Toon posts:

Vakanties 21/22: maatregelen in het buitenland

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

• Weissbier
  • Registratie: maart 2020
  • Nu online
In Oostenrijk worden accommodaties daadwerkelijk dichtgegooid voor 10 dagen, als blijkt dat er besmettingen plaatsgevonden hebben. Een Nederlandse groep bleek COVID-19 te hebben en vervolgens is ook een personeelslid besmet, dat was zaterdag al bekend...

Maar nu moet het hotel voor 10 dagen zijn deuren sluiten, dus wij moesten vandaag het hotel verlaten en zijn overgeplaatst in een ander hotel. Er kwamen echter ook nog Nederlanders inchecken, die helemaal van niets wisten :X

Gelukkig voor ons dat wij enkel naar de overkant hoefde te verhuizen, dus de auto staat nog letterlijk voor het hotel geparkeerd dat nu gesloten is. Wel fijn dat wij niet uit het hotel gejaagd werden en nog ontbeten hebben :)

• AMARONE
  • Registratie: december 2021
  • Nu online
Valorian schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:05:
Iemand al evaring met Italië's "Super Green Pass" in skigebieden, en de eis om dagelijks je QR code te scannen icm ski-pas voor een activatie van die skipas? Gaat dit allemaal een beetje soepel?
Ik ben van 26 december tot 7 januari in Italië geweest, in Turijn en in Aosta. Mijn ervaring in Italië is dat ze bij restaurants,barretjes, etc. strikt zijn in het controleren van je QR-code als je binnen wil zitten.

Bij de liften wisselende ervaringen qua QR-code, de ene keer wel een controle gehad maar de andere keer weer niet. Wel controleren ze op het FFP2 masker, zonder kom je de lift niet in.

Voor de rest is het echt heerlijk daar en zou ik er zonder zorgen heengaan.

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:19
AMARONE schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Ik ben van 26 december tot 7 januari in Italië geweest, in Turijn en in Aosta. Mijn ervaring in Italië is dat ze bij restaurants,barretjes, etc. strikt zijn in het controleren van je QR-code als je binnen wil zitten.

Bij de liften wisselende ervaringen qua QR-code, de ene keer wel een controle gehad maar de andere keer weer niet. Wel controleren ze op het FFP2 masker, zonder kom je de lift niet in.

Voor de rest is het echt heerlijk daar en zou ik er zonder zorgen heengaan.
Lift QR controle vervalt denk ik geheel per deze week, want vanaf 10 januari is het systeem ingegaan waarbij je elke dag via app de QR code moet koppelen aan liftpas (anders werkt die niet). FFP2 inmiddels in huis. Ben er helemaal klaar voor. Alleen nog even een negatieve test uurtje voor ik in de auto stap, daar ben ik nog wel zenuwachtig voor. Geen klachten, maar gezien hoeveelheid besmettingen en ik ook weer niet geheel in quarantaine heb geleefd afgelopen weken kán het natuurlijk alsnog mis zijn :X

• MEasterEgg
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 10:37
Weet iemand toevallig hoe de 2g+ maatregel in Duitsland werkt? Ik ben twee keer gevaccineerd en heb onlangs (eind dec) toch covid gekregen, moet ik dan alsnog een booster halen (waar?) aangezien dit in NL niet eens mag... (3 maanden)

• Joost.B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:00
Fuujii schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:21:
Hoe schatten jullie de mogelijkheden in om weer buiten Europa te reizen het komende halfjaar?

Zijn er hier mensen die dat alweer gedaan hebben?

Ik zou graag weer een keer naar Azië, Afrika of Zuid-Amerika willen gaan. Het lastige is dat regels soms om de haverklap veranderen. Ook verschilt dit per land natuurlijk. Nu omicron lijkt mee te vallen, geeft dat weer wat meer vertrouwen.

Het liefst een land waarbij geen negatieve test voor nodig is. Dat maakt het allemaal toch een stuk spannender.
Ik ben wel gevaccineerd.
Ik ben al anderhalve maand buiten Europa en dat bevalt me prima! Ik zit op dit moment in Azië (Thailand to be exact). Eisen zijn recent strenger geworden ivm Omikron maar vaccinaties gaan hier als een razende (heb zelfs hier een booster kunnen halen). Landen om Thailand zijn wat divers qua regels;
Cambodja kun je gewoon in als gevaccineerde.
Laos kun je in mits pakketreis en beperkte zones (niet echt een optie).
Vietnam zit nog op slot.
Sri Lanka is open.
Maleisië is open mits gevaccineerd en recent besmet (sinds gisteren, verwacht dat ze binnenkort geboosterde aan de lijst toevoegen).
Volgens mij is Nepal ook open.

Dus het kan. Er zijn risico’s aan verbonden maar die heb je nu ook IN Europa. Zie hier genoeg jonge gezinnen (Farang, oftewel blanken) met kleine kinderen rondlopen dus het is zeker mogelijk.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
MEasterEgg schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:02:
Weet iemand toevallig hoe de 2g+ maatregel in Duitsland werkt? Ik ben twee keer gevaccineerd en heb onlangs (eind dec) toch covid gekregen, moet ik dan alsnog een booster halen (waar?) aangezien dit in NL niet eens mag... (3 maanden)
Dan heb je altijd een negatieve test nodig volgens mij, boosters binnen 3 maanden na een besmetting doet men om medische redenen nergens. En een besmetting na 2 vaccinaties lijkt niet als "booster" te gelden, dat lijkt me medisch gezien wel vreemd (het doet immers hetzelfde of beter nu met Omicron) maar Oostenrijk ziet dat bijvoorbeeld ook zo.

• Kees_B
  • Laatst online: 13:57
MEasterEgg schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:02:
Duitsland ziet een besmetting hetzelfde als een prik. Dus wat dat betreft zit je goed. Alleen is Nederland als risico-variant aangewezen zodat je alsnog een PCR-test moet hebben (dus ook al heb je een booster)
Proof of vaccination or recovery is deemed equivalent to a negative test result within the context of the obligation to furnish proof. Additionally, it can exempt you from the obligation to quarantine on entry. However, as a rule, this does not apply if you spent time in an area classified as an area of variants of concern at the time of entry. In this case, travellers are always required to carry with them a negative PCR test result; the aforementioned proof does not provide exemption from quarantine on entry (see also below under Obligation to quarantine on entry).

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• ik222
  • Niet online
Kees_B schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Duitsland ziet een besmetting hetzelfde als een prik. Dus wat dat betreft zit je goed. Alleen is Nederland als risico-variant aangewezen zodat je alsnog een PCR-test moet hebben (dus ook al heb je een booster)

[...]
Dat is niet waar, Nederland is wel een hoog risicogebied maar geen virus variant gebied. Zie https://www.rki.de/DE/Con...us/Risikogebiete_neu.html. Een PCR test heb je dus niet nodig om in te mogen reizen en dus ook niet voor het 2G+ beleid als je een booster hebt gehad.

En volgens mij geld een recente besmetting ook niet als booster in Duitsland, dat wordt in elk geval nergens genoemd. Wel als hetzelfde als een reguliere volledig vaccinatie

• martwoutnl
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:59
ik222 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:13:
[...]

En volgens mij geld een recente besmetting ook niet als booster in Duitsland, dat wordt in elk geval nergens genoemd. Wel als hetzelfde als een reguliere volledig vaccinatie
Op de website van Nordrhein Westfalen zie https://www.land.nrw/corona staat dat een test bij 2G+ vervalt bij booster of besmetting in de laatste 3 maanden. De test zelf mag trouwens ook een sneltest bij de ingang zijn als je een test moet doen.

• ik222
  • Niet online
martwoutnl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Op de website van Nordrhein Westfalen zie https://www.land.nrw/corona staat dat een test bij 2G+ vervalt bij booster of besmetting in de laatste 3 maanden. De test zelf mag trouwens ook een sneltest bij de ingang zijn als je een test moet doen.
Daar staat het wel idd, let wel op dat elk Bundesland in principe zijn eigen regels mag bepalen. Dat maakt het in Duitsland ook zo lekker overzichtelijk 8)7

• MEasterEgg
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 10:37
Dank voor alle antwoorden goed om te weten dat ik niet de enige ben die hiervan in de war raakt. Gelukkig ga ik naar Nordrhein :)

• Valorian
ik222 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Daar staat het wel idd, let wel op dat elk Bundesland in principe zijn eigen regels mag bepalen. Dat maakt het in Duitsland ook zo lekker overzichtelijk 8)7
Klopt. Lekker consistent allemaal. Ik rijd dit weekend naar de Alpen en heb een overnachting in Duitsland. Voor het hotel is 2G nodig en als ik ook ontbijt wil is 2G+ nodig. Iets verderop in Oostenrijk dan weer niets nodig zolang ik er niet uitstap en theoretische moet ik kunnen bewijzen dat ik doorreis als ik wordt aangehouden. Tot slot aangekomen in Italië een person locator form + 2G + dagelijkse validatie skipas-qr-code in app nodig. 8)7 .. Maar goed, eenmaal daar vergeet ik vast al het geneuzel ;)

[Voor 31% gewijzigd door Valorian op 13-01-2022 20:22]

• jan390
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:35
Valorian schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Klopt. Lekker consistent allemaal. Ik rijd dit weekend naar de Alpen en heb een overnachting in Duitsland. Voor het hotel is 2G nodig en als ik ook ontbijt wil is 2G+ nodig. Iets verderop in Oostenrijk dan weer niets nodig zolang ik er niet uitstap en theoretische moet ik kunnen bewijzen dat ik doorreis als ik wordt aangehouden. Tot slot aangekomen in Italië een person locator form + 2G + dagelijkse validatie skipas-qr-code in app nodig. 8)7 .. Maar goed, eenmaal daar vergeet ik vast al het geneuzel ;)
Je mist de extra benodigde negatieve test en FFP2 mondkapjes nog voor Italie

• Valorian
jan390 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Je mist de extra benodigde negatieve test en FFP2 mondkapjes nog voor Italie
Ah ja klopt. wel in mijn hoofd en test gepland voor morgenmiddag 😊

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-01 14:10

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Zoals het er nu uitziet gaan wij in de voorjaarsvakantie een weekje naar vrienden in Zwitserland. We gaan met 2 volwassenen (volledig gevaccineerd + booster), eentje van 13 jaar (volledig gevaccineerd, net een paar maanden geleden) en eentje van 10 jaar (niet gevaccineerd).

Nou denk ik dat we voor de heenweg sowieso een test moeten meenemen voor Zwitserland. Maar wat ik nou lees over Duitsland vind ik lastiger. We willen overnachten in Duitsland. Maar dat is dus alleen mogelijk onder 2g voorwaarden. En blijkbaar vanaf 6 jaar. Hoe kun je nou als 10 jarige dan mee? Las ergens dat zelfs om onderweg te plassen al een 2g bewijs nodig is.

Iemand dit al gedaan met een ongevaccineerde 10 jarige?

• Valorian
hars73 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:10:
Zoals het er nu uitziet gaan wij in de voorjaarsvakantie een weekje naar vrienden in Zwitserland. We gaan met 2 volwassenen (volledig gevaccineerd + booster), eentje van 13 jaar (volledig gevaccineerd, net een paar maanden geleden) en eentje van 10 jaar (niet gevaccineerd).

Nou denk ik dat we voor de heenweg sowieso een test moeten meenemen voor Zwitserland. Maar wat ik nou lees over Duitsland vind ik lastiger. We willen overnachten in Duitsland. Maar dat is dus alleen mogelijk onder 2g voorwaarden. En blijkbaar vanaf 6 jaar. Hoe kun je nou als 10 jarige dan mee? Las ergens dat zelfs om onderweg te plassen al een 2g bewijs nodig is.

Ai, dat is wel lastig. Alternatief kan zijn via Frankrijk rijden. Daar zijn kinderen <11 volgens mij nog vrijgesteld van vaccinatieplicht.

Afhankelijk van je eindbestemming zal dat misschien maar een kwartiertje schelen (als je toch al via Basel zou gaan bijv.) of misschien nog een half uurtje extra (als je meer richting Davos gaat en normaal Basel zou mijden). Al kan ik mij voorstellen dat het meer is als je gewend bent op de autobahn flink gas te geven ;)

[Voor 14% gewijzigd door Valorian op 14-01-2022 09:26]

• ik222
  • Niet online

Duitsland is vrijwel geen optie momenteel met ongevaccineerde kinderen, die moeten direct in quarantaine volgens de daar geldende regels zolang Duitsland ons als hoog risicogebied ziet. Compleet idioot natuurlijk maar is wel zo.

Enige alternatief is dus denk ik inderdaad om via Frankrijk te rijden, al is de kans natuurlijk groot dat het in de voorjaarsvakantie er allemaal heel anders uitziet.

• hars73

hars73

ik222 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Duitsland is vrijwel geen optie momenteel met ongevaccineerde kinderen, die moeten direct in quarantaine volgens de daar geldende regels zolang Duitsland ons als hoog risicogebied ziet. Compleet idioot natuurlijk maar is wel zo.

Enige alternatief is dus denk ik inderdaad om via Frankrijk te rijden, al is de kans natuurlijk groot dat het in de voorjaarsvakantie er allemaal heel anders uitziet.
Ja dat is nog ruim een maand vanaf nu dus er kan nog wel wat veranderen in die regels. Ik was die hotels in Duitsland net aan het boeken, maar had hier even niet bij stilgestaan. Naja ze kunnen nog tot op de vertrekdag geannuleerd worden.

Frankrijk is dan inderdaad nog een alternatief om naar te kijken.Goed idee. Zal de komende tijd de regels wel goed in de gaten houden.
Valorian schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Ai, dat is wel lastig. Alternatief kan zijn via Frankrijk rijden. Daar zijn kinderen <11 volgens mij nog vrijgesteld van vaccinatieplicht.

Afhankelijk van je eindbestemming zal dat misschien maar een kwartiertje schelen (als je toch al via Basel zou gaan bijv.) of misschien nog een half uurtje extra (als je meer richting Davos gaat en normaal Basel zou mijden). Al kan ik mij voorstellen dat het meer is als je gewend bent op de autobahn flink gas te geven ;)
Moet wel via Basel inderdaad, maar we wonen in Drenthe, dus de Duitse A31 is veel efficienter dan door Nederland en Belgie naar beneden te rijden. Ik zal het in ieder geval als alternatief achter de hand houden.

Of we moeten zonder overnachting gaan rijden door Duitsland. Dan zitten we misschien alleen nog met plaspauzes enzo. Maar ik rij liever niet de hele nacht door. Naja moeten maar even zien.

[Voor 35% gewijzigd door hars73 op 14-01-2022 09:34]

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:04

De 10-jarige vaccineren geen optie?

• hars73

hars73

Garyu schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:55:
[...]

De 10-jarige vaccineren geen optie?
Dat zou een optie zijn inderdaad. Maar geloof dat die fase pas binnenkort gaat beginnen in Nederland. En dan nog. De tweede vaccinatie + 2 weken gaat nooit op tijd lukken.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hars73 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Moet wel via Basel inderdaad, maar we wonen in Drenthe, dus de Duitse A31 is veel efficienter dan door Nederland en Belgie naar beneden te rijden. Ik zal het in ieder geval als alternatief achter de hand houden.

Of we moeten zonder overnachting gaan rijden door Duitsland. Dan zitten we misschien alleen nog met plaspauzes enzo. Maar ik rij liever niet de hele nacht door. Naja moeten maar even zien.
Het zal even afwachten worden, NL is hoog risico voor Duitsland ivm de aanwezigheid van Omicron, terwijl die daar in DE ook al gewoon dominant is, zou dus best kunnen dat in de komende weken die classificaties weer worden aangepast.
Omikronvariant nu ook in Duitsland dominant
De omikronvariant is de dominante variant van het coronavirus geworden in Duitsland. Het Robert Koch-Insti­tut, de Duitse evenknie van het RIVM, meldt dat momenteel 73,3 procent van de coronabesmettingen omikron betreft. Een week eerder was dat percentage nog 44,3.

[Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 14-01-2022 11:31]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 10:32
Als je 's ochtends op tijd vertrekt dan kan je makkelijk in 1 dag je bestemming in Zwitserland halen. Dan heb geen eens een overnachting nodig.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Valorian
[...]

Out-of-the-box: als het moet kan je ook nog een tussenstop in Venlo maken. Dan heb je wel die A31 en dat stukje heen-en-weer kost je minder dan 1 uur extra op de totale rit.

Edit: of overnachting Straatsburg (FR), dat is nog minder ver van de route (denk 15min max) en daar ben je vanuit Drenthe in een uurtje of 7, heb je alles via de A31, nauwelijks omleiding op weg naar Bazel en niet door NL+BE.

Plaspauzes zou ik mij sowieso niet zo'n zorgen over maken, no way dat die Duitsers bij elke rasthoffe een check gaan doen (dat kost ze een personeelslid extra die structureel alleen maar zou scannen, want alle toiletten zijn nu standaard onbemand met zo'n draai-deur-met-draadloosbetalen-optie). En zelfs als ze dat doen kan je nog uitwijken naar de losse toiletblokken-op-parkking (wel ranzig..).

[Voor 9% gewijzigd door Valorian op 14-01-2022 11:05]

• hars73

hars73

Valorian schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Out-of-the-box: als het moet kan je ook nog een tussenstop in Venlo maken. Dan heb je wel die A31 en dat stukje heen-en-weer kost je minder dan 1 uur extra op de totale rit.

Edit: of overnachting Straatsburg (FR), dat is nog minder ver van de route (denk 15min max) en daar ben je vanuit Drenthe in een uurtje of 7, heb je alles via de A31, nauwelijks omleiding op weg naar Bazel en niet door NL+BE.

Plaspauzes zou ik mij sowieso niet zo'n zorgen over maken, no way dat die Duitsers bij elke rasthoffe een check gaan doen (dat kost ze een personeelslid extra die structureel alleen maar zou scannen, want alle toiletten zijn nu standaard onbemand met zo'n draai-deur-met-draadloosbetalen-optie). En zelfs als ze dat doen kan je nog uitwijken naar de losse toiletblokken-op-parkking (wel ranzig..).
Wil op vrijdag einde middag/avond een eerste stuk rijden van zo'n 5-6 uur. Overnachten en dan de zaterdag het reststuk. Had gisteren dus een overnachting bij Frankfurt Am Main geboekt. En voor de terugweg vlakbij Bonn.

Die hoek van Frankrijk is inderdaad voor de heenweg nog een overweging om te overnachten. Venlo is eigenlijk te kort rijden voor een overnachting. Voor de terugweg zou Zuid Limburg nog te overwegen zijn.

Ondertussen heb ik van het hotel in Bonn een antwoord dat als de 10-jarige nog op de basisschool zit (en ze daar regelmatig getest worden), een school ID kaart voldoende is om te mogen overnachten.

Heb wel een beeld zo denk ik van de mogelijke alternatieven. Nog 5 weken.. we gaan het maar even zien.

• Kees_B
Volgens een bron van skiinformatie.nl gaat Oostenrijk binnenkort Nederland van de lijst met virusvarianten schrappen.

https://skiinformatie.nl/...-van-virusvariantenlijst/

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-01 11:52
Stel: je bent besmet in Bonaire en test positief. Dan mag je pas weer terug na een negatieve test. Maar dat kan wel 8 weken duren. Hoe werkt dat precies?

• Valorian
KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:53:
Stel: je bent besmet in Bonaire en test positief. Dan mag je pas weer terug na een negatieve test. Maar dat kan wel 8 weken duren. Hoe werkt dat precies?
Dat is een hele goede vraag. Sommige landen werken met een genezen-verklaring als in 'x dagen na besmetting/vastlegging corona minimaal 24 uur geen klachten meer' en dan mag door. Maar ik las hier ook een verhaal van iemand die al weken in Mexico opgesloten zit, op eigen kosten in quarantaine. Als zoiets 8 weken duurt wordt het wel erg duur, erg slopend (qua niet kunnen werken, eventueel zelfs gezinssituaties, en verveling). Ben benieuwd of je hier meer over kan vinden, want dit helpt mij ook in de afweging of in van de zomer naar Zuid-Amerika durf te gaan ;)

• KaiseRRuby
Valorian schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Dat is een hele goede vraag. Sommige landen werken met een genezen-verklaring als in 'x dagen na besmetting/vastlegging corona minimaal 24 uur geen klachten meer' en dan mag door. Maar ik las hier ook een verhaal van iemand die al weken in Mexico opgesloten zit, op eigen kosten in quarantaine. Als zoiets 8 weken duurt wordt het wel erg duur, erg slopend (qua niet kunnen werken, eventueel zelfs gezinssituaties, en verveling). Ben benieuwd of je hier meer over kan vinden, want dit helpt mij ook in de afweging of in van de zomer naar Zuid-Amerika durf te gaan ;)
Ik hoor dat mensen zeggen dat je een antigeen test moet doen want die test veel sneller negatief en dat is dus ook geaccepteerd om te vliegen.

De waarheid van die bewering weet ik niet. Zowel inhoudelijk als qua geldigheid.

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:11

Dennahz

Life feels like hell should.

YakuzA schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Het zal even afwachten worden, NL is hoog risico voor Duitsland ivm de aanwezigheid van Omicron, terwijl die daar in DE ook al gewoon dominant is, zou dus best kunnen dat in de komende weken die classificaties weer worden aangepast.

[...]
En gaan ze dan stoppen met dat 2G voor kinderen? Uit principe willen wij eigenlijk niet meer naar Duitsland gaan, maar misschien wel handig om te weten voor het geval we toch over deze principes heen kunnen stappen en de geplande vakantie in februari alsnog door laten gaan ;)

Twitter

• Kees_B
Ik probeer het even te reproduceren, waar staat de info dat je negatief moet testen?

Een gevaccineerd persoon zou z'n vaccin-qr kunnen gebruiken (die blijft toch actief?) + na 24 uur klachtenvrij met gezondheidsverklaring terug kunnen reizen naar Nederland.
Een niet gevaccineerd persoon wordt een hersteld persoon en die zou na (meen ik) 10 dagen een herstelbewijs ontvangen + gezondheidsverklaring kunnen invullen om te mogen vliegen.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Kees_B
Dennahz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:09:
[...]

En gaan ze dan stoppen met dat 2G voor kinderen? Uit principe willen wij eigenlijk niet meer naar Duitsland gaan, maar misschien wel handig om te weten voor het geval we toch over deze principes heen kunnen stappen en de geplande vakantie in februari alsnog door laten gaan ;)
Vandaag of morgen komt Duitsland met nieuws.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220112_94792800

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• ik222
  • Niet online
Kees_B schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:44:
Volgens een bron van skiinformatie.nl gaat Oostenrijk binnenkort Nederland van de lijst met virusvarianten schrappen.

Zou heel goed nieuws zijn, ik kan alleen nog nergens verder ook op diverse Oostenrijkse nieuwssites die ik volg hier iets van vinden tot op heden. Even afwachten dus…

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik vertrek over een week naar Curacao en zat ook te kijken hoe dit precies zit...
Voor de terugreis naar Nederland is het in ieder geval niet verplicht om te testen indien je gevaccineerd bent.
Echter voor de heenreis naar Curacao wel (PCR), en daarnaast moet je daar, na 3 dagen, nogmaals testen (antigeen). Volgens mij geldt voor Bonaire hetzelfde.

Dat betekent, stam + t .

• KaiseRRuby
Kees_B schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Ik probeer het even te reproduceren, waar staat de info dat je negatief moet testen?

Een gevaccineerd persoon zou z'n vaccin-qr kunnen gebruiken (die blijft toch actief?) + na 24 uur klachtenvrij met gezondheidsverklaring terug kunnen reizen naar Nederland.
Een niet gevaccineerd persoon wordt een hersteld persoon en die zou na (meen ik) 10 dagen een herstelbewijs ontvangen + gezondheidsverklaring kunnen invullen om te mogen vliegen.
Ik ken iemand die daar zit en die is positief getest. Die zegt dus dat hij officieel in quarantaine zit nu en dus daarom niet meer weg kan. Daarom heeft hij een negatieve test nodig, maar waar en aan wie hij die moet laten zien, geen idee.

Correctie: ik vergis mij enorm. Jullie hebben gelijk, na de regels volgen mag je gewoon weer terug zonder test.

[Voor 6% gewijzigd door KaiseRRuby op 14-01-2022 15:29]

• hars73

hars73

Dennahz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:09:
[...]
Ja ik vind die 2G voor kinderen vanaf 6 jaar toch wel een ingewikkeld ding in Duitsland. Kans is groot dat voor horeca in Duitsland het 2G+ gaat worden. Waarbij de + dus staat voor een negatieve test van die dag OF een booster.

Nou heeft mijn zoon van 13 een dubbele vaccinatie waarvan hij de tweede prik half december heeft gehad (ja hij heeft een tijdje getwijfeld). Hij kan helemaal nog geen booster krijgen (als ik dat al nodig zou achten). En tja de dochter van mijn vrouw heeft met haar 10 jaar helemaal (nog) geen prik.

Hoe zit dat in Duitsland dan met de in Duitsland wonende kinderen jonger dan 13? Zijn die allemaal al gevaccineerd? Nee toch?

• martwoutnl
Dat is toch al afgesproken daar? 2G+ is sinds gisteren van kracht in NRW conform de landelijke regel.

• Valorian
mannowlahn schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:40:
Even een play stupid games win stupid prizes.

We moesten en zouden op vakantie gaan volgens mijn vriendin. Ik zag beren op de weg en was pessimistisch en als er wat gebeurde zagen we dat dan wel, cijfers waren toch laag in Mexico?

Resultaat, we hadden afgelopen dinsdag terug moeten vliegen maar helaas beide positief op pcr en antigeen. Geen symptomen. Vandaag weer positief. Sinds die tijd in isolatie gegaan alleen naar buiten voor een test. Als het tegenzit kunnen we pas na 11 dagen terug mits we dokters verklaring krijgen of hopelijk negatief testen. Schijnt dat je nog weken negatief kan testen. Fun times dus.

Mijn advies, blijf lekker thuis. Had ik, ondanks waarschijnlijk flinke ruzie met vriendin, ook gewoon moeten doen.
Nog updates m.b.t. deze situatie?

• Valorian
Heeft iemand uitsluitsel over registratieplicht Duitsland bij doorreis naar de alpen met overnachting in DL? NL websites geven aan <24 uur dan niet nodig, sommige Duitse sites spreken dit tegen. Iemand?

• hars73

hars73

Valorian schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:46:
Heeft iemand uitsluitsel over registratieplicht Duitsland bij doorreis naar de alpen met overnachting in DL? NL websites geven aan <24 uur dan niet nodig, sommige Duitse sites spreken dit tegen. Iemand?
Voor zover ik het weet, geldt die uitzondering van die 24 uur alleen voor grensverkeer (bijvoorbeeld boodschappen doen in Duitsland). Ook als je zo snel mogelijk door Duitsland heen reist naar een ander land (transit) geldt die uitzondering. Daarbij mag je tanken of even een plas- of eetpauze hebben. Maar zodra er een overnachting bij zit moet je wel registreren.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het was op een officiele site van de Duitse overheid.

• herr_tol
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-01 22:57
Wij hebben laatst voor onze reis naar Duitsland via deze url onze gegevens moeten invullen.

https://www.einreiseanmeldung.de

Daar staat vast ook wel in wat voor jouw situatie van toepassing is.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:16

Nhz

Deventer

Mja wie weet. Zou wel logisch zijn, maar dat is helaas geen garantie. Geruchten hebben we de afgelopen weken al veel meer gehoord.

Wij zouden aankomende week gaan, maar ben bang dat dat hiervoor nog net te vroeg gaat zijn.

Groetjes Bas

• mannowlahn
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:33
Valorian schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Nog updates m.b.t. deze situatie?
Op dag 8 negatief getest. Sinds woensdag weer thuis. We hadden al een dokter gevonden die een brief wilde schrijven dat we niet besmettelijk waren.

Krijgen nu can de reisverzekering de extra Airbnb en antigeen kosten terug. Had ik zelf niet verwacht maar blijkbaar was dat gedekt. Uiteindelijk 8 dagen later terug gereisd.

Nog steeds raad ik niemand aan om weg te gaan. Zo wel, neem laptop mee en ga er vanuit dat je positief gaat testen voordat je terug gaat. Boek een Airbnb en zing het daar uit.

• stokmeister
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08:26
Vorig jaar januari corona gehad, juni gevaccineerd met pfeizer en vandaag de booster. Iemand enig idee hoe dit werkt qua inreizen naar Oostenrijk? Aangezien ze daar aangeven 2 vaccinaties en een booster. Of geldt mijn besmetting ook als een vaccinatie?

• hars73

hars73

Valorian schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Jouw tweede variant wordt waarschijnlijk de definitieve. Heb een hotel in Straatsburg geboekt. Met het hotel contact gehad en voor een overnachting en ontbijt vragen eisen ze helemaal niks. Geen vaccinatie, geen qr, geen booster en geen test. Voor een diner of drankje in de bar alleen een gr.

Hierdoor hoeven we ook geen aanmeldingen te doen voor Duitsland (want daar reizen we dan alleen maar doorheen).

Voor Frankrijk zouden we dan wel een erewoordverklaring, maar zou die echt nodig zijn als we 's avonds om 23.00u het land binnenrijden en 's morgens om 10.00u er weer uit?

Voor Zwitserland geldt nog steeds een negatieve test als je als 16+ het land inwilt. Dus die moeten we wel. Het zou wel mooi zijn als Zwitserland besluit die te laten vervallen (als je een booster hebt bijvoorbeeld).

• Kees_B
hars73 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:28:
[...]
Voor Zwitserland geldt nog steeds een negatieve test als je als 16+ het land inwilt. Dus die moeten we wel. Het zou wel mooi zijn als Zwitserland besluit die te laten vervallen (als je een booster hebt bijvoorbeeld).
Dat mag ook een antigeentest aka sneltest zijn, max 24 uur oud. Dat scheelt weer iets in kosten ;)
Kan je misschien combineren met je overnachting in Straatsburg:
https://www.sante.fr/cf/c...artement-67-bas-rhin.html

[Voor 14% gewijzigd door Kees_B op 17-01-2022 08:52]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• hars73

hars73

Kees_B schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Dat mag ook een antigeentest aka sneltest zijn, max 24 uur oud. Dat scheelt weer iets in kosten ;)
We zouden het qua 24 uur reddden als we hem hier in Nederland doen op vrijdagmiddag. Dus dat gaan we waarschijnlijk doen. Kosten zijn 34,95 pp, maar ja het hoeft maar voor 2 personen, de kids hoeven niet.

• martwoutnl
Kees_B schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Als dit in juni nog zo is (denk zelf dat het dan wel eraf is) dan gaan we dat zelf ook doen als we in de Elzas overnachten. In de plaats zelf is een pharmacie volgens je link. En Zwitserland is een half uur rijden daarvandaan dus verser kan niet.

Even ter waarschuwing als mensen overnachten in Luxemburg. Daar geldt momenteel ook 2G+. Het werkt hetzelfde als in Duitsland. Dus geen test als je een booster hebt of prik/besmetting in de laatste 180 dagen. Dat staat op de overheidspagina en het hotel waar we komen bevestigde het. Als de test wel nodig was, kon dat ter plekke.

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 15:40

Ik ben zeer benieuwd wanneer de Oostenrijkse overheid de lijst van landen met virusvarianten gaat aanpassen of geheel gaat schrappen zeker wat betreft de huidige virusvariant Omikron die nu in de west Europese landen rondgaat. De huidige lijst met landen is zwaar achterhaald en incompleet. Landen als Frankrijk (3061), Zwitserland (2102) en België (1539) hebben (veel) hogere besmettingscijfers (kijk naar 7-dagen incident ratio) met dezelfde virusvariant: Omikron dan Nederland (1325) daarnaast gaat Omikron net zo goed fors rond in Oostenrijk (1151) dus waarom een Fransman, Italiaan, Zweed, Spanjaard, Portugees of Zwitser nu binnen laten met booster en geen PCR en een Nederlander wel met booster én PCR is inconsequent. De huidige lijst is nog op basis van een beslissing van eind december 2021 terwijl inmiddels de situatie heel anders is.

Omikron percentage - 13 januari 2022 (bron: OurWorldInData.org):
Nederland: 63%
België: 75% *
Frankrijk: 76% *
Zwitserland: 73% *
Noorwegen:68%
Zweden: 75% *
Italie: 69% *
Spanje: 81% *
Portugal: 77% *
Denemarken: 92%
UK: 96%
Canada: 90% *
VS: 88% *

* staat niet op AT virus variant lijst

Ik mag hopen dat de lijst voor de 31st januari wordt herzien.

[Voor 26% gewijzigd door funrider op 17-01-2022 13:40]

• Nhz

Nhz

Deventer

funrider schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Ik ben zeer benieuwd wanneer de Oostenrijkse overheid de lijst van landen met virusvarianten gaat aanpassen of geheel gaat schrappen [...]

Ik mag hopen dat de lijst voor de 31st januari wordt herzien.
Wij hopen hier op een aanpassing uiterlijk woensdagochtend. Dan vertrekken we naar Oostenrijk. Een van ons mag nog geen booster en een ander van ons heeft woensdag 10 dagen geleden corona gehad, test nog positief en een doktersverklaring is pas geldig vanaf 14dagen.

Groetjes Bas

• LordSinclair
Nhz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Wij hopen hier op een aanpassing uiterlijk woensdagochtend. Dan vertrekken we naar Oostenrijk. Een van ons mag nog geen booster en een ander van ons heeft woensdag 10 dagen geleden corona gehad, test nog positief en een doktersverklaring is pas geldig vanaf 14dagen.
Als je geen booster hebt gehad dan moet je nog wel een PCR test doen.

En in hoeverre ben je slim bezig om met een corona geval die kant uit te reizen zolang de doktersverklaring nog niet geldig is is ook maar de vraag.

• Nhz

Nhz

Deventer

LordSinclair schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Als je geen booster hebt gehad dan moet je nog wel een PCR test doen.

En in hoeverre ben je slim bezig om met een corona geval die kant uit te reizen zolang de doktersverklaring nog niet geldig is is ook maar de vraag.
Die persoon is 2 dagen een beetje verkouden geweest en nu alweer meerdere dagen helemaal klachtenvrij, zit zijn verplichte quarantaine gewoon uit en als dan die inreismaatregelen aangepast worden mag hij gewoon Oostenrijk in. Hij is gewoon geboosterd.

Groetjes Bas

• zzzzz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:55
Wij gaan vrijdag ook naar Oostenrijk. Voor de zekerheid hebben we maar gewoon de PCR test ingepland en laten we weer gewoon voor 59 pp een uitstrijkje maken. Dat hebben we vorige maand voor Zwitserland ook gedaan en heeft toen best wel wat discussies overbodig gemaakt. Je betaald misschien extra voor je vakantie door dit soort bewijzen, maar het geeft wel gewoon weer een gevoel van rust/vertrouwen. Uiteindelijk ga je voor je rust op vakantie en zit je niet te wachten op gedoe.
Ben ik het met de regering daar het eens dat wij als Nederland nog steeds als risico-gebied worden gezien terwijl in andere landen de corona-cijfers nog hoger zijn? Nee natuurlijk niet. Maar als je ergens heen wil moet je gewoon in de pas lopen waar men om vraagt.

Fotografie: Sony A7RIV Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• funrider
zzzzz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:51:
Wij gaan vrijdag ook naar Oostenrijk. Voor de zekerheid hebben we maar gewoon de PCR test ingepland en laten we weer gewoon voor 59 pp een uitstrijkje maken. Dat hebben we vorige maand voor Zwitserland ook gedaan en heeft toen best wel wat discussies overbodig gemaakt. Je betaald misschien extra voor je vakantie door dit soort bewijzen, maar het geeft wel gewoon weer een gevoel van rust/vertrouwen. Uiteindelijk ga je voor je rust op vakantie en zit je niet te wachten op gedoe.
Ben ik het met de regering daar het eens dat wij als Nederland nog steeds als risico-gebied worden gezien terwijl in andere landen de corona-cijfers nog hoger zijn? Nee natuurlijk niet. Maar als je ergens heen wil moet je gewoon in de pas lopen waar men om vraagt.
Dat ben ik helemaal met je eens ik zal ook PCR doen naast mijn booster als deze begin februari nog steeds verplicht is voor Oostenrijk als Nederland, maar kan huidige virusvariant lijst van Oostenrijk niet rijmen met feiten zie mijn gedetailleerde info hierboven.

[Voor 3% gewijzigd door funrider op 17-01-2022 13:57]

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

funrider schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens ik zal ook PCR doen naast mijn booster als deze begin februari nog steeds verplicht is voor Oostenrijk als Nederland, maar kan huidige virusvariant lijst van Oostenrijk niet rijmen met feiten zie mijn gedetailleerde info hierboven.
De virusvariant lijst van die landen wordt inderdaad niet frequent genoeg geupdate.

PSN

• hars73

hars73

zzzzz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:51:
Voor de zekerheid hebben we maar gewoon de PCR test ingepland en laten we weer gewoon voor 59 pp een uitstrijkje maken. Dat hebben we vorige maand voor Zwitserland ook gedaan en heeft toen best wel wat discussies overbodig gemaakt.
Je hebt dus in Zwitserland of bij de grens controle gehad of je inderdaad een negatieve test meehad?

• zzzzz
hars73 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:59:
[...]
Je hebt dus in Zwitserland of bij de grens controle gehad of je inderdaad een negatieve test meehad?
In de trein is alleen gevraagd naar de QR code. In het hotel (1 van de 3) is wel om de negatieve PCR test gevraagd; en als we het daar niet hadden kunnen laten zien hadden we daar niet mogen overnachten.

[Voor 3% gewijzigd door zzzzz op 17-01-2022 14:01]

Fotografie: Sony A7RIV Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• hars73

hars73

zzzzz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:00:
[...]
In de trein is alleen gevraagd naar de QR code. In het hotel (1 van de 3) is wel om de negatieve PCR test gevraagd; en als we het daar niet hadden kunnen laten zien hadden we daar niet mogen overnachten.
Ah... dat scheelt, wij overnachten in een appartement van vrienden. Maar dan nog laten we ons wel testen van tevoren hoor, mocht dat over 4.5 week nog steeds nodig zijn. Ik wil niet met samengeknepen billen de grensovergang naderen. Of ergens in een controlefuik rijden :X

[Voor 3% gewijzigd door hars73 op 17-01-2022 14:05]

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:48
Die erewoordverklaring die je voor Frankrijk moet invullen: daarin beloof je dus o.a. om bij aankomst in Frankrijk een coronatest te ondergaan. Is dat voor touristen (specifiek wintersportlocaties) goed te doen? Ik gok dat je niet op de Franse GGD-sites met je digi-D kan inloggen... ;)

• Arthas
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
vanaalten schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Die erewoordverklaring die je voor Frankrijk moet invullen: daarin beloof je dus o.a. om bij aankomst in Frankrijk een coronatest te ondergaan. Is dat voor touristen (specifiek wintersportlocaties) goed te doen? Ik gok dat je niet op de Franse GGD-sites met je digi-D kan inloggen... ;)
Op het document zelf staat inderdaad dat je op erewoord die test gaat doen, maar als EU ingezetene met vaccinatie is het niet verplicht om je te laten testen in Frankrijk:
If you are already vaccinated, you shall present proof of your vaccination status and a sworn statement certifying the absence of COVID-19 symptoms and of any contact with a confirmed case of COVID-19. A negative PCR or antigen test taken less than 48 hours old is required, except for arrivals from a Member State of the European Union, Andorra, Iceland, Liechtenstein, Monaco, Norway, San Marino, the Holy See or Switzerland.
Ook in het Frans staat op deze pagina hetzelfde:
Désormais, toute personne entrant sur le territoire français doit présenter un test PCR ou antigénique négatif de moins de 24h ou 48h en fonction du pays de provenance. Seule exception, les personnes présentant un schéma vaccinal complet n’ont pas à présenter de test, lorsqu'elles arrivent d'un État membre de l'Union européenne, d'Andorre, d'Islande, du Liechtenstein, de Monaco, de la Norvège, de Saint-Marin, du Saint-Siège ou de la Suisse.
Mocht je het niet vertrouwen, dan kun je natuurlijk altijd een test laten doen. Hier de officiele link voor testlocaties

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:02

jgj82

Ja, maar = nee

hars73 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Ja ik vind die 2G voor kinderen vanaf 6 jaar toch wel een ingewikkeld ding in Duitsland. Kans is groot dat voor horeca in Duitsland het 2G+ gaat worden. Waarbij de + dus staat voor een negatieve test van die dag OF een booster.

Nou heeft mijn zoon van 13 een dubbele vaccinatie waarvan hij de tweede prik half december heeft gehad (ja hij heeft een tijdje getwijfeld). Hij kan helemaal nog geen booster krijgen (als ik dat al nodig zou achten). En tja de dochter van mijn vrouw heeft met haar 10 jaar helemaal (nog) geen prik.

Hoe zit dat in Duitsland dan met de in Duitsland wonende kinderen jonger dan 13? Zijn die allemaal al gevaccineerd? Nee toch?
Ik kan alleen over de situatie in NRW praten:
Alle schoolgaande kinderen worden 2G geclassificeerd omdat er al meer dan een jaar 2x in de week verplicht getest wordt op alle scholen.
Op de basisscholen (tot 10 jaar) een klassikale PCR test d.m.v. een soort lolly, voor het voortgezet onderwijs een antigeen test onder toezicht. Verder zijn vanaf 12 jaar inderdaad vele kinderen al gevaccineerd.

Sinds dit jaar (2022) geldt er geen test uitzondering meer voor kinderen die genezen of gevaccineerd zijn, en op de basisscholen wordt op maandag een dubbel sample genomen. Één gaat in de klassikale PCR-test, de andere is om bij een positieve uitslag gelijk de kinderen individueel te kunnen samplen.

Tijdens vakanties vervalt de uitzondering maar kunnen ze een gratis antigeen test laten afnemen bij een van de vele testlocaties.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• Capacitor
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Ik ga zaterdag en zondag naar Düsseldorf voor minder dan 24u. Ga uiteten en overnacht in een hotel.
Zoals ik het zelf heb uitgezocht, heb ik voldoende aan twee vaccinaties en een booster en hoef ik me dus niet te laten testen.
Kan iemand dit bevestigen :)?

• Dionysiou
  • Nu online
Wij willen graag een (verre) reis maken. Als je via een touroperator boekt, dekken een aantal touroperators de extra kosten als je plots positief test op de bestemming (langer verblijf).

Normaal gesproken zijn we meer van het los en zelf boeken van de tickets en accommodaties.
Dan is het belangrijk goed verzekerd te zijn, als er iets mis gaat kan het een dure grap worden. ANWB heeft tegenwoordig gewoon een volledige dekking als je bewust naar een oranje gebied afreist - geen beperking.

Mijn huidige verzekeraar Univé verzekerd bijvoorbeeld plezierreisjes naar oranje landen (net zoals vele andere verzekeraars) niet, alleen essentieel bezoek. Sommige verzekeraars dekken helemaal niks in oranje landen. Uitzondering als de code geel was bij vertrek en bij aankomst ineens oranje is.

Wij zijn toch bang om ineens tijdens de reis ergens positief te testen (vliegveld of vliegtuig) en dan door de hele molen te moeten.
Het is lastig, we willen graag een verre reis maken. We zijn eind twintigers en hebben al 2 jaar geen grote of verre reis meer gemaakt. Maar als we rationeel nadenken zitten er toch (te)veel restricties en risico's aan vast.

Wellicht toch maar in Europa en in de buurt blijven. Blijft een hoop gedoe. Kan me voorstellen dat veel mensen dit gevoel hebben.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Dionysiou schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:53:
Wij willen graag een (verre) reis maken. Als je via een touroperator boekt, dekken een aantal touroperators de extra kosten als je plots positief test op de bestemming (langer verblijf).

Normaal gesproken zijn we meer van het los en zelf boeken van de tickets en accommodaties.
Dan is het belangrijk goed verzekerd te zijn, als er iets mis gaat kan het een dure grap worden. ANWB heeft tegenwoordig gewoon een volledige dekking als je bewust naar een oranje gebied afreist - geen beperking.

Mijn huidige verzekeraar Univé verzekerd bijvoorbeeld plezierreisjes naar oranje landen (net zoals vele andere verzekeraars) niet, alleen essentieel bezoek. Sommige verzekeraars dekken helemaal niks in oranje landen. Uitzondering als de code geel was bij vertrek en bij aankomst ineens oranje is.

Wij zijn toch bang om ineens tijdens de reis ergens positief te testen (vliegveld of vliegtuig) en dan door de hele molen te moeten.
Het is lastig, we willen graag een verre reis maken. We zijn eind twintigers en hebben al 2 jaar geen grote of verre reis meer gemaakt. Maar als we rationeel nadenken zitten er toch (te)veel restricties en risico's aan vast.

Wellicht toch maar in Europa en in de buurt blijven. Blijft een hoop gedoe. Kan me voorstellen dat veel mensen dit gevoel hebben.
Een bestemming zoeken waar je met vaccinatie bewijs niet hoeft te testen lijkt me de makkelijkste oplossing?

PSN

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

YakuzA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 00:05:
[...]

Een bestemming zoeken waar je met vaccinatie bewijs niet hoeft te testen lijkt me de makkelijkste oplossing?
Het gaat meer over de terugreis denk ik, aangezien Nederland tegenwoordig ondanks het hoge aantal lokale besmettingen toch denkt de pandemie te kunnen oplossen door binnenkomende reizigers (van buiten de EU) te verplichten een test te nemen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• eMiz0r
  • Laatst online: 09:00
CyBeR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 03:12:
[...]

Het gaat meer over de terugreis denk ik, aangezien Nederland tegenwoordig ondanks het hoge aantal lokale besmettingen toch denkt de pandemie te kunnen oplossen door binnenkomende reizigers (van buiten de EU) te verplichten een test te nemen.
Opzich zit daar wel wat in want bijna elk land waar je naartoe wilt (iig buiten de EU) moet je een negatieve PCR test laten zien voor het inchecken op Schiphol. Het is dan wel heel gek dat je zonder test terug zou kunnen.

Het probleem wat nu alleen ontstaat is dat er zo verschrikkelijk veel mensen besmet raken en een PCR test nog tot 8 weken na besmetting positief kan uitslaan. Alle gezondheidsinstanties (RIVM, GGD, CDC) zijn het er wel over eens dat een positieve PCR test ruim na klachten niets zegt over besmettelijk zijn of niet, maar het brengt wel inreisbeperkingen met zich mee.

Mijn vriendin was vorige week positief (dat is ze altijd wel trouwens :)) zonder klachten maar gaat over 4 weken naar Oostenrijk. Zal je zien dat ze dan nog steeds positief test…

En boosteren kan ze nu ook niet want ja, “positief getest in de afgelopen 3 maanden”. In België of Duitsland speelt dat niet, gewoon boosteren nadat je klachtvrij bent. Beleidsmatig maken ze er in de EU wel een potje van.

[Voor 9% gewijzigd door eMiz0r op 18-01-2022 06:25]

• Tweak_ers
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 15:20
eMiz0r schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 06:23:
[...]

Opzich zit daar wel wat in want bijna elk land waar je naartoe wilt (iig buiten de EU) moet je een negatieve PCR test laten zien voor het inchecken op Schiphol. Het is dan wel heel gek dat je zonder test terug zou kunnen.

Het probleem wat nu alleen ontstaat is dat er zo verschrikkelijk veel mensen besmet raken en een PCR test nog tot 8 weken na besmetting positief kan uitslaan. Alle gezondheidsinstanties (RIVM, GGD, CDC) zijn het er wel over eens dat een positieve PCR test ruim na klachten niets zegt over besmettelijk zijn of niet, maar het brengt wel inreisbeperkingen met zich mee.

Mijn vriendin was vorige week positief (dat is ze altijd wel trouwens :)) zonder klachten maar gaat over 4 weken naar Oostenrijk. Zal je zien dat ze dan nog steeds positief test…

En boosteren kan ze nu ook niet want ja, “positief getest in de afgelopen 3 maanden”. In België of Duitsland speelt dat niet, gewoon boosteren nadat je klachtvrij bent. Beleidsmatig maken ze er in de EU wel een potje van.
Maar dat is toch eerder vreemd van Duitsland? Wat is precies het nut van boosteren direct na een besmetting?!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:23
CyBeR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 03:12:
[...]

Ik snap je punt wel. Alleen als ik hier naar de school van mijn kinderen kijk dan hebben nu precies de leerlingen die op vakantie zijn geweest nu corona (binnen en buiten Europa), dus dat testen is zo gek nog niet.

• Arthas
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Capacitor schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:04:
Ik ga zaterdag en zondag naar Düsseldorf voor minder dan 24u. Ga uiteten en overnacht in een hotel.
Zoals ik het zelf heb uitgezocht, heb ik voldoende aan twee vaccinaties en een booster en hoef ik me dus niet te laten testen.
Kan iemand dit bevestigen :)?
De overnachting telt in deze, niet het minder dan 24 uur verblijf. Meld je vóór de trip aan bij einreiseanmeldung.de en je zou volgens de regeltjes niet in quarantaine hoeven met 2 vaccinaties en booster.

Hier wat extra info

Lees vooral het stukje over quarantaine:
Does the quarantine obligation also apply to people who have recovered or who have been vaccinated?
Home quarantine can be ended early by submitting proof of vaccination or of recovery via the upload portal of the Digital Registration on Entry. Please use the individual link you were provided in your registration confirmation (PDF document) to upload your proof. This applies to all travellers who previously spent time in an area classified as a high-risk area at the time of their entry into the Federal Republic of Germany. Quarantine can be ended after they have submitted their negative test result.

If proof of recovery or vaccination is already submitted before entry, no quarantine is necessary.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• funrider
Inmiddels ook extra gedeelte toegevoegd aan topic start post omtrent voorwaarden van een herstelverklaring van arts/dokter die veelal niet door je huisarts en al helemaal niet door GGD wordt afgegeven die o.a. Oostenrijk vraagt als je geen negatieve PCR kunt laten zien omdat deze nog steeds positief aangeeft ondanks dat besmetting langer geleden is. Tot nog toe 1 partij tegen gekomen op forum van wintersport.nl zie ook link in TS daarnaar andere partijen zijn graag welkom.

[Voor 15% gewijzigd door funrider op 18-01-2022 13:35]

• brothermaynard
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
Nhz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Die persoon is 2 dagen een beetje verkouden geweest en nu alweer meerdere dagen helemaal klachtenvrij, zit zijn verplichte quarantaine gewoon uit en als dan die inreismaatregelen aangepast worden mag hij gewoon Oostenrijk in. Hij is gewoon geboosterd.
En welke dokter gaat die verklaring geven dan? Ik zie daar als huisarts voor mezelf geen rol

• Nhz

Nhz

Deventer

brothermaynard schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:51:
[...]

En welke dokter gaat die verklaring geven dan? Ik zie daar als huisarts voor mezelf geen rol
Geen enkele, aangezien zijn besmetting niet meer dan 14 dagen geleden is.

Groetjes Bas

• Coca-Cola
  • Laatst online: 15:57
Weet iemand toevallig hoe lang een gezondheidsverklaring geldig is in Duitsland? Ik lees 180 dagen maar zag op nu.nl een artikel wat het over maar 90 dagen had (alleen zonder bron). Op de engelstalige versie van de overheid (uit de topicstart) staat 180 dagen maar ik heb liever een duitse recente bron. Wij gaan skien in Duitsland 4 dagen na de 90 dagen termijn en komen hier dus ook niet in aanmerking voor een booster/vaccinatie voor die tijd.

• Coca-Cola
  • Laatst online: 15:57
Thanks, ik zie inderdaad dat ze verwijzen naar de RKI site (wel even zoeken.... https://www.rki.de/DE/Con...us/Genesenennachweis.html) waar het ook staat. Heel a-relaxed :(. Heel bizar dat je dan dus gewoon niet kan gaan. Kids mogen nog niet inenten (en kunnen er ook geen 2 meer halen voor half feb) en hun 'genezen' status is dan dus net verlopen.

[Voor 9% gewijzigd door Coca-Cola op 19-01-2022 08:29]

• martwoutnl
Zweden stopt per vrijdag a.s. met de verplichte negatieve test voor gevaccineerden/genezen. Dat meldt de SRF in Zwitserland.

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:00

Nox

Noxiuz

martwoutnl schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:16:
Zweden stopt per vrijdag a.s. met de verplichte negatieve test voor gevaccineerden/genezen. Dat meldt de SRF in Zwitserland.
Is daar een online artikeltje van? :)

Wat anders; Kaapverdië is code oranje. Vanwege coronabesmettingen. Echter, de besmettingen zijn vele malen lager dan andere landen naar inwoneraantal. Iemand een idee hoe dit mechanisme bij de overheid werkt? Vergeten op geel te zetten? Vergeten de rest van de wereld op oranje/rood te zetten?

Mijn vakantiebestemming heeft namelijk een 15x zo groot aantal besmettingen, maar een vakantie van een vriendin is gecancelled vanwege code oranje met als oorzaak corona.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:08
Nox schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Wat anders; Kaapverdië is code oranje. Vanwege coronabesmettingen. Echter, de besmettingen zijn vele malen lager dan andere landen naar inwoneraantal. Iemand een idee hoe dit mechanisme bij de overheid werkt? Vergeten op geel te zetten? Vergeten de rest van de wereld op oranje/rood te zetten?

Mijn vakantiebestemming heeft namelijk een 15x zo groot aantal besmettingen, maar een vakantie van een vriendin is gecancelled vanwege code oranje met als oorzaak corona.
veel minder mensen zijn daar gevaccineerd, en je moet je natuurlijk afvragen hoe betrouwbaar de cijfers zijn van een Afrikaans land en hoeveel mensen zich daar laten testen. Men heeft daar de middelen en mogelijkheden vaak niet om zowel overlijden als testen zo te doen als in Nederland.

Dus nee, denk niet vergeten, maar kennis over de situatie daar. O-)

[Voor 3% gewijzigd door waah op 19-01-2022 11:02]

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

[...]

Buiten de EU lijkt vaak een vrij lage prio te hebben om te updaten qua reisadvies.
(en die loopt dus vaak achter)

PSN

• ferdw
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
[...]

https://www.svt.se/nyhete...estriktioner-till-sverige

Kan het nog niet op de officiële site van de overheid terug vinden. (https://www.folkhalsomynd...nyhetsarkiv/2022/januari/)

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:00

Nox

Noxiuz

Alleen jammer dat je dan nog door .dk moet:
Alle reizigers die naar Denemarken reizen moeten een negatieve PCR-test van maximaal 72 uur bij aankomst of een negatieve antigeentest van maximaal 48 uur bij aankomst laten zien. Dit geldt ook voor volledig gevaccineerde reizigers.
Moet je alsnog testen :/

Edit:
https://en.coronasmitte.d...44-0-gaNycGzNCGU#heading6

Oude informatie dus.

[Voor 13% gewijzigd door Nox op 19-01-2022 12:03]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ferdw
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Persons who depart from Denmark within 24 hours of the time of entry
En dat is dus geen probleem op doorreis. Via Puttgarden Rodby en de Öresund ben je max 2 uur in Denemarken.
3 Januari kreeg ik bij de Zweedse grens wel de vraag waar onze testpapieren waren, na onze NL paspoorten te hebben overhandigd. Toen ook maar even de Skatteverket ID kort erbij gegeven en toen was het opeens niet meer nodig: goede reis naar huis :) was het toen.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• hars73

hars73

Vandaag om 14u is er in Zwitserland een persconferentie. Hun huidige maatregelen lopen tot 24 januari en worden opnieuw bepaald, waarschijnlijk tot eind februari.

Een belangrijke voor buitenlanders is dat de meeste kantons waarschijnlijk instemmen met het opheffen van de testplicht voor gevaccineerden en genezen:

"Aufhebung Testpflicht vor Einreise für Geimpfte und Genesene:
Bei den Kantonen findet dieser Vorschlag Anklang."

We gaan het eens even bekijken straks.

EDIT: En inderdaad.. voor Einreise geldt vanaf zaterdag 22-1 de 3g regel.. dus geen verplichte test meer.

[Voor 10% gewijzigd door hars73 op 19-01-2022 14:15]

• martwoutnl
hars73 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:52:
Vandaag om 14u is er in Zwitserland een persconferentie. Hun huidige maatregelen lopen tot 24 januari en worden opnieuw bepaald, waarschijnlijk tot eind februari.
Er wordt over eind maart gesproken. Edit: is inderdaad nu eind feb.
Een belangrijke voor buitenlanders is dat de meeste kantons waarschijnlijk instemmen met het opheffen van de testplicht voor gevaccineerden en genezen:

"Aufhebung Testpflicht vor Einreise für Geimpfte und Genesene:
Bei den Kantonen findet dieser Vorschlag Anklang."

We gaan het eens even bekijken straks.
Dat zou mooi zijn.

Even wat anders. Volgens Tagesschau.de zie
https://www.tagesschau.de...eltere-Genesenennachweise heeft de verkorting van de geldigheid van je
bewijs dat je genezen bent terugwerkende kracht. Dus bewijzen van voor de wijziging zijn dus ook maar 90 dagen geldig.

Edit 2: Zie https://www.srf.ch/news/s...-pflicht-bis-ende-februar voor liveblog rond persconferentie Zwitserland. Verval test is per 22 januari en ook 2e test in Zwitserland na aankomst vervalt (zal wel voor ongevaccineerden zijn). Ongevaccineerden moeten nog wel test hebben bij binnenkomst.

Edit 3: Ze gaan de EU achterna:
Der Bundesrat verkürzt per Ende Januar die Gültigkeit der Impf- und Genesenen-Zertifikate von 365 auf 270 Tage.
Dus als je geen booster hebt, loop je kans als ongevaccineerde beschouwd te worden als de 9 maanden voorbij zijn of voor die tijd aflopen. Ik vermoed dat die 9 maanden na 2e prik is maar nog niet gelezen.

[Voor 26% gewijzigd door martwoutnl op 19-01-2022 14:12]

• ik222
  • Niet online
Oostenrijk schrapt met ingang van a.s. maandag o.a. Nederland van de lijst met virusvariant gebieden. Dat betekent dus dat als je een booster gehad hebt je vanaf komende maandag geen negatieve test meer nodig hebt om naar Oostenrijk te gaan.

Bron: Diverse Oostenrijkse media waaronder https://kurier.at/politik...erfen-einreisen/401877179

• LordSinclair
ik222 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:53:
Oostenrijk schrapt met ingang van a.s. maandag o.a. Nederland van de lijst met virusvariant gebieden. Dat betekent dus dat als je een booster gehad hebt je vanaf komende maandag geen negatieve test meer nodig hebt om naar Oostenrijk te gaan.

Bron: Diverse Oostenrijkse media waaronder https://kurier.at/politik...erfen-einreisen/401877179
Dat is lekker wakker worden, bedankt voor het delen :)

• dreamscape
  • Nu online

Hopelijk blijft de regel dat recent genezen gelijk staat aan booster ook nog bestaan, want dat lees ik bij die link niet terug. Waarschijnlijk een omissie van de redactie van Kurier.

We gaan over anderhalve week en één van onze reisgenoten heeft na 2 vaccinaties rond kerst corona gekregen. Weinig last van gehad, maar die mag dus nog geen booster. Bij oude regels werd 2x Geimpft + Genesen gelijkgesteld aan 2x Geimpft + Booster. Ik neem gewoon maar even aan dat dat nog steeds geldt. :)

[Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 20-01-2022 08:24]

Punctuality is the politeness of kings

• ik222
  • Niet online
dreamscape schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Hopelijk blijft de regel dat recent genezen gelijk staat aan booster ook nog bestaan, want dat lees ik bij die link niet terug. Waarschijnlijk een omissie van de redactie van Kurier.

We gaan over anderhalve week en één van onze reisgenoten heeft na 2 vaccinaties rond kerst corona gekregen. Weinig last van gehad, maar die mag dus nog geen booster. Bij oude regels werd 2x Geimpft + Genesen gelijkgesteld aan 2x Geimpft + Booster. Ik neem gewoon maar even aan dat dat nog steeds geldt. :)
orf.at is daar wel duidelijk over (zie laatste zin van hun bericht):
Ab Montag freie Einreise für Geboosterte aus aller Welt
Österreich lockert mit Montag die Einreisebestimmungen. Wie aus der gestern Abend im Bundesgesetzblatt veröffentlichten 12. Novelle der Covid-19-Einreiseverordnung hervorgeht, werden 14 Omikron-Vorreiterstaaten von der Liste der Virusvariantengebiete gestrichen.

Es sind das zehn Staaten des südlichen Afrika sowie Dänemark, die Niederlande, Norwegen und Großbritannien. Damit können Drittgeimpfte künftig aus aller Welt ohne Auflagen nach Österreich einreisen. Grund für die Lockerung ist, dass Omikron mittlerweile auch in Österreich die vorherrschende Virusvariante ist.

Ab Montag gilt damit auch für die bisherigen Virusvariantenländer das 2-G-Plus-Einreiseregime. Das bedeutet, dass Österreich nur Geimpfte oder Genesene ins Land lässt, die zugleich einen negativen PCR-Test vorlegen können. Wer schon die dritte Impfung hat, für den entfällt das Testerfordernis. Aus Virusvariantengebieten durften bisher nur Personen mit Drittimpfung und einem maximal 48 Stunden alten PCR-Test nach Österreich einreisen.

Die Novelle sieht zugleich vor, dass die ursprünglich bis 31. Jänner befristete Einreiseverordnung um einen weiteren Monat verlängert wird. Die anderen Bestimmungen bleiben unverändert.

• SnowDude
  • Laatst online: 21-01 12:18
Ik ben de weg een beetje kwijt voor Duitsland. Mijn vriendin heeft vorige week een positive PCR test gehad. Nu is ze momenteel weer symptoom vrij en wil morgen een antigen test doen en als deze negatief is dan zaterdag morgen naar Duitsland. Is dat nu legaal of niet, haar herstel bewijs is nog niet geldig, de positieve test is nog te kort geleden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• ik222
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:10:
Ik ben de weg een beetje kwijt voor Duitsland. Mijn vriendin heeft vorige week een positive PCR test gehad. Nu is ze momenteel weer symptoom vrij en wil morgen een antigen test doen en als deze negatief is dan zaterdag morgen naar Duitsland. Is dat nu legaal of niet, haar herstel bewijs is nog niet geldig, de positieve test is nog te kort geleden.
Dat is denk ik vooral afhankelijk van of ze de 2G regel kan aantonen met een vaccinatiebewijs, want het herstelbewijs is zoals je zelf al zegt nog niet geldig. En zonder geldig 2G bewijs mag je weliswaar Duitsland ook in met een negatieve test maar moet je dan vervolgens direct in quarantaine voor 10 dagen (vrij testen na 5 dagen mogelijk).

• SnowDude
  • Laatst online: 21-01 12:18
ik222 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Dat is denk ik vooral afhankelijk van of ze de 2G regel kan aantonen met een vaccinatiebewijs, want het herstelbewijs is zoals je zelf al zegt nog niet geldig. En zonder geldig 2G bewijs mag je weliswaar Duitsland ook in met een negatieve test maar moet je dan vervolgens direct in quarantaine voor 10 dagen (vrij testen na 5 dagen mogelijk).
Haar gewone vaccinatie bewijs is nog geldig. Daarop staat haar vaccinatie en haar positieve PCR test heeft ze daar nog niet op gezet.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• ik222
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Haar gewone vaccinatie bewijs is nog geldig. Daarop staat haar vaccinatie en haar positieve PCR test heeft ze daar nog niet op gezet.
Dan zie ik geen enkel probleem, zelfs de negatieve test heb je dan alleen nodig voor plekken waar 2G+ geldt (en ook dan alleen als je nog geen booster hebt gehad).

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
--

[Voor 100% gewijzigd door Wolly op 20-01-2022 11:29]

• Kees_B
SnowDude schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Als je langer dan 1 dag gaat, of als je een overnachting hebt, wel even aanmelden op www.einreiseanmeldung.de

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Nhz

Nhz

Deventer

dreamscape schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:23:
[...]

In Oostenrijk zelf geldt toch sowieso de 2G regel, dud dan voldoe je met Genezen toch aan 1 van die 2 G's?

Groetjes Bas

• zzzzz
Oostenrijk schrapt met ingang van a.s. maandag o.a. Nederland van de lijst met virusvariant gebieden.
Hij is fijn... net gisteravond twee uitstrijkjes laten maken. Ach, voor nu is het gewoon noodzakelijk maar de timing is weer bijzonder fraai :X

• Gummie
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:49
Wel bijzonder dat ze het niet gelijk vandaag of morgen afschaffen net als Zwitserland. Ben wel benieuwd of ze nu ook nog heel erg gaan handhaven. Niet dat ik wil (aanmoedigen) om de gok te wagen.
Wel suf allemaal.

• Androo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-01 13:01
https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Volgens de laatste maatregelen in Duitsland, wordt je pas als volledig gevaccineerd gezien als je 2 prikken hebt gehad, dus ook met het Janssen vaccin.

Dus iedereen in NL die Janssen heeft gehad, moet dus nog 1 janssen halen , zodat je voldoet aan de 2G regeln.
En eventueel erboven op nog een booster om te voldoen aan 2G+ ?

• ik222
  • Niet online
Androo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:36:
https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Volgens de laatste maatregelen in Duitsland, wordt je pas als volledig gevaccineerd gezien als je 2 prikken hebt gehad, dus ook met het Janssen vaccin.

Dus iedereen in NL die Janssen heeft gehad, moet dus nog 1 janssen halen , zodat je voldoet aan de 2G regeln.
En eventueel erboven op nog een booster om te voldoen aan 2G+ ?
Met 1 x Janssen + 1 x Pfizer of Moderna wat wij hier dus een booster noemen geldt je wel gewoon als volledig gevaccineerd. Zie https://www.pei.de/EN/new...231?nn=164146&cms%5Fpos=3

Echter voor locaties waar 2G+ geldt heb je dan dus inderdaad nog wel een negatieve test nodig omdat het in Duitsland dus inderdaad niet geldt als booster. Op doorreis is dat echter geen probleem zolang je maar niet overnacht in Duitsland.

[Voor 13% gewijzigd door ik222 op 21-01-2022 08:59]

• MieJuul
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15:02

MieJuul

3970Wp

Ik zie door de bomen het bos even niet meer.....
Wat zijn/worden nu de regels voor Oostenrijk mbt de categorie 'recent genezen/hersteld'?

Waaraan zou zo iemand moeten voldoen om Oostenrijk in te komen en bv een week te gaan skiën?
Negatieve pcr is nog wel vereist?!
Moet zo iemand zich daar ook nog tussendoor laten testen ivm de maximale geldigheidsduur van de test?

Wij hadden de ski-vakantie van eind februari al min of meer opgegeven, maar gezien het feit dat we allemaal recent positief zijn getest (zonder noemenswaardige klachten gelukkig) zouden we allemaal in aanmerking komen voor een herstelbewijs.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• ik222
  • Niet online
MieJuul schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:12:
Ik zie door de bomen het bos even niet meer.....
Wat zijn/worden nu de regels voor Oostenrijk mbt de categorie 'recent genezen/hersteld'?

Waaraan zou zo iemand moeten voldoen om Oostenrijk in te komen en bv een week te gaan skiën?
Negatieve pcr is nog wel vereist?!
Moet zo iemand zich daar ook nog tussendoor laten testen ivm de maximale geldigheidsduur van de test?

Wij hadden de ski-vakantie van eind februari al min of meer opgegeven, maar gezien het feit dat we allemaal recent positief zijn getest (zonder noemenswaardige klachten gelukkig) zouden we allemaal in aanmerking komen voor een herstelbewijs.
In Oostenrijk zelf is puur een bewijs van een positieve test tot 6 maanden na de positieve test geldig als 2G bewijs. Dus genezen is daar overal voldoende.

Voor het land in te reizen geldt vanaf morgen ook voor Nederlanders 2G+ wat betekent volledig gevaccineerd of hersteld + een negatieve PCR test. De negatieve PCR heb je echter ook daarvoor niet nodig als je al een booster hebt gehad. Met 2 vaccinaties en daarna een genezing wordt je ook als geboosterd gezien en heb je dus ook geen negatieve test nodig voor de inreis.
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee