Niemand had verwacht dat het zo het kampioenschap zou gaan beïnvloeden. Hoeveel van dit soort crashes zijn er vorig jaar gebeurd?Pjottski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:52:
[...]
Niemand heeft over deze regel geklaagt bij het begin van dit seizoen, dan moet je niet miepen halverwege. Dan maar lobbyen voor het volgende seizoen.
Waarom niet? Materiaal gewoon voor eigen rekening. Punt. Dat is autoracen.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:53:
[...]
Ik snap hoe de regels werken, ze zijn alleen /niet/ logisch.
Als jullie je zin krijgen, krijgen we straks een of ander FIA schade-verhaal-panel, en zodra ze ook maar iets beslissen wat iemand niet bevalt (en we hebben een aantal fan-kampen die regelrecht tegenover elkaar staan) dan is 't ook weer niet goed. Komt geen eind aan.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Alleen daarvan verwacht ik dat de vertraging die dat oplevert voor iedereen gelijk is. Pitstops duren langer, diegene die snel is zal dat nog steeds zijn.Terranova schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:53:
[...]
Zeg dat maar tegen Mercedes die heeft lopen lobbyen voor de pit regel verandering tijdens het seizoen
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Die 5 plaatsen is bizar laag. Had op z'n minst 3x 5 plaatsen moeten zijn voor het direct verpesten van de race van 3 coureurs en eigenlijk indirect nog van meer coureursBullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:53:
[...]
Tja, ik zeg niet dat het voorbedacht is geweest, maar het komt Lewis wel erg goed uit. Bottas is natuurlijk niets meer dan een deurmat, binnen Mercedes heeft hij een rol gekregen dat iedereen over hem heen mag lopen.
En inderdaad, 5 grid plaatsen in België vallen qua kansen gezien mee. De Mercedes is natuurlijk een auto die 5 plaatsen normaal gesproken (helemaal op Spa) vrij makkelijk goed kan maken.
Afijn, het zal niet bewust zijn geweest, maar verwacht niet dat Toto het heel erg vond dat er twee RB's buiten de baan stonden....
Dat “that is a dangerous move at high speed” radio bericht van HAM begint ook een beetje een eigen leven te leiden op de socials. Het incident van Silverstone zit een heleboel mensen nog heel erg diep…
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Heel simpel, wil je geen schade? GA DAN NIET RACEN!!!
Nogmaals; met 1 crash kan je het WK beïnvloeden omdat de concurrentie een nieuwe motor moet steken... Dat is geen auto racen.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:54:
[...]
Waarom niet? Materiaal gewoon voor eigen rekening. Punt. Dat is autoracen.
Als jullie je zin krijgen, krijgen we straks een of ander FIA schade-verhaal-panel, en zodra ze ook maar iets beslissen wat iemand niet bevalt (en we hebben een aantal fan-kampen die regelrecht tegenover elkaar staan) dan is 't ook weer niet goed. Komt geen eind aan.
Ligt eraan, als Red Bull en Williams beiden sneller zijn dan de "limiet" en de rest niet, dan zijn die 2 teams dus 't haasje.Pjottski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:55:
[...]
Alleen daarvan verwacht ik dat de vertraging die dat oplevert voor iedereen gelijk is. Pitstops duren langer, diegene die snel is zal dat nog steeds zijn.
Tja, het is wel hypocriet dat juist hij dat zegt.Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:55:
Dat “that is a dangerous move at high speed” radio bericht van HAM begint ook een beetje een eigen leven te leiden op de socials. Het incident van Silverstone zit een heleboel mensen nog heel erg diep…
Welkom in de wereld van de mechanische sport. Dìt hoort erbij.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:56:
[...]
Nogmaals; met 1 crash kan je het WK beïnvloeden omdat de concurrentie een nieuwe motor moet steken... Dat is geen auto racen.
Man, er zijn kampioenschappen beslist met crashes, hou eens op.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:56:
[...]
Nogmaals; met 1 crash kan je het WK beïnvloeden omdat de concurrentie een nieuwe motor moet steken... Dat is geen auto racen.
Ja maar dat is wat ik na de race in silverstone al zei…. Alles wat er nu nog uit komt is gebakken lucht… We’ll continue to race hard… de eerst volgende race gebeurd het en meneer loopt te janken. Dit soort dingen blijven hem nog lang achtervolgen…Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:55:
Veranderingen voor het volgende seizoen moeten ergens vandaan komen, veelal uit het voorgaande seizoen.Pjottski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:52:
[...]
Niemand heeft over deze regel geklaagt bij het begin van dit seizoen, dan moet je niet miepen halverwege. Dan maar lobbyen voor het volgende seizoen.
Denk dat weinig mensen echt een aanpassing van de regels willen voor dit kampioenschap. Maar dat velen toch wel enige onbalans in de regels zien, in het bijzonder de laatste paar races.
Daar mag voor volgend seizoen best opnieuw naar gekeken worden.
Ik snap overigens heel goed dat iedereen daar anders over denkt
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 01-08-2021 18:58 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ja, dat “incident” met nog 1,5 auto ruimte naast de apex en het voorwiel op het achterwiel heeft mij al een nacht of 5 niet aan het inslapen gekregen. Steeds weer boos. Metname ook om het niet toegeven. Zal dit nooit vergeten.Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:55:
Nou vandaag was minder controversieel heh. Maar Max lag er wel weer zo goed als uit.
een treffende spreuk
Ja sterke reactie van Hammy, natuurlijk in de wetenschap dat de dag gematigd positief is afgelopen is het iets makkelijker om je als een gentleman op te stellen maar toch...
Want de stewards zitten er voor Jan Joker?HollowGamer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:43:
[...]
Het blijft moeilijk te bewijzen dat iemand het (on)bedoeld doet, dan lijkt me geen straf voor het team dat wordt gepakt eerlijker.
Nou ja, soms lijkt dat wel zo.
Ik zie het ook als sneer naar Alonso toe eigenlijk.Chefbierrr schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:58:
[...]
Ja sterke reactie van Hammy, natuurlijk in de wetenschap dat de dag gematigd positief is afgelopen is het iets makkelijker om je als een gentleman op te stellen maar toch...

Laten we Spa even afwachten, ik vermoed dat het verschil marginaal gaat zijn.Terranova schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:56:
[...]
Ligt eraan, als Red Bull en Williams beiden sneller zijn dan de "limiet" en de rest niet, dan zijn die 2 teams dus 't haasje.
Hoe dan?Bart-Willem schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:01:
[...]
Ik zie het ook als sneer naar Alonso toe eigenlijk.
Hij zegt dat de 2 time WDC moeilijk te verslaan is, als in, hij is nog steeds erg goed, dat hebben we toch gezien vandaag?
En de radio comments zijn allemaal "part of the game".
[ Voor 0% gewijzigd door ricardo246 op 01-08-2021 19:04 . Reden: interpunctie, is niet mijn ding ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Bij Hamilton is het part of the shame…ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:03:
[...]
Hoe dan?
Hij zegt dat de 2 time WDC moeilijk te verslaan is, als in, hij is nog steeds erg goed, dat hebben we toch gezien vandaag?
En de radio comments zijn allemaal "part of the game".
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Zolang je geen bedreiging voor hem bent is Lewis altijd vrij goed in het complimentjes uitdelen "such a great driver". Ben je dat wel dan kan hij je naam niet uit z'n strot krijgen.
Ja mooi gesproken over Ocon, totdat hij een contender wordt in het kampioenschap en hij van de baan getikt wordt met 300 km/pu... zijn woorden zeggen eigenlijk niks meer.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:56:
[Afbeelding]
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Alle rijders in een positie waar ze moeten vechten doen het.
Allemaal.
En opzich is daar niks mis meewerphengel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:07:
[...]
Zolang je geen bedreiging voor hem bent is Lewis altijd vrij goed in het complimentjes uitdelen "such a great driver". Ben je dat wel dan kan hij je naam niet uit z'n strot krijgen.
Those guys, / That guywerphengel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:07:
[...]
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat zou wel echt ultra pech zijn, zo hard was die klap toch niet?Rtoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:08:
Hoe betrouwbaar is dit?
https://www.gptoday.net/n...nodig-na-crash-van-bottas
Gaat het om hardheid van de klap of wat er kapot is gegaan?Chefbierrr schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:09:
[...]
Dat zou wel echt ultra pech zijn, zo hard was die klap toch niet?
Cogitationis poenam nemo patitur
Vierde motorRtoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:08:
Hoe betrouwbaar is dit?
Verstappen liet vanochtend zijn derde motor van het seizoen installeren, dat was zonder een gridstraf aangezien iedere coureur 3 motoren per seizoen mag gebruiken. Bij het gebruik van een vierde motor volgt een gridstraf, en hoogstwaarschijnlijk zal de Red Bull-coureur die in Spa-Francorchamps in moeten zetten.
Click bait? Ik hkan niets vinden op het internet wat uit betrouwbare broinnen komt (Betekend niet dat ik niet fout zit)
[ Voor 8% gewijzigd door ricardo246 op 01-08-2021 19:12 ]
So this really speaks volumes? Serieus, vandaag zegt niet veel meer dan dat Ocon het meest geluk had van de hele grid. Daarna heeft ie het prima gedaan natuurlijk, maar dat statement is weer compleet overdreven drivel.
Kijk ook eens naar Ricciardo die in tegenstelling tot de Alpines wel lekker van zijn plek start, voor de Alpines komt en wordt beloond met een flinke botsing veroorzaakt door Stroll. Terwijl de Alpines daardoor juist alles ontwijken.
erutangiS
Tellen, ze hebben het over een 5e motor, het seizoen duurt nog even...ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:11:
[...]
Vierde motor
Verstappen liet vanochtend zijn derde motor van het seizoen installeren, dat was zonder een gridstraf aangezien iedere coureur 3 motoren per seizoen mag gebruiken. Bij het gebruik van een vierde motor volgt een gridstraf, en hoogstwaarschijnlijk zal de Red Bull-coureur die in Spa-Francorchamps in moeten zetten.
Click bait?

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 01-08-2021 19:13 ]
tel jij ook even?ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:12:
[...]
Tellen, ze hebben het over een 5e motor, het seizoen duurt nog even...
GptodayRtoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:08:
Hoe betrouwbaar is dit?
Erg vervelend dat ze geen bron geven waar Horner dat gezegd heeft.
Hij heeft deze race met deze motor kunnen uitrijden, zover wij hebben kunnen zien zonder motorproblemen (enkel forse aero problemen). Lijkt me toch dat die motor nog even door kan, dan.
Bij Perez lijkt het me wel duidelijk dat die een nieuwe PU nodig heeft.
Precies. Het laat vooral ook zien dat alles bij hem bedacht is en niet erg natuurlijk over komt.Chefbierrr schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:07:
[...]
En opzich is daar niks mis mee. Je wordt niet 8 keer WDC met vrienden op de GRID.
Z'n 2e en 3e motor zijn kapot (uitgaande dat het klopt), z'n 1e is versleten (en oldspec), dus hij steekt bij Spa z'n 4e motor en dan moet hij daarna nog een 5e motor steken.
Als dit waar is, hadden ze misschien beter de auto gewoon kunnen retiren?Rtoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:08:
Hoe betrouwbaar is dit?
Maar ik geloof eigenlijk niks van dat artikel. De titel komt nergens voor als quote van Horner.
I served in a company of heroes.
Kan me ook niet voorstellen, die blokken zijn niet van glas.Richh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:14:
[...]
Bij Perez lijkt het me wel duidelijk dat die een nieuwe PU nodig heeft.
Nee, hij heeft nu dit punt... de motor penalty komt toch wel, ook als ze retiren. Dat geldt alleen voor de bak.Vuvuzela schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:18:
[...]
Als dit waar is, hadden ze misschien beter de auto gewoon kunnen retiren?
Maar ik geloof eigenlijk niks van dat artikel. De titel komt nergens voor als quote van Horner.
Heeft iemand toevallig het Franse commentaar bij de overwinning van Ocon?
Wil ze weer eens uit hun dak horen gaan, net zoals bij Gasly in Monza.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mooi dat je daar de racewinnaar de bocht uit ziet komen
Met 2 dochters van 4 en 2 is deze wel heel treffend
We mogen niet helemaal klagen over de pechraces in Baku, Silverstone en Budapest. In die 3 pechraces (die elke coureur in een seizoen wel heeft in een 20+ seizoen), heeft Hamilton geen 78 punten, maar "slechts" 40 punten verzameld. Hopelijk is het nu gedaan met de pech en gaan we weer racen!
Het is ook een hele prestatie. 4jr terug ging ik al stuk met 2x tribune trappen op en af om bier te halen. Deze atleten rijden op 100% concentratie in een (broeierig)warm Budapest- holy crap. Wat een prestatie.DoeEensGek schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:26:
[Streamable: F1_2021-08-01 18-09-14]https://streamable.com/c7sgem
Lewis lijkt echt niet goed te zijn geworden.
[Twitter]
Wel indrukwekkend dat “de andere” er minder zwaar aan toeknikken te zijn tozv lewis
Maar hij is bij de dokter geweest, volgens mijn wel geïnformeerde bronnen maakt lewis het goed.
“Hij heeft een redbull toegediend gekregen”
(Flauw ik weet t)
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 01-08-2021 19:39 ]
Was in de laatste minuten van de Ziggo uitzending, misschien kan je die terug halen?Maarten_E schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:23:
Zeker niet, maar na de crash kwam er wel een flinke wolk uit zijn auto. Uiteindelijk vanwege engine problems de auto op 3/4e van de eerste ronde aan de zijkant geparkeerd en terug getrokken.Vuvuzela schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:19:
[...]
Kan me ook niet voorstellen, die blokken zijn niet van glas.
Wellicht is er op de een of andere manier wellicht troep in de motor gekomen? Ik noem maar wat
Ik denk dat er weinig mensen zijn die zeggen dat Hamilton geen steengoed coureur is. Het gaat om hoe hij omgaat met verlies en als het even tegenzit.ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:53:
[...]
Ik ben het helemaal eens met je dat HAM een rare vogel is met hele irritante trekjes. Dat popster comment van je kan ik me helemaal in vinden.
Maar om nu de 7 maal WDC te weinig coureur te noemen.
Wat moet je dan zijn om een beetje coureur te zijn?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
https://twitter.com/VanGamerenF1/status/1421858393598349312Maarten_E schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:23:
Airintake dan waarschijnlijk... zoiets:Richh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:26:
[...]
Zeker niet, maar na de crash kwam er wel een flinke wolk uit zijn auto. Uiteindelijk vanwege engine problems de auto op 3/4e van de eerste ronde aan de zijkant geparkeerd en terug getrokken.
Wellicht is er op de een of andere manier wellicht troep in de motor gekomen? Ik noem maar wat
Nee tik op de zijkant en z'n koelsysteem zegt poef (staat onder druk).. Daarna zullen de temps oplopen en zet hij de auto uit, of misschien doet die dat zelf om schade te voorkomen.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:32:
[...]
Airintake dan waarschijnlijk... zoiets:
[YouTube: #CRAZY! #turbo sucks a piece of #rag and sick #turbo #fails🤤]
Ik zie het al voor me, dat zowel Perez en Verstappen een nieuwe motor (evt incl alle componenten) nodig hebben als gevolg van deze race, dan beide ergens een keer 10 (tot 20) gridplaatsen straf krijgen en Bottas 5 plaatsjes straf voor 3 autos de race uitkegelen (nou ja 2 en 1/2).Rtoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:08:
Hoe betrouwbaar is dit?
Dan moet Red Bull Leclerc maar quoten:
"AAAAHHH! They fucked meeee!"
erutangiS
En al die emoties laat ik er buiten. Couldn't care less. Als je HAM zijn instagram bekijkt word ik nog treuriger.Gé Brander schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:31:
[...]
Ik denk dat er weinig mensen zijn die zeggen dat Hamilton geen steengoed coureur is. Het gaat om hoe hij omgaat met verlies en als het even tegenzit.
Resultaten als racer is waar ik naar kijk
Ik zal de eerste zijn die bijvoorbeeld een VET of ALO prettiger vind om te zien buiten de race. Dat zijn ze.
Horner heeft dit idd in een interview gezegd. De temperaturen ging allemaal in het rood voor een ronde. Het zal allemaal wel loslopen aldus Horner.Rtoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:08:
Hoe betrouwbaar is dit?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Gelukkig is die site meestal niet zo betrouwbaar. Want dat zou mooi zijn zeg, volle bak in Spa en dan achteraan starten omdat je alweer van de baan bent getikt.Rtoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:08:
Hoe betrouwbaar is dit?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of het twitter account van Van Gameren.Pjottski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:25:
[...]
Was in de laatste minuten van de Ziggo uitzending, misschien kan je die terug halen?
Wilde nog vermelden dat dat tijdens het stukje van van Gameren was. Ben zelf niet zo social media fan.Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:41:
[...]
Of het twitter account van Van Gameren.
Ik ook niet zo maar die gast is enigzins aandachtsgeil dus die heeft het er wel op staan.Pjottski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:45:
[...]
Wilde nog vermelden dat dat tijdens het stukje van van Gameren was. Ben zelf niet zo social media fan.
Monza zou logischer zijn. Voor de sprintrace een nieuwe motor pakken.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:16:
[...]
Z'n 2e en 3e motor zijn kapot (uitgaande dat het klopt), z'n 1e is versleten (en oldspec), dus hij steekt bij Spa z'n 4e motor en dan moet hij daarna nog een 5e motor steken.
Nouja, of die site nou betrouwbaar is of niet, is dat dan waar we blij mee moeten zijn?DaniëlWW2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:40:
[...]
Gelukkig is die site meestal niet zo betrouwbaar. Want dat zou mooi zijn zeg, volle bak in Spa en dan achteraan starten omdat je alweer van de baan bent getikt.
Dit soort zaken zijn op dit moment gewoon mogelijk en je kan er gewoon (no doubt per ongeluk) uitgetikt worden door je teamgenoot. Wat mij betreft is dit wel echt een slecht stukje van F1.
Wat mij betreft mogen ze de regels in dit soort gevallen wel iets strakker aantrekken. Gewoon geen punten voor Merc als zij een incident veroorzaken waardoor de top 5 niet meer meedoet in een race. Andersom geldt dat uiteraard net zo goed voor RB.
Clarkson over de eenzame start van Hamilton op de grid 
Ah. Clever. Only Hamilton on the track. That way he can’t hit anybody
— Jeremy Clarkson (@JeremyClarkson) 1 augustus 2021
PSN: xMaurice93
Is toch gewoon onderdeel van z'n job? Ieder z'n ding toch?Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:51:
[...]
Ik ook niet zo maar die gast is enigzins aandachtsgeil dus die heeft het er wel op staan.
Ja... Maar hij heeft geen motor meerD-dark schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:52:
[...]
Monza zou logischer zijn. Voor de sprintrace een nieuwe motor pakken.
https://www.gpfans.com/nl...innaar-ocon-op-het-matje/
Ocon, Vettel... Let op. Nr 3 wordt straks nr1.
Edit:
https://racingnews365.nl/...ntuele-straf-in-hongarije
Gelukkig, die stewards zijn toch niet nog dommer dan ze soms lijken.
Edit:
[ Voor 32% gewijzigd door Frappuccino op 01-08-2021 19:59 ]
Het internet heeft een nieuwe meme erbij vandaag (of 2 als je Bottas Bowling ook telt)Maurice079 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:53:
Clarkson over de eenzame start van Hamilton op de grid
[Twitter]
Iemand de Interviews van Alonso en Vettel bij Jack?
Vettel, Sainz, Bottas en Stroll hebben een berisping gekregen omdat ze "vergeten" waren dat t-shirt uit te doen. Voor Ocon is er nog niets bekend gemaakt.Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:56:
Die documenten staan allang online (36 minuten ten tijde van dit bericht), allemaal een reprimand, verder niks.Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:56:
Ik deed net een edit.ThiJor schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:59:
[...]
Vettel, Sainz, Bottas en Stroll hebben een berisping gekregen omdat ze "vergeten" waren dat t-shirt uit te doen. Voor Ocon is er nog niets bekend gemaakt.
Goed nieuws ook.
Wat een klinkklare onzin zeg.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:37:
Gaat allemaal niet gebeuren... Racen is gewoon op eigen risico. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.
Als dit daadwerkelijk zo was waren de regels in de loop der jaren nooit aangepast, en reden ze allemaal nog rond in hoogstgevaarlijke en brandbare zeepkisten...
Nou ja, als deze motor deze race heeft kunnen uitrijden dan moet een race later ook nog wel lukken.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:55:
[...]
Ja... Maar hij heeft geen motor meerdus er is geen logischer...
Alleen de rest van het seizoen red je niet met 1 motor.
Dan kan je beter een extra motor in de pool stoppen voordat de sprintrace begint.
Als dat zou werken zou het wel briljant zijn als ze het dan doenD-dark schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:03:
[...]
Nou ja, als deze motor deze race heeft kunnen uitrijden dan moet een race later ook nog wel lukken.
Dan kan je beter een extra motor in de pool stoppen voordat de sprintrace begint.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Je ziet wel wel wie driver #1 is bij Williams 
Alleen de kans dat halverwege het seizoen iets aangepast word qua regels is zeer minimaal. Daarom zei ik al lobbyen voor het komende seizoen.warp schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:02:
[...]
Wat een klinkklare onzin zeg.
Als dit daadwerkelijk zo was waren de regels in de loop der jaren nooit aangepast, en reden ze allemaal nog rond in hoogstgevaarlijke en brandbare zeepkisten...
Klopt, er wordt alleen gesteld dat deze motor ook schade heeft opgelopen en niet meer gebruikt kan worden... Daar reageerde ik op. Dus moet je bij Spa motor 4 steken en bij COTA (mijn logische keus) motor 5 als dat zo is.D-dark schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:03:
[...]
Nou ja, als deze motor deze race heeft kunnen uitrijden dan moet een race later ook nog wel lukken.
BREAKING: Vettel likely to lose second place as one litre of fuel was not available in his car at the end of the race #F1 #HungarianGP
BREAKING: Vettel likely to lose second place as one litre of fuel was not available in his car at the end of the race #F1 #HungarianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 1 augustus 2021
Dat zal toch wat zijn ... #LuckyHAMd-vine schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:09:
Dat hangt er maar helemaal vanaf. We leven immers niet meer in de jaren '60, '70 of '80...Pjottski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:06:
Alleen de kans dat halverwege het seizoen iets aangepast word qua regels is zeer minimaal. Daarom zei ik al lobbyen voor het komende seizoen.
Punt is alleen dat er in de F1 onderdelen zijn die niet straffeloos vervangen mogen worden en nu ook een budget cap is. Dat maakt die oude regel wel lastig.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:37:
Gaat allemaal niet gebeuren... Racen is gewoon op eigen risico. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.
Maar, dit netjes opvangen levert een boekwerk aan regels en eindeloze discussies op. Dan wordt het bij elk incident wel heel belangrijk om exact vast te stellen waar de schuld ligt en gegarandeerd dat de teams daar niet over eens zullen worden en nog meer gaan protesteren.
alles kan off-topic
Net de race versneld teruggekeken. Wat een sensatie weer. In 2 races meer spanning en actie dan normaal in een seizoen.
Jammer voor Max. Jammer dat het niet te repareren was. Dan het het nog een leukere race kunnen worden.
En haal Aub Russel naar Mercedes
ik had al geen heel hoge pet op van Bottas. Zeker door dit seizoen. Maar ook hier.... Man man man....
Jammer voor Max. Jammer dat het niet te repareren was. Dan het het nog een leukere race kunnen worden.
En haal Aub Russel naar Mercedes

Verdubbeling aantal punten voor Max. Yeaaaah. Oo wacht..
Het zal toch niet... Dit heb ik dan weer constant met Hamilton, dat externe factoren, zeker dit seizoen, enorm in zijn voordeel spelen. Het is dat hij het in Azerbeidzjan en min of meer ook vandaag verpestte, maar we hebben het ooit over een 'gouden pik' van Louis van Gaal gehad. Dit valt ook in die categorie.
Als ze dat hadden gedaan hadden de stewards dat circuit niet veilig kunnen verlaten.Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:56:
Edit:
Hamilton verspeelt toch wel een heleboel krediet hoor.
Vandaag hebben we gezien hoe mooi de F1 kan zijn. Een verassende winnaar, fantastische gevechten. En één coureur die alleen maar zit te zeiken en te klagen omdat hij niet met z'n auto met ingeschakelde cheat-codes 1) niet zoals in voorgaande jaren met twee vingers in de neus naar het volgende WDC kan cruisen.
Met afstand de beste auto van het veld, een teammaat die desgevraagd netjes voor je aan de kant gaat (en zijn eigen race opoffert om je tegenstanders te hinderen). En dan alleen maar zeiken, zeiken, zeiken.
Hoorde van vrienden van me die op het circuit waren dat het zeker niet alleen Nederlanders zijn die hem uitfluiten. Kennelijk heeft een vrij groot deel van de F1 supporters het wel gehad met die drama-queen.
Het chagrijn van Hamilton staat in zo'n schril contrast tot de vreugde bij anderen, of het relativerend vermogen van een Verstappen na 2 tegenvallende races.
1) daarmee bedoel ik dat zijn auto sterker is dan die van de rest, niet dat hij vals speelt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Interviews staan live bij Ziggo trouwens: https://www.ziggosport.nl/video/?sport=racing#filter
Latifi, Russell, Stroll, Mazepin, Gio, Raikkonen, Tsunoda, Alonso, Schumacher, Gasly, Bottas, Sainz, Norris, Ocon, Leclerc, Perez, Ricciardo, Vettel en Verstappen. Alleen Hamilton zo te zien niet, wat opzich wel logisch was gezien ie direct naar de persconferentie ging.
Verstappen is vrij duidelijk. Ricciardo heeft er nog wel zin in. Leclerc was er wel klaar mee, wel trots op zn broertje. Tsunoda scheld nog even. Lando is er ook klaar mee. Schumacher was verbaasd met wie ie aan het vechten was en had nog iets over honden. Ocon en Vettel zijn wel trots. Alonso is erg aardig. Russell was ook aan het schelden, erg trots en blij met de FIA. Latifi praat enorm snel en is erg blij. De rest is meh.
Mocht iemand nog mirrors op Reddit zetten, pak dan Ricciardo, Russell, Alonso, Vettel, Norris en Schumacher of zo.
Latifi, Russell, Stroll, Mazepin, Gio, Raikkonen, Tsunoda, Alonso, Schumacher, Gasly, Bottas, Sainz, Norris, Ocon, Leclerc, Perez, Ricciardo, Vettel en Verstappen. Alleen Hamilton zo te zien niet, wat opzich wel logisch was gezien ie direct naar de persconferentie ging.
Verstappen is vrij duidelijk. Ricciardo heeft er nog wel zin in. Leclerc was er wel klaar mee, wel trots op zn broertje. Tsunoda scheld nog even. Lando is er ook klaar mee. Schumacher was verbaasd met wie ie aan het vechten was en had nog iets over honden. Ocon en Vettel zijn wel trots. Alonso is erg aardig. Russell was ook aan het schelden, erg trots en blij met de FIA. Latifi praat enorm snel en is erg blij. De rest is meh.
Mocht iemand nog mirrors op Reddit zetten, pak dan Ricciardo, Russell, Alonso, Vettel, Norris en Schumacher of zo.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het klinkt allemaal zo mooi, maar het werkt in de praktijk gewoon niet. Want de FIA probeert al tijdenlang om zaken dicht te timmeren, maar ze falen er systematisch in.Snowdog schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:52:
[...]
Nouja, of die site nou betrouwbaar is of niet, is dat dan waar we blij mee moeten zijn?
Dit soort zaken zijn op dit moment gewoon mogelijk en je kan er gewoon (no doubt per ongeluk) uitgetikt worden door de teamgenoot van je grootste concurrent. Wat mij betreft is dit wel echt een slecht stukje van F1.
Wat mij betreft mogen ze de regels in dit soort gevallen wel iets strakker aantrekken. Gewoon geen punten voor Merc als zij een incident veroorzaken waardoor de top 5 niet meer meedoet in een race. Andersom geldt dat uiteraard net zo goed voor RB.
Een veel betere aanpak zou misschien zijn om helemaal geen grid straffen te hebben voor een PU wissel en het daar ook af te handelen met een budgetcap. En dan zoek je het maar uit.
Het alternatief zou zijn dat je als team dispensatie kan vragen aan de stewards als de schade niet door jou coureur is veroorzaakt. Maar die hele budgetcap regels moeten toch eens goed bekeken worden en dat zal wel gebeuren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Louis... Lewis... Spreekt het bijna hetzelfde uit.Soccer98 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:11:
Het zal toch niet... Dit heb ik dan weer constant met Hamilton, dat externe factoren, zeker dit seizoen, enorm in zijn voordeel spelen. Het is dat hij het in Azerbeidzjan en min of meer ook vandaag verpestte, maar we hebben het ooit over een 'gouden pik' van Louis van Gaal gehad. Dit valt ook in die categorie.
Ik zie max na de zomerstop terugkomen met deadlocks! Louis Verstappen joins the battle!
En inderdaad, hoeveel mazzel kan je hebben zeg. De enige manier dat die niet een mazzeltjr heeft is wanneer die het zélf volledig verprutst.
Bottas haalt vandaag maximaal resultaat voor zijn team. Maar idd, volgende race als proef stoeljte wisselen met Russel. Kan Russel proberen die Redbulls uit de punten te houden en pakt Bottas in de Williams zijn gridstraf.Waah schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:10:
Net de race versneld teruggekeken. Wat een sensatie weer. In 2 races meer spanning en actie dan normaal in een seizoen.![]()
En haal Aub Russel naar Mercedesik had al geen heel hoge pet op van Bottas. Zeker door dit seizoen. Maar ook hier.... Man man man....
alles kan off-topic
daarna:
FIA could only take 0.3L out of Vettel's car, when you need 1.0L. Referred to stewards.
Could be more. Russell also stopped just after the flag...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat gun je Vettel toch niet
Mazzeltje weer voor Hamilton ook, hoe krijgt hij het iedere keer toch weer voor elkaar.
Nee hoor, sommige teams zal het totaal niet raken omdat die al slomer waren dan wat nu moet. Het raakt de teams die het snelst gaan het hardst, RBR en Williams dus.Pjottski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:55:
[...]
Alleen daarvan verwacht ik dat de vertraging die dat oplevert voor iedereen gelijk is. Pitstops duren langer, diegene die snel is zal dat nog steeds zijn.
Nee, Vettel! Neeeeeeee
Waarschijnlijk dit jaar weerBlister__ schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:57:
[...]
Man, er zijn kampioenschappen beslist met crashes, hou eens op.

Mocht dit een inschatting zijn van mijn geboortejaar, mijn oordeel staat er compleet los van.warp schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:10:
[...]
Dat hangt er maar helemaal vanaf. We leven immers niet meer in de jaren '60, '70 of '80...
Ja want HAM heeft de tank van VET leeg geslurpt.chevsticks schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:15:
[...]
Dat gun je Vettel toch niet![]()
![]()
Mazzeltje weer voor Hamilton ook, hoe krijgt hij het iedere keer toch weer voor elkaar.

Eens dat ik het VET niet gun, maar dit is epic team fail als VET bestraft wordt, niets met HAM van doen.
Er zal wel iets moeten gaan veranderen, want de schade die Mercedes de overige teams (en dan met name Red Bull) de afgelopen 2 races heeft berokkend is enorm.Snowdog schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:52:
[...]
Nouja, of die site nou betrouwbaar is of niet, is dat dan waar we blij mee moeten zijn?
Dit soort zaken zijn op dit moment gewoon mogelijk en je kan er gewoon (no doubt per ongeluk) uitgetikt worden door je teamgenoot. Wat mij betreft is dit wel echt een slecht stukje van F1.
Naast deze schade is natuurlijk nog het meest wrange eraan dat ze er zelf 100% van geprofiteerd hebben. Ze kijken immers toch alleen naar Hamiltons positie, Bottas prestaties zijn volstrekt irrelevant voor dat team.
Bottas heeft vandaag (inclusief zichzelf) 4 wagens uitgeschakeld (5 als je Verstappen meetelt). Dit kan toch niet zonder consequenties blijven?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat verklaart zijn misselijkheid.ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:17:
[...]
Ja want HAM heeft de tank van VET leeg geslurpt.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eUAwTmJXZI48dQAVmu3cdlfV.jpg?f=user_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Jouw geboortejaar heeft er niets mee te maken, het is puur dat men toen helemaal niets aan veiligheid e.d. deed.Pjottski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:17:
Mocht dit een inschatting zijn van mijn geboortejaar, mijn oordeel staat er compleet los van.
Dit vind ik dan wel een goeie
Ik zeg toch niet dat het de schuld van Hamilton is, je moet me geen woorden in de mond leggen.ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:17:
[...]
Ja want HAM heeft de tank van VET leeg geslurpt.![]()
Eens dat ik het VET niet gun, maar dit is epic team fail als VET bestraft wordt, niets met HAM van doen.
Ik zeg alleen dat het hem weer mee zit dat iemand boven hem een straf krijgt, niet meer en niet minder.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Overige topics:
Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!
Huisregels van dit topic:- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
-Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
-Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.