Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.981 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 19:21
joppe113 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:43:
En waar haal jij het overbelast test systeem vandaan dan?
We testen niet genoeg. Of dat komt door overbelasting (tekort capaciteit of te weinig testbereidheid is de vraag)

- Afgenomen aantal testen
- Hoge percentage positief

Er is een reden dat je onder de 5% wil zitten (dan heb je redelijk goed zicht), wij zitten op drie keer zo hoog....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
https://www.telegraaf.nl/...t-800-opnames-door-corona

Dit zijn dan artikelen en uitspraken die mijn inziens niets meer doen dan paniek zaaien.
"We houden rekening met 800 opnames de komende tijd, kijkende naar de besmettingen, de leeftijden en het buitenland" aldus Kuipers... "maar het is wel koffiedik kijken" :F

We weten dat we van groen/geel/oranje naar donkerrood gaan op de EU kaart, we weten dat we het qua besmettingen echt heel slecht doen.. de huidige cijfers laten zien dat de ziekenhuizen nog niet vollopen. Graag gas terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
redwing schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:03:
[...]

En hoe meer er zijn die zo denken als jij hoe groter nihil wordt en hoe meer mensen er last van die nihil gaan krijgen.
Maar dat is ook het nadeel van kansen, een kleine kans en een nog veel kleinere kans wordt veelal gezien als 'zal mij toch niet overkomen' ipv dat de risico's met die veel kleinere kans als daadwerkelijk veel lager worden gezien.
Het is interessant dat iemand die weet dat hij nauwelijks risico loopt alles wil opengooien. "Wel de lusten, niet de lasten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Stoney3K schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Ik herhaal mijn vraag, zeg je over een maand nog steeds dat we 'gewoon pech' hebben? Over een half jaar? Over nog een jaar?
Dan herhaal ik even mijn eerdere antwoord: zoiets kan je op voorhand niet stellen.
Wie weet hoe lang we nog in deze situatie zitten.
Heb je überhaupt wel een idee hoeveel psychologische impact de maatregelen vooral op jongeren hebben? Als die het prima vonden om binnen te zitten voor nog een jaartje, dan waren ze de afgelopen weken niet zo massaal gaan feesten. En dat kun je natuurlijk wel heel krampachtig proberen tegen te houden, maar vroeg of laat zul je dat moeten gaan doen met dranghekken, gepantserde busjes, knuppels, waterkanonnen en rubber kogels.
Zeker, er zijn enorm veel psychologische effecten, ik heb de effecten hiervan zelf mogen ondervinden. Daarnaast ken ik mensen die hier erg veel last van hebben. Heb je enig idee hoeveel mensen psychische klachten én lichamelijke klachten hebben overgehouden n.a.v. Covid infectie / long covid?
"Gewoon nog even volhouden" is heel kortzichtig alsof we deze pandemie te lijf kunnen met gewoon een beetje extra wilskracht.
Eens, vandaar dat voor de bestrijding tegen Covid wereldwijd ook een enorm grote vaccinatiecampagne is opgezet en is dat een ongoing proces. Dit om, zoals ik eerder al benoemd heb, de kans zo klein mogelijk te maken om nieuwe (gevaarlijkere) mutaties te krijgen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Artikel in Trouw over long covid: Hoe bang moeten jongeren zijn voor long covid? De feiten op een rij
Al vanaf mei vorig jaar volgen De Jong en zijn collega’s 350 mensen na hun covidinfectie. 1 op de 5 mensen heeft een half jaar na een milde infectie nog klachten. In zijn studie zit een kleine groep jongeren, vanaf 22 jaar oud. Hoewel leeftijd geen factor lijkt te zijn in het voorspellen van long covid, lijken jongeren volgens De Jong wel iets sneller te herstellen.

De schattingen van het aantal patiënten met langdurige klachten in de algemene bevolking die er tot nu toe zijn, komen redelijk overeen. Uit vier recente wetenschappelijke studies rolt eenzelfde percentage: tussen een kwart en een derde van de coronapatiënten heeft nog lang last van de infectie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Stoney3K schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:58:
[...]
Ik herhaal mijn vraag, zeg je over een maand nog steeds dat we 'gewoon pech' hebben? Over een half jaar? Over nog een jaar?
Als de ziekenhuizen vol blijken te lopen wel. Maar realistisch gezien had je al de planning kunnen maken dat de vaccinatiegraad pas halverwege/eind zomer voldoende zouden zijn om alles los te laten.
Heb je überhaupt wel een idee hoeveel psychologische impact de maatregelen vooral op jongeren hebben? Als die het prima vonden om binnen te zitten voor nog een jaartje, dan waren ze de afgelopen weken niet zo massaal gaan feesten. En dat kun je natuurlijk wel heel krampachtig proberen tegen te houden, maar vroeg of laat zul je dat moeten gaan doen met dranghekken, gepantserde busjes, knuppels, waterkanonnen en rubber kogels.
Waarom altijd die focus op de jongeren? (om de boel eens een keertje om te draaien ;) ). Er wordt zo net gedaan of de ouderen het allemaal wel ok vinden, terwijl je daar precies hetzelfde ziet als bij de jongeren. Elke vrijheid wordt gelijk dubbel en dwars gepakt. Het enige verschil is dat jongeren met zijn honderden bij elkaar willen staan terwijl dat bij ouderen eerder een borrel met wat vrienden is. Uiteindelijk zit er weinig verschil tussen wat gedrag betreft.
"Gewoon nog even volhouden" is heel kortzichtig alsof we deze pandemie te lijf kunnen met gewoon een beetje extra wilskracht.
Dat is juist niet kortzichtig, dat is gewoon om je heen kijken. Een pandemie laat zich nogal lastig sturen, dus je moet het doen met wat je hebt. En als de ziekenhuizen leeg blijven kan er binnenkort weer wat meer, zo niet kan er juist wat minder. Helaas is er geen andere optie dan nog even volhouden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
roffeltjes schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:04:
[...]
Er is een reden dat je onder de 5% wil zitten (dan heb je redelijk goed zicht), wij zitten op drie keer zo hoog....
Yep. En we zitten al bijna de hele crisis boven de 5% behoudens een paar weken geleden kortdurend. Niet altijd zo extreem hoog als nu, maar in essentie hebben we op grond van die 5% norm dus nooit goed zicht gehad.

Let op: een van de drie pijlers van het beleid luidt (ik parafraseer): zicht houden. Maar we hebben dus al bijna een vol jaar geen goed zicht.

(En nog vinden sommige mensen dat de twee kapiteins op dit schip het best 'goed doen' :F)

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 11:00
Mrjraider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:04:

Dit zijn dan artikelen en uitspraken die mijn inziens niets meer doen dan paniek zaaien.
"We houden rekening met 800 opnames de komende tijd, kijkende naar de besmettingen, de leeftijden en het buitenland" aldus Kuipers... "maar het is wel koffiedik kijken" :F

We weten dat we van groen/geel/oranje naar donkerrood gaan op de EU kaart, we weten dat we het qua besmettingen echt heel slecht doen.. de huidige cijfers laten zien dat de ziekenhuizen nog niet vollopen. Graag gas terug :)
de crux zit hem in " de komende tijd" als die 800 opnames zich uitspreiden over de komende 4 maanden, zit je op 6 opnames per dag, nog minder dan we nu hebben, als het zich uitspreid over 2 maanden, zit je op 13 opnames per dag, daar zal de zorg niet van tot stilstand komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
Mrjraider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:04:

Natuurlijk houdt hij daar rekening mee... het zou plichtsverzuim zijn als hij daar geen rekening mee hield.

Ik zie geen paniek zaaien, ik zie iemand die netjes zegt met welke scenario's hij rekening mee moet houden en die zijn domein (de zorg) hier goed verdedigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

roffeltjes schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Ik zie geen paniek zaaien, ik zie iemand die netjes zegt met welke scenario's hij rekening mee moet houden en die zijn domein (de zorg) hier goed verdedigt.
Ik zie alleen weinig noodzaak om er mee naar buiten te treden in de media.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Stoney3K schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Ik zie alleen weinig noodzaak om er mee naar buiten te treden in de media.
Meen je dat? Ik vind het compleet logisch dat hij op het moment van deze calamiteit aangeeft waar zijn sector staat... :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
roffeltjes schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Het is interessant dat iemand die weet dat hij nauwelijks risico loopt alles wil opengooien. "Wel de lusten, niet de lasten".
Tja, zo blijf ik het ook apart vinden dat degene die anti-vaccineren zijn, ook vaak degene zijn die anti-maatregelen zijn. Dan snap je echt niet hoe een pandemie werkt.
Number10 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Yep. En we zitten al bijna de hele crisis boven de 5% behoudens een paar weken geleden kortdurend. Niet altijd zo extreem hoog als nu, maar in essentie hebben we op grond van die 5% norm dus nooit goed zicht gehad.

Let op: een van de drie pijlers van het beleid luidt (ik parafraseer): zicht houden. Maar we hebben dus al bijna een vol jaar geen goed zicht.
En hoe had jij dat dan willen doen, verplicht mensen gaan testen? Want de GGD heeft meer testcapaciteit dan dat er gebruikt wordt, alleen komen er niet meer mensen om zich te laten testen. Nu vraag ik me wel af hoe je die 5% wilt combineren met het alleen testen met klachten. Want naar mijn idee zijn we al een tijdje vooral aan het testen hoeveel mensen met klachten er daadwerkelijk covid hebben en is dat dus ook wat dat percentage aangeeft.
(En nog vinden sommige mensen dat de twee kapiteins op dit schip het best 'goed doen' :F)
Ik zie maar weinig landen die het echt beter doen, maar wel een aantal die het een stuk slechter doen. Dus wat uitkomst betreft doen ze het inderdaad best goed. Alleen de laatste versoepeling vind ik daar dan weer niet zo onder vallen :+ (en voor de duidelijkheid, ik ben anti-VVD dus politiek gezien ben ik anti-Rutte ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 16:20

3raser

⚜️ Premium member

roffeltjes schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Meen je dat? Ik vind het compleet logisch dat hij op het moment van deze calamiteit aangeeft waar zijn sector staat... :?
Het is toch volkomen normaal waar zijn sector staat. Dat is toch geen nieuws? Door dit als nieuws te brengen lijkt het alsof er iets groots staat te gebeuren terwijl dit alles behalve zeker is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
3raser schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Het is toch volkomen normaal waar zijn sector staat. Dat is toch geen nieuws? Door dit als nieuws te brengen lijkt het alsof er iets groots staat te gebeuren terwijl dit alles behalve zeker is.
Het is ook niet alsof Kuipers vaak gebruikt wordt voor interviews bij ontwikkelingen omtrent het corona-virus.
Wat moet hij dan zeggen als hem gevraagd wordt of ze rekening houden met een verhoging in de gevraagde ziekenhuiscapaciteit voor Covid?
Journalist stelt een vraag en hij beantwoord dit met concrete cijfers. Niks mis mee, toch?

Edit: Verkeerde naam

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

redwing schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:19:
Tja, zo blijf ik het ook apart vinden dat degene die anti-vaccineren zijn, ook vaak degene zijn die anti-maatregelen zijn. Dan snap je echt niet hoe een pandemie werkt.
Dat staat los van het snappen hoe een pandemie werkt. Die mensen zijn waarschijnlijk anti-vaccineren omdat ze vinden dat ze weinig risico lopen om ernstig ziek te worden. En dat is dan tevens de reden waarom ze niet zoveel met maatregelen hebben. Want ze worden er toch niet ziek van.

Aan de andere kant wordt ik een beetje moe van alle mensen die schreeuwen dat we alles moeten doen voor de samenleving. De samenleving heeft nog nooit zo hoog gestaan op de agenda. Waarschijnlijk is dat ook weer voorbij zodra de kroeg open is. Want de samenleving dat houdt in dat anderen er alles aan doen om mij weer te laten genieten van het leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]

Oh ja? Ik zie hier een heleboel mensen heel hard toeteren dat er niets gaat gebeuren en dat we zelfs gewoon maar vol open moeten.

*Ik* zou als zorgmedewerker heel blij zijn dat de voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) aangeeft waar hij rekening mee moet houden.

Of vind je dat hij zijn mond moet houden tot hij moet vertellen dat we weer hartoperaties gaan uitstellen? Ik moet toegeven dat ik niet snap waarom dat logisch zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Dazzler2120 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Het is ook niet alsof Kuipers vaak gebruikt wordt voor interviews bij ontwikkelingen omtrent het corona-virus.
Wat moet hij dan zeggen als hem gevraagd wordt of ze rekening houden met een verhoging in de gevraagde ziekenhuiscapaciteit voor Covid?
Journalist stelt een vraag en hij beantwoord dit met concrete cijfers. Niks mis mee, toch?

Edit: Verkeerde naam
Dat is helemaal waar. Uiteindelijk is het de journalist die er iets spannends van maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

Misschien het artikel eerst lezen ?(het is van de Telegraaf, dus de kop is vooral sensatie) Ze verwachten een groei welke wel 'meevalt' (150 op het IC), maar zien in de voorspellingen dat het ook naar 600-800 zou kunnen gaan in het slechtste geval.

Dat is toch juist nieuws? Of interesseert het je niet wat de verwachtingen voor het ziekenhuis zijn na de recente stijging? Naar mijn idee is dat juist voorpagina-nieuws. Iig zou ik het nogal raar vinden als hier niets over geschreven zou worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:38

codex

Geen OpenAI agent :)

Is er eigenlijk al iets bekend over de kans op long covid bij gevaccineerden? We weten van long covid dat je helemaal niet erg ziek hoeft te zijn om het op te lopen, kan een dankzij vaccinatie onmerkbare besmetting ook long covid veroorzaken?

Gezien het zo'n nieuw fenomeen is ben ik wel benieuwd of vaccinatie dat kan voorkomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:35
update 2021-07-13

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ICbtjIhLvXCO8QJwo147U7FitQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fIrnnlGb6hyY3lK1XVMcaVZA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzukz_fT5xAKllHYBuukVgYpkps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NriWesxg1XbjD6DaWlLKXE1t.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGTbYAyVQP7hO0Avl_GaJvzg2Ec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zcI5pZOOn8XPrzfrY6L1m2nW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nv4Vwl8Qif-ob-hNHEHtjbWHHIY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NFDnG4KBIbdh225gOiFRHv0N.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/essQZ0Hi5w-MERoARcuzrehBe2I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V29vHUYmESbPnDfujKtqizMJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4YvA2Jt5SFCM7T389gqVDlYKus=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g6YS1Wxt4BvpagkYKvQI0ba0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDdUrHA4cOnsTDnL8959lzIlTm4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l5ZKt1GzkHMlRACdftdstAiC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q00yY0oYBA3shV7T9qdd0fDseVU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o4m9pPR47Nabk98wvwbUJjQx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIwYntckolvM_1xqBpner-83WOs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fXvOYdopqix9QZqAIKsHlxi7.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQ4S0LweZSGaXnwioQEWScj5j2g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GzJQ1SaLqx5UfMew3eObjTBB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UUdonCxCA1hFocvSiO6qOayKnA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hhqcDSK7iHdKLIPJEXVIsVFt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BoWFpqGp6I4BzdhBC6iYt3Cxss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RX1VW9TNMt7srBsYYyfolEbx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Ik weiger simpelweg mee te doen in een systeem van CoronaCheck apps. Al mag ik behoren tot het gekozen volk weiger ik om gebruik te maken daarvan en een coronapas te claimen. Wat nu gebeurt in Frankrijk en Griekenland is een haast onvermijdelijk gevolg van de introductie van zo'n systeem.

In de tussentijd geniet ik van al dat geld wat ik bespaar omdat ik thuis zit. :P
En dat is een keuze die je zeker mag maken. Het gevolg is dan die bank ja.

Jij pakt dat zo te lezen volwassen op, itt mensen die beginnen "ja, maar ik word uitgesloten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:19:
[...]
En hoe had jij dat dan willen doen
Er zijn uiteraard allerlei manieren te bedenken die zeer situationeel kunnen zijn, maar een ervan zou kunnen zijn om het testen logistiek veel laagdrempeliger te maken, bijvoorbeeld per wijk.

Uiteindelijk heeft de 'hoe' discussie op dit forum wat mij betreft weinig zin omdat je daarvoor ook beschikking moet hebben over informatie die niet openbaar beschikbaar is en voor je het weet er een of andere belanghebbende aan komt zetten met de problematiek van testen in wijken of zo. Kernwoorden zijn dus 'situationeel' en 'bijvoorbeeld'.

Het gaat mij om strategie of de discussie over algemene normen. Wijzen naar andere landen die het ook lastig vinden is eveneens een zinloze exercitie, want altijd waar.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

redwing schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:25:
Dat is toch juist nieuws? Of interesseert het je niet wat de verwachtingen voor het ziekenhuis zijn na de recente stijging? Naar mijn idee is dat juist voorpagina-nieuws. Iig zou ik het nogal raar vinden als hier niets over geschreven zou worden.
Misschien ben ik een beetje corona-moe maar ik heb niet zoveel op met al die voorspellingen. De marges zijn enorm dus de cijfers zeggen amper iets. Ik ben vooral erg benieuwd naar de cijfers morgen. Want de trendlijn is duidelijk qua dalingen op maandag en dinsdag. Pas als het doorzet op woensdag komen we ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
3raser schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:24:
[...]
Dat staat los van het snappen hoe een pandemie werkt. Die mensen zijn waarschijnlijk anti-vaccineren omdat ze vinden dat ze weinig risico lopen om ernstig ziek te worden. En dat is dan tevens de reden waarom ze niet zoveel met maatregelen hebben. Want ze worden er toch niet ziek van.
Ik bedoel er vooral mee dat er veel zijn die niet snappen dat vaccineren en maatregelen aan elkaar gekoppeld zijn. En dat het dus niet zomaar werkt om alles los te laten omdat dan alsnog alles weer op slot gaat. Is het niet door de regering dan wel door de volle ziekenhuizen en vele doden waardoor mensen de ernst er weer van inzien en zelf zorgen voor de maatregelen. En dan heb ik het dus niet over de huidige situatie maar die van het afgelopen jaar.
Aan de andere kant wordt ik een beetje moe van alle mensen die schreeuwen dat we alles moeten doen voor de samenleving. De samenleving heeft nog nooit zo hoog gestaan op de agenda. Waarschijnlijk is dat ook weer voorbij zodra de kroeg open is. Want de samenleving dat houdt in dat anderen er alles aan doen om mij weer te laten genieten van het leven.
Maar wat vind je dan alles doen voor de samenleving? Want voorlopig zijn alle maatregelen juist vooral bedoeld om de samenleving zoveel mogelijk open te laten.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:23:
Het zou mij niet verbazen als de social media van de groep 20-29 vele malen effectiever is dan de corona app van de Jonge. Jongeren delen alles dus ik denk ook als ze positief getest zijn en hun vrienden zullen dat eerder als trigger zien om te gaan testen dan een of andere suffe app.
Ik zie inderdaad veel van dit soort meldingen langs komen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

redwing schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:32:
Maar wat vind je dan alles doen voor de samenleving? Want voorlopig zijn alle maatregelen juist vooral bedoeld om de samenleving zoveel mogelijk open te laten.
Dan doel ik vooral op het vaccineren. Mensen die liever geen vaccin hebben worden voor van alles en nog wat uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:32:
[...]
Aha, we komen weer uit op het abstracte gefilosofeer over strategie en doelstellingen zonder dat je enige realiteitszin toepast over de haalbaarheid en de uitvoerbaarheid er van.
Er staat toch een voorbeeld in mijn reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Als ik sommige reacties lees van mensen dan vinden zij dat zij niet hoeven te 'lijden' onder het gedrag van een andere, kleinere groep die weigert zich aan te passen maar wel een fors beslag leggen op de gemeenschappelijke middelen.

Als ik die denkwijze volg dan is een verhoging van de zorgpremie juist enorm geschikt om als instrument te dienen ipv het ontzeggen van toegang tot publieke voorzieningen. Mits daadwerkelijk gebleken is dat vaccinatie tot lagere zorgkosten leidt.

Dat opent namelijk gelijk de deur naar het eerlijker belasten van ander risicovol gedrag als roken, hoge BMI, blessuregevoelige sporten en ongezond eten met als doel die mensen dat gedrag te laten veranderen.

Immers, waarom zou de maatschappij moeten opdraaien voor het wangedrag van een ander.
Wangedrag ook maar meteen...

Maar het waarom... Nou ja, een ander woord voor maatschappij is samenleving. Daar houd je dus rekening met elkaar en deel je bepaalde kosten samen, dat gaat al jaren zo. Anders krijgen we straks het effect dat wintersport bijvoorbeeld alleen voor de vermogenden is weg gelegd, vanwege het risico. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.

Tegelijk, mensen die zich niet laten vaccineren leggen niet alleen een claim op gemeenschapsgelden, maar zijn ook een oorzaak van hele heftige maatregelen, die we nu al een ruim jaar hebben. Dat is in mijn ogen een brug te ver

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22

gws24

Thinking is hard!

Toch weer mooi die kritiek op Kuypers nu de boodschap niet is wat men wil horen en niet in het narratief past van 'gooi alles maar open want de ziekenhuizen lopen nog niet vol'. Waar was deze kritiek een paar weken geleden toen zijn prognoses gunstig waren?

Oh, en voor de volledigheid even de sheet over de voorspelling van de briefing van vandaag. Kuypers zegt dus ook helemaal niks nieuws of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pO-UU3TI-qALT-t4UqnCAjktaHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1nk1Ib4cJa7LzYpdhJvEYlD9.png?f=fotoalbum_large

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Number10 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Er zijn uiteraard allerlei manieren te bedenken die zeer situationeel kunnen zijn, maar een ervan zou kunnen zijn om het testen logistiek veel laagdrempeliger te maken, bijvoorbeeld per wijk.
Volgens mij is het al aardig laagdrempelig en kon je als je wilde testen dat ook makkelijk doen. Er zijn wat opschalingsproblemen geweest, maar als je had willen testen per wijk waren die nog groter geweest.
Uiteindelijk heeft de 'hoe' discussie op dit forum wat mij betreft weinig zin omdat je daarvoor ook beschikking moet hebben over informatie die niet openbaar beschikbaar is en voor je het weet er een of andere belanghebbende aan komt zetten met de problematiek van testen in wijken of zo. Kernwoorden zijn dus 'situationeel' en 'bijvoorbeeld'.

Het gaat mij om strategie of de discussie over algemene normen. Wijzen naar andere landen die het ook lastig vinden is eveneens een zinloze exercitie, want altijd waar.
Nou ja, er zijn genoeg landen om te kunnen stellen dat er geen uitschieters zijn die het echt stukken beter hebben gedaan. Bij degene met minder maatregelen zie je het aantal doden omhoog schieten, en bij meer maatregelen kom je uit bij de extremen voordat je echt ziet dat het verschil maakt (China). Als je dus naar de cijfers kijkt zijn we gewoon een goede middenmoter. Ook als je naar vaccineren kijkt hadden we weliswaar een slecht begin maar hebben we dat ook weer goed ingehaald.
Dus wat uitkomst betreft kun je wel zeggen dat het aardig goed is gegaan. De uitvoering verdient niet altijd de schoonheidsprijs, maar ook daar vraag ik me af of een regering het wel ooit goed kan doen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kreeg net een appje van mijn zus, die werkt bij een jumbo. Enorme corona uitbraak onder het personeel (parttimers/jongeren 17< die zijn wezen feesten) nu 6 mensen positief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Privacy. Je wil een database gaan aanleggen van mensen die omwille van hun medische status een uitzondering krijgen op de vaccinatieplicht?

Wat denk je dat er met die gegevens kan gebeuren als ze uitlekken? Laten we daar maar geen lijstjes van bij gaan houden, want daar kun je echt enge dingen mee doen.
Daar kun je precies hetzelfde mee als een medisch dossier. Die dan ook maar afschaffen?

Gewoon de beveiliging goed fixen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
3raser schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Misschien ben ik een beetje corona-moe maar ik heb niet zoveel op met al die voorspellingen. De marges zijn enorm dus de cijfers zeggen amper iets. Ik ben vooral erg benieuwd naar de cijfers morgen. Want de trendlijn is duidelijk qua dalingen op maandag en dinsdag. Pas als het doorzet op woensdag komen we ergens.
Daarom moet je ook het artikel lezen zodat je kunt zien wat de verwachting is (150) en wat de marge is (800). Heel simpel gezegd vind ik de kop alarmerend (wat ook de bedoeling is van de Telegraaf ;) ), terwijl uit het artikel blijkt dat de verwachting juist positief is met een stijging die heel erg meevalt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Laatst online: 02-10 16:33
redwing schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Volgens mij is het al aardig laagdrempelig en kon je als je wilde testen dat ook makkelijk doen. Er zijn wat opschalingsproblemen geweest, maar als je had willen testen per wijk waren die nog groter geweest.
Het is laagdrempeling als je een auto tot je beschikking hebt inderdaad. Voor mensen zonder auto is het, afhankelijk van waar ze wonen, niet zo laagdrempelig als je eerst een groot stuk moet fietsen terwijl je je beroerd voelt. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om in mijn eigen wijk te kunnen testen maar ja, ik snap ook wel dat het niet realistisch is om in elke wijk een testlocatie in te richten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
3raser schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Dan doel ik vooral op het vaccineren. Mensen die liever geen vaccin hebben worden voor van alles en nog wat uitgemaakt.
Tja, dat uitmaken voor van alles en nog wat vind ik ook niet goed. Maar ik vind het b.v. wel irritant dat de meeste anti-vaccineren dat niet willen omdat ze zelf een risico-afschatting maken en denken dat die beter is dan die van de experts. Kijk, dat je niet wilt is prima, maar zeg dan dat je het niet wilt/eng vind, maar niet dat het beter is omdat je dat op facebook/twitter of waar dan ook hebt gelezen.

Want het is heel simpel, voor iedereen (behalve medische uitzonderingen) is het beter om die vaccinatie te nemen (en dan heb ik het over persoonlijk, dus niet eens over de samenleving).

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels weer 11 veiligheidsregios op hoogste niveau.

[Twitter: https://twitter.com/jeroenvanleuken/status/1414958619167232007]

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 13-07-2021 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:38:
[...]
Volgens mij is het al aardig laagdrempelig
Voor zover mij bekend zijn veel locaties op afstand en vereist dus reizen, waarbij lang niet iedereen de beschikking heeft over geschikt vervoer. Dus nee, dat is allesbehalve laagdrempelig als ik het vergelijk met voorbeeld dat ik noemde.
(…) maar ook daar vraag ik me af of een regering het wel ooit goed kan doen (…)
Ik neem aan dat je de persco ook hebt gezien. Wat fundamenteel ontbreekt is openbare evaluatie en daarmee dus een mogelijkheid om te leren van eerdere fouten.

Als de GGD in theorie geen klachten zou registreren over de testlocatie bijvoorbeeld (hoewel ik verwacht dat ze dat wel doen) en daardoor niet weten of sommige groepen niet komen vanwege de locatie, dan lijkt het vanuit hun gezichtspunt alsof er geen probleem is. Maar.ook als ze enkel op klachten wachten kan er een beperkt inzicht zijn in de oorzaak waarom mensen niet (kunnen) komen. Er is dus geen 'goed' maar een jaar lang >5% vind ik 'niet goed'.

Dat je op een forum niet voor heel Nederland in detail kan gaan uitleggen hoe het percentage positief omlaag zou kunnen worden gebracht bij gebrek aan informatie daarover of inzicht in middelen, betekent uiteraard niet dat we daarom >5% als goed genoeg moeten beschouwen. Maar allerlei details gaan uitwerken is wat mij betreft echt onzinnig, want we hebben die informatie niet, niemand doet ook iets met zo'n plan en wat op de ene plek werkt kan elders helemaal niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 18:23

Metro2002

Memento mori

42erik schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Tegelijk, mensen die zich niet laten vaccineren leggen niet alleen een claim op gemeenschapsgelden, maar zijn ook een oorzaak van hele heftige maatregelen, die we nu al een ruim jaar hebben. Dat is in mijn ogen een brug te ver
Want die jongere of kerngezonde persoon die niet gevaccineerd is en niet tot amper ziek wordt van covid legt een claim op gemeenschapsgelden?

Je doet nu de aanname dat iemand die niet gevacineerd is per definitie doodziek wordt of automatisch long covid krijgt en koppelt daar aan dat niet gevaccineerd = oorzaak lockdowns en hoge ziektekosten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:12
Stoney3K schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Vind je dat heel gek? Ik ben met name bang dat straks de doelpalen continu verschoven gaan worden en er uiteindelijk nooit 100% versoepeld gaat worden. Dat de disco's en de poppodia dicht gespijkerd kunnen worden want er kan nooit meer iemand komen omwille van de angst voor een nieuwe uitbraak.

En dat is niet omdat ik geloof in één of ander raar sinister plot. maar vooral omdat ik bang ben dat we nu steeds meer aan het inzoomen zijn op het uitbannen van risico's die uiteindelijk gewoon te overzien zijn. Want "stel je voor dat" en de regering wordt op de 1 of andere manier aansprakelijk gehouden, waardoor ze zichzelf maximaal willen indekken.

Dus nee, waar ik vooral bang voor ben is dat we met de kerst van 2025 nog niet van coronapassen en anderhalve meters af zijn, en we misschien bij Gods gratie af en toe een zomer de disco of het café in mogen voor een paar weekjes. Op die manier leven zou ik niet aan moeten denken.
Ik lees alleen maar een hoop angst en drama in je posts.... Heb vertrouwen in het vaccineren, en kijk over een maand (of 2?) nog eens. Als deze uitbraak niet resulteert in een flinke toename in ziekenhuis opnames is er al een belangrijk bewijs dat we rustig meer besmettingen als 'normaal' kunnen bestempelen. Uiteindelijk zal covid als een normaal verkoudheidsvirus onder de bevolking moeten rondgaan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
[...]En dat is niet omdat ik geloof in één of ander raar sinister plot. maar vooral omdat ik bang ben dat we nu steeds meer aan het inzoomen zijn op het uitbannen van risico's die uiteindelijk gewoon te overzien zijn.
En zou je dan aan kunnen geven wanneer die risico's te overzien zijn?
Dat is namelijk het grootste risico bij dit virus, het bestaat nog te kort (en veranderd steeds) om nu al te kunnen voorspellen wanneer het 'over' is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:56:
[...]

En zou je dan aan kunnen geven wanneer die risico's te overzien zijn?
Wanneer de dreiging voor code zwart niet meer aanwezig is.

Twee weken geleden dus al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
Stoney3K schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Volgens mij is die dreiging er nog steeds

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 03-10 16:12

Agent47

I always close my contracts.

Mrjraider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:38:
Kreeg net een appje van mijn zus, die werkt bij een jumbo. Enorme corona uitbraak onder het personeel (parttimers/jongeren 17< die zijn wezen feesten) nu 6 mensen positief :+
Maat van mij die kreeg het weer van een collega op kantoor. Het scheelt een beetje dat hij de eerste vaccinatie al heeft gehad, dus ziekenhuis zit er voor hem niet in gok ik (27 jaar)

Bewijst wel weer dat het net te snel gaat.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Number10 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:52:
[...]
Voor zover mij bekend zijn veel locaties op afstand en vereist dus reizen, waarbij lang niet iedereen de beschikking heeft over geschikt vervoer. Dus nee, dat is allesbehalve laagdrempelig als ik het vergelijk met voorbeeld dat ik noemde.
Tja, ik vraag me af hoeveel mensen hierdoor daadwerkelijk niet zijn gaan testen en of dat echt uitmaakt voor het percentage van getesten dat positief test. Want dat zou alleen uitmaken als degene die nu niet komen bovengemiddeld gewoon verkouden zijn en geen covid hebben.
[...]
Ik neem aan dat je de persco ook hebt gezien. Wat fundamenteel ontbreekt is openbare evaluatie en daarmee dus een mogelijkheid om te leren van eerdere fouten.
Tuurlijk en ik heb daar hier ook zat commentaar over gegeven. Zeker het gebrek aan zelf-evaluatie vind ik slecht. Want fouten kun je maken, maar moet je daarna ook gewoon toegeven ipv op allerlei manieren er omheen te draaien. Als ze vrijdag simpelweg sorry hadden gezegd voor de foute inschatting was er weinig aan de hand geweest. Dan was de keuze van teveel versoepelen weliswaar nog steeds stom geweest, maar dan kun je ten minste de discussie voeren over hoe je het een volgende keer kunt voorkomen. Het excuses dat nu achteraf door Rutte komt is gewoon te laat en geeft juist extra aan dat er geen zelfreflectie is.

Want laten we wel wezen, iedereen snapt best dat we nog steeds veel aan het gokken zijn van hoe iets uit zal pakken.
Als de GGD in theorie geen klachten zou registreren over de testlocatie bijvoorbeeld (hoewel ik verwacht dat ze dat wel doen) en daardoor niet weten of sommige groepen niet komen vanwege de locatie, dan lijkt het vanuit hun gezichtspunt alsof er geen probleem is. Maar.ook als ze enkel op klachten wachten kan er een beperkt inzicht zijn in de oorzaak waarom mensen niet (kunnen) komen. Er is dus geen 'goed' maar een jaar lang >5% vind ik 'niet goed'.
Tja, maar waar komt die 5% vandaan? Want zelfs als een gedeelte van de mensen moeite heeft om naar een testlokatie te komen is de kans dat die groep zorgt voor een lager percentage natuurlijk heel klein.
Als simpelweg 15% van de mensen met klachten daadwerkelijk corona heeft kom je alleen maar op 5% door overmatig veel niet besmette mensen te testen.

Dus heel eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom dat onder de 5% moet zitten. Het lijkt mij dat je daar alleen komt door simpelweg b.v. een hele wijk te testen ongeacht klachten.
Dat je op een forum niet voor heel Nederland in detail kan gaan uitleggen hoe het percentage positief omlaag zou kunnen worden gebracht bij gebrek aan informatie daarover of inzicht in middelen, betekent uiteraard niet dat we daarom >5% als goed genoeg moeten beschouwen. Maar allerlei details gaan uitwerken is echt onzinnig, want we hebben die informatie niet, niemand doet ook iets met zo'n plan en wat op de ene plek werkt kan elders helemaal niet werken.
En zoals ik al zeg weet je ook de details niet of 5% wel een goede graadmeter is. Waarom zou b.v. 15% niet een veel betere graadmeter zijn? En andersom, als je die 5% als richtlijn wil hebben moet je dan ook niet anders gaan testen?

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:04
Stoney3K schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:57:

Zullen we begin augustus afwachten?

Als het dan nog steeds niet significant oploopt en de vaccinaties gezet zijn kan iedereen alsnog naar Lowlands en de F1 op Zandvoort.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Je vraagt je soms af of een persoon als Hugo de Jonge wel de juiste persoon op de juiste plek is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkmkNy73ny9gDCE2GBykffk3Hs0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YKzMAjCgc5bPIHGj8A5yXF9H.png?f=fotoalbum_large
bron

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjEG8MfJ-noDKkGJ4Uf4YbJhUQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8IIuIHbF3xCfp2ZeEOwj3cPw.jpg?f=user_large
bron

Doet die man echt maar wat, of wat is het? Communicatie en verkeerde keuzes van het kabinet zijn de reden dat mensen twijfelen en/of weigeren. De fouten blijven zich maar opstapelen.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

MikeyMan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:48:
Inmiddels weer 11 veiligheidsregios op hoogste niveau.

[Twitter]
Tsja, de waarde daarvan is wel sterk verminderd nu die niveaus niet gecorrigeerd zijn voor de nieuwe verhouding tussen besmettingen en ernstige ziekte, nu er massaal gevaccineerd is :)

6000 besmettingen per dag was een jaar geleden inderdaad 'zeer ernstig'; bij die aantallen ging het in de ziekenhuizen gegarandeerd erg druk worden.

Inmiddels is de te verwachten druk op de zorg bij 6000 besmettingen per dag heel erg behapbaar.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:13:
Je vraagt je soms af of een persoon als Hugo de Jonge wel de juiste persoon op de juiste plek is.

[Afbeelding]
bron

[Afbeelding]
bron

Doet die man echt maar wat, of wat is het? Communicatie en verkeerde keuzes van het kabinet zijn de reden dat mensen twijfelen en/of weigeren. De fouten blijven zich maar opstapelen.
De Gezondheidsraad vond het een goed idee. Maar dit is Hugo z'n falen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:14

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Ik zie inderdaad veel van dit soort meldingen langs komen:

[Twitter]
Twitter niet bepaald een betrouwbare bron.
Mrjraider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:38:
En hoeveel hebben er klachten/zijn ziek?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

[Afbeelding]
bron

[Afbeelding]
bron

Geef dan de gezondheidsraad de schuld, die volgt ie immers hierin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Je punt is?
Ook gelezen wat ik quote?

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 13-07-2021 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]
De fouten blijven zich maar opstapelen.
Waarom is dit een fout?

De Jonge heeft dit ook niet zomaar beslist, maar hij baseert zich op het advies van de Gezondheidsraad, en die ziet geen bezwaar.

De WHO zegt, dat er nog te weinig bekend is om mensen zelf te laten kiezen en dat dat laatste (mensen zelf laten kiezen) een gevaarlijke trend is. Het is dus niet zo dat de WHO het mixen van vaccins op zichzelf gevaarlijk vindt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 13:07

[Afbeelding]
bron

[Afbeelding]
bron

Volgens mij doen (of willen) ze dat ook in Amerika. Maar daar is de Pfizer baas niet weg te slaan van de tv, dus het is ook niet heel gek dat die nog een bestelling aan AstraZeneca gebruikers wil slijten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Metro2002 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Want die jongere of kerngezonde persoon die niet gevaccineerd is en niet tot amper ziek wordt van covid legt een claim op gemeenschapsgelden?

Je doet nu de aanname dat iemand die niet gevacineerd is per definitie doodziek wordt of automatisch long covid krijgt en koppelt daar aan dat niet gevaccineerd = oorzaak lockdowns en hoge ziektekosten.
Als individu hoeft dat niet per se nee. Maar als collectieve groep is dat wel zo, met dus individuele verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

jip_86 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Volgens mij doen (of willen) ze dat ook in Amerika. Maar daar is de Pfizer baas niet weg te slaan van de tv, dus het is ook niet heel gek dat die nog een bestelling aan AstraZeneca gebruikers wil slijten :+
Niet te vergeten het feit dat je met AZ de Amerikaanse grens niet over komt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]
bron

[Afbeelding]
bron

Dat jij het verschil niet ziet tussen een onderbouwd advies van de Gezondheidsraad gebaseerd op testen van mensen die eerst AZ kregen en als 2e Pfizer en iemand van de WHO die het heeft over mensen die lukraak wat vaccins prikken vind ik idd zorgelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:16:
[...]

[...]

En hoeveel hebben er klachten/zijn ziek?
Gewoon positief getest na BCO, geen klachten aldus mijn zusje.
Grotere groep is getest, 20+ man van wat ik begreep.
Allemaal in quarantaine, dus haar werk is een drama met personeelstekorten voor het vakkenvullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:19:
[...]

Je punt is?
Ook gelezen wat ik quote?
in mijn ogen is dit paniek zaaien, zie ook reactie @eamelink , sommigen -en daar bedoel ik eerder de twitteraar(s) dan jou mee- lijken een soort behagen hebben om over rampspoed te berichten.
Nu is je kop in het zand steken ook zeker niet verstandig, maar wat nuchterheid zou wat mij betreft hier en daar een goede toevoeging zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:11
Agent47 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:58:
[...]

Maat van mij die kreeg het weer van een collega op kantoor. Het scheelt een beetje dat hij de eerste vaccinatie al heeft gehad, dus ziekenhuis zit er voor hem niet in gok ik (27 jaar)

Bewijst wel weer dat het net te snel gaat.
En dat is ook een van de redenen dat ik nog niet naar kantoor kom :)
Heb zelf maar 1 prik gehad, en wil nu gewoon nog even 4 weken wachten tot mijn tweede prik & de wachttijd.

Nog niks van mijn werkgever verder gehoord trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:22:
[...]

in mijn ogen is dit paniek zaaien, zie ook reactie @eamelink , sommigen -en daar bedoel ik eerder de twitteraar(s) dan jou mee- lijken een soort behagen hebben om over rampspoed te berichten.
Nu is je kop in het zand steken ook zeker niet verstandig, maar wat nuchterheid zou wat mij betreft hier en daar een goede toevoeging zijn.
Nou ja, kan het heel veel kwaad om je ff te laten testen nadat er in de toko waar je bent geweest al 10 man positief zijn getest?

Als het bco niet werkt (of kan werken door gebrek aan administratie?), Lijkt dit me een prima alternatief.
Stel dat er nog 10 uit komen die een weekje thuis blijven is dit m.i. een prima bijdrage aan het beperken van de verspreiding. Soort zelf-oplossend probleem op deze manier.

Eindelijk een positieve bijdrage van Social media, en dat was waar ik ook op reageerde :P

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 13-07-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Aan de kant dat jij je daar echt zorgen over maakt totaal niet en is je goed recht en ik wil dat ook echt niet bagatelliseren. For the record, die extremen die jij beschrijft zijn totaal onwenselijk en misschien juist goed dat er iemand is die dat benoemd. Echter, vind ik het wel meten met twee maten als je dat niet ook doet bij versoepelingen en de mogelijke gevolgen er van. Daarnaast heeft het imo een verstorende invloed op de discussie hier omdat het er voor zorgt dat die meteen compleet gepolariseerd wordt omdat iedereen op die extremen duikt en daardoor de nuance die je juist wel wil verdwijnt.
Ik ben met name bang dat straks de doelpalen continu verschoven gaan worden en er uiteindelijk nooit 100% versoepeld gaat worden. Dat de disco's en de poppodia dicht gespijkerd kunnen worden want er kan nooit meer iemand komen omwille van de angst voor een nieuwe uitbraak.

En dat is niet omdat ik geloof in één of ander raar sinister plot. maar vooral omdat ik bang ben dat we nu steeds meer aan het inzoomen zijn op het uitbannen van risico's die uiteindelijk gewoon te overzien zijn. Want "stel je voor dat" en de regering wordt op de 1 of andere manier aansprakelijk gehouden, waardoor ze zichzelf maximaal willen indekken.

Dus nee, waar ik vooral bang voor ben is dat we met de kerst van 2025 nog niet van coronapassen en anderhalve meters af zijn, en we misschien bij Gods gratie af en toe een zomer de disco of het café in mogen voor een paar weekjes. Op die manier leven zou ik niet aan moeten denken.
Ik hoop met je mee dat dit onwaarschijnlijke (extreme ;) ) scenario niet uit gaat komen. Helaas is het verloop van een pandemie niet iets wat goed voorspelbaar is en kan er altijd iets gebeuren (bv nieuwe variant) waardoor maatregelen gewoon opnieuw nodig zijn omdat het alternatief nog slechter is. Waar dan de grens ligt qua doelpalen uiteindelijk, geen idee, maar om nu al meteen keer op keer van het slechtste uit te gaan pas ik persoonlijk voor.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wederom bevestiging dat je buiten nog prima besmet kan raken:

Zeker 300 mensen besmet tijdens Festival 'Verknipt'

https://www.telegraaf.nl/...trechts-festival-verknipt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Nou ja, kan het heel veel kwaad om je ff te laten testen nadat er in de toko waar je bent geweest al 10 man positief zijn getest?

Als het bco niet werkt (of kan werken door gebrek aan administratie?), Lijkt dit me een prima alternatief.
Stel dat er nog 10 uit komen die een weekje thuis blijven is dit m.i. een prima bijdrage aan het beperken van de verspreiding. Soort zelf-oplossend probleem op deze manier.

Eindelijk een positieve bijdrage van Social media, en dat was waar ik ook op reageerde :P
o , daar zeker mee eens hoor indammen blijft wenselijk. ging meer erom dat 'hoogste risiconiveau' op dit moment een ander lading zou kunnen krijgen dan het een aantal maanden geleden had.

toen associeerde ik het met overvolle IC's en sterfgevallen, nu met extra testen ( en hopelijk blijft t daarbij), dat is inderdaad positief :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

_Bailey_ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:29:

Misschien wint Hugo wel een prijs voor de enorme bijdrage die zijn Dansen Met Jansen heeft geleverd aan het begrijpen van hoe superspreads plaatsvinden :D

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 18:23

Metro2002

Memento mori

42erik schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Als individu hoeft dat niet per se nee. Maar als collectieve groep is dat wel zo, met dus individuele verschillen
Dat ligt helemaal aan de groep. 70+? Dan heb je volkomen gelijk. 40-? Die ziekenhuizen gaan echt niet vollopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:02:
[...]
Tja, ik vraag me af hoeveel mensen hierdoor daadwerkelijk niet zijn gaan testen en of dat echt uitmaakt voor het percentage van getesten dat positief test.(…)
Maar dit is wat ik bedoel: op grond waarvan moeten we nu vaststellen of dat klopt? Jouw gevoel? Want er is voor zover mij bekend geen openbare informatie waaraan we dit kunnen toetsen. Maar dat betekent niet dat jouw of mijn stelling (niet) klopt. Enkel dat het oorzaak kan zijn die onderzocht kan worden.
(…) Want dat zou alleen uitmaken als degene die nu niet komen bovengemiddeld gewoon verkouden zijn en geen covid hebben. (…)
Om er heel kort inhoudelijk op in te gaan: dergelijke crises hebben een disproportionele impact op mensen met een laag eigen vermogen of inkomen. Daar verwacht ik ook de meeste opnames, dalend van oud naar jong. En ik zou niet verbaasd zijn dat testmogelijkheid ook beperkt is voor mensen die geen geld hebben voor een auto, fiets of het OV.
(…)
maar dan kun je ten minste de discussie voeren over hoe je het een volgende keer kunt voorkomen.(…)
En dat is wat er wat mij betreft vooral van belang is, en ook heel frequent, want de complexiteit maakt dat veel aspecten lastig zijn te voorspellen. Daarom is de traagheid met sequencing of afschalen van datastromen bijvoorbeeld ook zo rampzalig. Het maakt de mogelijkheid om snel bij te sturen nog moeilijker.
(…) maar waar komt die 5% vandaan? (...)
Dus heel eerlijk gezegd snap ik niet zo goed waarom dat onder de 5% moet zitten.
Het is een algemene norm die wereldwijd wordt gehanteerd. Het is overigens ook de norm die het RIVM zelf gebruikt blijkens een opmerking daarover tijdens een of twee technische briefings geleden. In onderstaande reactie van afgelopen zaterdag heb ik het toegelicht, inclusief verwijzing naar een uitleg door medewerkers van een gerenomeerd instituut uit de VS die daar nog veel uitgebreider op ingaan:
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7"

Steekproefsgewijs testen is een optie, maar heeft ook nadelen zoals je vorige keer terecht opmerkte. De methode moet dus goed worden ingericht op de behoefte en risico's en daarvoor is de testmodaliteit en bijbehorende karakteristieken o.a. relevant, maar kan ook afhangen van de prevalentie. Er wordt overigens wel steekproefsgewijs getest bij klachten via de peilstations. Maar zicht houden met testen hoeft niet per se implicaties te hebben voor individuen zoals we bijvoorbeeld van het rioolwateronderzoek weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Ah, dit lijkt het festival te zijn waar het in de 2e kamer briefing over ging en dus geen goede check op id was naast scannen van de QR. Of dat de echte oorzaak van de uitbraak is moeten we natuurlijk afwachten want het kan ook gekomen zijn door bv vals negatieve tvt testen maar die festival directeuren die continu roepen dat zij het wel goed kunnen organiseren/controleren zijn effectief genaaid door een collega en is niet gunstig voor hun rechtzaak tegen de staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:31

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Vind je dat heel gek? Ik ben met name bang dat straks de doelpalen continu verschoven gaan worden en er uiteindelijk nooit 100% versoepeld gaat worden. Dat de disco's en de poppodia dicht gespijkerd kunnen worden want er kan nooit meer iemand komen omwille van de angst voor een nieuwe uitbraak.

Pfff... Het is omdat je een sinister plot uitsloot want anders zou ik wel eens weten wat het voordeel is voor het crimineel meesterbrein :9

Als we in 2025 nog steeds corona maatregelen hebben dan is dat om een reden. Ik vind die reden (inclusief de mogelijk oorzaak) veel enger dan. Dat zou betekenen dat we een soort zombie-achtig virus moeten hebben dat continue muteert en waar geen vaccin meer tegen helpt.

Dat indekken van de overheid werkt twee kanten op. Men kan de overheid ook aanklagen vanwege de maatregelen... Zoals viruswaarheid al gedaan heeft.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DevWouter schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Pfff... Het is omdat je een sinister plot uitsloot want anders zou ik wel eens weten wat het voordeel is voor het crimineel meesterbrein :9
Dat wil ik je best uitleggen maar wanneer ik dat doe ben je je leven waarschijnlijk niet meer zeker. ;)

En nu kap ik ook echt met de slowchat.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 13-07-2021 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
42erik schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:29:
Jij pakt dat zo te lezen volwassen op, itt mensen die beginnen "ja, maar ik word uitgesloten".
Ondanks deze keuze ben ik natuurlijk er niet minder een medische paria door geworden in een wereld vol CoronaCheck apps.

Stel nu morgen dat je alleen nog mag deelnemen aan bepaalde delen van het leven als je lid bent van het CDA (willekeurig gekozen). Het is een keuze, je kan prima lid worden van het CDA en volwaardig meedoen. Je hebt er geen last van en af en toe moet je het lidmaatschapspasje tonen. Maar wat nu als je liever niet het CDA wil steunen?

Niet mogen meedoen is en blijft een vorm van uitsluiting, ook al gaat het op basis van iets wat een "keuze" is. Volwaardig meedoen is geen optie als je niet mee wil spelen. Genoeg mensen die lid worden van het CDA als je maar genoeg barrières opwerpt voor niet-leden. (Niet aan Hugo en Wopke doorvertellen. :P )

Frankrijk en Griekenland zetten de toon en ik ben benieuwd wie gaan volgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:51:
[...]

Stel nu morgen dat je alleen nog mag deelnemen aan bepaalde delen van het leven als je lid bent van het CDA (willekeurig gekozen). Het is een keuze, je kan prima lid worden van het CDA en volwaardig meedoen. Je hebt er geen last van en af en toe moet je het lidmaatschapspasje tonen. Maar wat nu als je liever niet het CDA wil steunen?
Dit soort vergelijkingen slaan natuurlijk helemaal nergens op, want voor zover ik weet is CDA-lidmaatschap niet besmettelijk, leidt het in 0% van de gevallen tot overlijden of langdurige longklachten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mrjraider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:21:
[...]

Gewoon positief getest na BCO, geen klachten aldus mijn zusje.
Grotere groep is getest, 20+ man van wat ik begreep.
Allemaal in quarantaine, dus haar werk is een drama met personeelstekorten voor het vakkenvullen
Fijn ja, terwijl een positieve test dus niks zegt over of ze überhaupt besmettelijk zijn. Zoals bij iedereen die positief test zonder klachten. Het zou beter zijn als ze per direct stoppen met het testen van mensen zonder klachten.

Totaal geen bewijs dat men daar "besmet" zou zijn geraakt. Een positieve PCR-test toont dit simpelweg niet aan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Er werd gisteren en vandaag diverse keren opgemerkt dat de getallen weer lijken te dalen, maar een (meer) plausibele oorzaak is een overbelasting van het testsysteem.

Daarvoor zijn diverse aanwijzingen maar deze serie aan tweets van vandaag voegt daar nog een aan toe:
https://threadreaderapp.com/user/hk_nien

Het is dus geen absoluut 'bewijs' maar aanvulling op zoiets als het hoge percentage positief die samen met het recente nieuws een verklaring lijken te geven voor de schijnbare daling (die er vermoedelijk niet is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
YakuzA schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:21:
[...]

Dat jij het verschil niet ziet tussen een onderbouwd advies van de Gezondheidsraad gebaseerd op testen van mensen die eerst AZ kregen en als 2e Pfizer en iemand van de WHO die het heeft over mensen die lukraak wat vaccins prikken vind ik idd zorgelijk.
Daarnaast heeft de WHO wel vaker andere meningen dan de gezondheidsraad. Zoals wat betreft het prikken tussen 12 en 18j. WHO vindt dat er te weinig data is, en alleen de kwetsbaren mogelijk voordeel hebben. Gezondheidsraad, EMA enz vinden dat 12+ prima is.

Tsja.. Denk ook dat de WHO slechte hygiënische omstandigheden in sommige landen meeneemt in hun mening.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

NOS heeft het over > 900 mensen, meer dan 9% :X
Meer dan 900 bezoekers van het tweedaagse muziekfestival Verknipt in Utrecht zijn besmet geraakt met het coronavirus, meldt de GGD aan persbureau ANP. Het gaat om ruim 9 procent van het totale bezoekersaantal.

Op de eerste dag, zaterdag 3 juli, raakten volgens cijfers van de GGD minimaal 178 festivalgangers besmet. Het evenement in de open lucht trok 10.000 mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Number10 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:57:
Er werd gisteren en vandaag diverse keren opgemerkt dat de getallen weer lijken te dalen, maar een (meer) plausibele oorzaak is een overbelasting van het testsysteem.

Daarvoor zijn diverse aanwijzingen maar deze serie aan tweets van vandaag voegt daar nog een aan toe:
https://threadreaderapp.com/user/hk_nie

Het is dus geen absoluut 'bewijs' maar aanvulling op zoiets als het hoge percentage positief die samen met het recente nieuws een verklaring lijken te geven voor de schijnbare daling (die er vermoedelijk niet is).
Speculatie over een zogenaamde overbelasting komt alleen uit een bepaalde hoek vandaan (Marino & Yorick en consorten). Die Twitter account waar je naar probeert te linken is trouwens opgeschort, dus dat voorspelt niet veel goeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Kabinet komt met extra geld voor compensatie afgelaste evenementen

Het kabinet wacht het Kamerdebat van morgen niet af en komt nu met een ruimhartigere vergoedingsregeling voor de evenementenbranche. Mogelijk hoopt het kabinet hier ook de angel mee uit het kortgeding te trekken, deze strategie werkte ook bij het kortgeding van de KHN eerder dit jaar.
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:54:
Dit soort vergelijkingen slaan natuurlijk helemaal nergens op, want voor zover ik weet is CDA-lidmaatschap niet besmettelijk, leidt het in 0% van de gevallen tot overlijden of langdurige longklachten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zo goed was het nou niet echt voor de gezondheid van Omtzigt dat lidmaatschap, die heeft er ook langdurige klachten aan overgehouden. :+

Ondanks dat het vaccin nemen een keuze is, wil dat niet zeggen dat we niet kunnen spreken over uitsluiting. Op termijn doen we onze vrije samenleving geweld aan, want zo vrij is die niet als niet iedereen mee kan doen. Nu ruilen we dat in voor een soort comfortabele surveillance à la Brave New World dat iedereen die we tegenkomen veilig bevonden is voor maatschappelijke deelname. Je hoeft niet te vrezen voor ongevaccineerd schorem, want die komen nergens meer binnen en als ze het doen krijgen ze te maken met de lange arm der wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Number10 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:57:

https://threadreaderapp.com/user/hk_nie

Link doet het niet. Ik blijf het dan bijzonder vinden want de tijd tot je kan testen is nergens superhoog. Van de mensen waarvan ik weet dat ze getest zijnde afgelopen dagen weet ik sat ze binnen 12 uur de uitslag hadden. Verder meldt het RIVM ook niks. Het lijkt op dit moment puur bashen om het bashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:02:
[...]
Die Twitter account waar je naar probeert te linken is trouwens opgeschort, dus dat voorspelt niet veel goeds.
Er zat een typefout in de link, want de laatste letter ontbrak. Het goeie nieuws is dat het volgens jou redenatie dus nu wel veel goeds voorspelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Laguna schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:02:
[...]

Speculatie over een zogenaamde overbelasting komt alleen uit een bepaalde hoek vandaan (Marino & Yorick en consorten). Die Twitter account waar je naar probeert te linken is trouwens opgeschort, dus dat voorspelt niet veel goeds.
Niet alleen dat, zolang je nog dezelfde dag getest kunt worden en de uitslag snel krijgt lijkt me van een stokkend systeem geen sprake

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:03:
[...]

Link doet het niet. Ik blijf het dan bijzonder vinden want de tijd tot je kan testen is nergens superhoog. Van de mensen waarvan ik weet dat ze getest zijnde afgelopen dagen weet ik sat ze binnen 12 uur de uitslag hadden. Verder meldt het RIVM ook niks. Het lijkt op dit moment puur bashen om het bashen.
Andere plausibele oorzaak van o.a. het hoge %positief werd vanmorgen in de technische briefing genoemd. Veel mensen doen eerst een zelftest, en gaan daarna naar de GGD. 80% van de mensen met een positieve zelftest kreeg vervolgens ook een positieve pcr mee.

Overigens is de wachttijd tot test natuurlijk iets anders dan de wachttijd tot uitslag.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 13-07-2021 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Laguna schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:54:

Fijn ja, terwijl een positieve test dus niks zegt over of ze überhaupt besmettelijk zijn. Zoals bij iedereen die positief test zonder klachten. Het zou beter zijn als ze per direct stoppen met het testen van mensen zonder klachten.
Eens dat een positieve test niet altijd betekent dat je besmettelijk bent maar dat wil niet zegeen dat je moet stoppen met testen want een groot deel van die mensen zonder klachten kan weldegelijk a-symptomatisch andere mensen besmetten. Als je dat kan voorkomen door wel te testen en die mensen in quarantaine te houden dan lijkt mij dat een no-brainer.
Totaal geen bewijs dat men daar "besmet" zou zijn geraakt. Een positieve PCR-test toont dit simpelweg niet aan.
Nee, maar bco wel en nee dat is niet 100% zekerheid dat het daar gebeurt is maar een beetje gezond verstand en logica mag best meespelen in de bepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Typefout, herstelt.
(…) Ik blijf het dan bijzonder vinden want de tijd tot je kan testen is nergens superhoog. Van de mensen waarvan ik weet dat ze getest zijnde afgelopen dagen weet ik sat ze binnen 12 uur de uitslag hadden. Verder meldt het RIVM ook niks. Het lijkt op dit moment puur bashen om het bashen.
Je reactie is weinig inhoudelijk en berust op van-horen-zeggen, kun je ook onderbouwen waarom jij de aangevoerde argumenten onlogisch vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Number10 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:03:
[...]

Er zat een typefout in de link, want de laatste letter ontbrak. Het goeie nieuws is dat het volgens jou redenatie dus nu wel veel goeds voorspelt.
Helaas niet, zoals ik al dacht dezelfde hoek als die kliek die ik al noemde. De tegenhangers van mensen als MdH die denken het allemaal wel te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:09:
[...]
Helaas niet, zoals ik al dacht dezelfde hoek als die kliek die ik al noemde. De tegenhangers van mensen als MdH die denken het allemaal wel te weten.
Maar je onderbouwt je stellingen niet. Waarom bieden de tweets volgens jou geen aanwijzing voor de stelling dat het testsysteem vast lijkt te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

GAIAjohan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:57:
[...]

(...)
Tsja.. Denk ook dat de WHO slechte hygiënische omstandigheden in sommige landen meeneemt in hun mening.
Lijkt mij wel. Ook de aanwezigheid en bereikbaarheid van zorg die meestal in ziekenhuizen wordt gegeven zal vast en factor zijn. Dan wordt de risico afweging al snel anders als een kleine bijwerking kan leiden tot overlijden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 19:58
Als Belg merk ik grote verschillen in hoe er wordt omgegaan met Corona. Als ik in Nederland ben heb ik altijd het gevoel dat Corona daar niet meer bestaat. Geen mondmaskers, geen minimum verplichtingen, alles terug open.

Ik merk het enorm bij de toeristen in België, enkel de Nederlanders hebben geen mondmasker mee, zagen en klagen over de maatregelen. Hetzelfde hoor ik niet over de Franse of andere toeristen.

Toch raar hoe anders het is land per land.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Number10 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:10:
[...]

Maar je onderbouwt je stellingen niet. Waarom bieden de tweets volgens jou geen aanwijzing voor de stelling dat het testsysteem vast lijkt te lopen?
Om dezelfde reden dat mensen geen tijd steken in het weerleggen van berichten van mensen als MdH.

Daarnaast is het ook totaal niet interessant aangezien er momenteel teveel mensen getest worden zonder klachten. Als er veel mensen met klachten waren die niet terecht zouden kunnen in de teststraat dan had je dat wel in het nieuws gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

tc982 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:10:
Als Belg merk ik grote verschillen in hoe er wordt omgegaan met Corona. Als ik in Nederland ben heb ik altijd het gevoel dat Corona daar niet meer bestaat. Geen mondmaskers, geen minimum verplichtingen, alles terug open.

Ik merk het enorm bij de toeristen in België, enkel de Nederlanders hebben geen mondmasker mee, zagen en klagen over de maatregelen. Hetzelfde hoor ik niet over de Franse of andere toeristen.

Ik denk dat het niet eens per land zo veel verschilt maar vooral in welke bubbel je zit en of je toevallig wat hoort of niet. Duitsland bv doet het erg goed in de corona cijfers en hoor je dat ze zo goed de maatregelen volgen maar als ik dan mijn eigen n=1 ervaring daar tegenover zet in Scheveningen of de verhalen hier op het forum over het outletcentrum in Roermond dan verschillen we allemaal niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Laguna schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:14:
[...]Om dezelfde reden dat mensen geen tijd steken in het weerleggen van berichten van mensen als MdH.

Daarnaast is het ook totaal niet interessant aangezien er momenteel teveel mensen getest worden zonder klachten. Als er veel mensen met klachten waren die niet terecht zouden kunnen in de teststraat dan had je dat wel in het nieuws gelezen.
Volgens mij gaat het om het niet snel genoeg administratief kunnen verwerken van al die geteste personen en dat het werkelijke aantal daardoor nog hoger zou kunnen zijn en niet om het weigeren van mensen met klachten in de teststraat omdat ze ze fysiek niet zouden kunnen verwerken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:12

Kheos

FP ProMod

Dat verschil merk ik al vanaf dag 1. Waar we in België bij elke supermarkt iemand hadden die elke karretje ter plaatse ontsmette en aangaf en er op toe zag dat iedereen een masker droeg en dat er niet teveel mensen in de winkel waren, mocht ik in Nederland altijd zelf een karretje nemen en leken mondmaskers compleet optioneel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:36

Vrijdag

De Zwarte

Gingen de Belgen niet allemaal yolo naar de Nederlandse outlets en tuincentra? En de kroegen toen die daar dicht gingen?

Zelfde met de toeristen hier in de regio (Scheveningen), hoop witte kentekenplaten met zwarte of rode letters/cijfers waarvan de eigenaren allemaal niet zo moeilijk doen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:18:
[...]
Volgens mij gaat het om het niet snel genoeg administratief kunnen verwerken van al die geteste personen en dat het werkelijke aantal daardoor nog hoger zou kunnen zijn en niet om het weigeren van mensen met klachten in de teststraat omdat ze ze fysiek niet zouden kunnen verwerken.
Dat is een mogelijkheid, maar gisteren zijn er ook nieuwsberichten geweest die wezen op andere problematiek na de afname, en dat kan dus verklaren waarom het testen zelf geen probleem lijkt te zijn.

Zie bijvoorbeeld deze serie aan tweets van gisteren met een aantal bronnen:
https://threadreaderapp.com/user/mzelst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 06:32
Kheos schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Dat verschil merk ik al vanaf dag 1. Waar we in België bij elke supermarkt iemand hadden die elke karretje ter plaatse ontsmette en aangaf en er op toe zag dat iedereen een masker droeg en dat er niet teveel mensen in de winkel waren, mocht ik in Nederland altijd zelf een karretje nemen en leken mondmaskers compleet optioneel.
Op de karretjes valt geen peil te trekken. De ene lokale supermarkt heeft al een jaar lang iemand aan de deur die alles controleerd en poetst, de andere supermarkt is een free for all. Ook qua Duitse toeristen is het onregelmatig. Het ene deel draagt een FFP2 masker, de andere is net een Nederlander totdat ze iets moeten bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Number10 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:06:
[...]

Typefout, herstelt.

[...]

Je reactie is weinig inhoudelijk en berust op van-horen-zeggen, kun je ook onderbouwen waarom jij de aangevoerde argumenten onlogisch vindt?
Omdat het aantal uitgevoerde tests niet uitzonderlijk hoog is op dit moment. En wat ik hoor van de mensen om me heen gaat plannen en uitslag gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

gws24 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:06:
[...]
Eens dat een positieve test niet altijd betekent dat je besmettelijk bent maar dat wil niet zegeen dat je moet stoppen met testen want een groot deel van die mensen zonder klachten kan weldegelijk a-symptomatisch andere mensen besmetten. Als je dat kan voorkomen door wel te testen en die mensen in quarantaine te houden dan lijkt mij dat een no-brainer.
Testen zonder klachten deden we voorheen ook niet. De kans dat iemand a-symptomatisch andere mensen besmet is gering en zouden we inmiddels als een geaccepteerd risico moeten nemen gezien de huidige vaccinatiegraad.
[...]
Nee, maar bco wel en nee dat is niet 100% zekerheid dat het daar gebeurt is maar een beetje gezond verstand en logica mag best meespelen in de bepaling.
Zolang je niet weet hoeveel mensen er vooraf positief hadden getest met een PCR-test bij de GGD kan je niet concluderen dat men daar "besmet" is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-10 16:25

Wel even een toevoeging: 95% staat hier strak. Het knuffel gehalte is héél hoog (daardoor) op zo'n festival. Ook is vaak een deel van de stages in tenten, al weet ik niet of dat ook zo dit jaar is. Dus de kans dat je hier besmet raakt is wel iets groter dan in bijvoorbeeld een voetbalstadion. :+

Plus dat misschien een deel binnen is gekomen zonder goede controle. Dat heb ik ook via-via gehoord. Je moet het met een korreltje zout nemen, maar aangezien iemand anders dat ook al zei in deze thread, lijkt het me niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 13:27

ultimateharry

Team Slayer:-)

Fuujii schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:31:
[...]

Wel even een toevoeging: 95% staat hier strak. Het knuffel gehalte is héél hoog (daardoor) op zo'n festival. Ook is vaak een deel van de stages in tenten, al weet ik niet of dat ook zo dit jaar is. Dus de kans dat je hier besmet raakt is wel iets groter dan in bijvoorbeeld een voetbalstadion. :+

Plus dat misschien een deel binnen is gekomen zonder goede controle. Dat heb ik ook via-via gehoord. Je moet het met een korreltje zout nemen, maar aangezien iemand anders dat ook al zei in deze thread, lijkt het me niet onwaarschijnlijk.
Inmiddels 1000 besmettingen / 10%: https://nos.nl/l/2389088#UPDATE-container-54489720

Ze hadden het festival beter “Besmet” kunnen noemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:28:
[...]
Omdat het aantal uitgevoerde tests niet uitzonderlijk hoog is op dit moment.(…)
Maar het hele punt is dus o.a. het hoge aantal percentage positief in combinatie met de hoge aantallen en de afwezigheid van een interventie die een verklaring kan zijn voor een plotse daling na een zeer snelle stijging. En dat er administratieve achterstanden lijken te zijn en dat de afgeleide van de DOO en DPL een aanwijzing geven voor een falend testsysteem.
(…) En wat ik hoor van de mensen om me heen gaat plannen en uitslag gewoon prima.
Daar heb ik je al op gewezen. Dat is van-horen-zeggen en dus geen goede bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:03:
Ondanks dat het vaccin nemen een keuze is, wil dat niet zeggen dat we niet kunnen spreken over uitsluiting. Op termijn doen we onze vrije samenleving geweld aan, want zo vrij is die niet als niet iedereen mee kan doen. Nu ruilen we dat in voor een soort comfortabele surveillance à la Brave New World dat iedereen die we tegenkomen veilig bevonden is voor maatschappelijke deelname. Je hoeft niet te vrezen voor ongevaccineerd schorem, want die komen nergens meer binnen en als ze het doen krijgen ze te maken met de lange arm der wet.
Aan de andere kant is het ook zo dat keuzes en zeker keuzes die een negatieve invloed kunnen hebben op anderen dan jezelf, gevolgen kunnen hebben, waarbij beperkingen worden opgelegd (en dus de vrijheid wordt verminderd) aan mensen die die keuze willen maken, om te voorkomen dat anderen benadeeld worden door die keuze. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor roken (dat mag niet meer in openbare en commerciële binnenruimtes, of je wordt letterlijk in een apart hokje gestopt).

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-07-2021 18:46 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).