Zodat ze niet kunnen sjoemelen met de brandstofStealthyPeanut schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:41:
Even iets anders geks: Waarom moet er een minimale brandstof aanwezig blijven in de tank na de race? Waarom is dat niet gewoon vrij gegeven voor de engineers?
Laat die teams gewoon lekker het risico nemen en het tot de laatste druppel uitrekenen. Voorwaarde is dat ze het tot aan de pit (race + 1 ronde) redden.
Wat hing er voor Ham vanaf dan? Een paar puntjes extra voor op Max?autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:40:
[...]
Het is natuurlijk wel zo dat Alonso een teamgenoot op de koppositie had die hij actief probeerde te helpen. Dus die had het niet per se erg gevonden als het in tranen was geëindigd. Er hing voor hem minder vanaf dan voor Hamilton.
Anoniem: 499527
En wie bepaalt dat? Jij?
Persoonlijk vind ik het wel prima dat het publiek van zich laat horen.
Beter dat dan het hele theater wat er nu plaats vindt dat iedereen van Hamilton moet en zal houden. Alles draait om hem. Het wordt je zowat door de strot gedrukt.
"All hail King Lewis!"
En wie dat niet doet, is een hater... Of je wordt zelfs voor racist uitgemaakt.
Pre-race interview weg van het publiek om gejoel te voorkomen. Gejuich over de luidsprekers bij zijn inhaalacties als ik me niet vergis. Een interviewer die hem na de race gewoon feliciteert met zijn 100e GP overwinning en de 9e in Hongarije. Het lijkt steeds meer op een opgezet programma, al dan niet in het kader van een politieke agenda. En het publiek pikt dat niet.
Dan kun je zeggen, dat hoort niet bij de F1. Maar volgens mij willen velen gewoon een eerlijke strijd zien. En het begint er steeds meer de schijn van te hebben dat dat niet de bedoeling is. Lewis moet voor de 8e keer WDC worden. Iets anders lijkt het FIA circus niet te pikken.
Ik zit zelf tegen het punt af te haken. Gewoon niet meer te kijken. Ik wil gewoon een eerlijke strijd zien. Met straffen die in verhouding staan. (Ook al zijn ze volgens het boekje uitgedeeld).
Als ik voor de gek gehouden wil worden, ga ik wel naar een goochelshow...
Maar hoe dan?FabianGTI schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:42:
[...]
Zodat ze niet kunnen sjoemelen met de brandstof
Iedereen begint met 100kg.
Kijk maar wie het einde van de race + 1 ronde redt! Succes.
Ja hoor, dat gaat prima. Andere race klasses doen dat al jaren. Ben jij de kampioen van vorig jaar? Dan krijg je een paar kg extra mee.Blokker_1999 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:31:
Je kan een team toch niet zwaarder gaan bestraffen omdat ze een goede wagen hebben? En tot 3 seconden sneller per rondje is natuurlijk ook niet helemaal correct.
koekoekAnoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:42:
[...]
En wie bepaalt dat? Jij?
Beter dat dan het hele theater wat er nu plaats vindt dat iedereen van Hamilton moet en zal houden. Alles draait om hem. Het wordt je zowat door de strot gedrukt.
"All hail King Lewis!"
Pre-race interview weg van het publiek om gejoel te voorkomen. Gejuich over de luidsprekers bij zijn inhaalacties als ik me niet vergis. Een interviewer die hem na de race gewoon feliciteert met zijn 100e GP overwinning en de 9e in Hongarije. Het lijkt steeds meer op een opgezet programma, al dan niet in het kader van een politieke agenda. En het publiek pikt dat niet.
Dan kun je zeggen, dat hoort niet bij de F1. Maar volgens mij willen velen gewoon een eerlijke strijd zien. En het begint er steeds meer de schijn van te hebben dat dat niet de bedoeling is. Lewis moet voor de 8e keer WDC worden. Iets anders lijkt het FIA circus niet te pikken.
Ik zit zelf tegen het punt af te haken. Gewoon niet meer te kijken. Ik wil gewoon een eerlijke strijd zien. Met straffen die in verhouding staan. (Ook al zijn ze volgens het boekje uitgedeeld).

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Nee hoor, er is een maximum aan brandstof dat je mee mag nemen. Maar minder meenemen mag gewoon als je denkt het met 90kg ook wel te redden.StealthyPeanut schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:43:
[...]
Maar hoe dan?
Hmmmm, er zit wel een groot verschil....autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:40:
[...]
Het is natuurlijk wel zo dat Alonso een teamgenoot op de koppositie had die hij actief probeerde te helpen. Dus die had het niet per se erg gevonden als het in tranen was geëindigd. Er hing voor hem minder vanaf dan voor Hamilton.
Alonso reed op het scherpst van de snede, maar heeft Hamilton er niet afgereden.
Hamilton zijn teamgenoot heeft wel een actie uit gehaald (waarschijnlijk onbewust) die de race voor 3 anderen heeft verpest.
Hamilton zeurt mij soms net iets te vaak dat anderen hem vrij toegang moeten geven, Alonso deed het prima, ging tenslotte op track positie.
Als Alonso hem niet zo opgehouden had, dan had hij serieus voor de winst kunnen gaan. Dat scheelt inderdaad 13 punten met wat hij nu had (diskwalificatie van Vettel even daargelaten, dat was pas na de race). In een race om het WK die zo close is telt elk punt.Frappuccino schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:42:
[...]
Wat hing er voor Ham vanaf dan? Een paar puntjes extra voor op Max?
Andere brandstof gebruiken dan het aan het begin van het seizoen ingeleverde monster.StealthyPeanut schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:43:
[...]
Maar hoe dan?
Adem in... adem uit!Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:42:
[...]
En wie bepaalt dat? Jij?
"All hail King Lewis!"
Het is maar een spelletje, no need om full conspiracy te gaan
De FIA wil een monster kunnen nemen, van 1l, om te kijken of de bandstof gelijk is aan de vooraf opgegeven samenstelling en dat er niet mee geknoeid is.StealthyPeanut schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:43:
[...]
Maar hoe dan?
Goed argument hoor
Kun je iets meer uitleggen? Wat vind je er gek aan?
Of heb je gisteren eea gemist?
Checkkkkk. Logisch ook; als er geen brandstof meer in de tank zit, kunnen ze ook geen monster nemen om te testen.....Baumans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:44:
[...]
Andere brandstof gebruiken dan het aan het begin van het seizoen ingeleverde monster.

Tjah, hij had geen overwinning nodig dus er hing noodzakelijks niks vanaf.autje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:44:
[...]
Als Alonso hem niet zo opgehouden had, dan had hij serieus voor de winst kunnen gaan. Dat scheelt inderdaad 13 punten met wat hij nu had (diskwalificatie van Vettel even daargelaten, dat was pas na de race). In een race om het WK die zo close is telt elk punt.
Niks over het randje. Als je voor ligt mag je gewoon verdedigen. Buiten dat gaf Max hem genoeg ruimte. Als er iemand over het randje ging was het Hamilton wel, daar is hij ook voor bestraft.Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:28:
Je weet dat Hamilton zowel gister als op Silverstone de aanvallende partij was en beide keren te maken had met een coureur die keihard (op/over het randje) aan het verdedigen was?
En dan geeft Alonso even een masterclass verdedigen weg (wat juist leuk is voor ons, de kijkers) is het ook al niet goed... go figure!
Valt wel mee hoor.wann0wfhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
Adem in... adem uit!
Het is maar een spelletje, no need om full conspiracy te gaan
Misschien heb je wat zaken gemist... Britse media bijvoorbeeld. Of de race gisteren..
En als je achter ligt mag je gewoon aanvallen.warp schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:48:
[...]
Niks over het randje. Als je voor ligt mag je gewoon verdedigen. Buiten dat gaf Max hem genoeg ruimte. Als er iemand over het randje ging was het Hamilton wel, daar is hij ook voor bestraft.
En dan geeft Alonso even een masterclass verdedigen weg (wat juist leuk is voor ons, de kijkers) is het ook al niet goed... go figure!
Heftig verdedigen is een risico, heftig aanvallen ook. Als iemand heftig gaat verdedigen, lok je mijn inzien ook heftigere aanvallende acties uit.
Hoe vaak hebben we Max in de afgelopen jaren geen risicovolle inhaalacties zien (proberen) doen. Maar dat was Max en dan is het allemaal oké, want het is Max en hij probeert het tenminste is en hij is een echte racer.
Maar als het Hamilton is, oh nee dan kegelt hij iemand opzettelijk van de baan en had hij maar niet moeten aanvallen.
[ Voor 33% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-08-2021 08:53 ]
De punten die dat met zich meebrengt wel.Frappuccino schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:48:
[...]
Tjah, hij had geen overwinning nodig dus er hing noodzakelijks niks vanaf.
De FIA heeft 1 liter uit de auto nodig om na de race te bepalen of de brandstof legaal is.StealthyPeanut schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:41:
Even iets anders geks: Waarom moet er een minimale brandstof aanwezig blijven in de tank na de race? Waarom is dat niet gewoon vrij gegeven voor de engineers?
De auto van Vettel gaat met de FIA mee naar Frankrijk voor 'nader onderzoek'. Ik ben benieuwd of de DQ nog ingetrokken wordt als er alsnog bepaald kan worden dat de gebruikte brandstof legaal is.
Waarom probeerde je dan de schuld in de schoenen van de verdedigers te schuiven?Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:49:
En als je achter ligt mag je gewoon aanvallen.
Dus als je een kort rokje draagt lok je ook verkrachtingen uit. Zo lust ik er nog wel een paar.Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:49:
Heftig verdedigen is een risico, heftig aanvallen ook. Als iemand heftig gaat verdedigen, lok je mijn inzien ook heftigere aanvallende acties uit.
[ Voor 42% gewijzigd door warp op 02-08-2021 08:52 ]
Olav Mol wist het op Twitter te presteren om het publiek dat boe riep na de kwalificatie zelfs kneuzen te noemen.Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:42:
[...]
Meneer Mol begreep niet dat het publiek onsportief gedrag had gezien en liet merken het daar niet mee eens te zijn. Maar nee, boe roepen hoort niet bij de sport volgens hem (en volgens de hele Ziggo studio).
F1 kaartjes zijn best prijzig, maar je moet blijkbaar als makke schaapjes op de tribune zitten?
https://twitter.com/Olav_Mol/status/1421492533021007874
[ Voor 4% gewijzigd door beany op 02-08-2021 08:53 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Helemaal mee eens en is gewoon ook van alle tijden. Mika vs Schumi? Je moest de Tisofi eens horen! Maar toen was het emotie en passie...... nu is het respectloos...? Right..Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:42:
[...]
En wie bepaalt dat? Jij?
"All hail King Lewis!"
Bekend fragment; Mika valt in de laatste ronde uit op Barcelona: moet je dat Ferrari-publiek eens zien ;-)
[YouTube: LAST LAP WIN MICHAEL SCHUMACHER VS MIKA HAKKINEN - BARCELONA 2001]
Een sport met teams heeft fans van de verschillende teams. En nee; die juichen niet voor elkaar of voor de sport; die juichen en supporteren hun eigen held/team. Die die-hard fans geven duizenden euro's uit aan kaartjes om hun helden te zien rijden op de track. Die volgen hun over heel de wereld en die hebben alle recht om ook van zich te laten horen imho.
Dat SKY dit altijd afkeurt? Tja, dat zegt niet zoveel. Sky = Brits en Hamilton = Brits.
Ook typisch dat overal het de "verstappenfans" worden genoemd; Een groot deel zeker hoor, maar Hamilton heeft zich misdragen in Silverstone. Dat heeft niet alleen de VER-fans teleurgesteld, maar veel meer.
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-08-2021 08:58 ]
Ik kijk inderdaad niet naar de Britse media want daar geef ik helemaal niks om.Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:49:
[...]
Valt wel mee hoor.
Misschien heb je wat zaken gemist... Britse media bijvoorbeeld. Of de race gisteren..
Wat moet ik gister in de race hebben gemist waar Hamilton bevooroordeeld is?
1. Hij heeft een goede start en blijft daardoor uit de problemen.
2. Hij maakt een fout bij de herstart door niet naar binnen te gaan, komt achteraan het veld en rijdt daarna met de snelste auto (omdat Verstappen zijn barge board naar de klote was) naar de derde plek toe.
Ondertussen wat gezeur op zijn boordradio, maar dat doet hij altijd, dat kan je met een korreltje zout nemen weten we.
Misschien moet je het allemaal niet groter maken dan wat het is. Tunnelvisie werkt niet altijd.
[ Voor 5% gewijzigd door wann0wfhc op 02-08-2021 08:54 ]
Ze kunnen ook een sample bij de start nemen. "Vul de tank en houd er rekening mee dat wij er een liter uithalen". Maakt het veel spannender, zoals ze in het verleden ook weleens op een lege tank uitvierden over de finish of het net niet haalden.Frappuccino schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
De FIA wil een monster kunnen nemen, van 1l, om te kijken of de bandstof gelijk is aan de vooraf opgegeven samenstelling en dat er niet mee geknoeid is.
Dan straf je als team gewoon jezelf als je te weinig brandstof meeneemt, in plaats van dat je achteraf wordt gestraft omdat je te weinig over blijkt te hebben.
Nee want dan kan er na het afnemen van het monster nog mee gesjoemeld worden.KlaasjeNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Ze kunnen ook een sample bij de start nemen. "Vul de tank en houd er rekening mee dat wij er een liter uithalen". Maakt het veel spannender, zoals ze in het verleden ook weleens op een lege tank uitvierden over de finish of het net niet haalden.
Dan straf je als team gewoon jezelf als je te weinig brandstof meeneemt, in plaats van dat je achteraf wordt gestraft omdat je te weinig over blijkt te hebben.
Oh je hebt gewoon mijn post niet goed gelezen.wann0wfhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:52:
[...]
Ik probeer de schuld niet bij de verdedigende partijen te leggen, maar ze zijn er wel degelijk debet aan.warp schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:51:
[...]
Waarom probeerde je dan de schuld in de schoenen van de verdedigers te schuiven?
[...]
Dus als je een kort rokje draagt lok je ook verkrachtingen uit. Zo lust ik er nog wel een paar.
Wat een bijzondere vergelijking trouwens.
Die waren niet noodzakelijk, enkel bonus.
Als ie ahter Alonso gefinishd was stond ie ook al voor Max in het kampioenschap.
Ik probeer het niet maar ze zijn er wel debet aanDj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:56:
Ik probeer de schuld niet bij de verdedigende partijen te leggen, maar ze zijn er wel degelijk debet aan.
Wat een bijzondere vergelijking trouwens.

Waar er twee kijven hebben twee schuld.warp schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:57:
[...]
Ik probeer het niet maar ze zijn er wel debet aan
Lijkt mij niet waarschijnlijk. Je kan op de grid prima in de gaten houden of er iets bij de brandstoftank gebeurt. Of er moet meganisch iets op een later moment worden toegevoegd, maar dat zou bij andere controles aan het licht moeten komen.Frappuccino schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:54:
[...]
Nee want dan kan er na het afnemen van het monster nog mee gesjoemeld worden.
Hahahaha dat is mooi! Dan kunnen we dus alle straffen rond aanrijdingen en buiten de baan duwen om een voordeel te behalen afstraffen.Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:59:
[...]
Waar er twee kijven hebben twee schuld.
Come on dude.
Neem even contact op met Masi.KlaasjeNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:59:
[...]
Lijkt mij niet waarschijnlijk. Je kan op de grid prima in de gaten houden of er iets bij de brandstoftank gebeurt. Of er moet meganisch iets op een later moment worden toegevoegd, maar dat zou bij andere controles aan het licht moeten komen.
Max maakt een goede start en wordt eraf gekegeld, net als Norris. Dus dat argument slaat nergens opwann0wfhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:52:
[...]
Ik kijk inderdaad niet naar de Britse media want daar geef ik helemaal niks om.
1. Hij heeft een goede start en blijft daardoor uit de problemen.
2. Hij maakt een fout bij de herstart door niet naar binnen te gaan, komt achteraan het veld en rijdt daarna met de snelste auto (omdat Verstappen zijn barge board naar de klote was) naar de derde plek toe.
Ondertussen wat gezeur op zijn boordradio, maar dat doet hij altijd, dat kan je met een korreltje zout nemen weten we.
Misschien moet je het allemaal niet groter maken dan wat het is. Tunnelvisie werkt niet altijd.
Ik heb allebei je posts gelezen. Die lange rant gaat niet inhoudelijk over de race, en in je vorige quote vraag je of ik de race heb gezien dus ik dacht, ik geef je even een samenvatting van de race want daar gaat dit topic toch over?Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:55:
[...]
Oh je hebt gewoon mijn post niet goed gelezen.
Welk punt wil je nou precies maken? Ik zie je ranten over post race en pre race interviews, over britse media en weet ik wat?
Feit blijft dat Hamilton behalve zijn typische gezeur deze race weinig fout heeft gedaan.
Dat jij denkt dat hij de FIA, het publiek, het gejuich bij het inhalen etc allemaal manipuleert, dan moet hij wel erg veel knopjes op zijn stuur hebben met al dat multitasken

De straf van Bottas is toch ook anders dan de straf die Hamilton kreegcodex schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:01:
[...]
Hahahaha dat is mooi! Dan kunnen we dus alle straffen rond aanrijdingen en buiten de baan duwen om een voordeel te behalen afstraffen.
Come on dude.
Als ik jouw comment zo lees, dan proef ik vooral een hele hoop frustratie over Hamilton en de manier waarop hij benaderd wordt. Eigenlijk bevestigt dat indirect mijn punt.Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:42:
[...]
En wie bepaalt dat? Jij?
"All hail King Lewis!"
Kijk, als er direct na de finish in Engeland boegeroep was richting Hamilton, had ik dat wel begrepen. Emotie, controversiële actie en zege, maargoed dat was toevallig in het thuisland.
Deze week heeft Hamilton niets verkeerds gedaan. In Oostenrijk overigens ook niet en toen werd hij ook al uitgefloten als hij alleen al langsreed. Hamilton wordt uitgefloten omdat hij de rivaal van Verstappen is en een deel van zijn fans wrok voelt vanwege Silverstone. Ik vind dat nergens op slaan en het hoort ook écht niet in de Formule 1. Dat bepaal ik niet, nee, dat bepalen de fans en ik heb het, op incidenten na, nooit meegemaakt dat een coureur werd uitgejoeld zonder aanleiding.
En te hard rijden in de pits is ook erger dan iemand eraf kegelenDj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:03:
[...]
De straf van Bottas is toch ook anders dan de straf die Hamilton kreeg
Ik heb de regels niet verzonnenhjs schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:05:
[...]
En te hard rijden in de pits is ook erger dan iemand eraf kegelen
Dat heeft niks met ranten te maken.wann0wfhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:02:
[...]
Dat jij denkt dat hij de FIA, het publiek, het gejuich bij het inhalen etc allemaal manipuleert, dan moet hij wel erg veel knopjes op zijn stuur hebben met al dat multitasken
Jij hebt echt gisteren bepaalde zaken gemist.
Deze ook dan?
https://streamable.com/dhb8ak
Ja, waarom is mij een raadsel. Beide maakten een cruciale fout waardoor de tegenstander is uitgeschakeld, het risico dat Ham nam was groter dan dat van Bot.Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:03:
[...]
De straf van Bottas is toch ook anders dan de straf die Hamilton kreeg
Ik denk dat dit voornamelijk aan toont dat de straffen herzien moeten worden. Tijdstraffen zijn voor topteams weinig interessant als ze elkaar eruit knikkeren. Misschien is de straf van Bot een voortvloeisel uit Silverstone, maar echt onpartijdig komt de FIA niet over (wat niet insinueert dat het daadwerkelijk zo is, ogenschijnlijk).
Die aanleiding voor was er nu dus wel.Soccer98 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:05:
[...]
.... ik heb het, op incidenten na, nooit meegemaakt dat een coureur werd uitgejoeld zonder aanleiding.
Mag je vinden. Ik zal ook niet ontkennen dat ik hem absoluut niet moet.Als ik jouw comment zo lees, dan proef ik vooral een hele hoop frustratie over Hamilton en de manier waarop hij benaderd wordt.
Maar dat komt door zijn hypocrisie.
Gedrag van anderen veroordelen, waar hij geen moeite mee heeft zich er zelf schuldig aan te maken.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 02-08-2021 09:10 ]
Sport is emotie - juichen en/of boeroepen is een vorm van uitten van die emotie. En Olav was best verkeerd hiermee, er werd een indruk gewekt dat het 'om max fans ging'.beany schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:51:
Meneer Mol begreep niet dat het publiek onsportief gedrag had gezien en liet merken het daar niet mee eens te zijn. Maar nee, boe roepen hoort niet bij de sport volgens hem (en volgens de hele Ziggo studio).
F1 kaartjes zijn best prijzig, maar je moet blijkbaar als makke schaapjes op de tribune zitten?
Maar iedereen die daar op locatie zat weet dat het praktisch het volledige publiek betrof; "we waren beroofd van een laatste kwalificatie strijd". Dat hadden de ferrari fans, de finnen nabij ons etc. etc. Het is geen bioscooop kaartje van 10,- wat men uitgeeft.
Van vettel erg jammer - wel slecht van team; dat kan je toch niet laten gebeuren? Hebben lesje wel weer geleerd. Net zoals redbull weer een 'lesje' kreeg van mercedes. Alonzo liet nog even zien wie er de baas is

Sport is emotie; hele reden dat we kijken - dat boo geroep 'hoort er bij' (had niets met racisme te maken - wel met teleurstelling en uitten ongenoege onsportief gedrag)
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 02-08-2021 09:10 ]
Wat was de aanleiding dan? Dat Hamilton meedoet?Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:08:
[...]
Die aanleiding voor was er nu dus wel.
Het komt minder vaak voor in de F1 en ik denk dat Olav en andere die al lang rondlopen in de sport het simpelweg niet gewent zijn. Dus deze mensen verwachten misschien inderdaad wel dat je als makke schaapjes naar de sport kijkt. Wat mij betreft is dat niet nodig.beany schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:51:
[...]
Olav Mol wist het op Twitter te presteren om het publiek dat boe riep na de kwalificatie zelfs kneuzen te noemen.
https://twitter.com/Olav_Mol/status/1421492533021007874
Het is wel erg prettig dat in de F1 iedereen door elkaar loopt (als in supporters voor bepaald team/coureur), en dat moet ook blijven kunnen vind ik. Dat is bij voetbal tegenwoordig helaas ondenkbaar.
Zou er in de tijd van Schumacher, Senna, Prost nooit boe geroep zijn geweest ?
Omdat Bottas er al uit lag. Toen Schumacher Bruno Senna eraf reed in Spanje 2012, kreeg hij ook een gridpenalty voor de race erna. Ironisch pakte hij in die race erna zijn laatste pole, maar die telde dus niet.
Ja en wat moet ik hier van vinden? Die kerel maakt een foutje, wij hebben toch allemaal voor de TV gezien dat ie niet gewonnen heeft?Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:06:
[...]
Dat heeft niks met ranten te maken.
Jij hebt echt gisteren bepaalde zaken gemist.
Deze ook dan?
https://streamable.com/dhb8ak
Het is allemaal wat
SilverstoneSoccer98 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:08:
[...]
Wat was de aanleiding dan? Dat Hamilton meedoet?
Precies dat en dat moet je dus ook koesteren, dat dat kan. Als we boeroepen blijven goedkeuren, ontstaat er een sfeertje waarin dit normaal gevonden wordt en dan zijn we met de Formule 1 een stap dichterbij voetbal.Plenkske schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:08:
Het is wel erg prettig dat in de F1 iedereen door elkaar loopt (als in supporters voor bepaald team/coureur), en dat moet ook blijven kunnen vind ik. Dat is bij voetbal tegenwoordig helaas ondenkbaar.
Zou er in de tijd van Schumacher, Senna, Prost nooit boe geroep zijn geweest ?
Overigens kan men er in Monza inderdaad ook wat van. Ik ben een Ferrari-fan en heb dat nooit begrepen. Vooral omdat Alonso en Vettel later ook voor Ferrari zouden rijden.
Hij reed ook niet een beetje te hard (+15 km/h) oftewel 31% te hard.hjs schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:05:
[...]
En te hard rijden in de pits is ook erger dan iemand eraf kegelen
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Was dat de broer van Ayrton dan? Wist niet dat die ook mee deed. Toch leuk, net zoals Michael en RalfSoccer98 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:10:
[...]
Omdat Bottas er al uit lag. Toen Schumacher Bruno Senna eraf reed in Spanje 2012, kreeg hij ook een gridpenalty voor de race erna. Ironisch pakte hij in die race erna zijn laatste pole, maar die telde dus niet.
Boe roepen hoeft van mij niet. hij heeft niets verkeerd gedaan deze race. boe roepen omdat hij mega geluk heeft?
Max en Norris hadden zeker een goeie start maar bleven helaas niet uit de problemen, Hamilton net aan wel. Wat wil je wat ik hier no meer op zeg? Starts zijn altijd chaotisch bij elke wedstrijd in een mechanische sport.Exocet schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:02:
[...]
Max maakt een goede start en wordt eraf gekegeld, net als Norris. Dus dat argument slaat nergens op
Vind het niet vreemd dat, gezien de reacties hier in dit topic, een stel dronken tokkies bij de race net zo lomp reageert als hier.
Ziggo werkt het overigens zelf lekker in de hand met (met name) Jack Plooij en Tom Coronel die elke realiteitszin verloren lijken te zijn geraakt en hebben ingewisseld voor "als je niet vóór Max bent, ben je tegen"-journalistiek.
Ziggo werkt het overigens zelf lekker in de hand met (met name) Jack Plooij en Tom Coronel die elke realiteitszin verloren lijken te zijn geraakt en hebben ingewisseld voor "als je niet vóór Max bent, ben je tegen"-journalistiek.
Twee weken geleden. Gaan we nu het hele jaar Hamilton uitfluiten? Dat is precies mijn punt. Zo blijf je doorgaan en het legitimeren dat boeroepen normaal is. Dat is het niet.
Ik ben blij dat zelfs bij Ziggo men zich er tegen uitspraak. Lammers deed dat al, Doornbos en Kamphues ook en Mol en Van Gameren, op ietwat lompe toon, ook.
Zijn neef. Reed begin vorig decennium een blauwe maandag voor HRT, Williams en Lotus.mrottjers schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:13:
[...]
Was dat de broer van Ayrton dan? Wist niet dat die ook mee deed. Toch leuk, net zoals Michael en Ralf
[ Voor 13% gewijzigd door Soccer98 op 02-08-2021 09:14 ]
een foutje
Niet door hebben dat iemand nog niet gepit heeft. Dat noem ik een foutje...
Tankdop sealen bij start op manier die alleen op specifieke manier ongedaan kan worden (dus dan zie je verschil bij schade door een crash en volgens de regeltjes opengemaakt). Bijtanken is toch afgeschaft, dus dit kan.
Mwah, zo snel zal dat niet gaan.Soccer98 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:12:
[...]
Precies dat en dat moet je dus ook koesteren, dat dat kan. Als we boeroepen blijven goedkeuren, ontstaat er een sfeertje waarin dit normaal gevonden wordt en dan zijn we met de Formule 1 een stap dichterbij voetbal.
Overigens kan men er in Monza inderdaad ook wat van. Ik ben een Ferrari-fan en heb dat nooit begrepen. Vooral omdat Alonso en Vettel later ook voor Ferrari zouden rijden.
Ik ben van mening dat de coureurs zelf het meeste invloed hierop zullen hebben. Max zou bv. zijn fans kunnen kalmeren als het te gek wordt. En ook Hamilton zou iets kunnen zeggen, maar in plaats daarvan blijft hij zeggen "best fans" etc.
Wat deze race bij mij heeft aangetoond is het belang van de 2e rijder. ALO was goud waard voor zijn teammaat. Als PER dat de rest van het seizoen nou ook weet te doen...
Verder komt het wel goed als Mercedes deze fouten blijft maken. Uiteraard maakte RBR ook fouten maar Mercedes moet echt veel beter doen, willen ze het seizoen winnen. De laatste 2 races hebben ze er echt een teringzooi van gemaakt en ja, dat weten ze zelf ook. Het kampioenschap komt echt niet naar ze toe als ze als amateurs rond blijven rijden.
Verder komt het wel goed als Mercedes deze fouten blijft maken. Uiteraard maakte RBR ook fouten maar Mercedes moet echt veel beter doen, willen ze het seizoen winnen. De laatste 2 races hebben ze er echt een teringzooi van gemaakt en ja, dat weten ze zelf ook. Het kampioenschap komt echt niet naar ze toe als ze als amateurs rond blijven rijden.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik snap de discussie van de straf van Vettel niet. Of je volgt F1 al even niet. Die straf bestaat al heeeeeeel erg lang om te zorgen dat niemand sjoemelt met brandstofsamenstelling. Enige plek om te testen is na de race, want anders kun je tijdens de race er misschien iets doorheen mixen zodat de motor efficiënter wordt. Dat gebeurd echt niet nu ineens omdat het Hamilton helpt... Echter hoop ik wel dat er nog iets mee gedaan kan worden en alsnog de test afgerond kan worden, Vettel verdient zijn tweede plek wel.
Straf Bottas en Stroll is ook wat vaak gebeurd. Kun je niet gestraft worden tijdens de race, dan wordt je gestraft de volgende. Over de mate van straf kun je altijd discussiëren, maar Bottas vergooid even de race van 3 (of meer) personen ipv 1. Dat zouden ze ook meegenomen kunnen hebben.
Bottas heeft hier zeker niets expres gedaan. Verstappen zat helaas op de verkeerde plek, net zoals Leclerc helaas in de weg zat van een schuivende Stroll. En Hamilton had weer het geluk van een kampioen, niets meer.
Hopelijk vecht Verstappen zich terug in de tweede helft van het seizoen. Er is nog niets verloren, ondanks alle pech die hij gehad heeft.
Straf Bottas en Stroll is ook wat vaak gebeurd. Kun je niet gestraft worden tijdens de race, dan wordt je gestraft de volgende. Over de mate van straf kun je altijd discussiëren, maar Bottas vergooid even de race van 3 (of meer) personen ipv 1. Dat zouden ze ook meegenomen kunnen hebben.
Bottas heeft hier zeker niets expres gedaan. Verstappen zat helaas op de verkeerde plek, net zoals Leclerc helaas in de weg zat van een schuivende Stroll. En Hamilton had weer het geluk van een kampioen, niets meer.
Hopelijk vecht Verstappen zich terug in de tweede helft van het seizoen. Er is nog niets verloren, ondanks alle pech die hij gehad heeft.
Letterlijk NIEMAND zegt dat HAM te heftig aanvalt gisteren.. Hij zit te zeiken over het (masterclass) verdedigen van Alonso.Dj-sannieboy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:49:
[...]
En als je achter ligt mag je gewoon aanvallen.
Hoe vaak hebben we Max in de afgelopen jaren geen risicovolle inhaalacties zien (proberen) doen. Maar dat was Max en dan is het allemaal oké, want het is Max en hij probeert het tenminste is en hij is een echte racer.
Maar als het Hamilton is, oh nee dan kegelt hij iemand opzettelijk van de baan en had hij maar niet moeten aanvallen.
Al die fans van andere teams die gisteren in het publiek zaten en boe roepen kijken ook Ziggo?Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:13:
Vind het niet vreemd dat, gezien de reacties hier in dit topic, een stel dronken tokkies bij de race net zo lomp reageert als hier.
Ah, jij hebt een analyse gedaan van wie wél en níet 'boe' riep in het publiek?D-Ed schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:20:
[...]
Al die fans van andere teams die gisteren in het publiek zaten en boe roepen kijken ook Ziggo?
Is het al peer-reviewed? Zo ja: mag ik een linkje?
Nou dat een goede start niet de reden is waarom iemand uit de problemen blijft. Dat zeg je wel over Hamiltonwann0wfhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:13:
[...]
Max en Norris hadden zeker een goeie start maar bleven helaas niet uit de problemen, Hamilton net aan wel. Wat wil je wat ik hier no meer op zeg? Starts zijn altijd chaotisch bij elke wedstrijd in een mechanische sport.
Nog maar even in de herhaling.Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:26:
Kan dat gezeik over dat boe roepen ophouden.
Daar heeft meneer het zelf naar gemaakt.
Zo triest dat men dat erger lijkt te vinden dan iemand bijna letterlijk het licht uit de ogen rijden.
Start een eigen topic ofzo.
Ja, een race-incident op het scherp van de snede 'iemand het licht uit de ogen rijden' noemen, goed dat je dat aan banden probeert te leggen met je herhaling.
Oké dan zeg ik het anders, hij reed hard genoeg om voor de crashes uit te blijven. Kun je daar wel mee leven?Exocet schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:22:
[...]
Nou dat een goede start niet de reden is waarom iemand uit de problemen blijft. Dat zeg je wel over Hamilton
Precies dit. Sterker nog: ik denk dat als PER niet beter gaat presteren het WK niet naar VER gaat.Spotmatic schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:15:
Wat deze race bij mij heeft aangetoond is het belang van de 2e rijder. ALO was goud waard voor zijn teammaat. Als PER dat de rest van het seizoen nou ook weet te doen...
We zijn al blij als PER binnen het pitwindow van HAM of BOT blijft maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat hij niet vanaf de start met de Mercedessen kan vechten in de auto waar hij in zit.
Vraagt degene die begint met "stel dronken tokkies", heb je daar ook bewijs van dan ?Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:22:
[...]
Ah, jij hebt een analyse gedaan van wie wél en níet 'boe' riep in het publiek?

Maar ik ben het wel met @Frappuccino eens, dit is een "discussie" zonder eind.
Alonso dan maar in de Red Bull om zijn carriere af te sluiten ;-)d0s schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:25:
[...]
Precies dit. Sterker nog: ik denk dat als PER niet beter gaat presteren het WK niet naar VER gaat.
We zijn al blij als PER binnen het pitwindow van HAM of BOT blijft maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat hij niet vanaf de start met de Mercedessen kan vechten in de auto waar hij in zit.
Vrienden van mij zaten tussen het (niet oranje vak) publiek. En waar is jou analyse dat al die ‘oranje tokkies’ (en de rest niet) boe riepen?Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:22:
[...]
Ah, jij hebt een analyse gedaan van wie wél en níet 'boe' riep in het publiek?
Maar nu heb ik je nog steeds niet gehoord over de race? Wel over pre en post race analyses, britse media, mensen die verkeerde dingen zeggen, boegeroep. Alle randzaken.Anoniem: 499527 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:14:
[...]
een foutje![]()
Niet door hebben dat iemand nog niet gepit heeft. Dat noem ik een foutje...
Wat heeft Hamilton in deze race gedaan waarom je de indruk heeft dat de FIA hem absoluut kampioen moet laten worden? Deze race hé, niet een van de vorige.
Ben je wel eens bij een race geweest? Sorry, een groot gedeelte van het publiek valt in de categorie. Eens dat ik het beter, netter vooral, had kunnen verwoorden.Plenkske schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:25:
[...]
Vraagt degene die begint met "stel dronken tokkies", heb je daar ook bewijs van dan ?![]()
Maar ik ben het wel met @Frappuccino eens, dit is een "discussie" zonder eind.
Nou, die was regelmatig tegen het randje aan zeg maar, maar Alonso heeft dit wel vaker gedaan (vraag maar aan Massa (2007 Nurburgring))D-Ed schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:18:
[...]
Letterlijk NIEMAND zegt dat HAM te heftig aanvalt gisteren.. Hij zit te zeiken over het (masterclass) verdedigen van Alonso.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Jij poneert toch een stelling? Overigens behoor je 'jouw' met een 'w' op het einde te schrijven.D-Ed schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:27:
[...]
Vrienden van mij zaten tussen het (niet oranje vak) publiek. En waar is jou analyse dat al die ‘oranje tokkies’ (en de rest niet) boe riepen?
Ja, Spa 2018. Dus toen ook al druk met Verstappen fans. Maar nee, het overgrote deel van het publiek valt niet in die categorie. Ook niet bij de Verstappen fans.Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:27:
[...]
Ben je wel eens bij een race geweest? Sorry, een groot gedeelte van het publiek valt in de categorie. Eens dat ik het beter had kunnen verwoorden.
En dit jaar ga ik weer naar Spa.
[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 02-08-2021 09:29 ]
Nee hoor, ophouden met jankbakken over boe roepen is voldoende.NiaX schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:26:
[...]
Iedereen met een andere mening dan jou moet weg uit het topic? Lekkere instelling...
Mee eens. De opdracht voor PER is voor vplgende race duidelijk: kwalificeer voor BOT, die staat in de race dan 5 posities achter jou.d0s schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:25:
[...]
Precies dit. Sterker nog: ik denk dat als PER niet beter gaat presteren het WK niet naar VER gaat.
Maar helaas zie ik het niet gebeuren. Ook deze kwalificatie was PER weer uitermate zwak. Ik vind niet dat zijn prestaties tot nu toe aanleiding geven voor een stoeltje voor 2022, al weet ik niet hoe RBR er zelf tegenaan kijkt gezien de uitspraken van Marko.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
‘Dronken oranje tokkies’ is de stelling waarop ik reageer zeurkous.Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:28:
[...]
Jij poneert toch een stelling? Overigens behoor je 'jouw' met een 'w' op het einde te schrijven.
Iedereen die een menining heeft die ingaat tegen mijn mening over iemand die een mening heeft, moet daarover zwijgen. Zoiets?Frappuccino schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:29:
[...]
Nee hoor, ophouden met jankbakken over boe roepen is voldoende.
Het is een gebed zonder eind wat niks toevoegd aan het geheel en enkel irritant is. Zoiets.ThiJor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
Iedereen die een menining heeft die ingaat tegen mijn mening over iemand die een mening heeft, moet daarover zwijgen. Zoiets?
Ík heb nergens 'oranje' vermeld staan. Beter lezen.D-Ed schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:30:
[...]
‘Dronken oranje tokkies’ is de stelling waarop ik reageer zeurkous.
Ik geloof overigens prima dat in het aartsconservatieve Hongarije (zie homo-rechten) een deel van het neutrale publiek moeite heeft met een half-gekleurde racer.
Dan maak je een klein compartimentje met het additief, dat pas na de controle wordt bijgemengd. Illegaal, vast en zeker. Maar alleen (eenvoudig) te detecteren door achteraf te gaan meten.Amphiebietje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:14:
[...]
Tankdop sealen bij start op manier die alleen op specifieke manier ongedaan kan worden (dus dan zie je verschil bij schade door een crash en volgens de regeltjes opengemaakt). Bijtanken is toch afgeschaft, dus dit kan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik vind niet dat het niets toevoegt aangezien het een teken is dat nu ook in de F1, of in autosport in het algemeen, het zwart-wit denken meer en meer op de voorgrond komt. Als je niet voor x bent, ben je tegen x.Frappuccino schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:33:
[...]
Het is een gebed zonder eind wat niks toevoegd aan het geheel en enkel irritant is. Zoiets.
Ik ben nog nooit naar een race geweest waar de mensen langs mij op de tribune boe riepen naar om het even welk team of piloot (uitgezonderd enkele zeer controversiële incidenten).
Helemaal eens. Alleen had ik graag gezien dat ze in dit soort start crash situatiies teams meer de kans geven de boel te herstellen en er nog een echte wedstrijd van te maken. Veel sneller die rode vlag, duidelijk ruim de tijd geven om een en ander op te lappen en dan weer starten in oorspronkelijke volgorde. (Eventueel alleen Bottas en Stroll naar de pit verwijzen als straf)majoh schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:17:
Ik snap de discussie van de straf van Vettel niet. Of je volgt F1 al even niet. Die straf bestaat al heeeeeeel erg lang om te zorgen dat niemand sjoemelt met brandstofsamenstelling. Enige plek om te testen is na de race, want anders kun je tijdens de race er misschien iets doorheen mixen zodat de motor efficiënter wordt. Dat gebeurd echt niet nu ineens omdat het Hamilton helpt... Echter hoop ik wel dat er nog iets mee gedaan kan worden en alsnog de test afgerond kan worden, Vettel verdient zijn tweede plek wel.
Je wil dat de wedstrijd gestreden wordt, niet dat de uitslag bepaald wordt door stomme pech. Pech is niet altijd te vermijden en hoort wel bij de sport maar waar je kunt, geef dan de voorkeur aan een optimale wedstrijd.
alles kan off-topic
Ik wel, en dat waren toen Spaanse fans.ThiJor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:36:
[...]
Ik vind niet dat het niets toevoegt aangezien het een teken is dat nu ook in de F1, of in autosport in het algemeen, het zwart-wit denken meer en meer op de voorgrond komt. Als je niet voor x bent, ben je tegen x.
Ik ben nog nooit naar een race geweest waar de mensen langs mij op de tribune boe riepen naar om het even welk team of piloot (uitgezonderd enkele zeer controversiële incidenten).
Deze reactie geeft aan dat je mijn statement helemaal niet hebt begrepen.wann0wfhc schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:27:
[...]
Maar nu heb ik je nog steeds niet gehoord over de race? Wel over pre en post race analyses, britse media, mensen die verkeerde dingen zeggen, boegeroep. Alle randzaken.
Wat heeft Hamilton in deze race gedaan waarom je de indruk heeft dat de FIA hem absoluut kampioen moet laten worden? Deze race hé, niet een van de vorige.
Nergens heb ik kritiek geuit over de race van Hamilton gisteren. (Los van zijn hypocriete uitspraken dan). Hij heeft prima gereden.
Ik bekritiseer juist het hele circus eromheen.
En daarmee bedoel ik ook dat FIA het alleen lijkt te accepteren dat Lewis kampioen wordt. En niemand anders. Zijn misstappen worden weggewuifd, die van anderen uitvergroot. Straffen pakken (bijna) altijd in zijn voordeel uit, of raken hem nauwelijks. De FIA kent hierin ook geen ballen.
En ik geef aan dat het boe-roepen er prima bij past.
Dat is aan het publiek, niet aan een enkeling hier.
Zoals @StealthyPeanut al aangaf; het is van alle tijden.
Nico heeft zijn portie ook gewoon gehad...
:strip_exif()/f/image/CSXlTN1PIg478BB5EGDPKZJ1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 02-08-2021 10:04 ]
En ja hoor, we zijn weer bij de racisme kaart.Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:33:
[...]
Ík heb nergens 'oranje' vermeld staan. Beter lezen.
Ik geloof overigens prima dat in het aartsconservatieve Hongarije (zie homo-rechten) een deel van het neutrale publiek moeite heeft met een half-gekleurde racer.
Jongens, zo moeilijk is het niet. Hamilton deed tijden de kwalificatie onsportief door Verstappen in de pits op te houden (en dat ziet het publiek die boeroept duidelijk zonder media framing).
Hamilton zeikt over de radio over alonso "That's dangerous man" in een langzame bocht waar hij hoogstens wat schade had opgelopen. Maar twee weken geleden haalt hij iemand in copse in.

Daarnaast, niemand gaat boe roepen in silverstone, net zoals niemand dat gaat doen in Zandvoort tegen max. Wat wel gebeurd is dat de fans die eens een ander geluid willen laten horen dan de eeuwige britse voice zich kunnen laten horen op zo'n moment. DAt gaat niet alleen over deze race, dat gaat over z'n acties van het seizoen.
En hoe je het went of keert, Hamilton z'n gedrag is dit seizoen alles behalve mooi. Er zijn veel momenten aan te wijzen waaruit blijkt dat hij dubbele standaarden heeft etc etc.
En daar helpt het niet bij, dat je gelijk zegt dat het gaat over z'n huidskleur elke keer dat dat gebeurd.
Inhoudelijk op racisme; Als je écht gelijkheid wilt, kan je ook kritiek incasseren zonder te huilen, maar ik ben <insert color here>..
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Nou vooruit: “een stel dronken tokkies”.. Ik ben bij twee races geweest en de meeste mensen zijn a. Géén tokkies en b. Niet dronken.Smultie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:33:
[...]
Ík heb nergens 'oranje' vermeld staan. Beter lezen.
En ja, als er dingen gebeuren die spannend zijn, mensen enthousiast maken of oneerlijke situaties ontstaan dan roept men ‘boe’.
Nu gooi je er alweer een MENING met flinke AANNAMES doorheen..
Wat een geschuimbek over Hamilton hier 
Overstromingen in Valkenburg zijn er niets bij, zoveel loopt er hier bij sommigen uit...
Het is maar een sport. Hamilton heeft geluk gehad in de eerste bocht, maar dat is ook een rechtstreeks resultaat van zijn kwalificatie, oftewel zijn eigen verdiensten. Voor de rest is hij de hele race zo goed als foutloos gebleven. Blijft over dat zijn opmerking hypocriet over kan komen. Dat kan ik begrijpen, maar dat doet niets af aan het feit of iets daadwerkelijk zo (of niet) is. En de grote gemene deler is juist dat vallen over al dan niet hypocriet zijn. Prima dat je je daar aan stoort, dat mag ook, maar dat blijven roeptoeteren in dit topic draagt niet echt iets bij aan de wereld zeg maar... Spreek dan je bewondering uit voor ALO, het feit dat HAM koel is gebleven en het juiste moment afgewacht heeft en dat het gewoon een dijk van een wedstrijd was (voor de neutrale kijker).
Let it go people. Vier weken afkoelen, dan gaat de strijd weer door
Overstromingen in Valkenburg zijn er niets bij, zoveel loopt er hier bij sommigen uit...
Het is maar een sport. Hamilton heeft geluk gehad in de eerste bocht, maar dat is ook een rechtstreeks resultaat van zijn kwalificatie, oftewel zijn eigen verdiensten. Voor de rest is hij de hele race zo goed als foutloos gebleven. Blijft over dat zijn opmerking hypocriet over kan komen. Dat kan ik begrijpen, maar dat doet niets af aan het feit of iets daadwerkelijk zo (of niet) is. En de grote gemene deler is juist dat vallen over al dan niet hypocriet zijn. Prima dat je je daar aan stoort, dat mag ook, maar dat blijven roeptoeteren in dit topic draagt niet echt iets bij aan de wereld zeg maar... Spreek dan je bewondering uit voor ALO, het feit dat HAM koel is gebleven en het juiste moment afgewacht heeft en dat het gewoon een dijk van een wedstrijd was (voor de neutrale kijker).
Let it go people. Vier weken afkoelen, dan gaat de strijd weer door
Ik heb Hamilton anders nog niet zien huilen over het boegeroep? Maar dat hindert fatsoenlijke mensen er niet aan zich uit te spreken tegen het moeilijk onsportieve gedrag van sommige 'fans'. Dat een hoop tokkies hun emoties niet in bedwang kunnen houden is weinig aan te doen. Maar achteraf mensen uitjouwen omdat 'jouw' favoriet niet gewonnen heeft is gewoon triest en niet recht te lullen.Melantrix schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:41:
[...]
Inhoudelijk op racisme; Als je écht gelijkheid wilt, kan je ook kritiek incasseren zonder te huilen, maar ik ben <insert color here>..
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Denk je echt dat ze hem daarom "uitjouwen" ? Dan was dat de afgelopen jaren toch al veel vaker gebeurt ?fsfikke schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:51:
[...]
Ik heb Hamilton anders nog niet zien huilen over het boegeroep? Maar dat hindert fatsoenlijke mensen er niet aan zich uit te spreken tegen het moeilijk onsportieve gedrag van sommige 'fans'. Dat een hoop tokkies hun emoties niet in bedwang kunnen houden is weinig aan te doen. Maar achteraf mensen uitjouwen omdat 'jouw' favoriet niet gewonnen heeft is gewoon triest.
Ik heb nergens gezegd dat hamilton daarover huilt. Maar hier wordt continue gezegd dat hij uitgejoelt wordt vanwege z'n kleur en ik probeer aan te geven dat we 1. daar mee moeten stoppen en 2. dat er meer anderen redenen zijn dan z'n huid om hem uit te joelen.fsfikke schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:51:
[...]
Ik heb Hamilton anders nog niet zien huilen over het boegeroep? Maar dat hindert fatsoenlijke mensen er niet aan zich uit te spreken tegen het moeilijk onsportieve gedrag van sommige 'fans'. Dat een hoop tokkies hun emoties niet in bedwang kunnen houden is weinig aan te doen. Maar achteraf mensen uitjouwen omdat 'jouw' favoriet niet gewonnen heeft is gewoon triest.
De quote waar jij op reageert is ook universeel -> iedereen wil gelijk behandeld worden en dat moet ook. Maar kritiek incaseren van boze fans hoort daar bij, onafhankelijk van je kleur. daar hoef je dus niet over te beginnen in dit topic.
Nogmaals, ik ga niks zeggen over het boeroepen zelf. ik weet niet of ik daar blij mee ben of het te ver vind gaan. Maar ik weet wel dat het niks te maken heeft met z'n huidskleur.
[ Voor 0% gewijzigd door Melantrix op 02-08-2021 09:59 . Reden: Thanks [~Frappuccino] ]
Oooh Hamilton een kleurtje of diertje noemen is oooooh zou fout, een hele groep 'tokkie' noemen.. helemaal prima. En dat is wat er mis is in de wereld. Misschien maar eens een verbod op het woord tokkie in dit topic ook gooien.fsfikke schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:51:
[...]
Ik heb Hamilton anders nog niet zien huilen over het boegeroep? Maar dat hindert fatsoenlijke mensen er niet aan zich uit te spreken tegen het moeilijk onsportieve gedrag van sommige 'fans'. Dat een hoop tokkies hun emoties niet in bedwang kunnen houden is weinig aan te doen. Maar achteraf mensen uitjouwen omdat 'jouw' favoriet niet gewonnen heeft is gewoon triest en niet recht te lullen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nu is ie juist.Melantrix schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:54:
[...]
Ik heb nergens gezegd dat hamilton daarover huilt. Maar hier wordt continue gezegd dat hij uitgejoelt wordt vanwege z'n kleur en ik probeer aan te geven dat we 1. daar mee moeten stoppen en 2. dat er meer andere redenen zijn dan z'n huid om hem uit te joelen.
De quote waar jij op reageert is ook universeel -> iedereen wil gelijk behandeld worden en dat moet ook. Maar kritiek incaseren van boze fans hoort daar bij, onafhankelijk van je kleur. daar hoef je dus niet over te beginnen in dit topic.
Nogmaals, ik ga niks zeggen over het boeroepen zelf. ik weet niet of ik daar blij mee ben of het te ver vind gaan. Maar ik weet wel dat het niks te maken heeft met z'n huidskleur.
Wat mij betreft is het hier gewoon even te zuur hier en helpt dat bij mij niet mee om de afgelopen races los te laten
Ik stel voor mezelf alvast een zomerstop in. Tot over een paar weken en wellicht tot ziens in het F1 seizoen topic.
Ik stel voor mezelf alvast een zomerstop in. Tot over een paar weken en wellicht tot ziens in het F1 seizoen topic.
Ik snap ook nog niet helemaal waarom er dan over hard verdedigen zo gereageerd wordt.
Ik kijk graag naar een race waar ik op het puntje van mijn stoel zit om de inhaalacties.
Inhaalacties door drs op het rechte stuk is niet echt spektakel.
Ik kijk graag naar een race waar ik op het puntje van mijn stoel zit om de inhaalacties.
Inhaalacties door drs op het rechte stuk is niet echt spektakel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Overige topics:
Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!
Huisregels van dit topic:- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
-Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
-Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.