Drardollan schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
Ik vind dit met stip de meest onzinnige reden die ik hoor. Draag je ook geen autogordel omdat de politie bekeuringen uitdeelt als je dat niet doet (en je op den duur uitgesloten wordt door de overheid omdat ze je rijbewijs afpakken)?
Ik zie het rijbewijs argument vaak voorbij komen maar ik zie niet heel erg goed hoe je daar precies uitgesloten mee wordt van de samenleving als je die niet hebt. Mag je dan niet naar een festival? Mag je dan niet naar het buitenland? Of zoals in Frankrijk en de VS: Mag je dan straks niet meer werken?
Een gordel doe ik om omdat ik daar het nut van inzie. Mijn lichaam heef namelijk geen ingebouwde gordel zoals mijn lichaam wel een ingebouwd afweergeschut heeft tegen virussen.
De gezondheid van jezelf en je dierbaren op het spel zetten en jezelf in een onmogelijke situatie dwingen omdat je eigenwijs bent? De bewijzen dat vaccinaties veilig zijn en werken komen niet van de overheid en zijn niet te ontkennen. Er is meer dan voldoende betrouwbare informatie beschikbaar. En goed om te beseffen, de overheid merkt werkelijks niets van jouw ‘protest’. De maatschappij wel overigens.
Van mijn protest niet, van 3,5 miljoen mensen wel.
Ik geloof best dat die vaccins veilig zijn maar ik geloof ook dat mijn immuunsysteem het virus aankan, dat heeft het namelijk al een keer gedaan. Mijn dierbaren hebben óf ook al een keer covid gehad óf zijn gevaccineerd óf beide dus wiens gezondheid zet ik precies op het spel? Die woordkeuze die je nu gebruikt is net zo goed emotionele chantage. "Als je de prik niet haalt zet je het leven van anderen op het spel"
ONZIN!
Ik volg namelijk nog steeds gewoon de maatregelen, ga niet op vakantie, blijf weg van festivals en werk nog steeds zoveel mogelijk thuis.
De gevaccineerde die compleet los gaat en het virus ongemerkt aan tientallen anderen overdracht zet méér levens op het spel dan ik
Wat je vergeet is dat je ook met een vaccinatie kan kiezen om niet mee te doen met waar je zo tegen bent. Niemand dwingt je om je gegevens te delen met het RIVM, niemand dwingt je om de CoronaCheck App te installeren en niemand dwingt je om deel te nemen aan activiteiten voor gevaccineerden en geteste mensen.
Dat schrijf ik ook, als ik bang was voor het virus had ik me laten prikken en niet laten registreren.
Ik zie totaal geen nut en noodzaak om me te laten injecteren met een vaccin waarvan we de langetermijn gevolgen niet kennen, nog los van de (welliswaar zeldzame) bijwerkingen die je kan krijgen.
Als je echt zo begaan bent met ons allen dan zou je als de wiedeweerga je prikken gaan halen om jezelf en anderen zoveel als mogelijk te beschermen.
Ik heb me anderhalf jaar aan alle maatregelen gehouden voor de zwakkeren maar als 'ons allen' vindt dat mijn vrijheden blijkbaar geen klap waard zijn omdat ik geen vaccin wil nemen dan ben ik ook niet meer zo begaan met 'ons allen'
Het ontkennen van de klimaatcrisis is van eenzelfde niveau als het ontkennen van de werking van vaccins. De bewijzen liggen in beide gevallen voor het oprapen.
Klopt, ik ontken tevens ook niet dat de vaccins werken. Ik zeg dat ik het zinloos vind om
iedereen zo te pushen een vaccin te nemen omdat ze voor een groot deel van de bevolking weing nut hebben.
Uit het onderzoek in Lansingerland kwam bv rollen dat maar liefst 69% van de positief geteste mensen
geen enkele klacht hadden.
Vanaf dag 1 is het de zorgbelasting geweest.
Intussen is het dag 500 ofzo en is intussen is het aantal positieve tests leidend geworden.
De ziekenhuisbezetting is relatief laag is op dit moment ondanks dat bijna alles gewoon open is dus daar kun je bevolking niet meer mee om de oren slaan.
11.000 besmettingen klinkt nu eenmaal enger als 200 mensen op de IC.
De doelpalen worden telkens verschoven zoals er zo mooi vaak gezegd wordt in dit topic.
Ik ook , zie het klimaattopic voor mijn ongezouten mening daarover 
[
Voor 5% gewijzigd door
Metro2002 op 06-08-2021 18:50
]