Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Wij laten onze kinderen bij de grens achter in een quarantaine hotel ;) (We hebben er geen)

Het maakt niet uit, want wij hebben dan beide prikken, én de eerste langer dan 3 weken voor entry date (4-8)

Maar aangezien er eerst staat dat fully vaccinated people NIET in quarantaine hoeven, mag je dus concluderen dat de tweede regel gaat over mensen die maar één prik hebben gehad (3-15wk) voor entry date.

Ik denk dat dit plaatje genoeg moet zeggen

[Voor 10% gewijzigd door Stefke op 06-07-2021 08:49]

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
ijdod schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:41:
Boarding station is waar je reis vertrekt, met eventuele tussenstoppen die je daar aan kan heven. Dat is dus NL. Point of Entry is Maslianico als je via CH/Gotthard komt. Dit deel is duidelijk meer geschreven op vervoersmiddelen als trein en vliegtuig. Het lastige deel is adressen. Permanent address is normaal gesproken je huisadres; maar in deze context *vermoedelijk* je adres in Italie. Zeker daar de volgende vraag is 'als je daar de volgende 14 dagen niet bent...'. De context van die velden veranderd echter van hoe ver van te voren je dat formulier invult.
Ik vind het nog steeds maar vaag...
Dus dit zou goed staan als ik via Zwitserland naar binnen kom?

Lastige is gewoon dat je ook niet weet of er iets verandert voor Zwitserland, dan kun je beter via Oostenrijk rijden.

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
Vervolgens heb ik bij permanent address gewoon mijn huisadres ingevuld:

Dat klopt dan dus niet?

Toch, als ik de zin eronder bekijk:

If in the 14 days prior to your arrival you have stayed in a country (not transit) other than your permanent address, declare below the countries/cities where you stayed

Dan denk ik toch dat het adres in Nederland bedoeld wordt.

[Voor 18% gewijzigd door renedr op 12-07-2021 10:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:46

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

NL_Scratch schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Het lijkt mij inderdaad dan toch dat ze eerder mensen uit spanje/portugal zullen weren dan ons, immers we staan er nu nog "goed" voor.
Nou we zijn op onderstaand kaartje al aardig donkerrood en paars aan het kleuren, net als Spanje en VK:

Bron kaart

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:45
Loveless85 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:48:
Wat mij trouwens wel opviel na het scannen met TAC Verif (Frankrijk) van de QR codes van mijn schoonzus en zwager; zij hadden allebei een groen vinkje, na één vaccinatie en een eerdere coronabesmetting. Echter was die besmetting van december, dus ik vraag me af hoe hard die 6 maanden eis is? Ik krijg 'm ook niet helemaal helder via de Franse bronnen, maar meerdere Nederlandse sites (waaronder MinBuZa; https://www.nederlandwere...ankrijk/reizen/reisadvies) melden dat je positieve test niet ouder dan 6 maanden mag zijn.
Zelfde situatie hier, vrouw en ik beiden in december positief getest. Ik denk dat de wetgeving in NL leidend is bij het genereren van de internationale QR code. dus 1 prik voldoende na besmetting, hierdoor ben je dus aangemerkt als "volledig gevaccineerd"

zo ziet dit er bij ons uit

en zo ziet dit er uit als je de scan doen met de franse scan app.

[Voor 10% gewijzigd door KnuCha op 13-07-2021 12:02]

• KnuCha
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Incorrect, wat "volledig gevaccineerd" is, bepaalt elk land zelf. Veel landen hebben vrij vergelijkbare regels, maar de "mening" van NL is hierin niet leidend. Nederland geeft met 1/1 wel aan dat we hier vinden dat de vaccinatie hiermee volledig is, maar andere landen hoeven dit niet over te nemen.
Eens, voor ons is dit eigenlijk alleen voor Frankrijk van belang en dit toont als "valide" tot zover iig...

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 17:42
En de franse overheid heeft een handige PDF in het frans:

https://www.diplomatie.go...ernationaux_cle078f1f.pdf

Engelse site is nog steeds niet aangepast.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31
Uitslag is nu binnen, lekker op tijd

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KnuCha
!null schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:08:
[...]

Huh, december is toch meer dan 6 maanden terug? Ik krijg mijn November Covid bedmetting er niet in, want meer dan 6 maanden.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, het enige wat wij hebben moeten doen is het aangeven dat wij Corona gehad hebben en dat we dus voor de 1 prik optie gingen (zoals door de overheid zelf geadviseerd) mogelijk hebben ze ook het positieve testresultaat uit de database gehaald? Geen idee hoe dit werkt.

Bij ons in de internationale QR code staat bij doses 1/1 en dus niet 1/2. Daardoor is de QR code voor de Franse scan app “valide”

Zie ook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

DDX schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Maar die optie 2 is toch een app om 1 (of 3) te checken ?
Heb je dus zelf niet direct iets aan.
Jawel, want ook die geeft een groen vinkje met "Valide" (waarmee je dus binnenkomt) of een rood kruis met "Invalide" :)

Zie KnuCha in "Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland"

Bij mij is hij nu nog rood, wat klopt, omdat ik pas vanmiddag mijn 2e prik krijg. Op 25/26 juli, dus na 7 dagen, zal die gewoon een groen vinkje geven.

Een collega van me, die 3 weken terug zijn 2e prik al gehad heeft, heeft al wel een groen vinkje :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-03 23:35
KlaasjeNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:39:
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over hoe men die 7 dagen vanaf het laatste vaccin berekent in Frankrijk? Ik heb net om 14.30 mijn tweede vaccin gehad, vertrek volgende week zondagochtend en verwacht voor 14.30 de grens met Frankrijk over te steken.
Ben ik de hele zondag volledig gevaccineerd, vanaf 14.30 uur of pas vanaf maandag?
@YakuzA @vandermark @wildhagen

Blijkbaar dus gewoon de datum van vaccinatie +7. Geen gedoe met tijdstip waarop de prik is gezet.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

vandermark schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:16:
Mijn 2e prik stond na 2 dagen op mijn.rivm.nl. De 1e prik duurde ook >2 weken, was in die periode ook bekend dat het lang duurt.
Bij mij was het in beiden gevallen direct de dag erna al verwerkt:

De GGD had hem zelfs al binnen een uur na het prikken in hun systeem staan.

Moet nu alleen nog 14 dagen wachten tot hij voor NL geldig wordt, maar CoronaCheck ziet hem dus al wel.

Virussen? Scan ze hier!

• KnuCha
Makkelijk schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:17:
Ik kom best vaak in Frankrijk. In februari heb ik Corona gehad en daarom kreeg ik maar 1 Pfizer vaccinatie in juni. Destijds heb ik de GGD gevraagd om 2 prikken, omdat ik vermoedde dat het een probleem ging worden met reizen. De GGD heeft me toen overtuigd dat dat in elk geval binnen de EU echt niet zou voorkomen. Helaas blijkt het nu wél een probleem te zijn waardoor mijn corona-genezen-verklaring 4 september een half jaar oud is en ik niet meer aan de eisen voldoe. Zijn er al meer mensen met dit probleem bekend en is de oplossing gewoon bellen voor meer Pfizer?
Waarom is dit een probleem? als het goed is heb je in de coronacheck app gewoon een internationale QR code die je kunt genereren met daarbij doses 1/1 (als je bij de QR code op het ? klikt)

Deze QR code kun je met de franse scan app gewoon scannen en dan is die "valide" zie ook onderstaande screenshots. Waarom is dit anders voor jou? mijn vrouw en ik hebben in december (7 en 10 december zijn wij positief getest) corona gehad.

• KnuCha
FRANQ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Ben benieuwd of je in augustus nog steeds een valid krijgt.
Als ze per maand rekenen zou je nu nog in het halve jaar kunnen vallen.

Maximaal 6 maanden staat er vrij duidelijk, dus ga er vanuit dat dat dan ook zo is.
Ik zou dan toch die 2e prik nog halen omdat je dan gewoon volledig gevaccineerd bent.
(in hoeverre dat kan met de nieuwe varianten)
Ik vraag mij toch af waar jij die 6 maanden leest, die zie ik alleen terug in de officiele re-open app bij de situatie niet gevaccineerd. bovenin staat toch vrij duidelijk : eerdere covid besmetting + 1 vaccinatie + 2 weken?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
mannowlahn schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Wij hebben onze portugal reis, ticket via KLM, geboekt staan voor aug 1. Nederlandse overheid stelt reisadvies alleen noodzakelijk echter weet ik niet wat de consequentie is als we toch gaan, verzekering issue? Alletwee zijn we op de dag dat we vliegen minimaal 14 dagen volledig gevaccinneerd. Wat is wijsheid. KLM ticket kan omgeboekt worden geloof ik, echter weet ik niet of en voucher mogelijk is als een land oranje is?

Ik baal er nu enorm van dat ik mee ben gegaan in de positieve gedachtegang van mijn vriendin twee manden geleden. Ik had toen al een gevoel, laten we dit soort geintje pas doen als de boel echt achter de rug is, maar neehoor, "ze zijn toch al begonnen met vaccineren?". Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in die vakantie, maar airbnb betaald maar 50% terug en vriendin moet en zal op vakantie gaan nu. |:( Ik heb een schrale hoop dat nederland eind deze week donkerrood is en dat we niks meer te kiezen hebben.
We gaan morgen 100% op donkerrood op de ECDC kaart, dus daar heb je al "geluk".

Zelfs met vandaag en morgen 0 besmettingen: :+

[Voor 14% gewijzigd door barrymossel op 21-07-2021 15:12]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
Wat viel te verwachten is gebeurd voor de meeste provincies in Nederland nu donker rood op de Europese (ECDC) kaart van 22-juli:

Bron en lees ook o.a. bij RTL Nieuws
jorank schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:37:
Had het niet verwacht maar onze vakantie naar de canarische eilanden kan toch doorgaan bij Sunweb.

Zojuist een mail gekregen dat vanaf 4 augustus de reizen naar oranje gebieden wel door kunnen gaan.
Laten ze het aan jou over of je wilt gaan of niet en zo niet terugbetaling of voucher? I.p.v. bij voorbaat annuleren?

Dat is verrassend zeker na de recente berichtgeving van RTL nieuws die o.a. ook de policy van Sunweb (naast andere grote en kleine spelers) is nagegaan en verschillen in beleid:

[Voor 4% gewijzigd door funrider op 22-07-2021 12:47]

• marowi
  • Niet online
Malandro schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:11:
[...]

Weet je dat zeker van Denemarken? Ik dacht dat je ondanks een vaccinatie ook negatief getest moet zijn en dat al vanaf 14 jaar?
Ik vaar blind op de Reisapp.

https://www.nederlandwere...emarken/reizen/reisadvies

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marowi
  • Niet online

Reisadvies Duitsland nu ook geupdate

https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

[Voor 17% gewijzigd door marowi op 23-07-2021 17:48]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-03 15:49
greatgonzo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:26:
Wisselende info dus.. Ik wilde vrijdag vanuit Twente via Duitsland naar zuid Limburg.

Dat zie ik als border traffic (<24u).. Geen testplicht toch?
Voor info over dit onderwerp kun je vaak goed kijken op land.nrw/corona (als je prima Duits kan). Daar staat nu dat er geen meldplicht geldt voor grensverkeer < 24, familiebezoek < 72 uur en doorreizen. Er geldt dan echter wel nog een plicht voor een testbewijs, volledige vaccinatie of bewijs van herstel. De uitzonderingen daarop zijn transport en beroepsmatige grenspendelaars of grenspendelaars voor studie (die moeten iedere 72 uur testen).

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 02:07
P-ter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:30:
[...]

De uitzondering voor doorreizigers is dat ze geen registratieplicht en geen quarantaineplicht hebben. De testplicht (te vervangen door een vaccinatiebewijs of bewijs van herstel van Corona) geldt voor alle reizigers (ook de doorreizigers) als ze ergens in de afgelopen 10 dagen in een hoog risicogebied zijn geweest. Dit noemen ze in het Duits 'Nachweispflicht'. Hieronder een stukje uit de inreis verordening van Duitsland (in het Engels).

(1) In the following cases, persons over the age of six years must be in possession of proof of testing, proof of recovery
or proof of vaccination upon entry into the Federal Republic of Germany:
1. If they have at any time within the last 10 days prior to entry stayed in an area which is classified as a high-incidence
area at the time of their entry

https://www.bundesgesundh...onsolidiert_EN_210721.pdf
Dit is het schema op de website van de Nederlandse overheid:

Bron: https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

Dit gaat dus om de situatie vanaf 27 juli. Ik ga hier vanuit en mijn vrouw (1x Pfizer) en dochter (6jr) laten zich niet testen op doorreis door Duitsland. Als het goed is zijn wij binnen 10 uur Duitsland uit. Ik ben zelf volledig gevaccineerd > 14 dagen. Het zal wel loslopen als zelfs de Nederlandse overheid vermeld dat een test voor doorreis niet noodzakelijk is?

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:49
Donderdag gaan wij met z'n 4en naar Berlijn. Als ouders zijn we volledig gevaccineerd. Kinderen hebben een bewijs van herstel (geluk bij een ongeluk dus).
Ik had me gisteren via https://einreiseanmeldung.de/ aangemeld. Kon ook een PDF ter bevestiging downloaden. Hier heb ik ook de qr Codes geupload.
Heb vandaag email van Berlijnse Gesundheitsamt. Lijkt op een standaard email, dat we in quarantaine moeten omdat we uit een hoog risico gebied komen, tenzij we bewijs van herstel vaccinatie hebben. En dat dit geupload moet zijn. Dit heb ik dus al gedaan. Gevalletje iets misgegaan of gevalletje avg, dat ze dat niet kunnen inzien?
Iemand anders ook dit meegemaakt en nog problemen hiervan ondervonden?

[Voor 21% gewijzigd door SolarOrbiter op 27-07-2021 21:04]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik leest in de (recente) posts in dit topic voornamelijk mensen die naar Italië afreizen met de auto. Daarvoor begrijp ik dat als je volledig gevaccineerd bent de QR code voldoende is, dus geen PCR/Antigeen test te moeten doen.

Ik vlieg echter volgende week die kant op en nu kreeg ik net een KLM waar je een check kunt doen welke maatregelen er gelden voor het land wat je bezoekt. En tot mijn verbazing wordt er in die checklist niet gerept over vaccinatie, maar alleen dat je een PCR/Antigeen test moet kunnen aantonen (niet ouder dan 48h).

Het gaat om deze website: https://klm.traveldoc.aero/results

Dit is het resultaat als ik de beide vliegvelden invoer met de bijbehorende data:

Ik snap er even niets meer van. De EU website geeft aan dat ik met volledige vaccinatie gewoon welkom ben, evenals de ANWB website. Maar KLM is dus de enige die hier van afwijkt. Gelden er voor vluchten andere regels dan voor afreizen met de auto? Lijkt me persoonlijk heel sterk? Iemand met ervaring?

[Voor 84% gewijzigd door spokje op 28-07-2021 16:03]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:31
Fuujii schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:37:
Als ik de laatste 10 dagen niet in een risk area ben geweest en Duitsland in ga (ik kom uit Italië/Oostenrijk, Italië is overigens wel oranje op ECDC map…), dan gelden er toch geen regels betreft een negatieve test of quarantine? Dat is me niet helemaal duidelijk uit de bronnen van de OP.

https://www.einreiseanmeldung.de/

Als je daar aangeeft dat je uit Nederland komt krijg je wel een lijst met acties die je moet ondernemen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens de KLM moet ik een test doen voor Italie :?

Volgens https://www.nederlandwere.../italie/reizen/reisadvies niet. Dacht ook dat dubbele vaccinatie, net als 2 weken geleden, nog goed is?

EDIT:

https://www.salute.gov.it...ovoCoronavirus&menu=vuoto

Laten we de Italiaanse overheid maar vertrouwen :p

[Voor 15% gewijzigd door PWM op 30-07-2021 10:29]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb 2 kaartjes gemaakt. Misschien wat laat, maar vond het wel leuk om eens te zien hoe het nu waar zit. Allereerst: kent (of krijgen ze op korte termijn) een land een vorm van QR code toegang tot bijvoorbeeld horeca/hotels?

Groen = ja, Rood = nee. In veel landen vervallen andere maatregelen dan ook direct (dus geen afstand of mondkapjes meer, terwijl in andere landen het alleen een toegangsbewijs is). Momenteel kan je overal nog een QR code krijgen met testen, genezen of gevaccineerd.

Dan de mondkapjes:

Groen = helemaal nergens (uitgezonder luchthavens), geel = heel beperkt (ov, sommige winkels), oranje = uitgebreid (overal binnen) en rood = streng (dus soms ook buiten).

Alle info komt van reopen.eu. Het kan dus zijn dat op sommige plekken het al iets minder streng is dan op deze kaartjes, omdat die site niet altijd 100% accuraat is volgens mij.

edit: Tnx @CyberMania: portugal moet rood zijn, daar is ook soms buiten een masker verplicht...

[Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 11-08-2021 13:07]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
De ECDC kaart is weer aardig rood/geel aan het kleuren in de EU:

Je kunt trouwens vrij makkelijk die van vorige weken erbij pakken door foto URL aan te passen van nu
code:
1
https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_full/public/images/2021w32_COVID19_EU_EEA_Subnational_Combined_traffic.png?itok=H-jApCTs
naar die van bijv. week 28 door '32' te veranderen in '28'.

Ik moet wel zeggen dat de Reis app dit netjes met notificaties aangeeft zo kreeg ik dit nu ook voor Oostenrijk (op basis van eerdere zomervakantie) wat wijzigingen zijn als je land inreist of terugkomt uit het land en per wanneer welke regels gelden al met al erg goed.

De huidige (stand 26-Augustus 14.25 uur) 7 daagse incident/nieuwe infectie ratio (o.a. te vinden op Corona-im-zahlen) bij landen als Oostenrijk beginnen nu aardig op die van Nederland te lijken waar dit tot voorkort 30-50 was gaat dit nu richting de 100 en Duitsland zit inmiddels ook al op 66. Een kleine lijst:

Nederland: 107,9
Belgie: 118,6
Oostenrijk: 95,3
Duitsland: 66
Frankrijk: 216,6
Italië: 75,5
Spanje: 149
Portugal: 159,8
VK: 347,4

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:58
Vanochtend ben ik met mijn zwager en mijn vrouw bij een internet cafe geweest om alle benodigde documenten uit te printen voor mijn en mijn vrouw voor onze terugreis op 12 september vliegen wij vanaf Casablanca International Airport rechtstreeks naar Amsterdam Schiphol.

Dit is wat ik nodig heb voor de terugreis? Ik weet niet of ze dit in Marokko naar zullen vragen. Het is alles in het Nederlands. Wij vliegen met de Marokkaanse Maatschappij.

Wij hebben ook geen PCR benodigd, omdat wij bewijs hebben dat wij volledig gevaccineerd zijn.

Op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, staat vermeld bij advies uit Marokko: U hoeft niet in quarantaine bij aankomst in Nederland.

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

JB

Cédric roelt!

Gelukkig is Hugo er maar druk mee want die zal zelf ook wel willen gaan skiën :z Ongelofelijk dat ieder land zijn eigen regels maakt. NOS kopt gisteren dat een booster _niet_ nodig is;

Dat betekent icm de 270 dagen geldigheid van alle vaccinaties in dit land (mijn vrouw heeft gewoon 2x Pfizer maar werkt in ziekenhuis en is al in februari gevaccineerd) straks niemand meer kan afreizen naar buurlanden want ik denk ook dat Duitsland volgt. Zij zetten toch ook vol in op die 3e prik?

@ehtweak kopte gisteren deze URL vanuit Oostenrijk;

https://orf.at/stories/3236058/

[Voor 14% gewijzigd door JB op 11-11-2021 09:04]

Mijn boefje is liev!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Dennahz

Life feels like hell should.

*knip*graag feitelijk houden in dit topic

Dus m.a.w.: kinderen mogen het land ook niet meer in als ze niet gevaccineerd of hersteld zijn. Nederland is voor Duitsland blijkbaar een hoogrisicogebied.

We hebben nog wel even de tijd om om te boeken, maar in Duitsland gaan ze wel heel erg ver inmiddels. 2G, 2G+ en zelfs kinderen ontspringen de dans niet. *knip*graag feitelijk houden in dit topic

[Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 10-01-2022 14:03]

Twitter

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:02
Dit is dan wel vervelend:

Waarom nog vasthouden aan de testverplichting voor alle landen buiten de EU/Schengen?

Bron

[Voor 20% gewijzigd door Farid_A op 16-02-2022 09:55]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46
Crazy- schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:44:
Ik heb getracht een antwoord te vinden , maar ik kom er niet uit helaas....

Uitgaande van de huidige situatie:

- heb je nu WEL of GEEN 3de prik nodig voor gebruik van het vliegveld (dusseldorf of keulen) ivm een vakantie naar de Canarische Eilanden?

Wij zijn beide gevaccineerd met Janssen + Booster (Dus 2 prikken) en zouden met het gezin graag in de mei vakantie weg willen naar de Kanariepeten

Naar mijn idee is dit mogelijk, want niet langer dan 24 uur in duitsland / op doorreis.
Alleen geen mogelijkheid tot gebruik van de horeca in Duitsland/op het vliegveld

iemand ervaring en/of hier een duidelijk antwoord op ?

Fijn zeg die EU gelijke regels ;-)
2 prikken telt in Duitsland als volledig gevaccineerd met betrekking tot inreizen en quarantaine.
https://www.nederlandwere...sadvies#anker-coronavirus

Horeca ect beleid verschilt per deelstaat.

https://www.bundesregieru...ona-bundeslaender-1745198

[Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 18-02-2022 21:13]

TheS4ndm4n#1919

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:32
Bonaire vraagt nog steeds een PCR test als je erheen wil hoor.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Pagina: 1

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee