Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.878 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:27
data van de NHS tm vandaag.. (bron)

MV-beds = bedden met mechanische beademing. Geen idee of dat IC is, of ademondersteuning is buiten de IC op de verpleegafdelingen...

En ja, ander vaccinatiestrategie etc.. maar dit grafiekje icm de grote "laat lekker alles aan de burgers zelf over" over 7 dagen... 8)7 .. <fingers crossed>
dit:<artikel in the lancet> vinden sommige experts er trouwens van..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJzYxf5e56M3qIhM2jJy6FYdOu8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mz2PBUxjl4kPeN16z0QC3AWA.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door breew op 12-07-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10
CMD-Snake schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:41:
[...]
Net als de opgeklopte volkswoede op de stappende jeugd is dat ook een omgekeerde wereld redenatie. De overheid staat festivals en evenementen weer toe, dus worden die georganiseerd zoals dat altijd gebeurt. Deze bedrijven handelden ter goeder trouw, alleen de overheid dus niet.
De drempel zal voor professionele bedrijven toch wat hoger liggen dan een eindexamenleerling die wellicht niet heel verstandige dingen doet. En of iets organiseren zoals dat altijd al gebeurde daar onder valt in de huidige omstandigheden dat lijkt me vreemd. Zeker als je enerzijds zou betogen dat je bijvb niet zoals verwacht je verzekeringen rond kon krijgen voor het bedrag wat je verwachte van je verder ongewijzigde festival. Dan zou er toch ergens een lampje moeten gaan branden bij een organisator dat clubs die weinig anders doen dat geld verdienen aan risico's inschatten, die risico's hoog of te moeilijk inschatbaar vinden.
Dus ook van buiten de overheid zijn er signalen en kon je het festival kennelijk dus al niet organiseren zoals je dat al tijd al deed.
Over de details en uitleg van het fonds konden ze neem ik aan wel contact op nemen met bijvb Minez, daarnaast kon die meneer van Lowlands het allemaal vrij vloeiend oplepelen, dus het was niet dat hij er geen kennis van had en wat er waarschijnlijk niet onder zou vallen.
Je vervolgens als professional gaan verdedigen met iets in de richting van "ja maar het gevoel uitgedragen in de persconferentie dat zou aangeven dat alles weer mogelijk was als vanouds", komt denk ik ook weinig overtuigend over.
Maar goed misschien denkt de rechter hier heel anders over, nogmaals we kunnen het van alle kanten beschouwen, uiteindelijk wikken en wegen de rechters hier over. En ik verwacht dat dat voor een aardig deel kan zijn op basis van details (bijvb in correspondentie en bijvb de gevolgtijdelijkheid van een festival planning, misschien waren al die dure onderdelen al ruim definitief geboekt voor de bewuste persco.) waar wij allemaal nu nog geen inzicht in hebben.

En hebben ze een kortgeding procedure aangespannen, want dan zal een eventuele schadevergoeding daar al buiten vallen verwacht ik (niet spoedeisend op zich zelf en vereist veel naspit werk van bijvb tijdlijnen wil je betogen dat die schade dankzij deze specifieke beslissing en uitingen op die datum zijn ontstaan).
Dus in een kortgeding procedure houden we alleen over de eis dat het als nog door mag gaan. Als er dan ondertussen voor de uitspraak de ziekenhuisopnames al weer mooi wat gestegen zijn, dan zal het onrechtmatige karakter op het punt van niet als nog open mogen onder de voorwaarden van voorheen daar wellicht ook wat door aangetast worden.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 12-07-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Testen voor gezondheid staat natuurlijk wel wat hoger in de prioriteitslijst dan een vakantie.

Lullig voor de mensen, maar ze hadden dat risico kunnen voorkomen door een dienst af te nemen die los staat van de algemene testen en met gegarandeerde deadline voor de uitslag. Of er rekening mee houden met het plannen van de vakantie. Dit kon je van mijlenver aan zien komen en de media vindt huilverhalen heerlijk.
als je een test inplant via een overheidssite die daarvoor is bedoeld (https://afspraak.testenvoorjereis.nl/evenement/type)en jou een tijdslot geeft op een dag passend bij je vertrekdag mag je verwachten dat je dan ook tijdig een uitslag hebt. De enige die dit van mijlenver aan had moeten zien komen is de organisatie die betreffende tijdslots vrijgeeft. Als er dan geen tijdslot beschikbaar was geweest kon de reiziger uitwijken naar betaalde dienst.
Nu eigen schuld dikke bult roepen naar mensen die op schiphol stranden terwijl ze correct gehandeld hebben komt een beetje over als 'lekker puh, was je maar net als ik thuis gebleven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

breew schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:50:
data van de NHS tm vandaag.. (bron)

MV-beds = bedden met mechanische beademing. Geen idee of dat IC is, of ademondersteuning is buiten de IC op de verpleegafdelingen...

En ja, ander vaccinatiestrategie etc.. maar dit grafiekje icm de grote "laat lekker alles aan de burgers zelf over" over 7 dagen... 8)7 .. <fingers crossed>
dit:<artikel in the lancet> vinden sommige experts er trouwens van..

[Afbeelding]
Ik heb wel respect voor de wijze waarop ze in het VK nu uit de pandemie proberen te komen. Ik hoop dat wij snel volgen zodra binnenkort blijkt dat hier de ziekenhuizen niet overspoeld worden.

Covid: England lockdown rules to end on 19 July, PM confirms
England will move to the final stage of easing Covid restrictions on 19 July, ministers have confirmed.

It means almost all legal restrictions on social contact will be removed.

But the prime minister said it was vital to proceed with "caution" because "this pandemic is not over" .

The peak of the current wave is not expected before mid-August and could lead to between 1,000 and 2,000 hospital admissions per day, according to government scientists.

Central estimates from modellers advising the government also show that Covid deaths are expected to be between 100 and 200 per day at the peak, although there is a large amount of uncertainty.

Earlier, the health secretary told the House of Commons cases could reach 100,000 a day later in the summer but he did not believe this would put "unsustainable pressure on the NHS".

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
[...]
Net als de opgeklopte volkswoede op de stappende jeugd is dat ook een omgekeerde wereld redenatie. De overheid staat festivals en evenementen weer toe, dus worden die georganiseerd zoals dat altijd gebeurt. Deze bedrijven handelden ter goeder trouw, alleen de overheid dus niet.
[...]
Had men zich maar gehouden aan de regels die afgeschaft waren!
Het is te bizar voor woorden hoe deze denkwijze die sinds vrijdagavond j.l. zo aan terrein heeft gewonnen. De overheid zegt dat het weer mag, dus gaan de organisatoren weer aan het werk. Echter is de redenatie dus dat we niet hadden moeten luisteren naar de overheid, waar dan ook weer een ongelukkige boodschap van uitgaat.
[...]
Een wanhoopspoging eerder. De landsadvocaat kan tijdens de zitting lekker slapen en alsnog winnen. Het argument komt elke keer neer op "bloed aan je handen!" en de rechters stellen dan de Staat in het gelijk.
Kweenie, maar ik blijft het toch ook, in zekere mate, een soort van ondernemersrisico vinden wanneer een evenement (om wat voor reden dan ook) geen doorgang kan/mag vinden.
Stel je even voor dat je ergens een openluchtfestival of zoiets gepland hebt en het is gewoon 2 weken lang bar slecht weer, zodanig dat maar de helft van het publiek op komt dagen. Dan heb je ook voor nop geïnvesteerd in het evenement. Zoiets is wel verzekerbaar, maar de premies (en eisen) zijn dermate hoog dat het gros van de organisatoren hiervan afzien en gewoon gokken dat het redelijk weer is.
In het geval van de komende festivals (en dat heb ik de organisator van Lowlands zelf horen verklaren) ging het vooral om het feit dat, na afspraken over vergoedingen in het geval van niet doorgaan, de regering pas 2 weken voorafgaande het evenement een toezegging kan doen over doorgaan of niet. Wanneer dat een groot festival is dan is dat natuurlijk wel wat aan de late kant, maar gezien de situatie nu, vanuit het standpunt van de regering bezien en de onzekerheid omtrent verspreiding/besmetting wel begrijpelijk. Voor de wat kleinere, meer lokale evenementen lijkt mij twee weken wel te doen. En vergis je niet wat een groep festivalbouwers in 14 dagen neer kan zetten hoor. Als er wat te verdienen valt werken ze 24/7 door. Een uitdaging blijft dan nog wel het boeken van artiesten, maar die zijn vermoedelijk onderhand wel gewend aan de coronaperikelen. En weet je, misschien valt het allemaal wel mee en staan we over een paar maanden gewoon weer tot over onze enkels in de blubber met een goudgeel biertje in de hand te genieten van onvervalste rock & roll bij een prachtige zonsondergang. Maar wel eerst even een of twee prikjes halen dan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:44:
[...]

Waarom blijven mensen toch massaal zoveel testen... ik begrijp het echt niet hoor. Als je je niet goed voelt, haal een zelftest en bij positief resultaat blijf je gewoon in quarantaine met je gezin tot je beter bent. Beetje eigen verantwoordelijkheid en algemeen fatsoen richting je medemens.
Als je je niet goed voelt moet je dus geen zelftest doen.
Het doel van de zelftests is om extra besmettingen op te sporen bij mensen die geen klachten hebben. De zelf testen zijn niet geschikt voor mensen met klachten.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen/zelftesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gekkie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:56:
Maar goed misschien denkt de rechter hier heel anders over, nogmaals we kunnen het van alle kanten beschouwen, uiteindelijk wikken en wegen de rechters hier over. En ik verwacht dat dat voor een aardig deel kan zijn op basis van details (bijvb in correspondentie en bijvb de gevolgtijdelijkheid van een festival planning, misschien waren al die dure onderdelen al ruim definitief geboekt voor de bewuste persco.) waar wij allemaal nu nog geen inzicht in hebben.
Het ministerie van kunst en cultuur is al sinds de jaarwisseling bezig om verschillende partijen zo ver te krijgen dat ze dit jaar nog iets durven te organiseren. Iets met puntjes aan de horizon, draagvlak en een kudde wilde koeien in toom houden. :P Er is zelfs een garantiefonds opgetuigd waarmee je alle, tot dat moment gemaakte kosten volgens een verdeelsleutel vergoed krijgt. Dance Valley kondige begin april het festival aan voor 14 augustus, Mysteryland deed dat al half februari. Nou zijn die organisatoren van dansfeesten sowieso niet helemaal lekker (zie Duncan :+) maar op de gok die flyers drukken deden ze met wat overheidsmotivatie.
Ik vind het wel jammer dat nu het toch afgelast wordt ze gaan miepen, al wil ik best mee gaan in het argument betreffende feesten binnen vs. buiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je hebt een glijdende schaal, maar Frankrijk springt kennelijk op een sleetje om naar beneden te roetsjen:

Frankrijk verplicht vanaf 1 augustus coronacertificaat in alle openbare ruimtes
Macron vroeg zich tijdens zijn toespraak ook openlijk af of uiteindelijk niet alle inwoners van Frankrijk een verplichte coronavaccinatie moeten krijgen.
gekkie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:56:
Zeker als je enerzijds zou betogen dat je bijvb niet zoals verwacht je verzekeringen rond kon krijgen voor het bedrag wat je verwachte van je verder ongewijzigde festival. Dan zou er toch ergens een lampje moeten gaan branden bij een organisator dat clubs die weinig anders doen dat geld verdienen aan risico's inschatten, die risico's hoog of te moeilijk inschatbaar vinden.
Na de afgelopen periode zal het mij verbazen als zelfs de meest betrouwbare festivalorganisatoren nog een verzekering konden krijgen. Verzekeraars willen maar een ding, zo min mogelijk hoeven betalen. Dat die het risico niet aanvaarden komt sneller dan bij hun klanten.

De bedrijven achter de evenementen en festivals moeten een keer weer opstarten om de sector te herstellen. Op deze manier kan dat nooit omdat ze geen verzekering kunnen krijgen.

De inzet van het kortgeding is geen schadevergoeding, maar dat de festivals doorgang mogen vinden onder eerder gestelde voorwaardes van Testen voor Toegang. De landsadvocaat kan dus het vaste verhaal weer afstoffen.

Zo onderhand mag de Staat wel eens de deksel op haar neus krijgen.
Yaksa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:06:
Kweenie, maar ik blijft het toch ook, in zekere mate, een soort van ondernemersrisico vinden wanneer een evenement (om wat voor reden dan ook) geen doorgang kan/mag vinden.
Het kabinet is sinds het voorjaar al achter de schermen bezig geweest om organisatoren moed in te spreken en zekerheden te bieden om weer festivals en evenementen te organiseren als dit weer kon. Na twee weken trekken ze dan in paniek de stekker eruit. Ik zou ze daarna ook geen tweede keer meer vertrouwen als ze weer aankomen met verhalen om je weer gerust te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:27
Laguna schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:06:
[...]
Ik heb wel respect voor de wijze waarop ze in het VK nu uit de pandemie proberen te komen. Ik hoop dat wij snel volgen zodra binnenkort blijkt dat hier de ziekenhuizen niet overspoeld worden.
mja.. ik ben er wat minder enthousiast over. IK vertaal even vrij uit het eerder aangehaalde artikel uit the lancet, want daar ben ik het wel mee eens.

Waarom niet loslaten nu?
  1. het loslaten van maatregelen in een situatie met hoge besmettingsaantallen, leidt tot onevenredig zware belasting voor een toch al zwaar belaste groep; de jongeren en niet niet (volledig) gevaccineerden. Er wordt rekening gehouden met >100.000 gevallen per dag de komende zomer (bronnen in artikel). Er zijn in de huidige situatie weliswaar minder doden te betreuren, maar een situatie met miljoenen besmette personen zal zonder twijfel leiden tot langdurige problemen. Dit zal de komende (tientallen) jaren effect hebben op de huidige generaties
  2. Hoge infectiegraden op scholen zorgen er weer voor verstoring/sluiting van scholen Dit is al een groot probleem, en een des te groter issue voor sociaal kwetsbare kinderen.
  3. Modellen suggereren dat hoge besmettingsaantallen een voedingsbodem zijn voor mutaties. De kans bestaat dat, in een situatie met miljoenen geïnfecteerden, een vaccin resistente stam zich ontwikkelt, waardoor de hele vaccinatiecampagne weer vanaf 0 kan beginnen.
  4. Belasting van een al overbelaste/uitgeputte zorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58

Amphiebietje

In de blubber

Dennis1812 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:59:
Denk dat het risico op voedselvergiftiging doordat de buurman niet snapt dat kip doorbakken moet zijn en je rundvleessalade niet 3u in de zon moet zetten groter is dan dat je corona krijgt als je een bbq hebt momenteel.
Maar hey, het is puur straatje schoonvegen nu. Sorry zeggen, iedereen testen om hun fouten goed te maken en beetje good will kweken voor het debat.
Mwah...ik gok dat de finale van het Europees Voetbalkampioenschap nog wel wat besmettingen zal brengen, gezien hoe veel mannen die wedstrijd schouder-aan-schouder zittend op de bank hebben gekeken met een biertje erbij...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:14:
Je hebt een glijdende schaal, maar Frankrijk springt kennelijk op een sleetje om naar beneden te roetsjen:

China ligt dichterbji dan menigeen denkt :P Ongevaccineerde mensen zullen dus geen supermarkt meer kunnen bezoeken tenzij ze een PCR test doen á 44 euro per test?
De president liet ook weten dat alle Fransen vanaf het najaar zelf hun pcr-testen moeten gaan betalen.
https://www.telegraaf.nl/...k-in-frankrijk-deze-zomer

Nouja, het is gelukkig geen dwang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 20:20
Dennahz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:44:
[...]

Waarom blijven mensen toch massaal zoveel testen... ik begrijp het echt niet hoor. Als je je niet goed voelt, haal een zelftest en bij positief resultaat blijf je gewoon in quarantaine met je gezin tot je beter bent. Beetje eigen verantwoordelijkheid en algemeen fatsoen richting je medemens.

Heb nog nooit de neiging gehad om ook maar één test te doen. Ja, een zelftest laatst omdat ik moe was + koppijn had een paar dagen, maar verder? (was negatief trouwens :) )
Wat een rare stelling dit.

Zelftests zijn minder nauwkeurig en (mede daardoor) wordt juist opgeroepen om bij klachten een pcr test te laten doen. Bovendien is 'een zelftest gaan halen' als je klachten hebt wel het laatste dat je moet doen. Bellen voor een afspraak, naar de teststraat en pas bij een negatieve uitslag weer ergens anders heen. Niet met klachten lekker naar de apotheek of supermarkt dus, wie weet hoeveel mensen je daar potentieel besmet! Over (on) verantwoordelijk en (on)fatsoenlijk gedragen naar je medemens gesproken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Je hebt een glijdende schaal, maar Frankrijk spri
De inzet van het kortgeding is geen schadevergoeding, maar dat de festivals doorgang mogen vinden onder eerder gestelde voorwaardes van Testen voor Toegang. De landsadvocaat kan dus het vaste verhaal weer afstoffen.

Tja, de eisers dragen bij deze bewijsstuk 1 aan:

Vorige week is het enige festival georganiseerd wat door kon gaan, namelijk Stereo Sunday in Venlo, ik ben heel benieuwd hoeveel besmettingen daar naartoe terug herleid kunnen worden in verhouding met de discotheken.

Als de aantoonbare besmettingsgraad op buitenfestivals onder TvT duidelijk minder is, dan zouden ze heel goed een zaak kunnen hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Even een andere reactie van jongeren die besmet raakten na "Dansen met Janssen".
O.a. blij met excuses MP, en ze rekenen het zichzelf ook aan dat ze besmet zijn geraakt.
bron: NOS Liveblog

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

De bedrijven achter de evenementen en festivals moeten een keer weer opstarten om de sector te herstellen. Op deze manier kan dat nooit omdat ze geen verzekering kunnen krijgen.
Leg mij nou eens uit waarom die sector moet herstellen? Er is nu helemaal geen plaats voor die sector. Wat maakt mij het nou uit dat ID&T & co failliet gaat? Wat maakt Nederland het uit en waarom zou de Staat verantwoordelijk moeten zijn?

Het is net als fossiele brandstof overeind houden als iedereen elektrisch rijdt. Waarom?! Dit is de huidige tijd en inherent aan de tactiek waarmee corona wordt bestreden.

Een organisator met een beetje verstand had helemaal niets georganiseerd dit jaar en had het jaar uitgezongen om zo eens te bekijken hoe we in Nederland de winter in gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
[...]

[...]

Had men zich maar gehouden aan de regels die afgeschaft waren!

Het is te bizar voor woorden hoe deze denkwijze die sinds vrijdagavond j.l. zo aan terrein heeft gewonnen. De overheid zegt dat het weer mag, dus gaan de organisatoren weer aan het werk. Echter is de redenatie dus dat we niet hadden moeten luisteren naar de overheid, waar dan ook weer een ongelukkige boodschap van uitgaat.

[...]

Een wanhoopspoging eerder. De landsadvocaat kan tijdens de zitting lekker slapen en alsnog winnen. Het argument komt elke keer neer op "bloed aan je handen!" en de rechters stellen dan de Staat in het gelijk.
Ik snap je argumentatie, echter in dit process word er constant geëvalueerd en bijgestuurd. Ik blijf erbij dat de organisatoren zelf het risico hebben geaccepteerd om te gaan organiseren en dat dat nu verkeerd uitpakt is helaas jammer.

De vervolgenstappen kunnen we de komende periode wel weer in het nieuws volgen (voor degene die het interesseert. Voor mij valt het vooral in categorie ruis/randzaken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Wolly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:06:
[...]

Als je je niet goed voelt moet je dus geen zelftest doen.

[...]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen/zelftesten
Nou ja, niet goed voelen. Een paar dagen wat koppijn en moe. Was ook net begonnen met nieuwe medicatie, dus die zelftest was vooral even van: "kan het wel even doen voor alle zekerheid, maar het zal wel aan de meds liggen".

Moest ik me echt ziek gevoeld hebben (koorts / grieperig) dan zou ik uit mezelf wel binnengebleven zijn hoor. Wat dat betreft nemen we echt zo min mogelijk risico.

We werken beide thuis en komen doordeweeks eigenlijk nergens, dus dat is een andere situatie dan naar je werk gaan met die 'klachten'. Dat zou ik sowieso ook niet gedaan hebben. In een normale situatie zou ik dan ook gewoon thuisgewerkt hebben trouwens, pre-covid ;)
Jorizzz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:32:
[...]

Wat een rare stelling dit.

Zelftests zijn minder nauwkeurig en (mede daardoor) wordt juist opgeroepen om bij klachten een pcr test te laten doen. Bovendien is 'een zelftest gaan halen' als je klachten hebt wel het laatste dat je moet doen. Bellen voor een afspraak, naar de teststraat en pas bij een negatieve uitslag weer ergens anders heen. Niet met klachten lekker naar de apotheek of supermarkt dus, wie weet hoeveel mensen je daar potentieel besmet! Over (on) verantwoordelijk en (on)fatsoenlijk gedragen naar je medemens gesproken...
Ff voor alle duidelijkheid: wij hebben altijd een paar van die zelftesten in huis en je kan ze ook gewoon online bestellen moest het nodig zijn. Ga er vanuit dat de meeste mensen inmiddels wel een voorraadje van die dingen hebben toch.

[ Voor 49% gewijzigd door Dennahz op 12-07-2021 21:44 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

breew schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:15:
[...]

mja.. ik ben er wat minder enthousiast over. IK vertaal even vrij uit het eerder aangehaalde artikel uit the lancet, want daar ben ik het wel mee eens.

Waarom niet loslaten nu?
  1. het loslaten van maatregelen in een situatie met hoge besmettingsaantallen, leidt tot onevenredig zware belasting voor een toch al zwaar belaste groep; de jongeren en niet niet (volledig) gevaccineerden. Er wordt rekening gehouden met >100.000 gevallen per dag de komende zomer (bronnen in artikel). Er zijn in de huidige situatie weliswaar minder doden te betreuren, maar een situatie met miljoenen besmette personen zal zonder twijfel leiden tot langdurige problemen. Dit zal de komende (tientallen) jaren effect hebben op de huidige generaties
  2. Hoge infectiegraden op scholen zorgen er weer voor verstoring/sluiting van scholen Dit is al een groot probleem, en een des te groter issue voor sociaal kwetsbare kinderen.
  3. Modellen suggereren dat hoge besmettingsaantallen een voedingsbodem zijn voor mutaties. De kans bestaat dat, in een situatie met miljoenen geïnfecteerden, een vaccin resistente stam zich ontwikkelt, waardoor de hele vaccinatiecampagne weer vanaf 0 kan beginnen.
  4. Belasting van een al overbelaste/uitgeputte zorg
Tja het is niet zonder risico, maar er is nooit een ideaal moment om alles los te laten. Je zal altijd een stijging krijgen van positieve testen. Maar beter nu dan in het najaar waar je geen seizoenseffect meer hebt, mensen weer meer binnen zitten, scholen weer open gaan, de griep mogelijk weer rondgaat en het vaccin mogelijk minder goed werkt bij de mensen die begin dit jaar zijn gevaccineerd. Je moet een keer door de zure appel heen bijten en volgens experts is nu het meest gunstige moment om dat te doen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:32:
[...]

China ligt dichterbji dan menigeen denkt :P Ongevaccineerde mensen zullen dus geen supermarkt meer kunnen bezoeken tenzij ze een PCR test doen á 44 euro per test?

[...]

https://www.telegraaf.nl/...k-in-frankrijk-deze-zomer

Nouja, het is gelukkig geen dwang :+
Daar zit je dan met je vakantie naar Frankrijk. Beetje lullig als je nog niet de mogelijkheid hebt om volledig gevaccineerd te zijn voor 1-8. Vandaag blijkbaar ook mensen op Schiphol gestrand door uitblijven van een tijdig testresultaat.

Twee voorbeelden van een wispelturige en niet-betrouwbare overheid. Je kunt beter in NL blijven dit jaar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Yaksa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:33:
O.a. blij met excuses MP, en ze rekenen het zichzelf ook aan dat ze besmet zijn geraakt.
Laten we niet vergeten dat deze spijtbetuiging pas is gekomen nadat ze aangesproken werden op hun wereldvreemde persconferentie. Dit excuus zou een stuk oprechter klinken als het op de bewuste persconferentie gelijk gezegd werd.
Yordi- schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:35:
Leg mij nou eens uit waarom die sector moet herstellen? Er is nu helemaal geen plaats voor die sector.
Serieus? Ooit wel eens de velden gezien bij iets als Lowlands of Pinkpop? Nu het weer mocht sprongen een hoop mensen erop om een kaartje te bemachtigen. Je kan niet met droge ogen beweren dat er in Nederland geen animo leeft voor festivals of evenementen.
Wat maakt Nederland het uit en waarom zou de Staat verantwoordelijk moeten zijn?
De Staat verbied bedrijven om nog langer door te gaan, anders krijgen ze maken met strafrechtelijke en bestuursrechtelijke gevolgen. Lijkt mij dat de Staat dan verantwoordelijkheid moet dragen voor de schade die zij aanricht.
Bossie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:37:
Ik snap je argumentatie, echter in dit process word er constant geëvalueerd en bijgestuurd.
Ik zou eerder zeggen dat er in blinde paniek Pavlov reacties volgen. Hoe dan ook dient de overheid zich tot het uiterste in te spannen om betrouwbaar te blijven, zelfs in een veranderende situatie. In dit geval zou dat een schadeloosstelling moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Na de afgelopen periode zal het mij verbazen als zelfs de meest betrouwbare festivalorganisatoren nog een verzekering konden krijgen. Verzekeraars willen maar een ding, zo min mogelijk hoeven betalen. Dat die het risico niet aanvaarden komt sneller dan bij hun klanten.

Dat is maar de vraag of dat niet kan. Wellicht niet in ongewijzigde vorm, maar dan is er dus wellicht als nog een keuze voor bijvb een andere invulling met bijvb minder dure buitenlandse acts (die bijvb ook met reisrestricties te maken hadden kunnen hebben). Daarnaast is ook nog een voor mij onbekend detail of het overheidsfonds eerst vereist dat daarbij claimbare zaken eerst van een eigen verzekering af gaan of dat die sowieso geclaimd kunnen worden en dat een verzekering dus eigenlijk alleen nodig was voor de onderdelen die buiten die garantieregeling voor die festivals vielen. Dat zal ook meewegen wat de mogelijkheden waren en hoe duidelijk of, hoeveel en waarom iets wel of niet als ondernemersrisico zal worden aangemerkt.
Juist zoals ik al beschreef min of meer het enige wat te eisen zal zijn in een kortgeding.
Want je had graag gezien dat de stijging nog even door zou zetten ?
(dat zou namelijk een niet onwaarschijnlijk resultaat zijn, eisen dat die besmettingen er niet meer zijn gaat immers niet en daarom verwacht ik een aardig terughoudendheid van in ieder geval een gerechtshof, bij een rechtbank is in eerste aanleg wat meer kans, al zal daar wellicht de eerdere jurisprudentie er voor zorgen dat er ook daar iets meer terughoudendheid is om op de stoel van de overheid te gaan zitten door bijvb het laatste besluit te vernietigen dan dat bij de eerdere zaak van viruswaarheid het geval was).
Het kabinet is sinds het voorjaar al achter de schermen bezig geweest om organisatoren moed in te spreken en zekerheden te bieden om weer festivals en evenementen te organiseren als dit weer kon. Na twee weken trekken ze dan in paniek de stekker eruit. Ik zou ze daarna ook geen tweede keer meer vertrouwen als ze weer aankomen met verhalen om je weer gerust te stellen.
Maar wel met voorwaarden waar die zekerheden voor geboden zouden worden. Dat was dus ook het argument van @Rukapul en mij, de kans dat er hele hoge schadevergoedingen die boven wat daar afgesproken is zullen worden gehonoreerd lijkt ons niet bepaald evident met wat we nu weten en kunnen overzien, maar in de basis klein. Zoals jij het stelt doet de overheid toch precies waarvoor dat fonds was opgericht ? Op een onverwacht moment er onverhoopt als nog de stekker uit kunnen trekken. Dat dat je geen gouden bergen oplevert dat was bekend. Het risico wat je zou lopen als je buiten de voorwaarden om dingen gaat doen ook. Anders was dat hele fonds en regeling ook niet nodig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Leg mij nou eens uit waarom die sector moet herstellen? Er is nu helemaal geen plaats voor die sector. Wat maakt mij het nou uit dat ID&T & co failliet gaat? Wat maakt Nederland het uit en waarom zou de Staat verantwoordelijk moeten zijn?

Het is net als fossiele brandstof overeind houden als iedereen elektrisch rijdt. Waarom?! Dit is de huidige tijd en inherent aan de tactiek waarmee corona wordt bestreden.

Een organisator met een beetje verstand had helemaal niets georganiseerd dit jaar en had het jaar uitgezongen om zo eens te bekijken hoe we in Nederland de winter in gaan.
Zodra iedereen elektrisch rijdt is het niet de verwachting dat ze weer snel naar benzine gaan.
Ik denk dat enkele honderdduizenden festival bezoekers en de duizenden banen die ermee gemoeid zijn wel verwachten dat deze sector volledig en groter dan ooit terug zal komen post covid. Die tijd leek hier, de cijfers waren zeer gunstig. Helaas viel het tegen.
Later de nieuwe poging.
Of wil je geen vermaak meer georganiseerd hebben?
Leven, werken, belasting betalen en sterven. Geen plek voor vermaak in dit leven!

De horeca hebben we ook overeind gehouden, waarom zou deze sector het niet verdienen? De overheid blaast een festival af wat al volledig opgebouwd klaar staat in sommige gevallen. Waar personeel klaar staat en al miljoenen mee omgezet zijn.
Komop man, of zullen we jouw werk ook even doelloos verklaren inclusief je gehele sector?

De staat verbied je je werk te doen, zal de staat dit mogen betalen ook.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:43:
Serieus? Ooit wel eens de velden gezien bij iets als Lowlands of Pinkpop? Nu het weer mocht sprongen een hoop mensen erop om een kaartje te bemachtigen. Je kan niet met droge ogen beweren dat er in Nederland geen animo leeft voor festivals of evenementen.
Wil je hier nu misschien onbedoeld mee suggereren dat er wellicht mogelijkheden waren om bijvoorbeeld een eventuele hogere verzekeringspremie te financieren door een verhoging van de entree ?
Weer zo'n keuze, waarvan je je kunt afvragen of de gevolgen van het dat niet doen zouden kunnen worden geschaard onder ondernemersrisico.

Een wat goedkopere Nederlandse bezetting die wel verzekerbaar was geweest, waar onder normale omstandigheden misschien geen animo voor was geweest, maar nu wel vanwege de festivalschaarste, was dus wellicht een prima mogelijkheid geweest, met een minimaal risico.

Wederom voor een schadevergoeding zal het allemaal op dit soort details aankomen verwacht ik.
En misschien weten hun zwarte kippen nog wat uit de hoge hoed te toveren en ligt er een brief van een ambtenaar met beslissingsbevoegdheid dat er van alles mag en kan ofzo, maar omdat het dusdanig in de media en op sentiment gespeeld lijkt te worden twijfel ik daar vooralsnog aan.

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 12-07-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaksa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:47:
[...]

Beetje dom om te denken dat je wel af kunt reizen zonder je zaakjes voor elkaar te hebben.
Je gaat toch ook niet weg met een verlopen paspoort naar een land waar ze een geldig paspoort eisen (om maar iets te noemen).
En in deze tijd een vakantie boeken op een datum waarvan je weet dat je dan nog niet (volledig) gevaccineerd bent is niet lullig, da's gewoon gokken.
uitgaan van de regels zoals die vorige week golden tijdens boeken ( dus testje doen als volledige vaccinatie nog niet kan, zoals bijv voor 12 jarige reisgenoot) zou ik niet onder gokken scharen ook al was er op dat moment geen garantie dat de regels gelijk bleven.

Overigens hoef je niet volledig gevaccineerd te zijn , een test ter plaatse elke 2 dagen is nog steeds een optie. En als je daar geen zin in hebt zelf koken of afhalen, dat moet jou aanspreken 8) .

supermarkt blijft zoals ik het lees vrij toegankelijk, en met minstens 1 persoon die boodschappen mag doen ook nog wel een te nemen hobbel als dat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:17
Laguna schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:39:
[...]

Je moet een keer door de zure appel heen bijten en volgens experts is nu het meest gunstige moment om dat te doen.
Welke experts? Niet die van het OMT, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Yaksa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:53:
[...]

Het is ook nooit goed hé, of moet ie soms ook nog gaan biechten of zo?
Nee. Op de persconferentie zelf had dat moeten gebeuren.
Staat ook in zijn post toch?
Al ben ik het met je eens als je zegt goed is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tom-Z schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:57:
[...]

Welke experts? Niet die van het OMT, toch?
Nee de experts in het VK (waar vanzelfsprekend ook discussie onderling is). Heeft het OMT überhaupt al gesproken over hoe ze hieruit denken te komen zonder constant terugkerende maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:57:
[...]

uitgaan van de regels zoals die vorige week golden tijdens boeken ( dus testje doen als volledige vaccinatie nog niet kan, zoals bijv voor 12 jarige reisgenoot) zou ik niet onder gokken scharen ook al was er op dat moment geen garantie dat de regels gelijk bleven.

Overigens hoef je niet volledig gevaccineerd te zijn , een test ter plaatse elke 2 dagen is nog steeds een optie. En als je daar geen zin in hebt zelf koken of afhalen, dat moet jou aanspreken 8) .
Kost je wel elke 2 dagen 44 euro 8)
supermarkt blijft zoals ik het lees vrij toegankelijk, en met minstens 1 persoon die boodschappen mag doen ook nog wel een te nemen hobbel als dat niet het geval is.
Ik schaar supermarkt eigenlijk onder winkelcentra gezien de manier waarop in FR de supermarkten vaak groot zijn met bijbehorende winkeltjes (koffiebar, stomerij, kledingwinkeltje etc).

Even wat stukjes vertaald uit de Franse pers:
De “gezondheidspas” breidde in augustus uit naar bars, restaurants, treinen, vliegtuigen, ziekenhuizen en bejaardentehuizen

De gezondheidspas is vanaf 21 juli verplicht voor personen ouder dan 12 jaar in " plaatsen van vrije tijd en cultuur " van meer dan 50 personen. Het wordt dan vanaf begin augustus verlengd en zal betrekking hebben op de trein, het vliegtuig, bars en restaurants, maar ook op ziekenhuizen, bejaardentehuizen en medisch-sociale instellingen. Deze lijst kan nog langer worden, zei Emmanuel Macron. Concreet zal de toegang tot deze plaatsen worden voorbehouden aan mensen die langer dan vijftien dagen zijn gevaccineerd, of aan degenen die recent een negatieve PCR- of antigeentest hebben uitgevoerd.
"Leg beperkingen op aan niet-gevaccineerden in plaats van aan iedereen"

Het dagelijkse leven van de “ gevaccineerde ” en de “ niet-gevaccineerde ” zal niet meer hetzelfde zijn. De filosofie is simpel: " Erken goed burgerschap en leg beperkingen op aan niet-gevaccineerden in plaats van aan iedereen ".
Zogenaamde "comfort" PCR-tests geannuleerd dit najaar

Vanaf oktober kunnen de Fransen niet langer profiteren van gratis PCR-tests zonder recept, de zogenaamde "comfort" -tests. Dit is bedoeld om " vaccinatie aan te moedigen in plaats van het aantal tests te vermenigvuldigen ".
De epidemie zal "nog enkele maanden van het jaar 2022" aanwezig zijn

De strategie "leven met het virus" gaat door. Volgens Emmanuel Macron zal de epidemie "het hele jaar 2021 en waarschijnlijk nog enkele maanden van het jaar 2022 " aanwezig zijn. " De komende weken " zullen " die van mobilisatie zijn om het virus te blokkeren ", waarschuwde hij.
Een herinneringscampagne "vanaf het begin van het schooljaar" voor de categorieën die begin 2021 zijn gevaccineerd

De eerste categorieën van de bevolking die begin 2021 van het vaccin hebben geprofiteerd, komen “ vanaf het begin van het schooljaar ” in aanmerking voor een terugroepactie. Het zal hen in staat stellen te profiteren van een nieuwe injectie " volgens hetzelfde systeem en onder dezelfde voorwaarden als de eerste (s) ".
Versterking van grenscontroles, gedwongen isolatie van niet-gevaccineerde reizigers

Mensen uit landen die " risico lopen " zullen worden onderworpen aan verscherpte controles, zei Emmanuel Macron. Vanaf 21 juli wordt ook gedwongen isolatie opgelegd aan alle niet-gevaccineerde reizigers.
https://www.lefigaro.fr/p...nonces-de-macron-20210712

Het ziet er naar uit dat ze in Frankrijk voorlopig nog wel even bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:47:
[...]

Beetje dom om te denken dat je wel af kunt reizen zonder je zaakjes voor elkaar te hebben.
Je gaat toch ook niet weg met een verlopen paspoort naar een land waar ze een geldig paspoort eisen (om maar iets te noemen).
En in deze tijd een vakantie boeken op een datum waarvan je weet dat je dan nog niet (volledig) gevaccineerd bent is niet lullig, da's gewoon gokken.
Tot vandaag bestond deze eis helemaal niet dus je kunt wel wederom belerend gaan lopen doen maar ik had mijn glazen bol even niet bij me.

Bovendien was de promotie praat eerder nog dat je een gratis PCR test kon laten doen om zo alsnog op vakantie naar het buitenland te gaan. De spelregels veranderen last minute, daar is niet tegenop te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
@CMD-Snake @Dennis1812

Ik zeg niet dat het nooit meer kan of dat niemand meer naar een festival WIL, maar het kán gewoon niet. Ja wellicht komt het ooit terug. Maar zo werkt de markt toch? Dan ontstaan er weer nieuwe bedrijven, festivals en noem het maar op.

Zojuist nog eens naar het OMT geluisterd, ik hoor 2 redenen waarom de huidige maatregelen weer zijn ingegaan: 1: de deltavariant en de onduidelijkheid van bescherming daarvoor door het vaccin, 2: de kwetsbare mensen zijn alweer zo lang geleden gevaccineerd dat onzeker is of ze überhaupt nog wel voldoende zijn beschermd.

Met deze motivatie is de toekomst zo onzeker dat volstrekt onduidelijk is wanneer het wél kan. Ook discotheken hebben op dit moment geen bestaansrecht meer en zolang dit de strategie is tegen het coronavirus vind ik dat we echt per direct moeten stoppen met het overeind houden van bedrijven die op dit moment totaal geen bestaansrecht of maatschappelijk belang hebben. Kleine kroegen, discotheken, festivals, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yordi- schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:09:
Met deze motivatie is de toekomst zo onzeker dat volstrekt onduidelijk is wanneer het wél kan. Ook discotheken hebben op dit moment geen bestaansrecht meer en zolang dit de strategie is tegen het coronavirus vind ik dat we echt per direct moeten stoppen met het overeind houden van bedrijven die op dit moment totaal geen bestaansrecht of maatschappelijk belang hebben. Kleine kroegen, discotheken, festivals, etc.
Dat is op dit moment geen "wanneer" maar een "of". Misschien komen we straks zelfs in een situatie waarin discotheken en festivals nooit meer kunnen, en de bedrijven definitief moeten worden opgedoekt. Maar dat gaat nog een enorme financiële strop worden voor onze overheden, want dan staan er ineens duizenden mensen op straat zonder inkomen, en die komen allemaal aankloppen voor een uitkering.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een bedrijf heeft geen bestaansrecht meer wanneer het niet levensvatbaar kan zijn op eigen kracht. Dat kunnen ze wel degelijk en ik denk dat het maar goed is dat voor het coronabeleid (en de risicogroepen) geen referenda gehouden worden. Die bedrijven hebben wel bestaansrecht, ze mogen alleen niets. Je moet je denk ik eerder afvragen hoe lang dit beleid nog bestaansrecht heeft? Want een heel jaar alles voor de zwakkeren over gehad hebben is 1, maar als echt alles nog steeds zo onzeker is dat het mogelijk nog een hele tijd zo door moeten gaan dan knalt de maatschappij. Ondanks dat iedereen heel lang sociaal kan zijn moet je wel beseffen dat het beleid niet de wil is van de meerderheid en ook niet gericht op de grootste groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Dennis1812 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:44:
[...]

De staat verbied je je werk te doen, zal de staat dit mogen betalen ook.
Helemaal mee eens, maarrr.... dat doen ze toch ook?
https://www.volkskrant.nl...van-300-miljoen~b00a504d/

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jij denkt dat die 300 miljoen genoeg is om alle kosten van alle afgelaste festivals te dekken? En dan hebben we het nog niet eens gehad over de gemiste omzet van afgelopen 1,5 jaar, en de gemiste omzetten bij de toeleveranciers. Dat loopt bij elkaar in de miljarden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:14:
[...]Dat is op dit moment geen "wanneer" maar een "of". Misschien komen we straks zelfs in een situatie waarin discotheken en festivals nooit meer kunnen, en de bedrijven definitief moeten worden opgedoekt. Maar dat gaat nog een enorme financiële strop worden voor onze overheden, want dan staan er ineens duizenden mensen op straat zonder inkomen, en die komen allemaal aankloppen voor een uitkering.
Gebeurt wel vaker hoor dat bedrijven definitief worden opgedoekt. Het girokantoor in Arnhem waar duizenden typistes de acceptgirokaarten typten, de kolenmijnen in Limburg, de Turmac sigarettenfabriek in Zevenaar en zo zijn er nog wel een paar. En vaak hebben de vakmensen al snel weer een andere baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zet er nog maar een nulletje achter en we komen misschien in de buurt inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:36

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Friendly reminder: Dit is een serieus topic, waar geen slowchat hoort. Ik heb eea iets opgeschoond, maar ik wil een ieder vragen om serieus en constructief te reageren.

Ook hebben we aparte topics voor Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd en Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland

[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 12-07-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
@jadjong

Dan kan je de road to hell doortrekken naar Griekenland:
https://www.ad.nl/buitenl...-voor-toeristen~aa620425/

Die winden er geen doekjes om dat het als puur dwangmiddel ingezet word.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
arbraxas schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:28:
@jadjong

Dan kan je de road to hell doortrekken naar Griekenland:
https://www.ad.nl/buitenl...-voor-toeristen~aa620425/

Die winden er geen doekjes om dat het als puur dwangmiddel ingezet word.
Je zou bijna denken dat er een soort consensus bestaat dat binnen met of zonder testen toch niet echt haalbaar gaat zijn in grote getalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:07
Hmm, dat gaat heel ver, in de praktijk komt dit neer op vaccinatieplicht. De normale burger kan het zich immers niet veroorloven om per gezinslid 600 euro per maand te betalen voor het continu testen voor toegang tot openbare ruimtes.

Voor mij was de keuze heel makkelijk zelfs als ik alleen vanuit mezelf redeneer. Ondanks dat ik als jongere weinig direct risico loop is het risico op mogelijk ongemak door een vaccin nog altijd een factor heel veel kleiner dan goed ziek worden door Covid. Alleen vind ik wel dat iedereen een eigen keuze moet maken, ook in de praktijk, wat nu in Frankrijk dus niet zo is. Dat je mensen die kiezen voor geen vaccinatie uitsluit van luxe zoals zodra het weer kan evenementen prima, maar uitsluiten van noodzakelijke diensten zoals de supermarkt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door !mark op 12-07-2021 22:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@CMD-Snake @Dennis1812

Ik zeg niet dat het nooit meer kan of dat niemand meer naar een festival WIL, maar het kán gewoon niet. Ja wellicht komt het ooit terug. Maar zo werkt de markt toch? Dan ontstaan er weer nieuwe bedrijven, festivals en noem het maar op.

Zojuist nog eens naar het OMT geluisterd, ik hoor 2 redenen waarom de huidige maatregelen weer zijn ingegaan: 1: de deltavariant en de onduidelijkheid van bescherming daarvoor door het vaccin, 2: de kwetsbare mensen zijn alweer zo lang geleden gevaccineerd dat onzeker is of ze überhaupt nog wel voldoende zijn beschermd.

Waarom zou het niet kunnen?
Bijna iedereen die wil is ingeënt. Nog pak 2 maanden doorpakken. Desnoods een booster erbij. Al geloof ik niet dat de eerste Pfizers al geheel uitgewerkt zijn. Dan was dat al veel groter in het nieuws.

Iedereen die wil geprikt --> regels weg zolang het ziekenhuis behapbaar blijft.
Je kiest vanaf dan zelf voor long covid of opname o.i.d. een overgroot deel heeft een vaccin. Wil je dit niet om welke reden dan ook jammer. Maar daar kan je de wereld niet op draaien
Tenzij we toch Baudet naar voren schuiven. Anders faalt het onherroepelijk.

Nog jaren in regels zitten wegens besmettingen in plaats van voor opnames en overbelaste zorg ga ik niet aan beginnen. En met mij vele anderen niet. Gok ik. Anders moeten de rhino teststraten gebouwd gaan worden.
Ik wil weer op een festival mijn werk van acute zorg verpleegkundige uitoefenen ipv alleen in het ziekenhuis. Ik mis mijn tweede baan (die overigens 0,0 gecompenseerd is)

Nu maar zeggen dat een hele sector weg kan omdat het verboden is.. tja hoe ging dat met lachgas? Cocaïne? Heroïne? Speed? Xtc? Lsd? 2cB? 4FA, 4FMP?
Allemaal verboden
Allemaal makkelijk aan te komen.
Gaan we festivals houden op geheime locaties? Moeten we het verzet begonnen om aan festivals te kunnen komen?

Welke wereld wil je mag? Complete lockdown en doe niks. Veilig in een winkel kan ook niet. Er lopen anderen die op je kunnen hoesten. En de bank die probeert in de ikea zat een covid positieve

Zou het niet het meest helpen als iedereen die positief is ook daadwerkelijk volledig thuis blijft? Daar valt vast een heleboel winst te krijgen. Nog veel meer als met de feestjes gok ik. Laatste monitor ging dik 30% gewoon de straat op en covid uitdelen. Als je dat kan stoppen. Dan bereiken we een hele hoop.

Edit. Ik heb het 2x nagelezen. Maar mijn medicijnen kicken in. Hoop dat het begrijpbaar is wat er staat. Zo niet. Vlam me er niet op af, stuur een DM en ik pas het morgen netjes aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis1812 op 12-07-2021 22:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arbraxas
@CMD-Snake @Dennis1812

*knip* geen idee hoe je bij deze stelling komt, omdat elke onderbouwing ontbreekt.

Jou verdere opsomming wat neer komt op van Nederland een asociale apartleving te maken weiger ik op alle manieren aan mee te werken. Deze ziekmakende totalitaire alles controlerende overheid moet gewoon gestopt worden. Dit heeft helemaal niets meer democratie te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 13-07-2021 10:03 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
gekkie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:44:
Want je had graag gezien dat de stijging nog even door zou zetten ?
Laten we de emotionele chantage even laten voor wat die is.

Dit kabinet mag ook wel eens wat bescheidener zijn. Er zit deze hele crisis lang een vileine toon in het hele verhaal. Vorig jaar zei een lachende premier Rutte dat het kabinet meer macht had dan de kamer omdat ze demissionair waren en dus niet meer weggestuurd konden worden. Een misplaatste grap, maar wel eentje die een dieper inzicht biedt in de denkwijze die gehanteerd wordt. Grapperhaus en De Jonge die ondanks behoorlijke miskleunen gewoon aan mogen blijven. Zie ook de laatste persconferentie toen journalisten vroegen aan De Jonge of het niet beter was dat hij vertrok. De Jonge stamelde wat, Rutte sprong voor hem in de bres. Aan mogen blijven lijkt de hoogste prioriteit te hebben.

Maatregelen als de avondklok worden doorgeduwd en iedereen die tegen is behoort tot het "wappiegeluid" in het parlement. Tegen een verenigd front van kabinet en OMT valt weinig in te brengen. Of het nu de rechtszaal is of de plenaire zaal, deze eenheid walst over elke tegenstand heen zonder genade. Concessies komen pas als het echt niet anders kan. Zelfs het sorry zeggen nu komt pas als een achterafje.

Nu snoeit De Jonge dan stilletjes in de mogelijkheden van het parlement om invloed uit te oefenen op de Twm en de inhoud daarvan. Zelfs wil hij niet meer langs de Raad van State hoeven te gaan inzake coronawetgeving. Een erg onfrisse gang van zaken, hiermee handicapt hij alle 'checks and balances' die zo noodzakelijk zijn.

Er is hier een patroon te bespeuren in al deze gedragingen.

Een nieuw kabinet is nog niet in zicht, dus helaas zitten we voorlopig nog wel vast aan deze ploeg. Ik ben benieuwd wat eerder komt, het nieuwe kabinet of het einde van coronamaatregelen.
gekkie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:48:
Wil je hier nu misschien onbedoeld mee suggereren dat er wellicht mogelijkheden waren om bijvoorbeeld een eventuele hogere verzekeringspremie te financieren door een verhoging van de entree ?
Weer zo'n keuze, waarvan je je kunt afvragen of de gevolgen van het dat niet doen zouden kunnen worden geschaard onder ondernemersrisico.
Waarom moet de burger compenseren voor de onbetrouwbaarheid van het kabinetsbeleid? Laat ze op het Binnenhof dan ook maar meteen ruimhartig een schadeloosstelling aanbieden zonder dat er rechtszaken nodig zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De onderbouwing van de uitstekende effectiviteit van de vaccins zie je wereldwijd aan de ziekenhuisbezetting in de landen met een redelijke vaccinatiegraad.

[ Voor 33% gewijzigd door ZieMaar! op 13-07-2021 10:04 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Een nieuw kabinet is nog niet in zicht, dus helaas zitten we voorlopig nog wel vast aan deze ploeg. Ik ben benieuwd wat eerder komt, het nieuwe kabinet of het einde van coronamaatregelen.
Beetje offtopic, maar de rest van Den Haag vind het wel prima zo. Dan hoeft de "nieuwe" ploeg zich de vingers er niet aan te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:50:
[...]

De onderbouwing van de uitstekende effectiviteit van de vaccins zie je wereldwijd aan de ziekenhuisbezetting in de landen met een redelijke vaccinatiegraad.
... waaronder Nederland. Maar ineens gooien we disco's open en staren mensen zich blind op besmettingscijfers, terwijl nog niet eens echt duidelijk is hoeveel impact ze op de ziekenhuisopnames hebben.

Het zou zo maar mee kunnen vallen en in de ziekenhuizen een hobbeltje kunnen veroorzaken, in dat geval kunnen we na deze aanscherping weer gewoon los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Had modbreak niet gezien, dus weg :)

[ Voor 115% gewijzigd door Ryur op 12-07-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:53:
[...]
... waaronder Nederland. Maar ineens gooien we disco's open en staren mensen zich blind op besmettingscijfers, terwijl nog niet eens echt duidelijk is hoeveel impact ze op de ziekenhuisopnames hebben.
Ja, de disco en kroeg lobby heeft genoeg handjeklap in de achterkamertjes gedaan.
De zielige ondernemerskaart is de VVD blijkbaar gevoelig voor :)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 12-07-2021 23:00 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Waarom moet de burger compenseren voor de onbetrouwbaarheid van het kabinetsbeleid? Laat ze op het Binnenhof dan ook maar meteen ruimhartig een schadeloosstelling aanbieden zonder dat er rechtszaken nodig zijn.
Want dat wordt betaald door de kaboutertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Waarom zou het niet kunnen?
Het kan niet door het beleid. Dat het beleid anders moet ben ik volledig met je eens, maar ik hoor vandaag een Mark Rutte heel hard sorry zeggen; opnieuw een stukje ruggengraat verloren.
Teknix1982 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:17:
[...]

Je moet je denk ik eerder afvragen hoe lang dit beleid nog bestaansrecht heeft
Ook dat ben ik volledig eens. Maar wat ga je doen als de vrees van het OMT uitkomt en die vaccins in de winter dus nog maar onvoldoende werken tegen mutatie xyz? En dus wééér IC's te vol?

Ik denk dat het terugdraaien van die maatregelen nu een voorbode is van de ellende die nog staat te wachten. Het einde is er echt nog niet.
Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Het zou zo maar mee kunnen vallen en in de ziekenhuizen een hobbeltje kunnen veroorzaken, in dat geval kunnen we na deze aanscherping weer gewoon los.
Dus jij denkt dat alles weer opengaat als we op duizenden besmettingen per dag blijven hangen met een "bobbeltje" in de opnames? Ik denk het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yordi- schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:01:
[...]
Dus jij denkt dat alles weer opengaat als we op duizenden besmettingen per dag blijven hangen met een "bobbeltje" in de opnames? Ik denk het niet.
En vertel mij dan eens wanneer we dan wel open gaan, onder de premisse dat gevaccineerden nog altijd besmettingen kunnen doorgeven?

Die duizenden besmettingen blijf je houden, alleen zullen straks steeds meer van die besmette mensen gevaccineerd zijn en dus niks krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Dat is op dit moment geen "wanneer" maar een "of". Misschien komen we straks zelfs in een situatie waarin discotheken en festivals nooit meer kunnen, en de bedrijven definitief moeten worden opgedoekt. Maar dat gaat nog een enorme financiële strop worden voor onze overheden, want dan staan er ineens duizenden mensen op straat zonder inkomen, en die komen allemaal aankloppen voor een uitkering.
Die mensen hebben veelal al een andere baan gevonden. Net zoals is de reguliere Horeca. Tenten bouwen is zwaar werk, zat ervan die niet meer teruggaan. Na de vorige recessie werden veel mensen uit de bouw onstslagen, en die gaan hun warme taxi niet meer inruilen voor een stijgen in de regen bij 4bft en 5 graden.

Dat gezegd hebbende, er komen hoe dan ook weer festivals en vergelijkbare 'gatherings', misschien zonder moshpit maar daar (en stage diven) had MoJo (monopolistisch k*t bedrijf naar mijn persoonlijke mening) toch al een hekel aan. Alles moest maar groter en duurder, als PinkPop en Lowlands verdwijnen zal ik daar geen traan over laten, die waren al zo vercommercialiseerd dat het festival gevoel er al ruime tijd geleden bij mij geheel af was. Het ging meer over de line-up en geld verdienen aan alles dan de sfeer. Ik zou het wel fijn vinden als die sector gedwongen wordt om vanuit krimp weer te herbezinnen wat nu echt leuk is. En dat geeft ook weer kans aan de kleinere initiatieven, want je kan je geld maar één maal uitgeven en de zomer heeft maar weinig weekeinden.
Maar ik ga wat off-topic, excuus. Hoe dan ook komen er weer openlucht dingen om te sloeren en te sletten, dat is denk ik ouder dan voetbal ;-)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

franssie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:14:
[...]
Ik zou het wel fijn vinden als die sector gedwongen wordt om vanuit krimp weer te herbezinnen wat nu echt leuk is. En dat geeft ook weer kans aan de kleinere initiatieven, want je kan je geld maar één maal uitgeven en de zomer heeft maar weinig weekeinden.
Daarmee ben ik het eens, maar ik zie geen scenario voor me waarin we elke gitaarversterker in de houtversnipperaar moeten gaan gooien omdat De Grote Pandemie ervoor gezorgd heeft dat live muziek en concerten echt helemaal niet meer, en nooit meer mogelijk gaan zijn.

Dat het een wake-up call moet zijn voor de sector dat ze misschien een beetje moeten afschalen vind ik zeker ook, de grote festivals waren niet meer leuk of gezellig, en ook in discotheken was de sfeer de afgelopen jaren ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Edit: verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door HollovVpo1nt op 12-07-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:48:
Laten we de emotionele chantage even laten voor wat die is.
Nope.
Dit kabinet mag ook wel eens wat bescheidener zijn. Er zit deze hele crisis lang een vileine toon in het hele verhaal. Vorig jaar zei een lachende premier Rutte dat het kabinet meer macht had dan de kamer omdat ze demissionair waren en dus niet meer weggestuurd konden worden. Een misplaatste grap, maar wel eentje die een dieper inzicht biedt in de denkwijze die gehanteerd wordt. Grapperhaus en De Jonge die ondanks behoorlijke miskleunen gewoon aan mogen blijven. Zie ook de laatste persconferentie toen journalisten vroegen aan De Jonge of het niet beter was dat hij vertrok. De Jonge stamelde wat, Rutte sprong voor hem in de bres. Aan mogen blijven lijkt de hoogste prioriteit te hebben.

Maatregelen als de avondklok worden doorgeduwd en iedereen die tegen is behoort tot het "wappiegeluid" in het parlement. Tegen een verenigd front van kabinet en OMT valt weinig in te brengen. Of het nu de rechtszaal is of de plenaire zaal, deze eenheid walst over elke tegenstand heen zonder genade. Concessies komen pas als het echt niet anders kan. Zelfs het sorry zeggen nu komt pas als een achterafje.

Nu snoeit De Jonge dan stilletjes in de mogelijkheden van het parlement om invloed uit te oefenen op de Twm en de inhoud daarvan. Zelfs wil hij niet meer langs de Raad van State hoeven te gaan inzake coronawetgeving. Een erg onfrisse gang van zaken, hiermee handicapt hij alle 'checks and balances' die zo noodzakelijk zijn.

Er is hier een patroon te bespeuren in al deze gedragingen.

Prima dat je vind dat andere zaken anders en beter kunnen binnen en buiten dit dossier, daar kan ik voor een aardig deel in mee gaan, al zal ik waarschijnlijk wel wat milder oordelen, maar ik zie niet hoe dat een valide argument is de besmettingen vermoedelijk veel verder en nog sneller te laten stijgen door de festivals als nog te organiseren met louter testen bij de huidige besmettingsgraad, om daar dan zogenaamd het kabinet de deksel mee op de neus te geven. Ik denk dat voornamelijk anderen daar de deksel van op de neus gaan krijgen. Dus nee ik zie ook niet in waarom je dat zou karakteriseren als "emotionele chantage".

Dat pseudo idee van "het kabinet" of "het OMT" straffen op deze wijze blijf ik toch behoorlijk ridicuul vinden.
Volgens mij hebben we het hier in beginsel over bedrijven ipv burgers.
Die onbetrouwbaarheid lijkt mij vooralsnog zoals ik eerder betoogd heb nog wel eens mee te kunnen vallen, maar wellicht dat details anders uitwijzen dat zullen we wel zien in het kortgeding danwel de bodemprocedure voor de schadeclaims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:20:
[...]
Daarmee ben ik het eens, maar ik zie geen scenario voor me waarin we elke gitaarversterker in de houtversnipperaar moeten gaan gooien omdat De Grote Pandemie ervoor gezorgd heeft dat live muziek en concerten echt helemaal niet meer, en nooit meer mogelijk gaan zijn.

Dat het een wake-up call moet zijn voor de sector dat ze misschien een beetje moeten afschalen vind ik zeker ook, de grote festivals waren niet meer leuk of gezellig, en ook in discotheken was de sfeer de afgelopen jaren ver te zoeken.
Op zich lijkt het me een sector, die vrij snel weer her-opgericht / uit winterslaap is, waar je je hooguit zorgen over kunt maken is dat er nog meer transfer plaats gaat vinden naar financiering door onfrisse types (of nog meer eigenaarschap van brouwerijen of van die pandjesmelkers zoals bijvb die kwibus in breda), dus je mag onderhand ook wel flink aan je bibob capaciteit gaan werken gok ik. Niet dat het uniek is voor de horeca, want detailhandel heeft min of meer dezelfde ellende met winkelvastgoed. Bijna allemaal huur van grote clubs.

Dus ik denk niet dat we heel lang zonder hoeven, volgende vragen zijn dan wel, als dat nodig is, hoe wikkel je dat relatief netjes af voor de huidige eigenaren.

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 12-07-2021 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

HollovVpo1nt schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:24:
https://www.nu.nl/coronav...lle-openbare-ruimtes.html

Vanaf 1 augustus ben je in Frankrijk of gevaccineerd of je moet je on de 2 dagen laten testen, wil je openbare ruimtes kunnen betreden. Echt krankzinnig. Benieuwd of Nederland en België zullen volgen....
iets van 11 berichten eerder stond het al. Lijkt mij van niet, dat is wel een hele grote zwaait van 'Dansen met Janen' naar zo een regime. Voor België weet ik het niet maar die zijn ook vrij pragmatisch ingesteld wat ik zo verneem dus ook daar lijkt het mij niet snel gebeuren.
Het is een behoorlijke rigide maatregel van Macron waarvan ik mij afvraag hoe lang deze stand gaat houden, lijkt me namelijk een prima reden om weer te gaan staken (de nationale hobby van zijn land).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

omdat er in die sector best heel veel mensen werkzaam zijn? Omdat veel mensen die sector best fijn vinden in hun leven? Zo kan ik niet wachten om weer naar een concert te gaan. Dus laten we die alsjeblieft niet failliet laten gaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:20:
[...]
Als er geen Corona besmettingsexplosie was geweest, waren de eerste live muziek festivals gewoon dit weekend geweest.
Dat het nooit meer kan is idd een rare stelling.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 12-07-2021 23:39 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

YakuzA schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:39:
[...]

Als er geen Corona besmettingsexplosie was geweest, waren de eerste live muziek festivals gewoon dit weekend geweest.
Als de jongeren niet massaal naar de teststraat waren geweest dan hadden die live muziek festivals gewoon plaatsgevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Laguna schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:50:
[...]

Als de jongeren niet massaal naar de teststraat waren geweest dan hadden die live muziek festivals gewoon plaatsgevonden.
nee want dan waren er geen bezoekers geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Besmettingen lijken echt volledig langs de lijnen van vaccinatie te lopen. Grootste deel tieners en twintigers. Significant deel dertigers. Maar ook veertigers en vijftigers nog iets meer dan de oudste generaties.

Weldra is het percentage gevaccineerden hoog genoeg dat de zorg niet meer overloopt, zelfs als het virus ongecontroleerd rondraast :)

Dan zijn we als maatschappij ook niet meer zo vatbaar voor nieuwe, nóg besmettelijker varianten - zo lang als de vaccins maar goed blijven werken.

In het VK wagen ze het er nu al op; ik denk dat wij iets conservatiever moeten zijn en een iets hoger percentage gevaccineerden afwachten (en even kijken hoe het ze daar vergaat), maar daarna kunnen we waarschijnlijk hetzelfde doen :)

[ Voor 11% gewijzigd door eamelink op 12-07-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

jadjong schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Krijgen we dat weer.... :P een snelle berekening van de foutmarge op 300.000 Testen voor Toegang geeft al meer valse negatieve dan de 880 jongeren die afgelopen twee weken van TvT een negatief testresultaat kregen. Daarnaast zijn er ook valse positieven waardoor die 880 er eigenlijk veel minder zijn. De gebruikte sneltest is bij zo'n laag percentage positieve testen niet meer betouwbaar, nu wel maar dan stoppen we er net mee. :D
Ook is het niet zo dat alle jongeren die een positieve test mee kregen toch de discotheek in gingen EN niet alle portiers keken precies op dat moment de andere kant op.

Tldr: Er zijn veel meer mensen onbewust ziek de club in gegaan dan dat er fraudeurs zijn. En dan mag je 200.000 figuren van dansen met Janssen er nog bij op tellen.
Tja, als de test al niet betrouwbaar is... wat moet je dan? Enkel gevaccineerden toelaten? Die zijn minder besmettelijk maar bovendien geven ze vrijwel geen ziekenhuisopnames. Dansen na 2 weken met jansen dan maar.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Rutte dan ook maar een vlammende toespraak zoals Macron overmorgen ?

Sorry, voor de non-vaxxers. Griekenland is ook lekker bezig.

Ik was vamiddag even in een ANWB winkel voor een tol badge, maar denk steeds dat ik een parallele wereld terecht ben gekomen, een waar Covid niet bestaat. Loop je met je mondkapje.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Nox schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:55:
[...]

Tja, als de test al niet betrouwbaar is... wat moet je dan? Enkel gevaccineerden toelaten? Die zijn minder besmettelijk maar bovendien geven ze vrijwel geen ziekenhuisopnames. Dansen na 2 weken met jansen dan maar.
4 weken, zoals bv Frankrijk ook doet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

franssie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:53:
[...]

nee want dan waren er geen bezoekers geweest :+
Genoeg bezoekers hoor, alleen die paar mensen die ziek op bed liggen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Laguna schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:17:
[...]

Genoeg bezoekers hoor, alleen die paar mensen die ziek op bed liggen niet ;)
Zonder TVT code wel toegang als je niet ziek op bed lag? Want dat was toen nog verplicht - wellicht begrijp ik je niet goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:42
Ik schrik best van de regels die ze gaan doorvoeren in Frankrijk mbt wel/niet vaccineren. Ik vind dit eerlijk gezegd enge ontwikkelingen. Hopelijk geen precedent voor Nederland, al denk ik wel dat we die kant op gaan. Logisch dat je wilt dat zo ver mogelijk mensen zich vaccineren, maar dit gaat wel ver… Je gaat wel een gigantische verdeeldheid krijgen in de samenleving hierdoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:03
YakuzA schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:39:
[...]

Het is, als je afgaat op waarschijnlijkheid, wellicht een vreemde stelling, maar de reacties op zo'n stelling zijn natuurlijk wel voer voor psychologen, sociologen en wat dies meer zij (maar dat geldt eigenlijk voor deze hele pandemie). Blijkbaar kunnen we ons heel moeilijk voorstellen dat er een situatie kan ontstaan waarin dat, wat wij het leukste vinden, niet meer mogelijk is. Blijkbaar gaan we ervan uit dat er altijd een keuze is en blijkbaar hebben we zo'n groot vertrouwen in de superioriteit van de mens dat we ons geen door natuurkrachten opgelegde andere werkelijkheid kunnen voorstellen. Ik heb geen idee wat dat precies betekent, maar volgens mij hoef je niet heel ver terug te gaan in de tijd om wat meer 'bescheidenheid' op dat vlak te vinden. Ik ben er niet van overtuigd dat onze huidige houding de meest realistische is.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

franssie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:22:
[...]

Zonder TVT code wel toegang als je niet ziek op bed lag? Want dat was toen nog verplicht - wellicht begrijp ik je niet goed.
De vraag is of die personen ook positief getest zouden zijn bij TvT. PCR-testen zijn nou eenmaal gevoeliger dan antigeen-sneltesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Fuujii schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:30:
Ik schrik best van de regels die ze gaan doorvoeren in Frankrijk mbt wel/niet vaccineren. Ik vind dit eerlijk gezegd enge ontwikkelingen. Hopelijk geen precedent voor Nederland, al denk ik wel dat we die kant op gaan. Logisch dat je wilt dat zo ver mogelijk mensen zich vaccineren, maar dit gaat wel ver… Je gaat wel een gigantische verdeeldheid krijgen in de samenleving hierdoor.
Aan de andere kant lijkt de vaccinatiegraad en bereidheid daar wel substantieel lager te liggen.
Beetje afhankelijk van het hier het uiteindelijke verloop is in de lagere leeftijdsgroepen komen we hier zonder dat soort maatregelen al een aardig eind. Al lijkt de curve voor de 1e prik 50+ al wel wat vroeg af te vlakken in mijn ogen, daar wellicht al geen 80% meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:03
Je weet dat er in Frankrijk al meerdere vaccinaties verplicht zijn? In NL hebben we blijkbaar het idee dat verplichte vaccinaties gekoppeld zijn aan autoritaire regimes of zo, maar dat is echt niet zo. Zelfs onze zuiderburen kennen een verplichte vaccinatie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

loekf2 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:00:
Rutte dan ook maar een vlammende toespraak zoals Macron overmorgen ?

Sorry, voor de non-vaxxers. Griekenland is ook lekker bezig.

Ik was vamiddag even in een ANWB winkel voor een tol badge, maar denk steeds dat ik een parallele wereld terecht ben gekomen, een waar Covid niet bestaat. Loop je met je mondkapje.
Ze zijn dan ook al een tijdje niet meer verplicht. Duh dat iedereen ze niet meer gebruikt.
loekf2 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:02:
[...]

4 weken, zoals bv Frankrijk ook doet.
Dat lijkt me schromelijk overdreven. De vaccins werken na 2 weken al uitstekend.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nox schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:49:
[...]

Dat lijkt me schromelijk overdreven. De vaccins werken na 2 weken al uitstekend.
Die 2 weken is voor AZ, Moderna en Pfizer. Voor Janssen wordt 4 weken na de prik doorgaans gehanteerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Nu online

Nox

Noxiuz

wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:53:
[...]

Die 2 weken is voor AZ, Moderna en Pfizer. Voor Janssen wordt 4 weken na de prik doorgaans gehanteerd.
2 weken wordt er gehanteerd. 1 week zelfs na de 2e dosis pfizer.
Wanneer ben je na vaccinatie beschermd tegen COVID-19?

Je bent één week (met het vaccin van Pfizer) tot twee weken (met de vaccins Moderna, AstraZeneca) na de 2de vaccinatie goed beschermd tegen het coronavirus. Na de eerste vaccinatie met Pfizer, Moderna of Astrazeneca kun je nog corona krijgen omdat je afweer tegen het virus nog niet helemaal is opgebouwd. Na de tweede vaccinatie is de kans om ziek te worden veel kleiner omdat je beter beschermd bent. Het is daarom belangrijk om ook de tweede vaccinatie te halen. Zie: 'Vier redenen waarom je tweede coronaprik geen overbodige luxe is' op Rijksoverheid.nl.
Je bent 2 weken na één vaccinatie met Janssen ook voldoende beschermd tegen COVID-19.
Je bent 2 weken na één vaccinatie en als je vóór die vaccinatie corona hebt gehad, ook voldoende beschermd tegen COVID-19.
https://www.rivm.nl/covid...gen-achtergronden/werking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:53:
[...]
Ik kan dat "doorgaans" zo niet zo terug vinden, wel bij de CDC uit studies:
The J&J/Janssen COVID-19 Vaccine was 66.3% effective in clinical trials (efficacy) at preventing laboratory-confirmed COVID-19 infection in people who received the vaccine and had no evidence of being previously infected. People had the most protection 2 weeks after getting vaccinated.
In the clinical trials, the vaccine had high efficacy at preventing hospitalization and death in people who did get sick. No one who got COVID-19 at least 4 weeks after receiving the J&J/Janssen COVID-19 Vaccine had to be hospitalized.
Wellicht dat het voort komt uit dat tweede punt, maar ik zag zo geen grafiek staan met hoe dat zich opbouwt in die 4 weken en of 4 weken echt substantieel verschil maakt met 2 weken (in de studie, of dat dat gebleken alsnog gebleken is uit real world data).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Best wel zorgelijk. Wie gaat zich nou elke twee dagen laten testen voor een eenvoudig cafébezoek? Dus toch een indirecte vaccinatieplicht.

Nog erger is dat deze maatregelen niet snel opgegeven zullen worden - dat verwacht ik - binnenkort staat september alweer voor de deur en dan stijgen de besmettingen sowieso weer. Dus een groen vinkje laten zien om het café binnen te mogen zal er nog wel even ingehouden worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nox schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 01:01:
[...]

2 weken wordt er gehanteerd. 1 week zelfs na de 2e dosis pfizer.

[...]

https://www.rivm.nl/covid...gen-achtergronden/werking
Dat is alleen binnen Nederland en alleen RIVM. Internationaal is dat met Janssen vaak 4 weken.

Het CBG zegt dat ook:
Het vaccin bestaat uit één prik. Vanaf 4 weken na het halen van de prik zijn mensen maximaal beschermd tegen het coronavirus.
Zie https://www.cbg-meb.nl/ac...-voor-nederland-en-europa

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Ik lees de laatste tijd veel over long Covid, ook dat ze handtekeningen aan het verzamelen zijn geweest voor het erkennen van long covid.
Ik heb het idee dat deze mensen een beetje aan hun lot over gelaten worden. Sws Zouden ze long Covid in moeten delen in gradaties. Want tot nu toe wordt er teveel in gezet op meer bewegen, maar ik denk dat dat niet op gaat met mensen die er ook nog Post Extortional Malaise bij hebben. Er zijn ook veel vergelijkingen te vinden in Long Covid en ME/CVS, dus echt helemaal nieuw is dit dus niet. Ook vind ik dat vermoeidheid vaak te zacht uitgedrukt is daarin, uitputting zou een betere benaming daar in zijn.

We zullen zien hoe lang het duurt voordat ze het opgelost hebben en er serieus aandacht aan besteed wordt door de regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Vorige week nog goedgekeurd voor NL door de Gezondheidsraad…
GENEVA, July 12 (Reuters) - The World Health Organization's chief scientist on Monday advised against people mixing and matching COVID-19 vaccines from different manufacturers, calling it a "dangerous trend" since there was little data available about the health impact.

"It's a little bit of a dangerous trend here. We are in a data-free, evidence-free zone as far as mix and match," Soumya Swaminathan told an online briefing.

"It will be a chaotic situation in countries if citizens start deciding when and who will be taking a second, a third and a fourth dose."
https://www.reuters.com/b...ovid-vaccines-2021-07-12/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Als ik het me goed herinner was er een onderzoek waaruit zou blijken dat de volgorde wel uitmaakte
in de zin dat AZ -> Pfizer leverde wel substantieel wat op, Pfizer -> AZ niet. Maar goed die studies zullen over het algemeen kleiner van opzet zijn en een deel vooral gericht of het veilig is en wellicht wat minder op of en hoeveel de werking postitief beïnvloed wordt.
Zijn punt dat het onverstandig is om het aan burgers over te laten om wat rond te shoppen (waarmee er dus eventueel de kans bestaat dat de doelmatigheid daalt door het shoppen in een volgorde die betrekkelijk weinig op kan leveren, dat snap ik dan wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58

Amphiebietje

In de blubber

wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 01:06:
[...]

Dat is alleen binnen Nederland en alleen RIVM. Internationaal is dat met Janssen vaak 4 weken.
Ja, helaas hanteert het RIVM een stel regels die nogal tegenstrijdig zijn met wat er zoal bekend is over Covid, en die voornamelijk nog steeds gehanteerd worden omdat men bij het RIVM blijkbaar een probleem heeft met terugkomen op eerdere stellige verklaringen over het hoe en wat van Covid, verklaringen waarvan inmiddels wel duidelijk zou moeten zijn dat ze onzin waren als je kijkt naar de grote hoeveelheid buitenlandse data en onderzoek die die verklaringen tegenspreken dan wel niet bepaald ondersteunen.

Zie ook "kinderen krijgen geen Covid" en "mondmaskers helpen niet". :/

Naast het zwabberbeleid van de regering en het niet navolgen en/of afdwingen van de regels is dat mede een andere oorzaak van de huidige situatie in Nederland.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20

St@m

@ Your Service

Amphiebietje schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:10:
[...]

Naast het zwabberbeleid van de regering en het niet navolgen en/of afdwingen van de regels is dat mede een andere oorzaak van de huidige situatie in Nederland.
Een paar besmettingen onder jongeren en vrijwel lege ziekenhuizen, die huidige situatie?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:38
Logisch dat je wilt dat zo ver mogelijk mensen zich vaccineren, maar dit gaat wel ver… Je gaat wel een gigantische verdeeldheid krijgen in de samenleving hierdoor.
Laten we nou niet doen alsof dit als een verrassing komt, des te meer mensen volledig gevaccineerd zijn hoe hoger de druk op de steeds kleiner wordende minderheid.

De bezwaren jegens de testsamenleving zijn voor veel mensen vooral ingegeven door het nog niet aan de beurt zijn voor de prikken, spreekwoordelijke jongeren die niet makkelijk naar de kroeg mogen terwijl terrassen vol zitten met volledig gevaccineerde boomers. Als straks 85% van de bevolking een groen vinkje heeft zal er weinig weerstand meer zijn als anti-vaxers en streng religieuzen uitgesloten worden van de samenleving.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:37:
[...]

Laten we nou niet doen alsof dit als een verrassing komt, des te meer mensen volledig gevaccineerd zijn hoe hoger de druk op de steeds kleiner wordende minderheid.

De bezwaren jegens de testsamenleving zijn voor veel mensen vooral ingegeven door het nog niet aan de beurt zijn voor de prikken, spreekwoordelijke jongeren die niet makkelijk naar de kroeg mogen terwijl terrassen vol zitten met volledig gevaccineerde boomers. Als straks 85% van de bevolking een groen vinkje heeft zal er weinig weerstand meer zijn als anti-vaxers en streng religieuzen uitgesloten worden van de samenleving.
Ik begrijp jouw redenatie wel en gevoelsmatig lijkt het redelijk maar het zijn niet alleen anti-vaxers of streng religieuzen he. Ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden vanwege medische omstandigheden. Hoe groot die groep is weet ik niet maar niet gevaccineerd worden is niet altijd alleen een keuze. Daarnaast zou het nooit zo moeten zijn dat mensen van een samenleving uitgesloten worden omdat het een andere/grotere groep niet uit komt. Dan zijn er ook nog wel wat andere dwarssnedes te maken van de samenleving die we ook op andere vlakken kunnen gaan afzonderen. Lijkt me geen wenselijk beleid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:38
Teknix1982 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:48:
Ik begrijp jouw redenatie wel en gevoelsmatig lijkt het redelijk maar het zijn niet alleen anti-vaxers of streng religieuzen he. Ook mensen die niet gevaccineerd kunnen worden vanwege medische omstandigheden.
Wat ik zeg is niet primair mijn eigen mening hierover, wel wat ik om me heen maar dus ook in andere landen zie gebeuren.

Zolang een grote groep waar je je goed mee kunt identificeren door een maatregel getroffen wordt is er brede weerstand, eenmaal een 'niche' buiten de eigen belevingswereld kunnen weinig mensen het nog echt wat schelen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
@Teknix1982 Volgens mij is dat ook wat Hoevenpe bedoelt. We zijn een eind gekomen met "we willen geen 2-deling in de samenleving". Maar nu ook in Nederland de tvt faalt en het aantal gevaccineerden toeneemt, lijken onze morele bezwaren plots niet meer zo strikt.
Frankrijk maakt dat nu nog bonter door niet gevaccineerden effectief de toegang tot het openbaar leven te ontzeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door blissard op 13-07-2021 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
Als straks 85% van de bevolking een groen vinkje heeft zal er weinig weerstand meer zijn als anti-vaxers en streng religieuzen uitgesloten worden van de samenleving.
Echt triest dat ik mee mag maken dat dit gewoon op tweakers word verkondigd. Dat waar ik van begin af aan al bang voor was, namelijk een tweedeling in de maatschappij, word nu steeds meer mensen in de "goede" catogorie vallen is het uitsluiten van groepen ineens een goed idee. Zorgwekkend.

edit: intussen wat verduidelijkt door hoevenpe, maar algemeen blijft dit wel een ding.

[ Voor 8% gewijzigd door arbraxas op 13-07-2021 08:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
arbraxas schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:25:
[...]

Echt triest dat ik mee mag maken dat dit gewoon op tweakers word verkondigd. Dat waar ik van begin af aan al bang voor was, namelijk een tweedeling in de maatschappij, word nu steeds meer mensen in de "goede" catogorie vallen is het uitsluiten van groepen ineens een goed idee. Zorgwekkend.
Alsjeblieft zeg, je creëert juist een tweedeling in de maatschappij als je de (overgrote) meerderheid vastzet tbv anti-vaxxers.

Als je moedwillig jezelf niet vaccineert terwijl er genoeg wetenschappelijk bewijs is dat we te maken hebben met een wereldwijde crisis, kun je niet verwachten dat 85% van de landgenoten zichzelf maar aan jou gaat aanpassen.

Het lijkt me goed dat als iedereen in de ruime gelegenheid is gesteld om een gratis vaccinatie te halen dat we dan langzaam de maatregelen opheffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Imperium op 13-07-2021 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Plus de economie moet open, en als dat de enige manier is, dan maar zo. Ondernemers met een bedrijfje, waarvan ze afhankelijk zijn voor inkomen, kun je niet tot het einde der tijden sluiten met een handjevol overheidssteun. Een economie die draait is voor iedereen een goed idee, ook voor niet gevaccineerden.

[ Voor 14% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-07-2021 08:31 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Imperium schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:28:
[...]

Alsjeblieft zeg, je creëert juist een tweedeling in de maatschappij als je de (overgrote) meerderheid vastzet tbv anti-vaxxers.

Als je moedwillig jezelf niet vaccineert terwijl er genoeg wetenschappelijk bewijs is dat we te maken hebben met een wereldwijde crisis, kun je niet verwachten dat 85% van de landgenoten zichzelf maar aan jou gaat aanpassen.

Het lijkt me goed dat als iedereen in de ruime gelegenheid is gesteld om een gratis vaccinatie te halen dat we dan langzaam de maatregelen opheffen.
Dus geen beperkingen aan een kleine groep opleggen is tweedeling creeeren voor iedereen?
Mag ik de logica even niet volgen van deze redenatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:19
Imperium schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:28:
[...]

Ik heb er toch erg veel moeite mee om mensen uit te sluiten, simpelweg omdat vaccineren een keuze moet zijn. Zo is het altijd verkondigd en zo zal het ook moeten zijn, iedereen moet de keuze hebben om wel of niet een spuit in z'n lichaam te laten zetten. Door deze groep uit te sluiten van de samenleving ontneem je hen feitelijk deze keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Insert12 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:33:
[...]

Ik heb er toch erg veel moeite mee om mensen uit te sluiten, simpelweg omdat vaccineren een keuze moet zijn. Zo is het altijd verkondigd en zo zal het ook moeten zijn, iedereen moet de keuze hebben om wel of niet een spuit in z'n lichaam te laten zetten. Door deze groep uit te sluiten van de samenleving ontneem je hen feitelijk deze keuze.
Dat is begrijpelijk, maar wat is dan het alternatief? Moet iedereen zich dan maar aan gaan passen aan een kleine groep welke zich moedwillig een risico voor de samenleving op de hals halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:19
Imperium schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Dat is begrijpelijk, maar wat is dan het alternatief? Moet iedereen zich dan maar aan gaan passen aan een kleine groep welke zich moedwillig een risico voor de samenleving op de hals halen?
Welk risico dan?

De grote groep die wel gevaccineerd is heeft voor zichzelf al het risico op een ernstige vorm van Covid geminimaliseerd. De enige groep die er nog volop last van zal hebben is de groep die niet gevaccineerd is en die wordt steeds kleiner door groepsimmuniteit als gevolg van het virus dat ze vanzelf een keer oplopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wellicht denk ik wat te simplistisch, maar we hebben toch al jaren voor bepaalde landen inreisvereisten op het gebied van vaccinaties? Wil je zo'n vaccin niet laten zetten, prima, jouw keuze maar dan kom je gewoonweg dat land niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Het zit wat mij betreft wel net over het randje heen, zulke beperkingen, al helemaal vanwege 1 EU. Dan zou het ook moet gelden in NL, BE, DE etc... trek dan een lijn, want nu rent de meute naar het terras in Spanje, België, Nederland, Duitsland (over de grenzen...) waar daarna weer andere, misschien nog strengere regels, worden ingesteld (en je de bewoners en zorg van dat land benadeeld)

Ik denk wel dat het doel, die vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen in korte tijd (waar bij het normale vaccinatieprogramma meerdere jaren (13?) over gedaan wordt), op deze manier wel eerder gehaald wordt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
ik schrik ervan hoe makkelijk sommigen hier mensen indelen in 2 groepen. De goeden vs de slechten. gevaccineerden tegen niet-gevaccinneerden (die voor het gemak maar direct antivaxxers worden genoemd, om de tegenstellingen nog wat te vergroten en aan te tonen dat de schrijver aan de "goede" kant van het spectrum staat)

Op deze manier wordt de samenleving alleen maar nog verder uit elkaar gedreven, simpelweg omdat ieder normaal debat ontbreekt en er alleen in oneliners over andersdenkenden wordt gesproken. Waar deze polarisatie toe leidt weet ik niet, maar ik maak me er wel zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:30:
[...]
Een paar besmettingen onder jongeren en vrijwel lege ziekenhuizen, die huidige situatie?
Er zijn twee uiterste mogelijkheden:
- de ziekenhuizen stromen niet meer vol
- de ziekenhuizen stromen wel vol

In het laatste geval moet de overheid uiteindelijk forse maatregelen nemen bij R>1, maar dan moeten er eerst vele mensen besmet raken (nu 10-15 duizend per dag) en daarvan deels ziek worden. Dat kan naar huidige inzichten ook leiden tot langdurige klachten na milde ziekte. Daarnaast is er nog meer uitgestelde zorg, nog meer druk op zorgmedewerkers die al een tamelijk druk jaar achter de rug hebben en die bezig waren de enorme achterstanden in te lopen en ontstaat er wederom maatschappelijke schade door een lockdown.

De overheid kan ook nu exact die maatregelen nemen en voorkomen dat enorme aantallen mensen ziek worden. De ziekenhuizen zullen dan dus ook niet overstromen. Mensen die niet besmet raken lopen uiteraard ook niet het risico op eventuele langdurige ziekte. En de zorg kan verder met het inhalen van de uitgestelde zorg zoals ze dat nu ook aan het doen zijn. De schade door de lockdown is uiteraard identiek.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
stijnec1 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:45:
ik schrik ervan hoe makkelijk sommigen hier mensen indelen in 2 groepen. De goeden vs de slechten. gevaccineerden tegen niet-gevaccinneerden (die voor het gemak maar direct antivaxxers worden genoemd, om de tegenstellingen nog wat te vergroten en aan te tonen dat de schrijver aan de "goede" kant van het spectrum staat)

Op deze manier wordt de samenleving alleen maar nog verder uit elkaar gedreven, simpelweg omdat ieder normaal debat ontbreekt en er alleen in oneliners over andersdenkenden wordt gesproken. Waar deze polarisatie toe leidt weet ik niet, maar ik maak me er wel zorgen over.
In dit geval is het toch ook de goeden vs de slechten? We zitten potverdomme in een wereldwijde pandemie, het is niet de keuze tussen fastfood of bewust gezond eten maar zwartwit gezegd tussen leven of dood. en vervolgens wilt een groep zich bewust niet laten vaccineren maar wel aanspraak houden op het zorgstelsel?

Gingen de opnames van Corona zo geleidelijk als een ander willekeurige aandoening dan moet je het maar uitzoeken, maar als 2 miljoen mensen zich niet wilt laten vaccineren en een percentage daarvan continu de IC bezet houdt.. Hoe hypocriet is dat? En dan mag de samenleving er wel voor blijven betalen zeker?

Als men zich niet vaccineert dan blijft dit virus een dusdanig beslag leggen op de samenleving waar uiteindelijk IEDEREEN last van heeft..

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stijnec1 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:45:
Ik schrik ervan hoe makkelijk sommige mensen weigeren om te doen wat het beste is voor de samenleving.
Pagina: 1 ... 7 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).