Rukapul schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:00:
[...]
Precies. De versoepelingen op persconferentie was dan ook niet ongeclausuleerd.
Beter was geweest om wel net als voorheen met vakantie, 'maar ik zou nog niet boeken als ik u was'. Of gewoon expliciet: als u open staat voor een bedrijfsrisico dan mag u een poging wagen.
Doordat de overheid van tevoren een fonds met spelregels heeft ingesteld kan het wel eens lastig worden om daarboven nog te claimen.
Dit soort miljoenenbedrijven hebben genoeg expertise in huis om hiermee om te gaan. De hele rechtzaak is dan ook een opportunistische zakelijke strategie.
Het enige niet zakelijke was de briesende Duncan op TV met onsamenhangend gebrabbel en ongekanaliseerde boosheid. Ongepast dan ook om deze multimiljonair als redactie uit te nodigen voor zijn onsamenhangende eigenbelang.
Yups, al zijn er ook nog wel dingen uit de fonds die gek kunnen uitpakken.
Ze zouden zich bijvb kunnen proberen te beroepen dat de vergoeding niet alleen voor NL artiesten mag gelden maar voor EU artiesten zou moeten gelden.
Daarnaast zou bijvb bij Lowlands, the checmical brothers best vergoedbaar kunnen zijn omdat ze misschien net zo als U2 op papier een Nederlandse band zijn, maar goed dat hangt allemaal van details af die ik niet ken en ook geen zin heb om uit te zoeken. Die pinguins moeten maar zelf gaan werken voor hun centen
(overigens weet ik niet in hoeverre dat soort EU regels ook voor rechtspersonen gelden, of alleen voor natuurlijke personen, dus of een beroep op zoiets uberhaupt kans van slagen heeft in deze)
Verder is het tevens de vraag wat er aan eventuele correspondentie ligt tussen ministeries en organisatoren, in zou verwachten dat die er wel is bij dit soort professionele organisaties en als er dit soort bedragen mee gemoeid zijn (al blijkt de realiteit vaak aardig te kunnen verrassen).
En waar mijn opmerkingen dus vooral op neerkwamen is dat die hoge schadevergoedingen niet zo evident hoeven zijn als ze voor sommige misschien lijken. Men had bijvb ook nieuw Nederlands talent kunnen boeken met voor hun gunstigere voorwaarden die ook nog eens onder de regeling zouden vallen etc.
(beetje terug naar de roots voor sommige festivals)
[
Voor 21% gewijzigd door
gekkie op 12-07-2021 20:30
]