[F1 2021] Race 11 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste
Acties:
  • 132.873 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

NotSoSteady schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:45:
Wat een geluk heeft die Hamilton. Dat stopt echt nooit.
Tja, een beetje 2ledig...
Ik vind het knap hoe ie zich van het achterveld weer helemaal naar voren heeft gewerkt, dat hebben ze best goed gedaan met die vroege stop omdat ie achteraan het treintje er niet langs kwam.

Aan de andere kant; als je in een 'normale' race zo'n fout maakt, dan is het gewoon zwaaien naar je punten. Maar omdat nu het gros van snelle rijders al van de baan lagen (of beschadigd reden), lukt het hem toch nog om op het podium te komen.
En dan ook nog dat brandstof dingetje met VET; nog meer gratis punten.

Alonso heeft wel mijn respect verdiend deze race, erg knap hoe ie zo lang HAM achter zich heeft kunnen houden.

[ Voor 7% gewijzigd door GeleFles op 01-08-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
Bastie-88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Maar hoe dan? Blijft die wagen dan in Parc ferme? Zodra Aston Martin zelf die wagen aanraakt vervalt heel dat beroep.

De FIA is zo vol van zichzelf dat ze zich er toch wel onderuit draaien
Jah goeie.. Als ik het zo hoor moeten ze het toch echt eruit halen om door de regel te komen.. Dus als dat lukt is het oke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
GeleFles schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:54:
Ik vind het knap hoe ie zich van het achterveld weer helemaal naar voren heeft gewerkt,
Beetje treurig als dat niet zou lukken met veruit de snelste wagen van de grid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Wat toch een beetje tegen hun werkt is dat VET die wagen niet op de gebruikelijke positie heeft neergezet. Vond de reactie van VET ook wel wat bedrukt omdat hij niet gewonnen had maar misschien voelde hij de bui al wel een beetje hangen. Desondanks wel jammer en ook niet goed voor de sport als er zo lang na het vallen van de vlag nog veranderingen in de uitslag komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Heel sneu voor Seb, een liter blijft natuurlijk een liter, geloof ook niet dat iemand anders dit ooit eerder mee heeft gemaakt (minder dan 1 liter brandstof)

Tis toch wel ongelofelijk dat juist Hamilton hier het meest voordeel bij heeft.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Jorick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:58:
[...]

Wat toch een beetje tegen hun werkt is dat VET die wagen niet op de gebruikelijke positie heeft neergezet. Vond de reactie van VET ook wel wat bedrukt omdat hij niet gewonnen had maar misschien voelde hij de bui al wel een beetje hangen. Desondanks wel jammer en ook niet goed voor de sport als er zo lang na het vallen van de vlag nog veranderen in de uitslag komen.
Nu wachten tot ze het eruit krijgen alsnog om vervolgens erachter te komen dat gesjoemeld is met de brandstof :o :P Volgende week bij Goede rijders Slechte rijders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Wat ik me afvraag: Wordt er bij dit soort regels (min 1L) rekening gehouden met eventuele extra "formation laps", zoals die van vandaag na de rode vlag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

g1n0 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:04:
Wat ik me afvraag: Wordt er bij dit soort regels (min 1L) rekening gehouden met eventuele extra "formation laps", zoals die van vandaag na de rode vlag?
Je verbruikt dan minder. Aantal.laps blijft gelijk.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

g1n0 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:04:
Nee want die ging ook gewoon van de lap count af voor zover ik weet. Sowieso verbruiken ze n stuk minder met SC enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

warp schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:57:
[...]

Beetje treurig als dat niet zou lukken met veruit de snelste wagen van de grid.
Mee eens hoor, eigenlijk had ik hem eerder op 1 verwacht, maar gelukkig waren er in het veld nog wat rijders die hem er niet zomaar langs lieten. Daarnaast is het natuurlijk wel een lastig circuit om in te halen.
Vooral in het achterveld zou wel eens rare dingen kunnen gebeuren, HAM is natuurlijk niet gewend om zoveel in te halen, hij heeft de afgelopen jaren vooral veel voorop gercruised :+

Bottas een grid penalty voor de volgende race, dus waarschijnlijk (/hopelijk) krijgen we dan een spannende (en eerlijke!) battle tussen VER en HAM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
mark-k schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:05:
[...]

Nee want die ging ook gewoon van de lap count af voor zover ik weet. Sowieso verbruiken ze n stuk minder met SC enzo.
Ah oke, ik dacht dat die extra lap vanaf pit naar start-grid niet mee telde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

g1n0 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:07:
[...]

Ah oke, ik dacht dat die extra lap vanaf pit naar start-grid niet mee telde
Nope.... is geen extra lap, wordt mee geteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:00:
Heel sneu voor Seb, een liter blijft natuurlijk een liter, geloof ook niet dat iemand anders dit ooit eerder mee heeft gemaakt (minder dan 1 liter brandstof)

Williams en Ferrari ook :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004

Bullet NL

Eigen Wijs

Hamilton krijgt er verhoudingsgewijs het meeste punten voor, natuurlijk de rest ook, maar omdat ham van P3 naar P2 gaat krijgt hij het meest.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
Regels zijn regels en die zijn er niet voor niets, maar het is wel lekker dat Mercedes daar altijd een voordeel uit haalt. Hoeveel geluk kun je hebben zeg. Man o man. Ze moeten er ook voor werken, maar zelfs een slechte race voor Mercedes is nooit een echt slechte race.

Dan die straf van Bottas… en de andere coureurs die 10 sec kregen voor diverse overtredingen. Daarbij staat die 10 seconden van Hamilton bij de Britse GP toch voor niks.

Professionals van de sport roepen wel dat men moet stoppen met dat boe geroep naar Hamilton, maar als je alles bij elkaar optelt dan heeft die man wel zoveel geluk dat dat aan een normaal mens niet meer uit te leggen is? Dan is het toch logisch dat men zich uit. Ik zeg niet dat er achter de schermen wat speelt, maar waarom komt Mercedes er altijd goed tot redelijk mee weg? Dat kun je toch geen geluk meer noemen?

Weten we wel zeker dat Hamilton geen robot is? :P
Is het Mercedes team wel eens goed doorgelicht dat ze niet stiekem een Ferrari trucje doen (brandstof leiding)? :P
Houdt Mercedes nog wel geld over na een race nadat ze de race leiding en de FIA omgekocht hebben? :P

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:15
DonJunior schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:44:
[...]

PER kan me eigenlijk niet zo boeien.. ja om zijn ding te doen en Mercedes een beetje op afstand te houden.
Zou veel liever zien dat RUS een puntje pakt en Norris op het podium. Ook RIC mag wel een podium pakken.. gewoon om te laten zien dat hij het nog kan (en wellicht een confidence boost voor hemzelf)
Niet helemaal gelukt.. maar wat ben ik blij dat RUS eindelijk punten heeft gepakt! Zo gegund!

Net de race pas terug kunnen kijken overigens. Wat een feest. Hiervoor kijk ik Formule 1.
Jammer van VER? Zeker, maar zoveel actie op de baan en die sportiviteit bij ALO.. man wat vet!
Ja ik heb hier echt van genoten.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
GeleFles schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Mee eens hoor, eigenlijk had ik hem eerder op 1 verwacht, maar gelukkig waren er in het veld nog wat rijders die hem er niet zomaar langs lieten. Daarnaast is het natuurlijk wel een lastig circuit om in te halen.
Vooral in het achterveld zou wel eens rare dingen kunnen gebeuren, HAM is natuurlijk niet gewend om zoveel in te halen, hij heeft de afgelopen jaren vooral veel voorop gercruised :+

Bottas een grid penalty voor de volgende race, dus waarschijnlijk (/hopelijk) krijgen we dan een spannende (en eerlijke!) battle tussen VER en HAM!
Leuk die grid straf, maar daar heb je dus niets aan. Even op eigen houtje 3/4/5 coureurs uit het veld rammen en je stoeltje is gered.

De straffen staan totaal niet in verhouding met gedane "schade".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

Off topic maar bij de Oranje Zomer haalde ze volgens mij Bottas en Vettel door elkaar?
Snap niks van wat ze daar kakelen over de F1 van vandaag. :')

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:10:
[...]

Hamilton krijgt er verhoudingsgewijs het meeste punten voor, natuurlijk de rest ook, maar omdat ham van P3 naar P2 gaat krijgt hij het meest.
P3 => P2 is 15 => 18 toch? En P4 => P3 is volgens mij 12 => 15? Dus relatief gezien win je meer met P4 => P3, maar wel in beide gevallen dan 3 punten "winst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:00:

Misschien niet vanaf het podium. Maar het komt zeker vaker voor. Je hoort ze ook wel eens na de finish meteen “stop the car” roepen omdat ze bang zijn niet aan die regel te kunnen voldoen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Toch extra vervelend dat Vettel gediskwalificeerd is. Hamilton profiteert weer maximaal.
Snel (gedeeltelijk) vergeten deze race. Op naar Spa!

En met gedeeltelijk bedoel ik: wel de leuke dingen onthouden zoals de overwinning van Ocon, de mooie actie van Alonso, punten voor beide Williams rijders, etc. etc.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Laatst online: 08-09 08:32

MarvinJames

Theatermaker

Segafreak83 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:12:
[...]

Leuk die grid straf, maar daar heb je dus niets aan. Even op eigen houtje 3/4/5 coureurs uit het veld rammen en je stoeltje is gered.

De straffen staan totaal niet in verhouding met gedane "schade".
Eens. Of in ieder geval voor teams als Mercedes / Red Bull. De Mercedes is, je hebt vandaag kunnen zien, gewoon tot 3 seconde sneller per rondje, dus aan tijdstraffen heb je niets en een paar plaatsen gridstraf ook niet.

Maar bovenal valt nu op hoe onevenredig de effecten van crashes worden voor teams.
Mercedes, met Hamilton in het bijzonder, hebben nu twee races op rij dikke punten gescoord, terwijl zij de boosdoeners waren.
Een Red Bull / Verstappen staat niet alleen met lege handen (0 punten), maar ze hebben ook 2 defecte motoren, wat grote gridstraffen later in het jaar betekent EN ze hebben miljoenen aan schade wat de ontwikkeling van de auto enorm in de weg zit. En dat terwijl ze er zelfs niets aan kunnen doen.

Daardoor kan de strijd om het kampioenschap ernstig beïnvloedt worden. Dat moet in de basis volgens mijn nooit de insteek van regels zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Bastie-88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Maar hoe dan? Blijft die wagen dan in Parc ferme? Zodra Aston Martin zelf die wagen aanraakt vervalt heel dat beroep.

De FIA is zo vol van zichzelf dat ze zich er toch wel onderuit draaien
Het is het team dat de brandstof uit de wagen moet halen onder supervisie van iemand van de FIA. Het is dus niet zo dat zij die wagen niet zouden mogen aanraken. AM heeft meerdere pogingen ondernomen om de gevraagde liter brandstof uit de wagen te krijgen maar heeft slechts 0,3l eruit kunnen halen ondanks dat hun computers aangeven dat er 1,4l in de tank zou moeten zitten. Dat laatste cijfer is evenwel een berekening aan de hand van hoeveel erin gegaan is en hoeveel er verbruikt is door de motor volgens de sensoren.

De FIA past gewoon de regels toe zoals ze al zovele jaren bestaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Verstappen gaf blijkbaar nog wat meer info aan de pers dat ie aardig wat problemen had om hem op de baan te houden.

Wat vinden we verder van de video's?

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 01-08-2021 23:34 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vuvuzela schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:22:
[...]

Misschien niet vanaf het podium. Maar het komt zeker vaker voor. Je hoort ze ook wel eens na de finish meteen “stop the car” roepen omdat ze bang zijn niet aan die regel te kunnen voldoen.
Was dat dan ook met de Alpine’s? Die hebben het beide ook niet tot de pitstraat gehaald? (Als ik goed heb opgelet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Martinspire schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:25:
[YouTube: F1-update: Verstappen met kater de zomerstop in, Bottas blundert in Hongarije]
Verstappen gaf blijkbaar nog wat meer info aan de pers dat ie aardig wat problemen had om hem op de baan te houden.
Dat was ook wel te zien, helaas. Maar toch knap dat ie punten kon pakken.

Verder wel blij dat we volgend jaar van al die barge boards en extra rommel af zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wel apart dat Hamilton van achteraan flink moet trappen om naar voren te rijden toch meer brandstof overhoudt dan een auto die de hele wedstrijd 2e rijdt met de zelfde motor.

Of hebben ze dan minder brandstof meegenomen bij Vetel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chessenger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-05-2023
NotSoSteady schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:45:
Wat een geluk heeft die Hamilton. Dat stopt echt nooit.
Je zou je moeten afvragen hoe het kan dat eerst Hamilton zelf en dan Bottas Verstappen eruit kukelen en vervolgens Hamilton door de spelregels beloond wordt met 41 wk punten. Dat is er toch echt iets mis met de jurering, of niet dan. Ik zou zeggen: Hamilton ramt Verstappen eraf die op dat moment op een plek met 25 punten in de race zit, dus mag Hamilton best door racen , maar aan het eind van de race levert ie wel even 25 punten in. Zo ook Bottas, kukelt er 3 auto's vanaf, nrs 2+3+5. Dus krijgt hij 18+15+10 strafpunten, en kukelt hij naar beneden in de rangschikking. Zo hebben veroorzakers van crashes ook schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Segafreak83 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:27:
[...]

Dat was ook wel te zien, helaas. Maar toch knap dat ie punten kon pakken.

Verder wel blij dat we volgend jaar van al die barge boards en extra rommel af zijn.
Toch zit er redelijk wat kleine stukjes overal en als de vloer stuk gaat, is dat volgens mij veel erger dan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:20
Crxtreem schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:27:
Wel apart dat Hamilton van achteraan flink moet trappen om naar voren te rijden toch meer brandstof overhoudt dan een auto die de hele wedstrijd 2e rijdt met de zelfde motor.

Dan ga je er vanuit dat de auto's even zuinig zijn. En dat zal niet zo zijn. Andere motor, andere afstellingen.

Vettel heeft ook continu getrapt om voor p1 te gaan.... Dus die zal er ook vol voor gegaan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
MarvinJames schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Eens. Of in ieder geval voor teams als Mercedes / Red Bull. De Mercedes is, je hebt vandaag kunnen zien, gewoon tot 3 seconde sneller per rondje, dus aan tijdstraffen heb je niets en een paar plaatsen gridstraf ook niet.

Maar bovenal valt nu op hoe onevenredig de effecten van crashes worden voor teams.
Mercedes, met Hamilton in het bijzonder, hebben nu twee races op rij dikke punten gescoord, terwijl zij de boosdoeners waren.
Een Red Bull / Verstappen staat niet alleen met lege handen (0 punten), maar ze hebben ook 2 defecte motoren, wat grote gridstraffen later in het jaar betekent EN ze hebben miljoenen aan schade wat de ontwikkeling van de auto enorm in de weg zit. En dat terwijl ze er zelfs niets aan kunnen doen.

Daardoor kan de strijd om het kampioenschap ernstig beïnvloedt worden. Dat moet in de basis volgens mijn nooit de insteek van regels zijn...
Dit dus. De FIA heeft altijd gezegd een incident seq. op het incident zelf te bekijken en niet op de uitkomst. Dat heb ik altijd al enorme onzin gevonden, omdat de uitkomst een direct gevolg is van het incident. Nu met Verstappen - Mercedes wordt dat als maar meer duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

MarvinJames schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Je kan een team toch niet zwaarder gaan bestraffen omdat ze een goede wagen hebben? En tot 3 seconden sneller per rondje is natuurlijk ook niet helemaal correct. Daar spelen ook verschillende factoren mee. Wanneer je naar zaterdag kijkt dan zie je dat de verschillen kleiner zijn.

Hamilton scoort punten door een crash waar hij zelf helemaal geen hand in had. Moet je hem daar voor straffen? Ga jij nu echt zeggen dat door een fout van Bottas, die ofwel te laat remde danwell Norris die te vroeg remde, dan ook maar Hamilton gestraft moet worden omdat die toevallig voorop rijdt?

Je kan ook niet oordelen wat het eindeffect op het kampioenschap is. Dat zie je pas op het einde van het seizoen. Hoe ga je dat doen als er een impact is in 1 van de eerste races van het seizoen? En waarom zou een gelijkaardig incident in het middenveld minder zwaar bestraft moeten worden? Zijn de gevolgen daar ineens minder belangrijk denk jij? Zeker bij teams die niet eens voldoende budget hebben om in essentie aan die costcap te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Chessenger schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:29:
[...]

Je zou je moeten afvragen hoe het kan dat eerst Hamilton zelf en dan Bottas Verstappen eruit kukelen en vervolgens Hamilton door de spelregels beloond wordt met 41 wk punten. Dat is er toch echt iets mis met de jurering, of niet dan. Ik zou zeggen: Hamilton ramt Verstappen eraf die op dat moment op een plek met 25 punten in de race zit, dus mag Hamilton best door racen , maar aan het eind van de race levert ie wel even 25 punten in. Zo ook Bottas, kukelt er 3 auto's vanaf, nrs 2+3+5. Dus krijgt hij 18+15+10 strafpunten, en kukelt hij naar beneden in de rangschikking. Zo hebben veroorzakers van crashes ook schade.
Leuke theorie. Bij zwart wit situaties zou je dat kunnen doen. Hoe ga je om met race incidenten? En wie beoordeelt of een auto nog verder kan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Chessenger schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:29:
[...]

Nu mag jij mij eens uitleggen hoe dit in hemelsnaam opzet zou zijn. Bottas maakt een slechte start, tikt een McLaren aan die op zijn beurt een Red Bull aanrijdt. Denk jij nu echt dat je zoiets kunt plannen? Dat daar tijd voor is tijdens zo een start om daar zo over na te denken?

En hoe kan jij, op het moment je de straf uitdeelt, in hemelsnaam weten op welke plaats die wagens over de finish zouden komen? Hoe is dat eerlijk? Want dan kan het ineens zeer afhankelijk zijn van de situatie waarin je zit. En denk je echt dat die 5 plaatsen achteruit in Spa voor Bottas geen straf is? Dat die daar geen gevolgen van zal hebben?

En Hamilton ramt verstappen eraf? Ik wil je er even op wijzen dat de stewards geoordeeld hebben dat hoewel Hamilton de grootste verantwoordelijkheid had, men niet geoordeeld heeft dat hij alleen verantwoordelijk was voor dat ongeval. Hoe ga jij dat bestraffen? Bij Verstappen er dan ook maar 9 punten vanaf omdat het een minderheidsaandeel was in het ongeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chessenger
groggy schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:31:
[...]

Leuke theorie. Bij zwart wit situaties zou je dat kunnen doen. Hoe ga je om met race incidenten? En wie beoordeelt of een auto nog verder kan?
Hamilton die verstappen eraf ramt, expres (knap als hij dat zo kan) of niet expres, het is verdomme zijn directe concurrent voor het WK. Hartstikke zwart-wit situatie, waar Hamilton mee in plus met wk-punten mag kunnen komen. Dit is je reinste competitievervalsing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Crxtreem schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:27:

Alle wagens starten met, in essentie, te weinig brandstof aan boord omdat er tijdens de race fases zijn waarin ze niet voluit gaan. Vettel heeft evenwel heel de race zoveel mogelijk zitten pushen, maximale druk blijven zetten voor zover mogelijk. In principe moet er voldoende brandstof in die wagen zitten, maar het lukt het team niet om het er uit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Blokker_1999 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:31:
[...]

Je kan een team toch niet zwaarder gaan bestraffen omdat ze een goede wagen hebben? En tot 3 seconden sneller per rondje is natuurlijk ook niet helemaal correct. Daar spelen ook verschillende factoren mee. Wanneer je naar zaterdag kijkt dan zie je dat de verschillen kleiner zijn.

Hamilton scoort punten door een crash waar hij zelf helemaal geen hand in had. Moet je hem daar voor straffen? Ga jij nu echt zeggen dat door een fout van Bottas, die ofwel te laat remde danwell Norris die te vroeg remde, dan ook maar Hamilton gestraft moet worden omdat die toevallig voorop rijdt?

Je kan ook niet oordelen wat het eindeffect op het kampioenschap is. Dat zie je pas op het einde van het seizoen. Hoe ga je dat doen als er een impact is in 1 van de eerste races van het seizoen? En waarom zou een gelijkaardig incident in het middenveld minder zwaar bestraft moeten worden? Zijn de gevolgen daar ineens minder belangrijk denk jij? Zeker bij teams die niet eens voldoende budget hebben om in essentie aan die costcap te komen?
Je mist het complete punt, op deze manier kun je andere coureurs een oor aan naaien, en zelf loop je weinig schade op.

Let maar op, deze afgelopen 2 races bepalen het kampioenschap. Gratis 42(?) punten voor Mercedes, en in 2 races zijn er 2 schuldig, toevallig allebei Mercedes.

Wordt dus tijd dat er wèl gekeken gaat worden naar het resultaat, wat de schade bij de ander is (kan door, beetje schade, veel schade of uitgevallen + kosten). En op basis daarvan bepalen ze de straf.

Dat maakt het wel wat ingewikkelder, maar dat zoeken ze maar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Chessenger schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:38:
[...]

Hamilton die verstappen eraf ramt, expres (knap als hij dat zo kan) of niet expres, het is verdomme zijn directe concurrent voor het WK. Hartstikke zwart-wit situatie, waar Hamilton mee in plus met wk-punten mag kunnen komen. Dit is je reinste competitievervalsing.
Wat wil je dan, enkel maar hard racen tussen niet directe concurenten? Ik denk dat je zelf ook wel in ziet dat het niet express is want zoals je zelf aangeeft is dat amper tot niet in te schatten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

Zucht. Weltrusten onder je max dekbed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Segafreak83 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:39:
[...]

Je mist het complete punt, op deze manier kun je andere coureurs een oor aan naaien, en zelf loop je weinig schade op.

Let maar op, deze afgelopen 2 races bepalen het kampioenschap. Gratis 42(?) punten voor Mercedes, en in 2 races zijn er 2 schuldig, toevallig allebei Mercedes.

Wordt dus tijd dat er wèl gekeken gaat worden naar het resultaat, wat de schade bij de ander is (kan door, beetje schade, veel schade of uitgevallen + kosten). En op basis daarvan bepalen ze de straf.

Dat maakt het wel wat ingewikkelder, maar dat zoeken ze maar uit.
Ja, en dan merken je engineers op dat je wagen een probleem heeft terwijl je op kop ligt, geven ze een geheime boodschap door en laat je je door je concurent aanrijden waarna je moet opgeven zodat die zeer zwaar gestraft wordt want je steekt de schuld op die aanrijding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
Blokker_1999 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:37:
[...]

Nu mag jij mij eens uitleggen hoe dit in hemelsnaam opzet zou zijn. Bottas maakt een slechte start, tikt een McLaren aan die op zijn beurt een Red Bull aanrijdt. Denk jij nu echt dat je zoiets kunt plannen? Dat daar tijd voor is tijdens zo een start om daar zo over na te denken?
F1 coureurs kunnen hun auto tot op de mm door een bocht rijden. En jij gelooft niet dat dit op een relatief lage snelheid een bewuste actie van Bottas was ?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
Als er ooit een duimpje naar beneden knop komt op dit forum dan hoop ik dat ze de bèta tests in de race topics hier houden. ;)

@modereters bedankt. _/-\o_

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chessenger
Blokker_1999 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:37:
[...]

En hoe kan jij, op het moment je de straf uitdeelt, in hemelsnaam weten op welke plaats die wagens over de finish zouden komen? Hoe is dat eerlijk? Want dan kan het ineens zeer afhankelijk zijn van de situatie waarin je zit. En denk je echt dat die 5 plaatsen achteruit in Spa voor Bottas geen straf is? Dat die daar geen gevolgen van zal hebben?

En Hamilton ramt verstappen eraf? Ik wil je er even op wijzen dat de stewards geoordeeld hebben dat hoewel Hamilton de grootste verantwoordelijkheid had, men niet geoordeeld heeft dat hij alleen verantwoordelijk was voor dat ongeval. Hoe ga jij dat bestraffen? Bij Verstappen er dan ook maar 9 punten vanaf omdat het een minderheidsaandeel was in het ongeval?
Opzet of niet, maakt niet uit. De schade bij de anderen is groter dan bij de veroorzaker. Zeker in het geval van Hamilton Verstappen in Silverstone. Hamilton maakt de fout en wint vervolgens 25 punten op Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Blokker_1999 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:42:
[...]
Ja, en dan merken je engineers op dat je wagen een probleem heeft terwijl je op kop ligt, geven ze een geheime boodschap door en laat je je door je concurent aanrijden waarna je moet opgeven zodat die zeer zwaar gestraft wordt want je steekt de schuld op die aanrijding.
De stewards zijn niet gek hè, je moet met echt bewijs komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Glorfindel76 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:43:
[...]

F1 coureurs kunnen hun auto tot op de mm door een bocht rijden. En jij gelooft niet dat dit op een relatief lage snelheid een bewuste actie van Bottas was ?
Ik geloof dat niet, maar jij gaat nu met feiten uitleggen waarom wel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

rimave schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:10:
Regels zijn regels en die zijn er niet voor niets, maar het is wel lekker dat Mercedes daar altijd een voordeel uit haalt. Hoeveel geluk kun je hebben zeg. Man o man. Ze moeten er ook voor werken, maar zelfs een slechte race voor Mercedes is nooit een echt slechte race.

Dan die straf van Bottas… en de andere coureurs die 10 sec kregen voor diverse overtredingen. Daarbij staat die 10 seconden van Hamilton bij de Britse GP toch voor niks.

Professionals van de sport roepen wel dat men moet stoppen met dat boe geroep naar Hamilton, maar als je alles bij elkaar optelt dan heeft die man wel zoveel geluk dat dat aan een normaal mens niet meer uit te leggen is? Dan is het toch logisch dat men zich uit. Ik zeg niet dat er achter de schermen wat speelt, maar waarom komt Mercedes er altijd goed tot redelijk mee weg? Dat kun je toch geen geluk meer noemen?

Weten we wel zeker dat Hamilton geen robot is? :P
Is het Mercedes team wel eens goed doorgelicht dat ze niet stiekem een Ferrari trucje doen (brandstof leiding)? :P
Houdt Mercedes nog wel geld over na een race nadat ze de race leiding en de FIA omgekocht hebben? :P
Ben je hier nou, alsnog, het boegeroep richting Hamilton aan het verklaren als zijnde 'logisch'? Omdat hij zoveel geluk heeft? En een 'normaal mens' dat niet meer kan bevatten? Dan is het 'logisch' om boe te gaan roepen? Je kunt het prima geluk noemen, als je dat wilt. Vorige GP heeft HAM slim gebruik gemaakt van de ruimte in de regels.

Alles wat met racisme, en we weten prima dat dat er mee te maken heeft en dat het in het verlengde ligt van vele nare social media comments, van doen heeft moet, in het bijzonder in de sportwereld, streng veroordeeld worden. De rest van je opmerkingen zijn stemmingmakerij at best.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut niet blij met de acties van de Mercedes coureurs afgelopen twee races, maar er is een grens tussen het sportieve en het persoonlijke. Het lijkt me goed dat die gerespecteerd blijft.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

AtlAntA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:44:
Als er ooit een duimpje naar beneden knop komt op dit forum dan hoop ik dat ze de bèta tests in de race topics hier houden. ;)

@modereters bedankt. _/-\o_
Het lijkt wel een slechte aflevering van The Twilight Zone hier.
Het gaat nog steeds over 51g, 1.8 miljoen schade, 48wk punten en 10sec.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
[...]

Dit is je reinste competitievervalsing.
Nee, dit is competitie. Iets wat we al jaren willen zien. Ik vind het heerlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 01-08-2021 23:49 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chessenger
dawg schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:52:
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar bij de FIA. 8)7

Het zal heus wel allemaal volgens het boekje zijn maar echt. Wie verzint dit nou.
Ja, inderdaad volgens het boekje, die 10 seconden. Boekje nodig aan herziening toe, want dit is totaal achterlijk. Het mag nooit zo zijn dat je een fout maakt en dan vervolgens er beter vanaf komt dan degenen die je schade hebt berokkend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

[...]

Dat geloof ik inderdaad niet, met een NATTE baan, een slechte start, weetjijveel hoeveel druk om je stoeltje te behouden, heat of the moment, loopt het net iets anders dan kegel je Lewis van de baan, etc.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

ACID-dude schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:51:
[...]

Dat geloof ik inderdaad niet, met een NATTE baan, een slechte start, weetjijveel hoeveel druk om je stoeltje te behouden, heat of the moment, loopt het net iets anders dan kegel je Lewis van de baan, etc.
Hij heeft nu wel genoeg gedaan om zijn stoeltje te behouden gok ik zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chessenger
[...]
Daar heb je een puntje. Dat soort zaken mag de jury inschatten. Hier had Hamilton schuld. En aan het eind van de rit heeft hij 25 punten op Max gewonnen door zijn 'domme' fout. Foutje, bedankt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
sig69 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:48:
[...]

Nee, dit is competitie. Iets wat we al jaren willen zien. Ik vind het heerlijk!
Ik zie liever een competitie waarbij op een gelijkwaardige manier op kracht en kunde wordt gestreden, je tegenstanders er (onbewust) uit rammen vind ik maar niets.

Waarom houdt de FIA en staf-systeem niet tegen het licht? Ik weet, het is een arbitraire sport geworden, een met de wedstrijdcommissarissen. Die echt wel capabel zijn, maar heb nu regelmatig het gevoel dat de staf niet in verhouding staat tot een daad.

Als dit gevoel bij veel mensen opkomt zou een vraag aan de FIA in mijn ogen terecht zijn als de factor daad=straf tegen het licht worden gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chessenger
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:46:
[...]

Ik geloof dat niet, maar jij gaat nu met feiten uitleggen waarom wel?
Bottas krijgt grid straf, dus is het Bottas volgens de jury aan te rekenen. Maar ze stappen even voorbij aan het feit dat die meneer 23 punten bij Verstappen (want die zou natuurlijk vandaag sowieso gaan winnen), maar ok x punten bij Verstappen, x punten bij Peres en x punten bij Norris weggeroofd heeft. En Hamilton lacht zich weer de ballen uit de broek. 5 plaatsen grid straf is een lachertje. Punten overdragen aan de gedupeerden, dat zou eerlijker zijn. En straffen in de volgende race, daarmee beschadig je de volgende race. Net als die achterlijke gele kaarten bij het voetbal, volgende wedstrijd wordt een andere club bevoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Chessenger schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:09:
[...]

Bottas krijgt grid straf, dus is het Bottas volgens de jury aan te rekenen. Maar ze stappen even voorbij aan het feit dat die meneer 23 punten bij Verstappen (want die zou natuurlijk vandaag sowieso gaan winnen), maar ok x punten bij Verstappen, x punten bij Peres en x punten bij Norris weggeroofd heeft. En Hamilton lacht zich weer de ballen uit de broek. 5 plaatsen grid straf is een lachertje. Punten overdragen aan de gedupeerden, dat zou eerlijker zijn. En straffen in de volgende race, daarmee beschadig je de volgende race. Net als die achterlijke gele kaarten bij het voetbal, volgende wedstrijd wordt een andere club bevoordeeld.
Hoe bedoel je, in voetbal bestaan toch gewoon rode kaarten? Gelijk eruit plus een schorsing

Laatste 2 weken is het wel zo inderdaad dat de straffen niet echt opwegen tegen de impact die het heeft gehad.. Hoop dat FIA er wat op vindt

[ Voor 7% gewijzigd door dglavimans op 02-08-2021 00:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bootje
Waarom zou je tegenwoordig geen 'boe' meer mogen roepen trouwens? Hoort er toch gewoon bij, emoties? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chessenger
[...]

Bottas deed een domme actie. Hamilton doet zoiets zonder zichzelf te beschadigen. Geintje. Bottas deed het niet expres, maar hij moet de schade die hij aan punten bij anderen veroorzaakt uit zijn eigen puntenpot aan de gedupeerden betalen. In ieder geval aan Norris, die rij direct ramde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chessenger
Bootje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:13:
Waarom zou je tegenwoordig geen 'boe' meer mogen roepen trouwens? Hoort er toch gewoon bij, emoties? :F
Hamilton had gewoon kunnen zeggen, dat hij ook vindt dat de straffen niet kloppen. Dat hij 41 punten op Max gewonnen heeft door toedoen van zijn eigen fout en die van Bottas. Puur geluk en foutieve jurering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chessenger
dglavimans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:13:
[...]

Hoe bedoel je, in voetbal bestaan toch gewoon rode kaarten? Gelijk eruit plus een schorsing

Laatste 2 weken is het wel zo inderdaad dat de straffen niet echt opwegen tegen de impact die het heeft gehad.. Hoop dat FIA er wat op vindt
Haha. Voetbal. In een toernooi, iemand krijgt een 2e gele kaart, niet in 1 wedstrijd, dan mag hij de volgende wedstrijd niet meedoen. Achterlijk, want zo bevoordeel je de volgende tegenstander voordat de wedstrijd ook maar begonnen is. Tijdstraffen, zoals bij alle andere teamsporten, dat is de oplossing. 10 minuten eruit of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Chessenger schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:27:
[...]

Haha. Voetbal. In een toernooi, iemand krijgt een 2e gele kaart, niet in 1 wedstrijd, dan mag hij de volgende wedstrijd niet meedoen. Achterlijk, want zo bevoordeel je de volgende tegenstander voordat de wedstrijd ook maar begonnen is. Tijdstraffen, zoals bij alle andere teamsporten, dat is de oplossing. 10 minuten eruit of zo.
FIA FIFA - gaat meer om geld dan de sport (voor beide helaas).
En inderdaad de echte teamsporten hebben rechtvaardiger straffen, ik kijk daaro ook liever naar veld of ijhockey dan naar voetbal met alle drama op de mat.
F1 lijkt de afgelopen jaren ook steeds meer een jury sport te worden a-la judo of schoonspringen - ook geen beste ontwikkeling (leuk voor de bookmakers maar niet voor de sportfans).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chessenger
groggy schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:41:
[...]

Zucht. Weltrusten onder je max dekbed
Kap met trollen.

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-08-2021 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chessenger
franssie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:32:
[...]

FIA FIFA - gaat meer om geld dan de sport (voor beide helaas).
En inderdaad de echte teamsporten hebben rechtvaardiger straffen, ik kijk daaro ook liever naar veld of ijhockey dan naar voetbal met alle drama op de mat.
F1 lijkt de afgelopen jaren ook steeds meer een jury sport te worden a-la judo of schoonspringen - ook geen beste ontwikkeling (leuk voor de bookmakers maar niet voor de sportfans).
Ja. Veldhockey. Mond open tegen de scheids en je krijgt een kaart. Prima. En al dat theater van die sissies bij het voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
Je mag prima 'boe' roepen maar je kunt je afvragen hoe sportief dat is. Zelf zou ik het niet doen en lekker beperken tot het aanmoedigen van je favoriete team & coureur, wel zo bevorderlijk voor de sfeer (ook voor de neutrale kijkers).
Chessenger schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:22:
[...]

Hamilton had gewoon kunnen zeggen, dat hij ook vindt dat de straffen niet kloppen. Dat hij 41 punten op Max gewonnen heeft door toedoen van zijn eigen fout en die van Bottas. Puur geluk en foutieve jurering.
HAM was het niets eens met de straf die hij vorige race kreeg maar accepteerde hem wel. En de fout van BOT heeft HAM misschien wel de overwinning gekost maar dat is pure speculatie en zullen we nooit te weten komen want het liep allemaal anders. Het is maar net wat voor draai je aan een situatie wil geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Laatst online: 08-09 08:32

MarvinJames

Theatermaker

Blokker_1999 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:31:
[...]

Je kan een team toch niet zwaarder gaan bestraffen omdat ze een goede wagen hebben?

[...]

Hamilton scoort punten door een crash waar hij zelf helemaal geen hand in had. Moet je hem daar voor straffen?

[...]
Ik heb en geef het antwoord niet hè. Ik constateer enkel dat de regels nu niet werken.

Er spelen eigenlijk twee zaken.

a) De strafmaat zoals die nu is, klopt niet. Die is niet in verhouding.
Red Bull en Mercedes zijn veel sneller dan de rest. Neem de race van vandaag. Als Hamilton wél vooraan had gereden door wel die bandenwissel te doen, had het hele veld op een ronde achterstand gestaan. Zelfs een stop-and-go penalty is dan nutteloos.

Maar ja, als je zoals het middenveld, week in week uit in de DRS treintjes vast zit, dan is 5 seconde straf al een grote straf. Laat staan een stop-and-go. Dan is je race meteen klaar.

b) Het wringt met die kostenlimiet en de penalties voor reparaties als teams door anderen eraf gekegeld worden.

Ik vind het heel raar dat, in dit geval, een Red Bull aan het einde van het jaar gridstraffem krijgt voor het inzetten van een extra motor, omdat hun motoren vanwege anderen zijn beschadigd.
Vervolgens zijn ze ook genoodzaakt om ontwikkeling van de auto te beperken omdat de reparaties in de weg zitten door de kostenlimiet.
Je kunt het een team immers niet kwalijk nemen dat ze groot zijn en wel die limiet bereiken.

Nogmaals, wat de oplossing is weet ik niet, maar dat het niet klopt zoals het nu is, daar ben ik wel van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 17:15
Onrespectvol.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Chessenger schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:27:
[...]

In Eredivisie is dit toch pas bij 5 kaarten geel? Geen idee bij CL enzo ook… Maar tijdstraffen is wel beter inderdaad. Ze hebben dit dit jaar geprobeerd in een toernooi waar jong PSV aan mee deed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40
[...]

Wat is volgens jou een relatief lage snelheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
Ken je hi, ha, hondenlul nog? Dit is echt van alle tijden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Iedereen in bed?
Mooi kan ik nu even rustig wat posten.

BOT en STR beide gewoon dom bezig. Beide een actie waarvan iedereen van 10km afstand al kan zien dat dit niet goed gaat aflopen.

MER/HAM weer een heerlijk fck up met buitenblijven ipv slicks, anders had HAM van de leiding naar de leiding de race met 2 vingers in zijn neus gewonnen. Maar ja toch een beetje het effect van niet meer alles 100% zeker weten, zelfs niet nadat VER zijn rechterkant bijna helemaal mist.
HAM kan zich beter maar even goed laten doorlichten tijdens deze 24 dagen rust, je hoorde al via de boord radio dat hij enorm buiten adem was, normaal nooit zo erg als vandaag.

VER liet toch nog redelijk goede tijden zien met zijn mediums en kon ook nog redelijk wat mensen inhalen, had ik niet verwacht.

OCO zat op het juiste moment op de juiste plek en toen geen fout meer gemaakt.
ALO kan het gewoon nog steeds, wat een held. Zonder hem geen #1 voor Alpine/OCO.

SAI ging tegen strategie FER in en was beste keus, voor de rest niet echt een bijzondere race laten zien.

VET, mooie race net als OCO eigenlijk. Jammer van de brandstof, hopelijk kunnen ze bij AMR die 0,7ltr er nog uit krijgen.

Misschien ook niet overbodig om te noemen, maar volgens mij zijn er meerdere mensen hier toe aan een vakantie break :+
Geniet lekker even van 3 weken geen F1 race en kom na die 3 weken weer terug met goede positieve vibes d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Het hoort niet bij de Formule 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:38
DaniëlWW2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:15:
[...]

Dat compenseert zijn enorme fouten. ;)
Want in Imola was dom om van de drogere lijn te gaan in een wilde inhaalactie, Baku al helemaal en dit ook. Want je mag namelijk als team niet zeggen dat je naar binnen moet komen voor andere banden tijdens de formatieronde. En elke coureur begreep dit en besliste zelf te komen.

Maar ik denk dus niet dat Hamilton dit zo gaat winnen. De top drie ligt namelijk wel erg ver voor.
Dat van formatie lap telt enkel bij eerste race start.
Dit is een herstart na rode vlag, dan mag alles want het is geen officiële formatie lap.....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 14:14
ACID-dude schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:48:
[...]

Ben je hier nou, alsnog, het boegeroep richting Hamilton aan het verklaren als zijnde 'logisch'? Omdat hij zoveel geluk heeft? En een 'normaal mens' dat niet meer kan bevatten? Dan is het 'logisch' om boe te gaan roepen? Je kunt het prima geluk noemen, als je dat wilt. Vorige GP heeft HAM slim gebruik gemaakt van de ruimte in de regels.

Alles wat met racisme, en we weten prima dat dat er mee te maken heeft en dat het in het verlengde ligt van vele nare social media comments, van doen heeft moet, in het bijzonder in de sportwereld, streng veroordeeld worden. De rest van je opmerkingen zijn stemmingmakerij at best.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut niet blij met de acties van de Mercedes coureurs afgelopen twee races, maar er is een grens tussen het sportieve en het persoonlijke. Het lijkt me goed dat die gerespecteerd blijft.
Sorry hoor maar kap er gewoon mee om de racisme kaart te trekken tegenover iedereen die negatief is tegenover Hamilton.

Mensen kunnen ook gewoon acties veroordelen zonder te kijken naar huidskleur. Of hij nou blank is of een andere kleur, er zijn genoeg redenen te benoemen dat hij niet in positief daglicht staat.

Dat er dan wel/niet boe geroepen mag worden is een andere discussie, maar racisme heeft er niks mee te maken.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 21:39

MazeWing

The plot thickens...

De reden dat er zoveel boe-geroep is, heeft mijns inziens met 2 zaken te maken:
- de jarenlange dominantie van Hamilton sinds 2014 (met uitzondering van 2016, waarin Rosberg won)
- zijn “on-formule 1 coureur”-gedrag

Mensen zijn vooral punt 1 helemaal beu en willen graag dat deze dominantie doorbroken wordt. Als deze dominante coureur dan in de ogen van velen ook nog een bepaald gedrag vertoond buiten het racen om (zeker sinds heel het BLM-gebeuren), dan zijn mensen er helemaal klaar mee.

Als Hamilton niet zo dominant zou zijn, zouden mensen zich er veel minder aan gestoord hebben. Nu versterkt het ene punt het andere punt.

Maar stel je eens voor dat Verstappen 7+ jaar dominant is vanwege de beste auto. Dan gaan er ook steeds meer mensen boe roepen. Al is het maar omdat ze willen dat de dominantie doorbroken wordt…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40
Dat Hamilton met een gevaarlijke actie op Silverstone een tegenstander eraf tikt, soit. Daar is hij voor gestraft, en dus is dat einde discussie.

Maar dan na die race doen alsof je neus bloedt en je fout niet willen toegeven, en dan wel twee weken erna, als Alonso hard verdedigt, gaan zeuren dat hij gevaarlijk rijdt... Dan moet je ook niet raar opkijken als mensen je uitjouwen.

Zonder gekleurde bril op had hij ook gelijk, wat Alonso deed was wel het oprekken van het randje, en ik vond het vreemd dat daar geen waarschuwing voor kwam. Maar na wat er twee weken geleden gebeurd is had het Hamilton gesierd om even zijn mond te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:20:
Dat Hamilton met een gevaarlijke actie op Silverstone een tegenstander eraf tikt, soit. Daar is hij voor gestraft, en dus is dat einde discussie.

Maar na die race doen alsof je neus bloedt en je fout niet willen toegeven, en dan wel twee weken erna, als Alonso hard verdedigt, gaan zeuren dat hij gevaarlijk rijdt. Dan moet je ook niet raar opkijken als mensen je uitjouwen.

Zonder gekleurde bril op had hij ook gelijk, wat Alonso deed was wel het oprekken van het randje, en ik vond het vreemd dat daar geen waarschuwing voor kwam. Maar na wat er twee weken geleden gebeurd was had het Hamilton gesierd om even zijn mond te houden.
Max vond het ook mooi zo te zien :D Die ging nog even “buurten” bij Alonso in het vierkantje.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 06:33:
Dat van formatie lap telt enkel bij eerste race start.
Dit is een herstart na rode vlag, dan mag alles want het is geen officiële formatie lap.....
Weet je dat zeker? Is het niet gewoon: coureur mag wel met team praten, maar niet andersom. Mercedes wist toch ook dat Hamilton's remmen in Azerbeidzjan op verhitting stand stonden, maar kon daar niks aan doen.
dglavimans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:13:
Er gaat inderdaad wel iets mis bij ernst daad => gevolgen => impact sanctie.

Pit-lane speeding => 10 sec stop and go.
Causing a collision => 10 sec tijdstraf bij je volgende pitstop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:43
MazeWing schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:11:
De reden dat er zoveel boe-geroep is, heeft mijns inziens met 2 zaken te maken:
- de jarenlange dominantie van Hamilton sinds 2014 (met uitzondering van 2016, waarin Rosberg won)
- zijn “on-formule 1 coureur”-gedrag

Mensen zijn vooral punt 1 helemaal beu en willen graag dat deze dominantie doorbroken wordt. Als deze dominante coureur dan in de ogen van velen ook nog een bepaald gedrag vertoond buiten het racen om (zeker sinds heel het BLM-gebeuren), dan zijn mensen er helemaal klaar mee.

Als Hamilton niet zo dominant zou zijn, zouden mensen zich er veel minder aan gestoord hebben. Nu versterkt het ene punt het andere punt.

Maar stel je eens voor dat Verstappen 7+ jaar dominant is vanwege de beste auto. Dan gaan er ook steeds meer mensen boe roepen. Al is het maar omdat ze willen dat de dominantie doorbroken wordt…
De meesten slaan aan om zijn gedrag rond de races. Jammer dat je BLM er weer bij haalt.

Ik heb een ondertussen net zo’n hartgrondige hekel aan Hamilton als aan Marquez. Omdat ze constant lopen te trekken en te zuigen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Ik vind het bijzonder dat niemand bij de herstart voor slicks koos? Was dat niet toegestaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 02-08-2021 07:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Divak schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:54:
Ik vind het bijzonder dat niemand bij de herstart voor slicks koos? Was dat niet toegestaan?
Er was al een half uur door niemand gereden.. ze wisten het gewoon niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
Jake schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:31:
[...]

Er gaat inderdaad wel iets mis bij ernst daad => gevolgen => impact sanctie.

Pit-lane speeding => 10 sec stop and go.
Causing a collision => 10 sec tijdstraf bij je volgende pitstop.
Die straf voor GIO is wel terecht, hij reed niet een beetje te hard maar met zo'n 25km/u op een moment dat het erg druk was in de pits. Dat kun je IMO niet vergelijken met een botsing op de baan en de straf die daarbij komt kijken. Coureurs zitten behoorlijk veilig in hun monocoque, de pitcrew heeft die luxe niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]
Zo heeft Schumi nog een rekening open staan met zowel Hill als Villeneuve, die reden zomaar tegen zijn wagen aan, gelukkig kon hij bij Hill wel doorrijden, maar bij Villeneuve moest ie echt opgeven en is er nooit wat aan zijn schade gedaan. :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:20:

Maar dan na die race doen alsof je neus bloedt en je fout niet willen toegeven, en dan wel twee weken erna, als Alonso hard verdedigt, gaan zeuren dat hij gevaarlijk rijdt... Dan moet je ook niet raar opkijken als mensen je uitjouwen.

Zonder gekleurde bril op had hij ook gelijk, wat Alonso deed was wel het oprekken van het randje, en ik vond het vreemd dat daar geen waarschuwing voor kwam. Maar na wat er twee weken geleden gebeurd is had het Hamilton gesierd om even zijn mond te houden.
Je weet dat Hamilton zowel gister als op Silverstone de aanvallende partij was en beide keren te maken had met een coureur die keihard (op/over het randje) aan het verdedigen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51
Als kers op Hamilton’s gelukstaart: DSQ Vettel, nog twee punten extra uitgelopen op Verstappen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:28:
[...]

Je weet dat Hamilton zowel gister als op Silverstone de aanvallende partij was en beide keren te maken had met een coureur die keihard (op/over het randje) aan het verdedigen was?
Klinkt nu alsof je aan de kant moet gaan als de wereldkampioen er aan komt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWKwRIfaLK90yINKMgz4DNhZJM4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JtMpZayt1eRp74cDqQqMGqp8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:37

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Maar Russell kwam toch ook stil te staan zonder benzine? Wil niet rottig doen. Maar geldt die straf dan ook niet voor Russell? Of het puur omdat ze een steekproef bij Vettel deden op de benzine?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
hoevenpe schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:29:
Als kers op Hamilton’s gelukstaart: DSQ Vettel, nog twee punten extra uitgelopen op Verstappen...
Voorlopig nog niet omdat AM in beroep is gegaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

hjs schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:30:
[...]

Klinkt nu alsof je aan de kant moet gaan als de wereldkampioen er aan komt :+
Zeker niet, maar zo verdedigen is nu eenmaal een risico. Leuk dat je als verdedigende partij “hem laat staan”, maar er bestaat een kans dat de aanvallende partij dat ook doet. Risico van het racen.

Soms moet je slim zijn en niet alles op alles zetten om een snellere auto achter je te laten met allerlei agressieve verdedigende acties.

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-08-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51
Williams op 10 punten nu? 8)7

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:28:
[...]

Natuurlijk, maar zijn actie op Silverstone was ook een voorbeeld van gevaarlijk rijden, en met gevolgen. Tenslotte is hij daar ook voor bestraft. Maar daar gaat hij zijn fout niet toe, en nu zeurt hij (terecht) over Alonso. Als hij niet wil dat mensen hem uitjouwen, dan moet hij op dat moment op zijn tong bijten (of in het stuur) en niets zeggen. Deze reactie van het publiek kun je verwachten.

Laten we zeggen dat hij er geen extra fans mee voor zich heeft gewonnen, en als de FIA een bokaal zou uitreiken voor de meest sportieve coureur van het seizoen, dan zou door Hamilton dit jaar een rode streep staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Nickrsd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:31:
Maar Russell kwam toch ook stil te staan zonder benzine? Wil niet rottig doen. Maar geldt die straf dan ook niet voor Russell? Of het puur omdat ze een steekproef bij Vettel deden op de benzine?
Die zette de wagen toch stil om juist nog de 1 liter brandstof te hebben?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Natuurlijk, maar zijn actie op Silverstone was ook een voorbeeld van gevaarlijk rijden, en met gevolgen. Tenslotte is hij daar ook voor bestraft. Maar daar gaat hij zijn fout niet toe, en nu zeurt hij (terecht) over Alonso. Als hij niet wil dat mensen hem uitjouwen, dan moet hij op dat moment op zijn tong bijten (of in het stuur) en niets zeggen. Deze reactie van het publiek kun je verwachten.

Laten we zeggen dat hij er geen extra fans mee voor zich heeft gewonnen, en als de FIA een bokaal zou uitreiken voor de meest sportieve coureur van het seizoen, dan zou door Hamilton dit jaar een rode streep staan.
Ik heb Hamilton gister meerdere malen zien inhouden, als hij dat niet had gedaan was het in tranen geëindigd. Uiteindelijk dreef hij Alonso gelukkig in de fout, maar ik had het ook wel gesnapt als hij ‘m een keer had laten staan. Gelukkig deed hij dat niet, omdat Hamilton ook niet achterlijk is en de punten hard nodig had.

Voor alle Max fans was het waarschijnlijk heel fijn dat Alonso zo aan het verdedigen was, puur omdat het bij Hamilton was.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-08-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Yes!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Zeker niet, maar zo verdedigen is nu eenmaal een risico. Leuk dat je als verdedigende partij “hem laat staan”, maar er bestaat een kans dat de aanvallende partij dat ook doet. Risico van het racen.

Soms moet je slim zijn en niet alles op alles zetten om een snellere auto achter je te laten met allerlei agressieve verdedigende acties.
Soms moet je als aanvaller ook slim zijn en niet alles op alles zetten om erlangs te komen, ook al ben je sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 15:41
Nickrsd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:31:
Ze hebben ALLE auto's gecontroleerd of er genoeg benzine in zat.
Alle auto's zijn geslaagd door die test gekomen, behalve Vettel.

Russell heeft zijn auto stil gezet ja, maar dan was toen er nog genoeg brandstof inzat waardoor hij geen straf heeft gekregen :)
AM gaat trouwens waarschijnlijk in beroep omdat volgens hun moet er nog genoeg inzitten (of de Fuel flow meter van de FIA is kapot zeggen ze tussen de regels door)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:41
[...]

Je kunt het ook omdraaien.
Zo aanvallen bij iemand die stevig verdedigt is nu eenmaal een risico.

Soms moet je slim zijn en niet alles op alles zetten om een andere coureur voorbij te gaan met allerlei
onmogelijke inhaalacties.

Alonso deed het precies goed.
Daar kan het hele veld nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 12:06
Wat een race alweer. Niet goed voor het hart. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat Alonso een teamgenoot op de koppositie had die hij actief probeerde te helpen. Dus die had het niet per se erg gevonden als het in tranen was geëindigd. Er hing voor hem minder vanaf dan voor Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Even iets anders geks: Waarom moet er een minimale brandstof aanwezig blijven in de tank na de race? Waarom is dat niet gewoon vrij gegeven voor de engineers?

Laat die teams gewoon lekker het risico nemen en het tot de laatste druppel uitrekenen. Voorwaarde is dat ze het tot aan de pit (race + 1 ronde) redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

hjs schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:38:
[...]

Soms moet je als aanvaller ook slim zijn en niet alles op alles zetten om erlangs te komen, ook al ben je sneller.
En dat is precies wat Hamilton deed :)
Frappuccino schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:39:
[...]

Je kunt het ook omdraaien.
Zo aanvallen bij iemand die stevig verdedigt is nu eenmaal een risico.

Soms moet je slim zijn en niet alles op alles zetten om een andere coureur voorbij te gaan met allerlei
onmogelijke inhaalacties.

Alonso deed het precies goed.
Daar kan het hele veld nog wat van leren.
Makkelijk gezegd natuurlijk, gelukkig bleef Hamilton gister kalm en kwam hij er zonder kleerscheuren voorbij.

Ik ken de regels niet uit m’n hoofd, maar het zou mij niets verbazen als Alonso wel degelijk aan het bewegen was tijdens het remmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-08-2021 08:43 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!

Huisregels van dit topic:
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
    -Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
    -Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.