Toon posts:

Vakanties 21/22: Corona maatregelen in het buitenland

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33
THE_BASE schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:02:
Klopt het dat het voor Spanje nog altijd noodzakelijk is een booster van maximaal 270 dagen oud te hebben óf een PCR-test met negatieve uitslag?

Ik heb begrepen dat er na 20 april een wijziging zou zijn, maar zie geen verschil met vorige week. We gaan 10 mei naar Spanje en ben even benieuwd hoe de situatie nu is.
Ja, dat klopt. Maximaal 270 dagen of een recente PCR test. Mijn vrouw en ik vertrekken 30 april voor een maand naar onze villa in Spanje. We hebben onze booster inmiddels gehad.

[Voor 8% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-04-2022 20:35]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:06

Agent47

I always close my contracts.

Iemand ervaring met Griekenland? Wij vertrekken eind mei. Alles daar is groen / geel weliswaar. Lijkt me niks bijzonders toch?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 20:42
Agent47 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:32:
Iemand ervaring met Griekenland? Wij vertrekken eind mei. Alles daar is groen / geel weliswaar. Lijkt me niks bijzonders toch?
Maximaal 9 maanden sinds je laatste vax of 180 dagen sinds positieve test voor een groen vinkje. Groen vinkje nodig om het land in te komen en in de (binnen) cultuur en horeca. Binnen zijn ook mondkapjes verplicht.
En reken erop dat je temperatuur wordt gecontroleerd met zo'n kruidvat IR thermometer die zegt dat je 33 graden bent.

TheS4ndm4n#1919

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:47

Tuxie

En WeL nU!

Nou, we zijn net naar Tenerife gevlogen vanaf Duitsland (FMO) met Corendon:
- Mondkapjes op de luchthaven: Duitsers doen dit redelijk. Alle niet-Duitsers niet uiteraard (is nog maar een aanbeveling, zowel in NL als in SP)
- Bij vertrek, niemand vroeg of checkte coronabewijs of vaccinatiestatus. Zowel niet online als op de luchthaven.
- Bij instappen checkt iemand of alle passagiers wel mondkapje ophebben. Ook tijdens de vlucht, dat wordt redelijk strikt gedaan. FPP2 is formeel verplicht, maar dat heeft maar 1/3e van alle passagiers. Welk mondkapje boeit totaal niet
- Entree Tenerife: alleen steekproefcontrole. Per 20 passagiers moet 1 iemand langs de coronacheckbalie. QR code scannen en doorrrr.....

Veel plezier op vakantie allemaal! Dit stelde in mijn beleving helemaal niks voor....

[Voor 12% gewijzigd door Tuxie op 23-04-2022 13:54]

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 11:31
RocketKoen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:02:
[...]

Maximaal 9 maanden sinds je laatste vax of 180 dagen sinds positieve test voor een groen vinkje. Groen vinkje nodig om het land in te komen en in de (binnen) cultuur en horeca. Binnen zijn ook mondkapjes verplicht.
En reken erop dat je temperatuur wordt gecontroleerd met zo'n kruidvat IR thermometer die zegt dat je 33 graden bent.
hoe is het (theoretisch) met de geldigheid van een booster? is die nu nog onbeperkt? of moeten we voor komende najaar opnieuw 'prikken voor vakantie' gaan halen?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 20:42
brothermaynard schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:27:
[...]

hoe is het (theoretisch) met de geldigheid van een booster? is die nu nog onbeperkt? of moeten we voor komende najaar opnieuw 'prikken voor vakantie' gaan halen?
Een aantal landen (zoals Griekenland) kijkt naar de datum van je laatste prik. Of dat nu je 2e, 3e of 4e is maakt niet uit.
Ik verwacht niet dat daar meer duidelijkheid over komt tot na de zomer. Tegen die tijd krijg je mensen die volgens de huidige regels geen nieuwe booster kunnen krijgen en ook een aantal landen niet meer in mag.
Persoonlijk verwacht ik dat iedereen weer een prik mag halen in september, net als in DE. Met een booster die is aangepast op omicron.

TheS4ndm4n#1919

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 11:31
RocketKoen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:34:
[...]

Een aantal landen (zoals Griekenland) kijkt naar de datum van je laatste prik. Of dat nu je 2e, 3e of 4e is maakt niet uit.
Ik verwacht niet dat daar meer duidelijkheid over komt tot na de zomer. Tegen die tijd krijg je mensen die volgens de huidige regels geen nieuwe booster kunnen krijgen en ook een aantal landen niet meer in mag.
Persoonlijk verwacht ik dat iedereen weer een prik mag halen in september, net als in DE. Met een booster die is aangepast op omicron.
een booster passend bij omicron zal tegen die tijd wellicht zinvol blijken. we gaan het zien. als zorgverlener ga ik voor covid wel braaf mijn opfrisprikje halen als het een aangepast vaccin betreft, in andere gevallen lijkt het me weinig zinvol, maar ook dat is even afwachten

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:40
Tuxie schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:50:
Nou, we zijn net naar Tenerife gevlogen vanaf Duitsland (FMO) met Corendon:
- Mondkapjes op de luchthaven: Duitsers doen dit redelijk. Alle niet-Duitsers niet uiteraard (is nog maar een aanbeveling, zowel in NL als in SP)
- Bij vertrek, niemand vroeg of checkte coronabewijs of vaccinatiestatus. Zowel niet online als op de luchthaven.
- Bij instappen checkt iemand of alle passagiers wel mondkapje ophebben. Ook tijdens de vlucht, dat wordt redelijk strikt gedaan. FPP2 is formeel verplicht, maar dat heeft maar 1/3e van alle passagiers. Welk mondkapje boeit totaal niet
- Entree Tenerife: alleen steekproefcontrole. Per 20 passagiers moet 1 iemand langs de coronacheckbalie. QR code scannen en doorrrr.....

Veel plezier op vakantie allemaal! Dit stelde in mijn beleving helemaal niks voor....
Is dat formulier voor Spanje ook afgeschaft?

iRacing Profiel

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:47

Tuxie

En WeL nU!

alexbl69 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:16:
[...]

Is dat formulier voor Spanje ook afgeschaft?
Ik denk het wel, ik heb niks ingevuld en er werd ook niks verzameld op het vliegveld....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Spanje heeft dat formulier nog wel maar als je een EU DCC kunt tonen dan is dat tegenwoordig voldoende en is hun eigen QR-code niet meer nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:12

bord4kop

maximaal 100KB!

aangekomen in Turkije (Alanya) vanuit Duitsland:

nergens gecontroleerd. Niet in Duitsland, niet in Turkije, geen scan, geen vraag, geen Coronabewijs, geen QR code, niets!

| Security Management |

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Zijn er mensen met persoonlijke ervaringen in India en Nepal ?
Een pcr test zou nodig zijn voor beide landen en Nepal vereist een verzekeringsverklaring dat corona kosten gedekt zijn.
Ik heb gisteren namelijk een motorreis geboekt voor oktober van Delhi naar kathmandu.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik krijg van mensen in Italië te horen dat ze daar per 1 mei van 2g naar 3g overstappen, maar ik kan daar niks formeels over terug vinden. Weet iemand hier misschien meer?

• Cheesy
  • Laatst online: 18:59
De inreismaatregelen in Duitsland zijn inmiddels een maand verlengd (van eind april naar eind mei).

https://www.rnd.de/reise/...FYNIXRDSMSFW73P2QYO4.html

Dit kan (bijvoorbeeld) van belang zijn als je via een Duits vliegveld op vakantie gaat.

[Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 29-04-2022 14:15]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:18

ronalddus

Buffalo77

Agent47 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:32:
Er staat nu bij Griekenland: "Geen inreisvoorwaarden"

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/griekenland

Wij gaan zelf begin september.
Hopelijk doet corona het nog even rustig aan.

[Voor 10% gewijzigd door ronalddus op 03-05-2022 12:23]

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:39
We willen binnenkort "even" op en neer naar Parijs. Voor de lol (ivm mijn verjaardag).

Iemand recente ervaring met rijden naar Frankrijk? Mijn vaccinatiebewijs is niet meer geldig in Frankrijk (want geen boosterprik gehad en tweede prik was langer dan 9 maanden geleden). M'n vrouw heeft wel een recent herstelbewijs. Weinig zin om nog eens € 29 af te tikken voor een sneltest. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mawlana schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:47:
We willen binnenkort "even" op en neer naar Parijs. Voor de lol (ivm mijn verjaardag).

Iemand recente ervaring met rijden naar Frankrijk? Mijn vaccinatiebewijs is niet meer geldig in Frankrijk (want geen boosterprik gehad en tweede prik was langer dan 9 maanden geleden). M'n vrouw heeft wel een recent herstelbewijs. Weinig zin om nog eens € 29 af te tikken voor een sneltest. :P
Ik ben vorige week een weekje Reims en Nancy geweest. Geen mondkapjes, niemand om een QR code gevraagd. Dus ik denk dat het in Parijs ook niet meer relevant is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cheesy
  • Laatst online: 18:59
ronalddus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:13:
[...]

Er staat nu bij Griekenland: "Geen inreisvoorwaarden"

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/griekenland

Wij gaan zelf begin september.
Hopelijk doet corona het nog even rustig aan.
Volgens mij zit Nederlandwereldwijd hier fout.
Je moet namelijk een geldig DCC hebben.

https://greecehealthfirst.gr/?lang=en

Edit: ah stom van me ;) Dankje @Agent47

[Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 03-05-2022 14:06]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mawlana
FiXeR.nl schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Ik ben vorige week een weekje Reims en Nancy geweest. Geen mondkapjes, niemand om een QR code gevraagd. Dus ik denk dat het in Parijs ook niet meer relevant is.
Het ging me vooral om het inreizen. Voor het inreizen is een geldig coronacertificaat vereist. De vraag is, zijn er nog grenscontroles? Kan ik me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:06

Agent47

I always close my contracts.

Cheesy schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Volgens mij zit Nederlandwereldwijd hier fout.
Je moet namelijk een geldig DCC hebben.

https://greecehealthfirst.gr/?lang=en
Daar staat wel: " until 6:00 a.m., May 1st 2022:"

Dat is al geweest dus..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mawlana schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Het ging me vooral om het inreizen. Voor het inreizen is een geldig coronacertificaat vereist. De vraag is, zijn er nog grenscontroles? Kan ik me haast niet voorstellen.
Oh nee, niks gezien, ook niet geregeld. :P

Vergeet alleen niet je milieusticker aan te vragen voor je auto. 'vignette Crit’Air'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mawlana
FiXeR.nl schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Oh nee, niks gezien, ook niet geregeld. :P

Vergeet alleen niet je milieusticker aan te vragen voor je auto. 'vignette Crit’Air'
Top. Milieusticker heb ik al gelukkig, van m'n vorige trip naar Parijs (feb 2020). Dan kan ik m'n tolkastje ook eens proberen. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-03 23:16

MieJuul

3970Wp

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:07:
Ik krijg van mensen in Italië te horen dat ze daar per 1 mei van 2g naar 3g overstappen, maar ik kan daar niks formeels over terug vinden. Weet iemand hier misschien meer?
Wij zijn op dit moment in Italië, al 1,5 week.
Mondkapjes zijn sinds 1 mei alleen nog nodig in theater/bioscoop e.d. schijnbaar.
Voor de rest is ons nog nergens om een QR oid gevraagd.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:19
Heb een optie voor een georganiseerde reis in het najaar voor Indonesië, iemand recente ervaringen?

[Voor 16% gewijzigd door TheRicolaa10 op 12-05-2022 12:07]

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38
stijnec1 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:11:
[...]

klopt inderdaad, mijn vraag is ook of ik naar Belgie mag vliegen zonder booster als ik meteen doorreis naar Nederland, dat wordt me nl niet duidelijk, en ben het met je eens (ook stukje wishful thinking) dat het in juni minder streng zal zijn
iemand enig idee wanneer Belgie de inreisregels van buiten de EU gaat afschaffen? Het is me ook nog steeds niet 100% duidelijk of je een coronabewijs moet tonen als je niet in Belgie blijft (ik reis naar Nederland). Mijn QR code is niet meer geldig aangezien mijn laatste vaccinatie meer dan 9 maanden geleden was. Alvast bedankt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:04
Mawlana schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Top. Milieusticker heb ik al gelukkig, van m'n vorige trip naar Parijs (feb 2020). Dan kan ik m'n tolkastje ook eens proberen. :D
Telepeage werkt echt lekker. We hebben dat al vele jaren. Je bent dan zo door de Peage heen.

• Mawlana
Within the scope of the coronavirus (COVID-19) pandemic measures, the following decisions regarding entry to Türkiye have been taken by the official authorities of the Republic of Türkiye, effective as of March 4, 2022.

Accordingly, passengers who meet at least one of the conditions listed below are allowed to enter Türkiye and will also be exempt from the quarantine application.

1- Passengers who have received at least two doses of the vaccines approved for emergency use by the World Health Organization or by Türkiye (one dose for Johnson & Johnson), who submit a document stating that their most recent vaccination took place at least 14 days earlier;
2- Passengers who submit a document issued by the relevant country’s official authorities stating that they have had the virus within the last 6 months. The 6-month period starts from the 28th day of the first PCR positive test result; and
3- Passengers who, before entering Türkiye, present a negative PCR test result received within the last 72 hours or a negative rapid antigen test taken within the last 48 hours.
Passengers under the age of 12 are exempted from the PCR/antigen test report and the submission of a vaccine certificate.
The requirements listed above do not apply for transfer passengers from international line to international line.
Seamen and truck drivers are exempted from SARS-CoV-2 PCR testing and the quarantine application.
It is obligatory for all passengers to wear masks at the airports and during the flights.
The vaccination certificates of Serbia, Hungary, Kazakhstan, Iraq, Libya, Japan, Indonesia, Philippines, Vietnam and Egypt are accepted by the Republic of Türkiye for passengers who will enter Türkiye with a vaccination certificate.
Lees ik het goed dat voor het reizen naar Turkije ik genoeg heb aan mijn 2 Pfizer-prikjes van afgelopen zomer (>270 dagen geleden)? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:15
Mawlana schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Lees ik het goed dat voor het reizen naar Turkije ik genoeg heb aan mijn 2 Pfizer-prikjes van afgelopen zomer (>270 dagen geleden)? :)
Ik en mijn vrouw vliegen op 25 juni 2022 vanuit Amsterdam naar Istanboel IST (nieuwe vliegveld) met Turkish Airlines voor een 6-daagse vakantie zelf alles geboekt via vliegwinkel en booking.com onze hotel. Wij hebben 3 keer Pfzifer gehad en de laatste, is een boosterprik afgelopen januari 2022. Ik wil ook graag weten of het wel of niet hoef om een PCR-test. Op 24 juni de dag voor ons vertrek hebben wij een afspraak voor een PCR test en kost €59,- voor 18:00 testen zelfde dag uitslag. Alleen is het nu allemaal een beetje onduidelijk. Iemand raad?

Begin Maart 2022 was mijn vrouw helaas positief getest op corona, maar ze had milde symptomen en bijna geen klachten net griep. Ze was na 5 dagen alweer bovenop (in isolatie) en heeft geen klachten aan overgehouden.

[Voor 15% gewijzigd door van der Berg op 20-05-2022 13:50]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mawlana
van der Berg schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Ik en mijn vrouw vliegen op 25 juni 2022 vanuit Amsterdam naar Istanboel IST (nieuwe vliegveld) met Turkish Airlines voor een 6-daagse vakantie zelf alles geboekt via vliegwinkel en booking.com onze hotel. Wij hebben 3 keer Pfzifer gehad en de laatste, is een boosterprik afgelopen januari 2022. Ik wil ook graag weten of het wel of niet hoef om een PCR-test. Op 24 juni de dag voor ons vertrek hebben wij een afspraak voor een PCR test en kost €59,- voor 18:00 testen zelfde dag uitslag. Alleen is het nu allemaal een beetje onduidelijk. Iemand raad?

Begin Maart 2022 was mijn vrouw helaas positief getest op corona, maar ze had milde symptomen en bijna geen klachten net griep. Ze was na 5 dagen alweer bovenop (in isolatie) en heeft geen klachten aan overgehouden.
Ik wacht op m'n vlucht nu.

Als je volledig bent gevaccineerd hoef je je niet te laten testen. Voor Turkije ben je al volledig gevaccineerd als je twee prikjes hebt ontvangen. Booster is niet nodig.

Mijn tweede prik is van 17 juli 2021.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Aanstaande dinsdag vlieg ik daar en volgens SunExpress geen PCR nodig en heb ik al 3 prikjes gehad.
https://www.sunexpress.co...rrent-travel-information/

[Voor 30% gewijzigd door New Yorker op 21-05-2022 01:31]

Weg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:44
Wij willen in juni een week naar Slovenië en Italië. Is het nog nodig om een booster te halen? Zelf corona gehad pas geleden maar helaas geen herstelbewijs gekregen (alleen zelftests gedaan), niet bijster veel zin om nog een booster te halen dus als het niet nodig is liever niet. Iemand ervaringen met deze landen? We gaan met de auto.

• martwoutnl
Duitsland gaat versoepelen. Per 1-6 wordt 3G voor binnenkomst of terugkomst gestopt tot zeker eind augustus.
Zie https://www.tagesschau.de...egeln-lauterbach-101.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martwoutnl
Italië schaft de pas voor binnenkomen ook af: https://www.rtlnieuws.nl/...maatregelen-vakantie-reis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van der Berg
Voor Turkije geen PCR TEST meer nodig heb ik gezien. Ik heb mijn afspraak afgezegd en ben al 3 keer gevaccineerd. Wij vliegen op 25 juni met Turkish Airlines. Dit scheelt weer €60 per test met mijn vrouw samen €120,-

[Voor 33% gewijzigd door van der Berg op 31-05-2022 13:26]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martwoutnl
Spanje laat pas ook los voor EU bij binnenkomst volgens https://www.rtlnieuws.nl/...RKkZnP_LOhllEt9_I-AxW-bko

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03 21:30
We gaan eind juni met 4 man naar Frankrijk. Iedereen is volledig gevaccineerd, alleen 1 iemand heeft geen booster. Zouden jullie hem aanraden om een test te doen of een prikje te zetten of hoeven we ons hier niet zo druk over te maken?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:52
van der Berg schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:17:
Voor Turkije geen PCR TEST meer nodig heb ik gezien. Ik heb mijn afspraak afgezegd en ben al 3 keer gevaccineerd. Wij vliegen op 25 juni met Turkish Airlines. Dit scheelt weer €60 per test met mijn vrouw samen €120,-
Vorige week in Turkije geweest. Volgens mij alleen bij het inchecken op Schiphol gecontroleerd op de corona app, voor de rest 0,0 controle. Ik zou geen test doen en van dat geld lekker uit eten gaan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Avioto schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:01:
We gaan eind juni met 4 man naar Frankrijk. Iedereen is volledig gevaccineerd, alleen 1 iemand heeft geen booster. Zouden jullie hem aanraden om een test te doen of een prikje te zetten of hoeven we ons hier niet zo druk over te maken?
Misschien ook afhankelijk van het vervoermiddel..

Maar even een sneltest laten doen is niet zo heel veel moeite lijkt me

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

prikje halen geeft de minste kans op gezeik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-01 22:53

TerraGuy

The weirdo with the beard

Vrienden zijn er twee weken geleden geweest, met de auto en al kamperende/Airbnb'ende rondgetrokken. Nul keer gecontroleerd zeggen ze.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35
TerraGuy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:37:
[...]

Vrienden zijn er twee weken geleden geweest, met de auto en al kamperende/Airbnb'ende rondgetrokken. Nul keer gecontroleerd zeggen ze.
Ik ben aantal weken geleden met de auto naar Parijs geweest en ze staan echt niet aan de grens iedereen te controleren. Alleen als er een controle zou zijn dan moet je je bewijs kunnen tonen. Netzoals dat je een rijbewijs moet hebben om auto te rijden en daar bijna nooit naar gevraagd wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

jongetje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:59:
[...]

Ik ben aantal weken geleden met de auto naar Parijs geweest en ze staan echt niet aan de grens iedereen te controleren. Alleen als er een controle zou zijn dan moet je je bewijs kunnen tonen. Netzoals dat je een rijbewijs moet hebben om auto te rijden en daar bijna nooit naar gevraagd wordt.
Alleen heeft zo'n rijbewijscheck zin, en kan ik verder geen situatie verzinnen waarom het momenteel zinnig zou zijn om een vakantieganger in een groen land en uit een groen land om z'n vaccinatiebewijs te vragen. Wellicht als je bij een ongeluk naar t ziekenhuis moet dat je nog een boete krijgt als je te weinig prikjes hebt gehad?

Overigens lees ik dat 2 prikjes genoeg zijn in Frankrijk, dus een derde administratieve prik is niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

Japan gaat ook weer open, met hele strenge eisen:

https://www.nu.nl/economi...ekering-en-mondkapje.html

Als ik niet in een vliegtuig moest stappen om er heen te vliegen, zou ik het nu doen. Wegens de mondkapjes in elk geval geen idioten en waarschijnlijk verder rustig. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
TerraGuy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:39:
[...]

Alleen heeft zo'n rijbewijscheck zin, en kan ik verder geen situatie verzinnen waarom het momenteel zinnig zou zijn om een vakantieganger in een groen land en uit een groen land om z'n vaccinatiebewijs te vragen.
Dat is toch gewoon een regel in Frankrijk, of die nu zinnig is of niet staat toch niet te discussie. Bij een mogelijke controle ben je in overtreding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mawlana
TerraGuy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:39:
[...]

Overigens lees ik dat 2 prikjes genoeg zijn in Frankrijk, dus een derde administratieve prik is niet nodig.
Je vaccinatiebewijs is in Frankrijk helaas slechts 270 dagen geldig. Weet nog niet of het vanaf de datum van de eerste of tweede prik is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mawlana schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:19:
[...]

Je vaccinatiebewijs is in Frankrijk helaas slechts 270 dagen geldig. Weet nog niet of het vanaf de datum van de eerste of tweede prik is.
Tweede.

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:37
wij vliegen eind jullie vanaf Dusseldorf naar Turkije, maar de site van noordrijn-westfalen en de Duitse overheid spreken zichzelf tegen. Volgens noordrijn-westfalen moet ik aan van alles voldoen, maar de overheid geeft aan dat alles on-hold staat tot 1 sep.

Weet iemand hoe het hier zit? Ik ben helemaal bij, ook qua booster. Maar mijn vrouw heeft Janssen en 1 MRNA vaccine. Beide kinderen (6&7) zijn ook niet gevaccineerd.

Kunnen wij vrij reizen? Of moeten de vrouw en kinderen getest worden?

You and I have memories longer than the road ahead

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Captain Planet schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:11:
wij vliegen eind jullie vanaf Dusseldorf naar Turkije, maar de site van noordrijn-westfalen en de Duitse overheid spreken zichzelf tegen. Volgens noordrijn-westfalen moet ik aan van alles voldoen, maar de overheid geeft aan dat alles on-hold staat tot 1 sep.

Weet iemand hoe het hier zit? Ik ben helemaal bij, ook qua booster. Maar mijn vrouw heeft Janssen en 1 MRNA vaccine. Beide kinderen (6&7) zijn ook niet gevaccineerd.

Kunnen wij vrij reizen? Of moeten de vrouw en kinderen getest worden?
Wij zijn begin mei vanaf Dusseldorf naar Mallorca gevlogen. In Dusseldorf 0 controles gehad en op Mallorca werd er steekproefsgewijs gecontroleerd maar kon je ook met een boog omheen lopen :)

• jongetje
@Road-runner83 Dat is toch geen antwoord op zijn vraag. Je mag ook niets meenemen uit een winkel zonder te betalen maar dat zal je ook vaak lukken zonder controle.

@Captain Planet Dat valt toch eenvoudig te vinden? Lang leve het internet en google: https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen

• Road-runner83
  • Laatst online: 15:59
@jongetje: nee hoor zo eenvoudig is dat niet. Wij zagen ook tegenstrijdige berichten op Dusseldorf en Noordrijn-Westfalen. We hadden een nachtvlucht dus ook niet zo heel veel zin in een PCR test en hadden ook van anderen gehoord dat er geen controle is dus dat hebben we zelf inderdaad aan den lijve ondervonden.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wij vliegen Vrijdag vanaf Schiphol naar Turkije voor 10 dagen gelukkig inmiddels zonder verplichte PCR test. Wel beide volledige QR code incl. booster 👍🏻

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:40

Jebus4life

BE User

Voor mensen die naar Spanje (willen) afreizen, mijn vriendin en ik zijn nu al een weekje aan het rondreizen en maatregelen zijn hier onbestaand. Ook wordt er nergens meer gevraagd achter testen of certificaten.

Af en toe zie je iemand met een mondmasker rondlopen op straat, maar verder is het gewoon het dagelijkse leven zoals pre-corona. (enkel in het openbaar vervoer is een mondmasker denk ik nog verplicht, maar wij zijn met de wagen aan het city-trippen in het zuiden, dus niet nodig gehad).

Dat houdt ook in dat in de cafés en bars het ouderwets gezellig kan worden, geen punt van kritiek, gewoon een punt van info ;)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:23
@Captain Planet Inreizen in Duitsland is een Federale aangelegenheid. Om dit moment zijn er geen beperkingen om DE in de mogen reizen. De lokale overheden gaan over zaken als mondkapjes en eventuele vaccinatie/testplichten om ergens in te mogen. Voor NRW geldt dat die niet meer verplicht zijn. Hou je alleen nog eventuele specifieke regels over voor het vliegveld/bestemming zelf. Wat ik bij de Duitse sites vooral zie is dat de informatie in andere talen niet echt meer up to date is, en dat ze soms erg generiek doorlinken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:37
ijdod schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:50:
@Captain Planet Inreizen in Duitsland is een Federale aangelegenheid. Om dit moment zijn er geen beperkingen om DE in de mogen reizen. De lokale overheden gaan over zaken als mondkapjes en eventuele vaccinatie/testplichten om ergens in te mogen. Voor NRW geldt dat die niet meer verplicht zijn. Hou je alleen nog eventuele specifieke regels over voor het vliegveld/bestemming zelf. Wat ik bij de Duitse sites vooral zie is dat de informatie in andere talen niet echt meer up to date is, en dat ze soms erg generiek doorlinken.
dank u

You and I have memories longer than the road ahead

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Er komen weer mogelijk beperkingen voor Duitsland https://www.nu.nl/coronav...jke-mondkapjesplicht.html

Weg

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:54
Ik zie dat de VS ook een volledige vaccinatie afdwingt voor reizigers die er alleen een connectie vlucht hebben (bv naar zuid amerika).

Weet iemand hoe dit in de praktijk gaat? wordt hier daadwerkelijk op gecontroleerd?

• stijnec1
Stvn21 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:43:
Ik zie dat de VS ook een volledige vaccinatie afdwingt voor reizigers die er alleen een connectie vlucht hebben (bv naar zuid amerika).

Weet iemand hoe dit in de praktijk gaat? wordt hier daadwerkelijk op gecontroleerd?
zonder 2 vaccinaties (booster is alleen in europese landen een ding) kom je het vliegtuig niet in, dus ja, hier wordt op gecontroleerd, voor vertrek

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stvn21 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:43:

Ja, daar wordt op gecontroleerd. De VS kent namelijk geen airside transfer, dus om daar te connecten moet je de VS betreden. Dat betekent door de paspoortcontrole, douane en terug de security door. En ja dan moet je je vaccinaties op orde hebben, en je hebt dus ook een ESTA nodig of als je die niet kunt krijgen een visum.

Over het algemeen is het niet aan te raden om via de VS naar een ander land te vliegen.

[Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 17-06-2022 17:52]

• van der Berg
stijnec1 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:44:
[...]

zonder 2 vaccinaties (booster is alleen in europese landen een ding) kom je het vliegtuig niet in, dus ja, hier wordt op gecontroleerd, voor vertrek
Oke, maar hoe lang mag er tussen zitten? Mijn eerste prikken met Pfizer waren:

• 16 juni 2021 eerste dosis Pfizer 0.3ml, GGD
• 21 juli 2021 tweede dosis Pfizer 0.3ml, GGD
• 07 januari 2022 derde dosis Pfizer 0.3ml boosterprik, GGD

Ik neem aan dat deze niet voor altijd geleden? Wanneer en waar kan ik mij opnieuw laten vaccineren?

Volgende week zaterdag gaan wij naar Turkije vakantie voor 6 dagen. Istanboel culturele vakantie. Geen PCR nodig omdat we 3 keer gevaccineerd zijn

[Voor 11% gewijzigd door van der Berg op 18-06-2022 15:16]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jebus4life schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:04:
Voor mensen die naar Spanje (willen) afreizen, mijn vriendin en ik zijn nu al een weekje aan het rondreizen en maatregelen zijn hier onbestaand. Ook wordt er nergens meer gevraagd achter testen of certificaten.

Af en toe zie je iemand met een mondmasker rondlopen op straat, maar verder is het gewoon het dagelijkse leven zoals pre-corona. (enkel in het openbaar vervoer is een mondmasker denk ik nog verplicht, maar wij zijn met de wagen aan het city-trippen in het zuiden, dus niet nodig gehad).

Dat houdt ook in dat in de cafés en bars het ouderwets gezellig kan worden, geen punt van kritiek, gewoon een punt van info ;)
Dat is logisch aangezien in Spanje geen corona maatregelen meer gelden (op masker in apotheek en ziekenhuizen na).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stijnec1
van der Berg schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:13:
[...]

Oke, maar hoe lang mag er tussen zitten? Mijn eerste prikken met Pfizer waren:

• 16 juni 2021 eerste dosis Pfizer 0.3ml, GGD
• 21 juli 2021 tweede dosis Pfizer 0.3ml, GGD
• 07 januari 2022 derde dosis Pfizer 0.3ml boosterprik, GGD

Ik neem aan dat deze niet voor altijd geleden? Wanneer en waar kan ik mij opnieuw laten vaccineren?

Volgende week zaterdag gaan wij naar Turkije vakantie voor 6 dagen. Istanboel culturele vakantie. Geen PCR nodig omdat we 3 keer gevaccineerd zijn
Maak je geen zorgen, voor de usa ben je meer dan volledig gevaccineerd

• ijdod
Geen maatregelen meer in Italië waar je als gemiddelde toerist last van hebt. Valt wel op dat er hier op de camping (midden Italië) best een aantal recente besmettingen zijn geweest; en dat ca 50% in de supermarkt nog steeds een mondneusmasker draagt.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
ijdod schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:10:
Geen maatregelen meer in Italië waar je als gemiddelde toerist last van hebt. Valt wel op dat er hier op de camping (midden Italië) best een aantal recente besmettingen zijn geweest; en dat ca 50% in de supermarkt nog steeds een mondneusmasker draagt.
Zijn het Duitsers :P ?

Ik ben om de 2 weken in Italië en zie al heel lang nergens meer mondkapjes. Zelfs taxi chauffeurs zeggen nu dat het niet nodig is als ze geblindeerde achterramen hebben (en de politie het dus niet ziet).

The best is yet to come

• ijdod
Nee, voornamelijk Italianen (in de supermarkt; de besmettingen waren internationaal). Nu in meerdere plaatsen gezien, grensgebied Toscane en Umbrië. Buiten de winkels zie ik ze hier zelden.

[Voor 17% gewijzigd door ijdod op 20-06-2022 21:03]

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:01
Wij zijn nu ruim een week in Griekenland en ook hier zijn praktisch geen maatregelen. In de taxi en ferry (naar de Griekse eilanden) is het wel verplicht om een mondkapje te dragen. Officieel moet dat zo'n N95 exemplaar zijn maar daar wordt niet echt op gecontroleerd. Dit geldt overigens ook voor de apotheek.

Wel zie je dat sommige mensen nog steeds uit zichzelf een masker dragen. Vooral ouderen doen dat. Bij hen proberen wij ook wat afstand te houden om toch wat rekening met ze te houden.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:33
Wij reizen af naar Frankrijk op 9 juli. Mijn herstelbewijs van 15 maart zou dan nog geldig moeten zijn(want, 180 dagen geldig). Mijn vrouw heeft in december een booster gehad, bovenop een enkele Janssen prik. Volgens mijn gegevens zitten we dus goed, of zie ik iets over het hoofd!? Ik basseer me op gegevens vsn de ANWB, https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-frankrijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
Gumball schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:00:
Wij reizen af naar Frankrijk op 9 juli. Mijn herstelbewijs van 15 maart zou dan nog geldig moeten zijn(want, 180 dagen geldig). Mijn vrouw heeft in december een booster gehad, bovenop een enkele Janssen prik. Volgens mijn gegevens zitten we dus goed, of zie ik iets over het hoofd!? Ik basseer me op gegevens vsn de ANWB, https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-frankrijk
Ja je vrouw mag met Jansen + booster nog een 2e booster halen. Dan gaat de GGD vragen of je dat echt wil, maar je mag die halen. In CoronaCheck staat ie dan als 3 uit 3 in het overzicht, dus zelfde als 2x Pfizer/Moderna (= basis vaccinatie) + booster.

Dacht dat het in Frankrijk niet uitmaakt, in Duitsland kan het uitmaken, hoewel daar 3G eraf is (voor zover ik weet).

[Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 21-06-2022 18:05]

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• van der Berg
De regels voor inreizen naar Turkije zijn veranderd

Heenreis naar Turkije

U mag zonder vaccinatiebewijs of test- en herstelbewijs het land inreizen.
-----‐---‐-------

Ik vlieg aanstaande zaterdag 11:30 met Turkish Airlines vanaf Schiphol Amsterdam. Is het dragen van een mondkapje nog verplicht op Schiphol en in het vliegtuig Turkish Airlines?

[Voor 4% gewijzigd door van der Berg op 23-06-2022 07:47]

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:11
van der Berg schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:46:
De regels voor inreizen naar Turkije zijn veranderd

Heenreis naar Turkije

U mag zonder vaccinatiebewijs of test- en herstelbewijs het land inreizen.
-----‐---‐-------

Ik vlieg aanstaande zaterdag 11:30 met Turkish Airlines vanaf Schiphol Amsterdam. Is het dragen van een mondkapje nog verplicht op Schiphol en in het vliegtuig Turkish Airlines?
https://www.schiphol.nl/n...ol-meest-gestelde-vragen/
Moet ik een mondkapje dragen op Schiphol?
Nee, dit is per 21 mei 2022 niet langer verplicht. Uiteraard mag je een mondkapje dragen op de luchthaven als je dat zelf prettig vindt. Kijk ook goed naar de regels van het land waar je naartoe vliegt, want het zou zomaar kunnen dat je daar wel een mondkapje moet dragen op bepaalde locaties.

Steam

• van der Berg
Mooi dat het niet meer hoeft op Schiphol. Ik ben benieuwd of het in het vliegtuig wel moet?

[Voor 9% gewijzigd door van der Berg op 23-06-2022 08:14]

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:11
van der Berg schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:13:
[...]

Mooi dat het niet meer hoeft op Schiphol. Ik ben benieuwd of het in het vliegtuig wel moet?
https://www.turkishairlin...idelines-for-safe-travel/
Mask use
Wearing a mask during the flight depends on the country specific restrictions and the decisions taken by the states. Please check the current travel rules for your destination.
Dus daarvoor moeten we de zaken in Turkije bekijken. En als ik dan kijk op https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/turkije dan zie ik het volgende.
Algemene coronamaatregelen in Turkije
In Turkije is het dragen van een mondkapje in ziekenhuizen en in het OV verplicht. Buiten hoeft u niet langer een mondkapje te dragen. U moet overal in Turkije in openbare gelegenheden (binnen en buiten) 1,5 meter afstand houden en de hygiënemaatregelen naleven.
Dus het lijkt me niet dat je een mondkapje op moet in het vliegtuig.

[Voor 3% gewijzigd door Extigo op 23-06-2022 08:26]

Steam

• ijdod
Intussen hoor ik links en rechts mensen die een ‘souvenir’ meenemen naar huis. Deja vu. Niet representatief, maar in mijn bekendenkring is het aantal besmettingen bij thuiskomst van vaknatie opvallend hoog.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Frankrijk gaat mogelijk de mondkapjes weer opnieuw invoeren. Voorlopig nog wel vrijwillig.
Het toerisme in Frankrijk is sterk toegenomen sinds de coronamaatregelen werden opgeheven, maar datzelfde geldt voor COVID-19. Nu de ziekenhuisopnamen flink stijgen wil de overheid graag dat mensen weer gezichtsmaskers gaan dragen, maar wil tegelijkertijd nog geen verdere maatregelen opleggen om protesten te voorkomen. Het blijft dus nog bij een "vriendelijk verzoek".

In Frankrijk lopen in het straatbeeld relatief veel mensen met een mondmasker op en dat blijkt geen overbodige luxe. De afgelopen twee weken namen de ziekenopnamen door COVID-19 snel toe naar een aantal van bijna 1.000 patiënten per dag. In heel Europa en de Verenigde Staten nemen het aantal infecties toe, maar Frankrijk heeft een uitzonderlijk hoog aantal ziekenhuisopnames, meldt het AP.

Toch wil de Franse regering geen verdere maatregelen nemen tegen het coronavirus, zegt woordvoerder Olivia Gregoire. "Het Franse volk is de beperkingen zat", zei ze woensdag op de zender BFMTV. "We zijn ervan overtuigd dat mensen zich verantwoordelijk zullen gedragen."

In het begin van de pandemie suggereerde de Franse regering dat maskers niet hielpen tegen verspreiding van het virus. Het leidde uiteindelijk tot een van Europa's strengste regelgeving om het virus te bestrijden, waaronder het verplicht dragen van maskers binnen en buiten, samen met strikte sluitingen van ondernemingen.
Bron: Frankrijk wil mondkapjes weer terug nu de ziekenopnamen hard stijgen

Hmm. Ik ga ze toch alvast maar meenemen als ik op vakantie ga, ben daar van 21 augustus tot en met 4 september. Better safe than sorry.

Virussen? Scan ze hier!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
ijdod schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:58:
Intussen hoor ik links en rechts mensen die een ‘souvenir’ meenemen naar huis. Deja vu. Niet representatief, maar in mijn bekendenkring is het aantal besmettingen bij thuiskomst van vaknatie opvallend hoog.
Ik heb ook een aantal mensen om mij heen die na terugkomst vakantie corona blijken te hebben.

• van der Berg
Wij hadden niks nodig om naar Turkije te gaan en geen controle. Er werd mij niks gevraagd voor PCR, of vaccinatiebewijs en geen herstelbewijs nodig. Geen mondkapjes meer verplicht in het vliegtuig met Turkish Airlines.

Op de terugreis van Istanboel werd er niks gevraagd

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27

Pelle

🚴‍♂️

Wij gaan vrijdag op vakantie naar Frankrijk. Onze kids (14 en 12) hebben geen volledige vaccinatie gehad, dus zij moeten een negatieve PCR-test (korter dan 72 uur geleden).

Vandaag zijn ze bij de GGD geweest (testen zonder afspraak) maar daar stond heel groot aangegeven "geen testen voor reizen". Is dat een ontmoedigingsbeleid of geeft zo'n negatieve GGD-test inderdaad geen geldige QR-code voor reizen naar het buitenland?

• TerraGuy

TerraGuy

Pelle schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:47:
Wij gaan vrijdag op vakantie naar Frankrijk. Onze kids (14 en 12) hebben geen volledige vaccinatie gehad, dus zij moeten een negatieve PCR-test (korter dan 72 uur geleden).

Vandaag zijn ze bij de GGD geweest (testen zonder afspraak) maar daar stond heel groot aangegeven "geen testen voor reizen". Is dat een ontmoedigingsbeleid of geeft zo'n negatieve GGD-test inderdaad geen geldige QR-code voor reizen naar het buitenland?
Kost GGD wellicht teveel als iedere vakantieganger zich laat testen? Commerciële teststraten kosten zo'n 40-80 euro pp, voor sneltest of officiële PCR, als je op vakantie wil moet je dus nog 80-160 euro bijlappen. Of waag de gok, ik hoor niemand die gecontroleerd is de afgelopen weken, tis vooral een theoretisch exercitie.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03 15:31
als je met de auto gaat is er sw geen controle

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:49:
als je met de auto gaat is er sw geen controle
Vliegtuig ook niet.

The best is yet to come

• van der Berg
Ik vlieg dit jaar (27 augustus) naar Marokko voor 3 weken. Het thuisland van mijn vrouw. Ik ben in januari 2022 gevaccineerd voor de 3e keer en alle 3 keren is dit met Pfizer geweest.

Heb ik een PCR nodig of is de 3 dosis nog voldoende? Vorig jaar hoefde ik geen PCR te doen doordat ik 2 keer gevaccineerd was.

1ste dosis: 15 juni 2021
2e dosis: 21 juli 2021
3e dosis: 7 januari 2022

Ik ben geen Marokkaanse, misschien voor hun anders dan ik. Maatschappij is Air Royal Maroc.

[Voor 11% gewijzigd door van der Berg op 15-07-2022 11:50]

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:53
ijdod schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:58:
Dat hoor ik eigenlijk sinds al een paar weken om me heen, zelfs zonder vakantie. Gaat hier ook genoeg rond dus, maar dat geld overal wel inmiddels denk ik. Had het zelf 2 weken geleden te pakken na een congres. Mijn kinderen zijn deze week niet lekker, maar blijven negatief testen. Lijkt er op dat we in elk geval net voor Frankrijk er doorheen zijn, maar zal voor de zekerheid toch maar wat mondkapjes meenemen.

[Voor 28% gewijzigd door Southern Sun op 15-07-2022 12:15]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
net een weekje terug van weekje turkije, bij terugkomst bleek 2 van de 4 hier besmet. symptomen bleken woensdag in turkije te zijn begonnen (maar werd beredeneerd als: airco en zonnesteek)
thuis werd er een flink beroerd, dus zelftest. maar nu weer hersteld. (ik had wat niesbuien maar bleef negatief uit de test te komen)

volgens tijdlijn waarschijnlijk op heenreis besmet.
ik ben dus wel benieuwd hoeveel mede reizigers nu allemaal besmet zijn. Drukte van jewelste op vliegtuig en schiphol natuurlijk

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:50
Pelle schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:47:
Er zijn toch helemaal geen regels meer om Frankrijk in te komen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Southern Sun
hoevenpe schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:48:
[...]

Heb in elk geval nergens controle gezien. Alleen in de supermarkt zie je wel wat mensen met mondkapjes, maar nog genoeg zonder. Op de camping ook geen enkele coronaregel.

• jongetje
Southern Sun schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Heb in elk geval nergens controle gezien. Alleen in de supermarkt zie je wel wat mensen met mondkapjes, maar nog genoeg zonder. Op de camping ook geen enkele coronaregel.
Dat er geen controle is betekend niet dat er geen regels zijn...
Maar inmiddels zijn de websites toch wel bekend met de info mbt reizen en corona?
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52
Regels zijn wel onduidelijk als ik die pagina zo lees.
Flink wat stukjes over vacinatiebewijs, dit stukje bijvoorbeeld roept weer vragen op :
Bij personen vanaf 18 jaar moet het boostervaccin binnen 9 maanden na de laatste verplichte vaccinatiedosis zijn gezet.
Wat als je dat dus niet binnen 9 maanden gedaan hebt ? (heb ik zelf bijvoorbeeld niet gedaan)
En woordje 'verplicht' klinkt ook zo gek.

Maar volgens mij voor Nederlanders allemaal niet van toepassing :
Als u niet gevaccineerd bent en vanuit een groen gebied (zoals Nederland) naar Frankrijk reist, hoeft u zich bij aankomst niet opnieuw te testen of in quarantaine te gaan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Frankrijk heeft hun boosterverplichting heel raar opgeschreven en ze weigeren dat aan te passen, maar wat er bedoeld wordt is dat 270 dagen na je volledige vaccinatie een booster nodig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27

Pelle

🚴‍♂️

hoevenpe schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:48:
[...]

Jawel hoor. Maar eat het niet gehandhaafd wordt is een tweede.
Inreisvoorwaarden
*Iedereen vanaf 12 jaar en ouder moet een coronabewijs (DCC – CoronaCheck-app) of het gele boekje laten zien. Deze maatregel geldt in ieder geval tot 31 juli 2022 en blijft wellicht geldig tot eind augustus 2022.
Wij hebben uiteindelijk de gok genomen met een negatieve GGD-test maar die is dus niet geldig als inreisbewijs. Nergens echter grenscontroles gezien en ook hier na een week Frankrijk nog geen beperkingen tegengekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Southern Sun
jongetje schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Je meent het... Ligt het aan mij of worden steeds meer reacties tegenwoordig meteen zo wijsneuzerig? Ik benoem alleen de ervaring ter plekke. De officiële regels zijn zo te googlen natuurlijk, (gebrek aan) handhaving is een tweede.

[Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 22-07-2022 14:23]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:42
van der Berg schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:47:
Ik vlieg dit jaar (27 augustus) naar Marokko voor 3 weken. Het thuisland van mijn vrouw. Ik ben in januari 2022 gevaccineerd voor de 3e keer en alle 3 keren is dit met Pfizer geweest.

Heb ik een PCR nodig of is de 3 dosis nog voldoende? Vorig jaar hoefde ik geen PCR te doen doordat ik 2 keer gevaccineerd was.

1ste dosis: 15 juni 2021
2e dosis: 21 juli 2021
3e dosis: 7 januari 2022

Ik ben geen Marokkaanse, misschien voor hun anders dan ik. Maatschappij is Air Royal Maroc.
Ben eind april naar Marokko geweest en we moesten toen allevier nog een neg PCR test hebben (en formulieren invullen, thuis gedaan, scheelt gedoe daar). Daar werd vanaf afstand naar gekeken toen we ermee zwaaiden bij aankomst, verder heeft niemand nog ergens iets gevraagd en nergens werden mondkapjes gedragen.

Ik weet de huidige regels niet, check die even op de buza website of de Marokkaanse ambassade en voila, of you go.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• THE_BASE
  • Niet online
Pelle schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:37:

Wij hebben uiteindelijk de gok genomen met een negatieve GGD-test maar die is dus niet geldig als inreisbewijs. Nergens echter grenscontroles gezien en ook hier na een week Frankrijk nog geen beperkingen tegengekomen.
Wij vertrekken over twee weken naar Parijs met de auto en ik las over een negatieve PCR-test of een geldige booster. Wij hebben geen ‘actieve’ vaccinatie meer, dus zouden een test moeten gaan doen.

Is die PCR nog altijd verplicht en in hoeverre zijn er controles? Ik wil best een test doen, maar als er vervolgens geen haan naar kraait en ik voel me kiplekker dan vind ik het zonde van het geld.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• van der Berg
Ik vlieg op zaterdag 27 augustus voor 3 weken naar Casablanca/Rabat. Het land van herkomst van mijn vrouw. Ik las dat 3 keer gevaccineerd geen PCR benodigd is en wij zijn 3 keer gevaccineerd.

Het wordt mijn 9e keer dat ik naar Marokko ga (mei 2014 1ste keer). Ik kon in 2020 niet naar Marokko. De maatregelen waren toen dat alleen enkel Marokkanen naar Marokko mochten en er was ook een tijdje geen vlucht beschikbaar.

• stijnec1
THE_BASE schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 07:48:
[...]

Wij vertrekken over twee weken naar Parijs met de auto en ik las over een negatieve PCR-test of een geldige booster. Wij hebben geen ‘actieve’ vaccinatie meer, dus zouden een test moeten gaan doen.

Is die PCR nog altijd verplicht en in hoeverre zijn er controles? Ik wil best een test doen, maar als er vervolgens geen haan naar kraait en ik voel me kiplekker dan vind ik het zonde van het geld.
Is niet breed uitgemeten in de media, maar per 1 augustus zijn de Franse corona inreis restricties vervallen, je kunt weer gewoon naar Frankrijk reizen zoals in 2019

• THE_BASE
  • Niet online
stijnec1 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Is niet breed uitgemeten in de media, maar per 1 augustus zijn de Franse corona inreis restricties vervallen, je kunt weer gewoon naar Frankrijk reizen zoals in 2019
Oh, inderdaad niet meegekregen. Super, dank voor je antwoord!

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

stijnec1 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Klopt, maar er zijn nog wel enige restricties in Frankrijk, hoewel je daar als reiziger niet snel mee te maken krijgt, is niet alles afgeschaft.
Het dragen van een mondkapje is niet verplicht in het openbaar vervoer maar wordt wel dringend aanbevolen. In zorginstellingen (inclusief gehandicaptenzorg), ziekenhuizen en verzorgingstehuizen is het dragen van mondkapjes wel verplicht.
Zie het officiele reisadvies: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk

Virussen? Scan ze hier!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-03 16:27
jongetje schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Maar inmiddels zijn de websites toch wel bekend met de info mbt reizen en corona?
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk
Ik was in 2020 in Spanje waar ook niet gecontroleerd werd. Daar spraken burgers elkaar er op aan. Ik was een keer mijn mondkapje vergeten op te doen, en werd daar vriendelijk op gewezen. Zo kan het ook natuurlijk.

• Dean Martin
  • Niet online
Frame164 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:16:
[...]

Ik was in 2020 in Spanje waar ook niet gecontroleerd werd. Daar spraken burgers elkaar er op aan. Ik was een keer mijn mondkapje vergeten op te doen, en werd daar vriendelijk op gewezen. Zo kan het ook natuurlijk.
Toen....

The best is yet to come

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:39

Willybubba

Nut up or shut up.

Whelp.

Zit ik dan, op dag 3 van de West Highland Way in Schotland. Met een positieve test en koorts.

Gelukkig doen ze er hier heel makkelijk over, zijn zo ongeveer geen maatregelen meer. Maar ik maak me wel zorgen over de rest van de wandeltocht, stiekem. Als die koorts/verhoging nou eens even zou oprotten....

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Afgelopen twee weken in Süd-Tirol rondgetrokken.
En qua COVID-19 maatregelen zijn ze enerzijds heel makkelijk, anderzijds weer heel strikt. 8)7

In winkels, op markten, mensenmassa's; iedereen schuifelt vlak langs elkaar, zonder MN-bedekking. Een hele enkele oudere zie je nog wel eens met een maskertje voor.

Maar... in grote (gesloten) kabines in het (OV)vervoer moet je wel per se een masker op. En dan de FFP2 variant (pfff, wat zijn die dingen warm en lastig ademhalen bij >30 graden). :-(
Al twee keer meegemaakt dat mensen, vlak voor het instappen bij zowel lokale bus alsmede een gondelbaan, werden teruggestuurd en eerst een FFP2 masker moesten halen, voordat ze mee mochten...

Anderzijds is het wel vreemd en tegenstrijdig. In die specifieke regio rijden b.v. bussen van/naar Zwitserland/Italië. En in de zwitserse bus draagt niemand een masker, terwijl in de italiaanse bus (die hetzelfde traject heen & weer rijdt), wel.
Alsof het virus daar rekening mee houdt. :F ;w

Mooie Plaatjes   

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ach is niet anders dan met de ICE reizen naar duitsland, in nederland is niets een issue, maar vanaf de grens in dezelfde trein met dezelfde mensen moet je dan een mondkapje op :P maar ik heb mensen daar ook gewoon op een reis van 3 uur alleen maar bier zien drinken zodat ze geen mondkapje ophoeven (want ja drinken) en dus lam aankwamen.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee