Je zou je bijna moeten gaan schamen in een donker hoekje om een 3e prik te krijgen, gratis en voor niks. Terwijl in de 3e Wereld arme mensen de prik niet krijgen omdat het onbetaalbaar en onbereikbaar voor ze is.Cartman! schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:20:
[...]
Wat is er precies zo erg aan die 3e prik dan als dit bewezen helpt?
Interessant, dat wist ik niet. Onder de streep denk ik wel dat de groep die 'voordeel' heeft bij griep (vele malen?) groter is dan bij Corona...Laguna schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:39:
[...]
Dat 'voordeel' hebben we ook bij corona alleen verschilt dat per persoon, dat is vermoedelijk ook de reden voor de uiteenlopende ziektebeelden van geen symptomen tot IC opname. Eerdere blootstelling aan bepaalde virussen kan ervoor zorgen dat geheugencellen (B en/of T) het huidige coronavirus toch reeds adequaat kunnen bestrijden. Er zijn reeds verschillende studies naar gedaan.
En dan het wel gek vinden dat er vanuit die derde wereld een import van nieuwe varianten komt, waardoor wij aan de vierde en de vijfde prik gaan komen.vj_slof schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
[...]
Je zou je bijna moeten gaan schamen in een donker hoekje om een 3e prik te krijgen, gratis en voor niks. Terwijl in de 3e Wereld arme mensen de prik niet krijgen omdat het onbetaalbaar en onbereikbaar voor ze is.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik heb nu 2 prikken gehad. Ik wil best jaarlijks een booster halen. Maar als er ook nog een derde, vierde en vijfde prik gaan komen dan ga ik wel echt twijfelen hoor.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik heb op zich geen probleem met een booster, maar wel als die booster een voorwaarde gaat worden om mijn groene vinkje te verlengen zodat ik als 'volwaardig' lid van de samenleving mee mag blijven doen.Agent47 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:56:
Ik heb nu 2 prikken gehad. Ik wil best jaarlijks een booster halen. Maar als er ook nog een derde, vierde en vijfde prik gaan komen dan ga ik wel echt twijfelen hoor.
Hear hearFuujii schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:03:
[...]
Ik deel je gevoel. Weet je, ik geef september ~ als een 'deadline' om nog veel rekening te houden met corona. Dan heeft iedereen de kans gehad om zich te laten vaccineren, plus 14 dagen. Dan moet het afgelopen zijn. Dan is mijn draagvlak op. Tenzij we opnieuw naar een zeer kritische situatie gaan misschien. Principieel wil ik voorlopig ook geen derde prik, ook al kan het wel. Over een jaar? Dat zien we dan wel weer.
Natuurlijk heb ik te dealen met de maatregelen. Ik ga echter weer zo veel mogelijk normaal leven en me niet te veel laten beïnvloeden. Dat doe ik nu eigenlijk ook alweer een tijdje. Ik denk eerlijk gezegd dat 90% van Nederland dat gaat doen.
Het enige waar ik een beetje mee zit... Wanneer mogen concerten weer? Ik kan zelf wel weer redelijk naar normaal terug gaan, maar daar heb ik wel de hulp van een 013,tivoli enzovoort voor nodig...
Okay, maar....Stoney3K schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:58:
[...]
Ik heb op zich geen probleem met een booster, maar wel als die booster een voorwaarde gaat worden om mijn groene vinkje te verlengen zodat ik als 'volwaardig' lid van de samenleving mee mag blijven doen.
Je hebt geen probleem met de booster elk jaar, maar vanwaar de voorwaarde gaat worden? Als je hem toch elk jaar haalt, dan blijft je vinkje toch ook groen? Niks aan de hand dan lijkt me? Of bedoel je dat er dan weer 2 weken tussen gaat zitten voordat je weer wat mag?
Eens. Ook zonder vaccin verandert je inschatting van risico/baten wel, dat kan natuurlijk prima, maar het wordt er niet droog vanblissard schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:30:
[...]
Mooie vergelijking, want net als bij regen zul je op een gegeven moment de schouders ophalen en toch maar gaan. Dan maar nat.
Maar goed, ik heb al een regenjas (vaccin) dus de kans dat ik erg nat wordt is behoorlijk afgenomen.
Ik bedoel dus dat die booster echt vrijwillig moet blijven, en je groene vinkje niet ongeldig wordt op het moment dat je die booster niet haalt. Dat groene vinkje moet dus geen 'verloopdatum' hebben wat je alleen kan verlengen met een booster.Agent47 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
Okay, maar....
Je hebt geen probleem met de booster elk jaar, maar vanwaar de voorwaarde gaat worden? Als je hem toch elk jaar haalt, dan blijft je vinkje toch ook groen? Niks aan de hand dan lijkt me? Of bedoel je dat er dan weer 2 weken tussen gaat zitten voordat je weer wat mag?
Uiteindelijk moeten we toch door naar een maatschappij waarbij die groene vinkjes niet meer nodig zijn.
Precies het is "ikke ikke ikke". Als ze maar hun prikje krijgen dat ze weer de kroeg in kunnen duiken en een festival of concert 'normaal' kunnen bezoeken. Ondertussen blijven idd de varianten ons maar om de oren vliegen en zullen de 3e, 4e en 5e prik ons steeds minder beschermen tegen de nieuwe varianten. En de famaceuten maar lachen...Stoney3K schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:56:
[...]
En dan het wel gek vinden dat er vanuit die derde wereld een import van nieuwe varianten komt, waardoor wij aan de vierde en de vijfde prik gaan komen.
Dat we een samenleving krijgen waarbij je ieder jaar een vaccin/booster moet krijgen om deel te nemen aan de maatschappij voor een groen vinkje, daar hebben velen moeite mee. Nu is het een crisissituatie, straks niet meer. Dit is natuurlijk een beetje vooruit lopen op de feiten, maar als je nu ziet welke kant het op gaat, dan is die kans zeker wel aanwezig. En tegen de tijd dat zoiets er inderdaad is, dan is het al te laat om het tij te keren.
Het feit dat mensen zo'n systeem rechtvaardigen en/of willen, ook in de toekomst. Dat vind ik eng. Puur om het risico te minimaliseren. Dan kan je ook onder het mom 'veiligheid' je hele privacy net zo goed opgeven.
Het feit dat mensen zo'n systeem rechtvaardigen en/of willen, ook in de toekomst. Dat vind ik eng. Puur om het risico te minimaliseren. Dan kan je ook onder het mom 'veiligheid' je hele privacy net zo goed opgeven.
[ Voor 20% gewijzigd door Fuujii op 11-08-2021 11:12 ]
Volgens mij wil Denemarken dat hele certificaat op den duur weer opdoeken, hopelijk is dat een voorbode voor Nederland zodat we op den duur ook van dat gedoe af zijn.Stoney3K schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:02:
[...]
Ik bedoel dus dat die booster echt vrijwillig moet blijven, en je groene vinkje niet ongeldig wordt op het moment dat je die booster niet haalt. Dat groene vinkje moet dus geen 'verloopdatum' hebben wat je alleen kan verlengen met een booster.
Uiteindelijk moeten we toch door naar een maatschappij waarbij die groene vinkjes niet meer nodig zijn.
Hoop dat de status "volledig gevaccineerd" meerdere jaren geldig blijft en dat ze het alleen bij kwetsbaren aanbieden.
Persoonlijk verwacht ik dat dit het is voor <60 Elke keer dat je nog een keer een Delta/Gamma/Lambda oploopt wordt je een beetje ziek en wordt je immuunsysteem weer een beetje beter. In het verleden hoorde je ook wel eens dan mensen die in 1988 griep hadden gehad dit jaar geen last hadden omdat de huidige variant er op lijkt.
Voor oudere mensen is er naast de griep nog een extra kans om te overlijden. Vervelend maar de geest is uit de fles en die krijgen we denk ik nooit meer terug.
Voor oudere mensen is er naast de griep nog een extra kans om te overlijden. Vervelend maar de geest is uit de fles en die krijgen we denk ik nooit meer terug.
Op zich zou dat kunnen, maar het zou kunnen dat men niet overtuigd is geweest door een mogelijke spreiding in de mate van antistof opwekking bij mensen die zonder al te veel symptomen herstellen.CMD-Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:18:
Het is sowieso gek dat het herstelbewijs korter geldig is en met vaste einddatum. Waarom zou je immuunrespons op een besmetting minder waard zijn als een immuunrespons opgewekt middels een vaccin? De uitwerking is en blijft hetzelfde.
En dus de termijn dat die geacht worden substantieel genoeg aanwezig te zijn korter inschat dan bij vaccinaties.
Dubbelzijdig, want naast de backend is ook de interpretatie op het toon moment onderhevig aan het flexibele doelpaal systeem, toch slim van die Hugo die dat allemaal zo maar doetDie zit dus in de back-end ingebakken.Zie ook bovenstaande uitleg hoe de data bewegen bij het vaccinatiebewijs.
Toch knap van een demissionair minister die eigenlijk maar beperkte bevoegdheden zou moeten hebben. Misschien is ie dan wel missionair op coronabeleid, maar dan hoef je alleen maar het begrip "coronabeleid" breed genoeg op te rekken voordat ie weer alles kan en mag.gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:15:
[...]
Dubbelzijdig, want naast de backend is ook de interpretatie op het toon moment onderhevig aan het flexibele doelpaal systeem, toch slim van die Hugo die dat allemaal zo maar doet.
Stel je voor dat er na 17 maart geen enkele versoepeling gedaan was want de minister is demissionair en mag dus niet iets terugdraaien van de legitieme regering voor de verkiezingen.
[ Voor 7% gewijzigd door IJzerlijm op 11-08-2021 11:21 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat is toch gek? Je geneest op eigen kracht van corona en dan wordt er doodleuk gezegd dat het niet voldoende is. Terwijl je toch hersteld bent. De hoeveelheid antilichamen zegt wederom niets, als de T en B cellen de klus konden klaren werden er geen antilichamen gemaakt.gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:15:
Op zich zou dat kunnen, maar het zou kunnen dat men niet overtuigd is geweest door een mogelijke spreiding in de mate van antistof opwekking bij mensen die zonder al te veel symptomen herstellen.
En dus de termijn dat die geacht worden substantieel genoeg aanwezig te zijn korter inschat dan bij vaccinaties.
Een vaccin laat je antistoffen maken zonder de volledige infectie door te laten maken, hoe kan dit dan beter zijn? Het zou hetzelfde moeten zijn alleen minus een tijd echt snotteren.
Stel je voor een demissionaire minister die controversiële aanscherpingen nog even doorvoert (quarantaine plicht, testsamenleving). Er ligt ook nog een voorstel op de stapel van De Jonge om de inspraak van de Tweede Kamer ten aanzien van coronawetgeving te beperken en dat hij niet meer langs de Raad van State moet elke keer voor advies op zijn coronawetgeving.IJzerlijm schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:20:
Stel je voor dat er na 15 maart geen enkele versoepeling gedaan want de minister is demissionair en mag dus niet iets terugdraaien van de legitieme regering voor de verkiezingen.
Lees vooral nog eens wat ik schrijf. In principe zou Hugo niet meer bevoegdheden moeten hebben dan wat ie op 17 maart had. De checkboxes die hij op die datum had, mag hij dan nog aan en uit zetten, maar niet meer.IJzerlijm schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:20:
Stel je voor dat er na 17 maart geen enkele versoepeling gedaan was want de minister is demissionair en mag dus niet iets terugdraaien van de legitieme regering voor de verkiezingen.
Dingen als vaccinatiebewijzen, testen-voor-toegang, groene vinkjes, CoronaCheck enzovoort, zouden dus echt niet in zijn (demissionaire) takenpakket moeten zitten.
Het enige wat ie nog had mogen doen was de maatregelen sinds 17 maart versoepelen of daarna misschien opnieuw instellen. Geen nieuwe maatregelen erbij verzinnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 11-08-2021 11:25 ]
En dan ?Stoney3K schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:18:
Toch knap van een demissionair minister die eigenlijk maar beperkte bevoegdheden zou moeten hebben. Misschien is ie dan wel missionair op coronabeleid, maar dan hoef je alleen maar het begrip "coronabeleid" breed genoeg op te rekken voordat ie weer alles kan en mag.
Alles is nog steeds bij gratie van de coalitie partijen, dus nee niet alles zal mogen en kunnen.
Wat is het verschil tussen een booster en een 3e prik dan? Het is toch een pot nat?Agent47 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:56:
Als je een hele lichte infectie en virusload had kan het volgens mij best zijn dat een lauwe afweerrespons in dat geval voldoende was en je derhalve weinig afweerrespons nodig hebt gehad.CMD-Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:23:
Dat is toch gek? Je geneest op eigen kracht van corona en dan wordt er doodleuk gezegd dat het niet voldoende is. Terwijl je toch hersteld bent. De hoeveelheid antilichamen zegt wederom niets, als de T en B cellen de klus konden klaren werden er geen antilichamen gemaakt.
Er zijn immers ook wel gevallen waar mensen meerdere keren corona hebben opgelopen en de 2e keer niet altijd bepaald lichter is geweest qua uitwerking.
Omdat je er niet de bijeffecten van een virale infectie bij hebt (sloopt wat minder cellen en grotendeels ook op een wat andere plek dan je longen) denk ik dat je in de opwekking van een respons wat verder kunt gaan bij een veel lagere last voor het lichaam en ik denk dat dat ook gedaan wordt met het bepalen van de dosis.Een vaccin laat je antistoffen maken zonder de volledige infectie door te laten maken, hoe kan dit dan beter zijn? Het zou hetzelfde moeten zijn alleen minus een tijd echt snotteren.
Voor mensen die het met een virale infectie zwaar te pakken hebben zal het verschil niet zo groot zijn, voor de mensen die na wat snotteren hun herstelbewijs ophalen wellicht wel, vandaar dat ik een onderscheid daar op prima zou kunnen begrijpen tov vaccinaties.
CMD-Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 00:34:
Ergens is het wel vreemd dat een herstelbewijs maar goed is voor zes maanden en een vaccinatiebewijs voor jaren. Het effect is hetzelfde uiteindelijk, je hebt weerstand tegen corona. Enkel de manier waarop verschilt.
Ik heb dit gedaan met deze tool, en wat je zegt klopt niet (meer).CMD-Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:18:
Je moet de QR code decoderen, dan kan je het zien.
De NL binnenlandse code bevat een geldigheidsduur, maar die is geen jaren (en ook niet onbeperkt).
- de NL binnenlandse code uit de CoronaCheck app (die ik zojuist heb bekeken) heeft een geldigheid vanaf 23:00 gisteren en een geldigheidsduur van 24 uur, dit wordt inderdaad elke keer vernieuwd. Hoe lang dat vernieuwen door blijft gaan, weet ik niet. Overigens wordt er elke 3 minuten een nieuwe code gegenereerd door de app.
(Ruwe data: validFrom: vorige dag 23:00, validForHours: 24)
- de NL binnenlandse code die je kunt downloaden/printen van CoronaCheck.nl, heeft een geldigheid van een 1 jaar vanaf 14 dagen na de laatste prik (waarschijnlijk 28 dagen voor Janssen, maar dat kan ik niet controleren). Dit verandert niet na opnieuw ophalen. De einddatum staat ook in de tekst, de QR-code bevat een geldigheidsduur in uren (die blijkbaar geïnterpreteerd wordt o.b.v. de vaccinatiedatum + x dagen, die uit een configuratiebestand komen dat elke paar dagen opnieuw wordt opgehaald).
(Ruwe data: validFrom: 14 dagen na laatste prik in de vorm van een timestamp (alleen datum, geen tijd), validForHours: 8760 = 1 jaar)
De EU-DCC voor vaccinaties bevat helemaal geen einddatum/geldigheidsduur en sowieso bepaalt de scanner (app) hiervoor de geldigheid (kan per land verschillen). Zie ook: https://coronacheck.nl/nl...ie-staat-in-mijn-qr-code/
[ Voor 46% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-08-2021 14:16 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Volgens mij geen verschil, alleen marketing technisch beter te verkopen, met de oplopende prijzen😁WasBak schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:44:
[...]
Wat is het verschil tussen een booster en een 3e prik dan? Het is toch een pot nat?
Wat bedoel je precies? Vind je het egoïstisch dat mensen wel hun prik nemen?vj_slof schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:03:
Precies het is "ikke ikke ikke". Als ze maar hun prikje krijgen dat ze weer de kroeg in kunnen duiken en een festival of concert 'normaal' kunnen bezoeken. Ondertussen blijven idd de varianten ons maar om de oren vliegen en zullen de 3e, 4e en 5e prik ons steeds minder beschermen tegen de nieuwe varianten. En de famaceuten maar lachen..
Iedereen aan de booster vind ik ook twijfelachtig, maar dat is nog helemaal niet aan de orde. Laten we er ook niet op vooruit lopen
Verwijderd
Ikke ikke roepen over anderen is gewoon makkelijk schieten .
En vergeten dat de menselijke aard niet echt verandert maar alleen het gedrag als resultante van die aard en de omstandigheden
En vergeten dat de menselijke aard niet echt verandert maar alleen het gedrag als resultante van die aard en de omstandigheden
Verwijderd
Een foutieve aanname... inmiddels is de productiecapacitieit zo hoog (of wordt momenteel zo hard geupgrade) dat de capacitieit niet meer limiterend gaat zijn.. Wel de kosten. en ja voor zeg 20 euro dat een vaccin kost kan iemand in Afrika ook een maand eten. Als land besteed je liever het geld aan eten dan aan een vaccin waar maar een zeer beperkt gedeelte aan dood gaat. (even cru gezegd, daarom moet het westen ze gratis geven)vj_slof schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
[...]
Je zou je bijna moeten gaan schamen in een donker hoekje om een 3e prik te krijgen, gratis en voor niks. Terwijl in de 3e Wereld arme mensen de prik niet krijgen omdat het onbetaalbaar en onbereikbaar voor ze is.
Zelfde vergelijking wordt wel eens gemaakt over verspillen van etenswaar.. De woorden: "het brood dat je weggooit zorgt ervoor dat er iemand in Afrika geen eten heeft".. Mijn antwoord daarop is.. Als ik minder brood zou weggooien (/eten), dan zou er gewoon minder tarwe verbouwd worden. Land genoeg om te verbouwen..
Je gaat voorbij aan de complete inhoud van mijn reply en gaat doodleuk verder met het statement dat het niet vreemd is. Ik zal het in Jip en Janneke taal uitleggen:gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 02:27:
[...]
En dus is het toch niet vreemd dat het vaccinatiebewijs voor de eeuwigheid bewijst wanneer je bent gevaccineerd en met wat ?
En dat vervolgens eventueel in de nabije toekomst die vaccinatie als onvoldoende zou kunnen worden beschouwd en dat men daar dus bij de inrichting van het systeem dus al rekening mee had gehouden ?
Het bewijs is op zich eeuwig geldig, wat je er mee kunt na interpretatie van die gegevens behoeft dat niet te zijn (en was dat al niet bijvb met reizen naar het buitenland waar verschillende buitenlanden er formeel andere interpretaties en gevolgen aan verbonden.
In @CMD-Snake taal zou je kunnen spreken van een systeem met flexibele doelpaal technologie™
Als ik mijn auto vol tank met benzine. Dan zit daar een volle tank benzine in. Op dat moment zou het logisch zijn dat ik een bewijs krijg van een volle tank benzine. Zodra ik ermee ga rijden begint die tank leeg te raken. En op een gegeven moment is het op en kan ik niet meer verder rijden. Leuk dat ik een bewijs heb gekregen van een volle tank - eeuwig durend - maar realiteit is anders. En zo is dat dus ook met het vaccinatiebewijs. Eeuwig durend klopt niet, want het is niet eeuwig durend.
Dus wat heb je aan zo'n bewijs? Want op een gegeven moment ben je dus gewoon niet meer beschermd.
< dit stukje webruimte is te huur >
Vooral die laatste is ook mij een doorn in het oog. Het kan best zo zijn dat er bepaalde wetgeving noodzakelijk is maar we hadden de tweede kamer juist om ervoor te zorgen (onder andere) dat dit op een juiste manier gebeurt. De tweede kamer buitenspel zetten vindt ik niet gepast en zelfs een beetje gevaarlijk. De onbeperkte macht van een minister is al niet goed en van een demissionair minister al helemaal niet.CMD-Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:23:
[...]
Dat is toch gek? Je geneest op eigen kracht van corona en dan wordt er doodleuk gezegd dat het niet voldoende is. Terwijl je toch hersteld bent. De hoeveelheid antilichamen zegt wederom niets, als de T en B cellen de klus konden klaren werden er geen antilichamen gemaakt.
Een vaccin laat je antistoffen maken zonder de volledige infectie door te laten maken, hoe kan dit dan beter zijn? Het zou hetzelfde moeten zijn alleen minus een tijd echt snotteren.
[...]
Stel je voor een demissionaire minister die controversiële aanscherpingen nog even doorvoert (quarantaine plicht, testsamenleving). Er ligt ook nog een voorstel op de stapel van De Jonge om de inspraak van de Tweede Kamer ten aanzien van coronawetgeving te beperken en dat hij niet meer langs de Raad van State moet elke keer voor advies op zijn coronawetgeving.
We hebben al kunnen zien wat te weinig controle van beleid oplevert, dan is Siewertje nog maar een kruimel
Dat is dus idd net beter, omdat je maar beperkt binnen krijgt. enkel de leercellen, je maakt dus (thank weet ik veel wie) dus niet de hele ziekte door met alle daarbij behorende risico's. Maar je lichaam leert wel volledig hoe het moet aanvallen.CMD-Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:23:
[...]
Zie het als leren autorijden;
Of je wordt in een ferrarie in de spits van Parijs gedonderd, of je leert eerst rijden in een twingo via de rijschool.
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van wat demissionair inhoudt. Dit betekent slechts dat een minister zijn ontslag heeft aangeboden aan de Koning en dat de Koning de minister vervolgens heeft gevraagd alles te doen wat in het landsbelang noodzakelijk is. Geen beperking van bevoegdheden dus. De grenzen van wat een demissionaire minister al dan niet kan doen, worden bepaald door het parlement, zoals in een democratie behoort. Zolang de Kamer het beleid van de minister steunt, faalt elk beroep op een demissionaire status om de bevoegdheden van de minister in te perken.Stoney3K schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:24:
[...]
Lees vooral nog eens wat ik schrijf. In principe zou Hugo niet meer bevoegdheden moeten hebben dan wat ie op 17 maart had. De checkboxes die hij op die datum had, mag hij dan nog aan en uit zetten, maar niet meer.
Dingen als vaccinatiebewijzen, testen-voor-toegang, groene vinkjes, CoronaCheck enzovoort, zouden dus echt niet in zijn (demissionaire) takenpakket moeten zitten.
Het enige wat ie nog had mogen doen was de maatregelen sinds 17 maart versoepelen of daarna misschien opnieuw instellen. Geen nieuwe maatregelen erbij verzinnen.
*knip* zonder bronnen heeft dit hier niets te zoekenmaartend schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:35:
[...]
Dat is dus idd net beter, omdat je maar beperkt binnen krijgt. enkel de leercellen, je maakt dus (thank weet ik veel wie) dus niet de hele ziekte door met alle daarbij behorende risico's. Maar je lichaam leert wel volledig hoe het moet aanvallen.
Zie het als leren autorijden;
Of je wordt in een ferrarie in de spits van Parijs gedonderd, of je leert eerst rijden in een twingo via de rijschool.
[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 11-08-2021 13:01 ]
Wat CMD-Snake claimde, klopt niet (meer), er is geen sprake van onbeperkte geldigheid. De geldigheid is (maximaal) 1 jaar (voor de geprinte versie).aex351 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:26:
En zo is dat dus ook met het vaccinatiebewijs. Eeuwig durend klopt niet, want het is niet eeuwig durend.
Dus wat heb je aan zo'n bewijs? Want op een gegeven moment ben je dus gewoon niet meer beschermd.
Maar in dat geval is het dus nóg fouter om met die bevoegdheden proberen wetsvoorstellen aan te nemen die de macht van de Kamer in die situatie beperkt. En al helemaal de Raad van State -- in principe zou Hugo dan op eigen houtje ongrondwettelijk beleid kunnen gaan voeren en niemand die hem een strobreed in de weg gaat staan.prijk schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:41:
[...]
Zolang de Kamer het beleid van de minister steunt, faalt elk beroep op een demissionaire status om de bevoegdheden van de minister in te perken.
En jij aan die van mij en ik kan je nu al zeggen dat je Jip en Janneke taal daar niet bij gaat helpen.aex351 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:26:
Je gaat voorbij aan de complete inhoud van mijn reply en gaat doodleuk verder met het statement dat het niet vreemd is. Ik zal het in Jip en Janneke taal uitleggen:
Dus jij dient nooit bonnetjes in, want wat er op het bonnetje staat is er tegen die tijd immers niet meer in de tank ?Als ik mijn auto vol tank met benzine. Dan zit daar een volle tank benzine in. Op dat moment zou het logisch zijn dat ik een bewijs krijg van een volle tank benzine. Zodra ik ermee ga rijden begint die tank leeg te raken. En op een gegeven moment is het op en kan ik niet meer verder rijden. Leuk dat ik een bewijs heb gekregen van een volle tank - eeuwig durend - maar realiteit is anders. En zo is dat dus ook met het vaccinatiebewijs. Eeuwig durend klopt niet, want het is niet eeuwig durend.
De realiteit is nog steeds dat je op een zeker moment hebt getankt, vandaar dat het bonnetje een eeuwig bewijs is dat je dat je daar voor betaald hebt.
Ook het vaccinatiebewijs bewijst nog steeds wat het altijd bewezen heeft en wat het altijd bewijzen zal:
Je bent op een bepaalde datum gevaccineerd met een bepaald vaccin (soms zelfs meerdere keren), al het andere wat je daar mee zou kunnen of willen is daar van afgeleid en is dus flexibel en kan dus veranderen in de tijd op basis van nieuwe inzichten, maar dat maakt niet dat het bewijs veranderd is, de interpretatie en gevolgen daar van zijn veranderd, niet het bewijs an sich.
Het bewijst dat je ooit een bepaalde vaccinatie hebt gehad, niet meer niet minder.Dus wat heb je aan zo'n bewijs? Want op een gegeven moment ben je dus gewoon niet meer beschermd.
Al het andere is daar van een afgeleide interpretatie en kan dus ook bijgesteld worden door beleidswijzigingen bijvb op basis van nieuwe inzichten.
De QR codes waarmee ik mijn bevindingen heb gedaan was gemaakt kort na introductie van het systeem van CoronaCheck. Een collega van mij had zijn QR code opgevraagd en daar zijn we op los gegaan. Zo ook een herstel QR code via een andere collega verkregen om te bekijken. Die QR code was vijf jaar geldig en ook meteen geldig vanaf de datum van de tweede prik (zeg maar Dansen met Janssen idee). Bij herhaaldelijk opvragen zagen we de datum verschuiven.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:46:
Ik heb dit gedaan met deze tool, en wat je zegt klopt niet.
De NL binnenlandse code bevat een geldigheidsduur, maar die is geen jaren (en ook niet onbeperkt).
- de NL binnenlandse code uit de CoronaCheck app (die ik zojuist heb bekeken) heeft een geldigheid vanaf 23:00 gisteren en een geldigheidsduur van 24 uur, dit wordt inderdaad elke keer vernieuwd. Hoe lang dat vernieuwen door blijft gaan, weet ik niet. Overigens wordt er elke 3 minuten een nieuwe code gegenereerd door de app.
(Ruwe data: validFrom: vorige dag 23:00, validForHours: 24)
- de NL binnenlandse code die je kunt downloaden/printen van CoronaCheck.nl, heeft een geldigheid van een 1 jaar vanaf 14 dagen na de laatste prik (waarschijnlijk 28 dagen voor Janssen, maar dat kan ik niet controleren). Dit verandert niet na opnieuw ophalen. De einddatum staat ook in de tekst, de QR-code bevat een geldigheidsduur in uren (die blijkbaar geïnterpreteerd wordt o.b.v. de vaccinatiedatum + x dagen, die uit een configuratiebestand komen dat elke paar dagen opnieuw wordt opgehaald).
(Ruwe data: validFrom: 14 dagen na laatste prik in de vorm van een timestamp (alleen datum, geen tijd), validForHours: 8760 = 1 jaar)
De EU-DCC voor vaccinaties bevat helemaal geen einddatum/geldigheidsduur en sowieso bepaalt de scanner (app) hiervoor de geldigheid (kan per land verschillen). Zie ook: https://coronacheck.nl/nl...ie-staat-in-mijn-qr-code/
Als dit aangepast is, dat is beter. Het was nogal idioot dat je die datum kon blijven doorschuiven.
*knip* reacties op verwijderde discussie
[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 11-08-2021 13:04 ]
Ik ben zelf verpleegkundige en heb in een prikteam gezeten.
Ik schaam me dan ook als ik dit lees.
Duitse verpleegkundige verdacht van injecteren zoutoplossing in plaats van vaccin
Een verpleegkundige in het noorden van Duitsland wordt ervan verdacht dat ze mensen die een coronavaccin kwamen halen met een zoutoplossing heeft geïnjecteerd. Volgens de regionale publieke omroep NDR waren de meeste mensen die de oplossing kregen toegediend rond de 70 jaar oud. Meer dan 8500 mensen zijn opgeroepen om opnieuw een vaccinatieprik te halen.
De vrouw werkte in het voorjaar in een vaccinatiecentrum in Landkreis Friesland. Haar motief is niet duidelijk, maar op sociale media liet ze zich sceptisch uit over het nut van vaccins. Ze wordt verdacht van een politiek gemotiveerd misdrijf. Het onderzoek tegen haar loopt nog. Voor zover bekend is ze niet opgepakt.
Het injecteren van een zoutoplossing hoeft niet schadelijk voor de gezondheid te zijn, maar vooral oudere en kwetsbare mensen lopen een verhoogd risico als ze niet zijn gevaccineerd tegen het coronavirus
Duitse verpleegkundige verdacht van injecteren zoutoplossing in plaats van vaccin
Een verpleegkundige in het noorden van Duitsland wordt ervan verdacht dat ze mensen die een coronavaccin kwamen halen met een zoutoplossing heeft geïnjecteerd. Volgens de regionale publieke omroep NDR waren de meeste mensen die de oplossing kregen toegediend rond de 70 jaar oud. Meer dan 8500 mensen zijn opgeroepen om opnieuw een vaccinatieprik te halen.
De vrouw werkte in het voorjaar in een vaccinatiecentrum in Landkreis Friesland. Haar motief is niet duidelijk, maar op sociale media liet ze zich sceptisch uit over het nut van vaccins. Ze wordt verdacht van een politiek gemotiveerd misdrijf. Het onderzoek tegen haar loopt nog. Voor zover bekend is ze niet opgepakt.
Het injecteren van een zoutoplossing hoeft niet schadelijk voor de gezondheid te zijn, maar vooral oudere en kwetsbare mensen lopen een verhoogd risico als ze niet zijn gevaccineerd tegen het coronavirus
*knip* don't feed the troll, maar maak gewoon een TR aan. Overige reacties heb ik verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 11-08-2021 13:03 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Wacht ff, ik volg je niet helemaal. Ik mag er toch wel van uit gaan dat mensen die ziek zijn geweest op dezelfde wijze worden behandeld? Of zeg jij van niet? Ik heb geen idee daarvan, maar dat is omdat ik er van uit ga dat dit niet zo is.CMD-Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:00:
[...]
Maar als je slaagt voor je rijbewijs daarna heb je toch aan de criteria voldaan? In dit geval, je bent genezen dus kan je lichaam corona verslaan. Dat het vaccin makkelijker en minder riskant is dan een infectie moge duidelijk zijn, maar om de uitkomst verschillend te behandelen is vreemd.
Een vaccin maakt dan ook geen antistoffen aan, dat doet nog steeds je lichaam.vj_slof schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:42:
[...]
Ik denk dat je beter op je lichaam kunt vertrouwen om de juiste antistoffen tegen virussen aan te maken ipv een vaccin wat nog geen 1,5 jaar verkrijgbaar is. Je lichaam is hiervoor evolutionair al eeuwen op voorbereid. De farmaceuten komen nog maar net kijken met hun kennis en bootsen virussen na om je lichaam eraan te laten wennen en voor afweer te zorgen.
En afhankelijk van het vaccin is dat nagenoeg identiek aan het virus, of is er gekozen voor om bepaalde kenmerkende kenmerken van een virus te gebruiken, het belangrijkste voor alle vaccins is dat de ongebreidelde replicatie niet aanwezig is. De kennis over vaccins als concept bestaat al eventjes, de techniek om de kenmerkende kenmerken middels mrna door de cellen zelf te laten maken in gelimiteerde oplage, is betrekkelijk nieuw voor gebruik in vaccins.
Maar voor alles geldt nog steeds dat je lichaam een afweerrespons geeft met min of meer dezelfde resultaten als een infectie zou doen minus het grootste deel van de risico's die gepaard gaan met een infectie, dus het is heel mooi dat het lichaam ook voor vaccins al even evolutionair op voorbereid is
Mjah op zich al wel een oud verhaal, behalve dan de schaal, toen was nog niet echt bekend hoeveel mensen het betrof, of het bij het vervangen van die ene gemorste ampul was gebleven. Blijkbaar niet, dan zit er toch wel een steekje los helaas.maartend schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:01:
Ik ben zelf verpleegkundige en heb in een prikteam gezeten.
De EU-DCC werkt inderdaad zoals je beschrijft: de QR-code bevat alleen maar data over de vaccinatie/herstel/testuitslag (geen beslissingen), de beslissingen (geldigheid/toegang) worden aan de scannende kant genomen.gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:47:
Het bewijst dat je ooit een bepaalde vaccinatie hebt gehad, niet meer niet minder.
Al het andere is daar van een afgeleide interpretatie en kan dus ook bijgesteld worden door beleidswijzigingen bijvb op basis van nieuwe inzichten.
De NL binnenlandse QR-code bevat deze gegevens NIET, deze bevat in feite de beslissing OK (of niet) en een geldigheidsduur van die beslissing (inmiddels teruggedraaid naar 24 uur in de app die elke keer een nieuwe QR-code maakt en 1 jaar op papier voor vaccinaties, dit was blijkbaar in het begin anders).
Raad van State geeft in dat traject ook alleen maar een advies waar het beide kabinet en kamers iets mee kunnen doen ... of niet.Stoney3K schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:46:
[...]
Maar in dat geval is het dus nóg fouter om met die bevoegdheden proberen wetsvoorstellen aan te nemen die de macht van de Kamer in die situatie beperkt. En al helemaal de Raad van State -- in principe zou Hugo dan op eigen houtje ongrondwettelijk beleid kunnen gaan voeren en niemand die hem een strobreed in de weg gaat staan.
Overigens zou ik me meer kunne vinden in een constructie die: bij 2/3 meerderheid van de kamer aangeeft of ze aangaande tijdelijke corona wetgeving een uitgebreid advies willen van de RvS of alleen wat korte overdenkingen. Waarbij de RvS daar zelf een keuze in kunnen maken of ze uiteindelijk niet als nog een uitgebreid advies opstellen. Volgens mij staat namelijk niet uitgeschreven wat dat advies van de RvS precies moet behelzen.
[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 11-08-2021 13:41 ]
Je hebt ook nog een papieren QR code voor vaccinaties voor binnenlands gebruik als "coronatoegangsbewijs" en die is wel weer langer geldig, bij staat er een jaar op aangegeven na ophalen pdf.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:18:
De NL binnenlandse QR-code bevat deze gegevens NIET, deze bevat in feite de beslissing OK (of niet) en een geldigheidsduur van die beslissing (inmiddels teruggedraaid naar 24 uur in de app die elke keer een nieuwe QR-code maakt en 1 jaar op papier voor vaccinaties, dit was blijkbaar in het begin anders).
Het papieren bewijs voor de EU is dan juist weer minder lang geldig, maand na ophalen pdf als ik het wel heb.
Ik zie net dat ik weer een nieuw pdfje mag ophalen voor de EU
Maar goed dat de afdruk korter geldig is voor gebruik doet weinig af aan dat een vaccinatiebewijs an sich eeuwigheidswaarde heeft voor wat betreft de registratie van feit dat geschiedt is.
[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 11-08-2021 13:25 ]
Grosso modo worden ze ongelijk behandeld.maartend schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:02:
Ik mag er toch wel van uit gaan dat mensen die ziek zijn geweest op dezelfde wijze worden behandeld? Of zeg jij van niet?
Het ligt aan de omstandigheden. Sowieso is je vaccinatiebewijs vinkje langer geldig als je herstel vinkje in Nederland. Dus voor TvT heb je in geldigheidsduur al een verschil, iemand die hersteld is van corona zal na zes maanden PCR tests moeten doen, terwijl iemand die volledig gevaccineerd is na een langere tijd dit misschien pas moet doen. Dat laatste zal vooral onderhevig zijn aan steeds wijzigende regelgeving en eventuele varianten.
Binnen de EU ligt het aan de landen hun eigen regels. Het herstelbewijs is nog altijd korter geldig als het vaccinatiebewijs, maar mensen die hersteld zijn moeten in sommige landen nog eerst in quarantaine en testen voor ze iets mogen doen. Dit in scherp contrast met volledig gevaccineerden die meteen los mogen gaan.
Dat is het verschil waar ik mij over verbaas. Herstellen of vaccineren tegen corona hebben dezelfde uitwerking uiteindelijk: je hebt weerstand tegen corona.
Waarom wil De Jonge dat advies niet hebben?gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:18:
Raad van State geeft in dat traject ook alleen maar een advies waar het beide kabinet en kamers iets mee kunnen doen ... of niet.
Nu snap ik wel dat De Jonge inzake corona slechts een keer een positief advies heeft gehad, alle andere keren implementeerde hij zijn wetgeving met een negatief advies van de RvS. De motivatie lijkt nogal zwakjes, hij ziet het als een tijdsbesparing omdat hij verwacht nog veelvuldig coronawetgeving te maken. Een cynischere zienswijze is dat hij geen kritiek wil hebben en hiermee hindert hij ook de parlementariërs om een oordeel te vormen.
De Jonge wil ook de voor- en nahang procedure van de coronawetgeving aanpassen.
De voorhang procedure geeft de Tweede Kamer de mogelijkheid om te zeggen welke delen van de Twm verlengd worden en welke niet. Per onderdeel mogen ze beslissen. Nu maakt hij dit een binaire keuze, of de hele Twm gaat door of de hele Twm vervalt. Dit is in zoverre venijnig omdat het moeilijker steun te krijgen zal zijn om de heel Twm af te schaffen in plaats van een deel ervan.
De nahang procedure geeft de Tweede Kamer het recht om De Jonge terug te fluiten. Als hij een ministeriële regeling implementeert mag de Kamer deze achteraf ongedaan maken als ze het er niet mee eens zijn. Ook mag de Kamer tussentijds delen of de gehele Twm wegstemmen. Deze opties verliezen ze in het geheel. Er is geen correctie naderhand meer mogelijk door het parlement. Echter behoudt De Jonge wel zijn mogelijkheden om vanwege spoed per direct ministeriële regelingen te implementeren zonder tussenkomst van de Kamer. De nahangprocedure was juist hiervoor gemaakt als onderdeel van de 'checks and balances'.
In die discussie over macht en tegenmacht is dit kwalijk. De Jonge ontneemt het parlement moedwillig mogelijkheden om zijn beleid bij te sturen. Hij mag meer als de Kamer als dit er doorheen komt. Wat dat betreft ben ik benieuwd of de coalitie bereid is om zichzelf als het ware weg te stemmen.
Je hebt mijn reactie duidelijk niet goed gelezen. Ik zeg al dat de papieren/PDF versie een jaar geldig is.gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:24:
Je hebt ook nog een papieren QR code voor vaccinaties voor binnenlands gebruik als "coronatoegangsbewijs" en die is wel weer langer geldig, bij staat er een jaar op aangegeven na ophalen pdf.
Het papieren bewijs voor de EU is dan juist weer minder lang geldig, maand na ophalen pdf als ik het wel heb.
En er zit geen geldigheidsduur in de EU-DCC, noch in de app, noch op papier. Alleen de data van je vaccinatie/herstel/test. En die data is zoals je terecht zegt "eeuwig" geldig: het feit dat jij een spuit in je arm hebt gehad, is waar, of je daar nu 2 dagen of 2 eeuwen later op terugkijkt. Het is aan de scanner om op basis van die gegevens een beslissing te nemen. Voor zover ik heb kunnen vinden, houden de meeste landen voorlopig een termijn van 1 jaar aan voor vaccinaties, een half jaar voor herstel en 24/48/72 uur voor een testresultaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-08-2021 13:35 ]
Of we lullen langs elkaar heen omdat we niet precies genoeg zijn.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:33:
[...]
Je hebt mijn reactie duidelijk niet goed gelezen.
De papieren versie van wat dan precies ?Ik zeg al dat de papieren/PDF versie een jaar geldig is.
Maar hier stel je dat er geen geldigheidsduur zou zijn op de papieren versie ?En er zit geen geldigheidsduur in de EU-DCC, noch in de app, noch op papier.
Of sloeg die opmerking over de papieren versie 1 quote hier boven dan op iets anders dan de EU versie van de papieren afdruk ?
Ik ben het an sich met je eens dat het niet wenselijk is, oorspronkelijke quote wat aangepast met suggestie over wat wellicht een werkbaarder alternatief zou kunnen zijn wat toch ook de belasting en doorloopsnelheid bij de RvS wat in ogenschouw neemt.CMD-Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:31:
Waarom wil De Jonge dat advies niet hebben?
Nu snap ik wel dat De Jonge inzake corona slechts een keer een positief advies heeft gehad, alle andere keren implementeerde hij zijn wetgeving met een negatief advies van de RvS. De motivatie lijkt nogal zwakjes, hij ziet het als een tijdsbesparing omdat hij verwacht nog veelvuldig coronawetgeving te maken. Een cynischere zienswijze is dat hij geen kritiek wil hebben en hiermee hindert hij ook de parlementariërs om een oordeel te vormen.
De Jonge wil ook de voor- en nahang procedure van de coronawetgeving aanpassen.
De voorhang procedure geeft de Tweede Kamer de mogelijkheid om te zeggen welke delen van de Twm verlengd worden en welke niet. Per onderdeel mogen ze beslissen. Nu maakt hij dit een binaire keuze, of de hele Twm gaat door of de hele Twm vervalt. Dit is in zoverre venijnig omdat het moeilijker steun te krijgen zal zijn om de heel Twm af te schaffen in plaats van een deel ervan.
De nahang procedure geeft de Tweede Kamer het recht om De Jonge terug te fluiten. Als hij een ministeriële regeling implementeert mag de Kamer deze achteraf ongedaan maken als ze het er niet mee eens zijn. Ook mag de Kamer tussentijds delen of de gehele Twm wegstemmen. Deze opties verliezen ze in het geheel. Er is geen correctie naderhand meer mogelijk door het parlement. Echter behoudt De Jonge wel zijn mogelijkheden om vanwege spoed per direct ministeriële regelingen te implementeren zonder tussenkomst van de Kamer. De nahangprocedure was juist hiervoor gemaakt als onderdeel van de 'checks and balances'.
In die discussie over macht en tegenmacht is dit kwalijk. De Jonge ontneemt het parlement moedwillig mogelijkheden om zijn beleid bij te sturen. Hij mag meer als de Kamer als dit er doorheen komt. Wat dat betreft ben ik benieuwd of de coalitie bereid is om zichzelf als het ware weg te stemmen.
Waar ik het niet mee eens was, is de suggestie die geventileerd werd dat daarmee HdJ alles zou kunnen doen.
Ja, dat ging, zoals ik in mijn oorspronkelijke reactie toch behoorlijk duidelijk en precies zei, over de binnenlandse QR-code. Die heeft een geldigheidsduur van 24 uur (in de app) of 1 jaar (op papier/PDF als je hem download van CoronaCheck.nl).gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:44:
[...]
Of we lullen langs elkaar heen omdat we niet precies genoeg zijn.
[...]
De papieren versie van wat dan precies ?
[...]
Maar hier stel je dat er geen geldigheidsduur zou zijn op de papieren versie ?
Of sloeg die opmerking over de papieren versie 1 quote hier boven dan op iets anders dan de EU versie van de papieren afdruk ?
De EU-code heeft geen geldigheidsduur voor vaccinatie, noch in de app, noch op papier/PDF (voor vaccinaties althans, voor herstel is er gek genoeg wel een geldigheidsduur, waarvan ook nog eens is vastgelegd dat die niet verder mag liggen dan 180 dagen na de positieve test). Zie hier voor de specificatie van welke velden er in het EU-DCC kunnen zitten: https://ec.europa.eu/heal...json_specification_en.pdf
[ Voor 19% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-08-2021 14:01 ]
Hij kan niet alles, maar wel meer.gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:48:
Waar ik het niet mee eens was, is de suggestie die geventileerd werd dat daarmee HdJ alles zou kunnen doen.
In de Twm werd ingeregeld dat De Jonge omwille van reactiesnelheid ministeriële regelingen mocht schrijven en direct kon laten ingaan. De Kamer zou dan achteraf nog indien gewenst daarover kunnen praten. Die optie wordt ze ontnomen terwijl De Jonge zijn speciale bevoegdheid wel mag houden. Dat is scheef omdat het controlerende aspect verminderd wordt welke de ruil was voor deze speciale bevoegdheid.
Waar ik dan vooral naar benieuwd ben is of de coalitie hierin mee zal gaan. Pas na het zomerreces zullen we het weten.
Het wachten op de RvS bepaald vooral hoe snel De Jonge zijn wetgeving in de Kamer kan introduceren. Of de RvS zo zwaar belast wordt weet ik niet. Toch zou ik huiverig zijn om een onafhankelijk adviesorgaan buiten te sluiten zeker bij wetgeving die zulke restricties aan de samenleving oplegt.
#Ziekenhuiscijfers Woensdag 11-08-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 11 augustus 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
656 (daling van 30)
Kliniek: 446 (daling van 26)
IC: 210 (daling van 4)
Instroom:
Kliniek: 58 (gisteren: 68)
IC: 20 (gisteren: 17)
Uitstroom:
Kliniek: 84 (gis: 74)
IC: 24 (gis: 15)#COVID19NL
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Dan heb ik een fake-pdf gedownload met de EU-sterretjes op de voorkant, bij mij staat bij "instructies", onder de oragami vouwtekening, met daar onder 3 punten, met daar weer onder:Herko_ter_Horst schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:51:
[...]
Ja, dat ging, zoals ik in mijn oorspronkelijke reactie toch behoorlijk duidelijk en precies zei, over de binnenlandse QR-code. Die heeft een geldigheidsduur van 24 uur (in de app) of 1 jaar (op papier/PDF als je hem download van CoronaCheck.nl).
De EU-code heeft geen geldigheidsduur, noch in de app, noch op papier/PDF.
En dat is zo uit het hoofd dus ongeveer een maand nadat ik de pdf opgehaald had.Dit papieren bewijs is geldig tot: 29-07-2021 Daarna kan je een nieuw papieren bewijs maken van je vaccinatie op coronacheck.nl
Mooier kan ik het niet maken, dus ik zou nog eens naar je PDF kijken
Overigens wel matige interpunctie en geje en jij voor overheidscommunicatie, maar goed dat zal tegenwoordig wel bon ton zijn.
Vandaar mijn suggestie om een keuze daarin vooral bij het RvS te leggen, een eenvoudiger advies met overdenkingen op hoofdlijnen, of een meer uitgekauwd advies, waarbij de kamer (liefst bij 2/3 meerderheid afgesproken) een hint kan geven aan de RvS waar men vanuit de kamer prijs op stelt (kortom of ze ongeacht wat het RvS zelf wil, de kamer toch een uitgebreid advies wil). En volgens mij hoef je daar wettelijk weinig voor te regelen, aangezien volgens mij er aan de inhoud van het advies geen strikte regels verbonden zijn.CMD-Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:59:
[...]
Hij kan niet alles, maar wel meer.
In de Twm werd ingeregeld dat De Jonge omwille van reactiesnelheid ministeriële regelingen mocht schrijven en direct kon laten ingaan. De Kamer zou dan achteraf nog indien gewenst daarover kunnen praten. Die optie wordt ze ontnomen terwijl De Jonge zijn speciale bevoegdheid wel mag houden. Dat is scheef omdat het controlerende aspect verminderd wordt welke de ruil was voor deze speciale bevoegdheid.
Waar ik dan vooral naar benieuwd ben is of de coalitie hierin mee zal gaan. Pas na het zomerreces zullen we het weten.
Het wachten op de RvS bepaald vooral hoe snel De Jonge zijn wetgeving in de Kamer kan introduceren. Of de RvS zo zwaar belast wordt weet ik niet. Toch zou ik huiverig zijn om een onafhankelijk adviesorgaan buiten te sluiten zeker bij wetgeving die zulke restricties aan de samenleving oplegt.
*knip* laten we deze discussie maar niet weer triggeren...maartend schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:26:
[...]Geen festivals/concerten, geen buurtfeest, gedoe om naar/door buitenland te gaan, mondkap op het werk
[ Voor 47% gewijzigd door ZieMaar! op 11-08-2021 14:55 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ah ok, ik zie nu inderdaad wat je bedoelt. Die datum schuift ook mee met de download-datum (heb net voor de test met de binnenlandse code een nieuwe gedownload en daar staat inderdaad op het EU-blad: "geldig tot 11 augustus 2022"). De EU-QR-code bevat die informatie echter niet, dus de scanner-apps zullen dit ook na die tijd gewoon nog als geldige code zien.gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:03:
[...]
Dan heb ik een fake-pdf gedownload met de EU-sterretjes op de voorkant, bij mij staat bij "instructies", onder de oragami vouwtekening, met daar onder 3 punten, met daar weer onder:
[...]
En dat is zo uit het hoofd dus ongeveer een maand nadat ik de pdf opgehaald had.
Mooier kan ik het niet maken, dus ik zou nog eens naar je PDF kijken
Overigens wel matige interpunctie en geje en jij voor overheidscommunicatie, maar goed dat zal tegenwoordig wel bon ton zijn.
In hoeverre de regels in de diverse landen tegen die tijd ook nog zullen zeggen dat je vaccinatie van een jaar geleden nog voldoende is, is natuurlijk een ander verhaal. Laten we hopen dat het niet meer nodig is om dat te ondervinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-08-2021 14:21 ]
Klopt, de menselijke aard (en daarmee het gedrag) veranderd wanneer je (veel te vroeg) een van je (groot)ouders vanwege corona tussen 6 plankjes in een kuil moet laten zakken.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:26:
Ikke ikke roepen over anderen is gewoon makkelijk schieten .
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik verwacht er ook niet direct problemen mee, als was het maar omdat het er in het Nederlands staat en het inderdaad in de QR-code niet voorkomt. Zeker niet omdat zoals we het beiden er over eens zijn dat het aan het basisfeit dat je gevaccineerd bent weinig af kan doen.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:15:
[...]
Ah ok, ik zie nu inderdaad wat je bedoelt. Die datum schuift ook mee met de download-datum (heb net voor de test met de binnenlandse code een nieuwe gedownload en die is "geldig" tot 11 augustus 2022). De EU-QR-code bevat die informatie echter niet, dus de scanner-apps zullen dit ook na die tijd gewoon nog als geldige code zien.
Dat zullen we merken, maar met de oog op die mogelijkheid is het systeem wel duidelijk ontworpen. Weergeven van een feit en elke interpretatie daar van pas plaats laten vinden op het moment van controle met de dan geldige restricties.In hoeverre de regels in de diverse landen tegen die tijd ook nog zullen zeggen dat je vaccinatie van een jaar geleden nog voldoende is, is natuurlijk een ander verhaal.
Nah zijn we het toch eens geloof ik
*knip* nee deze discussie doen we niet meer
[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 11-08-2021 14:55 ]
Hij maakt mijn werk, als ik hem volledig zou handhaven, wel wat onmogelijk (VO)Rudios schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:34:
Ben ik de enige hier die de 1,5 meter geen maatregel vind, maar eerder een toevoeging? Bij familie hanteer ik de 1,5m niet meer. Maar in publieke ruimte etc. vind ik die 1,5m een verademing!
Dat lijkt misschien zo doordat influenza minder besmettelijk is.ZieMaar! schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:55:
[...]
Interessant, dat wist ik niet. Onder de streep denk ik wel dat de groep die 'voordeel' heeft bij griep (vele malen?) groter is dan bij Corona...
Dat is nog niet aangetoond zover ik weet. Zowel bij mensen die een lichte infectie hebben doorgemaakt als een zware infectie kan het een afdoende reactie van het immuunsysteem hebben opgeroepen om herinfectie te voorkomen.gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:46:
[...]
Als je een hele lichte infectie en virusload had kan het volgens mij best zijn dat een lauwe afweerrespons in dat geval voldoende was en je derhalve weinig afweerrespons nodig hebt gehad.
Er zijn immers ook wel gevallen waar mensen meerdere keren corona hebben opgelopen en de 2e keer niet altijd bepaald lichter is geweest qua uitwerking.
After an infection with SARS-CoV-2, most people—even those with mild infections—appear to have some protection against the virus for at least a year, a recent follow-up study of recovered patients published in Nature suggests.
Waarbij de tijdspanne overeenkomt met het einde van de studies en het dus nog onbekend is hoe lang de bescherming daadwerkelijk duurt.As with antibodies, the numbers of different immune cell types varied substantially between individuals. Neither gender nor differences in disease severity could account for this variability. However, 95% of the people had at least 3 out of 5 immune-system components that could recognize SARS-CoV-2 up to 8 months after infection.
Je immuunsysteem leert middels de vaccins echter alleen het spike-eiwit van het virus te herkennen, zodra dat teveel verandert treden er mogelijk doorbraakinfecties op. Wat nu dus vaker bij de Delta variant optreedt (in Israël treden er momenteel meer doorbraakinfecties dan herinfecties op), waardoor je alsnog afhankelijk bent van je natuurlijke immuunsysteem. Echter na het doormaken van een infectie, wat vanzelfsprekend niet zonder risico is, lijk je wel beter beschermd. Zie ook het document van ECDC.maartend schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:35:
[...]
Dat is dus idd net beter, omdat je maar beperkt binnen krijgt. enkel de leercellen, je maakt dus (thank weet ik veel wie) dus niet de hele ziekte door met alle daarbij behorende risico's. Maar je lichaam leert wel volledig hoe het moet aanvallen.
A study by Abu-Raddad et al [40] of 133 266 laboratory confirmed cases identified 243 cases with positive swabs more than 45 days following their first SARS-CoV-2 episode and found that 54 cases had evidence of reinfection (second positive PCR with Ct values <30 or contextual information supporting the re-appearance of symptoms). In this study, no whole genome sequencing, viral culture or detection of sub-genomic RNA was performed, leaving
uncertainty around whether the cases detected were true reinfections rather than long-term RNA positives or viral shedders. Still, the study estimated the risk of reinfection to be very low at 0.04% (95% CI: 0.03-0.05%), and the incidence rate of reinfections to be 1.09 (95% CI: 0.84-1.42) per 10 000 person-weeks.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Precies.. de qr-code bevat gewoon de kritisch info (soort vaccin, datum van injectie etc.) Het is per land om vervolgens te oordelen welke criteria een groen vinkje krijgen.
Naar de vs kan bv betekenen dat je daar geen groen vinkje bij Az krijgt (niet goedgekeurd). Of als een land vind dat het 1 jaar geldig is.. dan beoordelen ze dat.. de app bepaalt niet de qr code an sich
Naar de vs kan bv betekenen dat je daar geen groen vinkje bij Az krijgt (niet goedgekeurd). Of als een land vind dat het 1 jaar geldig is.. dan beoordelen ze dat.. de app bepaalt niet de qr code an sich
Mondkapjes hebben zeker wel effect, met name tegen verspreiding door de drager. Ik begrijp dat het RIVM niet zo duidelijk is in hun communicatie, maar het onderzoek dat de afgelopen tijd wereldwijd is uitgevoerd is vrij ondubbelzinnig hierover (zie bijv. Nature, of PNAS). Het RIVM standpunt over mondkapjes is te vergelijken met het gebrek aan aandacht voor aerosolen (waarvan we nu weten dat dat een belangrijke verspreidingsroute is, terwijl je handen wassen waarschijnlijk nauwelijks helpt). Anderhalf jaar geleden heeft men iets geroepen en nu de wetenschap anderhalf jaar verder is, weigert men toe te geven dat men destijds fout zat.VDS91 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:28:
[...]
Het staat je natuurlijk helemaal vrij om die mondkap permanent te dragen, wanneer je wil en waar je wil. Doe er desnoods twee op, dat staat je helemaal vrij. Niemand belemmert je er in. Voor jou is het geen belemmering of beperking, voor mij wel.
Ik doe daar niet meer mee aan die mondkap. Ik vind ik het fijn om mensen aan te kunnen kijken en hun gezicht te kunnen zien en bovendien staat het mijn inziens achterlijk. Bovendien heeft wel of geen mondkap nauwelijks effect (aldus RIVM).
En ik ben al gevaccineerd, dus moet zou ik nog aan beperkende maatregelen moeten doen? Corona verdwijnt niet met een mondkap, de zorginfarct wel met deze vaccinatiegraad. Zo niet? Dan werkt dat vaccin dus niet zo goed. En krijgen ongevaccineerden toch een ernstig ziektebeeld met corona? Tsja.
Verder kun jij als gevaccineerde nog steeds besmet raken en daarna anderen besmetten. Ik heb ook de pest aan mensen die bewust geen vaccin nemen, maar er zijn ook mensen bij wie het vaccin niet (voldoende) werkt. Dan kun je wel zeggen 'Dan werkt dat vaccin niet zo goed', maar wat wil je daarmee zeggen? Vind je dat zelf echt een reden om bewust het risico te nemen dat je anderen ernstig ziek maakt? Om maar niet even een kwartiertje een mondkapje op te hoeven zetten in de supermarkt? Want dat is in feite wat je zegt.
In elk geval hanteert Oostenrijk wel een geldigheidsduur van 9 maanden voor het Nederlandse vaccinatiebewijs.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:51:
[...]
Ja, dat ging, zoals ik in mijn oorspronkelijke reactie toch behoorlijk duidelijk en precies zei, over de binnenlandse QR-code. Die heeft een geldigheidsduur van 24 uur (in de app) of 1 jaar (op papier/PDF als je hem download van CoronaCheck.nl).
De EU-code heeft geen geldigheidsduur voor vaccinatie, noch in de app, noch op papier/PDF (voor vaccinaties althans, voor herstel is er gek genoeg wel een geldigheidsduur, waarvan ook nog eens is vastgelegd dat die niet verder mag liggen dan 180 dagen na de positieve test). Zie hier voor de specificatie van welke velden er in het EU-DCC kunnen zitten: https://ec.europa.eu/heal...json_specification_en.pdf
Maar het is in afwachting van nader onderzoek niet onredelijk om op basis van redenatie er toe te komen dat dat wel zou kunnen spelen en dat het derhalve verstandig is om daar een limiet op te zetten die anders is dan vaccinatie, omdat je daar iets anders verwacht als je deze systemen in een vroegtijdig stadium aan het ontwerpen bent.Laguna schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:42:
Dat is nog niet aangetoond zover ik weet. Zowel bij mensen die een lichte infectie hebben doorgemaakt als een zware infectie kan het een afdoende reactie van het immuunsysteem hebben opgeroepen om herinfectie te voorkomen.
Verwijderd
Nope, de omstandigheden veranderen , namelijk een sterfgeval dichtbij , waardoor bij veel mensen ander gedrag vertoond wordt. Net zoals zoveel andere veranderende omstandigheden leiden tot ander gedrag.Yaksa schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:17:
[...]
Klopt, de menselijke aard (en daarmee het gedrag) veranderd wanneer je (veel te vroeg) een van je (groot)ouders vanwege corona tussen 6 plankjes in een kuil moet laten zakken.
Ik ageer met name tegen het ‘vroeger waren de mensen goed, tegenwoordig is het ikke ikke ikke’ . Naast een oproep om om je medemens te denken die altijd prima is dan wellicht ook tijd voor wat geschiedenis. Er zijn altijd egoïsten geweest en gelukkig ook altijd altruïsten, en van alles daartussen.
geen idee trouwens waarom mijn post aanleiding geeft tot de opa en oma kaart. Maar goed
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zoals gezegd: de geldigheidsduur van de gegevens in de EU-QR-code staat los van de conclusies die de diverse landen daaraan verbinden.XWB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:57:
[...]
In elk geval hanteert Oostenrijk wel een geldigheidsduur van 9 maanden voor het Nederlandse vaccinatiebewijs.
Frankrijk vind iemand al volledig gevaccineerd 7 dagen na de laatste prik, terwijl de meeste landen 14 dagen aanhouden. Oostenrijk vindt blijkbaar op dit moment dat de bescherming van de vaccins niet meer voldoende is na 9 maanden, de meeste landen houden momenteel een jaar aan.
Elk land kan op elk moment van mening veranderen, zonder dat dat wat afdoet aan de geldigheid van de gegevens in de QR-code.
Er staan dus alleen maar (objectieve) feiten (persoon X heeft op datum Y vaccinatie 2/2 met vaccin Z gehad - ok, 2/2 is nog ietwat subjectief) in de EU-QR-code, geen (subjectieve) besluiten (zoals ingangsdatum of geldigheidsduur).
[ Voor 15% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 11-08-2021 15:09 ]
Toch heb ik wel het idee dat het internet, met al zijn likes en duimpjes en de mogelijkheid om overal je mening maar neer te plempen, de mensen gemiddeld wel egocentrischer heeft gemaakt.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:04:
[...]
Nope, de omstandigheden veranderen , namelijk een sterfgeval dichtbij , waardoor bij veel mensen ander gedrag vertoond wordt. Net zoals zoveel andere veranderende omstandigheden leiden tot ander gedrag.
Ik ageer met name tegen het ‘vroeger waren de mensen goed, tegenwoordig is het ikke ikke ikke’ . Naast een oproep om om je medemens te denken die altijd prima is dan wellicht ook tijd voor wat geschiedenis. Er zijn altijd egoïsten geweest en gelukkig ook altijd altruïsten, en van alles daartussen.
geen idee trouwens waarom mijn post aanleiding geeft tot de opa en oma kaart. Maar goed
Verwijderd
autje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:07:
[...]
Toch heb ik wel het idee dat het internet, met al zijn likes en duimpjes en de mogelijkheid om overal je mening maar neer te plempen, de mensen gemiddeld wel egocentrischer heeft gemaakt.
offtopic:
Mijn idee is dat dit een vertekend beeld geeft omdat juist de wat meer egocentrische mensen of op status gerichte mensen zich profileren op instagram / LinkedIn etc.
Mijn idee is dat dit een vertekend beeld geeft omdat juist de wat meer egocentrische mensen of op status gerichte mensen zich profileren op instagram / LinkedIn etc.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 11 augustus 2021
Positief getest: 2.155
Totaal: 1.892.104 (+2.112 ivm -43 corr.)
Perc. positief 07 aug - 09 aug: 13,7%
Opgenomen: 58
Huidig: 446 (-26)
Opgenomen op IC: 20
Huidig: 210 (-4)
Overleden: 9
Totaal: 17.887 pic.twitter.com/jhtqzsukVB
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
dubbel
[ Voor 91% gewijzigd door basvn op 11-08-2021 15:19 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
@sig69 haalde het van de week aan. Deze ‘bug’ is nu ook verholpen:
[Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1420777740081537024?s=21]
[Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1425444250351775752?s=21]
[Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1420777740081537024?s=21]
[Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1425444250351775752?s=21]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dat is ook gewoon de argumentatie "het zal je kind maar wezen" waardoor bepaalde mensen ook voorstander ervan zijn om de galg maar weer te gebruiken tegen (vermeende) kinderverkrachters.Yaksa schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:17:
[...]
Klopt, de menselijke aard (en daarmee het gedrag) veranderd wanneer je (veel te vroeg) een van je (groot)ouders vanwege corona tussen 6 plankjes in een kuil moet laten zakken.
Gevoelsargumenten zijn gewoon alles behalve objectief en daarom is het geen verstandig idee om daar beslissingen op te nemen.
Lekker laten doen joh. Staan ze mooi voor lul als ze ergens naar binnen willenDrardollan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:30:
@sig69 haalde het van de week aan. Deze ‘bug’ is nu ook verholpen:
[Twitter]
[Twitter]
Het risico op heftig ziekteverloop voor Delta wordt wel een heel stuk minder. Daarom haalde ik al de 'tweetrapsraket' aan: Nu zijn er steeds meer gevaccineerden en daardoor wordt een nieuwe 'Delta-golf' juist gunstig, want het stukje immuniteit dat specifiek tegen Delta is (waardoor die mensen juist Delta-steriel worden) kan je eigen immuunsysteem prima ontwikkelen terwijl de grootste klap al is opgevangen door de vaccins.Laguna schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:42:
[...]
Je immuunsysteem leert middels de vaccins echter alleen het spike-eiwit van het virus te herkennen, zodra dat teveel verandert treden er mogelijk doorbraakinfecties op. Wat nu dus vaker bij de Delta variant optreedt (in Israël treden er momenteel meer doorbraakinfecties dan herinfecties op), waardoor je alsnog afhankelijk bent van je natuurlijke immuunsysteem. Echter na het doormaken van een infectie, wat vanzelfsprekend niet zonder risico is, lijk je wel beter beschermd. Zie ook het document van ECDC.
Als dat aan de hand is dan krijgen we nu een allerlaatste golf die misschien veel besmettingen oplevert maar een beperkt aantal ziekenhuisopnames, en daarna gaan de cijfers keihard kelderen. Volgens mij is dat dus vergelijkbaar met de situatie die we nu in het VK zien.
Ware het niet dat door verandering van de telling van de GGD dit percentage nu hoger is.zacht schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:28:
Dat percentage positief, daar ontplofte een paar maanden (weken?) geleden dit hele topic nog op.
Ach.. wel herkenbaar toch? Ik heb vroeger in Paint ook mijn ID vervalst om op mijn 15e de discotheek binnen te komen.Agent47 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:36:
[...]
Lekker laten doen joh. Staan ze mooi voor lul als ze ergens naar binnen willen
Qua immuniteit lijken de cijfers na infectie inmiddels gunstiger te zijn dan na vaccinatie. Het enige probleem is dat alleen een positieve PCR-test niet voldoende is als herstelbewijs zonder einddatum, omdat er geen controle plaatsvindt op antistoffen/geheugencellen.gekkie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:01:
[...]
Maar het is in afwachting van nader onderzoek niet onredelijk om op basis van redenatie er toe te komen dat dat wel zou kunnen spelen en dat het derhalve verstandig is om daar een limiet op te zetten die anders is dan vaccinatie, omdat je daar iets anders verwacht als je deze systemen in een vroegtijdig stadium aan het ontwerpen bent.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Of dit is incl. de cijfers van de eerdere storingdangerousp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:41:
[...]
Dit is dus ondanks een storing? Dus de werkelijke cijfers zitten hoger en is dus een stijging te verwachten?
Default blanke hetero
Was er een storing dan?dangerousp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:41:
[...]
Dit is dus ondanks een storing? Dus de werkelijke cijfers zitten hoger en is dus een stijging te verwachten?
Even genieten is datAgent47 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:36:
[...]
Nee, ik houd niet van foute info. Vandaar dat ik
het even postte.
Ongeacht of de cijfers van vandaag in grote mate door een storing zijn beïnvloed is een stijging te verwachten gezien de daling afgelopen dagen al rap aan het afvlakken was.dangerousp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:41:
[...]
Het zal wat hoger uitvallen, maar de vraag is hoeveel. Eerder deze week was er ook een storing, maar dat bleek toen te gaan om enkele tientallen gevallen die niet gerapporteerd waren. Week op week gezien zitten we vandaag met deze aantallen 23% lager dan vorige week woensdag. Dat woensdagen en donderdagen altijd wat hoger uitvallen (hoogste cijfers binnen de week) is niets nieuws.dangerousp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:41:
[...]
Of het is van: 'kutding, werkt niet, weet je wat, ik geloof het wel veel plezier'...Agent47 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:36:
[...]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ter aanvulling op mijn bovenstaande reactie: minder snelle daling ja, echte afvlakking zou ik nog niet zeggen. Daggemiddeld van vorige week was 2584 (maandag t/m zondag), deze week zitten we na de eerste 3 dagen op een gemiddelde van 2129. Dus tenzij er vandaag eigenlijk veel meer (honderden meer) gevallen zijn en ook de komende dagen er 2500++ gemeld worden, dalen we nog steeds.Jovatov schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Ongeacht of de cijfers van vandaag in grote mate door een storing zijn beïnvloed is een stijging te verwachten gezien de daling afgelopen dagen al rap aan het afvlakken was.
Ik ben van mening dat we hier een keer mee moeten stoppen. Dit komt heel erg over als een schuldgevoel neerleggen bij iemand anders. Dan kan ik ook zeggen dat alle mensen met overgewicht (en dat zijn er dus heel veel) bewust het risico nemen om in het ziekenhuis te belanden en anderen opzadelen met allemaal maatregelen. Want het feit blijft dat 1.5 jaar na dato nog steeds de meeste mensen met overgewicht in het ziekenhuis belanden. En daarnaast hebben deze mensen een veel hogere kans op ernstige complicaties en sterfte. En dan denk jij dat het wel of niet dragen van een mondkapje het probleem verminderd?Cocytus schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
Verder kun jij als gevaccineerde nog steeds besmet raken en daarna anderen besmetten. Ik heb ook de pest aan mensen die bewust geen vaccin nemen, maar er zijn ook mensen bij wie het vaccin niet (voldoende) werkt. Dan kun je wel zeggen 'Dan werkt dat vaccin niet zo goed', maar wat wil je daarmee zeggen? Vind je dat zelf echt een reden om bewust het risico te nemen dat je anderen ernstig ziek maakt? Om maar niet even een kwartiertje een mondkapje op te hoeven zetten in de supermarkt? Want dat is in feite wat je zegt.
En ja, soms gaan mensen gewoon dood. We vaccineren om de zorg te ontlasten. Niet om te voorkomen dat er mensen aan overlijden of geen klachten krijgen. Daarom zijn er de afgelopen 10 jaar ook letterlijk tienduizenden mensen gestorven aan de gevolgen van influenza. Daar doet ook niemand een mondkapje voor op of haalt de griepprik. Puur en alleen omdat het de zorg niet belast.
Heb jij dan ook de afgelopen 10 jaar een mondkapje gedragen en de griepprik gehaald om ouderen en zwakkeren te beschermen tegen het griepvirus? Ik geloof er niks van. Corona is voor veruit de meeste mensen helemaal niet schadelijk. Dus waarom doe je het bij corona wel en bij de griep dan niet?
En "even een mondkapje opzetten" verandert straks in maar "even een prik halen elk jaar". Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Dat is het dus niet. Het is te bizar voor woorden wat er nu in Frankrijk gaande is en Duitsland gaat ook al die kant op.
De laatste storingen waren 10 gemiste stuks. Ik geloof niet dat we ineens 1000 uitslagen gemist hebben op deze late getallen.dangerousp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:41:
[...]
Nu draai je de boel een beetje om. Dit is ongeveer dezelfde situatie als voor TVT en de testen-voor-reizen begonnen. Het percentage was de afgelopen tijd juist lager door de vertekening ivm TVT en vakantie-testen.mesa57 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:39:
[...]
Ware het niet dat door verandering van de telling van de GGD dit percentage nu hoger is.
Je vergelijkt nu een daggemiddelde van een week met een daggemiddelde van drie dagen waar de twee laagste dagen van de week inzitten (ma/di).Moi_in_actie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:51:
[...]
Ter aanvulling op mijn bovenstaande reactie: minder snelle daling ja, echte afvlakking zou ik nog niet zeggen. Daggemiddeld van vorige week was 2584 (maandag t/m zondag), deze week zitten we na de eerste 3 dagen op een gemiddelde van 2129. Dus tenzij er vandaag eigenlijk veel meer (honderden meer) gevallen zijn en ook de komende dagen er 2500++ gemeld worden, dalen we nog steeds.
Als het daggemiddelde van deze week ma/di/wo (2129) vergelijkt met vorige week ma/di/wo (2370) dan is dat nog maar een daling van 10,2%. En dan weten we dus niet in hoeverre die daling nog lager uit zou vallen als we de storing van vandaag niet hadden gehad.
Ja, we dalen nog. Maar het is toch ook echt aan het afvlakken.
Je hebt de BMI verdelingsgrafieken gezien van een paar dagen terug?biggydeen2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:54:
[...]
Ik ben van mening dat we hier een keer mee moeten stoppen. Dit komt heel erg over als een schuldgevoel neerleggen bij iemand anders. Dan kan ik ook zeggen dat alle mensen met overgewicht (en dat zijn er dus heel veel) bewust het risico nemen om in het ziekenhuis te belanden en anderen opzadelen met allemaal maatregelen. Want het feit blijft dat 1.5 jaar na dato nog steeds de meeste mensen met overgewicht in het ziekenhuis belanden. En daarnaast hebben deze mensen een veel hogere kans op ernstige complicaties en sterfte. En dan denk jij dat het wel of niet dragen van een mondkapje het probleem verminderd?
En ja, soms gaan mensen gewoon dood. We vaccineren om de zorg te ontlasten. Niet om te voorkomen dat er mensen aan overlijden of geen klachten krijgen. Daarom zijn er de afgelopen 10 jaar ook letterlijk tienduizenden mensen gestorven aan de gevolgen van influenza. Daar doet ook niemand een mondkapje voor op of haalt de griepprik. Puur en alleen omdat het de zorg niet belast.
Heb jij dan ook de afgelopen 10 jaar een mondkapje gedragen en de griepprik gehaald om ouderen en zwakkeren te beschermen tegen het griepvirus? Ik geloof er niks van. Corona is voor veruit de meeste mensen helemaal niet schadelijk. Dus waarom doe je het bij corona wel en bij de griep dan niet?
En "even een mondkapje opzetten" verandert straks in maar "even een prik halen elk jaar". Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Dat is het dus niet. Het is te bizar voor woorden wat er nu in Frankrijk gaande is en Duitsland gaat ook al die kant op.
Kijk anders nog even voordat je voor de zoveelste keer de BMI kaart trekt
Wat mij betreft staan de feiten ook niet ter discussie. Het punt wat (IMO terecht) aangekaart wordt is dat de burger er niet zoveel aan heeft als de geldigheidsduur van de code door andere landen niet geaccepteerd wordt. Idealiter zouden EU-landen dit met elkaar afstemmen.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:07:
[...]
Zoals gezegd: de geldigheidsduur van de gegevens in de EU-QR-code staat los van de conclusies die de diverse landen daaraan verbinden.
...
Er staan dus alleen maar (objectieve) feiten (persoon X heeft op datum Y vaccinatie 2/2 met vaccin Z gehad - ok, 2/2 is nog ietwat subjectief) in de EU-QR-code, geen (subjectieve) besluiten (zoals ingangsdatum of geldigheidsduur).
Dat vind ik een beetje een dooddoener want dat is op elke luxe van toepassing die we hier hebben. Schaam jij je ook elke keer als je de kraan open zet en een glas vult met water?vj_slof schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
En je de WC doortrekt met drinkwater.Cartman! schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:53:
[...]
Dat vind ik een beetje een dooddoener want dat is op elke luxe van toepassing die we hier hebben. Schaam jij je ook elke keer als je de kraan open zet en een glas vult met water?
Als het mij helpt tegen de dorst nee niet echt. Als ik het moet drinken omdat ik dan een groen vinkje in m'n app op m'n telefoon kan krijgen tja... dan schaam ik me niet alleen maar zal ik me ook enorm dom en genaaid voelen.Cartman! schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:53:
[...]
Dat vind ik een beetje een dooddoener want dat is op elke luxe van toepassing die we hier hebben. Schaam jij je ook elke keer als je de kraan open zet en een glas vult met water?
Tijd om de TV, computer, auto, kraan, oven, kookplaat, etc maar de deur uit te doen dan...vj_slof schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:54:
[...]
Tsja, Nederland heeft daar wel voor gepleit, maar landen binnen Europa hebben nu eenmaal zelfstandig zeggenschap over hun volksgezondheidsbeleid en wilden dat niet opgeven voor het DCC.XWB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:42:
[...]
Wat mij betreft staan de feiten ook niet ter discussie. Het punt wat (IMO terecht) aangekaart wordt is dat de burger er niet zoveel aan heeft als de geldigheidsduur van de code door andere landen niet geaccepteerd wordt. Idealiter zouden EU-landen dit met elkaar afstemmen.
En anders hadden we waarschijnlijk nu nog geen DCC gehad, omdat de diverse belangen teveel uit elkaar lopen (landen die veel inkomsten uit toerisme krijgen vs andere landen). Hoe irritant de uiteenlopende regels ook zijn, er is in elk geval binnen de EU één manier om je status (vaccinatie/herstel/test) aan te tonen.
Beter om in de vrije natuur te gaan wonen en te leven van wat je vindt. Je eigen sokken breien van wilgenteen bast valt misschien niet mee maar het is voor een goed doel. /sxh3adshotx schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:01:
[...]
Tijd om de TV, computer, auto, kraan, oven, kookplaat, etc maar de deur uit te doen dan...
Ondanks de goede intenties voert deze discussie voor dit topic veel te ver. Het heeft uiteindelijk niets meer met het coronavirus in Nederland en Belgie te maken.
Nochtans denk ik wel dat we als westers land moeten nadenken over het sturen van vaccins naar landen die het minder goed doen of te arm zijn om vaccins te kopen. Niet alleen om die mensen te helpen maar ook omdat de hele wereld er meer last van heeft als het grootschalig blijft rondrazen.
Helemaal weg krijgen gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren.
Sorry, maar wat een onzin spui je hier.biggydeen2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:54:
[...]
Ik ben van mening dat we hier een keer mee moeten stoppen. Dit komt heel erg over als een schuldgevoel neerleggen bij iemand anders. Dan kan ik ook zeggen dat alle mensen met overgewicht (en dat zijn er dus heel veel) bewust het risico nemen om in het ziekenhuis te belanden en anderen opzadelen met allemaal maatregelen. Want het feit blijft dat 1.5 jaar na dato nog steeds de meeste mensen met overgewicht in het ziekenhuis belanden. En daarnaast hebben deze mensen een veel hogere kans op ernstige complicaties en sterfte. En dan denk jij dat het wel of niet dragen van een mondkapje het probleem verminderd?
- Corona is veel dodelijker dan de gemiddelde griep, dus niet te vergelijken.
- In veel landen was het vóór corona niettemin al volstrekt normaal om in het openbaar een mondkapje op te doen om verspreiding van de griep tegen te gaan, ja.
- Corona is voor heel veel mensen wél schadelijk. Niemand ligt graag een week ziek in bed of verliest z'n smaak/geur of krijgt long covid. Ik ken 20'ers, 30'ers die een half jaar na besmetting nog steeds nauwelijks wat proeven.
- Dat dikke mensen meer last hebben van corona (wat een feit is) staat volledig los van het feit dat mondkapjes verspreiding van corona tegen gaan, dus het antwoord op je vraag is ja: ik denk (sterker, ik weet vrij zeker) dat het dragen van mondkapjes het probleem vermindert.
*knip* geen mondkapjesdiscussie, tenzij er nieuwe bronnen zijn
[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 13-08-2021 18:55 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).