Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:15
Het is idd gewoon een bug in de software, niks meer niks minder. Want uiteindelijk, als ik zelf maar de boel in de gaten houd/bereken kwam ik uit op een range van 350. Nog niet top, maargoed, mijn P8 haalt sowieso nooit de goede cijfers die een aantal wel hadden. Ik heb alleen soms, ook weer onverklaarbaar want de ritten zijn praktisch altijd hetzelfde, dat er wel 380 of incidenteel zelfs 400km staat. Maagoed, dat was sowieso voor 2.2

Als ik reactie van Volvo heb en/of de dealer laat ik het hier wel weten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik heb net een proefrit gemaakt in de XC60T8.

Als je al 1,5j in de XC40P8 rijdt, rij je er zo mee weg. De hele wagen is een feest der herkenning.

Paar dingen die me tegen vielen als iemand die mega verwend is met een P8:
- je moet de auto starten en stoppen met een knop. Wat is dit? 1990🤣
- geen OPD in drive, daarvoor moet je naar “B”
- met 107kW electro motor is de regen ook niet zo sterk, je moet de afstanden naar bijv het stoplicht weer opnieuw leren timen
- je moet de pook veel meer bewegen. Hij gaat eerst N dan D en dan pas B, waar de XC40 met 1 beweging in D staat.

Verder is luchtvering echt wel een premium experience!

Al met al een prima auto. Als ik er met de lease maatschappij niet uit kom mbt overname, gaat die XC60 hem denk ik wel worden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kammika schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Waar heb je deze info vandaan? Ben wel nieuwsgierig naar de bron…
Dealers hebben een preview gekregen op MY 2024.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
JackBol schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:37:
Ik heb net een proefrit gemaakt in de XC60T8.

Als je al 1,5j in de XC40P8 rijdt, rij je er zo mee weg. De hele wagen is een feest der herkenning.

Paar dingen die me tegen vielen als iemand die mega verwend is met een P8:
- je moet de auto starten en stoppen met een knop. Wat is dit? 1990🤣
- geen OPD in drive, daarvoor moet je naar “B”
- met 107kW electro motor is de regen ook niet zo sterk, je moet de afstanden naar bijv het stoplicht weer opnieuw leren timen
- je moet de pook veel meer bewegen. Hij gaat eerst N dan D en dan pas B, waar de XC40 met 1 beweging in D staat.

Verder is luchtvering echt wel een premium experience!

Al met al een prima auto. Als ik er met de lease maatschappij niet uit kom mbt overname, gaat die XC60 hem denk ik wel worden.
Ik had eerder een XC90T8 met luchtvering. Inderdaad super comfortabel maar wel een beetje Amerikaans-deinerig in de comfort stand. In de ‘performance’ stand beviel het me beter.
De XC60 is van huis uit al wat strakker dan de XC90, dus daar zal dat niet spelen denk ik.. de XC60 is een mooie en fijne auto, mijn buurman heeft er een.
Wij rijden niet zo heel veel meer, dus de XC90 was ‘over the top’, vooral mijn vrouw vond ‘m te groot met parkeren e.d. die voelde er daarom zich niet helemaal prettig in. Met pijn weggedaan en vervangen door de P8 die weliswaar een totaal andere beleving geeft, maar toch ook een lekkere auto is.

Achteraf is het een goede beslissing gebleken.

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 13-08-2022 19:26 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Ophidian schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

Wat meer past bij de verwachting. Gewoon een LR dus met prijsverhoging. Alleen @DPPSchoenmaker heeft een Single motor in bestelling toch?

Voor mij is de range prima zat. Redden ons nu in een Corsa met 46kWh, range zo’n 250km gecombineerd. Zo nodig een snellader pakken, maar dat komt niet vaak voor. ;)
Klopt, de P6 Ultimate...

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:07:
[...]
alleen moet die verrekte auto onderhand maar eens komen! Ik heb nog nooit zo lang op een auto moeten wachten! (nog 4 maanden) Dat lange wachten en hier en op YouTube van alles lezen of bekijken begint een lichte kwelling te worden... 8)7 ;)
Amen!

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Henk Pi schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Heel herkenbaar. Je leest echt alles. Ik kende de handleiding al zo'n beetje uit mijn hoofd. 6 maand heb ik moeten wachten.
Geluksvogel !

Die 6 maanden heb ik er al lang opzitten, en nog 3,5 te gaan nu. Ik ken elke review onderhand van binnen en buiten, de handleidingen zijn versleten (ook de digitale ja), maar een auto staat er nog steeds niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:33:
[...]

Volgens mij denk je veel te ver door in oplossingen die het niet gaan oplossen.
Mogelijk, maar zolang de wagen nog niet is geleverd, lees ik alles wat er is, kijk elke review op youtube, elke POV, en dan intrigreert alles je mateloos, en ga je erin meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
Luxury Balloon schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:11:
[...]

Jaa zeker mooi! En bedankt voor de tip, die dealer zit wel aardig bij mij in de buurt 💪
Vandaag een nieuw filmpje verschenen met een XC40 en XC60 met de wool blend.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Voor iemand die net de XC60 vandaag een paar uur heeft gereden, kan ik wel bevestigen dat ik dezelfde ervaring heb als deze reviewer. De XC40 is gewoon een erg goede auto in zijn segment, waardoor de XC60 maar minimaal onderscheidend is.

Ik heb ook een Mercedes EQA en EQC proefgereden onlangs en daar merk je wel dat dit echt twee verschillende klassen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 15:38
Meer xc40 my23 p6 berijders met het probleem dat de app maar beperkt werkt?
aka alleen (un)locken, pre-conditioning en laadinformatie + contact en ibstellingen?

Ik mis echt de ritinformatie etc. Iemand dit werkend gekregen?

Edit: Oh en accu verwarming, hoe gaat dat in z'n werk? via de app kan ik dus pre-conditioning doen voor het klimaat, werkt dit ook gelijk voor de batterij?

[ Voor 25% gewijzigd door errox op 14-08-2022 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
errox schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:35:
Meer xc40 my23 p6 berijders met het probleem dat de app maar beperkt werkt?
aka alleen (un)locken, pre-conditioning en laadinformatie + contact en ibstellingen?

Ik mis echt de ritinformatie etc. Iemand dit werkend gekregen?

Edit: Oh en accu verwarming, hoe gaat dat in z'n werk? via de app kan ik dus pre-conditioning doen voor het klimaat, werkt dit ook gelijk voor de batterij?
Ritinformatie zit er (nog) niet in. Dus daar hoef je niet naar te zoeken.
De accuverwarming wordt automatisch ingeschakeld wanneer je het interieurklimaat programmeert terwijl de auto aan de lader hangt en is ingesteld op laden tot minstens 90%.

P8-19”-WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Pet66 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:03:
De accuverwarming wordt automatisch ingeschakeld wanneer je het interieurklimaat programmeert terwijl de auto aan de lader hangt.
Dat weet ik niet hoor… het staat nl nergens in de handleiding. Ik ken alleen wat in de release notes staat bij rel 1.4:
Voorverwarming van de accu bij oplading tot 90% en 100% zorgt voor een verbeterde actieradius. Geen voorverwarming bij oplading onder 90%.
Merk zelf ook dat als ik in de winter vlak voor vertrek mijn auto van 90-100% oplaad, dit sgnificant beter prestaties (je hebt dan niet dat hoge verbruik de 1e 15 min) tot gevolg heeft. Dit is me nog nooit opgevallen als ik alleen interieurverwarming doe….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pet66
Kammika schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

Dat weet ik niet hoor… het staat nl nergens in de handleiding. Ik ken alleen wat in de release notes staat bij rel 1.4:

[...]

Merk zelf ook dat als ik in de winter vlak voor vertrek mijn auto van 90-100% oplaad, dit sgnificant beter prestaties (je hebt dan niet dat hoge verbruik de 1e 15 min) tot gevolg heeft. Dit is me nog nooit opgevallen als ik alleen interieurverwarming doe….
Klopt! Dat wist ik maar ben het vergeten te vernoemen. Ik pas mijn tekst hierboven i.v.m. het percentage even aan. Bedankt voor jouw opmerking.

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
[...]

De accuverwarming wordt automatisch ingeschakeld wanneer je het interieurklimaat programmeert terwijl de auto aan de lader hangt en is ingesteld op laden tot minstens 90%.
Ah dank je wel, dat is balen.,. hopelijk snel update hiervoor beschikbaar. Duidelijk voor wat betreft de preconditioning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

De accu wordt ook gepreconditioneerd wanneer je een snellader als actieve bestemming in de Maps navigatie hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Mga1600 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

De accu wordt ook gepreconditioneerd wanneer je een snellader als actieve bestemming in de Maps navigatie hebt staan.
Dat klopt idd. Maar je triggert me wel. Zou dat ook werken als die op de oprit staat? Als ik nu de preconditionering van de accu aan de laadpaal wil starten moet ik ‘m in de auto op 100% laadlimiet zetten voordat ik wegrij

Wellicht zou een workaround kunnen zijn om aan het einde van de vorige rit die snellader in de navigatie zetten. Wellicht is dan in de app de klimaatregeling starten voldoende om ook die preconditionering te starten (omdat die snellader dan als bestemming in Gm staat en de auto aan gaat)… weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
ohja nog een vraag aan jullie; Google Maps was op de dag van aflevering inclusief maps satellite view en fijne verkeers informatie. Door wat geklooi met de app en owner-account moest ik helaas een factory reset uitvoeren. Alles werkt weer, behalve satellite view. Laatste versie is geinstalleerd.. Moet ik nu wachten op Google? (dat het server side nog doorgevoerd moet worden oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
errox schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:08:
ohja nog een vraag aan jullie; Google Maps was op de dag van aflevering inclusief maps satellite view en fijne verkeers informatie. Door wat geklooi met de app en owner-account moest ik helaas een factory reset uitvoeren. Alles werkt weer, behalve satellite view. Laatste versie is geinstalleerd.. Moet ik nu wachten op Google? (dat het server side nog doorgevoerd moet worden oid)
Nee dat kan je zelf aan/uit zetten bij je Maps instellingen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
Juancho schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Nee dat kan je zelf aan/uit zetten bij je Maps instellingen.
Ja die is niet zichtbaar om een of andere reden. Althans niet na de factory reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Hmm dat zou mij vreemd lijken als je gewoon de meest recente versie van Maps hebt. Want daar zit het gewoon in. Dat de app zegt dat je uptodate bent wil niet direct zeggen overigens dat je ook daadwerkelijk die bewuste versie al hebt. Zal komende dagen nog eens zelf checken naar updates. Misschien druppelt het dan wel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 16:28
Juancho schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:32:
Hmm dat zou mij vreemd lijken als je gewoon de meest recente versie van Maps hebt. Want daar zit het gewoon in. Dat de app zegt dat je uptodate bent wil niet direct zeggen overigens dat je ook daadwerkelijk die bewuste versie al hebt. Zal komende dagen nog eens zelf checken naar updates. Misschien druppelt het dan wel binnen.
Het is al bij de uitrol gebleken dat Google bepaalde instellingen server-side kan in- of uitschakelen. Mensen met dezelfde app versie hadden toen bijv wel en nog geen satelliet view. Mijn advies zou zijn om even te wachten, mogelijk komt het vanzelf weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Laatst online: 16:28
Kammika schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Dat klopt idd. Maar je triggert me wel. Zou dat ook werken als die op de oprit staat? Als ik nu de preconditionering van de accu aan de laadpaal wil starten moet ik ‘m in de auto op 100% laadlimiet zetten voordat ik wegrij

Wellicht zou een workaround kunnen zijn om aan het einde van de vorige rit die snellader in de navigatie zetten. Wellicht is dan in de app de klimaatregeling starten voldoende om ook die preconditionering te starten (omdat die snellader dan als bestemming in Gm staat en de auto aan gaat)… weet iemand dit?
Los van het feit dat het twee verschillende preconditionings zijn (voor snelladen wordt de accu hoger opgestookt), gaat hij pas voorverwarmen als je in de buurt van de snellader komt. Dus op de oprit terwijl je niet aan het rijden bent, lijkt me dat niet te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
Juancho schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:32:
JTHZZ schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Het is al bij de uitrol gebleken dat Google bepaalde instellingen server-side kan in- of uitschakelen. Mensen met dezelfde app versie hadden toen bijv wel en nog geen satelliet view. Mijn advies zou zijn om even te wachten, mogelijk komt het vanzelf weer terug.
Bedankt beude, ik ga het even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
JTHZZ schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:54:
[...]

Los van het feit dat het twee verschillende preconditionings zijn (voor snelladen wordt de accu hoger opgestookt), gaat hij pas voorverwarmen als je in de buurt van de snellader komt. Dus op de oprit terwijl je niet aan het rijden bent, lijkt me dat niet te gaan werken.
Dat was ook het idee: dat ik de snellader bij mij in de buurt selecteer… maar ga het denk ik gewoon maar eens een keer testen op een koude dag. Geef het niet veel kans, maar nooit geschoten is altijd mis…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:35:
Het is idd gewoon een bug in de software, niks meer niks minder. Want uiteindelijk, als ik zelf maar de boel in de gaten houd/bereken kwam ik uit op een range van 350. Nog niet top, maargoed, mijn P8 haalt sowieso nooit de goede cijfers die een aantal wel hadden. Ik heb alleen soms, ook weer onverklaarbaar want de ritten zijn praktisch altijd hetzelfde, dat er wel 380 of incidenteel zelfs 400km staat. Maagoed, dat was sowieso voor 2.2

Als ik reactie van Volvo heb en/of de dealer laat ik het hier wel weten.
Graag, ik ben er best nieuwsgierig naar wat dit dan is.

p.s. ik ben nieuwsgierig naar een probleem in een XC40, lijkt mij ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
errox schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:08:
Je hebt het ‘schuifje’ bij de Maps- instellingen om dat aan/uit te zetten wel? Of is dat ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
Ik heb nu een "actief" probleem met mijn P8.
Bij het starten krijg ik 3 foutmeldingen:
- Collision Avoidance System niet beschikbaar
- Rijondersteuningssysteeb Verminderde werking. Service vereist
- Automatisch licht aanpassing niet beschikbaar. Service vereist

Vorige week bij de dealer geweest.
Zij geven aan dat er een onderdeel vervangen moet worden maar dat deze in backorder is. Ze verwachten het eind augustus weer binnen te hebben. Ik wordt dan gebeld.

Nu dus even rijden zonder o.a.:
- Achteruitrij camera
- dooiehoek detectie
- piepjes bij parkeren (voor én achter)
- lane assist
- enz. enz.

Vooral parkeren is nu lastig aangezien ik vaak in van die krappe plekjes moet parkeren.
En het rijden in de avond (wat ik vaak doe), met zo'n oranje [i] in het midden van het dashboard is erg vervelend...

Hopelijk komt het onderdeel snel binnen..
ron65 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:49:
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door SSANL op 14-08-2022 22:12 ]

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

Lancer

What the......

ron65 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:49:
[...]

Kan zomaar zijn dat er minder ver wordt teruggekeken om het laatste verbruik te bepalen. Onze auto rijdt alleen 15km+ stukken. Range aanduiding klopt eigenlijk altijd wel. Iets aan de negatieve kant, maar dan durf je ook op de aangegeven route te vertrouwen. Op vakantie werd het de verticaal af te leggen afstand ook netjes meegenomen.

Vwb het verbruik op korte stukken; vergeet niet dat een warmtepomp tijd nodig heeft om de werktemperatuur te bereiken. Op een korte rit ga je dat zeker terugzien.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:22
Claude schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

MY 2024 (vanaf juni 2023) v.w.b. de Twin: accu iets meer capaciteit, range naar ca. 500 km, prijsstijging 2K.
Ik ben ook in de markt om een XC40 P6 / single engine te bestellen. Dat wilde ik eigenlijk deze week in gang zetten.

Wat ik begrijp dus beter om nog te wachten tot week 34 voor ook een upgrade op de actieradius voor de P6. aldus @DPPSchoenmaker.

Vorige week een proefrit gehad bij Volvo in Veldhoven, toen ik vragen stelde over actieradius en levertijd werd me niets gemeld over een upgrade qua range. :? Je zou toch zeggen dat dit soort zaken toch eerder via de Autoblogs/nieuws websites ook gemeld wordt? Wellicht dat jullie me tipje van de sluier kunnen laten weten waar ik mijn dealer op kan wijzen? Kan er na wat google werk niets over terugvinden!

[ Voor 6% gewijzigd door Dix0r op 15-08-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:17:
[...]

Kan zomaar zijn dat er minder ver wordt teruggekeken om het laatste verbruik te bepalen. Onze auto rijdt alleen 15km+ stukken. Range aanduiding klopt eigenlijk altijd wel. Iets aan de negatieve kant, maar dan durf je ook op de aangegeven route te vertrouwen. Op vakantie werd het de verticaal af te leggen afstand ook netjes meegenomen.

Vwb het verbruik op korte stukken; vergeet niet dat een warmtepomp tijd nodig heeft om de werktemperatuur te bereiken. Op een korte rit ga je dat zeker terugzien.
Van de week na een korte rit in de hitte een heel tijdje (45 minuten) in de auto moeten wachten. Uiteraard met de airco hard aan.

Daarna zie je daarna over de bewuste rit ook een hoog gemiddeld verbruik per 100 km. Logisch lijkt me. De eerstvolgende range voorspelling nadat ik weer geladen had was dan ook bescheiden, maar na een gewone rit daarna was het verbruik weer normaal en de range voorspelling weer hoog.

Bij de benzine Volvo’s werd volgens mij altijd naar het voortschrijdend-gemiddelde verbruik over de laatste 40 km gekeken om daarmee de voorspelling ‘afstand tot lege tank’ te berekenen - hier zal het ook wel zoiets zijn?

Kortom: ik merk aan de RA geen ander gedrag met 2.2 dan met 2.1 …. Als de voorspelling een keer hoger of lager uitvalt dan normaal is, is daar een oorzaak voor aan te geven die ik zelf in de hand had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
Mga1600 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:03:
[...]

Je hebt het ‘schuifje’ bij de Maps- instellingen om dat aan/uit te zetten wel? Of is dat ook weg?
Nee ik mis daar de hele optie. Geen idee waarom dat zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dix0r schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:29:
[...]

Ik ben ook in de markt om een XC40 P6 / single engine te bestellen. Dat wilde ik eigenlijk deze week in gang zetten.

Wat ik begrijp dus beter om nog te wachten tot week 34 voor ook een upgrade op de actieradius voor de P6. aldus @DPPSchoenmaker.

Vorige week een proefrit gehad bij Volvo in Veldhoven, toen ik vragen stelde over actieradius en levertijd werd me niets gemeld over een upgrade qua range. :? Je zou toch zeggen dat dit soort zaken toch eerder via de Autoblogs/nieuws websites ook gemeld wordt? Wellicht dat jullie me tipje van de sluier kunnen laten weten waar ik mijn dealer op kan wijzen? Kan er na wat google werk niets over terugvinden!
Vraag concreet naar wijzigingen voor MY2024. Dealers hebben daarvan een preview gekregen, zodat bij serieuze bestelplannen eventuele nare situaties ("dat had je me ook wel kunnen vertellen") worden voorkomen. Het betekent wel, dat je MY2024 pas vanaf juni 2023 kunt krijgen.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Claude schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Vraag concreet naar wijzigingen voor MY2024. Dealers hebben daarvan een preview gekregen, zodat bij serieuze bestelplannen eventuele nare situaties ("dat had je me ook wel kunnen vertellen") worden voorkomen. Het betekent wel, dat je MY2024 pas vanaf juni 2023 kunt krijgen.
Sowieso als je nu besteld zit je al in Juni 2023 met levertijd, de meesten moeten echt wel 10 maanden wachten! (ik bestelde eind Januari, leverweek is eerste week December)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
In het filmpje is te zien dat in AppleCarplay (in de XC60) de app van Plugsurfing zit. –– Tijdstip: 10:49.
Ik heb m'n hele iPhone al binnenste-buiten gekeerd maar ik kan van geen kanten die Plugsurfing app in CarPlay krijgen.

Zijn er hier mensen die deze app wél in hun middendisplay (via CarPlay) hebben? :-(

P8-19”-WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Pet66 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

In het filmpje is te zien dat in AppleCarplay (in de XC60) de app van Plugsurfing zit. –– Tijdstip: 10:49.
Ik heb m'n hele iPhone al binnenste-buiten gekeerd maar ik kan van geen kanten die Plugsurfing app in CarPlay krijgen.

Zijn er hier mensen die deze app wél in hun middendisplay (via CarPlay) hebben? :-(
Blijkbaar is dat er in de huidige versie uit (v7) waar het er voorheen wel in zat. Maar zou weer terug moeten komen

https://support.plugsurfi...-from-Plugsurfing-v7-app-

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
WildOne schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Dan blijft in ieder geval je hemeltje droog mocht het gaan regenen 8)7

Maar ik ben het eens dat andere merken dat soort dingen wel wat beter voor elkaar hebben. VW sluit netjes het dak/ramen bij regendetectie en ook kun je vanaf de sleutel ramen/dak openen/sluiten. Als ik nu buiten de auto sta moet ik eerst weer de auto in om het dak dicht te doen, bij mijn vorige auto hoefde ik alleen maar op de sleutel te duwen of de buitenkant van de handgreep (keyless entry) vast te houden om het dak te sluiten
Ik krijg mijn dak niet meer dicht of open. Knopje laat alleen het ‘gordijntje ‘ bewegen. Lijkt wel of het knopje alleen nog maar drukken registreert.

Wat dat betreft zou je toch met de sleutel of bij regendetectie willen dat het dak automatisch sluit. Dat ene knopje is de enige manier en als die niet werkt….

Ik ga binnenkort naar de dealer en dan mogen ze het verhelpen. Net als een kapot slotje van de frunk, de recalls…

Vakantie met de xc40 in Frankrijk ging trouwens uitstekend hier… maar blijkbaar mag dat niet meer in dit topic. Elders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik ga definitief afscheid nemen van mijn XC40 😥

Leasemaatschappij kwam met een belachelijk bod, €1850 incl btw/maand voor 36 maanden/15.000km.

Echt wel een teleurstelling…. 30 september moet ik hem inleveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strikkert
  • Laatst online: 06-07 13:19
Wat doet een vakantie met full size caravan naar Frankrijk? Ongeveer dit dus: Links, de hele vakantie, rechts de terugrit vanaf Parijs. Totaal aantal km met caravan erachter denk 2100. 90km/u achter een vrachtwagen zorgt voor het relatief lage verbruik voor het laatste stuk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nc5CabPnEKhN5IwHbUZ4P7DkL-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFwt7bQAz6LHXrLRGKJEf03g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NIsonBW0hrxkRqcSvPkWfLME5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAM7NLPbR0PDtP1cLtCrrZ9V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door strikkert op 15-08-2022 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
strikkert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:38:
Wat doet een vakantie met full size caravan naar Frankrijk? Ongeveer dit dus: Links, de hele vakantie, rechts de terugrit vanaf Parijs. 90km/u achter een vrachtwagen zorgt voor het relatief lage verbruik. [Afbeelding]

[Afbeelding]
35.8 relatief laag ?!? holy moly.. je bent wel een held om zo op vakantie te gaan...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
Kammika schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:47:
[...]

35.8 relatief laag ?!? holy moly.. je bent wel een held om zo op vakantie te gaan...!
Ik reken op het dubbele, rond de 40 dus. Dan valt me dit mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
strikkert schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:57:
[...]

Ik reken op het dubbele, rond de 40 dus. Dan valt me dit mee :-)
pfff...en ik vond mijn 25kwh per 100km al veel (met dakkoffer+fietsdrager, zonder caravan/aanhanger). Ik heb respect voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:20
JackBol schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:32:
Ik ga definitief afscheid nemen van mijn XC40 😥
Leasemaatschappij kwam met een belachelijk bod, €1850 incl btw/maand voor 36 maanden/15.000km.

Echt wel een teleurstelling…. 30 september moet ik hem inleveren.
Balen man… dat is al snel. Wat wordt de volgende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:20
Wat doet een vakantie met full size caravan naar Frankrijk? Ongeveer dit dus: Links, de hele vakantie, rechts de terugrit vanaf Parijs. Totaal aantal km met caravan erachter denk 2100. 90km/u achter een vrachtwagen zorgt voor het relatief lage verbruik voor het laatste stuk. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Mij niet gezien. Respect man! Wat een verbruik zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
Hier inmiddels een tevreden P6 MY23 rijder sinds ruim 2 weken. Comfort is top!
Verbruik is bijna exact de WLTP waarde (19.1 kwh/100km)

Ik moet wel zeggen dat de Volvo app wel erg gelimiteerd is qua functies en wat sloom. Functies die ik het meest mis (vergeleken met mijn vorige Tesla) van prio hoog naar laag:
  • Klimaat temperatuur instellen (nu kan je het alleen aan of uit zetten maar op welk temperatuur?)
  • Opladen starten/stoppen
  • Live camerabeelden bekijken
  • Max. oplaad percentage instellen
  • Ramen open/dicht doen
  • Frunk openen
  • Trunk openen
  • Licht flashen/toeteren
Weet iemand of Volvo uberhaupt aan soortgelijke functies werkt?

Daarnaast ga ik morgen langs de dealer om de wielen te laten uitlijnen en balanceren.
Dit ivm hevige trillingen in het stuur bij 100-105 km/u en snel accelereren.
Ben benieuwd of dit het oplost.

[ Voor 9% gewijzigd door spetzje op 15-08-2022 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
thisisjazz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Balen man… dat is al snel. Wat wordt de volgende?
XC60T8. Eerder in dit topic al even besproken en proefgereden. Eigenlijk gewoon een xc40 met aan alle kanten een paar cm extra ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
spetzje schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:53:

Ik moet wel zeggen dat de Volvo app wel erg gelimiteerd is qua functies en wat sloom. Functies die ik het meest mis (vergeleken met mijn vorige Tesla) van prio hoog naar laag:
  • Klimaat temperatuur instellen (nu kan je het alleen aan of uit zetten maar op welk temperatuur?)
  • Ramen open/dicht doen
  • Frunk openen
  • Trunk openen
  • Licht flashen/toeteren

Daarnaast ga ik morgen langs de dealer om de wielen te laten uitlijnen en balanceren.
Dit ivm hevige trillingen in het stuur bij 100-105 km/u en snel accelereren.
Ben benieuwd of dit het oplost.
Deze zaken staan in ieder geval nog open, de arrest weet ik niet.

. Dashboard statistics

• Charge interrupt notifications

• Remote start of air cleaning

• Battery range

• Honk and Flash

• Temperature at car

• Driving journal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 08:38
Ik moet wel zeggen dat de Volvo app wel erg gelimiteerd is qua functies en wat sloom.

Hier staat meer over huidige en toekomstige functies van de app.
Volgens mij stond in een eerdere versie van deze pagina wel bij toekomstige functies “in 2022”, dat is nu weg….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Wat doet een vakantie met full size caravan naar Frankrijk? Ongeveer dit dus: Links, de hele vakantie, rechts de terugrit vanaf Parijs. Totaal aantal km met caravan erachter denk 2100. 90km/u achter een vrachtwagen zorgt voor het relatief lage verbruik voor het laatste stuk. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf dat je dit deelt, ik weet niet wat jouw 'sleurhutje' weegt maar Fendt zijn, naast erg fijne caravans, niet de meest lichte in gewicht.

Zelf ga ik volgend jaar een 950 kg Caravelair achter mijn (nog te leveren) XC40 hangen, ik ging uit van 460 Wh/km oftewel 46 Kwh/100 km.
Ik denk dat ik daarmee erg veilig zit, en 40 kWh/100km meer in de buurt gaat komen.
Als ik dan jouw verbruiken zie,met die Fendt, denk ik dat ik nog wat optimistischer mag worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
ron65 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 00:02:
[...]

Gaaf dat je dit deelt, ik weet niet wat jouw 'sleurhutje' weegt maar Fendt zijn, naast erg fijne caravans, niet de meest lichte in gewicht.

Zelf ga ik volgend jaar een 950 kg Caravelair achter mijn (nog te leveren) XC40 hangen, ik ging uit van 460 Wh/km oftewel 46 Kwh/100 km.
Ik denk dat ik daarmee erg veilig zit, en 40 kWh/100km meer in de buurt gaat komen.
Als ik dan jouw verbruiken zie,met die Fendt, denk ik dat ik nog wat optimistischer mag worden ;-)
Ik denk ik rond 1400kg beladen zit. Er zijn veel tactieken om zuinig/onzuinig te rijden. Harder dan 90 zonder iets voor je is gewoon killing voor de range. Het liefst ‘haken’ we ‘m dus achter een vrachtwagen met de ACC. Je rijdt dan 88-90 en veel tegenwind wordt weggenomen.
En heel goed plannen van te voren, voor lange ritten. Vooral met ABRP en Chargemap (foto’s van de situatie ter plaatse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
jorisjansen3 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:26:
[...]

Hier staat meer over huidige en toekomstige functies van de app.
Volgens mij stond in een eerdere versie van deze pagina wel bij toekomstige functies “in 2022”, dat is nu weg….
ja, en je kunt ook op meerdere manier interpreteren:
"temperature at car": Geeft temperatuur in of rond de auto weer of: je kunt de doeltemperatuur van het klimaatsysteem instellen
"battery range": Geeft de resterende actieradius weer of: Instellen van laadlimiet

ben dus benieuwd wat er komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYg7DT7Njyvuw7K962mpdWCA-dQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9xnJTNiMokw6xR0WQ9RGYwsY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzCSssJvOYTgT1qE2hgeaBZVAJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mvSg8Vw4V1R6YQYozq6KyoqS.png?f=fotoalbum_large

Hier ook met de XC40 P8 op vakantie met een Eriba caravan, ca 1400kg. Via Sauerland, Zwarte Woud, Moezel, Ardennen. Ging helemaal top. Alleen jammer dat je overal moet afkoppelen, maar dat is uiteindelijk ook prima te doen. Gem. vebruik denk ik ca 34 kWh per 100km. Ik hield rekening met circa 200km per keer en ook op die manier de vakantie ingegaan. Max 1 stop per verplaatsing.
DLD heeft een top infrastructuur, BE Ardennen vrijwel niets..

Wij durfden Frankrijk nog niet aan, dus wel top om te zien dat het wel kan!

[ Voor 3% gewijzigd door sanderpn op 16-08-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
Spanky79 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:05:
[...]

Ik krijg mijn dak niet meer dicht of open. Knopje laat alleen het ‘gordijntje ‘ bewegen. Lijkt wel of het knopje alleen nog maar drukken registreert.

Wat dat betreft zou je toch met de sleutel of bij regendetectie willen dat het dak automatisch sluit. Dat ene knopje is de enige manier en als die niet werkt….

Ik ga binnenkort naar de dealer en dan mogen ze het verhelpen. Net als een kapot slotje van de frunk, de recalls…

Vakantie met de xc40 in Frankrijk ging trouwens uitstekend hier… maar blijkbaar mag dat niet meer in dit topic. Elders dus.
Dit heb ik ook een keer gehad, bij mij ging het raam niet meer open en het gordijntje niet mee automatisch dicht. Ik moest de schuif vast houden om beweging te krijgen. Uiteindelijk heb ik het gordijn een keer dicht gekregen en daarna deed alles het weer normaal. Net of deze weer opnieuw gecalibreerd moest wordne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

strikkert schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:07:
[...]

Ik denk ik rond 1400kg beladen zit. Er zijn veel tactieken om zuinig/onzuinig te rijden. Harder dan 90 zonder iets voor je is gewoon killing voor de range. Het liefst ‘haken’ we ‘m dus achter een vrachtwagen met de ACC. Je rijdt dan 88-90 en veel tegenwind wordt weggenomen.
En heel goed plannen van te voren, voor lange ritten. Vooral met ABRP en Chargemap (foto’s van de situatie ter plaatse)
Ik zit vol beladen op 950, meer mag niet volgens kenteken.
De caravan zelf is een lichtgewicht die met vaste attributen als bestek, kookgerei, gasfles, beddegoed, 20 liter water, voortent, grondzeilen en luifel erin 790 kilo weegt, leeg 690.

Het is een nogal rechtop staande voorkant, later werden de voorkanten meer gestroomlijnd. Dus een windvanger.

Achter een vrachtwagen hangen doe ik niet graag, niet alleen erger ik me wezenloos aan die uitzichtblokkade, de caravan heeft last van de wervelende winden rond de vrachtwagens waardoor hij heel licht gaat schudden, alsof je op een hobbelige weg rijdt. En dat schudden gefet ook licht schudden aan de trekhaak, dat merk je amper op in de auto, maar het is er wel. Na een half uurtje begint het steeds meer bewust op te vallen en irriteren omdat het vermoeiend is, als je dan de vrachtbak voorbij schuift is dat over en rijdt een stuk relaxter. De caravan is overigens wel heel stabiel, slingert totaal niet, het is echt een beetje alsof je een hele variabele zijwind op je caravan voelt die hem ondanks dat hij recht blijft en niet slingert, wat op zijn vering laat schudden.
Zal vast met het relatief lage gewicht van doen hebben.

Ik ben echt zeer benieuwd wat het ding achter de XC40 gaat doen, ik had dat dit jaar al willen ervaren, onze wagenparkbeheerder gaf de besteltool vrij op een moment waarop hij meende dat ik dan in Juni de wagen kon hebben, dat was eind Januari. Ondanks meerdere malen verzoeken in sept, okt, nov en dec 2021 om eerder te mogen bestellen vanwege levertijden, vond hij dat Januari vroeg zat was. "Dan is de auto er echt wel in Juni" was zijn commentaar steeds.
Enfin, wordt dus december dat er geleverd wordt, slechts 6 maanden later dan zijn 'deskundige' inschatting.

Nu dus heel blij met jouw ervaring. hopelijk zijn er mee die dit ervaren hebben al en willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

sanderpn schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ook met de XC40 P8 op vakantie met een Eriba caravan, ca 1400kg. Via Sauerland, Zwarte Woud, Moezel, Ardennen. Ging helemaal top. Alleen jammer dat je overal moet afkoppelen, maar dat is uiteindelijk ook prima te doen. Gem. vebruik denk ik ca 34 kWh per 100km. Ik hield rekening met circa 200km per keer en ook op die manier de vakantie ingegaan. Max 1 stop per verplaatsing.
DLD heeft een top infrastructuur, BE Ardennen vrijwel niets..

Wij durfden Frankrijk nog niet aan, dus wel top om te zien dat het wel kan!
Thanx, mooi om te zien.
Het af en aankoppelen is inderdaad jammer, maar is ook niet enorm veel werk. En dankzij de achteruitrijcamera kan de trekhaak exact onder de dissel gereden worden, hoef je de caravan niet ernaartoe te trekken met de hand.

Je gem verbruik is hoopvol, net als de eerdere reactie hier. Zodra ik volgend jaar een keer de caravan achter de XC40 heb gehad zal ik hier ook delen wat mijn ervaringen zijn. Jammer dat dat dit jaar niet al kon, was wel de bedoeling maarja.. Volvo is niet erg snel met leveren de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho

• Ramen open/dicht doen
  • Frunk openen
  • Trunk openen
  • Licht flashen/toeteren
Zou er gewoon niet te veel verwachtingen van hebben. Het duurt gewoon vreselijk lang bij Volvo (en partijen die er mee te maken hebben). Het heeft al heel lang geduurd voor de ze app überhaupt stabiel kregen en extra functies worden al tijden beloofd maar die blijven voorlopig nog weg.

Het gaat gewoon traag qua ontwikkeling. Ik heb me er maar bij neergelegd en alles wat nog extra komt is mooi meegenomen. Maar dat het tegenvallend is voor iemand als mij die ook bewust voor AAOS koos (niet dat alle Volvo items hier mee te maken hebben), dat is gewoon erg jammer. Maar so be it. Misschien dat de nieuwe generatie wagens met AAOS en/of die specifieke Volvo schil al beter zijn. Maar dat duurt nog wel een jaar of 3,5/4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:42
sanderpn schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Dit heb ik ook een keer gehad, bij mij ging het raam niet meer open en het gordijntje niet mee automatisch dicht. Ik moest de knop vast houden om beweging te krijgen. Uiteindelijk heb ik het gordijn een keer dicht gekregen en daarna deed alles het weer normaal. Net of deze weer opnieuw gecalibreerd moest wordne.
Ik lees hier over een knop om het dakraam te bedienen. Dat is toch gewoon een schuifje?

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Cpt. Peacock schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Ik lees hier over een knop om het dakraam te bedienen. Dat is toch gewoon een schuifje?
Nou, nee geen schuifje maar een aanraak strook waar je met een vinger langs moet vegen in de gewenste richting (open of dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
ron65 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

Ik zit vol beladen op 950, meer mag niet volgens kenteken.
De caravan zelf is een lichtgewicht die met vaste attributen als bestek, kookgerei, gasfles, beddegoed, 20 liter water, voortent, grondzeilen en luifel erin 790 kilo weegt, leeg 690.

Het is een nogal rechtop staande voorkant, later werden de voorkanten meer gestroomlijnd. Dus een windvanger.

Achter een vrachtwagen hangen doe ik niet graag, niet alleen erger ik me wezenloos aan die uitzichtblokkade, de caravan heeft last van de wervelende winden rond de vrachtwagens waardoor hij heel licht gaat schudden, alsof je op een hobbelige weg rijdt. En dat schudden gefet ook licht schudden aan de trekhaak, dat merk je amper op in de auto, maar het is er wel. Na een half uurtje begint het steeds meer bewust op te vallen en irriteren omdat het vermoeiend is, als je dan de vrachtbak voorbij schuift is dat over en rijdt een stuk relaxter. De caravan is overigens wel heel stabiel, slingert totaal niet, het is echt een beetje alsof je een hele variabele zijwind op je caravan voelt die hem ondanks dat hij recht blijft en niet slingert, wat op zijn vering laat schudden.
Zal vast met het relatief lage gewicht van doen hebben.

Ik ben echt zeer benieuwd wat het ding achter de XC40 gaat doen, ik had dat dit jaar al willen ervaren, onze wagenparkbeheerder gaf de besteltool vrij op een moment waarop hij meende dat ik dan in Juni de wagen kon hebben, dat was eind Januari. Ondanks meerdere malen verzoeken in sept, okt, nov en dec 2021 om eerder te mogen bestellen vanwege levertijden, vond hij dat Januari vroeg zat was. "Dan is de auto er echt wel in Juni" was zijn commentaar steeds.
Enfin, wordt dus december dat er geleverd wordt, slechts 6 maanden later dan zijn 'deskundige' inschatting.

Nu dus heel blij met jouw ervaring. hopelijk zijn er mee die dit ervaren hebben al en willen delen?
Dit is de beste trekauto die ik ooit gehad heb (op het bereik na dan). Hiervoor had ik een S90 T5 en die was al erg goed. Maar een trekauto van circa 2350 kg met 4 wiel aandrijving is top. Je merkt eigenlijk niet dat er iets achter hangt. Je kan nog steeds stoplicht sprintjes winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
Mga1600 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Nou, nee geen schuifje maar een aanraak strook waar je met een vinger langs moet vegen in de gewenste richting (open of dicht)
Die bedoelde ik inderdaad, ik pas het originele bericht wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:42
Mga1600 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:25:
[...]

Idd, bedoelde ik ook, maar ik kon het niet zo goed omschrijven :)

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:01
Ik weet niet of dit een domme vraag is maar ik vroeg me af of er eigenlijk een standaard oplaadkabel bij de XC40 recharge inbegrepen zit?
Voor de laadbox aan huis is er namelijk de optie voor een box inclusief laadkabel. Ik twijfel of dat nodig is wanneer er ook een kabel bij de auto zit.
Lijkt mij dat dit gewoon inbegrepen is maar voordat ik onze dealer bel dacht ik, ik vraag het hier eerst eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:48
Marti Zanden schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:07:
Ik weet niet of dit een domme vraag is maar ik vroeg me af of er eigenlijk een standaard oplaadkabel bij de XC40 recharge inbegrepen zit?
Voor de laadbox aan huis is er namelijk de optie voor een box inclusief laadkabel. Ik twijfel of dat nodig is wanneer er ook een kabel bij de auto zit.
Lijkt mij dat dit gewoon inbegrepen is maar voordat ik onze dealer bel dacht ik, ik vraag het hier eerst eens.
Bij mij zat er een bij, die heb je ook nodig als je publiek gaat laden.
Ik heb een laadpaal met vaste kabel genomen, dan kan de meegeleverde kabel in de frunk blijven, ik gebruik die dus niet zoveel (eigenlijk alleen met vakantie, als ik niet kan snelladen)

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 16-08-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ja zit erbij, staat ook in de optielijst. Dus als hij er niet bij zit, heb je een stok om mee te slaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:38:
[...]

Ja zit erbij, staat ook in de optielijst. Dus als hij er niet bij zit, heb je een stok om mee te slaan ;)
Ik denk dat de vraag meer was "zit er ook een granny cable bij?"
Standaard zit er uiteraard een type2 kabel bij tenzij je een merk kiest dat Chedemo kabels gebruikt.
Je koop ook geen laptop zonder dat er een voeding bij zit immers? met een auto net zo denk ik dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Weet iemand waar ik zonneschermen voor de zijramen achterin van de p8 kan kopen?

Ik heb die nu van de xc40 regulier, maar die passen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb zonder eigen ervaring meteen de extra kabel aan huis erbij genomen. Met name als ik keek naar een buurt bewoner die elke keer de kabel eerst uit een frunk moest halen... te veel moeite. Scheelt heel wat handelingen. Denk even na hoe vaak je de komende jaren die kabel thuis in en uit gaat pluggen... wil je weg eerst kabel opruimen... kom je thuis eerst frunk open... opbergtas. Dan weer dat ding er in. Wat een gedoe. Dus die iets van 300 eu voor een vaste kabel zeker de moeite waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Altijd thuis, als het kan, een laadpaal met vaste kabel nemen. Ik heb er 1 met 7 meter kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
ron65 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:48:
[...]

Ik denk dat de vraag meer was "zit er ook een granny cable bij?"
Standaard zit er uiteraard een type2 kabel bij tenzij je een merk kiest dat Chedemo kabels gebruikt.
Je koop ook geen laptop zonder dat er een voeding bij zit immers? met een auto net zo denk ik dan maar ;)
Hij heeft het wel over de combi met laadbox, dus vermoedt niet dat hij de granny bedoelt.

Hier bij de Corsa ook een Granny gekregen. Zonde van het materiaal imo, nog nooit gebruikt dat ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:58

Rianata

Have you played Atari today?

Domme vragen bestaan toch niet :+

Standaard zal een XC40 Recharge met een type 2 kabel geleverd worden. De vraag is hoe lang de meegeleverde kabel gaat zijn. Bij de eerste leveringen werd ook nog een granny charger meegeleverd, maar dat is niet meer standaard.

Oftewel; gewoon even vragen aan de dealer hoe lang de meegeleverde type 2 kabel zal zijn en misschien overwegen voor het gemak een langere af te dingen of bij te bestellen. En overwegen of je ook een granny charger nodig zult hebben.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:04:
[...]

Altijd thuis, als het kan, een laadpaal met vaste kabel nemen. Ik heb er 1 met 7 meter kabel :)
Heb ik ook, ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ophidian schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:15:
[...]

Hij heeft het wel over de combi met laadbox, dus vermoedt niet dat hij de granny bedoelt.

Hier bij de Corsa ook een Granny gekregen. Zonde van het materiaal imo, nog nooit gebruikt dat ding :+
Ik heb zo’n Granny kabel bij de P8 gekregen. Toch wel een paar keer gebruikt, dus toch wel een beetje nuttig. Ook heb ik een kabel met een rode CEE 3 fasen kabel meebesteld (die rode 3 fase stopcontacten vind je vaak bij bedrijven). Zo ben ik op alles voorbereid waar stroom uit kan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 20:42
Zijn er mede tweakers hier die een CPLAY2air adapter oid gebruiken om Carplay wireless te gebruiken met je iPhone? Zag dit hier

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Ik heb 5 meter, maar eigenlijk is dat tekort, moet nu standaard de auto achteruit in parkeren.

Maar destijds niet goed over nagedacht.

De granny vind ik voor vakanties super bruikbaar, denk aan campings/huisjes of zelfs hotels gratis stroom. Nog geen vakantie ongebruikt gebleven. Vooral in landen waar de laadvoorzieningen wat minder zijn is het gewoon heel handig.
Je auto is niet vol, maar als je in je vakantie niet iedere dag 300 km gaat rijden is het in de praktijk wel zo dat kende volgende dag gewoon weer 90-100% hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:15:
[...]

Klopt, die heb je doorgaans niet nodig.
Zeker bij een leasewagen: de leasemij die ik heb verbied het zelfs, omdat geladen kWh via de granny niet kunnen worden geregistreerd, hetgeen voor de kostenafhandeling met mijn werkgever een contractuele voorwaarde is.
Het komt ook vreemd over als je 700 km rijdt en op papier maar 1x65 kWh hebt geladen, dan is je wagen ineens tweemaal zo zuinig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
DPPSchoenmaker schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:56:
Zijn er mede tweakers hier die een CPLAY2air adapter oid gebruiken om Carplay wireless te gebruiken met je iPhone? Zag dit hier
In het polestar-draadje op dit forum is iemand die zoiets heeft. Wat ik een paar weken geleden meen gelezen te hebben is dat er eerst wel iets met de firmware van dat ding moest gedaan om het werkend te krijgen. Niet helemaal plug en play dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 16-08-2022 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
ron65 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Zeker bij een leasewagen: de leasemij die ik heb verbied het zelfs, omdat geladen kWh via de granny niet kunnen worden geregistreerd, hetgeen voor de kostenafhandeling met mijn werkgever een contractuele voorwaarde is.
Het komt ook vreemd over als je 700 km rijdt en op papier maar 1x65 kWh hebt geladen, dan is je wagen ineens tweemaal zo zuinig :P
Nog los van de flink toegenomen extra laadverliezen. Mijn Corsa doet 7% laadverlies op 11kW, dit zit gemakkelijk op 15% op 3,7kW.

Wat dat betreft is elektrisch rijden wel een eye-opener. Het maakt wat inzichtelijker hoeveel energie rijden echt kost. Hier nu in bijna 2 jaar 7300kwh verstookt op 42.000km. Inclusief laadverlies & pre-conditioning. Wat dat betreft blij met de warmtepomp, nu kost het gemiddeld 1,5kWh om de auto alvast voor te verwarmen. Ben benieuwd wat de XC40 ervoor nodig gaat hebben.

Toch nog maar paar paneeltjes bijleggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
DarkShadow schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Ik heb 5 meter, maar eigenlijk is dat tekort, moet nu standaard de auto achteruit in parkeren.

De granny vind ik voor vakanties super bruikbaar, denk aan campings/huisjes of zelfs hotels gratis stroom. Nog geen vakantie ongebruikt gebleven. Vooral in landen waar de laadvoorzieningen wat minder zijn is het gewoon heel handig.
Je auto is niet vol, maar als je in je vakantie niet iedere dag 300 km gaat rijden is het in de praktijk wel zo dat kende volgende dag gewoon weer 90-100% hebt.
Bij mij werd er ook een granny bij geleverd, niet zeker of dit vanuit Volvo, of de leasemaatschappij werd gefaciliteerd. Ik heb hm een paar keer op een camping gebruikt met een verloop van eurostekker naar schuko.
Ik heb ook een New Motion laadpaal met een vaste kabel van 8 meter, waardoor ik flexibel ben voor mijn oprit en de tweede auto niet gehinderd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik heb een box met vaste kabel en daar ben ik enorm blij mee. Het scheelt een hoop tijd! Want je krijgt wel een kabel bij je xc40, maar die moet je dan wel elke keer uit de kofferbak halen, uitrollen, op twee plekken insteken.

Nu is het parkeren, uitstappen, kabel pakken en insteken.

Ik zou het weer zo doen.

Je krijgt dus wel een 4m 3fasenkabel. Maar die wil je eigenlijk alleen gebruiken als het nodig is. De kabel aan mijn box is 7m. Perfect want dan kan een bezoeker ook net achter mijn auto nog laden!

[ Voor 4% gewijzigd door Spanky79 op 17-08-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:22
ron65 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

In het leasebeleid van mijn werkgever staat opgenomen dat laden via een granny/stopcontact verboden is omwille van 'risico's'. Dit lijkt me nog een stukje ontwetendheid van mijn werkgever (elektrisch leasen is nog niet zolang mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:01
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik had ook wel verwacht dat er een kabel bij zou zitten maar kon deze op de order nergens terugvinden.

Zo te horen is een vaste kabel bij de laadbox ook wel fijn. Daar ga ik nog even over nadenken want uiteindelijk is het gewoon nog steeds wel wat geld voor een kabel die niet 100% noodzakelijk is. Op de waarde van de auto is het peanuts maar zijn genoeg andere leuke dingen te doen met +- €300,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DarkShadow schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Bij nieuw geleverde auto’s schijnt de meegeleverde kabel langer te zijn. Overigens heb ik juist die standaard 3-fasen kabel nooit gebruikt……thuis een vaste kabel aan de Wallbox , onderweg af en toe snelladen, een enkel keertje 1 fase met de granny een beetje aanvullen, ook regelmatig met de rode-steker- 3 fasekabel geladen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mga1600 op 17-08-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Marti Zanden schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:27:
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik had ook wel verwacht dat er een kabel bij zou zitten maar kon deze op de order nergens terugvinden.

Zo te horen is een vaste kabel bij de laadbox ook wel fijn. Daar ga ik nog even over nadenken want uiteindelijk is het gewoon nog steeds wel wat geld voor een kabel die niet 100% noodzakelijk is. Op de waarde van de auto is het peanuts maar zijn genoeg andere leuke dingen te doen met +- €300,-.
Die vast kabel zou ik niet op besparen. Het is wel erg relaxed dat je thuis gewoon een kabel in je auto kan drukken en niet elke keer die kabel moet pakken/opbergen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Marti Zanden schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:27:

100% met kabel doen, die 300 verdien je gemakkelijk terug in 5 jaar tijd iedere keer opladen.’wat een frustratie als je iedere keer je kabel uit de auto moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Nou nou, dat valt ook wel mee hoor! Jullie doen net alsof je er 10 min over doet 😁. Ik heb een kistje in de kofferbak staan waar de kabel ook in ligt. Nog geen 10 sec werk om de auto aan de publieke paal te doen hier.

Maargoed, ik begrijp natuurlijk wel dat als je dan toch zelf een eigen laadpaal kan hebben... Dat een vaste kabel net ff wat handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Heb een Wallbox zo gehangen dat er een struik voor groeit.
De houder voor de stekker op een plaats waar de auto met zijn laadklepje precies naast staat, van houder naar laadklepje is 20cm denk ik. Super makkelijk!
Publiek laden heb je vaak de kabel nodig, kabel wordt ook vies en nat is nadeel.
Ik heb een instelbare granny met twee en drie fasen stekkers (de lader kan drie fasen) blauw en rood en schuco In Frankrijk bij privébezoek gebruikt.
Op wintersport een keer dicht tegen laadpaal geparkeerd, de kabel (van de paal) lag onder de auto en toen ik de kabel pakte bewoog hij onder de auto en ging de klep open tegen de paal, gelukkig geen schade.
Wij laden eigenlijk altijd thuis en soms kort snellader.
Was even zoeken paar dagen terug maar in Zierikzee bij Agri keurige snellader gevonden.
Stond wel paar honderd meter anders dan aangegeven.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 16:37
Juancho schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:07:
Nou nou, dat valt ook wel mee hoor! Jullie doen net alsof je er 10 min over doet 😁. Ik heb een kistje in de kofferbak staan waar de kabel ook in ligt. Nog geen 10 sec werk om de auto aan de publieke paal te doen hier.

Maargoed, ik begrijp natuurlijk wel dat als je dan toch zelf een eigen laadpaal kan hebben... Dat een vaste kabel net ff wat handiger is.
Wie gebruikt zn Frunk voor de laadkabel? (ik op vakantie en dat was niet eens echt een straf)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Dix0r schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:02:
[...]

In het leasebeleid van mijn werkgever staat opgenomen dat laden via een granny/stopcontact verboden is omwille van 'risico's'. Dit lijkt me nog een stukje ontwetendheid van mijn werkgever (elektrisch leasen is nog niet zolang mogelijk).
Dat staat er bij mij ook in inderdaad.
Ergens begrijp ik dat ook nog wel, als jij je granny in een WCD prikt die achterin een groep ver van de verdeelkast zit en waarbij onderweg de kabel tussen de verdeelkast en WCD meerdere lasdozen passeert, dan neemt het risico toe dat er ergens een slechte verbinding tussenzit.

Een slechte verbinding kan grotere stromen niet aan zonder warmte te ontwikkelen. Heb jij de granny op bijv. 13 Ampere laadstroom staan, dan kan zo'n slechte las te heet worden en ontstaat er daar een beginnende brand.
Normaal zou de slechte las geen probleem geven las er alleen wat verlichting en af en toe een radio of ander klein apparaat op wordt aangesloten, maar zodra er serieuze stromen gaan vloeien komt het probleem ineens boven water.

Nog een reden om de granny niet te gebruiken stond laatst in diverse kranten: De eigenaren van die vakantieparken worden er niet blij van. Mensen die bij vakantiehuisje of caravan de auto ook bijladen veroorzaken overbelasting op de beperkte energienetten op die terreinen, los van de kosten die het hoge energieverbruik met zich meebrengt en die dan niet in de huurprijs van huisje of standplaats zijn meebegroot.

Het is wachten op de eerste die de tarieven verhoogt om deze sluipverbruiken ook af te dekken, dan gaat iedereen meebetalen voor die paar mensen die 'gratis' de auto aan het laden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

EHAS schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:51:
[...]

Ik heb hm een paar keer op een camping gebruikt met een verloop van eurostekker naar schuko.
En dat is precies niet de bedoeling eigenlijk.
Laatst in de telegraaf een artikel hierover:
Auto opladen op camping geeft ergernis campingeigenaren

Voor wie geen premium kan lezen bij Telegraaf, dit is ongeveer de strekking:
“Het is niet toegestaan uw elektrische auto op te laden aan de voorziening.” In Ardennen Camping Bertrix langs de Semois hebben ze het expliciet in de huurvoorwaarden gezet. “Maar ik treed er niet tegen op”, zegt uitbater Philip Walter met een zucht. “Nog niet. Want ik heb geen alternatief: er staan hier geen laadpalen waar mensen hun auto kunnen opladen. Intussen kost dit me wel veel geld.”

/==/

“Ik kan mij voorstellen dat een uitbater die elektrische auto’s dan niet graag ziet komen”, zegt Mark Pecqueur, docent autotechnologie aan de Thomas More-hogeschool. “Stel dat je tijdens je weekje vakantie 500 kilometer rijdt voor al je uitstappen. Daar heb je zo’n 100 kilowattuur voor nodig. Aan een stroomprijs van 45 cent per kilowattuur zit je dus aan 45 euro.”
Bron: Telegraaf.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik heb die granny een paar keer bij mensen thuis gebruikt. Ze wonen net te ver weg voor mij om zonder laden weer thuis te kunnen komen en een paar uurtjes geeft dan net een beetje marge.

Bij mijn zoon thuis gebruik ik, als we daar aan het oppassen zijn, de kabel met de rode stekker, hij heeft 3 fasen in zijn hobbyschuur. Daar laad ik dan net zo snel als met mijn Wallbox thuis (3 x 16A), dat kan omdat hij een voldoende zware aansluiting aan het net heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 16:48
4v4t4r schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Wie gebruikt zn Frunk voor de laadkabel? (ik op vakantie en dat was niet eens echt een straf)
Ik heb een vaste kabel op de laadpaal thuis. De meegeleverde kabel ligt idd in de frunk, omdat ik m eigenlijk (in NL) nooit nodig heb.
Op vakantie was dat ideaal, kofferbak helemaal vol, maar als ik de kabel nodig had kon ik er altijd makkelijk bij.
Overigens heb ik de kabel het meest gebruikt als we op bestemming waren en dus de kofferbak inmiddels leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Laatst online: 27-05-2024
Zijn er hier mensen die weten of er ook mogelijkheden zijn tot tuning van de (X)C40? Volgens mij had een Polestar deze optie wel toch?

En dan met name het verwijderen van de snelheidsbegrenzer...

Voor de moraalridders: Dit niet omdat ik heel hard wil kunnen rijden, maar vooral bij een gevaarlijke situatie ook snellere auto's wil kunnen inhalen.

Is natuurlijk onzin, maar zeg het omdat ik toch weer veel offtopic reacties verwacht.

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:07:

Niet even handiger hoor, veel handiger.
En wat is nou 300 euro op een auto van ruim 50-70k?

Typisch weer Hollandse zuinigheid. Dus als je thuis zelf kan laden, altijd een vaste kabel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Laatst online: 16:37
rinkel schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Ik heb een vaste kabel op de laadpaal thuis. De meegeleverde kabel ligt idd in de frunk, omdat ik m eigenlijk (in NL) nooit nodig heb.
Op vakantie was dat ideaal, kofferbak helemaal vol, maar als ik de kabel nodig had kon ik er altijd makkelijk bij.
Overigens heb ik de kabel het meest gebruikt als we op bestemming waren en dus de kofferbak inmiddels leeg.
Ja indd. onderweg gebruikt je hem niet :) , ik had granny , camping stekker en laadkabel voorin. ( 2 van de 3 gebruikt op vakantie )

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertS68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:11
Mga1600 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:22:
[...]
……
Wij rijden niet zo heel veel meer, dus de XC90 was ‘over the top’, vooral mijn vrouw vond ‘m te groot met parkeren e.d. die voelde er daarom zich niet helemaal prettig in. Met pijn weggedaan en vervangen door de P8 die weliswaar een totaal andere beleving geeft, maar toch ook een lekkere auto is.

Achteraf is het een goede beslissing gebleken.
@Mga1600, grappig, bij ons vrijwel dezelfde situatie (vrouwlief vindt hem te groot) maar dan ipv een XC90 een V90 (met lucht vering achter en ook nog B&W installatie) waar we afscheid van gaan nemen over 1 maand.
Je bevinding achteraf van je beslissing geeft mij hoop, want ik denk ook vaak ‘als ik er maar geen spijt van krijg’ 😊

| Woning: vrijstaand 1965, gasloos sinds Feb 25, 3x25A aansluiting, Tibber | WP: Panasonic Aquarea L, 9kW | PV: 13,5kWp, L1/L2: Enphase, L3: SolarEdge | Volvo XC40 Recharge | Lader: Easee Home / Easee Equalizer | TODO: SigenStor 27kWh/12kW, Gateway |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:10
ergodyne1 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:14:
Zijn er hier mensen die weten of er ook mogelijkheden zijn tot tuning van de (X)C40? Volgens mij had een Polestar deze optie wel toch?

En dan met name het verwijderen van de snelheidsbegrenzer...

Voor de moraalridders: Dit niet omdat ik heel hard wil kunnen rijden, maar vooral bij een gevaarlijke situatie ook snellere auto's wil kunnen inhalen.

Is natuurlijk onzin, maar zeg het omdat ik toch weer veel offtopic reacties verwacht.
Topsnelheid = maximum toerental motor, tenminste voor de versies waarbij de topsnelheid beneden de 180 km/h ligt. Alleen de dual motor Volvo is dus begrensd, de single motor kan gewoon niet harder. Polestars zijn niet begrensd, dus technisch moet het kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 17-08-2022 13:12 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.van.L
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-08 13:42
guido66 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:10:
[...]
Alleen de dual motor Volvo is dus begrensd, de single motor kan gewoon niet harder.
De single motor is ook begrenst, met 231pk kan die echt wel over de 200km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
RobertS68 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

@Mga1600, grappig, bij ons vrijwel dezelfde situatie (vrouwlief vindt hem te groot) maar dan ipv een XC90 een V90 (met lucht vering achter en ook nog B&W installatie) waar we afscheid van gaan nemen over 1 maand.
Je bevinding achteraf van je beslissing geeft mij hoop, want ik denk ook vaak ‘als ik er maar geen spijt van krijg’ 😊
De P8 rijdt en stuurt veel strakker dan de XC90 (en is qua grootte voor ons voldoende). De 90 was vanzelfsprekend wel comfortabeler (luchtvering) en ruimer (7-Zits) maar de P8 is ‘leuker’ en ‘sportiever/vlotter’ om in te rijden.

De motoren van de P8 zijn uiteraard stiller dan de brandstofmotor van de XC90, maar er is wel meer rijgeluid (de 90 had gelamineerd glas en er zit meer isolatie in de auto verwerkt. Bandengeluid is met 20” zomerbanden (pirelli) op bepaalde soorten asfalt (on)behoorlijk aanwezig, maar op andere wegen gek genoeg weer niet…… Met de nu standaard all season banden is de boel sowieso stiller.

Onder de streep is de P8 een goede keus gebleken voor ons en mis ik de XC90 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
J.van.L schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

De single motor is ook begrenst, met 231pk kan die echt wel over de 200km/u.
Lijkt mij ook sterk idd.. maar misschien wordt door de baksteenvorm de luchtweerstand dusdanig hoog dat hij niet harder wil...

[ Voor 17% gewijzigd door ergodyne1 op 17-08-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
guido66 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

Topsnelheid = maximum toerental motor, tenminste voor de versies waarbij de topsnelheid beneden de 180 km/h ligt. Alleen de dual motor Volvo is dus begrensd, de single motor kan gewoon niet harder. Polestars zijn niet begrensd, dus technisch moet het kunnen.
Guido, waar heb je deze informatie vandaan?

Pagina: 1 ... 100 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"