Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 131 Laatste
Acties:
  • 467.048 views

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, we vaccineerden om drie redenen: bescherming van de gevaccineerde, zorginfarct voorkomen en herd-immunity regelen voor degenen die niet willen of kunnen vaccineren.

Dat laatste lijkt nu helaas wellicht niet te lukken; de eerste twee gaan nog steeds zeer goed respectievelijk best goed :)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:52:
@autje daar zijn al wel enige cijfers over... ik hoor wat geluiden over een effective R van gevaccineerden die ronde de oorspronkelijke variant zou zitten.
Dus als we met zijn allen voor de rest van ons leven 1,5 meter afstand blijven houden kan het virus ons niks maken, en zijn we er zó vanaf. Even vol houden nog! :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:31
eamelink schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:56:
Tsja, we vaccineerden om drie redenen: bescherming van de gevaccineerde, zorginfarct voorkomen en herd-immunity regelen voor degenen die niet willen of kunnen vaccineren.

Dat laatste lijkt nu helaas wellicht niet te lukken; de eerste twee gaan nog steeds zeer goed respectievelijk best goed :)
Als het laatste niet lukt is de vraag of je een zorginfarct kunt voorkomen. Dan heb je waarschijnlijk nog wel een tijd maatregelen nodig om besmetting van de ongevaccineerden te spreiden.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:09
autje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:59:
Als het laatste niet lukt is de vraag of je een zorginfarct kunt voorkomen. Dan heb je waarschijnlijk nog wel een tijd maatregelen nodig om besmetting van de ongevaccineerden te spreiden.
Waarbij het maar de vraag is of de gevaccineerden daar nog wel zin in hebben...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:16

boesOne

meuh

hoevenpe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:00:
[...]

Waarbij het maar de vraag is of de gevaccineerden daar nog wel zin in hebben...
Nee, tuurlijk niet. Er is een worst voorgehouden om het vol te houden. Dat heeft de meerderheid braaf gedaan. Haal je de beloning en perspectief weg dan is het gedaan met de motivatie.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:41
Probleem is hoe lang die maatregelen ook nog te handhaven zijn. Ga je het accepteren dat vele bedrijven failliet gaan of blijf je er miljarden tegen aan gooien? Hoe lang denk je dat de mensen zich nog aan de regels zullen houden, zeker na steeds te horen het mag zo weer. Vervolgens alles weer afgeblazen wordt. Vrees dat voor vele dit ook een keer de maat vol is.

Untappd: Louwke80

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:41
laat maar ik keek verkeerd.....

[ Voor 74% gewijzigd door joppe113 op 20-07-2021 15:10 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Louwke schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:04:
Probleem is hoe lang die maatregelen ook nog te handhaven zijn. Ga je het accepteren dat vele bedrijven failliet gaan of blijf je er miljarden tegen aan gooien? Hoe lang denk je dat de mensen zich nog aan de regels zullen houden, zeker na steeds te horen het mag zo weer. Vervolgens alles weer afgeblazen wordt. Vrees dat voor vele dit ook een keer de maat vol is.
Het punt is natuurlijk wel dat mensen nog burgerlijk ongehoorzaam kunnen zijn en een schuurfeest houden, maar een festival kan niet "ongehoorzaam" doorgaan zonder vergunning.

Dus uiteindelijk is het wel de cultuur- en muzieksector die er het meeste pijn van gaat hebben.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
joppe113 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:04:
blijf het toch altijd bijzonder vinden, veronica meld op de radio in haar journaal tegen de 100 nieuwe ziekenhuisopname's.....
76 kliniek, 20 IC maakt 96 totaal. Misschien gebruiken ze dat?

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 20-07-2021 15:07 ]

• Bandicoot
  • Laatst online: 00:01
Nieuwe vaccinatiecijfers van de positief getesten:
Tussen 1 en 19 juli kregen 126.874 personen een positieve testuitslag. Daarvan is van 100.294 (79%) de vaccinatiestatus bekend.

Van de mensen waarvan de vaccinatiestatus bekend was op moment van testen, was 9% volledig gevaccineerd, 14% was deels gevaccineerd, 77% was (nog) niet gevaccineerd.

PVOutput: VO18

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:13

Agent47

I always close my contracts.

Bandicoot schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:07:

[...]
Ruim drie kwart niet gevaccineerd dus. Ben benieuwd hoeveel procent van de deels gevaccineerde weer in het ziekenhuis terecht kwamen.

[ Voor 18% gewijzigd door Agent47 op 20-07-2021 15:10 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:25

[...]
Blijven wel gevaarlijke getallen. Hoe meer mensen er gevaccineerd zijn hoe groter het aantal positieve testen er zullen zijn bij die gevaccineerden. Ondanks dat dat eigenlijk goed is, zie ik dat nog wel een keer uitgelegd gaan worden om aan te tonen dat vaccineren niet helpt.....

[removed]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Agent47 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:09:
[...]

Ruim drie kwart niet gevaccineerd dus. Ben benieuwd hoeveel procent van de deels gevaccineerde weer in het ziekenhuis terecht kwamen.
Hangt sterk af van de leeftijdsverdeling natuurlijk. Als het grootste deel van de ongevaccineerden <40 is valt dat mee. Ik maak me vooral zorgen over de achterstandswijken in de grote steden daar is het ook in oudere groepen dramatisch gesteld.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:44:
[...]

De snelheid waarmee Delta zich verspreid in landen met een zeer hoge vaccinatiegraad is moeilijk op een andere manier te verklaren dan dat gevaccineerden toch besmettelijk zijn. Misschien minder en korter dan bij een originele besmetting op een ongevaccineerde maar denk ik genoeg om herd immunity gedag te zeggen als bescherming voor niet gevaccineerden.

Wat nog moet blijken is of volledig gevaccineerd + Delta gehad je afweer systeem genoeg heeft getraind om een volgende besmetting met Delta zonder besmettelijk te zijn door te komen.
Nou ja, er zit ook wel een beetje een aparte kronkel in.

Meeste mensen die goed hun best deden, want niet gevaccineerd, en netjes bij een snotneus naar de teststraat gingen, zullen nu misschien denken 'ik ben gevaccineerd, het zal wel een verkoudheid zijn'.

Dat helpt natuurlijk ook niet.

• hoevenpe
Agent47 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:09:
Dat zullen er verhoudingsgewijs nog minder zijn, aangezien vaccinatie in het geval van een besmetting meestal voorkomt dat je ernstig ziek wordt.

Jammer dat men de cijfers niet kan/mag geven, als het daadwerkelijk zo is dat volledig gevaccineerd je vrijwel niet in het ziekenhuis komt dan kan twee weken na de laatste prik je eigenlijk alles weer gewoon doen.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:16

boesOne

meuh

[...]
Dit zegt imho niet heel veel over het effect van vaccinaties als je weet dat het cohort dat volledig gevaccineerd is niet het cohort is dat los ging op TvT events.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 03-12 14:27

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
Hm % gaat weer wat omhoog in vergelijking met gister.

Maar goed week gemiddelde zijn belangrijker dan dag.

Ziekenhuis getallen stijgen nu toch redelijk flink, was wel beetje te verwachten maar hoopte dat die achter zouden blijven.

[ Voor 227% gewijzigd door Dracula op 20-07-2021 15:19 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ga er vanuit dat Delta krijgen als je gevaccineerd bent en je daar milde klachten van krijgt je daarna ook beschermd bent tegen Delta. Ik zie het maar als een gratis booster van moeder natuur. Ik ben er klaar mee iedereen heeft de kans gehad om een prik te halen.

• Bandicoot
  • Laatst online: 00:01
TrailBlazer schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:19:
Ik ga er vanuit dat Delta krijgen als je gevaccineerd bent en je daar milde klachten van krijgt je daarna ook beschermd bent tegen Delta. Ik zie het maar als een gratis booster van moeder natuur. Ik ben er klaar mee iedereen heeft de kans gehad om een prik te halen.
Eeuh, nee. Een heel groot aantal Nederlanders wacht nog op de tweede vaccinatie en is dus nog niet volledig beschermd.

PVOutput: VO18

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Daling lijkt weer duidelijk ingezet, wel opvallend veel overleden.

alles kan off-topic

• hoevenpe
Bandicoot schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:21:
Eeuh, nee. Een heel groot aantal Nederlanders wacht nog op de tweede vaccinatie en is dus nog niet volledig beschermd.
Over een paar weken wel, dan is ernstig ziek worden voor vrijwel iedereen een bewuste keuze.
Moreel dilemma blijft de kleine groep die om medische redenen niet gevaccineerd kan worden, is bekend om hoeveel mensen dat ongeveer gaat?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Iedereen (boven de 12) heeft de kans die te halen. De mensen rond de 50 hebben de kans gehad nu volledig gevaccineerd te zijn (dwz, 2 weken na prik 2)

Een heel groot deel van de mensen heeft al wel wat bescherming maar nog niet optimaal. (Of een Janssen prik waarbij suboptimaal het eindstadium is)

alles kan off-topic

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-12 13:05
Opeens weer 14% eraf week-op-weekAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljh2ZLpsK8WraYP1h5Rdbfz-6Fg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cw3NRe5lhY8ECWRI6F68squZ.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• joppe113
  • Laatst online: 15:41
wellicht zo snel het kwam het ook weer gaat....

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26
Ik ben er ook klaar mee maar mijn vrouw en ik krijgen toch pas op 30 juli de 2e prik. Een goede vriendin een dag later.

Zo zullen er vast nog heeeeel veel mensen zijn die simpelweg moeten wachten op de 2e prik.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Agent47

Agent47

Ik krijg mijn 2e pas 7 augustus, eind augustus ben ik dus echt volledig gevaccineerd. Nog ff.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Dat zal je nog tegenvallen ben ik bang.
Ik heb zelf 5 minuten nadat ik het mocht meteen een afspraak gemaakt en meteen voor de eerste datum gekozen, mijn tweede prik krijg ik aankomende zondag pas, en dan is het nog 2 weken wachten voordat het helemaal werkt (Pfizer). ;)

• hoevenpe
Nog even en ik heb PCR tests voor mijn kinderen voor niets ingepland, komen we over 10 dagen alsnog zonder gedoe de Heimat in... :)

@Agent47, @FabianGTI daar wachten we ook gewoon op. Samen uit samen thuis!

[ Voor 8% gewijzigd door hoevenpe op 20-07-2021 15:30 ]

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:42
Woy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Handig dat ze de kleuren van de legenda aangepast hebben, ik dacht even dat 80-84 een hoger percentage volledig gevaccineerden had dan de opkomst voor de 1e vaccinatie :+
Dat is gewoon mijn luiheid 😎

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-12 13:05
hoevenpe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Nog even en ik heb PCR tests voor mijn kinderen voor niets ingepland, komen we over 10 dagen alsnog zonder gedoe de Heimat in... :)

@Agent47, @FabianGTI daar wachten we ook gewoon op. Samen uit samen thuis!
Stom genoeg zagen we het eerder in bv Zuid-Afrika dat een variant snel stijgt, maar ook met dezelfde rotvaart weer kan dalen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:20

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stoney3K schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Dat is dus uiteindelijk wel waar we naartoe gaan, een endemische situatie, waarin het virus wel wordt doorgegeven maar geen gezondheidsklachten veroorzaakt.
Yep, de keuze om zero-covid is dankzij de delta variant geen optie meer. Met R0 van 7,2 moeten we een dusdanig grote vacinatiegraad hebben die ook nog effectief is dat we het kunnen vergeten.
Het enige waar je dan nog wel voor moet uitkijken is het ontstaan van gevaarlijkere varianten. Het is wel zo dat het uitgangspunt "Je vaccineert je ook om anderen te beschermen" dan niet meer op gaat.
Dat uitgangspunt is alleen ongeldig wanneer het vaccin compleet ineffectief is. En hoewel de lambda variant "ontwijkende eigenschappen" heeft helpt het vaccin nog steeds om verspreiding te dempen.

Echter aan het einde van de rit is het nog steeds de keuze tussen vaccin of het virus.
Helaas, groepsimmuniteit is exit. Zei ik dat niet een jaar geleden al?
Ja, je had gelijk. ;)
Het tegenargument toen was ook dat niemand de stelling kon onderbouwen. De informatie was niet beschikbaar. Ik ben te lui om jouw exacte stelling op te zoeken, maar volgens mij was een beter virus niet waar je alles op ingezet had (let op! Poging to omdraaien van bewijslast en fouten in de marges zoeken)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-12 14:05
Ik ben heel benieuwd naar hoe de transmissie anders is bij een gevaccineerd vs niet gevaccineerd persoon.
Als blijkt dat dit geen snars uitmaakt vaccineer je alleen nog maar voor jezelf en niet voor een ander want dan besmet je anderen toch ook wel.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DevWouter schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:38:
[...]
Ja, je had gelijk. ;)
Het tegenargument toen was ook dat niemand de stelling kon onderbouwen. De informatie was niet beschikbaar. Ik ben te lui om jouw exacte stelling op te zoeken, maar volgens mij was een beter virus niet waar je alles op ingezet had (let op! Poging to omdraaien van bewijslast en fouten in de marges zoeken)
Waar het mij toen vooral om ging was dat er totaal geen "plan B" bedacht is voor de situatie dat groepsimmuniteit niet meer een optie is. Of het nu om een horror-variant gaat of vaccins die niet voldoende werken.

Er is altijd alleen een strategie gepredikt van "lockdown" (vrijheidsbeperkende gedragsmaatregelen) tot de groepsimmuniteit er is, dan kunnen we weer terug naar normaal. Maar nu zul je een roadmap moeten maken naar iets wat toch op 'normaal' lijkt ondanks het feit dat er geen groepsimmuniteit gaat komen.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:51
@Vlassie1980 Het vaccineren voor een ander is sowieso altijd een kul argument geweest. Vaccineren doe je voor jezelf. Bij klachten moet je thuis blijven; of je nou covid, griep, snotneus of spuitkakkeritus hebt.

Edit; inderdaad ben ik ook benieuwd naar de verschillen tussen wel/niet gevaccineerd. Maar vraag me tegelijkertijd ook af hoeveel het uit zal maken. Ik zie mensen nu vooral ondanks de stijgingen doen alsof ze een godmode prik gehaald hebben, terwijl dat eigenlijk uit de cijfers van o.a. Engeland, Israël en nu hier niet blijkt.

[ Voor 43% gewijzigd door MainframeX op 20-07-2021 15:45 ]

Idempotent.

Verwijderd

Nu eigenlijk wel vaststaat dat vaccinatie veel minder bijdraagt aan voorkomen van besmetting (in ieder geval delta d) weet je gewoon als je je niet vaccineert.. je binnen afzienbare tijd tegen corona aan gaat lopen. Iedereen die vaccinatie weigert moet dan zelf zijn %-kasn om ernstig ziek te worden maar bepalen.

• Dracula
MainframeX schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:43:
@Vlassie1980 Het vaccineren voor een ander is sowieso altijd een kul argument geweest. Vaccineren doe je voor jezelf. Bij klachten moet je thuis blijven; of je nou covid, griep, snotneus of spuitkakkeritus hebt.
Nou ja niet helemaal mee eens want als je asymptomatisch bent en een keer niezen moet oid en je zou dan in eerste instantie niemand anders kunnen besmetten was toch echt een speerpunt onder vaccinatie beleid. Bescherm uzelf en anderen.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

Naja, deels doe je het natuurlijk wel voor het collectief. Waar er voor de niet-Deltavarianten nog wel te zeggen was dat je het deels voor opa / oma deed, doe je het nu meer voor 'ons allemaal'. We hebben er allemaal nog steeds profijt van als de vaccinatiegraad omhoog gaat.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51
30 juli eindelijk mijn tweede prik. Vriendin is al volledig gevaccineerd als kinderverpleegkundige. Ik had al gauw het idee dat dit er een moest worden van de lange adem maar het wordt nu toch een steeds slechter wordende film. Alhoewel een film maar 1,5 uur duurt en dit nu al 1,5 jaar.

Ik heb de gehele covid periode geen vergelijking gemaakt met de griep maar is het mogelijk dat we net als de griep het corona virus op den duur moeten accepteren als onderdeel van de maatschappij? Volledig onder controle krijgen lijkt een 'onmogelijke' taak. Zeker omdat niet de gehele wereld het zelfde beleid voert en/of toegang heeft tot dezelfde aantallen vaccinaties. Gewoon even een gedachte als leek...

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Dracula
Bo0bz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:46:
30 juli eindelijk mijn tweede prik. Vriendin is al volledig gevaccineerd als kinderverpleegkundige. Ik had al gauw het idee dat dit er een moest worden van de lange adem maar het wordt nu toch een steeds slechter wordende film. Alhoewel een film maar 1,5 uur duurt en dit nu al 1,5 jaar.

Ik heb de gehele covid periode geen vergelijking gemaakt met de griep maar is het mogelijk dat we net als de griep het corona virus op den duur moeten accepteren als onderdeel van de maatschappij? Volledig onder controle krijgen lijkt een 'onmogelijke' taak. Zeker omdat niet de gehele wereld het zelfde beleid voert en/of toegang heeft tot dezelfde aantallen vaccinaties. Gewoon even een gedachte als leek...
Dit is sowieso het geval, alle geleerder gaan er vanuit dat het virus onderdeel van het bestaan zal worden.

Zelfde dus als de corona verkoudheidsvirussen

• Agent47

Agent47

Vergelijken met griep, niet doen. Verder leven na volledige vaccinatie met mogelijk ieder jaar een boostprik, ja :)

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:20

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stoney3K schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Waar het mij toen vooral om ging was dat er totaal geen "plan B" bedacht is voor de situatie dat groepsimmuniteit niet meer een optie is. Of het nu om een horror-variant gaat of vaccins die niet voldoende werken.

Er is altijd alleen een strategie gepredikt van "lockdown" (vrijheidsbeperkende gedragsmaatregelen) tot de groepsimmuniteit er is, dan kunnen we weer terug naar normaal. Maar nu zul je een roadmap moeten maken naar iets wat toch op 'normaal' lijkt ondanks het feit dat er geen groepsimmuniteit gaat komen.
Oh ja, nu je het zo zegt herinner ik me inderdaad dat standpunt van je. Daar was ik het trouwens mee eens, maar dat verdween jammer genoeg vaak onder het geweld van "tegen versus voor".

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Agent47 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Vergelijken met griep, niet doen. Verder leven na volledige vaccinatie met mogelijk ieder jaar een boostprik, ja :)
Met de kanttekening dat we geen bindende maatregelen moeten houden. Die boostprik moet niet meer een toegangsbewijs worden voor Lowlands 2022.

• Bo0bz
@Agent47 Niet bedoeld als vergelijking in de zin van besmettelijkheid en mortaliteit maar meer als onderdeel van ons leven :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Uniciteit schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:52:
[...]

En dat is nog steeds zo. Het punt dat jij maakt beschrijf ik als volgt: mensen met een hoge BMI eindigen door corona eerder op de intensive care en zijn dus een belangrijke oorzaak van de lockdownmaatregelen.

Het eerste deel van die zin ben ik met je eens. Het tweede deel niet.

Jij legt de oorzaak van de lockdownmaatregelen neer bij mensen met een hoge BMI. In mijn ogen ligt de oorzaak bij de verspreiding van het coronavirus. (Vóór de pandemie hadden we immers geen last van lockdowns door mensen met een hoge BMI).
Nee, de oorzaak dat ze geïnfecteerd raken ligt bij het virus. Dat ze een verhoogde kans hebben om ernstig ziek te worden en op de IC terecht te komen, die oorzaak ligt bij henzelf. Vervolgens werden er maatregelen ingevoerd om te voorkomen dat de IC overspoeld zou worden met deze mensen. Indirect zijn ze dus wel degelijk de oorzaak geweest. Zolang die groep inmiddels verstandig genoeg is geweest om zich te laten vaccineren dan raakt de IC ook niet meer overbelast en dan hoef je ook niet te gaan wijzen naar ongevaccineerde mensen als oorzaak dat maatregelen nog in stand gehouden zouden moeten worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:22

codex

Geen OpenAI agent :)

Mijn inziens zijn er twee opties:
- maatregelen tot het einde der tijden, die nooit het virus zullen uitroeien maar terugdringen, waarbij het bij versoepelingen weer vrolijk opwakkert.
- het accepteren en zoveel mogelijk beschermen tegen ernstig verloop (ziekenhuis, dood, long covid) door vaccinatie en eventueel medicatie bij besmetting. Als de kans op ernstig verloop nihil is dan kunnen we de boel weer loslaten.

Dan hoor ik mensen zeggen: "ja, maar dat vergroot de kans op een dodelijke mutatie"
Welkom in de realiteit, die kans is ook aanwezig bij alle verschillende influenza mutaties die er rondgaan.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-12 09:28
Dit gaat idd flink wat roet gooien. Niet gevaccineerden kunnen kunnen straks net zoals andere landen niet naar bv omgevingen als bars en restaurant gaan, immers de gevaccinneerden kunnen ze nog steeds besmetten. Ook met een tweede test moet je dus eigenlijk nog een pcr test gaan doen als je gaat reizen en dit moet Nederland zelf ook gaan eisen imho, dat zullen ze pas gaan doen wanneer het kalf verdronken is :)

• 42erik
  • Niet online
roffeltjes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:59:
Ik geloof dat mensen een beetje in de war zijn:

Strategie voor herstarten =/= harde (lockdown) maatregelen.

De vraag is: HOE gaan we herstarten? Met een stafje zwaaien en "Bibbetiebabbetieboe, alles is weer open, klus geklaard" gaat hem niet worden.
Hoezo niet? Gewoon met stapjes alles weer open doen.. Dus eerst eens de bisocoop zonder 1.5m. Dan eens het voortgezet onderwijs zonder 1.5m,dan hbo en uni en dan als laatste de discotheek (of een andere volgorde als de verstandige mensen dat verstandiger vinden)

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:47

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik vind het allemaal nog wel meevallen. Bijna alle maatregelen zijn pleite behalve het nachtleven en giga-evenementen, en toch lijken we het weer aardig onder controle te hebben/houden. Als over een aantal weken de volledige vaccinatie-graad een stuk hoger ligt, ziet alles er nóg zonniger uit.

Wat we nu meemaken is een fout van de overheid, die had één a twee maanden moeten wachten, tot écht iedereen boven de 12 gevaccineerd was.

Steam ID = Ackerfiets

• Dracula
mannowlahn schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:53:
[...]

Dit gaat idd flink wat roet gooien. Niet gevaccineerden kunnen kunnen straks net zoals andere landen niet naar bv omgevingen als bars en restaurant gaan, immers de gevaccinneerden kunnen ze nog steeds besmetten. Ook met een tweede test moet je dus eigenlijk nog een pcr test gaan doen als je gaat reizen en dit moet Nederland zelf ook gaan eisen imho, dat zullen ze pas gaan doen wanneer het kalf verdronken is :)
Haha inderdaad NL en regels invoeren, is mosterd na de maaltijd.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het vaccineren voor een ander is een prima argument... Op macro niveau althans...

Op microniveau ben ik het met je eens. Maar dan is het toch lekker om je steentje bij te kunnen dragen.

Overigens is het blijvende issue met corona natuurlijk vooral dat de klachten nogal universeel zijn.
Het was zo lekker geweest als je er groene bulten bij kreeg :)

Ik heb morgen mijn tweede prik, maandag mijn vrouw, en dan hoop ik dat we het snel af kunnen sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2021 16:10 ]

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-12 09:28
Dracula schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Haha inderdaad NL en regels invoeren, is mosterd na de maaltijd.
Ik ben ook enorm sceptisch hoor, is eigenlijk om te janken hoe onze overheid faal op faal weet te stapelen.

• 42erik
  • Niet online
roffeltjes schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:45:
[...]

1. De docenten hebben de angst in een petrischaal te worden gegooid.
2. We gaan extra uitval krijgen en die konden we pre-COVID al niet pareren.

Er zijn een aantal regels waar we eigenlijk niet aan mogen tornen aan contacturen en studie last.

Daar zullen we dus snel iets voor moeten verzinnen, want we gaan bijna open en alles ligt officieel hartstikke vast.
In welk onderwijs zit je eigenlijk? Ik herken hier als docent vo echt niks van 1 en 2, tja, met vaccinaties onder docenten zie ik niet waarom die uitval zo enorm zou moeten zijn

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
De besmettingen gaan alweer naar beneden, de zorg kan het aan en we zijn nog steeds overal welkom.
Dit lijkt me allemaal een goed teken. Tijd om over 1-2 maanden alles voor eens en altijd open te gooien.

Nu hopen dat we dit kunnen vasthouden en geen gezeur krijgen met blijvende maatregelen, niet genoeg vaccinaties en nieuwe varianten. En geen dom gedoe zoals dat zelfs gevaccineerden straks nog een test moeten ondergaan bij elke scheet omdat het 'beter is' vanuit medisch perspectief.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Laten we hopen dat we die achterlijke regels hier ook niet gaan krijgen. Als ongevaccineerde heiden (zo willen ze je afschilderen als je de prik niet neemt / kan nemen) kan je toch prima voor jezelf bepalen of je het risico wilt lopen?

In een propvol restaurant zal ik nooit gaan zitten, maar op een vrijdagmiddag even een lunch doen moet toch gewoon kunnen?

Eigenlijk is het juist een goed argument tegen dergelijke regels: gevaccineerden kunnen het alsnog verspreiden. Dus het maakt 0 verschil. De enige die wat meer risico loopt is de persoon zonder het vaccin. En dat is vaak een bewuste keuze ;)

Twitter

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:52
[...]

Of, als dit dan toch de realiteit is: accepteren dat dit het gaat zijn en dat het niet beter gaat worden. Ik voel niet zoveel voor een eeuwige lockdown om eerlijk te zijn... Ja, er gaan gevolgen aan zitten, maar die zitten ook aan lockdown na lockdown na lockdown. Ik vraag me af hoe we er over 5 jaar (een mens mag hopen?) op terugkijken :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennahz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Laten we hopen dat we die achterlijke regels hier ook niet gaan krijgen. Als ongevaccineerde heiden (zo willen ze je afschilderen als je de prik niet neemt / kan nemen) kan je toch prima voor jezelf bepalen of je het risico wilt lopen?
Ja dat zou je eigen risico zijn, ware het niet dat dat potentiele volle ziekenhuis bed ook andermans probleem is. Of, als je op de terugweg van die lunch besmet de bus in stapt, degene die jouw virus mee pakt. Terwijl je er zelf geen last van hebt.
In een propvol restaurant zal ik nooit gaan zitten, maar op een vrijdagmiddag even een lunch doen moet toch gewoon kunnen?
Jij maakt hier een weloverwogen besluit om aan de veilige kant te gaan zitten. Maar kijkend naar de festivals; waar echt niet alleen maar 17 en 18 jarigen stonden, gaat die vlieger niet voor iedereen op.
Eigenlijk is het juist een goed argument tegen dergelijke regels: gevaccineerden kunnen het alsnog verspreiden. Dus het maakt 0 verschil. De enige die wat meer risico loopt is de persoon zonder het vaccin. En dat is vaak een bewuste keuze ;)
Je geeft eigenlijk zelf een vrij aardig argument voor dezelfde regels ;)

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:57
Mooie daling. Nu kan men echt niet meer ontkennen dat de nachthoreca dé oorzaak van deze piek is gebleken.

Zou me niets verbazen als met eerdere pieken (met name die van september) ook vooral aan de horeca heeft gelegen.

Die KHN kan zeiken wat ze willen, maar dit ongevraagde expiriment was toch overduidelijk.

• spartacusNLD
  • Laatst online: 02-12 13:07

spartacusNLD

This is Sparta!!

Wat ik hoop dat nu de situatie is
- We hebben helaas (te vroeg) de boel open gegooid. Resultaat is dat positieve testen de lucht in gingen
- Met vertraging zien we nu stijging in ziekenhuizen
- De positieve testen zakken nu
- Met vertraging gaat de ziekenhuis bezetting weer afnemen
- Ondertussen prikken we hard door

Zodra de groep 18+ voor meer dan 80% volledig is gevaccineerd kan de boel weer 100% open. We gaan dan naar de fase ''leven met het virus'' in. ''0 covid'' gaat niet meer gebeuren. Dat station is namelijk gepasseerd. Dan hadden we in het zelfde tempo de 2e en 3e wereld moeten vaccineren. En dat is en blijft de komende jaren gewoon een varianten fabriek.

Voor volgend jaar verwacht ik een ''booster'' van moderna of pfizer met veel minder bijwerkingen (want beter onderzoek, betere afstelling van % ingrediënten). Die weer beter werken tegen de dan dominante variant. Die krijg je dan samen met een griep prik.

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 20-07-2021 16:20 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Bo0bz
@LZ86 Daar lijkt het op dit moment wel op. Het negatieve advies van Fieldlab en het OMT gaven volgens mij al aan dat het geen goede stap was om toch alles weer open te gooien.

Met de dalende cijfers en een gesloten nachtleven kan ik best leven! Al ben ik toe aan vakantie maar goed dit jaar twee weken in Nederland de zon op zoeken.

• Vlassie1980
Dennahz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Dat is dan inderdaad aan de persoon zelf, ik zeg niet dat ik spijt heb van het nemen van het vaccin maar heb hem ook genomen met de gedachte om anderen te beschermen. Maar met dit nieuws van vandaag voelt het toch wat anders omdat nu blijkt dat je als gevaccineerde alsnog mensen kunt besmetten.

Ben verder een gezonde veertiger, ik weet dat ik ziek kan worden maar alsnog veel minder snel als een kwetsbare persoon. Als ik dit eerder had geweten had ik wellicht een andere afweging gemaakt, ik weet het niet.

Verder kan ik er ook niet een hard oordeel over vellen, er wordt geschreven dat gevaccineerden alsnog besmettelijk zijn maar hoeveel procent ten opzicht van mensen die nog niet zijn gevaccineerd? Ik wil data zien en dat blijkt soms verdomd lastig te vinden als het uberhaupt al beschikbaar is.

• 42erik
  • Niet online
link_mario schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:
Vanuit AD.nl liveblog:

[...]

Als dit uit onderzoeken gaat blijken is dat niet fijn. Dan gaan we mooi de mist in met "vaccinatie is overal toegang tot".
Is waar, maar gelukkig wel maar totdat iedereen zich heeft laten vaccineren. Daarna maakt het doorgeven allemaal niet zoveel meer uit

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Is waar, maar gelukkig wel maar totdat iedereen zich heeft laten vaccineren. Daarna maakt het doorgeven allemaal niet zoveel meer uit
Ah, het moment dat nooit gaat komen, want je hebt niet alleen de weigeraars, maar ook de mensen die zich niet kúnnen laten vaccineren of waarbij het vaccin maar beperkt effectief is.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-12 10:30
LZ86 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:14:
Mooie daling. Nu kan men echt niet meer ontkennen dat de nachthoreca dé oorzaak van deze piek is gebleken.

Zou me niets verbazen als met eerdere pieken (met name die van september) ook vooral aan de horeca heeft gelegen.
In september was de nachthoreca volgens mij gesloten. De situatie (in de horeca) was toen volgens mij vergelijkbaar met de huidige. Toch hadden we toen stijgende cijfers en nu dalende. En dat met een besmettelijker Delta-variant.
Dat de nachthoreca de piek van nu heeft veroorzaakt lijkt me duidelijk. De koppeling met de piek van september op zijn best twijfelachtig.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

[...]

Nee dat valt onder de noemer eigen risico. Ze kunnen die besmetting immers overal oplopen. Dat is dan ook geen reden om maar een testsamenleving in stand te houden. Indien alle risicogroepen zich hebben laten vaccineren en de vaccins zijn daadwerkelijk effectief dan zullen besmettingen ook niet langer leiden tot een zorginfarct.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:57
blissard schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:29:
[...]

In september was de nachthoreca volgens mij gesloten. De situatie (in de horeca) was toen volgens mij vergelijkbaar met de huidige. Toch hadden we toen stijgende cijfers en nu dalende. En dat met een besmettelijker Delta-variant.
Dat de nachthoreca de piek van nu heeft veroorzaakt lijkt me duidelijk. De koppeling met de piek van september op zijn best twijfelachtig.
De horeca ansich, spreek ik over mbt september. Al moet je de scholen ook niet uitvlakken....

Maar als je de feesten in de reguliere kroegen zag was het net alsof de nachthoreca niet dicht was.

Puntje bij paaltje is het puur gedrag, dat blijkt nu ook maar weer.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 10:51

link_mario

Ofwa?

42erik schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:22:
[...]

Het eerste nieuws uit Israel bevestigd eerdere vermoedens dat de vaccin effectiviteit over de tijd wel wegdrift (reden onbekend; delta, tijd, leeftijd eerste groepen).

We gaan het zien deze winter.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-12 15:13
Stop nou eens met deze onzin steeds te posten. 8)7 Het komt altijd weer terug en het is al besproken. Niks nieuws onder de zon en clickbait.

[ Voor 16% gewijzigd door xzaz op 20-07-2021 16:45 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-12 10:30
LZ86 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:34:
[...]

De horeca ansich, spreek ik over mbt september. Al moet je de scholen ook niet uitvlakken....

Maar als je de feesten in de reguliere kroegen zag was het net alsof de nachthoreca niet dicht was.

Puntje bij paaltje is het puur gedrag, dat blijkt nu ook maar weer.
Dat is wel waar, maar ook een (excusez la mot) open deur. De Reff wordt door 3 dingen bepaalt. De R0, de immuniteit-/ vaccinatiegraad en het gedrag van de kudde. De R0 is nu hoger dan ooit, de immuniteit ook, blijft het gedrag over.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, dat ziet er best gunstig uit :)

Nog een dikke maand en iedereen die dat wil is gevaccineerd. Mooie mijlpaal :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59

-tom-562

Oliesjeik

eamelink schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:47:
Nou, dat ziet er best gunstig uit :)

Nog een dikke maand en iedereen die dat wil is gevaccineerd. Mooie mijlpaal :)
Maand? Maak er maar 2 maanden van. Mijn 2e afspraak staat op 4 augustus en ik ben van 1986 (en ik heb meteen een afspraak gemaakt toen het kon)

Vaak bu'j te bang!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

2 maanden is toch een dikke maand? :p

• assasinbats
  • Laatst online: 22:09
-tom-562 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Maand? Maak er maar 2 maanden van. Mijn 2e afspraak staat op 4 augustus en ik ben van 1986 (en ik heb meteen een afspraak gemaakt toen het kon)
Er zullen lokaal wel wat uitschieters zijn door drukte. Vandaag kreeg een vriend (‘91) zn 2e (had zn best gedaan zo snel mogelijk geprikt te worden). Mijn vriendin (‘92) krijgt over 2 weken dr 2e. Beiden Zuid-Holland

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:12

3raser

⚜️ Premium member

Is het niet raar dat het R-getal zo fluctueert? Ik bedoel, binnen een week van 2,2 naar 3 en weer naar 1,75. Als het R-getal ooit 3 is geweest hoe kan deze dan zonder bijzondere maatregelen binnen een week bijna halveren?

• Vlassie1980
Nog even naar aanleiding van het nieuwe van vandaag over het feit dat gevaccineerden alsnog besmettelijk zijn. (Bron: https://www.volkskrant.nl...-gevaccineerden~b800c3e1/ )

Waarom zou je dan bijvoorbeeld kinderen vanaf 12 jaar vaccineren als ze amper klachten krijgen van covid? Ik dacht in eerste instantie nog aan minder besmettelijk zijn maar dat lijkt bij deze Delta variant dus ook zwaar tegen te vallen. Ben benieuwd hoe jullie daarover denken.

• xzaz
mannowlahn schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Ik ben ook enorm sceptisch hoor, is eigenlijk om te janken hoe onze overheid faal op faal weet te stapelen.
Mua; ik denk dat het redelijk goed is gegaan. Als je ze ergens kan verwijten zijn er twee zaken die niet goed zijn gegaan.
- De Nederlandse bevolking die afgelopen zomer en deze zomer gewoon lekker op vakantie gaan
- De overheid die de regels voor binnenactiviteiten los heeft gelaten

De rest zie ik niet als falen maar als iets wat komt en gaat in een crisis.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

xzaz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Stop nou eens met deze onzin steeds te posten. 8)7 Het komt altijd weer terug en het is al besproken. Niks nieuws onder de zon en clickbait.
Inderdaad! Nu ook weer op AD groot op de voorpagina "Vaccin voorkomt verspreiding niet; 1 op 10 was volledig gevaccineerd"

Moedeloos word je er van.... dit was al maanden bekend uit o.a. Israël en er werd ook al maandenlang over gesproken in de media dat gevaccineerd zijn niet gelijk staat aan niet kunnen verspreiden van Corona of niet ziek kunnen worden van corona. Maar het bekende AD (en andere MSM) trucje is om alles enorm uit te vergroten en met superlatieven te strooien dus maar weer zo'n clickbait artikel.

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Agent op 20-07-2021 16:55 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vlassie1980 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:54:
Nog even naar aanleiding van het nieuwe van vandaag over het feit dat gevaccineerden alsnog besmettelijk zijn. (Bron: https://www.volkskrant.nl...-gevaccineerden~b800c3e1/ )

Waarom zou je dan bijvoorbeeld kinderen vanaf 12 jaar vaccineren als ze amper klachten krijgen van covid? Ik dacht in eerste instantie nog aan minder besmettelijk zijn maar dat lijkt bij deze Delta variant dus ook zwaar tegen te vallen. Ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
Er zit nog iets tussen niet besmettelijk en wel besmettelijk. Minder besmettelijk bijvoorbeeld.
Of minder ziek.

• Vlassie1980
MikeyMan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:55:
[...]

Er zit nog iets tussen niet besmettelijk en wel besmettelijk. Minder besmettelijk bijvoorbeeld.
Of minder ziek.
Laten we hopen dat er op korte termijn duidelijke percentages / cijfers komen dan zodat je tenminste een goed oordeel kunt vellen.

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-12 17:44
Zal mij benieuwen hoe het gaat in Engeland waar alle maatregelen zijn opgeheven. En zeker nu bekend is geworden dat al heb je 2 vaccinaties gehad, je toch besmet raakt met de Delta variant.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

3raser schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:53:
Is het niet raar dat het R-getal zo fluctueert? Ik bedoel, binnen een week van 2,2 naar 3 en weer naar 1,75. Als het R-getal ooit 3 is geweest hoe kan deze dan zonder bijzondere maatregelen binnen een week bijna halveren?
Het is geen clean cijfer, maar afhankelijk van gedrag. Geen feesten meer en misschien toch een beetje schrik van de dag cijfers kan een hoop schelen.

Daarnaast had het virus qua verspreiding redelijk vrij spel in de leeftijdsgroep 15-30. En krijgt het nu in andere groepen wat lastiger.

• xzaz
desalniettemin schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:57:
Zal mij benieuwen hoe het gaat in Engeland waar alle maatregelen zijn opgeheven. En zeker nu bekend is geworden dat al heb je 2 vaccinaties gehad, je toch besmet raakt met de Delta variant.
Nogmaals, de vaccinaties zijn nooit bedoeld ter bescherming en vermindering van besmettelijkheid. Dat was een bijkomstig benefit.

En Boris had gelijk; als je het nu niet doet; kan het nooit meer.

[ Voor 7% gewijzigd door xzaz op 20-07-2021 17:01 ]

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49

Shadow_Agent

desalniettemin schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:57:
Zo snel gaat het dus met dit soort "nieuws", krijg je dit soort conclusies

"ook al heb je 2 vaccinaties, dan nog word je besmet"

Dat is helemaal niet gezegd. Er is ook een optie namelijk dat je helemaal niet besmet raakt JUIST omdat je gevaccineerd bent! Maar ja, dat valt niet te meten....

-edit- en verder inderdaad wat @xzaz zegt. Het is al sinds de eerste prik gezet is zo'n beetje bekend dat vaccinatie niet betekent dat je immuun wordt of niet meer besmettelijk bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Shadow_Agent op 20-07-2021 17:02 ]

• desalniettemin
Anyway we komen er nooit meer vanaf.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:12

3raser

⚜️ Premium member

MikeyMan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:58:
[...]

Het is geen clean cijfer, maar afhankelijk van gedrag. Geen feesten meer en misschien toch een beetje schrik van de dag cijfers kan een hoop schelen.

Daarnaast had het virus qua verspreiding redelijk vrij spel in de leeftijdsgroep 15-30. En krijgt het nu in andere groepen wat lastiger.
Maar het R-getal geeft aan hoe sterk het virus zich verspreid. Dat stopt niet als het virus zich een dag later minder goed kan verspreiden omdat we toevallig in eens wel afstand houden. Als je het R-getal gaat baseren op het aantal actuele besmettingen dan wordt het R-getal niet meer dan een relatief besmettingscijfer.

Als je aangereden wordt door een trein ben je dood. Als er een week lang niemand wordt aangereden betekend het niet dat aangereden worden door een trein in eens minder dodelijk is geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door 3raser op 20-07-2021 17:04 ]

• desalniettemin
https://www.volkskrant.nl...-gevaccineerden~b800c3e1/

Geef de volgende keer aub een korte samenvatting waar het artikel overgaat anders maak je een linkdrop
Tevens heb ik de referral uit de link gehaald.

[ Voor 50% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2021 20:42 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Laten we nu vooral eens de cijfers van het RIVM aanhouden en geen krantenartikelen die alleen maar gericht zijn op clicks.

• xzaz
Ik denk dat het tijd is voor mij om dit topic gewoon gedag te zeggen. Ik wens iedereen een vrij Corona tijdperk! :D

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

3raser schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Maar het R-getal geeft aan hoe sterk het virus zich verspreid. Dat stopt niet als het virus zich een dag later minder goed kan verspreiden omdat we toevallig in eens wel afstand houden. Als je het R-getal gaat baseren op het aantal actuele besmettingen dan wordt het R-getal niet meer dan een relatief besmettingscijfer.

Als je aangereden wordt door een trein ben je dood. Als er een week lang niemand wordt aangereden betekend het niet dat aangereden worden door een trein in eens minder dodelijk is geworden.
Maar zo werkt het dus wel met het gecommuniceerde R getal. Eigenlijk zou je onderscheid moeten maken tussen R0 en Reff.

Wat sowieso nog een gemiddelde is. Want hoewel de R0 boven 7 lijkt te liggen in een niet resistente populatie, kan iemand makkelijk 100 man besmetten als de omstandigheden goed zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2021 18:04 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

3raser schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:53:
Het R-getal is het gemiddeld aantal anderen dat een besmet persoon besmet.

Maar we weten ook dat er tussen individuen een groot verschil zit. De meeste besmette mensen besmetten nul anderen. Maar sommigen steken er wel vijf of tien aan. En dat middelt zich uit.

Wat blijkt nou? Dat in discotheken de kans flink aanwezig is dat één besmette persoon er tientallen aan kan steken. Dat trekt het gemiddelde flink omhoog. Als de discotheken dan weer dicht zijn, vliegt de R direct weer omlaag.

• desalniettemin
Ik ben er ook helemaal klaar mee. Ik heb gelukkig nergens last van. Wel thuis nu vanwege migraine, wat gelukkig al beter gaat.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Hoewel gevaccineerden die de deltavariant oplopen doorgaans niet zo ziek worden dat ze in het ziekenhuis belanden, kunnen ze het virus wel overdragen op anderen.
Kortom: doorprikken en straks is voor iedereen die gevaccineerd is corona een simpele ziekte.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
xzaz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Eens.

Ik word zo doodmoe van alle news outlets die eindeloos doem berichten de wereld inslingeren. Nergens voor nodig en wakkert alleen maar angst aan bij mensen. Het is puur sensatie zoeken.
Niks mis met mensen met de neus op de feiten drukken als de situatie ernstig is, maar dit voegt niks toe en polariseert alleen maar. Het ligt natuurlijk ook vaak aan de toon. Het is puur sensatie zoeken voor de clicks.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuujii op 20-07-2021 17:21 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nouja, als het beleid tot nu toe is om te proberen met een hoge vaccinatiegraad en zonder verdere maatregelen de R onder de 1 te krijgen en dus groepsimmuniteit te bewerkstelligen; dan leidt de constatering dat vaccinaties de verspreiding van Delta niet genoeg drukken dus tot de noodzaak van een beleidswijziging.

Hebben we vorige week al op voorgesorteerd; dan kun je kiezen voor ‘de Britse benadering’ (sturen op zorgcapaciteit), of voortdurend maatregelen aanhouden en wachten op betere vaccins.

Binnenkort weten we meer over de praktijk van de Britse benadering :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:25

Sagat

Is pappa x2!

xzaz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:07:
[...]

Ik denk dat het tijd is voor mij om dit topic gewoon gedag te zeggen. Ik wens iedereen een vrij Corona tijdperk! :D
Ik heb geen bron, maar durf desondanks te beweren dat je via ons geen corona zal oplopen zolang we alleen interactie hebben via het forum! ;)

10 second ninja DONE

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Sagat schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:35:
[...]

Ik heb geen bron, maar durf desondanks te beweren dat je via ons geen corona zal oplopen zolang we alleen interactie hebben via het forum! ;)
Graag eerst bewijs :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:25
eamelink schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:31:
Nouja, als het beleid tot nu toe is om te proberen met een hoge vaccinatiegraad en zonder verdere maatregelen de R onder de 1 te krijgen en dus groepsimmuniteit te bewerkstelligen; dan leidt de constatering dat vaccinaties de verspreiding van Delta niet genoeg drukken dus tot de noodzaak van een beleidswijziging.

Hebben we vorige week al op voorgesorteerd; dan kun je kiezen voor ‘de Britse benadering’ (sturen op zorgcapaciteit), of voortdurend maatregelen aanhouden en wachten op betere vaccins.

Binnenkort weten we meer over de praktijk van de Britse benadering :)
De hoop was inderdaad dat het niet meer te hard door zou stijgen, maar tot nu toe hebben we continue op zorgcapaciteit gestuurd. Niet echt de Britse benadering te noemen maar eerder doorgaan zoals we bezig waren.

[removed]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit weten we al vanuit de VS. De besmettelijkheid van gevaccineerden is volgens mij wel een stuk lager. Het is ook de vraag wat het doel is: anti-vaxxers beschermen? Misschien tijd om vaccinatie verplicht te maken in het belang van de samenleving.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Ah, het moment dat nooit gaat komen, want je hebt niet alleen de weigeraars, maar ook de mensen die zich niet kúnnen laten vaccineren of waarbij het vaccin maar beperkt effectief is.
maakt doorgeven aan weigeraars heel veel uit?

De anderen zouden door herd immunity goed moeten gaan... anders komen we hier nooit uit
Pagina: 1 ... 31 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).