Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:11
Apart om te zien dat de maatregelen in Frankrijk niet met gehandhaafd worden. In Spanje heeft iedereen in publieke ruimten gewoon een mondkapje op. Zelfs buiten lopen mensen vaak nog met een mondkapje, omdat dat hier lang verplicht was.

Eerlijk gezegd voel ik mij veel prettiger als ik zie dat mensen zich aan de regels houden en het virus serieus lijken te nemen. Waarschijnlijk ligt dat aan mij, maar ik kan er slecht tegen dat men zich in Nederland nauwelijks aan de regels houdt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
oohh schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:03:
Apart om te zien dat de maatregelen in Frankrijk niet met gehandhaafd worden. In Spanje heeft iedereen in publieke ruimten gewoon een mondkapje op. Zelfs buiten lopen mensen vaak nog met een mondkapje, omdat dat hier lang verplicht was.

Eerlijk gezegd voel ik mij veel prettiger als ik zie dat mensen zich aan de regels houden en het virus serieus lijken te nemen. Waarschijnlijk ligt dat aan mij, maar ik kan er slecht tegen dat men zich in Nederland nauwelijks aan de regels houdt.
Die zijn er ook bijna niet meer _/-\o_

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
oohh schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:03:

Ik denk dat er een flink verschil is tussen het gedrag in de wintersportgebieden en daarbuiten. We hebben onderweg naar/van wintersport twee keer een lunch-stop gemaakt en in beide gevallen stond er iemand QR-codes te controleren en had volgens mij iedereen een mondkapje op. In het wintersportgebied daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
vanaalten schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:53:
[...]

Ik denk dat er een flink verschil is tussen het gedrag in de wintersportgebieden en daarbuiten. We hebben onderweg naar/van wintersport twee keer een lunch-stop gemaakt en in beide gevallen stond er iemand QR-codes te controleren en had volgens mij iedereen een mondkapje op. In het wintersportgebied daarentegen...
Zelfs op de heenreis naar onze wintersportbestemming in het Ibis Hotel werd geen QR gecontroleerd. Ook met de andere stops niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:53:
[...]

Ook in andere delen van Frankrijk gelden de regels vooral nog op papier.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:13
Voor reizigers binnen de EU die naar Nederland vliegen vervalt wel de verplichting om een test-, herstel- of vaccinatiebewijs te hebben.

Ook voor EU-burgers die vanuit landen buiten de EU of het Schengengebied naar Nederland reizen, zijn er geen inreismaatregelen meer. De overheid adviseert wel nog om na aankomst een zelftest te doen
Uh... We hebben toch als EU het DCC? Niet meer. Vlieg zelf volgende maand vanaf Duitsland daar moet ik dus nog wel aan alle bovenstaande regels voldoen en mogelijk een booster halen. Onbegrijpelijk. Zie Duitsland niet binnen een maand alle inreisregels afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Deezers schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Uh... We hebben toch als EU het DCC? Niet meer. Vlieg zelf volgende maand vanaf Duitsland daar moet ik dus nog wel aan alle bovenstaande regels voldoen en mogelijk een booster halen. Onbegrijpelijk. Zie Duitsland niet binnen een maand alle inreisregels afschaffen.
Als ik het goed lees zonet dan zijn zeer binnenkort alle regels alsnog overboord in Duitsland qua 2/3G en alle rompslomp https://www.hln.be/nieuws...egelen-opheffen~a65b40ab/

Duitsland gaat coronamaatregelen opheffen

De Duitse Bondsdag heeft vrijdag ingestemd met de opheffing van de nationale beperkingen die zijn ingevoerd om de coronapandemie in te dammen, ondanks de aanhoudend hoge besmettingscijfers.

[...]

De beperkingen in verband met het coronavirus, zoals de test- en vaccinatievoorschriften voor de toegang tot verschillende delen van het openbare leven, zouden vanaf zondag in het hele land worden opgeheven. De deelstaten zullen daarbij wel gebruikmaken van een overgangsperiode, wat betekent dat de maatregelen in realiteit tot 2 april van kracht zullen blijven.

Wat wel frapant is dat de Duitse site met relevante informatie van huidige covid maatregelen nog niet geüpdate is, https://tourismus-wegweiser.de/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Anoniem: 156329 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:53:
[...]

Als ik het goed lees zonet dan zijn zeer binnenkort alle regels alsnog overboord in Duitsland qua 2/3G en alle rompslomp https://www.hln.be/nieuws...egelen-opheffen~a65b40ab/

Duitsland gaat coronamaatregelen opheffen

De Duitse Bondsdag heeft vrijdag ingestemd met de opheffing van de nationale beperkingen die zijn ingevoerd om de coronapandemie in te dammen, ondanks de aanhoudend hoge besmettingscijfers.

[...]

De beperkingen in verband met het coronavirus, zoals de test- en vaccinatievoorschriften voor de toegang tot verschillende delen van het openbare leven, zouden vanaf zondag in het hele land worden opgeheven. De deelstaten zullen daarbij wel gebruikmaken van een overgangsperiode, wat betekent dat de maatregelen in realiteit tot 2 april van kracht zullen blijven.

Wat wel frapant is dat de Duitse site met relevante informatie van huidige covid maatregelen nog niet geüpdate is, https://tourismus-wegweiser.de/
Voor zover ik weet is dat alleen voor de horeca en andere plekken. Mij gaat het om vliegen van/naar Duitsland. Naar Turkije toe verwacht ik geen problemen want die hebben zelf alles afgeschaft, maar terug naar Duitsland moet je officieel nog test/vaccinatiebewijs laten zien bij instappen en met alleen Janssen is dat niet meer genoeg en booster officieel ook niet. Testen vanuit Turkije kan maar mocht ik toevallig nèt positief testen ben je de Sjaak. En ik kan natuurlijk mijn op papier nog internationale geldige coronapas meenemen (die niet aan de eisen voldoet) maar de kans dat deze controleren is sowieso al erg laag, als ik alle ervaringen mag geloven. En Nederland zelf controleert niet meer op de EU-covidpas sinds deze week om het nog ingewikkelder te maken.

Hopelijk kunnen we binnenkort weer gewoon reizen met alleen een geldig ticket 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Zaterdag naar spanje gevlogen, vooraf wat gedoe met formulier invullen voor de spaanse qr code.
De pdf die ik gedownload, het papieren qr code van nederland werd niet herkend.
En enkel de qr code van dat formulier gaf melding dat mijn laatste prik te lang geleden. (onzin want is in juli gezet en mag max 270 dagen geleden zijn)
Dus handmatig optie gekozen en ingevuld dat ik qr code wel op vliegveld toon.
Mag je daar wel in rij staan die 20 minuten langer is. (in Malaga)
Bij loket de spaanse qr code getoont en alles was prima, niet eens m'n nederlandse qr code hoeven tonen...
(oftewel ook als ik geen vaccinatie had gehad, had ik binnen gekomen)
Voor zover de nuttige check.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 12-07 17:26

bord4kop

maximaal 100KB!

DDX schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:09:
Zaterdag naar spanje gevlogen, vooraf wat gedoe met formulier invullen voor de spaanse qr code.
De pdf die ik gedownload, het papieren qr code van nederland werd niet herkend.
En enkel de qr code van dat formulier gaf melding dat mijn laatste prik te lang geleden. (onzin want is in juli gezet en mag max 270 dagen geleden zijn)
Dus handmatig optie gekozen en ingevuld dat ik qr code wel op vliegveld toon.
Mag je daar wel in rij staan die 20 minuten langer is. (in Malaga)
Bij loket de spaanse qr code getoont en alles was prima, niet eens m'n nederlandse qr code hoeven tonen...
(oftewel ook als ik geen vaccinatie had gehad, had ik binnen gekomen)
Voor zover de nuttige check.
Dank voor de info. Ik vlieg donderdag naar Malaga.
mijn 2e inenting is ook van Juli. Mijn herstelbewijs van februari.

Ik kan uit je verhaal niet goed opmaken wat ik nou het beste kan doen? :?
Het 'travel document' maak ik via deze link . Maar dan? Wat is jouw advies/tip voor een snelle afhandeling?

Edit
Bij online incheck alle covid docu geupload. Dan krijg je 1 pakket waarin tickets, herstel en inentingsbewijzen inzitten. Die ga ik nog even printen voor de zekerheid.
Online formulier tbv Spaanse gezondheidsdienst kan pas 48 uur vooraf. Dat kan dus pas later..

[ Voor 10% gewijzigd door bord4kop op 21-03-2022 14:59 ]

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

bord4kop schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:11:
Ik kan uit je verhaal niet goed opmaken wat ik nou het beste kan doen? :?
Het 'travel document' maak ik via deze link . Maar dan? Wat is jouw advies/tip voor een snelle afhandeling?
Die link idd vanaf 48 uur voordat je gaat vliegen.
En dan zou je document moeten kunnen uploaden, maar dat ging bij mij niet dus handmatig aangegeven en dan moet je in langere rij staan op vliegveld.
Of het wel voor elkaar krijgen (m'n vader was het wel gelukt) en dan kan je zo ongeveer direct doorlopen.

Of als je de zaken niet in orde hebt mag je in rij 3 staan voor een corona test.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:54

Crazy-

Best life ever

jgj82 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:03:
[...]

Alleen een J&J geldt als niet volledig gevaccineerd. Je hebt minstens een extra vaccinatie nodig om aan de 2G regels te voldoen. Om aan de 2G+ regel te voldoen dien je 3 maanden na je laatste vaccinatie een booster te halen, recent getest te zijn of een bewijs van genezing te hebben. Zie https://www.land.nrw/corona/faq of WDR voor het makkelijkere overzicht.
zo begrijp ik het ook ....

Zowel mijn vrouw als ik zijn met Janssen geprikt en media dec/jan 2de prik (Pfizer/Moderna) gehad.
als ik het allemaal ggoed begrijp:

- hiermee voldoe je aan gevaccineerd in Duitsland (2G)
- is dit geldig voor vliegvelden

maar erg duidelijk ... is het allemaal niet :X

we staan op het punt om te boeken naar Spanje en vliegen vanaf duitsland scheelt veeeeel knaken met 4 mensen- maar aangezien de regels de 20ste zijn aangepast is het nog wat ondduidelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Crazy- op 22-03-2022 11:29 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Crazy- schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:22:
[...]

zo begrijp ik het ook ....

Zowel mijn vrouw als ik zijn met Janssen geprikt en media dec/jan 2de prik (Pfizer/Moderna) gehad.
als ik het allemaal ggoed begrijp:

- hiermee voldoe je aan gevaccineerd in Duitsland (2G)
- is dit geldig voor vliegvelden

maar erg duidelijk ... is het allemaal niet :X

we staan op het punt om te boeken naar Spanje en vliegen vanaf duitsland scheelt veeeeel knaken met 4 mensen- maar aangezien de regels de 20ste zijn aangepast is het nog wat ondduidelijk
Officieel moet je 1x Janssen en 2x met Moderna of Pfizer zijn gevaccineerd, dus in totaal 3 prikken per persoon om te tellen als volledig gevaccineerd. Je kan 3 maanden na je laatste prik officieel een nieuwe booster halen bij de GGD sinds vorige week, dan voldoe je (volgens mij 2 weken na die prik) aan de eisen, mochten ze uiteraard controleren op het vliegveld (moet incheckpersoneel vliegtuigmaatschappij doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:54

Crazy-

Best life ever

Deezers schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Officieel moet je 1x Janssen en 2x met Moderna of Pfizer zijn gevaccineerd, dus in totaal 3 prikken per persoon om te tellen als volledig gevaccineerd. Je kan 3 maanden na je laatste prik officieel een nieuwe booster halen bij de GGD sinds vorige week, dan voldoe je (volgens mij 2 weken na die prik) aan de eisen, mochten ze uiteraard controleren op het vliegveld (moet incheckpersoneel vliegtuigmaatschappij doen).
nee dan ben je boosterd (2G+), niet gevaccineerd (3G)

zie ook:
3G
- Vaccinatiebewijs
Als vaccinatiebewijs (Impfnachweis) geldt in Duitsland een digitale of papieren bewijs in het Duits, Engels, Frans, Italiaans of Spaans van een vaccinatie met een door de EU goedgekeurd vaccin. De meest recente inenting moet minstens 14 dagen oud zijn. Tot 1 oktober 2022 gelden mensen met twee vaccinaties in de meeste gevallen in Duitsland als volledig gevaccineerd. Voor een booster zijn drie vaccinaties nodig. Dit geldt ook voor mensen die met het Janssen-vaccin zijn ingeënt (zie meer daarover hieronder). Zie voor meer info de aanpassingen van de Einreisverordnung, de FAQ's van het ministerie van Gezondheid en bij het Paul-Ehrlich-Institut (soorten vaccins en doses)
https://duitslandinstituu...tiebewijs%20(Impfnachweis

2G:
Wie zich heeft laten vaccineren met Johnson & Johnson, in Nederland bekend als Janssen, moet na minstens vier weken een tweede vaccinatie met een mRNA-vaccin zoals Moderna of Biontech/Pfizer krijgen. Pas een derde vaccinatie geldt als boostervaccinatie (Auffrischimpfung in het Duits). Met een booster voldoe je in Duitsland aan de 2G-plus regel die voor sommige locaties geldt (zoals nachtclubs). Je hoeft dan geen extra test te doen. Mensen die 1 prik met Janssen hebben gehad, gelden als niet volledig gevaccineerd, moeten een test doen om Duitsland in te reizen en kunnen worden geweigerd bij locaties waar 2G of 2G-plus geldt. Update 12-3: Minister Kuipers van Gezondheid heeft laten weten dat mensen met het Janssen-vaccin vanaf 16 maart een afspraak kunnen maken voor een derde inenting, zodat ze aan de Duitse vaccinatie-eisen voldoen.
https://duitslandinstituu...hnson%2C%20in%20Nederland

[ Voor 68% gewijzigd door Crazy- op 22-03-2022 16:56 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mooi is dat, twee dagen voordat ik naar Ischgl ga...
Mit einem Tag Verspätung hat das Gesundheitsministerium am Mittwoch die Verordnung zu strengeren CoV-Maßnahmen vorgelegt. Die Maskenpflicht in Innenräumen wird großteils wiedereingeführt, in der Nachtgastro und bei größeren Events gilt alternativ die 3-G-Regel. Die Quarantänebestimmungen werden gelockert, künftig können Erkrankte unter gewissen Umständen die Isolation ohne negativen Test beenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 23:35
Deezers schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:29:
[...]

12 weken officieel. Ik heb net vanmorgen m'n 2e Moderna gehaald na 1x Janssen vorig jaar. 1e booster was op 29 december, dus scheelt een week als je 12 weken aan houdt, doet de GGD ook.

Ik had meteen gebeld vorige week woensdag, maar te vroeg, want blijkbaar was de werk instructie voor de GGD call center mensen nog niet beschikbaar, dus ze plande mij voor een reguliere 2e Moderna. Kreeg vrijdag telefoontje voor een nieuwe afspraak en kon deze week terecht.

Call center stelt een aantal vragen omdat er vanuit de GZ-raad etc. geen "medische noodzaak" is om je na Janssen 2x te laten boosteren. Althans in Nederland dan.

Mijn reden was nog betere bescherming, maar belangrijker het "geneuzel" met Janssen in andere Europese landen. Ik was 2 weken geleden in Dusseldorf. Ook daar was bij sommige winkels een QR beleid. Je ziet wel in Duitsland overal (snel) test locaties en zelf PCR testen die binnen een uur resultaat leveren. Dat is een wereld van verschil met Nederland. Sneltesten zijn gratis, PCR is rond de 80-100 euro.

(Moderna booster is voor 45+, daar onder is Pfizer)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MaZo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:34:
Mooi is dat, twee dagen voordat ik naar Ischgl ga...

[...]
Ik zit momenteel in Oostenrijk: in de praktijk lijkt dit alleen te gaan gelden voor dichte liften (gondels) en niet voor stoeltjesliften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:38:
[...]

Ik zit momenteel in Oostenrijk: in de praktijk lijkt dit alleen te gaan gelden voor dichte liften (gondels) en niet voor stoeltjesliften.
Ok vreemd, volgens het artikel is het sinds gisteren binnen overal weer vereist.
Die Verordnung tritt am Donnerstag in Kraft und gilt vorerst bis 16. April. Die Maske muss an öffentlichen Orten (indoor), in Verkehrsmitteln, im Handel, bei körpernahen Dienstleistungen, in Hotels, in Sportstätten (außer bei der Sportausübung), bei der Arbeit, in Kultur- und Freizeiteinrichtungen sowie in Spitälern, Alters- und Pflegeheimen getragen werden. In der Gastronomie kann die Maske auf dem Platz abgenommen werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
ZieMaar! schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:38:
[...]

Ik lees op het forum van wintersport.nl soortgelijke berichten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MaZo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:58:
[...]
Ok vreemd, volgens het artikel is het sinds gisteren binnen overal weer vereist.

[...]
Sinds wanneer zit je in een stoeltjeslift binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
GoldenSample schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Sinds wanneer zit je in een stoeltjeslift binnen?
Ik nam aan dat @ZieMaar!'s opmerking niet alleen maar over skiliften ging, maar ook over zijn ervaringen in horeca etc. Wijsneus.

[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 25-03-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MaZo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:17:
[...]
Ik nam aan dat @ZieMaar!'s opmerking niet alleen maar over skiliften ging, maar ook over zijn ervaringen in horeca etc. Wijsneus.
Nee ging wel over de liften. In de horeca is het weer verplicht en zie je ze zo nu en dan ook wel weer. Maar het is hier nu overal 18 plus graden, dus je zit nergens binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Regel en praktijk is ook een groot verschil, ik ben deze week ook in Oostenrijk (wintersportgebied) maar zowel in de gondels als in de horeca is ongeveer 50/50 tussen wel en geen mondkapje. Men heeft er in Oostenrijk ook geen begrip meer voor en is er gewoon klaar mee.

Je kunt zowel in de gondels als in de horeca probleemloos zonder mondkapje, hooguit af en toe wat oude Duitsers negeren die nogal van het “befehl is befehl” zijn, maar dat kost mij en de andere Nederlanders over het algemeen weinig moeite :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Nee ging wel over de liften. In de horeca is het weer verplicht en zie je ze zo nu en dan ook wel weer. Maar het is hier nu overal 18 plus graden, dus je zit nergens binnen.
Ben net terug uit Ischgl. Om in de stampvolle Trofana Alm te mogen apres-skiën moesten we een covid certificaat laten zien, maar waren maskers niet vereist. In de pizzeria om de hoek werd geen covid certificaat gevraagd, maar liep de helft zonder masker rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Terug uit Spanje (Malaga):

Ik had vooraf ingecheckt en alleen handbagage.
Vooraf de health certicate invullen. Die printen of op je telefoon

In NL: scannen van vliegticket en door naar de security; vanaf dan mondkapje op.
In vliegtuig mondkapje gewoon continue ophouden.
Op het vliegveld Malaga wordt je in rijen verdeeld. Laat het certificaat zien: loop langs de 'blieper', maak scan, vriendelijk kijken naar de gabber die erbij zit en klaar!
De andere -"geen certificaat"- rijen; ik heb geen idee hoe lang en ingewikkeld. Maar ik zag wel geïrriteerde blikken.

In Spanje (Malaga en omgeving); eigenlijk gewoon overal mondkapje op. Behalve op straat.

Terug:
Vliegveld Spanje: eigenlijk zelfde riedeltje (maar let op: alles >100 ML in je tas wordt zonder pardon weggeflikkert. Let dus op met dure gel, smeerseltjes, parfum etc.)

In Nederland: loop door de uitgang; klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door bord4kop op 28-03-2022 13:36 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
bord4kop schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:44:

In NL: scannen van vliegticket en door naar de security; vanaf dan mondkapje op.
Op het vliegveld Malaga wordt je in rijen verdeeld. Laat het certificaat zien: loop langs de 'blieper', maak scan, vriendelijk kijken naar de gabber die erbij zit en klaar!
De andere -"geen certificaat"- rijen; ik heb geen idee hoe lang en ingewikkeld. Maar ik zag wel geïrriteerde blikken.

In Spanje (Malaga en omgeving); eigenlijk gewoon overal mondkapje op. Behalve op straat.

Terug:
Vliegveld Spanje: eigenlijk zelfde riedeltje (maar let op: alles >100 ML in je tas wordt zonder pardon weggeflikkert. Let dus op met dure gel, smeerseltjes, parfum etc.)

Had je ook dat het hele vliegveld nog in 'Covid' stand stond? Vloog paar weken vanaf Tenerife-Zuid. Daar waren nog steeds de helft van de stoeltjes weg, zogenaamd om een veiligheidsafstand te kunnen behouden. Leuk, maar dat werkt dus niet als het vliegveld op volle capaciteit benut wordt. Nu moesten bejaarden tegen de muur op de grond zitten.

In een restaurant met een bordje 'maximaal 37 personen' en net zoveel zitplaatsen stonden naar schatting 150 mensen vlak naast elkaar staand hun eten te verorberen. Heb nog nooit zo'n puinzooi meegemaakt. De irritaties liepen vrij hoog op.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Terug:

Is dat mondkapje nog verplicht, of advies? Ik wil daar binnenkort naartoe, meen gelezen te hebben dat het niet meer hoeft. Of verplicht men dat op winkelniveau weer?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

alexbl69 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:08:
[...]

Had je ook dat het hele vliegveld nog in 'Covid' stand stond? Vloog paar weken vanaf Tenerife-Zuid. Daar waren nog steeds de helft van de stoeltjes weg, zogenaamd om een veiligheidsafstand te kunnen behouden. Leuk, maar dat werkt dus niet als het vliegveld op volle capaciteit benut wordt. Nu moesten bejaarden tegen de muur op de grond zitten.

In een restaurant met een bordje 'maximaal 37 personen' en net zoveel zitplaatsen stonden naar schatting 150 mensen vlak naast elkaar staand hun eten te verorberen. Heb nog nooit zo'n puinzooi meegemaakt. De irritaties liepen vrij hoog op.
Nee, dat heb ik niet gemerkt. Was allemaal best goed geregeld eigenlijk.

Moet wel bekennen dat ik na de landing -en de Covid -scan- meteen naar buiten ben gelopen. En terug ook vrij snel ben doorgelopen..
TerraGuy schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Is dat mondkapje nog verplicht, of advies? Ik wil daar binnenkort naartoe, meen gelezen te hebben dat het niet meer hoeft. Of verplicht men dat op winkelniveau weer?
Nee, is nog steeds verplicht. Ach, zo erg is het allemaal niet vind ik; in vliegtuig 2,5 uur dommelen met kapje op. In Spanje doe je hem op als je naar binnen gaat (winkels, OV, Horeca, etc.) . In een restaurant of bar kan ie af als je aan het tafeltje zit.
Ik heb er geen last van gehad

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Per 4 april schaft Duitsland (Bayern in ieder geval) mondkapjes af behalve in ov,ziekenhuis,bij de dokter etc.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Hier in Zwitserland bestaat COVID vanaf morgen niet meer. De mondkapjes in het OV en bij de dokter gaan er af (in winkels en andere plekken waren ze al weg) en als klap op de vuurpijl: als je positief bent hoef je niet meer in isolatie en mag je doen wat je wilt. Dat laatste vind ik nogal vreemd en zouden ze wat mij betreft mogen houden en zelfs mogen uitbreiden naar de griep en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Intrepidity schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:50:
Dat laatste vind ik nogal vreemd en zouden ze wat mij betreft mogen houden en zelfs mogen uitbreiden naar de griep en dergelijke.
Nouja de werkelijkheid is natuurlijk dat mensen die echt ziek zijn (o.a. met griep) ook gewoon lekker thuis blijven.

De laatste keer dat ik echt griep had kon ik niet eens staan laat staan lopen trouwens dus echt een keuze had ik daarin ook niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intrepidity
CyBeR schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:17:
[...]

Nouja de werkelijkheid is natuurlijk dat mensen die echt ziek zijn (o.a. met griep) ook gewoon lekker thuis blijven.

De laatste keer dat ik echt griep had kon ik niet eens staan laat staan lopen trouwens dus echt een keuze had ik daarin ook niet.
Genoeg mensen die na 3 vaccinaties milde symptomen hebben maar alsnog meer dan besmettelijk genoeg zijn. Ook een grote groep mensen die geen keuze hebben, want als de baas zegt "niets aan de hand, kom maar", dan zit je daar als caissière mensen in het gezicht te niezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:02
Intrepidity schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 06:22:
[...]

Genoeg mensen die na 3 vaccinaties milde symptomen hebben maar alsnog meer dan besmettelijk genoeg zijn. Ook een grote groep mensen die geen keuze hebben, want als de baas zegt "niets aan de hand, kom maar", dan zit je daar als caissière mensen in het gezicht te niezen.
Vriend van me werkt in ploegendienst in een fabriek. Daar hebben ze een "coronaploeg" voor mensen met klachten :+ die kunnen mooi allemaal samen werken was het idee :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-07 05:47
halverwege juni land ik ik Belgie na een reis buiten de EU, na aankomst in Belgie reis ik meteen door naar huis in Nederland. Ik ben dubbel gevaccineerd, maar heb geen booster. Het wordt mij niet duidelijk of ik als niet geboosterde die niet in Belgie blijft het land in kom op de officiele overheids site, kan iemand dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49
@stijnec1 Even los van wat nu de regels zijn. Die kunnen in juni weer anders zijn (ik verwacht milder).
Je hebt te maken met de regels van België, daar land je tenslotte. Verder verschilt dat voor Nederland (en vast ook België) nog vanuit welk land je komt: https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/
En als je geen Booster hebt zal je dubbele vaccinatie inmiddels geen groen vinkje meer opleveren.
Voor België staat dat volgens mij hier: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/#NietBelgi%C3%AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 15:38

Louw Post

Cerenas

Toevallig mensen hier die ook van plan zijn naar de Filipijnen te gaan?

Mijn vrouw en ik hadden onze vlucht al geboekt en reisverzekering ook al, maar nu blijkt dat er een specifieke eis is dat je een verzekering moet hebben die voor ten minste 35.000,- dollar aan covid gerelateerde medische kosten dekt. Van wat ik kon vinden zijn er geen Nederlandse reisverzekeringen die dit specifiek afdekken. Wij hebben nu wel een kortlopende reisverzekering van de Internationale Verzekeringen met de optie medische kosten en zijn ook beide gevaccineerd. Ik heb de Internationale al gemaild, maar ik ben benieuwd of er misschien al iemand ervaring mee heeft (de eis) en kon nog niks vinden wat betreft de Filipijnen met zoekfunctie in dit topic.

De eis wordt hier genoemd: https://thehaguepe.dfa.gov.ph/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
jongetje schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:37:
@stijnec1 Even los van wat nu de regels zijn. Die kunnen in juni weer anders zijn (ik verwacht milder).
Je hebt te maken met de regels van België, daar land je tenslotte. Verder verschilt dat voor Nederland (en vast ook België) nog vanuit welk land je komt: https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/
En als je geen Booster hebt zal je dubbele vaccinatie inmiddels geen groen vinkje meer opleveren.
Voor België staat dat volgens mij hier: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/#NietBelgi%C3%AB
klopt inderdaad, mijn vraag is ook of ik naar Belgie mag vliegen zonder booster als ik meteen doorreis naar Nederland, dat wordt me nl niet duidelijk, en ben het met je eens (ook stukje wishful thinking) dat het in juni minder streng zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Laatst online: 13-07 16:34

Terug:

Dan maar lekker niet op vakantie, wat een geneuzel allemaal zeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-07 11:23
Scorpio861 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:31:
[...]

Mondkapje en formuliertje is toch simpel? Als je dat al teveel moeite vindt kan je maar beter thuis blijven ja.

Filipijnen (zorgverzekering), Australie (verplichte quarantaine) of Taiwan (verplichte quarantaine) zijn nog een stuk lastiger. En zo zijn er nog wel meer landen die het wel echt lastig maken.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intrepidity
[...]

Letterlijk 0 moeite, maar okay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gisteren teruggekomen van 2 weken vakantie (met de auto) in Spanje, regio Alicante. Bij deze de bevindingen mbt Corona-maatregelen:

- Belgie: geen idee, ben hier niet gestopt (woon in West-Brabant, dus in één keer door Belgie gegaan)

- Frankrijk: diverse tankstations en bijbehorende shops/restaurants bezocht. Overal hangen berichten dat mondmaskers verplicht zijn. In de praktijk draagt minder dan 10 procent ze. Er wordt ook niet op gecontroleerd of gehandhaafd, ook niet door de medewerkers, zelfs niet door de 2 politie-agenten die ik zelf toevallig daar tegen kwam, en die zelf ook geen maskers droegen.

Heb in Frankrijk ook 2x overnacht bij een Campanile-motel (vergelijk het met een Van der Valk), in Béziers en in Issoire: geen enkel mondkapje gezien (zowel personeel als gasten), ook geen andere corona-gerelateerde maatregelen gemerkt.

- Spanje: mondmaskers nog altijd verplicht in publiek toegankelijke ruimtes (zoals winkels). Mijn ervaring is dat 99,5 procent ze ook inderdaad netjes draagt in die ruimtes. Op straat zijn mondkapjes sinds kort niet meer verplicht, maar ook daar draagt zeker 50-60 procent (heb niet letterlijk zitten tellen) van de mensen ze nog altijd gewoon.

Los van mondkapjes eigenlijk geen enkele andere maatregel meer van kracht, of iig niet merkbaar, in Spanje. Wel op veel publieke plekken nog altijd van die dispensers met handgel, hoewel het gebruik hiervan niet verplicht is, werd er toch nog regelmatig gebruik van gemaakt zag ik.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 06-04-2022 09:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-07 12:17
[...]

Ben zelf een week of 3 geleden naar Sevilla geweest en het is echt geen moeite hoor. Formulier invullen van tevoren, daar kan je ook je coronabewijs aan toevoegen, QR code ontvangen per mail. That's it. Oh ja, mondkapjes. Daar wen je naar mijn mening heel snel aan.

Vond sowieso dat ze in Spanje heel relaxt omgingen hiermee. Ze houden zich daar wat meer aan de regels dus ook geen discussies of kinderachtig gedrag mbt mondkapjes. Stond af te rekenen bij een supermarkt en er liep iemand zonder kapje naar binnen. Het was meteen "Hey amigo" en hup, kapje op.

Maar zoals anderen al zeiden, als dit teveel moeite is dan kan je inderdaad beter in Nederland blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
wildhagen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:10:
- Frankrijk: diverse tankstations en bijbehorende shops/restaurants bezocht. Overal hangen berichten dat mondmaskers verplicht zijn. In de praktijk draagt minder dan 10 procent ze. Er wordt ook niet op gecontroleerd of gehandhaafd, ook niet door de medewerkers, zelfs niet door de 2 politie-agenten die ik zelf toevallig daar tegen kwam, en die zelf ook geen maskers droegen.

Heb in Frankrijk ook 2x overnacht bij een Campanile-motel (vergelijk het met een Van der Valk), in Béziers en in Issoire: geen enkel mondkapje gezien (zowel personeel als gasten), ook geen andere corona-gerelateerde maatregelen gemerkt.
Ik denk dat men vooral geen zin had om de stickers enzo weg te halen (en dan in het najaar weer te kunnen plakken), dus dat er daarom nog overal hangt dat de mondmaskers verplicht zijn.
Volgens de Franse ambassade zijn mondkapjes in elk geval bijna nergens verplicht (uitzondering: OV en medische instellingen).

In Spanje lijken mondkapjes binnen nog wel verplicht (bron: ANWB), dus niet gek dat ze daar nog gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
vanaalten schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat men vooral geen zin had om de stickers enzo weg te halen (en dan in het najaar weer te kunnen plakken), dus dat er daarom nog overal hangt dat de mondmaskers verplicht zijn.
Volgens de Franse ambassade zijn mondkapjes in elk geval bijna nergens verplicht (uitzondering: OV en medische instellingen).

In Spanje lijken mondkapjes binnen nog wel verplicht (bron: ANWB), dus niet gek dat ze daar nog gebruikt worden.
Frankrijk heeft die dingen vanaf 14 april inderdaad laten vallen. Ik was er van 5 tm 12 maart en toen werden ze al bijna niet meer gedragen.. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:43

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Louw Post schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:42:
Toevallig mensen hier die ook van plan zijn naar de Filipijnen te gaan?

Mijn vrouw en ik hadden onze vlucht al geboekt en reisverzekering ook al, maar nu blijkt dat er een specifieke eis is dat je een verzekering moet hebben die voor ten minste 35.000,- dollar aan covid gerelateerde medische kosten dekt. Van wat ik kon vinden zijn er geen Nederlandse reisverzekeringen die dit specifiek afdekken. Wij hebben nu wel een kortlopende reisverzekering van de Internationale Verzekeringen met de optie medische kosten en zijn ook beide gevaccineerd. Ik heb de Internationale al gemaild, maar ik ben benieuwd of er misschien al iemand ervaring mee heeft (de eis) en kon nog niks vinden wat betreft de Filipijnen met zoekfunctie in dit topic.

De eis wordt hier genoemd: https://thehaguepe.dfa.gov.ph/
Ik zit nu in de Filipijnen met een standaard kortlopende wereld reisverzekering die medische kosten dekt (is ongeveer 20-25 euro per week volgens mij). Volgens mij hangt het van je zorgverzekering af het ook minimaal 35000 is, maar bij het rondvragen werd ik er niet veel wijzer van. Wel wist ik dat zulke reisverzekeringen voor Thailand (die dezelfde eis heeft) ongeveer net zo duur waren en het wel dekte, dus zal wel goed zijn dacht ik. Bij mij is nooit gevraagd om deze te laten zien (geen garantie uiteraard dat het bij anderen ook zo is!). Uit het pak papier wat ik ronddroeg werd regelmatig gevraagd naar:

Vaccinatiecertificaat: had ik uitgeprint, via de app laten zien kan ook wel.

Negatief testresultaat: had ik uitgeprint, via de app laten zien kan ook wel. Pcr test moet 48 uur of jonger zijn voor vertrek. Antigen zou ook mogen die jonger is dan 24 uur, maar dat was voor mij onduidelijk (ene zegt pcr, andere weer antigen) dus heb ik de pcr gedaan.

One healthpass voor de Filipijnen: deze moet je in orde maken voor je vertrekt en ze vragen vrij specifieke info (ik weet nu wat een barangay is). Je hebt hier wel de twee bovenste voor nodig en kan je dus eigenlijk pas vanaf 48 uur van te voren doen. Wat bij mij de ochtend van vertrekken was. Je krijgt dan een QR code in de mail. Ik heb die mail uitgeprint en dat was ok.

Boarding pass en paspoort uiteraard.

En in het vliegtuig naar de Filipijnen moet je nog een klein papiertje invullen met info die je al had ingevuld in the one health pass, maar bij de immigratie op het vliegveld in Manila keken ze er even naar en legde ze het snel op de stapel met de rest.

Mondkapje is trouwens overal verplicht of iedereen draagt deze standaard, ook buiten. Filipijnen moet een certificaat kaart van vaccinatie laten zien om ergens binnen te komen (niet iedereen controleert ervoor), buitenlanders niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 06-04-2022 20:09 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:56
Gundogan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:03:
[...]

Ik zit nu in de Filipijnen met een standaard kortlopende wereld reisverzekering die medische kosten dekt (is ongeveer 20-25 euro per week volgens mij). Volgens mij hangt het van je zorgverzekering af het ook minimaal 35000 is, maar bij het rondvragen werd ik er niet veel wijzer van. Wel wist ik dat zulke reisverzekeringen voor Thailand (die dezelfde eis heeft) ongeveer net zo duur waren en het wel dekte, dus zal wel goed zijn dacht ik. Bij mij is nooit gevraagd om deze te laten zien (geen garantie uiteraard dat het bij anderen ook zo is!). Uit het pak papier wat ik ronddroeg werd regelmatig gevraagd naar:

Vaccinatiecertificaat: had ik uitgeprint, via de app laten zien kan ook wel.

Negatief testresultaat: had ik uitgeprint, via de app laten zien kan ook wel. Pcr test moet 48 uur of jonger zijn voor vertrek. Antigen zou ook mogen die jonger is dan 24 uur, maar dat was voor mij onduidelijk (ene zegt pcr, andere weer antigen) dus heb ik de pcr gedaan.

One healthpass voor de Filipijnen: deze moet je in orde maken voor je vertrekt en ze vragen vrij specifieke info (ik weet nu wat een barangay is). Je hebt hier wel de twee bovenste voor nodig en kan je dus eigenlijk pas vanaf 48 uur van te voren doen. Wat bij mij de ochtend van vertrekken was. Je krijgt dan een QR code in de mail. Ik heb die mail uitgeprint en dat was ok.

Boarding pass en paspoort uiteraard.

En in het vliegtuig naar de Filipijnen moet je nog een klein papiertje invullen met info die je al had ingevuld in the one health pass, maar bij de immigratie op het vliegveld in Manila keken ze er even naar en legde ze het snel op de stapel met de rest.

Mondkapje is trouwens overal verplicht of iedereen draagt deze standaard, ook buiten. Filipijnen moet een certificaat kaart van vaccinatie laten zien om ergens binnen te komen (niet iedereen controleert ervoor), buitenlanders niet.
Wat leuk! Ik wil ook naar de Filipijnen en lijkt mij heel gaaf om dat te zien en mee te maken. Ik hou van avontuur. Ik wil naar Manila en Cebu en misschien ook naar Davoa. Mogen we weer naar de Filipijnen? Want paar maanden geleden was dit nog niet toegestaan voor ons en waren de grenzen dicht.

Ik neem geen verzekering dat doe ik bij andere reizen ook nooit

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Van der Berg schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:11:
[...]

Wat leuk! Ik wil ook naar de Filipijnen en lijkt mij heel gaaf om dat te zien en mee te maken. Ik hou van avontuur. Ik wil naar Manila en Cebu en misschien ook naar Davoa. Mogen we weer naar de Filipijnen? Want paar maanden geleden was dit nog niet toegestaan voor ons en waren de grenzen dicht.

Naar de Filipijnen reizen kan prima nu. Ze hebben het weer redelijk opengegooid, waarschijnlijk vanwege aankomende verkiezingen. Je moet alleen dus volledig gevaccineerd zijn, negatief getest zijn, verzekerd zijn (wordt wel als eis gegeven) en een one health pass hebben. Geen quarantine als je daaraan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Gundogan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:19:
[...]

Naar de Filipijnen reizen kan prima nu. Ze hebben het weer redelijk opengegooid, waarschijnlijk vanwege aankomende verkiezingen. Je moet alleen dus volledig gevaccineerd zijn, negatief getest zijn, verzekerd zijn (wordt wel als eis gegeven) en een one health pass hebben. Geen quarantine als je daaraan voldoet.
Welke verzekering en hoe duur gaat dit mij kosten? Visum niet nodig? Word ik teruggestuurd als ik geen verzekering heb. Is mijn Nederlandse verzekering voldoende? Als ik op vakantie ga en doe ik vaak, neem ik nooit een verzekering.

Ik ben volledig gevaccineerd 3 keer met Pfizer (booster)

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 06-04-2022 20:37 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Van der Berg schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:36:
[...]

Welke verzekering en hoe duur gaat dit mij kosten? Visum niet nodig? Word ik teruggestuurd als ik geen verzekering heb. Is mijn Nederlandse verzekering voldoende? Als ik op vakantie ga en doe ik vaak, neem ik nooit een verzekering
Visum is niet nodig als je korter dan 30 dagen in de Filipijnen verblijft volgens mij. Zoals ik al zei, heb ik een wereld kortlopende reisverzekering die medische kosten dekt. Dan betaal je per dag en bij de meesten iets van 20 tot 25 euro per week. Maar geen idee of het dan ook echt de 35000 dollar covid kosten dekt. Ik ben er niet op gecontroleerd op een vliegveld of bij de immigratie op de Filipijnen, maar het wordt wel als verplicht gezien.

Ik heb ook 3x Pfizer, maar volgens mij is een booster niet verplicht. Ze waren bij mij alleen geintereseerd in de papieren van de eerste twee dosis.

[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 06-04-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ga met mijn vriendin (op het moment van de reis als het goed is vrouw) eind mei ongeveer 2 weken naar de Malediven. Ben erg benieuwd. V.w.b. de Malediven is het vrij duidelijk, alles is zo'n beetje afgeschaft. Alleen mondkapje weet ik niet zeker.

Verder heb je geen PCR test meer nodig om het land binnen te komen. Het enige nadeel is dat we via Saudi Arabië vliegen (Djedda). Daar blijf ik het toch allemaal maar vaag vinden. Een PCR test lijkt niet nodig, dat is vrij duidelijk, maar wat ik vooral onduidelijk vind is hoe het nu zit met een een doorreis/transfervisum. Ik lees op verschillende sites (o.a. die van de overheid van het Verenigd Konikrijk) dat dit niet nodig is als er minder dan 12 uur tussen de aansluitende vluchten zit. Bij beide vluchten is dit het geval (heenreis 4 uur overstaptijd, terugreis 6 uur). Dus dat lijkt me prima, maar dan denk ik, wat als een van die vluchten ineens flink vertraging heeft. Gaan ze dan moeilijk doen dat je geen transfervisum hebt?

Sowieso vind ik het geldklopperij, als het nou een tientje of zo was dan had ik het gewoon voor de zekerheid gedaan. Maar de prijzen die ik vind verschillen nogal (startend bij €96 per persoon).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 15:38

Louw Post

Cerenas

Gundogan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:40:
[...]

Visum is niet nodig als je korter dan 30 dagen in de Filipijnen verblijft volgens mij. Zoals ik al zei, heb ik een wereld kortlopende reisverzekering die medische kosten dekt. Dan betaal je per dag en bij de meesten iets van 20 tot 25 euro per week. Maar geen idee of het dan ook echt de 35000 dollar covid kosten dekt. Ik ben er niet op gecontroleerd op een vliegveld of bij de immigratie op de Filipijnen, maar het wordt wel als verplicht gezien.

Ik heb ook 3x Pfizer, maar volgens mij is een booster niet verplicht. Ze waren bij mij alleen geintereseerd in de papieren van de eerste twee dosis.
Bedankt voor de info!

Ook ter aanvulling vanuit mijzelf. Ik heb van mijn reisverzekering (de Internationale) een getekende Engelse verklaring gekregen. Die print ik ook wel voor de zekerheid uit, kan nooit kwaad. :)
Van der Berg schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:11:
[...]

Buiten Europa kan ik een medische reiskostenverzekering wel aanraden, vooral als je van avontuur houdt. Geeft toch wat zekerheid in het geval er wat mocht gebeuren.

Voor sommige landen is het ook verplicht voor zover ik weet, maar er is in mijn geval nooit naar gevraagd.

Wat betreft de Filipijnen. Manila zelf was niet echt mijn ding (druk en lawaaierig, maar wel mooie winkelcentra), maar ik ben ook naar Coron, Palawan geweest en dat is echt super mooi. Zelf onder andere wezen snorkelen tijdens het eiland-hoppen, erg mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-07 18:05
Net terug uit Egypte. Buiten een extra formulier wat tijdens de vlucht ingeleverd koest worden eigenlijk business as usual. De NL reisformilieren is nooit naar gevraagd. In Egypte zelf droeg men op de vliegvelden en in het verblijf redelijk trouw maskers, dit itt de gemiddelde toerist.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik en mijn vrouw gaan eind juni 2022 naar Istanboel Turkije voor een korte vakantie van 6 dagen en 5 nachten. Moeten we nog steeds een aparte formulier invullen voor vertrek naar Turkije?

Wij vliegen met Turkish Airlines

Ik heb gelezen dat we geen PCR benodigd is, ik en mijn vrouw zijn 3 keer met Pfizer gevaccineerd. Straks krijgen nog een 4e.

Moeten wij formulieren invullen bij terugkeer naar Nederland?

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 16-04-2022 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Van der Berg schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:56:
Ik en mijn vrouw gaan eind juni 2022 naar Istanboel Turkije voor een korte vakantie van 6 dagen en 5 nachten. Moeten we nog steeds een aparte formulier invullen voor vertrek naar Turkije?

Wij vliegen met Turkish Airlines

Ik heb gelezen dat we geen PCR benodigd is, ik en mijn vrouw zijn 3 keer met Pfizer gevaccineerd. Straks krijgen nog een 4e.

Moeten wij formulieren invullen bij terugkeer naar Nederland?
Zou gewoon afwachten tot een week voor vertrek. Is nog lang...

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

We gaan volgende week naar Turkije. Vliegen van en retour vanuit Duitsland.
Regels in Duitsland zijn enerzijds strenger (kortere vaccinatie periodes) anderzijds ruimer. NL is volledig groen dus niets nodig. Turkije is geel. Dus terug moeten we voldoen aan aantal regels.

Inreis TR is redelijk duidelijk, ongeveer dezelfde regels als NL qua vaccinaties, boosters, herstel..

Heeft iemand recente ervaringen met reizen naar/vanuit Turkije?

[ Voor 23% gewijzigd door bord4kop op 20-04-2022 07:59 ]

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-07 14:20
bord4kop schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:58:
We gaan volgende week naar Turkije. Vliegen van en retour vanuit Duitsland.
Regels in Duitsland zijn enerzijds strenger (kortere vaccinatie periodes) anderzijds ruimer. NL is volledig groen dus niets nodig. Turkije is geel. Dus terug moeten we voldoen aan aantal regels.

Inreis TR is redelijk duidelijk, ongeveer dezelfde regels als NL qua vaccinaties, boosters, herstel..

Heeft iemand recente ervaringen met reizen naar/vanuit Turkije?
wij vliegen ook vanaf duitsland op koningsnacht. (Keulen) richting turkeije.

volgens mij is het enigste waar je op moet letten is de houdbaarheids datum van het herstel/vacinatie bewijs.

voor de rest hoeven we geen PLF formulieren oid in te vullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Weet iemand of de vereiste voor een PCR test van bijvoorbeeld maximaal 48 uur geldt van het moment van testen tot instappen van vliegtuig, of aankomst op bestemming? In mijn geval gaat het om een trip naar Dubai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Inhumanous schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:33:
[...]

wij vliegen ook vanaf duitsland op koningsnacht. (Keulen) richting turkeije.

volgens mij is het enigste waar je op moet letten is de houdbaarheids datum van het herstel/vacinatie bewijs.

voor de rest hoeven we geen PLF formulieren oid in te vullen :D
Jep!

heb inmiddels gebeld met Bundesambt;
- minimaal 2x vaccinnatie
- 2/3G geldt voor 9 maanden
- herstelbewijs = zelfde als booster

Heb je geen van bovenstaande?
- PCR test (negatieve) van max 48 uur oud

Bij twijfel in je corona app kijken naar geldigheidsdatum. Deze QR geeft in de hele EU hetzelfde resultaat.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-07 14:20
bord4kop schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:57:
[...]

Jep!

heb inmiddels gebeld met Bundesambt;
- minimaal 2x vaccinnatie
- 2/3G geldt voor 9 maanden
- herstelbewijs = zelfde als booster

Heb je geen van bovenstaande?
- PCR test (negatieve) van max 48 uur oud

Bij twijfel in je corona app kijken naar geldigheidsdatum. Deze QR geeft in de hele EU hetzelfde resultaat.
ik meen wel ergens gelezen te hebben (prijsvrij website) dat herstel bewijs 90 dagen geldig is in duitsland IPV 180 dagen in de check app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Inhumanous schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:04:
[...]

ik meen wel ergens gelezen te hebben (prijsvrij website) dat herstel bewijs 90 dagen geldig is in duitsland IPV 180 dagen in de check app
Klopt, minimaal 28 dagen en maximaal 90 dagen:
Was gilt als Genesenennachweis?
Es muss sich grundsätzlich um einen Genesenennachweis im Sinne des § 22a Absatz 2 Infektionsschutzgesetz handeln. Ein Genesenennachweis ist hiernach ein Nachweis hinsichtlich des Vorliegens eines durch vorherige Infektion erworbenen Immunschutzes gegen das Coronavirus SARS-CoV-2 in deutscher, englischer, französischer, italienischer oder spanischer Sprache in verkörperter oder digitaler Form, wenn

die vorherige Infektion durch einen Nukleinsäurenachweis (PCR, PoC-NAAT oder weitere Methoden der Nukleinsäurenamplifikationstechnik) nachgewiesen wurde und,
die Testung zum Nachweis der vorherigen Infektion mindestens 28 Tage und höchstens 90 Tage zurückliegt.
Auch digitale COVID-Genesenenzertifikate der EU nach der Verordnung (EU) 2021/953 gelten als Genesenennachweise im Sinne der Coronavirus-Einreiseverordnung.
Deze regeling is overigens tot 28 april geldig. Ik weet niet wat daarna gebeurt en of deze verlengt wordt :?

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 20-04-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Cheesy schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:25:
[...]

Klopt, minimaal 28 dagen en maximaal 90 dagen:
Volgens de vertegenwoordiger van het Bundesambt was dat alleen voor reizen binnen Duitsland. Voor Europa geldt de 6 maanden. Net zoals in NL.

Zij adviseerden mij: bij twijfel kijk je in de Corona check app naar geldigheidsdatum vaccinatie/herstel.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:56
bord4kop schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:57:
[...]

bij twijfel kijk je in de Corona check app naar geldigheidsdatum vaccinatie/herstel.
Waar zie je dat precies? Ik zie via details alleen datum prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
bord4kop schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:57:
[...]

Volgens de vertegenwoordiger van het Bundesambt was dat alleen voor reizen binnen Duitsland. Voor Europa geldt de 6 maanden. Net zoals in NL.

Zij adviseerden mij: bij twijfel kijk je in de Corona check app naar geldigheidsdatum vaccinatie/herstel.
Ik zou het graag geloven, en op zich ook logisch vinden, maar ik kan echt nergens deze info vinden. Het Duitsland Instituut beschrijft ook hetzelfde.

Wat betreft hun advies, dat is ronduit kolder. De scanner bepaalt namelijk de geldigheid, niet de uitgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07 21:41
Wij gaan volgende week naar Italië.
Nu wil ik van onze kinderen bewijs printen dat zij recent corona hebben gehad. Nu heb ik alles geraadpleegd maar kan nergens iets vinden waarop de naam van het kind staat inclusief datum van positieve GGD test. Iemand een idee?

In de corona app kan ik ook niet de uitslag van mijn kinderen koppelen, want dan gaat mijn QR weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:41
Roodey schreef op donderdag 21 april 2022 @ 06:56:
Wij gaan volgende week naar Italië.
Nu wil ik van onze kinderen bewijs printen dat zij recent corona hebben gehad. Nu heb ik alles geraadpleegd maar kan nergens iets vinden waarop de naam van het kind staat inclusief datum van positieve GGD test. Iemand een idee?

In de corona app kan ik ook niet de uitslag van mijn kinderen koppelen, want dan gaat mijn QR weg.
Printen via coronacheck.nl (website, dus niet de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 14-07 21:41
jan390 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:03:
[...]
Printen via coronacheck.nl (website, dus niet de app)
Thx, gelukt! Kende deze site niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

martwoutnl schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:02:
[...]

Waar zie je dat precies? Ik zie via details alleen datum prik.
Je hebt gelijk. Alleen bij het herstelbewijs staat een geldigheidsdatum
Cheesy schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:42:
[...]

Ik zou het graag geloven, en op zich ook logisch vinden, maar ik kan echt nergens deze info vinden. Het Duitsland Instituut beschrijft ook hetzelfde.

Wat betreft hun advies, dat is ronduit kolder. De scanner bepaalt namelijk de geldigheid, niet de uitgever.
Tja, bel ze zelf anders even. Ik geef alleen door wat ze mij vertelden.. :/

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klopt het dat het voor Spanje nog altijd noodzakelijk is een booster van maximaal 270 dagen oud te hebben óf een PCR-test met negatieve uitslag?

Ik heb begrepen dat er na 20 april een wijziging zou zijn, maar zie geen verschil met vorige week. We gaan 10 mei naar Spanje en ben even benieuwd hoe de situatie nu is.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:09
THE_BASE schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:02:
Klopt het dat het voor Spanje nog altijd noodzakelijk is een booster van maximaal 270 dagen oud te hebben óf een PCR-test met negatieve uitslag?

Ik heb begrepen dat er na 20 april een wijziging zou zijn, maar zie geen verschil met vorige week. We gaan 10 mei naar Spanje en ben even benieuwd hoe de situatie nu is.
Ja, dat klopt. Maximaal 270 dagen of een recente PCR test. Mijn vrouw en ik vertrekken 30 april voor een maand naar onze villa in Spanje. We hebben onze booster inmiddels gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-04-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:54

Agent47

I always close my contracts.

Iemand ervaring met Griekenland? Wij vertrekken eind mei. Alles daar is groen / geel weliswaar. Lijkt me niks bijzonders toch?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 22:24
Agent47 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:32:
Iemand ervaring met Griekenland? Wij vertrekken eind mei. Alles daar is groen / geel weliswaar. Lijkt me niks bijzonders toch?
Maximaal 9 maanden sinds je laatste vax of 180 dagen sinds positieve test voor een groen vinkje. Groen vinkje nodig om het land in te komen en in de (binnen) cultuur en horeca. Binnen zijn ook mondkapjes verplicht.
En reken erop dat je temperatuur wordt gecontroleerd met zo'n kruidvat IR thermometer die zegt dat je 33 graden bent.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:15

Tuxie

En WeL nU!

Nou, we zijn net naar Tenerife gevlogen vanaf Duitsland (FMO) met Corendon:
- Mondkapjes op de luchthaven: Duitsers doen dit redelijk. Alle niet-Duitsers niet uiteraard (is nog maar een aanbeveling, zowel in NL als in SP)
- Bij vertrek, niemand vroeg of checkte coronabewijs of vaccinatiestatus. Zowel niet online als op de luchthaven.
- Bij instappen checkt iemand of alle passagiers wel mondkapje ophebben. Ook tijdens de vlucht, dat wordt redelijk strikt gedaan. FPP2 is formeel verplicht, maar dat heeft maar 1/3e van alle passagiers. Welk mondkapje boeit totaal niet
- Entree Tenerife: alleen steekproefcontrole. Per 20 passagiers moet 1 iemand langs de coronacheckbalie. QR code scannen en doorrrr.....

Veel plezier op vakantie allemaal! Dit stelde in mijn beleving helemaal niks voor....

[ Voor 12% gewijzigd door Tuxie op 23-04-2022 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
RocketKoen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:02:
[...]

Maximaal 9 maanden sinds je laatste vax of 180 dagen sinds positieve test voor een groen vinkje. Groen vinkje nodig om het land in te komen en in de (binnen) cultuur en horeca. Binnen zijn ook mondkapjes verplicht.
En reken erop dat je temperatuur wordt gecontroleerd met zo'n kruidvat IR thermometer die zegt dat je 33 graden bent.
hoe is het (theoretisch) met de geldigheid van een booster? is die nu nog onbeperkt? of moeten we voor komende najaar opnieuw 'prikken voor vakantie' gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 22:24
brothermaynard schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:27:
[...]

hoe is het (theoretisch) met de geldigheid van een booster? is die nu nog onbeperkt? of moeten we voor komende najaar opnieuw 'prikken voor vakantie' gaan halen?
Een aantal landen (zoals Griekenland) kijkt naar de datum van je laatste prik. Of dat nu je 2e, 3e of 4e is maakt niet uit.
Ik verwacht niet dat daar meer duidelijkheid over komt tot na de zomer. Tegen die tijd krijg je mensen die volgens de huidige regels geen nieuwe booster kunnen krijgen en ook een aantal landen niet meer in mag.
Persoonlijk verwacht ik dat iedereen weer een prik mag halen in september, net als in DE. Met een booster die is aangepast op omicron.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
RocketKoen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:34:
[...]

Een aantal landen (zoals Griekenland) kijkt naar de datum van je laatste prik. Of dat nu je 2e, 3e of 4e is maakt niet uit.
Ik verwacht niet dat daar meer duidelijkheid over komt tot na de zomer. Tegen die tijd krijg je mensen die volgens de huidige regels geen nieuwe booster kunnen krijgen en ook een aantal landen niet meer in mag.
Persoonlijk verwacht ik dat iedereen weer een prik mag halen in september, net als in DE. Met een booster die is aangepast op omicron.
een booster passend bij omicron zal tegen die tijd wellicht zinvol blijken. we gaan het zien. als zorgverlener ga ik voor covid wel braaf mijn opfrisprikje halen als het een aangepast vaccin betreft, in andere gevallen lijkt het me weinig zinvol, maar ook dat is even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
Tuxie schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:50:
Nou, we zijn net naar Tenerife gevlogen vanaf Duitsland (FMO) met Corendon:
- Mondkapjes op de luchthaven: Duitsers doen dit redelijk. Alle niet-Duitsers niet uiteraard (is nog maar een aanbeveling, zowel in NL als in SP)
- Bij vertrek, niemand vroeg of checkte coronabewijs of vaccinatiestatus. Zowel niet online als op de luchthaven.
- Bij instappen checkt iemand of alle passagiers wel mondkapje ophebben. Ook tijdens de vlucht, dat wordt redelijk strikt gedaan. FPP2 is formeel verplicht, maar dat heeft maar 1/3e van alle passagiers. Welk mondkapje boeit totaal niet
- Entree Tenerife: alleen steekproefcontrole. Per 20 passagiers moet 1 iemand langs de coronacheckbalie. QR code scannen en doorrrr.....

Veel plezier op vakantie allemaal! Dit stelde in mijn beleving helemaal niks voor....
Is dat formulier voor Spanje ook afgeschaft?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:15

Tuxie

En WeL nU!

alexbl69 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:16:
[...]

Is dat formulier voor Spanje ook afgeschaft?
Ik denk het wel, ik heb niks ingevuld en er werd ook niks verzameld op het vliegveld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Spanje heeft dat formulier nog wel maar als je een EU DCC kunt tonen dan is dat tegenwoordig voldoende en is hun eigen QR-code niet meer nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

aangekomen in Turkije (Alanya) vanuit Duitsland:

nergens gecontroleerd. Niet in Duitsland, niet in Turkije, geen scan, geen vraag, geen Coronabewijs, geen QR code, niets!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-07 07:30
Zijn er mensen met persoonlijke ervaringen in India en Nepal ?
Een pcr test zou nodig zijn voor beide landen en Nepal vereist een verzekeringsverklaring dat corona kosten gedekt zijn.
Ik heb gisteren namelijk een motorreis geboekt voor oktober van Delhi naar kathmandu.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:50

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik krijg van mensen in Italië te horen dat ze daar per 1 mei van 2g naar 3g overstappen, maar ik kan daar niks formeels over terug vinden. Weet iemand hier misschien meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De inreismaatregelen in Duitsland zijn inmiddels een maand verlengd (van eind april naar eind mei).

https://www.rnd.de/reise/...FYNIXRDSMSFW73P2QYO4.html

Dit kan (bijvoorbeeld) van belang zijn als je via een Duits vliegveld op vakantie gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 29-04-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronalddus
  • Laatst online: 14:39

ronalddus

Buffalo77

Agent47 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:32:
Er staat nu bij Griekenland: "Geen inreisvoorwaarden"

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/griekenland

Wij gaan zelf begin september.
Hopelijk doet corona het nog even rustig aan.

[ Voor 10% gewijzigd door ronalddus op 03-05-2022 12:23 ]

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:36
We willen binnenkort "even" op en neer naar Parijs. Voor de lol (ivm mijn verjaardag).

Iemand recente ervaring met rijden naar Frankrijk? Mijn vaccinatiebewijs is niet meer geldig in Frankrijk (want geen boosterprik gehad en tweede prik was langer dan 9 maanden geleden). M'n vrouw heeft wel een recent herstelbewijs. Weinig zin om nog eens € 29 af te tikken voor een sneltest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mawlana schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:47:
We willen binnenkort "even" op en neer naar Parijs. Voor de lol (ivm mijn verjaardag).

Iemand recente ervaring met rijden naar Frankrijk? Mijn vaccinatiebewijs is niet meer geldig in Frankrijk (want geen boosterprik gehad en tweede prik was langer dan 9 maanden geleden). M'n vrouw heeft wel een recent herstelbewijs. Weinig zin om nog eens € 29 af te tikken voor een sneltest. :P
Ik ben vorige week een weekje Reims en Nancy geweest. Geen mondkapjes, niemand om een QR code gevraagd. Dus ik denk dat het in Parijs ook niet meer relevant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ronalddus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:13:
[...]

Er staat nu bij Griekenland: "Geen inreisvoorwaarden"

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/griekenland

Wij gaan zelf begin september.
Hopelijk doet corona het nog even rustig aan.
Volgens mij zit Nederlandwereldwijd hier fout.
Je moet namelijk een geldig DCC hebben.

https://greecehealthfirst.gr/?lang=en

Edit: ah stom van me ;) Dankje @Agent47

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 03-05-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
FiXeR.nl schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Ik ben vorige week een weekje Reims en Nancy geweest. Geen mondkapjes, niemand om een QR code gevraagd. Dus ik denk dat het in Parijs ook niet meer relevant is.
Het ging me vooral om het inreizen. Voor het inreizen is een geldig coronacertificaat vereist. De vraag is, zijn er nog grenscontroles? Kan ik me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:54

Agent47

I always close my contracts.

Cheesy schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Volgens mij zit Nederlandwereldwijd hier fout.
Je moet namelijk een geldig DCC hebben.

https://greecehealthfirst.gr/?lang=en
Daar staat wel: " until 6:00 a.m., May 1st 2022:"

Dat is al geweest dus..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mawlana schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Het ging me vooral om het inreizen. Voor het inreizen is een geldig coronacertificaat vereist. De vraag is, zijn er nog grenscontroles? Kan ik me haast niet voorstellen.
Oh nee, niks gezien, ook niet geregeld. :P

Vergeet alleen niet je milieusticker aan te vragen voor je auto. 'vignette Crit’Air'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
FiXeR.nl schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Oh nee, niks gezien, ook niet geregeld. :P

Vergeet alleen niet je milieusticker aan te vragen voor je auto. 'vignette Crit’Air'
Top. Milieusticker heb ik al gelukkig, van m'n vorige trip naar Parijs (feb 2020). Dan kan ik m'n tolkastje ook eens proberen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 18:24

MieJuul

3970Wp

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:07:
Ik krijg van mensen in Italië te horen dat ze daar per 1 mei van 2g naar 3g overstappen, maar ik kan daar niks formeels over terug vinden. Weet iemand hier misschien meer?
Wij zijn op dit moment in Italië, al 1,5 week.
Mondkapjes zijn sinds 1 mei alleen nog nodig in theater/bioscoop e.d. schijnbaar.
Voor de rest is ons nog nergens om een QR oid gevraagd.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:26
Heb een optie voor een georganiseerde reis in het najaar voor Indonesië, iemand recente ervaringen?

[ Voor 16% gewijzigd door TheRicolaa10 op 12-05-2022 12:07 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
stijnec1 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:11:
[...]

klopt inderdaad, mijn vraag is ook of ik naar Belgie mag vliegen zonder booster als ik meteen doorreis naar Nederland, dat wordt me nl niet duidelijk, en ben het met je eens (ook stukje wishful thinking) dat het in juni minder streng zal zijn
iemand enig idee wanneer Belgie de inreisregels van buiten de EU gaat afschaffen? Het is me ook nog steeds niet 100% duidelijk of je een coronabewijs moet tonen als je niet in Belgie blijft (ik reis naar Nederland). Mijn QR code is niet meer geldig aangezien mijn laatste vaccinatie meer dan 9 maanden geleden was. Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Mawlana schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:45:
[...]

Top. Milieusticker heb ik al gelukkig, van m'n vorige trip naar Parijs (feb 2020). Dan kan ik m'n tolkastje ook eens proberen. :D
Telepeage werkt echt lekker. We hebben dat al vele jaren. Je bent dan zo door de Peage heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Within the scope of the coronavirus (COVID-19) pandemic measures, the following decisions regarding entry to Türkiye have been taken by the official authorities of the Republic of Türkiye, effective as of March 4, 2022.

Accordingly, passengers who meet at least one of the conditions listed below are allowed to enter Türkiye and will also be exempt from the quarantine application.

1- Passengers who have received at least two doses of the vaccines approved for emergency use by the World Health Organization or by Türkiye (one dose for Johnson & Johnson), who submit a document stating that their most recent vaccination took place at least 14 days earlier;
2- Passengers who submit a document issued by the relevant country’s official authorities stating that they have had the virus within the last 6 months. The 6-month period starts from the 28th day of the first PCR positive test result; and
3- Passengers who, before entering Türkiye, present a negative PCR test result received within the last 72 hours or a negative rapid antigen test taken within the last 48 hours.
Passengers under the age of 12 are exempted from the PCR/antigen test report and the submission of a vaccine certificate.
The requirements listed above do not apply for transfer passengers from international line to international line.
Seamen and truck drivers are exempted from SARS-CoV-2 PCR testing and the quarantine application.
It is obligatory for all passengers to wear masks at the airports and during the flights.
The vaccination certificates of Serbia, Hungary, Kazakhstan, Iraq, Libya, Japan, Indonesia, Philippines, Vietnam and Egypt are accepted by the Republic of Türkiye for passengers who will enter Türkiye with a vaccination certificate.
Lees ik het goed dat voor het reizen naar Turkije ik genoeg heb aan mijn 2 Pfizer-prikjes van afgelopen zomer (>270 dagen geleden)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mawlana schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Lees ik het goed dat voor het reizen naar Turkije ik genoeg heb aan mijn 2 Pfizer-prikjes van afgelopen zomer (>270 dagen geleden)? :)
Ik en mijn vrouw vliegen op 25 juni 2022 vanuit Amsterdam naar Istanboel IST (nieuwe vliegveld) met Turkish Airlines voor een 6-daagse vakantie zelf alles geboekt via vliegwinkel en booking.com onze hotel. Wij hebben 3 keer Pfzifer gehad en de laatste, is een boosterprik afgelopen januari 2022. Ik wil ook graag weten of het wel of niet hoef om een PCR-test. Op 24 juni de dag voor ons vertrek hebben wij een afspraak voor een PCR test en kost €59,- voor 18:00 testen zelfde dag uitslag. Alleen is het nu allemaal een beetje onduidelijk. Iemand raad?

Begin Maart 2022 was mijn vrouw helaas positief getest op corona, maar ze had milde symptomen en bijna geen klachten net griep. Ze was na 5 dagen alweer bovenop (in isolatie) en heeft geen klachten aan overgehouden.

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 20-05-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Van der Berg schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Ik en mijn vrouw vliegen op 25 juni 2022 vanuit Amsterdam naar Istanboel IST (nieuwe vliegveld) met Turkish Airlines voor een 6-daagse vakantie zelf alles geboekt via vliegwinkel en booking.com onze hotel. Wij hebben 3 keer Pfzifer gehad en de laatste, is een boosterprik afgelopen januari 2022. Ik wil ook graag weten of het wel of niet hoef om een PCR-test. Op 24 juni de dag voor ons vertrek hebben wij een afspraak voor een PCR test en kost €59,- voor 18:00 testen zelfde dag uitslag. Alleen is het nu allemaal een beetje onduidelijk. Iemand raad?

Begin Maart 2022 was mijn vrouw helaas positief getest op corona, maar ze had milde symptomen en bijna geen klachten net griep. Ze was na 5 dagen alweer bovenop (in isolatie) en heeft geen klachten aan overgehouden.
Ik wacht op m'n vlucht nu.

Als je volledig bent gevaccineerd hoef je je niet te laten testen. Voor Turkije ben je al volledig gevaccineerd als je twee prikjes hebt ontvangen. Booster is niet nodig.

Mijn tweede prik is van 17 juli 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Aanstaande dinsdag vlieg ik daar en volgens SunExpress geen PCR nodig en heb ik al 3 prikjes gehad.
https://www.sunexpress.co...rrent-travel-information/

[ Voor 30% gewijzigd door New Yorker op 21-05-2022 01:31 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-07 14:14
Wij willen in juni een week naar Slovenië en Italië. Is het nog nodig om een booster te halen? Zelf corona gehad pas geleden maar helaas geen herstelbewijs gekregen (alleen zelftests gedaan), niet bijster veel zin om nog een booster te halen dus als het niet nodig is liever niet. Iemand ervaringen met deze landen? We gaan met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Duitsland gaat versoepelen. Per 1-6 wordt 3G voor binnenkomst of terugkomst gestopt tot zeker eind augustus.
Zie https://www.tagesschau.de...egeln-lauterbach-101.html
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,