DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:28:
[...]
Maar daar hoor je onze "coronamanagers" nooit over, tenminste niet degene die de beslissingen nemen. Die hebben het alleen over IC bedden zodat ze de boel open kunnen gooien en verder doen alsof er niks aan de hand is.
Over langdurige effecten kan uiteraard ook maar beperkt kennis bestaan en veel wat er nu bekend wordt is ook onzeker. Klopt het wel? Wordt het bevestigd? Etc. Laten we hopen dat het meevalt.
Maar het sturen op zorg implicieert inderdaad ook een acceptatie van andere (mogelijke) effecten buiten de ziekenhuizen. Het is wat dat betreft ook vooral hopen en niet zozeer weten volgens mij. En ik hoop ook dat de onderzoekers die mogelijke effecten op lange termijn bestudeerden naar een toevalsbevinding hebben zitten kijken en die onderzoeken dus niet bevestigd worden. Maar wat als die onderzoeken wel bevestigd worden?
En nu komt het meest opvallende: de maatregelen die worden genomen bij een hoog aantal IC opnames zijn precies hetzelfde als de maatregelen die IC opnames kunnen voorkomen door ze veel eerder te nemen. Er is in essentie geen verschil, behalve dan dat er veel meer mensen besmet raken, deels ziek worden, deels opgenomen worden en deels sterven. Maar zonder enig nut wat mij betreft en al zeker niet als je kunt vaccineren om ziekte of sterfte te verminderen.
Beeld je deze denkbeeldige situatie eens in: de vaccins bieden zoveel bescherming dat absoluut niemand meer opgenomen of ziek wordt en een besmetting zonder vaccinatie heeft geen enkel effect op lange termijn (we negeren dus de diverse aanwijzingen daarvoor of kennis wat dat betreft van andere besmettelijke ziekten).
Is het gevoerde beleid om discotheken op te gooien dan niet eigenlijk heel logisch? Ergo: waar gaat het kabinet deze crisis nu eigenlijk vanuit? Het is toch raar om nu ineens op een persco aan te komen zetten met mogelijke effecten buiten de ziekenhuizen (hoewel op zich wel mooi dat er aandacht voor is) want dat was toch allang bekend?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.