I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Mij lijkt het toch ook wel dat je dit bespreekt tijdens de rode vlag situatie? Mocht de track droog genoeg zijn tijdens de herstart, pitten voor slicks. Call is aan de coureur zelf. Iedereen op Lewis na dook de pit in omdat ze zeker wisten dat de baan droog genoeg was. Dat zou een coureur zoals Lewis dan al helemaal moeten weten.Bansheeben schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:15:
[...]
Tja, Mercedes heeft altijd wel een excuus inderdaad... Ik vind het toch wel een vreemde call. Op deze manier wist ie zeker dat hij als laatste aan zijn race mocht beginnen.
Klopt, werd uitgezonden vlak voordat Lewis door reed en niet de pit inging.ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:13:
[...]
Ik hoorde het tijdens, maar mogelijk wat vertraging of mijn verwarring over de lijn, ik kijk Ziggo en F1TV tegelijkertijd met meerdere streams.
Rosberg vertelde later dat omdat de pitwall niks tegen coureur mag zeggen Lewis niet op de hoogte was dat iedereen de pit in ging. En aangezien hij de eerste was kon het niet echt reageren op de wagens die wel de pit in reden
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Nogmaals, lees de discussie even terug want je weet niet waar het over gaat. Het gaat erom dat bijvoorbeeld Ferrari niet bij Aston Martin kan aankloppen voor geld voor de crash tussen stroll en Leclerc. en dat red bull geen PU 'terug' krijgt vanwege een crash buiten hun schuld om.warp schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:37:
[...]
Want veiligheid heeft natuurlijk niets te maken met kosten?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Je hoorde m inderdaad tijdens de formatieronde. Op Sky hadden ze het er over dat je wel als coureur naar de pit mag praten, maar niet andersom.ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:13:
[...]
Ik hoorde het tijdens, maar mogelijk wat vertraging of mijn verwarring over de lijn, ik kijk Ziggo en F1TV tegelijkertijd met meerdere streams.
Als een coureur vind dat de baan droog genoeg is voor slicks, dan zal die altijd zelf die call moeten maken lijkt me.Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:18:
[...]
Klopt, werd uitgezonden vlak voordat Lewis door reed en niet de pit inging.
Rosberg vertelde later dat omdat de pitwall niks tegen coureur mag zeggen Lewis niet op de hoogte was dat iedereen de pit in ging. En aangezien hij de eerste was kon het niet echt reageren op de wagens die wel de pit in reden
Pffff, ik word een beetje moe van al die regeltjes en uitzonderingen.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:17:
En dit brak bij mij de spreekwoordelijke klomp. Blijkbaar mag je na een rode vlag herstart, wel vanuit het team zeggen dat de coureur moet pitten, tijdens die formatieronde. Dit mag niet bij de formatieronde voor de officiële start.![]()
[Embed]
En iemand op reddit is al door alle radio's gegaan wat iedereen deed. Dat zouden toch aardig wat extra straffen zijn geweest. En bij Hamilton lijkt er helemaal geen enkele communicatie of initiatief te zijn geweest om ook maar iets te doen en wijzen Hamilton en Toto inmiddels naar elkaar.![]()
https://www.reddit.com/r/...rs_communications_during/
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Wat Wolff allemaal zegt is wel goede uitleg, maar ook het enige wat hij kan zeggen. Want zijn team maakt geen fouten, althans in zijn ogen en ook wat hij moet communiceren in de media.josh-hill schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:08:
Hamilton vindt het onbegrijpelijk dat ze niet meteen naar de droogweerbanden zijn geswitcht bij de herstart.
Wolff vindt het onbegrijpelijk dat mensen zeggen dat dat de verkeerde beslissing is.
https://www.formula1.com/...OX8In1vwdoKgPreh9pXW.html
Ondertussen zag het hele grid dat slicks prima kon en dus gaan ze naar binnen. Russell voorspelde het goed op de radio. Ik vraag me af of Hamilton iets gezegt heeft in die ronde ? Als het tegenzit stelt hij vaak vragen op de radio die klinken alsof hij het allemaal niet meekrijgt. Het komt dan op mij over alsof hij in de jaren zo verwent is geraakt dat hij niet echt zelf meer hoeft na te denken. Daarom vraag ik me serieus af of hij zelf wel het idee had dat ze beter hadden kunnen wisselen naar slicks.
Yup, De auto maakt Hamilton goed, tis in het verleden veel vaker besproken, maar Hamilton is geen afsteller van een auto, dat hij sinds kort weer in de simulator zit zegt al genoeg.Bensimpel|IA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:09:
Ik geloofde eerst zelf ook dat Hamilton echt goed was, hij hoort zeker in de F1 maar door wat die nu allemaal laat zien valt die behoorlijk door de mand.
in 2008 won hij zijn eerste WDC, dat toont aan dat hij zeer zeker talent heeft. Ik schrijf hem dus niet helemaal af, maar sindsdien dat Mercedes gewoon domineert door de auto en de gigantische voorsprong heeft hij gewoon enorm veel geluk gehad. Rosberg kon hem verslaan en dat zegt dan ook wel wat. Ferrari kon 2 jaar geleden dichtbij komen maar dat was meer omdat ze valsspeelden. Redbull had soms wat kans op tracks die hun goed lagen.
Mij werd het pas echt duidelijk toen Russel in de auto kroop dat het echt wel aan de auto zelf ligt. Jammer dat we toen niet 1 op 1 Russel en Hamilton konden vergelijken.
Nu lijkt het wel op dat die ster allures krijgt en ten koste van alles moet winnen, via vuile spelletjes, via dirty racing of andere spelletjes met Max. (Deed Rosberg ook met Lewis destijds). Ook dit hoort bij de sport. Maar waar ik echt mijn nagels bij opvreet is dat Lewis gewoon blijkbaar denkt niet meer sportief te willen zijn. Het respect tussen Max en Lewis lijkt nu volledig weg te zijn. Mij maakt het niet uit wie WDC wint, zolang het maar eerlijk gaat. Lijkt mij ook dat je toch wel met eer je WDC titel wilt behalen.
Natuurlijk is het een coureur die een bovengemiddeld stukje kan sturen, maar je moet dit wel in het juiste ligt zien, door het complete pakket wat Mercedes heeft, de beste implementatie van motor/hybride/chassis en een goede coureur heeft hem aan titels geholpen. Maar ik denk dat deze titels naar elke andere coureur in de Mercedes was gegaan. Hamilton bezit niet over meer race-talent dat andere WDC's zoals Vetel of Alonso. Sterker, ik schat Max inmiddels ook hoger in dan Hamilton als het op pure race-kunde aankomt.
Hamilton is de nummer 1 rijder op de juiste plaats geweest, de Mercedes auto was en is top, dus was het voor hem makkelijker om vooraan mee te doen als de mannen die bijvoorbeeld in een RB of Ferrari rijden.
Kortom, ik twijfel steeds meer aan de kwaliteiten van Hamilton t.o.v. andere coureurs, vandaag heeft Alonso bewezen dat Hamiton er alleen op snelheid van de auto voorbij kon, niet op persoonlijke race-kunde.
Let wel, ik schrijf nergens dat hij onverdiend een WDC heeft gewonnen, hij heeft een soort van gouden ei, dit draagt hij op een of andere manier met hem mee wat naast de auto een stuk geluk naar hem toe doet stralen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat zal inderdaad nooit gebeuren dat is onderdeel van racen, het gaat echter om de budgetcap.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:19:
[...]
Nogmaals, lees de discussie even terug want je weet niet waar het over gaat. Het gaat erom dat bijvoorbeeld Ferrari niet bij Aston Martin kan aankloppen voor geld voor de crash tussen stroll en Leclerc. en dat red bull geen PU 'terug' krijgt vanwege een crash buiten hun schuld om.
Niet de meest fantastische bron maar:
https://www.telegraaf.nl/...r-moet-de-fia-naar-kijken
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het regelboek afbranden en opnieuw beginnen met simpele regels zonder uitzonderingen of nadere toelichtingen, zou misschien handig zijn ja.Bansheeben schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:20:
[...]
Pffff, ik word een beetje moe van al die regeltjes en uitzonderingen.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-08-2021 21:22 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hmm dit beantwoord deels mijn vorige vraag. Of ze moeten daar gedacht hebben dat ze er niet over mochten praten. Maar doorgaans kent mercedes de regels goed...DaniëlWW2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:17:
En dit brak bij mij de spreekwoordelijke klomp. Blijkbaar mag je na een rode vlag herstart, wel vanuit het team zeggen dat de coureur moet pitten, tijdens die formatieronde. Dit mag niet bij de formatieronde voor de officiële start.![]()
[Twitter]
En iemand op reddit is al door alle radio's gegaan wat iedereen deed. Dat zouden toch aardig wat extra straffen zijn geweest. En bij Hamilton lijkt er helemaal geen enkele communicatie of initiatief te zijn geweest om ook maar iets te doen en wijzen Hamilton en Toto inmiddels naar elkaar.![]()
Tja wil je Hamilton dan niet lucky noemen?Teknix1982 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:37:
Ik vind het de laatste tijd wel jammer in dit topic dat er door bepaalde gebruikers continu Hamilton gebashed moet worden. Alles wat Hamilton zijn kant op valt is ofwel door verkeerde beslissingen FIA, vals spelen of geluk. Ik weet niet hoeveel sporten jullie kennen waar het mogelijk is 7 keer het hoogst haalbare in een sport te kunnen winnen met vals spel, geluk en de organisator aan zijn kant. Maar volgens mij bestaat dat niet. De man is een legende in zijn veld, je kunt van hem vinden wat je wilt maar aub probeer even reeel te kijken naar de situatie. Ik snap dat emoties bij sport hoort maar respect hoort daar ook bij. En dat krijgt Hamilton te weinig in dit topic. Geluk dwing je af, en je moet wel altijd in de buurt zitten om dit soort voordeeltjes te kunnen hebben.
Dat gezegd hebbende, wat heb ik vandaag weer gebaald. Flinke inschattingsfout van Bottas en weer een race van Max naar de knoppen. En toch maar een paar punten achter Hamilton dus nog steeds zijn alle kansen er. Knap van Max. Ik hoop zo dat het hem lukt. En Ocon, wat mooi voor die man. En geweldig teamspel van Alonso. Ook mooi om te zien. Nu maar hopen dat ze Vettel zijn plek niet af pakken, wel een flinke blunder dan van ze maar gun het Vettel niet. Nu weer 4 weken wachten, jammer maar wel even goed voor Red Bull denk ik.
Pole halen en uit de problemen blijven kan je afdwingen. Max eruit met kapotte vloer dwing je minder af. Vettel met te weinig brandstof? Dat is gewoon mazzel...
En HAM heeft dat gewoon heel vaak. Dat mag, niets mis mee. Maar mogen we dat niet benoemen?
Tjah, bij de F3 liet men de Safety Car al uitrukken nog voordat degene die de baan afvloog stil stond tegen de bandenstapels. Er is geen pijl op te trekken op het beleid.Bansheeben schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:17:
[...]
Meh, ik kan me een zekere Baku race herinneren waar de rode vlag ook een jaar op zich liet wachten. Maar goed, dat was wel in de laatste 3-4 rondes natuurlijk.
Mee eens, maar vergeet ook niet dat er toen nog regen werd verwacht. Dat het ineens zo opklaarde verraste veel teams volgens mijBensimpel|IA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:20:
[...]
Als een coureur vind dat de baan droog genoeg is voor slicks, dan zal die altijd zelf die call moeten maken lijkt me.
Als er mensen ware die dat gedaan hadden, dan stonden die op het podium imho.S_tef schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:21:
Ik vond het raar dat niemand in de rode vlag situatie de gok nam om naar slicks te gaan…
Nu 1 formation lap, en allemaal naar binnen, behalve HAM
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ja, het was wel heel erg jammer dat de Mercedes pitcrew net op dat moment een fout maakte.Bensimpel|IA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:09:
Mij werd het pas echt duidelijk toen Russel in de auto kroop dat het echt wel aan de auto zelf ligt. Jammer dat we toen niet 1 op 1 Russel en Hamilton konden vergelijken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Quote van Hamilton in het genoemde artikel:Plenkske schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:20:
[...]
Wat Wolff allemaal zegt is wel goede uitleg, maar ook het enige wat hij kan zeggen. Want zijn team maakt geen fouten, althans in zijn ogen en ook wat hij moet communiceren in de media.
Ondertussen zag het hele grid dat slicks prima kon en dus gaan ze naar binnen. Russell voorspelde het goed op de radio. Ik vraag me af of Hamilton iets gezegt heeft in die ronde ? Als het tegenzit stelt hij vaak vragen op de radio die klinken alsof hij het allemaal niet meekrijgt. Het komt dan op mij over alsof hij in de jaren zo verwent is geraakt dat hij niet echt zelf meer hoeft na te denken. Daarom vraag ik me serieus af of hij zelf wel het idee had dat ze beter hadden kunnen wisselen naar slicks.
We all started on those inters… and through the formation lap I was just giving the team information. I mean, it was dry through all the corners and I kept telling them ‘it’s dry, dry, dry, dry’ but they said just to stay out.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Toen ze om 15:00 startte werd gezegt 25 min en daarna droog of iets dergelijks. Bij de herstart zaten we al voorbij 15:30Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:23:
[...]
Mee eens, maar vergeet ook niet dat er toen nog regen werd verwacht. Dat het ineens zo opklaarde verraste veel teams volgens mij
Ik breek een klomp met je mee. WuuutDaniëlWW2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:17:
[Twitter]
Als dat zo is dan heeft die persoon op reddit niet goed geluisterd.josh-hill schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:24:
[...]
Quote van Hamilton in het genoemde artikel:
[...]
Of heeft hamilton het verkeerde knopje ingedrukt ?
Natuurlijk moet je dat benoemen, zegt namelijk heel veel over de man. Geluk kan je ook afdwingen, maar maakt direct duidelijk dat een component geluk wel degelijk mee speelt.Waah schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:23:
[...]
Tja wil je Hamilton dan niet lucky noemen?
Pole halen en uit de problemen blijven kan je afdwingen. Max eruit met kapotte vloer dwing je minder af. Vettel met te weinig brandstof? Dat is gewoon mazzel...
En HAM heeft dat gewoon heel vaak. Dat mag, niets mis mee. Maar mogen we dat niet benoemen?
Geluk maakt je alleen geen betere coureur....
Is die rit naar de grid niet een nieuwe formation lap, met de bijbehorende regels? (zoals geen communicatie met team) If so, dan ligt het 100% aan Hamilton omdat het team hem niet naar binnen had mogen roepen.ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:09:
[...]
Dit was toch een call vh team, en geen persoonlijke fout om hem in zijn uppie te laten starten na de rode vlag?
Wat me nog het meest verbaasde was dat niemand met slicks de pit uitkwam. Dat mag toch gewoon tijdens een rode vlag? Ze hadden wel allemaal nieuwe inters onder.Ryur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:12:
[...]
Zat met mijn vader te grappen, dan gaat de pitlane open als de Medical Car de pitlane voorbij is?
(Die rijdt helemaal achteraan, dus in principe is dat de laatste auto)
Ik vraag mij ook af wat er anders gebeurd zou zijn!
---
Ah via Motorsportweek
"“It would have been the start procedure, activate the start lights per normal once the last car was in pit lane, start lights would have been activated, five red lights, red lights go out, once the red lights go out, the pit exit would be open,” said Formula 1’s Race Director Michael Masi."
Hij heeft zeker wel geluk gehad in een aantal races. Lucky is ie ook zeker wel. Maar geluk dwing je als team ook af. Er is geen WK winnaar in wat voor sport te bedenken die niet ook geluk aan zijn kant heeft. Ik zie hem niet als meer gelukkige dan een ander. Hij heeft alleen een bepaalde uitstraling en manier van doen wat veel reacties oproepen in zowel positieve zin als negatieve zin. Alleen het negatieve gaan bij sommigen wel heel ver.Waah schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:23:
[...]
Tja wil je Hamilton dan niet lucky noemen?
Dit is hét jaar dat Hamilton kan bewijzen dat die echt een meester coureur is. Want, de redbull is gelijk of zelfs iets beter.Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:21:
[...]
Yup, De auto maakt Hamilton goed, tis in het verleden veel vaker besproken, maar Hamilton is geen afsteller van een auto, dat hij sinds kort weer in de simulator zit zegt al genoeg.
Natuurlijk is het een coureur die een bovengemiddeld stukje kan sturen, maar je moet dit wel in het juiste ligt zien, door het complete pakket wat Mercedes heeft, de beste implementatie van motor/hybride/chassis en een goede coureur heeft hem aan titels geholpen. Maar ik denk dat deze titels naar elke andere coureur in de Mercedes was gegaan. Hamilton bezit niet over meer race-talent dat andere WDC's zoals Vetel of Alonso. Sterker, ik schat Max inmiddels ook hoger in dan Hamilton als het op pure race-kunde aankomt.
Hamilton is de nummer 1 rijder op de juiste plaats geweest, de Mercedes auto was en is top, dus was het voor hem makkelijker om vooraan mee te doen als de mannen die bijvoorbeeld in een RB of Ferrari rijden.
Kortom, ik twijfel steeds meer aan de kwaliteiten van Hamilton t.o.v. andere coureurs, vandaag heeft Alonso bewezen dat Hamiton er alleen op snelheid van de auto voorbij kon, niet op persoonlijke race-kunde.
Let wel, ik schrijf nergens dat hij onverdiend een WDC heeft gewonnen, hij heeft een soort van gouden ei, dit draagt hij op een of andere manier met hem mee wat naast de auto een stuk geluk naar hem toe doet stralen.
Maar zowel on-track (25 punten kunnen inlopen en dan een domme fout maken waardoor je rechtdoor schiet) as off-track heeft die nog niet echt indruk gemaakt bij mij.
Vraag mij trouwens af op welke positie HAM was uitgekomen als hij wél de pit in was gereden. Aangezien hun pitbox aan het begin van de pit staat(?) dan was hij als eerste binnen geweest en een stop gemaakt maar dan had hij op die trein moeten wachten om een unsafe release te voorkomen. Los van RUS heb ik niet meegekregen of er nog andere coureurs waren die plekken hebben verloren door drukte in de pits.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:17:
[Twitter]
Ik denk dat Giovinazzi zichzelf nog op een paar keer tegen het hoofd aanslaat vanavond. Hij was de enige op slicks bij de normale start, maar ze kozen er tijdens de rode vlag voor om naar intermediates te gaan.S_tef schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:21:
Ik vond het raar dat niemand in de rode vlag situatie de gok nam om naar slicks te gaan…
Anders hadden we dus Giovinazzi vrijwel de gehele race aan de leiding gehad.
“I haven’t spoken to anyone about it but I think [the effects of covid are] lingering. I remember the effects of when I had it and training has been different since then. The level of fatigue you get is different and it’s a real challenge.
"I continue to train and prepare the best way I can. Today, who knows what it is? Maybe it’s hydration, I don’t know, but I’ve definitely not had this experience. Had something similar at Silverstone but this is way worse."
Bron: Formula 1
Ik zou dan zeggen, stap dan aub niet meer in een wagen die 300+ rijdt.
Tuurlijk is geluk onderdeel van sport. Maar als je niet ziet dat die veel vaker geluk heeft als een ander? Dan zou ik toch eens beter kijken. De lijst is bijna eindeloosTeknix1982 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:27:
[...]
Hij heeft zeker wel geluk gehad in een aantal races. Lucky is ie ook zeker wel. Maar geluk dwing je als team ook af. Er is geen WK winnaar in wat voor sport te bedenken die niet ook geluk aan zijn kant heeft. Ik zie hem niet als meer gelukkige dan een ander. Hij heeft alleen een bepaalde uitstraling en manier van doen wat veel reacties oproepen in zowel positieve zin als negatieve zin. Alleen het negatieve gaan bij sommigen wel heel ver.
Niets mis mee verder. Geluk hoort erbij. Maar het komt wel vaak voor bij hem.
Dat had ie op Silverstone dan in de 1e ronde in Copse zeker?streamnl schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:29:
Volgens mij ben ik niet iemand die HAM normaal bashed. Maar dit vind ik wel bijzonder.
“I haven’t spoken to anyone about it but I think [the effects of covid are] lingering. I remember the effects of when I had it and training has been different since then. The level of fatigue you get is different and it’s a real challenge.
"I continue to train and prepare the best way I can. Today, who knows what it is? Maybe it’s hydration, I don’t know, but I’ve definitely not had this experience. Had something similar at Silverstone but this is way worse."
Goed argument, dat kan dan de reden zijn dat ze hem buiten hebben gehouden.Jorick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:27:
[...]
Vraag mij trouwens af op welke positie HAM was uitgekomen als hij wél de pit in was gereden. Aangezien hun pitbox aan het begin van de pit staat(?) dan was hij als eerste binnen geweest en een stop gemaakt maar dan had hij op die trein moeten wachten om een unsafe release te voorkomen. Los van RUS heb ik niet meegekregen of er nog andere coureurs waren die plekken hebben verloren door drukte in de pits.
Nog briljanter was geweest als ze hem direct op slicks hadden gezet bij de rode vlag situatie.
Kan me niet voorstellen dat alle teams deze strategische optie gemist hebben.
Was er dan toch een serieuze dreiging van een heftige bui? Ik heb de radar in de gaten gehouden tot het begin vd race, daar na niet meer.
Iemand anders wel? of een plausibele verklaring?
Inderdaad, hij geeft zich zelf gewoon een bewijs van onvermogen om qua gezondheid in een raceauto te stappen. Maar goed, we kennen de underdog-kaart inmiddels van hem, ik sluit een dosis afleiding en marketing ook niet niet uit.streamnl schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:29:
Net even teruggekeken / geluisterd op F1 TV.Plenkske schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:26:
[...]
Als dat zo is dan heeft die persoon op reddit niet goed geluisterd.
Of heeft hamilton het verkeerde knopje ingedrukt ?
Hamilton zegt na het verlaten van de pits:
'Drying now real quick'.
'Its a dry line into 2 already'
'Dry through 4'
'Dry on 5'
Daarna niks relevants meer tot hij op het rechte stuk is.
Dus ja, hij heeft het wel degelijk aangegeven.
Die trekt gewoon weer een bingokaart naar boven met z'n volgende excuus, dan is het dit, dan is het dat, dan is het z'n team, dan weer z'n auto, of deze keer zelfs Alonso, stap dan gewoon die auto niet in als je niet 100% bent.Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:31:
[...]
Inderdaad, hij geeft zich zelf gewoon een bewijs van onvermogen om qua gezondheid in een raceauto te stappen. Maar goed, we kennen de underdog-kaart inmiddels van hem, ik sluit een dosis afleiding en marketing ook niet niet uit.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zeker. Maar als die nu met slechts 1 race het WDC wint tja.... Ben je dan een meestervolle coureur? Of heb je mazzel dat Pirelli zijn zaken niet op orde had met je directe tegenstander op minder punten (ze hadden beide geen 0 gehaald dan, en max waarschijnlijk vooraan), en dat je zelf door kan rijden op Silverstone en gratis kan repareren terwijl je concurrent 0 punten pakt.Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:26:
[...]
Natuurlijk moet je dat benoemen, zegt namelijk heel veel over de man. Geluk kan je ook afdwingen, maar maakt direct duidelijk dat een component geluk wel degelijk mee speelt.
Geluk maakt je alleen geen betere coureur....
Vandaag wel gezien wat schade betekend voor je tijden bij Red Bull.
[ Voor 84% gewijzigd door Soccer98 op 01-08-2021 21:36 ]
En vervolgens komt Pirelli met nieuwe banden en verdwijnen al je problemen als sneeuw voor de zon. Dat heb ik eerder gehoord...Waah schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:35:
[...]
Zeker. Maar als die nu met slechts 1 race het WDC wint tja.... Ben je dan een meestervolle coureur? Of heb je mazzel dat Pirelli zijn zaken niet op orde had met je directe tegenstander op minder punten (ze hadden beide geen 0 gehaald dan, en max waarschijnlijk vooraan), en dat je zelf door kan rijden op Silverstone en gratis kan repareren terwijl je concurrent 0 punten pakt.
Vandaag wel gezien wat schade betekend voor je tijden bij Red Bull.
ROFLSoccer98 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:35:
Edit: Bleek een nepdocument.
impeding another competitor due to overlimit size of testicular components
[ Voor 24% gewijzigd door josh-hill op 01-08-2021 21:38 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik denk dat lewis al met 1 been in zijn kist moet staan voor hij zich zal afmelden voor een race. Dit was bij uitstek de kans om p1 in het wdc weer terug te pakken.....SinergyX schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Die trekt gewoon weer een bingokaart naar boven met z'n volgende excuus, dan is het dit, dan is het dat, dan is het z'n team, dan weer z'n auto, of deze keer zelfs Alonso, stap dan gewoon die auto niet in als je niet 100% bent.
Soccer98 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:35:
Klopt, hij heeft er wel een aantal races tussen zitten met geluk. Maar was het tot dit seizoen niet zo dat het verwijt de hele tijd was dat het een mercedes optocht was? Was dat al die seizoenen dan geluk?Waah schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:29:
[...]
Tuurlijk is geluk onderdeel van sport. Maar als je niet ziet dat die veel vaker geluk heeft als een ander? Dan zou ik toch eens beter kijken. De lijst is bijna eindeloos![]()
Niets mis mee verder. Geluk hoort erbij. Maar het komt wel vaak voor bij hem.
Nogmaals, ik zie echt wel dat er wel dingen zijn kant op vallen maar men vergeet soms de keren dat hij gewoon dominant won. En ja, tuurlijk is dat dankzij zijn mercedes. Maar toch, Russell heeft het vorig jaar mogen proberen en ondanks dat ie vooraan reed, won ie niet. To finish first, you first have to finish
Dat had je niet gezien? Inhoud niet gelezen?Soccer98 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:35:

Testing, one, two ...
Conclusie is dus dat de auto het de rijder wel verdomt makkelijk maakt om te winnen, dat ze dit jaar voor het eerste sinds een lange tijd echte weerstand merken van RB.Teknix1982 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:37:
[...]
Klopt, hij heeft er wel een aantal races tussen zitten met geluk. Maar was het tot dit seizoen niet zo dat het verwijt de hele tijd was dat het een mercedes optocht was? Was dat al die seizoenen dan geluk?
Nogmaals, ik zie echt wel dat er wel dingen zijn kant op vallen maar men vergeet soms de keren dat hij gewoon dominant won. En ja, tuurlijk is dat dankzij zijn mercedes. Maar toch, Russell heeft het vorig jaar mogen proberen en ondanks dat ie vooraan reed, won ie niet. To finish first, you first have to finish
Dankzij een factor waar hij helemaal niets aan kon doen. Hence de reden waarom Lewis lucky gevonden wordt. Daarnaast heeft ie vrijwel nooit een klapband (en als ie die heeft wint hij alsnog. Natuurlijk.) of mechanical dnf.Teknix1982 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:37:
[...]
Klopt, hij heeft er wel een aantal races tussen zitten met geluk. Maar was het tot dit seizoen niet zo dat het verwijt de hele tijd was dat het een mercedes optocht was? Was dat al die seizoenen dan geluk?
Iets te laat..hardware-lover schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:39:
[...]
Dat had je niet gezien? Inhoud niet gelezen?
Op Silverstone was er maar 1 auto voor nodig. Nu verliest Max daar nog heel veel plaatsen en kwam hij uiteindelijk ook nog in de DRS trein terecht met helaas de best snelle Ricciardo voor hem. Anders had hij nog best wat punten kunnen scoren.Krankenhausen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:13:
[...]
Dat was ook wel een beetje merkwaardig. Met 5 auto's naast de baan geloof ik, had ik eigenlijk gelijk al het idee dat een rode vlag min of meer onvermijdelijk was.
Alles is dit seizoen kuhd wat dat betreft.
een treffende spreuk
Ik mis even iets, welk document?Soccer98 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:35:
Vergeet inderdaad ook niet dat Russell die race vrijwel meteen Bottas te kakken zette.Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:39:
[...]
Conclusie is dus dat de auto het de rijder wel verdomt makkelijk maakt om te winnen, dat ze dit jaar voor het eerste sinds een lange tijd echte weerstand merken van RB.
Ik verwacht dat ze van alles gaan bedenken maar de stand zo laten als dat hij is...FabianGTI schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:41:
Zijn er eigenlijk al meer debiele straffen bekend voor VET en RUS? Of wachten ze weer tot sintjutimus?
Boetes e.d.
Je kunt maar 1x een officiele statement/uitslag doen.. mogen ze best nog een uurtje over doen om het echt goed te hebbenFabianGTI schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:41:
Zijn er eigenlijk al meer debiele straffen bekend voor VET en RUS? Of wachten ze weer tot sintjutimus?
Ik zie alleen Vettel steeds in de nieuwsberichten terugkomen over een mogelijke straf, maar niets over Russel?FabianGTI schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:41:
Testing, one, two ...
Hetgeen hij gepost had mr weer heeft verwijderd omdat het fake was...
Nee joh, zo veel weerstand geven die bulls niet, tikje hier en daar en er gaan er 1 of zelfs 2 kapot.Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:39:
[...]
Conclusie is dus dat de auto het de rijder wel verdomt makkelijk maakt om te winnen, dat ze dit jaar voor het eerste sinds een lange tijd echte weerstand merken van RB.
een treffende spreuk
Dit ben ik ook niet vergetenBansheeben schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:41:
[...]
Vergeet inderdaad ook niet dat Russell die race vrijwel meteen Bottas te kakken zette.
Klopt, maar dat is ook logisch in een constructeurs sport toch? Daarnaast zal mercedes ook last gehad hebben van de wet van de remmende voorsprong? Het lijkt nu ook alsof ik mercedes perse wil verdedigen. Ik ben Verstappen fan, ik kan alleen een beetje slecht tegen de negatieve tendens die hier bij sommigen hangt mbt Hamilton en mercedes.Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:39:
[...]
Mogelijk straf ten gevolge van; josh-hill in "[F1 2021] Race 11 GP van Hongarije"
Testing, one, two ...
Was zo'n stewardocument (nep dus) waarin stond dat Alonso zich moest melden bij de stewards omdat hij met 'te grote onderdelen' verdedigde bij Hamilton. Ik laat in het midden welke onderdelen..
Ik vind het eigenlijk dat het bizar lang duurt voordat een achterstand kan worden ingehaald (6 a 7 jaarBullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:39:
[...]
Niet echt. Bottas won de qualy (net) en Bottas zat vast in een DRS trein terwijl Russell op nieuwe banden in vrije lucht zat. Dan vliegt de Mercedes. En andere wagens ook, je kan je rubber maar 1 keer besteden.Bansheeben schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:41:
[...]
Vergeet inderdaad ook niet dat Russell die race vrijwel meteen Bottas te kakken zette.
Natuurlijk is Russell veel beter dan Bottas (dat denk ik ook) maar die race vond ik niet helemaal fair als vergelijk.
een treffende spreuk
Je moet alsnog wel consequent je teamgenoot verslaan om kampioen te worden én je moet eerst in die auto geraken. HAM heeft niet de minste teamgenoten gehad in zijn carrière, BOT is een van de weinige teamgenoten die niet een keer of meerdere keren wereldkampioen is geweest (al is hij wel heel behulpzaam voor het WCC). Wat dat betreft heeft VER ook weinig te klagen over zijn teamgenoten (of juist wel als je WDC en WCC wil worden).Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:39:
[...]
We've had the race scrutineering document through and aside from Vettel's lack of a fuel sample, the FIA says everything else is in conformity with the regulations.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 1 augustus 2021
Suggests they got enough fuel out of every other car #F1 #HungarianGP
Russel safe dus...
[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 01-08-2021 21:47 ]
Mercedes heeft al jaren een enorm goede motor, die al lange tijd veel en veel sterker is dan de concurrentie.Bensimpel|IA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:43:
[...]
Ik vind het eigenlijk dat het bizar lang duurt voordat een achterstand kan worden ingehaald (6 a 7 jaar). (Hopelijk is dat volgend jaar allemaal anders met de budget cap en nieuwe auto's).
Dan maak je een auto die gewoon goed is, maar in verkeer behoorlijk wat problemen heeft.
Je stelt een 1e rijder aan, en een schoothondje omdat je niet weer een situatie wil tussen je kip met het gouden ei en Rosberg...... En je kan gaan harken...
De wielen? Headrest?Soccer98 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:43:
[...]
Was zo'n stewardocument (nep dus) waarin stond dat Alonso zich moest melden bij de stewards omdat hij met 'te grote onderdelen' verdedigde bij Hamilton. Ik laat in het midden welke onderdelen..
een treffende spreuk
Ballen, zag je die niet onder de defuser hangen bij Alonso?

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 01-08-2021 21:50 ]
Dat moet wel pijn doen, hele tijd dat schuren tegen de track. Gaf wel flinke mooie vonkenregen. Dat dan weer welBullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:48:
[...]
Je gaat je dan toch afvragen waarom andere teams niet op dit briljante idee zijn gekomen als het allemaal zo makkelijk isBullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:47:
[...]
Mercedes heeft al jaren een enorm goede motor, die al lange tijd veel en veel sterker is dan de concurrentie.
Dan maak je een auto die gewoon goed is, maar in verkeer behoorlijk wat problemen heeft.
Je stelt een 1e rijder aan, en een schoothondje omdat je niet weer een situatie wil tussen je kip met het gouden ei en Rosberg...... En je kan gaan harken...

Blij dat ie Bottas niet achterin gekregen heeft denk ik.Bensimpel|IA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:50:
[...]
Dat moet wel pijn doen, hele tijd dat schuren tegen de track. Gaf wel flinke mooie vonkenregen. Dat dan weer wel
De negatieve tendens is veroorzaakt door Mercedes en Hamilton zelf. Al dat schijnheilige gedoe met zichzelf afschilderen als de underdog. Ik ben me er natuurlijk van bewust dat Vettel ook gehaat werd met zijn vingertje na die vier jaar. Dus het komt deels doordat Mercedes al zolang domineert. Maar die smerige grijns van Toto en de holier than thou houding van Lewis zijn gewoon enorm vervelend. En dan keer op keer weer allerlei mensen die oprecht denken dat Hamilton in zijn eentje al het werk doet bij Mercedes... Het is niet Hamilton die net iets hoger dan middelmatig presteert, nee, het is Bottas die een quali meester is, maar net niet sir Lewis bij kan houdenTeknix1982 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:43:
[...]
Klopt, maar dat is ook logisch in een constructeurs sport toch? Daarnaast zal mercedes ook last gehad hebben van de wet van de remmende voorsprong? Het lijkt nu ook alsof ik mercedes perse wil verdedigen. Ik ben Verstappen fan, ik kan alleen een beetje slecht tegen de negatieve tendens die hier bij sommigen hangt mbt Hamilton en mercedes.

Ondertussen rijden coureurs als Leclerc en Verstappen regelmatig hun teamgenoot op 6 tiende, maar dat ligt dan natuurlijk wèl aan de auto...
afwachten, maar ik gok 90% van welDe_Bastaard schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:52:
Wordt Lewis nu eigenlijk alsnog 2e vanwege die brandstof sh*t van Seb of niet ?
vermoedelijk wel maar dat is nog niet bekendDe_Bastaard schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:52:
Wordt Lewis nu eigenlijk alsnog 2e vanwege die brandstof sh*t van Seb of niet ?
alles kan off-topic
Omdat MER de motor volgens de, toen, nieuwe regels, al op de plank had liggen, inclusief split turbo.Jorick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:51:
[...]
Je gaat je dan toch afvragen waarom andere teams niet op dit briljante idee zijn gekomen als het allemaal zo makkelijk is. Het lijkt makkelijk maar dat is het absoluut niet.
RODDEL MODUS: MER heeft de eerste paar seizoenen met een terug geschroefd vermogen gereden, en won toch dominant. En toch denk ik dat zonder HAM, het er anders uit had gezien, but we will never know.
[ Voor 7% gewijzigd door ricardo246 op 01-08-2021 21:58 ]
De ervaren Alonso weet wel hoe je flext met autoonderdelenBullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:48:
[...]
[Afbeelding]
Ik zeg ook nergens dat het makkelijk is, ik maak alleen duidelijk dat Lewis zijn aandeel zeker aanwezig is, maar nou ook niet zo groot dat hij over een zeer bijzonder talent beschikt. Zodra het een beetje anders gaat bij Lewis zit hij vrij snel in de stress. Lewis heeft meer geluk dat hij op het juiste moment bij het juiste team zit dan dat hij de auto tot kampioen heeft gemaakt.Jorick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:51:
[...]
Je gaat je dan toch afvragen waarom andere teams niet op dit briljante idee zijn gekomen als het allemaal zo makkelijk is. Het lijkt makkelijk maar dat is het absoluut niet.
Het is voor mij eerder anders om, de auto heeft de Lewis tot meervoudig kampioen gemaakt,
Lees: andere rijders was het met het zelfde materiaal ook gelukt.
Mijn punt was niet zozeer dat Russell veel beter is, maar meer dat die Mercedes blijkbaar zo goed lag toen, dat iemand die er voor het eerst een weekendje mee rijdt, meteen in de quali (de meest eerlijke vergelijking) in de buurt van een Bottas kan komen die er al 4 jaar meer mee had gereden. Bij alle andere teams zie je toch dat de "team rookies" even moeten wennen aan de auto.pro_6or schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:45:
[...]
Niet echt. Bottas won de qualy (net) en Bottas zat vast in een DRS trein terwijl Russell op nieuwe banden in vrije lucht zat. Dan vliegt de Mercedes. En andere wagens ook, je kan je rubber maar 1 keer besteden.
Natuurlijk is Russell veel beter dan Bottas (dat denk ik ook) maar die race vond ik niet helemaal fair als vergelijk.
En alle nieuwe regelementen vielen ook niet geheel ontoevallig precies in het MERC straatje (banden o.a.)ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:54:
[...]
Omdat MER de motor volgens de, toen, nieuwe regels, al op de plank had liggen, inclusief split turbo.
RODDEL MODUS: MER heeft de eerste paar seizoenen met een terug geschroefd vermogen gereden, en won toch dominant.
Dat zeg ik toch ;-)LZ86 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:58:
[...]
En alle nieuwe regelementen vielen ook niet geheel ontoevallig precies in het MERC straatje (banden o.a.)
Je zou bijna denken dat Mercedes een grote lobby heeft binnen de FIA.....LZ86 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:58:
[...]
En alle nieuwe regelementen vielen ook niet geheel ontoevallig precies in het MERC straatje (banden o.a.)

Ze moeten toch gewoon zo hard mogelijk kunnen trappen, als ze daarmee met horten en stoten over de lijn komen of eerder uitvallen is toch het probleem van het team ?
Dat is geen roddel. Dat hebben ze zelf ergens bevestigdricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:54:
[...]
Omdat MER de motor volgens de, toen, nieuwe regels, al op de plank had liggen, inclusief split turbo.
RODDEL MODUS: MER heeft de eerste paar seizoenen met een terug geschroefd vermogen gereden, en won toch dominant. En toch denk ik dat zonder HAM, het er anders uit had gezien, but we will never know.

Valt lobbying onder de budget cap?Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:59:
[...]
Je zou bijna denken dat Mercedes een grote lobby heeft binnen de FIA.....![]()
![]()
Ik kon het niet terug vinden als door MER bevestigd, heb je een bron voor mij (niet omdat ik je niet geloof, maar meer voor mijzelf).mnarijnm schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:59:
[...]
Dat is geen roddel. Dat hebben ze zelf ergens bevestigd
[ Voor 14% gewijzigd door ricardo246 op 01-08-2021 22:01 ]
Je moet kunnen testen waarmee ze hebben gereden. als ze opeens ron102 hebben dan heb je een voordeelDe_Bastaard schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:59:
Waar komt die regel rondom de brandstof eigenlijk vandaan?
Ze moeten toch gewoon zo hard mogelijk kunnen trappen, als ze daarmee met horten en stoten over de lijn komen of eerder uitvallen is toch het probleem van het team ?
FIA wil brandstof willen controleren na een race, teams moeten voorafgaande een seizoen een brandstof monster geven wat het gehele seizoen het zelfde moet blijven. Teams zouden andere kunnen gaan experimenteren met bijzondere brandstoffen e.d.De_Bastaard schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:59:
Zodat men (fia) nog een sample kan nemen om te testen of er niet met de brandstof is geknoeid. Minimaal 1 liter.De_Bastaard schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:59:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
OFFICIAL 🚨 Sebastian Vettel disqualified from the Hungarian GP #F1 #HungarianGP
— Autosport (@autosport) 1 augustus 2021
Nog wel even de officiele bronnen afwachten
[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 01-08-2021 22:06 ]
Maar dat is de regel niet. De regel van 1 liter geldt ook voor iedereen, is van tevoren bekend.... Pas de problemBastien schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:04:
Als dat de enige reden is hebben ze aan 1 ml ook wel genoeg.
Dat zijn toch al jaren de regels, nothing new?Bastien schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:04:
Als dat de enige reden is hebben ze aan 1 ml ook wel genoeg.
Edit, Jammer voor VET (als het bevestigd wordt), ik gunde hem dit wel, hij heeft het best lastig gehad, en is in de jaren een sympathieke gast geworden.
[ Voor 26% gewijzigd door ricardo246 op 01-08-2021 22:08 ]
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:01:
[...]
Ik kon het niet terug vinden als door MER bevestigd, heb je een bron voor mij (niet omdat ik je niet geloof, maar meer voor mijzelf).
https://www.planetf1.com/news/mercedes-2014-paddy-lowe/With then F1 supremo Bernie Ecclestone harping on about his dislike for the new engine regulations, Mercedes feared he could step in and do something to curtail it.
As such Paddy Lowe, the team’s former technical executive director says Mercedes sandbagged for “most” of that season.
Lewis Hamilton and Nico Rosberg still claimed 18 of 19 pole positions and 16 race wins.
Dit topic is gesloten.
Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!
Huisregels van dit topic:- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
-Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
-Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.