[F1 2021] Race 11 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 45 Laatste
Acties:
  • 132.875 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Mooi man, twee puntjes extra voor Hamilton tov Verstappen. Als ik Lewis was zou ik mezelf ook constant als de underdog zien. Want als er eens een keer niet iets in je schoot valt, voelt dat meteen als zwaar verlies.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Regels zijn er om te buigen... Bij sommige teams dan.

Jammer van Vettel, onverdiend ook al zal het volgende de regeltjes zijn. Overtredingen en sancties zijn niet in verhouding bij de F1 imo.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ah, gelukkig zit het Hamilton een keer mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Een duidelijke regel, heel zwart wit en duidelijk meetbaar. Helaas voor seb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Wat een major fuck up was deze dag...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

Nee nee nee :(

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Dat terwijl Aston Martin er zeker van is dat er nog genoeg in de tank zit.
Aston Martin team boss Otmar Szafnauer was calm for Motorsport-Magazin.com when he left the stewards' meeting room : "We still have 1.74 liters of petrol in the tank. There is only one problem with the feed pump, which is why we had to park the car."

But what makes Szafnauer so certain that there are still just under two liters of gasoline in the tank when only 0.3 liters could be secured using the standardized removal process? "We know how much gasoline we have put in. We know exactly how much we have used via the fuel flow meters. Because we have to declare the starting quantity, we can prove it that way."
https://www.motorsport-ma...fikation-zu-wenig-benzin/

[ Voor 7% gewijzigd door DoeEensGek op 01-08-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
LZ86 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

En alle nieuwe regelementen vielen ook niet geheel ontoevallig precies in het MERC straatje (banden o.a.)
Was het toeval of hebben ze er goed op ingespeeld? En Mercedes heeft net zo goed wel dingen moeten inleveren (partymode, DAS, veranderingen aan de vloer, budget) maar desondanks weten ze toch te presteren.

Wederom, die motor kwam ook niet uit de lucht vallen want die maken ze zelf. Dat is ook een van de grote voordelen als je een fabrieksteam bent en alles zelf in handen hebt. Voor sommige teams, waaronder RBR, is dat jarenlang gewoon een groot nadeel geweest omdat ze deels afhankelijk waren van externe motorleveranciers waardoor je achter de feiten aanloopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
DoeEensGek schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

Dat terwijl Aston Martin er zeker van is dat er nog genoeg in de tank zit.

[...]

https://www.motorsport-ma...fikation-zu-wenig-benzin/
Nou hoop dat ze t aanvechten en gelijk krijgen :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Soccer98 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:08:
Wat kan deze sport soms genadeloos hard zijn, voor sommigen dan.
Een van de coureurs die echt iets wilt doen en die ook nog werkt aan zijn karma, word je zo beloond. :(

*Tribune opruimen, statements maken, bijen, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 01-08-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:22

OMD

Yep, ging ook niet om de inhoud hé ;)
Ging om het gezegde :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Bastien schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:09:
Regels zijn er om te buigen... Bij sommige teams dan.

Jammer van Vettel, onverdiend ook al zal het volgende de regeltjes zijn. Overtredingen en sancties zijn niet in verhouding bij de F1 imo.
Onverdiend? Hoezo deze regels is zwart wit en was voor deze race, en vele races hiervoor bekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Godverdomme zeg.

Was er niet nog iemand die langs de kant stond ? Russel?

En benzine kunnen ze toch voor de start checken?

Echt lewis heeft alle engelen aan zijn zij. Ongelofelijk, die reli tattoos werken dus toch :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

OMD schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:11:
[...]

Yep, ging ook niet om de inhoud hé ;)
Ging om het gezegde :)
Saul Goodman O+

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De_Bastaard schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:11:
Godverdomme zeg.

Was er niet nog iemand die langs de kant stond ? Russel?

Echt lewis heeft alle engelen aan zijn zij. Ongelofelijk, die reli tattoos werken dus toch :X
Voor de start checken maakt het te makkelijk om er daarna nog additieven bij te gooien die de brandstof verbeteren. Vandaar dat ze het achteraf doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

De_Bastaard schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:11:
En dan heel sneaky een klein flesje met additieven erbij gooien?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb zo het gevoel dat er nog meer 'leuke verassingen' komen, waar volgen jullie dit nieuws?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
HollowGamer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:13:
Ik heb zo het gevoel dat er nog meer 'leuke verassingen' komen, waar volgen jullie dit nieuws?
hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Ik kon het niet terug vinden als door MER bevestigd, heb je een bron voor mij (niet omdat ik je niet geloof, maar meer voor mijzelf).
Dat was Paddy Lowe die dat een tijdje terug in een interview zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
HollowGamer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:13:
Reddit en Tweeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:45

pro_6or

amateur_60r

Bansheeben schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

Mijn punt was niet zozeer dat Russell veel beter is, maar meer dat die Mercedes blijkbaar zo goed lag toen, dat iemand die er voor het eerst een weekendje mee rijdt, meteen in de quali (de meest eerlijke vergelijking) in de buurt van een Bottas kan komen die er al 4 jaar meer mee had gereden. Bij alle andere teams zie je toch dat de "team rookies" even moeten wennen aan de auto.
Dat is zeker zo. Bij de Mercedes is het veel eenvoudiger om de snelheid te vinden. Daarom kan alleen Max dat in de redbull (of een Alonso, een Hamilton). Denk ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:49:
[...]

Kijk een paar posts terug en je weet het.
Ja, had hem gezien hoor! ;)

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:20
Teknix1982 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:37:
[...]

Klopt, hij heeft er wel een aantal races tussen zitten met geluk. Maar was het tot dit seizoen niet zo dat het verwijt de hele tijd was dat het een mercedes optocht was? Was dat al die seizoenen dan geluk?

Nogmaals, ik zie echt wel dat er wel dingen zijn kant op vallen maar men vergeet soms de keren dat hij gewoon dominant won. En ja, tuurlijk is dat dankzij zijn mercedes. Maar toch, Russell heeft het vorig jaar mogen proberen en ondanks dat ie vooraan reed, won ie niet. To finish first, you first have to finish :p
En ook die kan je onder mazzel scharen. Aangezien Mercedes eigen Russel genaaid heeft daar. Eerst de verkeerde banden en vervolgens retire.

De enige reden dat Russel niet won, is pech. En voor HAM was dat wel gelukkig.

Russel mocht het proberen en reed Bottas gewoon zoek... In een stoeltje niet voor hem gemaakt, een nieuwe auto (waar je aan moet wennen horen we dit jaar bij elke coureur die een stap naar een ander team.heeft gemaakt) en te kleine schoenen :+

Dus niet "maar toch". Maar juist: "Maar inderdaad".
Lewis had gewoon de auto. Punt. Dat betekend niet dat Lewis geen heel goede coureur is. Maar hoe kunnen we dat ooit weten als die nooit écht veel tegenstand heeft gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Weet er iemand al meer over Russell?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:46

Amphiebietje

In de blubber

En natuurlijk kreeg VET ook een reprimande wegens opkomen voor niet-heteroseksuelen in een bijna-dictatuur:
Before his disqualification Vettel, who also received a reprimand for wearing a T-shirt in support of LBGTQ+ rights during the Hungarian national anthem, said he was "disappointed" not to be able to overtake Ocon and win the race.
We race as one?

Eerder "Some animals are more equal than others."... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
mnarijnm schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:16:
niets aan de hand

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Seb. -O- ;(

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jorick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

Was het toeval of hebben ze er goed op ingespeeld? En Mercedes heeft net zo goed wel dingen moeten inleveren (partymode, DAS, veranderingen aan de vloer, budget) maar desondanks weten ze toch te presteren.

Wederom, die motor kwam ook niet uit de lucht vallen want die maken ze zelf. Dat is ook een van de grote voordelen als je een fabrieksteam bent en alles zelf in handen hebt. Voor sommige teams, waaronder RBR, is dat jarenlang gewoon een groot nadeel geweest omdat ze deels afhankelijk waren van externe motorleveranciers waardoor je achter de feiten aanloopt.
Jazeker! Dat heb ik ook steeds bij Mercedes de afgelopen tijd, hoe hebben ze dit nu weer weten te presteren.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Amphiebietje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:17:
En natuurlijk kreeg VET ook een reprimande wegens opkomen voor niet-heteroseksuelen in een bijna-dictatuur:

[...]

We race as one?

Hoho, ze mogen best hun showtje opvoeren, als ze maar niet echt opstandig gaan doen, die coureurtjes. Dat zou zomaar eens geld kunnen gaan kosten.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

groggy schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:11:
[...]

Onverdiend? Hoezo deze regels is zwart wit en was voor deze race, en vele races hiervoor bekend.
Een formule 1 auto heeft 145 liter brandstof, dat wil dus zeggen: 2L en een beetje per ronde, de ronde waarin de rode vlag uitgereden wordt, en de formatie ronde zijn dus ruwweg 4L... Daar gaan ze dan over kutten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

mnarijnm schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:16:
Alles is goed behalve de seb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hopelijk heeft AM gelijk en kunnen ze het bewijzen / aanvechten. Het houdt maar niet op..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 18:02
Is toch niet zo moeilijk om een 1L tankje binnen de reguliere tank te plaatsen waardoor de fuel flow loopt met een overloop, is je tank leeg dan blijft er altijd 1L over om te controleren. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:43

Major_ton

Shoot!

Ik ben benieuwd of al dit gedoe voor Vettel ervoor zorgt dat hij meer fighting spirit krijgt of dat hij binnenkort denkt 'het zal allemaal wel' en de sport verlaat. Hij zit aardig op de trein om op zijn manier de wereld te verbeteren en de Formule 1 staat gewoon haaks op die gedachte. Zou mij niks verbazen als die wrijving hem teveel wordt (en terecht in mijn ogen).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
Bansheeben schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

Mijn punt was niet zozeer dat Russell veel beter is, maar meer dat die Mercedes blijkbaar zo goed lag toen, dat iemand die er voor het eerst een weekendje mee rijdt, meteen in de quali (de meest eerlijke vergelijking) in de buurt van een Bottas kan komen die er al 4 jaar meer mee had gereden. Bij alle andere teams zie je toch dat de "team rookies" even moeten wennen aan de auto.
Kleine kanttekening bij dit verhaal: RUS heeft tijdens een testdag eind 2019 in de W10 zo'n kleine 800 km gereden dus helemaal 'nieuw' was die auto ook niet voor hem toen hij vorig jaar instapte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah

[...]

We race as one?

Jep... Black lives matter mag wel. Of een heel verhaal :+

Maar dit mag niet 8)7

Ach ik kijk voor het racen, én dát zit dit jaar wel goed. Maar als dit jaar net zo'n bore-fest was geweest als vorig jaar? Met dan dit er nog bij?

Dan had ik waarschijnlijk de weekenden ingeruild voor de MotoGP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Ligone schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:18:
[...]

Een formule 1 auto heeft 145 liter brandstof, dat wil dus zeggen: 2L en een beetje per ronde, de ronde waarin de rode vlag uitgereden wordt, en de formatie ronde zijn dus ruwweg 4L... Daar gaan ze dan over kutten ???
Helaas wel, want regels, maar als ene LH iets doet, dan "vergeten" ze het toe te passen of zien het door de vingers.

Iets met meerdere maten meten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:31:
[...]

Inderdaad, hij geeft zich zelf gewoon een bewijs van onvermogen om qua gezondheid in een raceauto te stappen. Maar goed, we kennen de underdog-kaart inmiddels van hem, ik sluit een dosis afleiding en marketing ook niet niet uit.
Als dit het niveau van de moderators is, hoe kunnen we in godsnaam nog verwachten dat de gebruikers een beetje respectvol naar de coureurs en elkaar zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

[...]

We race as one?

BLM is dus OK, maar de LBGTQ community niet? :'(
Ik weet het ook niet meer, beetje zoals die dames bij beachvolleybal die shorts droegen ipv die strings op de olympics, kregen ook een straf. hoe dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

ko9

Misschien heb ik iets gemist, maar heeft Stroll nu geen straf gekregen voor zijn fout bij de start?
Hij was toch exact net zo lomp bezig als Bottas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

ko9 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:22:
Misschien heb ik iets gemist, maar heeft Stroll nu geen straf gekregen voor zijn fout bij de start?
grid penalty, 5 places, zelfde als BOT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Ligone schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:18:
[...]

Je snapt het niet hea? Al was de regel dat je na de race een sample van 100 liter nog in de tank moest hebben. Dan moet je daar gewoon aan voldoen. Voor iedereen gelijk niet spannend. Of vooraf lobbyen dat 1ml ook voldoende is voor een sample, maar niet nadat je aan regel hebt voldaan gaan huilen dat minder ook kan.

Er zit ook een verband tussen oa gewicht en snelheid, en de hoeveelheid brandstof is van invloed op het gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ook 5 plekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:40
Segafreak83 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

Helaas wel, want regels, maar als ene LH iets doet, dan "vergeten" ze het toe te passen of zien het door de vingers.

Iets met meerdere maten meten.
Hamilton heeft vorig jaar ook op het podium gestaan met een of ander vaag T-shirt ("arrest the cops who killed ???" uit mijn hoofd) en daar is toen ook een reprimande voor gekomen als ik mij niet vergis. Dus in die zin lopen beiden met een sisser af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zelfde straf als Bottas gekregen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Ik weet het ook niet meer, beetje zoals die dames bij beachvolleybal die shorts droegen ipv die strings op de olympics, kregen ook een straf. hoe dan?
Was het niet zo dat FIA dit niet meer wilde hebben nadat HAM de blm shirts / petten ging dragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Smultie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

Als dit het niveau van de moderators is, hoe kunnen we in godsnaam nog verwachten dat de gebruikers een beetje respectvol naar de coureurs en elkaar zijn.
Hij is geen Sport mod, en staat er daarom compleet buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft dezelfde straf gekregen (ook net zo overdreven. Fout ok, maar in de start hectiek gebeurt altijd wel wat) maar is wat minder groot nieuws.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Jorick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

Kleine kanttekening bij dit verhaal: RUS heeft tijdens een testdag eind 2019 in de W10 zo'n kleine 800 km gereden dus helemaal 'nieuw' was die auto ook niet voor hem toen hij vorig jaar instapte.
Klopt. Maar hoeveel races moesten we Ricciardo, Perez, Vettel etc wel niet geven voor ze gewend waren aan de auto?

Punt was: je beschreef het alsof Russel het zelf niet waar kon maken toen die de kans kreeg. Nou dat kon die prima. Alleen Mercedes zelf kon dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:19

[...]

We race as one?

Je bent nieuw hier ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

poor Leno schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

Dus zou de rode titel uit mogen in dit topic.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Weer maakt Mercedes/Lewis zelf een gigantische fout dit seizoen en weer hebben ze enorme mazzel (Bottas die Max eruit kegelt in plaats van Lewis, Seb diskwalificatie). We gaan straks een WK krijgen die overduidelijk niet de beste coureur was dat jaar maar simpelweg veel meer mazzel en minder ongeluk had. Max heeft inmiddels al rond de 75 tot 85 punten verloren buiten zijn schuld om.

Als je van de afgelopen 5 jaar op een rij gaat zetten waar Lewis allemaal geluk mee heeft gezet vs ongeluk dan ga je schrikken. Ik denk oprecht dat Max in de afgelopen 7 races al meer ongeluk heeft gehad dan Lewis in de afgelopen 10 jaar.

Tegen iemand met zoveel geluk kun je niet winnen. Er zit maar 1 ding op: een scheepslading klavertjes vier kopen of wachten tot Hamilton een keer met pensioen gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door LewisVries op 01-08-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
S_tef schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:21:
Ik vond het raar dat niemand in de rode vlag situatie de gok nam om naar slicks te gaan…
Ik ook. Hoopte dat Max daarvoor zou gaan. Blijkbaar was het toen nog te nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

groggy schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:11:
[...]

Omdat het niet iets is waar Vettel zelf iets aan had kunnen doen en ook niet echt invloed heeft op de race. Er zou nog genoeg in moeten zitten, ze krijgen t er alleen niet uit... DSQ omdat n dingetje kaput gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
poor Leno schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

Don't care, mod ben je altijd en overal. Net als een agent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

renegrunn schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

Was het niet zo dat FIA dit niet meer wilde hebben nadat HAM de blm shirts / petten ging dragen?
We race as one is de slogan, maar een klein beetje vrijheid mag toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

Don't care, mod ben je altijd en overal. Net als een agent :+
Vind ik ook, maar dat vechten ze onderling maar uit >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:43

Major_ton

Shoot!

[...]

Omdat BLM hip is en geen directe bedreiging vormt voor maatschappelijk achtergestelde landen, maar alles wat LBGTQ is (en daarop lijkt) wel. Dat kost supporters en kijkers in veel landen waar dit verketterd wordt (op meer plekken dan je denkt) en dat betekent mislopen van inkomsten. Daarom.

Volkomen kansloos, maar het is de realiteit.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tegen zóveel geluk valt niet tegenop te winnen. :/ }:|

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

mark-k schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

Omdat het niet iets is waar Vettel zelf iets aan had kunnen doen en ook niet echt invloed heeft op de race. Er zou nog genoeg in moeten zitten, ze krijgen t er alleen niet uit... DSQ omdat n dingetje kaput gegaan is.
hoezo niet? Elke coureur is elke race bezig met brandstof sparen. Oké misschien is het meer de fout van AM dan van Vettel, maar je kan zuiniger rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
poor Leno schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:11:
[...]

Nou hoop dat ze t aanvechten en gelijk krijgen :(
Dat gaat nooit gebeuren, als ze met nieuwe bewijs komen zal dat 0,7 liter zijn die nog nog in de auto zat, maar dat is geconstrueerd bewijs en dan nog komen ze 0,3 liter te kort...

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik ben wel blij dat het zo gelopen is. Vermoeide Lewis had de 2e plek trofee, die groter en zwaarder is, nooit omhoog gekregen.

Maar oh wat had ik Carlos dat podium gegund. Niet ten koste van Seb. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DoubleDutch schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:19:
Is toch niet zo moeilijk om een 1L tankje binnen de reguliere tank te plaatsen waardoor de fuel flow loopt met een overloop, is je tank leeg dan blijft er altijd 1L over om te controleren. 🤔
Fuel in F1 zit niet gewoon als een vloeistof lekker in een 'emmer' zoals in je eigne auto, dat zit opgesloten in een foam/gel oid zodat het niet heen en weer klotst tijdens de race. En ik gok niet dat je een of ander compartimentje mag maken waarin je sample zit omdat je daar dan weer mee kan cheaten (daar wel de legale fuel in en in de rest illegale).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
Bastie-88 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:26:
[...]

Dat gaat nooit gebeuren, als ze met nieuwe bewijs komen zal dat 0,7 liter zijn die nog nog in de auto zat, maar dat is geconstrueerd bewijs en dan nog komen ze 0,3 liter te kort...
Die .3 liter is er al uit en in handen van de FIA :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:25:
[...]

We race as one is de slogan, maar een klein beetje vrijheid mag toch wel?
Oh persoonlijk wel eens hoor, maar dacht dat die shirts e.d. expliciet verboden werden. Maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

groggy schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:22:
[...]

Je snapt het niet hea? Al was de regel dat je na de race een sample van 100 liter nog in de tank moest hebben. Dan moet je daar gewoon aan voldoen. Voor iedereen gelijk niet spannend. Of vooraf lobbyen dat 1ml ook voldoende is voor een sample, maar niet nadat je aan regel hebt voldaan gaan huilen dat minder ook kan.

Er zit ook een verband tussen oa gewicht en snelheid, en de hoeveelheid brandstof is van invloed op het gewicht.
Ik snap het heel goed, als de race 2 keer stilgelegd wordt is gans het veld gediskwalificeerd... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:23:
Weer maakt Mercedes/Lewis zelf een gigantische fout dit seizoen en weer hebben ze enorme mazzel (Bottas die Max eruit kegelt in plaats van Lewis, Seb diskwalificatie). We gaan straks een WK krijgen die overduidelijk niet de beste coureur was dat jaar maar simpelweg veel meer mazzel en minder ongeluk had. Max heeft inmiddels al rond de 75 tot 85 punten verloren buiten zijn schuld om.

Als je van de afgelopen 5 jaar op een rij gaat zetten waar Lewis allemaal geluk mee heeft gezet vs ongeluk dan ga je schrikken. Ik denk oprecht dat Max in de afgelopen 7 races al meer ongeluk heeft gehad dan Lewis in de afgelopen 10 jaar.

Tegen iemand met zoveel geluk kun je niet winnen. Er zit maar 1 ding op: een scheepslading klavertjes vier kopen of wachten tot Hamilton een keer met pensioen gaat.
Geluk zou verboden moeten worden in F1 :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:22:
Hamilton heeft vorig jaar ook op het podium gestaan met een of ander vaag T-shirt ("arrest the cops who killed ???" uit mijn hoofd) en daar is toen ook een reprimande voor gekomen als ik mij niet vergis. Dus in die zin lopen beiden met een sisser af.
Welke reprimande?
LEWIS HAMILTON 'WON'T LET UP' AFTER FIA DROP INVESTIGATION INTO 'ARREST THE COPS' T-SHIRT

Formula 1 bosses have dropped an investigation into whether Lewis Hamilton’s T-shirt highlighting the shooting of Breonna Taylor broke rules. Hamilton wore the shirt before and after winning the Tuscan Grand Prix on Sunday.
Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Williams heeft hun eerdere tweet een update gegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:46

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Seksistische old boys netwerken aan de top van de organisaties, vermoed ik helaas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Vuvuzela schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:26:
[...]

hoezo niet? Elke coureur is elke race bezig met brandstof sparen. Oké misschien is het meer de fout van AM dan van Vettel, maar je kan zuiniger rijden.
Omdat het niet zo is dat de brandstof er niet is maar dat ze m er niet uitgepompt krijgen (zolang je AM gelooft dan).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Ah damn sneu voor Vettel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:26
Merci!
Mooi hoor, ook leuk voor Alpine, alleen wat jammer voor Renault dat zij ondanks hun redelijke seizoen vorig jaar niet in staat waren in de 3e Renault periode een overwinning binnen te slepen. Toch mooi voor Alpine, eerste seizoen in de F1, al 1 overwinning binnen. :)

Wat kl*te voor Vettel ook, die verdient hij niet. Gelukkig heeft hij al met AM een podium gepakt, maar dan nog. Ook wat meer puntjes voor Alpine doordat Alonso naar P4 schuift. Bijna een dubbel voor hen. :D

[ Voor 18% gewijzigd door Maarten_E op 01-08-2021 22:31 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

[...]

We race as one?

Van wie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
mark-k schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:26:
[...]

Fuel in F1 zit niet gewoon als een vloeistof lekker in een 'emmer' zoals in je eigne auto, dat zit opgesloten in een foam/gel oid zodat het niet heen en weer klotst tijdens de race. En ik gok niet dat je een of ander compartimentje mag maken waarin je sample zit omdat je daar dan weer mee kan cheaten (daar wel de legale fuel in en in de rest illegale).
Snap ik, daarom zei ik ook binnen de reguliere tank, daar is vast wat op te verzinnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:06:
Neeeeeee

[Embed]

Nog wel even de officiele bronnen afwachten
Owh.. Legit hartverscheurend dit..

Maarja, wel een terechte straf ook helaas

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Echt hè, je verzint dit soort dingen niet... Zoveel de pech als de een kan hebben en hoeveel mazzel de ander... Echt weer een WTF moment...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Toch wel bijzonder...

1. Je tikt je rivaal er uit en je krijgt 10 sec penalty.
2. Je krijgt de kans eindelijk nog eens op het podium te staan, trapt de ziel uit je lijf en wordt gediskwalificeerd omdat je te veel brandstof verbruikt hebt.

Waar is het racen naartoe? Dan kan je wel lullen over al de regeltjes die er al 10tallen jaren zijn maar opnieuw: waar is het racen naartoe?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

De brandstof regel is al heeeeeeeeeeeeeel oud. Dus helaas een terechte straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:27:
[...]

Die .3 liter is er al uit en in handen van de FIA :+
Hmm ik dacht dat het sarcasme er wel dik genoeg op lag :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

DoubleDutch schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:33:
[...]
Snap ik, daarom zei ik ook binnen de reguliere tank, daar is vast wat op te verzinnen.
Ja, 112 liter tanken en tijdens de race in de gaten houden dat je niet meer dan 110l verbruikt. Hoe vaak gaat het fout?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Ligone schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:36:
Toch wel bijzonder...

1. Je tikt je rivaal er uit en je krijgt 10 sec penalty.
2. Je krijgt de kans eindelijk nog eens op het podium te staan, trapt de ziel uit je lijf en wordt gediskwalificeerd omdat je te veel brandstof verbruikt hebt.

Waar is het racen naartoe? Dan kan je wel lullen over al de regeltjes die er al 10tallen jaren zijn maar opnieuw: waar is het racen naartoe?
Je krijgt een DSQ omdat je niet meer kan bewijzen dat je legale brandstof hebt gebruikt. Niet omdat je te veel hebt gebruikt :P nja, ja je hebt te veel gebruikt daardoor kun je het niet meer bewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000

Harrie

NederVlaming

Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:06:
Neeeeeee

[Embed]

Nog wel even de officiele bronnen afwachten
Officiële document staat hier:
https://www.fia.com/sites...Car%205%20-%20Fuel%20.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

Polycom

Poes van goud

Quad schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Off-topic maar dit is echt onnodig. Je weet namelijk nog niet wat volgend jaar komt.
In ieder geval geen Samantha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
Waah schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

Klopt. Maar hoeveel races moesten we Ricciardo, Perez, Vettel etc wel niet geven voor ze gewend waren aan de auto?

Punt was: je beschreef het alsof Russel het zelf niet waar kon maken toen die de kans kreeg. Nou dat kon die prima. Alleen Mercedes zelf kon dat niet.
Compleet off-topic maar om toch even te reageren: RUS presteerde het uiteindelijk om vanuit een kansrijke positie achter BOT te finishen (BOT werd óók benadeeld door het team dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen) omdat hij lek reed en dat kun je het team niet verwijten. Op een of andere manier heeft RUS de gave om kansrijke momenten onbenut te laten. RUS is/was testcoureur voor Mercedes dus van 'even instappen en gaan' was geen sprake.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Eigenlijk heb ik gewoon geen woorden ervoor.
Eerst Bottas met een belachelijke actie, Hamilton die er net buiten kan blijven en de rest is geschiedenis.

Russell krijgt geen DSQ omdat hij zijn auto net na de finishlijn parkeert en Vettel rijdt te ver door en verbruikt teveel brandstof waardoor hij een DSQ krijgt.

Zucht....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, was weer een vermakelijke zondag.

Race gekeken, wat actie op de baan, wat meer actie rondom de baan, wijzigingen in de uitslag.
Valt me mee dat de FIA dit vandaag nog heeft kunnen regelen, druk dagje.

Tot over 4 weken.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:37:
[...]

Je krijgt een DSQ omdat je niet meer kan bewijzen dat je legale brandstof hebt gebruikt. Niet omdat je te veel hebt gebruikt :P nja, ja je hebt te veel gebruikt daardoor kun je het niet meer bewijzen
Mja... aangepaste omstandigheden vragen aangepaste regels. Zoals ik reeds eerder zei: als de race 2x soptgezet werd is het game over voor gans het veld... Nu moeten ze toevallig net die ene voor hamilton es effe checken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Heerlijk Williams eindelijk punten binnen!!!

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Vuvuzela schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:37:
[...]

Ja, 112 liter tanken en tijdens de race in de gaten houden dat je niet meer dan 110l verbruikt. Hoe vaak gaat het fout?
Soms. 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ligone schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:43:
[...]

Mja... aangepaste omstandigheden vragen aangepaste regels. Zoals ik reeds eerder zei: als de race 2x soptgezet werd is het game over voor gans het veld... Nu moeten ze toevallig net die ene voor hamilton es effe checken...
De race kan 10x stop worden gezet, maakt niks uit. Ze kunnen brandstof sparen door zuiniger te rijden. Sterker nog, dat is vaak sneller. Paar kg minder en tijdens de race wat lift en coast toepassen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Wat een geluk heeft die Hamilton. Dat stopt echt nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:40
Ligone schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:43:
[...]

Ten eerste checken ze niet toevallig Vettel, dit doen ze bij letterlijk elke auto, elke race. Ten tweede is het over het algemeen juist zuiniger als er rode vlaggen zijn, want dan is er ook een SC, en onder een SC verbruiken ze minder. Er zijn zelfs voldoende races in het verleden geweest waarbij er meerdere SCs zijn, nog eens een rode vlag, en de teams de auto met ronkende motoren in de pitlane staan. Omdat ze "te veel" brandstof hebben (want dus minder verbruikt achter SC). En brandstof eruit halen mag dus niet, maar je mag deze wel compleet nutteloos verbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Gewoon een vraag, waarom hebben ze 1L nodig, je hebt aan 10ml toch al voldoende om te onderzoeken wat er in de tank zat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

Polycom

Poes van goud

Reageer dan niet.

[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-08-2021 23:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
DoubleDutch schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:46:
Gewoon een vraag, waarom hebben ze 1L nodig, je hebt aan 10ml toch al voldoende om te onderzoeken wat er in de tank zat?
Ze hebben vast niet de gehele liter nodig, maar dat is nou eenmaal de regel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000

Harrie

NederVlaming

Heeft er nog niemand opgemerkt dat Toto voor 42 miljoen euro aandelen in Aston Martin heeft? :+

Afbeeldingslocatie: https://img-gptoday-eu.cdn.ampproject.org/ii/AW/s/img.gptoday.eu/x/artlg/5cc425446fb7263a616bd2cfff95b95a7df52ae9dc30b.jpg

http://www.gptoday.net/nl...joen-euro-in-aston-martin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
https://www.autosport.com...disqualification/6640826/

Ze gaan het aanvechten want zeggen genoeg erin te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hoe krijgen ze het toch voor elkaar bij de FIA. 8)7

Het zal heus wel allemaal volgens het boekje zijn maar echt. Wie verzint dit nou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
Maar hoe dan? Blijft die wagen dan in Parc ferme? Zodra Aston Martin zelf die wagen aanraakt vervalt heel dat beroep.

De FIA is zo vol van zichzelf dat ze zich er toch wel onderuit draaien

[ Voor 8% gewijzigd door Bastie-88 op 01-08-2021 22:55 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!

Huisregels van dit topic:
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
    -Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
    -Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.