Ze zullen het waarschijnlijk niet direct hebben gevraagd, maar gewoon de kans genomen omdat Gasly tijd genoeg had?sjaool schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:08:
[...]
Alpha Tauri heeft dezelfde eigenaar en dat is bij de Mercedes teams niet het geval. Als Red Bull dan Alpha Tauri om een gunst vraagt zullen ze daar naar luisteren denk ik zo.
Ik vergelijk het gewoon met alle andere coureurs in het veld. Die moeten er net zo hard voor strijden als Hamilton.dglavimans schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:02:
[...]
Ik weet niet… Ik ben zelf geen topsporter (verre van trouwens bwhaha). Maar bij voetbal zie je het ook wel eens als ze echt tot dat gaatje moeten gaan..
Maar wat ik zeg heb nooit in een F1 auto mogen zitten dus geen idee hoe zwaar het is
Heb zelf een sport achtergrond (docent bewegingsonderwijs
En hij gaat dit seizoen vaker mee maken dat die er echt voor moet strijden. Kan niet goed zijn als hij telkens zo uit zal moeten stappen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
https://streamable.com/2u3130
Sainz... hmm wordt weggeroepen naar de stewards.
[ Voor 14% gewijzigd door DoeEensGek op 01-08-2021 18:10 ]
Video van zwaar emotionele RUS in de tweet
you deserve the world @GeorgeRussell63 pic.twitter.com/coBQ1brVTM
— formula unodostres (@formulapaoo) 1 augustus 2021
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Jaa die bedoelde ik, hoe hij wegloopt...DoeEensGek schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:09:
[Streamable: Sainz Stewards]https://streamable.com/2u3130
Jawel.. Maar zou een verschil zitten tussen in vrije lucht rijden en echt moeten pushen op quali pace? Beetje zelfde als ik fitness en met 5kg of met 20kg ga pushen voor me one rep?Hupske schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:09:
[...]
Ik vergelijk het gewoon met alle andere coureurs in het veld. Die moeten er net zo hard voor strijden als Hamilton.
Heb zelf een sport achtergrond (docent bewegingsonderwijs) en zal zelf dus totaal niet tevreden zijn met zijn conditie hoe die uit de auto stapt. Doet niet af aan hoe zwaar het zal moeten zijn.
En hij gaat dit seizoen vaker mee maken dat die er echt voor moet strijden. Kan niet goed zijn als hij telkens zo uit zal moeten stappen.
Zou het ook niet weten mag ervan uit gaan dat al die 20 sporters daar een conditie hebben waar je u tegen zegt
Damn. Zag nu net de beelden van Hamilton na de race. Dat zag er dus echt niet lekker uit. Alsof ie zwaar aan het hyperventileren was.
DUGG
Verwijderd
[Streamable: 2021 Hungarian Grand Prix Lewis Post Race interview]
Voor degenen die het nog niet gehoord hebben...
Koekoek
Koekoek

Russell kreeg ook radio vanaf de pitmuur tijdens de formation lap voor de herstart, ik dacht al direct tijdens de race iets daarover te zien maar kennelijk niet. Raar dat Sainz dan opeens wel geroepen wordt.DoeEensGek schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:09:
[Streamable: Sainz Stewards]https://streamable.com/2u3130
oops, Lewis niet bij de press conference, voelt zich niet goed.
[ Voor 83% gewijzigd door Chefbierrr op 01-08-2021 18:14 ]
Hamilton is naar de dokter.
Update: Mercedes says that Lewis Hamilton is currently with the team doctor "suffering from fatigue and mild dizziness" following the race #F1 #HungarianGP
— Autosport (@autosport) 1 augustus 2021
Was bijna niet te horen met die sneu droeftoeters die de hele tijd op de achtergrond schreeuwen met dat debiele geboe..Verwijderd schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:12:
Koekoek
Mooie race overigens!
UPDATE: @LewisHamilton is currently seeing the team doctor, suffering from fatigue and mild dizziness.
Omdat hij deze race verslagen is door zijn teamgenootJasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:10:
Video van zwaar emotionele RUS in de tweet
[Embed]
Oh heeft ie nu toch nog gewonnen? WTF zeg:)Verwijderd schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:12:
Koekoek
HuhVerwijderd schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:12:
Koekoek

Ik vind Ham de grootste cry baby want heel de f1 mocht niet eens meer van een lijn afwijken bij een inhaal poging. De Fia luisterde zo erg naar die boordradio uitingen. (Als je als coureur moet discussiëren en mensen moet overtuigen dan ben je niet met racen bezig maar met een beleid maken)
Dat is allemaal in die 7 jaar dat Ham de titels pakt zo ontstaan, en toen kwam Max en toen werd het weer losser. Maar als we Ham maar steeds gehoor hadden gegeven dan was f1 amper nog een autorace sport geweest.
Maar zo is het wel gegaan, en dat mag ik hier niet zeggen
Dat is allemaal in die 7 jaar dat Ham de titels pakt zo ontstaan, en toen kwam Max en toen werd het weer losser. Maar als we Ham maar steeds gehoor hadden gegeven dan was f1 amper nog een autorace sport geweest.
Maar zo is het wel gegaan, en dat mag ik hier niet zeggen
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Die was idd niet lekker....
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik weet niet wat het is, maar ik krijg altijd spontaan tranen in mijn ogen bij mooie beelden als die van Ocon en RUS.
Ik denk dat de interviewer in een hoekje aan het uithuilen is op dit moment.
Weten we wie het was? Ik herkende hem niet aan zijn stem, en ook niet op beeld gezien wie het was..
Wellicht flink uitgedroogd, hij had volgens mij geen drinken bij (wat ik van dat Reddit topic begreep).
As a further update: Hamilton has now joined the FIA press conference. Toto Wolff: "You can just relate to it with the heat out there and a race like he had with tonnes of overtaking. That is exhausting. I think he should be alright, but better to be safe than sorry." (twitter.com)
[ Voor 53% gewijzigd door NotSoSteady op 01-08-2021 18:25 ]
Volgens mij stond in beeld dat het Herbert was.ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:17:
[...]
Ik denk dat de interviewer in een hoekje aan het uithuilen is op dit moment.
Weten we wie het was? Ik herkende hem niet aan zijn stem, en ook niet op beeld gezien wie het was..
Niet gehoord op de boord radio (die ik aan had staan van 44).chevsticks schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:17:
Wellicht flink uitgedroogd, hij had volgens mij geen drinken bij (wat ik van dat Reddit topic begreep).
Kan goed een paniekaanval zijn of gewoon uitdroging. Het was daar erg warm en misschien waren al die combinaties wat te veel?
Hopelijk is het inderdaad niets ernstig.
He did not have the drink?chevsticks schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:17:
Maar serieus, dat is best een aanslag op je systeem.
Of - en laten we hopen van niet want dat zou misschien wel meer gevolgen kunnen hebben - opnieuw corona?HollowGamer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:18:
[...]
Kan goed een paniekaanval zijn of gewoon uitdroging. Het was daar erg warm en misschien waren al die combinaties wat te veel?
Hopelijk is het inderdaad niets ernstig.
Laten we het even afwachten en hopen op niks ernstigs.
[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 01-08-2021 18:19 ]
Johnny?Transportman schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:18:
[...]
Volgens mij stond in beeld dat het Herbert was.
Doe niet zo kinderachtig, toen kon je het nog zeggen - daarna ging het wel minder met hem.NotSoSteady schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:17:
[...]
Volgens een van de moderators hier op Tweakers is er niks aan de hand en is het vooral aanstellerij.
[...]
51G voor z’n kiezen gehad?Chefbierrr schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:14:
oops, Lewis niet bij de press conference, voelt zich niet goed.
Hoop dat ie zich snel beter voelt.
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 01-08-2021 18:25 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zou hij wel geluk hebben met de timing, zo voor de zomerstopdawg schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:18:
[...]
Of - en laten we hopen van niet want dat zou misschien wel meer gevolgen kunnen hebben - opnieuw corona?
/s
De volgende race is pas over 4 weken. Tijd genoeg om te herstellen.dawg schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:18:
[...]
Of - en laten we hopen van niet want dat zou misschien wel meer gevolgen kunnen hebben - opnieuw corona?
Laten we het even afwachten en hopen op niks ernstigs.
Hij heeft corona gehad en ondanks dat hij een fitte man is, kan het natuurlijk zijn dat hij nu echt heeft moeten vechten om zo hoog mogelijk te eindigden net even te veel is geweest. Tel daar de warmte en het benauwde weer bij op, dan lijkt het mii best logisch dat hij een beetje duizelig is. Hopelijk niks ernstigs en knapt hij in de zomerstop goed op voor nog meer gevechten op de baan!dawg schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:18:
[...]
Ja, dat is de enige Herbert die ik ken (in de autosport dan).
Spa is toch 3 weken?Oeps, Spa is inderdaad 4 weken. Was even in de war omdat ze het vanochtend bij de F3 over 3 weken hadden.RocketKoen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:20:
[...]
De volgende race is pas over 4 weken. Tijd genoeg om te herstellen.
[ Voor 11% gewijzigd door Transportman op 01-08-2021 18:22 ]
We horen het vanzelf. Ik lees het wel terug. 
Tijd om een hapje te gaan eten. Voor nu wens ik een ieder veel vermaak tijdens de zomerstop. Tot over enkele weken!
Tijd om een hapje te gaan eten. Voor nu wens ik een ieder veel vermaak tijdens de zomerstop. Tot over enkele weken!

Johnny had ik wel hoger zitten tbh.Transportman schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:21:
[...]
Ja, dat is de enige Herbert die ik ken (in de autosport dan).
[...]
Spa is toch 3 weken?
Ach hou op. Op het podium ging het al slecht met hem. Gewoon sneu als je daar je vraagtekens bij gaat zetten.HollowGamer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:19:
[...]
Doe niet zo kinderachtig, toen kon je het nog zeggen - daarna ging het wel minder met hem.
Ik ben zowel van m'n 1e als 2e corona vaccin (langdurig) ziek geworden... nu 6 weken verder, het kan dus welRocketKoen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:20:
[...]
De volgende race is pas over 4 weken. Tijd genoeg om te herstellen.
Hebben een paar weken, dus waarschijnlijk geen probleem.dawg schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:18:
[...]
Zou wel karma zijn, maarja helaas is karma geen echt iets.
Nico Rosberg just said on Sky F1 Germany that Toto Wolff went to see Christian Horner to say sorry, but Horner did not accept the apology. #F1 #HungarianGP
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 1 augustus 2021
We moeten immers wel een beetje de zomerstop doorkomen met het ge-emmer van Red Bull.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Bijzonder fototje
is veel op te zien hehe
[Autosport] As a further update: Hamilton has now joined the FIA press conference. Toto Wolff: "You can just relate to it with the heat out there and a race like he had with tonnes of overtaking. That is exhausting. I think he should be alright, but better to be safe than sorry."
Ik zou ook een beetje geïrriteerd zijn als ik 2 races op rij flinke schade heb door hetzelfde team, zeker nu met het budget plafond. Raakt Red Bull (of elk ander team dat vorig jaar meer uit gaf dan het plafond) dubbel, dit soort ongelukken.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:24:
[...]
We moeten immers wel een beetje de zomerstop doorkomen met het ge-emmer van Red Bull.
Ja, op het podium.. ik had het VOOR het podium. Misschien beter lezen? Of wil je lezen wat je wilt lezen?NotSoSteady schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:22:
[...]
Ach hou op. Op het podium ging het al slecht met hem. Gewoon sneu als je daar je vraagtekens bij gaat zetten.
That's racing. Move on.chevsticks schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:25:
[...]
Ik zou ook een beetje geïrriteerd zijn als ik 2 races op rij flinke schade heb door hetzelfde team, zeker nu met het budget plafond. Raakt Red Bull (of elk ander team dat vorig jaar meer uit gaf dan het plafond) dubbel, dit soort ongelukken.
https://streamable.com/c7sgem
Lewis lijkt echt niet goed te zijn geworden.
As a further update: Hamilton has now joined the FIA press conference.
— Autosport (@autosport) 1 augustus 2021
Toto Wolff: "You can just relate to it with the heat out there and a race like he had with tonnes of overtaking. That is exhausting. I think he should be alright, but better to be safe than sorry." https://t.co/9mMkILByGQ
Lewis is echt niet lekker:
UPDATE: @LewisHamilton is currently seeing the team doctor, suffering from fatigue and mild dizziness.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 1 augustus 2021
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Veel McLaren fans op de tribunes.Jasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:25:
Bijzonder fototjeis veel op te zien hehe
[Afbeelding]
tja.... 2x op rij.... De vorige race hadden ze 1 auto te pakken, nu door een domme fout van Bot tikt Lando 2 RB's van de baan.....
Dit kost RB enorm veel geld....
Cogitationis poenam nemo patitur
alleen geen vrouwenJasphur schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:25:
Bijzonder fototjeis veel op te zien hehe
[Afbeelding]
En weer een kapotte Honda motor (voor Perez), nog een gridstraf er bij.Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:27:
[...]
tja.... 2x op rij.... De vorige race hadden ze 1 auto te pakken, nu door een domme fout van Bot tikt Lando 2 RB's van de baan.....
Dit kost RB enorm veel geld....
Wa unne chaos
WDC worden door je elke race je concurenten van de baan te rijden....ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:28:
[...]
En weer een kapotte Honda motor (voor Perez), nog een gridstraf er bij.
HAM & BOT wisselen het gelukkig wel af....
Ook wanneer het niets te maken had met betrouwbaarheid? Als iemand je een knal geeft kun jij daar toch niets aan doen lijkt meArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:28:
[...]
Die radiator kun je toch gewoon vervangen? Voor zover ik weet is dat niet een ding wat beperkt is. En je wilt niet doorrijden met een kapotte radiator, daar gaat je motor juist kapot van.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:28:
[...]
Ja. Wissel = wissel.De_Bastaard schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
Ook wanneer het niets te maken had met betrouwbaarheid? Als iemand je een knal geeft kun jij daar toch niets aan doen lijkt me
Perez heeft gezegd dat z'n moter erdoor kapot is.Martinspire schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
Die radiator kun je toch gewoon vervangen? Voor zover ik weet is dat niet een ding wat beperkt is. En je wilt niet doorrijden met een kapotte radiator, daar gaat je motor juist kapot van.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
MrOleo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:25:
Perez kreeg op vergelijkbare manier een achterwiel dwars door zijn radiator, daarom motor aan gort.
Een radiator is geen vast onderdeel van de motor, zit er gewoon met slangen aan bevestigd en kan straffeloos vervangen worden, ook voor andere specs. Of hebben jullie ergens bevestiging dat de daadwerkelijke PU afgeschreven is? Want dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, de tik was niet zo heel hard. Oververhitting gaat als het goed is ook niet zo snel en zou door allerlei sensoren gemonitord moeten worden.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:28:
[...]
we hebben natuurlijk geen idee wat er door die defect geraakte radiator mee de motor in is gekomen....Martinspire schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
Die radiator kun je toch gewoon vervangen? Voor zover ik weet is dat niet een ding wat beperkt is. En je wilt niet doorrijden met een kapotte radiator, daar gaat je motor juist kapot van.
Hij is natuurlijk even door gereden, kan wel een vast loper wegens geen koeling zijn geweest.
[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 01-08-2021 18:32 ]
Beetje vreemd, zou er niet een regel moeten zijn als jezelf de motor kapotmaakt? Iemand anders kan je dus (onbedoeld) uitschakelen, en jij krijgt vervolgens een gridstraf?ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:28:
[...]
Ik vatte dat op als een leken-uitleg. Een kapotte radiator is for all intents and purposes een kapotte motor, namelijk DNF. Niet te fixen tijdens de race maar volgend raceweekend werkt 'ie weer prima. Tenzij er dus een statement van RB/Honda komt.miicker schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:31:
[...]
Perez heeft gezegd dat z'n moter erdoor kapot is.
Oh daar zie je die radiator van Perez goed eraan gaan.
Leclerc had ook mazzel zeg met die idioot Stroll, voor hetzelfde geldt, of zonder halo had ie een linkervoorband boven op zijn helm liggen...
erutangiS
Niet helemaal, hij is er bang voor dat....miicker schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:31:
[...]
Perez heeft gezegd dat z'n moter erdoor kapot is.
https://www.formula1.com/...3QBXFaUB4q2ehA4dfIsG.html
Volgens mij heeft Perez aangegeven dat z'n motor afgeschreven was, ondanks dat hij gestopt was.Martinspire schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
Heb een lijstje met voorstellen voor de FIA:
- bij motorbeschadiging door een aanrijding/buiten eigen toedoen mag de PU vervangen worden zonder kostenplafond en/of penalty.
- bij een crash in de quali start je achteraan de grid, ookal had je oorspronkelijk de snelste tijd.
- bij het veroorzaken van een crash die per direct een DNF van een tegenstander veroorzaakt, niks penalties, gewoon gridstraffen afhankelijk van het gewicht van het incident.
- bij motorbeschadiging door een aanrijding/buiten eigen toedoen mag de PU vervangen worden zonder kostenplafond en/of penalty.
- bij een crash in de quali start je achteraan de grid, ookal had je oorspronkelijk de snelste tijd.
- bij het veroorzaken van een crash die per direct een DNF van een tegenstander veroorzaakt, niks penalties, gewoon gridstraffen afhankelijk van het gewicht van het incident.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Even de feiten op een rij:Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
WDC worden door je elke race je concurenten van de baan te rijden....
HAM & BOT wisselen het gelukkig wel af....
- Er is nog niemand WDC
- elke race?
Wat wil je bereiken met je post?
Gaat allemaal niet gebeuren... Racen is gewoon op eigen risico. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.
Maak het niet te moeilijk voor de FIA, begin hoop op één regel die mogelijk veranderd.Richh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:36:
Tot nu toe zijn ze alleen maar bezig met belachelijke regels als iemand te snel een pitstops doet.
Als je afgaat op racen = is op eigen risico, dan zou je alle regels overboord moeten gooien...iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:37:
Gaat allemaal niet gebeuren... Racen is gewoon op eigen risico. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.
Of op zijn minst het budget van het veroorzakende team met hetzelfde bedrag korten als de geleden schade van je slachtoffer.Richh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:36:
Verre van. Qua schade is het gewoon op eigen risico. Sportief en technisch zijn er allerlei reglementen. Dat definieert een sport. Enige uitzonderingen zijn de FIA en Pirelli, die nog wel een schade willen vergoeden, bv Grosjean in Maleisie een paar jaar terug met een putdeksel.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:40:
[...]
Als je afgaat op racen = is op eigen risico, dan zou je alle regels overboord moeten gooien...
Dat was idd wat een f*ck-up van Mercedes als team... De reden waarom Ham hem niet heeft weten te winnen als je het mij vraagt.
Zal mij benieuwen. Hoop natuurlijk niet dat er echt iets is, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ie niet tegen zn "verlies" kan en excuses aan het zoeken is.
Het blijft moeilijk te bewijzen dat iemand het (on)bedoeld doet, dan lijkt me geen straf voor het team dat wordt gepakt eerlijker.Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:40:
[...]
Of op zijn minst het budget van het veroorzakende team met hetzelfde bedrag korten als de geleden schade van je slachtoffer.
Met een budget plafond, wil je niet dat het opraakt doordat anderen tegen je aan rijden.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:37:
we zullen het zien. Maar ik denk, als dit te vaak gebeurd, de grotere teams vragen of "damage replacements" hier buiten komen te vallen.
let the past be the past.
Nee jij krijgt een gridstraf als je motor aan gort wordt gereden... talk about fair. Heeft niks met "eigen" risico te maken.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:42:
[...]
Verre van. Qua schade is het gewoon op eigen risico. Sportief en technisch zijn er allerlei reglementen. Dat definieert een sport. Enige uitzonderingen zijn de FIA en Pirelli, die nog wel een schade willen vergoeden, bv Grosjean in Maleisie een paar jaar terug met een putdeksel.
Ja de schade ansich wel, maar je wordt dubbel gestraft omdat je een nieuwe motor moet steken.
Overigens kost een motor 3,5 miljoen euro... gaat dat ook van het budget af, of valt dat er buiten?
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 01-08-2021 18:45 ]
Dat zijn de regels. Het is jouw motor. Gaat ie stuk en moet je een nieuwe steken? Prima, na 3 krijg je een straf. Kosten? Gaat van je budget af.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:44:
[...]
Nee jij krijgt een gridstraf als je motor aan gort wordt gereden... talk about fair. Heeft niks met "eigen" risico te maken.
Ja de schade ansich wel, maar je wordt dubbel gestraft omdat je een nieuwe motor moet steken.
Overigens kost een motor 3,5 miljoen euro... gaat dat ook van het budget af, of valt dat er buiten?
Dat is ongekend scheef geregeld. Lees het even zelf nog 3x door aub…iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:46:
[...]
Dat zijn de regels. Het is jouw motor. Gaat ie stuk en moet je een nieuwe steken? Prima, na 3 krijg je een straf. Kosten? Gaat van je budget af.
Ja en in theorie kan je dan heel simpel van je concurrentie afkomen... onderstuur momentje met 300km/u, tik... in de muur en Bottas even toneel laten spelen voor een 5 grid penalty en het WK is weer in jou favor.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:46:
[...]
Dat zijn de regels. Het is jouw motor. Gaat ie stuk en moet je een nieuwe steken? Prima, na 3 krijg je een straf. Kosten? Gaat van je budget af.
I know erg conspiracy... maar zo simpel is het wel.
ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:48:
[...]
Ja en in theorie kan je dan heel simpel van je concurrentie afkomen... onderstuur momentje met 300km/u, tik... in de muur en Bottas even toneel laten spelen voor een 5 grid penalty en het WK is weer in jou favor.

I served in a company of heroes.
Ja inderdaad, maar het is wel zo. Hoe vaak hij zijn eigen stuk opnieuw leest verandert daar niks aan.hotymoty schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:48:
[...]
Dat is ongekend scheef geregeld. Lees het even zelf nog 3x door aub…
Yup, natuurlijk wens ik Hamilton alle gezondheid toe, maar het is voor mij wederom te zichtbaar. Past helemaal in het beeld wat ik van hem heb gekregen de laatste 3 jaar. Tis een beetje een jankertje als het allemaal wat tegen zit. Z'n lange contract bij Mercedes doet z'n sympathie niet goed. Als hij zich als hoge denkt te kunnen gedragen dan kan je er ook donder op zeggen dat je veel wind weet te vangen. Te veel popster en te weinig coureur.g1n0 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:43:
[...]
Zal mij benieuwen. Hoop natuurlijk niet dat er echt iets is, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ie niet tegen zn "verlies" kan en excuses aan het zoeken is.
Begreep dat alles goed gaat met HAM en dat hij zich ook bij de persco heeft vervoegt. Zal hij dan toch zijn overmand door emotie? Na de eerste bocht had hij de race win in de pocket, maar jah..... team-f*ck-up....
Ik vond het Interviews van Alonso en Vettel bij Jack voor de geweldig! Wat heeft Alonso een heerlijk eerlijke aversie van Hamilton. Ik mag die openheid wel.
Zo simpel is het dus nietArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:48:
[...]
Ja en in theorie kan je dan heel simpel van je concurrentie afkomen... onderstuur momentje met 300km/u, tik... in de muur en Bottas even toneel laten spelen voor een 5 grid penalty en het WK is weer in jou favor.

Team en coureur mogen niet communiceren tiidens de formation lap, maar blijkbaar hadden ze het ook niet tijdens de rode vlag besproken.Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:43:
[...]
Dat was idd wat een f*ck-up van Mercedes als team... De reden waarom Ham hem niet heeft weten te winnen als je het mij vraagt.
I rest my case.
Ik probeer alleen maar uit te leggen hoe de regels werken, en dat het niet realistisch is dat de FIA gaat zeggen 'ach gossie, arme $team, jullie motor is door $ander-team kapot gereden, pak maar een nieuwe'. of 'stuur de rekening maar naar $ander-team'. Gaat gewoon niet gebeuren. Is nooit gebeurd. Hoort gewoon niet bij autosport. Ook niet als er ineens 2 Red Bulls kapot zijn. Zelfs dan niet.
Max heeft dus eigenlijk heel erg geluk gehadBullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:43:
[...]
En vooral iedereen die de race heeft gekeken.
[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 01-08-2021 18:51 ]
I served in a company of heroes.
Hopelijk is Max niet al te uitbundig met het vieren van de 10e plaats.
een treffende spreuk
Niemand heeft over deze regel geklaagt bij het begin van dit seizoen, dan moet je niet miepen halverwege. Dan maar lobbyen voor het volgende seizoen.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:46:
[...]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Ik snap hoe de regels werken, ze zijn alleen /niet/ logisch.iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:51:
[...]
I rest my case.
Ik probeer alleen maar uit te leggen hoe de regels werken, en dat het niet realistisch is dat de FIA gaat zeggen 'ach gossie, arme $team, jullie motor is door $ander-team kapot gereden, pak maar een nieuwe'. of 'stuur de rekening maar naar $ander-team'. Gaat gewoon niet gebeuren. Is nooit gebeurd. Hoort gewoon niet bij autosport. Ook niet als er ineens 2 Red Bulls kapot zijn. Zelfs dan niet.
Zeg dat maar tegen Mercedes die heeft lopen lobbyen voor de pit regel verandering tijdens het seizoenPjottski schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:52:
[...]
Niemand heeft over deze regel geklaagt bij het begin van dit seizoen, dan moet je niet miepen halverwege. Dan maar lobbyen voor het volgende seizoen.
Tja, ik zeg niet dat het voorbedacht is geweest, maar het komt Lewis wel erg goed uit. Bottas is natuurlijk niets meer dan een deurmat, binnen Mercedes heeft hij een rol gekregen dat iedereen over hem heen mag lopen.ArcticWolf schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:48:
[...]
En inderdaad, 5 grid plaatsen in België vallen qua kansen gezien mee. De Mercedes is natuurlijk een auto die 5 plaatsen normaal gesproken (helemaal op Spa) vrij makkelijk goed kan maken.
Afijn, het zal niet bewust zijn geweest, maar verwacht niet dat Toto het heel erg vond dat er twee RB's buiten de baan stonden....
Ik ben het helemaal eens met je dat HAM een rare vogel is met hele irritante trekjes. Dat popster comment van je kan ik me helemaal in vinden.
Maar om nu de 7 maal WDC te weinig coureur te noemen.
Wat moet je dan zijn om een beetje coureur te zijn?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Overige topics:
Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!
Huisregels van dit topic:- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
-Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
-Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.