Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:19:
[Twitter]
Nou, toch weer iets lager dan gisteren. Ben benieuwd of dit echt een korte extreme piek is geweest of dat we deze week nog wat verder doorstijgen.
Zondag en maandag waren altijd al lager toch? Ivm weekend testers.
Nu werd er gisteren al geopperd dat dat afgelopen weken niet het geval is, maar is dat ook echt zo?
Laten we even de volledige week afwachten voor we hoopvol worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:23
Laguna schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Afgelopen weekend was er nog steeds TvT alleen minder dan het weekend ervoor.

Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat deze paniek reactie niet nodig was geweest en aanscherping van TvT voldoende was geweest. Angst voor een explosieve groei qua ziekenhuisopnames is niet reëel. Ter vergelijking de laatste keer dat we zo hoog zaten qua positieve testen zaten we op 300 nieuwe opnames in het ziekenhuis per dag, dat ligt nu op 10 en ja dat is geen eerlijke vergelijking doordat het aantal positieve testen in korte tijd snel is gestegen en ziekenhuisopnames achterlopen. Maar los daarvan is de bescherming tegen ziekenhuisopname door 1 prik ook al groot, waardoor die explosieve groei in het ziekenhuis er niet gaat komen.
En waar baseer jij dat op? In de UK waar ze een hogere vaccinatiegraad hebben lopen de ziekenhuisopnames nu op. Ja het is minder als de vorige keer maar als je het aantal besmettingen exponentieel laat stijgen dan kom je vanzelf weer bij een kritische capaciteit.

En nogmaals, dat alles om 1,5 maand eerder in de disco te kunnen staan? Het TvT voor een discotheek is gewoon een slecht idee nu. Pas op het moment dat de meesten jongeren volledig gevaccineerd zijn is het een goed idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:39
R.van.M schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:48:
[...]

En waar baseer jij dat op? In de UK waar ze een hogere vaccinatiegraad hebben lopen de ziekenhuisopnames nu op. Ja het is minder als de vorige keer maar als je het aantal besmettingen exponentieel laat stijgen dan kom je vanzelf weer bij een kritische capaciteit.

En nogmaals, dat alles om 1,5 maand eerder in de disco te kunnen staan? Het TvT voor een discotheek is gewoon een slecht idee nu. Pas op het moment dat de meesten jongeren volledig gevaccineerd zijn is het een goed idee
Met als grote verschil dat het VK voornamelijk AZ heeft geprikt, welke aangetoond minder bescherming biedt tegen Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

gws24 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:45:
[...]
Nee, rond 1 augustus heeft iedereen van 40+ inderdaad wel zo'n beetje de 2e gehad maar dan is men nog niet volledig beschermd. Dat zal pas zo'n 2 weken later zijn dus rond half augustus.
Als iedereen van 40+ deze week de tweede prik krijgt, dan zijn ze op 1 augustus toch volledig beschermd?

Anders betekent het gewoon dat de tweede prikken voor die leeftijdsgroep gewoon nog weken achter lopen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Aantal positieve testen in Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost is wel érg laag. Vraag me af of dat klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3nQu8mHso6_SPbHwaNSrJC3Pjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x1ZBS7hNy0IdyfIawmamxjJH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 21:39
Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Als iedereen van 40+ deze week de tweede prik krijgt, dan zijn ze op 1 augustus toch volledig beschermd?

Anders betekent het gewoon dat de tweede prikken voor die leeftijdsgroep gewoon nog weken achter lopen.
43 hier en volgende week vrijdag m'n 2e Pfizer. Had een weekje eerder gekunt maar de aangewezen locaties waren de eerste paar keren volkomen ruk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Balance schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:53:
Aantal positieve testen in Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost is wel érg laag. Vraag me af of dat klopt.

[Afbeelding]
https://www.rtvnoord.nl/n...ben-we-niet-eerder-gezien

Als ik het hier lees zitten een aantal plekken aan de maximale capaciteit dus de uitslagen per dag worden wat meer uitgesmeerd.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

R.van.M schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Nee saturatie en daarmee seroprevalentie voorkomt dat.
De clubs tot daaraan toe. Ik vind de beperkingen voor de vele festivals die buiten zouden plaatsvinden veel kwalijker.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
Laguna schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Nee saturatie en daarmee seroprevalentie voorkomt dat.

[...]

De clubs tot daaraan toe. Ik vind de beperkingen voor de vele festivals die buiten zouden plaatsvinden veel kwalijker.
Dat vond ik al met in groepen buiten zijn tijdens de lockdown. Buiten werd ook alles aan banden gelegd.... Besmettingsrisico is buiten sowieso lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Touchdomex schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:56:
[...]

https://www.rtvnoord.nl/n...ben-we-niet-eerder-gezien

Als ik het hier lees zitten een aantal plekken aan de maximale capaciteit dus de uitslagen per dag worden wat meer uitgesmeerd.
naar aanleiding van de drukke telefoonlijn:
Ik belde vanmorgen om een vaccinatie afspraak te maken voor mijn 12 jarige dochter.
Na 20 minuten in de wacht vertelde de dame van de GGD dat ze ook mijn dochter even wilde spreken. Maar die zat natuurlijk braaf op school. En zonder haar stem te horen mocht ze geen afspraak maken. Volgens haar was ik niet de enige ouder die voor niks belde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:37

Kan me niet voorstellen dat het weken zijn, mijn zoon van 12 kon gisteren de eerste over 10 dagen en de tweede eind augustus inplannen.

Lijkt me dat volwassenen half augustus de tweede prik gehad moeten hebben, jongeren daar nog wat achteraan komen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

[Afbeelding]
Yep. Het zou wel heel toevallig zijn als ik 10 van de 98 positieve gevallen zou kennen waarvan gistermiddag de uitslag bekend werd :D

Of telt mijn gezin bij Gelderland mee omdat we ons daar hebben laten testen? Werden wel gebeld door GGD Brabant.

De doorlooptijd van alles lijkt ook enorm lang te zijn op dit moment in de regio: bellen, testen, uitslag, bron en contactonderzoek.

* Rukapul geeft kudo's aan de uitvinder van paracetamol -O- want corona voelt als 7(8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 12-07-2021 16:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 12:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

[Afbeelding]
Storing bij veel GGD'en. Dus de ''lage'' cijfers van vandaag zijn niet correct.

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 12-07-2021 16:08 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Volgens mij wordt je huidige woonplaats gebruikt (gekoppeld via DigiD / je BSN). Maar dat weet ik niet zeker. Zou logisch zijn, gezien sommige kleinere gemeenten geen testlocatie hebben maar wel besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35
spartacusNLD schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:05:
[...]

[Twitter]
Hmm gezellig. Zijn de cijfers van dinsdag niet bepalend voor de ECDC update?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:03

NMH

Moderator General Chat
!mark schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:44:
Kunnen de andere Europese landen ook van leren/hun beleid op aanpassen.
De Belgen kijken alvast naar ons:
De Belgische minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke zegt dat hij geen zin heeft om "loze beloftes" te maken over het sluitingsuur in de horeca of de heropening van het nachtleven vanaf september.

In een interview met VTM Nieuws verwijst hij naar Nederland waar de versoepelingen sinds gisteren deels zijn teruggedraaid na oplopende besmettingscijfers. "Ik heb absoluut geen zin om in het Nederlandse jojobeleid terecht te komen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, dat ziet er allemaal niet echt ernstig uit. Mooi :)

Ondertussen halen we het VK bijna in qua eerste vaccinaties: 69% om 65%, met een tempo dat hier nog beduidend hoger ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 12:27
[...]

[Twitter]
[Twitter]
Was er gisteren ook al niet een vertraging?

Misschien ligt het wel aan mij, maar er is wel vaak iets bij de GDD (storing, vertraging etc) wanneer we bij een piek zitten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

Laguna schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:57:

Mwa, kwam een goede week geleden op een tankstation langs de snelweg twee van die festivalbussen tegen, touringcars die dus helemaal volgepropt met schaars geklede dames en net iets te gladde heren onderweg waren naar een festival. Dan kan het festival wel buiten zijn, maar het levert ook dat soort tafferelen op.

En dan heb ik het ook nog niet over de dixies op het festivalterein.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

eamelink schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:14:
Nou, dat ziet er allemaal niet echt ernstig uit. Mooi :)

Ondertussen halen we het VK bijna in qua eerste vaccinaties: 69% om 65%, met een tempo dat hier nog beduidend hoger ligt :)
... en Max passeert Hamilton met gemak in de laatste paar ronden van deze wedstrijd, waardoor hij zich nog een stuk zekerder stelt van het kampioenschap. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 23:21

gws24

Thinking is hard!

[...]

Maar dat is dus niet zo ;) . Een aantal van mijn vrienden van 45 krijgt pas aankomende week de 2e, eentje zelfs pas de 22e en zo langzaam met een afspraak maken was hij niet. En de groep van 40/41 hobbelt daar nog weer een paar dagen achteraan. Punt is dat de meeste mensen geen tweakers zijn die continu aan het F5'en zijn om direct een afspraak te maken zodra het mocht en ook niet de site verversen maar gewoon één van de drie geboden opties hebben gekozen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]
Hoeveel uur van "vandaag" waren verstreken op het moment dat deze grafiek werd gegenereerd?
(alsin: het totaal van vandaag weet je morgen pas)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:53
RobinNL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Was er gisteren ook al niet een vertraging?

Misschien ligt het wel aan mij, maar er is wel vaak iets bij de GDD (storing, vertraging etc) wanneer we bij een piek zitten.
Wat dat betreft is er niet veel aan gedaan nee, de vorige piek in december zagen we precies hetzelfde gebeuren. Maar houd er ook rekening mee dat er flink is afgeschaald door de GGD's. De teststraat op 10min rijden is al een aantal weken dicht hier, maar gaat nu toch weer voor (maar) 2 dagen open.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
YakuzA schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Hoeveel uur van "vandaag" waren verstreken op het moment dat deze grafiek werd gegenereerd?
(alsin: het totaal van vandaag weet je morgen pas)
In de verantwoording staat dat het gaat om de aantallen die de GGD meldt aan RIVM in 24uur voorafgaand aan 10.00 op de dag van rapportage. Dit zijn dus voornamelijk de getallen van gisteren(zondag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je vroeg om 'enige kwantificering' van een zin die al een kwantificatie heeft (n=10.000 en hopelijk lager gezien de nieuwe gegevens van vandaag). Er is een risico op ziekte, opname en sterfte, maar dat is gewoon een feit van algemene bekendheid en behoeft dus geen 'bewijs' om in termen van burgerlijke rechtsvordering te blijven die mij eerder vandaag werd tegengeworpen.

Waarom moet ik absolute aantallen op afroep gaan lopen uitrekenen omdat jij daar om vraagt? Dat maakt de stelling toch niet minder waar? Ik neem aan dat je niet gaat ontkennen dat besmettingen geassocieerd zijn met ziekte en sterfte en dat er een verband is met bijvoorbeeld de vaccinatiegraad. Je kunt discussiëren of je 10.000 mensen per dag 'heel veel' vindt, maar ik vindt dat wel. Na een week heb je een kleine stad. Dat zijn dus elke dag <vul-subjectief-voornaamwoord-zelf-in> mensen die een risico lopen. Zonder besmetting loop je dat risico namelijk niet, dat lijkt mij vrij helder.

Desalniettemin geef ik je een specifieke verwijzing naar een OMT advies inclusief paginanummer waarin het een schatting staat van het risico op langdurige klachten en voldoe dus aan je vraag van 'enige kwantificering' want een bandbreedte met percentages wordt in dat advies vrij concreet benoemd. Moet ik nu de rekensom voor je gaan maken wat de uitkomst van 10.000 x die percentages is? Nee toch?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:18

Sagat

Is pappa x2!

hoevenpe schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Kan me niet voorstellen dat het weken zijn, mijn zoon van 12 kon gisteren de eerste over 10 dagen en de tweede eind augustus inplannen.

Lijkt me dat volwassenen half augustus de tweede prik gehad moeten hebben, jongeren daar nog wat achteraan komen.
vanochtend rond 10 uur gebeld voor mijn 13jarige zoon, we (of eigenlijk hij, ik was alleen chauffeur) konden 12.15 terecht (ook nog is in eigen woonplaats, waar mijn vrouw en ik beiden 20-40 mins moesten reizen naar andere steden). Dus niet dan lof! En ja ze wilden hem idd even spreken, daar had ik wel rekening mee gehouden (en het is hier inmiddels ook al grote vakantie).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Krijgen jongeren eigenlijk minder vaccin ingespoten dan volwassenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
[...]

[Twitter]
[Twitter]
Weet je wat het GGD systeem wat ruimte kan geven? Door een oproep te doen om te gaan testen als je met veel mensen samen was ook al heb je geen klachten!

https://www.nu.nl/coronav...samen-was-in-weekend.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

TrailBlazer schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:38:
Nee, ook vrouwen niet trouwens. Wellicht dat daarom vrouwen meer bijwerkingen van vaccinatie ervaren dan mannen? Totaal niet onderbouwd hoor, een vermoeden van mij.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

spartacusNLD schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Nee, ook vrouwen niet trouwens. Wellicht dat daarom vrouwen meer bijwerkingen van vaccinatie ervaren dan mannen? Totaal niet onderbouwd hoor, een vermoeden van mij.
Dat zou me niet verbazen omdat de dosering per kilo lichaamsgewicht dan gemiddeld wel hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Robkazoe schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Weet je wat het GGD systeem wat ruimte kan geven? Door een oproep te doen om te gaan testen als je met veel mensen samen was ook al heb je geen klachten!

Ongelooflijk dit, veel mensen missen hun PCR testuitslag op het vliegveld met als gevolg een vlucht die ze missen en nu roept Hugo op om nog meer te gaan testen?? De labaratoria zijn overbelast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Soundwork schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:44:
[...]
Ongelooflijk dit, veel mensen missen hun PCR testuitslag op het vliegveld met als gevolg een vlucht die ze missen en nu roept Hugo op om nog meer te gaan testen?? De labaratoria zijn overbelast...
*Sommige mensen* gaan alweer los dat dit een manier is om de cijfers omhoog te krijgen om zo weer extra maatregelen te kunnen aankondigen.

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 13-07-2021 10:05 . Reden: met het gebruik van wappie sla je gelijk elke discussie direct alweer dood... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
spartacusNLD schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Sommige mensen gaan alweer los dat dit een manier is om de cijfers omhoog te krijgen om zo weer extra maatregelen te kunnen aankondigen.
*knip*

Het is een feit dat de laboratoria voor PCR testen overbelast zijn, staat ook gewoon op de nieuwspagina's.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 13-07-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Wat een vreemde oproep, testen zonder klachten zegt toch helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Bron voor het dikgedrukte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Soundwork schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Heeft deze reactie nu betrekking op mijn post?
Ik distantieer mij van wappies en complotdenkers.....

Het is een feit dat de laboratoria voor PCR testen overbelast zijn, staat ook gewoon op de nieuwspagina's.
Nee, niet op jou post :)

meer dat het bericht waar je naar verwijst in wappie land alweer een spin gekregen heeft. Niets meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:38:
Is al beantwoord, maar voor de volledigheid: Pfizer is bezig met trials voor < 12 en die hebben wel een aangepaste versie:
Based on safety, efficacy and tolerability data from Pfizer's Phase 1 trial, the company will use 10 micrograms of each vaccine dose for kids between the ages of 5 and 11 in Phase 2/3 trials, and 3 micrograms of each dose for those 5 and younger. People ages 12 and older received 30 micrograms in each dose.
Dus onder de 12 jaar krijgt een derde en onder de 5 jaar een tiende van de 12+ hoeveelheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 18:51
update 2021-07-12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vje_ZVWnswIpsVKz7fflhxhJYWU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3FhuLalTxZJef86eMS0dKisR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HIeF3tcCUs_qwdOvzMMsTWncS4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gW0HsbK4ut51rudgQwMWhgAd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xns2sh74dDJMGZscLNRzUlMBOkA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j0NLjAdb24uZmGeC2FGKdlhd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjBDziDCqHHxtXSfuFe10vqKFT0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XGjf4gXu32BmYfuXRlBfiUue.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzBwTtVq4g_hpkquUhDGsTCl_sg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mbz0ZRSGtKKKGcxLU4KfmF7I.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5PrG5EUjqyEfX2EbwzXE7V_04I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yTWwYkMIIzSbQK4GjUmCkq32.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwAnxWMQfruq9zTwpSN6pkDilUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AOjWOZeWqAO1g4rKPQ0Zel9r.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm2sLYUDJNLSNfJxjSPvnCOTPAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FQM3ltE3K1Qx4fzYcyIGOoxs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/963uVmaPOf_T0SF_PO24QvZ8JbU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gYo94FY4Cw8fybuPMbc9vNPK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kag4365lCkGJ08GK487NtaH2n6Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8N9szSRdj30paUHzuLSD28KL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NGf9ztVtgN6Xx9nPVy9-Kx0UN0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pmOxX2eRSfjFIvYFkamuaY33.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8XRbzfKFxwd5ma82UoXAPx-xC4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1ITl72s1ktdPPZdBRZRmwjMQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
@breew die grafieken die je post, die laten eigenlijk geen stijgingen zijn begin deze maand... Klopt het dan wel?

Edit: geen "grote" stijgingen, en de grafiek voor positieve testen (stippenlijn) laten een prognose zien dat het weer daalt?

[ Voor 35% gewijzigd door Soundwork op 12-07-2021 16:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

Naast dat vind ik vooral dit stukje frapant:
Het verzoek is gericht aan mensen die afgelopen weekend zijn uitgegaan of een feestje hebben gehad. Maar ook iedereen die bijvoorbeeld een barbecue heeft gehad moet extra opletten, waarschuwt De Jonge.
Niet de ballen hebben om donderdag al de maatregelen per direct in te laten gaan maar eerst advies afwachten en het dan ook nog eens pas zaterdag chtend in te laten gaan en nu vragen of die mensen die uit zijn gegaan zich aub willen laten testen 8)7

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Dat zou me niet verbazen omdat de dosering per kilo lichaamsgewicht dan gemiddeld wel hoger ligt.
Zou verklaren waarom ik er met mijn 2m en 100+ kilo geen last van had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Soundwork schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:57:
@breew die grafieken die je post, die laten eigenlijk geen stijgingen zijn begin deze maand... Klopt het dan wel?
De dag van melding is nooit de dag van besmetting. Dus er zit een na-ijl effect in.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28

Dennis1812

Amateur prutser

Denk dat het risico op voedselvergiftiging doordat de buurman niet snapt dat kip doorbakken moet zijn en je rundvleessalade niet 3u in de zon moet zetten groter is dan dat je corona krijgt als je een bbq hebt momenteel.
Maar hey, het is puur straatje schoonvegen nu. Sorry zeggen, iedereen testen om hun fouten goed te maken en beetje good will kweken voor het debat.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jip_86 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Mooi man, en dat is pas de eerste week :X
Vind het ook wel bijzonder, juist met de vakanties voor de deur zou ik verwachten dat je als laboratorium niet gaat afschalen met de testcapaciteit... en altijd met in het achterhoofd houdende dat de "niet-vakantietesten" ook kunnen gaan toenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat is wel sneu voor al die vakantiegangers. Drie weken geleden leek er nog geen vuiltje aan de lucht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
eamelink schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:04:
Dat is wel sneu voor al die vakantiegangers. Drie weken geleden leek er nog geen vuiltje aan de lucht…
Tsja, er leek ook geen vuiltje aan de lucht met de besmettingen.
Toepasselijke uitspraak dan ook van Rutte afgelopen vrijdag "er is een wolk voor de zon geschoven". :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soundwork schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Vind het ook wel bijzonder, juist met de vakanties voor de deur zou ik verwachten dat je als laboratorium niet gaat afschalen met de testcapaciteit... en altijd met in het achterhoofd houdende dat de "niet-vakantietesten" ook kunnen gaan toenemen...
Misschien denken die lui in het lab na anderhalf jaar beulen ook wel een keer 'fuck it, ik neem drie weken vrij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45
Drardollan schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Vrijdag was duidelijk een met spoed ingelaste persconferentie, en het was 1 van de slechtste die er geweest is.

Vandaag is er sorry gezegd, dan is het toch gewoon klaar?
Het komt minder oprecht over, voor de beeldvorming is het niet best. Voor mij lijkt het nu meer een “sorry” omdat er zoveel ophef over is.

In positief nieuws, besmettingen dalen weer. Als het onder de 1000 is kan vast weer alles open :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Hebben wij eigenlijk al dit soort apparatuur? (zie filmpje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:25
Wolly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Testen zonder klachten kan alsnog tot de ontdekking van een asymptomatische besmetting leiden en is daarom in principe zo'n slecht idee niet.

Waar De Jonge vandaag de plank mee mis slaat, het begint immers een dagelijks ritueel te worden, is dat de incubatietijd niet als factor wordt meegenomen. Eigenlijk zou hij dan moeten vragen of die mensen een paar dagen vanuit huis werken en zich in de tweede helft van de week nog even laten testen.

Maar komende van de kerel die is teruggefloten van Dansen met Janssen, om vervolgens op dezelfde dag nog een tweet te plaatsen dat hij op dezelfde dag als z'n tweede vaccinatie weer alle vrijheden kan genieten, valt er waarschijnlijk weinig beters te verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Drardollan schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Ik heb nog niet eerder gehoord dat die grafiek een combinatie zou zijn. Het zijn bij NICE 2 grafieken die bewust "COVID-19 infecties op de verpleegafdeling" en COVID-19 patiënten op de IC’s" heten. Ik zie nergens dat die eerste grafiek ook de IC patiënten bevat, maar wellicht mis ik iets?

LCPS meldt andere cijfers, maar dat is een andere bron die niet vergelijkbaar is :)
IC: 88 (84 LCPS)
Kliniek: 220 (129 LCPS, totaal LCPS 12.393 overigens)
+12 in 0-40 groep, daar waar eerder nauwelijks verplaatsing in aantallen zat. Dat geneuzel met weekendcijfers maakt het wel chaotisch om te volgen..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

n0pe schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:12:
[...]

In positief nieuws, besmettingen dalen weer. Als het onder de 1000 is kan vast weer alles open :+
Dat denk ik wel. Maar ik zou daar voorlopig niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

@breew Wellicht stel ik een vraag die al eerder is beantwoord, maar hoe komt het dat de cijfers uit jouw tabellen niet overeenkomen met (en soms sterk afwijken van) dat wat er op het corona dashboard te zien is?

Hier enkele cijfers van het dashboard, met daarbij jouw cijfers:
01-07 +826 (+1301)
08-07 +5419 (+5833)
10-07 +10281 (+4530)
11-07 +9369 (+3846)

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:46
Net terug van TvT. Heb alle medewerkers wakker geschud en hoefde nog net niet zelf het stokje te hanteren. Echt compleet uitgestorven.

spoiler:
Negatieve uitslag, maar waar ik voor ging testen heeft per direct de eis voor een negatieve test of vaccinatie geschrapt vandaag _O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
[...]

Testen voor gezondheid staat natuurlijk wel wat hoger in de prioriteitslijst dan een vakantie.

Lullig voor de mensen, maar ze hadden dat risico kunnen voorkomen door een dienst af te nemen die los staat van de algemene testen en met gegarandeerde deadline voor de uitslag. Of er rekening mee houden met het plannen van de vakantie. Dit kon je van mijlenver aan zien komen en de media vindt huilverhalen heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Drardollan schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:24:
Net terug van TvT. Heb alle medewerkers wakker geschud en hoefde nog net niet zelf het stokje te hanteren. Echt compleet uitgestorven.

spoiler:
Negatieve uitslag, maar waar ik voor ging testen heeft per direct de eis voor een negatieve test of vaccinatie geschrapt vandaag _O-
Dus de cijfers storten binnenkort weer in als een kaartenhuis, zoals verwacht.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Cid Highwind schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Testen zonder klachten kan alsnog tot de ontdekking van een asymptomatische besmetting leiden en is daarom in principe zo'n slecht idee niet.
Het is totaal onzinnig, al 15 maanden vinden wij in NL asymptomatisch geen probleem.

What's next? Iedereen die een BBQ of feestje bezoekt moet voortaan een test gaan doen na afloop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nhz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:24:
@breew Wellicht stel ik een vraag die al eerder is beantwoord, maar hoe komt het dat de cijfers uit jouw tabellen niet overeenkomen met (en soms sterk afwijken van) dat wat er op het corona dashboard te zien is?

01-07 +826 (+1301)
08-07 +5419 (+5833)
10-07 +10281 (+4530)
11-07 +9369 (+3846)
Verschil tussen dag van besmetting en dag van rapportage positieve test. De cijfers in het nieuws zijn de die dag gerapporteerde positieve testen maar die mensen kunnen over een aantal dagen verspreid besmet zijn natuurlijk. Betekent ook dat de cijfers die hij post van de laatste paar dagen nog op gaan lopen omdat er komende dagen nog gevallen gerapporteerd gaan worden met een datum van besmetting op die dagen.

edit: stel er worden vandaag 100 positieve testen gemeld op het dashboard of in het nieuws dan kan dat betekenen dat er 20 op zaterdag besmet zijn, 50 op vrijdag, en 30 op donderdag. Breeew rapporteert dat laatste (20, 50 en 30). Die cijfers kunnen dus nog oplopen als er morgen meer besmettingsdata op dezelfde dagen vallen.

EDIT 2: dag van besmetting hier moet zijn dag van eerste ziekteverschijnsel.

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 12-07-2021 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:28:
[...]

Aantallen tests wel.
Op de positieven doet het weinig.

Zoals verwacht.
Nogmaals:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Igd6oXuIkON2BLvbtOk4tsqP4g8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c8Cg4GUs82PN4fkrZcQk8jvm.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 12-07-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:46
[...]

Zal wel meevallen, TvT was maar 10 procent van het aantal positief.

Wat niets zegt over de cijfers in het algemeen, maar TvT zal het verschil niet maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 12-07-2021 17:45 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Dit kon je van mijlenver aan zien komen en de media vindt huilverhalen heerlijk.
Vind ik ietwat overdreven uitgedrukt...
De media smullen meestal wel van dit soort berichten ("leedvermaak") maar ik vind het knullig...
We lopen altijd een stapje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10
Zag in het artikel niet staan hoeveel die van hun er per robot door heen maait,
maar ook niet hoe flexibel de onze is qua test materiaal wat tie kan verwerken, maar wij hebben ook wel zoiets:
https://nltimes.nl/2021/0...20000-covid-tests-per-day

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
Wolly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Zoals gezegd pak je de asymptomatische infecties er sneller uit.

Ik ken 8 mensen zonder klachten die zaterdag zich hebben laten testen bij de GGD (positief) nadat een persoon in hun omgeving (juf) dubbel positief had getest op een thuistest en klachten had. Sommigen hebben eerst nog een thuistest (positief) gedaan. Dat was dus een erg nuttige 'lead'.

Vroeg testen heeft forse voordelen voor maatschappij en individu omdat 1) verdere verspreiding eerder stopt, en 2) bij een positieve test de quarantaine eerder eindigt.

De vraag is of zo'n oproep van de Jonge verstandig is. Daarvoor moet je kunnen inschatten of 'drukke plaatsen' zo'n goede 'lead' vormen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 12-07-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:40:
[...]

Ik ken 8 mensen zonder klachten die zaterdag zich hebben laten testen bij de GGD (positief) nadat een persoon in hun omgeving (juf) dubbel positief had getest op een thuistest en klachten had. Sommigen hebben eerst nog een thuistest (positief) gedaan. Dat was dus een erg nuttige 'lead'.

Vroeg testen heeft forse voordelen voor maatschappij en individu omdat 1) verdere verspreiding eerder stopt, en 2) bij een positieve test de quarantaine eerder eindigt.
En juist wringt daar de schoen bij ons.... we testen onvoldoende... Als we willen opschalen hebben we geen capaciteit... Zoals al eerder gepost in het topic, dat doen/deden de Denen echt beter. Ook zoomden zij direct in waar het omhoog schiet, direct actie in die gebieden zonder een landelijke lockdown hoeven in te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soundwork schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:44:
[...]

En juist wringt daar de schoen bij ons.... we testen onvoldoende... Als we willen opschalen hebben we geen capaciteit... Zoals al eerder gepost in het topic, dat doen/deden de Denen echt beter. Ook zoomden zij direct in waar het omhoog schiet, direct actie in die gebieden zonder een landelijke lockdown hoeven in te voeren.
'we testen te weinig'. Ook hier; it takes two to tango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:25
Wolly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:28:
[...]

Het is totaal onzinnig, al 15 maanden vinden wij in NL asymptomatisch geen probleem.

What's next? Iedereen die een BBQ of feestje bezoekt moet voortaan een test gaan doen na afloop?
Dat het al 15 maanden niet als probleem wordt gezien doet niet af aan het nut van preventief testen na een potentiële blootstelling op een bekende hotspot. Niet voor jezelf, wel voor een ander.

Wat mij echter vooral stoort is dat er wederom uit de heup wordt geschoten om het eigen falen te mitigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
Ziekenhuizen verwachten meer drukte

Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen gaat vanaf deze week weer stijgen, verwacht het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "Volgens onze prognoses stijgt deze week de bezetting op de IC en in de kliniek. Dit hangt samen met het grote aantal nieuwe besmettingen en de hogere R-waarde van de deltavariant van het coronavirus", schrijft de organisatie.

Vanmiddag werd al gemeld dat de ziekenhuisbezetting vandaag is toegenomen ten opzichte van gisteren. Er liggen nu 213 mensen met corona in het ziekenhuis, zeven meer dan gisteren.
bron: NOS Liveblog

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:55:
Ziekenhuizen verwachten meer drukte

Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen gaat vanaf deze week weer stijgen, verwacht het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "Volgens onze prognoses stijgt deze week de bezetting op de IC en in de kliniek. Dit hangt samen met het grote aantal nieuwe besmettingen en de hogere R-waarde van de deltavariant van het coronavirus", schrijft de organisatie.

Vanmiddag werd al gemeld dat de ziekenhuisbezetting vandaag is toegenomen ten opzichte van gisteren. Er liggen nu 213 mensen met corona in het ziekenhuis, zeven meer dan gisteren.
bron: NOS Liveblog
Lijkt me geen schokkend nieuws, gevalletje "Hope for the best, plan for the worst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Soundwork schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:57:

Edit: geen "grote" stijgingen, en de grafiek voor positieve testen (stippenlijn) laten een prognose zien dat het weer daalt?
Zie links in grafieken voor uitleg over de gebruikte data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ruim dertig organisatoren evenementen doen mee aan rechtszaak om coronamaatregelen

Meer gegadigden sluiten zich aan bij ID&T in het kort geding tegen de Staat. De eisers vragen de rechter evenementen weer door mogen gaan als deze aan de Fieldlab/TvT voorwaarden kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Nhz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:24:

01-07 +826 (+1301)
08-07 +5419 (+5833)
10-07 +10281 (+4530)
11-07 +9369 (+3846)
dagcijfers versus datum eerste ziekteverschijnselen. Zie link in grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Cid Highwind schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Dat het al 15 maanden niet als probleem wordt gezien doet niet af aan het nut van preventief testen na een potentiële blootstelling op een bekende hotspot. Niet voor jezelf, wel voor een ander.

Wat mij echter vooral stoort is dat er wederom uit de heup wordt geschoten om het eigen falen te mitigeren.
Wat is dan een bekende hotspot? Een buurt BBQ? Een verjaardagsfeestje?

Als je mensen zonder klachten gaat testen loop je tegen een hoop fout-positieven aan, terwijl de persoon die je misschien 'terecht positief' vindt toch al een uberklein risico had om het door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:40:
[...]

De vraag is of zo'n oproep van de Jonge verstandig is. Daarvoor moet je kunnen inschatten of 'drukke plaatsen' zo'n goede 'lead' vormen.
Die forse voordelen zoals jij ze noemt ziet het RIVM niet echt.
The benefits of testing are tied to short time scales. A single campaign
with mass testing will result in a time gain of days up to two weeks
before the number of daily infections is back at the original level.

Repeated testing requires a testing interval of a few days, shorter than
the generation time of the infection, in order to expect any effect on the
effective reproduction number
. The expiration time for negative test
results is one or two days. The short time scales are tied to time scales
of the infection cycle. Therefore, we expect these results to hold in
general.
Conclusion
Large-scale repeated testing has little impact on the reproduction
number unless it is done every other day, combined with a high level of
compliance to isolation for those who tested positive.
https://www.rivm.nl/sites...rsion1.0%2020210324_0.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CMD-Snake schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:59:
Ruim dertig organisatoren evenementen doen mee aan rechtszaak om coronamaatregelen

Meer gegadigden sluiten zich aan bij ID&T in het kort geding tegen de Staat. De eisers vragen de rechter evenementen weer door mogen gaan als deze aan de Fieldlab/TvT voorwaarden kunnen voldoen.
Gezien eerdere rechtszaken aangespannen door de horeca en de uitkomst daarvan lijkt het me een vrij kansloze exercitie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Gunner schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:11:
[...]

Gezien eerdere rechtszaken aangespannen door de horeca en de uitkomst daarvan lijkt het me een vrij kansloze exercitie.
Gezien de acties van de regering, het negeren van het OMT-advies, het laat ingrijpen, lijkt me dat er wel degelijk kansen zijn, sowieso voor hoge schadevergoedingen. De reden is dat je zou kunnen zeggen dat er sprake is van een vorm van (grove) nalatigheid.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Wolly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:07:
[...]

Die forse voordelen zoals jij ze noemt ziet het RIVM niet echt.

[...]

[...]

https://www.rivm.nl/sites...rsion1.0%2020210324_0.pdf
Het RIVM zegt niets over dit geval. Hun mass testing is ongericht. Mijn voorbeeld en dat van Hugo is gericht. Daarbij teken ik meteen de vraag aan of 'drukke plaatsen' een zinnige indicator is. De afwezigheid van 'incubatietijd' in het bericht doet vermoeden dat (de ambtenaren van) Hugo een losse flodder hebben geschoten waarvan onduidelijk is in welke mate het en op welke wijze het zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Soundwork schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:44:
[...]

Testcapaciteit is er ruim voldoende, mogelijk heeft men alleen qua personeel wat afgeschaald ivm minder aanbod in de teststraten en vakantie.

Met de inzet van antigeentesten, LAMP- testen en met name met PCR-testen, is de testcapaciteit van 35.000 testen per dag begin oktober, gestegen naar 130.00 testen per dag eind december 2020.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 07:38
Sorcerer8472 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:20:
[...]

Gezien de acties van de regering, het negeren van het OMT-advies, het laat ingrijpen, lijkt me dat er wel degelijk kansen zijn, sowieso voor hoge schadevergoedingen. De reden is dat je zou kunnen zeggen dat er sprake is van een vorm van (grove) nalatigheid.
Het is gewoon een vinkje zetten voor de genoemde partijen toch, eerst even proceduren tegen de overheid voor een schadevergoeding (en voor de buhne) om vervolgens bij de verzekeraars langs te kunnen gaan.

Corona is inmiddels niet meer nieuw of zouden ze dit risico echt niet meegenomen hebben in hun analyses of er in deze periode weer grootschalige evenementen georganiseerd kunnen worden. Volgens mij hebben ze dit simpelweg ingecalculeerd wetende dat ze de hand kunnen ophouden bij de overheid.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Waarom?

Maar een klein deel van de positieve testen werd gevonden door TVT testen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

YakuzA schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Waarom?

Maar een klein deel van de positieve testen werd gevonden door TVT testen.
Waarom blijven mensen toch massaal zoveel testen... ik begrijp het echt niet hoor. Als je je niet goed voelt, haal een zelftest en bij positief resultaat blijf je gewoon in quarantaine met je gezin tot je beter bent. Beetje eigen verantwoordelijkheid en algemeen fatsoen richting je medemens.

Heb nog nooit de neiging gehad om ook maar één test te doen. Ja, een zelftest laatst omdat ik moe was + koppijn had een paar dagen, maar verder? (was negatief trouwens :) )

Ben het overigens wel eens met het terugdraaien van de maatregelen omtrent uitgaan (het is en blijft gewoon te vroeg), maar verder?

Ik wil hiermee echt niet de pandemie bagatelliseren. Covid is gewoon een bagger ziekte, maar het begint echt tijd te worden dat we verder gaan en niet telkens zo paniekerig blijven testen om een snotneus.

Focus op die vaccinaties, zorg dat iedereen die wil gevaccineerd is en gooi daarna de boel écht open.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 12-07-2021 18:46 ]

Twitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:44:
[...]

Waarom blijven mensen toch massaal zoveel testen... ik begrijp het echt niet hoor. Als je je niet goed voelt, haal een zelftest en bij positief resultaat blijf je gewoon in quarantaine met je gezin tot je beter bent. Beetje eigen verantwoordelijkheid en algemeen fatsoen richting je medemens.

Heb nog nooit de neiging gehad om ook maar één test te doen. Ja, een zelftest laatst omdat ik moe was + koppijn had een paar dagen, maar verder? (was negatief trouwens :) )

Ben het overigens wel eens met het terugdraaien van de maatregelen omtrent uitgaan (het is en blijft gewoon te vroeg), maar verder?

Ik wil hiermee echt niet de pandemie bagatelliseren. Covid is gewoon een bagger ziekte, maar het begint echt tijd te worden dat we verder gaan en niet telkens zo paniekerig blijven testen om een snotneus.

Focus op die vaccinaties, zorg dat iedereen die wil gevaccineerd is en gooi daarna de boel écht open.
Iets met vals negatieven en (volgens de persoon) asymptomatisch of presymptomatische overdracht.

Maargoed. Zolang 30%+ nog met een positieve test op zak op stap gaat komen we nergens natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 12-07-2021 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
[...]

Heb nog nooit de neiging gehad om ook maar één test te doen. Ja, een zelftest laatst omdat ik moe was + koppijn had een paar dagen, maar verder? (was negatief trouwens :)
Omdat die zelftesten erg veel missen (hoge false positive rate). Dat is dus wat halfslachtig 'algemeen fatsoen richting je medemens'.

En waarom niet testen. Recent kon je typisch binnen 2-3 uur wel terecht bij de teststraat in de buurt en had je een uurtje of 5 later de uitslag. Het was snel en efficiënt tot Hugo onvoorbereid met zijn experiment begon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:51:
[...]

Omdat die zelftesten erg veel missen (hoge false positive rate). Dat is dus wat halfslachtig 'algemeen fatsoen richting je medemens'.

En waarom niet testen. Recent kon je typisch binnen 2-3 uur wel terecht bij de teststraat in de buurt en had je een uurtje of 5 later de uitslag. Het was snel en efficiënt tot Hugo onvoorbereid met zijn experiment begon.
Je kan het natuurlijk ook omdraaien: Heb je klachten, dan ga je gewoon altijd in quarantaine tenzij je een negatieve PCR test hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

N.a.v. b.c.o.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Al herhaaldelijk geplaatst: zo ver zijn we nog niet. Het lijkt ook regio afhankelijk. In mijn regio, wat volgens mij ook jouw regio is krijgen de meeste vijftigers (inclusief ikke) aankomend weekend en daarna hun tweede prik. Vijftigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Zelftesten hebben veel vals-negatieve resultaten. Negatief testen zegt niet zoveel, positief testen betekent vrijwel zeker dat je ook echt positief bent.
Ze zijn ook niet bedoeld om te testen bij klachten, maar juist bij heen klachten (oa onderwijs en kinderopvang doen het preventief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Of hoge schadevergoedingen zomaar gehonoreerd worden is ook maar de vraag, aangezien de overheid (bij mijn weten) ruim van te voren een fonds met voorwaarden had opgezet en je zou kunnen aanvoeren dat daarmee de risico's en wat er binnen en buiten zou vallen op voorhand inzichtelijk is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Bossie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:39:
Het is gewoon een vinkje zetten voor de genoemde partijen toch, eerst even proceduren tegen de overheid voor een schadevergoeding (en voor de buhne) om vervolgens bij de verzekeraars langs te kunnen gaan.
De meeste van deze organisatoren zullen geen verzekering hebben kunnen afsluiten, of omdat deze exorbitant duur was of omdat geen verzekeraar er aan wilde beginnen. Vergeet niet dat bedrijven als ID&T al anderhalf jaar lang zonder inkomen zaten en het moesten doen met de diverse vergoedingen van de overheid. Ze zullen aardig hebben moeten interen op hun reserves. De annuleringsverzekering zou daarom vanuit de overheid komen of de overheid zou garant staan zodat ze een verzekering konden afsluiten.
Corona is inmiddels niet meer nieuw of zouden ze dit risico echt niet meegenomen hebben in hun analyses of er in deze periode weer grootschalige evenementen georganiseerd kunnen worden. Volgens mij hebben ze dit simpelweg ingecalculeerd wetende dat ze de hand kunnen ophouden bij de overheid.
De meeste van deze organisatoren zullen vermoedelijk blij zijn geweest dat ze weer aan het werk konden. Dat vinden veel mensen fijner dan thuis zitten en je hand uitsteken bij de overheid.
De reden is dat je zou kunnen zeggen dat er sprake is van een vorm van (grove) nalatigheid.
De nieuwe maatregelen die halsoverkop zijn ingevoerd gaan tegen het principe van een betrouwbare overheid in. In een avondje trekt het kabinet het tapijt onder een sector vandaan. Een ruimhartige vergoeding is wel op zijn plaats hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

gekkie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Of hoge schadevergoedingen zomaar gehonoreerd worden is ook maar de vraag, aangezien de overheid (bij mijn weten) ruim van te voren een fonds met voorwaarden had opgezet en je zou kunnen aanvoeren dat daarmee de risico's en wat er binnen en buiten zou vallen op voorhand inzichtelijk is gemaakt.
Allemaal voordat de overheid roekeloos en nalatig omging met versoepelingen e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CMD-Snake schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:30:
[...]

De nieuwe maatregelen die halsoverkop zijn ingevoerd gaan tegen het principe van een betrouwbare overheid in. In een avondje trekt het kabinet het tapijt onder een sector vandaan. Een ruimhartige vergoeding is wel op zijn plaats hier.
Het te snel versoepelen doet dat ook. Echt bizar dat musea en clubs tegelijkertijd ongeveer open gingen. Gaat toch nergens over joh. Elke leek snapt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Sorcerer8472 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:32:
[...]

Allemaal voordat de overheid roekeloos en nalatig omging met versoepelingen e.d.
Aan de andere kant was ook duidelijk dat we voorlopig hoe het overheidshandelen ook is, in een onvoorspelbare situatie zitten en het is ook wel uit te leggen dat wat er nu gebeurd is alle predicties te buiten ging, ergo onvoorziene omstandigheden. Dus ik moet net zoals bij eerdere rechtzaken nog maar zien dat een rechter (en dan met name een hof, eerste lijn zou kunnen slagen, al verwacht ik schadevergoedingen niet in een kortgeding als ze dat aanzeggen) de beleidsvrijheid direct (middels openstelling afdwingen zoals primair lijkt te zijn geëist), danwel indirect (door die hoge schadevergoedingen toe te wijzen) zal beperken in deze.

Ze zullen een iets betere kans hebben dat de vorige vruchteloos geëindigde pogingen, maar of het succes (en hoeveel dan) gaat hebben we zullen het zien.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 12-07-2021 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@gekkie juist vanwege onvoorspelbaarheid heeft de overheid roekeloos en nalatig gehandeld en heel duidelijk de huidige situatie veroorzaakt. Daarom denk ik dat ze zeker een zaak hebben. De vraag is wat ze precies gaan eisen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
gekkie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Aan de andere kant was ook duidelijk dat we voorlopig hoe het overheidshandelen ook is, in een onvoorspelbare situatie zitten en het is ook wel uit te leggen dat wat er nu gebeurd is alle predicties te buiten ging, ergo onvoorziene omstandigheden. Dus ik moet net zoals bij eerdere rechtzaken nog maar zien dat een rechter (en dan met name een hof, eerste lijn zou kunnen slagen, al verwacht ik schadevergoedingen niet in een kortgeding als ze dat aanzeggen) de beleidsvrijheid direct (middels openstelling afdwingen zoals primair lijkt te zijn geëist), danwel indirect (door die hoge schadevergoedingen toe te wijzen) zal beperken in deze.

Ze zullen een iets betere kans hebben dat de vorige vruchteloos geëindigde pogingen, maar of het succes (en hoeveel dan) gaat hebben we zullen het zien.
Precies. De versoepelingen op persconferentie waren dan ook niet ongeclausuleerd.

Beter was geweest om wel net als voorheen met vakantie, 'maar ik zou nog niet boeken als ik u was'. Of gewoon expliciet: als u open staat voor een bedrijfsrisico dan mag u een poging wagen. Ze hadden natuurlijk niet meteen hoeven beginnen (en het is maar de vraag hoeveel extra schade in de korte tussenliggende tijd veroorzaakt kan zijn).

Doordat de overheid van tevoren een fonds met spelregels heeft ingesteld kan het wel eens lastig worden om daarboven nog te claimen.

Dit soort miljoenenbedrijven hebben genoeg expertise in huis om hiermee om te gaan. De hele rechtzaak is dan ook een opportunistische zakelijke strategie.

Het enige niet zakelijke was de briesende Duncan op TV met onsamenhangend gebrabbel en ongekanaliseerde boosheid. Ongepast dan ook om deze multimiljonair als redactie uit te nodigen om zijn onsamenhangende eigenbelang uit te venten.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 12-07-2021 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Precies. De versoepelingen op persconferentie was dan ook niet ongeclausuleerd.

Beter was geweest om wel net als voorheen met vakantie, 'maar ik zou nog niet boeken als ik u was'. Of gewoon expliciet: als u open staat voor een bedrijfsrisico dan mag u een poging wagen.

Doordat de overheid van tevoren een fonds met spelregels heeft ingesteld kan het wel eens lastig worden om daarboven nog te claimen.

Dit soort miljoenenbedrijven hebben genoeg expertise in huis om hiermee om te gaan. De hele rechtzaak is dan ook een opportunistische zakelijke strategie.

Het enige niet zakelijke was de briesende Duncan op TV met onsamenhangend gebrabbel en ongekanaliseerde boosheid. Ongepast dan ook om deze multimiljonair als redactie uit te nodigen voor zijn onsamenhangende eigenbelang.
Yups, al zijn er ook nog wel dingen uit de fonds die gek kunnen uitpakken.
Ze zouden zich bijvb kunnen proberen te beroepen dat de vergoeding niet alleen voor NL artiesten mag gelden maar voor EU artiesten zou moeten gelden.
Daarnaast zou bijvb bij Lowlands, the checmical brothers best vergoedbaar kunnen zijn omdat ze misschien net zo als U2 op papier een Nederlandse band zijn, maar goed dat hangt allemaal van details af die ik niet ken en ook geen zin heb om uit te zoeken. Die pinguins moeten maar zelf gaan werken voor hun centen :p
(overigens weet ik niet in hoeverre dat soort EU regels ook voor rechtspersonen gelden, of alleen voor natuurlijke personen, dus of een beroep op zoiets uberhaupt kans van slagen heeft in deze)

Verder is het tevens de vraag wat er aan eventuele correspondentie ligt tussen ministeries en organisatoren, in zou verwachten dat die er wel is bij dit soort professionele organisaties en als er dit soort bedragen mee gemoeid zijn (al blijkt de realiteit vaak aardig te kunnen verrassen).

En waar mijn opmerkingen dus vooral op neerkwamen is dat die hoge schadevergoedingen niet zo evident hoeven zijn als ze voor sommige misschien lijken. Men had bijvb ook nieuw Nederlands talent kunnen boeken met voor hun gunstigere voorwaarden die ook nog eens onder de regeling zouden vallen etc.
(beetje terug naar de roots voor sommige festivals)

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 12-07-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Bedankt voor de heldere uitleg! :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nhz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:07:
[...]

Bedankt voor de heldere uitleg! :)
Alleen waar ik schreef dag van besmetting moet dat zijn dag van eerste ziekteverschijnsel. Breeew heeft dat in een latere post aangegeven. Principe blijft wel hetzelfde waarom zijn cijfers verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als je dit dan leest:
https://www.nu.nl/politie...-jonge-was-te-gretig.html
Kuiken drong er samen met D66 vorige week op aan dat het kabinet een spoedadvies zou aanvragen bij het OMT vanwege de oplopende besmettingen. "Er was voor en achter de schermen nogal wat nodig om het kabinet die stap te laten zetten."
En Rutte die zei dat er geen risico was genomen t.a.v. OMT-advies terwijl je 1 uur na je vaccinatie mocht "dansen met Janssen" en tests 40 uur geldig waren. Tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
gekkie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:06:
En waar mijn opmerkingen dus vooral op neerkwamen is dat die hoge schadevergoedingen niet zo evident hoeven zijn als ze voor sommige misschien lijken. Men had bijvb ook nieuw Nederlands talent kunnen boeken met voor hun gunstigere voorwaarden die ook nog eens onder de regeling zouden vallen etc.
Net als de opgeklopte volkswoede op de stappende jeugd is dat ook een omgekeerde wereld redenatie. De overheid staat festivals en evenementen weer toe, dus worden die georganiseerd zoals dat altijd gebeurt. Deze bedrijven handelden ter goeder trouw, alleen de overheid dus niet.
Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:00:
Beter was geweest om wel net als voorheen met vakantie, 'maar ik zou nog niet boeken als ik u was'. Of gewoon expliciet: als u open staat voor een bedrijfsrisico dan mag u een poging wagen. Ze hadden natuurlijk niet meteen hoeven beginnen (en het is maar de vraag hoeveel extra schade in de korte tussenliggende tijd veroorzaakt kan zijn).
Had men zich maar gehouden aan de regels die afgeschaft waren!

Het is te bizar voor woorden hoe deze denkwijze die sinds vrijdagavond j.l. zo aan terrein heeft gewonnen. De overheid zegt dat het weer mag, dus gaan de organisatoren weer aan het werk. Echter is de redenatie dus dat we niet hadden moeten luisteren naar de overheid, waar dan ook weer een ongelukkige boodschap van uitgaat.
Een wanhoopspoging eerder. De landsadvocaat kan tijdens de zitting lekker slapen en alsnog winnen. Het argument komt elke keer neer op "bloed aan je handen!" en de rechters stellen dan de Staat in het gelijk.
Pagina: 1 ... 6 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).