ik :/ en heb ook liever een lamme arm voor een dag dan dat ik alles onder kwijl omdat ik nauwelijks normaal iets kan drinken _O- )

Ik ben vooral bang voor bijwerkingen, ook op de langere termijn en krijg liever een traditionelere prik met een afgezwakt of gedeactiveerd virus. Net zoals de griepprik.

Het lijkt er alleen op dat ik dat kan vergeten, omdat de markt zich juist de andere kant op beweegt. Ze zijn nu namelijk ook volop bezig om mRNA vaccins te onderzoeken voor de griep (en eigenlijk al het andere ook). Het is immers goedkoper te produceren, dus straks is misschien alles wel mRNA.

Ik blijf het een beetje zien als het hacken van de mens en een raar idee vinden dat mijn eigen cellen "iets" gaan produceren dat op dat Spike eiwit lijkt (waarvan je dan maar moet hopen dat het lichaam het ook echt volledig opruimt, het alleen in die spiercellen blijft die opgeruimd worden en het niet gaat zwerven).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cartman! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:14:
[...]

Fieldlab heeft bewezen dat t kan (ik was erbij bij t dance festival, liep op rolletjes) en het is volledig genegeerd.
Is dat zo? Ze hebben bekeken hoe mensen zich gedragen op een festival. Geen waterdichte analyse gemaakt van de bijdrage aan de epidemiologische situatie.

Daarnaast; Fieldlabs had de maatregelen en het testen eromheen nog enigszins fatsoenlijk voor elkaar. Daar is bij de zelfstandig gedraaide activiteiten helaas veel minder sprake van.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
stylezzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:54:
[...]
Lowlands met maximaal 750 man op stoeltjes in de open lucht (geen tenten dus!) zou inderdaad geen probleem moeten zijn. Is dat leuk? Nee.
Nee dat mag dus ook niet met de huidige regels. Lowlands 3 losse dagen, met een losse camping die door iemand anders georganiseerd wordt dan theoretisch wel, maar daar zou ongetwijfeld ook negatief op gereageerd worden.

Overigens kan een festival met 750 man best wel leuk zijn hoor, maar natuurlijk niet vergelijkbaar met Lowlands.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:20:
[...]

Het is duidelijk dat de festivals niet heel slim zijn idd.

Gewoon een Lowlands doen met tribunes en verplichte zitplaatsen en het kan doorgaan. ;)
Ben je de afgelopen tijd weleens in een dierentuin geweest? Bijvoorbeeld Blijdorp?
Of een grote speeltuin, zoals Linnaeushof?

Ik ben bij beide geweest de afgelopen week en het was daar bizar druk, iedereen liep door elkaar heen, niemand houdt afstand etc. Ik ben op rustigere festivals geweest (okee, Lowlands is misschien wel erg druk... maar een Arrow Rock festival waar ik ooit ben geweest, was niet drukker dan de dierentuin... misschien omdat de gemiddelde leeftijd daar 50+ was vanwege de muziek _O- maar toch).

[ Voor 15% gewijzigd door Lethalis op 19-08-2021 08:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CMD-Snake schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:17:
Krappe meerderheid Kamer steunt eigen bijdrage voor coronatoegangstest

Met behulp van Volt is een motie vandaag aangenomen dat toegangstesten voor TvT betaald moeten gaan worden. Hiermee komt op onbekende termijn een eind aan het gratis testen. De hoogte van het bedrag moet nog bepaald worden, maar tijdens het debat kon De Jonge scherpe kritiek incasseren.

Moties die juist opriepen om de toegangstesten gratis te houden werden door de coalitie en Volt weggestemd.

Het kabinet zal binnenkort komen met een wet die de betaalde toegangstesten zal regelen, het bedrag per test zal dan ook bekend worden.
Goede ontwikkeling. TvT voorziet niet in een algemeen belang maar in persoonlijke luxe. Zoiets hoort niet uit de algemene middelen betaald te worden.

Dit zou een eerste stap moeten zijn in de goede richting, van gratis naar een eigen bijdrage. Die test moet gewoon volledig betaald worden door de mensen die er een nodig hebben. Dat framen met vaccinatiedrang is dan ook misplaatst. Mensen kiezen er zelf voor om de prik niet te halen, dat er dan af en toe extra kosten zijn is niet de schuld van de maatschappij als geheel.

alles kan off-topic

• Agent47

Agent47

Lethalis schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Laten die mensen zich nooit verdoven bij de tandarts? (ik wel regelmatig, waardoor het prikken zelf niet mijn angst is... sterker nog, ik krijg liever een prik in mijn arm denk ik :/ en heb ook liever een lamme arm voor een dag dan dat ik alles onder kwijl omdat ik nauwelijks normaal iets kan drinken _O- )

Ik ben vooral bang voor bijwerkingen, ook op de langere termijn en krijg liever een traditionelere prik met een afgezwakt of gedeactiveerd virus. Net zoals de griepprik.

Het lijkt er alleen op dat ik dat kan vergeten, omdat de markt zich juist de andere kant op beweegt. Ze zijn nu namelijk ook volop bezig om mRNA vaccins te onderzoeken voor de griep (en eigenlijk al het andere ook). Het is immers goedkoper te produceren, dus straks is misschien alles wel mRNA.

Ik blijf het een beetje zien als het hacken van de mens en een raar idee vinden dat mijn eigen cellen "iets" gaan produceren dat op dat Spike eiwit lijkt (waarvan je dan maar moet hopen dat het lichaam het ook echt volledig opruimt, het alleen in die spiercellen blijft die opgeruimd worden en het niet gaat zwerven).
Dan is mijn vraag aan jou: Heb je uiteindelijk het vaccin wel genomen?

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:53
Lethalis schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Ik heb ook hevig getwijfeld over het vaccin. Ook mede omdat ik al een corona infectie heb doorgemaakt. Maar door alle regels, laten zien van je coronabewijs vanaf 20 september bij een evenement / plaats met meer dan 75 personen capaciteit heb ik besloten de prik toch maar te nemen. Ik heb geen zin meer in gezeik. Ben er klaar mee, en na 1 prik is het voor mij dus ook Klaar

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 13:29
Afgelopen zaterdag; Dolfinarium, viel mee qua drukte maar dat komt meer door Dolfinarium zelf denk ik :9. De anderhalve meter wordt daar wel aardig aangehouden maar dat kwam omdat er ook gewoon plaats is.

Afgelopen dinsdag: Apenheul; daar was het in de rijen anderhalve meter maar daar was ook alles mee gezegd. :D Mensen klaagden overigens nog wel dat ze niet bij sommige apen konden komen terwijl er wel heel duidelijk wordt gecommuniceerd dat dit ter preventie was van COVID19 voor de apen. De grote primaten zijn, net zoals ons ook gewoon vatbaar en waarom zouden we die dieren dat aan moeten doen.

spoiler:
Wat me wel opviel is het ontiegelijke asociale van bezoekers naar de dieren toe. Wij sluiten ze op; zorgen dat ze niet weg kunnen voor jouw vermaak (of educatie tegenwoordig) en dan durven de mensen ze nog 'beesten' te noemen en zijn ze verbolgen dat je ze niet kan zien omdat er een virus is wat ze misschien ziek kan maken. Misschien komt het omdat ik ouder wordt maar krijg er toch steeds meer moeite mee.

[ Voor 4% gewijzigd door xzaz op 19-08-2021 08:50 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:25

Die prijzen... 7(8)7 ;w

• Lethalis
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:44:
[...]

Dan is mijn vraag aan jou: Heb je uiteindelijk het vaccin wel genomen?
Nee, nog niet. Twijfel nog steeds.

Maar dus niet vanwege het prikken zelf. Dat durf ik wel aan (heb immers ook genoeg andere prikken in mijn leven gehad).

Het volgende vind ik echter wel spannend:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34384810/

As the NTD is also targeted by neutralizing antibodies, our data suggest that the balance between neutralizing and facilitating antibodies in vaccinated individuals is in favor of neutralization for the original Wuhan/D614G strain. However, in the case of the Delta variant, neutralizing antibodies have a decreased affinity for the spike protein, whereas facilitating antibodies display a strikingly increased affinity. Thus, ADE may be a concern for people receiving vaccines based on the original Wuhan strain spike sequence (either mRNA or viral vectors).

Zouden we inmiddels niet vaccins moeten krijgen die aangepast zijn aan de Delta variant? Is het wel slim om nu nog tegen de Wuhan variant te vaccineren?

Okee, dit is tot nu toe alleen in vitro. In vivo gebeurt er natuurlijk meer (het schijnt dat de T cellen die je aanmaakt na vaccinatie, ook beschermen tegen de Delta variant). Dus misschien raak je wel sneller besmet, maar ruim je het ook weer sneller op.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ik heb geen zin meer in gezeik. Ben er klaar mee, en na 1 prik is het voor mij dus ook Klaar
Ik help het je hopen. Maar gezien de berichten over de vaccins die over tijd toch hun werking verliezen verwacht ik wat anders. Daalt dat verder zie ik er wel van komen dat de gevaccineerden ook in de testrij kunnen aansluiten.
https://www.telegraaf.nl/...-het-nog-steeds-heel-goed
Goede ontwikkeling. TvT voorziet niet in een algemeen belang maar in persoonlijke luxe. Zoiets hoort niet uit de algemene middelen betaald te worden.

Dit zou een eerste stap moeten zijn in de goede richting, van gratis naar een eigen bijdrage. Die test moet gewoon volledig betaald worden door de mensen die er een nodig hebben. Dat framen met vaccinatiedrang is dan ook misplaatst. Mensen kiezen er zelf voor om de prik niet te halen, dat er dan af en toe extra kosten zijn is niet de schuld van de maatschappij als geheel.
Dit zal wel eens heel snel kunnen gelden voor heel nederland. Benieuwd of mensen er dan nog steeds zo over denken als ze ineens tot het clubje behoren die moet betalen.

En verder is het natuurlijk te treurig voor woorden dat gewoon normaal sociaal leven al verworden is tot "luxe".
En hoever wil je dit doorvoeren? Want ik als niet-roker en niet drinker mag wel aftikken voor alle gerelateerde ziektekosten. En er zijn nog wel wat meer ongezonde dingen waarvan je kunt zeggen dat het eigen keuze is. Dit is het begin van een hele gevaarlijke helling die uiteindelijk wel eens de solidariteit uit ons zorgsysteem kan slaan. Oftewel amerikaanse toestanden. Daar zitten we op te wachten.

[ Voor 17% gewijzigd door arbraxas op 19-08-2021 09:08 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• stylezzz
[...]

Hoe wil je dat gaan doen als de helft failliet is en een groot deel personeel inmiddels een andere baan heeft gevonden?

Dat F1 met een uit de grond gestampte camping mag doorgaan komt gewoon vanwege lobbywerk, een andere verklaring heb ik niet. Fieldlab heeft bewezen dat t kan (ik was erbij bij t dance festival, liep op rolletjes) en het is volledig genegeerd. Wat nog pijnlijker is dat in de landen om ons heen het wel mag dankzij de uitkomsten van onze onderzoeken.
Volgens mij word de festival sector aan alle zijden gecompenseerd. Anders waren de mojos en id&t's van deze wereld allang omgevallen... personeel kan inderdaad wat anders zijn gaan doen, maar er zijn er maar zat die met hun hart en ziel zullen terug keren zodra het weer kan.

Fieldlab testen waren inderdaad strak georganiseerde onderzoeken. Hoe het dan toch mis heeft kunnen gaan hebben we begin juli kunnen zien, met diverse festivals als uitbraak evenementen. Ik denk dat die fieldlab onderzoeken wel degelijk zijn meegenomen met de beslissing om de festivals destijds weer door te laten gaan. De praktijk wees echter wat anders uit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
xzaz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:49:
[...]
Wat me wel opviel is het ontiegelijke asociale van bezoekers naar de dieren toe. Wij sluiten ze op; zorgen dat ze niet weg kunnen voor jouw vermaak (of educatie tegenwoordig) en dan durven de mensen ze nog 'beesten' te noemen en zijn ze verbolgen dat je ze niet kan zien omdat er een virus is wat ze misschien ziek kan maken. Misschien komt het omdat ik ouder wordt maar krijg er toch steeds meer moeite mee.
Wat mij vooral opviel in de dierentuin is hoe zielig de apen erbij zaten. Allemaal met hun rug naar ons toegekeerd. Het is goed te merken dat je ze er echt geen plezier mee doet. Sommige zaten gewoon tegen een muur aan te kijken in een hoekje.

Tsja. Van mij hoeven ze ook niet per se bepaalde dieren te hebben. Ik vermaak me ook gewoon met stokstaartjes, herten, etc. Dan is het misschien geen echte "dierentuin" meer, maar het leek sowieso meer op een mensentuin. Ik heb meer verschillende soorten mensen gezien dan dieren _O-

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:00
[...]

De camping staat los van je f1 ticket. Als je die camping wil sluiten moet je ook alle andere campings sluiten (die ook allemaal bomvol zitten).

In Oostenrijk een paar jaar geleden zat ik ook op de F1 camping, dit was echter een apart onderdeel met aparte tickets etc. Geen enkele koppeling met je f1 ticket.
Het klinkt krom, maar is ontzettend logisch

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Kan iemand me wat uitleggen? Ik hoor de laatste dagen allemaal radiospotjes over je laten testen als je groepen mensen ziet.

Wat is het doel daarvan? ik en veel mensen met mij hebben ons tweemaal laten vaccineren. Dan vind ik dat eigenlijk overbodig....

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 19-08-2021 09:08 ]

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:09
Ankona schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Ik ben tegen deze ontwikkeling omdat dit de solidariteit van de maatschappij ondermijnt, want dan ook graag een eigen bijdrage bij roken, alcohol, drugs, ongezonde levensstijl, gewond geraakt door niet of onjuist van veiligheidsmiddelen bij bediening van apparaten, etc. Immers je hoeft niet te roken, drinken of drugs te gebruiken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

RodeStabilo schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:08:
Kan iemand me wat uitleggen? Ik hoor de laatste dagen allemaal radiospotjes over je laten testen als je groepen mensen ziet.

Wat is het doel daarvan? ik en veel mensen met mij hebben ons tweemaal laten vaccineren. Dan vind ik dat eigenlijk overbodig....
Volgens mij is dat van die 2 zelftesten die je van de overheid thuis gestuurd krijgt.
Ikzelf ben ook 2x gevaccineerd en ik vind het ook wel goed zo. Als ik die QR code heb ( zaterdag a.s.) dan is het voorlopig ook klaar. In de tussentijd heb ik me laten testen voor toegang als ik ergens heen wou waar het nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:09

Omdat vaccinatie geen immuniteit bied tegen besmetting met corona en indien je besmet bent met corona kan je besmettelijk zijn voor anderen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
squaddie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Omdat vaccinatie geen immuniteit bied tegen besmetting met corona en indien je besmet bent met corona kan je besmettelijk zijn voor anderen.
Ja dat weet ik. Maar als 'ze' (de overheid in dit geval) blijven pushen om te blijven testen, waar gaan we dat dan laten eindigen? Vaccinatie was de endgame toch?

Nieuw-Zeeland gooit het land op slot bij een enkele besmetting... wij hebben er een paar duizend per dag.

[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 19-08-2021 09:12 ]

• arbraxas

Omdat de overheid de bui ziet hangen, al die volledig gevaccineerde vakantiegangers die terugkomen en vinden dat ze zelf geen risico meer zijn want 2 prikken.........

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Lethalis
  • Niet online
Newjersey schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
Ik heb ook hevig getwijfeld over het vaccin. Ook mede omdat ik al een corona infectie heb doorgemaakt. Maar door alle regels, laten zien van je coronabewijs vanaf 20 september bij een evenement / plaats met meer dan 75 personen capaciteit heb ik besloten de prik toch maar te nemen. Ik heb geen zin meer in gezeik. Ben er klaar mee, en na 1 prik is het voor mij dus ook Klaar
Tsja, mijn angst is dus o.a. dat het niet voldoende zal zijn en dat die gedachtengang dus tot een teleurstelling gaat leiden. Als ik mij laat vaccineren, doe ik dat om mijn kans op ernstige ziekte te minimaliseren. Niets meer, niets minder dan dat. Dat paspoort steken ze maar ergens waar de zon niet schijnt.

En de omgekeerde situatie: stel dat we na 1 november echt alles open gooien en we stoppen met de maatregelen. Nou dan hoef ik dus nog maar een paar maanden te wachten, terwijl de rest moeilijk doet met toegangscontroles en weet ik wat.

Zo veel ga ik er ook weer niet op uit. Ik ben doorgaans een huismus :P Dus ik kan ook wel even wachten.

Kortom, durf ik Delta aan zonder vaccin? Ja of nee? Of ga ik toch iets er aan doen? Meer dan dat is het niet. En zou het ook niet mogen zijn.

Ik heb hier echt een tijdje over zitten nadenken, maar ik ga het simpelweg niet voor een ander doen. Misschien voor mezelf, maar de rest kan gewoon mijn rug op. Sorry :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

squaddie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Ik ben tegen deze ontwikkeling omdat dit de solidariteit van de maatschappij ondermijnt, want dan ook graag een eigen bijdrage bij roken, alcohol, drugs, ongezonde levensstijl, gewond geraakt door niet of onjuist van veiligheidsmiddelen bij bediening van apparaten, etc. Immers je hoeft niet te roken, drinken of drugs te gebruiken.
Is het solidair dat ik voor de kosten van jouw tests opdraai omdat jij elke week naar een festival val wilt? En weigert te vaccineren of kleinschaliger vertier te zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
squaddie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Ik snap dat je tegengas wil geven maar je voorbeelden slaan als een tang op een varken.

Daarnaast, op alcohol en tabak zit al veel accijns, dus zelfs als je dronken met een scheef ook naar je voorbeelden kijkt zie je nog een parallel met eigen bijdragen.

Een beter voorbeeld zou zijn om alle motorrijders in het vervolg gratis een helm te geven. Immers dat stuk veiligheid is verplicht maar kost nu wel extra geld voor de mensen die zo graag motor willen rijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Lethalis schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Tsja, mijn angst is dus o.a. dat het niet voldoende zal zijn en dat die gedachtengang dus tot een teleurstelling gaat leiden. Als ik mij laat vaccineren, doe ik dat om mijn kans op ernstige ziekte te minimaliseren. Niets meer, niets minder dan dat. Dat paspoort steken ze maar ergens waar de zon niet schijnt.

En de omgekeerde situatie: stel dat we na 1 november echt alles open gooien en we stoppen met de maatregelen. Nou dan hoef ik dus nog maar een paar maanden te wachten, terwijl de rest moeilijk doet met toegangscontroles en weet ik wat.

Zo veel ga ik er ook weer niet op uit. Ik ben doorgaans een huismus :P Dus ik kan ook wel even wachten.

Kortom, durf ik Delta aan zonder vaccin? Ja of nee? Of ga ik toch iets er aan doen? Meer dan dat is het niet. En zou het ook niet mogen zijn.

Ik heb hier echt een tijdje over zitten nadenken, maar ik ga het simpelweg niet voor een ander doen. Misschien voor mezelf, maar de rest kan gewoon mijn rug op. Sorry :P
En een vaccin helpt tegen de ernstige ziekte. Het vaccin helpt grotendeels ook tegen ziekenhuisopname en het herkennen van het virus. Lekker halen dat prikje ;)

• Newjersey
Lethalis schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Dat verhaal van "we doen het samen" ben ik nu ook wel klaar mee. Ik neem het vaccin puur voor eigen belang in dit geval. Ik heb zelf de delta variant gehad (geloof ik) en ik vind het wel best zo. Ik ga er vanuit dat mijn lichaam het aankan en ben er niet erg ziek van geweest.

Dus ja, noem me egoïstisch. Dat ben ik de laatste tijd wel geworden inderdaad :)

• arbraxas
MikeyMan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Is het solidair dat ik voor de kosten van jouw tests opdraai omdat jij elke week naar een festival val wilt? En weigert te vaccineren of kleinschaliger vertier te zoeken?
Zoals squaddie al aangeeft, wat is het verschil met andere keuzes zoals roken, alcoholgebruik, gevaarlijk gedrag etc. Want als je 1 groep op zijn keuzes wil aanspreken, waarom een andere groep met schadelijk gedrag niet?

• xzaz
  • Laatst online: 24-09 13:29
arbraxas schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Zoals squaddie al aangeeft, wat is het verschil met andere keuzes zoals roken, alcoholgebruik, gevaarlijk gedrag etc. Want als je 1 groep op zijn keuzes wil aanspreken, waarom een andere groep met schadelijk gedrag niet?
Als je over het hebben van COVID19 belasting kon heffen was het een ander verhaal geweest. Roken, alcohol gebruik kan je isoleren naar je zelf, iets dat we bij roken natuurlijk de afgelopen 30 jaar enorm hebben gedaan is gesegmenteerd waar men mag roken.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske

Het doel is denk ik om mensen aan te sporen zich te zelftesten, voor ze naar bv. een feestje te gaan.
Vaccineren is niet waterdicht voor een besmetting, of voor het besmettelijk zijn.

Het helpt blijkbaar wel, want van Dissel zei gisteren dat ongeveer de helft van de mensen die nu bij GGD positief getest zijn, al een zelftest gedaan hebben.

Persoonlijk heb ik ondanks vaccinatie één keer een zelftest gedaan, omdat ik mogelijk in contact was geweest met... bleek achteraf negatief maar dat was op dat moment nog onbekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:36:
Is dat zo? Ze hebben bekeken hoe mensen zich gedragen op een festival. Geen waterdichte analyse gemaakt van de bijdrage aan de epidemiologische situatie.
Dat klopt echter was het meten van besmettingen wel een mooie bijvangst.
Daarnaast; Fieldlabs had de maatregelen en het testen eromheen nog enigszins fatsoenlijk voor elkaar. Daar is bij de zelfstandig gedraaide activiteiten helaas veel minder sprake van.
Omdat de uitkomsten van Fieldlab niet was opgevolgd. De grote 2 organisatoren (ID&T en Mojo) van de festivals hebben geen festival kunnen organiseren in de korte tijd dat festivals mogelijk waren ook en zich niet hebben kunnen bewijzen. Bij Fieldlab waren de toegangtests obv PCR en bij TVT ging dat met het veel minder betrouwbare ademtest. Dat in combinatie met de stomme "Dansen met Janssen" fout zorgt dan direct voor een explosie aan besmettingen.

Op zich kan ik er vrede mee hebben dat festivals geen doorgang mogen hebben nog echter is het contrast tussen 750 personen festival tov F1 met 70.000 mensen incl een camping voor 5000 mensen gewoon onacceptabel scheef. Het is gewoon een prestigeproject waar de regels compleet voor opzij worden gezet, niet alleen wat betreft covid maar ook voor bouwvergunningen ivm stikstof en natuur, en dat wringt.

edit: je ziet nu dat alle landen om ons heen wel festivals mogen houden en er zijn er dus zat die dus de grens over gaan om daar bij te zijn... hebben we het dan voor elkaar? Ik loop zaterdag ieder geval mee met Unmute Us.

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 19-08-2021 09:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
RodeStabilo schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:11:
[...]

Ja dat weet ik. Maar als 'ze' (de overheid in dit geval) blijven pushen om te blijven testen, waar gaan we dat dan laten eindigen? Vaccinatie was de endgame toch?

Nieuw-Zeeland gooit het land op slot bij een enkele besmetting... wij hebben er een paar duizend per dag.
Gewoon stoppen met testen, en kijken wat er straks in het ziekenhuis gebeurt.

Het hele testen gaat nergens meer over. Het is omgeslagen in een test, bewijs en angstcultuur.

Het punt is dat ze iedere x de doelpalen gaan verschuiven, straks krijgen we nog de Franse, Griekse en Tasmaanse variant, of weet ik veel wat ze ervan maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Segafreak83 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Het hele testen gaat nergens meer over. Het is omgeslagen in een test, bewijs en angstcultuur.
Top plan, de struisvogel doen voor besmettingen en dan verrast worden als het ziekenhuis overstroomt en je niks zag aankomen :+

PSN

• arbraxas
xzaz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Als je over het hebben van COVID19 belasting kon heffen was het een ander verhaal geweest. Roken, alcohol gebruik kan je isoleren naar je zelf, iets dat we bij roken natuurlijk de afgelopen 30 jaar enorm hebben gedaan is gesegmenteerd waar men mag roken.
En toch is zijn mijn ziektekosten hoger hoger als dat al die mensen gewoon zelf hun behandeling betalen mbt ziektes gerelateerd aan roken en drinken. Leg mij als niet drinker en roker eens uit waarom ik wel met die groep solidair moet zijn, maar niet met een covid ongevaccineerde? Want ondanks de beperking loop ik nog steeds regelmatig door tabaksrookwolken, dus ook daar zit echt wel meer al persoonlijke schade. Ook worden er nog regelmatig dronken droppies van de weg geplukt. Dat is toch echt wel meer als alleen persoonlijke schade.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

arbraxas schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Zoals @Ankona al aangeeft is dat allemaal doorspekt met accijnzen en belastingen. Tevens niet besmettelijk dacht ik.

• Ankona
Segafreak83 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Het punt is dat ze iedere x de doelpalen gaan verschuiven, straks krijgen we nog de Franse, Griekse en Tasmaanse variant, of weet ik veel wat ze ervan maken.
Dat is eigenlijk een beetje wat ze in Engeland doen. Gewoon doen of het genoeg geweest is en zien wat ervan komt. De Zweden hebben dat aan het begin van het traject geprobeerd, dat was toen niet zo'n succes.

alles kan off-topic

• alexbl69
  • Laatst online: 21:48
Cartman! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:17:
Op zich kan ik er vrede mee hebben dat festivals geen doorgang mogen hebben nog echter is het contrast tussen 750 personen festival tov F1 met 70.000 mensen incl een camping voor 5000 mensen gewoon onacceptabel scheef. Het is gewoon een prestigeproject waar de regels compleet voor opzij worden gezet, niet alleen wat betreft covid maar ook voor bouwvergunningen ivm stikstof en natuur, en dat wringt.
Dit dus.

Alles voor de 'gewone' man (bouw, festivals) ligt stil of moet aan (soms onlogische) eisen voldoen, terwijl diezelfde regels voor de F1 niet lijken te bestaan. Dat steekt best wel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• arbraxas
Zoals @Ankona al aangeeft is dat allemaal doorspekt met accijnzen en belastingen. Tevens niet besmettelijk dacht ik
En de ongevaccineerde betaald geen belasting en geen ziektekosten?
En niet besmettelijk zoals een ziekte, maar ga eens met een gedragsdeskundige praten.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Echter verreweg het merendeel (~80%) dat eventueel op de IC beland zit juist in de ongevaccineerde >40 groep. Onder de streep valt er dus meer te winnen bij die groep met het oog op het ontlasten van de zorg.
En die groep ongevaccineerden waar je over spreekt betreft ook mensen met een onvolledige vaccinatie (eerste prik wel, tweede prik nog niet)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
YakuzA schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Top plan, de struisvogel doen voor besmettingen en dan verrast worden als het ziekenhuis overstroomt en je niks zag aankomen :+
Dat gaat toch niet meer gebeuren, want vaccinatie is de uitweg? Dat was althans de levensgrote worst die ze ons voorgehouden hebben, 1.5 jaar lang (laat dat even bezinken)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Valandil schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:27:
Zelfs een motie om een wet op te stellen om ongevaccineerden te beschermen tegen verplichting vanuit werkgever werd verworpen.
XWB schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 01:01:
Waarom zou daar een wet voor gemaakt moeten worden? Het mag namelijk sowieso niet.
Dit punt en die motie erover kwam omdat Paternotte hier andere ideeën over heeft. Uit zijn betoog gisteren:
We zien dat landen zorgmedewerkers verplichten om zich te vaccineren. Zo ver hoeven wij niet te gaan, want ik ben er trots op dat de zorgverleners hier eigenlijk in de rij stonden voor die prik. Maar omdat ze werken met kwetsbaren, willen patiënten wel weten of een verpleegafdeling of de thuiszorg gevaccineerd is, om zo te voorkomen dat ze een groter risico lopen op een besmetting. Dus mijn vraag is: hoe kan het kabinet ervoor zorgen dat werkgevers dit mogen vragen aan hun medewerkers? Dit zorgt voor veel transparantie en voor een veilige omgeving.
(bron)

Paternotte wil graag dat werkgevers kunnen vragen naar de vaccinatiestatus van hun medewerkers. Op die manier kunnen klanten en/of patiënten dus vragen om alleen geholpen te worden door gevaccineerd personeel. Dit zet wel de deur open naar Amerikaanse praktijken waar de werkgever een vaccinatieplicht kan invoeren via de achterdeur.

Als je het aan mij vraagt is Paternotte aan het doorslaan naar de andere kant.
hoevenpe schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:55:
(VVD/D66/CDA/Volt... 76 zetels, interessant ook gezien de formatie)
Dit was zo tegen het zere been van de CU dat ze tegen de coalitie in gingen.
Ankona schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:42:
Dat is drang. Mensen met een krappe beurs worden dan richting vaccin gedwongen omdat ze de andere opties niet kunnen bestaan. Regelmatig moeten testen is dan enkel weggelegd voor mensen met ruimere inkomens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
CMD-Snake schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:29:
Mensen met een krappe beurs worden dan richting vaccin gedwongen omdat ze de andere opties niet kunnen bestaan.
Dat is dan niet anders dan accijns op tabak, slecht gedrag wordt ontmoedigd maar niet verboden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dat klopt echter was het meten van besmettingen wel een mooie bijvangst.
Was het bijvangst? Er is niet echt top getest achteraf. In een periode met vooral lage prevalentie.
[...]

Omdat de uitkomsten van Fieldlab niet was opgevolgd. De grote 2 organisatoren (ID&T en Mojo) van de festivals hebben geen festival kunnen organiseren in de korte tijd dat festivals mogelijk waren ook en zich niet hebben kunnen bewijzen. Bij Fieldlab waren de toegangtests obv PCR en bij TVT ging dat met het veel minder betrouwbare ademtest. Dat in combinatie met de stomme "Dansen met Janssen" fout zorgt dan direct voor een explosie aan besmettingen.

edit: je ziet nu dat alle landen om ons heen wel festivals mogen houden en er zijn er dus zat die dus de grens over gaan om daar bij te zijn... hebben we het dan voor elkaar? Ik loop zaterdag ieder geval mee met Unmute Us.
Oh, ik denk dat het ook best mogelijk is om festivals te organiseren.

- Zowel bezoekers als personeel max 1 dag, festival zelf kan meerdere dagen duren
- Testen voor toegang, ook voor gevaccineerden
- Geen tenten
- Geen overnachtingen
- Meer spreiding van horeca

Volgens mij is daar een betere mouw aan te passen dan de dichte discotheken en danskroegen.
alexbl69 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Dit dus.

Alles voor de 'gewone' man (bouw, festivals) ligt stil of moet aan (soms onlogische) eisen voldoen, terwijl diezelfde regels voor de F1 niet lijken te bestaan. Dat steekt best wel.
Dit blijft maar terugkomen, maar het zijn niet dezelfde regels.
Er kan prima een festival georganiseerd worden met dezelfde parameters. Maar das blijkbaar te lastig.

https://www.rijksoverheid...zitplaats-tot-1-september

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 19-08-2021 09:35 ]

• Plenkske
Die camping vind ik zelf een donkergrijs gebied, maar ik vraag me af of die vol gaat staan als je die prijzen ziet. Maar dat terzijde.

F1 wordt gezien als een sportevenement net als een voetbalwedstrijd. Net als een voetbalstadion dus. Daarom mag het doorgaan.
Wat ik vooral krom vind aan die hele regels rondom deze sportevenementen is "2/3e van capaciteit", maar door QR code controle hoef je binnen geen afstand meer te houden Dus een Arena mag iets van 37k mensen op elkaar zetten en een F1 iets van 70k. Maar een kleiner stadion mag bv. maar 10k mensen langs elkaar zetten. Dat slaat m.i. nergens op. Simpel gezegt: hoe meer mensen langs elkaar zitten, hoe meer kans op overdracht. Een virus maakt het niets uit waar die mensen zitten. Dus waarom dan het ene stadion veel meer dan het andere....
Als ze nou de mensen zouden spreiden zou ik het nog snappen. Maar binnen hoeft men geen afstand te houden, dus de spreiding is hooguit een beetje tussen de vakken. Echter is het dat normaal ook al...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50
Lethalis schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

Nee, nog niet. Twijfel nog steeds.

Maar dus niet vanwege het prikken zelf. Dat durf ik wel aan (heb immers ook genoeg andere prikken in mijn leven gehad).

Het volgende vind ik echter wel spannend:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34384810/

As the NTD is also targeted by neutralizing antibodies, our data suggest that the balance between neutralizing and facilitating antibodies in vaccinated individuals is in favor of neutralization for the original Wuhan/D614G strain. However, in the case of the Delta variant, neutralizing antibodies have a decreased affinity for the spike protein, whereas facilitating antibodies display a strikingly increased affinity. Thus, ADE may be a concern for people receiving vaccines based on the original Wuhan strain spike sequence (either mRNA or viral vectors).

Zouden we inmiddels niet vaccins moeten krijgen die aangepast zijn aan de Delta variant? Is het wel slim om nu nog tegen de Wuhan variant te vaccineren?

Okee, dit is tot nu toe alleen in vitro. In vivo gebeurt er natuurlijk meer (het schijnt dat de T cellen die je aanmaakt na vaccinatie, ook beschermen tegen de Delta variant). Dus misschien raak je wel sneller besmet, maar ruim je het ook weer sneller op.
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk. Bijwerkingen, ook op de lange termijn, zijn er met corona zeker weten. Lange termijn bijwerkingen van vaccin zijn niet te verwachten anders dat ze je immuun systeem beetje helpen.

Het is toch onlogisch dat de angst voor een vaccin groter is dan voor Corona zelf terwijl de omvang van de kans op lange termijn issues precies omgekeerd is.

• Wolly
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

De tekenen zijn er dat de vaccins ook de verspreiding van Delta remmen. Natuurlijk kan je het nog steeds krijgen en verspreiden, maar de kans is een stuk lager dan die van een ongevaccineerde.
Daarom is het ook zo zuur dat er 1,8 miljoen lui die prik nog niet hebben gehaald. Die zijn levensgevaarlijk voor de ongeveer 700.000 met die afweerinsufficientie.
Dus de 1,8 miljoen mensen zijn zonder twijfel levensgevaarlijk (ongeacht of ze het virus hebben) en de mensen die gevaccineerd zijn en met het virus rondlopen ook?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hoevenpe schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:31:
Dat is dan niet anders dan accijns op tabak, slecht gedrag wordt ontmoedigd maar niet verboden.
Plus het dient als een fraaie verkapte melkkoe. De Staat verdiend een hoop op jaarbasis aan slechte gewoontes als roken, drinken en autorijden.

• Ankona
arbraxas schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

En de ongevaccineerde betaald geen belasting en geen ziektekosten?
En niet besmettelijk zoals een ziekte, maar ga eens met een gedragsdeskundige praten.
Een ongevaccineerde kan ook een beroep op de zorg doen als die een been breekt. En hij mag ook van de wegen en het onderwijs gebruik maken, betaald uit de belastingen.

En wat betreft de rokers en stevige drinkers, door hun lagere levensverwachting kosten die de maatschappij als groep al een stuk minder terwijl ze miljarden aan accijns extra betalen.

alles kan off-topic

• Cartman!
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:32:
Was het bijvangst? Er is niet echt top getest achteraf. In een periode met vooral lage prevalentie.
Volgens mij was de opkomst na het festival zo'n 80% wat best veel was. Er waren bij de festivals een handvol besmettingen gemeten bij die 2e test (een krappe week na het festival). Dat de besmetting op het festival is opgelopen is moeilijk te bepalen zelfs.
Oh, ik denk dat het ook best mogelijk is om festivals te organiseren.

- Zowel bezoekers als personeel max 1 dag, festival zelf kan meerdere dagen duren
- Testen voor toegang, ook voor gevaccineerden
- Geen tenten
- Geen overnachtingen
- Meer spreiding van horeca

Volgens mij is daar een betere mouw aan te passen dan de dichte discotheken en danskroegen.
Exact, opties genoeg en die zijn ook door Fieldlab allemaal aanbevolen maar er is niets mee gedaan helaas. Discotheken/kroegen is een moeilijker verhaal inderdaad.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:19
hoevenpe schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Ja niet helemaal natuurlijk. De politiek heeft het virus laten rondwoekeren en komt daarna met een eigen bijdrage voor een toegangstest. Zeker voor de jongeren zal dat een substantieel bedrag zijn, waardoor de groep die het minste gevaar loopt het meest wordt geduwd naar een vaccinatie. Dat is niet echt fair.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cartman! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:35:
[...]

Volgens mij was de opkomst na het festival zo'n 80% wat best veel was. Er waren bij de festivals een handvol besmettingen gemeten bij die 2e test (een krappe week na het festival). Dat de besmetting op het festival is opgelopen is moeilijk te bepalen zelfs.
Daar zit voor mij wel de crux; 20% uit beeld is gewoon veel. Kans bestaat zelfs dat mensen met klachten zich juist niet hebben laten testen. Maar das een aanname van mijn kant.
[...]

Exact, opties genoeg en die zijn ook door Fieldlab allemaal aanbevolen maar er is niets mee gedaan helaas. Discotheken/kroegen is een moeilijker verhaal inderdaad.
Niets mee gedaan... Door de branche...
Die wilden alles of niets. Het is niets geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
CMD-Snake schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:29:

[...]

Dat is drang. Mensen met een krappe beurs worden dan richting vaccin gedwongen omdat ze de andere opties niet kunnen bestaan. Regelmatig moeten testen is dan enkel weggelegd voor mensen met ruimere inkomens.
Die feestjes zelf kosten ook al (veel) geld. Moet de drank daar dan ook maar gratis? Of de beveiliging (maatschappelijk belang.... ) door de overheid betaald?

Die tests zijn een noodzakelijk stuk veiligheid wat nodig is om die feesten mogelijk te maken. Daarom horen daar ook de kosten.

alles kan off-topic

• Cartman!
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:36:
Niets mee gedaan... Door de branche...
Die wilden alles of niets. Het is niets geworden.
Heb je daar bronnen voor? Ik zit redelijk dicht bij de evenementen branche en de grote organisaties hebben staan lullen als brugman om het exact zo te doen zoals voorgesteld door Fieldlab maar ze mochten het niet eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:35:
Plus het dient als een fraaie verkapte melkkoe. De Staat verdiend een hoop op jaarbasis aan slechte gewoontes als roken, drinken en autorijden.
De Staat heeft dan ook een hoop te betalen dankzij deze gewoontes. Om even bij alcohol te blijven, denk aan controles en alcohol-testen, schade aangericht door mensen die na een avondje stappen naar huis rijden, etc.

Ik vind het zelf best bizar dat 'solidariteit' gebruikt wordt in deze context terwijl veel mensen die dat roepen zelf helemaal niet zo solidair bezig zijn (tegen mondkapjes, vaccins, etc). Er zijn twee keuzes, de overheid sponsort de goedkopere en (volgens experts) betere optie. De andere optie kost je wat meer. Zo apart is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wolly schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:35:

Dus de 1,8 miljoen mensen zijn zonder twijfel levensgevaarlijk (ongeacht of ze het virus hebben) en de mensen die gevaccineerd zijn en met het virus rondlopen ook?
In de groep ongevaccineerden zitten een X duizend ziekenhuis/IC gevallen die je met vaccinaties voor degenen die dat kunnen met 90% kan reduceren. En al die gevallen gaan optreden, de enige vraag is of dat er 20 of 250 per dag zullen zijn tot iedereen besmet is geworden.

Er was ooit de hoop dat die 1,8 miljoen een besmetting zouden kunnen ontwijken omdat de overigen allemaal niet meer besmettelijk konden zijn maar helaas, dat gaat niet gebeuren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]
Als we eind juni niet zo ontiegelijk hard van stapel hadden gelopen en ook nog even ( tot nu?) hadden gewacht denk ik dat de festivals hier ook wel van start hadden kunnen gaan. Die explosie van besmettingen geeft nu nog een merkbare belasting op de ic's 1.5 maand later. Veel loopplezier gewenst :)

• BarôZZa
Ankona schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Die feestjes zelf kosten ook al (veel) geld. Moet de drank daar dan ook maar gratis? Of de beveiliging (maatschappelijk belang.... ) door de overheid betaald?

Die tests zijn een noodzakelijk stuk veiligheid wat nodig is om die feesten mogelijk te maken. Daarom horen daar ook de kosten.
Man, ik ging als tiener indrinken en dronk twee biertjes in de stad. Kostte me minder dan die bijdrage waarschijnlijk is.
user109731 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

De Staat heeft dan ook een hoop te betalen dankzij deze gewoontes. Om even bij alcohol te blijven, denk aan controles en alcohol-testen, schade aangericht door mensen die na een avondje stappen naar huis rijden, etc.

Ik vind het zelf best bizar dat 'solidariteit' gebruikt wordt in deze context terwijl veel mensen die dat roepen zelf helemaal niet zo solidair bezig zijn (tegen mondkapjes, vaccins, etc). Er zijn twee keuzes, de overheid sponsort de goedkopere en (volgens experts) betere optie. De andere optie kost je wat meer. Zo apart is het niet.
Laten we dan ook vanaf iedereen standaard laten betalen voor een blaastest :+ . Is voor de veiligheid van iedereen.

• Agent47

Agent47

Heel kort door de bocht gedacht vanaf mij, maar omtrent die F1 en festivals

Kunnen ze niet bijvoorbeeld tussen 08:00-10:00 200 mensen een sneltest laten doen, als die negatief is, kunnen ze ter plekke een kaartje kopen en de camping / festival terrein op. Na 10:00 de volgende 200 mensen etc. Zo krijg je dan een bubbel met onbesmette mensen lijkt me dan toch? Zo krijg je ook niet te teleurstelling dat als je een kaartje hebt, je geen geld terug krijgt als je positief getest bent.

[ Voor 14% gewijzigd door Agent47 op 19-08-2021 09:44 ]

• Wolly
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:55:
[...]

Mensen die zich niet willen laten vaccineren en niet het geld hebben om zich telkens te laten testen voor toegang zullen dan mogelijk proberen besmet te raken zodat ze een positieve test kunnen krijgen en daarmee naderhand aanspraak maken op een herstelbewijs dat 6 maanden geldig is. Vermoedelijk niet het beoogde effect wat ze hiermee willen bereiken.
Een herstelbewijs wat 6 maanden geldig is versus een vaccinatiebewijs wat inmiddels in bijvoorbeeld Oostenrijk 9 maanden geldig is. Dat is qua termijn op dit moment ook een beetje lood om oud ijzer :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:42:
Als we eind juni niet zo ontiegelijk hard van stapel hadden gelopen en ook nog even ( tot nu?) hadden gewacht denk ik dat de festivals hier ook wel van start hadden kunnen gaan. Die explosie van besmettingen geeft nu nog een merkbare belasting op de ic's 1.5 maand later. Veel loopplezier gewenst :)
Jep. Het versneld afbouwen van maatregelen en dezelfde dag na n prik nog mogen feesten is echt een grove fout geweest. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat hebben kunnen verzinnen :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Segafreak83 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:28:
[...]
Dat gaat toch niet meer gebeuren, want vaccinatie is de uitweg? Dat was althans de levensgrote worst die ze ons voorgehouden hebben, 1.5 jaar lang (laat dat even bezinken)!
Vaccinatie is idd de uitweg, dus als jij even al die 2 miljoen mensen gaat overtuigen die nog steeds niet gevaccineerd zijn, zou dat top zijn :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

In de groep ongevaccineerden zitten een X duizend ziekenhuis/IC gevallen die je met vaccinaties voor degenen die dat kunnen met 90% kan reduceren. En al die gevallen gaan optreden, de enige vraag is of dat er 20 of 250 per dag zullen zijn tot iedereen besmet is geworden.

Er was ooit de hoop dat die 1,8 miljoen een besmetting zouden kunnen ontwijken omdat de overigen allemaal niet meer besmettelijk konden zijn maar helaas, dat gaat niet gebeuren.
Klopt helemaal wat je zegt, maar het maakt nog niet dat die "1,8 miljoen mensen levensgevaarlijk zijn voor mensen met een afweerinsufficientie".

Als je namelijk zo gaat redeneren dan zijn er elk jaar 17 miljoen mensen (minus mensen die beschermd zijn door een griepprik) levensgevaarlijk voor mensen met een afweerinsufficientie als er weer een griepgolf rondgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Cartman! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Jep. Het versneld afbouwen van maatregelen en dezelfde dag na n prik nog mogen feesten is echt een grove fout geweest. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat hebben kunnen verzinnen :(
Ach, als het goed was gegaan waren ze de helden van de show geweest. De terrassen eind april openen met bomvolle ics werd ook door iedereen (incl het omt) met gehoon ontvangen. Wat is er toen gebeurd? Helemaal niks.... ze hebben weloverwogen het risico genomen, bleek niet goed uit te pakken en nu mogen we op de blaren zitten....

• Segafreak83
Cartman! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Dat niet alleen, juist de groep die nog geen kans gehad had om überhaupt een vaccinatie te krijgen, ging los, want het mocht (hiermee geef ik ze dus niet de schuld).

Maar ondertussen wist iedereen dat je 14 dagen nodig had voordat je überhaupt bescherming hebt.

Ben benieuwd of en wanneer we hier weer durven te versoepelen. Denk pas volgend jaar ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BarôZZa schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:42:
[...]
Laten we dan ook vanaf iedereen standaard laten betalen voor een blaastest :+ . Is voor de veiligheid van iedereen.
Je kan er wel een grap van maken, maar in Frankrijk iswas dat dus al zo.
In je auto moetmoest je officieel gezien zo'n blaastest zelf hebben :)

https://www.promovendum.n...-2021-verplicht-auto-niet
Al zie ik nu net dat dat dus sinds 2021 weer geschrapt is :P

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:43:

Kunnen ze niet bijvoorbeeld tussen 08:00-10:00 200 mensen een sneltest laten doen, als die negatief is, kunnen ze ter plekke een kaartje kopen en de camping / festival terrein op. Na 10:00 de volgende 200 mensen etc. Zo krijg je dan een bubbel met onbesmette mensen lijkt me dan toch? Zo krijg je ook niet te teleurstelling dat als je een kaartje hebt, je geen geld terug krijgt als je positief getest bent.
Nee, want de foutmarge van die sneltests zorgde samen met de gevaccineerde die niet getest wordt voor net te veel besmettelijke per 1000 bezoekers. Alleen dat was zes weken geleden, helaas zit de schrik er zo in dat men die optie nu nog niet weer durft te proberen.
Tenzij het een sportevenement is. Waar iedereen kan bedenken dat als de favoriete club of coureur uit Limburg wint er spontaan een hossende menigte ontstaat die het aantal van maximaal 750 zittende bezoekers voor een festival ruimschoots overstijgt.
Ook die gedoodverfde camping waar zo'n heisa over is ontstaan hoeft geen broeinest te zijn, maar wie op voorgaande campings is geweest weet dat het lijntje tussen zitten voor de tent en hossen op Snollebollekes erg dun is.

[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 19-08-2021 09:54 ]

• Segafreak83
YakuzA schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:48:
[...]

Vaccinatie is idd de uitweg, dus als jij even al die 2 miljoen mensen gaat overtuigen die nog steeds niet gevaccineerd zijn, zou dat top zijn :)
Waarom zou ik dat doen? Dat is hun eigen verantwoordelijkheid en kort door de bocht gezegd, niet gevaccineerd is op de blaren zitten en zelf je testen betalen en de rest.

De kleine groep verkloot het weer eens voor de rest, wat een verrassing.. En zijn die 2 miljoen toevallig al die Rutte stemmers? :+

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Segafreak83 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:52:
[...]
De kleine groep verkloot het weer eens voor de rest, wat een verrassing.. En zijn die 2 miljoen toevallig al die Rutte stemmers? :+
FvD en PVV voornamelijk zou ik gokken.

PSN

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 16:43
YakuzA schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Vergeet SGP/CU en mindere mate CDA niet ;)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Plenkske
Weten ze eigenlijk hoeveel van die 1,8 miljoen ongevaccineerden al een besmetting hebben opgelopen ? Volgens mij las ik laatst ergens dat ze die data (nog) niet langs elkaar kunnen/mogen leggen.

• Plenkske
Agent47 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:43:

Wel vervelend dat je dan bij duizenden mensen pas klaar bent als het festival al is afgelopen :+

• Plenkske
jadjong schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Nee, want de foutmarge van die sneltests zorgde samen met de gevaccineerde die niet getest wordt voor net te veel besmettelijke per 1000 bezoekers. Alleen dat was zes weken geleden, helaas zit de schrik er zo in dat men die optie nu nog niet weer durft te proberen.
Tenzij het een sportevenement is. Waar iedereen kan bedenken dat als de favoriete club of coureur uit Limburg wint er spontaan een hossende menigte ontstaat die het aantal van maximaal 750 zittende bezoekers voor een festival ruimschoots overstijgt.
Ook die gedoodverfde camping waar zo'n heisa over is ontstaan hoeft geen broeinest te zijn, maar wie op voorgaande campings is geweest weet dat het lijntje tussen zitten voor de tent en hossen op Snollebollekes erg dun is.

[YouTube: Max Verstappen's Orange Army at Spa 2018 #F1 #Maxverstappen #BelgianGP]

[YouTube: Sfeer Mitte / Max verstappen tribune Oostenrijk 2019. Wat een feest was dat.]
Dit jaar in Oostenrijk ging volle bak door, Spa gaat volgende week bijna volle bak door en een week later Zandvoort zullen ook deze beelden te zien zijn.
Net als de voetbalstadions dus, waar al enkele weken veel bezoekers komen. Volgens mij zijn daar ook nog geen grote hoeveelheden besmettingen uit gekomen ?

• Cartman!
  • Niet online
Segafreak83 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:52:
Waarom zou ik dat doen? Dat is hun eigen verantwoordelijkheid en kort door de bocht gezegd, niet gevaccineerd is op de blaren zitten en zelf je testen betalen en de rest.
Dat is toch precies het probleem? Het is niet alleen hun probleem maar een probleem voor ons allemaal. Zolang die groep de ziekenhuizen vol houdt blijven we allemaal met maatregelen en afgeschaalde zorg zitten.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 11:06
Cartman! schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

Dat is toch precies het probleem? Het is niet alleen hun probleem maar een probleem voor ons allemaal. Zolang die groep de ziekenhuizen vol houdt blijven we allemaal met maatregelen en afgeschaalde zorg zitten.
De oplossing: we stellen een maximum aandeel coronapatiënten in voor de ziekenhuizen en IC's, het aantal dat we kunnen hebben zonder teveel andere zorg af te moeten schalen. Gevaccineerden krijgen voorrang en vol is vol.

Kan medisch-ethisch natuurlijk helemaal niet, en er zal geen arts zijn die mensen echt naar huis gaat sturen bij een virtueel overschreden grens, maar eigenlijk zou je dit nu gewoon moeten doen wat mij betreft.

• Newjersey
Plenkske schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:54:
Weten ze eigenlijk hoeveel van die 1,8 miljoen ongevaccineerden al een besmetting hebben opgelopen ? Volgens mij las ik laatst ergens dat ze die data (nog) niet langs elkaar kunnen/mogen leggen.
Volgens mij weten we dit niet. De Nederlandse overheid doet ook geen enige moeite om dat te onderzoeken. Ik vermoed dat een vaccinatie goedkoper is dan een bloedonderzoek op antistoffen.

• BarôZZa
YakuzA schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Je kan er wel een grap van maken, maar in Frankrijk iswas dat dus al zo.
In je auto moetmoest je officieel gezien zo'n blaastest zelf hebben :)

https://www.promovendum.n...-2021-verplicht-auto-niet
Al zie ik nu net dat dat dus sinds 2021 weer geschrapt is :P
Dat is meer vergelijkbaar met een zelftest op zak moeten hebben :+
jadjong schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

[YouTube: Max Verstappen's Orange Army at Spa 2018 #F1 #Maxverstappen #BelgianGP]

[YouTube: Sfeer Mitte / Max verstappen tribune Oostenrijk 2019. Wat een feest was dat.]
Ik krijg altijd plaatsvervangende schaamte als ik zo'n oranje meute zie met vlaggetjes enzo. Daar zou ik echt voor geen goud tussen willen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Ongeveer net zo solidair als dat ik elke week opdraai voor de enorme politie inzet bij voetbalwedstrijden omdat mensen weigeren zich te conformeren aan simpele gedragsregels of een kleiner clubje uitkiezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:56

Superkiwi

Hoi doei

YakuzA schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Van de week ging het er hier nog over dat mensen in achterstandswijken die niet of nauwelijks Nederlands spreken een groot deel uitmaken van de ongevaccineerde groep, dat zijn toch voornamelijk Denk/Bij1/Nida/PVDA stemmers. En vergeet ook niet de streng religieuzen in de biblebelt niet zoals N3OC al aangaf.
Leuk dat er weer zo snel richting FvD/PVV gewezen (ook al is het maar een gok) wordt maar is dat ook ergens op gestoeld? Van de niet-gevaccineerden in mijn omgeving is er geen enkele die FvD/PVV stemt en het zijn ook geen zogenaamde viruswaanzinwappies. Sterker nog, de PVV stemmers die ik ken hebben gewoon hun vaccin gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 19-08-2021 10:21 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:12
Newjersey schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
Volgens mij weten we dit niet. De Nederlandse overheid doet ook geen enige moeite om dat te onderzoeken. Ik vermoed dat een vaccinatie goedkoper is dan een bloedonderzoek op antistoffen.
Ik denk dat dit privacytechnisch ook een uitdaging zal zijn om te onderzoeken. Je moet immers *bijzondere persoonsgegevens* gaan verwerken. BSN nummers koppelen aan de database met gevaccineerden, en aan de database met besmette personen / ziekenhuisopnames / etc...
Het risico is immers dat er lijsten (met naam, bsn) onstaan met niet-gevaccineerden. Je hoeft niet heel erg paranoide te zijn om de (mogelijke) gevolgen daar van in te kunnen schatten.
Daarnaast: Een deel van de gevaccineerden (gene idee hoeveel %) heeft bij vaccinatie expliciet aangegeven dat hun vaccinatie-data niet gedeeld mag worden met o.a. RIVM. Zij vallen dus sowieso op de 'ongevaccineerden' lijst.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:54:
De getallen beginnen al weer rond te zingen.

Het gaat naar schatting om 2,5 miljoen mensen (1,8 + 0,7) die nog ziek kunnen worden. Dat is een schatting en doet allerlei aannames over de mate van bescherming. Let op die onzekerheid, want eerder is al aangetoond dat dit soort crises zich het beste laten beschrijven als een fat tail distributie met zwarte zwanen die ineens op komen zetten ('niemand zag dit aankomen').

Zie dia 23 van de technische briefing die gisteren werd gegeven in de Tweede Kamer:
https://www.tweedekamer.n...n-sport/thema-coronavirus

Daarvan kunnen (wederom naar schatting) een grote groep in het ziekenhuis komen, waaronder de IC. Zie het blauwe kader op die dia. Om de zorg niet te overbelasten zijn er (naar ik begrijp uit het verleden) zo'n 200 bedden haalbaar. Dus uitgaande van een bepaalde ligduur, kun je uitrekenen hoeveel beddagen dat betreft.

Maar het probleem is al 1,5 jaar dat de besmettingen exponentieel groeien. Dus zullen de opnames die daaruit voortkomen ook exponentieel groeien. Zie in die context ook onderstaande (ik denk niet zo bedoelde) opmerking van @IJzerlijm:
IJzerlijm schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:41:
[...]
de enige vraag is of dat er 20 of 250 per dag zullen zijn tot iedereen besmet is geworden.
Het antwoord op die vraag is dus: misschien een keer heel even, maar een dag later groeit of krimpt het aantal weer. Het laatste vereist echter R<1.

Met de huidige bezetting van 200 IC bedden als gevolg van de explosie aan besmettingen eind juni, ben ik zelf allerminst overtuigd van de aanname dat er de komende weken niet een verdere toename zal zijn in opnames als gevolg van de vaccinaties. Die hebben immers grotendeels bij de jongste mensen plaatsgevonden. Dat is fantastisch want helpt uiteraard de verspreiding verder tegengaan. De Rt zal daardoor dus wel lager zijn, maar vergeet niet dat de max Rt begin juli 3 was. De eerste episode in maart 2020 niet meegerekend (gezien beperkt testen) is die Rt nog nooit zo hoog geweest. De vaccins van de afgelopen weken moeten dat getal dus naar de 1 brengen om een zelfde groeisnelheid te krijgen als we de afgelopen maanden hebben gezien.

Als we met vaccins alleen willen proberen de crisis te beteugelen zijn we dus naar mijn inschatting nog vele lockdowns bezig. En daarom blijf ik ook herhalen dat andere NPIs noodzakelijk zijn.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorizzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

De oplossing: we stellen een maximum aandeel coronapatiënten in voor de ziekenhuizen en IC's, het aantal dat we kunnen hebben zonder teveel andere zorg af te moeten schalen. Gevaccineerden krijgen voorrang en vol is vol.

Kan medisch-ethisch natuurlijk helemaal niet, en er zal geen arts zijn die mensen echt naar huis gaat sturen bij een virtueel overschreden grens, maar eigenlijk zou je dit nu gewoon moeten doen wat mij betreft.
Medisch-ethisch valt er wel een mouw aan te passen om mensen met een kortere behandelduur en/of hogere overlevingskans voorrang te geven. En er eventueel een covid patient voor te lozen die al drie weken in coma ligt.

Praktisch gezien ga je dit niet voor elkaar krijgen zonder rellen en zorgmedewerkers die in elkaar geschopt worden.

@Cartman! ik baseer me vooral op de verhalen uit de media, waarin er toch vrij constant in onmogelijkheden werd gecommuniceerd.
Pagina: 1 ... 87 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).