Imperium schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:28:
[...]
Alsjeblieft zeg, je creëert juist een tweedeling in de maatschappij als je de (overgrote) meerderheid vastzet tbv anti-vaxxers.
Als je moedwillig jezelf niet vaccineert terwijl er genoeg wetenschappelijk bewijs is dat we te maken hebben met een wereldwijde crisis, kun je niet verwachten dat 85% van de landgenoten zichzelf maar aan jou gaat aanpassen.
Het lijkt me goed dat als iedereen in de ruime gelegenheid is gesteld om een gratis vaccinatie te halen dat we dan langzaam de maatregelen opheffen.
Waar is die 85% dan zo bang voor dat er maatregelen moeten blijven? Meestal wil die 15% helemaal geen maatregelen, dus wat hen betreft hoef je die ook niet aan te houden.
Ik kom deze redenatie vaker tegen, maar het gros van die 15% zal net zo weinig (of veel) last van Corona hebben als anderen van die leeftijdsgroepen.
Maar sjeez, wat een eng clubje worden sommige gevaccineerden bij elkaar. Anderen uitsluiten, angst voor niet-geprikten, ongeacht de reden voor het niet-prikken (want dat kan je van de buitenkant niet zien), het zijn idioten, etc, etc. Genoeg die al corona doorstaan hebben (het gros overleeft het nog steeds, hoewel de tendens in dit topic soms anders lijkt) en om die reden een vaccinatie niet noodzakelijk vinden. Of niet het groene oormerk nodig hadden voor vakantie of TvT. Bij velen is de prik nu binnen en dan wordt de opleving gelegd bij de mensen die niet eens doorhebben dat ze besmet zijn, tenzij ze testen.
Horen jullie jezelf weleens praten? Waarom? Waarom een bewijs? Dat is net zo stigmatiserend als die mondkapjesvrijstelling, waar mensen met ontheffing nog de winkel uitgezet werden of als melaats behandeld.
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:33:
[...]
Maar dan is de vraag hoe ver moet je gaan. Hoe erg moet je de vrijheden van de grote meerderheid blijven inperken voor de zeer kleine minderheid (heb ik het even alleen over de mensen die vanwege medische redenen niet kunnen vaccineren. Religieuze en anti-vaxx heb ik gewoon niet zoveel mee

)
Je kan niet in het oneindige blijven zeggen "jamaar er is nog een x%, fractie van de samenleving, dus moeten we mijn z'n alleen maar "binnen" blijven.
Dit is uiteraard naast een economisch en sociaal vraagstuk ook een ethische hoofdenbreker.
Ik denk dat je op een gegeven moment moet zeggen dat iedereen een kans heeft om 2x gevaccineerd te worden (die kunnen en willen) en die selecte groep die overblijft die zal zich in zekere mate moeten aanpassen. Een van de 2 groepen zal dit moeten doen. Is dat leuk? Nee, zeker niet. Willen we liever dat het anders kan? Ja zeker. Maar ik zou niet weten hoe. Heb jij een suggestie?
[...]
Wellicht ontgaat mij iets hoor. Ik begrijp je standpunt denk ik niet. Maar ben je nu voor of tegen binnenkomen als je niet gevaccineerd bent.
Je geeft wel aan dat je wil dat mensen niet binnen roken ivm de gezondheid. Als dat het uitgangspunt is dan wil je toch ook niet dat mensen die niet gevaccineerd binnen komen ivm de gezondheid van de mensen die binnen zijn?
Het gros van de mensen die geen vaccin wil, is ook niet voorstander van die maatregelen, dus ik snap ook niet zo goed waarom je die maatregelen dan zou moeten handhaven.

Israël had deze cijfers:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Nh7Z8Kubs5ZWldmNQTB3QzPS.png?f=user_large)
De verdeling van casussen is redelijk gelijk verdeeld over wel/niet gevaccineerd.
Metro2002 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:46:
[...]
Met de maatregelen die Frankrijk en Griekenland gaan nemen begint het intussen wel aardig die kant op te gaan
https://www.telegraaf.nl/...ampaign=seeding-telegraaf
[...]
Daarnaast verplicht vaccineren voor zorgpersoneel. Benieuwd hoeveel personeel opstapt. Morgen demonstraties gepland op de quatorze juillet in Frankrijk in elk geval.
Griekenland meldt daarbij:
[...]
Als het echt een kleine groep mensen is was er geen probleem toch? Ik vermoed dat die groep stiekem best behoorlijk groot is.
Die glijdende schaal is niet alleen ingezet, hij begint steeds engere vormen aan te nemen dus zo ver gezocht is die link naar het dictatoriale regime in China niet meer.
Helaas.
Op de radio was vanochtend dat beide landen tegen een muur op lopen nu ze degenen die willen al gevaccineerd hebben en dan zo'n beetje rond de 60% blijven steken. Nu gaan ze dus over op andere methodes. Er zal iets uitgemiddeld gaan worden. Hoog inzetten is niet vreemd in onderhandelingen.
Met deze aantallen is dat natuurlijk lastig statistiek bedrijven. Wat is de linkeras, 0,2 patient?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.